Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Robotstofzuigers

Pagina: 1 ... 85 ... 92 Laatste
Acties:
  • 819.819 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• InterCC
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 11:23
TheKerremenke schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:07:
[...]

Mijn 5S Max komt van Elive store op AliExpress. In verschillende Europese landen magazijnen. Kwam vrij snel. Als in 1,5 week levertijd. (Daar zat kerst tussenin)

Mbt je dweil in de wasmachine vraag. Geen idee. Ben ik zelf ook nieuwsgierig naar.
Ik doe zulke dingen altijd gewoon. Mocht het daarna niet meer goed zijn dan is bijbestellen erg goedkoop. Van de Roborock moet ik het nog proberen, maar de iLife dweildoeken werden gewoon gewassen.

• TheKerremenke
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22:45
InterCC schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:22:
[...]

Ik doe zulke dingen altijd gewoon. Mocht het daarna niet meer goed zijn dan is bijbestellen erg goedkoop. Van de Roborock moet ik het nog proberen, maar de iLife dweildoeken werden gewoon gewassen.
Maar gaat het dan ook goed? Ik heb bij mijn aanschaf van de roborock direct ook extra accessoires gekocht. Dus ik heb sowieso twee dweilen extra.

De vraag is alleen meer ze er tegen kunnen? Maw hebben andere mensen hier ervaring mee.

iPad Pro 2017  iPhone 12 Pro Pacific Blue  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Binnetie
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 14:24
Wat een berichten over de Neato's. Die van mij is ook na 3 jaar van de trap gereden (in 2019). Hij lag daar zielig te piepen. Maar deed het gewoon weer! Niks aan de hand. Alleen vond ik het niet kunnen dat hij zijn eigen stof uit het stofbakje welke ook beneden aan de trap lag te moeten opzuigen. Dat heb ik met de hand gedaan.
Daarna bleef ik bij hem bovenaan de trap maar inmiddels gaat het weer prima. Ik maak nu wel de sensoren extra schoon.
Bij mijn vriendin zijn geen trappen en rijdt hij prima zijn rondjes. Dus ik ben ook al een poosje aan het kijken naar een opvolger. Verkopen doe ik maar niet want ik weet niet hoe lang hij nog mee gaat (is nu 4,5 jaar).

• DesireHD
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 18-06 08:46
TheKerremenke schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:26:
[...]

Maar gaat het dan ook goed? Ik heb bij mijn aanschaf van de roborock direct ook extra accessoires gekocht. Dus ik heb sowieso twee dweilen extra.

De vraag is alleen meer ze er tegen kunnen? Maw hebben andere mensen hier ervaring mee.
Ja hoor, dit kan gewoon. Wij wassen 'm gewoon met de handdoeken enzo mee (60 graden). Hij is laatst zelfs nog per ongeluk in de droger terechtgekomen en dat heeft ie ook overleeft :+

• Owios
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 20:05
TheKerremenke schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:07:
[...]

Mijn 5S Max komt van Elive store op AliExpress. In verschillende Europese landen magazijnen. Kwam vrij snel. Als in 1,5 week levertijd. (Daar zat kerst tussenin)

Mbt je dweil in de wasmachine vraag. Geen idee. Ben ik zelf ook nieuwsgierig naar.
Bedankt voor de tip, ik zie nu dat ik niet helemaal duidelijk was. Ik bedoelde voor accessoires zoals een dweil of borstel.

En goed om te weten dat hij in de wasmachine kan, ga ik dat ook doen. Mijn zorg was met name of de "kabel"die in de dweil zit de wasmachine niet beschadigd.

• RonJ
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 18-06 20:52
Argarath schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:05:
Mijn Neato XV-signature is inmiddels ook overleden; batterij vervangen, maar werkte voor geen meter. halve meter rijden en dan was de batterij weer leeg, zelfs na dagen aan de lading gestaan te hebben. Schermpje deed niets meer. Als ik hem aan de USB hing, dan werkte wel alles nog. Daarna wellicht gebricked door verkeerde firmware te flashen, want daarna wilde hij alleen nog maar meewarig piepen ;-)

Hij is overigens nooit van de trap gereden. Ik maakte de sensors onderaan ook wel met regelmaat schoon. Nu ook in de markt voor een S6 Maxv, maar wacht nog even op een mooie aanbieding.
Heb je wel de nieuwe batterij gecalibreerd na het vervangen? Zie dit artikel.

De mijne had net zn 2e nieuwe NiMH accu, die gingen dus zo'n 3 jaar mee bij 2x per week zuigen. Toch jammer dat ie nu echt op is, was er erg tevreden over ondanks het kapotte scherm. Ga 'm nu maar in onderdelen verkopen op ebay denk ik. Als iemand nog ergens belang bij heeft, stuur maar een DM.

Nu op mijn shortlist:
- Botvac D4 of D7 connected
- Miele Scout RX2

Heb maar even wat aanbieding-alerts aangezet, heb er niet echt haast mee. Wellicht zakken de Neato's nog verder in prijs als de nieuwe intelligent lijn uitgeleverd wordt.

[Voor 4% gewijzigd door RonJ op 08-01-2021 13:27]

All-electric: 2x Daikin US, Daikin FTXM, Boiler, Weber Pulse, Tesla Model 3 LR RWD

• InterCC
TheKerremenke schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:26:
[...]

Ja hoor, dat ging helemaal goed!

• banaliteit
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 22:40
RonJ schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:23:
[...]

De mijne had net zn 2e nieuwe NiMH accu, die gingen dus zo'n 3 jaar mee bij 2x per week zuigen. Toch jammer dat ie nu echt op is, was er erg tevreden over ondanks het kapotte scherm. Ga 'm nu maar in onderdelen verkopen op ebay denk ik. Als iemand nog ergens belang bij heeft, stuur maar een DM.

Nu op mijn shortlist:
- Miele Scout RX2

Heb maar even wat aanbieding-alerts aangezet, heb er niet echt haast mee. Wellicht zakken de Neato's nog verder in prijs als de nieuwe intelligent lijn uitgeleverd wordt.
Mijn Neato Signature scherm is ook kapot. Gelukkig is het zo simpel als op die grote knop drukken voor een schoonmaakronde. Ben benieuwd hoe lang die het nog vol gaat houden. Batterij had ik jaartje geleden nog vervangen.

• Argarath
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 17-06 21:14

Argarath

MasterBlaster

[...]

Yep. Maar geen originele batterijen gekocht volgens mij (weet het niet precies meer). Hij heeft het overigens ongeveer een jaar nog gedaan op die batterijen. Maar goed. Daarna dus dat rare gedrag, maar ook andere onverklaarbare foutmeldingen; vragen om obstakels te verwijderen terwijl er helemaal niets in de weg stond enz. Dus het was aan alle kanten einde verhaal.

Hij heeft het toch een kleine 6 jaar uitgehouden. Hoor over de Botvac niet echt positieve geluiden, dus neig toch echt meer naar een Roborock.

Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 22:44
SqnLdr schreef op maandag 28 december 2020 @ 18:58:
Ik was een tijdje aan het wachten op een goede aanbieding voor een zwarte S5 max. Momenteel 305,31 op Aliexpress (enkel via de app):

https://a.aliexpress.com/_BP07lE
Late reactie, maar ik krijg bij (veel) Aliexpresswinkels de melding dat ze niet leveren aan het adres dat ik geselecteerd heb (NL) vanuit Rusland. Staat er nu bv 1 op voor 335.
Ligt dat aan verzenden uit Rusland?

• AtlAntA
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 20:23

AtlAntA

Hier stond iets kinderachtigs.

Iemand een idee of geurkorrels oid zoals https://www.handyman.nl/p...ls-eucalyptus/2690061023/ ook in een robotstofzuiger kunnen/werken? Technisch gezien is er geen enkele beperking lijkt me maar ben toch benieuwd of er ook mensen hier zijn met praktijkervaring.

Avatar does not reflect reality. *much*

• SqnLdr
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
matthijst schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 10:07:
[...]

Late reactie, maar ik krijg bij (veel) Aliexpresswinkels de melding dat ze niet leveren aan het adres dat ik geselecteerd heb (NL) vanuit Rusland. Staat er nu bv 1 op voor 335.
Ligt dat aan verzenden uit Rusland?
Verzenden uit Rusland is vrijwel altijd uitgeschakeld. Polen Tsjechië Frankrijk Spanje Belgie zijn vaak de opties. Waarschijnlijk is daar nu geen voorraad als die er niet tussen staan? Als je op mijn specifieke link doelt, dan ben je te laat denk ik. Kwestie van in de gaten houden er komt vanzelf weer een actie. Als ik de tracking mag geloven kwam die van mij uit Duitsland terwijl ik vanuit Polen had gekozen. :? Leuk detail: op de lader staat dat het geïmporteerd wordt door een Nederlands Roborock bedrijf in Amsterdam. Volgens mij een brievenbus firma aan de Zuidas.

• viktorvm
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 19:09
[...]

Nu op mijn shortlist:
- Miele Scout RX2

Ik zou voor de D7 gaan. Heb hier een D4, doet het goed, maar mis alleen het extra borsteltje dat langs de randjes gaat.

Met de Miele geen ervaring, dat zul je aan iemand anders moeten vragen :)

• Bitage
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 15-06 21:13
Zojuist mijn nieuwe Roborock S6 MaxV aangesloten, had wel een klein dingetje: hij wilde niet op de wifi. Ik heb een Linksys WRT1900ACS die OpenWRT draait, nieuw SSID aangemaakt voor het ding zodat het netwerk wat gescheiden kan worden. De halve middag lopen kloten met de vraag "waarom verbindt het ding nou niet?", lukte wel met het AP van een Android telefoon. Blijkt dat je in OpenWRT het vinkje voor "Allow legacy 802.11b rates" aan moet zetten onder de Advanced tab van je wireless network, anders verbindt de stofzuiger gewoon niet. Misschien heeft iemand nog wat aan deze info :)

• StinkyPanda
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 09:23
Eergisteren is de Dreame d9 aangekomen en intussen heeft hij er al een aantal droge en natte rondjes opzitten.
Het enige waar ik tegenaan loop is de integratie van Mi home met Google home, dit wil maar niet lukken ook al zegt Google home elke keer dat Mi home gelinkt is maar deze verschijnt niet mee in de lijst van gelinkte apps 😟
Ik weet eigenlijk niet zeker of de Dreame d9 wel aan te sturen is via Google home. Op de website van Dreame wordt alleen Alexa vermeld, maar andere verkoop sites en reviews spreken dan weer wel van Google home aansturing.

• AtlAntA

AtlAntA

StinkyPanda schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 20:55:
Eergisteren is de Dreame d9 aangekomen en intussen heeft hij er al een aantal droge en natte rondjes opzitten.
Het enige waar ik tegenaan loop is de integratie van Mi home met Google home, dit wil maar niet lukken ook al zegt Google home elke keer dat Mi home gelinkt is maar deze verschijnt niet mee in de lijst van gelinkte apps 😟
Ik weet eigenlijk niet zeker of de Dreame d9 wel aan te sturen is via Google home. Op de website van Dreame wordt alleen Alexa vermeld, maar andere verkoop sites en reviews spreken dan weer wel van Google home aansturing.
Is het niet dat je mi home app op dezelfde regio moet staan ingesteld als google home?

• StinkyPanda
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 09:23
AtlAntA schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:26:
[...]

Is het niet dat je mi home app op dezelfde regio moet staan ingesteld als google home?
Ze staan beide op België

• jvbosma
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 09-06 11:23
S5 max via Elive store op AliExpress besteld voor 350euro nu zeggen ze dat er geen voorraad is en deze pas over 30 dagen komt nu staan ze er weer op voor 380 euro.. willen ze niet leveren voor die prijs of hebben ze ze gewoon niet? Iemand afgelopen week nog voor een hogere prijs dan 350 of daarvoor een lagere prijs maar wel geleverd? Weet niet of ik ze moet geloven of dat ze gewoon niet willen leveren voor 350

• Freddy22
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 15-06 14:34
jvbosma schreef op zondag 10 januari 2021 @ 09:47:
S5 max via Elive store op AliExpress besteld voor 350euro nu zeggen ze dat er geen voorraad is en deze pas over 30 dagen komt nu staan ze er weer op voor 380 euro.. willen ze niet leveren voor die prijs of hebben ze ze gewoon niet? Iemand afgelopen week nog voor een hogere prijs dan 350 of daarvoor een lagere prijs maar wel geleverd? Weet niet of ik ze moet geloven of dat ze gewoon niet willen leveren voor 350
Ik heb 'm van MC store.
Daar was ook een aanbieding met een select aantal. Dat loopt naar nul en als 't op is staat het even later ook weer voor een hogere prijs met tientallen in voorraad.

Maar als je 'm voor die tijd hebt besteld krijg je 'm gewoon voor die prijs. Of heb je echt een mailtje gehad dat ie later komt en niet voor die prijs? Je kan je verkoper ook een mailtje sturen.

• jvbosma
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 09-06 11:23
ik had de processing time verlengd na een week toen mailden ze dat ie er niet was en of ik de bestelling wilde cancellen. Ze gaven aan dat ik hem dan over 30 dagen alsnog voor dezelfde prijs kon bestellen via een coupon.. ik had aangegeven dat ik de processing time wel met 30 dagen wilde verlengen. maar dat kon niet volgens hun.

"Sorry to tell you that processing time is more than 30 days, please cancel it with reason: other reason, please give us your whatsap , when we have it in eu/ru warehouse, i will infom you immediately and give you coupon, thank you very much"

ze hebben mij daarna ook al een app gestuurd (zonder dat ik hun geappt heb)

(edit ik zie hem niet op de mc store https://xiaomimc.nl.aliex...0612.pcShopHead_6358410.0)

[Voor 9% gewijzigd door jvbosma op 10-01-2021 12:32]

• kwdtje
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 15-06 06:47
Ik ben ook aan het wachten op een iets goedkopere S5 max aanbieding, hopelijk volgt die nog ergens deze maand.

• Gwaihir
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
AtlAntA schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 10:39:
Iemand een idee of geurkorrels oid zoals https://www.handyman.nl/p...ls-eucalyptus/2690061023/ ook in een robotstofzuiger kunnen/werken? Technisch gezien is er geen enkele beperking lijkt me maar ben toch benieuwd of er ook mensen hier zijn met praktijkervaring.
Ik gooi 'm dagelijks volledig leeg. Dus langere tijd vanuit de stofzak hun werk doen is er niet bij.

• AtlAntA

AtlAntA

Gwaihir schreef op zondag 10 januari 2021 @ 16:02:
[...]

Ik gooi 'm dagelijks volledig leeg. Dus langere tijd vanuit de stofzak hun werk doen is er niet bij.
Ik heb in mijn 'mancave' nu de roborock S4 staan en aangezien het maar een kleine oppervlakte is hoef ik het bakje maar 1x per week oid te legen. Het is ook niet echt bedoeld om nare geurtjes te voorkomen maar om lekkere geurtjes te verspreiden. In onze oude hand stofzuiger hadden we wel altijd van die korrels en na het stofzuigen rook het altijd heerlijk in huis. Vandaar mijn vraag of dit ook met de roborock kan. Weet niet of die geurtjes wel door het hepa filter kunnen.

• Binnetie
Ik heb het eens geprobeerd met een schepje waspoeder (is wat goedkoper) bij mijn Neato Botvac Connected. Dat ging prima en rook lekker. Het bakje is wat groter en ik leegde hem 1x per week.

• ibothead
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 18-06 18:12
Owios schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:02:
Weet iemand of de dweil van de s5Max in de wasmachine kan? En heeft iemand nog goede ervaringen bij een aliexpress verkoper?
ja hoor ik heb er zelf 4 bij gekocht en die kennen allemaal de wasmachine in ;)

• icecreamfarmer
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 16:45
Heeft iemand dat plastic platform van de S5max fatsoenlijke op het laadstation gekregen?
Ik ga het spul niet aan mijn vloer lijmen maar die plastic plaat kan ik nergens inklikken.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Freddy22
icecreamfarmer schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:20:
Heeft iemand dat plastic platform van de S5max fatsoenlijke op het laadstation gekregen?
Ik ga het spul niet aan mijn vloer lijmen maar die plastic plaat kan ik nergens inklikken.
Ik gebruik 'm momenteel ook niet. Vraag me af in hoeverre het nodig is. Want in principe is het om water op je vloer tegen te gaan toch? Lijkt me dat hij degelijk genoeg is dat ie niet veel druppelt of valt dat tegen?

• ChrisML
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 18-06 13:10
Ik gebruik de plaat ook niet meer, na het dweilen haal ik de vochtige dweil en attachment uit de robot. In de afgelopen 7 maanden ben ik nog geen opgedroogde plekken tegen gekomen. Ik vermoed dat een natte dweil een vocht plek kan veroorzaken wanneer de robot langdurig stil staat.

• Hadewych
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 27-01 09:30
Ik gebruik hem ook niet want tegelvloer. Toen ik hem ertegenaan had gelegd ging de robot er regelmatig mee aan de wandel.

Hij is inderdaad gemaakt als je hout/laminaat hebt en 's nachts ofzo wil dweilen, dat het niet echt bevordelijk is als er urenlang een natte dweil ligt.

• remzor
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 23:18
Owios schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:02:
Weet iemand of de dweil van de s5Max in de wasmachine kan? En heeft iemand nog goede ervaringen bij een aliexpress verkoper?
Ik heb een tijdje terug deze set besteld via Aliexpress. Veel keuze uit verschillende samenstellingen (borsteltjes, dweiltjes, enz.). Allemaal origineel en dus ook wel wat duurder dan veel 'namaak' welke je ook tegenkomt. Ik was €38 kwijt ofzo.
Ik heb een houten parketvloer en heb dat plastic ding ook niet vastgeplakt. Heb hem er tegenaan of zelfs een stukje onder geschoven, voor alsnog blijft die wel liggen.
Maar ik moet eerlijk bekennen dat sinds ik de s5 max heb (bijna 2 maanden) ik de dweilfunctie nog nooit hebt gebruikt. Beneden op het nieuw geschuurde en geoliede parket doen we dat liever niet en boven is toch wel een 'gedoe'. Wij hebben hem ook niet gekocht voor de dweilfunctie, maar het is een mooie extra mochten we deze functie willen gebruiken.
Note: ik heb er €290 voor betaald en had hiervoor de eerste versie van de Mi Vacuum. Wilde dus vooral de nieuwe app features en weer een frisse robot in huis halen.

• BrianP
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 10-06 16:27
Ik heb hem wel eronder geplaatst, hoewel ik het achteraf misschien ook niet had hoeven doen (haal so far de dweil er gewoon weer onder weg nadat die klaar is). Maar als het goed is zit er onderaan het laadstation een plakdeel, dat deel heb ik weer op het plastic platform geplakt :+ .

• icecreamfarmer
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 16:45
BrianP schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:11:
[...]

Ik heb hem wel eronder geplaatst, hoewel ik het achteraf misschien ook niet had hoeven doen (haal so far de dweil er gewoon weer onder weg nadat die klaar is). Maar als het goed is zit er onderaan het laadstation een plakdeel, dat deel heb ik weer op het plastic platform geplakt :+ .
Dat lukt mij dus niet en mijn robot gaat er mee vandoor.
Overigens heb ik een houten vloer en is het idd om een natte dweil te parkeren voor als ik weg ben.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• BlackShadow
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 18-06 14:22
Iemand ervaring met de dweil functie bij grotere oppervlakken 80-100m²?

• ronaldvs
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 18:54
BlackShadow schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:53:
Ik heb dat met mijn S6 Maxv opgelost door de ruimte in kamers op te delen en dan per kamer te dweilen.

Specs

• Gwaihir
  • Niet online
@BlackShadow , @ronaldvs Hoeveel m2 haalt hij dan voor jullie gevoel op z'n reservoir?

Hij zuigt hier de begane grond vaak (bijna - haldeur dicht) ineens en dat is krap 150m2 schat ik. En binnenkort wil ik ook het dweilen uitproberen..

• DataCopy
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21:34

DataCopy

Dum vita est spes est

Kwam zojuist een introductie filmpje van de Roborock S7 tegen. Toch wel benieuwd wat de prijs gaat zijn en hoeveel de verbeteringen echt gaan toevoegen:

https://us.roborock.com/p...eo&utm_campaign=s7-launch

| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |

• AtlAntA

AtlAntA

DataCopy schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:50:
Kwam zojuist een introductie filmpje van de Roborock S7 tegen. Toch wel benieuwd wat de prijs gaat zijn en hoeveel de verbeteringen echt gaan toevoegen:

[YouTube: Level up your cleaning with the new Roborock S7]
Ben benieuwd of dat auto empty dock ook compatible wordt met oudere roborocks.

• DataCopy

DataCopy

Dum vita est spes est

AtlAntA schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:00:
[...]

Ja zou wel mooi zijn, ik kan er verder (nog) geen info over vinden.

Trouwens, iemand die de Roborock s5 max bedient via voice commands (Google home)? Is het mogelijk om hem naar een specifieke kamer te sturen, of kan dat alleen in het Engels: https://www.google.com/am...ock-google-home-commands/?

Hier wordt verwezen naar "Imprint™ Link Technology", maar geen idee wat ze daar mee bedoelen eigenlijk.

• Worsteneter
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22:07
[...]

Kon er wel info over vinden: neen. Helaas - maar logisch, je moet er immers een 'gat' voor hebben aan de onderzijde en dat hebben oude roborocks niet.

Ik vind de verbeteringen uit de video wel substantieel!
- automatisch optrekkende dweil
- vibrerende dweil (wat losse dweilrobots zo goed maakt)
- auto empty

Dat alles maakt het wel echt een ding wat je kan instellen en weg van kan blijven.. dweil hoef je er niet onder weg te prutsen etc. Ben alleen bang dat ie 500+ gaat kosten + nog dat dock. :+

• kwdtje

Las dat die 23 maart uit komt voor 650 usd. Hoe zich dat vertaalt naar AliExpress weet ik niet, ben pas sinds kort daarmee bekend.

Twijfel nu wel om ff te wachten of toch voor de S5 max te gaan als die weer aantrekkelijk geprijsd is.

• Phusebox
  • Laatst online: 23:16
Beetje dom dat ik net een S6 MaxV heb gekocht... :X

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing | PVoutput

• Phusebox
[...]

Hoe dan?

• AtlAntA

AtlAntA

Nou niet dus ;)
Had niet gezien dat er een speciaal gat voor in moet zitten.

Nader bekeken zou het inderdaad ook niet mogelijk zijn om dit voor de oudere roborocks te doen tenzij er een robot armpje aan zit die het bakje eruit tilt en dan leegt. :p

• Phusebox
Ben over de S6 Maxv op zich wel tevreden. Dweilen is stukken beter dan met de S50, gebruik het nu zeker om de dag.

Enige nadeel is dat ie meer herrie maakt en dan niet zo zeer het zuigen maar het rijden. Hoger, irritanter geluid. Hier rijdt ie altijd 's nachts op de benedenverdieping dus stiller was fijn geweest.

• martijn22222
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 17-06 16:05
Ja. Geen probleem.

• coelho
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 18-06 12:43

coelho

VanTheManFan

Ik heb het idee dat de watertoevoer van mijn S5 Max wat minder aan het worden is. Ik vrees kalk. Heb al met in punaise in alle openingen zitten poeren, maar dat helpt niet echt. Iemand al een keer geprobeerd het ding te ontkalken? Ik heb zelf een pomp staan waarmee ik het water kan demineraliseren. Zal dat wat consequenter gaan gebruiken.

Ziet er goed uit met zeker een aantal waardevolle updates! Het enige wat ik me afvraag is hoe hoog de dweil opgetrokken kan worden. Juist op tapijt zakken de wielen nogal eens weg.

• InterCC
Heeft iemand hier eigenlijk ervaring met de wegwerpdweildoeken voor de Roborock 5Max/6 MaxV?

• LCD_viewer
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
coelho schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:38:
Ik heb het idee dat de watertoevoer van mijn S5 Max wat minder aan het worden is. Ik vrees kalk. Heb al met in punaise in alle openingen zitten poeren, maar dat helpt niet echt. Iemand al een keer geprobeerd het ding te ontkalken? Ik heb zelf een pomp staan waarmee ik het water kan demineraliseren. Zal dat wat consequenter gaan gebruiken.
Ik heb het zelfde issue ook wel een beetje bij mijn S5 Max, ik heb een paar keer de watertank met schoonmaak azijn gespoeld, vooral het intake-slangetje.
Nu loopt hij gelukkig (nog) wel door maar ondanks direct restanten eruit laten lopen, is er sprake van kalk opbouw.

• Gwaihir
  • Niet online
coelho schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:38:
Het enige wat ik me afvraag is hoe hoog de dweil opgetrokken kan worden. Juist op tapijt zakken de wielen nogal eens weg.
Link onder de video:
Suitable for low-pile carpets no higher than 4mm.

• Phusebox
Vandaag bij bol.com overigens aanbiedingen voor diverse robot stofzuigers, waaronder de S6 MaxV die ik vorig week voor 60 euro meer heb gekocht... d'oh!

• kwdtje
Phusebox schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 08:24:
Vandaag bij bol.com overigens aanbiedingen voor diverse robot stofzuigers, waaronder de S6 MaxV die ik vorig week voor 60 euro meer heb gekocht... d'oh!
Zijn nou niet echt prijzen waar je blij van wordt.

Ik neig trouwens erg naar de Deebot 950, zeker na het zien van talloze videos. In Duitsland ontzettend goed geprijsd alleen geen verzending naar NL :(

Hopelijk komt er snel een soortgelijke aanbieding die wel naar NL verzend.

[Voor 32% gewijzigd door kwdtje op 13-01-2021 09:17]

• Phusebox
kwdtje schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 09:17:
[...]

Zijn nou niet echt prijzen waar je blij van wordt.

Ik neig trouwens erg naar de Deebot 950, zeker na het zien van talloze videos. In Duitsland ontzettend goed geprijsd alleen geen verzending naar NL :(

Hopelijk komt er snel een soortgelijke aanbieding die wel naar NL verzend.
Op AliExpress is die nog duurder en heb hem bij bol.com nooit onder de 579 gezien.

En deze: https://www.amazon.nl/Eco...p-Besturing/dp/B08D9R15DC

[Voor 9% gewijzigd door Phusebox op 13-01-2021 09:23]

• kwdtje
Phusebox schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 09:20:
[...]

Op AliExpress is die nog duurder en heb hem bij bol.com nooit onder de 579 gezien.

En deze: https://www.amazon.nl/Eco...p-Besturing/dp/B08D9R15DC
Ahh dan is het wel een goede deal voor de s6 max :) Jammer dat die prijs van amazon 100 euro hoger ligt dan de MediaMarkt Duitsland prijs op dit moment. Dat is me net te groot verschil.

• jvspronsen
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 18-06 21:58
89m2 is hier geen probleem met de S5 max. Wel iedere dag het waterreservoir bijvullen, maar dat is waarschijnlijk ook omdat de keuken en een gedeelte van de woonkamer op het maximale waterniveau ingesteld staan. met minimaal moet ie tot 200m2 kunnen doen op 1 vulling

• coelho

coelho

VanTheManFan

Dan bestel je toch een nieuwe en dan maak je een retour aan voor de oude (waarbij je de nieuwe terugstuurt :X )

• Binnetie
Vandaag zijn de robotstofzuigers in de aanbieding bij Bol.com: https://www.bol.com/nl/ra...uigers-13jan_1_1100000424
Volgens mij niet heel interessant. wel grappig om te zien dat de Roborock S5 Max nu €585,- kost, niet in de aanbieding is en vorige week nog €485,- kostte.
De Roborock S6 kost nu €449,-

@Phusebox sorry, las je berichtje nu pas. Ik heb de link van de aanbiedingen erbij gedaan. De korting geldt niet voor alle robotsotfzuigers. Zoals ik zei valt de S5 max bijvoorbeeld buiten de boot.

Edit:
https://www.bol.com/nl/s/...&suggestFragment=roborock hier zijn alle Roborocks, niet veel soeps, Zie wel dat de witte S5 max 80 euro goedkoper is dan de zwarte.

[Voor 32% gewijzigd door Binnetie op 13-01-2021 11:57]

• ChrisML
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 18-06 13:10

Wow, de vibrerende dweil is een mooie nieuwe feature! Dat is een hele vooruitgang ten opzichte van de vochtige doek die met de S5 Max over de grond gaat. Ook het automatisch legen van de bin is een mooie bijkomstigheid.

• Freddy22
Je kan ze even een mailtje sturen. Soms krijg je dan een tegoedbon. Zeker als het binnen de retourtermijn valt.

• BlackShadow
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 18-06 14:22
coelho schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:50:
[...]

Dan bestel je toch een nieuwe en dan maak je een retour aan voor de oude (waarbij je de nieuwe terugstuurt :X )
Mijn ervaring leert dat als je Bol even mailt, ze het prijsverschil terugbetalen, dacht wel in de vorm van een waardebon.

• InterCC
BlackShadow schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:07:
[...]

Mijn ervaring leert dat als je Bol even mailt, ze het prijsverschil terugbetalen, dacht wel in de vorm van een waardebon.
Het is nu alweer de oude prijs (en betreft een externe aanbieder). Dat was dus een heel korte actie voor de 6 Maxv.

Ik ben er overigens erg blij mee! Werkt veel beter dan verwacht op tapijt, brengt alles goed in kaart. De AI wekt ook goed. Zo heb ik een fauteuil die op een ronde draaipoot staat. Deze schuin oplopende poot herkende de stofzuiger meteen vanaf camera (Avoided: pedestal) en de keren dat-ie daarna langsrijdt worden foto's van andere hoeken gemaakt en neemt het percentage dat het zeker is toe. Erg leuk om te zien.
De automatische tapijtkernenning en boost werkt ook goed.

Daarnaast leuke gadget om live via de camera van de stofzuiger mee te kijken (al blijft het dan wel roepen dat de camera aan staat).

Mijn eerste ervaring met de accu is overigens zeer positief. Ik laat 'm nu eerst enkel stofzuigen, maar voorlopige status (tijd dat-ie bezig is en batterij over) suggereert dat die 3 uur volgens opgave ruimschoots gehaald kan worden.

• Phusebox
Werken magneetstrips niet met de S6 (MaxV)? Had die nog liggen van gebruik met de S50 maar hij negeert ze volledig. Rijdt er gewoon vol overheen.

@InterCC Hmm 3 uur zou die hier nooit halen volgens mij. Gebruikt 35% op 45 min. Dus schat maximaal 2,5 uur.

• TheKerremenke
Phusebox schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:10:
Werken magneetstrips niet met de S6 (MaxV)? Had die nog liggen van gebruik met de S50 maar hij negeert ze volledig. Rijdt er gewoon vol overheen.

@InterCC Hmm 3 uur zou die hier nooit halen volgens mij. Gebruikt 35% op 45 min. Dus schat maximaal 2,5 uur.
Ik verwacht van niet. Aangezien je in de app no go zones en lijnen kunt aangeven. Veel handiger dan die magneetstrips (in mijn ogen dan)

iPad Pro 2017  iPhone 12 Pro Pacific Blue  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Phusebox
TheKerremenke schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:12:
[...]

Ik verwacht van niet. Aangezien je in de app no go zones en lijnen kunt aangeven. Veel handiger dan die magneetstrips (in mijn ogen dan)
Ehm nou niet echt, aangezien het nooit nauwkeurig is. Ik heb meubilair met een sleevoet, en daar rijdt ie overheen (wil ik niet), voorheen te voorkomen door magneetstrip eronder te leggen. Idem met een rubberen mat voor de voerbakjes van de katten, magneetstrip eronder en hij laat ze met rust (de S50 dan). De S6 rijdt eroverheen, vouwt het dubbel, ramt de bakjes aan de kant etc.

En magneetstrips zijn makkelijk te verplaatsen, telkens je kaart bewerken is al helemaal omslachtig.

[Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 14-01-2021 11:39]

• InterCC
Phusebox schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:10:

Ik heb een accessoire setje bij de 6 Maxv gehad en daar zat ook een magneetband in. Ik ga er dus eigenlijk vanuit dat dit wel werkt (maar nog niet getest!)

• remzor
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 23:18
Zojuist de bovenverdieping in kaart laten brengen door mijn Roborock s5 Max en meteen voor het eerst de dweilfunctie geprobeerd. Dit ga ik niet nog eens doen in ieder geval. Leuke gimmick, maar werkt naar mijn mening onvoldoende. Laat toch aardig wat strepen achter op de laminaatvloer, maar op zich logisch aangezien er met 1 stoffen lapje direct na het stofzuigen over de vloer geveegd wordt.

Maar zoals ik eerder zei hebben wij hem ook niet zozeer voor de dweilfunctie gekocht dus zit ik er niet zo mee. Had wel gehoopt dat het wat minder zou strepen, dat wel. Qua resultaat en snelheid gebruik ik toch dit ding maar weer van Xiaomi voor boven :P

• AtlAntA

AtlAntA

remzor schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:58:
Zojuist de bovenverdieping in kaart laten brengen door mijn Roborock s5 Max en meteen voor het eerst de dweilfunctie geprobeerd. Dit ga ik niet nog eens doen in ieder geval. Leuke gimmick, maar werkt naar mijn mening onvoldoende. Laat toch aardig wat strepen achter op de laminaatvloer, maar op zich logisch aangezien er met 1 stoffen lapje direct na het stofzuigen over de vloer geveegd wordt.

Maar zoals ik eerder zei hebben wij hem ook niet zozeer voor de dweilfunctie gekocht dus zit ik er niet zo mee. Had wel gehoopt dat het wat minder zou strepen, dat wel. Qua resultaat en snelheid gebruik ik toch dit ding maar weer van Xiaomi voor boven :P
Heb je het dweildoekje wel goed nat gemaakt van te voren? Ben het wel met je eens hoor. Het kan handig zijn om even onder de bedden door te dweilen enzo maar dat is het ook wel een beetje. Als je nu een koffievlek van een paar dagen oud op een gladde tegel hebt liggen dan vind ik het nog niet eens zo slecht maar hoe vaak gebeurt dat nou? :p

• Theetjuh
  • Registratie: januari 2000
  • Nu online
Met vloerverwarming en veel op blote voeten lopen, maakt de dweil hier toch echt wel voldoende schoon hoor.
Hij gaat hier om de nacht rond 2:00 de gehele beneden verdieping.
Boven gebeurt één keer in het weekend.

• Phusebox
De remote view camera functie op de S6 MaxV werkt trouwens ook meer niet dan wel. Probeer het af en toe wel eens maar 1 op de 50x lukt het om een verbinding te krijgen. Alle andere keren blijft ie hangen op establishing secure connection of zoiets.

Aan het bereik en wifi netwerk hier kan het niet liggen.

Afgelopen 3 dagen is het geen enkele keer gelukt om beeld te krijgen. Ding rijdt in een mesh netwerk waar ik in elk hoekje volle ontvangst heb met elk apparaat.

[Voor 21% gewijzigd door Phusebox op 14-01-2021 22:03]

• InterCC
Phusebox schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 21:58:
De remote view camera functie op de S6 MaxV werkt trouwens ook meer niet dan wel. Probeer het af en toe wel eens maar 1 op de 50x lukt het om een verbinding te krijgen. Alle andere keren blijft ie hangen op establishing secure connection of zoiets.

Aan het bereik en wifi netwerk hier kan het niet liggen.

Afgelopen 3 dagen is het geen enkele keer gelukt om beeld te krijgen. Ding rijdt in een mesh netwerk waar ik in elk hoekje volle ontvangst heb met elk apparaat.
Hmm, dat is raar. Ik heb het nu een keer of 6 geprobeerd en het werkt bij mij steeds gewoon goed.

• ibothead
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 18-06 18:12
Phusebox schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:39:
[...]

Ehm nou niet echt, aangezien het nooit nauwkeurig is. Ik heb meubilair met een sleevoet, en daar rijdt ie overheen (wil ik niet), voorheen te voorkomen door magneetstrip eronder te leggen. Idem met een rubberen mat voor de voerbakjes van de katten, magneetstrip eronder en hij laat ze met rust (de S50 dan). De S6 rijdt eroverheen, vouwt het dubbel, ramt de bakjes aan de kant etc.

En magneetstrips zijn makkelijk te verplaatsen, telkens je kaart bewerken is al helemaal omslachtig.
ik kan tot een 1cm nauwkeurig mijn s5max laten dweilen en stofzuigen _/-\o_
Is gewoon verder inzoomen of beter afstellen

• cpbox
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 16-05 10:12
StinkyPanda schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 20:55:
Ik heb ook een Dreame d9 gekocht, uit Spanje (aliexpress) - ding werkt prima

Ik vindt allen de app soms echt traag: het duurt soms een minuut of twee met "loading data" !

re. Google home: firmware is niet "af" , ik heb ergens gelezen dat er komt een update in februari met multi-floors support.. Misschien komt er dan ook iets met google home ?

andere optie (toekomst) : https://github.com/rytilahti/python-miio/issues/870

• rogiertw
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 13-06 10:37
S6 Maxv is nu in 'aanbieding' bij Cyberport voor 526... Komt wel 17 Euro verzendkosten overheen naar NL

• Binnetie
cpbox schreef op maandag 18 januari 2021 @ 16:46:
[...]

Ik heb ook een Dreame d9 gekocht, uit Spanje (aliexpress) - ding werkt prima

Ik vindt allen de app soms echt traag: het duurt soms een minuut of twee met "loading data" !

re. Google home: firmware is niet "af" , ik heb ergens gelezen dat er komt een update in februari met multi-floors support.. Misschien komt er dan ook iets met google home ?

andere optie (toekomst) : https://github.com/rytilahti/python-miio/issues/870
https://www.ozbargain.com.au/node/574806?page=4#comment hier lees je over multi floors. De firmware zou maanden geleden al klaar zijn. Toen werd het december, toen januari. Je hebt het over februari? Waar heb je dit gelezen?

• DataCopy

DataCopy

Dum vita est spes est

In de nieuwe update van de Roborock app is nu een tutorial toegevoegd om met voice control een specifieke kamer te doen. Volgens mij een veelgevraagde functie.

Nog niet getest, snel maar eens proberen! Of heeft iemand hier al mee gespeeld?

‐--‐-----------
Update: het werkt, via Google assistent kan ik de robot (s5 Max) nu naar een specifieke kamer dirigeren! *O*

[Voor 9% gewijzigd door DataCopy op 19-01-2021 12:50. Reden: Update na test]

• InterCC
DataCopy schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:16:
In de nieuwe update van de Roborock app is nu een tutorial toegevoegd om met voice control een specifieke kamer te doen. Volgens mij een veelgevraagde functie.

Nog niet getest, snel maar eens proberen! Of heeft iemand hier al mee gespeeld?

[Afbeelding]

‐--‐-----------
Update: het werkt, via Google assistent kan ik de robot (s5 Max) nu naar een specifieke kamer dirigeren! *O*
Cool! Ik ben nu apps aan het updaten en daarna kan ik proberen of het met Alexa ook goed werkt. :)

• coelho

coelho

VanTheManFan

Met Siri werkt het. Je kunt zelf een commando aan een actie geven. "Dweil de bijkeuken" kan dus dezelfde actie opleveren als "De koekoek is gevlogen".

Helaas zijn de te selecteren acties nog niet te specificeren, dus het is niet mogelijk om 3x de bijkeuken te dweilen ipv de standaard 1x. Verder wel een handige toevoeging om eens mee te spelen en wat commando's te programmeren.

• InterCC
Haha, heerlijk. Dit is best cool. De stofzuiger is nu onderweg naar de keuken na opdracht via Alexa.

• Hadewych
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 27-01 09:30
ik vind 'zuig zachter' ook erg handig, dat gaat veel sneller dan via de app!

• Freddy22
Hadewych schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:39:
ik vind 'zuig zachter' ook erg handig, dat gaat veel sneller dan via de app!
Ben je net lekker met je vriendin bezig, roep je "zuig harder" gaat je Roborock ineens aan :+

• Binnetie
Die commando's zijn leuk, maar je moet toch alsnog de dweil er onder doen als hij moet dweilen?
En ik begreep dat het het beste gaat als de dweil nat is.

Ik werk niet voor Sorbo ofzo hoor :9

• TheKerremenke
Binnetie schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:31:
Die commando's zijn leuk, maar je moet toch alsnog de dweil er onder doen als hij moet dweilen?

Klopt. Maar het is wel extreem gemakkelijk om te zeggen. Hey Siri, stofzuig de keuken/eetkamer/garage. En dat die dat ook snel doet.

Voor dweilen is dit idd minder makkelijk.

• Binnetie
TheKerremenke schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:35:
[...]

Klopt. Maar het is wel extreem gemakkelijk om te zeggen. Hey Siri, stofzuig de keuken/eetkamer/garage. En dat die dat ook snel doet.

Voor dweilen is dit idd minder makkelijk.
Dat ben ik wel weer met je eens! Interessant. Ben heel erg benieuwd naar de S7 maar als die te duur wordt dan ga ik zeker voor de S5 max.

• Groentjuh
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 23:10
Ja, "Maak de #ruimte# schoon met #name stofzuiger#" lijkt redelijk te werken via Google Home met een Roborock S5 Max! Wie heeft andere mooi zinnen gevonden om dat te zeggen?

[Voor 7% gewijzigd door Groentjuh op 20-01-2021 11:08]

• InterCC
Freddy22 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:44:
[...]

Ben je net lekker met je vriendin bezig, roep je "zuig harder" gaat je Roborock ineens aan :+
Die kans neemt enorm toe als je vriendin Alexa heet ;)

• kernie
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 15:52
Binnetie schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:39:
[...]

Dat ben ik wel weer met je eens! Interessant. Ben heel erg benieuwd naar de S7 maar als die te duur wordt dan ga ik zeker voor de S5 max.
S7 zal rond de 600-650 euro zijn, de S5 max kun je op een mooie dag voor rond de 300 scoren op Aliexpress ;)

PS4

• InterCC
Binnetie schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:31:

De S6Maxv kan prima met water en dweildoek stil staan, waardoor dweilen ook gewoon op commando kan. :)

• Groentjuh
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 23:10
InterCC schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:06:
[...]

De S6Maxv kan prima met water en dweildoek stil staan, waardoor dweilen ook gewoon op commando kan. :)
Roborock S5 Max kan dat ook. Wel vind ik het resultaat beter als je de mop zelf al nat hebt gemaakt, dus meestal doe ik niet aan stilstaan voor eventueel dweilen.

• sterremos
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 15-06 19:01
heeft er iemand ook wel eens de weggooi dweiltjes gebruikt op een S6 max?
ben wel benieuwd naar de ervaringen

https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_

• InterCC
sterremos schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:05:
heeft er iemand ook wel eens de weggooi dweiltjes gebruikt op een S6 max?
ben wel benieuwd naar de ervaringen

https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_
Ik stelde die vraag laatst ook, maar nog geen reactie gehad. Wel erg benieuwd!

• Mr. Eddo
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 22:33
Ik ben nu sinds een maand in bezit van een Ecovacs Deebot T8 (de truedetect 3d versie). Zeer tevreden met dit apparaat! Zuigt behoorlijk veel op, is stil (althans zonder de mop pro dweil...) en weet de meeste obstakels goed te ontwijken (slechts 1 keer verstrikt geraakt in een schoenveter).

Nu was hij alleen na de laatste firmware update zijn locatie kwijt... De maps van beide verdiepingen zaten nog in het geheugen, maar hij herkende de verdieping niet. Na een nieuw rondje scannen werkt hij weer als vanouds. Mensen met een Ecovacs die dit herkennen? Mapping gaat overigens probleemloos, ik herken het beeld uit sommige reviews niet dat het in kaart brengen bij de eerste keer vaak fout gaat.

• himlims_
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
RootGamer.com ☆ LINUX GAMES
🔧 Steam
RootGamer_com · Æ Origin HollandHards · Ʊplay HollandHards

• Theetjuh
  • Nu online
Hier al een paar keer benoemd, maar alleen bij de oudere robots mogelijk, dus niet bij de immens populaire S5 Max en S6 MaxV etc.

• Snowhite0901
  • Registratie: juni 2012
https://www.bol.com/nl/p/...x-white/9200000130023463/ s5 max nu 399 bij bol. Best goede prijs voor nl winkel.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• foxer45
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 16-06 22:57
Theetjuh schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 15:41:
Hier al een paar keer benoemd, maar alleen bij de oudere robots mogelijk, dus niet bij de immens populaire S5 Max en S6 MaxV etc.
Ondertussen is het ook bij de gen 3 Roborocks mogelijk om Valetudo (RE) te gebruiken.

Voor de S5 max kan je hieronder de instructies vinden:
https://builder.dontvacuum.me/s5e-cheatsheet.txt
Hiervoor is het wel nodig om het main board uit het device te halen en te verbinden over UART.

De handleiding is geschreven door Dennis Giese, hij is ook actief op de Telegram-kanalen die op dontvacuum.me zijn vermeld. Op Youtube heeft hij een aantal tutorials geplaatst:
YouTube: YouTube

Zelf ben ik van plan om binnenkort een S5 Max in huis te halen en dit uit te proberen.
Andere tweakers die hier ervaring mee hebben voor gen 3?

• Snowhite0901
Ik heb stoelen met een metalen frame zoals deze https://www.in-house.nl/eetstoel-contiro-10261638
Zou dit problemen geven met een s5 max? Zo ja, zou een robot met camera hier mee helpen?

• caRe.Ghost
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 18-06 23:44
Snowhite0901 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:23:
Ik heb stoelen met een metalen frame zoals deze https://www.in-house.nl/eetstoel-contiro-10261638
Zou dit problemen geven met een s5 max? Zo ja, zou een robot met camera hier mee helpen?
Wij hebben hier soortgelijke stoelen en een S5 Max en dat gaat probleemloos. Welke problemen verwacht je eigenlijk?

• Snowhite0901
caRe.Ghost schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:52:
[...]

Wij hebben hier soortgelijke stoelen en een S5 Max en dat gaat probleemloos. Welke problemen verwacht je eigenlijk?
Bedankt voor je reactie!
De problemen die ik verwacht is dat zijn lidar sensor er overheen kijkt net als de stootbumper waardoor hij zich er op vast rijdt. Maar als dat niet zo is is dat alleen maar top.

• caRe.Ghost
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 18-06 23:44
Snowhite0901 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 08:04:
[...]

Bedankt voor je reactie!
De problemen die ik verwacht is dat zijn lidar sensor er overheen kijkt net als de stootbumper waardoor hij zich er op vast rijdt. Maar als dat niet zo is is dat alleen maar top.
Nee, dat is geen enkel probleem voor de S5 Max.

• Theetjuh
  • Nu online
Same here, ook geen issue met soort gelijke stoelen.
We hebben alleen ronde buis en geen hoek, maar een ronding.
foxer45 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:58:
[...]

Ondertussen is het ook bij de gen 3 Roborocks mogelijk om Valetudo (RE) te gebruiken.

<snip>

Zelf ben ik van plan om binnenkort een S5 Max in huis te halen en dit uit te proberen.
Andere tweakers die hier ervaring mee hebben voor gen 3?
Interessant, dat was mij ontgaan, bedankt daar ga ik ff op inlezen!

[Voor 66% gewijzigd door Theetjuh op 24-01-2021 11:34. Reden: Extra quote]

• pc01
  • Registratie: december 2006
  • Nu online
Vraagje over de roborocks (de s5 of s6max); als je die op een andere verdieping aan het werk zet; moet het basisstation dan mee om de kaart te herkennen ?

Ik gebruik nu een neato d7; en het basisstation moet steeds mee naar boven; anders kan hij geen gebruik maken van de kaarten (no-go lines etc..)
Pagina: 1 ... 85 ... 92 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True