Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.161.767 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:15
Roborock s5max voor €334 euro. Ik had nog wat coupons dus het werd €320. Bij lange na niet de beste deal die er tot nu toe is geweest maar de goedkoopste die ik kon vinden die vanuit de EU wordt verzonden.

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.7f224c4dw1rhpP

Ha spuit 11. :P 8)7

Edit: Ik heb trouwens wel vaker bij die shop bestelt en tot nu toe heb ik elke keer originele onderdelen gekregen.

https://nl.aliexpress.com...8148356.35.4c66755dhJgHRz

[ Voor 29% gewijzigd door AtlAntA op 29-12-2020 14:00 ]

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrianP
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 27-12-2024
Freddy22 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:39:
Oké ik ben nog een noobie mbt aliexpress.
Als ik er nu op klik kan ik 'm toevoegen voor 396 dollar. Is dat de juiste prijs? Omgerekend iets van 323 euro.

Vervolgens kan ik deze bestellen vanuit Rusland en staat er dat deze niet naar hier verzend. Ik ga er dus vanuit dat dit vanuit China moet zijn. En het feit dat ik deze niet meer kan aanklikken betekent dat deze is uitverkocht? Of kijk ik helemaal verkeerd?
Ik kon hem voor ongeveer hetzelfde (iets goedkoper met Honey geloof ik, 385 dollar) kopen, maar toen was die nog leverbaar uit Frankrijk. Zou inderdaad wel wachten tot aliexpress weer een zending uit Europa toelaat. Rusland of China kan je nog wel eens tegen een flinke import belasting aanlopen, die het hele voordeel teniet doet.

EDIT: de witte lijkt nog steeds leverbaar uit Frankrijk. Zwarte zijn denk ik ondertussen op, waren ook maar iets van 5 beschikbaar

[ Voor 7% gewijzigd door BrianP op 29-12-2020 15:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freddy22
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09 06:23
BrianP schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:01:
[...]

Ik kon hem voor ongeveer hetzelfde (iets goedkoper met Honey geloof ik, 385 dollar) kopen, maar toen was die nog leverbaar uit Frankrijk. Zou inderdaad wel wachten tot aliexpress weer een zending uit Europa toelaat. Rusland of China kan je nog wel eens tegen een flinke import belasting aanlopen, die het hele voordeel teniet doet.

EDIT: de witte lijkt nog steeds leverbaar uit Frankrijk. Zwarte zijn denk ik ondertussen op, waren ook maar iets van 5 beschikbaar
Yes, bedankt voor de waarschuwing. Ik heb zojuist de witte besteld uit Frankrijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killamonkey
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-07 15:27
[...]

Haha, ik was één van die vijf denk ik. Die 15€ zal mijn schoonouders een zorg zijn. Zou trouwens ook voor volle pond van 400€ meer dan tevreden zijn. Echt een top ding!

"Give a man a fish and you feed him for a day. Don't teach a man to fish, and you feed yourself. He's a grown man. Fishing's not that hard."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-09 12:17
Oeh mooie deal! Zit zelf beetje te loeren naar een 1s. Als die rond de 200 komt, zou mooi zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sectial
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-10-2024
Dreame d9 voor nog geen 220 euro, bijna een impulsaankoop.. dit is ie toch wel waard?

https://www.bellahomestyl...bot-stofzuiger-p275883457

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianP
Haha, ik was één van die vijf denk ik. Die 15€ zal mijn schoonouders een zorg zijn. Zou trouwens ook voor volle pond van 400€ meer dan tevreden zijn. Echt een top ding!
Haha, dit wordt de eerste keer dat ik het robotstofzuiger leven omarm, dus ik ben zeer benieuwd!
Hoewel ik denk dat de Nederlander in mij altijd voor de aanbieding zal blijven gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:00

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

sectial schreef op woensdag 30 december 2020 @ 00:18:
Dreame d9 voor nog geen 220 euro, bijna een impulsaankoop.. dit is ie toch wel waard?

https://www.bellahomestyl...bot-stofzuiger-p275883457
Het lijkt mij een prima robotstofzuiger, maar die website vind ik wel erg dubieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:00
Ik lees wisselende verhalen over de Dreame D9. Ik twijfel namelijk heel erg tussen de Roborock S5 Max en de Dreame D9.
Het schijnt alleen dat de D9 wat minder goed is op harde vloeren:

Op een ander forum hebben ze het nu over nieuwe firmware die veel kinderziektes moeten oplossen: https://www.ozbargain.com.au/node/574806?page=4#comment

[ Voor 8% gewijzigd door Binnetie op 30-12-2020 10:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rykers
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23:01
Vanmorgen is onze Neato D5 na een jaar of 3 prima functioneren ineens van de trap gestuiterd.

Net ook contact opgenomen met Neato en ze komen niet verder dat ze niets meer kunnen doen gezien hij buiten de garantie valt. Verder zou het mijn eigen verantwoording zijn volgens de medewerker aan de telefoon omdat ik de sensoren aan de onderzijde niet regelmatig met een wattenstaafje en fohn schoon zou maken :?

Mijn eerste Roomba van meer dan 9 jaar oud stopte gewoon keurig als de sensoren vies zijn. Het verbaast mij dat de Neato dit dus blijkbaar niet doet en gewoon gaat rijden ook als hij geen goede signalen van de sensoren krijgt. Overigens betwijfel ik of het vuil is waardoor hij de trap niet heeft ontdekt. Want ik heb ook een Neato D7 zijn en qua uiterlijk is er geen verschil in de sensoren. Dus niet echt vuil.

Heeft iemand ander dit ook al eens meegemaakt?
Want als hij echt gewoon gaat stofzuigen terwijl hij geen obstakels kan detecteren lijkt het mij een onveilig product. Het is toch een flink zwaar voorwerp en moet er niet aan denken wat het gevolg was geweest als mijn jongste dochter net onderaan de trap had gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:31
rykers158 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 13:00:
Vanmorgen is onze Neato D5 na een jaar of 3 prima functioneren ineens van de trap gestuiterd.

Net ook contact opgenomen met Neato en ze komen niet verder dat ze niets meer kunnen doen gezien hij buiten de garantie valt. Verder zou het mijn eigen verantwoording zijn volgens de medewerker aan de telefoon omdat ik de sensoren aan de onderzijde niet regelmatig met een wattenstaafje en fohn schoon zou maken :?

Mijn eerste Roomba van meer dan 9 jaar oud stopte gewoon keurig als de sensoren vies zijn. Het verbaast mij dat de Neato dit dus blijkbaar niet doet en gewoon gaat rijden ook als hij geen goede signalen van de sensoren krijgt. Overigens betwijfel ik of het vuil is waardoor hij de trap niet heeft ontdekt. Want ik heb ook een Neato D7 zijn en qua uiterlijk is er geen verschil in de sensoren. Dus niet echt vuil.

Want als hij echt gewoon gaat stofzuigen terwijl hij geen obstakels kan detecteren lijkt het mij een onveilig product. Het is toch een flink zwaar voorwerp en moet er niet aan denken wat het gevolg was geweest als mijn jongste dochter net onderaan de trap had gestaan.
Hier identiek met een Neato D5 Connected, maar hij reed na een maand al van de trap. Kreeg hetzelfde te horen van Neato: sensoren waren waarschijnlijk vies en dan detecteert hij een trap niet voldoende. Heb mijn emails even nagekeken maar er werden geen wattenstaafjes of fohn vermeld. Wel foto's op moeten sturen van de desbetreffende trap.

Dit is overigens prima opgelost door Neato, heb een compleet nieuwe gekregen van ze. Sindsdien gebruik ik de bijgeleverde magneetstrip bij de trap en is hij niet meer naar beneden gereden. Incident was in 2017 en rijdt nu inmiddels bijna 4 jaar rondjes.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sectial
Beekforel schreef op woensdag 30 december 2020 @ 08:29:
[...]

Het lijkt mij een prima robotstofzuiger, maar die website vind ik wel erg dubieus.
Maar je kan met Paypal betalen, dat biedt toch zekerheid (paypal betaalt me terug als ik niets ontvang)

Ik twijfel hard :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rykers
evleerdam schreef op woensdag 30 december 2020 @ 13:14:
[...]

Hier identiek met een Neato D5 Connected, maar hij reed na een maand al van de trap. Kreeg hetzelfde te horen van Neato: sensoren waren waarschijnlijk vies en dan detecteert hij een trap niet voldoende. Heb mijn emails even nagekeken maar er werden geen wattenstaafjes of fohn vermeld. Wel foto's op moeten sturen van de desbetreffende trap.

Dit is overigens prima opgelost door Neato, heb een compleet nieuwe gekregen van ze. Sindsdien gebruik ik de bijgeleverde magneetstrip bij de trap en is hij niet meer naar beneden gereden. Incident was in 2017 en rijdt nu inmiddels bijna 4 jaar rondjes.
Inmiddels heb ik wel meer verhalen gelezen van vallende Neato's.

Het valt mij toch wel tegen dat het nu dus opeens gebeurd zonder dat iets is gewijzigd en nog meer dat de roomba die ik hiervoor had af en toe aangaf dat de sensors schoongemaakt moesten worden.

Ik heb hem weer in elkaar gezet voor zover dat lukt (rechter deel van de bumper is afgebroken). Hij start wel de hoofdborstel en zuiging, maar dan gaat hij in storing. Ik vermoed dat de lidar defect is, waardoor hij de ruimte niet kan scannen. Iemand een idee hoe dat echt te controleren is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-09 15:14
koelkast schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 08:03:
[...]

Ik heb vorige week voor mijn S5 max een 'garage' gemaakt in een nis/open kast in de keuken. Gewoon een plank op 12 cm hoogte gehangen, want daar rijdt ie nog gewoon onderdoor. Dock helemaal achteraan gezet en hij komt pas tevoorschijn als ie gaat zuigen. Ideaal en ruimtebesparend :)
foto's!!! 8) 8)

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGrandoNeuso
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:13
sectial schreef op woensdag 30 december 2020 @ 13:43:
[...]

Maar je kan met Paypal betalen, dat biedt toch zekerheid (paypal betaalt me terug als ik niets ontvang)

Ik twijfel hard :D
Niet veel reviews, maar persoonlijk zou ik het er niet op gokken.

https://nl.trustpilot.com/review/bellahomestyle.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
ElGrandoNeuso schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:51:
[...]

Niet veel reviews, maar persoonlijk zou ik het er niet op gokken.

https://nl.trustpilot.com/review/bellahomestyle.nl
Zou het inderdaad niet doen. Ten eerste is het al raar dat zo'n product met een US stekker ineens €100 meer moet kosten. Ten tweede schieten de shady websites sinds de lockdown(s) als paddestoelen uit de grond en als dan de eerste ietwat geloofwaardige reviews al zo erg negatief zijn dan zou ik het wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sectial
heb er toch gekocht, uit ervaring weet ik dat paypal voldoende bescherming biedt (heb ooit mijn geld terug gekrgen omdat een uber chauffeur omleiding had gemaakt).

Op trustpilot staan natuurlijk enkel negatieve reviews en daarvan is er geen die beweert niets te hebben ontvangen.

We zien snel genoeg of ik mijn woorden terug mag inslikken, zal jullie op de hoogte houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02:08
-
Was het toevallig in het donker dat dit gebeurde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rykers
realphoenikx schreef op woensdag 30 december 2020 @ 19:09:
[...]

Was het toevallig in het donker dat dit gebeurde?
Nee hij rijdt hier altijd om 10.00 op woensdag en vrijdag. Dat is al ruim 3 jaar goed gegaan.
Het was zelfs aanleiding om de Xiaomi v1 op de begane grond begin dit jaar te vervangen door een Neato D7.

Zelf was ik net buiten dat het gebeurde, ik heb dus geen idee wat de aanleiding was. Boven aan de trap heb ik ook niets vreemds kunnen ontdekken.

• banaliteit
  • Laatst online: 21:56
Ik heb een Roborock S5 Max. Het valt me op dat die een publiekelijk onbeveiligd wifi netwerk beschikbaar opzet. Hebben jullie dat ook? Vroeg me af of het kwaad kon.

• AtlAntA
banaliteit schreef op donderdag 31 december 2020 @ 08:39:
Ik heb een Roborock S5 Max. Het valt me op dat die een publiekelijk onbeveiligd wifi netwerk beschikbaar opzet. Hebben jullie dat ook? Vroeg me af of het kwaad kon.
Als het goed is doet ie dat alleen bij de eerste set-up. Heb je hem eenmaal gekoppeld in je app en account dan zou hij dat niet meer moeten doen totdat je de wifi reset door de 2 knoppen bovenop tegelijk in te drukken.

Zo werkt het in ieder geval met mijn s4 en die robots van de laatste generatie zijn in dat geval allemaal hetzelfde.

• Binnetie
Bij Peppper is de Dreame D9 in de aanbiedingen. Aan de reacties te lezen valt het nog wel mee met de Dreame... er zijn goede ervaringen: https://nl.pepper.com/aan...9-robot-stofzuiger-180294

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:34
Een vraagje aan de kenners hier. Sinds gisteren ben ik in het bezit van Stoffie, een Roborock S5 Max.
Nu heb ik deze de beneden verdieping en bovenverdieping laten stofzuigen en in kaart laten brengen. Nu valt me op de bij de bovenverdieping een kamer schuin zit. Tevens kan ik deze niet specifiek benoemen. Het gaat dan om de grijze ruimtes. Kan ik hier handmatig iets aan veranderen?

Begane grond.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VxUoCBtWn65cg620As-BInkf-ns=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8wZEbFX7hb2VupjkyhVZLnPF.png?f=fotoalbum_large

Bovenverdieping.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HZz887Ass-J0iiAV7wSr3dr6Oy0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4kFukT5p1dCt1WS9gMBXyCt9.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 52% gewijzigd door TheKerremenke op 31-12-2020 16:34 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Hadewych
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-06-2023
TheKerremenke schreef op donderdag 31 december 2020 @ 16:31:
Een vraagje aan de kenners hier. Sinds gisteren ben ik in het bezit van Stoffie, een Roborock S5 Max.
Nu heb ik deze de beneden verdieping en bovenverdieping laten stofzuigen en in kaart laten brengen. Nu valt me op de bij de bovenverdieping een kamer schuin zit. Tevens kan ik deze niet specifiek benoemen. Het gaat dan om de grijze ruimtes. Kan ik hier handmatig iets aan veranderen?

Begane grond.
[Afbeelding]

Bovenverdieping.
[Afbeelding]
Het lijkt alsof hij daar nog niet echt geweest is. Helpt het om hem daar neer te zetten en te laten poetsen? Of op die verdieping en dan Pin 'n Go?

• TheKerremenke
@Hadewych Ik heb hem er meermaals laten stofzuigen. Inmiddels heb ik via “edit rooms” en vervolgens “re-split rooms” de ruimtes alsnog goed kunnen splitsen en er de juiste benaming aan kunnen hangen.

Enkel de vreemde lay-out klopt nog niet helemaal. Maar dat mag ie de volgende keer tijdens stofzuigen corrigeren. Voorlopig is het wel mooi geweest. Hele huis gestofzuigd (Stoffie in de gaten gehouden, vooral bij de luidsprekers en de trap) en deel (Eetkamer, Keuken, Achterkeuken, Gang en WC) laten dweilen. Nu is zo goed als alles mooi in kaart gebracht. Inclusief no-go zones en lijnen. Kan die mooi voortaan zelfstandig te werk gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door TheKerremenke op 31-12-2020 19:33 . Reden: Typo’s en kleine aanvulling ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sectial
sectial schreef op woensdag 30 december 2020 @ 15:21:
heb er toch gekocht, uit ervaring weet ik dat paypal voldoende bescherming biedt (heb ooit mijn geld terug gekrgen omdat een uber chauffeur omleiding had gemaakt).

Op trustpilot staan natuurlijk enkel negatieve reviews en daarvan is er geen die beweert niets te hebben ontvangen.

We zien snel genoeg of ik mijn woorden terug mag inslikken, zal jullie op de hoogte houden!
Vandaag zag ik dat het gerefund is, dus maar snel de d9 besteld via de Ali link iets hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-07 22:33
Binnetie schreef op donderdag 31 december 2020 @ 09:39:
Bij Peppper is de Dreame D9 in de aanbiedingen. Aan de reacties te lezen valt het nog wel mee met de Dreame... er zijn goede ervaringen: https://nl.pepper.com/aan...9-robot-stofzuiger-180294
Aan de hand van die aanbieding gister deze stofzuiger gekocht. Wordt m'n eerste robotstofzuiger, dus ben benieuwd hoe ie gaat bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paoper
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 09:48
Hoi lieden.

Sinds een dag of wat stopt mijn Viomi SE er na een paar minuten mee, ongeacht welk programma / cleanup mode ik selecteer. Iemand met soortgelijke ervaringen? Ideeën hoe te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy22
[...]

Semi offtopic (let me know als ik een apart topic moet maken).
Maar is hij van jou al verzonden?

En voor anderen: hoe lang duurt dit gewoonlijk? Snap dat het wat langer duurt door o&n maar kreeg 2 meldingen van Aliexpress. Eerst een dat de betaling was gelukt en daarna 1 dat het was mislukt. In mijn account lijkt alles gewoon goed te staan. Maar ik zie dat sommigen 'm al na 4 dagen binnen hadden dus ben even benieuwd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
Hier op de 23e besteld via AliExpress en de 30e mogen ontvangen. Kwam uit Polen. En daar zat natuurlijk kerst tussen..

Nu al helemaal up and running. Alle ruimtes zijn nu in kaart gebracht. Kabels weg gewerkt. Behalve bij de Kerstboom 🎄 maar die gaat toch binnenkort weg. Daar is voor nu even een no-go zone. Net als rond mijn luidsprekers.

Zeer content mee. 😀

[ Voor 8% gewijzigd door TheKerremenke op 01-01-2021 17:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
Freddy22 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 17:13:
[...]

En voor anderen: hoe lang duurt dit gewoonlijk? Snap dat het wat langer duurt door o&n maar kreeg 2 meldingen van Aliexpress. Eerst een dat de betaling was gelukt en daarna 1 dat het was mislukt. In mijn account lijkt alles gewoon goed te staan. Maar ik zie dat sommigen 'm al na 4 dagen binnen hadden dus ben even benieuwd :)
Ik heb de zwarte op 28 december besteld bij MC-TECH Store. Wordt verzonden vanuit Frankrijk. Volgens mij hebben we het over dezelfde shop?
Die is nog niet verstuurd. Wordt hij binnen 6 dagen niet verstuurd dan krijg ik mijn geld terug. Het kan nog dus maar normaliter verzend die shop heel erg snel. Maar goed het zijn nu andere tijden. Ten eerste zitten we rond oud en nieuw en daar komt de huidige pandemie ook nog bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrianP
Freddy22 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 17:13:
[...]

Die van mij heeft zelfs zijn eerste rondje al gedaan hier!
Kwam donderdag middag enigzins onverwachts opeens aan de deur haha. Had wel wat meldingen ontvangen dat hij op weg was, maar ik had het niet zo snel al hier verwacht.

Ik had wel ook nog een mailtje dat 1 bestelling was mislukt geloof ik, maar dat was meer omdat ik de Roborock blijkbaar 2 keer in mijn mandje had gestopt (verschillende tabbladen). En dat mailtje was dus zon automatische Cart Reminder mail die bedrijven vaak instellen. Toen even ingelogd op Ali om de bestelling te checken en zag ik dat 1 wel gewoon netjes was verwerkt.

[ Voor 29% gewijzigd door BrianP op 02-01-2021 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StinkyPanda
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:40
Gisteren ook de Dreame D9 besteld voor € 263.
We hebben al jaren een Neato Botvac 75 rondrijden en ben er altijd zeer tevreden van geweest, maar sinds enige tijd is hij af en toe de weg wat kwijt (draait in het rond) en na de batterij al eens te hebben vervangen geraakt hij nu weer niet in 1 keer door heel de benedenverdieping 😬

Hopelijk doet de Dreame het minstens even goed en is de mopping functie een handige toevoeging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sele
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-09 09:06
Welke shop op Ali bestellen jullie de onderdelen zoals borstels en nieuwe dwijlen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 16:09
sele schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 16:43:
Welke shop op Ali bestellen jullie de onderdelen zoals borstels en nieuwe dwijlen?
Ik kijk altijd opnieuw en ga dan enkel voor de shops met bovengemiddelde beoordelingen, meerdere bestellingen van het product en onder die randvoorwaarden de laagste prijs. Met name dat varieert sterk, gezien de enorme fluctuaties in prijzen van shops op Ali.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freddy22
sele schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 16:43:
@AtlAntA noemde laatst https://m.nl.aliexpress.com/item/4000944828344.html hij gaf aan hier altijd originele onderdelen te hebben gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 17:18
Iemand nog meer problemen na de laatste firmware update op de dreame d9?
Ik heb de ervaring dat het obstakelontwijken een stuk minder goed gaat na de update 3.5.8_1072. Hij loopt nu steeds vast bij de taps toelopende onderkant van de barkrukken. Tevens botst hij tegen de tafelpoten. Voorheen was dat geen probleem. Ik zie helaas geen mogelijkheid om de firmware te downgraden...

On a midnight patrol through the kingdom of the wicked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik zou graag een goede dweilrobot toevoegen, maar ik kan er maar weinig vinden waar ik echt enthousiast van wordt.

Het dweilbakje van m'n S5 is niet voldoende, ik zou liever iets hebben wat ook een soort van schrobt oid. Iemand ervaringen of suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred_Perry
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:28
Ik ben bang dat er alleen nog maar vrouwelijke dweilrobots zijn. Dus alleen de vloer zachtjes aaien met een vochtig doekje.

Om te schrobben zal er meer massa nodig zijn en een kortere accuduur of een grotere robot. Aan de andere kant, schrobben is een goede workout dezer tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogiertw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-09 22:36
Als iemand nog een goede deal weet hoor ik het graag. Twijfel nog tussen de S5 max en de S6 Maxv. Laatste vooral omdat deze beter is in ontwijken en er wel spullen liggen her en der van de honden.....
Als iemand me nog een 'gouden' tip kan geven welke te kiezen of juist niet wordt dat zeer gewaardeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:27
rogiertw schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:29:
Als iemand nog een goede deal weet hoor ik het graag. Twijfel nog tussen de S5 max en de S6 Maxv. Laatste vooral omdat deze beter is in ontwijken en er wel spullen liggen her en der van de honden.....
Als iemand me nog een 'gouden' tip kan geven welke te kiezen of juist niet wordt dat zeer gewaardeerd.
Ik heb net de S6 Maxv gekocht. Geen moment spijt tot nu toe. Zuigt goed, de mapping functie is fantastisch, alleen het dweilen moet ik 'n og gaan proberen. Laat hem om de dag een rondje draaien en verbaas me dan weer hoeveel stof etc er weer wordt opgezogen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogiertw
ronaldvs schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:24:
[...]

Ik heb net de S6 Maxv gekocht. Geen moment spijt tot nu toe. Zuigt goed, de mapping functie is fantastisch, alleen het dweilen moet ik 'n og gaan proberen. Laat hem om de dag een rondje draaien en verbaas me dan weer hoeveel stof etc er weer wordt opgezogen.
Ok, nice. Waar heb je hem gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvs
rogiertw schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:52:
[...]

Ok, nice. Waar heb je hem gekocht?
Bij bol.com.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Fred_Perry schreef op zondag 3 januari 2021 @ 16:20:
Ik ben bang dat er alleen nog maar vrouwelijke dweilrobots zijn. Dus alleen de vloer zachtjes aaien met een vochtig doekje.

Om te schrobben zal er meer massa nodig zijn en een kortere accuduur of een grotere robot. Aan de andere kant, schrobben is een goede workout dezer tijd :)
Hier is het een mannelijke dweilmeneer, verre van robotisch en op zoek naar een alternatief. :P

Kwam iets tegen van Samsung, maar eens verder in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
Beekforel schreef op zondag 3 januari 2021 @ 19:24:
[...]

Hier is het een mannelijke dweilmeneer, verre van robotisch en op zoek naar een alternatief. :P

Kwam iets tegen van Samsung, maar eens verder in verdiepen.
Ziet er leuk uit... Maar dan moet je eigenlijk eerst laten stofzuigen door een andere....

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Dat is geen probleem, ik zoek het als aanvulling op m'n Roborock S5.

Nu gaat het in de praktijk zo dat ik altijd net te laat dweil. Dus meer werk want vuiler. Het is zo gepiept (ondanks bijna 100m2) maar heb er weinig zin in vaak. Ik besteed dan liever een paar honderd euro aan een goede dweilrobot die dat klusje wekelijks oid voor mij doen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 20:56
ronaldvs schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:24:
[...]

Heb je iets om mee te vergelijken?
Ik heb nu een jaar of 3 een S50 denk ik en vraag me af of de S6 MaxV een mooie upgrade zou zijn.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvs
Phusebox schreef op zondag 3 januari 2021 @ 20:16:
[...]

Heb je iets om mee te vergelijken?
Ik heb nu een jaar of 3 een S50 denk ik en vraag me af of de S6 MaxV een mooie upgrade zou zijn.
Het is mijn eerste dus geen vergelijkingsmateriaal.

Specs

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hadewych
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-06-2023
Sinds een week heb ik de Roborock S5 Max. Topding!
Om hem optimaal te gebruiken wil ik natuurlijk kaarten maken. Dat maakt het een stuk efficiënter, en je kunt daardoor zeggen 'zuig de keuken'.
Op de benedenverdieping was dat makkelijk, maar onze eerste verdieping is zo:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ICy2Fy0L-wr79XMsYhtf_l1SmBA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dXimu4JAKmlZ1YEWsUwRg5cc.jpg?f=fotoalbum_large

Waar ik sta (waar de foto is gemaakt) is een grote overloop, het tussenstuk zit vast aan de badkamer, en achteraan is nog een trappetje naar de slaapkamer.

In theorie zijn het drie kaarten: slaapkamer + bovenstukje (bovenste laag), tussenstuk + badkamer (middelste laag) en overloop (onderste laag). Dat vind ik zonde, want ik wil graag nog de mogelijkheid hebben de logeerkamer/zolder ook te kunnen doen.

Dus mijn uitdaging: 1 kaart maken van de hele verdieping. Zodat als ik 'm ergens neerzet, hij weet waar hij is en dat gewoon kan doen. Ik wil hem best wel zelf nog trappetjes op tillen, maar wel dat alle lagen bekend zijn.

De manier waarop: Van boven naar beneden laten rijden via hellingen ipv trappen.

Op dit kaartje zie je rechts de slaapkamer (tot invisible wall). Het rechte blauwe stuk is het bovenste stukje van de gang. Grijs is trappetje en tussenstuk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aUtE6jyW3wEw7i0DHIW6M2uDo-c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/B5Tqr4Ll8kN9vey7ZpD0IIHk.png?f=fotoalbum_large

Mijn eerste plan was om 'gewoon' een schuine helling te maken en hem daar vanaf te laten rijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cWqVLn7AkMuivI1WFQyn7mZS6XM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TLDfk0Imu6Aac6HWZuyn636M.jpg?f=fotoalbum_large

Het idee was leuk, maar dat werkte niet. Het was te schuin, hij kon niet meer remmen en viel langs de zijkant eraf. Vanaf dat moment vond mijn kat het ook niet meer leuk.
- Ik moest de robot trouwens ook best wel het juiste moment een zetje geven op om hem op de plank te krijgen, hij reed niet zomaar de plank op.

Vervolgens heb ik de plank horizontaler gemaakt en het uiteinde verhoogd, met het idee dat hij dan het tweede stuk zou scannen, en dat opnemen in de kaart. Dat, terwijl hij zelf op de plank zou blijven omdat ie merkt dat er een afgrond is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s4dAgRkwVf1PZSO5Gd4MYGu_3PA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fgjaCrF8MOJSVLGXMLvtCPMU.jpg?f=fotoalbum_large

na vijf keer proberen (met pin & go, zone cleaning en zelf laten rijden), ben ik opnieuw begonnen met het maken van een kaart, want de grijze zone bleef maar grijs.

Toen heb ik een nieuwe kaart laten maken, en hem helemaal zelf op de plank laten rijden. Dat werkte wel: het tussenstuk/middelste laag werd nu wel blauw.

Toen werd duidelijk hoe het moest:
Stap 1: vanaf hoge laag zelf op plank laten rijden vanaf bovenste trede, hele plank laten doen
Stap 2: op lagere / laagste trede laten starten en dan door laten rijden naar lagere laag

Of je door kunt naar stap 2 weet je, als de robot weet waar hij is. Als dat niet zo is, moet je weer terug naar stap 1. Doel is immers om ervoor te zorgen dat hij op beide lagen weet waar hij is.

De onderste laag ging al een stuk soepeler!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EIOnCeySHut27kz22qnkfgOhcTI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NN58OMgAYxBBPAYvdxtDbmtG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nxIuqHPtmQ4sYZj8Z_icJuyinR0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PN7Fx6nuCmdNahRoVXQvhpcP.jpg?f=fotoalbum_large

Uiteindelijk is het gelukt. Bovenaan is laagste laag, linksonder de slaapkamer waar hij nog aan het scannen is. No-go zones zijn de trappetjes.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/608BL8eKYulW-yJd2tXdbyB0nGM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2CY5cefmCjkF9aUCSlgGkNJt.png?f=fotoalbum_large

Op dat plaatje was hij trouwens de zone-cleaning aan het doen om het laatste randje te overbruggen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P_wPmKVcfgs6hXRkWyXe8ezaUhc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pqwM1wVIW5jdEFCtjtJBPGTQ.jpg?f=fotoalbum_large

Maar uiteindelijk is het dus gelukt!Het is nu zo dat ik hem kan neerzetten op elke laag, en hij dan weet waar hij is. Dan gaat ie schoonmaken tot ie niet meer verder kan (trappetjes), en dan zet ik hem bijv een laag hoger of lager om daar te zuigen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/46LDQ6xh9OL1LXVdMqzLgA6YyOY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rNj6d3AJOtvBY4iywyIxbJHe.png?f=fotoalbum_large

Tips voor als jij dit ook wil:
- je hebt een lange plank nodig (180-200cm), breedte 60-80 cm.
- let op schuinheid en flexibeliteit van plank (kan ook helpen juist, om hem makkelijker op de vloer te krijgen
- hij kan niet zelf op de plank rijden dus er is nog iets nodig om over dat ribbeltje te komen. Deurmat of drempelding voor rolstoel (al was dat ook best lastig en te schuin)
- zone cleaning / pin en go kan wel, maar werkt veel minder goed, beste is echt om hem zelf erop te laten rijden
- als het grijs blijft kun je het beste helemaal opnieuw beginnen.
- je moet de kaart al snel opslaan, en als je hem dan op nieuwe plek neerzet eerst kaart laden voordat hij begint met rijden.
- als hij verdwaald is / locatie niet herkent / andere kaart opent / nieuwe kaart gaat maken -> terug naar vorige laag. Blijf dezelfde stappen herhalen tot het werkt.

[ Voor 8% gewijzigd door Hadewych op 04-01-2021 12:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
Hadewych schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:20:
Sinds een week heb ik de Roborock S5 Max. Topding!
Om hem optimaal te gebruiken wil ik natuurlijk kaarten maken. Dat maakt het een stuk efficiënter, en je kunt daardoor zeggen 'zuig de keuken'.
Op de benedenverdieping was dat makkelijk, maar onze eerste verdieping is zo:

[Afbeelding]

Waar ik sta (waar de foto is gemaakt) is een grote overloop, het tussenstuk zit vast aan de badkamer, en achteraan is nog een trappetje naar de slaapkamer.

In theorie zijn het drie kaarten: slaapkamer + bovenstukje (bovenste laag), tussenstuk + badkamer (middelste laag) en overloop (onderste laag). Dat vind ik zonde, want ik wil graag nog de mogelijkheid hebben de logeerkamer/zolder ook te kunnen doen.

Dus mijn uitdaging: 1 kaart maken van de hele verdieping. Zodat als ik 'm ergens neerzet, hij weet waar hij is en dat gewoon kan doen. Ik wil hem best wel zelf nog trappetjes op tillen, maar wel dat alle lagen bekend zijn.

De manier waarop: Van boven naar beneden laten rijden via hellingen ipv trappen.

Op dit kaartje zie je rechts de slaapkamer (tot invisible wall). Het rechte blauwe stuk is het bovenste stukje van de gang. Grijs is trappetje en tussenstuk.
[Afbeelding]

Mijn eerste plan was om 'gewoon' een schuine helling te maken en hem daar vanaf te laten rijden.

[Afbeelding]

Het idee was leuk, maar dat werkte niet. Het was te schuin, hij kon niet meer remmen en viel langs de zijkant eraf. Vanaf dat moment vond mijn kat het ook niet meer leuk.
- Ik moest de robot trouwens ook best wel het juiste moment een zetje geven op om hem op de plank te krijgen, hij reed niet zomaar de plank op.

Vervolgens heb ik de plank horizontaler gemaakt en het uiteinde verhoogd, met het idee dat hij dan het tweede stuk zou scannen, en dat opnemen in de kaart. Dat, terwijl hij zelf op de plank zou blijven omdat ie merkt dat er een afgrond is.
[Afbeelding]

na vijf keer proberen (met pin & go, zone cleaning en zelf laten rijden), ben ik opnieuw begonnen met het maken van een kaart, want de grijze zone bleef maar grijs.

Toen heb ik een nieuwe kaart laten maken, en hem helemaal zelf op de plank laten rijden. Dat werkte wel: het tussenstuk/middelste laag werd nu wel blauw.

Toen werd duidelijk hoe het moest:
Stap 1: vanaf hoge laag zelf op plank laten rijden vanaf bovenste trede, hele plank laten doen
Stap 2: op lagere / laagste trede laten starten en dan door laten rijden naar lagere laag

Of je door kunt naar stap 2 weet je, als de robot weet waar hij is. Als dat niet zo is, moet je weer terug naar stap 1. Doel is immers om ervoor te zorgen dat hij op beide lagen weet waar hij is.

De onderste laag ging al een stuk soepeler!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Uiteindelijk is het gelukt. Bovenaan is laagste laag, linksonder de slaapkamer waar hij nog aan het scannen is. No-go zones zijn de trappetjes.
[Afbeelding]

Op dat plaatje was hij trouwens de zone-cleaning aan het doen om het laatste randje te overbruggen:

[Afbeelding]

Maar uiteindelijk is het dus gelukt!Het is nu zo dat ik hem kan neerzetten op elke laag, en hij dan weet waar hij is. Dan gaat ie schoonmaken tot ie niet meer verder kan (trappetjes), en dan zet ik hem bijv een laag hoger of lager om daar te zuigen.

[Afbeelding]

Tips voor als jij dit ook wil:
- je hebt een lange plank nodig (180-200cm), breedte 60-80 cm.
- let op schuinheid en flexibeliteit van plank (kan ook helpen juist, om hem makkelijker op de vloer te krijgen
- hij kan niet zelf op de plank rijden dus er is nog iets nodig om over dat ribbeltje te komen. Deurmat of drempelding voor rolstoel (al was dat ook best lastig en te schuin)
- zone cleaning / pin en go kan wel, maar werkt veel minder goed, beste is echt om hem zelf erop te laten rijden
- als het grijs blijft kun je het beste helemaal opnieuw beginnen.
- je moet de kaart al snel opslaan, en als je hem dan op nieuwe plek neerzet eerst kaart laden voordat hij begint met rijden.
- als hij verdwaald is / locatie niet herkent / andere kaart opent / nieuwe kaart gaat maken -> terug naar vorige laag. Blijf dezelfde stappen herhalen tot het werkt.
Poe dat is best veel moeite. Tenzij je je beslist no-go zones moet/wil gebruiken is het hebben van een compleet gemapt huis niet echt nodig. Onze S4 heeft nog steeds geen multi floor support maar (nogmaals: tenzij je no-go zones moet gebryuiken) dat is eigenlijk ook niet echt nodig. We zetten hem gewoon neer waar ie moet zuigen en llaten hem zijn gang gaan. Het enigste verschil met een bekende kaart tov een onbekende kaart is de tijd. Het duurt hooguit 10-15% langer. Hij mist geen stukjes of wat dan ook. Hij gaat waar ie kan gaan en gaat niet waar ie niet kan gaan. Daar zal een kaart niets aan veranderen aangezien hij toch elke keer weer opnieuw bepaalt waar die wel of niet kan gaan.

Als je graag voice command wil gebruiken dan kan je net zo goed eerst de robot verplaatsen en dan roepen "ga zuigen" oid. Maar het start knopje zit gewoon bovenop dus dat werkt dan weer sneller. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
Ik wil mijn robotstofzuiger vervangen (vervangingsonderdeel besteld, maar daarna gaat-ie denk ik naar boven) voor een S5 max. Wat is daarvoor een goede prijs? Nu gaan ze rond de € 375 - € 400, maar er zijn geen 'speciale' aanbiedingen die Ali binnenkort ongetwijfeld weer krijgt. Ik ben benieuwd of het nu een prima prijs is of dat het binnenkort ineens 10% goedkoper is, want nog even wachten is geen grote moeite.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freddy22
InterCC schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:52:
Ik wil mijn robotstofzuiger vervangen (vervangingsonderdeel besteld, maar daarna gaat-ie denk ik naar boven) voor een S5 max. Wat is daarvoor een goede prijs? Nu gaan ze rond de € 375 - € 400, maar er zijn geen 'speciale' aanbiedingen die Ali binnenkort ongetwijfeld weer krijgt. Ik ben benieuwd of het nu een prima prijs is of dat het binnenkort ineens 10% goedkoper is, want nog even wachten is geen grote moeite.
Ik raad je aan https://nl.pepper.com/groep/roborock-s5-max in de gaten te houden. Je kan ook de historie bekijken voor de prijzen en hoe lang er ong. tussen een aanbieding zit.

In other news, ben nog steeds aan het wachten op een verzendbevestiging 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InterCC
Freddy22 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:39:
[...]

Ik raad je aan https://nl.pepper.com/groep/roborock-s5-max in de gaten te houden. Je kan ook de historie bekijken voor de prijzen en hoe lang er ong. tussen een aanbieding zit.

In other news, ben nog steeds aan het wachten op een verzendbevestiging 8)7
Thanks, handig overzicht daar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Sta op het punt een S6 MaxV te kopen maar er is één feature die voor mij must have is maar ik niet kan vinden:

Ik neem aan dat je, nu de dweil functie een pompje heeft en dus niet het water gewoon wegdruppelt, bijvoorbeeld een schema kunt maken voor 's nachts om eerst een of twee keer te zuigen en daarna te dweilen?

Kan het in geen enkele review noch de handleidingen vinden. Als dit niet kan heeft een upgrade vanaf de S5 voor mij geen meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
Phusebox schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 18:38:
Sta op het punt een S6 MaxV te kopen maar er is één feature die voor mij must have is maar ik niet kan vinden:

Ik neem aan dat je, nu de dweil functie een pompje heeft en dus niet het water gewoon wegdruppelt, bijvoorbeeld een schema kunt maken voor 's nachts om eerst een of twee keer te zuigen en daarna te dweilen?

Kan het in geen enkele review noch de handleidingen vinden. Als dit niet kan heeft een upgrade vanaf de S5 voor mij geen meerwaarde.
Dat moet kunnen. Ik begin nu te twijfelen om ook een 6 maxv te kopen ipv 5 max en heb zojuist wat reviews bekeken. Volgens https://www.youtube.com/watch?v=7fk6kBg6MAs vanaf 6:23 kan je meerdere schedules instellen en bepalen welke schoonmaakmodus ingezet wordt. Je kan er dus ook meerdere achter elkaar zetten.

Waar wil jij 'm bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
InterCC schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 19:46:
[...]

Dat moet kunnen. Ik begin nu te twijfelen om ook een 6 maxv te kopen ipv 5 max en heb zojuist wat reviews bekeken. Volgens https://www.youtube.com/watch?v=7fk6kBg6MAs vanaf 6:23 kan je meerdere schedules instellen en bepalen welke schoonmaakmodus ingezet wordt. Je kan er dus ook meerdere achter elkaar zetten.

Waar wil jij 'm bestellen?
Gewoon in Nederland of Amazon. Is toch niet meer goedkoper op Ali zoals 3 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
Phusebox schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 19:52:
[...]

Gewoon in Nederland of Amazon. Is toch niet meer goedkoper op Ali zoals 3 jaar geleden.
Ik zag dat het via Duitsland (https://www.cyberport.de/...a-lidar-wlan-schwarz.html) nog wat goedkoper is (met een paar reserve onderdelen), al komt er nog wel € 16 verzendkosten bij. Ik heb daar een aantal jaren terug een Echo besteld die Amazon nog niet direct naar Nederland wilde sturen. Scheelt dan toch € 50 met Bol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Phusebox schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 19:52:
[...]

Ik weet niet hoe het met de s6maxV zit maar de s5max had ik eerst voor €420 besteld bij Dustinhome wat op dat moment de goedkoopste in Nederland was en de volgende dag kon ik hem voor €321 krijgen bij Aliexpress vanuit Frankrijk. Dus het kan zeker wel goedkoper zijn nog via Ali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
AtlAntA schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 20:40:
[...]

Ik weet niet hoe het met de s6maxV zit maar de s5max had ik eerst voor €420 besteld bij Dustinhome wat op dat moment de goedkoopste in Nederland was en de volgende dag kon ik hem voor €321 krijgen bij Aliexpress vanuit Frankrijk. Dus het kan zeker wel goedkoper zijn nog via Ali.
S6 MaxV is alleen maar duurder bij Ali. Nog nooit ook maar in de buurt van EU prijzen gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogiertw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nee dank je. Onbekende kleine shop voor zo'n duur product. Betaal liever 100 euro meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
Ken je die shop? Er is weinig over te vinden, shop bestaat nog maar net en vestigingsadres is waar een opslagruimtebedrijf zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
Phusebox schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:18:
[...]

Nee dank je. Onbekende kleine shop voor zo'n duur product. Betaal liever 100 euro meer.
Ik heb daar dus ook wat twijfels bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogiertw
Ik deel de twijfels hoor, maar ik kom hier vaak genoeg mensen tegen die de gok nemen. Vandaar dat ik het deelde. Voor mij is op dit moment Cyberport een serieuze optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
rogiertw schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:31:
Ik deel de twijfels hoor, maar ik kom hier vaak genoeg mensen tegen die de gok nemen. Vandaar dat ik het deelde. Voor mij is op dit moment Cyberport een serieuze optie.
Ik heb 'm daar zojuist besteld. Let wel op dat er twee keuzes zijn. Er is ook een 'reguliere' zonder die paar extra dingen erbij en die heeft dezelfde prijs. Er is ook een B-keuze voor € 509 (maar ik ga liever voor nieuw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thelightning
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-06-2022
Hi Gents,

Morgen ga ik mijn nieuwe E5 terugsturen. Omdat geen internet = geen automatische stofzuig actie (timer).
De "smart" en "handige app" functies van huishoudelijke apparaten vind ik daarom zeer overbodig.
Mijn oude 866 ben ik zeer over te spreken en kan dit allemaal geheel zelfstandig. Die is pas smart! :)

Nu heb ik al even rondgezocht maar kan ik geen nieuwe robots vinden met dubbele rollers (geen borstel) zonder dat deze "connected" en/of "smart" zijn.

Heb ik er een over het hoofd gezien of ga ik toch een 2de hands 866 aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Net ook maar de S6 MaxV besteld, gewoon bij bol.com. Wel zo makkelijk. Alleen nog kijken waar ik goedkoop extra filters etc kan scoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
thelightning schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:11:
Hi Gents,

Morgen ga ik mijn nieuwe E5 terugsturen. Omdat geen internet = geen automatische stofzuig actie (timer).
De "smart" en "handige app" functies van huishoudelijke apparaten vind ik daarom zeer overbodig.
Mijn oude 866 ben ik zeer over te spreken en kan dit allemaal geheel zelfstandig. Die is pas smart! :)
Ja, ik mis dat ook zo'n beetje t.o.v. m'n (min of meer) versleten Philips. Heb ik een zuiger die 's nacht kan rijden, maar geen nachtelijk start.. Vraag me van de nieuwe Roborock S5 Max inmiddels af of hij überhaupt wel maps maakt zonder internetverbinding, als ik zie hoe slecht hij het dock terug vindt. (Wanneer ik 'm grofweg in de buurt zet, nadat hij een andere verdieping zoog.) Hij leunt toch hopelijk niet doorlopend op processing door een smartphone? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
Phusebox schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:19:
Net ook maar de S6 MaxV besteld, gewoon bij bol.com. Wel zo makkelijk. Alleen nog kijken waar ik goedkoop extra filters etc kan scoren?
Ik vermoed (kijk daar zelf tenminste) dat het toch Ali wordt. Andere aanbieders lijken vooral Ali spullen door te verkopen met behoorlijke marge (tenzij iemand iets anders gevonden heeft. Ik houd mij dan zeker aanbevolen).
overigens lijkt het erop dat onderdelen voor een S6 MaxV gelijk zijn aan die van de S6 Pure en S5 Max. Heeft iemand dezelfde bevinding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
De Dreame D9 weer in de aanbieding voor €246,56. Verzending vanuit Europa: https://nl.pepper.com/aan...9-robot-stofzuiger-181156

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:07
Weer een nieuwe robot uit de Xiaomi Landscape.
https://m.geekbuying.com/..._63tz3&ref=w&Currency=EUR

Prijs lijkt mij niet verkeerd.
Onderhand de zoveelste robot van Xiaomi Environment. Naast robots onder eigen naam, heb je onderhand 4 5 merken dit tot Xiaomi landscape behoren betreft robots. Roborock, Viomi, Trouver? Dreame en Roidmi.

Ik denk dat de Eve Plus een rebrand is van de Viomi S9, aangezien bepaalde specs overeen komen. Dit is een van de goedkopere lidar robots met een laadstation met vuilafzuiging.

Daarnaast kwam ik ook de xiaomi 1t tegen. Betreft een robot zonder lidar maar met AI cam zoals de S6

[ Voor 23% gewijzigd door karakedi op 07-01-2021 23:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisML
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22-10-2024
Gwaihir schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 17:12:
[...] als ik zie hoe slecht hij het dock terug vindt. (Wanneer ik 'm grofweg in de buurt zet, nadat hij een andere verdieping zoog.)
Mijn Roborock is (door vrouwlief) tussen de bank en een deco krat neergezet, aan weerskant met een speling van 3cm en daar heeft mijn robot geen moeite mee om het dock te vinden, keer na keer. Wellicht dat het dock of sensoren vies zijn? Ik ben zeer tevreden met de S5 Max, maar niemand hier weerhoud je om een andere robotstofzuiger te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
karakedi schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:31:
Weer een nieuwe robot uit de Xiaomi Landscape.
https://m.geekbuying.com/..._63tz3&ref=w&Currency=EUR

Prijs lijkt mij niet verkeerd.
Onderhand de zoveelste robot van Xiaomi Environment. Naast robots onder eigen naam, heb je onderhand 4 merken dit tot Xiaomi landscape behoren betreft robots. Roborock, Viomi, Dreame en Roidmi.

Ik denk dat de Eve Plus een rebrand is van de Viomi S9, aangezien bepaalde specs overeen komen. Dit is een van de goedkopere lidar robots met een laadstation met vuilafzuiging.

Daarnaast kwam ik ook de xiaomi 1t tegen. Betreft een robot zonder lidar maar met AI cam zoals de S6
Ze zien er leuk uit.
Mijn huidige Neati heeft een stofbak die 750ML heeft. De Roborock S5 Dreame D9 enzo hebben een kleinere stofbak. Zo'n afzuigdocking lijkt me wel ideaal. Dan hoef je minder vaak zelf te legen. Maar volgens mij is er nog geen combinatiie van dweilen, stofzuigen en zo'n afzuigdocking.

Er is zoveel keus op dit moment, erg lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
ChrisML schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 08:20:
Ik ben zeer tevreden met de S5 Max, maar niemand hier weerhoud je om een andere robotstofzuiger te kopen.
:? Wat is dat nou voor opmerking? Je staat er toch hopelijk wel voor open dat ook jouw lievelingetje mogelijk niet 100% perfect is?
Mijn Roborock is (door vrouwlief) tussen de bank en een deco krat neergezet, aan weerskant met een speling van 3cm en daar heeft mijn robot geen moeite mee om het dock te vinden, keer na keer. Wellicht dat het dock of sensoren vies zijn?
Dacht ook aan vuil, maar trof geen aan. Voor alle duidelijkheid: je hebt het hier ook over een S5 Max die nog nooit aan het internet heeft gehangen, of ..?

En hij vindt het dock uiteindelijk ook wel, maar dat gaat met veel meer op 't oog random een stukje rijden + weer rondkijken gepaard dan ik verwachtte. (Oftewel: ik heb afgeleerd 'm los te laten bij de vuilnisbak waar ik 'm leeg en doe dat nu maar binnen drie meter van het dock. Ergens met 't idee van "leer 't maar", maar ik denk dat ik beter gewoon nog even om de bank heen kan lopen..) Zien alle S5 Max eigenaren dergelijk gedrag, of is dat wellicht uniek voor een exemplaar dat 't (nog) zonder internet en / of app moet doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
Gwaihir schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:03:
[...]

:? Wat is dat nou voor opmerking? Je staat er toch hopelijk wel voor open dat ook jouw lievelingetje mogelijk niet 100% perfect is?

[...]

Dacht ook aan vuil, maar trof geen aan. Voor alle duidelijkheid: je hebt het hier ook over een S5 Max die nog nooit aan het internet heeft gehangen, of ..?

En hij vindt het dock uiteindelijk ook wel, maar dat gaat met veel meer op 't oog random een stukje rijden + weer rondkijken gepaard dan ik verwachtte. (Oftewel: ik heb afgeleerd 'm los te laten bij de vuilnisbak waar ik 'm leeg en doe dat nu maar binnen drie meter van het dock. Ergens met 't idee van "leer 't maar", maar ik denk dat ik beter gewoon nog even om de bank heen kan lopen..) Zien alle S5 Max eigenaren dergelijk gedrag, of is dat wellicht uniek voor een exemplaar dat 't (nog) zonder internet en / of app moet doen?
Ik kan de bron niet meer vinden dus doe het even uit mijn geheugen so dont shoot me als ik het gedeeltelijk verkeerd lijk te hebben. ;)

De roborocks slaan hun kaarten op de cloud en lokaal op. Ze zullen eerst proberen de kaarten van de cloud te halen en als dat niet lukt dan lokaal (of andersom). Als je roborock nog niet met een internetverbinding zijn rondjes een paar keer heeft kunnen doen dan zal je dat vage gedrag blijven behouden. Toen we net waren verhuisd hadden wij nog geen internet en heb ik onze S4 eerst met een een mobiele hotspot laten verbinden en zo het huis laten mappen en een tijdschema ingesteld. Daarna kon de roborock gewoon van het internet af en deed hij netjes zijn rondjes op tijd en kon ook altijd (zelfs als ik hem manueel verhuisd had) zijn dock weer vinden.

Het is alleen wel zo dat die roborocks het beste werken met een actieve internet verbinding. Maar bovenstaande kan een workaround zijn voor als nog geen internet in huis hebt. Om je vraag in de laatste alinea duidelijk te beantwoorden: Ja dat komt omdat de stofzuiger nog geen internet heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 17:25
Ik kreeg zojuist een firmware update van de S5 Max binnengekregen. Omschrijving was erg vaag, iets als verbeterde user experience. Ik wil graag weten wát er verbeterd is...

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
AtlAntA schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:34:
Toen we net waren verhuisd hadden wij nog geen internet en heb ik onze S4 eerst met een een mobiele hotspot laten verbinden en zo het huis laten mappen en een tijdschema ingesteld. Daarna kon de roborock gewoon van het internet af en deed hij netjes zijn rondjes op tijd en kon ook altijd (zelfs als ik hem manueel verhuisd had) zijn dock weer vinden.

Het is alleen wel zo dat die roborocks het beste werken met een actieve internet verbinding. Maar bovenstaande kan een workaround zijn voor als nog geen internet in huis hebt. Om je vraag in de laatste alinea duidelijk te beantwoorden: Ja dat komt omdat de stofzuiger nog geen internet heeft. :)
Bedankt voor de info, voor zowel de bevestiging van mijn vermoeden dat dit pas via de cloud tot leven komt, als de info dat een doorlopende verbinding niet echt nodig is. Dat hij dan 't tijdsschema vast houdt acht ik een onverwachte bonus! (Nu zetten we 'm aan bij slapen gaan, maar ik slaap nog niet lekker in op dat gescharrel onder me. Liever dat hij diep in de nacht op pad gaat.)

Ik heb de WiFi inderdaad nog niet op orde. Sowieso niet overal bereik (o.a. niet bij het dock), maar zeker voor hem nog geen netwerk waar hij samen met de telefoon op kan (guest network lijkt nutteloos hiervoor). En ik heb een weerstand tegen de voortdurend open verbinding naar de cloud voor maps e.d.. Welke cloud dan ook, wellicht tenzij privacy glashelder verzekerd; heb bewust géén iRobot gekocht gezien de CEO's uitspraken dat het hen om de data van de huishoudens gaat. Denk dat ik er uiteindelijk te weinig spannends in zie om 'm (na evt. uitgebreid installeren) offline te houden, maar ik overweeg het nog wel. De afwezigheid van de camera zag ik ook als bonus voor de S5 Max t.o.v. de S6 MaxV. En ik heb zeker geen intentie doorlopend een smartphone app aan te hebben staan. Vindt 't maar vreemd dat die opstarten-met-phone lijkt te eisen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtlAntA
Gwaihir schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:51:
[...]

Bedankt voor de info, voor zowel de bevestiging van mijn vermoeden dat dit pas via de cloud tot leven komt, als de info dat een doorlopende verbinding niet echt nodig is. Dat hij dan 't tijdsschema vast houdt acht ik een onverwachte bonus! (Nu zetten we 'm aan bij slapen gaan, maar ik slaap nog niet lekker in op dat gescharrel onder me. Liever dat hij diep in de nacht op pad gaat.)

Ik heb de WiFi inderdaad nog niet op orde. Sowieso niet overal bereik (o.a. niet bij het dock), maar zeker voor hem nog geen netwerk waar hij samen met de telefoon op kan (guest network lijkt nutteloos hiervoor). En ik heb een weerstand tegen de voortdurend open verbinding naar de cloud voor maps e.d.. Welke cloud dan ook, wellicht tenzij privacy glashelder verzekerd; heb bewust géén iRobot gekocht gezien de CEO's uitspraken dat het hen om de data van de huishoudens gaat. Denk dat ik er uiteindelijk te weinig spannends in zie om 'm (na evt. uitgebreid installeren) offline te houden, maar ik overweeg het nog wel. De afwezigheid van de camera zag ik ook als bonus voor de S5 Max t.o.v. de S6 MaxV. En ik heb zeker geen intentie doorlopend een smartphone app aan te hebben staan. Vindt 't maar vreemd dat die opstarten-met-phone lijkt te eisen.
Roborock (Xioami) is ook een grote data hoarder en zou ik eigenlijk nog minder met mijn data vertrouwen dan iRobot omdat China ;). Ik kan in de router statistics zien dat de robot naar wat xioami en tuya servers belt maar wat er precies verstuurd en ontvangen wordt weet ik niet. De robot hoeft trouwens niet op hetzelfde netwerk als de telefoon te zitten om te werken via de app. Zodra je robot eenmaal een internet verbinding heeft (gast netwerk zou gewoon moeten werken) dan kan jij weer gewoon op je eigen wifi netwerk gaan zitten. Ik heb al veel verhalen gelezen dat mensen aparte wifi netwerken aanmaken voor hun IOT devices omdat ze bang zijn dat de rest van hun verkeer door die devices wordt gesniffed. Dat zou ook nog een optie kunnen zijn.

Ik heb op veel devices adguard draaien en de roborock app op Android is de enige van alle xioami zuster/broeder/nicht/neef bedrijf app die niet sputtert als adguard aanstaat en dat zegt nogal wat omdat ik adguard best strak heb ingesteld. De App hoeft ook zeker niet altijd actief te staan en dat wil de app zelf ook niet. Dus die kan je gewoon sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Wederom dank voor al die specifieke info :).
Ik heb al veel verhalen gelezen dat mensen aparte wifi netwerken aanmaken voor hun IOT devices omdat ze bang zijn dat de rest van hun verkeer door die devices wordt gesniffed. Dat zou ook nog een optie kunnen zijn.
Juist. Gesnift daarbij nog niet zozeer. Maar bijv. van mijn SolarEdge weet ik dat die via de uploadverbinding ook een shell toelaat voor de technici. Van daaruit vrij toegang tot mijn netwerk lijkt een kleine stap - voor een malafide fabrikant, of waarschijnlijker: via een gehackte fabrikant. Tegelijkertijd moeten div. devices wel samenwerken (die SolarEdge bijv. lees ik wel via het interne netwerk uit).

Ik dacht dat ze voor de hele setup op hetzelfde netwerk moesten, maar begrijp nu dat dit alléén bij de stap is waar de telefoon op het (open default) netwerk van de Roborock de echte credentials doorgeeft. Dan kan de RoboRock voorlopig toch prima aan 't guest network :) (en moet hij maar met de gebrekkige dekking dealen).

De app heb ik dus nog niet geprobeerd, nog slechts in de Appstore z'n eisen gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy22
Die van mij is inmiddels verzonden.
Ik doe er dus verstandig aan een gastnetwerk op te zetten alvorens de Roborock aan te melden? Of maakt dat vrij weinig uit? Wat is hier de best practice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hmm ik had voor de S50 de Xiaomi Home app, bij de S6 Maxv zeggen ze dat ik de Roborock app moet gebruiken, moet ik nu echt twee apps voor twee devices?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
Gwaihir schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:31:
[...]

Wederom dank voor al die specifieke info :).

[...]

Juist. Gesnift daarbij nog niet zozeer. Maar bijv. van mijn SolarEdge weet ik dat die via de uploadverbinding ook een shell toelaat voor de technici. Van daaruit vrij toegang tot mijn netwerk lijkt een kleine stap - voor een malafide fabrikant, of waarschijnlijker: via een gehackte fabrikant. Tegelijkertijd moeten div. devices wel samenwerken (die SolarEdge bijv. lees ik wel via het interne netwerk uit).

Ik dacht dat ze voor de hele setup op hetzelfde netwerk moesten, maar begrijp nu dat dit alléén bij de stap is waar de telefoon op het (open default) netwerk van de Roborock de echte credentials doorgeeft. Dan kan de RoboRock voorlopig toch prima aan 't guest network :) (en moet hij maar met de gebrekkige dekking dealen).

De app heb ik dus nog niet geprobeerd, nog slechts in de Appstore z'n eisen gelezen.
Inderdaad je maakt eerst met je telefoon verbinding met het gast netwerk en dan ga je in de app je roborock toevoegen. De app geeft je huidige (gast netwerk) credentials door aan de roborock en als je dan eenmaal de roborock in je app hebt staan dan kan je met je telefoon weer gewoon op je eigen netwerk. Zolang de roborock verbinding heeft met het internet is hij wel tevreden. ;)
Freddy22 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:40:
Die van mij is inmiddels verzonden.
Ik doe er dus verstandig aan een gastnetwerk op te zetten alvorens de Roborock aan te melden? Of maakt dat vrij weinig uit? Wat is hier de best practice?
Tja dat is iets wat je voor jezelf moet bepalen. De ene vindt de privacy risico's te groot en de ander zegt: "Ik heb toch niks te verbergen". Ik sta zelf een beetje in het midden. Ik vind privacy en alles eromheen wel degelijk belangrijk maar die 'idealen' gooi ik ook weer zo overboord als het gebruiksgemak teveel in het geding komt. In het geval van de roborock kan je zoals ik hierboven beschreef de robot gewoon in een gastnetwerk zetten zodat hij andere data van je netwerk (verbonden apparaten etcetera) niet door kan sturen. Hij kan nog wel je locatie, plattegrond van je huis, andere wifi netwerken/apparaten etcetera doorsturen.
Phusebox schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:03:
Hmm ik had voor de S50 de Xiaomi Home app, bij de S6 Maxv zeggen ze dat ik de Roborock app moet gebruiken, moet ik nu echt twee apps voor twee devices?
Je kan afaik de s50 ook toevoegen in de roborock app (correctie: dat kan dus niet). Dan heb je 1 app voor 2 devices. Maar ik snap wat je bedoelt. Het is wat onhandig uitgevoerd. Hoe het verder met automations zit weet ik eerlijk gezegd niet. Ik kan de s4 zo niet toevoegen aan de xioami home app en volgens mij kan je roborock ook niet als extern platform toevoegen.

Qua functionaliteit schijnt de roborock app wel veel beter te zijn maar ook daar heb ik zelf geen ervaring mee.

[ Voor 0% gewijzigd door AtlAntA op 07-01-2021 15:32 . Reden: correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
AtlAntA schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:21:
[...]

Je kan afaik de s50 ook toevoegen in de roborock app. Dan heb je 1 app voor 2 devices. Maar ik snap wat je bedoelt. Het is wat onhandig uitgevoerd. Hoe het verder met automations zit weet ik eerlijk gezegd niet. Ik kan de s4 zo niet toevoegen aan de xioami home app en volgens mij kan je roborock ook niet als extern platform toevoegen.

Qua functionaliteit schijnt de roborock app wel veel beter te zijn maar ook daar heb ik zelf geen ervaring mee.
Hmm de Roborock app ondersteunt de S50 niet, ook lekker. En deze kan de S6 niet vinden.
In de Xiaomi Home app kan ik de S6 meteen vinden maar kan ik geen camera view gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Phusebox schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:27:
[...]

Hmm de Roborock app ondersteunt de S50 niet, ook lekker. En deze kan de S6 niet vinden.
In de Xiaomi Home app kan ik de S6 meteen vinden maar kan ik geen camera view gebruiken?
Oh dan was ik ietwat in de war. Heb mijn post aangepast. Bedankt voor de info.

Inderdaad wel erg zonde dat je dan 2 aparte apps moet hebben voor 1 stofzuiger fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
AtlAntA schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:33:
[...]

Oh dan was ik ietwat in de war. Heb mijn post aangepast. Bedankt voor de info.

Inderdaad wel erg zonde dat je dan 2 aparte apps moet hebben voor 1 stofzuiger fabrikant.
Nou momenteel kan ik de Roborock app dus niet eens gebruiken omdat ie de S6 niet kan vinden. Ik open de Xiaomi Home app en klik op add devices en hij staat er meteen.

Nog een keer allebei gereset, de Roborock app vindt geen van beide, de Xiaomi Home app vindt ze meteen.
Roborock app ondersteunt geen 5 GHz ofzo?

[ Voor 13% gewijzigd door Phusebox op 07-01-2021 15:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
@Freddy22
AtlAntA schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:21:
Hij kan nog wel je locatie, plattegrond van je huis, andere wifi netwerken/apparaten etcetera doorsturen.
Ieder apparaat in je netwerk heeft met best wel schrikbarend gemak de mogelijkheid toegang van buitenaf tot je interne netwerk te verlenen. Dat gaat dan grofweg zoals de recente SolarWinds hack: 1) een fabrikant wordt gehackt, 2) er wordt een voorziening aan software/firmware toegevoegd (bijv. van je RoboRock), die 3) via auto-update door je device wordt ingeladen, 4) de hacker gebruikt 'm om via dat device z'n gang te gaan.

Omdat beveiliging in IoT nog zo'n beperkte aandacht heeft, mag je verwachten dat als 't zelfs bij een SolarWinds gebeurt, de doorsnee IoT fabrikant een makkelijk doel is. Eigenlijk hoort binnen je eigen netwerk dus qua vertrouwen niets te betekenen.

Helaas heb ik wel apparaten in mijn netwerk waarvoor dat m.i. niet helemaal het geval is. Zowel omdat ik sommige zaken zelf nog beter in zou moeten regelen, als omdat beveiliging in IoT nu eenmaal een recente ontwikkeling is terwijl die domotica hier wel daadwerkelijk dingen stuk zou kunnen krijgen, ook al indien simpelweg off line gekickt. Dit is dus een zeer huishouden specifieke afweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Phusebox schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:34:
Nog een keer allebei gereset, de Roborock app vindt geen van beide, de Xiaomi Home app vindt ze meteen.
Roborock app ondersteunt geen 5 GHz ofzo?
Daar is wel iets mee ja.. las ik in gebruiksaanwijzing en dit topic. Maar ik meen dat 't de stofzuigers zijn die niet aan 5 GHz doen. Na de toevoeging van @AtlAntA dat zuiger en phone niet op hetzelfde netwerk hoeven, snap ik de relevantie daarvan eerlijk gezegd niet zo meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Gwaihir schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:45:
[...]

Daar is wel iets mee ja.. las ik in gebruiksaanwijzing en dit topic. Maar ik meen dat 't de stofzuigers zijn die niet aan 5 GHz doen. Na de toevoeging van @AtlAntA dat zuiger en phone niet op hetzelfde netwerk hoeven, snap ik de relevantie daarvan eerlijk gezegd niet zo meer..
Lekker dan, als je een mesh netwerk hebt en geen gescheiden 2.4 en 5 GHz netwerk. Leuk dat een oude app en een 3 jaar oude stofzuiger wel werkt, maar het nieuwste van beide niet.

Is het 2016 ofzo?

Verder moet ik zeggen dat de S6 MaxV in alles goedkoper lijkt dan de oude S50... de plaat voor je charging dock is super cheap en dun, vergeleken met de vorige. Geen rubbertjes eronder ook. De stroomkabel is veel te kort. Materialen voelen goedkoper aan.

Nog niet echt een vooruitgang.

[ Voor 20% gewijzigd door Phusebox op 07-01-2021 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Phusebox schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:46:
[...]

Lekker dan, als je een mesh netwerk hebt en geen gescheiden 2.4 en 5 GHz netwerk. Leuk dat een oude app en een 3 jaar oude stofzuiger wel werkt, maar het nieuwste van beide niet.

Is het 2016 ofzo?

Verder moet ik zeggen dat de S6 MaxV in alles goedkoper lijkt dan de oude S50... de plaat voor je charging dock is super cheap en dun, vergeleken met de vorige. Geen rubbertjes eronder ook. De stroomkabel is veel te kort. Materialen voelen goedkoper aan.

Nog niet echt een vooruitgang.
Ik heb ook een mesh netwerk en heb een gehele tijd ook mijn netwerk niet gescheiden gehad maar met de roborock geen problemen gehad. Als je de robot toevoegt vanuit de app moet je gewoon even zorgen dat je op 2.4ghz zit en niet op 5.0ghz. Ik zette dan altijd de 5ghz antenne even uit in de router settings zodat de telefoon automatisch op 2.4ghz kwam. Na het toevoegen zette ik het 5ghz netwerk weer aan. Het is een vervelende work around maar als het goed is doe je dit niet al te vaak natuurlijk.

Ik heb later wel mijn netwerken gescheiden omdat er zo verschrikkelijk veel 'slimme' apparaten zijn die op die manier niet om de tuin te leiden zijn en na verloop van tijd toch vastlopen op het verbinden met het verkeerde netwerk. De mesh functionaliteit werkt nog steeds prima en als je wat experminteert met je roaming assistent in je router om je telefoon aan de hand van een hogere of lagere RSSI van 2.4ghz af te gooien zodat ie weer op 5ghz komt dan merk je geen enkel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
Phusebox schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:03:
Wat ik in de video's terug zie is dat de nieuwe Roborocks met de nieuwe én oude app kunnen werken (maar dat de nieuwe app veel fijner is en meer functionaliteiten heeft). Als de oude app voor jou goed werkt zou er dus geen noodzaak moeten zijn de nieuwe te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
AtlAntA schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:06:
[...]

Ik heb ook een mesh netwerk en heb een gehele tijd ook mijn netwerk niet gescheiden gehad maar met de roborock geen problemen gehad. Als je de robot toevoegt vanuit de app moet je gewoon even zorgen dat je op 2.4ghz zit en niet op 5.0ghz. Ik zette dan altijd de 5ghz antenne even uit in de router settings zodat de telefoon automatisch op 2.4ghz kwam. Na het toevoegen zette ik het 5ghz netwerk weer aan. Het is een vervelende work around maar als het goed is doe je dit niet al te vaak natuurlijk.

Ik heb later wel mijn netwerken gescheiden omdat er zo verschrikkelijk veel 'slimme' apparaten zijn die op die manier niet om de tuin te leiden zijn en na verloop van tijd toch vastlopen op het verbinden met het verkeerde netwerk. De mesh functionaliteit werkt nog steeds prima en als je wat experminteert met je roaming assistent in je router om je telefoon aan de hand van een hogere of lagere RSSI van 2.4ghz af te gooien zodat ie weer op 5ghz komt dan merk je geen enkel verschil.
Heb ik ook maar net gedaan, maar wel behoorlijk irritant dat de Roborock app geen S5(0) ondersteunt.
InterCC schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:08:
[...]

Wat ik in de video's terug zie is dat de nieuwe Roborocks met de nieuwe én oude app kunnen werken (maar dat de nieuwe app veel fijner is en meer functionaliteiten heeft). Als de oude app voor jou goed werkt zou er dus geen noodzaak moeten zijn de nieuwe te installeren.
Ik had ook gelezen dat je beide apps tegelijkertijd zou moeten kunnen gebruiken maar dat lukt bij mij toch niet zonder je wifi te resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
Phusebox schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:10:
[...]

Heb ik ook maar net gedaan, maar wel behoorlijk irritant dat de Roborock app geen S5(0) ondersteunt.

[...]

Ik had ook gelezen dat je beide apps tegelijkertijd zou moeten kunnen gebruiken maar dat lukt bij mij toch niet zonder je wifi te resetten.
Dat is bijzonder onhandig... Beetje jammer. Mijn Roborock is nog onderweg, dus die app koppelen problematiek moet ik nog meemaken. De huidige Robotstofzuiger (ilife) heeft een afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canifchaos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09 13:22
Ik heb begin december een S6 MaxV aangeschaft waar we heel tevreden van zijn. In het begin had ik op het startscherm van de Roborock app de optie om van map te wisselen maar sinds vorige week vind ik die niet meer terug. Nu kan ik alleen nog switchen door op edit map te klikken en daarna restore bij de gewenste map. Nog mensen die hier last van hebben?
Als ik de robot op een andere verdieping plaats zonder van map te wisselen herkent hij de verdieping niet altijd en begint een nieuwe kaart te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Canifchaos schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:55:
Ik heb begin december een S6 MaxV aangeschaft waar we heel tevreden van zijn. In het begin had ik op het startscherm van de Roborock app de optie om van map te wisselen maar sinds vorige week vind ik die niet meer terug. Nu kan ik alleen nog switchen door op edit map te klikken en daarna restore bij de gewenste map. Nog mensen die hier last van hebben?
Als ik de robot op een andere verdieping plaats zonder van map te wisselen herkent hij de verdieping niet altijd en begint een nieuwe kaart te maken.
Staat je huis op multi level of single level?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canifchaos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09 13:22
Phusebox schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:57:
[...]

Staat je huis op multi level of single level?
Multi level, we hebben namelijk een aantal verhogingen waardoor ik de robot geregeld zelf op een andere verdieping plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owios
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:00
Weet iemand of de dweil van de s5Max in de wasmachine kan? En heeft iemand nog goede ervaringen bij een aliexpress verkoper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonJ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:40

Na ˜7 jaar trouwe dienst is mijn XV-signature laatst ook spontaan van de trap afgereden (dat ging dus jarenlang goed). De wielpoten zijn toen allebei afgebroken (en mn hele muur is naar de kl*te). Die wielen heb ik toch nog vervangen met exemplaren van ebay en toen heeft ie het nog 2 maanden gedaan, maar sinds vorige week wil ie echt niet meer starten. Ik kan ook niet zien waarom want het display doet het al jaren niet meer. Heb alles nog een keer schoongemaakt, de lidar draait gewoon, sensoren zijn schoon en de accu vrijwel nieuw, dus ik zou het niet meer weten.

Ik had misschien ook de magneetstrip onder het tapijt moeten plakken, maargoed. Nu maar aan het orienteren op een nieuwe, geschikt voor gebruik op hoogpolig tapijt. Was opzich niet ontevreden over de Neato maar de service/garantie is ook weer niet geweldig.
rykers158 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 13:51:
[...]
Ik heb hem weer in elkaar gezet voor zover dat lukt (rechter deel van de bumper is afgebroken). Hij start wel de hoofdborstel en zuiging, maar dan gaat hij in storing. Ik vermoed dat de lidar defect is, waardoor hij de ruimte niet kan scannen. Iemand een idee hoe dat echt te controleren is?
Via de USB-aansluiting, zie hier. En dan met het commando GetLDSScan.

[ Voor 12% gewijzigd door RonJ op 08-01-2021 11:25 ]

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argarath
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:12

Argarath

MasterBlaster

Mijn Neato XV-signature is inmiddels ook overleden; batterij vervangen, maar werkte voor geen meter. halve meter rijden en dan was de batterij weer leeg, zelfs na dagen aan de lading gestaan te hebben. Schermpje deed niets meer. Als ik hem aan de USB hing, dan werkte wel alles nog. Daarna wellicht gebricked door verkeerde firmware te flashen, want daarna wilde hij alleen nog maar meewarig piepen ;-)

Hij is overigens nooit van de trap gereden. Ik maakte de sensors onderaan ook wel met regelmaat schoon. Nu ook in de markt voor een S6 Maxv, maar wacht nog even op een mooie aanbieding.

Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Owios schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:02:
Weet iemand of de dweil van de s5Max in de wasmachine kan? En heeft iemand nog goede ervaringen bij een aliexpress verkoper?
Mijn 5S Max komt van Elive store op AliExpress. In verschillende Europese landen magazijnen. Kwam vrij snel. Als in 1,5 week levertijd. (Daar zat kerst tussenin)

Mbt je dweil in de wasmachine vraag. Geen idee. Ben ik zelf ook nieuwsgierig naar.

[ Voor 9% gewijzigd door TheKerremenke op 08-01-2021 12:08 ]

Pagina: 1 ... 84 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.