Omdat ik een hoogpolig kleed heb liggen en Wall-E anders 100keer blijft proberen erop te klimmen. Bovendien rijdt hij bijna altijd met dweil rondFreddy22 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:23:
[...]
Waarom een nogo voor her kleed? Ik wil juist overstappen naar een max5 omdat ik een koekleed heb waar mijn huidige niet goed mee omgaat
Net 45min bezig geweest om de irobot 980 te verbinden met de app. Hoe moeilijk kan het zijn zou je zeggen. Op het einde krijg je de melding koppelen, zie printscreen. Ik klik op koppel en dr apl zegt dat er geen verbinding kan worden gemaakt. Iemand dit wel eens gehad? Kan weinig doen lijkt mij? Behalve terug sturen naar Coolblue.
:strip_exif()/f/image/xg0P462Tsi4vszXJuEDQ40fc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xWbDydHJzA93WtORjEyqfrQP.jpg?f=fotoalbum_large)
Werkt al!
:strip_exif()/f/image/xg0P462Tsi4vszXJuEDQ40fc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xWbDydHJzA93WtORjEyqfrQP.jpg?f=fotoalbum_large)
Werkt al!
@Wackmack Probeert hij soms te verbinden met het 5ghz netwerk?
Want dat support hij niet dat was hier ook eerst het probleem
Nadat ik echt bewust liet verbinden met het 2.4 netwerk ging het wel goed
Zou het inderdaad kunnen zijn. Had hem verbonden via de telefoon van mijn vriendin. Vervolgens ingelogd op mijn telefoon en alles werkt. Zie trouwens nog geen kaart (optie) in de app maar die wordt vast grmaakt nu.Roos79 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 21:18:
@Wackmack Probeert hij soms te verbinden met het 5ghz netwerk?
Even kijken hoe het gaat, met de keuken en woonkamer. Onze woonkamer ligt 50cm lager ivm split level.
Kaart zie je pas na stof zuigen hij moet eerst je huis leren kennen
Sinds vrijdag de ecovacs T8 Aivi in gebruik. Bevalt tot nu toe erg goed. Hij zou alleen iets ruimer om de tippietent van mn dochter moeten stofzuigen want die was omgevallen en daar was die vervolgens overheen gereden. Zat toen vast...
Had er 2 besteld, ook de gewone T8 die is gisteren binnen gekomen, die kan retour. (Mocht iemand er nog 1 "gewone" T8 zoeken, hij mag voor 500 weg, maar hij kan ook gewoon retour)
Heeft iemand trouwens ervaring met het maken van kaarten in de app? De eerste ging vanzelf maar op de eerste verdieping maakt die nog geen nieuwe aan, die ik kan opslaan. Advanced features staat aan.
Voor de begane grond maakte die al wel een 2de aan omdat enkele deuren dicht zaten.
Ik denk zelf dat t een paar keer kan duren voordat die het doorheeft ofzo. Ik vind de app sowieso iets te simpel voor een Tweaker en sommige opties wat moeilijk te vinden. Wel cool dat je m realtime kunt volgen trouwens.
Dweilen moet ik ook nog even uitvinden.
Had er 2 besteld, ook de gewone T8 die is gisteren binnen gekomen, die kan retour. (Mocht iemand er nog 1 "gewone" T8 zoeken, hij mag voor 500 weg, maar hij kan ook gewoon retour)
Heeft iemand trouwens ervaring met het maken van kaarten in de app? De eerste ging vanzelf maar op de eerste verdieping maakt die nog geen nieuwe aan, die ik kan opslaan. Advanced features staat aan.
Voor de begane grond maakte die al wel een 2de aan omdat enkele deuren dicht zaten.
Ik denk zelf dat t een paar keer kan duren voordat die het doorheeft ofzo. Ik vind de app sowieso iets te simpel voor een Tweaker en sommige opties wat moeilijk te vinden. Wel cool dat je m realtime kunt volgen trouwens.
Dweilen moet ik ook nog even uitvinden.
Ik ben op zoek naar een eenvoudige robotstofzuiger. De bedoeling is om de woonkamer en keuken proper te houden tussen de wekelijkse stofzuigbeurt door.
Het probleem is wel dat we een vloer hebben met zwarte tegels. Naar wat ik lees vallen de goedkope modellen die gebruik maken van infraroodsensoren af omdat die problemen hebben met donkere vloeren. Een model met een laser zou hier wel mee overweg kunnen. Klopt dit?
Indien het bestaat, heeft er iemand een suggestie voor een eenvoudige robotstofzuiger die overweg kan met donkere (zwarte) vloeren?
Het probleem is wel dat we een vloer hebben met zwarte tegels. Naar wat ik lees vallen de goedkope modellen die gebruik maken van infraroodsensoren af omdat die problemen hebben met donkere vloeren. Een model met een laser zou hier wel mee overweg kunnen. Klopt dit?
Indien het bestaat, heeft er iemand een suggestie voor een eenvoudige robotstofzuiger die overweg kan met donkere (zwarte) vloeren?
kan iemand mij vertellen hoe ik een kaart verwijder uit de Roborock S5 max? ik heb eentje gemaakt met kamers en alle instellingen. maar op de eoa manier heeft hij toch een nieuwe kaart gemaakt die ik vervolgens niet kan verwijderen...dus moet ik in de app telkens switchen naar mijn oorspronkelijke map, aangezien hij telkens die nieuwe pakt...
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Bij het menu rechtsboven (drie puntjes) kiezen voor ‘map manage’. Je hebt dan per map de keuze ‘edit, rename en Delete’.
:strip_exif()/f/image/uultIjMEeypBiCcPblfEYFlW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uultIjMEeypBiCcPblfEYFlW.jpg?f=fotoalbum_large)
fabstar81 schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:22:
kan iemand mij vertellen hoe ik een kaart verwijder uit de Roborock S5 max? ik heb eentje gemaakt met kamers en alle instellingen. maar op de eoa manier heeft hij toch een nieuwe kaart gemaakt die ik vervolgens niet kan verwijderen...dus moet ik in de app telkens switchen naar mijn oorspronkelijke map, aangezien hij telkens die nieuwe pakt...
[ Voor 24% gewijzigd door Kanseleur op 07-12-2020 12:29 ]
Ik heb de originele xiaomi mi robot stofzuiger in in het vorige huis hadden we een zwarte vloer. Deze had hier geen enkel probleem mee. Volgens mij moet je deze voor ruim onder de 200 euro kunnen krijgen. Rijdt hier inmiddels al 2,5 - 3 jaar rond.J0w schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:12:
Ik ben op zoek naar een eenvoudige robotstofzuiger. De bedoeling is om de woonkamer en keuken proper te houden tussen de wekelijkse stofzuigbeurt door.
@J0w, ik herken dat wel trouwens wel op mijn Roomba 760. die heeft ook problemen met mijn zwarte deurmat. ten eerste komt ie niet over de afwerklatje, ten tweede als ik hem daarover heen til en hem op de deurmat zijn werk laat doen stopt ie gewoon en zegt ie "move to another room". die snapt dus niks van zwart.
mijn Roborock S5 max daarentegen rijdt gewoon over het drempeltje, herkent een deurmat, gaat wat harder zuigen en doet zijn ding.
mijn Roborock S5 max daarentegen rijdt gewoon over het drempeltje, herkent een deurmat, gaat wat harder zuigen en doet zijn ding.
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Heb je geen "no shadow zone" optie? Dat ie dan z'n sensoren uit zet?fabstar81 schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:18:
@J0w, ik herken dat wel trouwens wel op mijn Roomba 760. die heeft ook problemen met mijn zwarte deurmat. ten eerste komt ie niet over de afwerklatje, ten tweede als ik hem daarover heen til en hem op de deurmat zijn werk laat doen stopt ie gewoon en zegt ie "move to another room". die snapt dus niks van zwart.

de roomba 760 is denk ik 10 jaar oud ondertussen... en werkt nog met ouderwetse virtual walls. ik vind er ook weinig "robot" aan aan dat ding. maar doet nog steeds trouw zijn werk. alleen niet zo slim als bijvoorbeeld de S5.
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
hebben hier momenteel een;
Xiaomi Mi Robot Vacuum Mop Pro
Ecovacs Deebot 900
andere deebot en mi liggen bij de stort
irriteer me mateloos aan deze dingen; nu de 4e in gebruik genomen, en ook deze negeert alle boundries en virtuele muren. Resultaat; iedere dag in de knoop met kabels, deze periode de kerstboom ...
zijn er alternatieve manieren (apps/software?) die het mogelijk maakt dat een robot bepaald gedeelte/ruimte NIET schoonmaakt.
bedoel, dit is de 4e - geen van alle robots honoreert de in de app ingestelde boundries
meuk!
Ecovacs Deebot 900
irriteer me mateloos aan deze dingen; nu de 4e in gebruik genomen, en ook deze negeert alle boundries en virtuele muren. Resultaat; iedere dag in de knoop met kabels, deze periode de kerstboom ...
zijn er alternatieve manieren (apps/software?) die het mogelijk maakt dat een robot bepaald gedeelte/ruimte NIET schoonmaakt.
bedoel, dit is de 4e - geen van alle robots honoreert de in de app ingestelde boundries

Misschien kan je hem zelf aansturen met de app?himlims_ schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:51:
Ecovacs Deebot 900
bedoel, dit is de 4e - geen van alle robots honoreert de in de app ingestelde boundriesmeuk!
de app van mi/xiaomi heeft een optie om virtuele ruimtes te maken, blokkades, "no go areas". die kun je pas instellen na eerste complete schoonmaak ronden. Die zijn ingesteld, opgeslagen - robot piet ook dat ie nieuwe info heeft.
eerst volgend rondje gaat ie toch weer onder de bank/kast/kerstboom; terwijl die duidelijk 'no go' zijn in de app.
precies hetzelfde geld voor de ecovacs; laatste app, firmware alles up2date [..] ook die negeerd de ingestelde boundries.
geloof niet dat ik iets verkeerd doe (of dat uberhoubt kan).
inmiddels nog een andere variant van de app geprobeerd, asia, volgens reddit zou die wat andere features/mogelijkheden hebben. maar dat lijkt operationeel niets te veranderen..
hoe moeilijk kan het zijn ?
eerst volgend rondje gaat ie toch weer onder de bank/kast/kerstboom; terwijl die duidelijk 'no go' zijn in de app.
precies hetzelfde geld voor de ecovacs; laatste app, firmware alles up2date [..] ook die negeerd de ingestelde boundries.
inmiddels nog een andere variant van de app geprobeerd, asia, volgens reddit zou die wat andere features/mogelijkheden hebben. maar dat lijkt operationeel niets te veranderen..
[ Voor 22% gewijzigd door himlims_ op 08-12-2020 13:17 ]
Niet eerder bij stilgestaan dat het softwarematig natuurlijk ook matig kan wezen. De S5 doet het hier perfect. De enige opmerking die ik daar over kan maken is dat je soms een grens trekt en dat je er dan rekening mee moet houden dat hij die dan voor het midden van de robot aanhoudt. Logischer zou mijns inziens zijn dat hij de grens sowieso niet overschrijdt.himlims_ schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:25:
de app van mi/xiaomi heeft een optie om virtuele ruimtes te maken, blokkades, "no go areas". die kun je pas instellen na eerste complete schoonmaak ronden. Die zijn ingesteld, opgeslagen - robot piet ook dat ie nieuwe info heeft.
Voor onze Philips zette ik altijd een doosje bovenaan de trap..himlims_ schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:51:
Hmm, da’s wel raar. Bij mij respecteert-ie de grenzen wel (S5 Max). De trappen registreert hij zelf ( de eerste keer stond ik wel klaar om te vangen). Hij laat zich wel elke keer vangen door de Tripp-Trappstoelen, komt er wel zelf uit, maar kennelijk wordt er niet van geleerd.
himlims_ schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:25:
trap geen probleem; alle 4 de robotjes stoppen net voordat ze naar beneden stuiterenGwaihir schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:58:
[...]
Voor onze Philips zette ik altijd een doosje bovenaan de trap..
dachten met de mi dat het euvel opgelost was, maar ook deze negeert de grenzen/no-go zone
Weet niet welke Xiaomi dat precies is, maar je zou eens kunnen kijken naar Valetudo. Alternatieve firmware (in ieder geval voor enkele Roborock's) waarmee je lokaal via web het apparaat kunt besturen. De no-go zones werken bij mij daarmee in ieder geval prima.himlims_ schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:51:
Ecovacs Deebot 900
bedoel, dit is de 4e - geen van alle robots honoreert de in de app ingestelde boundriesmeuk!
dikke digitale knuffel - volgens mij is dit wat ik moet hebbenbarrymossel schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:12:
[...]
Weet niet welke Xiaomi dat precies is, maar je zou eens kunnen kijken naar Valetudo. Alternatieve firmware (in ieder geval voor enkele Roborock's) waarmee je lokaal via web het apparaat kunt besturen. De no-go zones werken bij mij daarmee in ieder geval prima.
[ Voor 8% gewijzigd door himlims_ op 08-12-2020 16:33 ]
Mijn Roborock S6 Maxv is aangekomen na een week 'missing in action' bij de Post. Instellen was een fluitje van een cent.
Maar: de dweil wordt niet nat. Online wordt er door Roborock aanbevolen "Use a needle to gently clean the water outlet". Dit heb ik gedaan, maar ik heb sterk de indruk dat het een instelling van een pomp betreft? In de app staat hij op de grootste waterdruppel.
Maar: de dweil wordt niet nat. Online wordt er door Roborock aanbevolen "Use a needle to gently clean the water outlet". Dit heb ik gedaan, maar ik heb sterk de indruk dat het een instelling van een pomp betreft? In de app staat hij op de grootste waterdruppel.
Hier werkt dit ook probleemloos. Zowel no go als no mop-zones worden netjes gerespecteerd. Ik weet niet als je het al geprobeerd hebt, maar je zou de kaart opnieuw kunnen laten inlezen, maar dan op de hoeken van je no go zone een obstakel plaatsen. Dan is het makkelijk om daarna de zones aan te duiden en weet je dat het exact die locatie is.himlims_ schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:32:
[...]
dikke digitale knuffel - volgens mij is dit wat ik moet hebbende mi/xiaomi dweil versie staat er nog niet tussen - ga deze zeker in de gate houden
welke tutorial heb je daarvoor gebruikt? ik krijg het maar niet aan de gang hier op mijn S5 maxbarrymossel schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:12:
[...]
Weet niet welke Xiaomi dat precies is, maar je zou eens kunnen kijken naar Valetudo. Alternatieve firmware (in ieder geval voor enkele Roborock's) waarmee je lokaal via web het apparaat kunt besturen. De no-go zones werken bij mij daarmee in ieder geval prima.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Gaat ook niet werken voor de S5 Max momenteel. De S5 Max is een Gen3 en daar is Valetudo (nog) niet op mogelijk. Voor mij toen de reden om voor de gewone S5 te gaan en niet voor de Max.fabstar81 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:55:
[...]
welke tutorial heb je daarvoor gebruikt? ik krijg het maar niet aan de gang hier op mijn S5 max![]()
https://github.com/Hypfer/ValetudoThere are two supported Roborock vacuums:Everything else is unrootable (yet) and therefore not supported by Valetudo.
- Gen 1 Xiaomi Mi SDJQR02RR aka Mi Robot Vacuum rockrobo.vacuum.v1
- Gen 2 Roborock S50/S51/S55 (depending on color) roborock.vacuum.s5
This includes the S6 as well as the S5 Max.
Maak je de dweil van tevoren al vochtig/nat? Anders duurt het inderdaad wel erg voor je water ziet verschijnen.L2GX schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:40:
Mijn Roborock S6 Maxv is aangekomen na een week 'missing in action' bij de Post. Instellen was een fluitje van een cent.
Ja, maar dat houdt hem nauwelijks een meter of vijf vochtig.coelho schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:43:
[...]
Maak je de dweil van tevoren al vochtig/nat? Anders duurt het inderdaad wel erg voor je water ziet verschijnen.
Door de pomp is het een ander systeem dan beschreven in de info die je vind voor S5 (gravity drip) en ik zie ook niet meteen filters of zo in de weg zitten.
Dat heb ik de eerste keer gedaan; zo kon ie probleemloos een schoonmaak opdracht afronden. Dat was vereist om de map editor te kunnen gebruiken. Zonder fysieke obstakels kreeg ik dat niet voor elkaar.SonnyBBQ schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:08:
[...]
Hier werkt dit ook probleemloos. Zowel no go als no mop-zones worden netjes gerespecteerd. Ik weet niet als je het al geprobeerd hebt, maar je zou de kaart opnieuw kunnen laten inlezen, maar dan op de hoeken van je no go zone een obstakel plaatsen. Dan is het makkelijk om daarna de zones aan te duiden en weet je dat het exact die locatie is.
Digitale blokkades ingesteld, fysieke obstakels weggehaald. Vervolgens ziet de robot dat ie daar nu wel heen kan. Zelfde als stoel verplaatsen, ruimte vrij dan gaat ie er voor.
Maar de digitale blokkades worden gewoon genegeerd
@fabstar81 Staat toch ook duidelijk bij dat 't niet voor S5 Max is?

https://www.reddit.com/r/...max_does_not_spray_water/L2GX schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:55:
[...]
Ja, maar dat houdt hem nauwelijks een meter of vijf vochtig.
Door de pomp is het een ander systeem dan beschreven in de info die je vind voor S5 (gravity drip) en ik zie ook niet meteen filters of zo in de weg zitten.
Kijk hier eens voor wat tips en tests. Eventueel insturen voor reparatie.
Lijkt erop dat die het nu automatisch herkent inderdaad! Beter!Gwaihir schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:40:
@michel91 Ben nog helemaal groen; hij zit nog in de doos mand. Maar ik las dat hij geacht wordt zelf te herkennen waar, op welke map (= verdieping) hij zich bevindt. Dus wellicht niet meer nodig als handmatige selectie? Of ben ik dan te optimistisch?
Ik heb er meerdere verdiepingen in staan. Zo even bij m'n buren kijken of het daar ook werkt.
/f/image/OFlSdhp0STJGjpkBUxLkb6LR.png?f=fotoalbum_large)
ding vanochtend weer in de knoop met de kerstboom (die in rood vlak staat)
mi/xioami support reageerd 0,0
app verwijderd, map gereset, robot gereset, gehele installatie/koppel procedure opnieuew.
rondje laten schoonmaken, map aangepast met boundries. ..... aaaaaarght kak ding
[ Voor 30% gewijzigd door himlims_ op 10-12-2020 11:44 ]
Tenzij je allemaal dingen langs je muren hebt liggen of je huis half verzakt is, vind ik je plattegrond van twijfelachtige kwaliteit. Ik heb hier allemaal kaarsrechte muren. Zit daar niet al een deel van je issue en wordt het wellicht tijd om een nieuwe map te laten maken waarbij je alles uit je ruimtes haalt dat enigszins mobiel is?himlims_ schreef op donderdag 10 december 2020 @ 11:43:
[Afbeelding]
ding vanochtend weer in de knoop met de kerstboom (die in rood vlak staat)
mi/xioami support reageerd 0,0
app verwijderd, map gereset, robot gereset, gehele installatie/koppel procedure opnieuew.
rondje laten schoonmaken, map aangepast met boundries. ..... aaaaaarght kak ding
En gaat vervolgens je robot dwars door de rode gebieden heen, of net over de rand? Zoals al eerder geconstateerd en hier gemeld, rijdt de S5 Max met het hart over de grenzen heen (en dus met de halve diameter er overheen. Als je je grenzen dus strak langs je kerstboomdraden legt, heb je kans dat het zelfs bij een goed functionerende blokkade alsnog voor problemen zorgt.
Op die lijst staat ook ‘geduld hebben’ en het lijkt er idd op dat het na een reservoir te legen beter gaat.coelho schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:23:
[...]
https://www.reddit.com/r/...max_does_not_spray_water/
Kijk hier eens voor wat tips en tests. Eventueel insturen voor reparatie.
Maar ook: ik dweilde vooral in de keuken op schots liggende aardewerken tegels. Sowieso kan de dweil niet in de laag liggende hoeken. Bovendien zijn de tegels poreus en waren ze al even niet gedweild, dus kan de absorptie gespeeld hebben.
Maar op mijn laminaatvloer is het verschil wel duidelijk tussen de eerste dweilbeurt en een dag later (na zes keer de keuken te dweilen)
Ik ben vrij kritisch op mijn Neato 80, ondertussen de accu een keer vervangen en ondanks dat ik het zij borsteltje en het riempje heb vervangen wil hij nog steeds niet draaien. Ik hoop op een doorgebrande motor anders is de aansturing kapot. Tevens werkt een bumper schakelaar niet meer waardoor hij tegen de muur blijft rijden als een paard zonder kop. Soms start de Lidar niet op, danr moet ik hem handmatig een slinger geven en dan gaat hij eindelijk starten met zijn rondje. Plus en daar komt het, ik zou graag nieuwe wielen willen hebben, wielen zeg je, ja wielen. Die van mijn botvac zijn versleten door het rijden tegen de muur en maken een klakklakklak geluid als de botvac zich voortbeweegt. Tot nu toe de enige replacement wielen die ik kan vinden moeten komen uit Israel
. Ook graag nog twee nieuwe zwarte kunststof roller wieltjes, die zijn ook niet rond meer na de nodige zuig uren.
Mijn punt is, bovenstaande onderdelen zijn gewoon niet/zeer slecht te vinden/krijgen. Dat zou voor mij de reden zijn om geen botvac meer te nemen in de toekomst, vanwege het niet te krijgen zijn van simpele replacement parts, echt kansloos! Ik snap dat als je een apparaat vaak gebruikt dat je onderhoud moet plegen, echter moet je dan ook ergens onderdelen kunnen kopen toch?!
edit en ja er zijn voldoende gebruikte onderdelen te koop, want bijna elke Botvac eigenaar koopt bij een "defect" aan zijn Botvac een nieuwe Botvac, wanneer deze buiten garantie valt. Maar wat koop je dan, ik weet niet wat de staat is "zo goed als nieuw" tja ....

Mijn punt is, bovenstaande onderdelen zijn gewoon niet/zeer slecht te vinden/krijgen. Dat zou voor mij de reden zijn om geen botvac meer te nemen in de toekomst, vanwege het niet te krijgen zijn van simpele replacement parts, echt kansloos! Ik snap dat als je een apparaat vaak gebruikt dat je onderhoud moet plegen, echter moet je dan ook ergens onderdelen kunnen kopen toch?!

edit en ja er zijn voldoende gebruikte onderdelen te koop, want bijna elke Botvac eigenaar koopt bij een "defect" aan zijn Botvac een nieuwe Botvac, wanneer deze buiten garantie valt. Maar wat koop je dan, ik weet niet wat de staat is "zo goed als nieuw" tja ....
[ Voor 21% gewijzigd door WeaZuL op 10-12-2020 22:08 ]
NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict
Bij ongelijke tegels mist hij inderdaad stukken. Een oplossing die ik ergens voorbij zag komen is om een hele dunne spons te knippen die je achter de dweil stopt zodat deze ook ongelijkmatig naar beneden geduwd wordt.L2GX schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:36:
[...]
Op die lijst staat ook ‘geduld hebben’ en het lijkt er idd op dat het na een reservoir te legen beter gaat.
Maar ook: ik dweilde vooral in de keuken op schots liggende aardewerken tegels. Sowieso kan de dweil niet in de laag liggende hoeken. Bovendien zijn de tegels poreus en waren ze al even niet gedweild, dus kan de absorptie gespeeld hebben.
Maar op mijn laminaatvloer is het verschil wel duidelijk tussen de eerste dweilbeurt en een dag later (na zes keer de keuken te dweilen)
Beste Forumleden
Wie is bekend met het instellen van Roommanagement met de Roborock S5 Max?
Ik heb 2 maal de Roborock S5 Max waarvan 1 voor de beneden verdieping en 1 voor de boven verdieping.
Als ik in map edit de ruimtes beneden namen geef bijvoorbeeld: woonkamer, keuken , hal en boven Slaapkamer 1, 2 , 3, overloop komen deze als devices te staan op de eerste pagina te staan van de Roborock app.
Hieraan kan je in roommanagement maar 1 room koppelen met de betreffende Roborock.
Dat is toch vreemd aangezien de device beneden met alle 3 de ruimtes moet zijn te koppelen.
Als ik het probeer vanuit roommanagement ontstaat het zelfde probleem.
Al vele zaken geprobeerd maar ik krijg maar 1 room gekoppeld aan een device en als ik een tweede room koppelt verdwijnt deze weer bij de eerste.
Wie heeft een juiste manier van instellen van deze opties??
Bij voorbaat dank voor de oplossing.
Wie is bekend met het instellen van Roommanagement met de Roborock S5 Max?
Ik heb 2 maal de Roborock S5 Max waarvan 1 voor de beneden verdieping en 1 voor de boven verdieping.
Als ik in map edit de ruimtes beneden namen geef bijvoorbeeld: woonkamer, keuken , hal en boven Slaapkamer 1, 2 , 3, overloop komen deze als devices te staan op de eerste pagina te staan van de Roborock app.
Hieraan kan je in roommanagement maar 1 room koppelen met de betreffende Roborock.
Dat is toch vreemd aangezien de device beneden met alle 3 de ruimtes moet zijn te koppelen.
Als ik het probeer vanuit roommanagement ontstaat het zelfde probleem.
Al vele zaken geprobeerd maar ik krijg maar 1 room gekoppeld aan een device en als ik een tweede room koppelt verdwijnt deze weer bij de eerste.
Wie heeft een juiste manier van instellen van deze opties??
Bij voorbaat dank voor de oplossing.
[ Voor 5% gewijzigd door alteaxl op 13-12-2020 03:55 ]
je kan de S5 max ook aansturen via domoticz, er zijn verschillende forumposts op internet te vinden. inderdaad niet met die valetudo oplossing, maar via een andere.Gwaihir schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:56:
@fabstar81 Staat toch ook duidelijk bij dat 't niet voor S5 Max is?
die krijg ik ook niet werkend trouwens
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Onze s5 max heeft hetzelfde, is waarschijnlijk van te dicht bij de muur te willen stofzuigen.
Ik zie dat gedrag ook. Hoorde er al vooraf van en kocht expres een zwarte; op wit zie je 't nog een stuk meer, begreep ik.Owios schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 17:48:
Ik heb sinds kort ook de S5 max. Is het normaal dat de zijkant onder de krassen komt? Of is er iets mis met mijn sensoren?[Afbeelding]
Maak me wel wat zorgen over slijtplekken op de muur (schoonmetselwerk met redelijk zachte stenen).
[ Voor 7% gewijzigd door Gwaihir op 15-12-2020 19:58 ]
Ik heb het dock van mijn Roborock S5 Max een andere plek gegeven (andere kant van de kamer). Helaas kan Frits z'n huisje niet meer vinden. Wat moet ik doen om ervoor te zorgen dat 'ie weet waar hij staat? Of is het simpelweg de 'map' verwijderen?
Lijkt mij wel. Zijn huisje staat in de huidige map op een plaats "gemapped", die gewijzigd is. Ik zou zelf de kaart weggooien en opnieuw aan laten maken. Maar goed, heb zelf nog geen Rocky, dus geen garantiekoelkast schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:32:
Ik heb het dock van mijn Roborock S5 Max een andere plek gegeven (andere kant van de kamer). Helaas kan Frits z'n huisje niet meer vinden. Wat moet ik doen om ervoor te zorgen dat 'ie weet waar hij staat? Of is het simpelweg de 'map' verwijderen?
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Er ff met de hand inzetten tot hij zegt "Charging" wil wel eens helpen.
En anders er vlak voor zetten en op het huis knopje drukken, dat werkt ook meestal.
Ik heb dit ook wel eens gehad, en nog nooit de map hoeven te verwijderen.
En anders er vlak voor zetten en op het huis knopje drukken, dat werkt ook meestal.
Ik heb dit ook wel eens gehad, en nog nooit de map hoeven te verwijderen.
Sinds kort in het bezit van de Roborock S5 max, nu net verhuist dus maar eens aangezet.
Alleen dacht ik dat je verschillende cleaning modes kon kiezen (quiet, balanced, strong, max) maar dat zie ik niet in de Roborock app. In de handleiding staat dit wel nog.
Of moet hij eerst de hele kamer / het hele huis een keer gedaan hebben voordat dit zichtbaar wordt?
Alleen dacht ik dat je verschillende cleaning modes kon kiezen (quiet, balanced, strong, max) maar dat zie ik niet in de Roborock app. In de handleiding staat dit wel nog.
Of moet hij eerst de hele kamer / het hele huis een keer gedaan hebben voordat dit zichtbaar wordt?
[ Voor 0% gewijzigd door pnoob op 18-12-2020 10:30 . Reden: Typo ]
Ja, eerst een map laten creëren en daarna kun je alles per zone aanpassen.pnoob schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:29:
In de serie 'domme vragen'.
Zijn de dweiltjes voor de Roborock S6 MaxV dezelfde als voor andere modellen? Ik zoek me een set te kopen, maar specifiek voor de S6 MaxV vindt ik er geen.
Zijn de dweiltjes voor de Roborock S6 MaxV dezelfde als voor andere modellen? Ik zoek me een set te kopen, maar specifiek voor de S6 MaxV vindt ik er geen.
Tip van algemeen nut :
Robot stofzuigers en snoeren van kerstverlichting gaan NIET samen
Vandaag mijn hele robot moeten demonteren om een snoer dat tussen de wielen was gedraaid los te krijgen
Robot stofzuigers en snoeren van kerstverlichting gaan NIET samen

Vandaag mijn hele robot moeten demonteren om een snoer dat tussen de wielen was gedraaid los te krijgen

Ik had in het verleden een 360 S6. Zeer tevreden met het resultaat, zeker in combinatie met de mappingmogelijkheden. Helaas bleek de constructie van het voorwiel een zwak punt. We hebben een eettafel met een zware stalen plaat van 10mm hoog, waar hij elke keer op reed bij het schoonmaken. Met 2 jongens onder de 10 ook wel echt nodig om daar te zuigen. Maar na een maand of 7 begaf hij het bij het voorwiel, omdat het lager enkelvoudig is uitgevoerd en bovenin een klembevestiging is toegepast die een geheel met de behuizing vormt. Vrouwlief heeft toen een goedkope Roomba gekocht zonder mapping, daar word ik ook niet blij van, want hij rijdt zich elke keer ergens vast en het zuigresultaat is ook maar zozo. Wel is het voorwiel al die tijd heel gebleven.
Heeft iemand een idee hoe de S5 Max op dit punt is uitgevoerd? De gewone S5 had een los lagerhuis dat je erop kon schroeven, maar bij de Max heb ik het nog even niet kunnen vinden.
Heeft iemand een idee hoe de S5 Max op dit punt is uitgevoerd? De gewone S5 had een los lagerhuis dat je erop kon schroeven, maar bij de Max heb ik het nog even niet kunnen vinden.
Net een robotstofzuiger in een opwelling aangeschaft bij de Makro de ecovacs ozmo t8 aivi aangeschaft voor 480 euro leek mij wel een goede actie.
Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen.
Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen.
[ Voor 11% gewijzigd door runner83 op 20-12-2020 18:24 ]
.edit. Het zal wel aan mij liggen. Voegt iig niets toe hier.
[ Voor 80% gewijzigd door Snowhite0901 op 20-12-2020 20:31 ]
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Iets minder salty is misschien wel fijn. Hij is blij dat hij een robot stofzuiger heeft gekocht. Dat het toevallig in een opwelling is geweest, en dan ook nog bij de Makro... Dat maakt niet uit toch? Waarschijnlijk is hij er niet speciaal voor naar toe gegaan, maar was hij daar al en liep hij tegen deze aanbieding aan (want dat was het, een aanbieding. Heb hem zelf ook zien staan in de folder.) @runner83 is gewoon blij. Als ik zijn reactie zo lees, gaat hij binnenkort zijn ervaringen delen met ons.Snowhite0901 schreef op zondag 20 december 2020 @ 19:33:
Ot. Ik snap echt helemaal niets van je post. Waarom zou je nu naar de Makro gaan om in een opwelling iets te kopen. Een dan ook nog eens €480 uitgeven in een opwelling!?
Mocht je nou commentaar hebben wat ergens op slaat, prima, maar dit is gewoon een aanval.
[ Voor 18% gewijzigd door The Executer op 20-12-2020 19:58 ]
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Bedankt voor de reactie Executor.The Executer schreef op zondag 20 december 2020 @ 19:53:
[...]
Iets minder salty is misschien wel fijn. Hij is blij dat hij een robot stofzuiger heeft gekocht. Dat het toevallig in een opwelling is geweest, en dan ook nog bij de Makro... Dat maakt niet uit toch? Waarschijnlijk is hij er niet speciaal voor naar toe gegaan, maar was hij daar al en liep hij tegen deze aanbieding aan (want dat was het, een aanbieding. Heb hem zelf ook zien staan in de folder.) @runner83 is gewoon blij. Als ik zijn reactie zo lees, gaat hij binnenkort zijn ervaringen delen met ons.
Mocht je nou commentaar hebben wat ergens op slaat, prima, maar dit is gewoon een aanval.
Hij was inderdaad in de aanbieding daar en na even de pricewatch en Google te bekijken leek mij dit een zeer goede prijs. Het bericht van mij is inderdaad in alle haas en enthousiasme gepost. volgende stap is nu inlezen en vanavond ermee spelen!
Aanvulling: het was inderdaad niet gepland om één robotstofzuiger aan te schaffen. Kwam deze tegen per toeval.
Eerste issue is al aanwezig na elke 10 seconden krijg ik de melding please check the driving wheels. Het betreft een Deebot ozmo t8 ondergrond bestaande uit tegels.
Het lijkt erop dat de rechter motor defect is
[ Voor 12% gewijzigd door runner83 op 20-12-2020 21:22 ]
Het omni wiel van de S5 Max kun je handmatig eruit trekken, zie het volgende filmpje: YouTube: Roborock S5 Max - How To Remove Omni Wheel.HvB83 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 03:57:
Ik koop de borstels en filter op aliexpres, werkt prima. Accu via Amazon een keer vervangen. Wielen zijn nog goed na 7 jaar op mijn 70e, pvc vloer. Als ik zoek op wielen zie ik ze hier: Robotstofzuigeronderdelen. Niet goedkoop, maar wel gewoon uit Nederland.WeaZuL schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:55:
Ik ben vrij kritisch op mijn Neato 80, ondertussen de accu een keer vervangen en ondanks dat ik het zij borsteltje en het riempje heb vervangen wil hij nog steeds niet draaien. Ik hoop op een doorgebrande motor anders is de aansturing kapot. Tevens werkt een bumper schakelaar niet meer waardoor hij tegen de muur blijft rijden als een paard zonder kop. Soms start de Lidar niet op, danr moet ik hem handmatig een slinger geven en dan gaat hij eindelijk starten met zijn rondje. Plus en daar komt het, ik zou graag nieuwe wielen willen hebben, wielen zeg je, ja wielen. Die van mijn botvac zijn versleten door het rijden tegen de muur en maken een klakklakklak geluid als de botvac zich voortbeweegt. Tot nu toe de enige replacement wielen die ik kan vinden moeten komen uit Israel. Ook graag nog twee nieuwe zwarte kunststof roller wieltjes, die zijn ook niet rond meer na de nodige zuig uren.
Top bedankt voor de tip, morgen even vergelijken of het de juiste zijn. mocht je de vooorwieltjes (zwarte paaseieren) ook nog ergens tegenkomen dan verneem ik dat graagJaerock schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 13:04:
[...]
Ik koop de borstels en filter op aliexpres, werkt prima. Accu via Amazon een keer vervangen. Wielen zijn nog goed na 7 jaar op mijn 70e, pvc vloer. Als ik zoek op wielen zie ik ze hier: Robotstofzuigeronderdelen. Niet goedkoop, maar wel gewoon uit Nederland.
NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict
Ik zie dat ik de connected versie had gelinkt, hier is alles voor je Botvac 80. Ik zie de zwarte voorwieltjes niet helaas.
Hebben andere Roborock S5 Max gebruikers de laatste paar dagen ook last van niet ladende maps?
Wel dat die opeens niet het laadstation kan vindenTheetjuh schreef op donderdag 24 december 2020 @ 23:31:
Hebben andere Roborock S5 Max gebruikers de laatste paar dagen ook last van niet ladende maps?

Daar heb ik dan weer geen last vanibothead schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 15:45:
[...]
Wel dat die opeens niet het laadstation kan vinden![]()
Vanmorgen kon ik de map wel gewoon zien, zal wel iets met de servers van roborock zijn geweest.
Als jullie iemand nu een Xiami robotstofzuiger zouden aanraden, welke zou dat dan zijn? De S5, S5 max of de S6?
Beetje extra info; we hebben 1 (straks 2 honden) met best wat haar en ik wil hem in Home Assistant opnemen.
Ik heb jaren geleden een LG Hombot gehad, maar die is weggegaan ivm een tapijt (verder houten vloer) en losse draden achter de bank.
Tot slot nog 1 laatste vraag; kan je het oplaadpunt onder een bank wegwerken of moet hij altijd vrij zicht naar boven hebben?
Beetje extra info; we hebben 1 (straks 2 honden) met best wat haar en ik wil hem in Home Assistant opnemen.
Ik heb jaren geleden een LG Hombot gehad, maar die is weggegaan ivm een tapijt (verder houten vloer) en losse draden achter de bank.
Tot slot nog 1 laatste vraag; kan je het oplaadpunt onder een bank wegwerken of moet hij altijd vrij zicht naar boven hebben?
Hier sinds deze week een S5Max in bestelling staan. Enkele reviews waren er nogal lovend over en hij wordt hier het vaakst (positief) benoemd. Deze keer vrij snel op de ervaringen van tweakers gevaren.
Ben benieuwd. Vooral het aanmaken van kaarten, de no-go zones en de eventuele dweilfunctie (mooie extra) maken de keuze vóór deze in mijn geval.
Ben benieuwd. Vooral het aanmaken van kaarten, de no-go zones en de eventuele dweilfunctie (mooie extra) maken de keuze vóór deze in mijn geval.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Ik ben er ook erg tevreden mee! Zelfs het dweilen is eigenlijk heel erg goed. (Optie tot 3x rondje te doen eventueel, mocht 1x niet genoeg zijn)TheKerremenke schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 00:11:
Hier sinds deze week een S5Max in bestelling staan. Enkele reviews waren er nogal lovend over en hij wordt hier het vaakst (positief) benoemd. Deze keer vrij snel op de ervaringen van tweakers gevaren.
Durf zelfs te zeggen dat ik het de beste “investering” vond in heel het huis. Zeker omdat wij een hond hebben is dit een nagenoeg perfect ding!
Ik laat bijna elke dag alles beneden 1x stofzuigen en dweilen tegelijk, met daarna nog een rondje tapijt stofzuigen (want die sla je over als er een dweil op zit).
(Roborock S5 max)
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
Beste TheetjuhTheetjuh schreef op donderdag 24 december 2020 @ 23:31:
Ik heb twee stuks Roborock S5 max en heb op 1 daarvan ook wel eens het zelfde probleem.
Als het niet lukt met het laden van de map haal ik deze van de dock en zet deze uit en weer aan.
Dat werkt in ieder geval goed maar het schijnt vaker voor te komen (zie onderstaande Roborock link naar het forum): https://forum.roborock.co...e-current-network-is-slow.
Succes
Ik heb vorige week voor mijn S5 max een 'garage' gemaakt in een nis/open kast in de keuken. Gewoon een plank op 12 cm hoogte gehangen, want daar rijdt ie nog gewoon onderdoor. Dock helemaal achteraan gezet en hij komt pas tevoorschijn als ie gaat zuigen. Ideaal en ruimtebesparendrogiertw schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 23:32:
Als jullie iemand nu een Xiami robotstofzuiger zouden aanraden, welke zou dat dan zijn? De S5, S5 max of de S6?
Wij hebben de s5 max, en zijn docking staat bij ons onder het (zwevend) tv meubel.rogiertw schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 23:32:
Zover ik weet kijkt de robot niet naar boven.
Kan je dweilen en stofzuigen tegelijkertijd? Als in: in 1 ronde stofzuigen en dweilen?Stef87 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 00:36:
[...]
Ik laat bijna elke dag alles beneden 1x stofzuigen en dweilen tegelijk, met daarna nog een rondje tapijt stofzuigen (want die sla je over als er een dweil op zit).
(Roborock S5 max)
Absoluut! En wat @Stef87 denk ik bedoelt, is dat je een zogenaamde 'No-mop zone' instelt bij een tapijt zodat ie dat bij het dweilen niet meepakt. Bij het stofzuigen dan weer wel.banaliteit schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 09:52:
[...]
Kan je dweilen en stofzuigen tegelijkertijd? Als in: in 1 ronde stofzuigen en dweilen?
Jahoor dat doet hij in 1 keer.banaliteit schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 09:52:
[...]
Kan je dweilen en stofzuigen tegelijkertijd? Als in: in 1 ronde stofzuigen en dweilen?
De droogloop mat bij de voordeur pakt hij hier ook mee, maar ingesteld zonder water, in m’n kaart sequence staat deze op 1, daarna de rest van de gang als 2 etc.
Als je een no-mop zone daarvoor instelt komt hij daar nooit als de waterbak is aangesloten.
![]() | ![]() |
@Luc S en @alteaxl bedankt voor de suggesties
[ Voor 53% gewijzigd door Theetjuh op 26-12-2020 10:30 . Reden: Betere uitleg qua no-mop en voorbeelden ]
Ja dat kan, maar je slaat dan wel al de no-mop zones over (die dan niet gestofzuigd worden) en die moet je dus na zijn run handmatig eventueel nog stofzuigen (dus: dweiltje er af klikken)banaliteit schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 09:52:
[...]
Nu ook: is nog aan het dweilen voor broer langs komt: perfect apparaat
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
Hoe breed moet zo'n garage zijn? Gebruiksaanwijzing wenst nogal wat vrije afstand aan beide zijden..koelkast schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 08:03:
[...]
Ik heb vorige week voor mijn S5 max een 'garage' gemaakt in een nis/open kast in de keuken. Gewoon een plank op 12 cm hoogte gehangen, want daar rijdt ie nog gewoon onderdoor. Dock helemaal achteraan gezet en hij komt pas tevoorschijn als ie gaat zuigen. Ideaal en ruimtebesparend
Hier is de gedachten om het oplaadsysteem gewoon onder een dressoir te zetten. Daar is ongeveer 20 cm ruimte van de onderkant tot de tegels gemeten. Zou dat genoeg zijn?
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Dat lukt vast! Bij mij is ie zo'n 80 cm breed en 12 hoog. Ik weet niet hoe breed het minimaal moet zijn, maar enige bewegingsvrijheid moet wel, om goed te docken ...TheKerremenke schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 17:43:
Hier is de gedachten om het oplaadsysteem gewoon onder een dressoir te zetten. Daar is ongeveer 20 cm ruimte van de onderkant tot de tegels gemeten. Zou dat genoeg zijn?
Dressoir is 180 cm breed. Dus in het midden heeft ie zeker meer als genoeg ruimte aan de zijkanten. Ach ja. Ik zie het wel zodra ik hem binnen heb.
Bedankt voor je antwoord! Hoe hoog is het meubel ongeveer?Grolsch schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 08:10:
[...]
Wij hebben de s5 max, en zijn docking staat bij ons onder het (zwevend) tv meubel.
Zover ik weet kijkt de robot niet naar boven.
Dank! Ik hoor je 12 cm zeggen.. is dat de minimale hoogte die de Roborock moet hebben? Heb al even gegoogled, maar kan het niet vindenkoelkast schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 08:03:
[...]
Ik heb vorige week voor mijn S5 max een 'garage' gemaakt in een nis/open kast in de keuken. Gewoon een plank op 12 cm hoogte gehangen, want daar rijdt ie nog gewoon onderdoor. Dock helemaal achteraan gezet en hij komt pas tevoorschijn als ie gaat zuigen. Ideaal en ruimtebesparend
Zal vanavond ff meten, maar 12cm is het wel.
Edit: Ik zie dat dit een enorm ouwe topic is, nvm
[ Voor 109% gewijzigd door seriousjin op 26-12-2020 21:41 ]
"You may be big, but I am serious!"
Onderkant TV meubel is 30CMGrolsch schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 18:42:
Zal vanavond ff meten, maar 12cm is het wel.
Bovenkant dockstation is netto netto 10CM
Bovenkant robot is denk ik ook 10 CM
Als ik iets moest maken, minimaal 12CM hoog.

-
[ Voor 100% gewijzigd door anon054630 op 16-01-2021 21:51 ]
Mijn Roborock S5max heeft z'n eerste rondjes gedaan. Helemaal top!!
Vraagje: ik heb de Roborock App op m'n iPad geïnstalleerd, tot zover niets aan de hand, dit werkt prima. Maar nu wil ik in dezelfde App op m'n iPhone inloggen, met hetzelfde account, maar krijg ik de melding "incorrect username or password". Ik heb ook al getracht met mijn telefoonnummer in te loggen, zelfde resultaat. Op de iPad ben ik gewoon ingelogd, maar op de iPhone lukt het niet... Wat doe ik verkeerd?
Vraagje: ik heb de Roborock App op m'n iPad geïnstalleerd, tot zover niets aan de hand, dit werkt prima. Maar nu wil ik in dezelfde App op m'n iPhone inloggen, met hetzelfde account, maar krijg ik de melding "incorrect username or password". Ik heb ook al getracht met mijn telefoonnummer in te loggen, zelfde resultaat. Op de iPad ben ik gewoon ingelogd, maar op de iPhone lukt het niet... Wat doe ik verkeerd?
i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD
Hou er rekening mee dat je op het 2,4GHz netwerk moet zitten, als je daar dezelfde SSID voor gebruikt, disable die 5GHz dan even in je router of verander de SSID naar een andere naam.Dev0o schreef op maandag 28 december 2020 @ 12:46:
Mijn Roborock S5max heeft z'n eerste rondjes gedaan. Helemaal top!!
Ik snap je punt, en ik denk dat het toevoegen van de S5 inderdaad volgens die manier zal moeten, maar ik kom de App niet eens in. Heb voor de zekerheid even zelfde WiFi netwerk geselecteerd als de iPad, maar helaas.....Theetjuh schreef op maandag 28 december 2020 @ 13:50:
[...]
Hou er rekening mee dat je op het 2,4GHz netwerk moet zitten, als je daar dezelfde SSID voor gebruikt, disable die 5GHz dan even in je router of verander de SSID naar een andere naam.
Hmmm apart, hier geen problemen mee gehad.Dev0o schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:29:
[...]
Ik snap je punt, en ik denk dat het toevoegen van de S5 inderdaad volgens die manier zal moeten, maar ik kom de App niet eens in. Heb voor de zekerheid even zelfde WiFi netwerk geselecteerd als de iPad, maar helaas.....
Voor je gemoedsrust, het is maar een veredelde iPhone app hoor

Ik weet het, op de iPad schaalt hij inderdaad naar groot formaat. Maar ik zou hem graag ook op de iPhone willen hebben omdat ik die gewoon vaker gebruik en bij mij heb,Theetjuh schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:33:
[...]
Hmmm apart, hier geen problemen mee gehad.
Voor je gemoedsrust, het is maar een veredelde iPhone app hoor
Er is een optie om de S5 te "delen" met een ander account, maar dat is niet wat ik primair wil. Wat ik graag wil is op een ander device inloggen onder hetzelfde account, maar hij lijkt de accountnaam niet te pakken (terwijl ik daar op de iPad gewoon mee ben ingelogd). Wat kan, behalve het emailadres, een andere mogelijkheid zijn voor de accountnaam waar je mee moet inloggen?
[ Voor 31% gewijzigd door Dev0o op 28-12-2020 16:11 . Reden: toevoegen vraag ]
Hoort gewoon te werken, wij hebben 2 telefoons op 1 account, wel android.
En hoeft ook niet via dezelfde wifi, werkt overal waar ik internet heb.
[ Voor 33% gewijzigd door Grolsch op 28-12-2020 16:48 ]
En je logt, neem ik aan, op beide telefoons aan met dezelfde usernaam (=emailadres) en wachtwoord? Ik zie namelijk in de App bij accountgegevens ook nog het Account-ID staan, maar ook die werkt niet voor mijn probleem.Grolsch schreef op maandag 28 december 2020 @ 16:47:
Hoort gewoon te werken, wij hebben 2 telefoons op 1 account, wel android.
Ik denk dat ik het hele proces maar opnieuw aftrap voor een nieuw account. zal wel ergens een bitje omgevallen zijn
Ik was een tijdje aan het wachten op een goede aanbieding voor een zwarte S5 max. Momenteel 305,31 op Aliexpress (enkel via de app):
https://a.aliexpress.com/_BP07lE
[ Voor 7% gewijzigd door SqnLdr op 29-12-2020 07:03 ]
Interessant! Ik kom met korting uit op 313,70 voor de zwarte variant.SqnLdr schreef op maandag 28 december 2020 @ 18:58:
Ik was een tijdje aan het wachten op een goede aanbieding voor een zwarte S5 max. Momenteel 305,31 op Aliexpress:
Daar komt komt dan nog 6,3% cashback korting via Shopbuddies over heen. Op mijn advies heeft mijn broertje hem 2 maand geleden gekocht voor 335.
Ik twijfel heel erg tussen deze en de Dreame D9.
Dan heeft mijn Neato Botvac Connected uit 2016 er een broertje bij.
He shit, vorige week besteld voor een hoger bedrag...
Ach ja. Als ik hem binnen heb, maakt dat ook weinig meer uit.

Ach ja. Als ik hem binnen heb, maakt dat ook weinig meer uit.
[ Voor 39% gewijzigd door TheKerremenke op 28-12-2020 22:26 ]
Je bent een held! Heb al een tijdje zitten wachten op een nieuwe actie, en ik heb de zwarte nog nooit zo cheap gezien. Meteen op de kop geslagenSqnLdr schreef op maandag 28 december 2020 @ 18:58:
Ik was een tijdje aan het wachten op een goede aanbieding voor een zwarte S5 max. Momenteel 305,31 op Aliexpress:
Mooie deal! Helaas alweer uitverkocht. Zoek er één voor mijn schoonouders. Zelf erg tevreden over mijn eigen S5 max
"Give a man a fish and you feed him for a day. Don't teach a man to fish, and you feed yourself. He's a grown man. Fishing's not that hard."
Oké ik ben nog een noobie mbt aliexpress.
Als ik er nu op klik kan ik 'm toevoegen voor 396 dollar. Is dat de juiste prijs? Omgerekend iets van 323 euro.
Vervolgens kan ik deze bestellen vanuit Rusland en staat er dat deze niet naar hier verzend. Ik ga er dus vanuit dat dit vanuit China moet zijn. En het feit dat ik deze niet meer kan aanklikken betekent dat deze is uitverkocht? Of kijk ik helemaal verkeerd?
Als ik er nu op klik kan ik 'm toevoegen voor 396 dollar. Is dat de juiste prijs? Omgerekend iets van 323 euro.
Vervolgens kan ik deze bestellen vanuit Rusland en staat er dat deze niet naar hier verzend. Ik ga er dus vanuit dat dit vanuit China moet zijn. En het feit dat ik deze niet meer kan aanklikken betekent dat deze is uitverkocht? Of kijk ik helemaal verkeerd?
Ik ben hier inderdaad op een iPhone en een iPad ingelogd met hetzelfde account, vrouwlief heeft d’r eigen account is daarmee geshared zoals je ook wel eerder aangaf.Dev0o schreef op maandag 28 december 2020 @ 17:20:
[...]
En je logt, neem ik aan, op beide telefoons aan met dezelfde usernaam (=emailadres) en wachtwoord? Ik zie namelijk in de App bij accountgegevens ook nog het Account-ID staan, maar ook die werkt niet voor mijn probleem.
Ik denk dat ik het hele proces maar opnieuw aftrap voor een nieuw account. zal wel ergens een bitje omgevallen zijn.
Je zou nog de app kunnen verwijderen, alleen op 4G of op een andere iPhone met je account nog eens proberen.
Anders misschien een post maken op hun forum, daar wordt ook genoeg gepost en gereageerd.
Ik heb gisteren een nieuw account aangemaakt en nu werkt het prima. Met hetzelfde account ingelogd op de Ipad en de iPhone. "Als een zonnetje".Theetjuh schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:59:
[...]
Ik ben hier inderdaad op een iPhone en een iPad ingelogd met hetzelfde account, vrouwlief heeft d’r eigen account is daarmee geshared zoals je ook wel eerder aangaf.
Je zou nog de app kunnen verwijderen, alleen op 4G of op een andere iPhone met je account nog eens proberen.
Anders misschien een post maken op hun forum, daar wordt ook genoeg gepost en gereageerd.
Erg blij met de Roborock S5 max. Ik sta versteld van de autonomiteit, hij/zij weet zich tussen ingewikkelde stoelpoot-oerwouden vandaan te manoeuvreren en ziet zelfs door de glazen deur heen dat er een gang/hal is. Ze staat nog net niet hijgend met de voorwieltjes tegen de deur op te rijden om deze gang te mogen cleanen. Morgen de deur maar eens open zetten zodat haar wereldje nog wat groter wordt. Ook het zuigvermogen is boven verwachting. Ik vond zojuist een bierdop in het reservoir. Met de 'normale' stofzuiger (Dyson) moest je bukken om een bierdop met de hand op te rapen, maar Roborock slikt het moeiteloos naar binnen..
Houd rekening met eventuele importeerkosten zodra het pakket buiten de EU komt. Ik zou eerder voor iets duurder kiezen als het maar uit de EU komt.Freddy22 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:39:
Oké ik ben nog een noobie mbt aliexpress.
Ik ben al legoblokjes en kindersokken tegengekomen in de Roborock S5 max, dat ding zuigt als een tierelierDev0o schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:18:
[...]
Ik heb gisteren een nieuw account aangemaakt en nu werkt het prima. Met hetzelfde account ingelogd op de Ipad en de iPhone. "Als een zonnetje".
Erg blij met de Roborock S5 max. Ik sta versteld van de autonomiteit, hij/zij weet zicht tussen ingewikkelde stoelpoot-oerwouden vandaan te manoeuvreren en ziet zelfs door de glazen deur heen dat er een gang/hal is. Ze staat nog net niet hijgend met de voorwieltjes tegen de deur op te rijden om de deze gang te mogen cleanen. Morgen de deur maar eens open zetten zodat haar wereldje nog wat groter wordt. Ook het zuigvermogen is boven verwachting. Ik vond zojuist een bierdop in het reservoir. Met de 'normale' stofzuiger (Dyson) moest je bukken om een bierdop met de hand op te rapen, maar Roborock slikt het moeiteloos naar binnen..
Hier is hij met coupon die je krijgt als je inlogt bij de winkel voor 321 euro met verzending binnen Europa: https://nl.aliexpress.com...ee-40c2-b43f-d58919a5a299
Van de zwarte is er nog eentje beschikbaar. Van de witte nog 38.
Van de zwarte is er nog eentje beschikbaar. Van de witte nog 38.
[ Voor 38% gewijzigd door Binnetie op 29-12-2020 12:06 ]
Dit topic is gesloten.