Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 82 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.161.767 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jannick1
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-09 13:31
Elby1988 schreef op zondag 22 november 2020 @ 07:31:
Ik was zelf op zoek naar de roborock s5 Max en kwam deze aanbieding tegen. Gezien meerdere mensen hem zochten, deel ik hem hier even:

https://www.amazon.nl/Rob...515&sprefix=roboro&sr=8-3
Bedankt voor het delen!

Nadat mijn vrouw afgelopen week zei; “misschien moeten we straks in het nieuwe huis ook maar eens kijken naar een robot stofzuiger” heb ik hem ook maar direct besteld!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richeh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11-2023
Elby1988 schreef op zondag 22 november 2020 @ 07:31:
Ik was zelf op zoek naar de roborock s5 Max en kwam deze aanbieding tegen. Gezien meerdere mensen hem zochten, deel ik hem hier even:

https://www.amazon.nl/Rob...515&sprefix=roboro&sr=8-3
Hij stond mooi op de voorpagina van de amazon Black-friday deals, dus heb ik hem ook besteld. Echter enige tijd later via de mail.. |:(

Hello,

Unfortunately, we've had to cancel the following item from your order # xxx-xxxxxxxx-xxxxxxxx: https://www.amazon.nl/gp/product/B0819YLY22 . The items were unfortunately shown with a wrong price during the checkout process and, therefore, the marketplace seller has asked us to cancel your order.

You haven’t been charged for the cancelled item.

If you wish to contact the marketplace seller, you can do so by clicking on ‘Your Account’ and on ‘Your Orders’. Locate your specific order and click on the name of the seller. On the next page, at the top right, click ‘Ask a question’.

You're welcome to return to our website and place a new order for the same item, as it may still be available. We’re sorry for any inconvenience caused and hope to see you again soon.

Regards,

Amazon Marketplace

Staat er nu weer op voor € 399,- ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:30

The Executer

Lekker belangrijk!

Thanks voor je waarschuwing @richeh ... Ik wilde net gaan bestellen :/

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 23:19
Reloader schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:02:
mijn S5 max is binnen, maar weet iemand de commando's voor google home?

* hey google start met stofzuigen
* Hey google stop met stofzuigen

maar met "stop" staat ie dus midden in de kamer stil. hij moet ook weer naar huis natuurlijk...
Is het jou gelukt om de Roborock te koppelen aan Google Home? Ik krijg het niet voor elkaar in de Home app. Hij wil mijn Roborock account niet linken aan Google Home. Bij apparaat instellen/werkt met Google. En dan heb ik Roborock gekozen en het geprobeerd met Roborock MiHome. Maar bij beiden krijg ik de accounts niet gelinkt. Via de Roborock app kan ik de S5 Max gewoon benaderen en aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-09 10:49
hostje schreef op zondag 22 november 2020 @ 14:59:
[...]

Is het jou gelukt om de Roborock te koppelen aan Google Home? Ik krijg het niet voor elkaar in de Home app. Hij wil mijn Roborock account niet linken aan Google Home. Bij apparaat instellen/werkt met Google. En dan heb ik Roborock gekozen en het geprobeerd met Roborock MiHome. Maar bij beiden krijg ik de accounts niet gelinkt. Via de Roborock app kan ik de S5 Max gewoon benaderen en aansturen.
Ik heb de stappen uit de roborock app gewoon doorlopen en dat is gelukt , wel ff klikken op aanmelden met email ik mijn geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elby1988
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-05 20:18
richeh schreef op zondag 22 november 2020 @ 12:21:
[...]

Hij stond mooi op de voorpagina van de amazon Black-friday deals, dus heb ik hem ook besteld. Echter enige tijd later via de mail.. |:(

Hello,

Unfortunately, we've had to cancel the following item from your order # xxx-xxxxxxxx-xxxxxxxx: https://www.amazon.nl/gp/product/B0819YLY22 . The items were unfortunately shown with a wrong price during the checkout process and, therefore, the marketplace seller has asked us to cancel your order.

If you wish to contact the marketplace seller, you can do so by clicking on ‘Your Account’ and on ‘Your Orders’. Locate your specific order and click on the name of the seller. On the next page, at the top right, click ‘Ask a question’.

You're welcome to return to our website and place a new order for the same item, as it may still be available. We’re sorry for any inconvenience caused and hope to see you again soon.

Regards,

Amazon Marketplace

Waardeloos, excuus! Bij een volgende aanbieding die ik vind (ben zelf namelijk ook nog zoekende...) laat ik het uiteraard weer weten :-) Zelf vermoed ik dat het met Black Friday nog net iets goedkoper kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
Reloader schreef op zondag 22 november 2020 @ 15:16:
[...]

Ik heb de stappen uit de roborock app gewoon doorlopen en dat is gelukt , wel ff klikken op aanmelden met email ik mijn geval
Heb ik inderdaad ook gedaan, maar ik krijg steeds de melding 'kan de instelling niet updaten, controleer je verbinding'. Zodra hij het Roborock account wil linken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
hostje schreef op zondag 22 november 2020 @ 16:56:
[...]

Heb ik inderdaad ook gedaan, maar ik krijg steeds de melding 'kan de instelling niet updaten, controleer je verbinding'. Zodra hij het Roborock account wil linken.
misschien een issue bij roborock/xiaomi. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:07
Tijdens blackfriday komt de Dreame D9 in de aanbieding voor 240 volgens my dealz.

https://www.mydealz.de/de...ng-570ml-behalter-1694521

Het is een product van de xiaomi ecosysteem. Als ik er naar kijk, lijkt het heel erg op de de S5max. Zal mij niet verbazen als het door Roborock is gemaakt, gezien relatie met Xiaomi. Heel veel functies zijn dezelfde (oa carpet detection, no mop zone en watertank). Alleen lijkt Dreame een eigen motor erin te hebben gestopt. Dreame is vooral bekend van de accu steelstofzuigers.

In Australie is het gereleased. Zie onderstaande forum.
https://www.ozbargain.com.au/node/574806#comment
en youtube video YouTube: Xiaomi Dreame D9 Robot Vacuum Cleaner Review

De firmware schijnt nog niet helemaal af te zijn. Maar updates worden beloofd.

Heb nog onderstaande links gevonden:
https://www.xiaomitoday.c...hich-robot-vacuum-to-buy/
https://smartrobotreviews...855-xiaomi-dreame-d9.html
https://china-gadgets.com/dreame-d9-lds-vacuum-robot/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Wat balen zeg! Nu vrees ik ook voor mijn bestelling, al lijkt het er nu nog op dat mijne a.s. woensdag geleverd gaat worden voor 291,75
[...]

Hello,

Regards,

Amazon Marketplace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannick1
Elby1988 schreef op zondag 22 november 2020 @ 15:38:
[...]

Waardeloos, excuus! Bij een volgende aanbieding die ik vind (ben zelf namelijk ook nog zoekende...) laat ik het uiteraard weer weten :-) Zelf vermoed ik dat het met Black Friday nog net iets goedkoper kan.
Hier heb ik hem vanochtend besteld, maar nog geen mail gehad dat hij gecancelled is.
Wellicht komt hij nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannick1
Stevie-P schreef op zondag 22 november 2020 @ 19:27:
Wat balen zeg! Nu vrees ik ook voor mijn bestelling, al lijkt het er nu nog op dat mijne a.s. woensdag geleverd gaat worden voor 291,75

[...]
Zelfde hier dus. Vanochtend rond 08:30 besteld, nog geen mail gehad en de leverdatum staat ook op aankomende woensdag . Vrees er ook voor en anders hebben we een gelukje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hostje
Reloader schreef op zondag 22 november 2020 @ 17:08:
[...]

misschien een issue bij roborock/xiaomi. :?
Daar lijkt het wel op. Inmiddels gelukt na een aantal pogingen. Ineens pakte hij hem. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvspronsen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-09 17:30
[...]

Hello,

Regards,

Amazon Marketplace

same here. en 7 werkdagen voor je t geld terug hebt 😕

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
jvspronsen schreef op zondag 22 november 2020 @ 20:30:
[...]

same here. en 7 werkdagen voor je t geld terug hebt 😕
Dat doet zelfs AliExpress sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ik krijg net de email: "Je bestelling bij amazon.nl is verzonden"

Bedankt voor de tip @Elby1988 !

[ Voor 4% gewijzigd door Stevie-P op 23-11-2020 17:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Avalanche17
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-03-2024
Ben net via Pepper de volgende deal tegengekomen:

https://nl.pepper.com/aanbiedingen/roborock-s5-max-172068

Kom uiteindelijk op 273 euro uit. Volgens mij geen slechte prijs voor de S5 Max ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L2GX
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 26-09 17:50
Jammer dat de S6 maxv nergens in promo lijkt te komen...
Staat nu al een maand op 560. Eén winkel, niet in de pricewatch, die hem goedkoper had aan 550 heeft hem nu op 570 gezet en zal waarschijnlijk op Black Friday terug naar de 550 gaan.
Dus vraag ik me af of de objectherkenning, extra tov de S5 max, wel 250 euro waard is (of zelfs 150?).
De kids laten hier wel vaak vanalles rondslingeren, dus het zal wel enig nut hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
karakedi schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:40:
Tijdens blackfriday komt de Dreame D9 in de aanbieding voor 240 volgens my dealz.

https://www.mydealz.de/de...ng-570ml-behalter-1694521

Het is een product van de xiaomi ecosysteem. Als ik er naar kijk, lijkt het heel erg op de de S5max. Zal mij niet verbazen als het door Roborock is gemaakt, gezien relatie met Xiaomi. Heel veel functies zijn dezelfde (oa carpet detection, no mop zone en watertank). Alleen lijkt Dreame een eigen motor erin te hebben gestopt. Dreame is vooral bekend van de accu steelstofzuigers.

In Australie is het gereleased. Zie onderstaande forum.
https://www.ozbargain.com.au/node/574806#comment
en youtube video YouTube: Xiaomi Dreame D9 Robot Vacuum Cleaner Review

De firmware schijnt nog niet helemaal af te zijn. Maar updates worden beloofd.

Heb nog onderstaande links gevonden:
https://www.xiaomitoday.c...hich-robot-vacuum-to-buy/
https://smartrobotreviews...855-xiaomi-dreame-d9.html
https://china-gadgets.com/dreame-d9-lds-vacuum-robot/
Best wel interessant! meer zuigkracht en grotere opvangbak voor nagenoeg de zelfde prisj (iets minder zelfs) als de S5 Max. Verder bijna gelijke unit.
De Aliexpress link van dealz.de werkt alleen niet meer. Even vrijdag afwachten maar ga nu wel twijfelen tussen de S5 max en deze... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karakedi
Wabs schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:07:
[...]

Best wel interessant! meer zuigkracht en grotere opvangbak voor nagenoeg de zelfde prisj (iets minder zelfs) als de S5 Max. Verder bijna gelijke unit.
De Aliexpress link van dealz.de werkt alleen niet meer. Even vrijdag afwachten maar ga nu wel twijfelen tussen de S5 max en deze... 8)7
Je kan het nu voor 233 krijgen.

https://a.aliexpress.com/_B0DTk5

Paar coupons selecteren en code EUBFX25

Jammer dat er weinig bekend is. Maar over het algemeen ben ik tevreden over de producten van xiaomi ecosysteem. Heb zelf de Dreame v9 steelstofzuiger. Ideaal naast de robot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 15:16

icecreamfarmer

en het is

karakedi schreef op maandag 23 november 2020 @ 22:06:
[...]

Jammer dat er weinig bekend is. Maar over het algemeen ben ik tevreden over de producten van xiaomi ecosysteem. Heb zelf de Dreame v9 steelstofzuiger. Ideaal naast de robot.
Kun je die net als de S5max ook gewoon op de bovenverdieping zetten zonder laadstation en dat hij daar dan ook werkt?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nore1g1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-08 13:56
nvt

[ Voor 98% gewijzigd door nore1g1 op 24-11-2020 09:55 . Reden: te snel niet gelezen... ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
karakedi schreef op maandag 23 november 2020 @ 22:06:
[...]

Nice thanks!
icecreamfarmer schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:53:
[...]

Kun je die net als de S5max ook gewoon op de bovenverdieping zetten zonder laadstation en dat hij daar dan ook werkt?
Dat schijnt inderdaad het zelfde te (gaan) werken als de S5 max. Wachten is op een firmware update. Las een post van 17 november dat die binnen 3 weken live ging. Meer weet ik er ook niet van.

Nu nog de keuze maken, Kiezen voor de Dreame versie of toch de Roborock S5 Max... prijs is nu dicht bij elkaar in de buurt. De ene naam is heel bekend en de ander wat minder. Lijkt wel uit de zelfde fabriek te komen,,,,, lastige keuze! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 15:16

icecreamfarmer

en het is

Wabs schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:04:
[...]

Nice thanks!

[...]

Dat schijnt inderdaad het zelfde te (gaan) werken als de S5 max. Wachten is op een firmware update. Las een post van 17 november dat die binnen 3 weken live ging. Meer weet ik er ook niet van.

Nu nog de keuze maken, Kiezen voor de Dreame versie of toch de Roborock S5 Max... prijs is nu dicht bij elkaar in de buurt. De ene naam is heel bekend en de ander wat minder. Lijkt wel uit de zelfde fabriek te komen,,,,, lastige keuze! :X
Ik heb net de S5max gekocht voor €300 via die pepper link. De coupons en €25 kortingscode werken nog.
Verschil is te klein en die dingen vallen en staan met de software.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L2GX
Roborock S6 MaxV voor 499 euro na compensatie voor de Duitse BTW.
Hij staat nu ook aan die prijs in de Duitse MediaMarkten.

(Ik zou hem bijna kopen, maar voor enkele tientjes verschil kijk ik of hij nog daalt in prijs bij een lokale winkel, kwestie van retour etc. indien nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:34
Heb de S5 Max aangeschaft en zoek een accessoire setje. Blijft vrij vaag met de inmiddels 6268 Roborock / Xiaomi versies die inmiddels op de markt zijn.
Er schijnen ook twee soorten dweiltjes te zijn. Een ‘oude versie’ en een ‘nieuwe versie’, waarbij de nieuwe versie dus beter zou zijn. Het meeste spul dat wordt aangeboden is echter allemaal fake en namaak spul.

Ik zou graag een origineel accessoire setje willen inc. de nieuwe dweiltjes. Iemand ervaring en een tip? Heb natuurlijk op Ali gekeken maar zie door de bomen het bos niet meer en ben het juiste setje niet tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 10:28
remzor schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:22:
Heb de S5 Max aangeschaft en zoek een accessoire setje. Blijft vrij vaag met de inmiddels 6268 Roborock / Xiaomi versies die inmiddels op de markt zijn.
Er schijnen ook twee soorten dweiltjes te zijn. Een ‘oude versie’ en een ‘nieuwe versie’, waarbij de nieuwe versie dus beter zou zijn. Het meeste spul dat wordt aangeboden is echter allemaal fake en namaak spul.

Ik zou graag een origineel accessoire setje willen inc. de nieuwe dweiltjes. Iemand ervaring en een tip? Heb natuurlijk op Ali gekeken maar zie door de bomen het bos niet meer en ben het juiste setje niet tegen gekomen.
Had exact dezelfde ervaring met het zoeken en nog niks gevonden. Volgens mij heel veel niet originele setjes te koop. Benieuwd of iemand ervaring heeft met een goede set. Zou wel een stapeltjes dweiltjes willen hebben die ik in de wasmachine kan gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
@Damocles.NL Voor mij zijn 1-2 dweiltjes (de nieuwe versie) genoeg, maar liefst samen met wat sidebrushes en filters enzo. Van alles 1-2 stuks dus, maar wel origineel. Inderdaad lastig maar ga vrijdag ook nog even speuren :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 17:25
remzor schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:10:
@Damocles.NL Voor mij zijn 1-2 dweiltjes (de nieuwe versie) genoeg, maar liefst samen met wat sidebrushes en filters enzo. Van alles 1-2 stuks dus, maar wel origineel. Inderdaad lastig maar ga vrijdag ook nog even speuren :p
Origineel of niet is voor de dweiltjes niet zo'n ramp. Je moet even op de foto kijken of ze wollig zijn over het hele oppervlak of alleen in een baan in het midden. Je wilt namelijk de brede. Door de overlap in zijn banen raakt hij zo alles 2x en je hebt geen wielsporen in je net gedweilde vloer.
Ik heb in een aanbieding 12 dweiltjes bijgekocht, hier dus een stapeltje in de kast en elke dag een schone (want hond en dus vuil).

Dit bedoel ik dus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JWh-LBNAkhjJ9OBrUeKTcW-eHl4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xzuufqtJIhouJLq7br8BuHte.jpg?f=user_large

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
@coelho Top, bedankt voor de info!
Als ik het goed begrijp laat jij hem elke dag een rondje stofzuigen en dweilen? Dat doet ie dan in één run?

Wij hebben nu nog de eerste versie en zullen hem voornamelijk als stofzuiger gebruiken. Wellicht af en toe dweilen, wil het zeker proberen uiteraard! Heb wel een geoliede parket vloer beneden dus wil sowieso niet te vaak dweilen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coelho
remzor schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:31:
@coelho Top, bedankt voor de info!
Als ik het goed begrijp laat jij hem elke dag een rondje stofzuigen en dweilen? Dat doet ie dan in één run?

Wij hebben nu nog de eerste versie en zullen hem voornamelijk als stofzuiger gebruiken. Wellicht af en toe dweilen, wil het zeker proberen uiteraard! Heb wel een geoliede parket vloer beneden dus wil sowieso niet te vaak dweilen..
Als ik de lunchwandeling doe met de hond, dan laat ik 'm de tegelvloer in de bijkeuken, waar de bench staat en de hond met vieze poten binnenkomt, 2 rondjes achter elkaar doen. De S5 max zuigt en dweilt tegelijk, de dweil zit zeg maar op de achterste halve ronde en de zuigmond op de voorste wanneer hij rondrijdt. Zie Youtube.

De verkeersruimte in de keuken (ook tegels) gaat ook dagelijks. De hele keuken om de dag, evenals de hal en toilet. De houten vloer in woonkamer en werkkamer worden om de dag gestofzuigd. Bij mij is de houten vloer gelakt, ik zou het nog wel aandurven om met alleen water rond te rijden, het is niet zo dat het drijfnat wordt onder de dweil. Overigens heb je 4 standen voor watertoevoer, ik zou met de minste kunnen beginnen en opbouwen. Maar goed, ik snap dat dat op een geoliede vloer geen porem is.

Tot slot nog de bovenverdieping en zolder (beiden laminaat), 1x per week. Maar wij lopen dan ook nooit met schoenen naar boven dus het is er nooit echt vies.

Tussenstand na 1.5 maand gebruik: 160 cycles, 46 uur, 2200m2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrightSun
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-09 07:31
Ik ben al een hele tijd aan het twijfelen wat het moet worden; de S6 MaxV of S5 Max. Ik heb een groot gedeelte van het topic gelezen, maar ben er nog niet uit. Overigens zie ik dat de meesten hier voor de S5 Max zijn gegaan. Wat is de belangrijkste reden hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
@coelho Helder! Wij moeten ons wellicht lichtelijk schamen, wij zijn niet zo van het afstoffen en dweilen. Paar keer per jaar eigenlijk maar.. oeps :o
Stofzuigen doen we regelmatig. Gemiddeld een keer of 3 per week doet de robot een hele ronde en af en toe handmatig zelf nog her en der.

@BrightSun Wegens de positieve berichten en de vele functies (ook zeker in de app) zijn wij voor de s5 max gegaan. Niet zozeer voor de dweilfunctie dus, wij zullen hem veelal alleen maar laten stofzuigen. Dat ding boven zetten en daar alles aan kant zetten, kabels wegwerken, enz. doen we in de praktijk zelden. De Dyson er even bij pakken voor boven (hangt ook boven) doen we regelmatig. Heb er nu €295 voor betaald, voor €400 ofzo had ik hem niet besteld.
Handig in de app: no-go zones, zowel voor stofzuigen als voor dweilen. Hopelijk werkt het mappen en dus de radar beter dan bij de eerste Xiaomi mi vacuum, zodat ie niet meer botst tegen plinten en meubels :)

[ Voor 3% gewijzigd door remzor op 24-11-2020 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrightSun
remzor schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 22:22:
@BrightSun Wegens de positieve berichten en de vele functies (ook zeker in de app) zijn wij voor de s5 max gegaan. Niet zozeer voor de dweilfunctie dus, wij zullen hem veelal alleen maar laten stofzuigen. Dat ding boven zetten en daar alles aan kant zetten, kabels wegwerken, enz. doen we in de praktijk zelden. De Dyson er even bij pakken voor boven (hangt ook boven) doen we regelmatig. Heb er nu €295 voor betaald, voor €400 ofzo had ik hem niet besteld.
Handig in de app: no-go zones, zowel voor stofzuigen als voor dweilen. Hopelijk werkt het mappen en dus de radar beter dan bij de eerste Xiaomi mi vacuum, zodat ie niet meer botst tegen plinten en meubels :)
Dank voor je reactie. Je mist dus niet de toegevoegde waarde van de camera? Kan me voorstellen dat het frustreert wanneer hij zich vast rijdt op een kabel of schoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenFM
  • Laatst online: 26-09 16:28
Heeft er hier ook al iemand ervaring met de Dreame D9? Gaat nu voor rond de 250 euro (via AliExpress) en heeft meer zuigkracht (3000 Pa) en zelfs een groter stofreservoir dan de S5 Max. Ik heb zelf de S5 Max maar mijn ouders willen ook graag een robotstofzuiger en twijfel nu een beetje welke ik voor ze moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc S
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23:00
@coelho Hoe bevallen de dweiltjes die jij hebt besteld? Ik heb bij mij de originele er weer onder zitten nadat ik niet veel verbetering zag bij de dweiltjes die wollig zijn over het gehele oppervlak.

Die ik heb gekregen zijn ook een stuk dunner dan de originele, heb er een fotootje van gemaakt voor bij de beoordeling op aliexpress:
https://ae01.alicdn.com/k...488d91da901ed97fa13an.jpg

Lijkt me duidelijk maar links de versie van aliexpress, rechts de originele.

Dus ik ben nog in de markt voor goede vervangers :9

6930Wp Oost-West PV_Output | 7.5 kW Ecodan + 300L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-09 21:04
Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik uberhaupt coupon codes toevoeg bij Ali? Zowel via de PC als app kom ik er niet uit.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QWvXtbR.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pwBspnv.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaartenFM
  • Laatst online: 26-09 16:28
Landon schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:13:
Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik uberhaupt coupon codes toevoeg bij Ali? Zowel via de PC als app kom ik er niet uit.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Pas bij de laatste stap van het bestelproces kun je een couponcode invoeren. Op het moment dat je ook de betaalmethode kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_v_L
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 04-06 21:44
MaartenFM schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:29:
[...]

Pas bij de laatste stap van het bestelproces kun je een couponcode invoeren. Op het moment dat je ook de betaalmethode kiest.
Mogelijke aanvulling (ik ben ook nieuw in de coupon wereld van Ali) je moet wel een shipping adres ingevuld hebben, anders pakt hij de coupons zo-wie-zo niet!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remzor
BrightSun schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:45:
[...]

Dank voor je reactie. Je mist dus niet de toegevoegde waarde van de camera? Kan me voorstellen dat het frustreert wanneer hij zich vast rijdt op een kabel of schoen.
Geen idee welk model rond deze prijsklasse wel een camera heeft, want ik zou er zeker geen honderden euro's extra voor over hebben. In principe hebben wij een erg strak huis en rijdt ie zich nergens vast. Wel dien je even e.e.a. kort 'voor te bereiden'. Stoelen goed recht zetten, kattenspeeltjes van de grond af, etc.
Boven is het iets rommeliger ja, met her en der schoenen/pantoffels en wat losstaand en liggend spul. We hebben bijv. ook een elektrische boxspring en dus kabels onder het bed. Met de S5 Max kan ik dus aangeven dat ie niet onder het bed moet komen (doen we dan handmatig met de Dyson bijvoorbeeld) dus die functie lijkt me wel erg handig.
Luc S schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:30:
@coelho Hoe bevallen de dweiltjes die jij hebt besteld? Ik heb bij mij de originele er weer onder zitten nadat ik niet veel verbetering zag bij de dweiltjes die wollig zijn over het gehele oppervlak.

Die ik heb gekregen zijn ook een stuk dunner dan de originele, heb er een fotootje van gemaakt voor bij de beoordeling op aliexpress:
https://ae01.alicdn.com/k...488d91da901ed97fa13an.jpg

Lijkt me duidelijk maar links de versie van aliexpress, rechts de originele.

Dus ik ben nog in de markt voor goede vervangers :9
Kijk, dit dus. Ik wil dus echt originele.. gouden tip is nog steeds welkom :+

@Landon Dat hele coupon, select bonnen, codes, blabla systeem van Ali is zo ondoorgrondelijk als de pest. Degene die dát helemaal snapt, is een echte wonderboy. Bij mij gewoon een beetje trial and error, klikje hier en klikje daar. Kwam op €295 voor de S5 Max en daar deed ik het wel voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrightSun
remzor schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:52:
[...]

Geen idee welk model rond deze prijsklasse wel een camera heeft, want ik zou er zeker geen honderden euro's extra voor over hebben. In principe hebben wij een erg strak huis en rijdt ie zich nergens vast. Wel dien je even e.e.a. kort 'voor te bereiden'. Stoelen goed recht zetten, kattenspeeltjes van de grond af, etc.
Boven is het iets rommeliger ja, met her en der schoenen/pantoffels en wat losstaand en liggend spul. We hebben bijv. ook een elektrische boxspring en dus kabels onder het bed. Met de S5 Max kan ik dus aangeven dat ie niet onder het bed moet komen (doen we dan handmatig met de Dyson bijvoorbeeld) dus die functie lijkt me wel erg handig.
Helder. Bij ons ligt er ook niet veel op de grond, anders dan wat de Roborock op zou mogen ruimen dan :+. Mijn vriendin is vooral bang dat de stofzuiger bijv. een afdruk op de (zwarte) stoelpoten achterlaat door daar telkens tegenaan te rijden. Of valt dit mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannick1
Jannick1 schreef op zondag 22 november 2020 @ 19:28:
[...]

Hier heb ik hem vanochtend besteld, maar nog geen mail gehad dat hij gecancelled is.
Wellicht komt hij nog.
Misschien toch nog even goed om te melden. Zoals aangegeven zondag ochtend besteld voor 290, en ondanks dat een aantal van jullie direct een cancelling mail kregen is zojuist de roborock bij mij wel geleverd! :)

Dus @Elby1988 bedankt voor de tip. Spijtig om te horen dat het bij jou uiteindelijk mis gelopen is!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 10:45
sinds gister avond connectieproblemen, met irobot 7. Iemand er ook last van? lees grote storing in amazon hosting platform. Of is de mijne kaduk? de reset/reboot werkt nl niet (althans kan niks meer dan ervoor)

no comment

• esch
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Martinus schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:54:
sinds gister avond connectieproblemen, met irobot 7. Iemand er ook last van? lees grote storing in amazon hosting platform. Of is de mijne kaduk? de reset/reboot werkt nl niet (althans kan niks meer dan ervoor)
Mijn nieuwe irobot e6 heeft afgelopen nacht zijn rondje niet gemaakt. En toen ik gisteravond hem even via Google Assistent wilde showen deed ie niks. Deze ochtend werkte dat wel weer. Bij mij lijkt ie het nu dus weer te doen. Alleen even afwachten nog of ie vannacht zijn rondje wel maakt.

• Martinus
  • Laatst online: 23-09 10:45
esch schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:38:
[...]

Mijn nieuwe irobot e6 heeft afgelopen nacht zijn rondje niet gemaakt. En toen ik gisteravond hem even via Google Assistent wilde showen deed ie niks. Deze ochtend werkte dat wel weer. Bij mij lijkt ie het nu dus weer te doen. Alleen even afwachten nog of ie vannacht zijn rondje wel maakt.
Doet het hier weer

no comment

• bluuuurgh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-04 11:15
Wat een chaos zeg als je een beetje op zoek naar info gaat qua prijsverschillen en dergelijke. Ook is het vrij moeilijk te vinden of iets nu wel of niet geschikt is voor meerdere verdiepingen.

Zo blijf je twijfelen met de aanschaf van een robotje :')

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thatanas
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-09 12:14
Ik hoop op een aanbieding van de S5 max tijdens black friday maar heb zo te zien de beste deal al gemist...

[ Voor 46% gewijzigd door thatanas op 27-11-2020 07:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Same here..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianP
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 27-12-2024
Dozens of us :p
Zeker aangezien ik de zwarte s5 wil, die zie ik helemaal weinig afgeprijsd.

Zag dat Paradigit hem wel iets afgeprijsd heeft: https://www.paradigit.nl/...compare&utm_term=80058233

Maar van deze aanbieding wordt ik niet heel warm, dus nog maar gewoon eventjes geduld I guess :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
@thatanas @Gwaihir
Deze aanbieding al bekeken?

Gisteren mijn 2e s5 max binnen voor €260 via een ali aanbieding afgelopen maandag gevonden op pepper. Had wel duizenden coins... Maar levetrijd van minder dan 4 dagen is een nieuw record voor mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
@Scidd0w Die is sinds maandag dusdanig verwaterd (+ geen coins) dat ik 'm niet zo vond, t.o.v. dat ik net als @BrianP graag de zwarte wil. Zag inderdaad vanochtend die van Paradigit en dat nu maar gedaan.. ze gaan immers minstens zo snel als ze komen, die aanbiedingen. Hoef ik ook niet meer op te letten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canifchaos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09 13:22
Toevallig nog iemand een promo gespot voor de S6 MaxV ? Ik kan hem niet goedkoper vinden dan voor 549 euro op amazon.de of electrodepot.be. Dat is toch nog een groot prijsverschil met de S5 Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-09 15:28
Scidd0w schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:50:
@thatanas @Gwaihir

Gisteren mijn 2e s5 max binnen voor €260 via een ali aanbieding afgelopen maandag gevonden op pepper. Had wel duizenden coins... Maar levetrijd van minder dan 4 dagen is een nieuw record voor mij. :)
De mijne is nog niet verzonden... Nu heb ik wel een zwarte besteld, afwachten maar...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fred_Perry
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:28
Werkt de roborock zonder internet connectie? Wil voor een s5 max gaan, maar heb liever alles lokaal draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
Canifchaos schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:26:
Toevallig nog iemand een promo gespot voor de S6 MaxV ? Ik kan hem niet goedkoper vinden dan voor 549 euro op amazon.de of electrodepot.be. Dat is toch nog een groot prijsverschil met de S5 Max.
€499 @ https://nl.pepper.com/aanbiedingen/roborock-s6-maxv-174024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scidd0w
Fred_Perry schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:34:
Werkt de roborock zonder internet connectie? Wil voor een s5 max gaan, maar heb liever alles lokaal draaien.
https://support.roborock....eaner-work-without-Wi-Fi-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Ep Woody schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:32:
[...]

De mijne is nog niet verzonden... Nu heb ik wel een zwarte besteld, afwachten maar...
Ik zie de zwarte versie altijd "out of stock" op AliExpress (bijvoorbeeld https://nl.pepper.com/aanbiedingen/roborock-s5-max-172068). Waar heb je de zwarte besteld?

[ Voor 10% gewijzigd door Facer op 27-11-2020 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-09 15:28
Facer schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:30:
[...]

Ik zie de zwarte versie altijd "out of stock" op AliExpress (bijvoorbeeld https://nl.pepper.com/aanbiedingen/roborock-s5-max-172068). Waar heb je de zwarte besteld?
Ik kon de zwarte maandag hier nog bestellen vanuit spanje. Koste me wel 4 euro verzendkosten extra en ik heb de verkeerde kortingscode gebruikt, maar dat is maar eenmalige pijn, zolang hij maar afgeleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianP
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik zag wel dat hij bij https://www.geekbuying.co...-424470.html?Currency=EUR op 380 komt incl shipping.

En als je op hun nieuwsbrief registreert krijg je nog eens een 5% discount, hoewel ik niet weet of dat samen met hun korting werkt. Ietsjes goedkoper dan Paradigit, hoewel ik deze site verder niet ken. Iemand ervaringen ermee?

[ Voor 10% gewijzigd door BrianP op 27-11-2020 12:27 . Reden: correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thatanas
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-09 12:14
Scidd0w schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:50:
@thatanas @Gwaihir

Yes, die actie is helaas verlopen, deze had ik graag willen hebben voor die prijs. Wel bedankt voor de tip, voor hetzelfde geld werkte hij nog.

[ Voor 5% gewijzigd door thatanas op 27-11-2020 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L2GX
Met niet-duitse BTW komt die op 520 euro. Als je dicht bij de Duitse grens zit kan je hem voor 499 bij Mediamarkt krijgen.
Ik heb net een s6 maxv besteld bij electrodepot.be, een Belgische cash&carry. Dat die dichtbij zitten is me die 30 euro wel waard.
Waarmee ik me dus bij de horde dweiltjeszoekers schaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canifchaos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09 13:22
L2GX schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:11:
[...]

Met niet-duitse BTW komt die op 520 euro. Als je dicht bij de Duitse grens zit kan je hem voor 499 bij Mediamarkt krijgen.
Ik heb net een s6 maxv besteld bij electrodepot.be, een Belgische cash&carry. Dat die dichtbij zitten is me die 30 euro wel waard.
Waarmee ik me dus bij de horde dweiltjeszoekers schaar...
Voor die 30 euro ben ik ook eerder geneigd om bij electrodepot.be te gaan. Er is een winkel op een paar km van hier en dat scheelt wel in gemak voor garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrightSun
Hoe betrouwbaar is electrodepot.be? Geven zij fatsoenlijke garantie?
Ik sta zelf nog altijd op het punt om een S6 Maxv te kopen.

[ Voor 30% gewijzigd door BrightSun op 27-11-2020 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L2GX
BrightSun schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:04:
Hoe betrouwbaar is electrodepot.be? Geven zij fatsoenlijke garantie?
Ik sta zelf nog altijd op het punt om een S6 Maxv te kopen.
Het is een cash&carry dus ik zou er niet te veel van verwachten. Trustpilot zet ze op hetzelfde niveau als mediamarkt. Als je niet mondig bent zou ik elders kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Fred_Perry schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:34:
Ben ik ook héél nieuwsgierig naar!

N.B. WiFi mag best (al heb ik niet in z'n hele gebied dekking). Lokaal = alle data blijft hier in huis, dus zonder via 'de cloud' te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy22
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09 06:23
Volgens mij is dit een algemeen topic geworden?
Ik heb namelijk momenteel een dirtdevil spider. Maar twijfel over een ander.
Ik heb namelijk een koe kleed op de grond (een echte) waarbij hij vaak moeite heeft om er op te komen. Terwijl het echt niet hoog is. En vrij hard. Echter doordat ie moeite heeft gaan de randen daardoor ook wat meer krullen waardoor het nog lastiger wordt.

Naast dat het zonde is, zit hij daardoor vaak vast.
Mijn vraag is dus of de Roborock S5 Max hier geen last van heeft. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Freddy22 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 15:32:
Ik heb namelijk een koe kleed op de grond (een echte) waarbij hij vaak moeite heeft om er op te komen. Terwijl het echt niet hoog is. En vrij hard. Echter doordat ie moeite heeft gaan de randen daardoor ook wat meer krullen waardoor het nog lastiger wordt.

Mijn vraag is dus of de Roborock S5 Max hier geen last van heeft. Iemand ervaring mee?
Vastplakken met dunne dubbelzijdige tape? We hebben hier zelf een rolletje liggen, iets minder breed als een gewoon rolletje plakband, maar wel net zo dun. Het hoeft natuurlijk niet zoveel te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preatorium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 15:38
Net de Roborock Xiaomo S6 Pure gekocht, €345,96 bij https://www.roboexpert.nl...obotzuiger-wit-zwart.html. Goedkoper kon ik deze zo niet vinden. Behoorlijke prijsverschillen online.

De MaxV is er €474,30 maar "binnenkort verkrijgbaar". https://www.roboexpert.nl...-S6-MaxV-Robotzuiger.html.

Heel benieuwd hoe deze S6 Pure ons gaat bevallen. De huidige 1e generatie Philips heeft het recent begeven.

Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
  • Laatst online: 24-09 15:14
iemand de S5 max kunnen koppelen aan Domoticz? de meeste tutorials die ik lees gaan over de S5. Nu ik de S5 max net heb binnen gekregen uit Belgie, wil ik hem wel in 1 keer goed configureren zodat ik niet later verkeerde keuzes blijk gemaakt te hebben in het initiele installatieproces...

wat is dat ding trouwens ongelofelijk stil! vergeleken met mijn Roomba 760 is dit echt een verademing zeg!

[ Voor 16% gewijzigd door fabstar81 op 28-11-2020 20:17 ]

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:38
Heb sinds begin 2018 een 1st gen Xiaomi Roborock S50.
Echter krijg ik al een hele tijd de melding "Try moving the orange laser head ...".
Hier en daar wat filmpjes gevonden dat wanneer je het motortje van de laser head aansluit op de + & - van een USB lader, hij het dan opnieuw doet.

Wel, dat heeft dus tot nu steeds goed gewerkt, echter u valt hij halfweg de woonkamer steeds stil, na een "oplaadbeurt" doet hij het weer ongeveer 30 minuten.

Iemand hier verder ervaring mee? Is het vervangen van de laser head de moeite waard?
Verder steeds zeer tevreden geweest van dit model!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wmeester
  • Laatst online: 07:28
Freddy22 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 15:32:

Hier ook een dirtdevil gehad. Dat is wel een heul goedkoop machientje hoor en niet te vergelijken met luxere robots. Ik heb nu een xiaomi vacuum en die heeft bijvoorbeeld grotere en zachtere wielen waardoor een vloerkleedje geen probleem is. Volgens mij heeft die dirtdevil ook een soort rubberflap bij de zuigmond, als de rubberflap in de borstel zit heb je denk ik ook minder kans op vastlopers
BlackShadow schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 22:24:
Heb sinds begin 2018 een 1st gen Xiaomi Roborock S50.
Echter krijg ik al een hele tijd de melding "Try moving the orange laser head ...".
Hier en daar wat filmpjes gevonden dat wanneer je het motortje van de laser head aansluit op de + & - van een USB lader, hij het dan opnieuw doet.

Wel, dat heeft dus tot nu steeds goed gewerkt, echter u valt hij halfweg de woonkamer steeds stil, na een "oplaadbeurt" doet hij het weer ongeveer 30 minuten.

Iemand hier verder ervaring mee? Is het vervangen van de laser head de moeite waard?
Verder steeds zeer tevreden geweest van dit model!
Ik heb recent de lidar vervangen van mijn stoffie, zie iets eerder in dit topic. Voor 6 tientjes doet ie het weer zonder problemen. Vervangen is een eitje. Het huis stofzuigen in de tussentijd kost meer werk!

[ Voor 30% gewijzigd door wmeester op 28-11-2020 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
als ik dat zeg tegen Google, dan krijg ik allerlei afbeeldingen van honden te zien.

wat is het exacte command wat bij jullie werkt?

Mijn ding heet Rocky, en dat is ook niet echt een goede naam die hij snapt...

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:38
wmeester schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 22:36:
[...]

Ik heb recent de lidar vervangen van mijn stoffie, zie iets eerder in dit topic. Voor 6 tientjes doet ie het weer zonder problemen. Vervangen is een eitje. Het huis stofzuigen in de tussentijd kost meer werk!
Enkel het motortje zou voldoende moeten zijn, toch?

https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
fabstar81 schreef op zondag 29 november 2020 @ 11:38:
[...]

als ik dat zeg tegen Google, dan krijg ik allerlei afbeeldingen van honden te zien.

wat is het exacte command wat bij jullie werkt?

Mijn ding heet Rocky, en dat is ook niet echt een goede naam die hij snapt...
Dock rocky.zou moeten werken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wmeester
  • Laatst online: 07:28
Uhm, ja misschien wel. Ik heb enkel ervaring met hele lidar vervangen... Voor die paar euro zou ik zeker de gok wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-09 22:31

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

Ha collega tweakers,

Vriend gaf me v/d week een mooie demo van een robotstofzuiger. Ging om de Roborock s5 max.
Ik heb er niet heel veel verstand van, maar zie hier ook positieve reacties. Mag ik jullie expertise lenen voor twee vragen:

- Zouden jullie voor een gemiddelde woning met tegels en vloerverwarming (45m2 benedenverdieping) deze S5 max aanraden?
- Ik zie hem op Amazon.nl voor 365 incl. bezorging. Is dat wat jullie betreft ook een goede prijs?

Bedankt voor jullie hulp! DD.

[ Voor 3% gewijzigd door DualDevil op 30-11-2020 12:17 ]

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
@DualDevil, als je Ali express in de gaten houdt, is alles onder de 290 euro een goede prijs. Voor 80 euro meer bij Amazon...daar kan je bij Ali een hoop reserveonderdelen van kopen in het slechtste geval dat er iets kapot zou gaan.

Ik heb hier een gemiddelde woning van vergelijkbaar oppervlakte benedenverdieping met PVC en dat werkt al jaren prima met een Roomba 760, en sinds dit weekend ook met een Roborock S5 max.

ik heb alleen f*cking veel moeite om hem Domoticz in te krijgen...en daar had ik hem nou net voor.

grrrrrr

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
  • Laatst online: 25-09 23:13
@DualDevil ik heb hem gehaald met de laatste bol.com aanbieding, vooral ook om de garantie.
Maar ik hoor erg veel goede verhalen ook over aliexpress, kies daarmee gewoon wat voor jou het beste voelt.

Qua de robot zal je hier absoluut geen verkeerde aan hebben, ik heb hier vloerverwarming met pvc en het stofzuigen en dweilen is echt top.
Ik laat hem om de nacht een rondje beneden doen op de fluister stand en boven een keer normaal in het weekend, normaliter is hij hier in een halfuurtje klaar met alles.

We hebben langharige katten, Ragdolls, maar de lange haren van vrouwlief is erger rondom de borstels dan de haren van beide katten. Het enige jammere is dat hij zichzelf vast vreet op het langharige kleed met de veger aan de voorkant, dus daar heb ik een no-go zone voor gemaakt in de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:31
fabstar81 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 20:13:
iemand de S5 max kunnen koppelen aan Domoticz? de meeste tutorials die ik lees gaan over de S5. Nu ik de S5 max net heb binnen gekregen uit Belgie, wil ik hem wel in 1 keer goed configureren zodat ik niet later verkeerde keuzes blijk gemaakt te hebben in het initiele installatieproces...

wat is dat ding trouwens ongelofelijk stil! vergeleken met mijn Roomba 760 is dit echt een verademing zeg!
Wil hem in HomeAssistant binnentrekken maar nog zonder succes. Je hebt de key nodig, die kun je met de Mi app uitvogelen, maar dan kan je vervolgens de Roborock app weer niet gebruiken. De Roborock app refreshed de key zo nu en dan blijkbaar, dus dat schiet niet op. Nu zou je kunnen zeggen: lekker boeiend, gebruik ik gewoon de Mi app! Maar door de Roborock app kan je hem dan ook weer via Google Assistent bedienen en dat gaat niet met de Mi app..

Vooralsnog laat ik het gewoon voor wat het is, totdat er iemand heeft uitgevogeld hoe het zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkor
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Theetjuh schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:57:
@DualDevilHet enige jammere is dat hij zichzelf vast vreet op het langharige kleed met de veger aan de voorkant, dus daar heb ik een no-go zone voor gemaakt in de app.
Ik heb een S5, deze kan een 2cm langharig tapijt redelijk aan. Hij heeft wat moeite om op het tapijt te komen, maar het lukt uiteindelijk wel. De robot haalt wel soms wat haren uit het tapijt. Dit komt bijna alleen voor wanneer de grote borstel onderin wat "onderhoud" nodig heeft.

Oftewel: kleine haartjes aan de zijkant van de borstel (bij het metalen as ding) weghalen. Vervolgens alle borstelharen goed losmaken (soms zijn ze vastgeplakt). Ik heb een vervangende borstel voor de robot, deze tot nu toe niet nodig gehad.

Ik heb echter geen huisdieren en robot werkt iets van 2x/week (is genoeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
theredone51 schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:01:
[...]

Wil hem in HomeAssistant binnentrekken maar nog zonder succes. Je hebt de key nodig, die kun je met de Mi app uitvogelen, maar dan kan je vervolgens de Roborock app weer niet gebruiken. De Roborock app refreshed de key zo nu en dan blijkbaar, dus dat schiet niet op. Nu zou je kunnen zeggen: lekker boeiend, gebruik ik gewoon de Mi app! Maar door de Roborock app kan je hem dan ook weer via Google Assistent bedienen en dat gaat niet met de Mi app..

Vooralsnog laat ik het gewoon voor wat het is, totdat er iemand heeft uitgevogeld hoe het zou moeten werken.
aaah, vandaar dat ik Rocky dus niet meer kon benaderen via Google Home sinds ik hem in de Mi app heb gegooid.

Ik heb echt de grootste moeite met pip, python en de plugin om hem in Domoticz te krijgen. Ik krijg het nog niet voor elkaar en ik krijg de hele tijd foutmeldingen tijdens het installeren van alle scripts en packages zoals vermeld in de tutorials.

dit is het laatste wat ik krijg met het testen van .test.py:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
pi@pi-domo:~/domoticz/plugins/xiaomi-mirobot$ sudo ./test.py
test: python modules path: ././.env/lib/python3.8/site-packages
test: trying connect to 127.0.0.1:22222
Traceback (most recent call last):
  File "./test.py", line 22, in <module>
    client = socket.create_connection((args.host, args.port))
  File "/home/pi/opt/python-3.8.1/lib/python3.8/socket.py", line 808, in create_connection
    raise err
  File "/home/pi/opt/python-3.8.1/lib/python3.8/socket.py", line 796, in create_connection
    sock.connect(sa)
ConnectionRefusedError: [Errno 111] Connection refused

die miio server krijg ik overigens niet eens aan de praat.

Ik heb uiteindelijk via een andere apk wel de key kunnen achterhalen, maar vervolgens krijg ik dus niet de plugin voor elkaar om hem Domoticz in te krijgen. hinderlijk....

Nog een vervelend feitje tussen al die verschillende apps en servers van Xiaomi, is dat mijn Yeelights ineens ook maar voor de helft zichtbaar zijn in de Mi app (US), maar in de Yeelight app weer wel (Europe). Ik snap daar werkelijk niets van...

[ Voor 19% gewijzigd door fabstar81 op 30-11-2020 15:39 ]

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-09 14:55
theredone51 schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:01:
[...]

Ik heb in de Mi app juist een routine aangemaakt dat onze S5 Max elke ochtend om 09:00 zijn rondje mag gaan doen, hiervoor heb ik geen GA voor nodig ook het aanzetten bij vertrek e.d. is niet van toepassing. Dit is natuurlijk wel makkelijk wanneer je beide een kantoor baan hebt en overdag weg bent.

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
Salv schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:43:
[...]

Ik heb in de Mi app juist een routine aangemaakt dat onze S5 Max elke ochtend om 09:00 zijn rondje mag gaan doen, hiervoor heb ik geen GA voor nodig ook het aanzetten bij vertrek e.d. is niet van toepassing. Dit is natuurlijk wel makkelijk wanneer je beide een kantoor baan hebt en overdag weg bent.
gaat ook niet om de makkelijk. maar gewoon omdat het kan :+ _/-\o_

waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?! ;) >:)

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy22
DualDevil schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:16:
Ha collega tweakers,

Vriend gaf me v/d week een mooie demo van een robotstofzuiger. Ging om de Roborock s5 max.
Ik heb er niet heel veel verstand van, maar zie hier ook positieve reacties. Mag ik jullie expertise lenen voor twee vragen:

- Zouden jullie voor een gemiddelde woning met tegels en vloerverwarming (45m2 benedenverdieping) deze S5 max aanraden?
- Ik zie hem op Amazon.nl voor 365 incl. bezorging. Is dat wat jullie betreft ook een goede prijs?

Bedankt voor jullie hulp! DD.
Ik ben er zelf ook op aan het azen. En hou nu https://nl.pepper.com/groep/roborock-s5-max (en dit topic) in de gaten. Zag namelijk dat ie ook voor 270 een week geleden te koop stond. Dat scheelt nogal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
heb hem zelf ook voor 272 gehaald. Is wel echt het laagste volgens mij wat er is, zonder dat je 60.000 van die munten hebt die je dan ook weer kan inwisselen....

en vergeet de cashback acties niet zoals shopbuddies.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Salv schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:43:
Tja, ik vind toch wel veel te zeggen voor één 'Central Command', hier een Loxone miniserver. Hoop van harte dat ik 'm ernaar kan laten luisteren. Al die losse apps en niet samenwerkende dingen.. Wil geen gezeur met bot vs. licht, alarm, vastzitten achter sluitende gordijnen of wat dan ook. Een ook geen tal van apps om van dag tot dag dingen te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-09 14:55
fabstar81 schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:08:
[...]

gaat ook niet om de makkelijk. maar gewoon omdat het kan :+ _/-\o_

waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?! ;) >:)
Moet zeggen dat het vrij aardig gaat mi app -> automatisering -> + en tijdschema instellen en herhalen ;-)
Gwaihir schreef op maandag 30 november 2020 @ 17:52:
[...]

Tja, ik vind toch wel veel te zeggen voor één 'Central Command', hier een Loxone miniserver. Hoop van harte dat ik 'm ernaar kan laten luisteren. Al die losse apps en niet samenwerkende dingen.. Wil geen gezeur met bot vs. licht, alarm, vastzitten achter sluitende gordijnen of wat dan ook. Een ook geen tal van apps om van dag tot dag dingen te bedienen.
Daar zal vast wat voor te zeggen zijn en voor mij is het slechts de stofzuiger en hier en daar een bewegingsensor voor een lamp aan / uit misschien speelt dat ook mee dat het bij mij slechts 1 app is. Ik heb de google home mini maar weer weg gelegd omdat ik die toch nergens voor gebruik :)

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scores
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-09 14:10
Zelflegende robotstofzuigers beginnen nu ook onder de 600 euro te komen. Ik was nog niet bekend met de Viomi tak van Xiaomi. In elk geval hebben zij nu de Xiaomi Viomi S9.
Iemand bekend met de Viomi tak? Zitten daar overeenkomsten met Roborock tak van het bedrijf?

https://www.geekbuying.co...Station-White-426645.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karakedi
Voor de mensen die interesse hebben in de xiaomi versie 1 van 2016. 2 voor 309 euro.

https://www.mydealz.de/de...erral&utm_content=1707183

Wordt verstuurd vanuit spanje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Scores schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:56:
Zelflegende robotstofzuigers beginnen nu ook onder de 600 euro te komen. Ik was nog niet bekend met de Viomi tak van Xiaomi. In elk geval hebben zij nu de Xiaomi Viomi S9.
Iemand bekend met de Viomi tak? Zitten daar overeenkomsten met Roborock tak van het bedrijf?

https://www.geekbuying.co...Station-White-426645.html
Snap 'm niet helemaal.. De saucer section lijkt wel aardig, maar die engineering hull staat de verkeerde kant op en heeft geen warp-nacelles :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel91
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-06-2021
Ik mis sinds vorige week de optie voor het selecteren van een andere verdieping voor mijn roborock s5 max. Dit kon, maar zo te zien is er een update geweest van de software. Nu heb je in het hoofdscherm de optie voor room management, maar ik kan maar 1 robot per kamer koppelen.

Wie weet hoe ik multi room support weer kan activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
@michel91 Ben nog helemaal groen; hij zit nog in de doos mand. Maar ik las dat hij geacht wordt zelf te herkennen waar, op welke map (= verdieping) hij zich bevindt. Dus wellicht niet meer nodig als handmatige selectie? Of ben ik dan te optimistisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisML
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22-10-2024
michel91 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:37:
Ik mis sinds vorige week de optie voor het selecteren van een andere verdieping voor mijn roborock s5 max. Dit kon, maar zo te zien is er een update geweest van de software. Nu heb je in het hoofdscherm de optie voor room management, maar ik kan maar 1 robot per kamer koppelen.

Wie weet hoe ik multi room support weer kan activeren?
In de Roborock app: Select device > Edit map > klikken op "Verdiepingsnaam >" > Gewenste verdieping zoeken en dan "Restore".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Misschien een domme vraag: maar wat is het voordeel van die verdiepingen? Je moet de robot toch zelf boven zetten en dan scant hij de ruimte toch? Een stoel, tas, schoenen, kabels, staan of liggen toch regelmatig op een andere plek? Of stellen jullie dan No-Go zones in als je de map opslaat?

Ik heb ook de S5 max, hiervoor de Mi Vacuum (1st gen). Boven nauwelijks gebruikt want teveel gedoe. De Dyson was dan zeker net zo gemakkelijk. Nu moet ik de S5 Max ook nog gewoon wat beter leren kennen denk ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Schijnbaar was de Roborock S5 Max voor/buiten de black friday 'standaard' laag geprijsd voor ± € 330. Tijdens black friday had je wat bonnen, waardoor sommigen op ± € 270 uit kwamen. Nu alle gekte voorbij is, kost hij op Ali ook gewoon € 380. Dan komt er voorlopig nog maar geen Rocky hier ;w .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:56
remzor schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:06:
Misschien een domme vraag: maar wat is het voordeel van die verdiepingen? Je moet de robot toch zelf boven zetten en dan scant hij de ruimte toch? Een stoel, tas, schoenen, kabels, staan of liggen toch regelmatig op een andere plek? Of stellen jullie dan No-Go zones in als je de map opslaat?

Ik heb ook de S5 max, hiervoor de Mi Vacuum (1st gen). Boven nauwelijks gebruikt want teveel gedoe. De Dyson was dan zeker net zo gemakkelijk. Nu moet ik de S5 Max ook nog gewoon wat beter leren kennen denk ik :)
Het voordeel van verdiepingen is dat de robot een kaart heeft voor het navigeren. In combinatie met wat extra input kan de robot dan veel efficienter navigeren en schoonmaken. Denk aan extra zuigkracht in bepaalde kamers. Wat ook handig is is dat je een of meerdere kamers kan selecteren voor het schoonmaken. Pin en spotclean etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coelho
remzor schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:06:

Ik maak de grond vaak vrij van allerlei losse troep. Kleden enz. heb ik als no go gemarkeerd. Verder vind ik het handig om de diverse zones eigen instellingen mee te geven en kun je ook middels een enkele druk op de knop zeggen dat alleen de badkamer of overloop gedaan hoeft te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy22
coelho schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:26:
[...]

Ik maak de grond vaak vrij van allerlei losse troep. Kleden enz. heb ik als no go gemarkeerd. Verder vind ik het handig om de diverse zones eigen instellingen mee te geven en kun je ook middels een enkele druk op de knop zeggen dat alleen de badkamer of overloop gedaan hoeft te worden.
Waarom een nogo voor her kleed? Ik wil juist overstappen naar een max5 omdat ik een koekleed heb waar mijn huidige niet goed mee omgaat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChrisML
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22-10-2024
[b]Freddy22 in "Robotstofzuigers"Waarom een nogo voor her kleed? Ik wil juist overstappen naar een max5 omdat ik een koekleed heb waar mijn huidige niet goed mee omgaat
Ik merk wanneer het kleed 'vast' op de vloer ligt de robot goed stofzuigt. Bijvoorbeeld de badkamermat blijft op zijn plek liggen door de rubberen ondermat en kan de robot zonder problemen stofzuigen. Het voeten-veeg-kleedje bij de achterdeur daarentegen, zit af en toe als een cape om de robot. Ik vermoed dat het te maken heeft met het opzuigen van een hoekpunt, met als gevolg SuperRobby. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08:41

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
The Executer schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:24:
Schijnbaar was de Roborock S5 Max voor/buiten de black friday 'standaard' laag geprijsd voor ± € 330. Tijdens black friday had je wat bonnen, waardoor sommigen op ± € 270 uit kwamen. Nu alle gekte voorbij is, kost hij op Ali ook gewoon € 380. Dan komt er voorlopig nog maar geen Rocky hier ;w .
Gewoon in de gaten blijven houden, om de zoveel weken verzinnen ze weer een andere actie.
Pagina: 1 ... 82 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.