theredone51 schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:01:
[...]
Wil hem in HomeAssistant binnentrekken maar nog zonder succes. Je hebt de key nodig, die kun je met de Mi app uitvogelen, maar dan kan je vervolgens de Roborock app weer niet gebruiken. De Roborock app refreshed de key zo nu en dan blijkbaar, dus dat schiet niet op. Nu zou je kunnen zeggen: lekker boeiend, gebruik ik gewoon de Mi app! Maar door de Roborock app kan je hem dan ook weer via Google Assistent bedienen en dat gaat niet met de Mi app..
Vooralsnog laat ik het gewoon voor wat het is, totdat er iemand heeft uitgevogeld hoe het zou moeten werken.
aaah, vandaar dat ik Rocky dus niet meer kon benaderen via Google Home sinds ik hem in de Mi app heb gegooid.
Ik heb echt de grootste moeite met pip, python en de plugin om hem in Domoticz te krijgen. Ik krijg het nog niet voor elkaar en ik krijg de hele tijd foutmeldingen tijdens het installeren van alle scripts en packages zoals vermeld in de tutorials.
dit is het laatste wat ik krijg met het testen van .test.py:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| pi@pi-domo:~/domoticz/plugins/xiaomi-mirobot$ sudo ./test.py
test: python modules path: ././.env/lib/python3.8/site-packages
test: trying connect to 127.0.0.1:22222
Traceback (most recent call last):
File "./test.py", line 22, in <module>
client = socket.create_connection((args.host, args.port))
File "/home/pi/opt/python-3.8.1/lib/python3.8/socket.py", line 808, in create_connection
raise err
File "/home/pi/opt/python-3.8.1/lib/python3.8/socket.py", line 796, in create_connection
sock.connect(sa)
ConnectionRefusedError: [Errno 111] Connection refused |
die miio server krijg ik overigens niet eens aan de praat.
Ik heb uiteindelijk via een andere apk wel de key kunnen achterhalen, maar vervolgens krijg ik dus niet de plugin voor elkaar om hem Domoticz in te krijgen. hinderlijk....
Nog een vervelend feitje tussen al die verschillende apps en servers van Xiaomi, is dat mijn Yeelights ineens ook maar voor de helft zichtbaar zijn in de Mi app (US), maar in de Yeelight app weer wel (Europe). Ik snap daar werkelijk niets van...
[
Voor 19% gewijzigd door
fabstar81 op 30-11-2020 15:39
]