bruce the boss schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 14:59:
Ik snap niet goed het verschil tussen de Roborock S7maxV en de Q7max+
We zoeken een robotstofzuiger in het betere (beste) segment die moet kunnen zuigen maar mijn vrouw wil ook graag de dweilfunctie hebben.
Tevens lijkt het ons handig als er de functie opzit om automatisch zichzelf te ledigen.
Volgens mij zijn de bovenstaande modellen dan toch wel de betere in de markt maar wat is nu het verschil (buiten het flinke prijsverschil)?
bruce the boss schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 19:44:
[...]
Heb het onderstaande ergens gevonden maar dat is dan niet wat jij zegt toch/
De zuigkracht is afhankelijk van de maximale zuigkracht. Deze wordt gegeven in Pascal (kort: pa). Op dit punt is er een verschil in de vergelijking Roborock Q7 Max+ vs Roborock S7 MaxV Plus. De Roborock S7 MaxV Plus biedt hogere zuigkracht in vergelijking met de 5100 pa. Dit maakt hem in dit opzicht de betere robotstofzuiger. De zuigkracht is echter lager, afhankelijk van het zuigniveau. De maximale zuigkracht wordt altijd aangegeven. Met de Roborock Q7 Max+ krijgt u een zuigkracht van 4200 pa.
Q7 Max+ is de opvolger van de S5 max met mogelijkheid om een afzuigstation bij te nemen (had S5 max niet). De Q7 Max(+) is dus tegenwoordig een mid-range robot te noemen t.o.v. S7 MaxV plus
- Zuigkracht zou ik mij niet druk over maken, dat verschil ga je niet echt merken. Mijn S5 Max heeft de helft en is meer dan voldoende. Het type borstel heeft bijv. meer invloed. Gelijk voor Q7 en S7.
- Q7 Max heeft een statische dweil, de S7 MaxV plus een vibrerende dweil. Laatste zal dus beter dweilen.
- Het station van de S7 MaxV plus kan ook de dweil reinigen, vers water vullen en oud water innemen. Erg coole functies, kosten zeker geld.
- S7 MaxV plus heeft een obstacle detection camera, dus kan objecten zien en er omheen rijden (zal niet feilloos zijn, maar wel beter dan niets). Q7 Max botst er tegenaan en zuigt het op.
- Q7 Max maakt idd gebruik van stofzakken in afzuigstation, S7 MaxV plus niet.
Prijsverschil is dusdanig, dat je de extra functies ook daadwerkelijk nodig hebt of het geld beter in je zak kunt houden. Bij het prijsniveau van de S7 MaxV plus kan een aparte dweilrobot met roterende dweilen ook een optie zijn, die kunnen nog beter dweilen.