Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 107 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.157.547 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-05 15:32

Stimulate14

⭐⭐⭐

Stimulate14 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 13:43:
iBood heeft de Roomba i6158 in de aanbieding vandaag, € 349
Deze heb ik besteld en van het weekend getest.

Het werkt allemaal verbazingwekkend goed. Ons voordeel is dat hij staat geparkeerd onder de bank dus je zit er niet de hele dag tegen aan te kijken. Installatie is kinderlijk eenvoudig.

Rijdt door de hele kamer heen en bij de plekken (zoals de eettafel met alle stoelen) had ik verwacht dat hij moeite zou hebben maar hij ging als de brandweer. Overal is goed gezogen. Kleed op en af gaat goed en de stukken waar hij lastig bij kan blijft hij proberen. Ik had veel meer geluid verwacht. Ook even naar de slaapkamer gelopen en ik hoor het eigenlijk niet. Dat is natuurlijk erg goed dus hij kan 's nachts ook aan de bak. Voor nu 2x per week ingesteld en vanmorgen kreeg ik op mijn werk een push bericht dat de kamer weer gezogen is.

/ edit; het stoten tegen objecten valt mee, gaat allemaal redelijk rustig.

[ Voor 3% gewijzigd door Stimulate14 op 23-05-2022 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-05 22:21
Mijn Roomba i7+ wil niet meer schoonmaken. In de app krijg ik de melding: "Kan niet starten. Start Roomba op een nieuwe plek." Heb de Roomba al op 7 plekken neergezet, donker en licht, maar dat helpt niet. Als ik op de CLEAN knop druk, roept het systeem dezelfde fout alleen dan in het Engels. Ze hebben het over error code 40.

Ik heb de robot al via de app opnieuw gepaired zonder resultaat. Hij is volledig opgeladen (is te zien in de app). Enige wat "anders" dan normaal is, is dat mijn vriendin de Roomba met een Swiffer doekje heeft schoongemaakt. Kan dat nog eventueel iets gedaan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexvanniel
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-05 23:16
Robkazoe schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 14:34:
Mijn Roomba i7+ wil niet meer schoonmaken. In de app krijg ik de melding: "Kan niet starten. Start Roomba op een nieuwe plek." Heb de Roomba al op 7 plekken neergezet, donker en licht, maar dat helpt niet. Als ik op de CLEAN knop druk, roept het systeem dezelfde fout alleen dan in het Engels. Ze hebben het over error code 40.

Ik heb de robot al via de app opnieuw gepaired zonder resultaat. Hij is volledig opgeladen (is te zien in de app). Enige wat "anders" dan normaal is, is dat mijn vriendin de Roomba met een Swiffer doekje heeft schoongemaakt. Kan dat nog eventueel iets gedaan hebben?
Misschien dat er een optische sensor wat "vuil" geworden is door het schoonmaken? Ik zou eens een gewone microvezeldoek of vaatdoekje pakken, dat lichtvochtig maken en de Roomba eens schoonmaken aan de buitenkant. Maar eerlijk gezegd als ik zo lees wat die error code 40 betekent dan lijkt het me stug dat dat het probleem is.

De code duidt schijnbaar op een virtuele muur waar deze in vast zou staan. Heb je wellicht van die virtuele barrières in je woonkamer? Van die beacons?

Wellicht heb je dit al gezien maar vooruit: https://errorwise.com/errors/irobot-40/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Laatst online: 19-05 22:21
alexvanniel schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 14:46:
[...]

Misschien dat er een optische sensor wat "vuil" geworden is door het schoonmaken? Ik zou eens een gewone microvezeldoek of vaatdoekje pakken, dat lichtvochtig maken en de Roomba eens schoonmaken aan de buitenkant. Maar eerlijk gezegd als ik zo lees wat die error code 40 betekent dan lijkt het me stug dat dat het probleem is.

De code duidt schijnbaar op een virtuele muur waar deze in vast zou staan. Heb je wellicht van die virtuele barrières in je woonkamer? Van die beacons?

Wellicht heb je dit al gezien maar vooruit: https://errorwise.com/errors/irobot-40/
Ik heb geen enkele barrieres in mijn huis geplaatst, dus dat kan het niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Je kan als laatste nog even proberen om hem helemaal de kamer opnieuw te laten verkennen. En als dat niet helpt, kamers te verwijderen en opnieuw aan te maken, en/of al je schedules te deleten en openiuw aan te maken...

Heb die glitch ook een keer gehad en daarna werkte het pas weer naar behoren.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Dubbel.

[ Voor 99% gewijzigd door route99 op 29-05-2022 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microru
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 11-01-2023
Gister is hier de dream w10 binnen gekomen.
makkelijk te installeren en stofzuigen gaat in ieder geval goed. dweilen word nu voor het eerst getest. ik zie dat het vuile water in ieder geval vies is. het doet dus in ieder geval wat. Even afwachten tot hij klaar is hoe het resultaat is.
Ik ben nu een schoonmaak schema aan het instellen maar kan niet vinden hoe ik hem de ene nacht zonder dweilen laat stofzuigen en de andere keer met dweilen. Wil hem graag 1keer in de week laten dweilen en stofzuigen en 1 of 2 keer alleen stofzuigen. Iemand een idee hoe dat in te stellen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassos30
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10-05 07:43
microru schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 20:23:
Gister is hier de dream w10 binnen gekomen.
makkelijk te installeren en stofzuigen gaat in ieder geval goed. dweilen word nu voor het eerst getest. ik zie dat het vuile water in ieder geval vies is. het doet dus in ieder geval wat. Even afwachten tot hij klaar is hoe het resultaat is.
Ik ben nu een schoonmaak schema aan het instellen maar kan niet vinden hoe ik hem de ene nacht zonder dweilen laat stofzuigen en de andere keer met dweilen. Wil hem graag 1keer in de week laten dweilen en stofzuigen en 1 of 2 keer alleen stofzuigen. Iemand een idee hoe dat in te stellen is?
Welke app gebruik je voor de Dream w10?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:46
Stimulate14 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 13:43:
iBood heeft de Roomba i6158 in de aanbieding vandaag, € 349
Vandaag zelfs €299.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Stimulate14 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 10:45:
Moet ik wel een robot stofzuiger aanschaffen als ik al deze ellende zie. Ik ben me al een tijdje aan het oriënteren op een Roomba.
Heb zelf nu al minstens 7 jaar robot stofzuigers van neato en ben nu met nummer 5 bezig. Ik geen ze geen unieke naam meer in de app maar gewoon bot5. Iedere keer een neato omdat ik het lidar systeem, de borstels en het patroon hoe hij schoon maakt belangrijk vindt.

Heb de eerste 4 bij Wehkamp gekocht, deze hebben echt top garantie ondersteuning. Mijn neato ging altijd in de laatste maand van garantie stuk (Wehkamp 1 jaar garantie) en ik kreeg dan het geld terug gestort van Wehkamp. De laatste keer heb ik een D7 gekocht bij Coolblue omdat deze 2 jaar garantie gaven en Wehkamp de D7 niet had en je raad het al 2 maanden geleden: na 23 maanden kapot.

Probleem bij Coolblue is dat ze hem hebben gerepareerd en hij daardoor bijna een maand weg is geweest... Dus geen nieuwe robot stofzuiger kunnen kopen dit keer. Nu heb ik het wel gehad met de neato dat hij al generaties een lidar probleem heeft, heb het gevoel gekregen dat ze expres kapot gaan. Dus de volgende zal een ander merk worden en niet meer via Coolblue maar als even kan via Wehkamp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

@Worsteneter Vervelend dat gedoe met zoveel Neato in 7 jaar, ook al is het garantie.

Dan is zo'n Xiaomi S5 uit juli 2018 toch een verademing. Twee keer een kleine storing gehad die zelf te verhelpen was, mede dank zij de enorme community die er is hier/world-wide. Onderdelen (wipers of hoe heten ze, dus consumables..) zijn zeer goed en betaalbaar te koop. De accu doet nog probleemloos alle (slaap)kamers (minimaal 4) en de keuken op 1 lading.
Hoe goed de nieuwe Xiaomi's zijn weet ik niet, maar anderen hier vast en zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Klopt, ik heb netjes € 50 teruggekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSj65
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19-11-2023
Vanwege de overstap naar een andere internet provider ( glasvezel) wil ik mij S5 koppelen aan de nieuwe router. Met geen mogelijkheid lukt me dit. Harde reset, device verwijderd uit m’n account. App opnieuw geïnstalleerd. Telkens blijft het de melding geven dat het koppelen is mislukt.. Is er mss iemand die weet wat het probleem zou kunnen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sterremos
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-05 10:53
RSj65 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 11:26:
Vanwege de overstap naar een andere internet provider ( glasvezel) wil ik mij S5 koppelen aan de nieuwe router. Met geen mogelijkheid lukt me dit. Harde reset, device verwijderd uit m’n account. App opnieuw geïnstalleerd. Telkens blijft het de melding geven dat het koppelen is mislukt.. Is er mss iemand die weet wat het probleem zou kunnen zijn?
misschien even kijken in je router, de S5 moet een verbinding hebben op wifi 2.4. anders is er geen connectie.
kan dat je wifi op 5 staat, dus even aanpassen, daarna kan je weer terug naar wifi 5 eventueel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
@RSj65
sterremos schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 12:45:
misschien even kijken in je router, de S5 moet een verbinding hebben op wifi 2.4. anders is er geen connectie.
kan dat je wifi op 5 staat, dus even aanpassen, daarna kan je weer terug naar wifi 5 eventueel
De S5 doet simpelweg niet anders dan 2,4 Ghz, dus tenzij je die uit zet..

Zoals ik 't begrepen heb moet je (bijv. door het uitzetten van 5 Ghz wifi op de router) de telefoon / tablet waarmee je de pairing doet doorgaans óók tot een 2.4 Ghz verbinding verleiden. Anders zien ze elkaar niet.

(Ik weet niet of dat komt omdat de app dan tevergeefs ook 'n peer-to-peer verbinding op 5 Ghz probeert, of omdat op veel access points devices op de ene radio niet met die op de andere kunnen communiceren.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSj65
Gwaihir schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 20:16:
@RSj65

[...]

De S5 doet simpelweg niet anders dan 2,4 Ghz, dus tenzij je die uit zet..

Zoals ik 't begrepen heb moet je (bijv. door het uitzetten van 5 Ghz wifi op de router) de telefoon / tablet waarmee je de pairing doet doorgaans óók tot een 2.4 Ghz verbinding verleiden. Anders zien ze elkaar niet.

(Ik weet niet of dat komt omdat de app dan tevergeefs ook 'n peer-to-peer verbinding op 5 Ghz probeert, of omdat op veel access points devices op de ene radio niet met die op de andere kunnen communiceren.)
Dank voor jullie info. Vanmiddag WiFi 5 uitgezet in de router en weer geprobeerd de max5 te koppelen. Helaas lukte het weer niet. Ik was er wel klaar mee. Morgen maar weer verder proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

RSj65 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 20:50:
[...]Dank voor jullie info. Vanmiddag WiFi 5 uitgezet in de router en weer geprobeerd de max5 te koppelen. Helaas lukte het weer niet. Ik was er wel klaar mee. Morgen maar weer verder proberen.
Bij mij wil de Iphone 5S niet via Wifi 6 werken op een Asus RT58u.

Asus support had deze werkende oplossing: via gastnetwerk en WPA2.
Via de normale settings met WPA2 (default) werkte het niet...
De echte oorzaak bleef vaag, maar het werkt wel...
Of je er wat aan hebt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RSj65
Goedemorgen. Nadat ik WiFi 5 in de router had uitgeschakeld lukte het verbinden meter S5 nog niet. Vanmorgen kwam ik er achter dat de deco WiFi spots ook de mogelijkheid hebben om WiFi 5 uitte zetten werkte het wel. Mijn S5 is weer verbonden en ga hem weer opnieuw instellen en programmeren.
Dank jullie wel voor de hulp @route99 @Gwaihir @sterremos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microru
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 11-01-2023
Bassos30 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 06:36:
[...]

Welke app gebruik je voor de Dream w10?
de xiaomi Home app. Zijn er andere apps te gebruiken in combinatie met de Dream W10?
Het lijkt er op dat wanneer je alleen wil stofzuigen je de pads moet verwijderen. dan schakelt hij het dweilen automatisch uit. dat is hoe ik het nu doe in ieder geval. op zich werkt dat ook prima

wij zijn er erg tevreden over (dit is onze eerste robot dus hebben geen vergelijk), hij ontwijkt obstakels goed (er slingert hier nog wel eens wat van de kinderen 3 stuks in de leeftijd 1 tot 5) en ik ben echt verbaast over hoe goed het dweilen werkt. het is niet dat hij een omgegooide beker drinken op gaat ruimen of een bakje vla wat gevallen is dat moet je even zelf doen. maar opgedroogde plakkerige vlekken heeft hij niet zo veel moeite mee. In het vuil water reservoir komt echt vuil water en de pads maakt bij echt netjes schoon.

Wij hebben best een groot oppervlak wat hij schoon moet houden en dan moet je wel opletten dat je iedere keer het vuil bakje leeg gooi. Het is ongelofelijk wat een stof dat ding iedere keer weer weet te vinden (hij gaat 3x in de week standaard rond en af en toe een keer extra) en dan zit dat bakje best vlot vol. Het zou mooi zijn als hij naar iedere ronde bij de prullenbak ging staan zodat je hem niet vergeet te legen en eventueel te inspecteren. Maar dat lijkt niet te kunnen of is heb die instelling nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:04
Vraagje: Is het mogelijk om mijn S7 op pad te sturen om alleen het tapijt te reinigen? Hij rijdt 's avonds zijn rondje en dan staan er diverse zaken op de inloopmat. 's ochtends gaan die naar buiten en dan wil ik graag dat hij de mat nog even doet maar ik krijg het niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:59

de Peer

under peer review

bszz schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 09:20:
Vraagje: Is het mogelijk om mijn S7 op pad te sturen om alleen het tapijt te reinigen? Hij rijdt 's avonds zijn rondje en dan staan er diverse zaken op de inloopmat. 's ochtends gaan die naar buiten en dan wil ik graag dat hij de mat nog even doet maar ik krijg het niet voor elkaar.
ja hoor, je kunt toch een 'area' opgeven waar hij moet gaan schoonmaken. Of het tapijt als ruimte definieren eventueel.

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik ben ook op zoek naar een robotstogzuiger + dweil voor ons nieuwe huis.
Nu twijfel ik tussen de pricewatch: Xiaomi Roborock S6 MaxV en pricewatch: Roborock S7 Zwart.
Enige grote verschillen die ik tegenkom zijn camera + AI avoidance bij de S6. Maar de S7 is nieuwer. Wat zouden jullie kiezen?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-05 17:55
DennusB schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:17:
Nu twijfel ik tussen de pricewatch: Xiaomi Roborock S6 MaxV en pricewatch: Roborock S7 Zwart.
Enige grote verschillen die ik tegenkom zijn camera + AI avoidance bij de S6. Maar de S7 is nieuwer. Wat zouden jullie kiezen?
Dweilen bij de S7 zou beter moeten zijn. Als je geen obstacle avoidance nodig hebt en waarde hecht aan de dweil, zou ik voor de S7 gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• its_me_
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
DennusB schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:17:
Goede vraag, ik ben zelf ook nog de nieuwe
pricewatch: Roborock S7 maxV aan het overwegen. Deze versie heeft veel meer zuigkracht.

Wellicht wil ik zelfs de Ultra met het meest uitgebreide laadstation welke ook stof, schoon water en vuil water opslaat. Met dit station wordt ook de mop automatisch schoon gemaakt.

Ben benieuwd naar de ervaringen van Tweakers met deze robot stofzuiger.

De prijs van deze stofzuiger vind ik wel aan de hoge kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
its_me_ schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:40:
[...]

Goede vraag, ik ben zelf ook nog de nieuwe
pricewatch: Roborock S7 maxV aan het overwegen. Deze versie heeft veel meer zuigkracht.

Wellicht wil ik zelfs de Ultra met het meest uitgebreide laadstation welke ook stof, schoon water en vuil water opslaat. Met dit station wordt ook de mop automatisch schoon gemaakt.

Ben benieuwd naar de ervaringen van Tweakers met deze robot stofzuiger.

De prijs van deze stofzuiger vind ik wel aan de hoge kant.
Holy, 1300 euro voor die S7 Ultra. Dat vind ik echt veeeeeeeeel te veel geld haha. Wel bedankt voor je input over die S7 MaxV!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:26
Iemand ervaring met de Deebot X1 Plus ?
Heb de mogelijkheid om t voor een zacht prijsje over te nemen en ik zat al naar een z10 Pro te kijken, maar ze kosten nu ongeveer evenveel.
IS nog best wel nieuw lijkt t, dus ook niet echt veel erover te vinden

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:04
de Peer schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 09:25:
[...]

ja hoor, je kunt toch een 'area' opgeven waar hij moet gaan schoonmaken. Of het tapijt als ruimte definieren eventueel.
Ik kan een zone definiëren en dat gaat goed maar de zone wordt niet opgeslagen. Moet dus elke keer opnieuw de grenzen van de zone aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik zie her en der dat er ook een afzuigstation van de s7(max) los wordt aangeboden, weet iemand of je iedere s7 later kan uitbreiden met een dergelijk station?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
Avvd schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 10:38:
Ik zie her en der dat er ook een afzuigstation van de s7(max) los wordt aangeboden, weet iemand of je iedere s7 later kan uitbreiden met een dergelijk station?
Ja dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman2
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 19-05 14:05
Hallo
wil Q7 Max gaan bestellen via Geekbuying.

Is dit een 'bruikbare' versie. Hiermee bedoel ik dat deze gewoon evt. firmgrade upgradable en werkt met standaard Roborock APP (engels talig).

https://www.geekbuying.co...acuum-Cleaner-497779.html

Wat is jullie ervaring meet Geekbuying ? Wordt uit Polen verstuurd, dit betekend geen invoerrechten toch ?

[ Voor 16% gewijzigd door Goofman2 op 10-06-2022 17:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:59

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

DennusB schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:44:
[...]

Holy, 1300 euro voor die S7 Ultra. Dat vind ik echt veeeeeeeeel te veel geld haha. Wel bedankt voor je input over die S7 MaxV!
Hij is te bestellen:

https://www.mediamarkt.de...-2787307.html?outlet=1125

Wel duur. ik wacht nog op een actie. (gaan toch pas aind aug verhuizen) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsiemer
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-05 21:27
Mediamarkt DE verstuurt deze alleen niet naar het buitenland helaas.
Ze hebben ook het ultra dock los, net als Saturn, Odiporo en nog zo’n dozenschuiver.
Jammer he!?

If you always do what you always did, you always get what you always got....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:59

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

hjsiemer schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 22:24:
Mediamarkt DE verstuurt deze alleen niet naar het buitenland helaas.
Ze hebben ook het ultra dock los, net als Saturn, Odiporo en nog zo’n dozenschuiver.
Jammer he!?
Daar zijn gewoon opties voor om hem naar nederland te krijgen. Desnoods rijd je heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:27

Rhapsody

In Metal We Trust

Heeft er iemand ervaring met de Rowenta 60 RR7455?

Ik ben een eerste robotstofzuiger aan het overwegen en deze is een van de weinig die laag genoeg is om onder onze salontafel etc te kunnen.
De navigatie is wel minder slim, lijkt het;
Slimme combinatie van exclusieve gyroscooptechnologie, een speciale laterale 'time of flight'-camera en infraroodsensoren voor perfect intelligente navigatie.
Tot slot hebben wij een hond, dus het is de bedoeling dat ie een dagelijks rondje kan doen om in ieder geval de hondenharen op te zuigen.

Ik twijfel een beetje hoe belangrijk het is om onder de salontafel en kasten te kunnen (< 8cm). Er blijven dan weinig modellen over, en al helemaal geen met slimmere navigatie.

🇪🇺 pro Europa! | Dit is niet mijn regering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Rhapsody schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 23:28:

Ik ben een eerste robotstofzuiger aan het overwegen en deze is een van de weinig die laag genoeg is om onder onze salontafel etc te kunnen.

[...]

Tot slot hebben wij een hond, dus het is de bedoeling dat ie een dagelijks rondje kan doen om in ieder geval de hondenharen op te zuigen.

Ik twijfel een beetje hoe belangrijk het is om onder de salontafel en kasten te kunnen (< 8cm). Er blijven dan weinig modellen over, en al helemaal geen met slimmere navigatie.
Is het geen optie die net iets te verhogen?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Snowhite0901 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 07:37:
[...]

Is het geen optie die net iets te verhogen?
Nee helaas niet, zijn vrij massieve meubels. Een verhoging ga je, denk ik, meteen zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bassos30
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10-05 07:43
Rhapsody schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 23:28:

[...]

Kan je met deze wel no-go zones instellen? Zo niet zou ik liever voor eentje gaan met lidar. Bij lage meubels zie je het stof toch niet zo 1,2,3 liggen. Heb zelf wel de bank opgehoogd voor mijn Roborock s5max.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
Bassos30 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 17:36:
[...]

Kan je met deze wel no-go zones instellen? Zo niet zou ik liever voor eentje gaan met lidar. Bij lage meubels zie je het stof toch niet zo 1,2,3 liggen. Heb zelf wel de bank opgehoogd voor mijn Roborock s5max.
Niet zien liggen is inderdaad een argument, maar de rest van het huis wordt stoffig door het stof dat daar blijft liggen. Als wij boven niet stofzuigen komen er regelmatig van die stofvlokken voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Bassos30 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 17:36:
[...]

Nee dat kan als ik het goed zie niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thido
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:10

thido

Tilburg

Het werd tijd voor een nieuwe stofzuiger, toch maar eens een robotstofzuiger proberen dan ;-)
Zojuist de Roborock s7 met het afzuigstation besteld bij de bekende aliexpress verkoper.
Iedere avond gaat daar de prijs een tijdje naar beneden viel mij op.
Ben erg benieuwd hoe het gaat bevallen omdat er hier vaak behoorlijk wat spullen rondslingeren van de kids.

All electric! 8500Wp / LG l/w 7kW / 2x Daikin l/l 2.5kW / Atlantic 200l / Nexus 20kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glider5
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-04 16:13
thido schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 21:14:
Het werd tijd voor een nieuwe stofzuiger, toch maar eens een robotstofzuiger proberen dan ;-)
Zojuist de Roborock s7 met het afzuigstation besteld bij de bekende aliexpress verkoper.
Iedere avond gaat daar de prijs een tijdje naar beneden viel mij op.
Ben erg benieuwd hoe het gaat bevallen omdat er hier vaak behoorlijk wat spullen rondslingeren van de kids.
Is Ali echt nog veel goedkoper dan de 499 die ik online zie bij NLse verkopers? Vind garantie ook wel wat waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 09:48
glider5 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:12:
[...]

Is Ali echt nog veel goedkoper dan de 499 die ik online zie bij NLse verkopers? Vind garantie ook wel wat waard.
Als je garantie echt wat waard vind dan zou ik gewoon bij een NL verkoper kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glider5
*knip*, Lees even wat terug in dit topic, hier wordt namelijk het een en ander zeker besproken. Aandachttrekkende kreten zien we sowieso liever niet.

[ Voor 75% gewijzigd door Zeehond op 13-06-2022 13:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
thido schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 21:14:
Iedere avond (als je de robot 's nachts z'n werk laat doen) goed op (laten) ruimen. Hier heeft al genoeg vast gezeten in de stofzuiger. Waarvan 1 keer een oude metalen ketting die wat stukjes onderop had los/kapot geslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thido
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:10

thido

Tilburg

[...]

Scheelt ongeveer 100 euro voor het apparaat.
Aan jezelf of je het risico daarvoor wilt nemen.

All electric! 8500Wp / LG l/w 7kW / 2x Daikin l/l 2.5kW / Atlantic 200l / Nexus 20kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glider5
glider5 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:18:
[mbr]*knip*, Lees even wat terug in dit topic, hier wordt namelijk het een en ander zeker besproken. Aandachttrekkende kreten zien we sowieso liever niet.[/]
Sorry dat u viel over 1 woord. Daarnaast: ik zie dat er 426 forumpagina's met diverse robots worden besproken, was juist op zoek naar dé Geheimtipp, jammer dat dit nu niet lukt/mag/kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:57

paQ

Prijs begint al beetje bij beetje omlaag te komen :Y

https://www.powerplaneton...teligente-aspirador-robot
815 bezorgd

Het is nu al lager dan de indiegogo was.
Hetgeen tegenwoordig normaal is. Pioneers betalen dik.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Goofman2 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 14:42:
Hallo
wil Q7 Max gaan bestellen via Geekbuying.

Is dit een 'bruikbare' versie. Hiermee bedoel ik dat deze gewoon evt. firmgrade upgradable en werkt met standaard Roborock APP (engels talig).

https://www.geekbuying.co...acuum-Cleaner-497779.html

Wat is jullie ervaring meet Geekbuying ? Wordt uit Polen verstuurd, dit betekend geen invoerrechten toch ?
Ik heb hem daar bij release besteld en werd snel geleverd. Werkt prima met de app en heb al een aantal firmware updates gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reyad
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-04 20:55
Via Pepper de S7 nu ook voor een mooie prijs te krijgen bij Geekbuying.

https://nl.pepper.com/share-deal/239852

[ Voor 23% gewijzigd door Reyad op 14-06-2022 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glider5
Reyad schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:32:
Via Pepper de S7 nu ook voor een mooie prijs te krijgen bij Geekbuying.

https://nl.pepper.com/share-deal/239852
Hoe zijn de ervaringen met GeekBuying? Is het prijsverschil de onzekerheid qua garantie en service (en verzendkosten naar hen als dit nodig is) waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reyad
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-04 20:55
glider5 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:42:
[...]

Hoe zijn de ervaringen met GeekBuying? Is het prijsverschil de onzekerheid qua garantie en service (en verzendkosten naar hen als dit nodig is) waard?
Ik heb er geen ervaringen mee, hierboven iemand blijkbaar wel.
Ik twijfel zelf nog tussen een steelstofzuiger of deze robotzuiger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
glider5 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:42:
[...]

Garantie en service hoef je niet op te rekenen. Ze zullen er alles aan doen om daar onderuit te komen. Alleen dan is de vraag of je binnen twee jaar garantie nodig hebt? Want in NL krijg je doorgaans ook geen garantie na die tijd.

Dus je zult zelf even moeten bedenken of het risico dat de robot binnen 2 jaar kapot gaat voor jou dat extra geld waard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:15
Dank voor al jullie schrijfsels van de afgelopen pagina's!

Ik had ooit een Neato, nog met NiCad cellen. Die was een keer van de trap gestuiterd en de accu's gingen er steeds aan.

Via Geekbuying voor 309 euro een Roborock Q7 Max gescoord. Kon nog wat af als je met Klarna betaalde maar die app/inloggen werkte bij mij voor geen meter.

Aanbieding is nog 10 uur geldig, daarna komt de S7 in Flash Sale.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glider5
asing schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 22:00:

Ik had ooit een Neato, nog met NiCad cellen. Die was een keer van de trap gestuiterd en de accu's gingen er steeds aan.

Via Geekbuying voor 309 euro een Roborock Q7 Max gescoord. Kon nog wat af als je met Klarna betaalde maar die app/inloggen werkte bij mij voor geen meter.

Nu de Q7 Max incl docking https://www.geekbuying.co...745788&clickid=61k6_hgher
Wel op Geekbuying...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glider5
asing schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 22:00:

Wel handig dat jij al weet wat een site in de aanbieding krijgt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:15
glider5 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 15:45:
[...]

Wel handig dat jij al weet wat een site in de aanbieding krijgt ;)
Zo moeilijk was dat niet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nm0oE1DBsxZR6HyNA1zaSPm7k10=/800x/filters:strip_exif()/f/image/thLjETi0UQvqT3E7t8nXxn5Y.png?f=fotoalbum_large

Dit is er over 1 dag en 13 uur... ;)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:06
Kan iemand vertellen, of the nieuwe roomba's sneller een ruimte stofzuigen met de mapping app optie, t.o.v de oudere modellen ?

Ik heb nu een oude 560 die ik eventueel wil vervangen door de I7, en dan zeker voor de kortere duur per ruimte, door slimmer door de ruimte te bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17-05 21:25
Iemand wat even kan helpen wat de grootste verschillen zijn tussen de roborock s6 pure s6 max en s5 max.

Persoonlijk vind ik een budget rond de 300 euro ruim voldoende maar toch benieuwd waar de grote verschillen inzitten tussen de modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-04 18:55
[...]

Ik heb mijn S7 zonder problemen laten repareren via Ali. Ik moest de robot wel naar Duitsland sturen voor 3 a 4 tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Philtjens schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 00:19:
Iemand wat even kan helpen wat de grootste verschillen zijn tussen de roborock s6 pure s6 max en s5 max.

Persoonlijk vind ik een budget rond de 300 euro ruim voldoende maar toch benieuwd waar de grote verschillen inzitten tussen de modellen.
https://global.roborock.c...ot-vacuum-cleaner-compare

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-05 19:46
Ik snap niet goed het verschil tussen de Roborock S7maxV en de Q7max+

We zoeken een robotstofzuiger in het betere (beste) segment die moet kunnen zuigen maar mijn vrouw wil ook graag de dweilfunctie hebben.
Tevens lijkt het ons handig als er de functie opzit om automatisch zichzelf te ledigen.

Volgens mij zijn de bovenstaande modellen dan toch wel de betere in de markt maar wat is nu het verschil (buiten het flinke prijsverschil)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexvanniel
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-05 23:16
Ik weet niet of er hier ook Roomba 698 gebruikers zijn. Maar het leek me wel handig om mijn reeds opgeloste merkwaardige probleem te delen. Achteraf was het een "ja, duh!" moment. Maar dat wist ik toen nog niet.

Regelmatig maak ik mijn Roomba helemaal schoon. Dan gaan de borstels er uit, die worden dan ontdaan van de lange haren van mijn huisgenoten en er gaat een doekje over het apparaat.

Laatst kreeg ik bericht van vrouwlief, dat de Roomba wel aan het stofzuigen was, maar dat de sidebrush niet draaide. Raar.

Online kwam ik in eerste instantie niet veel tegen. Maar uiteindelijk kwam ik een video van iemand tegen waarbij het binnenwerk van de sidebrush module kapot was gegaan. Zij hadden blijkbaar goedkope borsteltjes gemonteerd waardoor er een tandwiel helemaal was afgesleten.

Met dat doom-scenario ging ik 's middags even een hapje eten. Ik schroefde de sidebrush los en zag tot mijn verbazing dat er een enorme berg haren tot een plakkaat zich had verzameld om het asje van de sidebrush. Ik heb me toen even voor mijn kop geslagen want bij het schoonmaken had ik wel steeds het neuswiel er uitgehaald en schoongemaakt maar was ik de sidebrush helemaal vergeten.

Dus nu had ik de verzameling haren verwijderd, schroefde de sidebrush weer terug, kruiste mijn vingers en gaf de Roomba opdracht om te stofzuigen.

Opgelost. Zo bleek. De sidebrush deed het weer. Waar hij eerder niet eens meer wilde of kon ronddraaien en als ik dat met de hand probeerde te draaien ging dat moeizaam, nu loopt deze weer soepel en deed driftig zijn werk.

Zo simpel kan het dus soms zijn.

Geen idee of er iemand iets aan heeft. Doe er mee wat je wil. Het komt er in ieder geval wel op neer dat je niet moet vergeten alle draaiende delen na te kijken en schoon te maken voor het geval er dus uiteindelijk na een aantal schoonmaakbeurten haren in de weg gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

:o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fO57WvJprzkTrDa6KXSxrh7NgwA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/v6V5aRKVQqeZoDtRTPPHarrH.png?f=fotoalbum_large

het wordt nu wel HEEL verleidelijk

[ Voor 5% gewijzigd door paQ op 24-06-2022 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

bruce the boss schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 14:59:

We zoeken een robotstofzuiger in het betere (beste) segment die moet kunnen zuigen maar mijn vrouw wil ook graag de dweilfunctie hebben.
Tevens lijkt het ons handig als er de functie opzit om automatisch zichzelf te ledigen.

Volgens mij zijn de bovenstaande modellen dan toch wel de betere in de markt maar wat is nu het verschil (buiten het flinke prijsverschil)?
de MaxV is zakloos, de Q7 heeft een stofzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
paQ schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 16:44:
[...]

de MaxV is zakloos, de Q7 heeft een stofzak
:?

De S7 MaxV heeft meer zuigkracht, een betere dweilfunctie én obstacle avoidance. Over een stofzak heb ik nergens iets gezien, of je moet het hebben over een zak in het docking station...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
barrymossel schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 18:41:
[...]

De S7 MaxV heeft meer zuigkracht, een betere dweilfunctie én obstacle avoidance. Over een stofzak heb ik nergens iets gezien, of je moet het hebben over een zak in het docking station...
Heb het onderstaande ergens gevonden maar dat is dan niet wat jij zegt toch/

De zuigkracht is afhankelijk van de maximale zuigkracht. Deze wordt gegeven in Pascal (kort: pa). Op dit punt is er een verschil in de vergelijking Roborock Q7 Max+ vs Roborock S7 MaxV Plus. De Roborock S7 MaxV Plus biedt hogere zuigkracht in vergelijking met de 5100 pa. Dit maakt hem in dit opzicht de betere robotstofzuiger. De zuigkracht is echter lager, afhankelijk van het zuigniveau. De maximale zuigkracht wordt altijd aangegeven. Met de Roborock Q7 Max+ krijgt u een zuigkracht van 4200 pa.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-05 16:14
bruce the boss schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 14:59:

barrymossel schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 18:41:
[...]

bruce the boss schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 19:44:
[...]

De zuigkracht is afhankelijk van de maximale zuigkracht. Deze wordt gegeven in Pascal (kort: pa). Op dit punt is er een verschil in de vergelijking Roborock Q7 Max+ vs Roborock S7 MaxV Plus. De Roborock S7 MaxV Plus biedt hogere zuigkracht in vergelijking met de 5100 pa. Dit maakt hem in dit opzicht de betere robotstofzuiger. De zuigkracht is echter lager, afhankelijk van het zuigniveau. De maximale zuigkracht wordt altijd aangegeven. Met de Roborock Q7 Max+ krijgt u een zuigkracht van 4200 pa.
Q7 Max+ is de opvolger van de S5 max met mogelijkheid om een afzuigstation bij te nemen (had S5 max niet). De Q7 Max(+) is dus tegenwoordig een mid-range robot te noemen t.o.v. S7 MaxV plus

- Zuigkracht zou ik mij niet druk over maken, dat verschil ga je niet echt merken. Mijn S5 Max heeft de helft en is meer dan voldoende. Het type borstel heeft bijv. meer invloed. Gelijk voor Q7 en S7.
- Q7 Max heeft een statische dweil, de S7 MaxV plus een vibrerende dweil. Laatste zal dus beter dweilen.
- Het station van de S7 MaxV plus kan ook de dweil reinigen, vers water vullen en oud water innemen. Erg coole functies, kosten zeker geld.
- S7 MaxV plus heeft een obstacle detection camera, dus kan objecten zien en er omheen rijden (zal niet feilloos zijn, maar wel beter dan niets). Q7 Max botst er tegenaan en zuigt het op.
- Q7 Max maakt idd gebruik van stofzakken in afzuigstation, S7 MaxV plus niet.

Prijsverschil is dusdanig, dat je de extra functies ook daadwerkelijk nodig hebt of het geld beter in je zak kunt houden. Bij het prijsniveau van de S7 MaxV plus kan een aparte dweilrobot met roterende dweilen ook een optie zijn, die kunnen nog beter dweilen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
bruce the boss schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 19:44:
[...]

Dat zeg ik toch letterlijk? Maar zoals hierboven wordt gezegd: boeit niks. De S7 doet 2500 pa en dat is voor mij al meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
VERNederlander schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 20:24:
[...]

[...]

[...]

Q7 Max+ is de opvolger van de S5 max met mogelijkheid om een afzuigstation bij te nemen (had S5 max niet). De Q7 Max(+) is dus tegenwoordig een mid-range robot te noemen t.o.v. S7 MaxV plus

- Zuigkracht zou ik mij niet druk over maken, dat verschil ga je niet echt merken. Mijn S5 Max heeft de helft en is meer dan voldoende. Het type borstel heeft bijv. meer invloed. Gelijk voor Q7 en S7.
- Q7 Max heeft een statische dweil, de S7 MaxV plus een vibrerende dweil. Laatste zal dus beter dweilen.
- Het station van de S7 MaxV plus kan ook de dweil reinigen, vers water vullen en oud water innemen. Erg coole functies, kosten zeker geld.
- S7 MaxV plus heeft een obstacle detection camera, dus kan objecten zien en er omheen rijden (zal niet feilloos zijn, maar wel beter dan niets). Q7 Max botst er tegenaan en zuigt het op.

Prijsverschil is dusdanig, dat je de extra functies ook daadwerkelijk nodig hebt of het geld beter in je zak kunt houden. Bij het prijsniveau van de S7 MaxV plus kan een aparte dweilrobot met roterende dweilen ook een optie zijn, die kunnen nog beter dweilen.
Dit dus. De S7 MaxV is "superieur" en veel duurder. Maar er zijn dan nog andere alternatieven die waarschijnlijk beter dweilen met ronddraaiende borstels. Ik dacht die nieuwste Deebot? Maar ben nu te lui om op te zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overgeef Dave
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:50
Weet iemand waar ik stofzakken en/of andere accessories voor de Ecovacs Deebot X1 Plus kan kopen?

Voor de Turbo en de Onni vind ik die wel, maar niet voor de Plus.
De stofzakken die van de Turbo en Omni zien er anders uit dan die van de Plus die bij de mijne zat.

Bij de ecovacs us store zijn ze wel te bestellen, maar niet in de be of de nl store

Visueel zien de van de X1+ er (op foto) hetzelfde uit als die van de N8+, klopt dat?

Weet iemand of die compatibel zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Overgeef Dave schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 21:45:
Weet iemand waar ik stofzakken en/of andere accessories voor de Ecovacs Deebot X1 Plus kan kopen?

De stofzakken die van de Turbo en Omni zien er anders uit dan die van de Plus die bij de mijne zat.

Bij de ecovacs us store zijn ze wel te bestellen, maar niet in de be of de nl store

Visueel zien de van de X1+ er (op foto) hetzelfde uit als die van de N8+, klopt dat?

Volgens deze link zijn de zakken hetzelfde als voor de omni:
Replacement Dust Bags for Ecovacs Deebot X1 Omni & X1 Plus with Suction Station https://amzn.eu/d/dTREWst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

Overgeef Dave schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 21:45:

Zie de nieuwe Roidmi die ik hierboven postte.
Die heeft alles.

Roterende dweil, schoon water, vuil water EN stofafzuiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderCP
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18-05 20:40
Hoi!

Ik wil een robotstofzuiger kopen en dacht tussen de Roborock s7 en q7 te kiezen. Nu zag ik een aantal mensen de s6maxV aanprijzen die overigens nog iets goedkoper is dan de eerder genoemden. Mij lijkt de max niet veel te verschillen van de 7 serie?

Zijn er mensen op dit forum met ervaring met de s6maxV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07:54
VERNederlander schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 20:24:

[...]

- Het station van de S7 MaxV plus kan ook de dweil reinigen, vers water vullen en oud water innemen. Erg coole functies, kosten zeker geld..
Je haalt hier 2 dingen door elkaar. De S7 MaxV Plus heeft inderdaad een stofzakloos station. Maar dat station kan niets met water of dweilen doen. Het station van de S7 MaxV Ultra kan dat wel, maar die heeft juist weer wel stofzakken.

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bruce the boss
Ik kan de keuze niet maken ..... de Roborock S7 MaxV Plus of de Roborock Q7 Max+

Ik weet dat je bij de eerste de beste (of toch een van) koopt maar dat kost dan ook wat.
Maar wat als ik voor de Q7 ga?
Stel dat je de eerste een 10 geeft wat krijgt de Q7 dan?
Toch ook wel een dikke voldoende?

Wat een keuze stressssssss

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oceanview
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:11
bruce the boss schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 16:12:
Ik kan de keuze niet maken ..... de Roborock S7 MaxV Plus of de Roborock Q7 Max+

Ik weet dat je bij de eerste de beste (of toch een van) koopt maar dat kost dan ook wat.
Maar wat als ik voor de Q7 ga?
Stel dat je de eerste een 10 geeft wat krijgt de Q7 dan?
Toch ook wel een dikke voldoende?

Wat een keuze stressssssss
Als je alleen een robotstofzuiger voor voornamelijk stofzuigen wilt is de Q7 Max prima.
Vind je naast stofzuigen ook dweilen belangrijk dan is de S7 MaxV misschien iets voor jou, deze kan namelijk meer dan alleen een nat doekje achter zich aantrekken. De robotstofzuiger kan de dweil laten trillen om schrobben te simuleren, tevens kan deze de dweil optillen als deze bijvoorbeeld een tapijt op gaat.

Ook de docks van beide verschillen.

Ik zou voor jezelf de verschillen goed naast elkaar leggen en afwegen wat voor jou de juiste keus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
pvink schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 19:45:
[...]

Ik heb mijn S7 zonder problemen laten repareren via Ali. Ik moest de robot wel naar Duitsland sturen voor 3 a 4 tientjes.
Drie a vier tientjes betalen voor reparatie zou ik dan weer wel een probleem vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozuchu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-05 16:28
Wij hebben al een tijdje de Roborock S5 Max. Op zich een fijn ding alleen merk ik dat we hem niet vaak genoeg aanzetten, dit omdat we twee kleine kinderen hebben die van alles rondslingeren, een hond en een kat die stoïcijns blijven liggen, en daar blijft de Roborock nog wel eens achter steken, of hij zuigt een blokje op of verwikkeld in een kabel. Ook is het dweilen een beetje suf hij trekt een natte lap met zich mee, wel eens wat allesreiniger ingedaan maar dat resulteert nu in dat hij meer aan het lekken is 🙈 I

Nu ben ik aan het rondkijken voor een andere, op zich ben ik wel tevreden over de Roborock al zou ik het liefst van die volledig rubberen borstels hebben ivm lange haren opzuigen. En iets meer serieus qua dweilen, bijv rotoren de borstels.

Ik zie weinig iRobot voorbijkomen, had zelf de j7 gezien die obstakels kan vermijden en dan icm een braava. Dat is wel een prijsverschil met een alleskunner van Roborock. Is dat het dan waard of zijn ze gewoon hoog aan de prijs?

Iemand nog een aanrader? Het liefst dus obstakels kunnen vermijden en dweilen wat iets meer is dan alleen een natte lap mee slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
rozuchu schreef op zondag 26 juni 2022 @ 10:45:
Wij hebben al een tijdje de Roborock S5 Max. Op zich een fijn ding alleen merk ik dat we hem niet vaak genoeg aanzetten, dit omdat we twee kleine kinderen hebben die van alles rondslingeren, een hond en een kat die stoïcijns blijven liggen, en daar blijft de Roborock nog wel eens achter steken, of hij zuigt een blokje op of verwikkeld in een kabel. Ook is het dweilen een beetje suf hij trekt een natte lap met zich mee, wel eens wat allesreiniger ingedaan maar dat resulteert nu in dat hij meer aan het lekken is 🙈 I

Nu ben ik aan het rondkijken voor een andere, op zich ben ik wel tevreden over de Roborock al zou ik het liefst van die volledig rubberen borstels hebben ivm lange haren opzuigen. En iets meer serieus qua dweilen, bijv rotoren de borstels.

Ik zie weinig iRobot voorbijkomen, had zelf de j7 gezien die obstakels kan vermijden en dan icm een braava. Dat is wel een prijsverschil met een alleskunner van Roborock. Is dat het dan waard of zijn ze gewoon hoog aan de prijs?

Iemand nog een aanrader? Het liefst dus obstakels kunnen vermijden en dweilen wat iets meer is dan alleen een natte lap mee slepen.
Ik heb een i7+ (dus m'n kabels opgeruimd en rondje kattespeeltjes) en een braava m6. Van die m6 moet je je niet teveel voorstellen hoor, dat is een natte doek rondslepen, basically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:10
Mijn vriendin wil een eufy g30 bestellen. Zelf neig ik meer naar een S7 of een I7+ (500-600) euro.

Wie kan mij helpen in de keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:16

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

jantje112 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 12:03:
Mijn vriendin wil een eufy g30 bestellen. Zelf neig ik meer naar een S7 of een I7+ (500-600) euro.

Die Eufy is vandaag nog te krijgen voor €220. Weet niet of dat de keuze beïnvloed?

https://eu.eufylife.com/p...cker&utm_medium=affiliate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
jantje112 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 12:03:

Begin eens met of je een cleaning base wilt of niet? Zonder is een pak goedkoper, moet je wel elke dag zelf dat bakje legen. Ik was daar snel klaar mee... Dus een i7+ voor beneden en de e5 naar boven waar de katten niet komen en de stofzuiger niet dagelijks rond hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Oceanview schreef op zondag 26 juni 2022 @ 09:36:
[...]

Als je alleen een robotstofzuiger voor voornamelijk stofzuigen wilt is de Q7 Max prima.
Vind je naast stofzuigen ook dweilen belangrijk dan is de S7 MaxV misschien iets voor jou, deze kan namelijk meer dan alleen een nat doekje achter zich aantrekken. De robotstofzuiger kan de dweil laten trillen om schrobben te simuleren, tevens kan deze de dweil optillen als deze bijvoorbeeld een tapijt op gaat.

Ook de docks van beide verschillen.

Ik zou voor jezelf de verschillen goed naast elkaar leggen en afwegen wat voor jou de juiste keus is.
Ik snap nog steeds niet waarom die Roidmi zuigers buiten selecties vallen eerlijk gezegd.
Mijn Eve wordt al iets meer dan een jaar afgebeuld, en gaat nog gewoon onvermoeid door.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0cXrrOmANzr-_ziBJudovwXfuV0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k4wsaX2eKTjMmlgvs9gGHO4o.jpg?f=fotoalbum_large
Die nieuwe Eva is zo ongeveer best you can get kwa compleetheid.
Zover ik kan vinden is deze echt uniek kwa setup, alhoewel de S7 maxv ultra in de buurt komt.
(edit: de Ecovacs X1 Omni heeft de zelfde functionaliteit zie ik, maar heeft een smaller dweilpad)

De mijne staat iig al klaar in het winkelmandje voor morgenochtend.
En voor 200 minder dan de laagste prijs van een S7 maxV plus

Kost de helft van een S7 maxv ultra en dan roteren de borstels ook nog. Wmb een no-brainer.

[ Voor 26% gewijzigd door paQ op 26-06-2022 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snotgeit
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14-05 20:44
AlexanderCP schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 10:32:
Hoi!

Ik wil een robotstofzuiger kopen en dacht tussen de Roborock s7 en q7 te kiezen. Nu zag ik een aantal mensen de s6maxV aanprijzen die overigens nog iets goedkoper is dan de eerder genoemden. Mij lijkt de max niet veel te verschillen van de 7 serie?

Zijn er mensen op dit forum met ervaring met de s6maxV
Wij zijn hier thuis erg tevreden over de S6 MaxV, nu zo'n halfjaar in gebruik. Draait 3-4x per week op voornamelijk laminaat. Hoogpolig tapijt hebben we ook (nog) op 1 kamer, daar vind ik hem niet zo heel geschikt voor maar verder nog geen problemen gehad. Gewoon supertevreden :)

Is er iets specifieks dat je wilt weten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ

paQ

*O*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wsnMmRbrhFtDBXbs9fsEzIMVXFg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DatsoDMi2vWKPyxJfuD0sJlz.png?f=fotoalbum_large

Er zijn er inmiddels nog 7 6
https://nl.aliexpress.com...2112000028447035708%21sea

(https://www.indiegogo.com...g-emptying-robot-vacuum#/)

[ Voor 91% gewijzigd door paQ op 27-06-2022 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
Dus volgens jou is deze "bijna" net zo goed en vergelijkbaar met de Roborock S7 MaxV Plus ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

bruce the boss schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:00:
[...]

Dus volgens jou is deze "bijna" net zo goed en vergelijkbaar met de Roborock S7 MaxV Plus ?
volgens mij dweilt deze beide roborocks helemaal de moeder ;)

Hij is "gelijk" aan de Ecobots X1 omni

Gooi daar het ENORME prijsverschil overheen, en dan ben ik er wel snel uit hoor ;)

[ Voor 116% gewijzigd door paQ op 27-06-2022 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bankie
  • Laatst online: 18-05 07:45
Hoe kom je aan deze prijs van 602 euro? Als ik nu naar de link ga kost de eva robot 742 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Bankie schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:12:
[...]

Hoe kom je aan deze prijs van 602 euro? Als ik nu naar de link ga kost de eva robot 742 euro.
Ik heb een zakelijk account, ik denk dat het daar in zit, BTW verrekend ofzo?
Eigenlijk weet ik het niet.

Dan zal de Roborock ultra ook wel ergens op 1450-1500 komen gok ik (is nog steeds de helft)

[ Voor 12% gewijzigd door paQ op 27-06-2022 10:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maugrinn
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-04 15:46
Die Roidmi Eva leek interessant bij alleen harde vloeren, bij een mix van tapijt en harde vloeren zou ik toch voor de Roborock S7 gaan.
Aangezien je bij de Eva zelf de dweilpads moet verwijderen voor hij over tapijt gaat, de Roborock S7 heft zijn dweil zelf op.
Wel een groot prijsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruit89
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 21-11-2024
Wellicht een random vraag, maar ik las ergens dat de lasers van een MaxV 7 schadelijk kunnen zijn voor kinderen en huisdieren. Kon hier verder niets over vinden, iemand die hier meer over weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Ik heb nu een aantal weken een Roomba welke wekelijks boven en beneden zuigt. We zijn er erg tevreden over en verbaasd door de kwaliteit van het schoonmaken. Zelf moet je uiteraard wel plekjes zuigen waar de robot niet bij kan maar voor de rest is het echt een verademing.

De app is hufter proof en werkt goed. Pushed alleen de voltooide taken en je kan er diverse instellingen wijzigen naar wens.

Mocht je twijfelen over een robot zou ik zeker een Roomba adviseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rozuchu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-05 16:28
Dit is volgens mij echt de enige robotstofzuiger die aan mijn wensenlijstje voldoet, ik ben alleen benieuwd hoe hij om gaat met rondslingerende spullen. Laat je ons weten hoe het bevalt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• absrnd
  • Laatst online: 09:06
Fruit89 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:22:
Wellicht een random vraag, maar ik las ergens dat de lasers van een MaxV 7 schadelijk kunnen zijn voor kinderen en huisdieren. Kon hier verder niets over vinden, iemand die hier meer over weet?
Nee.
De " lasers" zijn infrarood, en te zwak om schade aan te richten, zonlicht heeft sterker infrarood licht.
het is vergelijkbaaar als FaceiD op de iPhone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:21
Maugrinn schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:00:
Die Roidmi Eva leek interessant bij alleen harde vloeren, bij een mix van tapijt en harde vloeren zou ik toch voor de Roborock S7 gaan.
Aangezien je bij de Eva zelf de dweilpads moet verwijderen voor hij over tapijt gaat, de Roborock S7 heft zijn dweil zelf op.
Wel een groot prijsverschil.
Dat denk ik ook. Waarschijnlijk een prima deal voor die prijs (al zou ik wel benieuwd zijn naar reviews). Het optillen van de dweil is wel een game changer, anders ben je alsnog de hele tijd er mee bezig...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:21
Hier overigens de empty, wash, fill dock van Roborock eindelijk binnen, waardoor m'n Roborock S7 MaxV+ nu ook een Ultra is geworden. Ideaal hoor!

De Roborock bevalt nog steeds uitstekend. Objectherkenning / navigatie gaat super: nog niet vast komen te zitten en nog geen kabels opgegeten. De app is fantastisch.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Hoedje schreef op maandag 27 juni 2022 @ 12:22:
[...]

Dat denk ik ook. Waarschijnlijk een prima deal voor die prijs (al zou ik wel benieuwd zijn naar reviews). Het optillen van de dweil is wel een game changer, anders ben je alsnog de hele tijd er mee bezig...
toezicht houden op wat?

Je kan gewoon instellen op je map waar hij wel of juist niet moet dweilen.
Dat doe ik nu met de eve ook. Als de dweilpad erop zit, slaat ie mijn deurmatten (bijv) over.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6BFkDMhf28y5i7DRnmGVovTPeG0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p8XaNRXiN22B3VCUHmGbB2dP.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vind het allemaal niet zo'n enorme issue. Je dweilt met je mop toch ook niet over je tapijt? En als je stofzuigt met de hand toch juist weer wel? Dat is hiermee niet anders. Het optillen van een dweilpad is in het ontwerp natuurlijk prachtig, maar ook daar zullen legio voorbeelden zijn te vinden waarbij het eigenlijk niet zo lekker werkt. (te hoog-polig bijv)

Daarnaast is het appels met peren vergelijken. Een (al dan niet vibrerende) pad of roterende dikke dweilborstels die regelmatig worden schoongespoeld is echt wel iets anders. (hoop ik :+ )

Ik denk dat een eventuele game-changer meer zit in objectherkenning van Roborock bijv. Iets wat de Ecovoacs omni ook claimt te hebben. Mooie functie! Van de andere kant: ruim de troep op, dan wordt er ook (onder) schoongemaakt.
edit: Ik lees net dat hij in dweilmode zelf tapijt herkent, en er vanaf blijft. *O*

Object detection is er dus ook

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0577/0392/3805/t/10/assets/20-1655979714472.png?v=1655979736

[ Voor 13% gewijzigd door paQ op 27-06-2022 12:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ

paQ

rozuchu schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:56:
[...]

Dit is volgens mij echt de enige robotstofzuiger die aan mijn wensenlijstje voldoet, ik ben alleen benieuwd hoe hij om gaat met rondslingerende spullen. Laat je ons weten hoe het bevalt?
Ben ook benieuwd.
Over de eve iig nog steeds tevredenheid alom. Geloof niet dat de eva zal teleurstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oceanview
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:11
paQ schreef op zondag 26 juni 2022 @ 13:27:
[...]

Ik snap nog steeds niet waarom die Roidmi zuigers buiten selecties vallen eerlijk gezegd.
Mijn Eve wordt al iets meer dan een jaar afgebeuld, en gaat nog gewoon onvermoeid door.
[Afbeelding]
Die nieuwe Eva is zo ongeveer best you can get kwa compleetheid.
Zover ik kan vinden is deze echt uniek kwa setup, alhoewel de S7 maxv ultra in de buurt komt.
(edit: de Ecovacs X1 Omni heeft de zelfde functionaliteit zie ik, maar heeft een smaller dweilpad)

De mijne staat iig al klaar in het winkelmandje voor morgenochtend.
En voor 200 minder dan de laagste prijs van een S7 maxV plus

Kost de helft van een S7 maxv ultra en dan roteren de borstels ook nog. Wmb een no-brainer.
Dat moet je bij de vraagsteller neerleggen :P
Ik beantwoordde slechts de verschillen tussen de twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozbro89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-01 09:24
absrnd schreef op maandag 27 juni 2022 @ 12:08:
[...]

Nee.
De " lasers" zijn infrarood, en te zwak om schade aan te richten, zonlicht heeft sterker infrarood licht.
het is vergelijkbaaar als FaceiD op de iPhone :)
Goed om te weten !

[ Voor 7% gewijzigd door Ozbro89 op 27-06-2022 12:36 ]

Pagina: 1 ... 107 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.