Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 106 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.157.474 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:46

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Potver, ik zie het. Zware nachten, iets met baby's en regeldagen ;)

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 09:48
@NeFoRcE Ik had dat vermoeden ook al, dat er wat tussen is gekomen.
Ik ga maar proberen om hem open te schroeven.

Dit lijkt me een handig filmpje voor erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-05 12:27
MarioMark1541 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 12:39:
[...]

Heb je de ultra gekocht of de gewone maxv
De gewone S7 maxv, ik heb geen plaats voor grote dockingstations :-) Mijn robot staat mooi onder de kast en is dus niet zichtbaar. Ik snap de appeal van de dockingstations, maar voorlopig kan ik me zeker behelpen met het manueel ledigen van het opvangbakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:14

AndereKoekoek

Ping! Pong?

De S7 heeft hier 2x een ronde gedaan en kijk eens wat ik net in het zonlicht zie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G_LGVmTeaOTVbFh4dHDvhwyPLIU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mPd8rf8j28635LJiixIZdJNs.jpg?f=fotoalbum_large

Een spoor net als @Binnetie. Op de foto zie je het niet goed. Alleen de diepste krassen. Maar het zijn sporen van ongeveer 2a3 centimeter breed.

Hiervoor hadden we een Ozmo 930, maar die volgt een heel ander spoor. Die zigzagt alleen door het huis en de s7 gaat eerst langs de muren af en over dat patroon lopen de krassen. Een band langs de plinten af aan door de hele woonkamer en de keuken.

Vreemd genoeg in de rest van de woonkamer niet. Niet waar het zigzag patroon wordt gereden bijvoorbeeld

Het was nu goed zichtbaar met de avondzon die erop scheen. Maar met een led lampje (lampje telefoon) zie ik het ook aan de andere kant van de kamer.

Edit:
Verderop in de kamer letterlijk het profiel van de bandjes over de vloer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZlQa3p69D3kmTUjNCMV4XJy4AL0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tra83ythphk6cIIgG9zXKwBL.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn s7 gaat retour!

[ Voor 56% gewijzigd door AndereKoekoek op 04-05-2022 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
@AndereKoekoek is dit alleen met stofzuigen? Krijg je het er niet vanaf?

Het gekke is dat het niet overal is, bij jou ook niet zo te zien.
Ik ga hem morgen eens loshalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Binnetie schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 20:13:
@AndereKoekoek is dit alleen met stofzuigen? Krijg je het er niet vanaf?

Het gekke is dat het niet overal is, bij jou ook niet zo te zien.
Ik ga hem morgen eens loshalen.
Het rubber spoortje krijg ik wel nagenoeg helemaal weg gepoetst. De krasje aan de buitenkant van het wiel niet. Dat zijn echt krassen ongeveer 20cm vanaf de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Balen zeg. Ik liep toevallig boven en zag daar ook al een streep. Nu doet m'n Neato daar z'n werk maar af en toe gaat de S7 naar boven om te zuigen en te dweilen.

Weet je wat er aanloopt van de S7 over je vloer met dat krasje wat niet weg wil? Ben benieuwd of dat hetzelfde onderdeel als bij mij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Binnetie schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 20:24:
Balen zeg. Ik liep toevallig boven en zag daar ook al een streep. Nu doet m'n Neato daar z'n werk maar af en toe gaat de S7 naar boven om te zuigen en te dweilen.

Weet je wat er aanloopt van de S7 over je vloer met dat krasje wat niet weg wil? Ben benieuwd of dat hetzelfde onderdeel als bij mij is.
Heb er net een felle led bureaulamp op gezet. Het spoor bij ons is eigenlijk best wel breed. Ongeveer 20/25 centimeter breed, maar aan het linker uiteinde van die strook is het wel meer bekrast.

Kreeg de bandsporen niet goed weg met een doekje en water. Heb dat weg kunnen krijgen door hard met mijn vinger te wrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassos30
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10-05 07:43
Komt het niet gewoon door het nieuwe ontwerp van de borstel? Het nieuwe ontwerp is toch meer rubber achtig, dat er bijvoorbeeld een zandkorrel op blijft plakken en daardoor ook die strepen op de vloer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grasmeijer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 09-04 11:24
Ik heb de S5 max nu iets langer dan 2 jaar, hij doet het alleen niet meer. Na het aanzetten gaat hij ~10-20 cm naar voren en draait hij een rondje, dat doet hij een paar keer dan is het "internal error occurred". Onderstaande melding staat in de app:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xi-jAlaxADtJReGvl1r8XWNc6j4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xqgab4r0Lby2TsiifEGZI715.jpg?f=fotoalbum_large

Deze dingen geprobeerd maar doet allemaal niks:
Mappen verwijderd, Reset, factory settings, mihome app ipv roborock app, dweilen aan/uit, stofzuigen max/low. Een nieuwe map aanmaken werkt dus ook niet.

Inmiddels ook een ticket via roborock geopend maar ik ben bang dat het net buiten de garantie valt (toevallig...) Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergdwerg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:53
Ik weet niet meer of ik exact dezelfde error had of een soortgelijke, maar ik heb de mijne toen opengeschroefd en van binnen goed schoon gemaakt. Zat heel veel haar en stof e.d. tussen o.a. de wielen, batterij etc. Dit heeft het probleem toen bij mij verholpen. Je moet dan wel één zo'n stickertje verwijderen wat over de schroefjes zit, maar hier heb ik zelf weinig problemen mee.

Ondoenlijk is ook doenlijk, want onweer is ook weer. ~ H.F.V.M. Finkers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
@Bassos30 dat denk ik niet. Ik heb de S7 nu uit elkaar en ben direct maar even alles gaan schoonmaken. De borstel laat niet echt zandkorrels toe. Het enige wat ik eraan zie zitten is een haar of wat aanslag van stof (wat je met een doekje wegveegt). Zandkorrels blijven niet zitten.

Mijn vriendin zei dat de strepen mogelijk al aanwezig waren voordat de S7 er was. Ik twijfel zelf ook. Maar het toeval wil wel dat de strepen precies 20cm van elkaar zitten. Bij de Neato komt dit neer op 2 kleine plastic wieltjes, maar zie zijn amper beschadigd en draaien goed mee (na 5,5 jaar).
Bij de S7 zijn het dus de hoekjes van de borstelhouder.

Mijn vriendin heeft ook een S7 maar woont redelijk ver bij me vandaan, als ik daar ben dan zal ik haar S7 ook eens bekijken.

Die speling moet elke S7 hebben (zoals ik in mijn eerder filmpje liet zien). Want op het deel wat niet beweegt zit de aandrijving van de borstel, welke zwaarder is omdat er aan de ander kant niets zit. En die aandrijving is iets hoger dan de rest van de unit.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/wThdHFgT/IMG-20220505-101132.jpg

Als ik de zuigmond met aandrijving en borstel op z'n kop hou dan, zoals bij het stofzuigen gaat. Dan zit er aan beide kanten spelen. Dus de borstelhouder moet wel over de grond gaan. Misschien dat ik die 2 zwarte hoekjes met tape kan afplakken. Maar testen of het werkt kan niet, de strepen zijn er al.
Ik zag ze overigens ook aan de andere kant van de muur. Het is maar net hoe de lichtinval is. En juist langs de muur rijden ze altijd op dezelfde manier.

Deze hoekjes bedoel ik
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/207d2d7f115675edbb5b75b287b00dcb91a19a0c/?url=https%3A%2F%2Fi.postimg.cc%2FW4sq9Ryg%2FRoborock-S7.png

[ Voor 3% gewijzigd door Binnetie op 05-05-2022 10:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
Grasmeijer schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 10:20:
Ik heb de S5 max nu iets langer dan 2 jaar, hij doet het alleen niet meer. Na het aanzetten gaat hij ~10-20 cm naar voren en draait hij een rondje, dat doet hij een paar keer dan is het "internal error occurred". Onderstaande melding staat in de app:
[Afbeelding]

Deze dingen geprobeerd maar doet allemaal niks:
Mappen verwijderd, Reset, factory settings, mihome app ipv roborock app, dweilen aan/uit, stofzuigen max/low. Een nieuwe map aanmaken werkt dus ook niet.

Inmiddels ook een ticket via roborock geopend maar ik ben bang dat het net buiten de garantie valt (toevallig...) Heeft iemand een idee?
Ik kwam net met het schoonmaken en het verwijderen van de borstelhouder een printje tegen die in de stofzuiger zuigt. Dit printje zorgt voor stroom naar de borstel toe. Misschien die even goed schoonmaken. Weet niet of de S5 Max die heeft, maar dat zou de error kunnen geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:32

Stimulate14

⭐⭐⭐

Moet ik wel een robot stofzuiger aanschaffen als ik al deze ellende zie. Ik ben me al een tijdje aan het oriënteren op een Roomba.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:48
Ja zeker doen. Problemen kom je juist tegen op internet, omdat meestal alleen mensen die een probleem hebben, dit melden op het forum en dan naar een oplossing zoeken.
Statistisch zullen er veel meer S7’s rondrijden die mogelijk geen problemen hebben (of mensen die zich er niet aan ergeren 😜)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grasmeijer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 09-04 11:24
Thanks, ga hem vanavond losschroeven en grondig schoonmaken!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Binnetie
Update!
Ik weet haast wel zeker waar het aan ligt. Het zijn echt die hoekjes van de borstelhouder. Ik heb er wat verf aan gedaan en getest.
Je hoort ook heel goed dat hij 'stuitert' over de groeven van mijn laminaat. Dat deed de Neato ook altijd met zijn achterwieltje maar nooit bij stil gestaan dat de S7 gewoon krast.

Nu heb ik en dun viltje van 2mm op de hoekjes geplakt, luister goed naar het verschil als hij over mijn vloer gaat.

Nu dus de grote vraag waarom ik de krassen niet bij mijn vriendin zie. De borstelhouder gaat mee over de vloer. Ben benieuwd of anderen ook merken dat hij aanloopt of een foto kunnen laten zien hoe de borstelhouder eruit ziet als hij over de vloer gaat.

[ Voor 16% gewijzigd door Binnetie op 05-05-2022 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Call of Duty
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-05 14:16
paQ schreef op maandag 11 april 2022 @ 15:50:
Heeft het hier iemand al aangedurfd een Dreame W10 aan te schaffen?
Momenteel 799 bij Alternate

Ik hang toch wel heel erg naar deze. Presteert nog iets beter dan de (originele) narwall. Ik denk alleen dat de nieuwe Xiaomi pro hier nog aan kan tippen, maar die is 1200 euro. (bredere veegborstel)
Hi,

post van tijdje terug maar ik zag geen antwoord. Ik heb de W10 hier thuis, mocht je nog vragen hebben let me know :)

Ik ben er wel blij mee. Vanwege zijn iets minder ronde voorkant kan hij beter in de hoekjes komen en het dweilen gaat erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 13-05 20:25

TommyGun

Stik er maar in!

Binnetie schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 11:20:
Update!
Ik weet haast wel zeker waar het aan ligt. Het zijn echt die hoekjes van de borstelhouder. Ik heb er wat verf aan gedaan en getest.
Je hoort ook heel goed dat hij 'stuitert' over de groeven van mijn laminaat. Dat deed de Neato ook altijd met zijn achterwieltje maar nooit bij stil gestaan dat de S7 gewoon krast.

[YouTube: Roborock met verf, aanlooptest]

Nu heb ik en dun viltje van 2mm op de hoekjes geplakt, luister goed naar het verschil als hij over mijn vloer gaat.
[YouTube: Roborock met vilt]

Nu dus de grote vraag waarom ik de krassen niet bij mijn vriendin zie. De borstelhouder gaat mee over de vloer. Ben benieuwd of anderen ook merken dat hij aanloopt of een foto kunnen laten zien hoe de borstelhouder eruit ziet als hij over de vloer gaat.
Ik vind het wel apart, dit zijn niet eens hoekjes maar gewoon 2 'bultjes' als het ware, niks noemenswaardig. Voelt ook als zacht plastic. Gek dat dat bij jou krast...

Dat 'ie aanloopt hoor ik niet, enkel als ie zijdelings rijdt dat 'ie over de groeven van het PVC 'dendert'.

[ Voor 4% gewijzigd door TommyGun op 05-05-2022 13:15 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
TommyGun schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 13:14:
[...]

Ik vind het wel apart, dit zijn niet eens hoekjes maar gewoon 2 'bultjes' als het ware, niks noemenswaardig. Voelt ook als zacht plastic. Gek dat dat bij jou krast...

Dat 'ie aanloopt hoor ik niet, enkel als ie zijdelings rijdt dat 'ie over de groeven van het PVC 'dendert'.
Bij mij is het keihard. Kijkt wel een soort lood of iets van gewicht. Heb het idee dat er wat onder hoorde te zitten maar dat het weg is.
Ziet het er bij jou hetzelfde uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Binnetie schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 13:21:
[...]

Bij mij is het keihard. Kijkt wel een soort lood of iets van gewicht. Heb het idee dat er wat onder hoorde te zitten maar dat het weg is.
Ziet het er bij jou hetzelfde uit?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8sG5IBufR5SzTG53hbsLvSGUqHM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PDsVhPLIoFCwSTrmx0nQBNz4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Heel gek ja. Bij jou zie je geen krasjes. Bij mij wel. Die hoekjes zijn afgesleten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Binnetie schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 13:30:
[...]

Heel gek ja. Bij jou zie je geen krasjes. Bij mij wel. Die hoekjes zijn afgesleten.
De robot draait nu een maand of 2 vrijwel dagelijks... wel maximaal op Turbo zuigkracht, geen Max. En altijd met de dweil in werking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
@TommyGun daar zou verschil in kunnen zitten. Hier draait hij al een jaar. 95% op max zuigkracht. Wel stofzuigen en dweilen los van elkaar. Zelden tegelijk. Het is net of hij te ver doorzakt. Dat kan ik met de schroefjes wel iets stellen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:54
Bij mij zijn die vlakjes ook afgesleten, ik kan niet echt zeggen dat het zacht spul is, maar hard is het nu ook weer niet.
Ik heb bij mij langs de randen gekeken, maar kan geen krassen vinden op onze PVC vloer.
Ik heb trouwens Suction Power op 'Quiet' staan en Scrub Intensity op 'Intense'.

Zou er misschien een verschil zijn in de oudere en nieuwere?

[ Voor 12% gewijzigd door Theetjuh op 05-05-2022 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextnext
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-05 16:57
Q7Max ondertussen weekje in gebruik, wat werkt dat ding goed en wat een vooruitgang tov de 6 jaar oude roomba :) Mooi om zo op je app te zien hoe ver ie is en het dweilen vind ik toch wel positief, het is meer 'doekje er langs halen' maar het is toch fijn om 's ochtends beneden te komen en het ruikt lekker frist (ja ik doe er stiekem wat schoonmaakmiddel in).

Nog wel een vraag, hebben jullie al ervaring met niet originele dweilen? Origineel zijn ze gauw 8euro per stuk, namaak kost €1,5 per stuk. Maar als dat helemaal niks is dan heb ik liever 2 originele dan 10 wegwerpers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
  • Laatst online: 21-03 23:18
Ik zit daar ook een beetje mee, maar dan andersom:) Het liefst koop ik een setje dweilen, filters en anders spul wat soms vervangen moet worden gewoon origineel.

Maar als ik zo rond kijk zie ik heel veel imitatie en kleuren die niet kloppen. Heeft iemand al echt een goede set origineel spul gevonden? (Gaat mij om een S7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
nextnext schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 15:18:
Nog wel een vraag, hebben jullie al ervaring met niet originele dweilen? Origineel zijn ze gauw 8euro per stuk, namaak kost €1,5 per stuk. Maar als dat helemaal niks is dan heb ik liever 2 originele dan 10 wegwerpers.
Als je ff zoekt op mijn naam, een jaar terug ofzo ... dan vindt je de nodige url's ... ook naar originele filters etc.

[ Voor 9% gewijzigd door Theetjuh op 05-05-2022 15:34 . Reden: quote gefixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextnext
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-05 16:57
Gevonden maar die zijn voor de S7, of passen die ook op de Q7Max? En na een jaar nog dezelfde mening over de namaak versies?

[ Voor 0% gewijzigd door nextnext op 05-05-2022 15:49 . Reden: type ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
nextnext schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 15:49:
Gevonden maar die zijn voor de S7, of passen die ook op de Q7Max? En na een jaar nog dezelfde mening over de namaak versies?
Geen idee of ze precies dezelfde zijn, dat zou je kunnen navragen cq uitzoeken.
Maar ja ... nog super tevreden over de dweilen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:11

paQ

Call of Duty schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 12:34:
[...]

Hi,

post van tijdje terug maar ik zag geen antwoord. Ik heb de W10 hier thuis, mocht je nog vragen hebben let me know :)

Ik ben er wel blij mee. Vanwege zijn iets minder ronde voorkant kan hij beter in de hoekjes komen en het dweilen gaat erg goed.
nice :)

Heb besloten toch op de Roidmi Eva te wachten.
Het ontbreken van automatische stofafzuiging in een reservoir is voor mij een breekpunt. De Eva is vooralsnog de enige die dat wel doet / gaat doen.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
  • Laatst online: 13-05 14:16
paQ schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 20:23:
[...]

nice :)

Heb besloten toch op de Roidmi Eva te wachten.
Het ontbreken van automatische stofafzuiging in een reservoir is voor mij een breekpunt. De Eva is vooralsnog de enige die dat wel doet / gaat doen.
Ja dat begrijp ik wel. Ik heb ook de Z10 Pro, die wel die afzuiging heeft, dat is wel erg makkelijk inderdaad. En die mopping van de Z10 is ietwat minder makkelijk maar werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Call of Duty schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 23:00:
[...]

Ja dat begrijp ik wel. Ik heb ook de Z10 Pro, die wel die afzuiging heeft, dat is wel erg makkelijk inderdaad. En die mopping van de Z10 is ietwat minder makkelijk maar werkt prima.
Ik heb nu een jaar een Roidmi Eve. En zie bevalt werkelijk uitstekend! maar ik kan het mezelf niet verkopen een betere mop robot te kopen die dan vervolgens geen stofafzuiging heeft 8)7

Overigens zie ik dat de Deebot X1 omni het ook heeft. (voor maar 1500, en slechte reviews)

[ Voor 8% gewijzigd door paQ op 06-05-2022 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:19
Gister mijn Ecovacs T8+ binnengekregen, van het weekend maar eens zn eerste rondje laten maken.

In de handleiding staat dat de dock aan beide zijkanten 0.5m vrij moet hebben en van voren 1.5m, hoe kritisch is dit? Wilde de dock eigenlijk juist in een "hoekje" wegstoppen...
Ik zie ook mensen die hem onder de keukenkastjes hebben, dus zou moeten kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loek92
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:45
mitsumark schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 13:19:
Gister mijn Ecovacs T8+ binnengekregen, van het weekend maar eens zn eerste rondje laten maken.

In de handleiding staat dat de dock aan beide zijkanten 0.5m vrij moet hebben en van voren 1.5m, hoe kritisch is dit? Wilde de dock eigenlijk juist in een "hoekje" wegstoppen...
Geen ervaring met dat merk/model maar bij Roborock heb je dezelfde eisen.
Ik heb mijn S5max gewoon 45 graden gedraaid in een hoek staan met aan de ene kant een muur en aan de andere kant een gordijn en 70cm daarvoor de eettafel met stoelen. Werkt prima.
Heb soms wel het idee dat hij lang aan het ''positioneren'' is voordat hij in de gaten heeft dat hij dus op de begane grond is, maar wellicht doet elke robot dat, heb geen idee hoe snel andere dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
mitsumark schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 13:19:

Mijn i7+ dock staat tussen een kastje en een box. Was even proberen hoeveel cm voldoende was zodat hij z'n dock kon terugvinden want helemaal strak ging niet, een cm of 3 aan beide kanten bleek echter voldoende :)

M'n m6 heeft zo'n 4cm en 30cm ruimte, maar die heeft wel heel af en toe problemen met dock terugvinden.

Kwestie van even proberen, dus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Stimulate14 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 10:45:
Moet ik wel een robot stofzuiger aanschaffen als ik al deze ellende zie. Ik ben me al een tijdje aan het oriënteren op een Roomba.
Een dikke vette JA _/-\o_
Onze Eufy RoboVac 11S werkt nu al 3 jaar erg goed, we hebben 1 keer onder garantie moeten opsturen omdat hij veel lawaai begon te maken en we kregen hem netjes onder garantie weer gerepareerd terug :). Het is echt een genot als je 's morgens beneden komt en dat dan de hele beneden verdieping schoon is :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bassos30
Even een vraagje aan de s7 eigenaren. Kan je de s7 instellen dat je deze alleen laat stofzuigen en dat de dweil dan wel gemonteerd is ? Dat de dweil word gelift zegmaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:37
Bassos30 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 14:05:
Even een vraagje aan de s7 eigenaren. Kan je de s7 instellen dat je deze alleen laat stofzuigen en dat de dweil dan wel gemonteerd is ? Dat de dweil word gelift zegmaar.
Ja dat kan! Na een ronde zet ie die optie dan wel weer automatisch uit.
Hier is de S7 verbonden met Home Assistant en die stelt twee nachten achter elkaar die optie aan en laat het huis stofzuigen. Nacht daarna wordt er eerst gestofzuigd en daarna intensief gedweild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:37
Man man... ik zie door de bomen het bos niet meer denk ik....

Ik wil een goede robotstofzuiger aanschaffen maar... wát is nu de beste optie?!

Na grote delen van dit topic te lezen zou ik zeggen de Roborock S7... maar dan kom ik online weer de S7 MaxV tegen die dan weer een stuk duurder is..

Het belangrijkste voor mij is goed stofzuigen op de begane grond en dat ik hem zo nu en dan op de etage/zolder kan zetten. Afgrond detectie is een pré maar geen must. We hebben PVC vloeren en geen tapijt o.i.d, enkel een droogloop mat die hij desnoods mag overslaan. Dweilen is geen must maar áls het kan, dan graag met goed resultaat. Budget rond de 500-600 euro maar mág evt. ook meer indien dat daadwerkelijk meerwaarde geeft. De MaxV Ultra is, buiten dat deze nergens te krijgen is zover ik kan zien, toch wel een stap te duur.

Ik wil dus gewoon 95% zorgeloos dat ding zijn gang kunnen laten doen zonder bang te moeten zijn dat hij overal op vastloopt/tegenaan loopt te beuken en dat de vloer(en) stof- en zandvrij blijven zoveel als mogelijk zonder ernaar om te hoeven kijken..?

Of is de iRobot Roomba i7158 die gewoon bij CB te bestellen is voor 399,- b.v. een betere keuze dan RoboRock s7?

Alle tips waar ik het beste kan kijken zijn van harte welkom(!)

[ Voor 4% gewijzigd door Thalaron op 08-05-2022 19:15 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Thalaron schreef op zondag 8 mei 2022 @ 19:14:
Man man... ik zie door de bomen het bos niet meer denk ik....

Ik wil een goede robotstofzuiger aanschaffen maar... wát is nu de beste optie?!

Na grote delen van dit topic te lezen zou ik zeggen de Roborock S7... maar dan kom ik online weer de S7 MaxV tegen die dan weer een stuk duurder is..

Het belangrijkste voor mij is goed stofzuigen op de begane grond en dat ik hem zo nu en dan op de etage/zolder kan zetten. Afgrond detectie is een pré maar geen must. We hebben PVC vloeren en geen tapijt o.i.d, enkel een droogloop mat die hij desnoods mag overslaan. Dweilen is geen must maar áls het kan, dan graag met goed resultaat. Budget rond de 500-600 euro maar mág evt. ook meer indien dat daadwerkelijk meerwaarde geeft. De MaxV Ultra is, buiten dat deze nergens te krijgen is zover ik kan zien, toch wel een stap te duur.

Ik wil dus gewoon 95% zorgeloos dat ding zijn gang kunnen laten doen zonder bang te moeten zijn dat hij overal op vastloopt/tegenaan loopt te beuken en dat de vloer(en) stof- en zandvrij blijven zoveel als mogelijk zonder ernaar om te hoeven kijken..?

Of is de iRobot Roomba i7158 die gewoon bij CB te bestellen is voor 399,- b.v. een betere keuze dan RoboRock s7?

Alle tips waar ik het beste kan kijken zijn van harte welkom(!)
Misschien moet je even aangeven waarom je twijfelt?

Maar... S7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Ik twijfel voornamelijk in welke situatie, indien dat ook al mogelijk is op enig vlak, dat de s7 MaxV van €800 de meerprijs waard zou zijn t.o.v. de normale S7 die voor €450 te krijgen is. Het lijkt mij nogal een grof prijsverschil maar volgens mij is de s7 voor normale situaties meer dan voldoende?

Edit; nog even met mijn wederhelft overleg gehad, maar gelet op de meerprijs en dit onze 1e robot zal worden vinden we ruim €300 extra toch teveel verschil. Gezien de positieve berichten over de S7 die dus besteld. Wel via Amazon voor €499 gezien ik voor €50 verschil geen gedoe met voor mij onbekende verkopers via Polen etc.

Waar die nu vandaan komt is natuurlijk 2, maar dat loopt dan in ieder geval via een kanaal dat ik ken :)

Ben wel zeer benieuwd hoe dit gaat bevallen.

Reden waarom nu; onze schoonmaakhulp heeft haar been gebroken en nu moeten we dus alles voorlopig zelf gaan doen. Besparing schoonmaak betaald dus al deels de robot terug :)

[ Voor 52% gewijzigd door Thalaron op 08-05-2022 20:45 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
Thalaron schreef op zondag 8 mei 2022 @ 19:57:
Ik twijfel voornamelijk in welke situatie, indien dat ook al mogelijk is op enig vlak, dat de s7 MaxV van €800 de meerprijs waard zou zijn t.o.v. de normale S7 die voor €450 te krijgen is. Het lijkt mij nogal een grof prijsverschil maar volgens mij is de s7 voor normale situaties meer dan voldoende?

Edit; nog even met mijn wederhelft overleg gehad, maar gelet op de meerprijs en dit onze 1e robot zal worden vinden we ruim €300 extra toch teveel verschil. Gezien de positieve berichten over de S7 die dus besteld. Wel via Amazon voor €499 gezien ik voor €50 verschil geen gedoe met voor mij onbekende verkopers via Polen etc.

Waar die nu vandaan komt is natuurlijk 2, maar dat loopt dan in ieder geval via een kanaal dat ik ken :)

Reden waarom nu; onze schoonmaakhulp heeft haar been gebroken en nu moeten we dus alles voorlopig zelf gaan doen. Besparing schoonmaak betaald dus al deels de robot terug :)
De enige upgrade van de MaxV is geloof ik de camera's die een kabeltje of hondenpoep kunnen ontwijken. Maar volgens mij moet je met rondlopende fecaal incontinente honden of katten sowieso geen robotstofzuiger hebben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schumi_wk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09:16
@Thalaron

https://www.amazon.de/-/n...ve+plus%2Caps%2C79&sr=8-3 zou ik je aanraden, is niet boven je budget en moet je heel weinig naar omkijken.

Nu zie ik dat je al gekocht hebt, maar bij amazon is het natuurlijk makkelijk om retour te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:53
Schumi_wk schreef op maandag 9 mei 2022 @ 08:23:
@Thalaron

https://www.amazon.de/-/n...ve+plus%2Caps%2C79&sr=8-3 zou ik je aanraden, is niet boven je budget en moet je heel weinig naar omkijken.

Nu zie ik dat je al gekocht hebt, maar bij amazon is het natuurlijk makkelijk om retour te sturen.
mijn eerste generatie xiaomi heeft het voor de tweede keer begeven, na meer dan 5.5 jaar gebruik. Denk dat de batterij weer vervangen moet worden. Nu wil ik toch een nieuwe aanschaffen en de huidige verhuizen naar de eerste verideping.
Gebruik je zelf de Roidmi? Ik weet uit het verleden dat Xiaomi ook met Roidmi samen werkte, net als met roborock. Is de bouwkwaliteit goed? en werkt de app een beetje? Ik lees dat er issues zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
De app is misschien niet perfect, zo werken de push meldingen enkel als je de app opstart. Maar de app bekijk ik eigenlijk niet zoveel, enkel bij het instellen van de machine wordt de app gebruikt en voor de rest met moeite een paar keer per maand.

Juist de app nog een keer opgestart en de statistieken bekeken heeft al 10.000 m² opgezuigd (wordt enkel gebruikt voor stofzuigen) en een kleine 500 uren onderweg geweest.

Ik ben zeer te spreken van de prijs/kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:21
Schumi_wk schreef op maandag 9 mei 2022 @ 08:23:
@Thalaron

Damn die zijn duur geworden. Vorig jaar rond 280 betaald bij aliexpress Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/51BYO6ShcMi5pACNpay3RGx6j5k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HoXB8Efc64cS5sAwQZ0PFI0X.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
karakedi schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:05:
[...]

Damn die zijn duur geworden. Vorig jaar rond 280 betaald bij aliexpress [Afbeelding]
klopt. de goedkoopste is 390 via Geekbuying. (met 2% new user coupon)

[ Voor 13% gewijzigd door SolarOrbiter op 09-05-2022 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
Heb hem gekocht bij amazon.de vorig jaar voor 409.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
thuis overleg gehad en vrouwlief zag geen meerwaarde in de self-cleaning unit.
Ik ben uiteindelijk voor de Dreame D9 gegaan (voor 219,-). Deze wordt binnen 3-5 werkdagen geleverd. Ik heb ook een battery-pack voor de 1ste generatie Roborock besteld a 23 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:14
Thalaron schreef op zondag 8 mei 2022 @ 19:57:

Als ik wensen lees dat stofzuigen het belangrijkste is, zou ik Roborock Q7 max (opvolger van S5 max) kopen.

https://nl.pepper.com/aan...ax-robotstofzuiger-235327

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
@VERNederlander Bedankt voor je reactie.

Ik heb inmiddels de S7 besteld maar mocht ik er ooit een extra willen voor het gemak zou die voor de 1e etage meer dan volstaan. Ik weet dat je de S7 gewoon elders kunt neerzetten maar het idee is mijn inziens juist dat je er niet (of zo min als mogelijk) naar om hoeft te kijken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:19
SolarOrbiter schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:59:
thuis overleg gehad en vrouwlief zag geen meerwaarde in de self-cleaning unit.
Ik ben uiteindelijk voor de Dreame D9 gegaan (voor 219,-). Deze wordt binnen 3-5 werkdagen geleverd. Ik heb ook een battery-pack voor de 1ste generatie Roborock besteld a 23 euro.
Dat snap ik wel als jij de bak steeds leegt. _O-

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Morpheusk schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 20:28:
[...]

Happy wife, happy life ;)

Ik heb naast de dreame d9 ook een Jimmy hw8 Pro besteld. Ik ben benieuwd hoe deze het gaat doen op tegels en laminaat. Mocht het niet bevallen, dan gaat deze retour naar geekbuying. Uiteraard eerst accordering van de baas gekregen, voordat ik op bestel ging drukken _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Morpheusk schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 20:28:
Dus? Beetje met 'n robot-ding klooien is toch een lekker geek-compatible manier van bijdragen aan het huishouden? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:45
Ik wilde de Deebot T8+ al een tijdje en zag hem in de pw voor 499,- ipv 749,-. Besteld en vandaag geleverd.

Vooralsnog is de ervaring goed, nergens op vastgelopen met de eerste 'kamer-scan' en gaat vanaf nu netjes aan de slag. Geluidniveau is laag en het product voelt degelijk aan. Nu heb ik vaker oke eerste indrukken gehad, maar heb goede hoop na bekijken en lezen van veel reviews dat deze beter is dan de Neatvor die ik had na m'n 10 jaar oude iRobot (type zuigt wel oke, botsts overal tegenaan en na genoeg random dingen doen is de vloer schoner). De Neatvor zou ook met lidar de boel meoten scannen, maar zit software matig superslecht in elkaar.

[ Voor 5% gewijzigd door NiGeLaToR op 11-05-2022 17:30 ]

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
Gisteren de RoboRock S7 in ontvangst mogen nemen voor de deur aangetroffen.

Eerste indruk is erg goed. Staat nu achter in een hoek naast de bank. Hij moet onder de bank door ontsnappen om ergens bij te kunnen. Grappig om te zien ook en zo is ie mooi uit het zicht.

Vanavond gaan we de mop functionaliteit testen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/36kFwuZV9LQjg45yc_t7UlUQ0-k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H5OQgdFpqpCX2d6M8eCsvVJ5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n_mQX-VxBnQVCqBcI1fXDf4mSOg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/eDm2P7G7VCUZxQNFsgOSmEhN.png?f=fotoalbum_large

Edit;
Hoewel de robot zijn werk tot heden voor 98% (meer dan) prima uitvoert, hebben we 1 grote uitdaging voor Rocky… waar ik mij al wat zorgen over maakte ongeacht welke we zouden aanschaffen;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DesZaf3-EQxYURdMGIKPQSL18tM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GuFjqedk1BrJtlmKNME8gI4u.jpg?f=fotoalbum_large

Is dit iets waar de s7 van leert en uiteindelijk iets minder lomp gaat doen of blijft hij zich hier te pletter op rijden? Is daar nog wat aan te doen wat betreft instellingen? Hij lijkt te denken dat het een drempel is waar die overheen moet, maar afhankelijk van welke hoek hij neemt loopt hij hier dus net wel of net niet op vast…

Edit 2, dit dus…;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QtvMqgI8LK_JxdZDhxgEc33J-rs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Avn6IUW198YG81LcqLSsjWsP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door Thalaron op 12-05-2022 21:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-05 10:51
Herkenbaar. Ik heb zoiets met mijn poten van de bank. Heb op de kaart maar aangegeven dat dit een NO-GO zone is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Thalaron schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 12:46:

Eerste indruk is erg goed. Staat nu achter in een hoek naast de bank. Hij moet onder de bank door ontsnappen om ergens bij te kunnen. Grappig om te zien ook en zo is ie mooi uit het zicht.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Edit;
Hoewel de robot zijn werk tot heden voor 98% (meer dan) prima uitvoert, hebben we 1 grote uitdaging voor Rocky… waar ik mij al wat zorgen over maakte ongeacht welke we zouden aanschaffen;
[Afbeelding]

Is dit iets waar de s7 van leert en uiteindelijk iets minder lomp gaat doen of blijft hij zich hier te pletter op rijden? Is daar nog wat aan te doen wat betreft instellingen? Hij lijkt te denken dat het een drempel is waar die overheen moet, maar afhankelijk van welke hoek hij neemt loopt hij hier dus net wel of net niet op vast…

Edit 2, dit dus…;
[Afbeelding]
Mijn S7 deed dit in het begin ook. Eerste keer zat die echt vast en de tweede keer reed die zichzelf los. Als ik nu de map bekijk van de laatste run lijkt het alsof die er niet meer tegenaan rijdt. Durf het alleen niet met zekerheid te zeggen want ik zet hem tegenwoordig 's ochtends aan als ik de deur uit ga.

Een no-go zone kan je wel instellen, maar dan maakt die er helemaal niet schoon.
Ben je alsnog zelf bezig B)

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mijn robot doet het niet meer :-(
Zo te zien wil het linkerwieltje niet meer draaien.
Zie geen blokkerende viezigheid of haren op het eerste gezicht. Straks maar eens goed voor zitten en kijken of ik kan achterhalen wat er aan de hand is ...

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Edit;
[Afbeelding]

Edit 2, dit dus…;
[Afbeelding]
Onze eetkamertafel heeft een dikke metalen plaat waar 2 diagonale poten aan vast zitten.
Plaat is wel echt zeker 1cm dik staal en de S7 bleef er steeds overheen beuken.
Niet goed voor de tafel en de S7, dus een no go zone erop gezet.

@Binnetie Het krassenverhaal heb ik verder onderzocht en zie eigenlijk verder weinig tot geen krassen op de vloer die het patroon van de S7 volgen. Bijvoorbeeld om de stoelen heen. Vraag mezelf dan ook al of de krasjes niet van zand in de dweil zijn ofzo.. Gisteren nog met de laaghangende zon op de vloer gelegen en het gereden patroon, maar kan geen overeenkomsten vinden tot nu toe. Stofzuiger gaat toch niet terug en heeft nu 5 rondjes gedaan en een paar keer spot cleaning. Stond wel standaard op de maximale stand en dat staat nu op balanced.

Edit:
Gisteren had de S& trouwens een telefoonlader opgegeten.
Zal deels om het wiel én deels om de borstel heen.

De voeding/steker zat helemaal tegen het wiel gedrukt waardoor de S7 aan 1 kant helemaal omhoog stond.
Ondanks dat bleef hij gewoon doorgaan met stofzuigen... Mijn oude deebot zou al lang de handdoek in de ring hebben gegooid.

[ Voor 6% gewijzigd door AndereKoekoek op 13-05-2022 12:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
@sjansen @Famous en @AndereKoekoek Thnx.

Gelet op dat de metalen poten dit op langere termijn mogelijk ook niet heel fijn vinden heb ik een NO-GO zone ingesteld. Ik moet nog een keer kijken of deze geheel correct ingesteld staat zodat ie niet een te groot deel overslaat/alsnog over 1 kant heen loopt te beuken maar goed... Laatste schoonmaakbeurt (test 2) ging in ieder geval zonder problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PTish
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:45
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad met de eetkamer stoelen, waar hij over heen beukte en potentieel vast kwam te zitten. Ik heb daarom de eetkamer tafel als aparte zone gemaakt. Dat betekent dat hij iedere nacht mooi aan de buitenkant om de stoelen heen zuigt, zonder over de poten te beuken.

Eens in de week zet ik dan de stoelen op tafel en laat ik hem de woonkamer + eettafel zuigen. Ook mijn tafel heeft een lange, platte poot. Ik heb daar een onzichtbare muur op gezet. Hij rijdt nu nog wel iets over de poot heen, maar een stuk minder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mF2W7cqmHgyROhIlSS-vuh_dCrU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ga4T6sF5wR1LGE6sEDoudYXp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7rmpqaXpgbSniIJ_OUKeIwPKfYg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qyvDK6w7iaqBg1zan1vZX65u.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door PTish op 13-05-2022 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassos30
Ik heb hier ook zn tafeltje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eyJnZ3gaPe21N5yb_8lMV1mRM0U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D93uHEzWEzmokhwXDqw27lb7.jpg?f=fotoalbum_large

In het begin toen ik de s5max net had deed ik nog voorzichtig en stelde ik een no-go zone in. Maar vond het uiteindelijk toch zonde want dan moet je alsnog stofzuigen daaronder. Inmiddels beukt hij al een jaar over poten heen en nog geen schade ondervonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
En, is je stoep nu mooi schoon? >:)
Is dit iets waar de s7 van leert en uiteindelijk iets minder lomp gaat doen of blijft hij zich hier te pletter op rijden?
De S5 Max leert van dergelijke ervaringen niet bij. :|
Bassos30 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 19:56:
Ik heb hier ook zn tafeltje.

[Afbeelding]

[..] Inmiddels beukt hij al een jaar over poten heen en nog geen schade ondervonden.
Tja, hier zijn dat twee kleinere, vierkante tafeltjes. Reed hij regelmatig in en vond dan de weg eruit niet meer. Eentje is nu no go, onder de ander (die vaak verplaatst wordt) zet ik telkens een klein krukje (dat helaas onafhankelijk van het tafeltje vaak verplaatst wordt ;).)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
AndereKoekoek schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 12:25:
[...]

Onze eetkamertafel heeft een dikke metalen plaat waar 2 diagonale poten aan vast zitten.
Plaat is wel echt zeker 1cm dik staal en de S7 bleef er steeds overheen beuken.
Niet goed voor de tafel en de S7, dus een no go zone erop gezet.

@Binnetie Het krassenverhaal heb ik verder onderzocht en zie eigenlijk verder weinig tot geen krassen op de vloer die het patroon van de S7 volgen. Bijvoorbeeld om de stoelen heen. Vraag mezelf dan ook al of de krasjes niet van zand in de dweil zijn ofzo.. Gisteren nog met de laaghangende zon op de vloer gelegen en het gereden patroon, maar kan geen overeenkomsten vinden tot nu toe. Stofzuiger gaat toch niet terug en heeft nu 5 rondjes gedaan en een paar keer spot cleaning. Stond wel standaard op de maximale stand en dat staat nu op balanced.

Edit:
Gisteren had de S& trouwens een telefoonlader opgegeten.
Zal deels om het wiel én deels om de borstel heen.

De voeding/steker zat helemaal tegen het wiel gedrukt waardoor de S7 aan 1 kant helemaal omhoog stond.
Ondanks dat bleef hij gewoon doorgaan met stofzuigen... Mijn oude deebot zou al lang de handdoek in de ring hebben gegooid.
Ik ga volgende week de S7 van m'n vriendin vergelijken met die van mij. Want je ziet in het filmpje dat die 2 donkere hoekjes wel echt de vloer raken (getest met verf).
Want haar vloer heeft ook geen krassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Sissors schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 17:58:
Na een week of twee geleden te hebben gezegd dat na een paar jaar mijn roborock met nauwelijks onderhoud gewoon nog prima rondrijdt, kwam ik thuis en stond hij zielig en alleen in het midden van de kamer. Hem weer aangezet: Error 1, Lidar module draait niet rond. Tja, wat moet je daarmee? Handmatig kon ik hem ronddraaien nog wel.

Youtube erbij gepakt, en nou ja, de ene vond nog een steentje tussen lidar module, andere wilde de motor 'kickstarten' met een 9V batterij, vraag me niet hoe dat moet werken. Anyway, ben hem maar open gaan maken. Je bent wel wat schroefjes verder, maar iig qua lidar module petje af voor de repareerbaarheid. Je komt er goed bij, je kan eg zo de motor los vervangen, of de hele lidar module, en hij heeft zelfs een connector die vanzelf vast zit als je hem in positie duwt, oftewel geen gekloot met kabeltjes loshalen.

Maar goed, ding eruit gehaald, weinig aan te zien. Met voeding wat spanning op de motor gezet, die draait rond. Spanning op de motor gezet met aandrijfriem naar lidar module erop, tja, die draait ook rond. Hem weer terug in de Roborock geduwd, en zonder al het andere hem aangezet, hij begon gewoon zijn werk te doen. Alles terug vastgeschroefd: Hij doet het.

Ben benieuwd hoe lang hij het blijft doen, maar goed, lijkt weinig echt kapot te zijn :P
route99 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:12:
[...]
Eergisteren hetzelfde probleem. Nu ff tijd en vond deze reactie van @Sissors hier heel snel... _/-\o_
Ook hier via 2 tijdelijke draadjes er spanning op gezet, heb mijn voeding niet eens gepakt, de 9V batterij koppeling werkte al direct. 8)
Een v/d YT-links: YouTube: Roborock Error 1 - Laser Distance Sensor (LDS) Malfunction DIY Repair

Q: Kon over de eigenlijke oorzaak ervan niet snel iets vinden en waarom die 9V (of zelfs 5 Volt...) het beter doen dan de interne voeding.... 5V is nu bepaald geen spanning om deze 6 Volt motor even een extra kick te geven?
Zit de oorzaak niet elders? Door de Lidar module uit te bouwen en dan te laten draaien.... slinger je dan wellicht niet meer ongehinderd dan ingebouwd, op een of andere manier het stof uit een kritisch deel van de Lidar sensor?
Of werkt het toch anders? Tis immers toch wel bijzonder (als je het zelf niet weet...).
Nou, ik heb hem ook te pakken die Error 1. Hij heeft vandaag dus het huis maar voor de helft schoon gemaakt :( Geen tijd nu om die instructies uit te voeren, dus morgen maar even mee aan de slag.

Hoe gaat het sindsdien bij jullie? Is de error nog teruggekomen? Op moeten sturen?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

@Greatsword Het is nog 1x terug gekomen mar ook weer op dezelfde manier opgelost en das inmiddels al weer ca een half jaar geleden. Hij doet het nu verder probleemloos. Over en paar maanden hebben we hem 4 jaar. Mijn zoon heeft hem al zeker 4 jaar, ik heb me door hem laten bijpraten/inspireren. De doorslag gaf vooral dat er zo'n grote community achter zit die elkaar helpt/tips geeft.

[ Voor 6% gewijzigd door route99 op 14-05-2022 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
Ik heb liever een robot die werkt zonder een community nodig te hebben voor allerhande problemen, maar zover zijn we nog niet denk ik.

Heb zelf nu (ook) de Ecovacs t8+, inderdaad ook niet perfect (drop detectie waar dat niet nodig is, even kijken of ik dat af kan plakken), hopen dat ie het verder wel blijft doen zonder schroevendraaier.

[ Voor 43% gewijzigd door mitsumark op 14-05-2022 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

@mitsumark Dat wil iedereen graag, helaas is dat wel de realiteit ...en dat maakt dit product wel een stuk aantrekkelijker en duurzamer. Nog duurzamer is om hem niet te kopen en andere manieren zonder zo'n robot te verzinnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olivier5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:21
Goedemiddag Tweakers! Ik heb een misschien hele domme vraag over robotstofzuigers. Ik heb een aantal kamers in huis met een hele hoge drempel (3CM+). Ik vermoed dat er geen stofzuigers zijn die hier overheen kunnen. Op zich is dat wat mij betreft ook niet zo'n groot probleem. Ik wil hem best even zelf over de drempel tillen. De vraag is vooral: werkt dat dan, ook met het mappen van de kamers? Kan ik dan (bijvoorbeeld in een app) aangeven in welke kamer ik hem neerzet, en gaat dat dan goed? Zijn er stofzuigers die dit goed kunnen (of kunnen de meeste dit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

olivier5 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 16:58:
Goedemiddag Tweakers! Ik heb een misschien hele domme vraag over robotstofzuigers. Ik heb een aantal kamers in huis met een hele hoge drempel (3CM+). Ik vermoed dat er geen stofzuigers zijn die hier overheen kunnen. Op zich is dat wat mij betreft ook niet zo'n groot probleem. Ik wil hem best even zelf over de drempel tillen. De vraag is vooral: werkt dat dan, ook met het mappen van de kamers? Kan ik dan (bijvoorbeeld in een app) aangeven in welke kamer ik hem neerzet, en gaat dat dan goed? Zijn er stofzuigers die dit goed kunnen (of kunnen de meeste dit)?
Ik heb een goedkope Mi zuiger, zet ik neer waar ik wil zuigen, druk op start en hij doet die kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olivier5
hjs schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 17:02:
[...]

Ik heb een goedkope Mi zuiger, zet ik neer waar ik wil zuigen, druk op start en hij doet die kamer.
En die brengt de kamer niet in kaart, maar gaat gewoon net zolang door tot hij de hele kamer gehad heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

olivier5 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 17:05:
[...]

En die brengt de kamer niet in kaart, maar gaat gewoon net zolang door tot hij de hele kamer gehad heeft?
Beide, zie wel een kaart in de app maar doe daar niks mee (geen idee of het ook kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olivier5
hjs schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 17:07:
[...]

Beide, zie wel een kaart in de app maar doe daar niks mee (geen idee of het ook kan).
Dank! Ik ga het maar gewoon proberen dan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralphkeb
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:11
Hier ook aan het kijken naar een nieuwe Roborock om onze "oude" irobot te vervangen.

We willen hem op 3 verdiepingen gaan gebruiken met het laadstation in de woonkamer.
Overal ligt er laminaat (geen drempels) met alleen bij de voordeur een mat van ongeveer 125 x 80 cm.
We hebben 3 kids, maar op een leeftijd dat er geen speelgoed op de grond ligt, maar wel zand van buiten mee naar binnen nemen (voornamelijk bij het uitdoen van de schoenen en/of sokken) en een niet verharende hond.

We willen hem gaan gebruiken voor zowel stofzuigen (2 a 3 keer per week) als dweilen (1 keer per week???)
We hebben nooit echt vieze vlekken op vloer.
Dweilen doen we nu 1 keer per week met een Swiffer wetjet.

De twijfel zit voornamelijk tussen de S7 en Q7
De berichten die ik lees over de S7 mbt de krassen/strepen op de vloer vind ik wel iets om over na te denken....... (wij zijn net verhuisd en alle vloeren zijn nieuw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutusl
  • Laatst online: 16:12
Ik ga zelf waarschijnlijk voor de Q5. Een dweilloze stofzuiger waarvan de versie zonder afvalbak nog uit moet komen. Dweilen met een robotstofzuiger zie ik sowieso niet meer dan als een gimmick.

[ Voor 19% gewijzigd door brutusl op 15-05-2022 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:04
Mwah. Dat dweilen werkt best goed. Pas weer een keer met de hand gedaan en d'r kwam niet veel extra vuil van de vloer.
Laminaat. Schoenen uit binnen. Q7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralphkeb
Net maar de knoop doorgehakt en de S7 besteld bij Geekbuying voor 427 euro, ik had blijkbaar nog een kortingscode met verzending vanuit EU warehouse.

Gebruiken jullie de originele mops die best prijzig zijn (ik zie ze voor 25 euro voor 2 stuks 🤨) of andere van AliExpress/Amazon?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:39
ralphkeb schreef op zondag 15 mei 2022 @ 20:22:
Net maar de knoop doorgehakt en de S7 besteld bij Geekbuying voor 427 euro, ik had blijkbaar nog een kortingscode met verzending vanuit EU warehouse.

Gebruiken jullie de originele mops die best prijzig zijn (ik zie ze voor 25 euro voor 2 stuks 🤨) of andere van AliExpress/Amazon?
Ik heb imitatie-mops van Aliexpress. De stof is iets dunner, maar de kwaliteit is prima (ook na tien keer wassen) en ze passen verder goed (ook de klittenband). Waren iets van twee, drie euro per stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
ralphkeb schreef op zondag 15 mei 2022 @ 20:22:

Amazon. Past ietsje minder goed, maar doen voor een fractie van de prijs heel erg goed hun werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
Bedankt, zal eens bij ome Ali en Amazon gaan kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Nou, ik heb hem ook te pakken die Error 1. Hij heeft vandaag dus het huis maar voor de helft schoon gemaakt :( Geen tijd nu om die instructies uit te voeren, dus morgen maar even mee aan de slag.

Hoe gaat het sindsdien bij jullie? Is de error nog teruggekomen? Op moeten sturen?
route99 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 11:49:
@Greatsword Het is nog 1x terug gekomen mar ook weer op dezelfde manier opgelost en das inmiddels al weer ca een half jaar geleden. Hij doet het nu verder probleemloos. Over en paar maanden hebben we hem 4 jaar. Mijn zoon heeft hem al zeker 4 jaar, ik heb me door hem laten bijpraten/inspireren. De doorslag gaf vooral dat er zo'n grote community achter zit die elkaar helpt/tips geeft.
Ik had hem even open gemaakt en schoongemaakt volgens de YouTube filmpjes. Had helaas geen batterij en kabels liggen om hem te “jump starten” en alleen schoonmaken bleek niet te helpen.

Gelukkig via Amazon gekocht en nog garantie en die hebben zonder problemen een nieuwe opgestuurd ;) Kan me voorstellen dat het via AliExpress e.d. allemaal wat moeizamer zou verlopen. Hopelijk houdt de nieuwe het langer vol dan 9 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Nou de nieuwe Roborock S7 is binnen.

Kom er alleen net wel achter dat het niet mogelijk is om de Mappen over te zetten 8)7

Je zou toch verwachten dat zoiets simpels wel in je account of cloud zit en gedownload kan worden. Meerdere No Go zones en ruimtes hier in gesteld dus daar zijn we wel weer even zoet mee om dat allemaal weer in te gaan stellen |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-04 18:55
Ik had mijn S7 bijna een jaar en plots kreeg ik ineens de clean sensor errors. Er zat behoorlijk wat stof in de sensor die ik niet kon schoonmaken. Ik heb de hele robot uitelkaar gehaald incl. de 'veiligheidsschroef' en heb maar 1 sensor kunnen verwijderen en schoonmaken. Toen toch maar een reperatie aangevraagd.
Alieexpress deed niet moeilijk en na het toesturen van een filmpje kon ik de robot opsturen. Momenteel is de robot na 2 weken weer op de post richting mij gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citomaster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:00
Ik ben sinds kort eigenaar van een Roborock S7 MaxV. Dure aanschaf, maar ik ben positief verrast over de zuigkracht. Normaal gesproken maakten we tweemaal in de week een rondje met de stofzuiger, maar nu is dat al bijna drie weken niet nodig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamer82
  • Laatst online: 11-09-2023
Iemand ervaring met de Ecovacs Deebot T9+?
Heb een robot nodig met objectherkenning en auto empty. Roborock s7 maxv plus is wat te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:32

Stimulate14

⭐⭐⭐

iBood heeft de Roomba i6158 in de aanbieding vandaag, € 349

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsiemer
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-05 21:27
Heeft iemand een idee wanneer de Ultra dock los verkrijgbaar zal zijn in NL?
Tot nu toe vind ik 'm alleen maar in DE en FR helaas. Alle verkooppunten doen niet aan verzending naar NL

If you always do what you always did, you always get what you always got....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

De Eva is te koop *O*
https://nl.aliexpress.com...2112000027998787243%21sea

voor 1021 Euro -O-

https://nl.aliexpress.com...549c800&afSmartRedirect=y

941 euro

[ Voor 30% gewijzigd door paQ op 20-05-2022 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Laatst online: 22-04 16:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

Ik wilde al een tijdje een stofzuigerrobot en na het overlijden van mijn vader vorig jaar, heb ik zijn goedkope Medion robot in gebruik genomen. Deze is echt het simpelste van het simpelste en kent geen app of wat dan ook, maar doet zijn werk redelijk goed. Ik wil in de nabije toekomst een Roborock S7 Ultra met dock hebben, zodat die ook kan dweilen en een aardig deel van de schoonmaaktaken uit handen neemt. Zit alleen nog te wachten wanneer het totaalpakket hier in NL verkrijgbaar is.

Vreemde vraag misschien, maar misschien dat iemand onder jullie hier antwoord op weet: Zijn poten onder bankstellen qua schroefdraad redelijk universeel of is dat per merk verschillend? Ik heb 2 lage banken waar nu mijn robot ook niet onderdoor past, maar als ik dat kan verhelpen met een paar hogere pootjes, dan zou dat zeker wel een optie zijn. De Roborock lijkt mij ook wat hoger door de puck bovenop, die mijn huidige robot niet heeft. Enige wat mij dan nog rest is een andere salontafel die ook meer ruimte eronder heeft, zodat de robot daar ook onderdoor kan.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 15:22

Simkin

Bzzzzz

ik ben een nieuwe eigenaar van de Roborock S7 MaxV, redelijk tevreden, paar opstartproblemen.

Hij heeft net 1 sessie afgerond op MAX+, dat haalt hij net op 1 lading. Moest na 45m wel de rol bevrijden van een wikkel/touwtje van haar/stof wat om de rol vast zat gedraaid, die zorgde dat er niets meer werd opgezogen. Heb daardoor een zone opnieuw moeten doen. Hij heeft geen enkele moeite met detecteren van afgronden (zithoek), convectorputten of tapijten/matten.

Verder klaagde hij bij het legen dat de docking-bak vol/verstopt zat. Ik heb deze even uit elkaar gehaald en weer terug gezet, toen ging het legen goed.

Eindresultaat is indrukwekkend schoon!; denk niet dat mij dat handmatig beter af gaat. Hij heeft nergens klemgezeten.

Verder gaat het in kaart brengen van je kamers fantastisch accuraat. Heel fijn om vervolgens zones aan te maken en hem gericht op pad te sturen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
By the way,
you can customize your Roomba.
[Streamable: awzvd1R_460svav1]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
thunder8 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 11:33:
Ik wil in de nabije toekomst een Roborock S7 Ultra met dock hebben, zodat die ook kan dweilen en een aardig deel van de schoonmaaktaken uit handen neemt.
Lees je wel even in op wat dat dweilen inhoudt, zodat je een realistische verwachting hebt.

(Tja, 'kan een vochtige lap rondslepen' doet 't natuurlijk niet goed genoeg in marketing materiaal.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Gwaihir schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 18:01:
[...]

Lees je wel even in op wat dat dweilen inhoudt, zodat je een realistische verwachting hebt.

(Tja, 'kan een vochtige lap rondslepen' doet 't natuurlijk niet goed genoeg in marketing materiaal.)
Heb al wat gelezen links en rechts. Ik ben alleen, geen huisdieren, gebruik geen schoenen in huis, heb alleen laminaat en geen tapijten, buiten tegels in de keuken, wc en badkamer. Denk dat regelmatig een natte lap rondslepen al heel veel doet in mijn huis. ;)

Blijft alleen mijn vraag aangaande de poten onder mijn banken openstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
Ik gok dat de meeste banken M8 draad gebruiken of simpelweg schroeven, maar schoef er gewoon eens 1 los :)
Verandert overigens wel het hele aanzicht en zitcomfort, ook al is het maar een paar cm.

[ Voor 7% gewijzigd door mitsumark op 21-05-2022 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devino
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:51

devino

Hoogspanning of Hoge spanning?

Ik zit ook te zoeken naar een robot, maar het probleem dat ik tegenkom is ons hoogpolig kleed (https://www.ikea.com/nl/n...lig-blauw-groen-20344983/). Heb een oude Philips van mijn schoonouders geprobeerd en een Roomba E6 (?) van een vriend van ons, maar beide komen niet op ons kleed. Dat is ook het probleem dat ik bij veel recensies tegenkom.
Hebben jullie een suggestie voor een 3 cm hoog kleed? De rest van het huis gaat prima en is parket en pvc. Gezien het parket is dweilen geen must, want dweilen laat ik een stofzuiger zeker niet doen op het parket.

De hierboven gemaakte typ- en/of spelfouten zijn mijn handelsmerk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theetjuh
devino schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 14:27:
Ik zit ook te zoeken naar een robot, maar het probleem dat ik tegenkom is ons hoogpolig kleed (https://www.ikea.com/nl/n...lig-blauw-groen-20344983/). Heb een oude Philips van mijn schoonouders geprobeerd en een Roomba E6 (?) van een vriend van ons, maar beide komen niet op ons kleed. Dat is ook het probleem dat ik bij veel recensies tegenkom.
Hebben jullie een suggestie voor een 3 cm hoog kleed? De rest van het huis gaat prima en is parket en pvc. Gezien het parket is dweilen geen must, want dweilen laat ik een stofzuiger zeker niet doen op het parket.
Niet, daar komt geen enkele ‘altijd’ goed over heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microru
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 11-01-2023
hallo allemaal.

wij willen graag onze eerste robotstofzuiger kopen. nu zie ik dat de meeste robots kunnen stofzuigen en eventueel "dweilen" dat dweilen komt over het algemeen neer op het rondslepen van een doekje. hier heb ik persoonlijk niet zo veel mee. maar nu zag ik de Dream w10 deze heeft twee roterende schijven die hij ook met enige regelmaat zou gaan schoonmaken. hij heeft een schoon en vuilwater reservoir. dat klinkt als serieus dweilen. Dit klinkt me erg goed. alleen de prijs is wat aan de hoge kant (ik zie hem voor 799,-). ik heb dit forum wat door zitten lezen maar kom weinig tot niets tegen over de Dream w10. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? of met vergelijkbare robots met roterende dweilen?
kan iemand een robot adviseren met dweil functie?
onze situatie:
oppervlak beneden is 100m2
oppervlak boven 100m2
beneden drempelloos
boven drempels ongeveer 2cm
3 kinderen tussen 1 en 6 jaar
harde vloeren zonder kleedjes (wel deurmatten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

mitsumark schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 10:22:
Ik gok dat de meeste banken M8 draad gebruiken of simpelweg schroeven, maar schoef er gewoon eens 1 los :)
Verandert overigens wel het hele aanzicht en zitcomfort, ook al is het maar een paar cm.
De banken zijn al behoorlijk laag en wat hogere poten zouden het juist wat beter maken. ;) Bijna iedereen heeft moeite eruit te komen. :D Aanzicht is dan wel iets, maar daar kan ik persoonlijk wel mee leven. Maar eens kijken of ik kan vinden wat eronder zit en wat de alternatieven zijn.

Pagina: 1 ... 106 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.