Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 105 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.157.585 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-04 14:26
Ik heb sinds kort een Neato D9. Deze vervangt mijn oude D7, omdat die van de trap is gelazerd.
Nu valt mij op dat deze een stuk trager is en minder goed presteert met navigeren.

Kijk bijvoorbeeld eens naar deze map:
De bovenkant van mijn map loopt scheef naar rechts en hij heeft ook een groot deel overgeslagen (zie rode pijlen):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/srCOe0jWaN0kNEWpKnzTDLqqCwo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/skfADGtifTG7Wy12pw5Tqp7p.png?f=fotoalbum_large

Heeft iemand dezelfde ervaring?
Met Neato support kom ik er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:13
Gwaihir schreef op maandag 18 april 2022 @ 20:35:
[...]

Is er ook een 3x-go zone? Dat lijkt mij meer iets voor de deurmat..
Sorry voor de late reactie,

Die mat is toch gewoon rechthoekig? Dan kan je daar toch ook precies een no go zone van maken?
Een no go zone is wat anders als een virtuele muur, misschien dat we elkaar niet goed begrijpen? Maar een Roborock is redelijk goed “af te richten” is mijn ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
@Bongoarnhem Punt is niet dat het niet kan, maar dat je het niet wilt; op de deurmat valt altijd véél te zuigen. Dus ik zou 'm die liefst een paar keer extra laten meenemen, i.p.v. overslaan :D.

[ Voor 23% gewijzigd door Gwaihir op 21-04-2022 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Laatst online: 20:13
Gwaihir schreef op donderdag 21 april 2022 @ 20:04:
@Bongoarnhem Punt is niet dat het niet kan, maar dat je het niet wilt; op de deurmat valt altijd véél te zuigen.
Yup we begrepen elkaar niet goed 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-05 12:57

TommyGun

Stik er maar in!

Fallout schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:57:
Ik heb sinds kort een Neato D9. Deze vervangt mijn oude D7, omdat die van de trap is gelazerd.
Nu valt mij op dat deze een stuk trager is en minder goed presteert met navigeren.

Kijk bijvoorbeeld eens naar deze map:
De bovenkant van mijn map loopt scheef naar rechts en hij heeft ook een groot deel overgeslagen (zie rode pijlen):

[Afbeelding]

Heeft iemand dezelfde ervaring?
Met Neato support kom ik er niet uit.
Dat deed mijn Neato ook regelmatig, gewoon random stukken overslaan...

Blij dat ik er afscheid van genomen heb :X

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolidAW
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-04-2024
Op aanraden van jullie tweakers (in verband met zwarte PVC vloer) heb ik de S7 aangeschaft. Gister is de nieuwe vloer gelegd en natuurlijk meteen de S7 geïnstalleerd en aan het werk gezet. En we zijn nu al blij 😂 op 2 kleine puntjes na. De droogloop mat is donkerder dan de vloer en daar werd die niet vrolijk van dus dat moet ik nog even verder uitzoeken, heb er nu maar even een no go zone van gemaakt.

Het dweilen heeft echt veel geholpen maar laat ook strepen achter, dit zal ik dus ook verder moeten gaan onderzoeken en wellicht diverse schoonmaakmiddelen gaan testen. Het bedrijf dat de vloer kwam leggen raden ons het merk James aan : VLOERREINIGER SCHOON & SNEL DROOG (A)
https://james.eu/nl/produ...er-schoon-snel-droog.html

Ze gaven aan dat dit product namelijk geen strepen zou achterlaten, maar goed dan hebben ze het natuurlijk wel over dat je het op de hand doet. Maar testen kan geen kwaad denk ik.

Droogloop mat waar de s7 een beetje gek van word:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zSBKRXqedjbpaJRlgbLA0NBXdHg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p5isdQvRL5CGnuWFAR1fjets.jpg?f=fotoalbum_large

De zwarte PVC vloer :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6rU4siHVpAS6_USikHbN4Yqiv4c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q5FZobNZm8jz9Jg1pG2f5Ozc.jpg?f=fotoalbum_large

Mocht iemand nog een tip hebben voor de mat en wellicht de dweil functie zonder strepen of een andere schoonmaakmiddel dan hoor ik het graag. Zodra ik nog wat testjes heb gedaan zal ik een update plaatsen.

Bedankt voor de tip om voor een Roborock te gaan 👌👍

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:17
Als je al iets van schoonmaakmiddel in het reservoir wil doen, hou er dan rekening mee dat het niet mag gaan bubbelen.

Wij doen er een beetje schoonmaakazijn in, maar meer dan dat doen wij niet.
En ik moet ook zeggen, hier geen strepen te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolidAW
Theetjuh schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 09:32:
Als je al iets van schoonmaakmiddel in het reservoir wil doen, hou er dan rekening mee dat het niet mag gaan bubbelen.

Wij doen er een beetje schoonmaakazijn in, maar meer dan dat doen wij niet.
En ik moet ook zeggen, hier geen strepen te zien.
Bedankt voor de tip. Gaan we dat ook gewoon proberen 😎

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theetjuh
Je kunt wel elk schoonmaak middel op de dweil zelf doen natuurlijk, maar dat ligt er een beetje aan hoe je schoon maakt.

Wij laten hem om de nacht een rondje doen, dan is het schoonmaakmiddel alweer opgedroogd als hij aan z'n ronde begint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:52
Evt iets meer water, droogt mooier op denk ik.
En wat doet ie bij de mat? Heb zelf ook zoiets, enige dat ie doet is stof herkennen en dan extra hard zuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolidAW
matthijst schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 15:44:
Evt iets meer water, droogt mooier op denk ik.
En wat doet ie bij de mat? Heb zelf ook zoiets, enige dat ie doet is stof herkennen en dan extra hard zuigen.
Bij de mat bleef die telkens op 1 plek en leek erop dat die niet wist waar die was. Hij tilden netjes de dweil op en ging harder zuigen maar daar bleef het bij. Ik zal het vanavond nog eens proberen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Dit is wat er gebeurt als je kat een oud ah wuppie beesie ergens vandaan heeft gevist (hoe dan :? ), dat onder de bank heeft gedropt en je dat niet door hebt dus je stofzuigertje gewoon loslaat en wat anders gaat doen 🙈

🤣

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qtRq9RcyITjOkJUr6Ss6c6oflo4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/748Y2KeHPzZeC7NQk0iJBBkp.jpg?f=fotoalbum_large

</STOFZUIGREDMODUS>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-05 11:12

AndereKoekoek

Ping! Pong?

SolidAW schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 09:56:
[...]

Bedankt voor de tip. Gaan we dat ook gewoon proberen 😎
Online heb ik een tip gezien om het schoonmaakmiddel op de pad te doen ipv het reservoir om eventuele schade te voorkomen.
Wat je dan wel hebt is het eerste stuk met meer schoonmaakmiddel tov het laatste deel.

p.s. zelf dit weekend ook een gewone S7 besteld op Amazon(499,-). Komt morgen binnen. :*)
Die nieuwe Maxv is wel echt ultiem als het obstakel herkennen echt werkt. Altijd wel een kabeltje of stukje speelgoed op de route. Alleen de prijs gaat ook meteen x2...

[ Voor 16% gewijzigd door AndereKoekoek op 25-04-2022 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timminater
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-05 11:30
Ik gebruik al tijden dit spul voor het dweilen en ben er prima over te spreken. Scheutje in de watertank erbij en werkt al tijden probleemloos op mijn S6MaxV, en de kamer ruikt weer fris na het dweilen.
https://www.amazon.nl/gp/product/B08XB8ZX71

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:02
AndereKoekoek schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:43:
[...]

Online heb ik een tip gezien om het schoonmaakmiddel op de pad te doen ipv het reservoir om eventuele schade te voorkomen.
Wat je dan wel hebt is het eerste stuk met meer schoonmaakmiddel tov het laatste deel.

p.s. zelf dit weekend ook een gewone S7 besteld op Amazon(499,-). Komt morgen binnen. :*)
Die nieuwe Maxv is wel echt ultiem als het obstakel herkennen echt werkt. Altijd wel een kabeltje of stukje speelgoed op de route. Alleen de prijs gaat ook meteen x2...
De maxv op Amazon gezien 1000 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:19
Iemand ervaring met de AEG RX-9-2 (loopt nu een €100,- cashback actie op. Ook de vorm (driehoek) met een bredere zuigmond dan de ronde modellen klinkt mij logisch(er).

Ik ben op zoek naar een robotstofzuiger tot rond de €500,- (mag ook minder). Dweilen boeit me niet; hij moet gewoon goed stofzuigen(!).

Voorkeur is dat het geen Chinees merk is (vrouw heeft zo haar bedenkingen rondom privacy).

Ik kom hier helaas weinig tegen over AEG maar dat wilt natuurlijk niet zeggen dat niemand ervaringen heeft :)

PS;
We hebben een PVC vloer tot zover dat uitmaakt.

Edit; flink wat reviews op diverse sites bekeken maar ik blijf toch steeds uitkomen bij de Roborock S7… wellicht maar een gastnetwerk voor instellen dan…

[ Voor 17% gewijzigd door Thalaron op 25-04-2022 22:54 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

MarioMark1541 schreef op maandag 25 april 2022 @ 20:48:
[...]

De maxv op Amazon gezien 1000 euro
Dat is voor mij toch net iets aan de dure kant.
Dan maar de speelhoek van de kinderen als no-go zone markeren en met de hand stofzuigen.

Verder is het natuurlijk wel een mooie stok achter de deur om de vloer vrij te maken voor het stofzuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Ik heb zelf nu de s5 is het de upgrade waard naar de s7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:53
MarioMark1541 schreef op maandag 25 april 2022 @ 22:59:
Ik heb zelf nu de s5 is het de upgrade waard naar de s7
Dat ligt er aan hoe je de stofzuiger gebruikt en wat je belangrijk vindt dat ie moet kunnen en nu niet kan. Als het enkel upgraden om het upgraden is, zou ik het laten? Maar wellicht kun je zeggen wat je wilt. Daarnaast is de S7 al niet meer de laatst gelanceerde, dus misschien zijn er nog wel andere passende opties te bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:51

Detmer

Professioneel prutser

Wat is de ervaring met lange haren en robotstofzuigers? Welke kunnen daar goed mee overweg?

We hebben nu ~2 jaar de Eufy 35C (pricewatch: eufy Robovac 35C). Het verwijderen van lange haren en stof uit de borstels en wielen kost mij bijna net zoveel tijd als iedere week even zelf stofzuigen :( . De haren wikkelen zich er echt helemaal omheen.

[ Voor 4% gewijzigd door Detmer op 25-04-2022 23:34 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theetjuh
Met de Roborock S7 heb ik totaal geen last meer van lange haren.
De nieuwere borstel zorgt ervoor dat deze nauwelijks om de assen heen wikkelen.
Enige waar nog wel wat blijft zitten is de zij borstel.

Maar als je deze eens in de week a twee weken schoonmaakt, wat seconden werk is, is er niks aan het handje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:49
dragon2 schreef op zondag 24 april 2022 @ 20:51:
Dit is wat er gebeurt als je kat een oud ah wuppie beesie ergens vandaan heeft gevist (hoe dan :? ), dat onder de bank heeft gedropt en je dat niet door hebt dus je stofzuigertje gewoon loslaat en wat anders gaat doen 🙈

🤣

[Afbeelding]

</STOFZUIGREDMODUS>
arme antieke wuppie, die zijn onderhand vast geld waard :+ Is het gelukt met het terugdraaien van de borstels om z'n leven te redden?
Detmer schreef op maandag 25 april 2022 @ 23:33:
Wat is de ervaring met lange haren en robotstofzuigers? Welke kunnen daar goed mee overweg?

We hebben nu ~2 jaar de Eufy 35C (pricewatch: eufy Robovac 35C). Het verwijderen van lange haren en stof uit de borstels en wielen kost mij bijna net zoveel tijd als iedere week even zelf stofzuigen :( . De haren wikkelen zich er echt helemaal omheen.
Met een klein (nagel)schaartje kan je de haren losknippen en het alsnog laten opzuigen?

[ Voor 29% gewijzigd door torretje2012 op 26-04-2022 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer

Detmer

Professioneel prutser

torretje2012 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:59:
[...]

Met een klein (nagel)schaartje kan je de haren losknippen en het alsnog laten opzuigen?
De grote borstel is los te halen en daar kom ik overal makkelijk bij, maar de wielen kunnen niet los en daar zit het helemaal rondom. Ik moet dan met een schaar en mesje de haren doorsnijden en lospeuteren.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:59

Onze Roborock S5 heeft een vergelijkbare borstel en die maakte ik eens per 1-2 maanden schoon. Ter referentie: vrouw (heel veel en dik, lang haar), dochter (idem) en nog een dochter (wat minder lang haar).

De Roborock S7 heeft een ander soort borstel en daar lijkt helemaal niks achter te blijven.

Kun je eens een foto maken van een volle borstel? Vind het namelijk echt vreemd dat er "zoveel" in blijft hangen...

[ Voor 6% gewijzigd door barrymossel op 26-04-2022 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer

Detmer

Professioneel prutser

barrymossel schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 12:01:
[...]

Onze Roborock S5 heeft een vergelijkbare borstel en die maakte ik eens per 1-2 maanden schoon. Ter referentie: vrouw (heel veel en dik, lang haar), dochter (idem) en nog een dochter (wat minder lang haar).

De Roborock S7 heeft een ander soort borstel en daar lijkt helemaal niks achter te blijven.

Kun je eens een foto maken van een volle borstel? Vind het namelijk echt vreemd dat er "zoveel" in blijft hangen...
Hij staat bij mijn vriendin. Zal van het weekend even een foto maken na een week. De grote borstel is het probleem niet omdat deze eenvoudig los te halen is om ze te verwijderen. De wielen (en dan met name het voorwiel) kunnen niet los en zijn daardoor een stuk lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolidAW
AndereKoekoek schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:43:
[...]

Ja dat las ik ook, ik ga gewoon wat experimenteren :)
De S7 is top en MaxV vond ik ook beetje prijzig :P maar wie weet ooit en dan zet ik de S7 wel op de 1e verdieping

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolidAW
timminater schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:51:
Ik gebruik al tijden dit spul voor het dweilen en ben er prima over te spreken. Scheutje in de watertank erbij en werkt al tijden probleemloos op mijn S6MaxV, en de kamer ruikt weer fris na het dweilen.
https://www.amazon.nl/gp/product/B08XB8ZX71
Kwam deze ook tegen op amazon, ik ga dit meteen even bestellen.
Thx

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Laatst online: 17:00

Agent47

I always close my contracts.

Detmer schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 14:43:
[...]

Hij staat bij mijn vriendin. Zal van het weekend even een foto maken na een week. De grote borstel is het probleem niet omdat deze eenvoudig los te halen is om ze te verwijderen. De wielen (en dan met name het voorwiel) kunnen niet los en zijn daardoor een stuk lastiger.
De Roborock S7 heeft dit probleem bijna niet. Is wel wat duurder. Ik ben ook voor deze aan het sparen.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theetjuh
[...]

De wielen (en dan met name het voorwiel) kunnen niet los en zijn daardoor een stuk lastiger.
Die kunnen wel los hoor ... het is even een keer wrikken, maar als je het eenmaal weet ... is het zo gebeurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer

Detmer

Professioneel prutser

Theetjuh schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 15:30:
[...]

Die kunnen wel los hoor ... het is even een keer wrikken, maar als je het eenmaal weet ... is het zo gebeurt :)
Not sure if serious B) . Hoe dan? Ik heb het wel eens geprobeerd, maar moest zoveel kracht zetten dat ik maar ben gestopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theetjuh
Detmer schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 15:35:
[...]

Not sure if serious B) . Hoe dan? Ik heb het wel eens geprobeerd, maar moest zoveel kracht zetten dat ik maar ben gestopt.

Of vanaf 0:23 de iets officiëlere

[ Voor 2% gewijzigd door Theetjuh op 26-04-2022 17:16 . Reden: 2de filmpje vanaf 0:23 laten afspelen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
[...]

De wielen heb ik nog niet gecheckt van de S7, maar dat viel bij de S5 altijd wel mee.
Zal van de week eens kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
@Detmer @Theetjuh Dat voorwieltje halen we er elke 'TLC' even uit. Heb je met de vingers al voldoende grip op, vinden wij.

Interessant te leren dat zo nodig zelf ook open kan, maar ik verwacht daar eerlijk gezegd weinig aan te treffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
Gwaihir schreef op woensdag 27 april 2022 @ 13:13:
@Detmer @Theetjuh Dat voorwieltje halen we er elke 'TLC' even uit. Heb je met de vingers al voldoende grip op, vinden wij.
Ja daarmee doe ik het nu geregeld ook, maar de eerste keren lukte me dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
  • Laatst online: 21-03 23:18
Heeft iemand nog een goede / recente aanbieding voor de S7 gezien? Bij het doorlezen van dit topic kwam ik prijzen tegen van 419 maar dat vind ik nu (nog) niet.

Ik heb ook nog gekeken naar de S7 MaxV, maar die lijkt boven de 800 euro te zitten dus dan lijkt de S7 me een prima keus. De dweilfunctie sprak mijn vrouw erg aan, dus dan kom je al vrij snel op de S7 uit zo te zien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 09:48
Renkie schreef op donderdag 28 april 2022 @ 12:33:
Heeft iemand nog een goede / recente aanbieding voor de S7 gezien? Bij het doorlezen van dit topic kwam ik prijzen tegen van 419 maar dat vind ik nu (nog) niet.

Ik heb ook nog gekeken naar de S7 MaxV, maar die lijkt boven de 800 euro te zitten dus dan lijkt de S7 me een prima keus. De dweilfunctie sprak mijn vrouw erg aan, dus dan kom je al vrij snel op de S7 uit zo te zien :)
Ik heb er destijds 419 voor betaald maar dat was nog voordat ze de BTW gerekend moest worden. Dat is nu precies een jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
Binnetie schreef op donderdag 28 april 2022 @ 12:41:
[...]

Ik heb er destijds 419 voor betaald maar dat was nog voordat ze de BTW gerekend moest worden. Dat is nu precies een jaar geleden.
idem, dat was de pre-order :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oyay
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-05 10:16
Ok.

Medetweakers. Ik heb de Roborock Q7max nu een 2 weken in gebruik en dat ding werkt perfect. Goede zuigkracht en navigeert zo goed als vlekkeloos!

Nu had ik de Q7max gekocht omdat ik eigenlijk zoiets had van "we zullen de dweil functie niet veel gebruiken". Nu blijkt dat we het toch wel handig vinden. De Q7max doet stofzuigen en dweilen tegelijk omdat je de doek er zelf op zet en af haalt wanneer nodig of niet nodig. Op zich niet erg maar wij hebben tapijt staan op 2 plekken en daardoor moeten wij dus werken met No-Go en\of No-Mop zones. Wat we liever niet doen

Oplossing is dus De Q7max naar de eerste verdieping (planning voor een 2e robot was er al) waar nergens tapijt ligt en voor de beneden verdieping een andere robot kopen.

Welke apparaat zou je\jullie aanraden als men ook vol automatisch wil dweilen? (doek vervangen natuurlijk handmatig :D )

If The Bitch Don't Like Me Something Must Be Wrong With The Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakuna_Matata
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-07-2024

Hier ook aan het mee lezen inderdaad. Black Friday duurt nog wel even helaas ;(

P6 MY22

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Hakuna_Matata schreef op donderdag 28 april 2022 @ 23:56:
[...]

Hier ook aan het mee lezen inderdaad. Black Friday duurt nog wel even helaas ;(
Laagste was ik kon vinden was 450 euro via Geekbuying. Kunt een coupon krijgen voor wat extra korting. Het is echter een soort van Ali express.

Zelf heb ik nu 499 betaald bij Amazon. Zie die 5 tientjes als een soort van verzekering. Mochten we aanspraak moeten maken op de garantie.

Pakket naar China of Hongkong is 70 Euro. Spreek uit ervaring... Gaat vaak mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:42
oyay schreef op donderdag 28 april 2022 @ 16:45:
Ok.

Medetweakers. Ik heb de Roborock Q7max nu een 2 weken in gebruik en dat ding werkt perfect. Goede zuigkracht en navigeert zo goed als vlekkeloos!

Nu had ik de Q7max gekocht omdat ik eigenlijk zoiets had van "we zullen de dweil functie niet veel gebruiken". Nu blijkt dat we het toch wel handig vinden. De Q7max doet stofzuigen en dweilen tegelijk omdat je de doek er zelf op zet en af haalt wanneer nodig of niet nodig. Op zich niet erg maar wij hebben tapijt staan op 2 plekken en daardoor moeten wij dus werken met No-Go en\of No-Mop zones. Wat we liever niet doen

Oplossing is dus De Q7max naar de eerste verdieping (planning voor een 2e robot was er al) waar nergens tapijt ligt en voor de beneden verdieping een andere robot kopen.

Welke apparaat zou je\jullie aanraden als men ook vol automatisch wil dweilen? (doek vervangen natuurlijk handmatig :D )
Dan kom je automatisch uit op de S7 of S7 MaxV. Voor zover ik weet zijn dat de enige robots die hun dweil kunnen optillen en daarmee in een keer de hele kamer kunnen doen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoedje
We hebben inmiddels een kleine week de S7 MaxV. Ten opzicht van de Ecovacs N8 Pro+ weer een enorme stap omhoog:

- Meest opvallende en wat ik niet had verwacht is het verschil in bouwkwaliteit. Het voelt allemaal een stuk degelijker aan.
- Ook onverwacht is de snelheid van de S7 MaxV. Het lijkt also Verstappen de vloeren aan de zuigen is. Vroem... vroem.
- De navigatie is op een nog hoger niveau dan de Ecovacs. Al vind ik het wel jammer dat bij kleine opstaande randen de bumper vooral wordt gebruikt i.p.v. de camera. Dat zou toch beter moeten kunnen.
- Het optillen van de dweil is echt ideaal. Niet meer de dweil verwijderen om weer apart de kleden te stofzuigen. Ook dweilt deze robot een stukken beter. Ik vermoed door het vibreren van de dweil.
- De Roborock app _/-\o_ . Kamers niet meer willekeurig vergeten of overschrijven. Zelf kunnen kiezen om een kamer toe te kunnen voegen. Siri Shortcuts. Robot kunnen delen met een andere gebruiker. Wat een fantastische app!

Nu is het wachten op de Ultra dock, die hopelijk begin juni uitkomt.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jarrovski75
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:20

Misschien deze shop op Ali in de gaten houden: https://nl.aliexpress.com/store/912800209

Vorige week een S7+Dock voor totaal €604 kunnen bestellen. Dock is gisteren geleverd vanuit CZ, de S7 wordt waarschijnlijk vandaag geleverd. Was mogelijk een foutje in de pricing maar wellicht maken ze nog wel een keer zo'n foutje.. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-I70N64tg67YswyK9GZRLwWy-pQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zms6ZOaVgnrpajj7JddfYVGi.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• brutusl
  • Laatst online: 21:44

Bij Amazon.es voor € 434,88 incl. verzenden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theetjuh
brutusl schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 08:50:
[...]

Bij Amazon.es voor € 434,88 incl. verzenden
Qua garantie misschien een iets betere keuze dan waar @Jarrovski75, daarbij een voordeel dat je em direct kunt bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:15
Snotgeit schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 16:25:
Heb net de Ecovacs Deebot OZMO T8+ kunnen bestellen voor 470 euro op Amazon Marketplace.
Hoe bevalt ie so far?

Ik zit er ook aan te denken nu ie weer 500 is.
pricewatch: Ecovacs Deebot OZMO T8+

Ik blijf het moeilijk vinden om de dweilfunctie te beoordelen, zelfs na de zovele reviews.
Hoeveel beter is bv een Braava m6/250, en hoeveel slechter is dat nog dan met de hand?

Onze kleine meid van 1 jaar gooit behoorlijk wat eten op de grond, hoe gaan de apparaten om met verse plakkerige etenswaren (ik pak de "grote" stukken natuurlijk wel even met de hand op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snotgeit
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-05 11:32
mitsumark schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 00:09:
[...]

Hoe bevalt ie so far?

Ik blijf het moeilijk vinden om de dweilfunctie te beoordelen, zelfs na de zovele reviews.
Hoeveel beter is bv een Braava m6/250, en hoeveel slechter is dat nog dan met de hand?

Onze kleine meid van 1 jaar gooit behoorlijk wat eten op de grond, hoe gaan de apparaten om met verse plakkerige etenswaren (ik pak de "grote" stukken natuurlijk wel even met de hand op).
Ik heb mijn order gecancelled, leek toch een dubieuze aanbieder.
Maar heb een S6MaxV nu, en die bevalt uitstekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
[...]

Hier de brava m6. 'Dweilen' wil ik het echt niet noemen. 'Nat doekje over de grond slepen' wel.
Lust ook veel (prijzig) schoonmaakmiddel, dus ik ben overgestapt op karcher, veel minder van nodig.
Kan ook niet over de drempels hier (8mm) heen.
Veel extra doekjes nodig, tenzij je dagelijks wast.

Verwacht dus geen 'roomba stofzuiger kwaliteit' van zo'n ding 😐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online

Hier een roomba i7+, haar tot m'n middel en 3 langharige katten. Eigenlijk no problem. Wel regelmatig haren verwijderen maar dat is simpel, en de stofzuiger loopt ook niet vast met een hoop haar eromheen tot nu toe.
Nog nooit een schaar oid nodig gehad iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
torretje2012 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:59:
[...]
arme antieke wuppie, die zijn onderhand vast geld waard :+ Is het gelukt met het terugdraaien van de borstels om z'n leven te redden?
Terugdraaien? Kan dat? Hoeft iig niet, de borstels klikken er makkelijk uit.
Wups heeft het overleefd, kunnen veel hebben hoor die dingen! Incluis speeltje zijn van maine coons. Top kattenspeelgoed, jammer dat ze er niet meer zijn...

[ Voor 10% gewijzigd door dragon2 op 30-04-2022 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
[...]

Hoe bevalt ie so far?

Bij nat voedsel zou ik er eerst zelf een doekje overheen halen. Anders wordt het waarschijnlijk gewoon uitgesmeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
barrymossel schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 10:05:
[...]

Bij nat voedsel zou ik er eerst zelf een doekje overheen halen. Anders wordt het waarschijnlijk gewoon uitgesmeerd.
Ja, het gros ruim ik wel op, ik doel ook niet op soep of yoghurt. Meer doperwtjes, spaghetti, aardappel, dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
mitsumark schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 11:29:
[...]

Ja, het gros ruim ik wel op, ik doel ook niet op soep of yoghurt. Meer doperwtjes, spaghetti, aardappel, dat soort dingen.
Ook dat zou ik even zelf opruimen. Een opgedroogd erwtje hier en daar is geen probleem. Aardappelen al iets meer. Spaghetti wordt denk ik gewoon door je huis gesleept.

Het kost je even wat meer moeite, maar voor je het weet zijn ze groot... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassos30
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10-05 07:43
Klein vraagje. Heeft iemand een linkje voor betere kwaliteit roborock s5max onderdelen? Heb nu al bij meerdere shops besteld maar krijg dan vaak goedkope meuk binnen, iig zeker geen orgineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer

Detmer

Professioneel prutser

Ik heb het geprobeerd met de Eufy, maar ik moet zoveel kracht zetten en dan is er nog geen beweging in te krijgen. Als ik meer kracht zet ben ik bang dat er dingen gaan breken.
Gwaihir schreef op woensdag 27 april 2022 @ 13:13:

Interessant te leren dat zo nodig zelf ook open kan, maar ik verwacht daar eerlijk gezegd weinig aan te treffen.
Kijk, in ieder geval fijn om te weten dat het bij de Roborock wel kan

De eufy heb ik vorige week zoveel mogelijk schoongemaakt en heeft deze week 1x een rondje door de woonkamer gedaan. Dit is het resultaat nu: *Het voorwieltje heb ik niet verder schoon gemaakt vorige week. Was er even klaar mee :) .
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cNuDW4TmLSnaUeu3SwTIlH5btac=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SjKWRnd0FFrvpoQr4hMuk9V8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tnJj4R8dSeylRvVptwTQOxyjWzI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gNpPq3Rq1rf3G8c7GpeLdYEe.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8slDA-mayiIFCEATVb-jY0bsT_M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s8YgjEWl48efgANbxBPwyFz5.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fops
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:15
Ik ben ook aan het rondkijken voor een robotstofzuiger.
Twijfel nu tussen een Roborock S5 Max of Roborock S7.
We hebben een geoliede Houten vloer en bij de zithoek ligt daar een hoogpolig tapijt op.
Nu las ik dat je wel no mop zones in kan stellen, maar ik denk dat de natte dweil dan nog over het tapijt sleept. Iemand hier ervaring mee?
En als ik dweilen niet gebruik, is de S7 dan alsnog de betere keus of voldoet de S5 Max dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:47

de Peer

under peer review

The Fops schreef op zondag 1 mei 2022 @ 21:11:
Ik ben ook aan het rondkijken voor een robotstofzuiger.
Twijfel nu tussen een Roborock S5 Max of Roborock S7.
We hebben een geoliede Houten vloer en bij de zithoek ligt daar een hoogpolig tapijt op.
Nu las ik dat je wel no mop zones in kan stellen, maar ik denk dat de natte dweil dan nog over het tapijt sleept. Iemand hier ervaring mee?
En als ik dweilen niet gebruik, is de S7 dan alsnog de betere keus of voldoet de S5 Max dan ook?
Ja beter maak je er een no go zone van tijdens dweilen.
En bij gewoon zuigen laat je hem wel alles doen

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fops
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:15
de Peer schreef op zondag 1 mei 2022 @ 21:16:
[...]

Ja beter maak je er een no go zone van tijdens dweilen.
En bij gewoon zuigen laat je hem wel alles doen
Ok. En heeft de S7 dan nog betere prestaties met stofzuigen dan de S5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

The Fops schreef op zondag 1 mei 2022 @ 21:43:
[...]

Ok. En heeft de S7 dan nog betere prestaties met stofzuigen dan de S5?
Volgens mij niet. Maar daar is veel over geschreven in dit topic dus eenvoudig terug te lezen.

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PTish
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:40
Ook hier een vraag over de roborock S7; Kan iemand mij vertellen wat de hoogte is? Ik bedoel dan niet de totale hoogte met de sensor, maar van de zijkant zeg maar.

Ik heb hier een kastenwand waarbij de lades iets verder naar voren komen (1 a 2 cm). Mijn huidige roomba is exact de hoogte dat hij er onderdoor schuurt en dus zichzelf beschadigd aan de bovenkant en de kasten aan de onderkant.

Op internet vind ik helaas enkel de hoogtes met de sensor, terwijl dat dus niet het probleem is.

Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

PTish schreef op zondag 1 mei 2022 @ 21:50:
Ook hier een vraag over de roborock S7; Kan iemand mij vertellen wat de hoogte is? Ik bedoel dan niet de totale hoogte met de sensor, maar van de zijkant zeg maar.

Ik heb hier een kastenwand waarbij de lades iets verder naar voren komen (1 a 2 cm). Mijn huidige roomba is exact de hoogte dat hij er onderdoor schuurt en dus zichzelf beschadigd aan de bovenkant en de kasten aan de onderkant.

Op internet vind ik helaas enkel de hoogtes met de sensor, terwijl dat dus niet het probleem is.

Dank!
Ik meet 7,9cm, vloer tot bovenkant randje van de bumper.

[ Voor 6% gewijzigd door TommyGun op 02-05-2022 10:43 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:17
Onze Roborock S5 is vandaag voor het eerst door stront gereden, de hele woonkamer zat onder de schijt, en de stofzuiger ook ;(

We hebben al zo’n 4 jaar een robot stofzuiger en dit is nog nooit gebeurd.

Maar wat een bende zeg, schoonmaken van de stofzuiger viel nog wel mee. Maar het laminaat zat er goed onder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

BlazeMuis schreef op maandag 2 mei 2022 @ 10:52:
Onze Roborock S5 is vandaag voor het eerst door stront gereden, de hele woonkamer zat onder de schijt, en de stofzuiger ook ;(

Maar wat een bende zeg, schoonmaken van de stofzuiger viel nog wel mee. Maar het laminaat zat er goed onder.
Beter had je er eentje met ReactiveAI gekocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Theetjuh schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:17:
[...]

Hmmm apart, die van ons doet het prima op de droogloop mat.
Nu hebben we geen zwarte, maar een donker antraciet gekleurde.
Ik ga ze maar afdekken ( https://www.etsy.com/nl/l...or-cover-past-roborock-s7 ).

Blijkbaar een bekend probleem; https://www.reddit.com/r/...ihb/s7_black_rug_problem/

Verder geen afgronden alhier :P

[ Voor 12% gewijzigd door TommyGun op 02-05-2022 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:41
BlazeMuis schreef op maandag 2 mei 2022 @ 10:52:

Rijdt hij normaal om de stront heen of lag er nu voor het eerst stront in je woonkamer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:17
GoEV6 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 13:15:
[...]

Rijdt hij normaal om de stront heen of lag er nu voor het eerst stront in je woonkamer?
Een van de katten had voor het eerst op de grond lopen kakken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik ontdekte afgelopen weekend ook iets vreemds. Langs een muur zag ik 2 evenredige strepen op de laminaatvloer. Nu dacht ik dat het speelgoed van m'n dochter was, maar zij gaat niet strak langs de muur met haar kinderwagen.
Na wat onderzoek bleek dit van de Roborock S7 te zijn. Ik heb geprobeerd de strepen schoon te maken, maar ik krijg dit niet weg. Heel vreemd. Iemand met een laminaatvloer een soortgelijk probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Binnetie schreef op maandag 2 mei 2022 @ 13:47:
Ik ontdekte afgelopen weekend ook iets vreemds. Langs een muur zag ik 2 evenredige strepen op de laminaatvloer. Nu dacht ik dat het speelgoed van m'n dochter was, maar zij gaat niet strak langs de muur met haar kinderwagen.
Na wat onderzoek bleek dit van de Roborock S7 te zijn. Ik heb geprobeerd de strepen schoon te maken, maar ik krijg dit niet weg. Heel vreemd. Iemand met een laminaatvloer een soortgelijk probleem?
Geen last van op onze PVC vloer, maar probeer eens met een gum? Is wellicht rubber van de wieltjes?

Pas op met (agressieve) middeltjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
@TommyGun goede tip, ga ik eens proberen. Gekke is wel dat het precies langs de muren is en niet in het midden van de kamer. Ik vermoed ook dat het rubber is van de wieltjes, die heb ik bekeken en daar zie ik niets geks aan.
Ik spray wel eens een paar pufjes allesreiniger over de vloer voordat hij gaat dweilen, maar niet bij de muren in de beurt. Daar kan het ook niet van zijn.

Edit:
Inmiddels geprobeerd met een gum, maar dit heeft geen resultaat opgeleverd.

Zie foto van hoe het eruit ziet wanneer de zon erop schijnt

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/hjcmVtZx/IMG-20220502-185344.jpg

Hier die je het iets minder goed:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/mk6FxNLN/IMG-20220502-191419.jpg

Het zijn een soort van krassen, maar zodra er een deur of kozijn zit dan zie je de sporen ook evenredig opzij gaan. De hele vloer zit vol krassen als je erop de neus op zit. Maar goed daar is een vloer ook deels voor.
Vreemde is dat ik het bij andere muren niet zie. Of het komt door het lichtinval dat je het niet ziet.

[ Voor 46% gewijzigd door Binnetie op 02-05-2022 20:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jarrovski75
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:20
Jarrovski75 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 08:42:
[...]

Misschien deze shop op Ali in de gaten houden: https://nl.aliexpress.com/store/912800209

Vorige week een S7+Dock voor totaal €604 kunnen bestellen. Dock is gisteren geleverd vanuit CZ, de S7 wordt waarschijnlijk vandaag geleverd. Was mogelijk een foutje in de pricing maar wellicht maken ze nog wel een keer zo'n foutje.. :)

[Afbeelding]
Ik zie dat dezelfde shop de S7 en de dock net weer in de aanbieding heeft, beide +/- €100 eraf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

@Jarrovski75 thanks, dock besteld!

@Binnetie poeh heftig, dat zijn geen rubber strepen volgens mij. Lijken wel krassen... draaien de wielen wel (soepel)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:27
Heb een S5 max. Wie heeft er ervaring met schoonmaakspul in het reservoir?

En wat is het verschil tussen alleen water gebruiken en het schoonmaakmiddel toevoegen.

Graag jullie ervaringen.

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Bravertal schreef op maandag 2 mei 2022 @ 22:50:

En wat is het verschil tussen alleen water gebruiken en het schoonmaakmiddel toevoegen.

Graag jullie ervaringen.
Als je iets terug leest, maximaal een week, DNA is dat besproken. Ook wat voor type schoonmaakmiddelen enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Binnetie schreef op maandag 2 mei 2022 @ 15:05:
@TommyGun goede tip, ga ik eens proberen. Gekke is wel dat het precies langs de muren is en niet in het midden van de kamer. Ik vermoed ook dat het rubber is van de wieltjes, die heb ik bekeken en daar zie ik niets geks aan.
Ik spray wel eens een paar pufjes allesreiniger over de vloer voordat hij gaat dweilen, maar niet bij de muren in de beurt. Daar kan het ook niet van zijn.

Edit:
Inmiddels geprobeerd met een gum, maar dit heeft geen resultaat opgeleverd.

Zie foto van hoe het eruit ziet wanneer de zon erop schijnt

[Afbeelding]

Hier die je het iets minder goed:
[Afbeelding]

Het zijn een soort van krassen, maar zodra er een deur of kozijn zit dan zie je de sporen ook evenredig opzij gaan. De hele vloer zit vol krassen als je erop de neus op zit. Maar goed daar is een vloer ook deels voor.
Vreemde is dat ik het bij andere muren niet zie. Of het komt door het lichtinval dat je het niet ziet.
Dat is inderdaad het spoor van de roborock. Wel vreemd dat het op beide wielen is. Het patroon laat de bot ook altijd eerst langs de muren rijden en dan pas de rest. Zo werkt de s7 in ieder geval hier.

Dacht misschien allesreiniger te lang op de vloer en de toplaag daardoor week geworden. Vervolgens de s7 eroverheen... Maar dan zou je het eerder in het midden verwachten als dat als laatste wordt gepakt.

Ga het hier ook even goed in de gaten houden. Hebben een gietvloer en dat kan al helemaal niet tegen dit soort dingen. Hoe lang heb je de s7 al?

Edit:
Je bent niet de enige volgens mij
https://www.google.com/se...&biw=384&bih=723&dpr=2.81

Edit2: zie ook Reddit soortgelijke strepen. Overigens kregen wij ook van die doffe plekken door het dweilen met allesreiniger.
Er uiteindelijk weer af gekregen door te dweilen met schoonmaakazijn met water.

[ Voor 11% gewijzigd door AndereKoekoek op 02-05-2022 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Schijnt dus wel echt een ding te zijn en heb zo al 10 mensen gevonden die dit issue hebben. Al zijn ze er niet over uit wat het veroorzaakt.

Kan mijn s7 nog retourneren en zit er toch wel sterk over na te denken om dit te doen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Er zitten 4 van die pinnetjes voor de borstel en die raken de grond. Als daar zand achter blijft hangen dan gaat ie over de grond heen schuren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0psaGW-DzwN77SDeNdA_3UUTo7E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BiZ7omK46qQXSQgzQKZTZSvQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Laatste post van mij vanavond.
Ben al aan het oriënteren voor een andere robo vac.

Maar zie dus dat de Roomba i7 en j7 ook van die plastic blokjes/tanden hebben. Daar lees je dan weer niks over eventuele krassen.

Alleen mensen die vragen of de Roomba krassen maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Volgens mij zit de brush (cover) er dan niet goed in/op hoor, die pinnen horen de vloer niet te raken. Zal morgen eens checken hoe ze bij mij uitsteken, maar ik heb er iig geen last van.

Edit, zie ook

https://www.reddit.com/r/...s/p0wt90/comment/hon7mtf/

Dat, icm met Max zuigkracht waardoor de robot lager komt te liggen, zal het probleem wel zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door TommyGun op 03-05-2022 00:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Graag jullie ervaringen.
is 1 van de meest gestelde vragen in dit topic. Dus even zoekfunctie gebruiken en je hebt een berg aan ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst

Graag jullie ervaringen.
Las op Reddit dat ze dit erin gooien:
https://www.kruidvat.nl/s...niger-navulling/p/5046693

Besteld, maar nog niet ontvangen dus weet nog niet hoe goed het werkt.
Merk dat de machine met moppen soms wat muf ruikt (deed moppen en zuigen tegelijk). Nu laat ik m 3x per week zuigen en 1x alleen moppen, kijken of dat helpt.
En dan wat van dat swifferspul erbij, is het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
Zolang het niet bijt of bubbeld, moet het geen probleem zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:07
Ik doe een klein beetje (theelepel of zo) allesreiniger in het reservoir van mijn S7, ik heb het idee dat het wel een beetje helpt met dweilen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik doe ook een bodempje van een dopje allesreiniger in het reservoir van onze S7, ruikt het lekker fris van en ik merk geen strepen of andere rare zaken. En voor de plavuizen beneden wat schoonmaakazijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

TommyGun schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 00:04:
Volgens mij zit de brush (cover) er dan niet goed in/op hoor, die pinnen horen de vloer niet te raken. Zal morgen eens checken hoe ze bij mij uitsteken, maar ik heb er iig geen last van.

Edit, zie ook

https://www.reddit.com/r/...s/p0wt90/comment/hon7mtf/

Dat, icm met Max zuigkracht waardoor de robot lager komt te liggen, zal het probleem wel zijn.
Niet helemaal goed te zien maar 2 tandjes raken de tafel sowieso niet bij mij;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kc6_BMf7jDAripn13vOxgsp2poM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BK5iPiYkXuL7KyZmHSMT0z8C.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door TommyGun op 03-05-2022 09:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Binnetie
AndereKoekoek schreef op maandag 2 mei 2022 @ 23:01:
[...]

Dat is inderdaad het spoor van de roborock. Wel vreemd dat het op beide wielen is. Het patroon laat de bot ook altijd eerst langs de muren rijden en dan pas de rest. Zo werkt de s7 in ieder geval hier.

Dacht misschien allesreiniger te lang op de vloer en de toplaag daardoor week geworden. Vervolgens de s7 eroverheen... Maar dan zou je het eerder in het midden verwachten als dat als laatste wordt gepakt.

Ga het hier ook even goed in de gaten houden. Hebben een gietvloer en dat kan al helemaal niet tegen dit soort dingen. Hoe lang heb je de s7 al?

Edit:
Je bent niet de enige volgens mij
https://www.google.com/se...&biw=384&bih=723&dpr=2.81

Edit2: zie ook Reddit soortgelijke strepen. Overigens kregen wij ook van die doffe plekken door het dweilen met allesreiniger.
Er uiteindelijk weer af gekregen door te dweilen met schoonmaakazijn met water.
Dank voor je posts. Blijkbaar zijn er meer mensen met dit probleem. Het vreemde is dat mijn vriendin ook een S7 heeft en zij heeft totaal geen krassen, haar vloer is zelfs van een heel goedkoop type wat de huurbaas erin heeft laten leggen. Als je een schaar laat vallen heb je al een stukje eruit. Dat is bij mij niet zo.

Ik ga denk ik maar eens testen met schoonmaakazijn om het te verwijderen, maar ik vrees dat het krassen zijn. Wat ik zeg het is aan 1 kant van de muur en een stukje in het midden van mijn vloer. Maar niet aan de andere kant waar meubels staan.
Ik heb ook eens gekeken naar die tandjes op de vloer, dan zit de borstelhouder niet goed.
Hier zie je hoe hij moet zitten, anders gaat hij inderdaad over de vloer heen:

Wat betreft het instellen van de zuigkracht, daar zit iets in. Ik laat hem altijd op maximale zuigkracht zijn werk doen, want je denkt dat hij dan alles goed oppakt. Maar hij zuigt zuigt zich dan meer aan de vloer 'vast'. Het is meer bedoeld voor vloerbedekking.

Wat het nog kan zijn is dat schoonmaakmiddel ervoor gezorgd heeft dat de wielen week worden en een soort van afgeven. Eerst maar eens met schoonmaakazijn proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-05 12:27
Ik heb de Roborock 7 maxV aangeschaft en gisteren enkele rondjes laten lopen. Ik kom van een oude Neato 85 , waarvan ik heel tevreden was. Helaas wat overleden naar vele jaren dienst. Het valt me direct op dat de robotstofzuigers van nu, heel wat extra mogelijkheden hebben :-) Ik ben op dit moment zwaar onder de indruk van de S7 maxV. Ingenieuze herkenning van tapijt, 'mopping' mogelijkheden, roborock app, etc. Ik vind het echter wel een kleine opvangbak tegenover mijn oude Neato.

De videocall mogelijkheid is geinig, maar ik denk niet dat ik hier veel gebruik zal van maken :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoedje
Doe jezelf een plezier en koop er een auto-empty dock bij. Ik wacht nog op de fill-wash-empty dock, maar ook de dock die alleen de stofbak leegt is al ideaal. Na een half jaar daarmee is het nu weer wennen om elke keer het bakje te legen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:26
Dat hangt ook wel erg af van je leefsituatie. Bij ons tweepersoons huishouden zuigt de Roomba elke ochtend in ~30 minuten de huiskamer schoon, geen huisdieren. Parketvloer met een groot kleed in woonkamer. We lopen niet met schoenen in huis.
De overige ruimtes worden 1 keer in de zoveel dagen gestofzuigd. Overal vrij hoge drempels, de robotstofzuiger moet dus echt even ergens worden neergezet.

Het bakje van de Roomba is niet echt groot, maar na een week zit hij nog niet vol. Ik maak hem standaard elk weekend leeg, maar als ik dat een keer een week vergeet is er niets aan de hand.

Ik zou er zelf dus nooit een auto-empty dock bij overwegen! Ook omdat je dan meestal (altijd?) vast zit aan dure zakken voor in het dock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jnaaazer
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 21:27
coase schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 16:00:
Ik heb de Roborock 7 maxV aangeschaft en gisteren enkele rondjes laten lopen. Ik kom van een oude Neato 85 , waarvan ik heel tevreden was. Helaas wat overleden naar vele jaren dienst. Het valt me direct op dat de robotstofzuigers van nu, heel wat extra mogelijkheden hebben :-) Ik ben op dit moment zwaar onder de indruk van de S7 maxV. Ingenieuze herkenning van tapijt, 'mopping' mogelijkheden, roborock app, etc. Ik vind het echter wel een kleine opvangbak tegenover mijn oude Neato.

De videocall mogelijkheid is geinig, maar ik denk niet dat ik hier veel gebruik zal van maken :-)
Is die maxv al ergens te koop dan? Op ali zie ik alleen wat onbetrouwbare winkels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
chielmi schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 08:29:
Dat hangt ook wel erg af van je leefsituatie.

[...]

Ik zou er zelf dus nooit een auto-empty dock bij overwegen! Ook omdat je dan meestal (altijd?) vast zit aan dure zakken voor in het dock.
Idem, hier ook niet zo'n ding ... ik moet het stofbakje maar eens in de week leegzuigen en dan maak ik hem toch geregeld al helemaal schoon van haren etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:23
Jnaaazer schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 08:37:
[...]

Is die maxv al ergens te koop dan? Op ali zie ik alleen wat onbetrouwbare winkels
Volgens mij heeft amazon.de deze wel te koop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
chielmi schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 08:29:
Deze is gewoon zonder zak te gebruiken: https://www.amazon.nl/rob...apel-zwart/dp/B0969X3QV6/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Theetjuh schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 09:08:
[...]

Idem, hier ook niet zo'n ding ... ik moet het stofbakje maar eens in de week leegzuigen en dan maak ik hem toch geregeld al helemaal schoon van haren etc.
Heb zelf geen docking station, maar twijfel er soms wel over.
Lopen zelf niet met schoenen in huis, dus er is weinig zand etc wat wordt opgezogen.
Dan blijft er voornamelijk stof over en dat gaat ook in het filter zitten.

Het docking station zuigt óók het filter wel schoon na iedere ronde.
Zelf sta ik in een stofwolk het filter schoon te kloppen op de rand van de grijze container.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Dock met water lijkt me wel handig, maar zonder die waterversie moet je toch elke keer dat bakje eruit halen om water bij te vullen, dan is het nauwelijks moeite om 'm ook even leeg te kloppen.
Op een Q7, weet niet of S7 ook water en stof in 1 heeft.

[ Voor 13% gewijzigd door matthijst op 04-05-2022 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb nog eens gekeken naar mijn probleem met krassen op een bepaald deel van de vloer met de S7

Je ziet hier dat de flexibele zuigmond scheef in het bakje zit. Ik heb er even 2 rode streepjes gezet om het te verduidelijken.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/kgQtFMT7/IMG-20220503-203923.jpg

Hier een filmpje dat er 'speling' in zit

Het viel me op dat er 2 zwarte hoekjes best bekrast waren. Ik heb toen de afstand tussen deze 2 hoekjes opgemeten en vergeleken met de strepen/krassen op de vloer. Deze bleken overeen te komen: 20cm zit er tussen.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/W4sq9Ryg/Roborock-S7.png

In dit filmpje zie je ook weer de speling

De 4 plastic tandjes blijven van de grond
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/3RXv988X/IMG-20220503-204437.jpg

Hier zie je alleen dat de borstel wel over de vloer gaat
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/fLndxtNW/IMG-20220503-204531.jpg

Even de S7 getest op de tafel toen hij ging draaien, hier zie je goed dat hij dus contact met de vloer maakt.

Toch blijf ik het gek vinden dat de sporen op de vloer maar aan 1 kant van de kamer zitten. Precies zichtbaar met bepaalde lichtinval. De andere muur heeft veel minder licht, dus mogelijk dat het daardoor vrijwel niet zichtbaar is.

Zijn er mensen met een S7 die ook speling in de zuigmond hebben? Dan kan ik dat in elk geval uitsluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-05 12:27
Jnaaazer schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 08:37:
[...]

Ik heb deze gekocht bij robocleaners zonder enige problemen. (enkel iets vertraagde levering) Maar telkens goed geholpen met mijn vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Hoedje schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 22:06:
Doe jezelf een plezier en koop er een auto-empty dock bij. Ik wacht nog op de fill-wash-empty dock, maar ook de dock die alleen de stofbak leegt is al ideaal. Na een half jaar daarmee is het nu weer wennen om elke keer het bakje te legen.
Eens. Ik heb nu een i7+, ik zou niet meer zonder kunnen!

Voor boven heb ik een e5, zonder dock dus, maar die gaat eeuwig mee voordat die vol zit want geen katten en ook veel minder mensen.

Voor beneden, met 3 langharige katten, kan ik dus niet meer zonder dock. Zo fijn, en de zakken zijn niet duur (24 stuks voor 29 euro bij ome Ali, doe ca. anderhalve maand met een zak met al dat haar en restjes grit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
coase schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 09:41:
[...]

Ik heb deze gekocht bij robocleaners zonder enige problemen. (enkel iets vertraagde levering) Maar telkens goed geholpen met mijn vragen.
Heb je de ultra gekocht of de gewone maxv

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Laatst online: 15:46

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Binnetie schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 09:34:
Ik heb nog eens gekeken naar mijn probleem met krassen op een bepaald deel van de vloer met de S7

....

Toch blijf ik het gek vinden dat de sporen op de vloer maar aan 1 kant van de kamer zitten. Precies zichtbaar met bepaalde lichtinval. De andere muur heeft veel minder licht, dus mogelijk dat het daardoor vrijwel niet zichtbaar is.

Zijn er mensen met een S7 die ook speling in de zuigmond hebben? Dan kan ik dat in elk geval uitsluiten.
Ik heb de S7 ook, maar niet die speling. Dat die zuigmond los in het systeem zit, hoort natuurlijk zo. Maar dat ie er scheef in zit niet. Ik vermoed dat er iets tussen het siliconen flapje en het systeem in is gekomen. Wellicht even openschroeven om te kijken?

ps:
Die S7 nu bijna een jaar in gebruik. Wat een monsterding. Zit er sterk aan te denken om een tweede te kopen. Is er al iets bekend over een S7 Maxv?

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitsumark
NeFoRcE schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 12:42:
[...]

ps:
Die S7 nu bijna een jaar in gebruik. Wat een monsterding. Zit er sterk aan te denken om een tweede te kopen. Is er al iets bekend over een S7 Maxv?
3 uur geleden 3 posts boven je.
https://www.robocleaners....ort=highest&brand=2668187
Pagina: 1 ... 105 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.