Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 104 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.161.677 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:51
S5 Max was gisteren in Pepper. Nu weg zie ik.
S7 365 hier in topic gepost.
Edit, ah, dat is een Q7.
https://www.geekbuying.co...acuum-Cleaner-497779.html

@barrymossel thanks, de 7 besteld.

[ Voor 52% gewijzigd door matthijst op 26-03-2022 09:07 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:18
matthijst schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 08:40:
S5 Max was gisteren in Pepper. Nu weg zie ik.
S7 365 hier in topic gepost:
https://www.geekbuying.co...acuum-Cleaner-497779.html

@barrymossel thanks, de 7 besteld.
Dat is de Q7, die heeft een minder goede dweil die ook niet omhoog te zetten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
:D
Lekker verwarrend al die typenummers.

Naja, heb geen tapijt, dus zal wel goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:51

Theo

moederbord

coelho schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 19:55:
[...]

Je generaliseert wel. Mijn S7 die met hoogfrequente trillingen dweilt doet wel degelijk iets. Natuurlijk zal dat 'iets' afhankelijk van de vuilheid van je vloer voor een deel ook uitsmeren zijn, maar vlekken zie ik niet meer op mijn zwarte tegels en mijn dweil is donkerbruin na een ronde.

Om bovenstaande wissel ik ook bij een intensieve dweilbeurt halverwege van dweil, meestal 2 of 3 rondes fine mopping en dan elke ronde met een nieuwe. Dat verschil zie je wel degelijk aan de dweil, die per ronde lichter van kleur blijft.
Heb je het wel eens getest door ook uitgebreid de vloer handmatig te dweilen nadat de S7 de vloer gereinigd heeft? Ik ging er namelijk ook vanuit dat mijn G1 best redelijk kon dweilen totdat ik het echt ging testen. Mijn donkere vloer zag er ook netjes uit nadat Newton 'm gezogen en gedweild had. Het nadeel (of voordeel) is dat je op donkere vloeren niet al het vuil kan zien, en met name donkere (uitgesmeerde) vlekken zie je gewoon erg lastig.

De S7 doet in principe ook niet heel veel meer dan een natte doek meeslepen. Dat je tijdens het dweilen zelf handmatig de dweil meerdere malen uitspoelt bevestigd exact het punt dat de dweilprestaties bedroevend zijn, en dat automatisch en zelfstandig dweilen niet kan met de S7. Als je in deze review van de ILIFE Shinebot W450 dweilrobot (met schoonwater en vuilwater tank) ook ziet hoe smerig het vuile water is na een echte dweilbeurt dan is het lastig voor te stellen dat een robot die een dweil sleept (en trilt) daar ook maar in de buurt kan komen. Onderstaande afbeelding komt uit die videoreview..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nYZeJb4E9qytumrdnD81bXvRvoM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/28EpPj5U4TomIjyQq0YpVxkV.png?f=user_large

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aukemuis
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
toch heb ik het idee dat er veel kleine stofdeeltjes alsnog door die dweil meegenomen worden. En ook het optische effect vind ik al een pluspunt.

Maar hetzelfde effect zie je als je de autostoelen die er keurig uitzien eens schoonmaakt met een waterstofzuiger of extractor. Wat er dan nog uitkomt is echt vergelijkbaar met bovenstaande afbeelding

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

spaceboy schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 14:36:
[...]

Hele interessante test die je daar gedaan hebt. Ik vraag me dat ook altijd af van onze Stoffel. Die heeft dan geen dweil, maar ook het bakje met stof/haren/gruis vind ik niet echt fascinerend vol na elke beurt. Maar met stof is het lastiger vergelijken dan de test die jij met de dweil hebt gedaan. Tenzij je een stofzuiger zonder zak hebt om een eerlijke vergelijking te maken. Heeft iemand op dat vlak ook al eens een oordeel geveld? Ik heb het idee dat onze robot-stofzuiger ook geen echte held is.

Then again: wij zijn zo sloppy dat we dan 1x per 2 maanden zouden stofzuigen. De robot aanzetten is laagdrempeliger. Iets is beter dan niets. :P
U vraagt wij draaien, ik was zelf namelijk ook erg benieuwd naar de effectiviteit van de robotzuiger gezien de dweil zwaar tegenvalt. Newton heeft afgelopen week ook dagelijks de benedenverdieping gezogen waarbij ik dagelijks het stofbakje reinig en leeg gooi. We wonen met z'n tweeën zonder huisdieren en hebben enkel harde vloeren. Vandaag heb ik de gewone stofzuiger goed schoongemaakt en geleegd. (wat nog best een lastige klus is gezien ik een zware vaste stofzuiginstallatie heb hangen met een 20 liter stofemmer, en een buisnetwerk in het huis en steek een lange stofzuigslang in de muur, dus het hele systeem moest 'even' schoon) en ben ik handmatig gaan stofzuigen direct nadat Newton klaar was. Om het eerlijk te houden heb ik enkel de gebieden gezogen die Newton ook doet. Dus ik heb niet de trap, niet het toilet, niet de gangkast, niet de technische ruimte en ook niet tussen de kussens van de banken en stoelen gedaan (wat ik gewoonlijk wel wekelijks doe, maar wat Newton niet kan doen helaas) met onderstaand resultaat. Links is wat Newton in één zuigbeurt heeft verzameld, en rechts is wat ik daarna met handmatig stofzuigen nog van de vloer heb gehaald. (De pen is niet opgezogen maar is enkel voor referentie :P )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m5MUefklrGh9BNvykchZPQ83Y5E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hk5CuTbfBwini5ob1E6VoJOd.jpg?f=fotoalbum_large

Dus een goede robotzuiger maakt het handmatig stofzuigen compleet overbodig voor het gebied waar deze bij kan komen. :D Gezien er veel gebieden zijn waar Newton niet bij kan zal het handmatig stofzuigen wel een aanvulling moeten blijven.
Edit: Ik heb de Xiaomi Vacuum Mop Essensial G1

[ Voor 3% gewijzigd door Theo op 28-03-2022 11:38 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
Ach, ik heb liever dat er eens in de drie dagen een natte lap goed stevig over de grond wordt getrokken, dan alleen drie keer per jaar echt gedweild. Ons gaat het om het zicht. Als het er schoon uitziet, is het ook schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:46

spaceboy

Op grote hoogte

Theo schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 14:46:
[...]

U vraagt wij draaien, ik was zelf namelijk ook erg benieuwd naar de effectiviteit van de robotzuiger gezien de dweil zwaar tegenvalt. Newton heeft afgelopen week ook dagelijks de benedenverdieping gezogen waarbij ik dagelijks het stofbakje leeg gooi. We wonen met z'n tweeën zonder huisdieren en hebben enkel harde vloeren. Vandaag heb ik de gewone stofzuiger goed schoongemaakt en geleegd. (wat nog best een lastige klus is gezien ik een zware vaste stofzuiginstallatie heb hangen met een 20 liter stofemmer, en een buisnetwerk in het huis en steek een lange stofzuigslang in de muur, dus het hele systeem moest 'even' schoon) en ben ik handmatig gaan stofzuigen direct nadat Newton klaar was. Om het eerlijk te houden heb ik enkel de gebieden gezogen die Newton ook doet. Dus ik heb niet de trap, niet het toilet, niet de gangkast, niet de technische ruimte en ook niet tussen de kussens van de banken en stoelen gedaan (wat ik gewoonlijk wel wekelijks doe, maar wat Newton niet kan doen helaas) met onderstaand resultaat. Links is wat Newton heeft verzameld, en rechts is wat ik daarna met handmatig stofzuigen nog van de vloer heb gehaald. (De pen is niet opgezogen :P )
[Afbeelding]

Dus een goede robotzuiger maakt het handmatig stofzuigen compleet overbodig voor het gebied waar deze bij kan komen. :D Gezien er veel gebieden zijn waar Newton niet bij kan zal het handmatig stofzuigen wel een aanvulling moeten blijven.
Edit: Ik heb de Xiaomi Vacuum Mop Essensial G1
Briljante test én mooie conclusie! Hartelijk dank, ik ben weer gerust gesteld. :) (y)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
JoSchaap schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 13:04:
[...]

jip gewoon als nieuwe verdieping laten draaien (roborock kan dit in ieder geval op de s5 en 7)
De S5 kan dit in principe niet (geen multi-level support). De S5 Max dan weer wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anitaatje12
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 13-05-2022
Theo schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 17:24:
[...]

Voozover ik weet zijn de ingewanden van elke middensegment robotstofzuiger behoorlijk gelijkwaardig, en verschillen ze vooral in functies en software, bijvoorbeeld de zuigkracht en de manier van navigatie, en hoe veel je vanuit een app kunt doen.

Een Xiaomi is wat goedkoper in aanschaf dan een Roomba, maar dat kan ook komen omdat je voor het merk betaalt. Voordeel van de Xiaomi is dat het een Chinees ding is, dus onderdelen zijn voor een appel en een ei op Ali te vinden. Het nadeel is echter dat de Xiaomi Chinees is, en je dus geen idee hebt waar je data heen gaat. (aan de andere kant, ik gebruik mijn Xiaomi zonder app, en dat werkt ook perfect, plus van Roomba weet je ook niet waar je data naar toe gaat).

Ik heb alleen ervaring met de Xiaomi, maar kan deze best aanraden:
- De navigatie/mapping is er goed en effectief, ook voor een model dat geen lidar heeft
- Je kan 'm zonder problemen in een andere ruimte/verdieping zetten en starten zonder dat 'ie moeilijk doet of z'n basisstaion nodig heeft.
- Ook zonder app werkt deze goed (je kan 'm alleen niet automatisch laten starten)
- Mijn 1G heb ik voor 120 euro kunnen kopen. VOor dat geld heb je nog niet eens een halve Roomba.
- Het HEPA filter en de zijborstels kosten los echt drie keer niks; voor 10 euro heb ik vier extra filters en acht borstels.
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik ga de Xiaomi dan toch nog niet afschrijven, het vervelende bij dit soort dingen vind ik namelijk vaak dat de onderdelen kapot gaan en niet te vervangen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droplollie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-09 12:18
Veel positieve reacties over de Roborock S7. De S5 en S6 verschillen ongeveer 150 euro. Is dat de meerprijs van de S7 waard? Waar zit dat 'm in eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Laatst online: 10:04

Osxy

Holy crap on a cracker

Ben aan het zoeken naar een robotstofzuiger. Oppervlakte is PVC zonder tapijt/kleden maar omdat ik meerdere katten en een hond heb zwerft er nog wel eens wat los spul. Dwijlen zou mooie bonus zijn maar moet vooral goed met haren om kunnen gaan.

Nu had ik de S5/Q7 Max en S7 gezien maar hoe goed is de obstacle avoidance van deze? Alternatief die ik op oog had was de Deebot N8 Pro+, hiervan lees ik dat de obstacle avoidance erg goed is.
Iemand hier input in? Kan weinig in dit topic vinden over obstacle avoidance.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Pepper.
335 voor de q7
425 voor de s7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 16:40
Ik heb al een tijdje de Deebot T8 AIVI. Eigenlijk nooit op gelet (of opgevallen), maar dat ding neemt ( vooral in de keuken) de "randjes" niet mee. En laten dat nou precies de randen zijn, waar logischerwijs de kruimels e.d. liggen.

Is dat ding op een of andere manier wijs te maken of te leren dat ie strak langs het randje moet? Ik heb de AIVI Smart al uitgezet, map vewijderd en een nieuwe map laten maken, maar hij blijft maar een cm of 15 uit de kant rijden.

Onderstaand een foto van de situatie. Bij de bruine kast (in het screenshot van de Deeboot map de bovenzijde) gaat hij er wel gewoon netjes langs. Het probleem onstaat bij de zwarte kasten (en ook zichtbaar op de map) dat hij significant meer "uit de kant" blijft dan bij de bruine. Echt heel typisch.. Het is ook geen strakke lijn (onderkant en linkerkant map), je ziet een golfbeweging. Zie wel wat ruis op de map, dan zijn denk ik de horizontale handgrepen, waarop hij waarschijnlijk dus mee de mist in gaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XLs0p6KAsr9RDBBdI2NtbbMZDvc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uoAXqLGY7FaNqRnEuMAbxtdM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zS549joOhQjaf1xXRpYeghtJJcA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1xV3OTJreZuPuIHlVZ4uz2Ik.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 62% gewijzigd door Ralphie op 29-03-2022 16:04 ]

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:11

jOzh

Sweet dude!

Ralphie schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:51:
Ik heb al een tijdje de Deebot T8 AIVI. Eigenlijk nooit op gelet (of opgevallen), maar dat ding neemt ( vooral in de keuken) de "randjes" niet mee. En laten dat nou precies de randen zijn, waar logischerwijs de kruimels e.d. liggen.

Is dat ding op een of andere manier wijs te maken of te leren dat ie strak langs het randje moet? Ik heb de AIVI Smart al uitgezet, map vewijderd en een nieuwe map laten maken, maar hij blijft maar een cm of 15 uit de kant rijden.
Vreemd gedrag... Mijn Deebot N8 gaat eerst langs de kanten van een kamer en vervolgens gaat hij het 'vakje inkleuren' zogezegd.

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Osxy schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:41:
Ben aan het zoeken naar een robotstofzuiger. Oppervlakte is PVC zonder tapijt/kleden maar omdat ik meerdere katten en een hond heb zwerft er nog wel eens wat los spul. Dwijlen zou mooie bonus zijn maar moet vooral goed met haren om kunnen gaan.

Nu had ik de S5/Q7 Max en S7 gezien maar hoe goed is de obstacle avoidance van deze? Alternatief die ik op oog had was de Deebot N8 Pro+, hiervan lees ik dat de obstacle avoidance erg goed is.
Iemand hier input in? Kan weinig in dit topic vinden over obstacle avoidance.
De S5, Q7 en S7 hebben niet echt obstacle avoidance. Dat zijn de S6 MaxV en S7 MaxV, die hebben o.a. een camera voor het zien en herkennen van obstakels. Die andere drie mappen de ruimte op basis van Lidar die sowieso een paar cm boven de grond "kijkt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Laatst online: 10:04

Osxy

Holy crap on a cracker

barrymossel schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 18:59:
[...]

De S5, Q7 en S7 hebben niet echt obstacle avoidance. Dat zijn de S6 MaxV en S7 MaxV, die hebben o.a. een camera voor het zien en herkennen van obstakels. Die andere drie mappen de ruimte op basis van Lidar die sowieso een paar cm boven de grond "kijkt".
Dan had ik de verhalen online verkeerd begrepen, ik dacht dat de S5 het wel had. Het is jammer dat er geen goed overzicht van het aanbod is met diverse features.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Droplollie schreef op maandag 28 maart 2022 @ 21:41:
Veel positieve reacties over de Roborock S7. De S5 en S6 verschillen ongeveer 150 euro. Is dat de meerprijs van de S7 waard? Waar zit dat 'm in eigenlijk?
Je hebt o.a. de S5, S5 Max, S6, S6 MaxV, Q7, S7 en S7 MaxV. Tussen welke wil je de verschillen weten?

En verder: https://smartrobotreviews...oborock-comparison-chart/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• barrymossel
Osxy schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 19:04:
[...]

Dan had ik de verhalen online verkeerd begrepen, ik dacht dat de S5 het wel had. Het is jammer dat er geen goed overzicht van het aanbod is met diverse features.
https://smartrobotreviews...oborock-comparison-chart/

Camera is voor (betere) obstacle avoidance. De Dreame L10 en Z10 hebben dit ook. Vaak ook voor een betere prijs. Reviews genoeg op YouTube van zowel de Dreame's als de MaxV Roborocks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Zo, de Q7 Max binnen en hij heeft z'n eerste rondje gedaan.
Zuigt echt supergoed :D
Moppen is ook wel aardig, de vloer glimt iig van het vocht.
Denk dat het behoorlijk goed werkt, als je eerst een keer zelf de boel met warm water gemopt hebt en dan de Roborock gebruikt om het bij te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 12:17
Mijn S7 reed van de week een keer over een drempel heen en ging de bijkeuken in kaart brengen. Alleen is de vloer daar een halve cm lager en daardoor kan hij niet meer terugkomen.

Nu heb ik 'manage maps' gedaan en daarna 'restore', maar hij blijft dat stukje wat hij in kaart gebracht heeft zien. Ook lijkt hij z'n positie iets van 20cm te hebben veranderd waardoor de kaart niet helemaal meer klopt.
Ik dacht met een restore dat hij dan een voorgaande kaart terugzette. Maar dat helpt ook niet.

Herkend iemand dit? Ook dat het restoren niet echt werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-5
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-09 12:14
Voor de liefhebber die nog moeite heeft met kiezen The Verge: The best robot vacuum you can buy right now

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Die kan ik niet serieus nemen. Geen Roborock S7 MaxV meegenomen en zo op het eerste oog al gelul over zuigkracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Laatst online: 08:57
barrymossel schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 19:00:
[...]

Die kan ik niet serieus nemen. Geen Roborock S7 MaxV meegenomen en zo op het eerste oog al gelul over zuigkracht.
De S7 MaxV wordt wel degelijk genoemd en ook waarom hij niet meegetest is. Kun je de rest onderbouwen? Zo blijft het een loze kreet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toorts
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 15:43
V&A houden we graag in https://tweakers.net/aanbod/

[ Voor 82% gewijzigd door Zeehond op 01-04-2022 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 21:08

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Ik vind het nogal een gelimiteerde 'review' en ook de vergelijkingen sporen niet heel erg met elkaar. wat is de zuigkracht van die roomba 600 dan? gebruik gewoon 1 standaard :D

"not published".. mjah.. doe mij maar een hands-on review dan. niet een copy paste van product-sites. dat is leuk voor je werkstuk, maar niet voor een echte review imho

[ Voor 35% gewijzigd door JoSchaap op 02-04-2022 00:02 ]

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21-09 21:48
Voor robots wordt hier vaak de S5 en S7 aangeraden. Beide zijn met dweil geloof ik.

Nu zoek ik er eentje zonder dweilen. Is de S5/S7 dan nog steeds de beste keuze? Of is er een andere aanrader?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:16
DCNY schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 10:05:
Voor robots wordt hier vaak de S5 en S7 aangeraden. Beide zijn met dweil geloof ik.

Nu zoek ik er eentje zonder dweilen. Is de S5/S7 dan nog steeds de beste keuze? Of is er een andere aanrader?
Zonder dweil zou ik de s5 aanraden boven de s7

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
@DCNY Het wordt niet vaak genoemd, maar het gaat hier vermoedelijk meestal over harde vloeren. De S5 Max (er is ook een andere S5) is dan prima.

Wil je over veel tapijt, dan weet ik nog zo net niet hoe betrouwbaar die snelle aanbeveling alhier is. Misschien dan toch nog even goed verder kijken, o.a. ook naar de verschillen in zuigkracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:16
Gwaihir schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 11:05:
@DCNY Het wordt niet vaak genoemd, maar het gaat hier vermoedelijk meestal over harde vloeren. De S5 Max (er is ook een andere S5) is dan prima.

Wil je over veel tapijt, dan weet ik nog zo net niet hoe betrouwbaar die snelle aanbeveling alhier is. Misschien dan toch nog even goed verder kijken, o.a. ook naar de verschillen in zuigkracht.
Ik meen mij te herinneren dat ook op tapijt de s5 max ( idd goede toevoeging) er altijd prima uit kwam

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
@Snowhite0901 Ja, ik ook. Maar ik heb geen idee of er andere modellen er daarop nog 'n stuk beter uitkomen. Alleen op de deurmatten gaat de S5 Max hier voluit, qua zuigkracht, want verder harde vloeren (en nog even geen karpet liggen). Dat kan zeker nog beter, maar is natuurlijk ook gelijk een van de grootste uitdagingen voor elke stofzuiger.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:02
DCNY schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 10:05:

Ik zou de opvolger van de S5 Max, de Q7 Max kopen. Via Pepper zag ik net een aanbieding voor 325 euro. De Q7 max heeft meer zuigkracht en de nieuwere borstel die ook de S7 heeft.

Komt daardoor goed uit de test van deze duitser, ook op het tapijt. Hij duldt volgens hem enkel de S7 MaxV voor zich en die is knap duur. (let op, de + is enkel voor het extra afzuigstation, qua robot is de Q7 Max gelijk aan de Q7 Max+):

YouTube: Roborock Q7 Max+ im Test - High End Leistung in der neuen Mittelklasse!

En de dweilfunctie komt mee in dit segment, er is simpelweg geen vergelijkbaar model zonder ;)

[ Voor 6% gewijzigd door VERNederlander op 02-04-2022 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels2322
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21-09 15:08
Klein vraagje hier: ik heb sinds een paar weken de blaupunkt xtreme. Super blij mee, maar de dweil functie lijkt tot nu toe nog een beetje hopeloos. Ik verwacht zeker geen wonderen, maar na een dweilbeurt zit er ongeveer net zo veel water in het reservoir als daarvoor en is de mop inmiddels zo goed als opgedroogd. Hoort dat zo of werkt mijn watertoevoer niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 08:46
niels2322 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 19:37:
Klein vraagje hier: ik heb sinds een paar weken de blaupunkt xtreme. Super blij mee, maar de dweil functie lijkt tot nu toe nog een beetje hopeloos. Ik verwacht zeker geen wonderen, maar na een dweilbeurt zit er ongeveer net zo veel water in het reservoir als daarvoor en is de mop inmiddels zo goed als opgedroogd. Hoort dat zo of werkt mijn watertoevoer niet goed?
Weet je zeker dat het water wel bij je dweil komt. Zit er niet een dopje of plastic stickertje voor waardoor de toevoer is afgesloten?

[ Voor 3% gewijzigd door Bongoarnhem op 02-04-2022 19:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niels2322
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21-09 15:08
Bongoarnhem schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 19:41:
[...]

Weet je zeker dat het water wel bij je dweil komt. Zit er niet een dopje of plastic stickertje voor waardoor de toevoer is afgesloten?
Ik denk dat ik het probleem het gevonden: de watertank zuigt vacuüm omdat het zwarte dopje niet genoeg lucht door laat. Ik heb bij de laatste dweilbeurt het dopje weggelaten en dan werkt hij perfect! Nu even met Blaupunkt contact opnemen voor een nieuw dopje of een nieuwe watertank. Als dat niet lukt, zal ik zelf wel even het gaatje (wat er al zit, maar blijkbaar niet werk) goed door te prikken.

Zie hier ook een comment van Blaupunkt:

" Het kan zijn dat er geen gaatje in het lipje van de dop zit. Als er geen lucht bijkomt, wordt het lipje vacuüm gezogen en werkt de dweilfunctie niet. Zit er wel een gaatje in het lipje? Neem dan contact op met onze klantenservice."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Hoe gaan jullie eigenlijk om met lastige kleden? Ik heb in de huiskamer een koeienhuid liggen, en deze is niet helemaal vlak, en alles behalve vierkant. Op sommige punten krult het kleed iets omhoog waardoor de robot (Xiaomi G1) soms het kleed dubbelklapt en daardoor het (terecht) als een obstakel/muur detecteert. Momenteel halen we het kleed maar even weg als er gezogen wordt, maar het liefst willen we dat er zo min mogelijk aan voorbereiding nodig is. Idealiter kruipt de stofzuiger gewoon het kleed op om 'm mee te nemen met het stofzuigen

Zijn er meer die een ruwe huid op de vloer hebben liggen?Hoe gaat dat bij jullie?

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Iemand al de Q7 van de promo van Geekbuying ontvangen? Heb met creditcard betaald gelukkig, maar 2 weken geleden een mailtje "excuses het is deze week niet gelukt, volgende week gaan we verzenden" gekregen. Maar dus ondertussen weer een week verder, ik weet niet of ze leveringsproblemen hebben of dat toevallig mijn order vertraagd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_Velsink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:52
mithras schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:54:
Iemand al de Q7 van de promo van Geekbuying ontvangen? Heb met creditcard betaald gelukkig, maar 2 weken geleden een mailtje "excuses het is deze week niet gelukt, volgende week gaan we verzenden" gekregen. Maar dus ondertussen weer een week verder, ik weet niet of ze leveringsproblemen hebben of dat toevallig mijn order vertraagd is.
Hier ook besteld en kreeg op 1 april een mailtje dat het product bij de customs clearence ligt en dit langer duurt door COVID-19. Indien het voorspoedig loopt zal de bestelling midden april beschikbaar zijn en daarna met prioriteit worden verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:06
Alle zooi vanuit china heeft momenteel vertragingen, waarschijnlijk nog steeds naweeen van het chinese nieuwjaar + covid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 16:20

Pieroman

/me

mithras schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:54:
Ja, 23 maart besteld en 29 maart geleverd. Gaat om de zwarte versie zonder afzuigdock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loek92
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-09 15:20
Theo schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:57:
Hoe gaan jullie eigenlijk om met lastige kleden? Ik heb in de huiskamer een koeienhuid liggen, en deze is niet helemaal vlak, en alles behalve vierkant. Op sommige punten krult het kleed iets omhoog waardoor de robot (Xiaomi G1) soms het kleed dubbelklapt en daardoor het (terecht) als een obstakel/muur detecteert. Momenteel halen we het kleed maar even weg als er gezogen wordt, maar het liefst willen we dat er zo min mogelijk aan voorbereiding nodig is. Idealiter kruipt de stofzuiger gewoon het kleed op om 'm mee te nemen met het stofzuigen

Zijn er meer die een ruwe huid op de vloer hebben liggen?Hoe gaat dat bij jullie?
Wij hebben boven op mijn 'kantoor' ook een koeienhuid liggen, daar heb ik een no-go zone van moeten maken. De S5 Max ging een soort van rodeo (pun intended) houden met dat kleed inderdaad.
Helaas dus geen echte oplossing, maar dat kleed doen wij dus met de losse stofzuiger.

Net als ons kleed beneden, want dat is dan weer nét te hoogpolig/zacht/diep en daar kan onze S5 Max ook niet mee overweg, de wieltjes blijven draaien maar hij zweeft dan op het kleed en komt dan niet meer vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

@Loek92 Een keep-out zone is wat lastig om te maken omdat de G1 nog wel aan de andere kant van het kleed moet komen, en enkel over het kleed moet om daarbij te komen. Maar de rodeo dat herken ik wel; al ben ik wel opricht bang dat op lange termijn dat niet echt goed is voor het kleed gezien de G1 hier vooral in gevecht is met de 'oksels' van het kleed, en juist dat ook de dunste stukken huid zijn. :'(

Het handmatig stofzuigen wil ik zoveel mogelijk voorkomen. Is het bij jou geen optie om het kleed op te pakken, uit te wapperen en over een stoel te hangen wanneer je S5 z'n werk doet? Dat scheelt mogelijk dat je het kleed met de hand moet doen.

Maar het lijkt er dus wel op dat het kleed voor het stofzuigen weghalen dus de enige optie is.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loek92
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-09 15:20
Theo schreef op woensdag 6 april 2022 @ 10:17:
@Loek92
Het handmatig stofzuigen wil ik zoveel mogelijk voorkomen. Is het bij jou geen optie om het kleed op te pakken, uit te wapperen en over een stoel te hangen wanneer je S5 z'n werk doet? Dat scheelt mogelijk dat je het kleed met de hand moet doen.
Op dat kleed staat een bureau en bureaustoel, als ik dat kleed elke keer weg moet halen als de robot zijn rondje doet is dat denk ik meer werk dan de losse stofzuiger pakken als dat nodig is (want dat doe ik minder vaak dan dat de robot zijn rondje doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matomatisch
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21-09 20:48
Misschien kan je met een velcro het kleed rondom vastkleven aan de vloer? Er bestaan tegenwoordig van die hele dunne velcro's, ik denk dat je dat amper gaat merken onder je kleed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oyay
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-09 11:30
Dag mede tweakers,

zoals velen ben ik aan het kijken voor een robot stofzuiger. Na onderzoek denk ik aan de Roborock S7 of de iRobot Roomba i7.

De iRobot heeft nu een korting en is rond de €600. De roborock is rond de 500.

De dweilfunctie zal ik niet gebruiken.

Welke is een betere keus lijkt jullie? Ik zie veel ervaringen mbt de roborock maar geen over de iRobot.

Voordelen iRobot:
- Automatisch legen
- Geen chinees spul
- Nadeel > Prijs

Voordelen Roborock:
- Prijs, ruim €150 goedkoper
- onderdelen goedkoop
- Dweil functie (zal niet\weinig gebruikt worden)
- Nadeel > Chinees spul

[ Voor 23% gewijzigd door oyay op 06-04-2022 15:14 ]

If The Bitch Don't Like Me Something Must Be Wrong With The Bitch!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VERNederlander
oyay schreef op woensdag 6 april 2022 @ 15:04:
Dag mede tweakers,

zoals velen ben ik aan het kijken voor een robot stofzuiger. Na onderzoek denk ik aan de Roborock S7 of de iRobot Roomba i7.

De dweilfunctie zal ik niet gebruiken.

Welke is een betere keus lijkt jullie? Ik zie veel ervaringen mbt de roborock maar geen over de iRobot.

Voordelen iRobot:
- Automatisch legen
- Geen chinees spul
- Nadeel > Prijs

Voordelen Roborock:
- Prijs, ruim €150 goedkoper
- onderdelen goedkoop
- Dweil functie (zal niet\weinig gebruikt worden)
- Nadeel > Chinees spul
Als je de dweilfunctie toch niet verwacht te gaan gebruiken, ga dan voor de Roborock Q7 Max (opvolger van de zeer gewaardeerde S5 Max). Maakt beter schoon dan de S7 doordat de Q7 max nieuwer is en is een pak goedkoper te krijgen als je een beetje zoekt en soms wat geduld hebt. Afgelopen week heb ik nog een link voor 325 euro gepost in dit topic.

Waarom Roborock hier populair is en iRobot minder, komt doordat de value for money van Roborock nou eenmaal een stuk beter is en toch hele goede schoonmaakprestaties levert.

Met de Q7 Max kun je altijd nog bepalen of je auto empty dock wilt, kun je namelijk los kopen of direct meebestellen met de Q7 Max+. Het S7 auto empty dock past overigens ook welke los verkrijgbaar is.

[ Voor 3% gewijzigd door VERNederlander op 06-04-2022 19:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:06
https://webshop.makro.nl/...dweilfunctie-Buitenkansen

wellicht een leuke aanbieding voor de mensen die een zoeken met autoemptydock :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oyay
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-09 11:30
VERNederlander schreef op woensdag 6 april 2022 @ 19:13:
[...]

Als je de dweilfunctie toch niet verwacht te gaan gebruiken, ga dan voor de Roborock Q7 Max (opvolger van .......
Thx voor je duidelijke reply. Ziet er inderdaad interessant uit en zeker een optie. Wat ik mij wel afvraag is: Deze heeft ook een dweilfunctie maar kan nergens vinden of hij automatisch detecteert dat hij op een vloerkleed komt en stopt met dweilen tot hij van de kleed af is. Weet jij dit toevallig? Bedoeling is om de dweil functie niet te gebruiken maar incidenteel zou het misschien toch wel handig kunnen zijn.

If The Bitch Don't Like Me Something Must Be Wrong With The Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
oyay schreef op donderdag 7 april 2022 @ 12:18:
[...]

Thx voor je duidelijke reply. Ziet er inderdaad interessant uit en zeker een optie. Wat ik mij wel afvraag is: Deze heeft ook een dweilfunctie maar kan nergens vinden of hij automatisch detecteert dat hij op een vloerkleed komt en stopt met dweilen tot hij van de kleed af is. Weet jij dit toevallig? Bedoeling is om de dweil functie niet te gebruiken maar incidenteel zou het misschien toch wel handig kunnen zijn.
Deze tilt de dweil niet op en m.i. niet noodzakelijk voor de incidentele gebruiker.

Als je de dweil incidenteel gebruikt, dan zet je deze er alleen onder als je wilt dweilen. Dit is een losse unit die je erop plaatst. Op de kaart zet je een no-mop zone aan zodat je het kleed niet meeneemt. Na het dweilen haal je de dweil er weer af.

Tip: kijk anders even uitgebreide youtube video's van de Roborock S5 Max of Q7 Max, vertelt je een hoop over de werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexvanniel
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-08 19:15
DCNY schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 07:16:
[...]

Niemand ervaring met de Roomba 698 of de Roborock app? :'(
Sinds kort heb ik een iRobot Roomba 698. En dus enige ervaring met de stofzuiger en de app en al diens gekkigheden.

Dit is onze eerste Roomba c.q. robotstofzuiger en ik moet zeggen afgezien van het feit dat je met wat dingen rekening moet houden, bevalt het me heel erg goed. De dingen waar we rekening mee moeten houden zijn de stoelen aan de hoge tafel. Daar past de Roomba precies van één kant tussen en precies van een andere kant niet waardoor hij zichzelf lekker leeg weet te rijden tussen de poten van een stoel in. Ik zet nu dus de stoelen waar hij onder kan komen (van de zijkant kan hij er tussen maar van achteren niet) op tafel.

Dan hebben we nog het akkefietje gehad met de mand van de honden. Die staat op pootjes maar is nét niet hoog genoeg dat de Roomba er helemaal onder kan en nét hoog genoeg om er deels onder te kunnen. Daardoor ontdekten we dat aan de onderkant van de mand een aantal schroeven zaten die nogal scherpe koppen hebben. Inderdaad, met mooie dikke krassen tot gevolg. We kunnen hem dus niet meer terugsturen onder de niet-goed-geld-terug proefperiode. 7(8)7
De man heb ik nu verhoogd zodat de Roomba er wel onderdoor kan.

Allemaal aanpassingsdingetjes waar best wel een mouw aan te passen valt. Wat ik alleen best wel storend vind is dat ik dus niet kan controleren wat de Roomba allemaal gehad heeft. Hij is zelflerend en zou volgens mij een interne kaart van de ruimte moeten maken (correct me if I am wrong), maar die kan je dus niet inzien via de app.
Het zal wel aan het feit liggen dat het niet de duurste Rooomba is en dat dit bij de duurdere modellen wel kan maar bij die 698 kan dat dus niet. Op zich geen deal breaker maar wel een beetje jammer. Ik zou denken dat het toch in te zien zou moeten zijn maar wellicht wordt dit niet beschikbaar gesteld omdat je hem toch niet kunt programmeren om bepaalde gebieden te vermijden of juist wel te doen. Overigens kan gebieden vermijden met de beacons maar die hebben wij niet.

Verder heb ik bij de Roomba al een paar keer een paar gekke ervaringen met betrekking tot einde schoonmaakprogramma waarbij de Roomba alles heeft gehad maar toch zegt dat het schoonmaakprogramma is geannuleerd in plaats van voltooid. Het zal wel een gevalletje batterij bijna leeg zijn maar het is een rare melding. Helemaal omdat er dus niet vermeld wordt waaróm het programma is geannuleerd.

Ook heb ik al een paar keer gehad dat de app of de stofzuiger (ik weet niet precies wie hier de schuldige was maar ik vermoed toch de stofzuiger) dacht dat de opvangbak niet geplaatst was. Een keer de bak er uit en er weer in hielp dan de ene keer wel, de andere keer niet. Toen heb ik de Roomba opnieuw laten opstarten en was het probleem verholpen.

Bij de app voelt het een beetje alsof ze je zo min mogelijk willen vertellen en zo min mogelijk willen laten doen zodat je niet verward wordt met technische informatie. Maar dat zou ik nu juist wel interessant vinden, wat meer informatie. Bijvoorbeeld een read-only kaart van wat hij heeft gedaan, hoeveelheid opgevangen vuil, etc etc. Nu kan het goed zijn dat dit allemaal niet voorhanden is maar de app voelt een beetje aan alsof mijn 10 jarige dochter er ook mee overweg moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21-09 21:48
alexvanniel schreef op maandag 11 april 2022 @ 09:26:
[...]

Sinds kort heb ik een iRobot Roomba 698. En dus enige ervaring met de stofzuiger en de app en al diens gekkigheden.

Dit is onze eerste Roomba c.q. robotstofzuiger en ik moet zeggen afgezien van het feit dat je met wat dingen rekening moet houden, bevalt het me heel erg goed. De dingen waar we rekening mee moeten houden zijn de stoelen aan de hoge tafel. Daar past de Roomba precies van één kant tussen en precies van een andere kant niet waardoor hij zichzelf lekker leeg weet te rijden tussen de poten van een stoel in. Ik zet nu dus de stoelen waar hij onder kan komen (van de zijkant kan hij er tussen maar van achteren niet) op tafel.

Dan hebben we nog het akkefietje gehad met de mand van de honden. Die staat op pootjes maar is nét niet hoog genoeg dat de Roomba er helemaal onder kan en nét hoog genoeg om er deels onder te kunnen. Daardoor ontdekten we dat aan de onderkant van de mand een aantal schroeven zaten die nogal scherpe koppen hebben. Inderdaad, met mooie dikke krassen tot gevolg. We kunnen hem dus niet meer terugsturen onder de niet-goed-geld-terug proefperiode. 7(8)7
De man heb ik nu verhoogd zodat de Roomba er wel onderdoor kan.

Allemaal aanpassingsdingetjes waar best wel een mouw aan te passen valt. Wat ik alleen best wel storend vind is dat ik dus niet kan controleren wat de Roomba allemaal gehad heeft. Hij is zelflerend en zou volgens mij een interne kaart van de ruimte moeten maken (correct me if I am wrong), maar die kan je dus niet inzien via de app.
Het zal wel aan het feit liggen dat het niet de duurste Rooomba is en dat dit bij de duurdere modellen wel kan maar bij die 698 kan dat dus niet. Op zich geen deal breaker maar wel een beetje jammer. Ik zou denken dat het toch in te zien zou moeten zijn maar wellicht wordt dit niet beschikbaar gesteld omdat je hem toch niet kunt programmeren om bepaalde gebieden te vermijden of juist wel te doen. Overigens kan gebieden vermijden met de beacons maar die hebben wij niet.

Verder heb ik bij de Roomba al een paar keer een paar gekke ervaringen met betrekking tot einde schoonmaakprogramma waarbij de Roomba alles heeft gehad maar toch zegt dat het schoonmaakprogramma is geannuleerd in plaats van voltooid. Het zal wel een gevalletje batterij bijna leeg zijn maar het is een rare melding. Helemaal omdat er dus niet vermeld wordt waaróm het programma is geannuleerd.

Ook heb ik al een paar keer gehad dat de app of de stofzuiger (ik weet niet precies wie hier de schuldige was maar ik vermoed toch de stofzuiger) dacht dat de opvangbak niet geplaatst was. Een keer de bak er uit en er weer in hielp dan de ene keer wel, de andere keer niet. Toen heb ik de Roomba opnieuw laten opstarten en was het probleem verholpen.

Bij de app voelt het een beetje alsof ze je zo min mogelijk willen vertellen en zo min mogelijk willen laten doen zodat je niet verward wordt met technische informatie. Maar dat zou ik nu juist wel interessant vinden, wat meer informatie. Bijvoorbeeld een read-only kaart van wat hij heeft gedaan, hoeveelheid opgevangen vuil, etc etc. Nu kan het goed zijn dat dit allemaal niet voorhanden is maar de app voelt een beetje aan alsof mijn 10 jarige dochter er ook mee overweg moet kunnen.
Helder verhaal!! Toeval wil dat ik dit weekend van een medetweaker een S5 max heb overgenomen, dus die ga ik binnenkort eens testen. Eerst her en der wat kabels wegwerken, dus zal in de loop van komende weken zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-5
oyay schreef op woensdag 6 april 2022 @ 15:04:
Dag mede tweakers,

De i7 staat nu in de lentekorting bij Amazon voor 430,- en is met open doos te krijgen vanaf 320,-

Zelf paar maanden geleden open doos gekocht en hij was niet van nieuw te onderscheiden. Alle plakkers zaten nog op de stofzuiger zelf. Rijdt hier nu in volle tevredenheid rond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 13:36

TommyGun

Stik er maar in!

Roborock be like: Main Brush 53%, 156 hours remaining.

Nou... zojuist opengemaakt, van binnen zat een aangekoekte laag van 2cm dik :X

Dus pro tip; vaker vervangen c.q. schoonmaken dan de app aangeeft :D

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stollie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:56
niels2322 schreef op zondag 3 april 2022 @ 10:46:
[...]

Ik denk dat ik het probleem het gevonden: de watertank zuigt vacuüm omdat het zwarte dopje niet genoeg lucht door laat. Ik heb bij de laatste dweilbeurt het dopje weggelaten en dan werkt hij perfect! Nu even met Blaupunkt contact opnemen voor een nieuw dopje of een nieuwe watertank. Als dat niet lukt, zal ik zelf wel even het gaatje (wat er al zit, maar blijkbaar niet werk) goed door te prikken.

" Het kan zijn dat er geen gaatje in het lipje van de dop zit. Als er geen lucht bijkomt, wordt het lipje vacuüm gezogen en werkt de dweilfunctie niet. Zit er wel een gaatje in het lipje? Neem dan contact op met onze klantenservice."
_/-\o_ Thanks dit probleem heb ik dus ook. Het viel me ook al op de het zwarte dopje vacuüm zoog, maar niet aan gedacht dat hij daardoor niet werkte |:(

Ik had er wel warm water in gedaan.

--
edit: even met een paperklip het gaatje open gemaakt. Hij rijd nu een proefritje en de vloer is al veel natter :D

[ Voor 5% gewijzigd door Stollie op 11-04-2022 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
TommyGun schreef op maandag 11 april 2022 @ 14:15:
Jij haalde er nooit even de haren e.d. tussenuit? Voor zover mij bekend heeft elke zuigrobot regelmatig wat TLC nodig en is dat niet iets wat een app voor je aangeeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Gwaihir schreef op maandag 11 april 2022 @ 14:51:
[...]

Jij haalde er nooit even de haren e.d. tussenuit? Voor zover mij bekend heeft elke zuigrobot regelmatig wat TLC nodig en is dat niet iets wat een app voor je aangeeft..
Zekers wel, maar de borstel leek van buiten nagenoeg schoon. Looks are deceiving :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05:05

itarix

404 soul not found

Volgens mij gaat die indicatie ook over het vervangen en niet schoonmaken. 300+ uur zonder de borstel schoon te maken lijkt mij wat veel :Y)

Met de kat die hier rondloopt spuugt mijn roborock toch wel wat haarballen uit na een weekje schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

itarix schreef op maandag 11 april 2022 @ 15:00:
[...]

Volgens mij gaat die indicatie ook over het vervangen en niet schoonmaken. 300+ uur zonder de borstel schoon te maken lijkt mij wat veel :Y)

Met de kat die hier rondloopt spuugt mijn roborock toch wel wat haarballen uit na een weekje schoonmaken.
Golden Retriever alhier... De S7 doet elke dag z'n rondje, maar bizar hoe vol het opvangbakje telkens zit :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:38
richard-5 schreef op maandag 11 april 2022 @ 12:54:
[...]

De i7 staat nu in de lentekorting bij Amazon voor 430,- en is met open doos te krijgen vanaf 320,-

Zelf paar maanden geleden open doos gekocht en hij was niet van nieuw te onderscheiden. Alle plakkers zaten nog op de stofzuiger zelf. Rijdt hier nu in volle tevredenheid rond.
Domme vragen bestaan niet zeggen ze. Maar ik vind de open doos. Tweede kans artikelen niet op Amazon. Kijk ik misschien verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-09 17:44
Wat is het grootste verschil met de roborock s7 en de roborock q7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Heeft het hier iemand al aangedurfd een Dreame W10 aan te schaffen?
Momenteel 799 bij Alternate

Ik hang toch wel heel erg naar deze. Presteert nog iets beter dan de (originele) narwall. Ik denk alleen dat de nieuwe Xiaomi pro hier nog aan kan tippen, maar die is 1200 euro. (bredere veegborstel)

[ Voor 51% gewijzigd door paQ op 11-04-2022 16:04 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richard-5
TurboTon1973 schreef op maandag 11 april 2022 @ 15:40:
[...]

Domme vragen bestaan niet zeggen ze. Maar ik vind de open doos. Tweede kans artikelen niet op Amazon. Kijk ik misschien verkeerd?
Check link

Zie plaatje voor waar te klikken >
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IXZOWxfDBUAgDK1jiZoQ39oUCf0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sd6ZQHXRS1ByBLqymTv2NtjU.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-09 09:29
afgelopen 30 april de nieuwe roborock Q7 non plus gekocht voor 341e
via een van de 100 roborock official stores :P (PL levering)
en was vrijdag 1 april al thuis afgeleverd met DHL
geen douane problemen etc
en hij gaat lekker, alleen de dweil houd niet over (schoongenoeg) en heb ook al nieuwe bij besteld
snel "vies"en niet zo goed als een echte dweil
maar het gemak is top, puur alleen al dooor het stofzuigen

[ Voor 6% gewijzigd door xtrme op 11-04-2022 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Na een paar keer gaat het beter.
Ook die extra dweils besteld om ff te kunnen wisselen.
Moet zeggen dat ik elke keer weer verbaasd ben hoe schoon 't is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnsuy
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 12-04-2022
Ook ik ben op zoek naar de juiste robotstofzuiger.

Mijn eerste, dus zoek een instapmodel om te kijken of het iets is voor ons. Ik kijk naar modellen in de prijsklasse 200-300eu.

Iemand ervaring met de roborock E4? Lijkt me het kleine broertje van de S5, wat is het nadeel van deze?Of dreame D9?

Ik verwacht geen wonderen, maar wil uiteraard geen miskoop doen. De benedenverdieping is 100m2 met best wat obstakels. Dweilen is geen vereiste.
Als ik tevreden ben kan ik in de toekomst een high tech model kopen, en verhuist deze naar de bovenverdieping.

Wat raden jullie me aan? De S5 etc lijken me iets te duur om het een eerste keer te proberen. De eufy 11s etc zijn denk ik te dom en vrees voor een miskoop.
Alvast bedankt voor jullie inzicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwschaap
  • Laatst online: 21-09 09:24
niels2322 schreef op zondag 3 april 2022 @ 10:46:
[...]

Heb je hier nog een update over toevallig? Volgens mij hebben wij namelijk precies hetzelfde probleem met onze Blaupunkt Xtreme :)

Bedoel je trouwens het dopje dat over het gat zit waar je de watertank vult?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Is het verschil in zuigkracht met de s7 en q7 merkbaar verschil 2500 over 4100

En is de camera een toegevoegde waarde om objecten te ontwijken ?

Twijfel welke ik zal aanschaffen
Dweilen daar gaat mijn voorkeur niet naar uit puur om te zuigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:38
richard-5 schreef op maandag 11 april 2022 @ 15:53:
[...]

Check link

Zie plaatje voor waar te klikken >
[Afbeelding]
Dank je, ik zocht net zoals bij Coolblue naar de tweede kans llink of mediamarktoutlet. En keek bij een anderestofzuiger. En daar stonden enkel duurdere

[ Voor 4% gewijzigd door TurboTon1973 op 11-04-2022 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Mijn side brush zit op 0% en main brush op 3%. En geen van beide staan op de lijst om vervangen te worden ;) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000

S5 of S7?

Ik maak de borstels zo goed als iedere week schoon en kan me niet bedenken dat hier ooit iets 2cm dik aangekoekt kan zitten, tenzij je dit nooit schoonmaakt.
Heb nu een S7 en hiervoor een S5 Max gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door Theetjuh op 11-04-2022 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Theetjuh schreef op maandag 11 april 2022 @ 21:04:
[...]

S5 of S7?

Ik maak de borstels zo goed als iedere week schoon en kan me niet bedenken dat hier ooit iets 2cm dik aangekoekt kan zitten, tenzij je dit nooit schoonmaakt.
Ben je tevreden over de S7?

Ik twijfel tussen de q7 en de s7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Theetjuh schreef op maandag 11 april 2022 @ 21:04:
[...]

S5 of S7?

S7. Geen idee, misschien door iets nats gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:00
Ik heb het topic doorgescand, maar helaas geen antwoord gevonden. Weten jullie of er voor de Ilife A4 een losse accu te krijgen is? Die van ons heeft zn beste tijd gehad. Verder werkt het apparaat nog prima, dus zonde om weg te doen.

Eentje besteld via amazon.de. We gaan meemaken hoe lang deze het uithoud

[ Voor 15% gewijzigd door Raymond op 11-04-2022 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
MarioMark1541 schreef op maandag 11 april 2022 @ 21:11:
[...]
Ben je tevreden over de S7?

Ik twijfel tussen de q7 en de s7
Heb em nu bijna een jaar denk ik, als preorder en erg tevreden over.

Hij draait om de nacht en dus in het weekend een nacht extra.
Hij doet er dan een halfuur over, alles bij elkaar zien de borstels er nog goed uit en nog niks vervangen.
Heb wel een nieuwe filter en zij borstel klaar liggen, maar dat mag nog ff wachten.

Volgens mij heeft de q7 toch geen optillende dweil?
Dan zou ik daar alleen voor gaan als dweilen totaal geen prio heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Stijnsuy schreef op maandag 11 april 2022 @ 17:01:
Ook ik ben op zoek naar de juiste robotstofzuiger.

Mijn eerste, dus zoek een instapmodel om te kijken of het iets is voor ons. Ik kijk naar modellen in de prijsklasse 200-300eu.

Iemand ervaring met de roborock E4? Lijkt me het kleine broertje van de S5, wat is het nadeel van deze?Of dreame D9?

Ik verwacht geen wonderen, maar wil uiteraard geen miskoop doen. De benedenverdieping is 100m2 met best wat obstakels. Dweilen is geen vereiste.
Als ik tevreden ben kan ik in de toekomst een high tech model kopen, en verhuist deze naar de bovenverdieping.

Wat raden jullie me aan? De S5 etc lijken me iets te duur om het een eerste keer te proberen. De eufy 11s etc zijn denk ik te dom en vrees voor een miskoop.
Alvast bedankt voor jullie inzicht!
Als je echt een leuk en simpel model zoekt. de Xiaomi Robomop vacuüm essensial G1 i dan ook de moeite waard, deze is namelijk voor rond de 150 euro te krijgen. De hardware is gewoon zoals in alle Xiaomi robots gebruikt wordt, echter voor de navigatie gebruikt de G1 een slim algoritme samen met een gyroscoop en een aantal IR afstandsmeters. Qua sensors is deze dus extreem simpel (wat 'm daardoor ook goedkoop maakt), maar deze maakt nog steeds een kaart van de omgeving tijdens het stofzuigen. Enige verschil is dat robots met een lidar systeem de kaart van te voren maken en daarna 'inkleuren' , terwijl de G1 een kaart maakt tijdens het rijden, en deze kaart ook telkens opnieuw maakt met elke schoonmaakbeurt.

Ik heb hier de G1 rondrijden en gebruik niet de app (de G1 heb ik nooit gekoppeld aan een app of het internet). De robot gaat systematisch te werk zoals dat ook het geval is met de duurdere modellen; van willekeur is geen sprake. De G1 rijdt hier op 75 vierkante meter beneden rond in ongeveer een uur tijd. Ik kan 'm ook boven zetten en op start drukken, en dan wordt ook de bovenverdieping gezogen. Doordat de G1 bewust geen kaart opslaat kun je deze dus zonder moeite op meerdere verdiepingen gebruiken.

Het schijnt wel (naar horen zeggen) dat je in een app wel no-go zones kan aangeven, maar dit is enkel van horen zeggen.

De G1 heeft geen enkele moeite met de 75 vierkante meter. Ik kan niet de boven en benedenverdieping gelijk in één keer doen; dat trekt de accu niet. Maar 100 vierkante meter moet gewoon kunnen mits het niet alleen maar vloerbedekking is (de G1 detecteert automatisch kleden en gaat dan op standje turbo zuigen)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:56
Sinds dit weekend een ECOVACS Deebot Osmo 950. Ik ben echt verbaasd hoe goed dat ding kan stofzuigen.

Dat is het grote probleem met een reguliere stofzuiger, lange stang, op je knieën trachten onder de bank en bed te stofzuigen.

De Deebot heeft nu twee keer zijn ronde gemaakt en doet echt goed zijn werk. Zelf onder de eetkamertafel met 16 stoelpoten (redelijk dicht op elkaar) maakt hij goed schoon!

Eerste lessons learned, wel een kattenspeeltje opruimen waar een heel dun touwtje aan zit. Die zit binnen no-time in een van de sidebrushes 😅

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
[b]Theetjuh schreef op maandag 11 april 2022 @ 21:56:[/

Volgens mij heeft de q7 toch geen optillende dweil?
Dan zou ik daar alleen voor gaan als dweilen totaal geen prio heeft.
Klopt.
Of als je geen tapijt hebt.
Zelf alleen een deurmat die als no go staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
matthijst schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 09:25:
[...]

Klopt.
Of als je geen tapijt hebt.
Zelf alleen een deurmat die als no go staat.
Dweilen heeft voor mij geen prio
Dus dan zal de q7 volstaan toch

Het opvangbak (zelfklevend systeem) werkt met een zak en dat heeft die van de s7 niet
Wat is daar het voor of nadeel van

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theetjuh
MarioMark1541 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 12:46:
[...]
Het opvangbak (zelfklevend systeem) werkt met een zak en dat heeft die van de s7 niet
Wat is daar het voor of nadeel van
Wat bedoel je met een opvangbak (zelfklevend systeem) werkt met een zak?

Zover ik kan zien heeft Q7 Max gewoon een normale opvangbak zonder zak.
De Q7 Max+, dus met een auto leegstation, ja die heeft wel een zak.

Ik ben geen voorstander van het auto leegstation, ten eerste omdat hij een zak gebruikt, ten tweede omdat je toch al constant onderhoud hebt aan de robot. Denk aan dweil, water, haren uit de (zij) borstel halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Theetjuh schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 16:50:
[...]

Wat bedoel je met een opvangbak (zelfklevend systeem) werkt met een zak?

Zover ik kan zien heeft Q7 Max gewoon een normale opvangbak zonder zak.
De Q7 Max+, dus met een auto leegstation, ja die heeft wel een zak.

Ik ben geen voorstander van het auto leegstation, ten eerste omdat hij een zak gebruikt, ten tweede omdat je toch al constant onderhoud hebt aan de robot. Denk aan dweil, water, haren uit de (zij) borstel halen.
Gaat mij meer om gemak
En gebruik m alleen voor te zuigen
Heb nu de s5 maar wil graag upgraden en een ding aan de q7maz+ is de leegstation en een betere zuigkracht (2000 tegenover 41000)
En wat is dan een nadeel van een zak in het leegstation (na een aantal weken een nieuwe zak erin ?)

[ Voor 6% gewijzigd door MarioMark1541 op 12-04-2022 17:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Theetjuh
MarioMark1541 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 17:50:
[...]
En wat is dan een nadeel van een zak in het leegstation (na een aantal weken een nieuwe zak erin ?)
Dat je zakken moet kopen, zijn die niet op voorraad of zijn ze op, heb je er niks meer aan.
In de toekomst zijn ze mogelijk niet eens meer te krijgen, alleen maar nadelen dus.

Het is niet voor niks dat normale stofzuigers geen zakken meer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
[...]

Gaat mij meer om gemak
Heb nu de s5 maar wil graag upgraden en een ding aan de q7maz+ is de leegstation en een betere zuigkracht (2000 tegenover 41000)
Theetjuh schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 22:03:
[...]

Dat je zakken moet kopen, zijn die niet op voorraad of zijn ze op, heb je er niks meer aan.
In de toekomst zijn ze mogelijk niet eens meer te krijgen, alleen maar nadelen dus.

Het is niet voor niks dat normale stofzuigers geen zakken meer hebben.
De Q7 Max werkt ook samen met het S7 afzuigstation. Dat heb ik in een filmpje wat hier 1 à 2 pagina's terug gepost heb gezien. Dus heb je een oplossing die je kunt blijven gebruiken zonder afhankelijk te zijn van zakken.

[ Voor 22% gewijzigd door VERNederlander op 12-04-2022 22:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

[...]

Gaat mij meer om gemak
Het grote nadeel van z'n zak is dat ze schreeuwend duur zijn; een tientje per stuk (30 euro inc verzending van een doosje van 3 stuk). Bovendien worden die zakken maar beperkt geproduceerd en zijn ze nu al zeer lastig te verkrijgen waardoor de vraag is of je over een aantal jaren die zakken nog kunt kopen.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Kun je zo'n zak ook niet gewoon legen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

mitsumark schreef op woensdag 13 april 2022 @ 07:40:
Kun je zo'n zak ook niet gewoon legen?
Ja.
maar je moet het meer als een filter zien, die raken verstopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolidAW
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-04-2024
Wij zijn op zoek naar een nieuwe stofzuiger enkel krijgen wij volgende week ons nieuwe vloer (PVC) en deze is donker (bijna zwart).

Nu was ons oog gevallen op de iRobot Roomba J7 enkel heb ik net contact gehad met iRobot en ze geven aan dat de J7 niet goed om gaat met een donkere vloer :(
Wie oh wie heeft hier wellicht ook een donkere vloer en maakt gebruikt van een robot stofzuiger en wat raadt je ons aan? Of weten jullie wellicht een model dat prima gaat werken, het gaat hier om de begaande grond want naast de robot stofzuiger willen we de Dyson V15 aanschaffen.

Dweil functie hoeft niet het gaat puur om zuigen maar zit de functie erop en het zou werken prima.

[ Voor 3% gewijzigd door SolidAW op 14-04-2022 11:32 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 19-09 09:10
SolidAW schreef op donderdag 14 april 2022 @ 11:14:
Wij zijn op zoek naar een nieuwe stofzuiger enkel krijgen wij volgende week ons nieuwe vloer (PVC) en deze is donker (bijna zwart).

Nu was ons oog gevallen op de iRobot Roomba J7 enkel heb ik net contact gehad met iRobot en ze geven aan dat de J7 niet goed om gaat met een donkere vloer :(
Wie oh wie heeft hier wellicht ook een donkere vloer en maakt gebruikt van een robot stofzuiger en wat raadt je ons aan? Of weten jullie wellicht een model dat prima gaat werken, het gaat hier om de begaande grond want naast de robot stofzuiger willen we de Dyson V15 aanschaffen.

Dweil functie hoeft niet het gaat puur om zuigen maar zit de functie erop en het zou werken prima.
je kan eventueel de cliff-sensoren onderin afplakken met een stuk wit papier. als je voor de rest geen trappen hebt waar de robot er van af kan, dan is dit een prima workaround.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t14wo
  • Laatst online: 09:45
SolidAW schreef op donderdag 14 april 2022 @ 11:14:

‘Gewoon’ een RoboRock S5 Max aanschaffen. Die doet het perfect op een zwart houten vloer.

Ik heb ‘m beneden op een parketvloer en heb nu na een jaar nog nooit zelf gestofzuigd. Zo goed is hij. De kleinste stofjes in de uiterste hoeken neem je sowieso mee als je (met de hand) dweilt.

En verder: je bent echt g*k als je een stofzuiger van 750 euro koopt die je zelf moet bedienen. :)

Doe jezelf een lol en koop nog 2 S5Max erbij en je hoeft op elke verdieping niet meer te stofzuigen voor hetzelfde geld als die overpriced stoeremannenstofzuiger. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Hmm apart, mijn S7 wordt namelijk helemaal gek van de donkere droogloopmat bij de deur. Soms geeft ie dan ook een melding mbt de drop sensor... Patroon is ook slordig. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N9CwK5I6r7Jrf4YEX1KybD8V9WQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q2yKmff5wAxroqcxH4J0WQmn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
TommyGun schreef op donderdag 14 april 2022 @ 23:33:
Hmm apart, mijn S7 wordt namelijk helemaal gek van de donkere droogloopmat bij de deur.
Hmmm apart, die van ons doet het prima op de droogloop mat.
Nu hebben we geen zwarte, maar een donker antraciet gekleurde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
t14wo schreef op donderdag 14 april 2022 @ 12:12:
[...]

‘Gewoon’ een RoboRock S5 Max aanschaffen. Die doet het perfect op een zwart houten vloer.

Ik heb ‘m beneden op een parketvloer en heb nu na een jaar nog nooit zelf gestofzuigd. Zo goed is hij. De kleinste stofjes in de uiterste hoeken neem je sowieso mee als je (met de hand) dweilt.

En verder: je bent echt g*k als je een stofzuiger van 750 euro koopt die je zelf moet bedienen. :)

Doe jezelf een lol en koop nog 2 S5Max erbij en je hoeft op elke verdieping niet meer te stofzuigen voor hetzelfde geld als die overpriced stoeremannenstofzuiger. O-)
750 is een hoop inderdaad, mijn V8 was destijds 275 ofzo.
Maargoed, een robot doet de trap en moeilijk bereikbare stukken niet, daarnaast is een dyson ook een perfecte "kruimeldief".
Al kun je voor de trap en kruimels ook prima een apparaat van 100 of 150 euro aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Theetjuh schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:17:
Hmmm apart, die van ons doet het prima op de droogloop mat.
Nu hebben we geen zwarte, maar een donker antraciet gekleurde.
Idem. En de vorige bot schrok daar op de afgrond-sensoren nogal 'ns van terug.

Verder ook 'n niet al te lichte vloer en echt wel 't een en ander om af te vallen / in vast te lopen. (De afgrond sensor voorkomt ook dat de bot in het grove rooster van de convectorput vastloopt.)

En in 't kader van afgrond sensoren afplakken: alléén als je ze echt niet nodig hebt! Regelmatig meegemaakt dat hij op "positioning" toch (bijna) de trap af duikt, ondanks ingestelde virtual wall.

Hier 'n V6 erbij, geloof ik. Absoluut wat centjes waard zo'n kleine Dyson. Maar 750 euri? Wat kost de V14 (o.i.d.) dan in de aanbieding?

[ Voor 8% gewijzigd door Gwaihir op 15-04-2022 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theetjuh
Gwaihir schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 13:28:
[...]

En in 't kader van afgrond sensoren afplakken: alléén als je ze echt niet nodig hebt! Regelmatig meegemaakt dat hij op "positioning" toch (bijna) de trap af duikt, ondanks ingestelde virtual wall.
Ik schrik er toch iedere keer weer van, zo dicht lang het randje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Laatst online: 20-09 08:46
TommyGun schreef op donderdag 14 april 2022 @ 23:33:
Hmm apart, mijn S7 wordt namelijk helemaal gek van de donkere droogloopmat bij de deur. Soms geeft ie dan ook een melding mbt de drop sensor... Patroon is ook slordig. [Afbeelding]
Dan stel je toch een no-go zone daar in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-09 10:25
Zijn er hier al Tweakers die ervaringen hebben met de Roborock S7 MaxV? We hadden eind november de Ecovacs N8 Pro+ gekocht. Maar deze is nu al defect en (heel netjes) van Amazon de keuze gekregen om geld terug te krijgen. Dus dan de overstap maken naar Roborock.

Nu beviel de Ecovacs N8 Pro+ heel goed (zie ook Hoedje in "Robotstofzuigers"). Toch waren er ook wat minpunten:
- Kaarten steeds vergeten in de map (we hebben bij de keuken een klein afstapje, waar hij niet mee om kon gaan, maar zo werd ook steeds de virtual wall vergeten).
- Niet de dweil kunnen optillen, dus je moet steeds apart een rondje zuigen en apart dweilen. (Ik vind dat eigenlijk vervelender dan water bijvullen en de dweil in de was doen).
- Geen mogelijkheid om het legen in het autoleegstation uit te zetten tijdens bepaalde uren. Dus s'nachts laten schoonmaken was er niet bij.

In tegenstelling tot wat ik hierboven lees (geen huisdieren wellicht?), hoef ik echt maar een keer per twee maanden even de borstel schoon te maken. Stofzak was pas na 4 maanden vol. Bij de Ultra variant van de Roborock S7 MaxV hoef je dan vrijwel niets meer te doen. Die kan immers zelf water "tanken" en de dweil schoonmaken. Ook lijkt Roborock een veel betere app hebben met Siri ondersteuning. Het lijkt de ultieme droom stofzuiger.

Ik heb contact opgenomen met Roborock en zij geven aan de Ultra variant medio juni in Nederland te gaan leveren. Ik heb nog de vraag uitstaan, of dat in Duitsland wellicht eerder is. Dan zou ik hem daar nog kunnen aanschaffen via Amazon. Dan komt ook de speciale dock los uit. Dus wellicht nu al de basis robot (Roborock S7 MaxV) kopen en dan later de dock erbij.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Bongoarnhem schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 10:16:
Dan stel je toch een no-go zone daar in?
Is er ook een 3x-go zone? Dat lijkt mij meer iets voor de deurmat..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SolidAW
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-04-2024
t14wo schreef op donderdag 14 april 2022 @ 12:12:
[...]

Update: De S7 besteld en komt morgen binnen mooi op tijd voor de nieuwe vloer die er vrijdag in gaat :)

Ja we gaan voor een RoboRock, ik denk wel dat ik dan meteen voor de S7 ga.
Ik vind de Dyson ook krankzinnig duur hoor maar we hebben al eerder een Dyson (normale stofzuiger)
gehad en ik zeg eerlijk ik heb geen betere gehad dan een Dyson.

[ Voor 5% gewijzigd door SolidAW op 19-04-2022 15:57 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

https://nl.aliexpress.com...3BEUR%3Bsearch-mainSearch
De Xiaomi mijia mop pro is nog 'maar' 574, via diverse aanbieders overigens.
Heeft een wat bredere borstel dan de Dreame W10, verder zie ik weinig verschillen, alhoewel de Dreame (toch) beter lijkt te presteren als ik enkele review filmpjes bekijk.

Jammer dan de Roidmi Eva nog nergens te koop is :| die heeft namelijk ook automatische vuil-afzuiging. Ik ken geen enkele andere robot die alle 3 doet EN roterende borstels heeft. Ben ook supertevreden over de Roidmi Eve, dus kan me niet voorstellen dat deze teleurstelt.
https://www.roidmi.com/en/p-eva-en.html

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf hebben we ook een Roomba gehad en wat een drama.

Je kasten mogen niet te hoog of laag zijn of hij kan vast komen te zitten, ook over sommige tapijten gaat deze moeizaam.

Of je er nu 1 van 100, 350 of zelf 1000 koopt. Best kijk je eerst eens hoe toegankelijk zo een stofzuiger is in huis.

Bij ons zijn alle plaatsen oke behalve dus de woonkamer. Maar aan de woonkamer is het meeste stofzuigwerk dus voor ons was dit geen goede aankoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nextnext
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21-09 15:47
Ondertussen al meer ervaringen met de Q7? Is de dweil functie nog verbeterd tov de S5 max?
Pagina: 1 ... 104 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.