Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Het punt is natuurlijk dat je dus zelf aan de slag moet met het verwijderen van de borstels als je het tapijt ook wil laten stofzuigen. Bij de Roborock hoef je echt niets zelfstandigs aan die bot te doen (buiten gebruikelijk onderhoud), alles wordt automatisch geregeld.paQ schreef op maandag 27 juni 2022 @ 12:30:
Ik vind het allemaal niet zo'n enorme issue. Je dweilt met je mop toch ook niet over je tapijt? En als je stofzuigt met de hand toch juist weer wel? Dat is hiermee niet anders. Het optillen van een dweilpad is in het ontwerp natuurlijk prachtig, maar ook daar zullen legio voorbeelden zijn te vinden waarbij het eigenlijk niet zo lekker werkt. (te hoog-polig bijv)
Ik snap je gedachte (en hoop), maar uit de test van Vacuum Wars blijkt dat er eigenlijk geen verschil zit tussen de dweilprestaties van de Roborock S7 MaxV Ultra en de Ecovacs X1 Omni (welke net als de Roidmi EVA gebruik maakt van roterende dikke dweilborstels). Wat dat betreft zou ik dus niet durven stellen dat er echt een verschil in zit. Laat staan dat de ene echt duidelijk beter is dan de ander op het gebied van dweilen.Daarnaast is het appels met peren vergelijken. Een (al dan niet vibrerende) pad of roterende dikke dweilborstels die regelmatig worden schoongespoeld is echt wel iets anders. (hoop ik)
Het prijsverschil maakt een hoop goed. Dat mag duidelijk zijn. Ik heb mijn keuze nog niet gemaakt. Zal dit jaar sowieso geen vervanger van mijn iRobot 960 halen i.v.m. geplande verhuizing. In het nieuwe huis wil ik wel een volautomatische robot gaan gebruiken.
This is absolutely ridiculous
De omni komt uit meerdere testen niet super uit de dweilprestaties, terwijl bijv de dreame w10 superieure resultaten geeft.Ridicuul schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:36:
[...]
Het punt is natuurlijk dat je dus zelf aan de slag moet met het verwijderen van de borstels als je het tapijt ook wil laten stofzuigen. Bij de Roborock hoef je echt niets zelfstandigs aan die bot te doen (buiten gebruikelijk onderhoud), alles wordt automatisch geregeld.
[...]
Ik snap je gedachte (en hoop), maar uit de test van Vacuum Wars blijkt dat er eigenlijk geen verschil zit tussen de dweilprestaties van de Roborock S7 MaxV Ultra en de Ecovacs X1 Omni (welke net als de Roidmi EVA gebruik maakt van roterende dikke dweilborstels). Wat dat betreft zou ik dus niet durven stellen dat er echt een verschil in zit. Laat staan dat de ene echt duidelijk beter is dan de ander op het gebied van dweilen.
Het prijsverschil maakt een hoop goed. Dat mag duidelijk zijn. Ik heb mijn keuze nog niet gemaakt. Zal dit jaar sowieso geen vervanger van mijn iRobot 960 halen i.v.m. geplande verhuizing. In het nieuwe huis wil ik wel een volautomatische robot gaan gebruiken.
De weinige reviews van de eva laten soortgelijke resultaten zien.
De omni prijst zichzelf ook wel echt uit de markt. Met name als de resultaten beneden verwachting zijn.
Exact dit. Voor mij is het ideale van die robots met docks die ook alles kunnen, dat de robot volledig autonoom kan schoonmaken en je dus ook geen dweiltjes/borstels hoeft aan/af te koppelen.Ridicuul schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:36:
[...]
Het punt is natuurlijk dat je dus zelf aan de slag moet met het verwijderen van de borstels als je het tapijt ook wil laten stofzuigen. Bij de Roborock hoef je echt niets zelfstandigs aan die bot te doen (buiten gebruikelijk onderhoud), alles wordt automatisch geregeld.
Als die ook nog kon traplopen
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Ik zat al erg te twijfelen. mooi filmpje!Ridicuul schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:36:
[...]
[...]
Ik snap je gedachte (en hoop), maar uit de test van Vacuum Wars blijkt dat er eigenlijk geen verschil zit tussen de dweilprestaties van de Roborock S7 MaxV Ultra en de Ecovacs X1 Omni (welke net als de Roidmi EVA gebruik maakt van roterende dikke dweilborstels). Wat dat betreft zou ik dus niet durven stellen dat er echt een verschil in zit. Laat staan dat de ene echt duidelijk beter is dan de ander op het gebied van dweilen.
Neigde al meer naar de Roborock omdat we al een S5max en een S55 hebben (ouder model). 1 daarvan gaat weg en in het nieuwe huis dus de S7 maxv Ultra, mits we die voor een normale prijs ergens kunnen krijgen.

Ik heb hem vanmorgen voor 807 euro bij Amazon Nederland gekochtApC_IcE schreef op maandag 27 juni 2022 @ 14:34:
[...]
Ik zat al erg te twijfelen. mooi filmpje!
Neigde al meer naar de Roborock omdat we al een S5max en een S55 hebben (ouder model). 1 daarvan gaat weg en in het nieuwe huis dus de S7 maxv Ultra, mits we die voor een normale prijs ergens kunnen krijgen.
de S7 maxv ultra? dat is met dock en dus ook de self cleaning dustbin en watertank.bruce the boss schreef op maandag 27 juni 2022 @ 14:37:
[...]
Ik heb hem vanmorgen voor 807 euro bij Amazon Nederland gekocht
Ik denk dat je de S7 Maxv bedoelt?
Overigens lees ik een review:
Weet iemand hoe dit zit? wij hebben sinds kort een kruipende peuter. We gebruiken de huidge robot niet als ze wakker is. maar stel dit gebeurd toch. Is het nou schadelijk of niet?De laser van de stofzuigerrobot wordt geadverteerd als onschadelijk met laserklasse 1, maar als we kijken naar de veiligheidsinstructies van het product, wordt opgemerkt dat om redenen van stralingsbescherming een afstand van ten minste 20 cm van het apparaat moet worden aangehouden tijdens het gebruik!
Dit vormt een risico voor kruipende peuters en huisdieren!!!
Deze notitie voldoet ook niet aan de veiligheidsnormen voor laserklasse 1 volgens IEC 60825-1:2014, die een meetafstand van 10 cm van de laser vereist (niet van de hele stofzuigerrobot) om de oogveiligheid van het systeem op deze afstand te onderzoeken.
Omdat ik de contactpersoon van het bedrijf schreef voordat ik het product kocht en ze me uitdrukkelijk hadden verzekerd van laserveiligheid, voel ik me ernstig verraden door Roborock. Mocht de straling van het systeem onschadelijk zijn, dan zijn er voor stralingsbescherming geen veiligheidsinstructies nodig op een minimumafstand.
[ Voor 65% gewijzigd door ApC_IcE op 27-06-2022 14:41 ]
naja, ik heb nergens tapijt, maar goed. Leuke optieHoedje schreef op maandag 27 juni 2022 @ 14:29:
[...]
Exact dit. Voor mij is het ideale van die robots met docks die ook alles kunnen, dat de robot volledig autonoom kan schoonmaken en je dus ook geen dweiltjes/borstels hoeft aan/af te koppelen.
Als die ook nog kon traplopen
De MaxV is idd 807ApC_IcE schreef op maandag 27 juni 2022 @ 14:38:
[...]
de S7 maxv ultra? dat is met dock en dus ook de self cleaning dustbin en watertank.
Ik denk dat je de S7 Maxv bedoelt?
Overigens lees ik een review:
De losse ultra dock is al ergens op de 740
Als je de hele set koopt is hij al voor 1399 tekoop.paQ schreef op maandag 27 juni 2022 @ 14:48:
[...]
De MaxV is idd 807
De losse ultra dock is al ergens op de 740
Dus los is niet interessant voor ons (we kunnen pas begin september verhuizen dus heb nog even

Daarmee wil ik alleen maar aangeven dat het hebben van roterende borstels op zichzelf nog niets zegt over de dweilprestaties. Er is meer nodig dan dat. Waar dat precies in zit durf ik niet te zeggen. Zal mogelijk te maken hebben met de hoeveelheid water dat vastgehouden wordt, het materiaal van de borstels en de druk die wordt uitgeoefend op de vloer. Laten we inderdaad hopen dat dit bij de Roidmi beter op orde is dan bij de Omni.paQ schreef op maandag 27 juni 2022 @ 14:02:
[...]
De omni komt uit meerdere testen niet super uit de dweilprestaties, terwijl bijv de dreame w10 superieure resultaten geeft.
De weinige reviews van de eva laten soortgelijke resultaten zien.
De omni prijst zichzelf ook wel echt uit de markt. Met name als de resultaten beneden verwachting zijn.
This is absolutely ridiculous
yupRidicuul schreef op maandag 27 juni 2022 @ 14:50:
[...]
Daarmee wil ik alleen maar aangeven dat het hebben van roterende borstels op zichzelf nog niets zegt over de dweilprestaties. Er is meer nodig dan dat. Waar dat precies in zit durf ik niet te zeggen. Zal mogelijk te maken hebben met de hoeveelheid water dat vastgehouden wordt, het materiaal van de borstels en de druk die wordt uitgeoefend op de vloer. Laten we inderdaad hopen dat dit bij de Roidmi beter op orde is dan bij de Omni.
Heb afgelopen dagen ca 90 min video's zitten kijken op YT over alleen de eva.
Veel open deuren natuurlijk (oh hij komt niet over mijn drempel van 84km hoog) maar ook wel mooi om te zien dat hij na zoveel meters gaan reinigen. Vooralsnog lees ik geen enkele klacht over de dweilprestaties.
Ook een video over iemand die al 40 dagen NIKS had schoongemaakt aan het ding of aan de dock. "ja, wel vies hier onder"
Ja? wat gek!

Als je puur logisch kijkt zou je haast denken dat die roterende dingen meer schoon maken.paQ schreef op maandag 27 juni 2022 @ 14:55:
[...]
yup
Heb afgelopen dagen ca 90 min video's zitten kijken op YT over alleen de eva.
Veel open deuren natuurlijk (oh hij komt niet over mijn drempel van 84km hoog) maar ook wel mooi om te zien dat hij na zoveel meters gaan reinigen. Vooralsnog lees ik geen enkele klacht over de dweilprestaties.
Ook een video over iemand die al 40 dagen NIKS had schoongemaakt aan het ding of aan de dock. "ja, wel vies hier onder"
Ja? wat gek!
Maar alsnog is het niets meer dan een bewegende (na verloop van tijd) vieze lap rond trekken.
Ik zou ook het liefste een warmwater tank hebben. Kan je bij de S7 of de EVA ook instellen dat hij na elke 10m2 opnieuw water gaat halen?
De eva gaat elke x meter de borstels reinigen. Of je kunt instellen hoe vaak, weet ik niet.ApC_IcE schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:06:
[...]
Als je puur logisch kijkt zou je haast denken dat die roterende dingen meer schoon maken.
Maar alsnog is het niets meer dan een bewegende (na verloop van tijd) vieze lap rond trekken.
Ik zou ook het liefste een warmwater tank hebben. Kan je bij de S7 of de EVA ook instellen dat hij na elke 10m2 opnieuw water gaat halen?
Nee. Gooi je zoiets in het apparaat, dan weet je welhaast zeker dat hij verstopt raakt.thekvnz schreef op maandag 27 juni 2022 @ 18:01:
Toen de vloer geolied werd hebben we een fles erbij gekregen voor onderhoud om regelmatig mee te dweilen. Kan je dit ook lichtjes toevoegen in het apparaat?
Je kunt wel de dweil op voorhand (vochtig maken en) van 'n drupje ervan voorzien.
Bij de S55 gooi ik er altijd een paar drupjes vloerreiniger in en heet water voor ik hem aanzet. Doet het al 4 jaar zo. Doe het bij de S6max ook. Doet het ook nogsteeds.Gwaihir schreef op maandag 27 juni 2022 @ 18:04:
[...]
Nee. Gooi je zoiets in het apparaat, dan weet je welhaast zeker dat hij verstopt raakt.
Je kunt wel de dweil op voorhand (vochtig maken en) van 'n drupje ervan voorzien.
Nieuw tankje of dweil onderdeel kost niks
[ Voor 4% gewijzigd door ApC_IcE op 27-06-2022 18:39 ]
Zolang het niet bruist, niet bijt en het goed vloeibaar blijft, zou het waarschijnlijk geen probleem moeten zijn.thekvnz schreef op maandag 27 juni 2022 @ 18:01:
Kan je dit ook lichtjes toevoegen in het apparaat?
Garantie kun je op dat vlak iig wel mislopen, de fabrikant ondersteunt niet anders dan water.
Moet ik dan eentje van het lijstje schrappen of gewoon kiezen met m'n ogen dicht?
Al is de s6maxV de enige met stereocamera
[ Voor 12% gewijzigd door AlexanderCP op 27-06-2022 19:51 ]
De S7 heeft vloerkleeddetectie. Gaat harder zuigen bij een vloerkleed en kan daar ook z'n dweil optillen.AlexanderCP schreef op maandag 27 juni 2022 @ 19:41:
Ik twijfel dus nu tussen de s6maxV, q7max+ en de s7. Volgens mij zijn het allemaal fantastische stofzuigers en verschillen ze niet heel veel? . We hebben een houten vloer met een kleed in de slaapkamer en een in de woonkamer.
Moet ik dan eentje van het lijstje schrappen of gewoon kiezen met m'n ogen dicht?
Al is de s6maxV de enige met stereocamera
Een paar druppels op de doek, klinkt voor mij zo simpel en afdoende, waarom zou je het erop wagen?
Als 't je de prijs van reserveonderdelen waard is (incl. het wachten daarop), is 't wellicht een gecalculeerd risico. Maar ik weet echt niet of 't niet de pomp zelf kan / zal zijn. Of hoe je vaststelt dat je elke verstopping gevonden hebt en dus de juiste onderdelen bestelt.
Als je het alleen op de doek doet, is er steeds 1 (en hetzelfde) stuk vloer dat goed geolied is. En neemt de afzet natuurlijk af naarmate je verder komt.Gwaihir schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 09:35:
@thekvnz, @ApC_IcE , @Theetjuh Olie en goed mixen, goed vloeibaar, vooral nergens verstoppen.. Klinkt voor mij niet erg aannemelijk. En ik herinner me van eerder in het topic de met schoonmaakmiddel toch al verstopte exemplaren (ja, wel herinnering, en vast kleine sample size).
Een paar druppels op de doek, klinkt voor mij zo simpel en afdoende, waarom zou je het erop wagen?
Als 't je de prijs van reserveonderdelen waard is (incl. het wachten daarop), is 't wellicht een gecalculeerd risico. Maar ik weet echt niet of 't niet de pomp zelf kan / zal zijn. Of hoe je vaststelt dat je elke verstopping gevonden hebt en dus de juiste onderdelen bestelt.
Persoonlijk zou ik het zeer zeker niet in de tank doen. Dat is vragen om problemen. Sowieso omdat je het met water probeert te mengen.
Dus, via de amazon-app een chat geopend. No questions asked, hoewel, eentje: geld terug of een nieuwe? Doe maar een nieuwe, en dan sturen ze gewoon een nieuwe op, de kapotte mag later terug (in de doos van de nieuwe, wel zo handig). En deze doet het weer uitstekend, het blijft me verbazen hoeveel zooi wij en de hond blijkbaar het huis in brengen!
En dat voor nog geen €100,-
Ik kan hier een heel verhaal neerzetten maar volgens mij ben je overtuigd dat het niet kan. (of ik lees het compleet verkeerd)Gwaihir schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 09:35:
@thekvnz, @ApC_IcE , @Theetjuh Olie en goed mixen, goed vloeibaar, vooral nergens verstoppen.. Klinkt voor mij niet erg aannemelijk. En ik herinner me van eerder in het topic de met schoonmaakmiddel toch al verstopte exemplaren (ja, wel herinnering, en vast kleine sample size).
En dat is prima. Dan doe je het niet
overigens had ik het over reinigingsmiddel en niet over olie

[ Voor 4% gewijzigd door ApC_IcE op 28-06-2022 10:53 ]
Tja, de gestelde vraag was over onderhoudsolie..ApC_IcE schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 10:46:
overigens had ik het over reinigingsmiddel en niet over olie
(en ik gebruik de dweil helemaal niet (meer), dus hoef van geen enkele toevoeging overtuigd te zijn of worden)
[ Voor 22% gewijzigd door Gwaihir op 28-06-2022 12:19 ]
©2004
Ik heb de S7 nu voor 2 weken, en ben er heel blij mee.hk12nl schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 22:47:
Ik ben ook (wederom) in de markt voor een robot stofzuiger en eigenlijk willen we een ook wel een dweil robot. Als ik het topic zo door lees dan kom ik zelf bij de roborock s7 uit. Vrienden van ons hebben een aparte iRobot stofzuiger en dweil robot. Is dat uiteindelijk zoveel beter? Ik ben wel gecharmeerd van 1 apparaat namelijk
natuurlijk is de dweil functie niet zo goed als zelf dweilen, maar ik laat hem nu meerdere keren per week dweilen
ook dat de dweil opgetild wordt bij tapijt is fantastisch.
Ook de mapping is goed, en voorkomt onnodig botsen tegen meubilair.
voor mij is het instellen van de sterkte van het zuigen, een grote bonus, ik kan deze op de een na zachtste stand laten lopen, en dan kan ik zelfs nog TV kijken
Doet deze aan mapping of rijdt hij gewoon random rond?Gramser schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 09:52:
Kleine update over de Vileda VR102 van Amazon - prima ding voor ons gebruikt, maar er is om onbekende reden toch een van de borsteltjes kapot gegaan. Wilde niet meer ronddraaien en dan is de ander niet bijster effectief.
Dus, via de amazon-app een chat geopend. No questions asked, hoewel, eentje: geld terug of een nieuwe? Doe maar een nieuwe, en dan sturen ze gewoon een nieuwe op, de kapotte mag later terug (in de doos van de nieuwe, wel zo handig). En deze doet het weer uitstekend, het blijft me verbazen hoeveel zooi wij en de hond blijkbaar het huis in brengen!
En dat voor nog geen €100,-
BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114
Ik ben op zoek naar een goede robotstofzuiger maar zie door de vele opties het bos niet meer. Ik zit nu te kijken naar de nieuwe iRobot i5, maar op basis van de reviews lijkt deze kwalitatief wel een stukje minder dan de al wat oudere i7.
Budget is tussen de 500 - 700 euro. Gaat mij voornamelijk om tweemaal per dag stofzuigen, vooral vanwege twee langharige katten die ook nog eens een grote hoeveelheid grit door de woonkamer verspreiden
Roborock S7 voor 249 euro. Wel een externe verkoper.
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Was een foutje dan waarschijnlijk. Ik krijg nu 479 euro te zien.Morpheusk schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:49:
https://www.amazon.nl/Mon...telligente/dp/B08VMWW5K1/
Roborock S7 voor 249 euro. Wel een externe verkoper.
Staat nu weer voor 250 euro. Nog 2 beschikbaar.de Peer schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:58:
[...]
Was een foutje dan waarschijnlijk. Ik krijg nu 479 euro te zien.
[ Voor 4% gewijzigd door Morpheusk op 29-06-2022 15:01 ]
Nog maar 1Morpheusk schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:01:
[...]
Staat nu weer voor 250 euro. Nog 2 beschikbaar.
En deze dan. Goedkoper heb ik 'm nog niet gezien? 510 euro inclusief afzuigstation
[ Voor 6% gewijzigd door AlexanderCP op 29-06-2022 15:20 ]
Klopt zag hem ook, maar vond de 500 euro verzendkosten wat vreemd. Wel al een keer gespot voor 550.AlexanderCP schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:19:
https://www.amazon.nl/dp/...=Robor%2Caps%2C202&sr=1-3
En deze dan. Goedkoper heb ik 'm nog niet gezien? 510 euro inclusief afzuigstation
Qua onderhoudt, haal ik om de xx weken een keertje het wieltje\stoffer en rollers eruit om helemaal haarvrij te maken.
ik heb 1 x een nieuwe set rollers, stoffer en wieltje gekocht.
Ik vind hem wel veel geluid produceren, ik heb geen DB meter erbij gehouden, maar snachts aanzetten deden we dus niet ivm geluids productie.
Destijds wel €850 betaald, dus best prijzig, maar na al die jaren zichzelf zeker terug verdient.
Hele rare verhouding kosten product en verzendkosten… Durf het niet aan…AlexanderCP schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:19:
https://www.amazon.nl/dp/...=Robor%2Caps%2C202&sr=1-3
Professioneel Heftruck Syndroom
Die shop is net nieuw, dus geen reviews, en heeft maar 4 producten en allemaal met zo'n rare verhouding.Saninl schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:48:
[...]
Hele rare verhouding kosten product en verzendkosten… Durf het niet aan…
Lijkt me niks mis met deze shop voor zoveel geld 👍🤨
Ik had ook de neiging om deze te kopen, totdat ik dit tegenkwam: https://nl.pepper.com/dis...koper-via-amazonnl-241427Morpheusk schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:01:
[...]
Staat nu weer voor 250 euro. Nog 2 beschikbaar.
Lijkt me niet helemaal zuiver dit.
Minder, nou ja dan lost Amazon het maar opDeagle schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:57:
[...]
Ik had ook de neiging om deze te kopen, totdat ik dit tegenkwam: https://nl.pepper.com/dis...koper-via-amazonnl-241427
Lijkt me niet helemaal zuiver dit.
Thanks! Had net achter het net gevist. Maar na een vriendelijk berichtje aan Roidmi heb ik er nog 1 kunnen bestellen voor dit bedrag.
LG Therma V Monobloc 12KW U34. | 24 zonnepanelen x 380WP | Gasloos | Unifi
Lucky basterdDoezel schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 07:01:
[...]
Thanks! Had net achter het net gevist. Maar na een vriendelijk berichtje aan Roidmi heb ik er nog 1 kunnen bestellen voor dit bedrag.
Ja, ze waren met enkele uren allemaal weg.
De mijne is gister aangekomen op depot Essen DE. Die verwacht ik eigenlijk deze week nog wel hier te hebben.
Die van mij stond op 30 juli, maar is verzonden vanuit Hamburg.Doezel schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 07:32:
Ik heb een ETA van 2 augustus. Dus dat is een beetje jammer. Ben benieuwd naar je bevindingen.
1e indruk : mooie witte stofzuiger en Roborock heeft echt hun best gedaan met de verpakking. Zit goed in elkaar en bijzonder weinig afval plastic! Zo kan het dus ook.
De stofzuiger doet het verder prima en loopt echt nergens op vast. Nu is dat moelijk met een houten vloer zonder tapijt, maar ik heb wel wat "moeilijke" meubels. Met de oude Neato had ik het altijd moeilijk om het ding een plek in huis te geven. De Q7 woont tegenwoordig onder het bed waar ik hem niet zie. Met de afstandsbediening in de app stuur ik hem zo onder het bed vandaan.
De app zelf was heel even wennen maar werkt helemaal top.
Erg tevreden met deze aankoop!
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
3 dagen onderweg geweest, dus met wat geluk heb je hem gewoon maandag
Dat klinkt goed! Ik twijfel dus nog steeds tussen de q7max en de s7, beide met afzuigstation dus. Als ik het goed begrijp is de dweil van beide modellen hetzelfde maar tilt de s7 'm op bij kleden. Ik heb twee middelhoog polige kleden. De dweil wordt daarop ook geraakt, ook bij de s7 denk ik?asing schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:27:
Ik heb 15 juni via GeekBuying de Roborock Q7 Max besteld voor 300 euro. Een dag na bestelling stond deze in de computer bij GLS. Het duurde een week voor het ding daadwerkelijk in de vrachtwagen lag en maandag werd ze afgeleverd.
1e indruk : mooie witte stofzuiger en Roborock heeft echt hun best gedaan met de verpakking. Zit goed in elkaar en bijzonder weinig afval plastic! Zo kan het dus ook.
De stofzuiger doet het verder prima en loopt echt nergens op vast. Nu is dat moelijk met een houten vloer zonder tapijt, maar ik heb wel wat "moeilijke" meubels. Met de oude Neato had ik het altijd moeilijk om het ding een plek in huis te geven. De Q7 woont tegenwoordig onder het bed waar ik hem niet zie. Met de afstandsbediening in de app stuur ik hem zo onder het bed vandaan.
De app zelf was heel even wennen maar werkt helemaal top.
Erg tevreden met deze aankoop!
ik heb een bericht gehad van de verkoper dat ik contact met ze moet opnemen, jij ook?Morpheusk schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 17:26:
[...]
Minder, nou ja dan lost Amazon het maar op
Same, om mijn bestelnr. naar een of ander vaag e-mail adres te sturen... Heel vaag...twain4me schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:59:
[...]
ik heb een bericht gehad van de verkoper dat ik contact met ze moet opnemen, jij ook?
heb het gemeld bij amazon en uiteraard niets gestuurd.0c2 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:05:
[...]
Same, om mijn bestelnr. naar een of ander vaag e-mail adres te sturen... Heel vaag...
De Q7 Max heeft inderdaad een dweil. Deze moet je eronder klikken om te dweilen. Het ding is statisch en wordt niet opgetild als je hem niet wilt gebruiken. Op het moment dat je wil dweilen maak je de zones aan waar niet gedweild moet worden.AlexanderCP schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:54:
[...]
Dat klinkt goed! Ik twijfel dus nog steeds tussen de q7max en de s7, beide met afzuigstation dus. Als ik het goed begrijp is de dweil van beide modellen hetzelfde maar tilt de s7 'm op bij kleden. Ik heb twee middelhoog polige kleden. De dweil wordt daarop ook geraakt, ook bij de s7 denk ik?
Dus over het algemeen zit de dweil module er niet onder. Als ik wil dweilen klik ik hem eronder.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Net even gechat met amazon, CS rep geeft aan dat ik het gewoon moest sturen zodat verkoper de order kan afronden.twain4me schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:08:
[...]
heb het gemeld bij amazon en uiteraard niets gestuurd.

Hier geen bericht gehad. Komt het bericht gewoon van Amazon af?twain4me schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:59:
[...]
ik heb een bericht gehad van de verkoper dat ik contact met ze moet opnemen, jij ook?
Status: Preparing for Dispatch
[ Voor 5% gewijzigd door Morpheusk op 30-06-2022 11:04 ]
Het is maar wat je als gewoon kwalificeerd ik heb nog nooit een dergelijk bericht gehad.Morpheusk schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:04:
[...]
Hier geen bericht gehad. Komt het bericht gewoon van Amazon af?
Status: Preparing for Dispatch
status is het zelfde.
Ikzelf ga eind september naar een nieuw appartement toe van ongeveer 80m2.
Online reviews leek deze best goed, maar heb er op tweakers nog niet veel van gehoord.
Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!
Maar dan dien je dus zelf de dweilpads eraf te halen?
Maugrinn schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:00:
Die Roidmi Eva leek interessant bij alleen harde vloeren, bij een mix van tapijt en harde vloeren zou ik toch voor de Roborock S7 gaan.
Aangezien je bij de Eva zelf de dweilpads moet verwijderen voor hij over tapijt gaat, de Roborock S7 heft zijn dweil zelf op.
Wel een groot prijsverschil.
Bij mij is net via de chat aangegeven dat ik het beter kan annuleren! Ze gaan advertenties van deze verkoper verwijderen de komende dagen en iedereen terugbetalen…0c2 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:36:
[...]
Net even gechat met amazon, CS rep geeft aan dat ik het gewoon moest sturen zodat verkoper de order kan afronden.
![]() | ![]() |
Eerste stukje gedaan.
Kaart aanmaken met deze gaat ook sneller. Hij kart gewoon wat rond totdat ie weet dat er hoeken en muren zijn, dus dat is ook wel nice.
Hij rijdt redelijk goed door ook.
En spaart enorm (!) veel tijd omdat hij (vs de Eve) geen V-patroon hoeft te rijden, om de mopbeweging te simuleren.
[ Voor 7% gewijzigd door paQ op 30-06-2022 14:08 ]
Ik kan bij de Eva instellen, Frequentie Backwashing.ApC_IcE schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:06:
[...]
Als je puur logisch kijkt zou je haast denken dat die roterende dingen meer schoon maken.
Elke 6 min, 9 min of 12 min.
Dat is de setting die bepaalt met welke frequenties hij dus terugkeert om de pads te reinigen.
[ Voor 8% gewijzigd door paQ op 30-06-2022 13:52 ]
Super nice! Ik ben benieuwd hoe de Eva omgaat met rondslingerende spullen en kabels, mocht je zin hebben om dat eens te testenpaQ schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 13:05:
[Afbeelding] [Afbeelding]
Eerste stukje gedaan.
Kaart aanmaken met deze gaat ook sneller. Hij kart gewoon wat rond totdat ie weet dat er hoeken en muren zijn, dus dat is ook wel nice.
Hij rijdt redelijk goed door ook.
En spaart enorm (!) veel tijd omdat hij (vs de Eve) geen V-patroon hoeft te rijden, om de mopbeweging te simuleren.
ohja.. kan ik even proberen zorozuchu schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 14:19:
[...]
Super nice! Ik ben benieuwd hoe de Eva omgaat met rondslingerende spullen en kabels, mocht je zin hebben om dat eens te testen
edit: hij banjert vrolijk verder bij kleine objecten
Ik ga even op zoek in settings. (of dat komt nog middels fw
[ Voor 17% gewijzigd door paQ op 30-06-2022 15:02 ]
[ Voor 93% gewijzigd door bruce the boss op 01-07-2022 07:29 ]
Kabeltjes en zo? Kun je eens een filmpje maken?paQ schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 14:33:
[...]
ohja.. kan ik even proberen zo
edit: hij banjert vrolijk verder bij kleine objecten
Ik ga even op zoek in settings. (of dat komt nog middels fw)
Hij reageert er vooralsnog niet op (visueel althans).Doezel schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 21:52:
[...]
Kabeltjes en zo? Kun je eens een filmpje maken?
Ik heb Roidmi gevraagd hoe het zit met de object detection.
Als een object hoog genoeg is dan ziet de lidar het wel, maar het gebeurt momentele niet zoals het plaatje op de website. Daar zal vannacht wel reactie op komen verwacht ik.
Je kon wel eens gelijk hebben…paQ schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:44:
@Doezel Roidmi zojuist binnengekomen!
3 dagen onderweg geweest, dus met wat geluk heb je hem gewoon maandag
:strip_exif()/f/image/PvXeTyvPOymOPrhaKoX68SSh.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik kreeg het bericht dat de verkoper de koop heeft geanuleerd.Saninl schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 12:46:
[...]
Bij mij is net via de chat aangegeven dat ik het beter kan annuleren! Ze gaan advertenties van deze verkoper verwijderen de komende dagen en iedereen terugbetalen…
We're writing to inform you that your order has been cancelled by rh-commerce. We're sorry for the inconvenience this has caused. You will be refunded within 3-5 business days.twain4me schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 23:02:
[...]
Ik kreeg het bericht dat de verkoper de koop heeft geanuleerd.
Jammer
Zeker! Op naar de volgende deal, nu hopen dat die wel echt isMorpheusk schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 23:15:
[...]
We're writing to inform you that your order has been cancelled by rh-commerce. We're sorry for the inconvenience this has caused. You will be refunded within 3-5 business days.
Jammer
Jaaa, roep al jaren wil een Roborock, maar die dweilfunctie van de roidmi ziet er ook erg interessant uit. Op naar een prijsfouttwain4me schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 23:19:
[...]
Zeker! Op naar de volgende deal, nu hopen dat die wel echt is

Vraag ze gewoon om een goeie prijs, dat schijnt te werkenMorpheusk schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 23:31:
[...]
Jaaa, roep al jaren wil een Roborock, maar die dweilfunctie van de roidmi ziet er ook erg interessant uit. Op naar een prijsfout
Jammer! Misschien komt dat nog, ik zie dat er wel een soort sensor/camera voorop zit.paQ schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 22:21:
[...]
Hij reageert er vooralsnog niet op (visueel althans).
Ik heb Roidmi gevraagd hoe het zit met de object detection.
Als een object hoog genoeg is dan ziet de lidar het wel, maar het gebeurt momentele niet zoals het plaatje op de website. Daar zal vannacht wel reactie op komen verwacht ik.
Waarschijnlijk ga ik dan toch voor de S7, mits er een leuke aanbieding voorbij komt.
Mn S5 liep vanochtend na 5 seconden al weer vast op een stuk speelgoed onder de bank
Die zit er inderdaad, en wordt op de plaatjes ook zo getoond (he! daar ligt een boek!)rozuchu schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 09:27:
[...]
Jammer! Misschien komt dat nog, ik zie dat er wel een soort sensor/camera voorop zit.
Waarschijnlijk ga ik dan toch voor de S7, mits er een leuke aanbieding voorbij komt.
Mn S5 liep vanochtend na 5 seconden al weer vast op een stuk speelgoed onder de bank
Maar Roidmi kennende komen er best wel de nodige FW updates.
Was met de Eve ook in het begin.
[ Voor 9% gewijzigd door paQ op 01-07-2022 09:29 ]
Er zat echter 1 onderdeel in de doos waarvan we zo snel niet weten waar we deze voor nodig hebben.
Het is zo te zien een opvangzak(je) maar waar hoort deze?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1ole03i2j6Fpdka8I3HnKteP.jpg?f=user_large)
[ Voor 30% gewijzigd door bruce the boss op 01-07-2022 14:36 ]
Ik vermoed in de opvangbak. Zoek maar op de afbeeldingen van de stofzuiger of de losse opvangbak.bruce the boss schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 14:35:
Gisteren de S7 maxV ontvangen en geïnstalleerd en dat ging allemaal veel sneller dan verwacht.
Er zat echter 1 onderdeel in de doos waarvan we zo snel niet weten waar we deze voor nodig hebben.
[Afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door Rogar op 01-07-2022 14:56 ]
Volgens mij zijn er Roborock versies met en zonder stofzak. Zo te zien heb jij de versie met.bruce the boss schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 14:35:
Gisteren de S7 maxV ontvangen en geïnstalleerd en dat ging allemaal veel sneller dan verwacht.
[Afbeelding]
Dit lijkt me de zak voor in die laatste namelijk.
Die rode toeter eruit, de grijze korf erin en dan de zak uit je foto er in..
If you always do what you always did, you always get what you always got....
Ik denk dat je je te veel druk over maaktbruce the boss schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 20:15:
We willen vanacht de S7 voor het eerst laten dweilen. Ik plaats dadelijk de dweil maar moet je die alleen de eerste keer vooraf nat maken? Dat zal tocht niet elke keer hoeven of hoeft het helemaal niet?
de dweil is al snel vochtig, en als je zeker wil weten, maakt je hem nat voor dat je gaat slapen, die dweil droogt echt niet geheel op na een paar uur.
En omdat je makkelijker en vaker de dweil kan laten lopen, gaat het niets uit maken.
Ik laat hem eens in de drie dagen dweilen. Drie dagen nadat ik er de dweil eronder doe. Elke keer is het prima schoon. En de dweil nat en vies.bruce the boss schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 20:19:
Maar als ik hem 's nachts wil laten dweilen wordt dat moeilijk. Misschien toch een andere tijd bedenken dan 😁
Het werkt beter als de dweil vooraf nat is, maar de S7 maakt de dweil zelf nat en dat gaat snel genoeg...
Op een tegelvloer maakt het niet zo veel uit. Op een houten vloer wil ik zelf iig niet een paar meter met een droge dweil aan de uiteinden dweilen vanwege de kwetsbaarheid. Je kunt hem dan bv eerst naar het toilet of de gang sturen zodat de dweil egaal nat is als hij aan de houten vloer begint. Of voor je naar bed gaat natmaken idd. Beide werkt prima.
Om van het gelazer af te zijn heb ik sinds een week de svmax met ultrastation
… just wow!…
Wat zou een droge dweil dan doen met je houten vloer? Behalve niet schoonmaken??hjsiemer schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 22:57:
In de avond natmaken werkt prima hoor. Hij moet ook niet drijfnat zijn natuurlijk.
Op een tegelvloer maakt het niet zo veel uit. Op een houten vloer wil ik zelf iig niet een paar meter met een droge dweil aan de uiteinden dweilen vanwege de kwetsbaarheid. Je kunt hem dan bv eerst naar het toilet of de gang sturen zodat de dweil egaal nat is als hij aan de houten vloer begint. Of voor je naar bed gaat natmaken idd. Beide werkt prima.
Om van het gelazer af te zijn heb ik sinds een week de svmax met ultrastation
… just wow!…
Op de dagen dat de S7 hier dweilt, rijdt onze miep op een bepaalde tijd naar de wasbak.bruce the boss schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 20:19:
Maar als ik hem 's nachts wil laten dweilen wordt dat moeilijk. Misschien toch een andere tijd bedenken dan 😁
Dan vul ik het waterreservoir en doe de natte dweil eronder en stuur ze terug naar haar dock.
Wij hebben een houten vloer, maar waar miep haar huis staat (onder de kast) hebben we een doorzichtige plastic placemat liggen zodat de natte dweil daar niet urenlang op de vloer ligt 😎
Om de 3 zuig beurten staat ze in de ochtend keurig naast de vuilnisbak te wachten om te legen.
Dit lukt uiteraard niet met de app, maar is in Home Assistant gedaan.
ik denk dat de kwetsbaarheid van de dweil bedoeld wordt. Want inderdaad, voor de vloer maakt het niets uit.barrymossel schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 23:42:
[...]
Wat zou een droge dweil dan doen met je houten vloer? Behalve niet schoonmaken??
Dat is wel heel handig gedaan. Kun je dan coordinaten opgeven?ralphkeb schreef op zondag 3 juli 2022 @ 07:51:
[...]
Op de dagen dat de S7 hier dweilt, rijdt onze miep op een bepaalde tijd naar de wasbak.
Dan vul ik het waterreservoir en doe de natte dweil eronder en stuur ze terug naar haar dock.
Wij hebben een houten vloer, maar waar miep haar huis staat (onder de kast) hebben we een doorzichtige plastic placemat liggen zodat de natte dweil daar niet urenlang op de vloer ligt 😎
Om de 3 zuig beurten staat ze in de ochtend keurig naast de vuilnisbak te wachten om te legen.
Ik kan me juist voorstellen dat rotzooi eerder aan een natte dweil blijft plakken. Maar goed, ik doe eerst stofzuigen met de dweil omhoog en daarna het dweilen pas.hjsiemer schreef op zondag 3 juli 2022 @ 10:31:
Call me crazy, maar een droge dweil is harder waardoor imho zand eerder aan het oppervlakte blijft hangen ipv naar een plekje tussen de natte zachte vezels te migreren. Droge dweil => meer krassen
Ja klopt, heb hiervoor een tutorial gevolgd van internet, werkt echt perfect.hjsiemer schreef op zondag 3 juli 2022 @ 10:34:
[...]
Dat is wel heel handig gedaan. Kun je dan coordinaten opgeven?
Dit is precies zoals ik het ook wil. Care to share hoe je dit gebouwd hebt? (Je automation of nodered flow) Die route naar de wasbak / wachten en dan back to dock?ralphkeb schreef op zondag 3 juli 2022 @ 07:51:
[...]
Op de dagen dat de S7 hier dweilt, rijdt onze miep op een bepaalde tijd naar de wasbak.
Aanvullend op mijn bericht...welke link gebruikte je? 😀ralphkeb schreef op zondag 3 juli 2022 @ 13:58:
[...]
Ja klopt, heb hiervoor een tutorial gevolgd van internet, werkt echt perfect.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| - id: '' alias: Stofzuiger legen elke 3 keer trigger: - platform: template value_template: '{{ states(''sensor.roborock_vacuum_s5_total_clean_count'') | float % 3 == 0 }}' action: - service: xiaomi_miio.vacuum_goto data: x_coord: 'xxx' y_coord: 'xxx' target: entity_id: vacuum.roborock_vacuum_s5 mode: single |
Voor het achterhalen van de coordinaten heb ik https://github.com/PiotrM...iaomi-Cloud-Map-Extractor gebruikt.
Dit topic is gesloten.