[Contest] BotWars

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste
Acties:
  • 4.266 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricvdp
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-08 13:43
NDF moet een wachtwoord op de wiki gooien, zodat alleen geregistreerde gebruikers kunnen editten denk ik, wie mailt hem even? Dit is nou het nadeel van een wiki:(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 08:19

NDF82

Doomed Space Marine

De wiki staat op een server van een huisgenoot die volgende maand (december 2005) gaat verhuizen. De wiki zal dus elders geplaatst moeten worden. De nieuwe beheerder kan dan de wachtwoorden implementeren. Wie o wie voelt zich geroepen om de enige echte gotbot wiki te hosten en te beheren :P.

Oja, ook al doe ik niet meer actief mee aan de discussie en aan het development van de server (druk met werk enzo), ik volg het topic nog wel.

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 09:31
Ik heb wel wat webruimte met PHP etc., maar totaal geen verstand van wiki's en PHP in het algemeen. Kan ik de hele zooi gewoon overkopieren met FTP en werkt het dan?

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricvdp
Heeft het systeem Mediawiki geen exportfunctie? Zoja: install mediawiki en importeer de export.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan hem vast wel hosten maar wil wel graag wat info.

ik neem aan dat hij php,mysql nodig heeft wat heeft hij verder nog nodig en hoeveel gb dataverkeer heeft hij ongeveer per maand ?

en met rechten is er voor de owner nog een ftp nodig of ben ik de gene die de files update ?

graag wat meer info :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
Iets heel anders, zijn er nog mensen bezig met de contest? In het algemeen, dus zowel server- als clientwerk. Op dit moment ben ik bezig met een interessant project voor de client, ik wil het nog niet precies verklappen maar het wordt iets grafisch..

Ik ben niet zo'n fanatieke poster (zoals de meeste mensen die meedoen aan de botwar ;)), maar ik geef nu even aan dat er tenminste nog iémand bezig is met de contest. Nog meer tekens van leven?

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Ik ben nog steeds een beetje bezig de server. De match-ondersteuning is zo goed als af, maar ik kan steeds maar weinig tijd en mensen vinden om het nog eens even te testen. VisionMaster had ruimte voor nog een 24/7 server, misschien moet versie 3 daar nu maar gewoon online komen, eventuele bugs haal ik er dan later wel weer uit.

Verder zit ik na te denken over (server-side) match-logging, zodat je later via een website nog eens terug kan zien hoe je bot het heeft gedaan. Hiervoor hoeft er waarschijnlijk geen versie-verandering te komen.

Clientside is het bij mij eigenlijk een grote puinhoop geworden lijkt het wel. :p

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja ik wil graag weer verder gaan met mijn botje (GoTverBOT), maar dan moet ik wel tijd hebben. Ik heb echt al lang niets meer met het project gedaan, en zoals het er nu naar uit ziet zal dat ook niet binnen 2 maanden gaan gebeuren. Echt veel te druk met werk/andere projecten :(
Ik vind het voor mezelf opzich wel jammer, maarja je moet iets hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Bij mij ligt het ook helemaal stil. Heb er helaas ook geen tijd meer voor. En ik vond het een beetje eng door ontwikkelen met de kans dat de server-software nog ging veranderen. Misschien dat ik het nog opnieuw ga oppakken.. maar anders doe ik volgend jaar mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<edit alles>overbodig... probleem opgelost...

Ik wilde even hallo zeggen, en meedelen dat ik ga kijken of ik mee kan doen, en een nieuwe tegenstander voor jullie kan maken.
Tot nu toe allene console programmatjes geschreven.

Ik zoek wat tips voor een GUI-radar?!

Ik ga het in java schrijven.. Wish me luck ;)

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2005 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
succes! Ik ben ook druk bezig. :)

Over de radar, Java heeft toch wel een interface om lijnen en stippen te tekenen? Hoe het precies heet weet ik niet, vast iets met 'canvas', 'drawing' oid.

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miss kan iemand ff helpen (java), ik ben nu al 2 uur bezig met 1 probleempje. Ik heb een canvas( met een graphic) waar ik telkens lijnen aan toevoeg(canvas.getGraphics().drawline(x,x,x,x)) oid en dat werkt prima.

Nu is het probleem dat ik elke zet mn "scherm" wil wissen. En dan moet hij mn canvas opnieuw gaan tekenen. Ik krijg het alleen niet gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
Je zou in elk geval een groot zwart vierkant kunnen tekenen, zoiets:
code:
1
clearRect(0, 0, getWidth(), getHeight());

Ik heb geen ervaring met Java, maar hier moet je vast wel wat mee kunnen.

[ Voor 6% gewijzigd door writser op 15-11-2005 22:18 ]

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alleen java onthoudt die lijntjes... dus na 500 beurten heb je 500+499+498+487 enz lijntjes in het geheugen... niet erg handig... ik moet die rommel kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 22:26:
alleen java onthoudt die lijntjes... dus na 500 beurten heb je 500+499+498+487 enz lijntjes in het geheugen... niet erg handig... ik moet die rommel kwijt...
Je zou oude lijntjes kunnen wissen door er een rechthoek in de achtergrond kleur overheen te tekenen, dit kun je met g.clearRect() doen.

[ Voor 22% gewijzigd door MetroidPrime op 15-11-2005 23:14 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
Ik ben al een tijdje aan het knutselen aan een entry voor de botwar. Bovendien ben ik bezig met het programmeren van een GUI. De bedoeling is dat een bot verbinding maakt met mijn GUI, die vervolgens (transparant) weer een verbinding maakt met de uiteindelijke server. Voordeel hiervan is dat nieuwe gebruikers hun bot kunnen testen, zonder meteen een hele grafische interface te maken. Hopelijk zorgt dit ervoor dat er nog meer mensen mee gaan doen! Hier is een screenshot, zodat je een indruk krijgt van waar ik mee bezig ben. Ik ben al redelijk gevorderd ..
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~writser/pierbot.jpg

Tijdens het werken aan mijn project ben ik wel op een aantal eigenaardigheden van het protocol gestuit. Mijn grootste probleem is: hoe weet je welke opdrachten uitgevoerd zijn? Stel je stuurt een 'move'-, 'scan'-, en een 'fire'-opdracht in dezelfde beurt. Je krijgt een foutmelding 204 (constraint violation) terug. Voor welke opdracht geldt deze violation? En als deze alleen geldt voor de 'fire'-opdracht, zijn de andere opdrachten dan wel uitgevoerd of niet? Voorzover ik zie is dat niet gedefinieerd in het protocol.

Om dit op te lossen stel ik het volgende voor: de server stuurt bij elk NEWTURN bericht een herhaling mee van alle geaccepteerde opdrachten. Voor elke opdracht die niet geaccepteerd is kan een error worden gestuurd, met een foutcode en vervolgens het niet geaccepteerde bericht. Een voorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
MOVE 1234 2.0 4000000
MOVE 1234 2.2 1.5
MOVE 1234 2.0 1.5
FIRE 1235 1.0 10 5.0
FIRE 1234 1.2 10 5.0

Levert als resultaat op:
code:
1
2
3
4
5
ERROR 202 FIRE 1.0 10 5.0
ERROR 204 MOVE 1234 2.0 4000000
NEWTURN 1235 .. 100
MOVE 1234 2.2 1.5
FIRE 1234 1.2 10 5.0

Op deze manier kan de bot precies bijhouden welke commando's er uitgevoerd zijn. Bovendien is op deze manier de server makkelijker uit te breiden met extra's, bijvoorbeeld muren in het speelveld. Tenslotte maakt deze methode het veel makkelijker om een grafische representatie van een gevecht te geven, want je hoeft alleen maar de gegevens in de 'newturn' verwerken. Of je foutmeldingen ook in de 'newturn' krijgt of dat deze direct terug gestuurd worden staat nog ter discussie.

Bij de huidige methode kun je ook twintig 'move'-opdrachten sturen in een enkele beurt. Welke wordt dan geaccepteerd? De eerste of de laatste? Met mijn voorgestelde wijziging ben je dat probleem kwijt. Ik denk dat mijn voorstel het protocol duidelijker maakt, maar ben benieuwd naar jullie reactie!

Nog wat extreme mierenneukerij :P

1. Als je een 'newturn' krijgt met energy 0 ben je vanaf dat moment dood? Dat is niet precies geformuleerd in het protocol.
2. Als meerdere schoten op een tank met bijna geen energy worden gelost, wie krijgt dan de punten? De eerste tank?
2. Als je in beurt x schiet op een plek waar ook in beurt x een nieuwe tank spawnt (ENTERMESSAGE), wordt hij dan geraakt?
3. Als je in beurt x schiet op een plek waar ook in beurt x een tank quit (EXITMESSAGE) krijg je dan wel punten?

[ Voor 9% gewijzigd door writser op 16-11-2005 10:59 ]

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
heeft niemand hier iets zinnigs over te zeggen? :P

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja zal wel handig zijn maar als je de bot goed maakt zulje geen errors krijgen :/.

nu ik dat heb gezegt moet ik er wel bij zeggen dat ik tog soms errors krijg :S.
na een tijdje aan hebben gestaan krijg ik dat soms 1x ofzo vast ergens foutje :p.
maar best lastig te vinden maar ik zat te denken
dat ik de laatste send opsla en dan als er error komt gewoon daarzo uitlees wat het was dat ik heb verzonden.

zou net zo goed werken denk ik tog :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
Als je bot goed geprogrammeerd is krijg je inderdaad geen errors :). Maar juist als je bot niet goed geprogrammeerd is lijkt het me handig dat je precies terug krijgt wat er allemaal fout is gegaan. En bijkomend voordeel is dat het maken van een grafische interface wat makkelijker wordt.

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:07
* Mithrandir moet ook maar binnenkort eens een botje gaan bouwen; ik studeer niet voor niets AI :P

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

Tijdens het werken aan mijn project ben ik wel op een aantal eigenaardigheden van het protocol gestuit. Mijn grootste probleem is: hoe weet je welke opdrachten uitgevoerd zijn? Stel je stuurt een 'move'-, 'scan'-, en een 'fire'-opdracht in dezelfde beurt. Je krijgt een foutmelding 204 (constraint violation) terug. Voor welke opdracht geldt deze violation? En als deze alleen geldt voor de 'fire'-opdracht, zijn de andere opdrachten dan wel uitgevoerd of niet? Voorzover ik zie is dat niet gedefinieerd in het protocol.

Om dit op te lossen stel ik het volgende voor: de server stuurt bij elk NEWTURN bericht een herhaling mee van alle geaccepteerde opdrachten. Voor elke opdracht die niet geaccepteerd is kan een error worden gestuurd, met een foutcode en vervolgens het niet geaccepteerde bericht. Een voorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
MOVE 1234 2.0 4000000
MOVE 1234 2.2 1.5
MOVE 1234 2.0 1.5
FIRE 1235 1.0 10 5.0
FIRE 1234 1.2 10 5.0

Levert als resultaat op:
code:
1
2
3
4
5
ERROR 202 FIRE 1.0 10 5.0
ERROR 204 MOVE 1234 2.0 4000000
NEWTURN 1235 .. 100
MOVE 1234 2.2 1.5
FIRE 1234 1.2 10 5.0
Ik ben meer voor de manier die ook in het MSN protocol toegepast wordt. Messages van de client naar de server bevatten naast de standaard parameters ook een trial id. Dit id is door de client vrij te kiezen. Synchrone servermessages bevatten dit id ook. Asynchrone server messages niet, ze zijn immers geen reactie op een client message.
code:
1
<opcode><trialid><parameters>

Voorbeeld:
De client stuurt nu:
code:
1
2
MOVE 1234 2.0 4000000
FIRE 1235 1.0 10 5.0

Dit wordt dan:
code:
1
2
MOVE 1 1234 2.0 4000000
FIRE 2 1235 1.0 10 5.0

Hierin zijn de 1 na de MOVE operation en de 2 na de FIRE operation de trial ids.

En de server response wordt dan:
code:
1
2
ERROR 1 202
NEWTURN 1235

Je kunt met behulp van de trial id bepalen dat de ERROR bedoeld is voor de MOVE operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja gewoon client side error checking zal tog ook werken ?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
'de data opslaan dieje als laatst heb verzonnen
dim last_send as string

'de function waarmee je data versend naar de server.
Public function send_data(data as string)
if winsock1.state = sckconnected then
winsock1.senddata data
last_send = data
end if
end Function

'mja de functie die word aangeroepen alsje een error krijgt toegestuurd ?
public function ERROR(code as integer)
if code = "233" then msgbox("uitleg error code") : errorlist.additem "Error 233: >" & last_send
end function

even snel verzonnen taal vb6 je heb er vast niets aan maar is voorbeeld :p.

edit:
even code tag er omheen gegooit :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2005 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:32

Osxy

Holy crap on a cracker

Ik heb hier thuis een server draaien met alle voorzieningen, hier zou de wiki kunnen draaien. Ik wil dan wel voorstellen dat ik dan met nog 1 of 2 personen deze gaat bijhouden zodat als er iemand een keer geen tijd heeft hij toch up to date blijft.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ohja voor ik het vergeet ik heb dus overlegt of we de wiki konde draaie maar hij vond het geen goed idee

heb het geprobeert :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 23:05

knopper

Sander Knopper

Er zijn al wat meer mensen die hebben aangeboden de wiki te draaien, maar laat ik het dan ook toch maar doen.

Bij deze bied ik dan ook aan de wiki te draaien, op mijn thuisserver die linux draait en waar we een 2048/1024 ADSL verbinding hebben. Er draait Apache, PHP5 en MySQL dus dat lijkt me geen probleem.

Zie voor serverinfo: http://sysinfo.knopper.tk

Ik hoor het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee peeps!

Is deze contest eigenlijk nog bezig? Ik had namelijk wel graag mee willen doen.

Groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 13:57

pjvandesande

GC.Collect(head);

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 22:59:
Hee peeps!

Is deze contest eigenlijk nog bezig? Ik had namelijk wel graag mee willen doen.

Groeten!
De servers draaien nog gewoon, volgens mij is er soms zelfs activiteit op die dingen.

Maar net zoals vele hier heb ik er maar bar weinig tijd voor, werk en dan ook nog is in me vrijetijd werken aan me eigen pakket. De prioriteit voor dit project ligt bij mij niet echt hoog.

Er waren wel een hoop studenten bezig, maar die zijn aardig afgehaakt volgens mij. Het IRC channel is dood (voor deze BotWar dan), de active studenten zijn nergens meer te bekennen, KingOfDos is druk, en dit topic loopt niet echt meer storm.

Het is misschien nog niet dood, maar ligt in ieder geval in coma. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

In coma inderdaad. :p

Ik ben zo nu en dan nog wel een beetje bezig met de server. Zo ben ik oa bezig om een scorereport-systeem via xmlrpc te maken, zodat er een centrale score website kan komen. Het werkt ondertussen ongeveer, maar ik ben er niet vaak genoeg mee bezig om het al af te hebben.

Toch kan ik iedereen die het leuk lijkt nog steeds aanraden om een client te schrijven. Als je nog niet zo'n programmeerheld bent is het namelijk een heel leuk project.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:39
Ik heb onlangs eens mijn botje weer losgelaten op een server en zowaar deed hij het nog (al kwamen er een hoop (voor mij) nieuwe servercommando's langs). Als het V3-protocol rond is zal ik wel weer from scratch overnieuw gaan beginnen denk ik (voor de 4e keer :P)

//edit: de wikispam wordt erger, nu al een pagina of 4 die wordt volgespammed, en niet alleen meer linkjes maar hele verhalen over medicijnen :(

[ Voor 24% gewijzigd door phYzar op 29-11-2005 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

he zwippie, check dat spul eens in. Dan kan ik ook eens meekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik mijn pc weer helemaal klaar heb, ga ik direct beginnen met een client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

NDF82 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 15:42:
he zwippie, check dat spul eens in. Dan kan ik ook eens meekijken :)
Zal ik doen, al ben ik op dit moment nog niet tevreden over de manier waarop het serverside xmlrpc gebeuren nu plaatsvindt.

Dat komt vooral omdat ik nog niet zo goed thuis ben met de verschillende design patterns die om de hoek komen kijken, en zit daarom op sommige momenten hard te twijfelen of ik wel degelijke code schrijf, of dat het bagger cq overkill is wat ik maak. :Y)

Voorbeeld: de server gaat nu dus matchlogs versturen via xmlrpc, maar moet ik er al rekening mee houden dat er ooit ook een andere manier van matchlogging komt (rechtstreeks op een db bijvoorbeeld)?
Op zich wel natuurlijk, dus wil je dit uitgebreid doen, dan maak je iets als een DAOFactory en een DTO, en schrijf je hiervoor een implementatie voor xmlrpc. (klinkt als overkill)
Maar aan de andere kant wil je het ook simpel houden, dus bv alleen maar een eenvoudige MatchLog interface met daarbij de xmlrpc implementatie. (klinkt weer te simpel)

Over dit soort dingen denk ik dus gewoon veel te lang na... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmM je maakt me inderdaad aardig in de war ;) Kan me voorstellen dat je daar niet te lang over na moet gaan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

Ik heb een backup van de wiki gemaakt en deze is hier te downloaden.

Mijn huisgenoot laat de server tot ongeveer eind januari december draaien. Daarna zal deze uit de lucht gaan ivm verhuizing.

[ Voor 3% gewijzigd door NDF82 op 02-12-2005 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Ik heb hier een vlotte mirror van de wiki backup staan, voor de geïnteresseerden. Indien niemand anders daar trek in heeft, kan ik de wiki wel gaan hosten, mits ik MediaWiki draaiende krijg.

Ik zie dit niet snel tot een echte contest uitgroeien, maar tot die tijd blijft het een leuk programmeerproject voor beginners en gevorderden.

[ Voor 27% gewijzigd door Gerco op 02-12-2005 15:31 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-02 10:10
Ik wil ook graag meedoen met deze contest en ik zie dat er behoorlijk veel mensen meedoen. Haha, ik krijg het niet eens voor elkaar om in een textbox de host uit te laten lezen om ermee te verbinden :P * Oguz286 moet heel veel boeken lezen :P

Succes iedereen!

[ Voor 4% gewijzigd door Oguz286 op 03-12-2005 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Zijn er op dit moment eigenlijk nog bots actief? Ik ben op dit moment in C# aan 't knutselen, maar als mijn bot de enige online is, is er weinig aan natuurlijk :)

Meh, kennelijk niet. Geen enkele server is bereikbaar :(

[ Voor 18% gewijzigd door Hydra op 09-12-2005 18:37 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Van het weekend eens verder aan mn bot werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Goed. Kennelijk zijn mensen er niet echt meer mee bezig, helaas. Kent iemand een soortgelijk project dat nog wel actief is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robocode is al eens genoemd in dit of het voorgaande topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
Het probleem met onze BotWars is dat het er geen echte "competitie" is. Er moet een systeem komen waardoor er ook daadwerkelijk een ranglijst kan worden bijgehouden. Ik heb hier wat over nagedacht, maar het is best lastig.

Moet er een soort rooster gemaakt worden, in de trant van: "Pietje moet maandag om 21:00 online zijn"? Ik denk dat veel mensen niet van dit soort verplichtingen houden. Bovendien is het moeilijk om een rooster te maken waarmee iedereen tevreden is. Dit is eigenlijk geen optie.

Een andere oplossing is dat de server de ranglijsten bijhoudt. Dit lijkt mij een betere methode. De server bepaalt dan van alle spelers die op een bepaald moment zijn ingelogd wie er tegen elkaar gaan spelen. Maar hoe bepaal je dan wie de beste bot heeft? En als iemand altijd online is speelt hij veel wedstrijden. Krijgt hij dan ook een hogere score? Als iemand een nieuwe versie van zijn bot heeft, moet zijn score dan worden gereset? En hoe bepaal je dat? Lastig ..

In elk geval, de servers die er nu zijn zijn allemaal erg doelloos (met alle respect voor de serverontwikkelaars). Je hoeft niet eens in te loggen, je rijdt wat rond, maar het maakt allemaal niks uit want het wordt niet bijgehouden. Als er een goede server is met daarbij een goede opzet voor de competitie, kunnen de BotWars nog best een groot succes worden, denk ik. Moet je eens kijken op de wiki, er hebben al zoveel mensen een bot gemaakt!

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Laatst online: 22:39
writser schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 22:21:Als er een goede server is met daarbij een goede opzet voor de competitie, kunnen de BotWars nog best een groot succes worden, denk ik. Moet je eens kijken op de wiki, er hebben al zoveel mensen een bot gemaakt!
Met het v3-protocol is daar erg op ingespeeld. Helaas is het protocol niet definitief of zelfs ingebakken in een werkende server. Wanneer dat rond zou zijn zou dit een grote impuls kunnen geven aan BotWars. Het zou ook wat zekerheden kunnen geven over puntentelling en regels, en dus te volgen tactieken en als dit allemaal wat meer vaststaat en er niet nog veranderingen "dreigen" is de drempel wat lager aan een bot te beginnen of ermee door te gaan (of het weer op te pakken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

De v3 code ligt klaar, er zit nu ook een logging optie in die alle matches in een database pleurt. Het enige is dat ik nu mijn SVN wachtwoord kwijt ben en dus de code niet kan dumpen. 8)7 Tevens ben ik erg druk met rijlessen en een theorie-examen morgen, maar ik zal dit weekend echt proberen om ook een .jar te maken zodat iedereen hier mee kan gaan werken.

Nog iets: naast de wiki die verplaatst moet worden, moet er nu dus eigenlijk ook een website komen met de matchresultaten: Gotbot Match Central. :)
Ik heb mbv Cake al een simpele site gemaakt, maar die moet nog flink uitgebreid worden. Misschien heeft iemand zin om hier mee bezig te gaan, ik zal dit weekend de code dumpen die er al is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Maar is er nu op dit moment een server online? Want ik heb geprobeerd naar de genoemde servers te telnetten, maar kreeg geen respons helaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Geen idee, het is alweer even geleden dat ik een botje heb laten lopen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:12

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

de bosselaar.xs4all.nl:6666 draait weer. Is nog wel V2 code. Verwacht weinig weerstand want er heeft lange tijd bijna niemand naar geconnect, vandaar dat deze server offline was gehaald. Maar ik heb ff iemand geschopt zodat de server weer draait :)

[ Voor 84% gewijzigd door Creepy op 14-12-2005 15:27 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Thanks. Helaas kan ik d'r op kantoor niet bij, en heb dus geprobeerd de server zelf te draaien, maar die geeft alleen een log4j warning:
log4j:WARN No appenders could be found for logger (nl.ndf.gotbot.server.GotBotServer).
log4j:WARN Please initialize the log4j system properly.

Verder kan ik niet interacten met de server. Als ik m'n bot laat connecten wordt er ook gewoon niks teruggestuurd.

Ik kan via via met telnet connecten naar bosselaar.xs4all.nl, en dan krijg ik wel gewoon een respond, kan ik insignen en krijg ik turn updates, maar ik kan daar dus niet direct naar toe connecten. Heeft iemand ervaring met het opzetten van de server onder Windows/JDK 1.4.2_10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

Als je de jar uitpakt krijg je die LOG 4 J warnings niet geloof ik. Dit komt omdat ie ingepakt de properties files niet kan vinden. Ik weet niet hoe dat komt, heb er nooit aandacht aan besteed eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
NDF82 schreef op woensdag 14 december 2005 @ 15:52:
Als je de jar uitpakt krijg je die LOG 4 J warnings niet geloof ik. Dit komt omdat ie ingepakt de properties files niet kan vinden. Ik weet niet hoe dat komt, heb er nooit aandacht aan besteed eigenlijk.
Server start nu wel, maar als ik connect (via telnet of m'n bot) krijg ik nog steeds geen respons. Die binary versie die ter download staat, werkt die uberhaupt? Ga maar ff de laatste versie van 't net trekken, kijken of zelf compilen helpt.

Edit: ff gerecompiled, nu doet 'ie het wel grappig genoeg :)

Edit 2: Cool, werkt prima. Alleen doen de bots nu niks anders dan luisteren. Wat zijn de regels eigenlijk wat betreft aantal bots per 'team'? Ik denk dat meer mensen op 't idee van een hive-mind zijn gekomen, en dan is het dus vooral een kwestie van zo veel mogelijk bots spawnen. Misschien een idee dit op 4 ofzo de limiteren? Limiet van 1 zou zonde zijn, juist teamwork biedt veel mogelijkheden wat AI betreft.

Edit 3: Als ik zo kijk naar hoe energie kosten berekend worden, valt me op dat alle kosten linair zijn, zelfs als het gaat om energie kosten voor de blast radius. Is het niet een idee om een realistischer oppervlakte berekening te gebruiken? Dus energy = PI * (radius) * (radius) * factorX?

[ Voor 48% gewijzigd door Hydra op 14-12-2005 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Hoe zit het met de Wiki? Is die al verplaatst en hebben we uberhaubt wel een server?

Voor dat SPAM gedoe, lijkt me dit: Captcha wel een oplossing. Dit zou het moeilijker moeten maken voor de bots iig.

Damn, ik heb echt te weinig tijd/zin (chronisch tijdgebrek) om fatsoenlijk aan die bot te werken. Ik hoop dat ik in de vakantie weer het een en ander kan doen. Ik wil me eens goed verdiepen in A.I.. Maar ik wil wel meer en dat is beetje het probleem. ;) Iets van plannen lijkt me wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag in een ander topic dat eghie wat links postte mbt. AI, misschien is deze nuttig voor BotWars: http://www.ai-junkie.com/ann/evolved/nnt1.html

Mbv. neurale netwerken en genetische algoritmen evolueren ze zo een soort van tanks. Alle uitleg mbt. NN en GA's staat ook op de site uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 22:39:
Ik zag in een ander topic dat eghie wat links postte mbt. AI, misschien is deze nuttig voor BotWars: http://www.ai-junkie.com/ann/evolved/nnt1.html

Mbv. neurale netwerken en genetische algoritmen evolueren ze zo een soort van tanks. Alle uitleg mbt. NN en GA's staat ook op de site uitgelegd.
Ja klopt, ik had het hier: [rml][ Java] Artificial Intelligence -> Hoe, Wat, Welke methode??[/rml] gepost. Ik meen me trouwens te herinneren dat ik die link ook op de Wiki had gezet, maar schijnbaar niet dus. Ik kan je wel zeggen dat die link die je geeft een aardig informatieve site is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
De wiki is down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

De wiki wordt op dit moment gehost door een huisgenoot van mij. Ik ben onlangs verhuisd en hij heeft 16 december ook de sleutel van zijn nieuwe woning gekregen. Ik denk dat ons internet abo is afgesloten.

Ik heb een paar weken geleden een backup van de wiki gepost die iemand op een mirror gezet heeft.

edit: link naar backup van wiki:
http://www.gdries.com/backup_wiki_311105.sql.gz

[ Voor 9% gewijzigd door NDF82 op 24-12-2005 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwippie die source die all public staat op uhm..

http://hell.student.utwente.nl/svn/GotBot-server

zijn daar all alle protocol fouten uit gehaalt zodat ik gewoon me bot alvast kan update naar versie 3 en kan teste ?
of kan ik tog beter wachte totje de v3 protocol server helemaal af hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-09 16:38
Heb de wiki draaien nu, de link.
Kan je de protocol lezen ( inclusief die van protocol 3 ).

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

TWBMS schreef op woensdag 28 december 2005 @ 20:32:
Heb de wiki draaien nu, de link.
Kan je de protocol lezen ( inclusief die van protocol 3 ).
De User: pages zijn niet meegekomen oid, de meeste van de Botpages waren User: pages, dus nu heeft die Wiki wel erg weinig interessante content :)

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
Komt vanwege de nieuwe versie. Ik gebruik 1.5 terwijl de wiki 1.3 of 1.4 gebruikte.
SQL tables zijn veranderd en overzetten wil niet echt werken.

Daarbij de oude wiki draait ook. Die kan je hier vinden.
Kwestie van even je gebruiker opnieuw aanmaken en copy paste doen.

Dit had ik trouwens ook op de eerste pagina gezet van de wiki tussen het nieuws.

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

TWBMS schreef op woensdag 28 december 2005 @ 21:56:
Dit had ik trouwens ook op de eerste pagina gezet van de wiki tussen het nieuws.
Excusez moi, had ik niet gezien. Ik heb mijn bot weer toegevoegd, het is nog geen v3 bot, daar heb ik nog geen tijd voor gehad, maar dat ga ik zeker nog wel doen (al was het maar zodat anderen dan de protocol implementatie kunnen afkijken, aangezien mijn bot Open Source is).

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Ik heb trouwens gotbot.tk geregistreerd, want had nog ruimte in mn tk accountje voor wat gratis domeintjes. Deze wordt doorgestuurd naar de Wiki. Ik moet alleen nog even de reclame uitzetten, maar de tk server doet nu even moeilijk met de reclame, dus kan het nog niet uitzetten.

en TWBMS, is het niet verstandig om een Captcha in de Wiki te bouwen? Zoveel werk is het niet en scheelt je een hoop SPAM.

• TWBMS
Ik zal even kijken naar de Captca extentie.
Blijkbaar is er nog geen werkende Captca extentsie voor 1.5, alleen een stuk draft code.
Ik kan dus niet precies zeggen wanneer de functie er in zal komen.

edit:
Ik heb in elk geval de user pagina's over weten te krijgen.
Enige wat nog gedaan moet worden is het reggen van de nick's.
Zie de bot pagina voor meer info.

edit:
Voor mijn gemak heb ik even de gotwar wiki naar een sub.domein gedaan.
De nieuwe link is: http://gotwar.twbms.nl.eu.org
De oude link zal voorlopig door linken naar de nieuwe. Er is een kans dat je een 404 kan krijgen, dit omdat er op een of andere manier /gotwar/ nog in de links is blijven zitten. Ik vermoed een cache probleem ergens. Inloggen losde het probleem voor mij op, dus dat kan je proberen.

[ Voor 74% gewijzigd door TWBMS op 18-02-2006 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke servers zijn nog online?
en wat gebeurd er als je dood bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricvdp
Dan gaat de connectie dicht. Het stond op de agenda om daar iets aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricvdp
Het lijkt erop dat de server op gandalf.lekkerknagen.nl weer werkt (al is het heel langzaam?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 08:52
Hydra schreef op woensdag 14 december 2005 @ 15:48:
Thanks. Helaas kan ik d'r op kantoor niet bij, en heb dus geprobeerd de server zelf te draaien, maar die geeft alleen een log4j warning:
log4j:WARN No appenders could be found for logger (nl.ndf.gotbot.server.GotBotServer).
Je dient een file: log4j.properties te hebben die via je CLASSPATH setting te bereiken is.
Dan kun je die log4j.jar file gewoon ingepakt laten.

Ben dit topic een beetje aan het volgen en wil misschien zelf ook nog wel een bot in java in elkaar zetten. Het java voorbeeld is echter niet van de Wiki site te downloaden. Daar wilde ik eerst even heen kijken om een idee te krijgen van wat er allemaal in elkaar gezet moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Frijns.Net schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 10:37:
Ben dit topic een beetje aan het volgen en wil misschien zelf ook nog wel een bot in java in elkaar zetten. Het java voorbeeld is echter niet van de Wiki site te downloaden. Daar wilde ik eerst even heen kijken om een idee te krijgen van wat er allemaal in elkaar gezet moet worden.
Als je niet bang bent voor slechte C++, kun je hier nog terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand toevallig een voorbeeld botje in VB.NET ??

wil daar ook wel eens mee gaan stoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricvdp
VB.NET lijkt natuurlijk (buiten de syntax) erg sterk op C#, omdat het beide NET framework is, kijk eens op de wiki, daar staat een voorbeeld om te verbinden en zooi te ontvangen/versturen met C#, port dat naar VB.NET en je hebt een basis ding.

Verder staat er een IRC botje op in C#, waar je ook nog wat info uit kan halen over sockets.

Kijk ook eens van het NET framework in de namespaces:
System.IO
System.Net
System.Net.Sockets

Succes ermee:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al eens op de wiki gekeken en de voorbeeld bot van sijmen in C# kun je niet downloaden omdat de pagina niet meer bestaat.
(http://gandalf.lekkerknag...index.php/Opensource_Bots)

Ook zie ik dat er al ongeveer 5 maanden niks gebeurt. (op de site)

Is Botwars nog wel aktief ??

Als ze nog aktief zijn, zoek ik eigenlijk een soort tutorial (in C# of VB.net om een simpel botje aan de gang te krijgen. En daarna verder uit te bouwen naar een echte terminator :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 12:35:
Ik heb al eens op de wiki gekeken en de voorbeeld bot van sijmen in C# kun je niet downloaden omdat de pagina niet meer bestaat.
(http://gandalf.lekkerknag...index.php/Opensource_Bots)

Ook zie ik dat er al ongeveer 5 maanden niks gebeurt. (op de site)

Is Botwars nog wel aktief ??

Als ze nog aktief zijn, zoek ik eigenlijk een soort tutorial (in C# of VB.net om een simpel botje aan de gang te krijgen. En daarna verder uit te bouwen naar een echte terminator :)
Volgens mij is het (net als bij mij) heel erg actief in onze hoofden, maar gebeurt er verdomde weinig richting het keyboard voor dit project.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja das wel jammer dan.
Ik zou graag meedenken maar ik heb ff een beginnetje nodig.

Dus dan zou een voorbeeldje erg makkelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricvdp
Kijk eens terug in het topic, die wiki waar je het over hebt, Plohx, is de oude. Blijkbaar is de server van de kamergenoot van NDF toevallig weer online, maar we gebruiken de nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kijk nu op de link :
http://twbms.nl.eu.org/gotwar/index.php/Main_Page

Daar is idd meer aktie :)

Maar de C# voorbeeld bot link is ook hier dood :(

Iemand toevallig dit voorbeeldje nog op zijn HDD staan ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

De nieuwe Wiki lijkt nogal kapot te zijn, de helft van de paginas wijst naar een url zonder /gotwar/ erin en werkt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricvdp
Ik zal Sijmen en TWBMS even contacteren, ik edit wel als er iets is.

edit:
Ik heb TWBMS even verteld dat de urls niet kloppen, en Sijmen kan ik nu niet bereiken.

[ Voor 45% gewijzigd door Ricvdp op 29-03-2006 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
Ik had de link aangepast voor de wiki, en een redirect gemaakt naar de nieuwe link.
Ik heb alleen nu de redirect weg gehaald, waardoor de ouwe link niet meer werkt.

De wiki kan gevonden worden op: http://gotwar.twbms.nl.eu.org

[ Voor 10% gewijzigd door TWBMS op 29-03-2006 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compufreak88
  • Laatst online: 02-05 17:51
Die meeste links (heb ze niet allemaal getest) werken niet op de nieuwe wiki.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
Word aan gewerkt.. bedankt voor het melden.

Update: Even een workaround neergezet zodat de wiki bruikbaar is.
Om een of andere reden blijft de wiki /gotwar/ na de url neerzetten. terwijl dat niet moet.
Hierdoor krijgen mensen dus de 404 meldingen.
In geval je het afvraag /gotwar/ was de subdir waar de wiki oorspronkelijk instond. ( zie oude link ).

Ik ga even met google kletsen.. misschien dat die wat weet....

Fixed.. moest een scriptje draaien, zorg er wel voor dat je een hard refresh doet voor je weer naar de pagina gaat.

[ Voor 95% gewijzigd door TWBMS op 01-04-2006 01:09 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Ik heb nu captcha ondersteuning voor MediaWiki 1.5.8 gebouwd en die naar TWBMS gestuurd. Hij heeft die inmiddels in de Wiki gebouwd, dus zoveel last van SPAM zullen we nu hopelijk niet hebben.

Ik heb zwippie al een mail gestuurd over de gotwar server. Hoe ver hij daarmee is. Ik hoop dat hij de source nog heeft iig.

Ik heb IRC progje, die op de Wiki te vinden is, nu ook geupdate, voor de mensen die een IRC bot voor hun botje willen bouwen. Ik was wat te zuinig met locks en daarom was mijn programma wat buggy, maar nu heb ik er wat locks bij gegooid en nu werkt hij goed.

[ Voor 30% gewijzigd door eghie op 01-04-2006 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Great-Storm
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-08 10:05
Zo tijd geleden dat ik hier voor het laatst gepost heb!
Komt omdat ik het ook druk heb gehad en er niet veel veranderde in het protocol en dergelijk.

Dus nu even een vragen rondje :)
1. Hoe ver zit het met het nieuwe protecol? Protocol 3 dus.
2. Zijn er nog servers up and running (ook al met protocol 3)?
3. Zijn er nog genoeg mensen actief?
4. Misschien moet er wat reclame voor de botwars worden gemaakt?
5. Is er al een toernooi in de planning? (beetje lastig als we geen leden/server hebben :P )
6. Is het veel werk een server te hosten? En kan hij op Mandriva Linux 2006? En anders gewoon op windows xp?

Nou dit was het denk ik wel weer ff :)

Ik zal denk ik mijn bot weer eens opnieuw gaan maken maar dit keer een die echt statistieken uit leest en dergelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

De gotwar sever (versie staat op de SVN), deze is geupload. Ik ga denk ik thuis ff de source ervan even doorspitten, om te kijken hoe het een beetje in elkaar zit. De server runnen is niet zo heel moeilijk. Ik zal thuis eens testen onder Ubuntu.

Servers draaien er op dit moment niet. :'( Zijn er nog vrijwilligers om versie 3 servers te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justifier
  • Laatst online: 06-04-2024
Wat is svn. Want ik wou de server even downloaden om het uit te proberen maar ik kan nergens de nieuwe versie 3 vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricvdp
Staat hij op hell.student.utwente.nl/svn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

SVN is een versie management systeem, zie http://subversion.tigris.org/
De SVN repository van de gotbot server vind je op http://hell.student.utwente.nl/svn/GotBot-server

De code voor versie 3 van de server staat in de trunk. Je kan deze code dus downloaden en uitvoeren. Hiervoor heb je ook de log4j library nodig.
Een .jar file van de server is er (nog) niet.

Er kunnen trouwens nog wel bugs in de code zitten... (dit project lag/ligt nogal lang op z'n gat) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:51
Ik hoop dat er weer wat meer leven in begint te komen: ik zou er weer graag aan mee gaan doen. Een erg leuk project imo, alleen jammer dat ik er wat laat achter kwam :(

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Ik probeer er wat meer leven in te krijgen. ;) Als ik tijd heb bouw ik wel een .jar bestand van de server en leg wel even uit hoe je hem start. Zodat er weer mensen de nieuwe server kunnen gaan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Great-Storm
Wat moet je allemaal aanpassen of toevoegen aan beide .jar bestanden?
Want als ik gewoon alles laat zoals het is en het regeltje wat als start beschrijving op de Wiki staat gebruik om hem uit te voeren krijg ik een leuke error en kom ik niet verder :P

CODE: java -cp ./log4j-1.2.9.jar:./GotBotServer.jar nl.ndf.gotbot.server.GotBotServer -port 666

C:\>java -cp ./log4j-1.2.9.jar;./GotBotServer.jar nl.ndf.gotbot.server.GotBotSer
ver -port 666
log4j:WARN No appenders could be found for logger (nl.ndf.gotbot.server.GotBotSe
rver).

Heb wel ff de : in een ; veranderd en toen kreeg ik dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Als je alleen maar die twee warnings van log4j krijgt, dan start de server gewoon op volgens mij. Probeer maar eens een bot te laten connecten naar de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Heb even een nieuwe .jar gegenereerd met die nieuwe server (versie 3). Deze moet nog geupload worden, maar dat doe ik morgen even.

en Great-Storm: zwippie heeft gelijk, hij accepteerd dan wel gewoon verbindingen.

Update:
Server is geupload. Je kunt hem vinden op de wiki.

[ Voor 13% gewijzigd door eghie op 05-04-2006 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Great-Storm
Volgens mij ligt de wiki een beetje plat op het moment..
Tenminste ik krijg geen verbinding ;)

Is de wiki soms alleen online op bepaalde tijden?

Ik zal even testen of ik kan connecten naar me eigen servertje :)
Als dat het geval is dan ga ik waarschijnlijk aan de slag met versie 3 van GMBot!
Wees maar alvast bang ;) :P.

Overigens waar slaan die errors dan op tijdens het laden van de server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Hier kun je de server v3 vinden, voor als de wiki plat is:
http://www.vaneck.be/scripts/GotBotServer_0.3.jar
http://www.vaneck.be/scripts/log4j-1.2.9.jar

Ik weet niet wat er met de wiki aan de hand is. Mischien is de server gecrashed ofzo.

Ik heb net even getest op m'n Linux bak, met Java, om te kijken waarom hij die waarschuwing geeft. Daarom heb ik log4j ff de optie debug meegegeven, zodat hij me wat meer informatie laat zien. Dit heb ik met de volgende commando gedaan:
code:
1
java -cp ./log4j-1.2.9.jar:./GotBotServer_0.3.jar -Dlog4j.debug nl.ndf.gotbot.server.GotBotServer -port 666

Dit gaf hij vervolgens als ouput:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
log4j: Trying to find [log4j.xml] using context classloader sun.misc.Launcher$AppClassLoader@133056f.
log4j: Trying to find [log4j.xml] using sun.misc.Launcher$AppClassLoader@133056f class loader.
log4j: Trying to find [log4j.xml] using ClassLoader.getSystemResource().
log4j: Trying to find [log4j.properties] using context classloader sun.misc.Launcher$AppClassLoader@133056f.
log4j: Trying to find [log4j.properties] using sun.misc.Launcher$AppClassLoader@133056f class loader.
log4j: Trying to find [log4j.properties] using ClassLoader.getSystemResource().
log4j: Could not find resource: [null].
log4j: [file:/root/gotbot1/GotBotServer_0.3.jar!/nl/ndf/gotbot/server/log.properties] does not exist.

Als je op regel 8 kijkt zie je dat hij /nl/ndf/gotbot/server/log.properties niet kan vinden, maar hij zit wel in het .jar bestand. Dit kun je zien door het volgende commando te gebuiken:
code:
1
jar -tf GotBotServer_0.3.jar

Dit geeft oa aan dat nl/ndf/gotbot/server/log.properties wel in de .jar zit en ook op de goede plek. Waarom hij hem niet pakt, weet ik niet. Nooit met log4j nog gewerkt, al hoewel het wel goed genoeg werkt om in de toekomst wel te gebruiken. Kan iemand anders mischien verklaren waarom hij die waarschuwingen geeft?

Deze waarschuwingen van log4j zijn niet hinderlijk voor het draaien van de server, maar zijn wel handig om te kunnen loggen. Dus je hoeft er verder geen zorgen over te maken dat de server niet werkt ofzo. Ik heb het getest met m'n botje en hij werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Bij mij ging die logger pas goed werken nadat ik het jar bestand had uitgepakt en de directory in het classpath had opgenomen.

Er loopt dus nu een server op gdries.com:1666 . Die gaat straks nog even uit, maar als er behoefte aan is, kan ik die wel langer draaien.

[ Voor 36% gewijzigd door Gerco op 06-04-2006 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Great-Storm
Mooi ik kan nu inderdaad een servertje draaien! :)
Het enige probleem is dat ik niet weet hoe je de parameters van de WORLDINFO kunt veranderen.
Ik heb het bestandje wat daar voor verantwoordelijk is al wel gevonden, maar simpel aanpassen en dan weer inpakken als .jar wil niet baten..
Dus hoe pas je het aan en krijg je het weer in een .jar bestand, of hoe kun je het uitvoeren als het is uitgepakt?

Volgende is dat ik bezig ben met onderzoek naar Neurale Netwerken. :)
Nou begint het allemaal al wel een beetje te dagen maar ik heb nog niet echt een idee hoe je nou die info kunt omzetten in code..
Dus als iemand mij kan helpen met een stukje code dat bijvoorbeeld kan uitrekenen welk getal er na het laatste getal in een reeks komt of iets dergelijks (en met behulp van een Artificieel Neuraal Netwerk ofcourse! :) ), dan kan ik eens kijken hoe ik dat toepas in me bot.

Ik zal ook proberen een servertje te draaien die wat langer/vaker online kan blijven/zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Hmm.. dit is misschien wel eens leuk om mezelf wat vaardigheid in Ruby bij te leren. Ik moet me alleen even gaan verdiepen in de strategische algoritmes, want daar heb ik nog niet echt ideeën voor.

Zoals ik het nu begrijp is iedereen het eens over het protocol en is er een stabiele server, zodat ik gewoon naar hartelust aan mijn botje kan werken, toch?

[edit]
Goed.. ik kan al connecten en ik wordt nog niet afgeschoten (eindig samen met Eghie's bots op 75 punten). Ik loop nog niet gruwelijk achter kennelijk dus :P

[ Voor 20% gewijzigd door Bigs op 12-04-2006 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Bigs schreef op woensdag 12 april 2006 @ 00:25:
Hmm.. dit is misschien wel eens leuk om mezelf wat vaardigheid in Ruby bij te leren. Ik moet me alleen even gaan verdiepen in de strategische algoritmes, want daar heb ik nog niet echt ideeën voor.

Zoals ik het nu begrijp is iedereen het eens over het protocol en is er een stabiele server, zodat ik gewoon naar hartelust aan mijn botje kan werken, toch?

[edit]
Goed.. ik kan al connecten en ik wordt nog niet afgeschoten (eindig samen met Eghie's bots op 75 punten). Ik loop nog niet gruwelijk achter kennelijk dus :P
Die bots zijn nog van versie 1 van het protocol. Ik heb alleen even versie nr aangepast, zodat ze op de server kunnen inloggen. Er zit wel iets van "AI" in, maar dat is zwakke AI die met wat voor ingestelde waarden werkt.

Het probleem dat ze niet winnen, is dat ze elkaar nooit tegen komen, omdat de wedstrijd periodes zo kort zijn en volgens mij gebruikt hij een redelijk groot veld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Als jullie mijn server gebruiken, moet je gewoon even roepen als er aanpassingen gedaan moeten worden mbt de worldinfo. Ik heb er zelf nog niet eens op ingelogd, dus heb er nog geen ervaring mee ;)

[edit]
Ik heb de parameters al iets aangepast. De wereld is nu 96x96 units groot en rounds duren 2048 beurten.

[ Voor 23% gewijzigd door Gerco op 12-04-2006 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Even een opmerking: bij langere matches (met 2048 beurten bijvoorbeeld) is de kans groot dat een bot die een connectie met de server maakt, een time-out krijgt. Nieuwe bots moeten namelijk wachten tot de huidige match voorbij is. Als dit wachten langer duurt dan x minuten en er is geen verkeer tussen server en bot dan volgt er dus een time out.

Een workaround is om je wachtende bot zo nu en dan iets te laten verzenden naar de server. (Netter zou het zijn om dit door de server te laten doen.)

Nog iets: als je denkt dat er een fout of bug in de server zit, meldt het dan hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Gerco schreef op woensdag 12 april 2006 @ 11:07:
Als jullie mijn server gebruiken, moet je gewoon even roepen als er aanpassingen gedaan moeten worden mbt de worldinfo. Ik heb er zelf nog niet eens op ingelogd, dus heb er nog geen ervaring mee ;)

[edit]
Ik heb de parameters al iets aangepast. De wereld is nu 96x96 units groot en rounds duren 2048 beurten.
Kijk, al een stuk meer kills dan ik normaal had (kan nu andere bots vinden). Houd deze er nog maar even in, want dit werkt een stuk beter. :)

Heb mn bot aantal nu iets verlaagd, van 30 naar 10, omdat er anders wel erg veel zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door eghie op 12-04-2006 13:07 . Reden: info uitgebreid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik vroeg me af of de botwars community nog actief is? Ik heb deze thread wel eens vaker langs zien komen en ben altijd nieuwschierig geweest of ik ook makkelijk een bot zou kunnen schrijven. Dat wil ik nu gaan proberen maar dan wil ik eigenlijk wel weten of er hier nog veel gebruik van wordt gemaakt.

Groetjes,

Arno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Ik zie op dit moment naast mijn eigen bot nog 2 andere types on-line op Gerco z'n server, dus als jij ook meedoet zijn we in ieder geval al met z'n vieren :)

[ Voor 15% gewijzigd door Bigs op 12-04-2006 12:58 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste

Let op:
Met een contest wordt van je verwacht dat je zelf in staat bent een bot te maken en dat je je eigen code kan debuggen. Je code dumpen en vragen wie er ff helpt of een hint geeft is not done.