[Contest] BotWars

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste
Acties:
  • 4.268 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:58

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

LeoCarch: dat snap ik, maar ik raakte in de war omdat zwippie zei dat je dan een error kreeg, wat dus zou betekenen dat je eerst een OK kunt krijgen voor een commando, terwijl je later een ERROR krijgt voor datzelfde commando. Dit maakt het protocol wat ingewikkeld, maar als je gewoon dood gaat is er imho niets aan de hand; je krijgt dan gewoon meteen antwoord of de actie toegestaan is of niet.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toiletman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-08 19:36
Zeg, de boel begint een beetje dood te bloeden hier of zie ik dat verkeerd? Ik heb de laatste paar dagen iedere keer als ik ging testen geen botje gezien op bosselaar... zit iedereen ergens anders, heeft niemand z'n bots online?
Het lijkt mij handig om een wekelijks testuurtje te maken ofzo, zodat de bots elkaar iig weer tegenkomen.

Only dead fish go with the flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Op dit moment zit er bij mij maar weinig vooruitgang in en testen doe ik vrijwel altijd lokaal.

Een testuurtje lijkt me leuk, wat misschien nog beter werkt is een wekelijkse testdag, bv de zondag.
Als je dan door de week aan je bot hebt geprutst dan kun je em zondag lekker laten lopen op een public server en kijken hoe hij het er van afbrengt.
Specifieke uurtjes mis ik namelijk altijd (ik ken mezelf :) ).

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricvdp
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-08 13:43
Ik ben wat met andere dingen bezig geweest.. Zal er van de week weer eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Ricvdp schreef op zondag 04 september 2005 @ 17:45:
Ik ben wat met andere dingen bezig geweest.. Zal er van de week weer eens naar kijken.
Jup, same here.
Vond die Java bots zo mooi, dat ik nu Java aan het leren ben :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook wat meer lokaal bezig.
Ben voornamelijk bezig met mijn GUI en met de test dingen.
Wanneer ik hier 'klaar' mee ben ga ik verder met de AI, en dan zul je mijn bot ook wat meer tegen komen.

Wat betreft dat test tijdstip ben ik het wel mee eens, want dan kun je gelijk alles goed testen.
Wat ik dan liever wel heb is dat de server waarop we gaan testen wel de nieuwste protocol heeft, zodat alles goed getest kan worden. Eventueel kan na afloop hier wat reacties komen zodat we elkaar misschien ook wat kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
woeh! ik doe mee als het allemaal lukt :) mooie oefening voor me :)

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik volg het topic al langer en had me al een tijdje ingeschreven. Heb nu ook echt wat tijd gehad en wat kunnen bouwen. GUI en wat AI gebouwd (nog lang niet genoeg).
Als ik m'n botje wat beter aanpasbaar en generieker heb gebouwd (Spring?) maak ik hem open source.
Me botje op de Wiki

Servers zijn wel angstvallig leeg vergeleken met het aantal bots in de Wiki :'(
Lokaal testen is leuk maar is net zoiets als Quake tegen de computer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 13:28

nIghtorius

Poef!

Een vraag.. beginnen de bots nu officieel in het midden.. je weet wel.. world_width / 2, world_height / 2.

Wat mij ook opvalt is dat de #pwcontest.bot angstvallend leeg is. iig. Mijn botje (nu nog OERDOM) is geprogrammeerd m.b.v. Delphi.. dus een delphi-botje O+

Ik voel me zo alleen in veel van de servers.. alleen Djengizz ben ik tegengekomen op hell.student.utwente.nl (en omdat m'n botje alleen maar AS heeft (AS=Artificial Stupidity) is ie natuurlijk gewoon doodgeknalt :) )

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
nIghtorius schreef op zondag 11 september 2005 @ 14:45:
Een vraag.. beginnen de bots nu officieel in het midden.. je weet wel.. world_width / 2, world_height / 2.
Volgens mij wordt je op een willekeurige positie in de arena gespawned. Anders zou het wel heel voordelig worden om rond te hangen bij 'world_width / 2, world_height / 2' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je wordt op een willekeurige positie neergezet, maar die positie weet je zelf niet. Voor jezelf sta je altijd op 0,0 en draait de wereld om jouw heen (om het maar even simpel te zeggen). Alleen de server houd intern bij waar je staat.

Wil je zelf een map of iets dergelijks bij houden, dan zul je zelf dus je moves bij houden (en gewoon beginnen bij 0,0).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricvdp
Je spant trouwens op een zo leeg mogelijk stuk world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is de server hell.student.utwente.nl offline gegaan ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 15:56:
is de server hell.student.utwente.nl offline gegaan ??
Nope, werkt als een dolle hier :).
5 zombies, 5 cowards en ik zitten erin :P.

[ Voor 10% gewijzigd door Jerry op 12-09-2005 17:20 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricvdp
Doe jij nog mee Jerry, jij had toch een redelijke AI..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Ricvdp schreef op maandag 12 september 2005 @ 20:56:
Doe jij nog mee Jerry, jij had toch een redelijke AI..
Ik ben er sinds vandaag weer mee begonnen :P. En mijn AI was nog niet zo heel goed. De standaard dingen zitten erin: aanvallen, vluchten, scannen, bewegen en nog wat minder standaard spul: berserk en achtervolgen.
Nu mijn gui grotendeels af is ga ik maar is meer tijd aan m'n AI besteden :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

• Toiletman
Jerry schreef op maandag 12 september 2005 @ 17:19:
[...]
Nope, werkt als een dolle hier :).
5 zombies, 5 cowards en ik zitten erin :P.
Mmz, ik kom er ook niet op hier hoor... werkt hij misschien alleen vanaf UT IP's?
Zal eens met VPN connecten vanavond, kijken wat hij dan doet.

Het gaat ook prima met m'n botje trouwens... heeft nu een rudimentaire AS die alles kan... draai hem nu in PHP-CLI, de GUI staat nu als pseudocode en moet nog verwerkt worden tot een aparte webpage waar ik alles kan bekijken en beheren enzo. Daarna kan ik bezig met een echte AI.

• Jerry

Jerry

Who?

Toiletman schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 17:10:
[...]

Mmz, ik kom er ook niet op hier hoor... werkt hij misschien alleen vanaf UT IP's?
Zal eens met VPN connecten vanavond, kijken wat hij dan doet.

Het gaat ook prima met m'n botje trouwens... heeft nu een rudimentaire AS die alles kan... draai hem nu in PHP-CLI, de GUI staat nu als pseudocode en moet nog verwerkt worden tot een aparte webpage waar ik alles kan bekijken en beheren enzo. Daarna kan ik bezig met een echte AI.
Hij werkt nu idd niet meer, maar toen ik reageerde (5 dagen geleden) werktte die nog wel :P.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

• Soultaker
  • Laatst online: 04:30
Fixed; ik had 'm een aantal keer gereboot en hij was nog geen onderdeel van de bootsequence. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony L
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-11-2015
Leeft deze contest nog een beetje? Lijkt me wel leuk om zoiets uit te werken als ik wat meer tijd heb. Als is een IRC client gemaakt dus dat moet geen probleem zijn :P (kan het nu echter vele malen mooier OOP doen ;)). Heeft echter niet veel nut om nu nog met een botje te beginnen wanneer er geen botjes zijn om tegen te vechten natuurlijk :)

PSN: Norfirin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricvdp
JA het leeft nog.

Bij deze gooi ik het idee er weer om een bot-testdag te maken ofzo wanneer er meer bots zijn. Verder misschiwen leuk dat DaCoTa zijn bot ff aan iemand geeft zodat die ook weer online kan zijn, want dat is de meest intelligente bot.

• Toiletman
Mijn botje heeft zich vandaag voor het eerst in de vingers geschoten... de AI laat nog veel te wensen over, maar hij kan nu wel langere tijd rondklooien op de server, beetje schieten enzo...
Verder is er niet heel veel te beleven.... Lotje is wel constant online, wiens bot is dat eigenlijk? Fijn kanonnevoer in ieder geval.
Wat mij betreft is de zondag als testdag wel prima, maar ik ben meestal 's avonds ook wel aan het klooien (tenzij ik het te druk heb met studie en dergelijke).

• Ricvdp
Ik ga er direct weer eens een slinger aan geven denk ik. Het hele IO-gebeuren zoals het in me bot zit is goed, de GUI opbouw en implementatie van bot-backend in de GUI is wat minder, die gaat nu opnieuw. Ik neem aan hier vanavond mee klaar te zijn, dan ga ik eens starten aan betere logging en AI.

• seamus21
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2018
Heb net wiki weer eens bezocht na lange tijd hier niet mee bezig te zijn geweest. Wel leuk om te zien dat dit topic zoveel nieuwe aanmeldingen teweeg heeft gebracht. Is er al zicht op het verloop van de contest? Wanneer? Hoe? Wat zijn de winfactoren?

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricvdp
Nee nog niks extra's behalve nieuwe deelnemers die niet echt actief zijn, seamus21. Wat me slim lijkt is dat er iemand anders aan de server kan werken (DaCoTa is in verhuizing) om het project actief te houden. Verder had ene maclemming de hele server naagemaakt in c#, zou hij deze open source willen maken ofzo (me heeft intresse), maar van maclemming heb ik sinds de dag dat hij zijn server liet zien ook niks meer gehoord.

We zijn trouwens weer op de helft van dit topic:D.

[ Voor 7% gewijzigd door Ricvdp op 23-09-2005 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-09 23:19
Ik ben inmiddels al lang en breed verhuisd, maar tijd voor de contest heb ik eigenlijk niet. Tijd kun je maken hoor ik een stemmetje zeggen, dus mijn afwezigheid zal ook wel enigsinds motivatiegerelateerd zijn. Volgens mij is de tijd wel rijp om een 1e competitie trail op te zetten, dit kan een goede injectie geven in zowel de activiteit als de ontwikkeling van de contest, de regels en de server. Als er nu een datum geprikt wordt waarop een paar battles gehouden worden, komt er wel weer leven in de brouwerij. Er zijn zat mensen met goede of bijna goede bots.

• Tjoekbezoer
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-11-2024
En het stellen van een deadline zorgt er ook voor dat mensen met een halfgare bot er eens voor gaan zitten om het geheel op de rails te krijgen, anders blijft het maar voortslepen. Met een realistische deadline werk je ergens voor, dat zou de meeste deelnemers goed moeten doen lijkt me!

Verwijderd

Sinds gisteren ben ik begonnen aan een bot (beetje laat eigenlijk, maar leek me wel leuk).

Tot nu toe kan ik al enkele basis acties (move en scan), maar ik zit momenteel met het probleem dat ik nog niemand "tegen gekomen ben" in 1 van de werelden. Ik heb op de 3 servers geprobeert door een tijd rond te "lopen".

Dus vraag ik me af of er nergens lijstjes beschikbaar zijn waar je kan zien wi er momenteel actief is op een server ? of als er bots aanwezig zijn ? Want ik wil uiteraard mijn "fire" commando (al vrees ik meer voor hitby's) eens gaan testen...

edit :
Bij het starten krijg je dus blijkbaar een lijstje met de aanwezige users in de wereld dat je bent. Had dus nog geen enkele keer in een wereld gestart met users :/. Nu maar enkele botjes laten draaien, moest ik eerder aan gedacht hebben |:(

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2005 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricvdp
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 14:31:
Bij het starten krijg je dus blijkbaar een lijstje met de aanwezige users in de wereld dat je bent. Had dus nog geen enkele keer in een wereld gestart met users :/. Nu maar enkele botjes laten draaien, moest ik eerder aan gedacht hebben |:(
Nog niet alle servers doen dit, en idd, veel mensen laten hun botje alleen op de server wanneer ze aan het testen zijn (like me). Als mijn bot wat meer kan en een auto-rejoin functie heeft dan zal ik wel wat sittingducks op de server rond laten lopen 24/7 ofzo.
DaCoTa schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 23:31:
Er zijn zat mensen met goede of bijna goede bots.
Dat valt in de praktijk vies tegen, aangezien iedereen die een redelijke bot had nu niet meer erg actief zijn, en sowieso was DaCoTa de sterkste bot.

DaCoTa, wil je trouwens misschien wel je bot laten draaien, of door iemand anders laten draaien? Was fijn oefenmateriaal namelijk. :9

Wie verder nog verstand heeft van Java en tijd over heeft mag trouwens wel aan de server sleutelen denk ik?

[ Voor 32% gewijzigd door Ricvdp op 25-09-2005 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou inderdaad wel handig zijn om enkele bots te hebben die steeds aanwezig zijn op een server. Want met 8 domme bots testen die identiek reageren op gebeurtenis is niet altijd even handig ;)

Ik kan anders wel wat bots constant laten draaien van hieruit denk ik. dus als er iemand iets heeft die goed werkt wil ik die altijd draaien.

Momenteel zit ik zelf in het stuk waar ik kan beginnen schieten ... en waar ik dus moet opvangen dat mijn bot dood gaat. Want zoals ik al zei 8 domme bot in 1 wereld zetten duur maar een goeie 5 tot 10 minuten voor het over is ;)
Nu moeten ze dus een beetje slimmer gemaakt worden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Ik heb nu een stuk of 6 bots draaien op de server (hell.student.utwente.nl:1666).
Ik zag net ook wat bots van ChronoM, maar dat waren meer tests want ze waren zo weer weg :P.
Net even de implementatie van USERENTER & USEREXIT gemaakt.

Mijn bots zijn echt irritant als ze tegen elkaar vechten :X. Elk schot is haast mis :X.

[ Voor 11% gewijzigd door Jerry op 25-09-2005 16:57 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jerry schreef op zondag 25 september 2005 @ 16:56:
Ik heb nu een stuk of 6 bots draaien op de server (hell.student.utwente.nl:1666).
Ik zag net ook wat bots van ChronoM, maar dat waren meer tests want ze waren zo weer weg :P.
Net even de implementatie van USERENTER & USEREXIT gemaakt.

Mijn bots zijn echt irritant als ze tegen elkaar vechten :X. Elk schot is haast mis :X.
Mijn eigen bots zijn zo traag dat ik altijd raak heb op mijn eigen bots :D haha
Maar inderdaad mijn bots zijn telkens zeer snel terug weg, want ik raak maar niet uit het auto-re-joinen :(. Ik moet iets over het hoofd zien, maar wat kom ik maar niet achter.

Dus hopelijk straks bots die online blijven van mij ook ;)

edit :
Ik ga toch even blijven proberen om je botje te vinden

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2005 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Verwijderd schreef op zondag 25 september 2005 @ 17:17:
[...]
Mijn eigen bots zijn zo traag dat ik altijd raak heb op mijn eigen bots :D haha
Maar inderdaad mijn bots zijn telkens zeer snel terug weg, want ik raak maar niet uit het auto-re-joinen :(. Ik moet iets over het hoofd zien, maar wat kom ik maar niet achter.

Dus hopelijk straks bots die online blijven van mij ook ;)

edit :
Ik ga toch even blijven proberen om je botje te vinden
Ik heb je al een paar keer gezien en geraakt ;). Nu alleen even mijn nieuwe volg routine implementeren, want 1 schot en mijn bots gaan wat anders doen als ze niks geraakt hebben :P.

Misschien makkelijker om effe op IRC te overleggen/taktiek uitwisselen anders wordt het hier zo'n slowchat :P. IRC: irc

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik moet mij helaas terugtrekken uit deze contest, de studie is weer begonnen en ik heb te weinig tijd vrij om nog aan zulke grapjes mee te doen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony L
:( Kan niet naar irc connecten met mIRC

*Unable to connect to server (Connection refused)

Iemand any clue? Andere irc servers gaan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tony L schreef op zondag 25 september 2005 @ 21:03:
:( Kan niet naar irc connecten met mIRC

*Unable to connect to server (Connection refused)

Iemand any clue? Andere irc servers gaan prima.
Hier blijkt het wel te werken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony L
Wazig...

Dit is het enige wat ik krijg:

[21:26:02] * Connect retry #45 irc.tweakers.net (6669)
[21:26:04] * Unable to connect to server (Connection refused)
[21:26:34] * Connect retry #46 irc.tweakers.net (6669)
[21:26:35] * Unable to connect to server (Connection refused)
[21:27:05] * Connect retry #47 irc.tweakers.net (6669)
[21:27:06] * Unable to connect to server (Connection refused)
[21:27:36] * Connect retry #48 irc.tweakers.net (6669)
[21:27:37] * Unable to connect to server (Connection refused)
[21:28:07] * Connect retry #49 irc.tweakers.net (6669)
[21:28:08] * Unable to connect to server (Connection refused)
[21:28:38] * Connect retry #50 irc.tweakers.net (6669)
[21:28:39] * Unable to connect to server (Connection refused)

Enzovoorts... :/ Kzal zo wel even kijken of ik via een proxy of iets dergelijks kan connecten. Vind het maar bizar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
Ik heb dit topic al een aantal keer langs zien komen, maar nog niet echt tijd gehad om me er in te verdiepen. Tijd heb ik nog steeds niet, maar ik ga toch ook eens proberen om een bot te schrijven :) Ik vind het idee in ieder geval erg leuk. Dus misschien binnenkort meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ludo schreef op maandag 26 september 2005 @ 22:09:
Ik heb dit topic al een aantal keer langs zien komen, maar nog niet echt tijd gehad om me er in te verdiepen. Tijd heb ik nog steeds niet, maar ik ga toch ook eens proberen om een bot te schrijven :) Ik vind het idee in ieder geval erg leuk. Dus misschien binnenkort meer...
Er komt blijkbaar terug leven in de contest met meer nieuwe mensen. Dat zijn er ondertussen 3 nieuwe in 2-3 dagen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 23:02:
[...]

Er komt blijkbaar terug leven in de contest met meer nieuwe mensen. Dat zijn er ondertussen 3 nieuwe in 2-3 dagen !!
ik volg het topic nu ook al een tijd, en ik zit de laatste tijd ook zwaar erover na te denken om mee te doen, in de zomervakantie kwam er een ander 'projectje' tussen. Vooral nu Ludo ook mee doet }) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekbezoer
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-11-2024
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 23:02:

Maak dat 4, ik heb inmiddels ook al een beginnetje gemaakt, maar nog nergens gemeld :) Ik heb de komende dagen ook niet veel tijd om het verder uit te bouwen, maar ik ben wel van plan om er mee verder te gaan. Een leuk idee is het iig wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toiletman
Het zou ook fijn zijn als de oude garde zich weer laat horen... mijn botje vordert gestaag... hij heeft nu een hele basale regelgestuurde AI, maar als ik de GUI af heb ga ik me daarna toeleggen op een degelijke botbestendige AI.
Ga alleen wel verhuizen deze week, dus duurt nog wel een paar weken voordat ik er weer serieus tijd in kan steken. Ik begrijp dat hell weer de juiste plek is om te testen? Zijn er nog betaalde spitstijden of is het gewoon 24/7 feest?

Nu ist iig leeg....

[ Voor 3% gewijzigd door Toiletman op 27-09-2005 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik kan opmaken de laatste 3 dagen is het daar redelijk leeg. Af en toe testers zoals ik die even 10 minuten een paar bots loslaten om het effect te zien...

Van mij is het normaal vanaf 20h tot ~22h30 ofzo, dan zit er soms nog eens iemand anders, maar niets die blijft draaien meestal

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 19:39:
Voor zover ik kan opmaken de laatste 3 dagen is het daar redelijk leeg. Af en toe testers zoals ik die even 10 minuten een paar bots loslaten om het effect te zien...

Van mij is het normaal vanaf 20h tot ~22h30 ofzo, dan zit er soms nog eens iemand anders, maar niets die blijft draaien meestal
Misschien dat een prefered battle time afgesproken kan worden van ongeveer 1 a 2 uur lang?
Buiten die tijden is alles mogelijk, maar wil je battlen dat we dan elkaar een grote kans geven om met een bot aan de gang te gaan?

I've visited the Mothership @ Cupertino

• DaCoTa
Ricvdp schreef op zondag 25 september 2005 @ 14:11:
[...]

Dat valt in de praktijk vies tegen, aangezien iedereen die een redelijke bot had nu niet meer erg actief zijn, en sowieso was DaCoTa de sterkste bot.

DaCoTa, wil je trouwens misschien wel je bot laten draaien, of door iemand anders laten draaien? Was fijn oefenmateriaal namelijk. :9

Wie verder nog verstand heeft van Java en tijd over heeft mag trouwens wel aan de server sleutelen denk ik?
Wat ik met goed of bijna goed bedoel is dat de meeste mensen wel de infrastructuur (connecten, protocol, basic actions, respawn) af of bijna af hebben. Het a.i. gedeelte is bij een aantal mensen nog niet goed genoeg, maar in het huidige tempo komt daar ook nog niet zo snel verandering in omdat er geen tegenstand is. Als er een deadline staat voor een 1e battle, komt er wel weer momentum in het geheel.

Over die tegenstand, ik wil best wel mijn bot weer in de lucht gooien, maar dat is voornamelijk overdag en 's nachts als ik er niet ben of als ik slaap ofzo. Helaas heb ik geen tijd meer om server sleutelwerk te verrichten.

• Ricvdp
Dan neem ik aan dat iemans anders SVN access krijgt?

• Soultaker
Behalve DaCoTa hebben ook fendtvario en ndf82 toegang tot de repository; dat is niet exclusief ofzo. ;)

Trouwens, DaCoTa: als je je jouw botje makkelijk kunt distribueren (in een jar file ofzo) wil ik 'm ook wel op de server draaien? Het is wel fijn als er altijd een paar bots zijn om tegen te testen. Ik beloof dat ik 'm niet ga decompilen. ;)

Verwijderd

Wil er ook nog steeds weldraaien en ik zou zelfs niet weten hoe ik java moet proberen te decompilen :+

Dus das wel veilig :P

• DaCoTa
Soultaker schreef op woensdag 28 september 2005 @ 21:06:
Trouwens, DaCoTa: als je je jouw botje makkelijk kunt distribueren (in een jar file ofzo) wil ik 'm ook wel op de server draaien? Het is wel fijn als er altijd een paar bots zijn om tegen te testen. Ik beloof dat ik 'm niet ga decompilen. ;)
Is goed, maar dan moet ik hem iets aanpassen omdat er nog een aantal zaken in code geregeld worden. Welke server die moet connecten bijvoorbeeld. En ik heb geen ervaring met het distribueren van Java met SWT...

Ik heb nu 3 bots op hell en 3 op bosselaar, volgens mij was dawuss down, kan dat kloppen?

[ Voor 19% gewijzigd door DaCoTa op 29-09-2005 00:15 ]

• Ricvdp
Dawuss ligt plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

En het is weer zondag, testdag. :)

Ik ga eerst nog even wat familiebezoek afleggen, daarna hoop ik mijn botje online te gooien. Mijn AI is nog wel wat brak en kan, net als ik, eerst wel wat koffie gebruiken. Hopelijk tot later in de middag!

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Laat ik eens gek gaan doen ... ik leer even van mijn voorgaande Bot en bouw hem opnieuw. Inmiddels is mijn code zo enorm aan het "spaggetigeren".

Woordenboekje!
"spaggetigeren" ~ "spaggetigeerd" :
Een nieuw woord verzonnen door VisionMaster dat de betekenis draagt voor Source Code dat steeds meer op spagetti-code gaat lijkten (zie spaggetti code) of de Source Code heeft het niveau overstegen van Spagetti Code zijn en stijgt als maar in zijn complexiteit van verstrengelingen.
Note: spagetti code werkt wel, maar is ondoordringbaar geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricvdp
VisionMaster schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 20:03:
Laat ik eens gek gaan doen ... ik leer even van mijn voorgaande Bot en bouw hem opnieuw. Inmiddels is mijn code zo enorm aan het "spaggetigeren".

Woordenboekje!
"spaggetigeren" ~ "spaggetigeerd" :
Een nieuw woord verzonnen door VisionMaster dat de betekenis draagt voor Source Code dat steeds meer op spagetti-code gaat lijkten (zie spaggetti code) of de Source Code heeft het niveau overstegen van Spagetti Code zijn en stijgt als maar in zijn complexiteit van verstrengelingen.
Note: spagetti code werkt wel, maar is ondoordringbaar geworden.
offtopic:
Mijn wiskundelerares van vroeger gebruikte dat woord ook:P.

[ Voor 5% gewijzigd door Ricvdp op 02-10-2005 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Ricvdp schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 21:00:
[...]

offtopic:
Mijn wiskundelerares van vroeger gebruikte dat woord ook:P.
* VisionMaster gilt: damn prior-art... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi iedereen
Nu ik eindelijk geregistreerd ben geraakt wil ik ook eens iets posten. Ik ben ook al een tijd bezig aan een PHP-CLI bot, en het begint meer en meer te lukken. Nu ik het protocoll een beetje door begin te hebben ga ik een JAVA versie ervan schrijven, omdat OO toch iets gestructureerder is zodat het allemaal wat overzichtelijker blijft.

Ik heb ook een paar van mijnvrienden overhaalt om eraan te beginnen... ik zie wel wat het wordt. Zijn ernog mensen echt actief bezig aan een bot?

See you on the field..
Jan

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2005 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Welkom op GoT jast.

De contest leidt nog steeds een sluimerend bestaan hoor, ik denk dat zodra er een wedstrijddatum bekend wordt, er weer flink wat botjes zich zullen melden.

Tip: join het IRC-kanaal als je gaat stoeien op een public server. Er zijn vaak wel mensen aanwezig die even hun botje willen laten lopen zodat je dan in ieder geval wat tegenstand hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricvdp
offtopic:
DaCoTa's v2 loopt ook 3x rond, die is sterk zat hoor:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja tegen DaCoTa's bot ben ik al een paar (lees veel) keer verloren... :) Ma ik wou gewoon weten of er dus nog andere mensen bezig waren.

Is er een wedstrijddatum in zicht?

MvG
jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn inderdaad nog wel meer mensen bezig. Heel wat mensen zijn ook nog meer een weekje of 2 echt bezig ermee.

We zullen inderdaad een moeten werk maken van een datum voor een echte wedstrijd. Mijn bot is dan nog wel niet klaar, maar als we enkele wedstrijden doen zal er waarschijnlijk meer actie in dit topic/contest komen.

De vraag is dan natuurlijk, wie beslist er een datum ? (mss iets van eind deze maand)
Voorkeuren voor een bepaalde dag in de week ? (Zou persoonlijk zondag kiezen)
-> 30 oktober dan ofzo ?

andere voorstellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Zondag 30 Oktober lijkt me prima voor een eerste officiële krachtmeting. :)

Aangezien er nog maar weinig besloten is over de manier van oorlogje spelen en de server nog helemaal niet voorbereid is op wedstrijden, hier vast een paar suggesties voor spelvarianten/spelregels met de huidige server:

Survival
- Maximaal 10 deelnemers (als in programmeurs) per ronde..
- Iedere deelnemer mag 5 bots starten aan het begin van de ronde.
- Na 5 minuten is de ronde afgelopen, er wordt nu gekeken hoeveel bots van elke speler er nog rondlopen, deze score wordt genoteerd.
- Er worden 3 rondes gespeeld, de winnaar is de deelnemer met de hoogste totaalscore.
- Via IRC wordt door de spelleider het begin en einde van de wedstrijd aangegeven.

Een erg simpel idee dus want de server kan nog geen scores bijhouden. Zodra dat wel kan wordt het scoren natuurlijk veel interessanter.

Bedenk me nu net: De server poept alle commando's die over de lijn gaan al uit via log4j. Ik zal zo eens proberen een logfile-parser te schrijven die scores kan berekenen.

En nog iets: Misschien kan door het aanpassen van de serverparameter-file de wedstrijd wel worden gestart en gestopt. Damage en energiekosten op 0 voor en na de wedstrijd, andere waarden tijdens de wedstrijd. Iedereen heeft dan tijd om te connecten (en dom op elkaar te schieten, Enemy Territory anyone :P ).

PS: Serverdevelopers zijn natuurlijk ook meer dan welkom.
Ik wil zelf ook wel wat rommelen in de servercode (al een beetje gedaan), maar ik ben eigenlijk erg gecharmeerd van de manier waarop NDF het tot nu toe heeft bedacht, en ben bang dat ik er eigenlijk alleen maar een lelijk gedrocht van ga maken. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook eens aan het denken geweest voor een soort van ranking op te maken: Een server die constant draait, en waar je dan moet inloggen (dat wordt door het protocol ondersteund). En wie dan de beste kill/death verhouding heeft, staat het hoogste. ZO wordt er dan een ranking bijgehoudenop een website. Ik weet niet of iemand dat kan doen, maar als de server bv elke kill en death van een user in een textfile (of nog beter, een SQL database) kan je met PHP redelijk eenvoudig een ranking scriptje maken. Maar ik weet dus nietof dat vanuit de server programmatuur mogelijk is (nu ja, mogelijk is het, maar of het reeel haalbaar is...)

Dus ik dacht niet echt aan 1 bepaalde dag, maar eerder een langere periode. Je kan dan bijvoorbeeld wel het zo regelen dat enkel van 17.00-24.00 de ranking wordt bijgehouden, en anders niet...

Mischien heeft der nog iemand een idee...

MvG
Jan

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2005 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricvdp
Ik ben niet heel gecharmeerd van NDF's opbouw, amar dat is mijn mening.. Verder zijn wedstrijden altijd leuk, kan ook gewoon via een IRC privegesprekje ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Ok, ik heb de server uitgebreid met een wedstrijd/scoresysteem:

Een match duurt een x aantal turns. Elke turn kunnen er punten worden gescoord. Aan het einde van de match worden de scores naar de deelnemers gestuurd.

Er worden punten toegewezen aan de volgende acties:
  • raak geschoten
  • zelf geraakt (strafpunten)
  • kill gemaakt
  • zelf gekilled (strafpunten)
  • iedere turn (turnbonus)
  • levend aan het einde van de match (survival bonus)
Het NEWTURN command heb ik uitgebreid met de huidige score van de speler, zodat een speler elke beurt zijn eigen score weet:
code:
1
NEWTURN <turnId> <nrOfFollowUps> <battery> <score>

Aan het einde van de match wordt er een ENDMATCH gestuurd:
code:
1
ENDMATCH <matchId> <nrOfFollowups>

gevolgd door een aantal SCORE berichten:
code:
1
SCORE <matchId> <user> <score>

Hierna worden de clients gerespawned en begint automatisch de volgende match.

Lekker primitief dus nog, maar het werkt al wel. :)
De wedstrijdduur en de toe te wijzen punten staan in het configuratiebestand.

TODO:
  • Gekillde clients moeten in de wacht komen voor de volgende match.
  • Tijdens de match mogen er geen nieuwe clients in het spel komen, ze mogen al wel connecten om vervolgens in de wacht te komen (ontvangen dus geen NEWTURNS).
  • Eventueel een STARTMATCH commando maken.
  • Protocol versie ophogen naar versie 3.
Alle commentaar en suggesties zijn welkom. :)
Als er iemand zin heeft om dit te testen: ik hoop vanavond op het IRC kanaal te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK vind het in ieder geval een goed idee om een soort extra wedstrijd systeem in het protocol in te bouwen. Al bij al is protocol v2 ideaal om te testen en tegen elkaar te spelen. Maar om echt wedstrijden met punten te doen waren er teveel omwegen nodig. (blijkt uit de laatste reply's)

Dus ik ben voor, het ziet er echt goed uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

is er al een server uitgerust met de nieuwe "GotBot Tournement" versie?
* VisionMaster is blij met zijn herziene algoritme waarbij zulke veranderingen super eenvoudig kunnen worden ingebouwd :)

Is het nu niet Protocol v2.x veranderd naar v2.(x+1) ?
Ik had je laatste ToDo punt niet goed gelezen ;)

Laat maar komen die verandering, ik ben al voorbereid op een versie verandering 8)7

[ Voor 104% gewijzigd door VisionMaster op 14-10-2005 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Dit weekend weer wat verder getweaked aan de server:

- Neergemaaide bots en bots die connecten tijdens een lopende match komen nu in de wacht te staan.
- Na de ENDMATCH wordt iedereen uit de wacht gehaald en wordt er een STARTMATCH gestuurd naar elke client:
code:
1
STARTMATCH <matchId> <matchLength> <nrOfUsers>

Wat verder nog leuk zou zijn:
- Opslaan van de scores etc in een database.
- Website om deze scores etc te kunnen bekijken.

Jammer is dat ik geen PC meer over heb om deze botserver nonstop op te laten testdraaien. Mijn lieve kleine P100 met 24MB RAM en FreeBSD :> heeft niet genoeg spierballen om Java te draaien en mijn desktopmachientje is vaak al te druk in de weer met van alles en nog wat.

Natuurlijk draai ik de botserver zo nu en dan wel om te testen, je kunt me dan vinden op het IRC kanaal #pwcontest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

zwippie, kunnen we die new and improved versie van de server ook ergens downloaden of hou je hem voor jezelf?

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Kopen? :+

Nee, geintje natuurlijk. Ik zal de juiste persoon eens aanspreken of ik schrijftoegang tot de repository kan krijgen, dan komt de code daar te staan.

Ik heb trouwens geen idee of er ook nog iemand anders bezig is om de servercode van NDF aan te passen. Sowieso heb ik de laatste tijd hier ook niets meer gehoord van de projectleider, Soultaker.

Mocht je trouwens mee willen testen Gerco (heel graag zelfs): ik ben denk ik vanavond wel weer aanwezig op IRC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Klopt, ik ben er niet zo actief mee bezig momenteel. Maar ik kan je wel toegang tot de repository geven; kies hier een gebruikersnaam en wachtwoord en e-mail mij de htpasswd regel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

zwippie schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 14:38:
Dit weekend weer wat verder getweaked aan de server:

- Neergemaaide bots en bots die connecten tijdens een lopende match komen nu in de wacht te staan.
- Na de ENDMATCH wordt iedereen uit de wacht gehaald en wordt er een STARTMATCH gestuurd naar elke client:
code:
1
STARTMATCH <matchId> <matchLength> <nrOfUsers>

Wat verder nog leuk zou zijn:
- Opslaan van de scores etc in een database.
- Website om deze scores etc te kunnen bekijken.

Jammer is dat ik geen PC meer over heb om deze botserver nonstop op te laten testdraaien. Mijn lieve kleine P100 met 24MB RAM en FreeBSD :> heeft niet genoeg spierballen om Java te draaien en mijn desktopmachientje is vaak al te druk in de weer met van alles en nog wat.

Natuurlijk draai ik de botserver zo nu en dan wel om te testen, je kunt me dan vinden op het IRC kanaal #pwcontest.
Dus de STARTMATCH wordt altijd gegeven voor het starten van een match, zodat alle units tegelijk ingelogd kunnen zijn enzo?

Wat is de eenheid van matchLength? Aantal beurten of een tijd? Is number of users niet overbodig? als je de user exists en user enters bij houdt moet je toch op dat aantal zitten anyway?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

De STARTMATCH wordt inderdaad voor het starten van de match gegeven, zodat alle bots weten dat de volgende ronde begint. Een bot moet dus al ingelogd zijn op de server om dit te ontvangen.

De eenheid van matchLength is het aantal turns dat de match duurt.
De lengte in tijd opgeven is een mogelijkheid die ik weg heb gelaten, je kunt namelijk aan de hand van de turnLength (milliseconden) en matchLength (aantal turns) al berekenen hoe lang een match duurt in seconden/minuten.

NrOfUsers lijkt inderdaad enigzins overbodig omdat je de userenter/exits bij kan houden, maar voor de clients die dit niet bijhouden is het dan wel weer handig. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

zwippie schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:44:
De STARTMATCH wordt inderdaad voor het starten van de match gegeven, zodat alle bots weten dat de volgende ronde begint. Een bot moet dus al ingelogd zijn op de server om dit te ontvangen.

De eenheid van matchLength is het aantal turns dat de match duurt.
De lengte in tijd opgeven is een mogelijkheid die ik weg heb gelaten, je kunt namelijk aan de hand van de turnLength (milliseconden) en matchLength (aantal turns) al berekenen hoe lang een match duurt in seconden/minuten.

NrOfUsers lijkt inderdaad enigzins overbodig omdat je de userenter/exits bij kan houden, maar voor de clients die dit niet bijhouden is het dan wel weer handig. :p
OK, lengte in tijd leek me al wazig.
Als je toch al geen userenters en userexits bij houdt vind ik het wazig dat je dan wel dit getal in overweging neemt in je algoritmen.
Ach ja :-)

Nog wat vraagjes:
-Is er al een machine die versie 3 bespeelt?
-Moet ik expliciet bij connecten de VERSION [2|3] opgeven? Want het klinkt mij alsof ik simpelweg niet kan kiezen, dus dat het net zo goed een WorldInfo parameter is wat dat betreft.

Ow en nog wat:
ik neem aan dat ik de STARTMATCH krijg NA, dat ik de worldinfo al heb ontvangen? Niet dat ik het erg vind, maar ik wou even weten of mijn initiele worldinfo misschien overridden kan worden door een nieuwere wanneer de match werkelijk start. :+

[ Voor 10% gewijzigd door VisionMaster op 17-10-2005 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

VisionMaster schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:57:
[...]

OK, lengte in tijd leek me al wazig.
Als je toch al geen userenters en userexits bij houdt vind ik het wazig dat je dan wel dit getal in overweging neemt in je algoritmen.
Ach ja :-)
Het is gelukkig wel een 'goedkope' operatie om het aantal users op te vragen. Ach ja :p
Nog wat vraagjes:
-Is er al een machine die versie 3 bespeelt?
Nog niet, maar die komt er snel aan als het aan mij ligt.
-Moet ik expliciet bij connecten de VERSION [2|3] opgeven? Want het klinkt mij alsof ik simpelweg niet kan kiezen, dus dat het net zo goed een WorldInfo parameter is wat dat betreft.
Je móet VERSION 3 opgeven, anders krijg je een fout terug.
Ow en nog wat:
ik neem aan dat ik de STARTMATCH krijg NA, dat ik de worldinfo al heb ontvangen? Niet dat ik het erg vind, maar ik wou even weten of mijn initiele worldinfo misschien overridden kan worden door een nieuwere wanneer de match werkelijk start. :+
Nou, het is nú ook al zo dat je op elk willekeurig moment een nieuwe WORLDINFO kan krijgen! ;)

Uit mijn hoofd ontvang je de berichten in deze volgorde bij het begin van een match:
STARTMATCH
WORLDINFO
NEWTURN

Vanavond zal ik mijn code in de repository deponeren, dus vanaf dat moment kan iedereen zijn server upgraden als je dat wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

zwippie schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 14:50:
Mocht je trouwens mee willen testen Gerco (heel graag zelfs): ik ben denk ik vanavond wel weer aanwezig op IRC.
Ik denk niet dat ik vanavond nog tijd heb, maar ik ga zeker mijn bot aanpassen met de nieuwe mogelijkheden. Daarvoor heb ik echter wel een test instance van de server nodig, bij voorkeur lokaal zodat ik niemand in de weg zit met mijn brakke bot.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

ik zou een nieuwe server kunnen aanmaken naar wens met deze versie 3 als dat gewenst is?
die kan wel op een machinetje staan met een fatsoenlijke verbinding (understatement).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

VisionMaster schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 14:24:
ik zou een nieuwe server kunnen aanmaken naar wens met deze versie 3 als dat gewenst is?
die kan wel op een machinetje staan met een fatsoenlijke verbinding (understatement).
Dit zou wel mooi zijn, als dat zou kunnen. Anders kunnen we alleen testen als Zwippie de server aan heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricvdp
Zou wel heel handig zijn:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

eghie schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 14:36:
[...]

Dit zou wel mooi zijn, als dat zou kunnen. Anders kunnen we alleen testen als Zwippie de server aan heeft staan.
Het is een linux doos met java 1.4.2_08 erop, is dat voldoende?
Ik ben de admin op deze doos, dus kan het upgraden waar nodig. Ik heb een 100Mbit up/down 2 meter van de AMS-IX af (via surfnet), dus dat zit wel goed :Y)

Waar kan ik de versie 3 downloaden? Of staat die via de Wiki ergens gelinkt?

offtopic:
Als er een netwerk storing is, zijn ze bij SurfNet aan het kloten met de verbinding (zelden) of we krijgen de 10Gig fiber internet aansluiting naar het nikhef toe. Dat staat gepland tussen nu en een maand geloof ik...

[ Voor 31% gewijzigd door VisionMaster op 19-10-2005 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Ik heb op de wiki een beschrijving neergezet over hoe ik deze versie in gedachten had. Hopelijk is het duidelijk.

De servercode voor deze versie is ook zo goed als af. Er is al even wat getest (met dank aan ThuGie en twbms). Eén grote fout is hierdoor inmiddels gelokaliseerd en opgelost, maar omdat er waarschijnlijk nog een paar kleine dingen veranderd moeten worden, wil ik eigenlijk nog even wachten met het online zetten van een server.jar. Als je je bot en GUI gaat programmeren tegen een server met bugs maak je jezelf niet blij namelijk. :P Tevens heb ik om te volgen wat er gebeurt de log output nodig van de server en liefst ook de client. Voor de die-hards is er natuurlijk de SVN repos.

@VisionMaster: Een nieuwe botserver + linkje op de wiki kun je natuurlijk altijd opzetten en laten draaien. Je internetverbinding zal het in ieder geval makkelijk aankunnen. ;) Zodra versie 3 er is kun je switchen (zie verhaal hierboven).

De komende paar dagen ben ik niet thuis, zondag heb ik hopelijk weer tijd om verder te gaan en om te testen. In de tussentijd kun je natuurlijk je bot al aanpassen. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

zwippie schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 23:21:
Ik heb op de wiki een beschrijving neergezet over hoe ik deze versie in gedachten had. Hopelijk is het duidelijk.

De servercode voor deze versie is ook zo goed als af. Er is al even wat getest (met dank aan ThuGie en twbms). Eén grote fout is hierdoor inmiddels gelokaliseerd en opgelost, maar omdat er waarschijnlijk nog een paar kleine dingen veranderd moeten worden, wil ik eigenlijk nog even wachten met het online zetten van een server.jar. Als je je bot en GUI gaat programmeren tegen een server met bugs maak je jezelf niet blij namelijk. :P Tevens heb ik om te volgen wat er gebeurt de log output nodig van de server en liefst ook de client. Voor de die-hards is er natuurlijk de SVN repos.

@VisionMaster: Een nieuwe botserver + linkje op de wiki kun je natuurlijk altijd opzetten en laten draaien. Je internetverbinding zal het in ieder geval makkelijk aankunnen. ;) Zodra versie 3 er is kun je switchen (zie verhaal hierboven).

De komende paar dagen ben ik niet thuis, zondag heb ik hopelijk weer tijd om verder te gaan en om te testen. In de tussentijd kun je natuurlijk je bot al aanpassen. :Y)
Ik kan ook twee porten openzetten voor de buiten wereld. Dan kan ik een versie 2 en 3 hosten.
Ik zal zo eens gaan lezen :)

Ow en je had nog niet duidelijk gemaakt welke Java versie je gebruikt hebt voor de GotBot server... versie 1.5 of 1.4.2_x?

edit:
ok, ik heb er momenteel 1 draaien op Java 1.5
Ik heb het actieve servers lijstje effe verandert. Deze machine gaat niet down, dus het is een permanente versie 2 machine, tot dat versie 3 er is. Maar die plaats ik wel op een portnummertje hoger.

odin.nikhef.nl:1666 (versie 2)
odin.nikhef.nl:1667 (versie 3 - komt nog...)

Klein detail:
Het is een linux machine en heb net in mijn Bot gemerkt dat enkelt een newline niet voldoende was in mijn geniale parsing functie. Inmiddels gefixed, maar toch ;)
In windows krijg je een cariage return (ascii 13) gevolgt door een newline (ascii 10). In *n?x is dat enkelt een newline (ascii 10).

[ Voor 24% gewijzigd door VisionMaster op 20-10-2005 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:07
Gebeurt er nog wat, jongens?

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Goede vraag !
Ik zit dit topicje veel te bekijken, maar zie zo weinig veranderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Ik moet nog m'n botje nog verder af maken, maar de tijd is er niet echt. Beetje chronologisch tijdgebrek ;) Trouwens even ter informatie, de WIKI wordt door spammers belaagd, houd daar ff rekening mee. Mischien moeten we de WIKI editten maar gesloten houden ofzo, dus alleen voor aangemelde gebruikers.

Ik denk dat ik zondag maar eens weer verder ga met m'n botje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:39
eghie schreef op donderdag 03 november 2005 @ 10:28:
Ik moet nog m'n botje nog verder af maken, maar de tijd is er niet echt. Beetje chronologisch tijdgebrek ;) Trouwens even ter informatie, de WIKI wordt door spammers belaagd, houd daar ff rekening mee. Mischien moeten we de WIKI editten maar gesloten houden ofzo, dus alleen voor aangemelde gebruikers.

Ik denk dat ik zondag maar eens weer verder ga met m'n botje.
:P
Ik ben gestopt met mn bot toen ik stage ging lopen (half jaar), en ik ben over 2 weken klaar met stage :X Daarna maar weer eens kijken of ik hem kan reanimeren en bewapenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devion
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-02 15:59

Devion

Space for rent ;-)

Mmh ik moet ook nog eens m'n botje weer uit het vet halen en weer eens upgraden e.d. maar ja.. eerst eens ff de wiki goed gaan doorlezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit te wachte tot versie 3 van de protocol af is of tenmiste tot dat er een server online is om op te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Ja, ik zal er dit weekend weer eens mee verder gaan en een versie 3 server ergens laten draaien. Beetje druk gehad de laatste tijd, sorry. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niets aan te doen tog ;).
ik ben binnen kort ook niet meer online verhuizing 27e ofzo heb ik dan weer internet :).

denk dat ik morgen me computer ga verhuizen dus hoop dat ik dan 27e meteen weer op inet kan :D.

als dan de server iets verder af is mischien kan ik dan meteen verder me bot updaten :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

zwippie schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 18:40:
Ja, ik zal er dit weekend weer eens mee verder gaan en een versie 3 server ergens laten draaien. Beetje druk gehad de laatste tijd, sorry. :)
Drop maar een berichtje hiero als je een stabiele versie 3 hebt. Dan gooi ik hem op mijn server erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Great-Storm
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-08 10:05
Zo al weer een tijdje geleden dat ik me bot heb laten draaien!
Maar ik dacht laat ik weer eens kijken of mijn botje het nog redelijk doet tegen al die nieuwe en verbeterde bots.

Nou ik moet zeggen dat mijn bot nog nooit zo veel kills heeft gemaakt ^^.
Ik heb gewacht tot die van mij 1 keer dood ging, en dat leverde mijn bot in totaal 52 nieuwe kills op.
De stand is nu: 111 kills, 705 hits en 10 deaths, deze scores zijn vanaf het schrijven van een score systeem.

Ik hoop dat versie 3 er snel aankomt, dan kunnen we es wat matches gaan houden. :)

Overigens, de health bug is nog altijd onopgelost :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justifier
  • Laatst online: 06-04-2024
Hoelang gaat dit nog door of is er geen tijdlimit wanneer het stopt want dan weet ik of het nog de moeite is om te beginnen met een bot te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
Er is geen tijdslimiet :) Zodra versie 3 er is zal er (hopelijk) wel snel toegewerkt kunnen worden naar de eerste bot-war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toiletman
Zo, tentamen weer achter de rug, paar daagjes vrij, zal ook eens kijken of ik mijn bot weer tot leven kan wekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Great-Storm
Elke keer als ik mijn bot wil laten draaien wil ik natuurlijk wel wat tegenstand...
Maar het vervelende is dat je nooit weet wie er allemaal op de servers zitten. Ja ok je weet het als je bot eenmaal rondloopt in de server omdat je dan (als de server het ondersteund) van die userenters krijgt.
Dus misschien is het handig om iets te maken waarmee je kan kijken of de server leeg is of dat er botjes rond lopen en als dat zo is, dan zeggen welke botjes (eventueel zelfs de naam van de user erbij).

Misschien kan iemand iets met php maken ofzo? Ik ben zelf denk ik niet goed genoeg in php om zoiets te gaan maken dus ik vertrouw op de slimheid van iemand anders! :+

Je zou het zelfs nog groter kunnen maken door meteen het score systeem er in te gooien. Kun je gelijk zien of je bot een beetje goed in de rankings staat :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Als er iemand zin heeft om de server 3 versie te testen; ik ben nu bezig. Join IRC om mee te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Great-Storm
Wordt de IRC veel gebruikt?
Anders wil ik ook nog wel een keer kijken of ik er op kan komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Het is erg rustig op het IRC kanaal... (understatement) Dus kom gerust langs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Great-Storm
Hmm heb geprobeerd er op te komen maar het lukte nog niet helemaal...
Ag dat zoek ik nog wel een keertje uit ^^.

Maar nu ff wat anders, die links op de main pagina zijn volgens mij niet helemaal de bedoeling of wel?
Er staat echt allemaal spam tussen...sterker nog, het is volgens mij alleen maar spam. Zo voor het zicht zijn het er maar 5 ofzo maar als je dan op edit klik is het een hele lijst!

Is natuurlijk niet erg fijn dat soort dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
Great-Storm schreef op woensdag 09 november 2005 @ 16:43:
Maar nu ff wat anders, die links op de main pagina zijn volgens mij niet helemaal de bedoeling of wel?
Er staat echt allemaal spam tussen...sterker nog, het is volgens mij alleen maar spam. Zo voor het zicht zijn het er maar 5 ofzo maar als je dan op edit klik is het een hele lijst!

Is natuurlijk niet erg fijn dat soort dingen...
ff beetje opgeruimd, ze hadden nog een pagina (help_contents) te pakken.

//edit:

paar uur later alle spam weer terug :(
Naja, weer weggehaald...

[ Voor 8% gewijzigd door phYzar op 09-11-2005 22:14 ]

• phYzar
Nu is het niet leuk meer, kan er een wachtwoord komen op de wiki ofzo... alweer spam weggehaald :(
Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste

Let op:
Met een contest wordt van je verwacht dat je zelf in staat bent een bot te maken en dat je je eigen code kan debuggen. Je code dumpen en vragen wie er ff helpt of een hint geeft is not done.