BotWars |
![]() Het idee is simpel, iedere deelnemer schrijft een geautomatiseerde speler (bot) die inlogt op een server en andere bots bevecht. Uitendelijk zal de bot met de beste AI de meeste andere bots killen en de contest winnen. Deze wedstrijd neemt de vorm aan van een gewapende strijds tussen denkbeeldige robots in een virtuele arena. De deelnemers programmeren een robot die punten kan scoren door andere robots te beschadigen. De arena wordt gesimuleerd op de centrale wedstrijdserver terwijl de robots (ook wel bots, clients of gebruikers genoemd) op de PC's van de deelnemers draaien en via het internet met de server verbinden. Deelnemers zijn dus geheel vrij in de keuze van hardware en software, mits ze in staat zijn op juiste wijze met de server te verbinden. De arena is een tweedimensionaal vierkant speelveld van bekende afmetingen, waarin bots op willekeurige plekken gepositioneerd worden. In deze wereld kunnen bots diverse acties uitvoeren, die in discrete beurten uitgevoerd worden. De server bepaalt hoe lang een beurt duurt; aan het einde van de beurt worden de acties van alle bots in die beurt tegelijk uitgevoerd. De bots beschikken over een accu; wanneer de accu leeg is, heeft de bot verloren! Gelukkig wordt de accu elke beurt met een zekere hoeveelheid energie aangevuld. De accu heeft ook een zekere capaciteit, waardoor er niet meer dan een bepaald maximum aan energie opgeslagen kan worden. De bots kunnen de energie in hun accu gebruiken om acties uit te voeren, zoals rondrijden, schieten op vijandige bots en scans uitvoeren, waarmee naburige bots gedetecteerd kunnen worden. Wanneer een bot geraakt wordt door een schot, dan verliest deze een deel van de energie in zijn accu. Lees vooral de Wiki even goed door. Hier staat een hoop informatie. Projectleider Voor alle belangrijke beslissingen e.d.--> Soultaker |
Screenshots | |
|
FAQ |
Moet ik me ergens inschrijven om mee te doen Nee. Het is wel wenselijk als je meedoet jezelf erbij te plaatsen op de bot pagina van de wiki. Hoe verloopt de communicatie tussen mijn bot en de server De communicatie tussen de clients en de server verloopt in een tekstgebaseerd protocol middels een TCP-connectie. Bekijk het Protocol v3 voor de details. In welke programmeertaal moet dit allemaal Dit mag je zelf weten. Zolang je maar een TCP connectie kan opzetten met de server en (strings) text heen en weer kan zenden. Op de wiki staan voor een aantal talen voorbeelden hoe je verbinding kunt maken. En voor PHP is zelfs een tutorial te vinden waarin een werkende bot staat. |
Links |
Hier is alles over deze contest te vinden. Wiki Topic waarmee dit is begonnen [Alg] Nieuwe GoT contest? Algemene site voor alle P&W contests. PWContest.nl Users / Bots op de Wiki Wiki Bot pagina |
Servers |
Hier een lijstje met servers. Ik kan niet garanderen dat ze altijd online zijn. Maar meestal toch wel gotbot.no-ip.info:1666 <-- debug hell.student.utwente.nl:1666 <-- test dawuss.student.utwente.nl:1666 <-- test Deze zijn waarschijnlijk niet meer actueel Zelf server draaien? of bekijken: botserver.rar |
[table bordercolor="#000000" border=2 width=600][tr align=center]
[td align=center bgcolor="#FFC051"]Overig[/td][/tr][tr][td]
Om een beetje te peilen wat de animo hiervoor is hier even een poll. Het is de bedoeling dat we hierdoor kunnen zien hoeveel bots er gaan meedoen.
Poll: Doe je mee met deze BotWars contest?
• Ja
• Nee
Ook een poll maken? Klik hier
IRC: irc.tweakers.net #pwcontest
Als iemand nog goede ideeen over de inhoud van de startpost heeft of graag dingen aangevuld wilt zien dan moet je dit maar even posten en dan zal ik het erbij plaatsen
[/][/]
[ Voor 214% gewijzigd door seamus21 op 26-05-2006 20:45 ]
Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...