phYzar schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 19:19:
Belangrijkste in de discussie was: hoe handeld de server het af. Stel, je hebt de situatie zoals jij het beschrijft. Nu besluit jij te beginnen met een schot en ik met lopen. Wij doen dit allebij tegelijk als 1e actie. Wie krijgt er voorrang? Gaan alle moves eerst (en ben ik dus al van mijn plek af) of gaan de fires eerst (en raak jij mij nog). Bij een vaste volgorde heb je dit probleem niet. Dus heeft de server intern toch weer een vaste volgorde wat betekend dat elke actie apart wordt doorgevoerd wat betekend dat je eigenlijk gewoon 1 actie per beurt hebt.

Dan zou ik zeggen dat een afgevuurd schot pas de erop volgende beurt inslaat.
De server kan dus van elke bot de eerste acties uitvoeren.
Bij de 2de beurt slaan alle in beurt 1 afgevuurde kogels in, en wordt de 2de actie uitgevoerd
Bij de 3de beurt slaan alle in beurt 2 afgevuurde kogels in, en wordt de 3de actie uitgevoerd, waarna de in de 3de beurt afgevuurde kogels inslaan....
Anders heeft het geen nut omdat de in je 3de actie gescande target de volgende beurt bij je eerste actie nog steeds die positie heeft, en je dus altijd raakt...
Elke beurt zou dus in 3 stappen ingedeelt moeten worden, welke op zichzelf ook weer uit 4 stappen bestaan;
Alle kogels van voorgaande stap vurende bots slaan in
Alle kogels van vurende bots worden afgevuurd
Alle stappen van bewegende bots worden gezet
Alle scans worden gedaan
Als jij dus kiest voor een FMS, en ik voor een SFM;
Jij schiet mijn richting op, ik scan jou
Jij beweegt, ik vuur (en mis, je bent de vorige stap immers verplaatst). Tevens wordt ik geraakt door jouw schot
Jij scant, en krijgt mijn huidige positie binnen. Ik beweeg, jouw gescande positie klopt niet meer.
Wordt het wel érg tactisch
[
Voor 11% gewijzigd door
frickY op 02-07-2005 23:39
]