[Contest] BotWars

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 4.261 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:49
Zo, even de noodzakelijke aanpassingen gedaan om m'n bot op V3 te krijgen en nu maar eens ingezet als kanonnenvoer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:14
Bij mij gaat het niet helemaal lekker met de verbinding. Zowel in mijn java-botje als in telnet knalt na enkele seconden de verbinding met de server eruit. Zijn er meer mensen die dezelfde problemen hebben? Ik kan me niet voorstellen dat het aan mijn draadloze verbinding ligt..

[ Voor 15% gewijzigd door JeroenTheStig op 22-04-2006 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
Boktor schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 18:48:
Bij mij gaat het niet helemaal lekker met de verbinding. Zowel in mijn java-botje als in telnet knalt na enkele seconden de verbinding met de server eruit. Zijn er meer mensen die dezelfde problemen hebben? Ik kan me niet voorstellen dat het aan mijn draadloze verbinding ligt..
Ik merkte het ook al...als ik blind socketexceptions ga negeren gaat hij wel vrolijk door, beetje vaag, maar ik draai dan ook in principe een v1 bot opgevijzelt naar v2 en nu naar v3 dus is wel meer mee mis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Wat bedoel je met blind socketexceptions? Localhost heb ik trouwens hetzelfde probleem dat de connectie verbreekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
Boktor schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 20:21:
Wat bedoel je met blind socketexceptions? Localhost heb ik trouwens hetzelfde probleem dat de connectie verbreekt
de exceptions zijn niet blind :P ik negeer ze gewoon, afvangen en niks mee doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Ik krijg het nog niet voor elkaar. Er wordt geen enkele exception gegooid, maar toch krijg ik geen input meer van de server. In telnet zie ik dat de verbinding na ongeveer een minuut verbreekt, maar in java blijft de socket connected (socket.isConnected() blijft dus true)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricvdp
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-08 13:43
Boktor schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 18:48:
Tigris schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 12:34:
Mijn eigenbot crash nog af en toe uit de server en ik weet niet waarom. Als je niks doet wordt je dan uit de server geschopt?
Als je een aantal turns (ik dacht 20) niks verstuurt, dan word je verbinding verborken. Lees de rest van het topic ook even, ik heb dit een tijd terug ook aan DaCoTa gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Ricvdp schreef op zondag 23 april 2006 @ 18:47:
[...]

[...]

Als je een aantal turns (ik dacht 20) niks verstuurt, dan word je verbinding verborken. Lees de rest van het topic ook even, ik heb dit een tijd terug ook aan DaCoTa gevraagd.
ah duidelijk :) Wel vreemd dat de isConnected() van mijn socket-object gewoon true teruggeeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricvdp
Ik weet het niet zeker meer, maar volgens mij, bij mij in C#, een ConnectionException op het moment dat ik iets probeer te versturen, met "There is no connection" ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien dat ik ook wel mee ga doen, zal ongetwijfeld laatste worden omdat ik maar een klein beetje ervaring met sockets heb en zal niet weten hoe ik aan AI moet werken.
Maar me leraar is een echte AI freak dus die legt me wel uit...

Maarja iig, er is een grote kans dat er een botje van mij op de server komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 17:32:
Mischien dat ik ook wel mee ga doen, zal ongetwijfeld laatste worden omdat ik maar een klein beetje ervaring met sockets heb en zal niet weten hoe ik aan AI moet werken.
Maar me leraar is een echte AI freak dus die legt me wel uit...

Maarja iig, er is een grote kans dat er een botje van mij op de server komt :)
Ik geef m'n basis AI wel een keer vrij, waar m'n botje nu mee loopt iig. Kun je dat als voorbeeld nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigris
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-07 21:29
Ik heb 3 drie soorten bots:

ScanBot (Allen maar scannen (fragmeat))
FireBot (Alleen maar schieten)
MainBot (Scannen, Schieten, Lopen en weglopen)

De bots zijn geprogrammeerd in JAVA. Ik wil best ook wel de sourcecode zonder AI of
die van de scanbot online zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-force
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-01-2024
Als iemand zijn botje wil vrijgeven (met een beetje A.I.) zou dat super zijn. Ik wil graag mee doen maar kijk erg op tegen het AI-gedeelte. Op de wiki staat wel wat maar dat zijn nog oude versies en zonder AI.

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

x-force schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 17:05:
Als iemand zijn botje wil vrijgeven (met een beetje A.I.) zou dat super zijn. Ik wil graag mee doen maar kijk erg op tegen het AI-gedeelte. Op de wiki staat wel wat maar dat zijn nog oude versies en zonder AI.
Zou je niet zelf iets kunnen proberen of wil je dit als persoonlijk leer materiaal?

Je kan natuurlijk altijd je eigen logica een beetje op papier schrijven over je Bot wat het zou moeten doen of moeten kunnen (in theorie). :)

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 17:46

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

x-force schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 17:05:
Het "AI" deel is nu juist de basis van de competitie :) Het is de bedoeling dit zelf uit te denken en zo een bot te maken die het op kan nemen tegen anderen. AI klinkt overigens er spannend maar hoeft dat helemaal niet zo te zijn. Een paar simpele if statements om te reageren op bepaalde scans kan al heel erg effectief zijn.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-force
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-01-2024
@creepy dat is natuurlijk waar.

Het gaat voor als persoonlijk leermateriaal. Ik denk dat ik morgen gewoon ga beginnen. Ik zie wel waar ik strand.

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Je moet gewoon even goed kijken naar de commando's en beginnen met iets simpels. Bijvoorbeeld:

- Scannen
Scanresultaat? Dan schieten in de richting die de scan aangeeft
Geen resultaat? Lopen

Dan heb je een begin. Daarnaast kun je gewoon je bot wat duidelijke output laten geven zodat je z'n zwakke punten ziet en dan kun je dat stukje bij beetje uitbouwen.

Als je dan eenmaal wat feeling hebt voor het geheel kun je een nieuw algoritme bedenken en dat gaan bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetForce1
  • Laatst online: 18:26

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

Ik probeerde zojuist de server-code te downloaden via subversion (http://hell.student.utwente.nl/svn/GotBot-server/), ik krijg echter een 403 Forbidden terwijl ik er via mn browser gewoon bijkan.

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricvdp
Ik heb hem even geupload voor je.
http://rapidshare.de/files/19633007/botserver.rar.html

[ Voor 24% gewijzigd door Ricvdp op 05-05-2006 09:31 . Reden: Ik had de URL 2x geplakt ofzo :X ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetForce1
  • Laatst online: 18:26

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

Thanks!

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2018
Dum die dum. Ik heb de TS maar wat aangepast.

Vraagjes:
  • Is er nog extra info die er in de TS bijkan?
  • Is er al meer bekend over de competitie (vormen)?
  • Zijn er nog (test)servers online die ik in de TS kan plaatsen?
  • Is er nog iets van een User of Bot pagina op de Wiki?

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricvdp
Jup, er is nog een page met bots, die heet gewoon Bots, maar volgens mij staat die niet meer op de frontpage..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skier
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-06-2024
Ben terug begonnen met mijn botje, heb alles ondertussen aangepast aan het V3 protocol.

Heb hierbij een probleem opgemerkt met de server. Als een bot sterft tijdens een match en de match herbegint dan durft de bot in kwestie starten met turn energie meer of minder dan de andere bots.

in het eerste newturn commando van de server zie ik het verschil in energie. een extract van mijn log:

skier_0: (bot die de match heeft overleefd)
SERVER: STARTMATCH 74413 25 7
SERVER: WORLDINFO WIDTH=96 HEIGHT=96 MAX_BATTERY=100 TURN_ENERGY=10 MAX_ENERGY_MOVE_DISTANCE=10 MAX_ENERGY_FIRE_DISTANCE=20 MAX_ENERGY_FIRE_BLAST_RADIUS=10 MAX_ENERGY_SCAN_RADIUS=20 ENERGY_COST_MOVE_DISTANCE=1 ENERGY_COST_FIRE_DISTANCE=1 ENERGY_COST_FIRE_BLAST_RADIUS=1 ENERGY_COST_SCAN_RADIUS=1 HIT_DAMAGE=25
SERVER: NEWTURN 860326 0 50 1

skier_2: (bot die is doodgegaan)
SERVER: WORLDINFO WIDTH=96 HEIGHT=96 MAX_BATTERY=100 TURN_ENERGY=10 MAX_ENERGY_MOVE_DISTANCE=10 MAX_ENERGY_FIRE_DISTANCE=20 MAX_ENERGY_FIRE_BLAST_RADIUS=10 MAX_ENERGY_SCAN_RADIUS=20 ENERGY_COST_MOVE_DISTANCE=1 ENERGY_COST_FIRE_DISTANCE=1 ENERGY_COST_FIRE_BLAST_RADIUS=1 ENERGY_COST_SCAN_RADIUS=1 HIT_DAMAGE=25
SERVER: NEWTURN 860326 0 40 1

mijn kennins van java is nihil, dus misschien dat iemand anders eens in de server code kan zoeken naar het probleem? ik heb dit gezien op de test server gdries.com

Skier

don't take life to seriously, you won't survive it anyway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-07 15:10
Skier schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 16:27:
Ben terug begonnen met mijn botje, heb alles ondertussen aangepast aan het V3 protocol.

Heb hierbij een probleem opgemerkt met de server. Als een bot sterft tijdens een match en de match herbegint dan durft de bot in kwestie starten met turn energie meer of minder dan de andere bots.

in het eerste newturn commando van de server zie ik het verschil in energie. een extract van mijn log:

skier_0: (bot die de match heeft overleefd)
SERVER: NEWTURN 860326 0 50 1

skier_2: (bot die is doodgegaan)
SERVER: NEWTURN 860326 0 40 1

mijn kennins van java is nihil, dus misschien dat iemand anders eens in de server code kan zoeken naar het probleem? ik heb dit gezien op de test server gdries.com

Skier
He datzelfde probleem is me ook meerdere malen opgevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen is de vakantie nabij, en dat zorgt voor een aantal mensen (maar dan spreek ik vooral voor mezelf) voor wat tijd die best nuttig besteed kan worden. Ik heb mijn botje (daterend van vorig jaar juli) from scratch herschreven voor protocol 3, maar blijkt dat er geen server te bereiken is. Nu draai ik nog niet zo lang Debian (aka: de weg een beetje kwijt), en de server zelf laten lopen dmv de twee jar's (met Kaffe) levert bij slechts een melding "Afgebroken" op. Is er misschien elders nog een server online, of moet ik noodgedwongen verder proberen te prutsen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

ter zijde:
Ik wil me wel weer opwerpen met serverje.
Ik heb nog een virtuele doos over met een goede connectiviteit (permanent op een no-break systeem).

Ik zal het binnenkort eens proberen te isntalleren.

Het wordt inderdaad weer zomer, dus een beetje creativiteit moet wel tot uiting kunnen komen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricvdp
Ik denk dat ik niet zoveel ga doen aa mijn botje, ik wil me van de vakantie meer richten op elektronica. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 17:18
Ik denk dat er voor dit project een deadline vastgesteld moet worden. Er is nu ''nauwelijk'' motivatie om keihard aan je botje te werken. Wanneer er een deadline is, zal die er wel zijn (nou, meer dan nu dan). Aangezien ik niet meer actief ben aan mijn botje zal ik geen voorstel doen, maar het lijkt me verstanding dat iemand naar voren stapt, de leiding neemt en een deadline neerzet.

Of niet natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigris
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-07 21:29
Ik heb zelf een javabotje geschreven. Als iemand een server opzet wil ik best die bot draaien, zodat mensen niet tegen hun eigen bots hoeven te spelen.

Voor mijn vakantiebaan ga ik nu perl leren. Dus ik ga kijken of ik ook een perlbot kan maken.

Het zal fijn zijn als er weer wat competitie komt, want alleen je eigen bots afmaken is niet zoveel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronozphere
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-12-2020
Hi gasten.... ik ben nieuw hier :)

Ik heb +/- 3 jaar ervaring in delphi en ik wil ook wel een bot bouwen.
Heel misschien wil ik ook wel serversoftware in elkaar zetten (delphi heeft hier goede mogelijkheden voor). Maar ik moet eerst kijken hoeveel werk dat is en of het wel handig is.
Ik ken zelf niets van java dus ik kan niet zo veel met de huidige serversoftware.
Mocht het ervan komen dan zet ik zelf ook wel een servertje op. (kan niet garanderen dat ie stabiel is) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Een nieuwe server schrijven lijkt me niet echt nodig.. de huidige server werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:03
Mijn botje heeft een jaar onder het stof gelegen, tijd om hem op te poetsen! :)

Draaien er op dit moment nog wat servers?

En volgens mij ligt de Wiki eruit, ik zal nog wel even moeten wachten tot ik kan upgraden naar Protocol V3 :'(

Goede ideeën zijn altijd tijdelijk van aard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronozphere
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-12-2020
Heeft iemand toevallig nog een lijstje met servers die online zijn (met de poorten erbij a.u.b). Het connecten naar de server wil nl niet echt lukken dus ik wil graag zekerheid of het nu aan mij ligt of aan de server. :)

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

De Wiki lijkt alweer even goed te werken. Ik geloof niet dat er op het moment nog servers actief zijn, dus misschien is het handig om de Wiki even bij te werken.

Ik had een server draaien. Ik zal de laatste server eens proberen te pakken en ergens vanavond of morgen avond een server te laten draaien zodat er met de bots weer verder ontwikkeld en getest kan worden.

Is er nog iemand bezig met de server ontwikkeling? En gaat er iemand binnenkort ook nog iets van een contest organiseren? :P

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Creepy schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 14:48:
..gaat er iemand binnenkort ook nog iets van een contest organiseren? :P
Ja met alle respect voor de Botwars contest, maar hij lijkt me een beetje dood. Moet/mag er niet een topic komen voor nieuwe-contest ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:07
Grappig dat dit topic weer gekickt wordt

ik heb een week geleden ofzo ook geprobeerd om de java server op mijn servertje aan de praat te krijgen maar dit lukte me niet.

Het lijkt me wel zeer leuk om gewoon mee verder te gaan en uit te breiden en niet iets anders te verzinnen nu.

Een voorbeeld van wat ik zou willen hebben is de energy gescheiden in health, energy, shield, en misschien ook nog ammo.

Ik denk dat je dan wel een stuk leukerdere matches krijgt :P

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Zomer vakantie komt er weer aan, dus mensen hebben dan wat meer tijd.

Maybe dat ik in de server, sqllite ondersteuning eens ga inbouwen ofzo.

[ Voor 39% gewijzigd door eghie op 06-07-2006 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Laatst online: 08-09 14:38

Tomatoman

Fulltime prutser

Het lijkt mij ook wel aardig om een botje te schrijven, maar dan wil ik eerst zeker weten dat er voldoende servers beschikbaar zijn. Kan de startpost trouwens een keer bijgewerkt worden? Het blijkt dat heleboel mensen - net als ik - uitgaan van de verouderde informatie die daarin staat.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:07
Ik heb een servertje opgezet op ws68.be poort 666. Deze server draait de laatste versie van de java server die ik op de wiki kon vinden.

Zou leuk zijn als we weer wat kunnen spelen ermee. Ik ben druk bezig mijn bot te laten navigeren (hij loopt nu maar 1 kant op ;) )

Ik heb overigens geen plannen om de server gauw weer uit te zetten zolang die maar niet grote (GROTE) hoeveelheden aan data gaat verstouwen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt me echt ontzettend leuk om zo'n botje te maken, maar ik heb geen idee waar ik zou moeten beginnen.

De link van van Sijmen's C# botje op de wikipedia is dood.

Iemand een voorbeeldje in C# ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een genetisch algoritme aan het laten evolueren. Dat heeft nogal wat iteraties nodig, en aangezien 1 evaluatie 1 match duurt (en dus 50 seconden) is het handig om de snelheid er toch wat in te houden door een aantal bots parallel te laten draaien. Op dit moment start ik met 50 botjes. Ik kan natuurlijk moeilijk inschatten welk effect dat heeft op de andere bots en de server, dus laat alsjeblieft iets weten als het stoort :-)

(Neveneffect is natuurlijk wel dat er meteen wat beweging op de server zit.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:46
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 19:13:
Ik ben een genetisch algoritme aan het laten evolueren. Dat heeft nogal wat iteraties nodig, en aangezien 1 evaluatie 1 match duurt (en dus 50 seconden) is het handig om de snelheid er toch wat in te houden door een aantal bots parallel te laten draaien. Op dit moment start ik met 50 botjes. Ik kan natuurlijk moeilijk inschatten welk effect dat heeft op de andere bots en de server, dus laat alsjeblieft iets weten als het stoort :-)

(Neveneffect is natuurlijk wel dat er meteen wat beweging op de server zit.)
Op welke server zit je?
Ik ben bezig met een C# bot maar ik krijg het niet goed voor elkaar om de paden die mijn bots afleggen te tekenen, het lukt wel, maar bij >20 bots trekt mijn pc het niet meer. Terwijl het tekenen van een paar lijntjes toch wel zou moeten kunnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De enige waarvan ik weet heb dat ze online is, zijnde ws68.be poort 666. Ik heb met een andere testbot vastgesteld dat het binnentrekken van de scores aan het einde van een match een lag veroorzaakt waardoor de eerste twee of drie newturns binnenkomen voordat de bot de kans krijgt een commando te versturen. Het zelfde gebeurt wanneer de bots tegelijk connecten of deconnecten.

Ik heb het aantal nu beperkt tot 20, met wat vertraging tussen het starten van de afzonderlijke bots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stereohead
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:21
ik ben pas begonnen met het maken van mijn eigen botje, ik maak hem in vb6, maar ik krijg nu al een probleem met het inloggen:

het connected lukt nog(ws68.be:666) maar als ik vervolgens de versie verstuur, krijg ik geen antwoord terug, en word de verbinding naar een tijdje verbroken.

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6

Private Sub login_Click()
    Dim sendString As String
    sendString = "VERSION 3"
    sock.SendData sendString
End Sub

dat gebruik ik dus om de versie te versturen, maar ik krijg dus geen antwoord terug, wat wel zou moeten volgens het protocol.

had iemand anders hier ook problemen mee, of weet iemand wat ik fout doe, zoja weet iemand de oplossing?

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Ik zou het protocol eens doorlezen stereohead. Je moet namelijk nog een enter versturen achter je commando.
Visual Basic 6:
1
sendString = "VERSION 3" & vbCrLf

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze contest is zo dood als een pier, de Wiki werkt niet meer, kan nergens protocol info krijgen of wat dan ook. Kan iemand hier wat aan doen? Zo niet, nieuwe contest misschien beetje nieuw leven blazen erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delvi
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-06 10:42
De wiki doet het nog wel.... Er is wel een verandering geweest van het adres. Kijk even op http://gotwar.twbms.nl.eu.org/index.php/Main_Page.
Daar kan je alles vinden. ;)

You can make your program idiot prove. Then someone will develop a better idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoer! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:57

M-ThijZ

Riding on Rails

Zijn de bots eigenlijk nog een beetje actief? Ik heb wel zin om een poging te wagen en een kleine bot te schrijven mits dit niet te veel tijd gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het idee dat de hele contest zelf niet eens meer van de grond komt. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stereohead
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:21
Gerco schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 18:11:
Ik zou het protocol eens doorlezen stereohead. Je moet namelijk nog een enter versturen achter je commando.
Visual Basic 6:
1
sendString = "VERSION 3" & vbCrLf
owzowww!!!

ik had het al zow geprobeert
Visual Basic:
1
sendString = "ENTER"

8)7 |:( }:O
maar dat werkte dus niet :)

hartstikke bedankt man!

[ Voor 7% gewijzigd door stereohead op 20-07-2006 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 16:13:
Ik heb het idee dat de hele contest zelf niet eens meer van de grond komt. :'(
Dat zou jammer zijn, misschien komt het omdat de drempel ietwat hoog ligt?
Ik heb me er zelf nog niet in verdiept, maar is het mogelijk om binnen, laten we zeggen twee/drie avonden een basis bot te schrijven? Als het echt weken kost kan ik begrijpen dat er niet veel mensen zijn die mee willen doen.

Voor mijn werk ben ik veel in Ruby bezig, zij het wel in het Rails framework, ik ben wel benieuwd hoe ik deze scriptaal voor andere dingen kan gebruiken. Zal zometeen de wiki eens doornemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
M-ThijZ schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 19:52:
[...]

Ik heb me er zelf nog niet in verdiept, maar is het mogelijk om binnen, laten we zeggen twee/drie avonden een basis bot te schrijven? Als het echt weken kost kan ik begrijpen dat er niet veel mensen zijn die mee willen doen.
Een basisbot, laten we zeggen een bot die can connecten en een beetje 'idlen' en berichten van de server kan verwerken maar er verder niks mee doet, is wel in een avondje in elkaar te hacken. Heb ik destijds ook gedaan, maar het echte werk begint dan pas, en dan komt het op meer dan alleen programmeerkennis aan om er echt iets goeds van te maken.
Voor mijn werk ben ik veel in Ruby bezig, zij het wel in het Rails framework, ik ben wel benieuwd hoe ik deze scriptaal voor andere dingen kan gebruiken. Zal zometeen de wiki eens doornemen.
Het mooiste van deze contest is dat je zowat elke taal kunt gebruiken om een bot te schrijven, dus het kan ook in Ruby :)

Ik ben het alleen wel met velen eens dat deze contest een beetje dood is. Het is imo niet echt meer een "contest" met een vaststaand einddoel maar meer een leuk projectje om aan te hobbyen. Omdat het nu ook al langer dan een jaar loopt zijn de verschillen tussen de "deelnemers" ook vrij groot geworden.

Ik ben wel voor iets nieuws, maar dan moet er wel geprobeerd worden een zo breed mogelijke groep te kunnen interesseren zoals dat in het begin van deze contest ook was.

[ Voor 19% gewijzigd door Genoil op 21-07-2006 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Ja, misschien weer eens een fris project starten, ideeën? De graphics mensen hebben ook leuke contests (zoals de 3D en 2D contests), dus wij als programmeurs moeten ook met wat leuks komen.
Misschien kunnen we ook zoals in het Graphics forum veel kleine contests doen, en kijken wie dat het snelste/mooiste/op de origineelste wijzen kan programmeren. Zoals bijv. een programma om de Fibonacci reeks tot een bepaalde waarde te generen, waar dan een week of twee tijd voor is.

Het is maar net hoeveel animo er voor is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

M-ThijZ schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 16:20:
Het is maar net hoeveel animo er voor is. :)
Dat soort kleine contests lijkt me leuk. Twee weken is misschien wat kort, dan ben je zo door je contest ideeën heen, maar het idee is goed. Dat zou het soort contest zijn waar ik graag aan mee zou doen (maar niet aan elke).

Nu heb ik met deze ook wel meegedaan, maar van een contest was niet echt sprake. Overigens is de fibonacci reeks wel bijzonder triviaal, dat kun je in elke taal wel in 3 regels schrijven :)

Ik zat te denken aan:
- Schrijf een programma wat $activiteit doet in zo weinig mogelijk bytes (de executable dan)
- Schrijf een programma wat iets visueel leuks doet en dan gaan we allemaal stemmen wie de leukste gemaakt heeft (demo-compo style)

[ Voor 19% gewijzigd door Gerco op 21-07-2006 16:25 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Gerco schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 16:23:
[...]

Dat soort kleine contests lijkt me leuk. Twee weken is misschien wat kort, dan ben je zo door je contest ideeën heen, maar het idee is goed. Dat zou het soort contest zijn waar ik graag aan mee zou doen (maar niet aan elke).

Nu heb ik met deze ook wel meegedaan, maar van een contest was niet echt sprake. Overigens is de fibonacci reeks wel bijzonder triviaal, dat kun je in elke taal wel in 3 regels schrijven :)

Ik zat te denken aan:
- Schrijf een programma wat $activiteit doet in zo weinig mogelijk bytes (de executable dan)
- Schrijf een programma wat iets visueel leuks doet en dan gaan we allemaal stemmen wie de leukste gemaakt heeft (demo-compo style)
Ja, ik denk dat er genoeg leuke dingen te bedenken zijn, en het geeft een mooie gelegenheid om eens van elk gebied wat te leren.
Zoals je zei is een demo-compo een leuk idee, geeft me mooi de gelenheid om eens wat met opengl te spelen, dat kan altijd nog eens van pas komen.
Eerst maar eens een animo check doen en ideeën verzamelen.

Ik ben trouwens ook in #pwcontest te vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door M-ThijZ op 21-07-2006 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Laatst online: 19:46
Ik ben er wel voor om even ons best te doen de huidige contest niet te laten doodbloeden. Heb er al met al toch best wel wat tijd in gestoken. Ik heb nu alleen wel behoefte aan tegenstanders... Zit steeds alleen op ws68.be:666...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

He ik wou net een server starten, maar als ik de laatste trunk download, en de log4j jar file uitpak in diezelfde directory kom ik niet verder dan.
code:
1
2
langenberg@langenberg ~/gotbot/GotBot-server/trunk $ java nl.ndf.gotbot.server.GotBotServer
Usage: GotBotServer -port <port>

en
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
langenberg@langenberg ~/gotbot/GotBot-server/trunk $ java nl.ndf.gotbot.server.GotBotServer -port 6666
2006-07-24 23:19:39,921 FATAL [main] server.GotBotServer (GotBotServer.java:48)     - Unable to instantiate ClientSessionFactory
2006-07-24 23:19:39,929 FATAL [main] server.GotBotServer (GotBotServer.java:49)     - GotBotServer::start()
java.lang.ClassNotFoundException: nl.ndf.gotbot.server.session.client.defaultClient.DefaultClientSessionFactory
        at java.net.URLClassLoader$1.run(URLClassLoader.java:199)
        at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)
        at java.net.URLClassLoader.findClass(URLClassLoader.java:187)
        at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:289)
        at sun.misc.Launcher$AppClassLoader.loadClass(Launcher.java:274)
        at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:235)
        at java.lang.ClassLoader.loadClassInternal(ClassLoader.java:302)
        at java.lang.Class.forName0(Native Method)
        at java.lang.Class.forName(Class.java:141)
        at nl.ndf.gotbot.server.GotBotServer.<init>(GotBotServer.java:38)
        at nl.ndf.gotbot.server.GotBotServer.main(GotBotServer.java:152)

Probeer al steeds mensen op IRC aan te spreken, maar ik kom er niet echt uit. Wie helpt me uit de brand? (Heb wel een stabiele server @utwente staan, vandaar) Verder is er geen server meer online voor zover ik weet.

update:
Ah, bleek ook een probleem te zijn met het feit dat java 1.5 niet op de server aanwezig is. Ik heb het met wat prutsen op m'n powerbook werkend gekregen, zal zo eens de java versie op mijn server updaten en dan kan daar mooi een servertje draaien.

[ Voor 8% gewijzigd door M-ThijZ op 24-07-2006 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Lars-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
*schop*

Zijn er nog servers online? Want ik vond dit wel een leuke uitdaging om weer eens wat Java te gaan leren en ik ben nu zo ver dat mijn bot at-random zou moeten kunnen rondlopen, maar ik kan niets testen :P

Na enig zoeken en proberen ben ik tot de volgende lijstjes gekomen...

java.net.ConnectException: Connection timed out bij de volgende servers:
gotbot.no-ip.info:1666 V3?
ws68.be:666 V3?
bosselaar.xs4all.nl:6666 V2
odin.nikhef.nl:1666 V2
odin.nikhef.nl:1667 V3

java.net.ConnectException: Connection refused bij:
hell.student.utwente.nl:1666 V3?
dawuss.student.utwente.nl:1666 V3?
gdries.com:1666 V3

Volgens mij houdt het weigeren van de connectie in dat de server er wel is, maar niet de BotWars-server draait op de aangegeven poort, terwijl de time-out betekent dat de hele server een stuk aan het fietsen is.

Kan iemand dit bevestigen of ontkennen, zodat ik i.i.g. weet dat het probleem niet bij mij ligt (of wel :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Javache
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-02-2010
Als ik tijd heb wil ik gerust eens meedoen, dus als iemand ff kan zeggen welke server online is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 05-09 23:19
-Larz- schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 18:30:
java.net.ConnectException: Connection timed out bij de volgende servers:
gotbot.no-ip.info:1666 V3?
Deze was bij mij, ik draai al heel lang geen server meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
M-ThijZ schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 19:52:
[...]

Mijn RubyBot basisklasse heb ik in 2 avonden geschreven.. in Ruby :) Zie ook http://gotwar.twbms.nl.eu.org/index.php/User:Bigs

De meeste tijd gaat toch in het bedenken en uitwerken van je AI zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 00:41
ben gister begonnen botje in vb.net te maken.
Heb nu een botje die kan connecten, scannen, moven en vuren (en die laatste 2 ook enigzins in de richting van een ander botje)
Ik test dit op een server die ik lokaal draai, maar ik denk niet dat ie van buiten af te bereiken is.
Je kan het proberen: veneus.xs4all.nl:666

ik spawn lokaal 50 botjes om te debuggen (anders loop je zolang rond voor je iemand tegen komt).
Ik hoop dat de contest verder doorzet.
Ook al vind ik af en toe onduidelijk wat er in het protocol of in de regels bedoeld wordt.

Afbeeldingslocatie: http://www.notoyota.nl/imagedump/notoyotabotklein.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Veneus op 16-08-2006 19:18 ]

Ik ben in mijn knopjes http://www.notoyota.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
  • Laatst online: 04-09 10:34
Veneus schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 19:09:
ben gister begonnen botje in vb.net te maken.
Heb nu een botje die kan connecten, scannen, moven en vuren (en die laatste 2 ook enigzins in de richting van een ander botje)
Ik test dit op een server die ik lokaal draai, maar ik denk niet dat ie van buiten af te bereiken is.
Je kan het proberen: veneus.xs4all.nl:666

ik spawn lokaal 50 botjes om te debuggen (anders loop je zolang rond voor je iemand tegen komt).
Ik hoop dat de contest verder doorzet.
Ook al vind ik af en toe onduidelijk wat er in het protocol of in de regels bedoeld wordt.

[afbeelding]
Deze is niet bereikbaar idd... heeft iemand een servertje die als botserver kan dienen? Dan schop ik ook wel weer wat kanonnenvuur de lucht in!

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

• compufreak88
  • Laatst online: 02-05 17:51
We moeten gewoon een datum vast stellen wanneer de eerste contest is. Dan is er ook meer motivatie om wat te doen. Het enige probleem is dat we een server nodig hebben.

Maar het hoeft na die eerste contest niet meteen afgelopen te zijn.

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Het lijkt me ook leuk om een ander contest in de sectie programming te houden. Elke 2 weken (bijvoorbeeld) een contest met een ander onderwerp.

Bijvoorbeeld:

- Schrijf een tooltje of een class / functie die tekst kan encrypten / decrypten.
- Of bijvoorbeeld een enorm lastige rekensom waarbij je steeds met het vorige antwoord moet doorrekenen, dit is niet uit het hoofd te doen of met een 'simpele' rekenmachine dus hiervoor zal je ook een programma moeten schrijven.

etc etc, volgens mij mogelijkheden in overvloed? :)

• Bigs
  • Niet online
Mja ik denk ook dat deze contest niks meer wordt. Ik merk het bij mezelf ook.. in het begin is het leuk, maar dan wordt het ineens toch moeilijk om echt een leuke bot te maken (qua AI) en als er dan ook geen drive in het project zit dan verslapt je aandacht al snel.

• LittleWan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:26
jammer dat deze wat uitgestorven is !
Zijn er nog andere programmeer contest die fun zijn, hier op tweakers of op internet???

http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl

• Pete
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-09 17:51
Ik heb op dit moment twee verschillende servers staan op

gotbot1.petersmit.eu:1234
en
gotbot2.petersmit.eu:1234

mijn botjes zelf lopen nog op een andere server dus je zult m zelf moeten bevolken.

(Willen jullie een dm geven als ze het niet doet?)

[ Voor 10% gewijzigd door Pete op 14-09-2006 17:56 . Reden: gotbot1 server toegevoegd ]

petersmit.eu

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

LittleWan schreef op donderdag 14 september 2006 @ 11:01:
jammer dat deze wat uitgestorven is !
Zijn er nog andere programmeer contest die fun zijn, hier op tweakers of op internet???
Al wel officieel afgelopen, maar nog erg leuk om te doen: http://www.icfpcontest.org
Niet de meest eenvoudige contest, maar wel de allerleukste die ik ooit ben tegengekomen.

Kleine uitleg:
Je krijgt de specificaties van een soort prehistorische virtual machine, oftewel een computer. Van deze specificaties moet je zelf een werkende implementatie maken, zodat je het meegeleverde programmabestand kan uitvoeren.
Deze output levert weer een nieuw bestand op waarmee je ...... maar dat verklap ik lekker niet. ;)

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-09 17:51
Heeft iemand voor mij de huidige sourcecode van de server? Het wegtrekken van de source via svn werkt bij mij niet echt. Dus als iemand een zipje heeft...

is toch gelukt....

[ Voor 8% gewijzigd door Pete op 15-09-2006 16:19 . Reden: niet meer nodig ]

petersmit.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Ik, als C# beginner ben zojuist ook begonnen om een botje te maken. Ik verwacht niet echt dat hij goed word ofzo, het is meer uit oefening. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Voor een beginner als ik ben vind ik het nog makkelijk gaan. Ik heb nu 3 methods.

- Maak connectie met server
- Zend commando naar server
- Ontvang commando van server

Nu ga ik kijken hoe ik mijn botje kan laten scannen. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~runia012/naamloos.JPG

WORLDINFO en de rest moet ik nog mooier "visualiseren" ;)

EDIT: Ik heb zojuist even snel iets mooiers gemaakt dan het console venster:

Afbeeldingslocatie: http://img117.imageshack.us/img117/9197/naamloosnf1.jpg

Misschien moet er later nog meer bij, maarja: zo ver ben ik nog lang niet!

[ Voor 42% gewijzigd door monnick op 09-10-2006 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricvdp
Los van je botje die er wel leuk uit ziet, hoef je niet 3x achter elkaar te posten.
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Ricvdp schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 10:32:
Los van je botje die er wel leuk uit ziet, hoef je niet 3x achter elkaar te posten.
[afbeelding]
Wees blij dat er überhaubt iemand reageerd in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Hi,

Ik zag dat er wat onbekends aan de hand was met de server odin.nikhef.nl
Ik heb de Wiki pagina geupdate, maar hij is weer online. Er is een hoop verandert in ons serverpark en Odin is al VM virtueel terug gekeerd. De time-outs zijn waarschijnlijk veroorzaakt door de firewall die de packets dropped en niet terug stuurt dat er wel een server is, maar geen open port (zoals het hoort).

Dus heden tendagen actief:

Server versie 3 op odin.nikhef.nl:1666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

M-ThijZ schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 11:00:
[...]
Wees blij dat er überhaubt iemand reageerd in het topic.
Zie Algemene gedragsregels (Netiquette) #reageren en plaats gewoon een TR i.p.v. een totaal nutteloze post. Thanx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

offtopic: VisionMaster zit jij toevallig in het VL-e project bij Nikhef?

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga vandaag eindelijk te beginnen met mijn botje, het is al bijna 1,5 jaar geleden dat ik me melde om mee te doen :+ Maar iig Subversion en Trac zijn al opgezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

TheNameless schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 11:42:
offtopic: VisionMaster zit jij toevallig in het VL-e project bij Nikhef?
Zeer sterk mee verbonden. Mijn kamergenoot is puur VL-e, ik ben van het EGEE/LCG project. Het onderschrift onder mijn nick geeft aan wat ik ongeveer ben en doe in dat verband ;)

[ Voor 21% gewijzigd door VisionMaster op 22-10-2006 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

VisionMaster schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 19:11:
[...]

Zeer sterk mee verbonden. Mijn kamergenoot is puur VL-e, ik ben van het EGEE/LCG project. Het onderschrift onder mijn nick geeft aan wat ik ongeveer ben en doe in dat verband ;)
Ow wat leuk om een collega te ontmoeten hier. :)
Ik neem zelf ook deel aan het VL-e. Ik werk bij het AMC en zit in het medische sub-programma (SP1.3)

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redelijk dode contest?

Is het misschien niet leuk om een nieuwe contest te starten? Het lijkt mij dat er dan meer mensen die meedoen, omdat deze al heel lang bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Bij een eventuele nieuwe contest wil ik voorstellen om een wat minder omvangrijk project te kiezen, en belangrijker: direct een einddatum te prikken. Mensen zijn eerder geprikkeld om iets af te maken als er een deadline is. De contests in Graphics lijken er in elk geval baat bij te hebben. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-NMe- schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 02:31:
Bij een eventuele nieuwe contest wil ik voorstellen om een wat minder omvangrijk project te kiezen, en belangrijker: direct een einddatum te prikken. Mensen zijn eerder geprikkeld om iets af te maken als er een deadline is. De contests in Graphics lijken er in elk geval baat bij te hebben. ;)
Inderdaad, hier doet bijna niemand aan mee, want dit is niet iets wat je zo effe ergens tussendoor kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het idee van een nieuwe contest staat me wel aan. Deze contest heeft inderdaad een vrij hoge instap en dat heeft mij er ook van weerhouden om mee te doen.

Een nieuwe contest met met een lagere instap lijkt me inderdaad leuker. Ook het gebruik van een einddatum heeft voordelen dus daar ben ik ook voor. Al met al een leuk initiatief :)

Misschien een idee om een nieuw topic te openen om ideeën te spuien. Daar kan dan een nieuwe contest uitrollen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Ik zou ook heel erg graag een nieuw (iets makkelijker) contest zien! Een heel erg groot voordeel aan dit contest is dat je met elke taal iets kan beginnen, ik hoop dat we dit er zeker in kunnen houden bij het volgende contest. Maarja, wie verzint iets? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

monnick schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 13:27:
Ik zou ook heel erg graag een nieuw (iets makkelijker) contest zien! Een heel erg groot voordeel aan dit contest is dat je met elke taal iets kan beginnen, ik hoop dat we dit er zeker in kunnen houden bij het volgende contest. Maarja, wie verzint iets? :?
Ik ben niet van mening dat het te moeilijk was, het kostte me echter veel moeite om een bot op te leveren die zelfs nog niets kon... en daar had ik weinig zin in :)

Een taalonafhankelijke opdracht is wel een pre, dat ben ik met je eens. Misschien dat er eens gebrainstormd kan worden over de vereisten waaraan een opdracht moet voldoen voor een dergelijke constest.

Enkele mogelijke eisen / punten voor een opdracht:
  • taalonafhankelijk;
  • lage instap... snel resultaat maar waarbij nog veel verbeteringen mogelijk zijn (je kunt het jezelf zo moeilijk maken als je zelf wilt);
  • beperkte tijd (bijv. 3 weken);
  • hoe bepaal je een winnaar :? ;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Discusseren over een nieuw contest kan hier, zo houden we dit topic ontopic.

Helaas zit er een slotje op, jammer... dan maar hier offtopic...

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2006 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Dat topic heeft alweer een slotje dus laten we maar hier over een nieuw contest praten. ;)

Voor het nieuwe contest lijkt het me leuk om weer iets met sockets te doen. (Server / Client) dat is ook vrij taal onafhankelijk. Maar wat de precieze opdracht moeten worden met die sockets: geen flauw idee? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

monnick schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 14:50:
Dat topic heeft alweer een slotje dus laten we maar hier over een nieuw contest praten. ;)

Voor het nieuwe contest lijkt het me leuk om weer iets met sockets te doen. (Server / Client) dat is ook vrij taal onafhankelijk. Maar wat de precieze opdracht moeten worden met die sockets: geen flauw idee? |:(
Dat zou opzich kunnen, maar misschien is het leuker om iets totaal nieuws te doen? Dus niet zoals bij deze met sockets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:45
Modbreak:Hier gaan we helemaal niet offtopic gaan. :)

Gdo0: ik denk wel dat NMe duidelijk was in z'n reply op jouw mail: het wordt intern eerst besproken, en in de loop van deze week zal je antwoord krijgen. Echter, het is iig niet de bedoeling om een dergelijk karig topic op te starten zoals je eerder gedaan hebt.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het niet eens bent met die mail, dan bespreek je dat maar via mail, ipv andere topics te vervuilen

[ Voor 106% gewijzigd door whoami op 23-10-2006 15:55 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 16:54
Ongeveer 3 weken terug, rond de laatste reacties voor mij in dit topic, was binnen de Devschuur Crew een discussie over de toekomst van programming contest(s).
(zie -NMe- in "[Contest] Nieuw contest?")
Daar zou na ongeveer een week meer informatie over komen, en ondertussen ben ik best benieuwd wat nu uiteindelijk uit die discussie is gekomen (als deze al is afgelopen).

Ondertussen heb ik namelijk, mede na aanleiding van [PHP]Veilig scripten, een idee voor een volgende contest:
[SCC]Secure Coding Contest
Doel: Regelmatig een stuk code (bij voorkeur niet elke keer dezelfde taal) plaatsen waar bewust één of meerdere fouten zitten. Aan iedereen vervolgens de opdracht om deze fouten op te sporen, en met een suggestie voor verbetering + redenering te komen.
Vervolgens mag de winnaar (hoe die te bepalen is een verhaal apart) de volgende code plaatsen.

Uiteraard zullen reacties verschijnen met een juiste oplossing. Daarmee zijn er twee mogelijke problemen:
1: Iemand kan het antwoord per ongeluk zien, terwijl hij/zij zelf de puzzel nog wou oplossen.
Oplossing: spoilers
2: De oplossing wordt door anderen gebruikt om een uitgebreidere oplossing te plaatsen, waardoor de latere reageerders een voordeel krijgen ten opzichte van de personen die sneller antwoorden.
Mogelijke oplossing: Een soort systeem als een 'security tracker' (zoals op phpbb.com), waarbij iedereen zijn/haar oplossing kan toevoegen, maar niemand de oplossingen kan zien. Deze oplossingen kunnen dan na enige tijd zichtbaar gemaakt worden.

Voordelen van dit idee:
  • Moeilijkheid kan gevarieerd worden, waardoor iedereen mee kan doen.
  • Elke taal kan gebruikt worden
  • Aan elke opdracht/puzzel een duidelijke tijdsgrens.
Een leuk stukje code om mee te beginnen heb ik laatst op een ander forum gevonden.

Leuk idee? :Y

Bezoek eens een willekeurige pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een redelijk idee, maar dit is niet door iedereen te maken, dit omdat het een 1 taal geschreven is.

Momenteel word er achter de schermen gewerkt aan een nieuw contest, hier zal de komende dagen een topic over verschijnen. Ik weet dat ze er mee bezig zijn, maar wat het word weet ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 00:38:
[...]

Het is een redelijk idee, maar dit is niet door iedereen te maken, dit omdat het een 1 taal geschreven is.

Momenteel word er achter de schermen gewerkt aan een nieuw contest, hier zal de komende dagen een topic over verschijnen. Ik weet dat ze er mee bezig zijn, maar wat het word weet ik nog niet.
Ik kan vast wel verklappen (*schuint naar -NMe- kijkt :X *) dat er op zéér korte termijn een nieuwe contest wordt gestart. En met zeer kort bedoel ik binnen nu en eind v.d. week zeg maar ;)
Laat ik het zo stellen: Het moet heel gek lopen als het langer duurt (er wordt momenteel de laatste hand aan gelegd), maar ik geef hiermee géén garanties whatsoever ;)

[ Voor 4% gewijzigd door RobIII op 14-11-2006 02:25 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het leeft nog ;) Ik ben erg benieuwd wat het resultaat gaat zijn dus ik wacht nog even lekker af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindStorm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01-2024
Sorry voor de kick van het topic. Ik probeerde de server+protocol te downloaden voor een nieuwe contest (niet perse got-related), maar de links zijn dood!

Ik weet dat het een tijdje geleden is, maar heeft iemand het toevallig nog ergens in een donker hoekje liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:11
Geen idee hoe up-to-date het is, maar ik heb de Subversion repository met sources nog wel online staan: http://hell.student.utwente.nl/svn/GotBot-server/
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Let op:
Met een contest wordt van je verwacht dat je zelf in staat bent een bot te maken en dat je je eigen code kan debuggen. Je code dumpen en vragen wie er ff helpt of een hint geeft is not done.