- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Verwijderd
In een paar uur heb je een werkende bot in elkaar gezet en de meesten van ons zijn niet verder gekomen dan dat. "Het werkt" en daarmee verliezen velen hun interesseVerwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 13:33:
hey is het nu nog doenbaar om te beginnen met Botwars of is iedereen al te ver opgeschoten?
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Op zich niet slecht.. net schoot hij zichzelf nog afRubyBot_A: Starting turn 5642 with 19.8471 energy and 20 points
RubyBot_A: EghieV1_551 is near, direction=2.103066, distance=6.382966, firing..
RubyBot_A: Starting turn 5643 with 12.2726 energy and 24 points
RubyBot_A: I hit EghieV1_551, he now has 62.0 energy left
RubyBot_A: No scan results, so let move around a bit
RubyBot_A: Starting turn 5644 with 0 energy and 0 points
RubyBot_A: I got hit by GerBot_4, direction = 0.872126
RubyBot_A: I'm dead
Ik krijg alleen af en toe spontaan illegal_turn_id errors die ik niet echt thuis kan brengen.
Edit: Kom ook allemaal weer naar het IRC channel.
irc://irc.tweakers.net/pwcontest
[ Voor 34% gewijzigd door Ricvdp op 12-04-2006 14:34 . Reden: Toevoeging ]
RubyBot_A5: Starting turn 6118 with 37.4571 energy and 40 points
RubyBot_A5: GerBot_1 is near, direction=3.008062, distance=6.123061, firing..
RubyBot_A5: Starting turn 6119 with 30.2725 energy and 44 points
RubyBot_A5: I hit GerBot_1, he now has 12.500825 energy left
RubyBot_A5: GerBot_1 is near, direction=3.253963, distnce=6.107071, firing..
RubyBot_A5: Starting turn 6120 with 23.1119 energy and 70 points
RubyBot_A5: I hit GerBot_1, he now has 0.0 energy left
Gezellig!
In protcol 3 wordt als het goed is de score bijgehouden, nou krijg je de score van je bot dus binnen maar niet die van de andere bots toch?
Was er al niet een idee van een soort webpage die we kunnen bezoeken om de scores te bekijken en dergelijk?
Of kan er anders een command naar de server worden gestuurd die de score's doorgeeft.
bijvoorbeeld:
Client >>> Server: SCORES <eventuele bot naam>
Client <<< Server: SCORES <aantal bots> <bot_1_Naam> <bot_1_Score> <bot_2_Naam> <bot_2_Score> enz..
Dat wort dan bijvoorbeeld SCORES 2 GMBotV3 10 GMBotV2 50.
Het is natuurlijk maar een ideetje maar wie weet is het handig.
Zal hem anders zo ff bij de requests zetten.
Ik zal zo even kijken of ik mijn bot kan laten draaien op de protocol 3 server.
Verder is het dan makkelijker om het zogenaamde BotTV in te bouwen (via een (web)interface meekijken naar wedstrijden), en een mooi scoresysteem.
Dit wordt elke keer aan het einde van de wedstrijd gedaan en dan geeft hij de score terug van alle bots.Great-Storm schreef op woensdag 12 april 2006 @ 14:53:
Zo in een keer is het weer druk hier!
Gezellig!
In protcol 3 wordt als het goed is de score bijgehouden, nou krijg je de score van je bot dus binnen maar niet die van de andere bots toch?
Was er al niet een idee van een soort webpage die we kunnen bezoeken om de scores te bekijken en dergelijk?
Of kan er anders een command naar de server worden gestuurd die de score's doorgeeft.
bijvoorbeeld:
Client >>> Server: SCORES <eventuele bot naam>
Client <<< Server: SCORES <aantal bots> <bot_1_Naam> <bot_1_Score> <bot_2_Naam> <bot_2_Score> enz..
Dat wort dan bijvoorbeeld SCORES 2 GMBotV3 10 GMBotV2 50.
Het is natuurlijk maar een ideetje maar wie weet is het handig.
Zal hem anders zo ff bij de requests zetten.
Ik zal zo even kijken of ik mijn bot kan laten draaien op de protocol 3 server.
Ik doe hier natuurlijk pas net mee, maar volgens mij werkt de huidige server best snel en stabiel. Opnieuw schrijven is best veel werk wat beter in goeie bots gestoken kan worden lijkt meRicvdp schreef op woensdag 12 april 2006 @ 15:29:
Ik zit een beetje te denken, het is misschien wat werk, maar is het niet veel slimmer om de server te herschrijven? Niels heeft hem ooit geschreven in Java, volgens mij niet helemaal erop voorbereid dat hij explosief uitgebreid zou worden.
Dat is wel koel natuurlijk, maar een simpel botje dat van elke match de scores bijhoudt zou voor mij ook voldoende zijn. Het live kijken van die wedstrijden lijkt me maar een chaotisch gebeurenVerder is het dan makkelijker om het zogenaamde BotTV in te bouwen (via een (web)interface meekijken naar wedstrijden), en een mooi scoresysteem.
Hmm volgens mij valt dat chaotische wel mee.Bigs schreef op woensdag 12 april 2006 @ 16:51:
Dat is wel koel natuurlijk, maar een simpel botje dat van elke match de scores bijhoudt zou voor mij ook voldoende zijn. Het live kijken van die wedstrijden lijkt me maar een chaotisch gebeuren
Als er ook een kaartje en alles bij is zodat je mooi kunt zien wie waar is en waar aanvallen worden gedaan, dan zal het niet echt vol worden.
Ook kan er bijvoorbeeld steeds 1 move worden laten zien per bot dus dat de geschiedenis 1 move is.
Misschien ook leuk is dat je een bepaalde bot kunt volgen en dat je dan meer details ziet. Op die manier is het makkelijker voor mensen zonder radar hun bot te testen.
Het enige is dat we iemand moeten vinden die die BotTV wil maken/hosten en waarschijnlijk moet de server daar ook op aangepast worden.
Lol, m'n botje kan nog aardig vechten zie ik welSERVER: SCORE 531 Jerry_0 106
De eghie's zijn goede targets
[ Voor 9% gewijzigd door Jerry op 12-04-2006 18:47 ]
Ik zie niet echt in waarom het slim zou zijn om de server te herschrijven. Niels (NDF) heeft het, in mijn optiek, juist redelijk algemeen/uitbreidbaar opgezet. Je kan zo nieuwe operaties bedenken en inbouwen, en ook het inbouwen van BotTV hoeft niet echt een probleem te zijn.Ricvdp schreef op woensdag 12 april 2006 @ 15:29:
Ik zit een beetje te denken, het is misschien wat werk, maar is het niet veel slimmer om de server te herschrijven? Niels heeft hem ooit geschreven in Java, volgens mij niet helemaal erop voorbereid dat hij explosief uitgebreid zou worden.
Verder is het dan makkelijker om het zogenaamde BotTV in te bouwen (via een (web)interface meekijken naar wedstrijden), en een mooi scoresysteem.
Ik heb ooit al een stukje code bij de server geschreven die de scores na elke match in een database zet, maar dat ben ik nu een beetje kwijt. Maar moeilijk was het in ieder geval niet.
@Gerco: het adres van de SVN repos staat toch op de wiki? Meer dan één repository lijkt me niet handig.
How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.
Ik kon het zo snel niet vinden, maar inmiddels heb ik 'em gevonden. Meer dan 1 repos is inderdaad niet handig, maar 0 ook nietzwippie schreef op woensdag 12 april 2006 @ 19:20:
@Gerco: het adres van de SVN repos staat toch op de wiki? Meer dan één repository lijkt me niet handig.
Als iemand toevallig bots wil maken in Ruby dan wil ik mijn framework wel ter beschikking stellen. Dat is inmiddels redelijk compleet en scheelt je toch weer wat werk. Maarja er zullen wel niet veel ruby-enthousiastelingen zijn hier
[ Voor 39% gewijzigd door Bigs op 12-04-2006 22:59 ]
Je zou je frameworkje op de Wiki kunnen zetten onder de pagina "Opensource bots". Ik wil mijn bot er ook nog in gaan zetten, maar ik maak hem eerst ff af.Bigs schreef op woensdag 12 april 2006 @ 22:58:
Goed.. ik heb nu 2x5 botjes op Gerco z'n server draaien als test. 5 RubyBot-A en 5 rbChargers.. die eerste zijn wat 'slimmer' dan de tweede, maar toch scoren de Chargers over het algemeen hoger. Matig dus
Als iemand toevallig bots wil maken in Ruby dan wil ik mijn framework wel ter beschikking stellen. Dat is inmiddels redelijk compleet en scheelt je toch weer wat werk. Maarja er zullen wel niet veel ruby-enthousiastelingen zijn hier
Leukeghie schreef op donderdag 13 april 2006 @ 14:53:
[...]
Je zou je frameworkje op de Wiki kunnen zetten onder de pagina "Opensource bots". Ik wil mijn bot er ook nog in gaan zetten, maar ik maak hem eerst ff af.
Aangezien ik volgens mij tot nu toe nog de enige ben die in Game Maker bezig is een bot te bouwen is het misschien handig voor andere mensen om een idee op te doen.
[ Voor 16% gewijzigd door eghie op 17-04-2006 21:27 ]
[ Voor 204% gewijzigd door JeroenTheStig op 19-04-2006 22:04 ]
Verwijderd
Verwijderd
Het is altijd wel een leuk leerproject, ook al komt er niet echt een eind aan. Beetje met AI lopen knooien enzo.Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 14:58:
Al gezienZag er intressant uit, maar ik twijfel of het de moeite waard is om mee te doen aangezien 't al eens eerder de grond in gezakt is.
Een goede grap mag vrienden kosten.
[ Voor 7% gewijzigd door Gerco op 21-04-2006 16:33 ]
Java.Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 18:04:
In welke taal is die server?
Voor meer informatie op de server kun je ook even op de wiki kijken:
http://gandalf.lekkerknagen.nl/mediawiki/index.php/Download
[ Voor 34% gewijzigd door Solopher op 21-04-2006 19:09 ]
zijn er geen tegenstanderbots meer en heb ik niks meer om te scannen/schieten.
Verwijderd
Je eigen bot meerdere keren draaien op de server?Tigris schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 12:00:
Ik ben gister begonnen met een bot te bouwen. Mijn bot test/draai ik op gdries.com. Jammer genoeg
zijn er geen tegenstanderbots meer en heb ik niks meer om te scannen/schieten.
Ben even een paar daagjes op vakantie geweest dus heb niet veel kunnen doen met mijn bot maar daar zal ik verandering in maken.
Me nieuwe bot kampt met een log probleem waardoor hij nog niet klaar is om een stuk of 10x te spawnen. Me log wil namelijk niet scrollen -.- dus dat werk niet... Er zit trouwens ook nog geen AI in dus het is gewoon een sitting duck op het moment
Anyway, misschien heb ik vandaag een werkende test versie af.
Ik kan wel GMBot V2 laten draaien maar weet niet hoe lang.
Mijn bot draait iig weer. Ik ga vandaag denk ik eens bezig met Neurale Netwerken.Great-Storm schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 12:26:
Draait Eghie's bot niet meer?
Ben even een paar daagjes op vakantie geweest dus heb niet veel kunnen doen met mijn bot maar daar zal ik verandering in maken.
Me nieuwe bot kampt met een log probleem waardoor hij nog niet klaar is om een stuk of 10x te spawnen. Me log wil namelijk niet scrollen -.- dus dat werk niet... Er zit trouwens ook nog geen AI in dus het is gewoon een sitting duck op het moment
Anyway, misschien heb ik vandaag een werkende test versie af.
Ik kan wel GMBot V2 laten draaien maar weet niet hoe lang.
[ Voor 15% gewijzigd door JeroenTheStig op 22-04-2006 18:49 ]
Ik merkte het ook al...als ik blind socketexceptions ga negeren gaat hij wel vrolijk door, beetje vaag, maar ik draai dan ook in principe een v1 bot opgevijzelt naar v2 en nu naar v3 dus is wel meer mee misBoktor schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 18:48:
Bij mij gaat het niet helemaal lekker met de verbinding. Zowel in mijn java-botje als in telnet knalt na enkele seconden de verbinding met de server eruit. Zijn er meer mensen die dezelfde problemen hebben? Ik kan me niet voorstellen dat het aan mijn draadloze verbinding ligt..
de exceptions zijn niet blindBoktor schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 20:21:
Wat bedoel je met blind socketexceptions? Localhost heb ik trouwens hetzelfde probleem dat de connectie verbreekt
Boktor schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 18:48:
Bij mij gaat het niet helemaal lekker met de verbinding. Zowel in mijn java-botje als in telnet knalt na enkele seconden de verbinding met de server eruit. Zijn er meer mensen die dezelfde problemen hebben? Ik kan me niet voorstellen dat het aan mijn draadloze verbinding ligt..
Als je een aantal turns (ik dacht 20) niks verstuurt, dan word je verbinding verborken. Lees de rest van het topic ook even, ik heb dit een tijd terug ook aan DaCoTa gevraagd.Tigris schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 12:34:
Mijn eigenbot crash nog af en toe uit de server en ik weet niet waarom. Als je niks doet wordt je dan uit de server geschopt?
ah duidelijkRicvdp schreef op zondag 23 april 2006 @ 18:47:
[...]
[...]
Als je een aantal turns (ik dacht 20) niks verstuurt, dan word je verbinding verborken. Lees de rest van het topic ook even, ik heb dit een tijd terug ook aan DaCoTa gevraagd.
Verwijderd
Maar me leraar is een echte AI freak dus die legt me wel uit...
Maarja iig, er is een grote kans dat er een botje van mij op de server komt
Ik geef m'n basis AI wel een keer vrij, waar m'n botje nu mee loopt iig. Kun je dat als voorbeeld nemen.Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 17:32:
Mischien dat ik ook wel mee ga doen, zal ongetwijfeld laatste worden omdat ik maar een klein beetje ervaring met sockets heb en zal niet weten hoe ik aan AI moet werken.
Maar me leraar is een echte AI freak dus die legt me wel uit...
Maarja iig, er is een grote kans dat er een botje van mij op de server komt
ScanBot (Allen maar scannen (fragmeat))
FireBot (Alleen maar schieten)
MainBot (Scannen, Schieten, Lopen en weglopen)
De bots zijn geprogrammeerd in JAVA. Ik wil best ook wel de sourcecode zonder AI of
die van de scanbot online zetten.
VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!
Zou je niet zelf iets kunnen proberen of wil je dit als persoonlijk leer materiaal?x-force schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 17:05:
Als iemand zijn botje wil vrijgeven (met een beetje A.I.) zou dat super zijn. Ik wil graag mee doen maar kijk erg op tegen het AI-gedeelte. Op de wiki staat wel wat maar dat zijn nog oude versies en zonder AI.
Je kan natuurlijk altijd je eigen logica een beetje op papier schrijven over je Bot wat het zou moeten doen of moeten kunnen (in theorie).
I've visited the Mothership @ Cupertino
Het "AI" deel is nu juist de basis van de competitiex-force schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 17:05:
Als iemand zijn botje wil vrijgeven (met een beetje A.I.) zou dat super zijn. Ik wil graag mee doen maar kijk erg op tegen het AI-gedeelte. Op de wiki staat wel wat maar dat zijn nog oude versies en zonder AI.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Het gaat voor als persoonlijk leermateriaal. Ik denk dat ik morgen gewoon ga beginnen. Ik zie wel waar ik strand.
VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!
- Scannen
Scanresultaat? Dan schieten in de richting die de scan aangeeft
Geen resultaat? Lopen
Dan heb je een begin. Daarnaast kun je gewoon je bot wat duidelijke output laten geven zodat je z'n zwakke punten ziet en dan kun je dat stukje bij beetje uitbouwen.
Als je dan eenmaal wat feeling hebt voor het geheel kun je een nieuw algoritme bedenken en dat gaan bouwen.
De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"
http://rapidshare.de/files/19633007/botserver.rar.html
[ Voor 24% gewijzigd door Ricvdp op 05-05-2006 09:31 . Reden: Ik had de URL 2x geplakt ofzo :X ]
De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"
Vraagjes:
- Is er nog extra info die er in de TS bijkan?
- Is er al meer bekend over de competitie (vormen)?
- Zijn er nog (test)servers online die ik in de TS kan plaatsen?
- Is er nog iets van een User of Bot pagina op de Wiki?
Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...
Heb hierbij een probleem opgemerkt met de server. Als een bot sterft tijdens een match en de match herbegint dan durft de bot in kwestie starten met turn energie meer of minder dan de andere bots.
in het eerste newturn commando van de server zie ik het verschil in energie. een extract van mijn log:
skier_0: (bot die de match heeft overleefd)
SERVER: STARTMATCH 74413 25 7
SERVER: WORLDINFO WIDTH=96 HEIGHT=96 MAX_BATTERY=100 TURN_ENERGY=10 MAX_ENERGY_MOVE_DISTANCE=10 MAX_ENERGY_FIRE_DISTANCE=20 MAX_ENERGY_FIRE_BLAST_RADIUS=10 MAX_ENERGY_SCAN_RADIUS=20 ENERGY_COST_MOVE_DISTANCE=1 ENERGY_COST_FIRE_DISTANCE=1 ENERGY_COST_FIRE_BLAST_RADIUS=1 ENERGY_COST_SCAN_RADIUS=1 HIT_DAMAGE=25
SERVER: NEWTURN 860326 0 50 1
skier_2: (bot die is doodgegaan)
SERVER: WORLDINFO WIDTH=96 HEIGHT=96 MAX_BATTERY=100 TURN_ENERGY=10 MAX_ENERGY_MOVE_DISTANCE=10 MAX_ENERGY_FIRE_DISTANCE=20 MAX_ENERGY_FIRE_BLAST_RADIUS=10 MAX_ENERGY_SCAN_RADIUS=20 ENERGY_COST_MOVE_DISTANCE=1 ENERGY_COST_FIRE_DISTANCE=1 ENERGY_COST_FIRE_BLAST_RADIUS=1 ENERGY_COST_SCAN_RADIUS=1 HIT_DAMAGE=25
SERVER: NEWTURN 860326 0 40 1
mijn kennins van java is nihil, dus misschien dat iemand anders eens in de server code kan zoeken naar het probleem? ik heb dit gezien op de test server gdries.com
Skier
don't take life to seriously, you won't survive it anyway
He datzelfde probleem is me ook meerdere malen opgevallenSkier schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 16:27:
Ben terug begonnen met mijn botje, heb alles ondertussen aangepast aan het V3 protocol.
Heb hierbij een probleem opgemerkt met de server. Als een bot sterft tijdens een match en de match herbegint dan durft de bot in kwestie starten met turn energie meer of minder dan de andere bots.
in het eerste newturn commando van de server zie ik het verschil in energie. een extract van mijn log:
skier_0: (bot die de match heeft overleefd)
SERVER: NEWTURN 860326 0 50 1
skier_2: (bot die is doodgegaan)
SERVER: NEWTURN 860326 0 40 1
mijn kennins van java is nihil, dus misschien dat iemand anders eens in de server code kan zoeken naar het probleem? ik heb dit gezien op de test server gdries.com
Skier
Verwijderd
Ik wil me wel weer opwerpen met serverje.
Ik heb nog een virtuele doos over met een goede connectiviteit (permanent op een no-break systeem).
Ik zal het binnenkort eens proberen te isntalleren.
Het wordt inderdaad weer zomer, dus een beetje creativiteit moet wel tot uiting kunnen komen denk ik
I've visited the Mothership @ Cupertino
Of niet natuurlijk
Voor mijn vakantiebaan ga ik nu perl leren. Dus ik ga kijken of ik ook een perlbot kan maken.
Het zal fijn zijn als er weer wat competitie komt, want alleen je eigen bots afmaken is niet zoveel aan.
Ik heb +/- 3 jaar ervaring in delphi en ik wil ook wel een bot bouwen.
Heel misschien wil ik ook wel serversoftware in elkaar zetten (delphi heeft hier goede mogelijkheden voor). Maar ik moet eerst kijken hoeveel werk dat is en of het wel handig is.
Ik ken zelf niets van java dus ik kan niet zo veel met de huidige serversoftware.
Mocht het ervan komen dan zet ik zelf ook wel een servertje op. (kan niet garanderen dat ie stabiel is)
Draaien er op dit moment nog wat servers?
En volgens mij ligt de Wiki eruit, ik zal nog wel even moeten wachten tot ik kan upgraden naar Protocol V3
Goede ideeën zijn altijd tijdelijk van aard...
Alvast bedankt.
Ik had een server draaien. Ik zal de laatste server eens proberen te pakken en ergens vanavond of morgen avond een server te laten draaien zodat er met de bots weer verder ontwikkeld en getest kan worden.
Is er nog iemand bezig met de server ontwikkeling? En gaat er iemand binnenkort ook nog iets van een contest organiseren?
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Ja met alle respect voor de Botwars contest, maar hij lijkt me een beetje dood. Moet/mag er niet een topic komen voor nieuwe-contest ideeën?Creepy schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 14:48:
..gaat er iemand binnenkort ook nog iets van een contest organiseren?
ik heb een week geleden ofzo ook geprobeerd om de java server op mijn servertje aan de praat te krijgen maar dit lukte me niet.
Het lijkt me wel zeer leuk om gewoon mee verder te gaan en uit te breiden en niet iets anders te verzinnen nu.
Een voorbeeld van wat ik zou willen hebben is de energy gescheiden in health, energy, shield, en misschien ook nog ammo.
Ik denk dat je dan wel een stuk leukerdere matches krijgt
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Maybe dat ik in de server, sqllite ondersteuning eens ga inbouwen ofzo.
[ Voor 39% gewijzigd door eghie op 06-07-2006 18:55 ]
Een goede grap mag vrienden kosten.
Zou leuk zijn als we weer wat kunnen spelen ermee. Ik ben druk bezig mijn bot te laten navigeren (hij loopt nu maar 1 kant op
Ik heb overigens geen plannen om de server gauw weer uit te zetten zolang die maar niet grote (GROTE) hoeveelheden aan data gaat verstouwen.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Verwijderd
De link van van Sijmen's C# botje op de wikipedia is dood.
Iemand een voorbeeldje in C# ??
Verwijderd
(Neveneffect is natuurlijk wel dat er meteen wat beweging op de server zit.)
Op welke server zit je?Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 19:13:
Ik ben een genetisch algoritme aan het laten evolueren. Dat heeft nogal wat iteraties nodig, en aangezien 1 evaluatie 1 match duurt (en dus 50 seconden) is het handig om de snelheid er toch wat in te houden door een aantal bots parallel te laten draaien. Op dit moment start ik met 50 botjes. Ik kan natuurlijk moeilijk inschatten welk effect dat heeft op de andere bots en de server, dus laat alsjeblieft iets weten als het stoort :-)
(Neveneffect is natuurlijk wel dat er meteen wat beweging op de server zit.)
Ik ben bezig met een C# bot maar ik krijg het niet goed voor elkaar om de paden die mijn bots afleggen te tekenen, het lukt wel, maar bij >20 bots trekt mijn pc het niet meer. Terwijl het tekenen van een paar lijntjes toch wel zou moeten kunnen....
Verwijderd
Ik heb het aantal nu beperkt tot 20, met wat vertraging tussen het starten van de afzonderlijke bots.
het connected lukt nog(ws68.be:666) maar als ik vervolgens de versie verstuur, krijg ik geen antwoord terug, en word de verbinding naar een tijdje verbroken.
1
2
3
4
5
6
| Private Sub login_Click() Dim sendString As String sendString = "VERSION 3" sock.SendData sendString End Sub |
dat gebruik ik dus om de versie te versturen, maar ik krijg dus geen antwoord terug, wat wel zou moeten volgens het protocol.
had iemand anders hier ook problemen mee, of weet iemand wat ik fout doe, zoja weet iemand de oplossing?
bvd
1
| sendString = "VERSION 3" & vbCrLf |
Verwijderd
Daar kan je alles vinden.
You can make your program idiot prove. Then someone will develop a better idiot
owzowww!!!Gerco schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 18:11:
Ik zou het protocol eens doorlezen stereohead. Je moet namelijk nog een enter versturen achter je commando.
Visual Basic 6:
1 sendString = "VERSION 3" & vbCrLf
ik had het al zow geprobeert
1
| sendString = "ENTER" |

maar dat werkte dus niet
hartstikke bedankt man!
[ Voor 7% gewijzigd door stereohead op 20-07-2006 19:33 ]
Dat zou jammer zijn, misschien komt het omdat de drempel ietwat hoog ligt?Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 16:13:
Ik heb het idee dat de hele contest zelf niet eens meer van de grond komt.
Ik heb me er zelf nog niet in verdiept, maar is het mogelijk om binnen, laten we zeggen twee/drie avonden een basis bot te schrijven? Als het echt weken kost kan ik begrijpen dat er niet veel mensen zijn die mee willen doen.
Voor mijn werk ben ik veel in Ruby bezig, zij het wel in het Rails framework, ik ben wel benieuwd hoe ik deze scriptaal voor andere dingen kan gebruiken. Zal zometeen de wiki eens doornemen.
Een basisbot, laten we zeggen een bot die can connecten en een beetje 'idlen' en berichten van de server kan verwerken maar er verder niks mee doet, is wel in een avondje in elkaar te hacken. Heb ik destijds ook gedaan, maar het echte werk begint dan pas, en dan komt het op meer dan alleen programmeerkennis aan om er echt iets goeds van te maken.M-ThijZ schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 19:52:
[...]
Dat zou jammer zijn, misschien komt het omdat de drempel ietwat hoog ligt?
Ik heb me er zelf nog niet in verdiept, maar is het mogelijk om binnen, laten we zeggen twee/drie avonden een basis bot te schrijven? Als het echt weken kost kan ik begrijpen dat er niet veel mensen zijn die mee willen doen.
Het mooiste van deze contest is dat je zowat elke taal kunt gebruiken om een bot te schrijven, dus het kan ook in RubyVoor mijn werk ben ik veel in Ruby bezig, zij het wel in het Rails framework, ik ben wel benieuwd hoe ik deze scriptaal voor andere dingen kan gebruiken. Zal zometeen de wiki eens doornemen.
Ik ben het alleen wel met velen eens dat deze contest een beetje dood is. Het is imo niet echt meer een "contest" met een vaststaand einddoel maar meer een leuk projectje om aan te hobbyen. Omdat het nu ook al langer dan een jaar loopt zijn de verschillen tussen de "deelnemers" ook vrij groot geworden.
Ik ben wel voor iets nieuws, maar dan moet er wel geprobeerd worden een zo breed mogelijke groep te kunnen interesseren zoals dat in het begin van deze contest ook was.
[ Voor 19% gewijzigd door Genoil op 21-07-2006 09:53 ]
Misschien kunnen we ook zoals in het Graphics forum veel kleine contests doen, en kijken wie dat het snelste/mooiste/op de origineelste wijzen kan programmeren. Zoals bijv. een programma om de Fibonacci reeks tot een bepaalde waarde te generen, waar dan een week of twee tijd voor is.
Het is maar net hoeveel animo er voor is.
Dat soort kleine contests lijkt me leuk. Twee weken is misschien wat kort, dan ben je zo door je contest ideeën heen, maar het idee is goed. Dat zou het soort contest zijn waar ik graag aan mee zou doen (maar niet aan elke).
Nu heb ik met deze ook wel meegedaan, maar van een contest was niet echt sprake. Overigens is de fibonacci reeks wel bijzonder triviaal, dat kun je in elke taal wel in 3 regels schrijven
Ik zat te denken aan:
- Schrijf een programma wat $activiteit doet in zo weinig mogelijk bytes (de executable dan)
- Schrijf een programma wat iets visueel leuks doet en dan gaan we allemaal stemmen wie de leukste gemaakt heeft (demo-compo style)
[ Voor 19% gewijzigd door Gerco op 21-07-2006 16:25 ]
Ja, ik denk dat er genoeg leuke dingen te bedenken zijn, en het geeft een mooie gelegenheid om eens van elk gebied wat te leren.Gerco schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 16:23:
[...]
Dat soort kleine contests lijkt me leuk. Twee weken is misschien wat kort, dan ben je zo door je contest ideeën heen, maar het idee is goed. Dat zou het soort contest zijn waar ik graag aan mee zou doen (maar niet aan elke).
Nu heb ik met deze ook wel meegedaan, maar van een contest was niet echt sprake. Overigens is de fibonacci reeks wel bijzonder triviaal, dat kun je in elke taal wel in 3 regels schrijven
Ik zat te denken aan:
- Schrijf een programma wat $activiteit doet in zo weinig mogelijk bytes (de executable dan)
- Schrijf een programma wat iets visueel leuks doet en dan gaan we allemaal stemmen wie de leukste gemaakt heeft (demo-compo style)
Zoals je zei is een demo-compo een leuk idee, geeft me mooi de gelenheid om eens wat met opengl te spelen, dat kan altijd nog eens van pas komen.
Eerst maar eens een animo check doen en ideeën verzamelen.
Ik ben trouwens ook in #pwcontest te vinden.
[ Voor 3% gewijzigd door M-ThijZ op 21-07-2006 19:42 ]
1
2
| langenberg@langenberg ~/gotbot/GotBot-server/trunk $ java nl.ndf.gotbot.server.GotBotServer Usage: GotBotServer -port <port> |
en
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| langenberg@langenberg ~/gotbot/GotBot-server/trunk $ java nl.ndf.gotbot.server.GotBotServer -port 6666 2006-07-24 23:19:39,921 FATAL [main] server.GotBotServer (GotBotServer.java:48) - Unable to instantiate ClientSessionFactory 2006-07-24 23:19:39,929 FATAL [main] server.GotBotServer (GotBotServer.java:49) - GotBotServer::start() java.lang.ClassNotFoundException: nl.ndf.gotbot.server.session.client.defaultClient.DefaultClientSessionFactory at java.net.URLClassLoader$1.run(URLClassLoader.java:199) at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method) at java.net.URLClassLoader.findClass(URLClassLoader.java:187) at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:289) at sun.misc.Launcher$AppClassLoader.loadClass(Launcher.java:274) at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:235) at java.lang.ClassLoader.loadClassInternal(ClassLoader.java:302) at java.lang.Class.forName0(Native Method) at java.lang.Class.forName(Class.java:141) at nl.ndf.gotbot.server.GotBotServer.<init>(GotBotServer.java:38) at nl.ndf.gotbot.server.GotBotServer.main(GotBotServer.java:152) |
Probeer al steeds mensen op IRC aan te spreken, maar ik kom er niet echt uit. Wie helpt me uit de brand? (Heb wel een stabiele server @utwente staan, vandaar) Verder is er geen server meer online voor zover ik weet.
update:
Ah, bleek ook een probleem te zijn met het feit dat java 1.5 niet op de server aanwezig is. Ik heb het met wat prutsen op m'n powerbook werkend gekregen, zal zo eens de java versie op mijn server updaten en dan kan daar mooi een servertje draaien.
[ Voor 8% gewijzigd door M-ThijZ op 24-07-2006 22:56 ]
Zijn er nog servers online? Want ik vond dit wel een leuke uitdaging om weer eens wat Java te gaan leren en ik ben nu zo ver dat mijn bot at-random zou moeten kunnen rondlopen, maar ik kan niets testen
Na enig zoeken en proberen ben ik tot de volgende lijstjes gekomen...
java.net.ConnectException: Connection timed out bij de volgende servers:
gotbot.no-ip.info:1666 V3?
ws68.be:666 V3?
bosselaar.xs4all.nl:6666 V2
odin.nikhef.nl:1666 V2
odin.nikhef.nl:1667 V3
java.net.ConnectException: Connection refused bij:
hell.student.utwente.nl:1666 V3?
dawuss.student.utwente.nl:1666 V3?
gdries.com:1666 V3
Volgens mij houdt het weigeren van de connectie in dat de server er wel is, maar niet de BotWars-server draait op de aangegeven poort, terwijl de time-out betekent dat de hele server een stuk aan het fietsen is.
Kan iemand dit bevestigen of ontkennen, zodat ik i.i.g. weet dat het probleem niet bij mij ligt (of wel
Met een contest wordt van je verwacht dat je zelf in staat bent een bot te maken en dat je je eigen code kan debuggen. Je code dumpen en vragen wie er ff helpt of een hint geeft is not done.