Ik zal je een stukje uit mijn code gunnenVinShady schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 00:24:
ahh, ik snap het van die HTML, thnx!! Nog newbie vraagje;
door de NEWTURN krijg ik binnen dat ik meerdere messages heb, hoe kan ik die uitlezen..? (PHP)
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| echo "- Nieuwe beurt\n"; $response = trim(fgets($fp)); if(ereg("^NEWTURN ([0-9]+) ([0-9]+) ([0-9.]+)$", $response, $regs)) { echo "- {$regs[2]} followups\n"; while($regs[2] > 0) { $response = trim(fgets($fp)); echo "- Followup:\n\t$response\n"; $regs[2]--; } // Hier kun je dus weer je MOVE, SCAN, en FIRE opdrachten geven. } |
Een zover mogelijk gestipt stukje uit mijn code, maar het beantwoord je vraag.
Met een regular-expression haal ik de turnID, het aantal followups, en mijn battery, uit het antwoord van de server. Je zou dit ook kunnen doen door die regel te explode()-en op spaties, maar ik doe het liever zo. Vervolgens doe je net zo vaak een fgets() als dat er followup berichten zijn...
Ik vind overigens de huidige wijze waarop de battery werkt prima! Vooral zo laten.
Je kunt nu niet moeiteloos het maximale gebied scannen, de maximale afstand lopen, en vervolgens ook nog iedereen aanvallen zonder een enorm risico te nemen door je lage batterij.
Je bot moet slim genoeg zijn om te weten dat als hij een scan doet met een radius van 20, en vervolgens op een target schiet met een distance van 20, dat ten koste gaat van zijn overlevingskansen...
Niet alleen het botje moet slim zijn, ook de programmeur
[ Voor 23% gewijzigd door frickY op 07-07-2005 21:05 ]