[Contest] BotWars

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste
Acties:
  • 4.272 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:04

Klippy

Still Game

Ik ga denk ik ook maar eens mee doen.
Kan ik nog even mijn programmeerskills wat ophalen (na een half jaar lang niks uitvoeren) voordat ik in september weer naar school moet om een paar vakjes in te halen.

Moet alleen nog even zoeken naar een programmeer pakketje, liefst C++ ofzo (of C#), maar dat komt wel goed.
De basis van de cliënt gaat ook wel lukkken, moet ik alleen nog even gaan uitzoeken hoe ik die bot slim kan krijgen, daar heb ik weinig verstand van, maar lijkt me wel leuk.
Dus ik ga eens proberen :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-07 15:10
Klippy schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 03:15:
Ik ga denk ik ook maar eens mee doen.
Kan ik nog even mijn programmeerskills wat ophalen (na een half jaar lang niks uitvoeren) voordat ik in september weer naar school moet om een paar vakjes in te halen.

Moet alleen nog even zoeken naar een programmeer pakketje, liefst C++ ofzo (of C#), maar dat komt wel goed.
De basis van de cliënt gaat ook wel lukkken, moet ik alleen nog even gaan uitzoeken hoe ik die bot slim kan krijgen, daar heb ik weinig verstand van, maar lijkt me wel leuk.
Dus ik ga eens proberen :)
Haha same here, totaal geen verstand van AI, maar t lijkt er wel op dat het aardig gaat lukken (met een hele berg "IF" en "IF ELSE" en "ELSE" :P

maaruh is het in C# ook mogelijk om met een "SWITCH" commando "<" en ">" tekens te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Ik ben maar begonnen met MS Visual C# 2005, kan ik eens wat C# leren.

Lukt al aardig, ben al een berg verschilletjes met C++ tegen gekomen, dus ook al zou de bot compleet mislukken, dan heb ik in elk geval wat geleerd :)

edit:

ook leuk, zie ik net als ik eindelijk zo ver ben dat ik een connectie krijg het voorbeeld voor C# op die pagina staan 8)7

Maarja heb ik weer extra veel geleerd ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Klippy op 22-07-2005 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
Klippy schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 08:11:
Ik ben maar begonnen met MS Visual C# 2005, kan ik eens wat C# leren.

Lukt al aardig, ben al een berg verschilletjes met C++ tegen gekomen, dus ook al zou de bot compleet mislukken, dan heb ik in elk geval wat geleerd :)

edit:

ook leuk, zie ik net als ik eindelijk zo ver ben dat ik een connectie krijg het voorbeeld voor C# op die pagina staan 8)7

Maarja heb ik weer extra veel geleerd ;)
Lol, dat is nou leuk :P

maar idd als je het zelf gemaakt heb weet je iig wat je gedaan heb, voorbeeld copy pasten is te makkelijk

Maar klopt het dat die wiki pagina bepaalde ipadressen blokt? Ik kan vanaf m`n werk die pagina niet bekijken, evenals een vriend van mij die voor een heel ander bedrijf werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricvdp
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-08 13:43
DaCoTa schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 02:41:
[...]

Als de server een minuut geen commando's ontvangt, word je gekicked. Dit is gedaan om losgeslagen sockets met spookbots te kunnen opruimen.
Oh shit, je hebt gelijk. Misschien makkelijk om een commando te laten sturen ofzo, zodat je ziet dat je gekickt bent. Dan kan ik in mijn bot bouwen dat hij de connectie dichtgooit wanneer dat commando binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 08:19

NDF82

Doomed Space Marine

maddog_rvo schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 09:58:
[...]

Maar klopt het dat die wiki pagina bepaalde ipadressen blokt? Ik kan vanaf m`n werk die pagina niet bekijken, evenals een vriend van mij die voor een heel ander bedrijf werkt
Niet bewust volgens mij ;) De eigenaar van dat ding is op vakantie. Ik zal het eens vragen als hij terug is.

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Hier staan twee SCAN pogingen:
Wat gaat er nu eigenlijk mis, en wat betekent dus deze 101 errorcode?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Server:NEWTURN
Server:167225
Server:0
Server:60
Client:SCAN 167225 5,28320
Server:ERROR
Server:101
Server:167226
Server:70
Client:SCAN 167226 5,28320

edit:
Of moet ik toevallig een punt gebruiken ipv. een comma? :P
edit2 :
OK, dat was het dus. Gezien dat ik alles in een real opsla (ik gebruik Delphi) dan moet ik even de default omgevingsvariabel forcen naar "." als 'decimal delimiter'.

[ Voor 28% gewijzigd door VisionMaster op 22-07-2005 12:28 ]

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

BTW: Kan het zijn dat de 3 default servers zonder leden zit?
Heeft iemand een test machine waar ik wat verder mee kan programmeren of is het gewoon handig om het even zelf uit te vissen met de Java server?

offtopic:
Misschien dat ik nog een snel server kan opzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

VisionMaster schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 11:55:
Hier staan twee SCAN pogingen:
Wat gaat er nu eigenlijk mis, en wat betekent dus deze 101 errorcode?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Server:167225
Server:60
Client:SCAN 167225 5,28320
Server:167226
Server:70
Client:SCAN 167226 5,28320

edit:
Of moet ik toevallig een punt gebruiken ipv. een comma? :P
Yep. 101 is syntax error. Die slaat in dit geval idd op de komma die een punt moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

NDF82 schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 12:27:
[...]

Yep. 101 is syntax error. Die slaat in dit geval idd op de komma die een punt moet zijn.
Misschien handig om in de Wiki dat erbij te zetten... idee om zelf er bij te mogen knutselen in de Wiki?
ps: zijn alle 101's parse errors aan de server kant?

Het staat er zelfs al :D

[ Voor 17% gewijzigd door VisionMaster op 22-07-2005 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGP
  • Laatst online: 02-09 22:30

MGP

VisionMaster schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 12:28:
[...]

Misschien handig om in de Wiki dat erbij te zetten... idee om zelf er bij te mogen knutselen in de Wiki?
ps: zijn alle 101's parse errors aan de server kant?
Daarvoor is een Wiki toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricvdp
Als je niet op de wiki kan moet je dit even gebruiken:
http://145.99.138.17/mediawiki/index.php/Main_Page

Meerderen hebben er last van dat de wiki niet berijkbaar is op sommige plaatsen. Die url die ik gaf doet het wel. Waarschijnlijk een DNS probleempje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Great-Storm
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-08 10:05
Hoi, ik wil eigenlijk ook erg graag meedoen maar er is een probleem...
Ik kan niet erg goed programeren :(
Ik ben momenteel bezig met C++, maar daar ben ik nog te slecht in om daar iets mee te kunnen doen... :(

Nou het volgende:
Ik ben al een aantal jaar bezig met programma Game Maker, nou wil ik weten of het ook mogelijk is via een Game Maker programma mee te doen.
Je kunt dmv. een dll'tje connecten naar IP's en dingen ontvangen (en nog meer...). Maar ik weet niet of ik de data wel goed kan ontvangen. Ik zal dit nog uitproberen, maar enige info of het wel of niet kan (mag???) is erg handig ;).

Als het kan/mag dan hoop ik ook mee te kunnen doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-04-2023
Great-Storm schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 12:55:
Als het kan/mag dan hoop ik ook mee te kunnen doen :D
Het mag zeker!
Je moet alleen even nakijken of je een tcp connectie kunt maken.
Als dat kan, is er geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

Ricvdp schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 12:36:
Als je niet op de wiki kan moet je dit even gebruiken:
http://145.99.138.17/mediawiki/index.php/Main_Page

Meerderen hebben er last van dat de wiki niet berijkbaar is op sommige plaatsen. Die url die ik gaf doet het wel. Waarschijnlijk een DNS probleempje.
Mijn huisgenoot heeft afgelopen week aan de dns lopen k*tten. Het zou dus goed kunnen dat het daaraan ligt. Ik zal hem volgende week eens aanvliegen moehahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 06:36
NDF82 schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 14:08:
[...]

Mijn huisgenoot heeft afgelopen week aan de dns lopen k*tten. Het zou dus goed kunnen dat het daaraan ligt. Ik zal hem volgende week eens aanvliegen moehahaha.
[off-topic]

Vlieg ze :P

[Off-Topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Great-Storm
Ok bedankt :)

Een connectie leggen via tcp zal denk ik geen probleem vormen :).
Ik denk eerder een goede AI :P.

*Great-Storm weet zeker dat dit erg grappig gaat worden :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Ik wil een verschil opemerken in the SCANRESULT en de NEWTURN op de drie test sites:
gotbot.no-ip.info
hell.student.utwente.nl
dawuss.student.utwente.nl

Op gotbot zie ik de volledige NEWTURN terugkomen, zoals beschreven in het protocol. Een SCAN levert mij geen resultaat op.
Op hell zie ik hetzelfde en na een SCAN vind ik mezelf.
Op dawuss geeft hier niet de volledige NEWTURN zoals beschreven in het protocol terug. Ik krijg namelijk niet mijn battery level terug van de server.

Basicly ga ik pas een opdracht verzenden (de SCAN van een 2*Pi radius) nadat ik een volledige NEWTURN heb.
Klopt dat wel?

Moet die laatste server niet ook mijn battery teruggeven of moet ik hier maar mee zien om te gaan?
Het uitfilteren van mezelf in een SCAN kan ik mee leven.

edit:
Een andere issue is de server die ik net heb gedownload (volgens een post hier, 1 die met een fix voor iets komt).

Daar heb ik net 2 clients van mij op laten connecten, allemaal cool en aardig, maar ik voor voor allebei een full circel scan uit, en beide clients vinden alleen zichzelf.

Hoe moet ik hier op handelen?

[ Voor 18% gewijzigd door VisionMaster op 22-07-2005 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 17:18
VisionMaster schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 16:58:
Ik wil een verschil opemerken in the SCANRESULT en de NEWTURN op de drie test sites:
gotbot.no-ip.info
hell.student.utwente.nl
dawuss.student.utwente.nl

Op gotbot zie ik de volledige NEWTURN terugkomen, zoals beschreven in het protocol. Een SCAN levert mij geen resultaat op.
Op hell zie ik hetzelfde en na een SCAN vind ik mezelf.
Op dawuss geeft hier niet de volledige NEWTURN zoals beschreven in het protocol terug. Ik krijg namelijk niet mijn battery level terug van de server.

Basicly ga ik pas een opdracht verzenden (de SCAN van een 2*Pi radius) nadat ik een volledige NEWTURN heb.
Klopt dat wel?

Moet die laatste server niet ook mijn battery teruggeven of moet ik hier maar mee zien om te gaan?
Het uitfilteren van mezelf in een SCAN kan ik mee leven.

edit:
Een andere issue is de server die ik net heb gedownload (volgens een post hier, 1 die met een fix voor iets komt).

Daar heb ik net 2 clients van mij op laten connecten, allemaal cool en aardig, maar ik voor voor allebei een full circel scan uit, en beide clients vinden alleen zichzelf.

Hoe moet ik hier op handelen?
haha :) jij connect naar je eigen server met 2 clients! en vind het raar dat je alleen je eigen 2 clients ziet! 8)7

edit: Dus naar een publiekelijke server connecten en dan kijken of het nog steeds voorkomt, zo niet dan is je client gewoon goed.. gebeurd dat wel dan kan het voorkomen dat jij als enige gewoon op de server bent of dat je toch een foutje in je code heb B)

[ Voor 9% gewijzigd door mrFoce op 22-07-2005 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
Gebeurt toch regelmatig dat de clients elkaar niet vinden hoor, de Max scan range is nl. maar 20 en het veld 200 bij 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

gideon82 schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 17:27:
[...]

haha :) jij connect naar je eigen server met 2 clients! en vind het raar dat je alleen je eigen 2 clients ziet! 8)7

edit: Dus naar een publiekelijke server connecten en dan kijken of het nog steeds voorkomt, zo niet dan is je client gewoon goed.. gebeurd dat wel dan kan het voorkomen dat jij als enige gewoon op de server bent of dat je toch een foutje in je code heb B)
Dude ... de twee clients zien elkaar niet eens op 1 server. Dat is bekeken op mijn eigen server en met 2x mijn programma starten met 2 verschillende nicks... 8)7
maddog_rvo schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 17:57:
Gebeurt toch regelmatig dat de clients elkaar niet vinden hoor, de Max scan range is nl. maar 20 en het veld 200 bij 200
Kijk! Dit is informatie waar ik wat aan heb...
Gelijk maar even de routines bakken die mijn GotBot tactischer door het veld laten lopen.

* VisionMaster zal zijn gotBot proberen te trainen om stealth door het veld te lopen en te crouchen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Topic nog een keertje helemaal doorgelezen en er zijn me weer wat dingen duidelijk geworden.
Was eerst ook een beetje verkeerd aan het denken over die positie bepaling, maar je positie maakt in principe niks uit nee, best handig :P

De bot begint stil aan al wat dingen te doen, best grappig :)

Heb nu iig een TCP connectie met goede foutafhandeling die gelezen wordt door een Thread die de berichten al op type indeelt afhankelijk van het eerste woord en ze vervolgens doorstuurt naar de correcte afhadelingsprocedure.
Duurde wat langer dan verwacht om dat meteen goed te krijgen, vooral de verschilletjes in Messages tussen C++ en C# waren even puzzelen, ik dacht je doet vrolijk een SendMessage, hebben ze nu delegates ofzo uitgevonden, maar het werkt perfect nu ;)
Heb ook nog vrij uitgebreide stats gemaakt waar ik aantal afgelegde meters, aantal schoten, aantal rake schoten, aantal ontdekte vijanden etc in wil weergeven en laten zien, heb je iig wat om naar te kijken..
En kan handig zijn voor de strategie.

Moeilijkste wordt nu om uit te zoeken hoe ik dat ding een beetje intelligente acties kan laten ondernemen ipv willekeurig wat rondlopen, scannen en schieten.

Ben trouwens pas bij de SCAN actie, die andere heb ik nog nooit uitgevoerd en afhandeling voor ontvangen berichten bij die actie bestaat ook nog niet, dus ik heb voorlopig nog wel wat te doen, maar 't is best leuk als je niks anders te doen hebt.
Morgen maar eens verder.

Van de bot van DotNetter wordt ik trouwens bang, de UI iig, lijkt wel een russische onderzeeër, denk niet dat ik daar voorlopig van ga winnen :+

[ Voor 6% gewijzigd door Klippy op 23-07-2005 03:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-09 23:19
De server op gotbot.no-ip.info:1666 gaat voor nu een tijd down omdat ik een dezer dagen ga verhuizen. Dan kan ik niet garanderen datie een goede uptime haalt en ik heb er waarschijnlijk ook te weinig tijd voor. Ik hoop dat de echte contest nog ff duurt, want ik heb waarschijnlijk pas weer in augustus serieus tijd. Maar ik blijf i.i.g. wel het topique volgen, om te kijken hoe het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:30
Als jij er niet aan werkt dan duurt 'ie nog wel even denk ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aal
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 10:57

aal

Hee, klopt het dat er geen userEnters / userExits meer gegeven worden als je inlogged op die hell.student.utwente.nl ??

Ik zie ook niks voorbij komen als ik met en tweede botje connect / disconnect..

Op gotbot.no-ip.info kreeg ik altijd wel een hele lijst met users zodra ik inlogde.

Ik had altijd het idee dat gotbot.no-ip.info de meer up to date server was?
Of is het nou juist andersom?

Maw waar moet ik nou rekening mee houden? Wel of geen user enter / exits??

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben eindelijk een flink stuk verder mijn botje. Het framework staat, nu kan ik wat debuggen, mooier maken, UI aan zetten, AI bedenken en features uitwerken.

Ik ben daarnet door Soultaker0 aan barrels geschoten, maar toe bleek dat er nog geen status handler was voor een HITBY result, waardoor hij nooit meer uit de Processing state kwam. Sowieso schiet mijn bot nog niet, maar hij zou in ieder geval moeten blijven bewegen en eventueel respawnen nadat hij is overleden. Hij's nu gefixt, dus ik ben benieuwd ...
aal schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 23:04:
Hee, klopt het dat er geen userEnters / userExits meer gegeven worden als je inlogged op die hell.student.utwente.nl ??

Ik zie ook niks voorbij komen als ik met en tweede botje connect / disconnect..

Op gotbot.no-ip.info kreeg ik altijd wel een hele lijst met users zodra ik inlogde.

Ik had altijd het idee dat gotbot.no-ip.info de meer up to date server was?
Of is het nou juist andersom?

Maw waar moet ik nou rekening mee houden? Wel of geen user enter / exits??

alvast bedankt!
Goede vraag. Mijn bot doet het nu prima met en zonder, maar met eventuele features zou met wel handig zijn.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2005 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens deze Poll zou het fijn zijn als de userenter's / exits worden doorgegeven...

Misschien is het handig als alle servers zich weer aan het protocol gaan houden?

( ik maak actief gebruik van de userenter's / exit's, vooral voor m'n GUI )

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 23:09:
Ik ben eindelijk een flink stuk verder mijn botje. Het framework staat, nu kan ik wat debuggen, mooier maken, UI aan zetten, AI bedenken en features uitwerken.

Ik ben daarnet door Soultaker0 aan barrels geschoten, maar toe bleek dat er nog geen status handler was voor een HITBY result, waardoor hij nooit meer uit de Processing state kwam. Sowieso schiet mijn bot nog niet, maar hij zou in ieder geval moeten blijven bewegen en eventueel respawnen nadat hij is overleden. Hij's nu gefixt, dus ik ben benieuwd ...

[...]

Goede vraag. Mijn bot doet het nu prima met en zonder, maar met eventuele features zou met wel handig zijn.
Pff mijn bot speelt nu een hele nacht, 950 keer geschoten, 62% raak en soultaker0 nog maar 10x doodgeschoten, maar zelf gelukkig niet dood >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maddog_rvo schreef op maandag 25 juli 2005 @ 08:02:
[...]

Pff mijn bot speelt nu een hele nacht, 950 keer geschoten, 62% raak en soultaker0 nog maar 10x doodgeschoten, maar zelf gelukkig niet dood >:)
Zullen we een "poch hier met de resultaten van je botje" topic openen of zullen we dit soort ogenschijnlijk uit compensatiedrang ontsproten opmerkingen hier maar door de vingers zien? :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 02:30:
Volgens deze Poll zou het fijn zijn als de userenter's / exits worden doorgegeven...

Misschien is het handig als alle servers zich weer aan het protocol gaan houden?

( ik maak actief gebruik van de userenter's / exit's, vooral voor m'n GUI )
Ik moet het nog schrijven, maar op het moment dat ik een SCANRESULT krijg met een onbekende user of een HITBY, dan voeg ik deze live toe aan mijn GUI en probeer ik wat gegevens over deze Bot te verzamelen, zoals de Naam, Direction, Distance en wat er ook maar van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

VisionMaster schreef op maandag 25 juli 2005 @ 18:51:
[...]

Ik moet het nog schrijven, maar op het moment dat ik een SCANRESULT krijg met een onbekende user of een HITBY, dan voeg ik deze live toe aan mijn GUI en probeer ik wat gegevens over deze Bot te verzamelen, zoals de Naam, Direction, Distance en wat er ook maar van toepassing is.
Ik ook, heb ik vanmiddag gemaakt zo ver dat mogelijk was. Maar heb nog niet echt kunnen testen, want m'n bot krijgt nu pas wat intelligentie om zelf te besllissen wat hij wil doen dus ben nog geen vijanden tegen gekomen :P

Maar je kan per beurt dus maar 1 actie uitvoeren?
Was in de veronderstelling dat ik er meerdere kon doen in een beurt, maar krijg een error bij elke 2e actie, klopt dat?
Dan moet ik de tactiek wat gaan bijstellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, je kan meer dingen doen. Meer dan 1 move heeft geen zin, net zo min als meer dan 1 scan, maar volgens mij kan je wel meer dan 1 keer per beurt schieten. Zorg alleen wel dat je het juiste turnid hebt, en die dus niet per ongeluk ophoogt voor iedere aktie. En kijk ook welke error je krijgt, op de protocol pagina staat uitgelegd wat de betekenis van foutcodes is.

HTH :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 11:15:
[...]

Zullen we een "poch hier met de resultaten van je botje" topic openen of zullen we dit soort ogenschijnlijk uit compensatiedrang ontsproten opmerkingen hier maar door de vingers zien? :+ ;)
Hehe was niet echt als "poch kijk mij" bedoeld :+ meer als : eindelijk doet dat stomme ding iets ipv van zijn eigen dood schieten :P

[ Voor 3% gewijzigd door maddog_rvo op 26-07-2005 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 20:27:
Nee, je kan meer dingen doen. Meer dan 1 move heeft geen zin, net zo min als meer dan 1 scan, maar volgens mij kan je wel meer dan 1 keer per beurt schieten. Zorg alleen wel dat je het juiste turnid hebt, en die dus niet per ongeluk ophoogt voor iedere aktie. En kijk ook welke error je krijgt, op de protocol pagina staat uitgelegd wat de betekenis van foutcodes is.

HTH :)
Momenteel doe ik iedere TURN een SCAN en MOVE. Dat gaat prima. Soms een error, maar dat moet ik nog even bekijken wat dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:14

Tim Schuhmacher

abasios

Ik ben nu ook een botje aan het maken (bot) maar het is eigenlijk een beetje lastig debuggen als ik met een server connect als er geen andere tegenstanders in het veld zijn.

Is het niet handig om bij de debug / test servers een extra parameter bij de worldinfo toe te voegen, namelijk het aantal bots dat in het veld aanwezig zijn?

Of kan iemand mij zeggen of er altijd bots op elke server aanwezig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Tim Schuhmacher schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 13:34:
Ik ben nu ook een botje aan het maken (bot) maar het is eigenlijk een beetje lastig debuggen als ik met een server connect als er geen andere tegenstanders in het veld zijn.

Is het niet handig om bij de debug / test servers een extra parameter bij de worldinfo toe te voegen, namelijk het aantal bots dat in het veld aanwezig zijn?

Of kan iemand mij zeggen of er altijd bots op elke server aanwezig zijn?
Ik zit effe op jou Wiki pagina te kijken en jij heb precies wat ik ook heb met MadDog en dat is:
Dat je eerder een HitBy krijgt van hem, dan dat je hem heb kunnen scannen. Ik heb zelf volgens mij niet eens een scanresult gekregen toen ik langs hem ben gelopen, maar goed... uit de HitBy kan ik iig de direction halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:14

Tim Schuhmacher

abasios

Maar ik scan niet elke turn en MadDog misschien wel. Dus het kan best dat hij mij raakt terwijl ik heb nog niet gevonden heb.

Maar ik weet niet of dit is wat je bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Tim Schuhmacher schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 13:49:
Maar ik scan niet elke turn en MadDog misschien wel. Dus het kan best dat hij mij raakt terwijl ik heb nog niet gevonden heb.

Yeah ... ik move en scan iedere beurt, ik zag tussen door HitBy maddog er tussen zitten.
Op zich heb ik dan voldoende information om dan mijn tactieken uit te voeren.

code:
1
CounterMeasures(foundTheEnemy : TUser);

[ Voor 7% gewijzigd door VisionMaster op 26-07-2005 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Best irritant, nu raak ik mezelf vaker :(
Moet ik zeker op een of andere manier gaan uitrekenen dat ik mezelf niet raak maar wel die ander, is me nu te ingewikkeld, heb vandaag geen zin meer :P

En die maddog raakt mij ook regelmatig, maar kan hem nooit raken, zal wel zo'n wegrennertje zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skier
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-06-2024
Ik heb een vraagje over de gegevens van een HITBY waarover ik in de wiki geen uitsluitsel vind.

De DIRECTION die je hiervan terugkrijgt, is dit de richting naar het centrum van de fireblast, of is dit de richting naar de bot die je heeft geraakt? Als ik logisch denk dan moet dit de richting naar het centrum van de blast zijn, maar dan heb je eigenlijk niet veel aan deze info.

Skier

don't take life to seriously, you won't survive it anyway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

Skier schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 16:46:
Ik heb een vraagje over de gegevens van een HITBY waarover ik in de wiki geen uitsluitsel vind.

De DIRECTION die je hiervan terugkrijgt, is dit de richting naar het centrum van de fireblast, of is dit de richting naar de bot die je heeft geraakt? Als ik logisch denk dan moet dit de richting naar het centrum van de blast zijn, maar dan heb je eigenlijk niet veel aan deze info.

Skier
Dit is de richting naar de bot die je heeft geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
Tim Schuhmacher schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 13:49:

Mijn botje scant iedere 5 beurten de omgeving met maximale scan range, tussendoor loopt ie iedere move met 1/3 * Maximum move

bij scan result schiet hij precies op de bot die hij ziet met een Maximale radius

bij een fireresult schiet ie domweg nog een keer naar dezelfde plaats (ong. 60% hitrate daarop)

bij een hitby schiet hij ook domweg terug (40% hitrate daarop)

Maar goed, ik ben hem nu totaal opnieuw aan t bouwen in de hoop dat ie beter wordt en vooral wat netter geschreven ipv al die bagger die ik nu heb(AI en Network apart van de main class ipv alles in main)

[ Voor 14% gewijzigd door maddog_rvo op 26-07-2005 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het heel erg scheelt hoe goed een AI zoals dat werkt afhankelijk van verschillende server settings. Bij een kleine max blast radius en een grote max move radius met weinig kosten voor een move zal het nauwelijks effectief zijn bijvoorbeeld.

Ik tob daar zelf eerlijk gezegd aardig mee en kan niet 1 oplossing verzinnen die met allerlei verschillende settings goed werkt. Als ik een bot schrijf die het op 1 server goed doet, betekent niet dat hij het met andere settings ook maar enigszinds zal presteren.

Voorbeeld: als de max scan energy groter is dan de recharge per beurt, heeft het nauwelijks zin om te gaan bewegen. Scan iedere beurt maximaal, en je zult altijd je tegenstander eerder vinden dan dat hij jou vindt, omdat hij wel energie steekt in bewegen, en dus minder overhoudt om te scannen. En op dat moment kun je eerder strategie bepalen en heb je altijd een betere uitgangspositie.

Daarom denk ik wel dat er een goede discussie moet zijn over de server waardes en ze vastleggen voor competitieverband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 23:59:
[..snip..]
Daarom denk ik wel dat er een goede discussie moet zijn over de server waardes en ze vastleggen voor competitieverband.
Helemaal mee eens, al zou ik zeggen om het ingewikkeld te houden, omdat een range van geaccepteerde waarden af te spreken voor een CompoBattlefield Certified Server :Y)

Waarom? Om te voorkomen dat je perongeluk een paar waarden hardcodeerd in je code. Alles moet natuurlijk met een groter veld en een grote energy en een grote move waarde in andere verhoudingen nogsteeds een winst voor jezelf op moeten leveren. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toiletman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-08 19:36
Ok, allereerst maar even een reactie op het serververhaal:
Ik denk ook dat er nog eens bekeken moet worden wat voor waarden de servers nu moeten draaien. Sowieso vind ik het al vreemd dat bots die binnenkomen beginnen met een lage energie en eerst nog hun accu volledig moeten opladen. Op die manier bevoordeel je de bots die al aanwezig zijn, terwijl juist het binnenkomen een lullige positie is. Als jij naast een andere bot spawnt die al volledige energie heeft kan hij je zo overhoop knallen.
Verder denk ik ook dat het beter is om de blastradius en blastdamage aan elkaar te koppelen, het uitgangspunt moet zijn dat de bot die het best de positie van de andere bot voorspelt daar voordeel van heeft. Dus een grote blastradius zetten om toch maar iets te raken zou moeten worden gecompenseerd door het doen van minder schade.

Ten slotte ben ik ook bezig met het coden van m'n eigen botje in PHP, maar ik loop nu toch echt tegen een muur op waar ik niets van snap. Ik heb net ook op IRC al zitten overleggen met KoHa, wel wat bugs gevonden, maar ik snap niet waarom het misgaat.
De situatie is als volgt: Ik heb de tutorial gevolgd, en de 'bot' die daaruit resulteert draait gewoon, hij komt binnen en leeft iets van 15 turns totdat de time out de boel afsluit.

Aangezien ik liever een modulair botje heb ben ik dat tutorialscript om gaan zetten in een OO script. Ik gebruik precies dezelfde manier van connecten en connectie checken, maar nu komt m'n script dus op het moment dat ik de VERSION wil gaan wegschrijven aanzetten met de Warning dat m'n stream geen stream meer is.

[Als onderstaande codedump niet wordt geapprecieeerd zal ik hem verwijderen]
Net als iedereen open ik m'n socket met:
code:
1
2
3
4
5
$this->fp=fsockopen($botSERVER, $botPORT, $errno, $errstr, 30);
if(!$this->fp){
    $this->error="Could not open socket to $botSERVER:$botPORT: $errstr($errno)\n";
    return false;
}

Hierna gaat de functie gewoon verder, het if-statement execute niet, want $this->fp bestaat gewoon. Ook fsockopen geeft geen errors.

Daarna probeer ik echter wat naar de stream te schrijven, met:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
        $this->out.="VERSION 2\n";
        $this->flushOut();

function flushOut(){
        echo "DEBUG ".microtime_float()." : In Toiletbot flushOut()<BR>";
        if(strlen($this->out)>0){
            echo "DEBUG ".microtime_float()." : In Toiletbot flushOut(), binnen lengte loop:: $this->out<BR>";
            fwrite($this->$fp,$this->out);
            $this->sentTurnTime=microtime_float();
            $this->comLog.=$this->sentTurnTime. " $this->name >>> $this->out";
            $this->out="";
        }
    }

Hieruit resulteert dan de error dat het argument aan fwrite() geen valid stream resource is. Waarom dit niet zo is, en waarom ik dat dan niet van eerder hoor (van fsockopen, omdat het openen niet goed gaat bijvoorbeeld) weet ik niet. Ik ben nu al een paar dagen naar de code aan het staren, en na vanavond weer een avondje debuggen ben ik er nog steeds niet uit.

De tutorial gebruikt precies hetzelfde principe en draait wel op mijn computer, ook een voorbeeldfile van iemand anders gebruikt precies dezelfde principes. Ik zie het echt niet meer, dus als er hier iemand is die zo ziet waar het mis gaat, of die zin heeft om m'n code te bekijken (die staat hier): GRAAG!

Only dead fish go with the flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollo_Futurae
  • Niet online
Op regel 8 staat:
code:
1

Moet dat niet zijn
code:
1
fwrite($this->fp,$this->out);

?

Pas de replâtrage, la structure est pourrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toiletman
Apollo_Futurae schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 23:23:
Op regel 8 staat:
code:
1

Moet dat niet zijn
code:
1
fwrite($this->fp,$this->out);

?
_/-\o_

Man... weet je hoe vaak ik daar overheen heb gekeken!!!
Nou, dan kan ik eindelijk met de AI beginnen. (en is gelijk het risico verkeken op eindeloze slowchat hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Toiletman schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 23:00:
Sowieso vind ik het al vreemd dat bots die binnenkomen beginnen met een lage energie en eerst nog hun accu volledig moeten opladen. Op die manier bevoordeel je de bots die al aanwezig zijn, terwijl juist het binnenkomen een lullige positie is. Als jij naast een andere bot spawnt die al volledige energie heeft kan hij je zo overhoop knallen.
Eens. Gewoon elke bot laten beginnen op max energy.
Verder denk ik ook dat het beter is om de blastradius en blastdamage aan elkaar te koppelen, het uitgangspunt moet zijn dat de bot die het best de positie van de andere bot voorspelt daar voordeel van heeft. Dus een grote blastradius zetten om toch maar iets te raken zou moeten worden gecompenseerd door het doen van minder schade.
Misschien. Ik denk dat je dit effect beter kan bereiken door de damage-done dynamischer te maken; dus niet meer voor iedereen binnen de blastradius gelijke damage, maar damage afhankelijk van het brandpunt van de inslag.
Aan de andere kant: als je alleen maar keihard knalt ben je ook zo door je energie heen: Vaarwel brute bot.

Php ben ik niet in thuis, maar zie ook de blauwe waarschuwing boven/onder deze pagina. Ok, opgelost ;)

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toiletman
zwippie schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 00:04:
Misschien. Ik denk dat je dit effect beter kan bereiken door de damage-done dynamischer te maken; dus niet meer voor iedereen binnen de blastradius gelijke damage, maar damage afhankelijk van het brandpunt van de inslag.
Aan de andere kant: als je alleen maar keihard knalt ben je ook zo door je energie heen: Vaarwel brute bot.

Php ben ik niet in thuis, maar zie ook de blauwe waarschuwing boven/onder deze pagina. Ok, opgelost ;)
Jah, dat zou natuurlijk nog het mooiste zijn, maar is misschien iets meer progwerk op de server? Of misschien is het juist wel makkelijker.

Wat betreft die warning: is het misschien handig om een apart codedump topic te maken ofzo? Zoals nu zo'n error waar ik verdorie 5 dagen overheen heb zitten kijken voordat ik zo gefrustreerd was dat ik het toch maar heb gepost... als ik die code meteen ergens had kunnen dumpen had ik nu een Bot gehad die na kon denken :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Voor dat soort vragen kun je een gewoon topic openen in dit subforum. Ook daar wordt natuurlijk verwacht dat jezelf kan debuggen, maar na 5 dagen proberen en frustratie zou ik zo'n vraag ook gewoon maar stellen, anders wordt je idd gek. :P

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Toiletman schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 00:01:
[...]

_/-\o_

Man... weet je hoe vaak ik daar overheen heb gekeken!!!
Nou, dan kan ik eindelijk met de AI beginnen. (en is gelijk het risico verkeken op eindeloze slowchat hier).
Ik ken geen PHP, maar dat verschil zag ik toevallig ook snel... (bekijk even de post tijd en verbaas je dat ik het per ongeluk heb kunnen detecteren op dit tijdstip). 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricvdp
@ dat men geen USERENTER en USEREXIT meer ontvangt: een paar pagina's terug kun je lezen in de reactie van Soultaker dat zijn server (hell) de server zonder USER(EXIT|ENTER) draait want zijn bot ondersteunt dat nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
Ricvdp schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 09:30:
@ dat men geen USERENTER en USEREXIT meer ontvangt: een paar pagina's terug kun je lezen in de reactie van Soultaker dat zijn server (hell) de server zonder USER(EXIT|ENTER) draait want zijn bot ondersteunt dat nog niet.
Maar dat maakt toch niet uit?, mijn bot ondersteunt dat ook nog niet maar dat beperkt de functionaliteit ervan toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Ricvdp schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 09:30:
Wacht effe ... de server doet dat niet, omdat zijn bot dat niet ondersteunt... Is het niet handiger om een server te hebben die volgens protocol v2 alles afhandeld?

Dawuss heeft ook een server, maar die gebruik ik niet meer om te testen, omdat ik in de NEWTURN nooit de standaard 3 parameters mee krijg (dit staat in het protocol).
code:
1
2
3
4
operation  ::= NEWTURN
             <delimiter><turn_Id>
             <delimiter><number_of_follow_up_messages>
             <delimiter><battery>

Ik krijg iig maar twee van de drie gegevens en ik ben er zeker van dat ik mijn 'battery' level niet terugkrijg.

Dit vind ik veel erger, omdat het parsen van de messages nu misgaat (of ik moet gewoon kloten dat het wel gaat, maar dan weet ik mijn eigen battery level niet).

Ik blijf erbij dat die 3 servers (1 is er weg tijdelijk) alle drie iets anders doen.
Ik test momenteel het meest tegen Hell }) ondanks die geen USER[ENTER|EXIT]'s doet die het prima.

ps: mijn bot kijkt naar de scan's en niet naar de userenters om te bepalen of ik nog wat te schieten heb :P

[ Voor 41% gewijzigd door VisionMaster op 28-07-2005 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Great-Storm
Ik test momenteel het meest tegen Hell }) ondanks die geen USER[ENTER|EXIT]'s doet die het prima.
Ik ben het er niet helemaal mee eens dat ie het prima doet eigenlijk...
Als ik me bot laat opladen tot 150 (server max) dan gaat dat goed, maar als ik dan een SCAN van 10 doe krijg ik de waarde 140 terug bij de NEWTURN... :/.
Dit kan dus niet helemaal kloppen...

Je begint op deze server met 85 (waarom dit is weet ik ook niet :P maar goed), als ik em dan laat opladen totdat hij minimaal 140 heeft, dan laad ie op tot 145 wat logish is aangezien er elke beurt 10 bijkomt. Maar als ik dan een scan uitvoer krijg ik dus weer de volgende beurt 140 terug... :/

Volgens mij wil de server niet verder opladen als je boven de 140 zit?
Heel vreemd in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Great-Storm schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 10:52:
[...]

Ik ben het er niet helemaal mee eens dat ie het prima doet eigenlijk...
Als ik me bot laat opladen tot 150 (server max) dan gaat dat goed, maar als ik dan een SCAN van 10 doe krijg ik de waarde 140 terug bij de NEWTURN... :/.
Dit kan dus niet helemaal kloppen...

Je begint op deze server met 85 (waarom dit is weet ik ook niet :P maar goed), als ik em dan laat opladen totdat hij minimaal 140 heeft, dan laad ie op tot 145 wat logish is aangezien er elke beurt 10 bijkomt. Maar als ik dan een scan uitvoer krijg ik dus weer de volgende beurt 140 terug... :/

Volgens mij wil de server niet verder opladen als je boven de 140 zit?
Heel vreemd in ieder geval.
Hmmm inderdaad, dat is vaag. Ergens in de server code wordt volgens de vergelijking gedaan, dat jou turn energie niet kan worden opgehoogd boven de MAX_ENERGY. Dus een kleiner dan, dus dan kan je niet precies de 150 halen... of gok ik de fout nu te snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
zelfde probleem hier, ik doe continu moves van 3.333 en kom nooit boven 146.667 battery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toiletman
mmz, bizar.
Dan zal er idd wel ergens een if-statement zitten die je batterylevel niet ophoogt als je dan hoger dan 150 uit zou komen... terwijl hij op zou moeten hogen tot de 150...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Dit is de increaseBattery code van de server:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
if (clientGameInfo.getBattery() > 0d) {
  if (clientGameInfo.getBattery()+Constants.TURN_ENERGY <= Constants.MAX_BATTERY) {
    clientGameInfo.setBattery(clientGameInfo.getBattery()+Constants.TURN_ENERGY);
  } else {
    clientGameInfo.setBattery(Constants.MAX_BATTERY);
  }
}

Dit wordt uitgevoerd vóór de move, fires en scans.

[ Voor 22% gewijzigd door zwippie op 28-07-2005 13:00 . Reden: layout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

zwippie schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 12:57:
Dit is de increaseBattery code van de server:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
if (clientGameInfo.getBattery() > 0d) {
  if (clientGameInfo.getBattery()+Constants.TURN_ENERGY <= Constants.MAX_BATTERY) {
    clientGameInfo.setBattery(clientGameInfo.getBattery()+Constants.TURN_ENERGY);
  } else {
    clientGameInfo.setBattery(Constants.MAX_BATTERY);
  }
}

Dit wordt uitgevoerd vóór de move, fires en scans.
deze code klopt wel (afaik), maar nu gaat het er dan om, of deze voor of na de acties moet worden gedaan.
want als ik het goed begrijp, dan wordt deze code uitgevoerd (battery wordt gezet), daarna de acties uitgevoerd (battery wordt gedrained door de actie_kosten). Dit betekent dat als ik een actie doe, dat ik nooit MAX_ENERGY kan krijgen. Ook al is mijn energy gebruik kleiner dan de TURN_ENERGY, zoals wij hadden verwacht dat het zou lopen :)
Hoogst waarschijnlijk wordt na deze twee subscenario's pas de melding NEWTURN gedaan met het resultaat van mijn battery stand.

Liefst heb ik (en volgens mij een paar anderen ook) dat je eerst de battery drained door de acties om vervolgens de TURN_ENERGY te zien als een "holy shit, je leeft al weer een TURN extra, hier is je bonus" energie :Y).

* VisionMaster Calls a VOTE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Het lijkt mij toch logischer om het te houden zoals het is, dus eerst de accu 'opladen' en dan pas energie verbruiken.
Dat is ook het meest realistisch (voor zover realisme hier van toepassing is). Een echte batterij kun je ook niet gebruiken als hij leeg is, en je kan hem ook niet 'overchargen' (tenminste, mijn lader doet dat niet, misschien dat het wel kan, maar dan zal het wel niet zo goed zijn voor je batterijen ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

zwippie schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 13:32:
Het lijkt mij toch logischer om het te houden zoals het is, dus eerst de accu 'opladen' en dan pas energie verbruiken.
Dat is ook het meest realistisch (voor zover realisme hier van toepassing is). Een echte batterij kun je ook niet gebruiken als hij leeg is, en je kan hem ook niet 'overchargen' (tenminste, mijn lader doet dat niet, misschien dat het wel kan, maar dan zal het wel niet zo goed zijn voor je batterijen ;) ).
Het is maar net hoe je het bekijkt :D
Aan de andere kant ... het heeft wel een voordeel om de accu voor de actie op te laden, omdat alle acties tegelijk worden uitgevoerd, dan kan je minder snel in het gevaar, dat je accu na een FIRE en een zwik HITBY's in eens leeg is. Die TURN_ENERGY kan dan net je leven redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Great-Storm
Ok als ik het goed begrijp gebeurt dus het volgende:
Je hebt 150 energie, je doet een scan van 10 en de turn energie is 10.

Dus als volgt: Eerst wordt er bij die 150 10 opgeteld, is dus 160, dit kan niet, dus wordt er geen energie bij gedaan.
DAARNA, wordt nog es die 10 van de scan afgehaald waardoor je dus op 140 uitkomt...
Nee dit lijkt me niet erg handig ;)

Dus als ze nou eerst de energie er af halen, (het getal moet in de min kunnen komen.. bijv. -5 of -20)
En daarna de turnenergie erbij doen.
Daarna moet gechecked worden of de energie negatief is, is dit het geval... DOOD AAN JE BOT! >:)
En anders mag je gellukig ademhalen voor zo lang het nog duurt ;)

Dit zou een stuk eerlijker zijn ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Nu online

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Dus dan kan je met een energy van 1 een actie uitvoeren, in de min komen (=dood) en daarna komt er weer energy bij. Vervolgens wordt pas de energie gecheckt en leef je dus nog. En dat vindt je eerlijker?
Zelf vindt ik het systeem tot nu toe prima. Nieuwe beurt begint: hoppa, nieuwe energy en gaan met je bot.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Great-Storm
Hmm, daar heb je gelijk in.
Nou ja in dat geval moet ie checken of ie in de min zit, zo ja ben je meteen dood.
Is dit niet het geval dan komt de turn energie er nog es bij :)

DUS:

1. Energie eraf voor de acties.
2. Checken of je al dood bent.
3. Turnenergie erbij.

Zo goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
Great-Storm schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 16:17:
Hmm, daar heb je gelijk in.
Nou ja in dat geval moet ie checken of ie in de min zit, zo ja ben je meteen dood.
Is dit niet het geval dan komt de turn energie er nog es bij :)

DUS:

3. Turnenergie erbij.

Zo goed ;)
Lijkt me niet goed, dit lijkt me beter :

1. Energie erbij (gewoon boven de 150 laten komen)
2. Acties
3. if (Energy > 150 ) Battery = 150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nah dan heb je tijdelijk teveel energie.

10 energie erbij, als totaal boven de 150 uitkomt wordt het 150.

Acties.

Checken dat energie niet onder nul zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Great-Storm
Nee want dan krijg je dus weer minder dan 150 terug ;)
Dat is de huidige situatie...

Ik denk zelf dat die van mij toch het beste werk hoor :P.

3. Turnenergie erbij.

Volgens de beurt volgorde:
Eerst de acties, daarna komt de newturn met results.

Dus eerst de energie van de acties eraf.
Dan Check wordt gecheckt of je niet al dood bent, als je niet dood bent turnenergie erbij.

En dan worden de acties weer uitgevoerd die jou bot wil doen.
Dan komt weer de Newturn zodat dus weer de energie van de acties eraf wordt gehaald, gecheckt of je dood bent, en dan weer energie erbij... enzovoort.....

Mijn manier zorgt er ook voor dat je dus wel 150 max heb. Want als je 150 heb en doet een scan van 10 dan gebeurt dus dit: 150 -10 (if dood != true) + turnenergie (en dan ofcourse checken of hij niet hoger is dan 150 en als dat zo is op 150 zetten)

Ik hoop dat het duidelijk is :)
En als er een fout in zit zeg het even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toiletman
maddog_rvo schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 17:48:
Lijkt me niet goed, dit lijkt me beter :

1. Energie erbij (gewoon boven de 150 laten komen)
2. Acties
3. if (Energy > 150 ) Battery = 150
Dit lijkt mij ook de beste optie... jullie denken allemaal erg discreet: Als je het even naar een 'real world' voorbeeld omwerkt dan is het toch gewoon logisch dat je een actie die '10 energie' kost kan doen zonder dat het energieniveau in je accu verandert als er iedere beurt '10 energie' bijkomt. Ik neem dan trouwens wel aan dat je ooit met een lege turn tot de 150 bent gekomen met je accu. Vanaf dat moment lijkt het mij compleet logisch dat die accu volblijft op 150, de gegenereerde energie wordt namelijk meteen gebruikt door de acties, daar heeft de accu helemaal niets mee te maken, net als in t eggie wordt die pas 'opgeladen' als er sprake is van een overschot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Jullie vergeten erbij te vermelden dat voor élke individuele actie (move, fire of scan) er gekeken moet worden of er wel genoeg energie is om de actie uit te voeren. Ook kun je tijdens de fire nog geraakt worden door je tegenstander(s), deze energie gaat er dus ook nog eens af.

De enige vraag is dus eigenlijk of de batterij voor of na de acties moet worden opgeladen. Aangezien je tijdens de acties dus geraakt kan worden lijkt mij het handig dat je batterij voor de acties wordt opgeladen, dan heb je de meeste kans op survival.

Dat je nooit precies aan de max_battery zou kunnen komen is eigenlijk lood om oud ijzer. De enige grens die er toe doet is de nul grens! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toiletman
zwippie schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 21:01:
Jullie vergeten erbij te vermelden dat voor élke individuele actie (move, fire of scan) er gekeken moet worden of er wel genoeg energie is om de actie uit te voeren. Ook kun je tijdens de fire nog geraakt worden door je tegenstander(s), deze energie gaat er dus ook nog eens af.

De enige vraag is dus eigenlijk of de batterij voor of na de acties moet worden opgeladen. Aangezien je tijdens de acties dus geraakt kan worden lijkt mij het handig dat je batterij voor de acties wordt opgeladen, dan heb je de meeste kans op survival.

Dat je nooit precies aan de max_battery zou kunnen komen is eigenlijk lood om oud ijzer. De enige grens die er toe doet is de nul grens! >:)
Precies, dus aan het begin van de beurt de battery opladen... dan acties en hitby's enzo verwerken en aan het eind checken of hij onder de 0 zit: dood, of boven de 150: afkappen naar 150.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
Toiletman schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 21:37:
[...]

Precies, dus aan het begin van de beurt de battery opladen... dan acties en hitby's enzo verwerken en aan het eind checken of hij onder de 0 zit: dood, of boven de 150: afkappen naar 150.
Dat vind ik ook, werkt perfect toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricvdp
Systeem is zo wel goed hoor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Great-Storm
Ok ik sluit me aan bij het eerst opladen kamp :P
Zoals jullie het zeggen zal het wel goed zijn.

Maar laten we het dan wel toepassen op de server :P
En niet nog es een hele tijd wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-09 13:37

bennierex

Pilot_Z

Lijkt me ook wel wat om hier aan mee te doen. Geen idee of ik er voldoende tijd voor ga hebben, maar ga zeker een poging wagen. (als er nog nieuwe deelnemers toegelaten worden tenminste ;))
Ga proberen de bot in Python te schrijven, wat ik dan meteen aangrijp om die taal een beetje te leren (heb enkel VB, VB.NET en PHP geprogrammeerd in het verleden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion1984
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-07 10:04
Hoe kan ik de source code met SVN downloaden, want als ik dat probeer vraagt hij om een password en een username, en die staat nergens vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan mee te doen en ik heb even een paar vraagjes die het lezen van de wiki niet helemaal duidelijk maken...

1. Is het nu move of fire en dan scan of move fire scan ?
2. Als je meerde keren voor dezelfde beurt hetzelfde commando stuurt bv:

FIRE 3 2 3 2
FIRE 2 3 2 1

welke wordt dan geaccepteerd? Het lijk mij de laatste zodat het dan mogelijk is eerst een primaire reactie te geven, daarna SuperAlgoritme(tm) er op los te laten en als die op tijd af is de primaire reactie te overschrijven.

En dan nog even mijn reactie op het batterijen gebeuren. Waarom wordt er niet aan het begin van het verwerken de batterij opgeladen en aan het eind van het verwerken de waarde geclipt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

Laatste wordt idd geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Het is dus niet mogelijk om 2x te schieten om zo 2 verschillende doelen in 1 beurt te raken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricvdp
Jegorex schreef op zondag 31 juli 2005 @ 20:39:
Het is dus niet mogelijk om 2x te schieten om zo 2 verschillende doelen in 1 beurt te raken?
Nein, dan kan je namelijk iedereen in 1 berut mollen :x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Ricvdp schreef op zondag 31 juli 2005 @ 21:18:
[...]

Nein, dan kan je namelijk iedereen in 1 berut mollen :x.
Even voor de duidelijkheid of ik het wel goed gelezen en begrepen heb:
Je kan dus in 1 beurt een SCAN, FIRE en MOVE doen (alle 3) in 1 beurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VisionMaster schreef op zondag 31 juli 2005 @ 21:37:
[...]

Even voor de duidelijkheid of ik het wel goed gelezen en begrepen heb:
Je kan dus in 1 beurt een SCAN, FIRE en MOVE doen (alle 3) in 1 beurt?
Ja!

Op zich zou het prima mogelijk moeten zijn meer dan 1 FIRE command te geven als de server het zou ondersteunen. Je kunt al meer dan 1 FIRERESULT terugkrijgen, dus waarom niet? De realiteit is namelijk dat je het zelden zal willen, omdat je dan te snel zonder energie komt te zitten en zelf dus kwetsbaar bent. Ik heb mijn botje zo gebouwd dat hij het wel zou kunnen (mits de server niet over zijn nek gaat), maar zal het nooit doen.

Mijn botje lijkt het nu goed te werken: scannen, bewegen, schieten, ontwijken, respawnen ... de AI is redelijk eenvoudig maar werkt voorlopig afdoende. Daarbij moet ik wel zeggen dat het zeker afhankelijk is van de WORLDINFO hoe goed die werkt, en er zijn nog steeds situaties mogelijk waarin hij illegale commando's gaat geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:56

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

* Ethnocentrix has joined the contest :D
Ik sta inmiddels op de wiki met de VirtualBeeegle en heb al een deel van de client af.

Leuke contest :D

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 23:10

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

mbt het aantal schieten:

afaik mag je slechts 1 keer schieten in een beurt. Je kunt wel meerdere opdrachten versturen, maar dan wordt (voor zover ik in de server code gekeken heb) enkel de laatste opdracht uitgevoerd.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Janoz schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 08:39:
mbt het aantal schieten:

afaik mag je slechts 1 keer schieten in een beurt. Je kunt wel meerdere opdrachten versturen, maar dan wordt (voor zover ik in de server code gekeken heb) enkel de laatste opdracht uitgevoerd.
Volgens klopt dit ook, heb net RunningCow en nog een andere bot in de arena gehad met 1 scan result. Lullig is dan dat ze allebei op mij gaan schieten iig :P - Argh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
  • Laatst online: 25-06-2023
Lijkt me leuk om aan mee te doen, vooral na het vak AI :) Maareh, wanneer is deze contest afgelopen? Hij loopt al even, anders zit ik straks voor nop te proggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga morgen middag weer verder, ik ben net terug van WhatTheHack, dus nog erg moe/brak :+

Ik hoop dat ik nog genoeg tijd heb / krijg om mn mooie bot af te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Blue2k: De werkelijke contest is nog niet begonnen, maar er worden nu voorbereidingen gedaan, zoals de server en clients maken en testen. Verder is de discussie over de competitievorm nog niet helemaal afgesloten, dus ik denk dat je nog zat tijd hebt.

Mbt energie opladen timing: Ik ben het toch eens met het voorstel voor Great-Storm:
0: NEWTURN
3. Turnenergie erbij.

Dit is namelijk de enige manier waarop je tijdens NEWTURN de werkelijke hoeveelheid energie die je voor die beurt hebt doorkrijgt. Mbt de absolute hoeveelheid energie maakt het niet uit, maar je krijgt wel de juiste info. Zo kan je plannen om in 1 alleen die energy te gebruiken die ervoor zorgt dat met de volgende turn je accu volledig vol zit, zodat er geen energy weggegooid zal worden. Met de huidige timing valt dat ook wel te berekenen, maar dat is niet intuitief.

Verder ben ik eigenlijk een sterke voorstander van een eerder voorstel van Soultaker om energie voor acties en schild te scheiden, zodat je meer beloond / minder bestraft wordt voor acties uitvoeren. Daarbij wordt je schild maar heel langzaam opgebouwd, terwijl je energievoorraad sneller wordt aangevuld.

Ik sta ook achter een voorstel om de damage van een hit afhankelijk te maken van de afstand tot het impact punt. Dit is voornamelijk om het brute force schieten te beperken, zeker omdat de max blast radius gelijk is aan de max move distance. Ik vind dat deze waardes ook echt ter discussie moeten zijn. Mijns inziens zou de cost van een blast radius hoger moeten zijn of de max blast radius kleiner. Daarbij is de kosten van scannen weer erg hoog: hoe meer je ziet, hoe interessanter de AI. Als je iemand op 30 al kan zien maar pas op 20 kan beschieten, en maar 10 per keer kan moven, dan wordt het erg interessant hoe je gaat bewegen / schieten.

Kortom, laten we goede AI meer belonen door de waardes op de server wat anders te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

In al het hierboven gestelde kan ik wel wat vinden. Vooral het goedkoper maken van een scan. Max blast radius hoeft wmb niet aangepast te worden wanneer de schade afhankelijk is van de afstand tot het middelpunt. Bij een max move is je schade immers nihil. Het naar beneden aanpassen van de max blast radius maakt het raken alleen maar lastiger. Een wedstrijd met weinig kills is ook zo saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wat nieuwe change requests op de WIKI in elkaar gezet. Lees, stem en bediscussier aub!

_/-\o_ BVD! _/-\o_

NB: Het gaat om de laatste 3 change requests ...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2005 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

ff alvast een kleine uitbreiding bij respawn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Idee voor de GotBotTV aangevuld/neergezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Great-Storm
God wat een posts opeens :P
Ik was al bang dat er niemand meer ging posten :P
Het was namelijk wel erg stil in het weekend...

Ik vind het schild idee wel leuk :)
Maar die moet dan inderdaad langzamer opladen.

Wat ik ook vind is dat acties goedkoper moeten worden.
Ik zit meestal op het randje van een kill en dan is de energie te laag om verder te vechten...
(als ik nou eindelijk es 150 volledig krijg ;) help misschien :P)

Wat ik ook graag zou willen zien is dat je in het begin het aantal bots in het spel doorkrijgt :).
Dan weet ik in ieder geval dat ik niet een uur moet wachten voordat ik es wat tegen kom ;)

Nou ik ben blij dat er nog mensen hier zijn! :D

PS: Wanneer komt die gotbot server weer online? Want die heeft naar ik hoorde het beste uptodate protocol? (met userenter/exit enzo...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

@Great-Storm: Het aantal bots kun je afleiden uit de 'userenter'-s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Nu online

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

* Creepy heeft ook een server draaien met userenters/exit enzo. Ik heb geen idee of er de laatste maand nog wijzigingen zijn doorgevoerd anders zal ik vanavond even m'n server updaten a.d.h.v. de servercode in SVN. Server staat ook in de wiki genoemd + hier in het topic.

[ Voor 12% gewijzigd door Creepy op 01-08-2005 17:07 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Great-Storm: bosselaar.xs4all.nl:6666 ondersteunt de USERENTERS / -EXITS ook.

Edit:
/me is langzaam :z :O :? :X |:( 8)7 :o :+

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2005 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Klopt het dat de Wiki niet bereikbaar is op het moment?

Ben nu bezig m'n eigen botje in VB6 te bouwen en kan itt vanmiddag de protocolguide niet meer bereiken. Wil eerst even eea werkend hebben met m'n lokale server voordat ik me aanmeld. Op dit moment ben ik zover dat het connecten lukt t/m het terugkrijgen van de loginbevestiging. Voor de rest wil ik de wiki dus bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-04-2023
MissingDog schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 22:39:
Klopt het dat de Wiki niet bereikbaar is op het moment?
Ik kan de Wiki regelmatig niet bereiken.
Best vervelend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
  • Laatst online: 25-06-2023
Nou ik ben ook begonnen met me bot, ik pak het altijd groots aan ;) Dus ben eerst maar een design gaan maken voor een bot met alle verschillende classes/objecten. En ben nu bezig met de implementatie. Hij maakt leuk contact en gaat dan zombie-style zitten wachten :)

Morgen maar beginnen met de afhandeling van alle standaard berichten van de server, en een mogelijkheid om de interne representatie van de 'wereld' op te bouwen / up te daten. Op dit moment worden alleen de begin parameters in een intern model gepropt. Zijn er al mensen bezig met daadwerkelijk een AI te bouwen? En zo ja, maak je gebruik van een bepaalde techniek (Alpha/Beta bv)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricvdp
Lukse schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 23:29:
[...]

Ik kan de Wiki regelmatig niet bereiken.
Best vervelend...
Er is een DNS foutje waarschijnlijk, een paar posts terug heb ik een IP gepost waarmee je de wiki kan berijken.
Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste

Let op:
Met een contest wordt van je verwacht dat je zelf in staat bent een bot te maken en dat je je eigen code kan debuggen. Je code dumpen en vragen wie er ff helpt of een hint geeft is not done.