Toon posts:

[Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic - Deel 18 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:
  • 3.714 views sinds 30-01-2008
Niet slecht die 30% performancewinst in Far Cry op 1024x768 met 4xAA/8xAF. En ook nog eens op een level die niet specifiek genoemd werd door ATi (Research ipv Regulator). Nu nog even een 6600GT test er bij pakken om de performance te vergelijken.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-04 16:59
Astennu schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 00:32:
[...]

Das wel lame zeg. Je gaat me niet vertellen dat een stukje pcb dat ATi ontwerpt !!! 300$ kost leuke marges zeg :\ ATi verdient nog niet eens zo veel aan die chips hun hebben alle R&D die andere lui maken alleen de pcb waar de boel op komt :\
wat denk je van het geheugen wat op de kaart gezet wordt. Dat hele snelle GDDR3 geheugen kost ook een aardige cent. Plus een koeler, aansluitingen, condensatoren, etc.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 17:46
hiostu schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 16:44:
[...]

wat denk je van het geheugen wat op de kaart gezet wordt. Dat hele snelle GDDR3 geheugen kost ook een aardige cent. Plus een koeler, aansluitingen, condensatoren, etc.
Nja de X700 kaarten hebben ook 2.0 NS GDDR3. Die andere hebben 1.6. Nog niet echt denderent snel. Maar toch veel geld en later kan het wel allemaal goedkoop dus dat is bullshit.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Anoniem: 38733
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Mijn (voorlopige) gok: 16 pipes dus, maar wel 16 pipes die grondig zijn vernieuwd waardoor er meer per clockcycle verwerkt kan worden in vergelijking tot de R4x0 generatie.
Wat zullen de ontwerpers van de R520 gedacht hebben vorig jaar toen ze aan de tekentafel gingen zitten? "Kom, laten we eens gek doen. We breiden het aantal quads niet uit, maar gaan een aantal efficiëncy tweaks toepassen. We lopen wel een enorm risico hiermee, want als we geen (mega) hoge frequentie's kunnen draaien dan is de kans groot dat onze concurrent Nvidia met monsters als 24 en zelfs 32 pipe kaarten komt en ons volledig de pan inhakt."

Ik slik het hele 16 pipe verhaal dus niet zo. Misschien dat de kaart de G70 aankan maar wat in December als Nv met een 32pipe versie op 0,09 uitkomt? Wat trekt Ati dan uit de kast? Een 16piper op 1000 mhz?

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 19-07-2005 19:16]

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Die 32 pipes zijn maar geruchten, daar zal nVIdia niet mee afkomen, eerder 24 pipes @ 500MHz.
nVidia zei al dat de GF7 reeks staat voor beschikbaarheid, dus vergeet die 32 pipes gewoon.

World War One

Anoniem: 38733 schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 19:14:
[...]

Wat zullen de ontwerpers van de R520 gedacht hebben vorig jaar toen ze aan de tekentafel gingen zitten? "Kom, laten we eens gek doen. We breiden het aantal quads niet uit, maar gaan een aantal efficiëncy tweaks toepassen. We lopen wel een enorm risico hiermee, want als we geen (mega) hoge frequentie's kunnen draaien dan is de kans groot dat onze concurrent Nvidia met monsters als 24 en zelfs 32 pipe kaarten komt en ons volledig de pan inhakt."

Ik slik het hele 16 pipe verhaal dus niet zo. Misschien dat de kaart de G70 aankan maar wat in December als Nv met een 32pipe versie op 0,09 uitkomt? Wat trekt Ati dan uit de kast? Een 16piper op 1000 mhz?
Als er meer dan 16 pipes - dus 24 - in zou zitten, en de geruchten omtrend de snelheid (650Mhz+) en interne tweaks (meer ALUs etc) waar zijn, dan zou een G70 het wel heel erg zwaar kunnen krijgen. Ik verwacht dat het dicht bij elkaar blijft met een lichte overwinning voor ATi totdat nV met een G70 refresh komt.

R580 staat - vreemd genoeg - nog steeds gepland voor eind dit jaar en ligt helemaal op schema.

Analyst Note gepost op B3D:
ATI held a desktop stack teach-in to reiterate that it believes the release of its R520 is still on time and will be available in in September. ATI also believes that its other high-end product is on schedule for an end of year release. Crossfire shipments are expected to ship to the channel in back half of July and ramp in August which should help ASPs as dual-GPU systems ship.
R520 dus september en de "other high-end product" - wat alleen maar R580 kan zijn - dus voor het einde van het jaar. Als dit klopt, dan lijkt het er op dat alleen R520 een delay heeft opgelopen (oorspronkelijk Mei), en dat R580 gewoon 6 maanden na deze oorspronkelijke datum uit komt.

Dus mijn gok... R520 vs G70, R580 vs 32 pipes NV.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-04 22:34
Ik vind die 650MHz+ claims helemaal niet zo raar klinken..
denk aan de 7800GTX, die is op 110nm, ook 24 pipes, en kan overclocked, met een single-slot cooler ook al makkelijk op 500 MHz draaien, zo niet een stuk hoger
dan moet het voor ati met een dual slot cooler en 90nm toch zeker wel lukken om 650 MHz te halen?

Wel mooi dat de R580 mooi op koers ligt, en dan maar hopen dat de launch ook mooi is!

[Voor 13% gewijzigd door SpankmasterC op 19-07-2005 23:08]

• Anoniem: 23009
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ja idd, dat is toch een positief beeld voor ATi's opvolger van de R520 :) laten we idd hopen dat het zo uitkomt. May The Force Be With You ATi!

• ilrenato
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-12-2020

ilrenato

Pizzah!!!!

Heren, misschien iemand die kan helpen.

X700 Pro, bijvoorbeeld van sapphire (in AGP versie)
Zie je dat er een loze VGA connector op zit. Het lijkt er dus op dat deze geen dual screen doen.
Eigenlijk moet je dus VGA op de DVI-I aansluiten.

Dual screen is wel met TV mogelijk, maar de tweede vraag is of die 7 pin TV connector ook YPbPr ondersteund (HDTV component).

Of kan ik net zo goed een 9800 of 9600XT opzoeken..

• Astennu
ilrenato schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 11:13:

Zie je dat er een loze VGA connector op zit. Het lijkt er dus op dat deze geen dual screen doen.

Dual screen is wel met TV mogelijk, maar de tweede vraag is of die 7 pin TV connector ook YPbPr ondersteund (HDTV component).

Ik denk het niet. Maar wat bedoel je met een loze connector ? ik heb gewoon een vga en een DVI op me X700 pro.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• jimbojansen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-04 08:22
ilrenato schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 11:13:

jij hebt hier volgens mij al een topic over open gemaakt.. dusz ik snap niet wat je hier doet.. en wrm neem je niet gewoon de X800 (non pro) van Sapphire die is iig sneller... ondersteunt HDTV maar kweenie dualscreen..

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:49

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Is er ondertussen al een releasedatum van de r520 bekend?

Ik zit zelf te twijfelen tussen nu een 7800gtx in combi met een 4400x2/2gb ram/DFI Lanparty UT nF4 SLI-D of nog een 1½ maand wachten op de r520 :*) .
Opzich vind ik het helemaal niet zo erg om even te moeten wachten aangezien die x2 processoren toch nog amper uitgeleverd worden :).

22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

• jimbojansen
Tortelli schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 14:13:
Is er ondertussen al een releasedatum van de r520 bekend?

Ik zit zelf te twijfelen tussen nu een 7800gtx in combi met een 4400x2/2gb ram/DFI Lanparty UT nF4 SLI-D of nog een 1½ maand wachten op de r520 :*) .
Opzich vind ik het helemaal niet zo erg om even te moeten wachten aangezien die x2 processoren toch nog amper uitgeleverd worden :).
ze worden waarschijnlijk september gereleased en oktober ofzow in de winkel dusz dat is geen maandje :P maar ik kan het ook fout hebben.. als ik jouw was zou ik w8n want je kan een grote fout begaan door snel te zijn... ??... maar dat moet je zelf weten :)

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-08-2022
CJ schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 22:26:
[...]
Dus mijn gok... R520 vs G70, R580 vs 32 pipes NV.
Het lijkt toch bijna onmogelijk dat de R580 een nog veel snellere versie wordt van de R520 als die op gebied van process-technologie al het onderste uit de kan haalt.. :?

btw ivm de voorgaande pijplijnen tov ALUops/cycle; Het is niet logisch om het aantal pijplijnen (dus inclusief rops) te verhogen door de gelimiteerde geheugenbandbreedte, daarom gaat men de pijplijnen aan de binnenkant veranderen. (door de gelimiteerde geheugenbandbreedte zouden grote delen van de overige pijpelijnen ongebruikt zijn aangezien ze niet genoeg "gevoed" kunnen worden)
Hoe men deze verandering gaat doorvoeren weet natuurlijk alleen diegenen die de whitepapers van de R520 al gezien hebben.
Bij de G70 heeft men dit gedaan door de rops appart te zetten, de G70 heeft ook slechts 16 compleete pijplijnen. Bij de R520 verwacht ik een ingrijpendere actie en het gerucht dat de R520 met verschillende threads overweg kan versterkt alleen dat gevoel.

http://www.beyond3d.com/interviews/dean/index.php?p=04
Since SS2 is a TWIMTBP game, should we expect any NVIDIA-only features (like Depth Stencil Texture)?

Even better - HDR! Our HDR is the feature for all hardware that supports FP blending and filtering. So yes, you might say that it's NV-only feature. For the time being. :)
8)

Anoniem: 79835

oeLangOetan schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 14:44:
[...]

Bij de G70 heeft men dit gedaan door de rops appart te zetten, de G70 heeft ook slechts 16 compleete pijplijnen.
Ik zou niet zeggen dat de G70 maar 16 complete pipes heeft, eerder 24 pipes en 16 ROPS. Je zegt zegt zelf dat deze ROPS apart van de pipe gezet zijn.
Dit is gewoon een kost/prestatie issue, bij de 6600 bleek dat evenveel ROPS als pipes niet nodig was (want geen performance verlies) dus hebben ze ook bij de G70 bespaart op het aantal ROPS.

Ik denk ook niet dat je nv pipes kunt vergelijken met ati pipes. Ik dacht dat de aanpak van nv eerder was van de bestaande pipe sneller te maken ('fat pipes'), en eerder 'simpele' pipes maar dan wel meer in aantal volgens ATi.

[Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 79835 op 20-07-2005 16:07]

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

ATi begint met promotiecampagne voor de Multi-GPU Crossfire-technologie
ATI Begins Promotion of CrossFire Technology Among Consumers.
ATI Offers Rebates for CrossFire Graphics Cards

Category: Video

by Anton Shilov

[ 07/18/2005 | 09:11 AM ]

ATI Technologies recently rolled-out campaign aimed to popularize yet-to-be-launched multi-GPU CrossFire technology among consumers. As part of the promotion, ATI will offer $100 rebate for those, who purchase graphics cards for operation in multi-GPU modes.

In order to get a rebate, customers should purchase a RADEON X8-series product, register it and get a so-called e-coupon, buy a RADEON X8- CrossFire Edition graphics card by September 29th and then mail in the completed e-coupon and the UPC code from the CrossFire Edition graphics card. ATI promises to send a $100 check within 8 weeks after the company receives the codes.

Currently ATI ships numerous RADEON X8-series graphics cards for PCI Express x16 bus that may power dual-GPU systems in collaboration with RADEON X8 CrossFire Edition products. Pricing of RADEON X8 family of products starts at $199 and ends at $549. ATI’s RADEON X8 CrossFire Edition graphics cards will be priced at $249, $299 and $549 depending on the model.

ATI CrossFire platform consists of ATI RADEON XPRESS 200 CrossFire Edition core-logic, ATI RADEON X800/X850-series graphics card as well as ATI RADEON X800/X850-series CrossFire Edition graphics card equipped with Compositing Engine, a special set of chips that blends parts of frames rendered by different graphics cards. ATI RADEON XPRESS chipsets code-named RD400 and RD480 for Intel and AMD processors respectively support the latest processors and memory types. Mainboards featuring the chipsets are claimed to support all the latest I/O technologies, such as Serial ATA II.

The CrossFire offers different patterns to boost performance of two graphics cards and also offers ways to improve image quality through advanced antialiasing patterns never before seen on desktop computers.

It is still unclear when the CrossFire technology will be released commercially. ATI originally promised that appropriate ATI RADEON XPRESS 200 CrossFire Edition mainboards would be available from ATI’s partners beginning in June, whereas RADEON X850 CrossFire Edition graphics cards would be in production end of June and available in mid-July. RADEON X800 CrossFire Edition cards was promised to be available early August, ATI said. Still, currently there are neither CrossFire mainboards, nor graphics cards available on the market.

The success of the current campaign is also not obvious, as NVIDIA’s GeForce 7800 GTX, which beats ATI’s top RADEON X850 XT PE in virtually all benchmarks, has already hit the market and enthusiasts – the audience, which actually buys expensive multi-GPU solutions – are likely to pay attention to NVIDIA’s product.
Bron: http://www.xbitlabs.com/n...splay/20050718091007.html

Ik vind het erg strak georganiseerd, en ik denk dat dit een zéér redelijke kans heeft om zich te gaan verkopen. Dit denk ik omdat ik terugdacht aan die andere succesvolle marketingcampagne, namelijk het bijvoegen van Half-Life 2-vouchers bij de ATi Radeon 9600XT en 9800XT-videokaarten. Ik vind persoonlijk dat ATi erg goed is in het verzinnen van originele marketingcampagnes om hun product(en) aan de man te brengen, good job guys!

Even ander nieuws (ik weet niet of het bekend is dus ik meld het toch maar even ;)) Er is een Silentpipe-ATi X800XL van GeCube gereviewed bij TrustedReviews . Naar mijn weten was daar nog weinig over bekend. Het kan zijn dat ik het gemist heb, maar er wordt helaas niets gezegd over de overclockcapaciteiten van de kaart :'(

• ilrenato
  • Laatst online: 31-12-2020

ilrenato

Pizzah!!!!

jimbojansen90 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 14:05:
[...]

jij hebt hier volgens mij al een topic over open gemaakt.. dusz ik snap niet wat je hier doet.. en wrm neem je niet gewoon de X800 (non pro) van Sapphire die is iig sneller... ondersteunt HDTV maar kweenie dualscreen..
Owww sorry hoor. Maar goed, i kwil het gewoon weten en hier zitten nogal wat kenners.

Maar goed die connector VGA ziet er wat vreemd uit, maar werkt gewoon al lijkt hij loos (niet in de pennen van DVI gaatjes op de print)

Maar ik heb bevestiging dat ie component doet met de adapter.

Misschien inderdaad X800 eens overwegen.

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:44
ilrenato schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 18:06:
[...]

Owww sorry hoor. Maar goed, i kwil het gewoon weten en hier zitten nogal wat kenners.
dan nog is dit een Nieuws/Discussie topic, niet een "vraag maar raak voor een knaak"-topic :+
zie startpost voor meer info 8)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Puppetmaster schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 18:13:
[...]

dan nog is dit een Nieuws/Discussie topic, niet een "vraag maar raak voor een knaak"-topic :+
zie startpost voor meer info 8)
offtopic:
Zo, das duidelijk. Nu eerst een Bavaria _/-\o_
CrossFire Ready moederborden komen er aan.

Asus P5RD2-MVP Deluxe
http://ati.com/buy/promotions/crossfireready/images/asus-p5rd2_mvp-deluxe.jpg

DFI LanParty UT RD480-DR
http://ati.com/buy/promotions/crossfireready/images/lp-ut-rd480dr.jpg

Gigabyte K8AMVP Pro
http://ati.com/buy/promotions/crossfireready/images/gigabyte-k8amvp-pro.jpg

Gigabyte 8AMVP Pro
http://ati.com/buy/promotions/crossfireready/images/gigabyte-8amvp-pro.jpg

ECS PA1 VA
http://ati.com/buy/promotions/crossfireready/images/ecs-pa1va.jpg

ECS KA1 VA
http://ati.com/buy/promotions/crossfireready/images/ecska1va.jpg

Sapphire RD400-A73
http://ati.com/buy/promotions/crossfireready/images/sapphire-rd400-a73.jpg

Sapphire RD480-A72
http://ati.com/buy/promotions/crossfireready/images/sapphire-rd480-a72.jpg

MSI 7184
http://ati.com/buy/promotions/crossfireready/images/msi-7194.jpg

TUL RD480 Ultra
http://ati.com/buy/promotions/crossfireready/images/tul-rd480-ultra.jpg

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Mooi zo, nu hopen voor ATI dat ze goed verkopen.

World War One

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05 17:00
wat ik ook mooi vind aan deze moederborden, is dat ze allemaal passief gekoelde northbridge hebben (behalve DFI LanParty UT RD480-DR dan), dat kutgeluidje wat die fannetjes altijd maken :P...

Gallery V&A

• Astennu
BiG-GuY schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 21:41:
wat ik ook mooi vind aan deze moederborden, is dat ze allemaal passief gekoelde northbridge hebben (behalve DFI LanParty UT RD480-DR dan), dat kutgeluidje wat die fannetjes altijd maken :P...
Viel ook nog wel mee. Maar wat wil je anders passief oc't ook niet echt he ;). Dan maar zelf wat maken. En ik heb die fan gewoon op 2800 rpm staan dan hoor je em dus niet.

Nu komt de vraag komt er ook een X700 Xfire kaartje :P en wanneer gaan andere mobo's zoals via en nvidia. ook gebruik kunnen maken van xfire ?

Want ik houd liever me huidige mobo want deze verkopen en een nieuwe kopen gaat gewoon veel geld kosten en moeite om te raid set leeg te halen :)

• Aight!
  • Laatst online: 06:42

Aight!

'A toy robot...'

Nu maar hopen dat nforce 4 chipset CrossFire ondersteunt en de R400 en R480 mobo's SLI.

Zou hartstikke tof zijn.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
CrossFire werkt met elke chipset, alleen zijn de drivers nog niet optimaal voor een combinatie met nForce 4 plankjes.

R400 & R480 met SLI is onmogelijk op dit moment, SLI werkt enkel met nForce 4 chipsets, maar daar zou nVidia verandering in brengen. (tegen eind augustus?)

World War One

Anoniem: 134408

wanneer denk je dat die bordjes zullen uitkomen (+ reviews van beschikbaar zullen zijn)
Nieuwsgerucht: X800GT

ATi schijnt ook met een X800GT te komen. Dit zou een 8 pipes kaart zijn die gebaseerd is op de R430Pro core. De snelheid is 392 Mhz core en 700Mhz mem en komt voor minder dan €199 op de markt aangezien de gewone X800 (12 pipes - 128 MB 256bit mem interface) hier al voor te krijgen is. De X800GT zou ook CrossFire ready moeten zijn.

Als dit gerucht waar is dan is de X800GT waarschijnlijk bedoeld om het restant van de R430 cores op te maken totdat RV530 gelaunched wordt.

Bron: http://www.theinq.net/?article=24776

• Astennu
CJ schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 03:32:
Nieuwsgerucht: X800GT

ATi schijnt ook met een X800GT te komen. Dit zou een 8 pipes kaart zijn die gebaseerd is op de R430Pro core. De snelheid is 392 Mhz core en 700Mhz mem en komt voor minder dan €199 op de markt aangezien de gewone X800 (12 pipes - 128 MB 256bit mem interface) hier al voor te krijgen is. De X800GT zou ook CrossFire ready moeten zijn.

Als dit gerucht waar is dan is de X800GT waarschijnlijk bedoeld om het restant van de R430 cores op te maken totdat RV530 gelaunched wordt.

Bron: http://www.theinq.net/?article=24776
Beetje onwaarschijnlijk :s. Een X700 is nog sneller door de hogere core speeds. Alleen mist hij de 256 bit geheugen bus maar dit merk je niet snel vooral niet met maar 8 pipes. Alleen in 3dmark 2001 se merk je het goed. 2003 en 2005 helemaal niet. Dus het enige voordeel zou crossfire zijn. Maar hij si duurder dan een X800. R430 Pro core heeft 16 pipes aan de binnenkant ? wel zonde dat ze er dan geen 12 aan zetten. dan was het nog aantrekkelijk geweest.

Niet echt onwaarschijnlijk hoor... Ooit gehoord van "dead die" SKU? Het is die ideale manier om af te komen van cores waarvan 2 quads defect zijn. Weg gooien van die cores is zonde... welkom X800GT. Het is dé manier om geen cores te verspillen en toch winst te maken, alsmede een mogelijkheid om af te komen van alle R430 cores totdat RV530 er is.

Wat betreft naamgeving doet ATi nu exact datgene wat nVidia toendertijd met de 5900XT geflikt heeft. XT staat bij ATi voor high-end en snel. nVidia probeerde van de XT naam te profiteren en maakte er 'midrange', 'goede prijs/kwaliteit' van, terwijl het toch dezelfde high-end cores waren (die vaak gewoon naar Ultra snelheden te klokken waren). ATi pakt nu de populaire GT naam van nVidia die staat voor high-end, single-slot en snel, en koppelt dit vast aan hun midrange.

Dus een 8 pipes R430 lanceren en die verkopen onder de X800GT naam is helemaal niet zo vreemd als je zou denken. Ze deden het eerder met de X800SE die ook stilletjes z'n weg richting de markt vond en hadden zo een ideale manier om van de R420 cores af te komen waarvan 2 quads defect waren.

[Voor 11% gewijzigd door CJ op 21-07-2005 09:55]

• Aight!
  • Laatst online: 06:42

Aight!

'A toy robot...'

Ik denk wel dat hij sneller is dan een X700Pro hoor.
Anders zou het een beetje nutteloos zijn, c.q zou hij heel laag geprijst moeten zijn.
HKEPC heeft weer eens wat leuks getest. Dit keer is de ULI 1695 chipset getest die zowel PCIe als AGP ondersteunt, alsmede SLi via een risercard. Het grappige is dat ook CrossFire werkt op de Risercard en zelfs sneller is dan op een officiele ATi RD480 CrossFire chipset. En HKEPC zou HKEPC niet zijn als ze de meest onwaarschijnlijke combinatie niet zouden proberen... dus hebben ze een AGP-kaart aan een PCIe kaart gekoppeld en wat bleek... CrossFire kon geactiveerd worden in de drivers na installatie van de twee kaarten. De performance ging iets omhoog, maar ligt niet op het niveau van een normale CrossFire setup.

Lees hier meer: http://babelfish.altavist...%2fhwdb%2fm1695-uli-5.htm

• SpankmasterC
haha, toffe dingen testen ze daar in het oosten!

maar wat ik me nou afvraag, als je er nou een crossfire kaart bij doet, zou je dan echte crossfire kunnen hebben? dus met alle frames, in plaats van maar de helft?

Anoniem: 127962

wat bedoel je, een slave-slave opstelling in plaats van master-slave?

• SpankmasterC
Wat er nu volgens mij in dat moederbord zit is dus een slave-slave... ik vraag me dus af of master-slave ook mogelijk is, zonder de gehackte drivers en alles, en met alle frames erop en eraan
want dan zou je al meteen een alternatief hebben voor de waarschijnlijke dure ATi Crossfire plankjes
;) en met een beetje geluk nog een master-slave AGP-PCIe opstelling ook!

Anoniem: 134408 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 00:11:
wanneer denk je dat die bordjes zullen uitkomen (+ reviews van beschikbaar zullen zijn)
iemand???

SpankmasterC schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 15:27:
Wat er nu volgens mij in dat moederbord zit is dus een slave-slave... ik vraag me dus af of master-slave ook mogelijk is, zonder de gehackte drivers en alles, en met alle frames erop en eraan
want dan zou je al meteen een alternatief hebben voor de waarschijnlijke dure ATi Crossfire plankjes
;) en met een beetje geluk nog een master-slave AGP-PCIe opstelling ook!
Ik dacht dat slave-slave sneller was dan master-slave? of heb ik dat nu helemaal verkeerd?

• Boushh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 14:54

Boushh

of TFA

en het gerucht dat de R520 met verschillende threads overweg kan versterkt alleen dat gevoel.
Als ik mij niet vergis is dat thread gebeuren iets wat vanaf WGF 2.0 moet gaan werken. Het idee erachter is dat tijdens gewoon gebruik niet alle pipes gebruikt worden. Door de pipes (in bijvoorbeeld quads) aanspreekbaar te maken kunnen meerdere applicaties tegelijk draaien met hun eigen pipes zonder de rest te storen.

Nogmaals: ik kan mijn vergissen, maar dit is wat mij bijstond.

(sorry voor de late reactie overigens :))

• SpankmasterC
Anoniem: 127962 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 18:01:
[...]

Ik dacht dat slave-slave sneller was dan master-slave? of heb ik dat nu helemaal verkeerd?
misschien is het wel sneller, maar dan zie je niet alle frames op je beeldscherm. Slechts de helft...
dus alleen sneller in benchmarks, niet sneller om mee te gamen

• Niet online
nee idd, als je spellen er niet op vooruit gaan is het ook niet echt zinvol, een mens kan niet meer dan 30 fps zien met zijn ogen, dus als je nu met 70fps speelt of met 40fps met max FSAA en AF, maakt het qua gameplay niks uit.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Anoniem: 23009 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 20:31:
nee idd, als je spellen er niet op vooruit gaan is het ook niet echt zinvol, een mens kan niet meer dan 30 fps zien met zijn ogen, dus als je nu met 70fps speelt of met 40fps met max FSAA en AF, maakt het qua gameplay niks uit.
De eeuwige illusie. Dat is dus een theoretische waarde die gesteld werd voor FILM-materiaal. Als je films frame per frame bekijkt, zie je dat ze meestal al beweging weergeven, de wazigheden bij wijze van spreke. Hierdoor onstaat een veel vloeiender beeld als dit met 30fps afgespeeld wordt dan pakweg een spel op 30fps. Waarom ? Een spel heeft dat effect niet en elke frame is een absolute pauze. Doordat het bij film zogezegd een geïnterpoleerde, qua beweging, reeks van beelden is, lijkt het alsof dit veel (dubbel) zo vloeiend is. Test jij maar een spel met max 30fps en max 60fps (alle Quake 3 engine games kunnen dat met com_maxfps).

dit is correct, in een film maken ze gebruik van blurring, zodat het er vloeiend uit ziet, in games is het een strak plaatje wat ruig in elkaar overgaat. oftewel er word een heel nieuw plaatje je voorgeschoteld. om dat vloeiend te maken heb je dus meer plaatjes per seconde voor nodig dan bij films, daar zit de beweging al in het plaatje zelf.

dus ik denk dat de grens ligt bij ongeveer 50-60 fps van wat je merkt, en dat verschilt per persoon (dit schijn je namelijk te kunnen trainen ;))
VR-Zone komt met het verhaal dat de yieldrate van de R520 enorm slecht is.
24-pipes R520 Yield Rate at 3%

We heard that the last R520 spin at TSMC is at 3% yield rate for 24 pipes and we can certainly expect a much lower yield for 32-pipes R520. Obviously ATi is still facing some yield issues for their R520 @ 90nm process and ATI could resort to a 16 pipes R520 for better yield and make up the loss with a much higher core clock of 700MHz+ as INQ has previously suggested. It is still possible for ATi to keep to the time frame of August-September launch if decided to go ahead with 16-pipes R520. If not, 24-32 pipes R520 is expected to delayed further to Q4 this year.
Bron: http://vr-zone.com/?i=2487&s=1

Weer een site die denkt dat er 32 pipes in zitten. Volgens mij verwachten die er toch te veel van...

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
als het waar is zal ati zich wel aardig opvreten dat ze niet eerst een low budget op het 90nm procede hebben gemaakt.. :\

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-05 02:13

edward2

Schieten op de beesten

CJ schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 01:39:
VR-Zone komt met het verhaal dat de yieldrate van de R520 enorm slecht is.

[...]

Bron: http://vr-zone.com/?i=2487&s=1

Weer een site die denkt dat er 32 pipes in zitten. Volgens mij verwachten die er toch te veel van...
Jammer, ik kijk erg naar de R520 uit, ben gek op 3dtech en ik heb zo'n idee dat ATI véel sneller is met hdr (open vorm) en SM3.0.
ATI gaat meestal niet voor checkboxes maar voor echte bruikbaarheid, dus ik verwacht veel van de performance op dat vlak.
Waarom kunnen ze wel een Xbox360gpu ontwerpen maar geen goede yields op de R520 halen? Ofcourse the Xbox mag onder de kostprijs verkocht worden, maar de R520 is weer wat eenvoudiger??

Niet op voorraad.

• Niet online
Langzaam maar zeker denk ik ook dat het een 16pipe kaart wordt. Als R520 namelijk een 32pipe design zou zijn, met een beoogde snelheid van bijv. 600mhz., dan hadden ze in het geval van slechte yields allang met een 24piper uit kunnen komen, en héél mondjesmaat met de 32pipe kaarten.
Maar in het geval van een 16pipe design hebben ze gewoon alle quads nodig, en ook nog eens op minimaal 700mhz. om tegengas te kunnen geven aan de G70. Dit verklaart eigenlijk alles.

Waar ik erg naar uit kijk is dat de geruchten redelijk sterk zijn dat blending HDR icm FSAA mogelijk zou zijn op de R520, bij Nvidia gaat dit nog zeker één a 2 generatie´s duren eer ze dat mogelijk maken.

• Astennu
Ik denk nu idd ook aan 16 pipes niet alleen om de geruchten. Ik denk dat ATi strax iedereen versteld laat staan met een R520 @ 16 pipes die super snel is en totaal geen problemen heeft met de productie.

Maar mijn vraag is waarom de Xbox wel 48 unified ? Dus het kan zijn dat de desktop R600 dus minder maar krachtigere pipes krijgt die in totaal een heel stuk sneller zijn dan de R500 van de Xbox 360 ?

Mischien worden de chips ook wel minder heet doordat je de efficienter maakt ipv groter en sneller dus er minder lekstroom is en meer efficient gebruikt word..

[Voor 6% gewijzigd door Astennu op 22-07-2005 10:05]

• Niet online
Anoniem: 127962 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 23:19:
dit is correct, in een film maken ze gebruik van blurring, zodat het er vloeiend uit ziet, in games is het een strak plaatje wat ruig in elkaar overgaat. oftewel er word een heel nieuw plaatje je voorgeschoteld. om dat vloeiend te maken heb je dus meer plaatjes per seconde voor nodig dan bij films, daar zit de beweging al in het plaatje zelf.

dus ik denk dat de grens ligt bij ongeveer 50-60 fps van wat je merkt, en dat verschilt per persoon (dit schijn je namelijk te kunnen trainen ;))
Tussen 30 en 45 frames is er bij mij in ieder geval geen verschil ik kan dat niet zien, de meeste die ik ken zien dat ook niet, films zijn trouwens 24.5 frames per sec, daar heb je wel gelijk in daarvoor gebruikens ze de geweldige technologie van 3dfx dat heet Motion Blur ;) maar het zit bij de meeste mensen die ik ken tussen de oortjes, kon ik het verschil maar zien hehe, ik game al sinds 1984, geboren in 1976 :)Ik heb wel bijna alles meegemaakt en ook echt gekke dingen gezien.

@ Cj

Het lijkt het op het precies het zelfde verhaal van de Voodoo5 kaarten van 3dfx, die werden ook telkens uitgesteld, ik hoop echter dat ATi hier uit komt.

[Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 22-07-2005 12:04]

• SpankmasterC
ppfftt... volgens mij gewoon geruchten die door ATi zijn uitgelekt.... we zullen t wel zien, ik geloof nog steeds in 24 pipes, en dat de yields helemaal niet zo kut zijn...
:) we zien t allemaal wel!

• Astennu
SpankmasterC schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 12:10:
ppfftt... volgens mij gewoon geruchten die door ATi zijn uitgelekt.... we zullen t wel zien, ik geloof nog steeds in 24 pipes, en dat de yields helemaal niet zo kut zijn...
:) we zien t allemaal wel!
Gehehe ik denk juist dat die geruchten over slechte yields van hun af komen. En dat je strax verbaast staat van de 16 pipe chip hoe snel die wel niet is vergeleken met de GTX. Of heel mischien 24. Maar zekers geen 32. Dat geloof ik nu ook niet meer.

• Bever!
  • Nu online
Astennu schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 13:07:
[...]

Gehehe ik denk juist dat die geruchten over slechte yields van hun af komen. En dat je strax verbaast staat van de 16 pipe chip hoe snel die wel niet is vergeleken met de GTX. Of heel mischien 24. Maar zekers geen 32. Dat geloof ik nu ook niet meer.
dat zegt hij toch ;) dat ze door ati expres naar buiten zijn gebracht

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Anoniem: 23009 schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 11:53:
Tussen 30 en 45 frames is er bij mij in ieder geval geen verschil ik kan dat niet zien, de meeste die ik ken zien dat ook niet, films zijn trouwens 24.5 frames per sec, daar heb je wel gelijk in daarvoor gebruikens ze de geweldige technologie van 3dfx dat heet Motion Blur ;) maar het zit bij de meeste mensen die ik ken tussen de oortjes, kon ik het verschil maar zien hehe, ik game al sinds 1984, geboren in 1976 :)Ik heb wel bijna alles meegemaakt en ook echt gekke dingen gezien.
Ik merk het weldegelijk op, boven de 50 wordt het al moeilijker. Echter wordt het boven de 30fps voor mij al "vloeiend", toch merk ik weldegelijk een verschil in vloeiendheid tussen 30 en 60fps. IN beweging van het beeld en het reageren van je acties.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Om Windows Longhorn later te kunnen draaien met alle pracht en praal, welke videokaarten zijn ondersteund ? Waar is die WGL en dergelijke voor nodig ?

Oftewel zal mijn Radeon 9700 al die toestand getrokken krijgen ? En welke ATI kaart kan dat wel ?
edward2 schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 02:18:
[...]
Waarom kunnen ze wel een Xbox360gpu ontwerpen maar geen goede yields op de R520 halen?
Bingo. Precies wat ik ook dacht....

Xenos is veel ingewikkelder dan R520, heeft (ook) meer dan 300 mln transistoren op 0.09u, wordt ook bij TSMC gefabriceerd en die ligt nog netjes op schema voor de Xbox360 release later dit jaar.

Natuurlijk zijn het wel twee verschillende cores, maar het gaat er bij mij niet helemaal in dat ATi moeite heeft met een chip die nog verder bouwt op hun 'oude' architectuur, terwijl een spliksplinternieuwe architectuur wel in 1x goed werkt.

• Astennu
Phuncz schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 14:05:
Om Windows Longhorn later te kunnen draaien met alle pracht en praal, welke videokaarten zijn ondersteund ? Waar is die WGL en dergelijke voor nodig ?

Oftewel zal mijn Radeon 9700 al die toestand getrokken krijgen ? En welke ATI kaart kan dat wel ?
Eerst zijden ze voor longhorn Minimaal DX 9. Dus je kunt het draaien wil je echter alle features moet je een WGL gecertificeerde kaart hebben. D8t ik hoor :)
CJ schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 14:09:
[...]

Bingo. Precies wat ik ook dacht....

Xenos is veel ingewikkelder dan R520, heeft (ook) meer dan 300 mln transistoren op 0.09u, wordt ook bij TSMC gefabriceerd en die ligt nog netjes op schema voor de Xbox360 release later dit jaar.

Natuurlijk zijn het wel twee verschillende cores, maar het gaat er bij mij niet helemaal in dat ATi moeite heeft met een chip die nog verder bouwt op hun 'oude' architectuur, terwijl een spliksplinternieuwe architectuur wel in 1x goed werkt.
Jah idd volgens mij kan het nog wel eens zijn dat we strax allemaal verbaast zijn over wat ATi gaat brengen.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Astennu schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 14:41:
Eerst zijden ze voor longhorn Minimaal DX 9. Dus je kunt het draaien wil je echter alle features moet je een WGL gecertificeerde kaart hebben. D8t ik hoor :)
En zo'n kaart is nog niet uit vermoed ik :) Moet deze dan voldoen aan specifieke hardware eisen of is het gewoon een driver related thingie ?

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

• Niet online
maar dat is idd wel vreemd, de yield van de XBox 360VPU zijn wel goed maar niet van die van de R520, there is something fishy go'n on here.

@ Phuncz ieder mens zal wel anders in elkaar zitten, met UT 2004 is het af en toe wel te merken, maar toch boven de 45 frames per sec is het beeld wel vloeiend., sommige games maken gebruik van Motion Blur en ik speel vaak Q3A met Motion Blur met me Voodoo5 5500 AGP geen wonder :D.

ik hoop dat de X900 serie aldus de meest logische benaming voor de R520 kaarten ook heel wat nieuwe features aan boord zullen hebben.

• jimbojansen
nou daar doet ie het nog best wel goed tegenover de 7800 GTX :D

• Niet online
maar ja als ze FarCry niet op die 7800GTX SLI geval gaan testen en vergelijken met de X850XT PE Crossfire set dan weet je nog steeds niet de vergelijking tussen de snelheid van een dual X850XT PE setup en een dual 7800GTX setup in FarCry 1.4 :|

"We didn't test Far Cry during our 7800 GTX evaluation, but our CrossFire tests showed this game to respond really well. We didn't want to leave it out, as this is one of the few games that we could test both with and without AA. We also get a glimpse at the full potential of CrossFire.

Nearly a 2x increase in performance over the single X850, Far Cry benefits from CrossFire more than any other game that we tested. "

Dat schiet niet echt op imho, ATi should win in Farcry though, dan hadden ze FarCry met Patch 1.32 moeten gebruiken mischien wel handiger :)
Misschien wel het meest interessante stukje is dat SLi volgens Gigabyte ook werkt op de ATi chipset:
Gigabyte has stated that they not only have NVIDIA SLI working on their GA-K8AMVP Pro, but that dual 3D1 cards will work as well (with a modified BIOS and driver at the moment).

• Astennu
Phuncz schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 14:52:
[...]

En zo'n kaart is nog niet uit vermoed ik :) Moet deze dan voldoen aan specifieke hardware eisen of is het gewoon een driver related thingie ?
Alles vanaf de Radeon 9500 is DX 9 Dus die zouden allemaal longhorn kunnen alleen idd die kaarten die alles gebruiken niet die hebben ook DX 10 nodig geloof ik.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

De R600 en hoger dus ? Hmm, maar beter geen al te duur kaartje halen dan :)

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-05 18:53

Pubbert

random gestoord

Anoniem: 23009 schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 15:24:
maar ja als ze FarCry niet op die 7800GTX SLI geval gaan testen en vergelijken met de X850XT PE Crossfire set dan weet je nog steeds niet de vergelijking tussen de snelheid van een dual X850XT PE setup en een dual 7800GTX setup in FarCry 1.4 :|
Volgens mij werkt FarCry nog niet met SLi.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• K-Wulf
  • Laatst online: 26-05 21:48
Als het nog niet duidelijk was...
so we're all on the same page: R520 is 16 pixel units. four quad groups. 8 MIMD vertex units and a new rasteriser feed them. clocks are very high. it's SM3.0. it can multisample FP rendertargets. it's very fast.
8)
En ja, deze persoon kan ik 100% vertrouwen. Hij is van een bekende hardware site die de meesten van jullie wel kennen...

[Voor 3% gewijzigd door K-Wulf op 22-07-2005 17:17]

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Argh dat die kaart er maar aankomt, dan gaan er weer wat andere omlaag in prijs :)

• Niet online
Thund3r schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 17:04:
[...]

Volgens mij werkt FarCry nog niet met SLi.
hm dat zou gek zijn, op een 6800 GT SLi set werkt het weer wel, maar wat ook bekend is dat die 7800GTX vol met bugs zit hehe, geen wonder dat hij sneller is, zo kan ik het ook wel, maar geliever ATi, dan maar wat minder frames maar wel veel betere IQ [Image Quallity] :Y)

• jimbojansen
jah dat is de enigste reden wrm ik nog geen nieuwe kaart ga kopen.. omdat ik w8 op de R520 en dan prijzen omlaag :D :9~ kijk nu maar naar de 6800 GT bijv. is nu maar 250 euries

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

K-Wulf schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 17:16:
Als het nog niet duidelijk was...

[...]

8)
En ja, deze persoon kan ik 100% vertrouwen. Hij is van een bekende hardware site die de meesten van jullie wel kennen...
We hebben een B, we hebben een R, we hebben een O, we hebben een N, we hebben een ? :+
Waar haal je dit vandaan, om wie gaat het hier, en is dit serieus? Je maakt me nieuwsgierig :o

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Anoniem: 23009 schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 17:47:
[...]

hm dat zou gek zijn, op een 6800 GT SLi set werkt het weer wel, maar wat ook bekend is dat die 7800GTX vol met bugs zit hehe, geen wonder dat hij sneller is, zo kan ik het ook wel, maar geliever ATi, dan maar wat minder frames maar wel veel betere IQ [Image Quallity] :Y)
"vol met bugs" ..... Als je insinueert dat een kaart niet deugt dan is t mss wel zo overtuigend als je ook ff een lijstje met "al die bugs" post..... :O

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• K-Wulf
Jejking schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 18:29:
[...]

We hebben een B, we hebben een R, we hebben een O, we hebben een N, we hebben een ? :+
Waar haal je dit vandaan, om wie gaat het hier, en is dit serieus? Je maakt me nieuwsgierig :o
Ja, dit is heel serieus. :) Ik zeg maar niet om wie het gaat, mgoed hij laat wel vaker dingen aan mij (en anderen) uitlekken. Nog een interssante quote.
"comparing the two in terms of pixel unit 'layout' is really stupid
you should really care about image quality this time around, if you want to focus on something. speed matters little

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Okee, laat ik het dan zo vragen:

Kan je een link geven naar de site waar jij die quotes vandaan hebt?

:*)

• K-Wulf
Jejking schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 19:11:
Okee, laat ik het dan zo vragen:

Kan je een link geven naar de site waar jij die quotes vandaan hebt?

:*)
Deze quotes komen uit een gesprek via IRC. Ik heb dit van geen enkele site.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Quote's van D.B. is mijn gok :)

• K-Wulf
D.B. ??

Nouja, ik post het hele gesprek dan. En nu niet zeuren dat het zo lang is :P
[20:46] <kero> i hope the rumours aren't true about the R520
[20:46] <**Edit**> what rumours?
[20:47] <kero> being like 2x16 or 3x16 or 4x16 and not 1x24 (AT LEAST) or 1x32 pixel pipelines
[20:47] <kero> they're saying it's not the latter
[20:47] <kero> and possibly 1x16
[20:47] <Wulf> it's 2x4x4
[20:47] <Wulf> ;)
[20:47] <Wulf> don't tell anyone
[20:47] <**Edit**> it's none of those things
[20:48] <kero> **Edit**: wtf?
[20:48] <**Edit**> x*y _really_ doesn't describe a modern pixel unit
[20:49] <**Edit**> or a group of pixel units, even
[20:49] <kero> **Edit**: is it in someway inferior to what the G70 configuration is? they're saying the supposed 700Mhz clock is to compensate for an inferior configuration of pipelines
[20:49] <**Edit**> x * (y * z), at a push, but even then that just counts them
[20:49] <**Edit**> inferior configuration? meh, stop reading the fucking Inquirer XD
[20:50] <kero> **Edit**: yeah it's got me worrying
[20:50] <**Edit**> comparing the two in terms of pixel unit 'layout' is really stupid
[20:50] <kero> **Edit**: what should i be concerned with then
[20:50] <Wulf> **Edit** - I'm sure we all look forward to your review, explaining it all to us. :)
[20:50] <kero> because i really want to see the R520 come ahead
[20:51] <**Edit**> you should really care about image quality this time around, if you want to focus on something. speed matters little
[20:56] <**Edit**> so we're all on the same page: R520 is 16 pixel units. four quad groups. 8 MIMD vertex units and a new rasteriser feed them. clocks are very high. it's SM3.0. it can multisample FP rendertargets. it's very fast.
[20:57] <kero> **Edit**: what's the 7800 GTX?
[20:57] <**Edit**> 24 pixel units (6 quads), 8 vertex, 16 ROPs
[20:57] <**Edit**> 16 ROPs for R520, naturally
[20:59] <kero> **Edit**: did they have problems going with 8 quad groups for the R520?
[20:59] <**Edit**> yes
[20:59] <kero> **Edit**: heh, was it even attempted?
[21:00] <**Edit**> nope. the process they were building with and transitor budget meant that a four quad chip at sillyMHz was what they'd engineer
[21:01] <Krog> If the R520 flops then ATI is heading back to the Rage and early Radeon days.....
[21:01] <**Edit**> what utter bullshit
[21:01] <kero> **Edit**: marketing point of view for the ignorant nerds might not be so good for them, a lot want 8 quads :P
[21:01] <kero> or 1x32 pixel pipelines
[21:01] <**Edit**> ignorant nerds generally can go eat a dick
[21:02] <**Edit**> and stop saying 1x32, it means absolutely nothing :p
[21:02] <kero> heh
[21:03] <Krog> R520 is starting to sound like another overhyped part that potental on paper, but turn out to be crappy
[21:10] <**Edit**> R520 performs just fine
[21:12] <Krog> NDA agreement, **Edit**?
[21:12] <**Edit**> i don't sign NDAs
[21:12] <Krog> where's a working sample then?
[21:12] <**Edit**> ...
[21:13] <**Edit**> it's on the way
[21:13] <**Edit**> be patient
[21:13] <Krog> sorry, it's just that the R520's development is eriely similar to the NV30
[21:15] <**Edit**> it COMPLETELY isn't
[21:15] <**Edit**> _COMPLETELY_
[21:15] <**Edit**> that's just nonsense that people with no real clue make up on internet forums
[21:15] *** **Edit** bursts a blood vessel screaming at the screen

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

K-Wulf schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 19:57:
D.B. ??

Nouja, ik post het hele gesprek dan. En nu niet zeuren dat het zo lang is :P
[gesprek]
Als deze info dus van een insider komt, dan staat ons een leuke tijd te wachten. In ieder geval wat betreft de discussies rondom de R520, want die nemen dan ineens een héél andere wending. Ik word steeds nieuwsgieriger naar hoe de R520 gaat presteren, maar ook naar de IQ, want dat schijnt dus ook heel belangrijk te zijn volgens **Edit** ... Maar over wat voor IQ-verschillen zou hij (/zij?) het dan kunnen hebben?

Zoals bij Far Cry, toen de 6800Ultra met een andere driverrelease ten opzichte van de 9800XT een spotje extra liet zien als reflectie (ik geloof Xbitlabs net na de introductie van de Geforce 6-series, directe link heb ik niet :( ). Of zou het om grotere dingen gaan en welke? Iemand?

• Astennu
Hehe ik begin steeds meer te geloven dat die R520 zo krachtig is dat iederen verbaast zal staan. Zo van :| en dat met 16 pipes :| :9~ .

Mischien met net als AMD het zijn niet de MHz die tellen maar de daatwerkelijke snelheden. DAt begint hier nu ook te spelen ja maar als hij geen 24 pipes heeft haald hij het niet. Nu krijgen we wel 2 heel verschillende chips. En ik ben benieuwd naar die nieuwe IQ mischien heeft het te maken met dat WGL en deeltjes DX10 ??? :P

K-Wulf schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 19:57:
[21:12] <**Edit**> i don't sign NDAs
Bekende hardwaresite en geen NDAs?

Geen D.B. dus. Het leek me meer iets voor Hellbinder.

Ander nieuws: ATi "enables" CrossFire on Intel 955X chipset
ATI's CrossFire multi-GPU technology may work with motherboards based on Intel's 955X chipset when compatible graphics cards ship next month.

According to sources from within Taiwan's mobo-maker community cited by DigiTimes, ATI has already provided motherboard makers with drivers that enable CrossFire on 955X-based boards.

The sources also claim board makers like Intel, Asustek and Gigabyte will announce CrossFire-compatible mobos in August.

CrossFire is ATI's alternative to Nvidia's SLi multi-GPU system. There have been rumours aplenty that Nvidia might extend support for SLi beyond its own chipsets, but as yet there has been no formal announcement of such a move. If the sources' claims are accurate, ATI may have been able to execute such a move first.

At CrossFire's launch, ATI said the technology can be hosted by any motherboard with twin x16 PCI Express slots, but it suggested mobos based on its own Radeon Xpress 200 CrossFire Edition chips would provide the "optimal" gaming experience.

CrossFire will be enabled by two graphics cards, the Radeon X800 CrossFire Edition and X850 CrossFire Edition. At launch, in June, ATI said the former would ship in August shortly after the X850's July debut. The second card can be one of a number of already available X800 and X850 cards.

It all works with existing games, ATI said, contrasting CrossFire with SLi, which, it said, is only enabled in titles "profiled" in Nvidia's driver. While SLi uses a proprietary card-to-card connector, CrossFire uses the PCI Express bus. The video output of the slave card is fed into the CrossFire-enabled 'master' card, which drives the display. ®
Bron: http://www.theregister.co...i_crossfire_955x_drivers/

[Voor 86% gewijzigd door CJ op 22-07-2005 21:36]

• Bever!
  • Nu online
Astennu schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 20:56:
Hehe ik begin steeds meer te geloven dat die R520 zo krachtig is dat iederen verbaast zal staan. Zo van :| en dat met 16 pipes :| :9~ .

Mischien met net als AMD het zijn niet de MHz die tellen maar de daatwerkelijke snelheden. DAt begint hier nu ook te spelen ja maar als hij geen 24 pipes heeft haald hij het niet. Nu krijgen we wel 2 heel verschillende chips. En ik ben benieuwd naar die nieuwe IQ mischien heeft het te maken met dat WGL en deeltjes DX10 ??? :P
eh ja of je nou 16 pipes op super hoge mhz hebt, of 24 op lagere.

fillrate vverschilt dan weinig he.

• K-Wulf
CJ schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 21:33:
[...]

Bekende hardwaresite en geen NDAs?

Geen D.B. dus. Het leek me meer iets voor Hellbinder.
Iemand anders (weer andere HW-site editor :+ )zei daarop "lol, yea theres no signing that occurs, more like a piece of paper that says this is the nda" Hij bedoelde dus waarschijnlijk gewoon dat ie het niet fysiek ondertekent heeft, maar wel gekregen.

Wat is toch dat D.B. :?

[Voor 40% gewijzigd door K-Wulf op 22-07-2005 22:08]

• shuogg
  • Laatst online: 29-12-2020
Dave Baumann gok ik, Beyond3D

specs desktop | specs laptop

weet nu eigenlijk al iemand wanneer deze nieuwe grafische kaart + mobo's zullen gelaunched worden (en beschikbaar ook want ati kennende)

ik wil juist een nieuw systeem samenstellen en atifanboy zijnde wil ik wel ati's gpu

• jimbojansen
Anoniem: 134408 schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 00:35:
weet nu eigenlijk al iemand wanneer deze nieuwe grafische kaart + mobo's zullen gelaunched worden (en beschikbaar ook want ati kennende)

ik wil juist een nieuw systeem samenstellen en atifanboy zijnde wil ik wel ati's gpu
als ati fanboy moet je tog wel de release dates weten >:) nieuws: ATi's R520 pas halverwege derde kwartaal verkrijgbaar
halverwege Q3 = ergens in augustus :)
Bever! schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 21:35:
[...]

eh ja of je nou 16 pipes op super hoge mhz hebt, of 24 op lagere.

fillrate vverschilt dan weinig he.
Fillrate verschilt weinig. Maar raad eens op welke kaart de vertexshaderpower groter zal zijn? 8 vertexshaders op 430 Mhz of 8 op 700 (?) Mhz?

Nieuwsbericht: X800GT krijgt richtprijs van $149

De X800GT (8 pipes, 256-bit memory interface, 128MB GDDR3, 392Mhz core/700 Mhz mem) krijgt een prijs van $149.

http://www.hkepc.com/bbs/attachment.php?aid=244647&noupdate=yes
X800GT, launch 9 Augustus 2005

Ter vergelijking, in de pricewatch is de goedkoopste X700 zo'n €99 euro en de goedkoopste X800 (128MB) gaat voor €186 over de toonbank. De X800GT zal zich hier dus tussen in gaan positioneren en is daarmee de goedkoopste CrossFire Ready kaart.

[Voor 8% gewijzigd door CJ op 23-07-2005 02:57]

jimbojansen90 schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 01:01:
[...]

als ati fanboy moet je tog wel de release dates weten >:) nieuws: ATi's R520 pas halverwege derde kwartaal verkrijgbaar
halverwege Q3 = ergens in augustus :)
mobo's ook ??? of alleen de gpu's (en hoelang denken jullie dat het zal duren eer ze deftig beschikbaar zijn?)

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
shuogg schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 21:57:
[...]

Dave Baumann gok ik, Beyond3D
yups _/-\o_

• Niet online
Help!!!! schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 18:42:
[...]

"vol met bugs" ..... Als je insinueert dat een kaart niet deugt dan is t mss wel zo overtuigend als je ook ff een lijstje met "al die bugs" post..... :O
mja dat ding kan nog geen eens in SLi draaien met FarVry vid ik erg fout, maar goed jij je zin.
ik heb zat van die NV kaarten gehad de beste waren de Ti500 en Ti4600 maar daarna allemaal troep, ik heb die FX serie gehad een FX 5700 ik dacht van een mooie kaart voor de midrange segment, maar met HalfLife2 zag ik allemaal artifacts in Flight Simulator 2004 met de 6800GT zagen de daken van de gebouwen, terminals en flats vol met strepen, nou lekker hoor ...not entirely. dus vol met bugs :r

hier genomen met een 6800GT FSAA x4 AF x8 op 1024 x 768 x32 Max density/detail nou echt geweldig is het ook weer niet:
http://www.3dfx.ch/gallery/albums/album90/Lufthansa_B747_400_Sint_Maarten_Int.thumb.jpg

en hier niet, dit was met een X800XT PE AGP FSAA x4 AF x8 op 1024 x 768 x32 Max density/detail:
http://www.3dfx.ch/gallery/albums/album90/Helse_file.thumb.jpg

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:44
mja, maar nu laat je met de x800 juist NIET die daken zien waar het "streep-effect" het beste op te zien is... :?

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Ook ik vind de IQ op m'n Radeon beter dan die op m'n GF6. Ik stoor me gigantisch aan het feit dat ik echt helemaal zelf moet uitzoeken om de textureshimmering weg te krijgen wat in games zoals World of Warcraft echt enorm irritant is, terwijl op m'n ATi kaart dit gewoon out-of-the-box niet voorkomt. En dan nog lukt het me niet om het helemaal kwijt te raken. :/

Anyway, Alternate Duitsland heeft nu de Asus X800Pro/TD (zonder webcam) te koop staan voor €189! http://www.alternate.de/h...tails.html?artno=JAGV66&. Met webcam is-ie €199. De MSI X800Pro en Powercolor X800Pro zijn daar nu te koop voor €229.

En de Asus X850XT is al te koop voor €299! http://www.alternate.de/h...etails.html?artno=JAGV63& Daarmee is-ie net zo duur als de Asus X800XL.

ATi opent nu duidelijk ook de prijzenaanval! :Y)

• Cold Shadow
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-05 21:37
CJ schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 13:07:
Nu nog de prijzenaanval op de pci-express markt. En graag binnen 2 weken zodat ik er ook nog van profiteer.

Cold shadow

• sjekneck
  • Laatst online: 27-05 14:35
Anoniem: 23009 schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 10:18:
[...]

mja dat ding kan nog geen eens in SLi draaien met FarVry vid ik erg fout, maar goed jij je zin.
ik heb zat van die NV kaarten gehad de beste waren de Ti500 en Ti4600 maar daarna allemaal troep, ik heb die FX serie gehad een FX 5700 ik dacht van een mooie kaart voor de midrange segment, maar met HalfLife2 zag ik allemaal artifacts in Flight Simulator 2004 met de 6800GT zagen de daken van de gebouwen, terminals en flats vol met strepen, nou lekker hoor ...not entirely. dus vol met bugs :r

hier genomen met een 6800GT FSAA x4 AF x8 op 1024 x 768 x32 Max density/detail nou echt geweldig is het ook weer niet:
[afbeelding]

en hier niet, dit was met een X800XT PE AGP FSAA x4 AF x8 op 1024 x 768 x32 Max density/detail:
[afbeelding]
Goh, alweer trek je conclusies uit één game. Hier hadden we het op pagina 8 of 9 ook al over. Dit is een driver bug en is nog niet opgelost, ga hier dan geen overall IQ gezever over neerzetten! Dus "vol met bugs" kun je beter "driver bug bij Flight simulator 2004"noemen. Check trouwens ook ff de beeldkwaliteit in HL2 tussen de 68xx en de X8xx, dan zul je zien dat nvidia beter scoort bij IQ >:)
sjek schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 13:58:
[...]
Check trouwens ook ff de beeldkwaliteit in HL2 tussen de 68xx en de X8xx, dan zul je zien dat nvidia beter scoort bij IQ >:)
Dat is puur objectief en uit eigen ervaring ben ik het daar niet mee eens. :Y)

Te veel games hebben het shimmering probleem (heb ik ook bij HL2) en je moet te veel werk verrichten om het goed te krijgen, wat in de meeste gevallen nog niet eens lukt - ook al ga je zitten kutten met texture clamps en negative LOD bias. Bij mijn ATi werkt dit gewoon out-of-the-box wat ik - en waarschijnlijk de meeste mensen - gewoon zouden moeten kunnen verwachten van een videokaart.

Zie bv dit topic of dit topic of dit topic of dit topic. Kijk in dat laatste topic vooral naar de filmpjes van Joint Operations, maar ook in andere games hebben velen er last van. Zelfs de 7800GTX heeft last van texture shimmering in veel games, en dat verpest toch wel een beetje de gameplay. In games met uitgestrekte vlakten zoals WoW is het gewoon enorm storend. Wil nV in mijn ogen beter scoren op gebied van IQ, dan moeten ze toch echt iets doen aan het shimmering en texture aliasing probleem.

• Pubbert
  • Laatst online: 26-05 18:53

Pubbert

random gestoord

CJ schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 13:07:
Ook ik vind de IQ op m'n Radeon beter dan die op m'n GF6. Ik stoor me gigantisch aan het feit dat ik echt helemaal zelf moet uitzoeken om de textureshimmering weg te krijgen wat in games zoals World of Warcraft echt enorm irritant is, terwijl op m'n ATi kaart dit gewoon out-of-the-box niet voorkomt. En dan nog lukt het me niet om het helemaal kwijt te raken. :/

Anyway, Alternate Duitsland heeft nu de Asus X800Pro/TD (zonder webcam) te koop staan voor €189! http://www.alternate.de/h...tails.html?artno=JAGV66&. Met webcam is-ie €199. De MSI X800Pro en Powercolor X800Pro zijn daar nu te koop voor €229.

En de Asus X850XT is al te koop voor €299! http://www.alternate.de/h...etails.html?artno=JAGV63& Daarmee is-ie net zo duur als de Asus X800XL.

Vooral mooi dat de X850XT zo in prijs daalt, aangezien deze ong. even snel is als de 7800GT, die voor een prijs van $399 uit gaat komen.

En sjek geef eens (meerdere) bronnen waar uit blijkt dat de IQ van de 6800 serie zoveel beter is dan die van de X800, ik heb ff zitten googlen net, en vond alleen maar reviews waar of de X800 wat beter scoorde of er nagenoeg geen verschil was.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• jimbojansen
het IS bewezen dat ATi er beter uitziet.. was op een review volgens mij van.. anandtech kan ik nu niet opkomen.. maar bij ATi stonden automatisch een paar dingen al aan.. en bij de Geforce niet.. en die kon je ook niet aanzetten dusz dat zegt al genoeg over Geforce.. die willen alleen FPS en geen eyecandy
Hier nog een shimmering probleem, maar dan in een andere flight sim, Falcon 4 Allied Force op een GF6800GT: http://homepage.ntlworld.com/gazwelch/shimmer.mpg Zo ziet het er dus uit. Heel irritant.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Anoniem: 23009 schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 10:18:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Jij zegt hier [rml]Obi-Wan Kenobi in "[ Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic ..."[/rml] dat de 7800GTX vol met bugs zit en dan ga je hier een verhaal houden en voorbeelden geven over allerlei kaarten BEHALVE de 7800GTX. :? :?

Nou ja ok volgens jou kan de 7800gtx geen sli met FarCry. Niet netjes maar met een ATI kaart kun je vooralsnog niet eens SLI doen. Of heb jij al Crossfire spullen thuis liggen.....

Allebei de fabrikanten hebben bugs in allerlei spellen lees de releasenotes van ATI anders ook ns door...

Als jij zegt dat de 7800GTX, die je overigens zelf niet hebt, vol met bugs zit, zeg je eigenlijk dat je dat ding niet moet nemen want je kan geen spel aanzetten zonder dat er iets bugt.
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat dat gewoon bullshit is.
De 7800GTX is een superkaart. Het beste wat nVidia na de geforce 4 serie gemaakt heeft.

Zelf heb ik om diverse redenen een voorkeur voor ATI maar ik koop gewoon obv feiten.

Op onderdelen zal ATI best hier en daar wat puntjes kunnen scoren bij een vgl tussen X850XT en een 7800GTX maar door de bank genomen wordt ATI gewoon zwaar geownd op dit moment. Niet alleen bij een vgl tussen de topkaarten maar over de hele productlijn gezien.

Wie weet kan ATI terugkomen met een uitgebalanceerde R520 reeks maar voorlopig is die niet eens gelaunched.....

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• sjekneck
jimbojansen90 schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 15:00:
het IS bewezen dat ATi er beter uitziet.. was op een review volgens mij van.. anandtech kan ik nu niet opkomen.. maar bij ATi stonden automatisch een paar dingen al aan.. en bij de Geforce niet.. en die kon je ook niet aanzetten dusz dat zegt al genoeg over Geforce.. die willen alleen FPS en geen eyecandy
Het IS pure onzin wat jij nu zegt, er is NIETS bewezen tenzij je het nog over de fx serie hebt. Er is op dit moment niet tot nauwlijks verschil en de enige verschillen die er zijn zijn game afhankelijk. Ik liet Obi-wan zien dat het verhaal ook een andere kant heeft.

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

CJ schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 14:53:
[...]

Dat is puur objectief en uit eigen ervaring ben ik het daar niet mee eens. :Y)

- ook al ga je zitten kutten met texture clamps en negative LOD bias.
offtopic:
Wat een taalgebruik, dat zijn we niet gewend van jou :o :o :o. Slecht voorbeeld voor al die beginnende GoTtertjes ;)

Trouwens, de X800GT is dus eigenlijk de opvolger van de X800SE. Die is volgens mij nergens meer te koop omdat er geen markt voor was, want hij was te duur. Maar zou er dan wel een markt zijn voor de X800GT? Want in feite is het dezelfde kaart op 0,11u , en wil de klant hem kopen dan moet hij toch flink wat beter presteren dan de 9800Pro en de X700Pro, mijns inziens...

[Voor 5% gewijzigd door Jejking op 23-07-2005 16:10]

• sjekneck
Thund3r schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 14:59:
[...]
En sjek geef eens (meerdere) bronnen waar uit blijkt dat de IQ van de 6800 serie zoveel beter is dan die van de X800, ik heb ff zitten googlen net, en vond alleen maar reviews waar of de X800 wat beter scoorde of er nagenoeg geen verschil was.
Je kunt beter aan Obi-Wan vragen naar de feiten, die is er helig van overtuigd dat Ati er veel mooier uitziet ;)
Maar zoals ik in me vorige reactie al duidelijk maakte, het voordeel verschilt per game voor Nvidia en ook voor Ati. Als er iets op dit moment is wat gelijk op loopt is het de IQ wel.

• Niet online
Zie bv dit topic of dit topic of dit topic of dit topic. Kijk in dat laatste topic vooral naar de filmpjes van Joint Operations
Joint Ops filmpjes zijn van mijn hand toen ik in het bezit was van een 6800GT (naast mijn X800). :)

Het shimmerprobleem is voor mij dé reden waarom je mij niet aan een Nvidia kaart krijg. Als dit met de 7800 reeks opgelost zou zijn had ik de kaart waarschijnlijk al gehad, maar het probleem is er gewoon nog steeds.
Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee