[Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 5.398 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23009

oke , maar goed ik hou het wel bij ATi hehe gewoon vanwege me ervaring, ik neem aan dat de X900 serie ook weer beter qua IQ zal zijn als de GF6 serie, kan haast niet anders, ik ben ook een echt ATi fan dus ik hou het wel bij ATi hehe.

maar bedankt voor je info edward2, is wel aangenaam ;) het is toch leuk dat de concurrent eindelijk iets gaat doen aan de IQ, het werd tijd want een beetje concurrentie is altijd wel erg aangenaam, want als er maar 1 merk is valt er weinig te kiezen.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 24-07-2005 03:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86074

Ik heb per ongeluk (toen ik XP etc ... opnieuw geinstalleerd had) ATI 5.7 met CC geinstalleerd. Ja, op zich niet zo'n probleem, maaruh .... ik kan CC niet opstarten. Restart Runtime werkt kennelijk niet.

Is het afhankelijk van een andere service of zo?

Er is nog iets vreemds namelijk, hij onthoudt bijvoorbeeld geen eerder ingevoerde gebruikersnamen bij diverse web-logins, op zich geen probleem, maar ik dacht dat dat alleen zo was, als je een bepaalde service stop zette.

Ik wil alleen ff mijn videosettings op mijn voorkeur zetten, en ja, dat gaat niet nu ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-04 16:35
Anoniem: 86074 schreef op zondag 24 juli 2005 @ 09:16:
Is het afhankelijk van een andere service of zo?
heb je .NET geinstalleerd? je vindt de instalatieinstructies op de site van ATi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-05 12:47
Ik heb zelf ook een 6800 GT gehad. Ik vond de kaart alleen niet super veel sneller worden toen i op 450-1180 liep. voor me gevoel was de X800 pro @ 580-1120 net zo snel of sneller in bepaalde titels.

Daarbij vond ik de drivers niet prettig. Ik heb vroeger ook altijd GF gehad alleen toen ik de IQ zag van de Radeon ben ik voor de R200 ( 8500 ) Gegaan.

De IQ maakt nu niet veel meer uit. Zelf ben ik nu ook een beetje ATi fan vooral sinds de R200 en de R300. De R420 vond ik een beetje jammerlijk. Ik had er iets meer van verw8t. Maar ik hoop dat de X900 het goed gaat maken en vooral de R600.

Maar ik vraag me nu af hoe het zit met die G80. Ze zeggen dat die ook unified shaders gaat krijgen. Maar dan vraag ik me af hoe die gaat presteren tov de R600. Ze moeten de hele chip omgooien. En ATi heeft gewoon al een werkende R500 Xenos op die techniek. Dus ik vraag me af hoe de prestatie word. En of ze het wel halen om de G80 al over een jaar te inroduceren. Kan nog spannend worden :)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oeLangOetan schreef op zondag 24 juli 2005 @ 10:00:
[...]

heb je .NET geinstalleerd? je vindt de instalatieinstructies op de site van ATi
Yup, via de windows update bedoel je toch? Ik heb alles t/m SP2 geinstalleerd (updates included).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:07

Bever!

3

Anoniem: 86074 schreef op zondag 24 juli 2005 @ 12:09:
[...]

Yup, via de windows update bedoel je toch? Ik heb alles t/m SP2 geinstalleerd (updates included).
had hetzelfde, ook alle updates en sp2.
gewoon .net installer nog een keer gedraaid en toen werkte het ineens wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bever! schreef op zondag 24 juli 2005 @ 12:13:
[...]

had hetzelfde, ook alle updates en sp2.
gewoon .net installer nog een keer gedraaid en toen werkte het ineens wel :)
Heeft geen zin gehad .... heb maar even een herinstall gedaan .... nu niet de versie met de CC ;).

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 86074 op 24-07-2005 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Wat interessante aankomende events waar ATi ook ter plaatse zal zijn:
SIGGRAPH 2005 - 31 juli t/m 4 augustus
Architecting the Future

SGI and ATI look beyond today's top graphics products and provide insight into their near-term and long-term product plans, highlighting opportunities for users and developers to get a jump on tomorrow's problems with the latest scalable computing and visualization technology.
http://www.siggraph.org/s...?f=conference&p=exhibitor
ATi Technologies Australia Launch Event: 26 Augustus

This event is for channel and media showcasing the latest in graphic card technology from ATI Technologies.

Day 1 - (26th August) Trade Only

Day 2 - (27th August) Open to General Public
http://www.sydneyshowgrou...tDetail&ID=86&SectionID=1

Wat zou er gelaunched worden? Hardlaunch CrossFire en wie weet R520?

En ook heel interessant is dat ATi zelf een Game Developer Conference organiseert op 6 en 7 September, een week nadat de officiele Game Developer Conference Europe is gehouden. Ongetwijfeld zal R520 zich op een van deze data aan de wereld voorstellen.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

CJ schreef op zondag 24 juli 2005 @ 13:55:
[Data waarop ATi ter plaatse zal zijn]
Ik kan nu al niet wachten >:) :9~ . Maar met de negatieve nieuwsberichten van de afgelopen tijd denk ik: Forget a Hard Launch of R520... Maar misschien gebeurt het toch ook weer wel, want... 3% R520-silicium werkend na DRIE re-tapeouts!?! Sorry, dat gaat er bij mij niet in.

Conclusie: stay positive, and look at the (near) future! :) :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
Jejking schreef op zondag 24 juli 2005 @ 16:38:
[...]

Ik kan nu al niet wachten >:) :9~ . Maar met de negatieve nieuwsberichten van de afgelopen tijd denk ik: Forget a Hard Launch of R520... Maar misschien gebeurt het toch ook weer wel, want... 3% R520-silicium werkend na DRIE re-tapeouts!?! Sorry, dat gaat er bij mij niet in.

Conclusie: stay positive, and look at the (near) future! :) :z
btw niemand produceerd met yields van 3%, het minimum is waarschijnlijk iets van 33% zelf voor de nv40 (in het begin) en de nv30 was het zeker meer dan 30%... hoe ze erbij kwamen daar bij vrnews ik weet niet niet, maar ze worden daar gevaarlijk pro nvidia :s; misschien heeft nvidia een controleerbare inq gevonden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Er gaat nu weer een hardnekkig gerucht de ronde dat het toch 32 pixelpipelines zijn en dat de yields daarvan - zoals een eerder gerucht vermeldde - inderdaad slecht waren en dat R580 de kaart zou zijn met 32 pipes aan het einde van het jaar ( - still on track - ). Volgens deze geruchten zouden R520XT en XT PE 24 pipes kaarten zijn (16 ROPs) op 500 Mhz en de R520Pro een 16 pipes kaart. Wat betreft prestaties zit de 24 pipes XT ongeveer op gelijke hoogte zitten als de G70. De XT PE zou achter de hand worden gehouden als troef tegen een eventuele 7800U. Waar het nu vooral om zou gaan is IQ, bv nV met Transparency AA en ATi met HDR AA.

Leuk he al die geruchten? :Y)

Volgens mij gebeurt er op 26/27 augustus in ieder geval wel wat spannends aangezien zelfs GeCube iets op hun site heeft staan: http://www.gecube.com/support-events-detail.php?id=321 Het kan natuurlijk ook zijn dat GeCube hun CrossFire kaarten lanceert.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
32 pipes voor de R580, die geruchten gaan toch al lang de ronde?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733

Als R520 tóch een 32pipe design zou zijn kan je mij niet vertellen dat ze niet stiekum wat wafertjes
opzij leggen met 8 goed werkende quad chippies. :P Kaart zal alle-jezus-duur kosten maar die paar die ze hebben zullen als warme broodjes over de toonbank gaan. :)

http://rage3d.com/board/showthread.php?t=33823522

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Wat is er zo speciaal aan een 32 pipe design, pipes kan je altijd toevoegen. Het gaat erom of ze nu gebruikt gaan worden of niet :p

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Sapphire X850XT PE Crossfire edition master card

Afbeeldingslocatie: http://www.theinquirer.net/images/articles/smaster.JPG

Sapphire X850XT PE Crossfire edition slave card – regular card.

Afbeeldingslocatie: http://www.theinquirer.net/images/articles/sslave.JPG

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145550

Ik hoop dat iemand me kan helpen met het zoeken naar een budgetkaart om Battlefield 2 te kunnen spelen. Mijn Nvidia Ti4400 mag niet met dit spel dus ik ben nvidia zat :(

Ik heb een krap budget en zoek een tweedehands AGPtje van dik 100 euro of zo

Is ergens een leuke site waar ik makkelijk de snelheid van de kaarten kan zien.
Is de 9600 pro b.v. sneller dan de X700 pro ??
En is 256MB nou echt overkill ??

edit
handige site gevonden

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 145550 op 24-07-2005 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Tussen de master en slace kaarten lijkt maar 1 verschil te zijn: 2 connectors (gele en witte) op het einde van de kaart. Waarvoor zijn ze ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:44
@ Phuncz:
-Gele connector is video-in connector.
-Witte connector waarschijnlijk fan aansluiting
-Op de plaats van de tv-out zit er een nieuw chipje onder het plastic. Die zorgt voor de koppeling.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Dat is niet het verschil hoor... die gele uitgang is gewoon de composite video-in connector die je op alle ViVo kaarten ziet. En die witte is geloof ik extra stroom voor een cooler..

Het verschil zit hem in de uitgangen. Wat 2x een DVI uitgang lijkt te zijn op de mastercard, blijkt in feite 1x DVI en 1x DMS te zijn. De DMS poort is aangesloten op de Compositing Engine die het signaal naar de DVI poort stuurt.

Hier zie je het beter.
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/video/ATI/crossfire/launch/Crossfire_R480.png

En zo werkt het.
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/video/ATI/crossfire/launch/CrossFirememory.png

Het verschil zit dus niet in de gele en witte connector. ;)

Edit: net een minuutje te laat gepost. :+

[ Voor 4% gewijzigd door CJ op 24-07-2005 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Aha that explains :)
Nu er eigenlijk verschillende sites gemeld hebben dat een Crossfire moederbord niet nodig is en dat het succesvol werkt met zowat elke X-serie kaart, is het nut ervan ook gezakt. Enkel dan dat er betere FSAA en AF settings gekozen kunnen worden en dat meer crossfire modes gekozen kunnen worden. Klopt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Eh nee, je hebt de master card nodig, omdat die een chip bevat die de gerenderde beelden samenvoegt, of ben ik mis?

En crossfire werkt op elk moederbord dat 2x PCI-E x16 sloten heeft.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Wat Hacku zegt klopt. De SuperAA modes zijn niet afhankelijk van een CrossFire moederbord. Dit zou ook gewoon op bv een Intel 955X mobo moeten werken en eventueel ook op een nForce4 mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Aha, en met een crossfire mobo was het zelfs mogelijk niet-crossfire "enabled" cards van de X-serie in crossfire mode te laten samenwerken, klopt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Je bedoeld bv de X700 serie en X300 serie?

Daarvoor zou je niet per se een CrossFire mobo nodig moeten hebben. Maar belangrijker is.... deze combo's laten alleen maar de helft zien van de gerenderde plaatjes, dus de beelden gerenderd door 1 videokaart - namelijk de kaart waarop je monitor is aangesloten.

CrossFire werkt via de drivers. Als je twee X700's aansluit dan ziet Catalyst dat en activeert CrossFire. Maar aangezien deze kaarten de Compositing Engine - de chip die de beelden van master en slave bij elkaar voegt - missen, zal je dus maar de helft van de gerenderde frames zien.

De performance gaat er wel op vooruit, maar daar heb je niet zo veel aan als je maar de helft van de frames ziet. Het is echter wel een teken dat CrossFire zou kunnen werken op deze kaarten wanneer deze voorzien zouden worden van een Compositing Engine.

Overigens kan het wel zijn dat SuperAA werkt met X700s, X300s of twee slave kaarten. SuperAA werkt namelijk via de PCIe bus en nog niet via de Compositing Engine. Men vermoed echter dat dit in de toekomst gaat veranderen en wel via de Compositing Engine gaat gebeuren ivm snelheidsboost.

Dan iets anders. Op de Sapphire pagina zijn nog meer persfoto's verschenen van CrossFire moederborden en CrossFire kaarten: http://www.sapphiretech.com/media/product.asp?prod=106

[ Voor 8% gewijzigd door CJ op 25-07-2005 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
CJ schreef op maandag 25 juli 2005 @ 11:23:
Overigens kan het wel zijn dat SuperAA werkt met X700s, X300s of twee slave kaarten. SuperAA werkt namelijk via de PCIe bus en nog niet via de Compositing Engine. Men vermoed echter dat dit in de toekomst gaat veranderen en wel via de Compositing Engine gaat gebeuren ivm snelheidsboost.
Ik denk niet dat de Compositing Engine in staat is om de correcte AA berekeningen te doen, vandaar dat hij niet gebruikt wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

oeLangOetan schreef op maandag 25 juli 2005 @ 11:30:
[...]

Ik denk niet dat de Compositing Engine in staat is om de correcte AA berekeningen te doen, vandaar dat hij niet gebruikt wordt
Want?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Persoonlijk denk ik wel dat-ie gebruikt gaat worden, puur en alleen om het samenvoegen van de twee beelden te versnellen. En deze quote van D.B. doet hetzelfde vermoeden:
At the moment SuperAA is the only mode that doesn't use the compsoite engine - the data is passed from the slave board to the master via PCI Express and blended on the graphics chip. It is intended that at sometime in the future SuperAA could/will use the composite engine for a bit of a performances increase, but currently it doesn't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
De chip is niet eens door ATi gebouwd, het toepassen van een AA algoritme is ook niet zo eenvoudig als het samenvoegen van 2 beeldjes zoals bij de scissor of tiled mode, daarom denk ik ook dat ATi de AA mogelijkheden van hun GPU nodig heeft om deze uit te voeren.

/edit
ik ga me wat meer specifieren, ik denk niet dat het mogelijk is voor de modusen 10x en 14x
Afbeeldingslocatie: http://www.beyond3d.com/reviews/ati/mvp/images/aamodes.gif

[ Voor 19% gewijzigd door oeLangOetan op 25-07-2005 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Bij Alternate.de is de Asus X850XT PE AGP nu te koop voor €333! En de X850XT - die vaak zonder problemen XT PE snelheden haalt - is er dus al voor €299. ATi heeft de X850XT nu dus scherp geprijst met het oog op de komende GF7800GT (20 pipes voor €399). Verdere prijsdalingen (ook bij andere winkels) zullen in de komende paar weken geen vreemd verschijnsel zijn.

Nu nVidia ook de AGP kaarten in de uitverkoop heeft gegooid, is het echt de ideale tijd te geworden om op te waarderen wanneer je nog een AGP systeem hebt met een snelle CPU..

Kort overzichtje van de prijzen van www.alternate.de:

AGP kaarten:
Asus X850XT PE: €333
Asus X850XT: €299
Asus X800Pro: €189

Ter vergelijking de PCIe kaarten:
Sapphire X850XT: €379
ATi Radeon X800XT: €299
GeCube X800XL Heatpipe: €279
Gigabyte X800 256MB: €199
Gigabyte X800 128MB: €179

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:07

Bever!

3

cj zal zich wel ff achter de oren krabben, nu je net een 6800gt gekocht hebt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-05 19:02
Bever! schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 07:33:
cj zal zich wel ff achter de oren krabben, nu je net een 6800gt gekocht hebt :D
Dat blijf je altijd houden, vele 7800GTX eigenaren zullen ook wel gaan balen bij de introductie van de R520 en nV's antwoord daarop.

specs desktop | specs laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Valt wel mee hoor. Ik zie dit slechts als tijdelijk kaartje tot de R5x0 er is. Over de prijs kan je niet klagen en hij overklokt gemakkelijk naar Ultra snelheden. De performance is goed, alleen het feit dat je hier meer moeite moet doen om de IQ te behalen die je wilt - en het soms nog niet eens lukt - is erg vervelend en doen me terug verlangen naar een Radeon in m'n gamersbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkovic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-04 12:50
Ik zit in hetzelfde schuitje... had net een 6800 ultra golden sample gekocht van gainward, en nu dit...

ik wilde het hier ook komen melden over die prijzen bij alternate.de ... maar schijt! Ik heb 'm gewoon besteld en mijn 6800 ultra op ebay gezet (van de week al, was sowieso van plan een x850 xt te gaan halen). PS als mensen geinteresseerd zijn, er staat geloof ik maar 1 ultra op de hele NL-ebay, dus hijs makkelijk te vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkovic
geen edit mogelijkheid? zal wel aan mijn noobheid liggen... maar ja...

wat is het verschil tussen een gewone X850 of een RX850 of AX850 ... of is dat gewoon iets doms zodat asus of msi ofzo iets anders hebben dan anderen en eigenlijk boeit het gewoon niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
The Inq heeft wat voorlopige cijfers te pakken gekregen van Mercury Research.

Totaal marktaandeel:
Intel 43% - blijft gelijk
ATi 26% - blijft gelijk
nVidia 16% - 2% gezakt

Discrete graphics (dus losse verkoop):
ATi 56% - licht gestegen
nVidia 41% - blijft gelijk

Ik had niet verwacht dat ATi zou stijgen. Maar blijkbaar hebben ze het toch geflikt.
Bron: http://www.theinq.net/?article=24900

Daarnaast heeft ATi weer twee nVidia PR managers weten in te lijven. In April hadden ze al de PR Managers van zuid Europa weten in te lijven. Nu zijn de PR managers van Frankrijjk - Dimitri Granovski, voorheen nV PR France - en Maryline Merlier - die bv verantwoordelijk was voor de campagnes van nV in Parijs (GF7800GTX launch) - ingelijfd. Maryline heeft nV vorige week verlaten voor ATi, en dat terwijl ze die week er voor nog flink met David Kirk heeft zitten lobbyen. Het lijkt er op dat ATi zich een sterkere positie in Europa wil verschaffen.
Bron: http://www.theinq.net/?article=24898

@ Frenkovic, het zijn gewoon allemaal X850s alleen Asus noemt hun type AX850 en MSI RX850. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 23:32

edward2

Schieten op de beesten

CJ schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 13:14:
alleen het feit dat je hier meer moeite moet doen om de IQ te behalen die je wilt - en het soms nog niet eens lukt - is erg vervelend en doen me terug verlangen naar een Radeon in m'n gamersbak.
Je moet ook eens op andere zaken letten bij het IQ, zie jij mipmap lijnen in bv UT2004 met je Radeon(de X800 had dit zelfs met de hoogste IQ-instelling, ik kreeg ze iig niet weg) met de 6800/7800 en mipmap opt. uit zijn ze zo goed als weg, iig gefliterd

Vergelijk de AF bij glooiende lanschappen bij kleine hoeken, de 6800/7800 doet die kleine hoeken beter.

De 6800 heeft idd wel 1 vervelende shimmeringbug, op middelgrote afstand van het "camerastandpunt" de 7800 pakt dit beter aan, maar weg is het niet helemaal.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-04 17:52
Nu hopen dat ze ook in Nederland!! goedkoper worden!! :( soms begin ik echt de pest aan Nederland te krijgen... in duitsland is het al zon bijna 100 euro goedkoper!!!.. dusz drm mijn vraag.. hebben jullie goede "herinneringen" met duitsland?!.. en bijv garantie.. zou ik het dan naar de nederlandse alternate kunnen sturen... (jah die bestaat :P ) alleen daar zijn de Nvidia's in de aanbieding die ik niet wil :P al vast bedank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
CJ schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 13:14:
Valt wel mee hoor. Ik zie dit slechts als tijdelijk kaartje tot de R5x0 er is. Over de prijs kan je niet klagen en hij overklokt gemakkelijk naar Ultra snelheden. De performance is goed, alleen het feit dat je hier meer moeite moet doen om de IQ te behalen die je wilt - en het soms nog niet eens lukt - is erg vervelend en doen me terug verlangen naar een Radeon in m'n gamersbak.
Mmmh, ik kan niet zeggen dat ik daar last van heb met m'n 7800GTX. Performance is steengoed, IQ is geweldig. Ondanks dat ik toch net iets liever een Radeon in m'n bak had zitten volstaat deze kaart de komende jaren prima :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Ik zeg ook niet dat de IQ slecht is. Ik zeg alleen dat de IQ niet aan mijn persoonlijke eisen voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik vraag me nu echt af wat de R520 gaat worden. Nu is het ineens weer een 24 pipe zonder extra alu's en op 500 mhz. Wel erg laag voor een 0.09 low K dit kan makkelijk 600 zijn lijkt mij.

Zo meteen is het gewoon weer een R420 met iets meer IQ tweaks en verders geen verbetering in peformance als hij ook 16 pipes heeft en gelijke clocks. Zou wel jammer zijn :)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkovic
jimbojansen90 schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 15:13:
Nu hopen dat ze ook in Nederland!! goedkoper worden!! :( soms begin ik echt de pest aan Nederland te krijgen... in duitsland is het al zon bijna 100 euro goedkoper!!!.. dusz drm mijn vraag.. hebben jullie goede "herinneringen" met duitsland?!.. en bijv garantie.. zou ik het dan naar de nederlandse alternate kunnen sturen... (jah die bestaat :P ) alleen daar zijn de Nvidia's in de aanbieding die ik niet wil :P al vast bedank :)
ik koop vaak bij Cash and carry, hiq en bora-computer in duitsland (ik woon 15 minuten van aken af) en daar heb ik nooit problemen mee gehad, verzending is 10 euro naar NL dus daarvoor hoef je het ook niet te laten! Enige nadeel is dat het verzenden een weekje ofzo kan duren (dus ook een week heen en een week terug extra als er iets mis mee is!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Astennu schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 16:43:
Ik vraag me nu echt af wat de R520 gaat worden. Nu is het ineens weer een 24 pipe zonder extra alu's en op 500 mhz. Wel erg laag voor een 0.09 low K dit kan makkelijk 600 zijn lijkt mij.

Zo meteen is het gewoon weer een R420 met iets meer IQ tweaks en verders geen verbetering in peformance als hij ook 16 pipes heeft en gelijke clocks. Zou wel jammer zijn :)
We hebben idd al alle mogelijke opties voor de R520 gehoord. Gewoon afwachten :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
Frenkovic schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 16:44:
[...]

ik koop vaak bij Cash and carry, hiq en bora-computer in duitsland (ik woon 15 minuten van aken af) en daar heb ik nooit problemen mee gehad, verzending is 10 euro naar NL dus daarvoor hoef je het ook niet te laten! Enige nadeel is dat het verzenden een weekje ofzo kan duren (dus ook een week heen en een week terug extra als er iets mis mee is!)
ok tnx.. dan ga k maar gouw even bestellen :D , maar heeft iemand zelf ervaring met alternate.de want ik kan nergens vinden dat ze in NL leveren.. :S ..

[ Voor 10% gewijzigd door jimbojansen op 26-07-2005 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Hi there

To be short and breif I have this information which is accurate and from the main cheeses at ATI, it is NDA but I am not under NDA as such so can give you some info:-

Crossfire working motherboards, graphics cards (X850 XT & X800 XT) available early September.

R520 which will be released in Platinum 512MB (9000 on 3D Mark 2005) available end of September but severe allocation issues, the willy waving product as ATI put it, but not easily available. Plus 512MB means a £450+ price area ish, I have pleaded with ATI to release a 256MB version so I hope they listen, but due to yield rates they may stick to 512MB for ultimate high-end as such. Same as G70, 24 pipelines, approx 520MHz core and 1.4GHz memory.

More readily available at end of September will be the non platinum which will no doubt perform identical to a 7800GTX, 24 pipelines, 500MHz core and 1.3GHz memory expect. Still only 512MB, but again pleaded for a 256MB version, lets keep our finger crossed.

There will also be lower end 16 pipeline version too, no doubt called Pro's.....

So ATI will have a product by end of summer, it has no real performance advantage over the 7800GTX, except for the Platinum edition which will be so severe on availability it will have a £500+VAT price. Obviously R5xx series adds SM3.0 to the lineup and other features NV cards have...

What ATI will rely on is their Crossfire out performing SLi.

Then expect NVIDIA to release a 7800 Ultra in October to beat the Platinum that ATI release. NVIDIA will do their best to stay on top. As NVIDIA are using the 0.11 process they have much better yield rates. Wheras ATI are on a newer 0.09 process which means yields rates to begin with are poor but with time this will improve and when it does ATI cores will overclock like champions, but expect that around R580 time which is Jan/Feb next year which is when NV's new botty kicker cores will show face.

So there you have it, those who have gone ahead with buying 7800GTX you've not lost out and you will no doubt not change your cards for ATI's new one and anybody thinking to buy its clear 7800 GTX is a safe buy
Weer een kaart die dadelijk nauwelijks te krijgen is voorlopig?

http://forums.overclocker...p?t=17446022&page=2&pp=66

[ Voor 5% gewijzigd door edward2 op 26-07-2005 17:14 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik denk dat je hier de plank heel erg misslaat, want ik vermoed dat als ATi dezelfde grap zou uithalen als met de R420, dat ze dan (in het ergste geval) het bedrijf kunnen opdoeken, of in ieder geval héél veel marktterrein zullen verliezen aan Nvidia, tot totale dominantie aan toe.

Want de R420/430/480 hebben nog het voordeel dat ze razendsnel zijn en (tenminste tot de prijzenslag van nu) heel erg veel waar voor hun geld boden. Als de R520 opnieuw achter zou lopen qua features (dus ook qua IQ) en de performance van de G70 niet haalt, kunnen ze het schudden. ATi zet nu dus alles op alles om een compleet mogelijke kaart op de markt te zetten die álles verpulverd, qua kloksnelheden, prestaties, overclockability, stroomverbruik, en features.

Conclusie: ik denk dus dat je het R420-déja-vu-scenario uit je hoofd mag zetten (gelukkig :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)

Ik denk dat je er met 100% zekerheid wel op kunt wedden dat de performance vooruit gaat. Hoe verklaar je anders dat zowel Alan Wake als Prey (D3 engine) op de R520 geshowcased zijn tijdens de afgelopen E3 en niet op een X850XT PE?

Ik zou me verder niet te druk maken om de kloksnelheden en architecture. Wat maakt het uit als het gewoon een opgepoetste R420 is? Als het nieuwe features ondersteunt zoals SM3 en snelheid heeft, dan was het wat mij betreft een opgepoetste R200... dat maakt me dus echt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
edward2 schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 17:12:
[...]

520Mhz core voor de R520. Toeval? ;)

Leuk commentaar van DB: "I know which bin I would put that one in."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkovic
jimbojansen90 schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 16:57:
[...]

ok tnx.. dan ga k maar gouw even bestellen :D , maar heeft iemand zelf ervaring met alternate.de want ik kan nergens vinden dat ze in NL leveren.. :S ..
Als je gewoon een account aanmaakt en Niederlande selecteerd, dan moet je de gewone DE post bij je bestelling selecteren en in je confirmation mail krijg je dan te zien dat het 10 euro kost om naar nederland te sturen...

maar net kom ik erachter bij die winkel wat ik net dus zei, bij mij 15 minuten van huis in aken:

http://www.hiq24.de/produ...Path=264&products_id=3148

daar issie zelfs nog 4 euri goeiekoper! Dus ik heb 'm net gereserveerd en ga 'm morgen over overmorgen even oppikken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cold Shadow
  • Laatst online: 16-02-2024
Ik word gek van al die AGP aanbiedingen, wanneer gooien ze nou die pci-express kaarten in de uitverkoop dan kan ik eindelijk ook upgraden.

Cold shadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

CJ schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 18:00:
[...]

Bedoelt hij dat deze info in de afvalbak kan ?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05 19:28
Cold Shadow schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 19:09:
Ik word gek van al die AGP aanbiedingen, wanneer gooien ze nou die pci-express kaarten in de uitverkoop dan kan ik eindelijk ook upgraden.
Ik ook heb nogn iet zo lang een 800XL agp, bijna nog niet mee gegaimed en nu dus 850XT voor dezelfde prijs :S maar ja zo gaat dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-05 20:20

Apoca

Array Technology Industry

Ja en dat wat hier stond was al eens gemeld 1 pagina eerder :+

[ Voor 79% gewijzigd door Apoca op 26-07-2005 20:14 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
edward2 schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 19:47:
[...]

Bedoelt hij dat deze info in de afvalbak kan ?
De enige bin die ik ken is de trashbin. Dus grote kans van wel.

Was Gibbo ook niet degene die zei dat een 7800GTX SLi 22K zou scoren in 3DM2K5? En was hij ook niet degene die zei dat hij wel onder NDA stond bij de 7800GTX en nu ineens staat hij niet onder NDA bij ATi? :? Volgens mij wil gewoon hij graag van z'n voorraad 7800GTX'n af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CJ schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 18:00:
[...]

520Mhz core voor de R520. Toeval? ;)

Idd als dit waar is is het over en uit voor ATi. De XT PE moet tov de Ultra van nvidia staan. Als hij daar voor onder doet is het gebeurt. Dan heeft ATi gewoon de slag verloren. Een kaart die slecht te krijgen is en niet eens sneller dan die van de concurentie.

520 core is te wijnig de huidige X850 XT PE draait al meer. en dat is 0.13 U Lok K dus 0.09 Low K moet zal toch echt hoger kunnen zekers 600+. Dus ik geloof dat verhaal niet. ATi heeft al genoeg kommentaar gehad op hun X800 XT PE die niet te krijgen was dus dat zullen ze geen 2e keer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
MHz zegt niet alles, ATI heeft wss heel wat met de pipes gedaan.
En 600MHz kan dan wel gehaald worden door de samples, maar misschien is het te hoog voor massaproductie. En zoals ik eerder al zei, we hebben alle mogelijke opties reeds gehoord, laten we nu gewoon rustig afwachten :)
edward2 schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 17:12:
[...]

9000 punten in 3D mark 05, dat haalt een 7800GTX op 500MHz ook, we weten dus al ongeveer hoe de ultra zal zijn. (geen 32 pipes dus, 24 @ 500MHz & dual slot koeler)

[ Voor 74% gewijzigd door XWB op 26-07-2005 20:43 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Wat Hacku zegt in z'n eerste zin vat precies goed alles samen. Mhz zegt niet zo veel meer. Kijk eens naar Intel en AMD.

Als ATi per pipe meer werk weet te verrichten dan de vorige generatie - wat goed mogelijk is gezien een aantal geruchten - dan kan 500 Mhz ruim voldoende zijn om goed te kunnen concurreren met een G70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CJ schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 20:47:
Wat Hacku zegt in z'n eerste zin vat precies goed alles samen. Mhz zegt niet zo veel meer. Kijk eens naar Intel en AMD.

Als ATi per pipe meer werk weet te verrichten dan de vorige generatie - wat goed mogelijk is gezien een aantal geruchten - dan kan 500 Mhz ruim voldoende zijn om goed te kunnen concurreren met een G70.
Neeh dat heb ik hie rook wel meerdere maken neer gezet. Alleen dan toch als je al ziet dat de huidige X850's 700 core halen met een stock cooler en een v-modje. Dan moeten deze kaarten dat ook wel kunnen :) En waarom zouden deze kaarten zo'n productie problem hebben en de Xenos R500 niet ? die heeft 48 pipes en is ook een stuk ingewikkelder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagNiDude
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-11-2023
De nieuwe Omega Catalyst drivers zijn uit!

Angel Trinidad heeft zojuist nieuwe Omega drives voor ATi Radeon videokaarten uitgebracht en deze versienummer 2.6.53 meegegeven.
De drives zijn gebaseerd op de onlangs uitgebrachte versie 5.7 van ATi's Catalyst-drivers en hebben ook een aangepaste versie van ATi Tray Tools aan boord. Het changelog van deze release ziet er als volgt uit:

What's New in Omega Drivers?

* Version number 2.6.53
* Based on the Catalyst 5.7 Official drivers.
* Added new installation option to load ATT at startup.
* Added some custom profiles at different quality settings for ATT.

What's new for ATI Tray Tools?

* Version number 1.0.3.720
* Added new options into Game Profiles. Direct3D9 tweaks. Using this tweaks you can override some hardware information about your video board.
* Added support for SMARTGART. Look in "Hardware" menu. (SMARTGART service must be installed and enabled!)
* Added 5 new hotkeys for manual overclocking GPU and Memory by 1 step up or down.
* Added new tweaks databases Video Acceleration settings and Display Tweaks.
* Added Default buttons for Standard Tweaks window, Direct3D and OpenGL Tweaks.
* Added options to execute applications when entering 3D mode and when leaving it.
* Updated Shared Memory. Now FPS counter is included in global ATT Shared Memory.
* Improved command line support. Added command line options:
o /LD3D [name of profile] - load Direct3D (or 3D in Control Center mode) profile
o /LDGL [name of profile] - load OpenGL profile
o /LDOV [name of profile] - load Overclocking profile
o /LDTV [name of profile] - load Display/TV profile
o /LDGP /LOADGAME [name of profile] - load Game Profile (If ATT is already started /EXIT command line parameter has no effect)
o /RSTCLK - reset clocks to default values
o /EXIT - Exit from ATT
* Fixed bug when TV Properties Tab doesn't visible with extended desktop mode. Now TV Options will be accessible all times, even if you don't have TV attached to the board.
* Updated screenshot system. Added support for JPG/PNG file creating. Screenshot without active game always will be saved as BMP.
* Fixed broken support for temperature monitoring and fan control for ASUS 9800XT boards.
* Improved OSD rendering in situation when game clipped part of screen with ViewPort.
* Fixed error with hotkeys (Hide/Show FPS/FlashOSD)
* Updated Advanced Tweaks editor
* Updated "No overclocking" mode. If you Radeon doesn't supported by ATI Tray Tools (IGP series) you can disable all overclocking functions in atitray.ini. Set opt_disable_ovr value to 1. In this mode all modules depended on GPU and Memory clocks will be disabled. For example Overclocking, hardware monitoring, Auto 2d/3d Overclocking and so on. But you still can use all other functions!
* Fixed wrong OSD color calculation for some old Direct3D (D3D 7/6/5) games.

downloadlink:

http://www.omegadrivers.net/ati/win2k_xp.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
die 5.7 omega's ga ik morgen meteen downloaden.

Kben benieuwd of die OSD bug in wow nu ook weg is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:30

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

heb een AGP x850 xt pe op de kop weten te tikken van ASUS maar die flauwerik wil enkel de asusdrivers van cdrom of die van hun site installeren, nu was het me gelukt om de omegas te installeren, en ga deze update ook weer installeren.

Krijg vreemde errors over INF die niet gevonden kunnen worden en standaard Cat's are No Go.

Zijn de Omega's ook met het CCCenter uitgebracht, de traytools zijn handig ivm temp reading and fan override, want deze miste ik ook in atitool?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Astennu schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 22:27:
[...]

Neeh dat heb ik hie rook wel meerdere maken neer gezet. Alleen dan toch als je al ziet dat de huidige X850's 700 core halen met een stock cooler en een v-modje. Dan moeten deze kaarten dat ook wel kunnen :) En waarom zouden deze kaarten zo'n productie problem hebben en de Xenos R500 niet ? die heeft 48 pipes en is ook een stuk ingewikkelder.
Je vergelijkt hier twee totaal verschillende architecturen met elkaar (Xenos vs R520). En ook je vergelijking tussen R480 en R520 is oneerlijk -> 0,13u + lowk met 160 mln transistoren vs 0,09u + lowk met 300 mln (of misschien zelfs wel meer). Oud productieproces vs Nieuw productieproces.

Het is dus logisch dat de X850 serie sneller klokt, want dit is een refresh van de R420 die getweaked is om hogere kloksnelheden te halen. Bij de stap R480 naar R520 zie je een verdubbeling van het aantal transistoren. Een R480 op 0.09u zou volgens mij met gemak die snelheden moeten kunnen halen die jij graag wilt zien.... maar als je daarnaast ook nog eens SM3.0 en andere leuke interne tweaks moet toepassen zoals bij R520, dan wordt je core dus groter en moet je weer een klein beetje inboeten op snelheid.

Oh ja, Xenos heeft geen 48 pipes. Je zou het kunnen omschrijven als 3 dikke pipes met elk 16 ALUs, dus een totaal van 48 ALUs voor vertex- en pixelshader processing. De huidige serie heeft 16 'dunne' pipes met elk 2 ALUs + 6 aparte vertexshaders. En wie zegt dat er geen problemen zijn met Xenos? Die is ook nog niet in massa productie gegaan... en ATi heeft hier verder weinig mee te maken. Ze hebben het ontwerp afgeleverd. Microsoft regelt de productie verder zelf met TSMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

CJ schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 20:34:
[...]

Was Gibbo ook niet degene die zei dat een 7800GTX SLi 22K zou scoren in 3DM2K5? En was hij ook niet degene die zei dat hij wel onder NDA stond bij de 7800GTX en nu ineens staat hij niet onder NDA bij ATi? :? Volgens mij wil gewoon hij graag van z'n voorraad 7800GTX'n af.
Ja dat weet ik nog wel, dat spreekt iig niet in het voordeel van z'n geloofwaardigheid.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_G
  • Laatst online: 12-02-2023
Ik heb in duitsland een bij alternate.de (die vertouw ik dus wel) een x800 pro met 256 mb gddr3 geheugen gezien voor 189 euro!. http://www.alternate.de/h...rue&artno=JAGV66&#tecData Volgens mij is dit een betere deal dan de 10 euro goedkopere 6800GT met 'traag' 128 mb 6800LE geheugen bij de nederlandse alternate.
De ouders van een vriend van mij wonen in duitsland, dus het verzenden wordt ook geen probleem aangezien hij regelmatig een weekendje (met de auto) naar zn ouders gaat. Nu vroeg ik mij af:

1. is de rest van mijn systeem geen (grote) bottleneck, en trekt de voeding het?

Athlon xp-m 2400 (barton) op 11x200 = 2200Mhz = 3200+
2x 512 mb (dual channel) ddr cl2,5 @ fsb snelheid (dus gewoon DDR400). Meer geheugen is geen optie, want dan moet ik OF 2x 1gb kopen OF mn dual channel opgeven.
Asus a7n8x-e
2x sata hdd
360 watt voeding uit een chieftech kast.
ati 9500pro (die gaat er dus uit. Iemand interesse?;))
en nog wat overig grut (3x 80mm casefan @ 7 volt, dvd-rw, dvd, fdd)

2. de pro heeft 12 pipelines terwijl de xt er 16 heeft. Beide hebben ze een R420 core. Is dit te unlocken? Ik kon hier na een (misschien te korte) zoektocht op got niets anders over vinden dan dat het moeilijk gaat. (hoezo moeilijk??) iig geen 18 delen zoals voor het unlocken van de 6800le ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CJ schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 00:51:
[...]

Je vergelijkt hier twee totaal verschillende architecturen met elkaar (Xenos vs R520). En ook je vergelijking tussen R480 en R520 is oneerlijk -> 0,13u + lowk met 160 mln transistoren vs 0,09u + lowk met 300 mln (of misschien zelfs wel meer). Oud productieproces vs Nieuw productieproces.

Het is dus logisch dat de X850 serie sneller klokt, want dit is een refresh van de R420 die getweaked is om hogere kloksnelheden te halen. Bij de stap R480 naar R520 zie je een verdubbeling van het aantal transistoren. Een R480 op 0.09u zou volgens mij met gemak die snelheden moeten kunnen halen die jij graag wilt zien.... maar als je daarnaast ook nog eens SM3.0 en andere leuke interne tweaks moet toepassen zoals bij R520, dan wordt je core dus groter en moet je weer een klein beetje inboeten op snelheid.

Oh ja, Xenos heeft geen 48 pipes. Je zou het kunnen omschrijven als 3 dikke pipes met elk 16 ALUs, dus een totaal van 48 ALUs voor vertex- en pixelshader processing. De huidige serie heeft 16 'dunne' pipes met elk 2 ALUs + 6 aparte vertexshaders. En wie zegt dat er geen problemen zijn met Xenos? Die is ook nog niet in massa productie gegaan... en ATi heeft hier verder weinig mee te maken. Ze hebben het ontwerp afgeleverd. Microsoft regelt de productie verder zelf met TSMC.
Neeh okeey ik snap dat de vergeleiking niet eerlijk is. Maar je snapt denk ik ook al wat ik bedoel. Als je eens gaat kijken hoe de clockspeeds omhoog zijn gegaan. van R300 > R350 > R360 > R420 > R480. Dan zie je dat het verschil tussen 0.15 en 0,13 Low K super groot is.

Bij cpu's zie je ook dat als het process kleiner word ze minder problemen met hitte hebben en ze hader gaan dan hun voorganger. Nu verandert er idd meer bij de R520. Maar toch gok ik dat 520 MHz lang niet de top is. Dat haalde de X800 chips ook. Natuurlijk kan het zo zijn omdat het productie process te nieuw is dat het in het begin idd 500 is voor de meeste modelen maar ik denk dat er ook goede chips tussen zitten die meer kunnen en later er dus ook veel hogere clocks gehaald kunnen worden.

Als je die 300 Mil transistors mag geloven voor een 24 pipe kaart 16 Pixel 8 vertex ? of moeten die 24 + 8 worden ? nja dan is er wel veel veranderd aan de pipes. om van 16 + 6 = 22 met 160 mil naar die 300 te gaan met max 24 + 8 = 32. Dus dan zou je kunnnen denken dat er meer alu's in zitten. Maar niets is nog bekend en ik denk dat de komende maand veel meer dingen duidelijk gaan worden.

Ik wacht in ieder geval met spanning af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
@ Rob_G: 1) moet geen probleem zijn. Je CPU zal ongetwijfeld de bottleneck worden, maar je merkt zeker vooruitgang. Je gaat van een 128-bit memory interface met 8 pipes naar 12 pipes met een 256-bit memory interface. Je zult merken dat je bv op 'lagere' resoluties zoals 1024x768 in principe gratis 4xAA en 16xAF krijgt tegen een snelheid die hoger ligt dan je 9500Pro. Spelen zonder deze dingen aan zou zonde zijn, aangezien je videokaart dan het grootste gedeelte van z'n tijd uit z'n neus staat te vreten.

2) Dat lukt alleen als je een ViVo kaart hebt (te herkennen aan de gele connector en de Rage Theater chip op de kaart). Blijkbaar heb je de first post van dit topic niet goed gelezen, want daarin stond onderin een link naar dit topic: [rml][ OC] X800pro naar X800XT mod topic Deel 6[/rml] ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Rob_G schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 01:53:
Ik heb in duitsland een bij alternate.de (die vertouw ik dus wel) een x800 pro met 256 mb gddr3 geheugen gezien voor 189 euro!. http://www.alternate.de/h...rue&artno=JAGV66&#tecData Volgens mij is dit een betere deal dan de 10 euro goedkopere 6800GT met 'traag' 128 mb 6800LE geheugen bij de nederlandse alternate.
De ouders van een vriend van mij wonen in duitsland, dus het verzenden wordt ook geen probleem aangezien hij regelmatig een weekendje (met de auto) naar zn ouders gaat. Nu vroeg ik mij af:

1. is de rest van mijn systeem geen (grote) bottleneck, en trekt de voeding het?

Athlon xp-m 2400 (barton) op 11x200 = 2200Mhz = 3200+
2x 512 mb (dual channel) ddr cl2,5 @ fsb snelheid (dus gewoon DDR400). Meer geheugen is geen optie, want dan moet ik OF 2x 1gb kopen OF mn dual channel opgeven.
Asus a7n8x-e
2x sata hdd
360 watt voeding uit een chieftech kast.
ati 9500pro (die gaat er dus uit. Iemand interesse?;))
en nog wat overig grut (3x 80mm casefan @ 7 volt, dvd-rw, dvd, fdd)

2. de pro heeft 12 pipelines terwijl de xt er 16 heeft. Beide hebben ze een R420 core. Is dit te unlocken? Ik kon hier na een (misschien te korte) zoektocht op got niets anders over vinden dan dat het moeilijk gaat. (hoezo moeilijk??) iig geen 18 delen zoals voor het unlocken van de 6800le ;)
Wat CJ ook zegt unlocken is mogelijk. Maar tegenwoordig heeft ati een manier om het tegen te gaan. Mijn X850 Pro was ook met een mogelijkheid te modden. Maar mischien heb je geluk ? Kheb gehoord dat het bij nieuwere X800 pro kaarten niet meer werkt. En X800 pro vivo's waren volgens mij de inige. "Gewoone" Pro kaarten waren niet te modden.

Maar lees het maar eens goed door.

Oftopic:

Mail me maar @ astennu92@hotmail.com wat je voor die 9500 pro wilt hebben. kan nog wel in snellere gebruiken als vervaning voor een 8500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
edward2 schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 01:34:
[...]

Ja dat weet ik nog wel, dat spreekt iig niet in het voordeel van z'n geloofwaardigheid.
Nu heeft ook Rys van Hexus.net iets gepost:
It's just wrong. 'Pipe' count and speed are just wrong.

He wasn't the first with G70 either. Either someone's yanking his chain, or he's yanking ours for a laugh.
Dus twee editors van grote sites vs het woord van een salesmanager die zo veel mogelijk 7800GTX stock probeert te verkopen. Pick one for the truth. ;)

En Gibbo fluit nu ineens ook een ander toontje, namelijk 24 pipelines waarvan er "16 fully enabled extreme pipelines" zijn en 8 die alleen bepaalde "shadertasks" doen. Dat lijkt meer op een 4 quad met 16 pixelpipelines en 8 vertexshaders die ook pixelbewerkingen kunnen doen oid.

Mocht hij het wel van ATi hebben, dan is er trouwens ook nog de mogelijkheid dat ATi fud aan het verspreiden is onder de salesmen. Dat hadden ze de vorige keer ook geflikt met de R420 door 2 quads te disablen en te zeggen dat het 8 extreme pipelines waren. Dit geldt natuurlijk ook omgekeerd voor reviewers. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Nieuwsbericht: Marktaandeel ATi stijgt, nVidia zakt

Op de frontpage staat inmiddels het bericht die ik HIER twee dagen geleden gepost had wat betreft marktaandeel. Nu heeft ook John Peddie Research hun cijfers bekend gemaakt en die komen vrijwel geheel overeen met de Mercury Research cijfers:
Rank Graphics Supplier Q1'05 Market Share - Q2'05 Market Share

1 Intel 43.1% -> 43.7%

2 ATI Technologies 26.1% -> 26.8%

3 Nvidia 17.9% -> 15.9%

4 VIA Technologies 6.9% -> 8.1%

5 Silicon Integrated Systems (SiS) 5.4% -> 5.0%

6 Matrox Graphics 0.3% -> 0.3%

7 XGI 0.2% -> 0.2%

8 3Dlabs (Creative Technology) 0.02% -> 0.02%
Vorig kwartaal wist de GF6 serie nog wat goed te maken, maar ATi heeft o.a. dankzij zeer goede verkopen van hun Radeon Xpress 200M - 50% meer verkopen op IGC gebied vergeleken met het kwartaal er voor - de voorsprong weten te behouden en weten uit te breiden. Op desktop gebied verkocht ATi 6,2% meer en kelderde nVidia's verkopen met 7.5%. Ongetwijfeld zullen de X700LE, X800 en vnl X800XL hieraan hebben bijgedragen. Dit resulteerde in 55,4% marktaandeel voor ATi en 46,1% voor nVidia.

Bron: http://www.jonpeddie.com/about/press/MarketWatch_Q205.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-05 08:06

Pubbert

random gestoord

Toch goed nieuws voor ATi :) Had ik zelf eigenlijk niet verwacht.

[ Voor 95% gewijzigd door Pubbert op 28-07-2005 12:02 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
Thund3r schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 11:59:
Toch goed nieuws voor ATi :) Had ik zelf eigenlijk niet verwacht.
Wat mij vooral verbaast is dat er uberhaupt mensen zijn die gaan voor XGI kaarten :+. Ook al is het maar 0.2% van de markt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Wulf
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-05 02:19
CJ schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 12:02:
[...]

Nu heeft ook Rys van Hexus.net iets gepost:

[...]

Dus twee editors van grote sites vs het woord van een salesmanager die zo veel mogelijk 7800GTX stock probeert te verkopen. Pick one for the truth. ;)
Ik weet wel wie ik geloof van de 2.... 8)
16 Pipes (4 quads) en 8 vertex shaders. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Nieuwsbericht: X800GT kan van alles zijn R430, R423, R480!

Yep, je leest het goed. Niet alleen chips die niet voldeden aan de X800XL (16 pipes) of X800 (12 pipes) worden straks verkocht als X800GT (8 pipes), maar ook de R423 (PCIe X800Pro/XT/XTPE) en de R480 (X850-serie)!

De X800GT moet straks verkrijgbaar zijn voor een bedrag van ongeveer $149, en daarmee heb je dus een 8 pipes kaart met 256-memory interface met - in het geval van de R423 en R480 core - een heel hoog overklokkingspotentieel. En met enig geluk kan je ook nog wat quads unlocken! En dat voor $149.

Het ziet er naar uit dat ATi al z'n rest materiaal op de markt dumpt om plaats te maken voor de volgende generatie. Sommige mensen denken dat de X800GT niet lang op de markt zal blijven als dit inderdaad het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Leuke tactiek van ATi :)... ik ben eerlijk gezegd eigenlijk ook wel érg benieuwd of deze truc ook gaat werken. Denken jullie dat de consument voor zo'n prijs zo'n kans zal laten liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Let the hunt for the R480 begin :D

Ik zie de Radeon 9500 to 9700 pro mod tijden er weer aankomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134408

hopelijk komt dan ook de nieuwe R520 uit (ben erop aant wachten voor systeem) + hun nieuwe chipset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Nieuwsflash: Na Samsung, LG, Fujitsu en Motorala nu ook Siemens GSMs met ATi chip

Na Samsung (SPH-V7800), LG (SV360), Fujitsu (F900x) en Motorala (o.a. V525, V600, Razr V3) is nu ook Siemens overstag. In de nieuwe Siemens S75 en SL75 zit nu ook de Imageon chip van ATi. Beide telefoons maken gebruik van de Imageon 2182 die o.a. 1.3 MP Digital Camera, digital videoplayback, digital videorecord en 2D Graphics Acceleration ondersteunt. Daarnaast heeft de Imageon 2181 een programmeerbare audio engine voor bv CD quality ringtones. Natuurlijk wordt er gebruik gemaakt van ATi's bekende Powerplay energiebesparende techniek.

Afbeeldingslocatie: http://www.ati.com/products/handheld/siemens/images/Siemens_S75.jpg
S75

Afbeeldingslocatie: http://www.ati.com/products/handheld/siemens/images/Siemens_SL75.jpg
SL75

Zie hier de officiele pressrelease: http://www.ati.com/buy/promotions/siemens/index.html
En hier alle GSMs met ATi Inside: http://www.ati.com/products/handheld/onboard.html

Mijn volgende GSM heeft in ieder geval ook een ATi inside. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Arf dus net te snel geweest met me Sony Ericsson K750i :P. Kvind dat die al grappig beeld geeft dus dit moet nog beter zijn. Strax gewoon nfs U op je mobiel :D.

Maar eens zien wat er over een jaar uit is :)

Verder weet ik niet of die X800 GT wel te oc'en zijn. Want nu zat ook alles al erg goed gelockt maar ik denk dat ik wel een proging ga wagen >:) me tweakers spirrit komt weer naar boven. Alleen wel een beetje huiverig na de X850 pro kaartjes. Dus ik denk dat ik voor een X800 GT ga met een X800 Pro Vivo pcb ( En R420 core die hebben namelijk wel een verbindbare bridge en de R480 niet meer ) die hebben de meeste kans op goede unlocks.

[ Voor 8% gewijzigd door Astennu op 28-07-2005 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Nieuwsflash: ATi released Windows Vista Beta Drivers

ATi heeft vandaag z'n Catalyst Beta 1 For Windows Vista Beta 1 online gegooid.
ATI is one of the first graphic providers to make a 64-bit driver that supports the Longhorn Driver Display Model (LDDM) – the Microsoft Vista revolutionary graphic driver standard – as well as the first to provide LDDM drivers for integrated graphics processors. By making LDDM drivers available more than a full year prior to Windows Vista release, ATI provides developers with a stable, feature-enabled and performance-optimized platform for application development. ATI is also the first to provide Catalyst Windows Vista driver feedback via our Catalyst™ Crew Feedback program.
Je kan ze hier downloaden:

https://support.ati.com/i...nowledge&questionID=19933

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
mooi... :D morgen ff Vista installeren (dual boot natuurlijk) en dan is kijken of het sneller is.. (en mooier)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
CJ schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 18:16:
Nieuwsbericht: X800GT kan van alles zijn R430, R423, R480!

Yep, je leest het goed. Niet alleen chips die niet voldeden aan de X800XL (16 pipes) of X800 (12 pipes) worden straks verkocht als X800GT (8 pipes), maar ook de R423 (PCIe X800Pro/XT/XTPE) en de R480 (X850-serie)!

De X800GT moet straks verkrijgbaar zijn voor een bedrag van ongeveer $149, en daarmee heb je dus een 8 pipes kaart met 256-memory interface met - in het geval van de R423 en R480 core - een heel hoog overklokkingspotentieel. En met enig geluk kan je ook nog wat quads unlocken! En dat voor $149.

Het ziet er naar uit dat ATi al z'n rest materiaal op de markt dumpt om plaats te maken voor de volgende generatie. Sommige mensen denken dat de X800GT niet lang op de markt zal blijven als dit inderdaad het geval is.
Vanwaar haal je al die info eigenlijk?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Deze info komt van Dave Baumann @ Beyond3D en die heeft het weer van een fabrikant..

Ander nieuws. De prijsverlagingen zetten nu ook door in Nederland.

Alternate.nl heeft nu een X850XT PE AGP van Asus voor €349. In Duitsland is-ie nog net iets goedkoper te krijgen voor €333 en de Asus X850XT voor €299..
De X800Pro AGP van Asus (incl. webcam) gaat bij Alternate.nl nu voor €199, dus voor dezelfde prijs als in Duitsland.

Bij Alternate.de gaat de X800XT PCIe nu voor €279 over de toonbank en de X850XT PCIe van Club3D voor €359.

[ Voor 146% gewijzigd door CJ op 29-07-2005 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

359,- is toch niet echt veel goedkoper, zie bij eynstein de Peak 256MB Radeon X850 Pro Vivo PCI-E DDR voor 382,50 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135673

hjs schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 13:24:
359,- is toch niet echt veel goedkoper, zie bij eynstein de Peak 256MB Radeon X850 Pro Vivo PCI-E DDR voor 382,50 staan.
De X850XT is toch wel ff wat sneller dan een PRO hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Ja, dat wilde ik net zeggen. 16 pipes voor €359 of 12 pipes voor €389... De X850XT is veel sneller en goedkoper. En tel daarbij op dat de X850Pro bij Alternate.de al voor €299 te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
jah ze worden steeds goedkoper :D ik vind het niet erg hoor.. 4 maanden geleden had me broer een x800 pro voor 400 euro gekocht.. en nu koop ik hem voor 200.. is bijna geen geld (bijna dan hea)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ai, dat had ik ff over het hoofd gezien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op de mycom veiling staat nu ook een asus x800xt pci-e (pricewatch: 454) die nu op 135 staat en tot morgen 13:00 loopt :)

Ben benieuwd voor hoeveel die eruit gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cold Shadow
  • Laatst online: 16-02-2024
Ik zit nu te twijfelen tussen x800xl en x800xt, evenduur maar de x800xt is bulk.
Ik wil waarschijnlijk over circa 2 weken gaan bestellen en ik hoop dat dan ook de pci-e prijzenoorlog is begonnen.

Cold shadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Owh yeah :P dit is leuk :P mischien toch maar een goedkoop kaartje mee pakken ipv mijn X700. DAn kunnen we gewoon meteen voor de R580 gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-05 21:54
Cold Shadow schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 17:32:
Ik zit nu te twijfelen tussen x800xl en x800xt, evenduur maar de x800xt is bulk.
Ik wil waarschijnlijk over circa 2 weken gaan bestellen en ik hoop dat dan ook de pci-e prijzenoorlog is begonnen.
enig verschil met bulk is dat je er dan geen softwaremeuk bij krijgt.
imo goede reden om de XT te nemen ;)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Puppetmaster schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 18:15:
[...]

enig verschil met bulk is dat je er dan geen softwaremeuk bij krijgt.
imo goede reden om de XT te nemen ;)
en geen mooie doos :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
De doos hoef ik neit als het 50 euro verschil maakt :P

Ik wil gewoon voor ongeveer 200 euro een 16 pipe kaart gaan scoren :P ik hoop dat die X800 XL gewoon een heel stuk goedkoper worden net als de X800 XT's.

En dat Sapphire RX480 mobo is echt super. Goede speeds en zo alleen de USB 2 peformance laat een steek vallen maar verder mooi mobo. ook met HD audio !!

[ Voor 28% gewijzigd door Astennu op 29-07-2005 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Ik ben morgenavond pas laat thuis dus ik open zo meteen alvast deel 19. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Deeltje 19 is zo klaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Toch nog even naar de 1000. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
En hij komt er nu aan. Deeltje 19 staat:

[rml][ Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic - Deel 19[/rml]

Deze kan op slot. :Y) :7

[ Voor 72% gewijzigd door CJ op 30-07-2005 03:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2024

megamuch

Tring Tring!

En waarom moet deze op slot? na 1000 posts gaan ze hier door naar een nieuw topic.. niet na 500? of is er een nieuwe regel?

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Lees de andere ATi N&D topics eens door en kijk tot hoeveel posts die gaan... ;)

Om de overzichtelijkheid nog een klein beetje te bewaren is er besloten om zowel dit topic als de nV variant op 500 posts te beperken. (8> :7

Nogmaals... deze kan op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Preventief slotje :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.