[Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 5.546 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Het was minder dan 40%, eerder iets van 20-30 als ik me niet vergis.

In theorie moet die van nVidia beter zijn (apparte chip), maar dat valt nog af te wachten.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Leuk leesvoer over CrossFire: http://www.hkepc.com/hwdb/atixfcracked-1.htm

Alleen jammer van het ontbreken van de Compositing Engine op de geteste kaarten, anders had het misschien ook echt goed gewerkt.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-06 15:11
Hey,

Ik zit hier met een irritant probleempje. Heb net men pc geformat die een Hercules Radeon 9800SE AIW bevat. Nu heb ik de nieuwe ATI MMC 9.08 drivers moeten installeren aangezien ik de meegeleverde versie maar niets vind.

Nu heb ik met deze versie echter zo'n 1 second delay op men tv. is nogal irritant als men moeder op de gewone tv op hetzelfde kanaal aan het kijken is aangezien er dan een soort echo ontstaat in het geluid.

Met MMC 8.9 had ik dit niet.

Iemand van jullie die alle install files van MMC 8.9 nog heeft (je weet wel, zijn 3 bestanden) want als ik zoek via google kom ik steeds op 1 en hetzelfde bestand terecht en die werkt niet echt.

/me BlueForce heeft al afkickverschijnselen door geen tv te hebben

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:12
CJ schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 01:04:
Leuk leesvoer over CrossFire: http://www.hkepc.com/hwdb/atixfcracked-1.htm

Alleen jammer van het ontbreken van de Compositing Engine op de geteste kaarten, anders had het misschien ook echt goed gewerkt.
Zou wel leuk zijn als er een X700 Corossfirre komt :P dan pak ik die wel even tussen door tot aan de R520. Die kaartjes zijn opzig wel snel genoeg jammer dan de 128 Bit geheugen bus waardoor iedereen denkt dat ze slomer zijn dan de 9800 pro. Dit merk je wel goed in 3dmark 2001. Daar kom ik ook niet makkelijk verder dan 24000 punten waar hij in 3dmark 2003 op de 89xx zit. Zelf ben ik met een 9800 pro nooit zo ver gekomen omdat de core geen 500 mhz kon halen. Ik denk dat het verschil nog groter is in 3dmark 2005 aangezien daar niet meer met DX7 word gewerkt. En dat is bij 2001 en 2003 wel zo. Daar heb je dan ook FPS van over de 500 en daar komt je 256bit brede bus meer kijken. Bij de high end kaarten is dit bus meer nodig door dar er meer pipes zijn dus heeft die bus wel meer nut. Maar ik gok dat je geen verschil ziet tussen een X700 128 bit bus en een 256 bit bus in bv doom 3 @ 1024 of 1280 reso. Maar dat is wat ik er over denk :P

Verder lijkt me een X700 Xfire setup dan ook wel een leuke aankoop :D

Arf man wanneer komt DFI met die Xfire planken :P

En CJ weet jij hoe ze em cracked hebben ? Regelt de RD480 nu het linken van de kaarten ? Ik neem aan dat die Compositing engine er voor is om het op andere mobo's die geen RD480 hebben het te laten werken ? en dat dat bij een RD480 dus niet nodig is ?

Want ik zie daar kaarten draaien waar nooit een Xfire van zou komen
Dat ze de splitter niet gebruiken

Dus allemaal goed nieuws tot nu toe. Ik weet natuurlijk niet wat voor een problemen er waren maar ziet er goed uit. Astennu wil wel een X700 Xfire setup op een DFI of Abit Xfire mobo :P

[ Voor 19% gewijzigd door Astennu op 05-07-2005 09:11 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Voor zover ik weet werkt de Compositing Engine-loze versie van CrossFire X700 en X300 HM niet goed omdat er om-en-om gewoon steeds 1 frame ontbreekt in AFR mode. De Compositing Engine voegt de twee beelden samen, maar vanwege het ontbreken daarvan gebeurt dat niet en wordt alleen 1 frame getoond.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134408

wanneer denk je dat dfi met een x fire bordje zal komen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:26

Aight!

'A toy robot...'

Het zou wel een goede concurrent zijn voor de 6600 GT SLI setup, 2x X700Pro, maar of ze gelijk zijn dat betwijfel ik, aangezien de 6600 GT sneller is dan de X700Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:24
Is er trouwens al wat meer bekent over de 5.7 drivers? de 5.6 verschenen al de 9de van juni, ok nu is dit geen maatstaaf maar misschien wel net zoals de 5.6 zijn er al sites met reviews bezig. ... anything?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 134408 schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 12:54:
wanneer denk je dat dfi met een x fire bordje zal komen???
Je bedoelt dit bordje?

Afbeeldingslocatie: http://www.rojakpot.com/article/DFI/Crossfire_Report/dfi_motherboard_01_big.jpg
Bron: http://www.rojakpot.com/d...ocation=3&var1=230&var2=0

CrossFire moederborden zouden deze maand beschikbaar moeten komen, maar je weet hoe dat soort dingen vaak gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
BlowFish schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 13:07:
Is er trouwens al wat meer bekent over de 5.7 drivers? de 5.6 verschenen al de 9de van juni, ok nu is dit geen maatstaaf maar misschien wel net zoals de 5.6 zijn er al sites met reviews bezig. ... anything?
Stonden die niet gepland voor augustus?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Volgens mij komt 5.7 gewoon uit in Juli incl. de HM activering op bv de X700 en oudere 9500+ kaarten. Augustus is wel de laatste keer dat er een Catalyst uit komt waar de oude Catalyst Control Panel in zit. Vanaf dat moment wordt alleen Catalyst Control Center officieel ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59888

CJ schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 13:53:
Augustus is wel de laatste keer dat er een Catalyst uit komt waar de oude Catalyst Control Panel in zit. Vanaf dat moment wordt alleen Catalyst Control Center officieel ondersteunt.
Hmm jammer ik vind dat control center wat onhandiger omdat het een laadtijd heeft, maar goed als er geen alternatief voor is is het ook niet echt een ramp. Zo vaak wijzig ik die instellingen toch niet. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 59888 op 05-07-2005 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Er wordt dan ook aan gewerkt die laadtijd volledig weg te werken. Of het is ondertussen al gebeurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Aight! schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 12:55:
Het zou wel een goede concurrent zijn voor de 6600 GT SLI setup, 2x X700Pro, maar of ze gelijk zijn dat betwijfel ik, aangezien de 6600 GT sneller is dan de X700Pro.
Ik had tests gezien van de cracked X700 @ Xfire. Bij de X850 XT maakte dat cracked qua prestatie niet veel uit. Maar de X700 @ xfire was daar sneller als 2x6600 GT in SLI. Ik ben benieuwd.
CJ schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 13:34:
[...]

Je bedoelt dit bordje?

[afbeelding]
Bron: http://www.rojakpot.com/d...ocation=3&var1=230&var2=0

CrossFire moederborden zouden deze maand beschikbaar moeten komen, maar je weet hoe dat soort dingen vaak gaan...
Waar is de south bridge gebleven ? Want nu lijkt het een nforce mobo omdat die alleen een northbridge heeft. De RD480 had volgens mij een southbridge nodig of heb ik dit fout ?

Edit:

Het is dus een Nforce mobo @ de foto wat heeft dit dan met Xfire te maken ? heeft DFI hun mobo zo gemaakt dat je dus via een nforce chip Xfire krijgt ?

Volgens mij bedoelen jullie dit plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.rojakpot.com/article/DFI/Crossfire_Report/ATI_SLI_big.jpg

De eerste is een ref 2 van een nforce 4 plank en de 2e is het RD480 plankje. ( Denk ik )

[ Voor 18% gewijzigd door Astennu op 05-07-2005 20:55 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Phuncz schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 16:31:
Er wordt dan ook aan gewerkt die laadtijd volledig weg te werken. Of het is ondertussen al gebeurd :)
Het laadt bij mij in ong 2 seconden since Cat 5.6. Dat is al een hele vooruitgang bij die 6-10 seconden die het eerst was.

En inderdaad dat plaatje was niet de juiste. Hier een duidelijker plaatje die wel goed is:

Afbeeldingslocatie: http://img.hexus.net/v2/features/dfi_crossfire_computex/images/rdx200.jpg

Interessant CrossFire sneakpreview (met o.a. een 7800GTX, GF6800U en X850): http://www.hexus.net/cont...?dXJsX3Jldmlld19JRD0xMzUx

[ Voor 35% gewijzigd door CJ op 06-07-2005 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CJ schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 00:16:
[...]

Het laadt bij mij in ong 2 seconden since Cat 5.6. Dat is al een hele vooruitgang bij die 6-10 seconden die het eerst was.

En inderdaad dat plaatje was niet de juiste. Hier een duidelijker plaatje die wel goed is:

[afbeelding]

Interessant CrossFire sneakpreview (met o.a. een 7800GTX, GF6800U en X850): http://www.hexus.net/cont...?dXJsX3Jldmlld19JRD0xMzUx
Ik heb dat stukje bij hexus gelezen. En dan zie je dus dat dat slave slave super snel is maar je dus de helft van het beeld zien. En bij echte crosfirre mode de prestaties wel erg slecht zijn. Bij 3dmark 2005 zeker 30-40% lager :|.

Ik vraag me af waar dit nu aan ligt. Hopelijk fixen ze het nog snel en komt er ook een X700 Crossfirre edition uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 08:06

Bever!

3

Astennu schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 07:54:
[...]

Ik heb dat stukje bij hexus gelezen. En dan zie je dus dat dat slave slave super snel is maar je dus de helft van het beeld zien. En bij echte crosfirre mode de prestaties wel erg slecht zijn. Bij 3dmark 2005 zeker 30-40% lager :|.

Ik vraag me af waar dit nu aan ligt. Hopelijk fixen ze het nog snel en komt er ook een X700 Crossfirre edition uit.
t scheelt 600 punten op een score van 10k....
waar haal jij die 30-40% vandaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
The Inquirer heeft ook weer wat:
ATI IS STILL not ready to ship its R520 "Fudo" chip and cards based on it. The first samples left ATI in May, but the company is not satisfied with the yields it is getting from the pioneering 90 nanometre wafers it's using. There are quite a few cards out there, but it's very hard to get hold of one. I tracked down at least four cards in different spheres of life, but the travelling involved means I can't run any tests on them.

You should know by now that ATI R520 is a 90 nanometre experiment and it risked a lot with this high end shrink. Before, ATI always made the move or should we say die shrink at the low end or mainstream end of the market, and then went to high end but this time it did it the other way round.

We know that ATI re-taped out the chip recently as it wants better yields from it, but as I said before that chip has 32 pipelines inside, it's not an easy baby to make work. It's all a matter of how many pipelines ATI wants to enable as this chip can work just fine with 24 pipes. We are hearing that there are no more pipelines and that all is programmable, but we are still not buying this story. Last time we heard this, Nvidia started talking how wide is its pipe and we are just not swallowing this one. A pipe is a pipe is a hype.

The strong point of R520 will surely be yields. There is absolutely no question it will end up faster than Nvidia G70, Geforce 7800GTX offerings. That’s why Nvidia has Ultra on hold and some other card tricks up its corporate sleeves. As you can imagine, the G70 will get its 90 nanometre brother down the road, toward the end of the year if necessary, or early next year if it needs to or has the opportunity to buy some extra time.

The 600+ MHz clocked 90 nanometre chip with 24 pipelines would end up quite fast while 32 pipes would surely rock the world. It all depends how much performance ATI needs, to compete with Nvidia's latest real and shipping chips.

An additional problem for ATI is that Nvidia is about to do its second hard launch as it will launch and ship Geforce 7800 GT on the same day. ATI might have some trouble if it doesn’t launch the card when it is ready to ship it but let's leave that as just a possibility for now.

Nvidia won the battle with 7800 GTX but the war is far from being over. All eyes are now on ATI as everyone is waiting to see who will end up the fastest. That's all that matters right?

http://www.theinquirer.net/?article=24423
32 pipes zal er wel niet komen, 24 @ 600MHz lijkt waarschijnlijker.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Die Inq zit toch ook altijd wat te blaaten he.

Word een beetje gek ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Inquirer is Gossip-O-Rama, behandel het dan ook alszinde gossip :)
De dag dat zij over zekerheden praten, weten anderen het al eerder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

CJ schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 00:16:
[...]

Toch wel grappig, CrossFire zou zoveel sneller moeten zijn dan SLI. Hier zie ik toch echt dat 1 X850XT PE sneller is dan een 6800Ultra, maar dat 2x 6800 Ultra in SLI sneller is dan 2xX850XT PE in CrossFire. Hoewel dit natuurlijk alleen nog maar 1 benchmark is. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Tyranium op 06-07-2005 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Astennu schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 07:54:
[...]

Dat stuk van Hexus maakt gebruik van een ongelukkige naamgeving imo.

Met CrossFire mode wordt de standaard Supertiling mode gebruikt. Supertiling is de default mode om een zo groot mogelijke support van games mogelijk te maken (grotere compatibiliteit), terwijl er tegelijkertijd een performanceboost is (zie bv dat zonder AA, Supertiling bijna net zo snel is als een GF6800U SLi die gebruikt maakt van AFR).

De Multi-VPU mode die genoemd wordt is gewoon AFR, wat een gewone CrossFire setup ook gewoon ondersteunt. Dit is dus echt niet specifiek alleen Slave-Slave. ATi gebruikt AFR ook, aangezien dit de meeste performanceboost biedt, maar helaas niet overal perfect werkt (vandaar dus dat Supertiling default mode is vanwege de grotere compatibiliteit). Als Hexus de gewone Master-Slave X850XT in AFR mode had laten draaien, dan was dit net zo snel geweest als de slave-slave.... met een groot verschil. De Master-Slave laat alle gerenderde beelden zien, terwijl de Slave-Slave combo alleen maar de beelden van 1 kaart laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

CJ schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 13:41:
[...]

Dat stuk van Hexus maakt gebruik van een ongelukkige naamgeving imo.

Met CrossFire mode wordt de standaard Supertiling mode gebruikt. Supertiling is de default mode om een zo groot mogelijke support van games mogelijk te maken (grotere compatibiliteit), terwijl er tegelijkertijd een performanceboost is (zie bv dat zonder AA, Supertiling bijna net zo snel is als een GF6800U SLi die gebruikt maakt van AFR).

De Multi-VPU mode die genoemd wordt is gewoon AFR, wat een gewone CrossFire setup ook gewoon ondersteunt. Dit is dus echt niet specifiek alleen Slave-Slave. ATi gebruikt AFR ook, aangezien dit de meeste performanceboost biedt, maar helaas niet overal perfect werkt (vandaar dus dat Supertiling default mode is vanwege de grotere compatibiliteit). Als Hexus de gewone Master-Slave X850XT in AFR mode had laten draaien, dan was dit net zo snel geweest als de slave-slave.... met een groot verschil. De Master-Slave laat alle gerenderde beelden zien, terwijl de Slave-Slave combo alleen maar de beelden van 1 kaart laat zien.
Dan vind ik het wel erg jammer dat ze dat dan ook niet laten zien. :/ Ik ben wel benieuwd naar CrossFire, al heeft het wachten nu wel lang genoeg geduurd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Bever! schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 09:01:
[...]

t scheelt 600 punten op een score van 10k....
waar haal jij die 30-40% vandaan
Het was een heel stuk meer:

Afbeeldingslocatie: http://img.hexus.net/v2/features/dfi_crossfire_computex/images/3dmark05_iq.png

2000 punten of zo :S beetje vaag allemaal

Edit:

Bedankt voor de uitleg CJ het is nu een stuk duidelijker :)

[ Voor 9% gewijzigd door Astennu op 06-07-2005 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

6xAA vs 4x AA ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05 11:10
Dat viel mij ook al op ja.

specs desktop | specs laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:03
Astennu, is dat niet gewoon een X850 "crossfire editie" kaart wat ze daar bedoelen?

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

ja ik haal op die settings 4052 punten, dus dat lijkt me wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

600+ mhz is toch wel erg smakelijk.
Jammer alleen dat het nog zo lang duurt (niet dat ik er het geld voor (over) heb :P )
ATI Technologies expects to begin volume shipments of its 90nm graphics processing units (GPUs), the R520, R530 and RV515, in the middle of the third quarter, as unspecified issues for manufacturing on 90nm technology will soon be solved, according to ATI Taiwan. ATI also plans to introduce another flagship chip, the R580, in early 2006
las ik net op driverheaven

ah, komt van http://digitimes.com/news/a20050707A4016.html zie ik nu op elitebastards ;)

[ Voor 71% gewijzigd door hjs op 07-07-2005 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:44
R520 24-pipes R580 32-pipes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98309

weet iemand toevallig waar ik onderstaande kaart kan bestellen in nederland ?

HIS X850XT Platinum Edition IceQII VIVO 256MB AGP

Afbeeldingslocatie: http://www.hothardware.com/articleimages/item684/big_01100011.JPG

reviews :

http://www.hisdigital.com/html/x850IceqII_promo.html

http://www.hothardware.co...e.cfm?articleid=684&cid=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Zoiets :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Meer iets anders waarschijnlijk nl interne veranderingen...

Zie ook [rml]dit schema[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Videokaart Leadtek GeForce 6800 GT 256MB DDR3 (AGP, DVI)
CJ goes Green :P (of loop ik een beetje achter)
Backup drives & Removable storage Iomega Zip 100MB (parallel. extern)
Heb je die serieus nog aangesloten staan?

[ Voor 40% gewijzigd door hjs op 07-07-2005 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
offtopic:
Hehe "CJ goes green" klinkt ook weer zo negatief. :P Ik probeer gewoon van alles uit, zeker als de prijs/performance mij aanspreekt. ;) Heb nog altijd een bak met een Radeon draaien. :) Alleen bevalt rood me toch echt beter, vooral gezien de drivers en IQ. En nee, die ZIPdrive is niet meer aangesloten. :P

Ontopic, The Inq is er ook achter gekomen dat HKEPC iets interessants gepost heeft over CrossFire http://www.theinq.net/?article=24450

[ Voor 8% gewijzigd door CJ op 07-07-2005 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CJ schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 11:09:
Meer iets anders waarschijnlijk nl interne veranderingen...

Zie ook [rml]dit schema[/rml]
Okeey ff kijken of ik het snap:

De R580 kunnen we dus vergelijken met 16:3 ? net als de Radeon 8500 die 4:2 had ? en de Geforce FX 5800 die 4:2 had ? of zit ik er nu naast ? Volgens mij heb je meer aan 48:1 dan 16:3. Dat hebben we bij de 5800 wel gemerkt. De NV35 had wel 8:1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Zo simpel is het helaas niet. De interne aanpassingen kunnen er voor zorgen dat een enkele pipe een stuk sneller werkt dan een 'standaard' pipe. Misschien is-ie 1.5x zo snel is als een normale pipe, zodat je dus een 16 pipes kaart kan hebben met de performance van een 24 pipes. Tel daar dan nog eens een hoge snelheid bij op en dan kan zelfs een 16 pipes SM3.0 kaart van ATi wel eens voor verrassingen zorgen.

De NV35 was trouwens ook een 4x2 kaart, net zoals de NV38. Het enige wat er echt veranderd was in NV35 tov NV30 was de verdubbeling van de memory interface (128-bit naar 256-bit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Hm, let toch op met die pipes, voor de R4xx sprak ATI ook van extreme pipes, en zo extreem waren die nu ook weer niet.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Dat er met R4x0 over extreme pipes werd gesproken was een misleidingstactiek van ATi. Ze lieten - net als nVidia - kaarten testen waarop een R420 zat met 8 gedisablede pipes. Door de extra tweaks scoorde deze klok voor klok wel wat beter dan een R360 (zie ook de X800SE die sneller is dan een R9800XT op zelfde snelheden). Hierdoor leken de pipelines dus "extreme pipelines" te zijn. Later is deze term weer gebruikt door de marketingafdeling van ATi die alle pipes als "extreme pipelines" aanduidde.

Maar door de 3 in het rijtje van de R580 wordt nu gedacht dat het echt om een interne verbetering gaat waardoor R580 efficienter en dus (een stuk) sneller is dan R520.

Dan wat anders, ook ATi is begonnen met de prijzenslag. In Amerika is bij Newegg nu al een X850XT PE te krijgen voor $386 (van $461).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45135

Iemand al wat info over de nieuwe Catalyst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CJ schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 17:47:
Dat er met R4x0 over extreme pipes werd gesproken was een misleidingstactiek van ATi. Ze lieten - net als nVidia - kaarten testen waarop een R420 zat met 8 gedisablede pipes. Door de extra tweaks scoorde deze klok voor klok wel wat beter dan een R360 (zie ook de X800SE die sneller is dan een R9800XT op zelfde snelheden). Hierdoor leken de pipelines dus "extreme pipelines" te zijn. Later is deze term weer gebruikt door de marketingafdeling van ATi die alle pipes als "extreme pipelines" aanduidde.

Maar door de 3 in het rijtje van de R580 wordt nu gedacht dat het echt om een interne verbetering gaat waardoor R580 efficienter en dus (een stuk) sneller is dan R520.

Dan wat anders, ook ATi is begonnen met de prijzenslag. In Amerika is bij Newegg nu al een X850XT PE te krijgen voor $386 (van $461).
Jij had het in je Topic start over:

Derde getal: Textures per clock of ALU's per pipe

Dus hij kan ipv 1 er 3 verwerken. Dus kan hij 300% meer doen. Hoe was dit bij de 8500 ? die kon er toch 2 doen per pipe ? en had 4 pipes ? of had ik dit verkeerd ?

Igg over die prijzen zou dus betekenen dat we strax voor iets meer dan 200 euro een X800 XL hebben :P dat is wel erg leuk om te w8ten op de R580 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Anoniem: 98309 schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 10:24:

[afbeelding]

reviews :

www.azerty.nl al geprobeerd?

Staat geloof ik ook gewoon in de price watch.

Trouwens ATI kondigd wel veel aan, dat ze eerst hun antwoord op de 7800GTX eens uitbrengen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
CJ schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 17:47:

Toch trekt de R580 me niet echt, je zit dan niet ver van de R600 en daarmee unified shader model, mogelijk WGF2.0, zeker WGF1.0 etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
shuogg schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 20:05:
[...]

Toch trekt de R580 me niet echt, je zit dan niet ver van de R600 en daarmee unified shader model, mogelijk WGF2.0, zeker WGF1.0 etc.
Ja maar de R520 zit ook wel heel dichtbij de R580 dus dat is ook niet zo geweldig. voor we de kaarten hier hebben is het september. Mja ik zie wel wat ik ga doen. Als de prijzen nu lekker gaan dalen mischien een XL kopen of zo kan ik even vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
Astennu schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 20:22:
[...]

Ja maar de R520 zit ook wel heel dichtbij de R580 dus dat is ook niet zo geweldig. voor we de kaarten hier hebben is het september. Mja ik zie wel wat ik ga doen. Als de prijzen nu lekker gaan dalen mischien een XL kopen of zo kan ik even vooruit.
Mja, daarom ga ik persoonlijk voor een 7800GTX. Ik had veel liever weer een ATi kaart gehad, maar het duurt me simpelweg te lang. Natuurlijk bij de R600 gewoon weer voor ATi als die een beetje op tijd komt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Als hij op tijd komt.......

Het duurt nog lang, zelfs voor R520....en dan nog leverbaar maken ook :|
Naja, we hopen met plezier zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
Aight! schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 20:31:
Als hij op tijd komt.......

Het duurt nog lang, zelfs voor R520....en dan nog leverbaar maken ook :|
Naja, we hopen met plezier zullen we maar zeggen.
Ja, na al het wachten mag het best wat zijn. Ik verwacht ook wel een behoorlijke performance gain bovenop de 7800GTX, maar goed, de eerste is nu al geruime tijd (redelijk) goed leverbaar waardoor ATi toch behoorlijk klappen krijgt helaas :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
shuogg schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 20:24:
[...]

Mja, daarom ga ik persoonlijk voor een 7800GTX. Ik had veel liever weer een ATi kaart gehad, maar het duurt me simpelweg te lang. Natuurlijk bij de R600 gewoon weer voor ATi als die een beetje op tijd komt :+
ATi heeft het voordeel dat ze straks met unified architectures iets voor lopen op nVidia. Als nVidia straks met hun eerste unified architecture komt eind 2006 of begin 2007, dan heeft ATi al meer dan een jaar ervaring met R500. Eigenlijk is de situatie dan net zoals SM3.0 nu bij nVidia. R500 zit al dicht tegen SM4.0 aan, maar mist nog een paar kleine dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
En wat als nVidia helemaal niet unified gaat, maar gewoon een WFG2.0 chip neerzet dat heel goed presteert?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
CJ schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 21:55:
[...]

ATi heeft het voordeel dat ze straks met unified architectures iets voor lopen op nVidia. Als nVidia straks met hun eerste unified architecture komt eind 2006 of begin 2007, dan heeft ATi al meer dan een jaar ervaring met R500. Eigenlijk is de situatie dan net zoals SM3.0 nu bij nVidia. R500 zit al dicht tegen SM4.0 aan, maar mist nog een paar kleine dingen.
Ja precies, daarom ook weer de drang om bij R600 naar ATi te gaan. Vooroplopen qua ondersteunde en gebruikte technologie heeft me bij m'n 9700 pro geen windeieren gelegd, en daarbij zijn Catalyst drivers goddelijk :P (al moet ik eerlijk toegeven nog weinig ervaring te hebben met nV's Forceware drivers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Hacku schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 23:00:
En wat als nVidia helemaal niet unified gaat, maar gewoon een WFG2.0 chip neerzet dat heel goed presteert?
Hoe groot schat jij de kans in dat nVidia niet unified gaat?

- Microsoft maakt Longhorn en schrijft de regels voor van WGF1 en WGF2
- Microsoft heeft liever dat unified ook in hardware wordt ondersteunt (aanbeveling, geen verplichting)
- Microsoft maakt de Xbox360 die al een unified architectuur heeft
- Microsoft heeft nauw samengewerkt met ATi wat betreft SM4.0/WGF2, net zoals ten tijde van de R300.
- nVidia heeft z'n vingers in het verleden al eens gebrand door zich niet strikt aan de DX9 standaard te houden (FX), en doet het nu goed door zich wel aan de laatste DX standaard te houden met GF6/7.

Ik denk niet dat nVidia voor de tweede keer op z'n gezicht wil vallen net als toen met de FX vs R300 toen ATi nauw samenwerkte met Microsoft.... dus als MS unified 'aanbeveelt' dan denk ik dat ze ook wel die kant op gaan... Het zou me niets verbazen als ze al flink geexperimenteerd hebben met unified. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Hacku schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 23:00:
Juist jah, ik vind dat je nog niks kan zeggen over R600 en die G80?Of wat dan ook komt, allemaal maar geruchten. Niemand heeft ze gezien of getest, beetje hype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:15

epo

CJ schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 13:53:
Volgens mij komt 5.7 gewoon uit in Juli incl. de HM activering op bv de X700 en oudere 9500+ kaarten. Augustus is wel de laatste keer dat er een Catalyst uit komt waar de oude Catalyst Control Panel in zit. Vanaf dat moment wordt alleen Catalyst Control Center officieel ondersteunt.
Ik hoop het dat deze uitkomt, ik heb toch zware performance problemen met CAT 5.6 icm BF2, het spel speelt gewoon niet lekker op 1600x1200 en alles high. Zijn er ook geen beta's meer beschikbaar ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
epo schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 12:35:
[...]

Ik hoop het dat deze uitkomt, ik heb toch zware performance problemen met CAT 5.6 icm BF2, het spel speelt gewoon niet lekker op 1600x1200 en alles high. Zijn er ook geen beta's meer beschikbaar ergens?
En wat voor een kaart ? ik draai hier 1280-1024 High ( Geen AA wel 8x AF ) en gewon prima speelbaar. ( wel overclocket kaartje naar 525-500 van 425-430 ) Dus peformance is prima maar extra prestatie vind ik niet erg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

epo schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 12:35:
[...]

5.6 (8.141) beta wel WHQL. klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo

epo

Astennu schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 13:53:
[...]

En wat voor een kaart ? ik draai hier 1280-1024 High ( Geen AA wel 8x AF ) en gewon prima speelbaar. ( wel overclocket kaartje naar 525-500 van 425-430 ) Dus peformance is prima maar extra prestatie vind ik niet erg :P
Zie specs, x850xt pe op 620/610 en een AMD 64 op 2900mhz. Probeer te spelen op 1600x1200 met 2xaa of 4xaa en 4x ansi en alles op high, echter schokt het spel erg vaak :( kan ook tekort aan mem zijn (1gb). Maar we wachten wel even tot cat 5.7.

[ Voor 3% gewijzigd door epo op 08-07-2005 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733

Zet je textures een tandje lager, textures op 'high' vereist meer dan 1gig intern geheugen wil
je voorkomen dat je systeem ontzettend gaat hd swappen. Verschil in IQ is er niet of nauwelijks.

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 08-07-2005 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo

epo

Anoniem: 38733 schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 18:30:
Zet je textures een tandje lager, textures op 'high' vereist meer dan 1gig intern geheugen wil
je voorkomen dat je systeem ontzettend gaat hd swappen. Verschil in IQ is er niet of nauwelijks.
yep, dat doet het hem ! thnx apple :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23009

Anoniem: 98309 schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 10:24:

[afbeelding]

reviews :

heu je ken me vast wel , ik heet ook Skippy ;)

ik help je wel, ik ben er morge ook, hier ken je hem wel kope, een zaak in de UK, ze sturen hem gerust naar het buitenland:

http://www.clickonit.com/item/223888

en nee Azerty hebbe ze ook nie retestrak ;)

May The Force Be With You, Always,

Ben Kenobi.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 08-07-2005 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79835

Er zijn speculaties dat ATi zal overgenomen worden door een concurrent:
Rumors indicate that both AMD and Intel are interested in ATI, as are Broadcom and Texas Instruments.

ATI is in a vulnerable position because delays in their next-gen hardware have left many investors expecting to see NVIDIA dominate the rest of this year, including the lucrative holiday spending season
full story: http://arstechnica.com/news.ars/post/20050709-5077.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Waarom geloof ik dat niet?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
Anoniem: 79835 schreef op zondag 10 juli 2005 @ 20:34:
Er zijn speculaties dat ATi zal overgenomen worden door een concurrent:

[...]

full story: http://arstechnica.com/news.ars/post/20050709-5077.html
Waarschijnlijk een gerucht door ATi zelf op de wereld gezet om de aandelen te laten stijgen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat we de betrouwbaarheid van Ars Technica niet in twijfel moeten trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
Dit gerucht is niet nieuw HaLDoL (lees 3 jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Toch schok ik van het woord wat er stond :D. Ik denk niet dat dit waar is. ATi bestaat al heel lang en is een erg grote speler in de vga markt. Door een delay in een kaart hoef je nog niet kopje onder te gaan. Nvidia had ook een hele tijd geen andwoord op de 9700 pro. Dat heeft ze wel veel markt aandeel gekost maar ze zijn er nog steeds en komen terrug.

Dus ATi moet zijn slag gaan slaan met de R580 en vooral de R600. Dan kunnen ze hun huidige achterstand weer goed maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

scheelt ook dat ati niet alleen videokaarten maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

De vraag is maar of ATI echt achter staat. Bekijk het ook even niet op korte termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Laatst online: 15:14
Phuncz schreef op maandag 11 juli 2005 @ 17:17:
De vraag is maar of ATI echt achter staat. Bekijk het ook even niet op korte termijn.
ATI staat op dit moment helaas zwaar achter op nVidia:

- nieuwe generatie ATI high-end chip wordt pas eind Q3 verwacht, nVidia is al klaar om tegen die tijd direct nog een snellere oplossing te introduceren.

- Eind Q3 heeft nVidia heel haar assortiment weer vervangen door de nieuwe generatie kaarten. Peak season, waarin de meeste verkopen plaats vinden is Q4. nVidia heeft dan alles beschikbaar en leverbaar. Tegen die tijd moet ATI weer de oude voorraden wegwerken, en nieuwe modellen in de markt zetten die nog geen pull hebben. Dit kost ze enorm veel verkopen. nVidia heeft het heel slim gedaan dit keer want normaal brengen zij ook in Q4 pas nieuwe versies uit met alle shortages van dien.

- Low end PCI-E is de TC oplossing veel sneller tov HM, en ook competatief geprijst. HM is zelfs nog niet beschikbaar in channel op dit moment, wel OEM. ATI launched nu de X550 als competitor van de goed lopende 6200, maar nVidia heeft de opvolger 6600LE al klaar staan. 9250 en 9550 verkopen erg goed, maar mx4000, 5200, 5500 ook.

- Midrange verkoopt de X700 en de X800 totaal niet, die dingen zijn niet aan de straatstenen kwijt te raken. Daarin tegen vliegen de 6600, 6600GT en de 6800 de deur uit.

- Highend verkocht enkel de X800XT (PE) / X850XT (PE) die zeer moelijk leverbaar is. Meeste gaan nu voor de 6800Ultra / 7800GTX, en die is volop leverbaar.

- Mobile platforms had ATI een grote voorsprong echter wint nVidia met de 6600Go en MXM veel design wins. Dit merk je nu nog niet, maar tegen het eind van 2005 zijn er veel nVidia powered notebooks op de markt. ATI zal nog wel het grootste gedeelte hebben.

- Chipsets met integrated VGA heeft ATI een zeer zware achterstand. RS300 en RS350 zijn grote mislukkingen met vele bugs, geen een grote OEM wilde deze afnemen. RS480 voor AMD verkoopt enkel MSI in grote aantallen en wordt door een paar OEM's zoals PB gebruikt. Hier heeft ATI voordeel tov nVidia totdat C51 uitkomt. RS400 voor Intel is net door Asus in de markt gezet, maar nog geen OEM design wins. De discreet chipsets verkopen voor geen meter, dus enkel de all-in-one.

- De RD chipsets met AMR moeten tegen gas aan nVidia SLI gaan bieden, dit enkel in het begin op high-end kaarten. Tegen de tijd dat Crossfire op de markt is heeft nVidia SLI2 op de markt (door middel van drivers updates in july en eind august) en dus SLI support voor de gehele range van 6200, 6600LE, 6600, etc.. en daarbij ook support om 2 kaarten van verschillende vendors te mixen. nVidia heeft er al miljoenen van verkocht. Kortom op het gebied van SLI heeft ATI nog ruim een jaar achterstand weg te werken.

Samengevat; ATI zal het Q3 en Q4 (60% van de verkopen van 2005!) erg moelijk krijgen, zeg maar weggevaagd worden door nVidia.

Is het serieus dat ATI overgenomen wordt? Waarom niet... het is een public company waarvan de aandelen op dit moment laag staan en het wil niet vlotten in de markt. Dus een zeer aantrekkelijke prooi (eventueel via hostile takeover). Intel, AMD, broadcom en TI zijn enorme reuzen vergeleken met ATI, dus zeer goed mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Source schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 01:16:
[...]

Is het serieus dat ATI overgenomen wordt? Waarom niet... het is een public company waarvan de aandelen op dit moment laag staan en het wil niet vlotten in de markt. Dus een zeer aantrekkelijke prooi (eventueel via hostile takeover). Intel, AMD, broadcom en TI zijn enorme reuzen vergeleken met ATI, dus zeer goed mogelijk.
Prachtige samenvatting van de huidige situatie. _/-\o_
Je beseft dat je heel wat rode jongens over je heen gaat krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ga toch niet hopen dat het met ATi net als met 3dfx gaat gebeuren, dat zou een ramp zijn, ik neem aan dat ATi zich well terug gaat winnen uit deze gat, kijk maar met de Rade Fury MAXX, dat was ook geen leuke tijd voor ATi, maar ze hebben het er wel gehaald toen ze de Radeon introduceerde, laten we het hopen dat de R520 hun leventje red.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
Anoniem: 23009 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 01:43:
ik ga toch niet hopen dat het met ATi net als met 3dfx gaat gebeuren, dat zou een ramp zijn, ik neem aan dat ATi zich well terug gaat winnen uit deze gat, kijk maar met de Rade Fury MAXX, dat was ook geen leuke tijd voor ATi, maar ze hebben het er wel gehaald toen ze de Radeon introduceerde, laten we het hopen dat de R520 hun leventje red.
Zo erg zal ATi niet instorten, maar het bedrijf kirjgt wel harde klappen nu. Net zoals nVidia bijv. destijds met de Geforce 5 (al compenseerde nV dat wel weer enigszins met de moederborddivisie). Maar zoals The Source al zegt, een overname is niet volledig onwaarschijnlijk. Ik zie Intel wel ATi overnemen, ATi zou tenslotte goed aansluiten op een deel van hun eigen werkzaamheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

overname lijkt me toch een eng iets, ik hoop dat ATi het gaat redden, ik ben een echt ATi fann hehe, dit deze woorden doet me een beetje pijn maar goed daar ben ik Fan voor, ik heb nog wel wat leuks om aan ATi te herinneren, click thumbnails to resize ;):

I Love ATi!!!!:
Afbeeldingslocatie: http://www.3dfx.ch/gallery/albums/album92/ati.thumb.jpg

ATi New Logo Promo Cap Front:
Afbeeldingslocatie: http://www.3dfx.ch/gallery/albums/album92/ATI_cap_resized.thumb.jpg

ATi New Logo Promo Cap Back:
Afbeeldingslocatie: http://www.3dfx.ch/gallery/albums/album92/DSC00569.thumb.jpg

ATi Rage Fury MAXX 64MB:
Afbeeldingslocatie: http://www.3dfx.ch/gallery/albums/album92/DSC00582.thumb.jpg

ASUS ATi Radeon X800XT Platinum Edition AGP 256MB GDDR3 Box:
Afbeeldingslocatie: http://www.3dfx.ch/gallery/albums/album92/asus_box.thumb.jpg

ASUS ATi Radeon X800XT Platinum Edition AGP 256MB GDDR3 Front:
Afbeeldingslocatie: http://www.3dfx.ch/gallery/albums/album92/my_asus_ATi_X800XT_PE.thumb.jpg

ASUS ATi Radeon X800XT Platinum Edition AGP 256MB GDDR3 Back:
Afbeeldingslocatie: http://www.3dfx.ch/gallery/albums/album92/asus_back.thumb.jpg

dan maar gelijk aan een ATi collectie begonnen :) als eer aan ATi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
Degene die ATi overneemt (als dat gebeurd) zal gek zijn om de naam ATi weg te gooien, dus maak je geen zorgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Het is niet de naam die belangrijk is, het is het beleid.

The Source, je hebt idd. gelijk als dat allemaal klopt/uitkomt wat je zegt. Nu ja, elk bedrijf heeft al slechte tijden gehad. Ze hebben er in de tijd met de Radeon wel effe korte metten mee gemaakt. Dat zal wel goedkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

shuogg schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 09:52:
Degene die ATi overneemt (als dat gebeurd) zal gek zijn om de naam ATi weg te gooien, dus maak je geen zorgen :P
thanx for your support :9 ATi still and always will be the best what ever occurs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 23009 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 09:38:
overname lijkt me toch een eng iets, ik hoop dat ATi het gaat redden, ik ben een echt ATi fann hehe, dit deze woorden doet me een beetje pijn maar goed daar ben ik Fan voor, ik heb nog wel wat leuks om aan ATi te herinneren, click thumbnails to resize ;):

I Love ATi!!!!:
[afbeelding]

ATi New Logo Promo Cap Front:
[afbeelding]

ATi New Logo Promo Cap Back:
[afbeelding]

ATi Rage Fury MAXX 64MB:
[afbeelding]

ASUS ATi Radeon X800XT Platinum Edition AGP 256MB GDDR3 Box:
[afbeelding]

ASUS ATi Radeon X800XT Platinum Edition AGP 256MB GDDR3 Front:
[afbeelding]

ASUS ATi Radeon X800XT Platinum Edition AGP 256MB GDDR3 Back:
[afbeelding]

dan maar gelijk aan een ATi collectie begonnen :) als eer aan ATi!
Een Furry MaXX _/-\o_ Die wou ik ook al kopen vond het een leuke kaart :)

Kheb zelf wel een ATi flag hangen. en een Key cord + knipper ding voor op de telefoon :) En een X700 Pro en een Gigabyte Maya 8500.

Maar als ATi van Intel word dan weet ik niet of me volgende kaart nog een ATi wordt. Intel is een gigantiese zak in de CPU markt.

AMD betaald netjes voor lecenties op SSE terwijl intel het vertikt om AMD te betalen voor AMD 64 en dat XD-bit nee ze brengen hetzelfde uit alleen met een andere naam zodat ze niets hoeven te betalen. En op welke manier dan ook ga ik daar geen geld aan uitgeven. Dus ook niet indirect via ATi. Ik hoop gewoon dat ze kunnen blijven bestaan. Want ik ben ook fan van hun kaarten. Toen ik een Radeon 1 in actie zag. Was i niet sneller dan me GF 2 GTS maar het beeld was wel veel mooier. Dus bij de 8500 ATi gegaan en nooit meer verandert.

Dus ik hoop dat ATi van de R520 toch een 32 pipe kaart maakt. En dan snel met die R580 op de proppen komt tegen goede prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
Mja, het is nu niet eens meer zo'n kwestie van alleen beter. ATi moet nu vooral SNEL zijn met hun nieuwe kaart en kunnen leveren in volume. Want veel consumenten gaan nu voor nVidia (waaronder ik aangezien ik nog voor de introductie van de R520 een nieuwe PC moet hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

shuogg schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 11:58:
Mja, het is nu niet eens meer zo'n kwestie van alleen beter. ATi moet nu vooral SNEL zijn met hun nieuwe kaart en kunnen leveren in volume. Want veel consumenten gaan nu voor nVidia (waaronder ik aangezien ik nog voor de introductie van de R520 een nieuwe PC moet hebben)
De 3de tape-out is alvast gelukt volgens de Inq:

http://www.theinquirer.net/?article=24540
We strongly believe that ATI doesn’t have any other choice than to go for a hard launch and, if that happens, you won’t see any Fudo R520s before September. This will give Nvidia a pure lead of two and a half months before ATI reshapes and releases its new cards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Al was het de 5de tape-out, zolang ATI die kaart plant voor Q3 zullen ze achterstand blijven oplopen.
Maar als ATi van Intel word dan weet ik niet of me volgende kaart nog een ATi wordt. Intel is een gigantiese zak in de CPU markt.
Als Intel ATI zou overnemen, dan zal dat eerder dienen voor graphics in chipsets, denk niet dat Intel plots high-end gpu's gaat ontwikkelen.
Dus ik hoop dat ATi van de R520 toch een 32 pipe kaart maakt. En dan snel met die R580 op de proppen komt tegen goede prijzen.
De R520 vlug vervangen door de R580? Waarom niet, kan ATI nog meer verlies maken.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Ik denk dat het uiteindelijk allemaal wel mee zal vallen. Waarschijnlijk is het gewoon ATi zelf die aandelen terug heeft gekocht waardoor de waarde omhoog schoot. Dat hebben ze in Maart ook al eens gedaan. Er speelt veel meer mee dan de meeste mensen op dit moment nog door hebben. En kijk eens wat verder dan de volgende twee kwartalen (wat de meeste aandeelhouders niet doen).

De Xbox360 deal zal ATi geen windeieren leggen, net zoals de Nintendo Revolution deal. De chips zijn klaar (of bijna klaar bij de Revolution) en ATi zal vanaf de retailverkoop van de consoles alleen maar nog meer winst maken (verhalen gaan al dat de Xbox360 uitverkocht zal zijn bij launch). ATi werkt nauw samen met MS op het gebied van Unified Architectures wat ze een voordeel kan opleveren in de toekomst bij Longhorn/WGF1/2 in vergelijking tot nVidia - flashback naar DX9 waar ATi ook nauw samenwerkte met MS.

En wie zegt dat wanneer nV een GF7800Ultra versie released, ATi niet een eigen 'geheim wapen' achter de hand houd. Om maar een medewerker van ATi te citeren... "We have more aces up our sleaves". Daarnaast is nVidia nu nog standvastig in haar houding om geen AGP versie van de GF7800GTX te leveren, terwijl ATi wel "Mega Rialto" op de roadmap had staan (R520 AGP).

Zoals ik het zie, gebeurt alles in golven. Dan doet de ene het beter, dan de andere. Daarnaast vergeten veel mensen dat de graphicsafdeling niet het enige is wat ATi op de been houdt.

Mocht er wel een overname komen, dan denk ik niet dat Intel een kandidaat is. Dit deden ze al eens eerder (Real 3D), maar deden 't snel weer van de hand, waarna ATi het grootste gedeelte overnam. Alhoewel er in de afgelopen jaren wel veel verandert kan zijn en Intel heel erg geinteresseerd is in het oppoetsen van hun IGPs voor het Centrino platform. Als een grote speler als Intel ATi overneemt, dan kan nVidia het opeens wel heel erg moeilijk krijgen.

Microsoft zou ook een goede kandidaat kunnen zijn. Naast de console heeft MS aangegeven dat ze waarschijnlijk meer producten in de huiskamers van mensen willen brengen. ATi heeft veel ervaring met andere consumerproducten zoals bv HDTV, handhelds en GSMs.

Afbeeldingslocatie: http://www.ati.com/products/handheld/samsung/images/SPH-V7800_lg.jpg
Net uit: Samsung SPH-V7800 - 5.2MP camera, 3x Optical Zoom, Audio/Video recording

Een eventueel concurrend product van de DS en PSP lanceren, zou goed in het straatje van MS passen en ATi zou daarvoor de perfecte partner kunnen zijn.
Hacku schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 12:31:

De R520 vlug vervangen door de R580? Waarom niet, kan ATI nog meer verlies maken.
R520 vervangen door R580 doet denken aan nVidia die snel NV30 probeert te dumpen en damage control doet met NV35. Als nVidia het kan, waarom zou ATi het niet kunnen? De basis van R580 ligt bij R520, dus weggegooid R&D geld is het niet. En als ze er hiermee voor kunnen zorgen dat ze het in 1x goed doen (sneller zijn dan nV en directe beschikbaarheid) dan maakt dat veel goed bij de 'fans'. Zie ook de launch van GF7800GTX waarmee veel mensen het gecheat van nVidia met de hele FX serie zo maar ineens vergeten lijken zijn (bij de GF6 serie waren er nog veel wantrouwend)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Astennu schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 10:56:
[...]

Een Furry MaXX _/-\o_ Die wou ik ook al kopen vond het een leuke kaart :)

Kheb zelf wel een ATi flag hangen. en een Key cord + knipper ding voor op de telefoon :) En een X700 Pro en een Gigabyte Maya 8500.

.
Zo ook netjes, man een ATi vlag Vettt!!!!!!!!! :9 :P :9 waar heb je die vandaan? heb je ook pics er van lijkt me wel cool om te zien :D

Die ATi Rage Fury MAXX AGP 64MB eigenlijk 2x 32MB ;) is een Rev.E 9952, hij is van week 52 jaar 1999, één van de laatste ooit uitgebracht, hij heeft 3 biossen

2 biossen voor Rage 128 Pro A en B en de derde om het hele zaakje in actie te laten brengen, hij kan ook EMBM das een van de mooiste dingen wat deze kaart als speciallity heeft, S3TC heeft hij ook S3TC is een ont wikkeling van S3 die ook nog steeds gebruikt wordt.:)

Ik had hem op Marktplaats.nl gekocht voor 35 euro, helaas niet boxed, maar dat kom ik hopelijk nog wel tegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 23009 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 15:28:
[...]

Zo ook netjes, man een ATi vlag Vettt!!!!!!!!! :9 :P :9 waar heb je die vandaan? heb je ook pics er van lijkt me wel cool om te zien :D

Die ATi Rage Fury MAXX AGP 64MB eigenlijk 2x 32MB ;) is een Rev.E 9952, hij is van week 52 jaar 1999, één van de laatste ooit uitgebracht, hij heeft 3 biossen

2 biossen voor Rage 128 Pro A en B en de derde om het hele zaakje in actie te laten brengen, hij kan ook EMBM das een van de mooiste dingen wat deze kaart als speciallity heeft, S3TC heeft hij ook S3TC is een ont wikkeling van S3 die ook nog steeds gebruikt wordt.:)

Ik had hem op Marktplaats.nl gekocht voor 35 euro, helaas niet boxed, maar dat kom ik hopelijk nog wel tegen :)
Nja het is wel een beetje een fage flag niet echt groot of zo. Kzal wel ff pics maken. Kheb em van de HCC bij de ATi stand. Kzij dat ik een grote fan was en of i niet wat mooie spullen had. Toen kwam i met die flag was de laatste :P gozer was volgens mij wel van ATi zelf. kon ook alleen maar engels en er stonden een paar mooie ATi systemen bij de stand. Was voor mycom. Maar ik zal wel eens pics maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Toch niet zo'n ATI vlag die in het hoofdkantoor hangt ;)
(die worden toch regelmatig verkocht op ebay ofzo voor een goed doel?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
hjs schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 15:43:
Toch niet zo'n ATI vlag die in het hoofdkantoor hangt ;)
(die worden toch regelmatig verkocht op ebay ofzo voor een goed doel?)
ik weet niet welke dat zijn maar ik heb igg deze:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.pol11/frank/atiflag.jpg

Vond em wel leuk :D Pc is net reinstalled dus nog geen fotosoep prgjes om em kleiner te maken.

[ Voor 12% gewijzigd door Astennu op 12-07-2005 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

CJ schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 13:09:

R520 vervangen door R580 doet denken aan nVidia die snel NV30 probeert te dumpen en damage control doet met NV35. Als nVidia het kan, waarom zou ATi het niet kunnen? De basis van R580 ligt bij R520, dus weggegooid R&D geld is het niet. En als ze er hiermee voor kunnen zorgen dat ze het in 1x goed doen (sneller zijn dan nV en directe beschikbaarheid) dan maakt dat veel goed bij de 'fans'. Zie ook de launch van GF7800GTX waarmee veel mensen het gecheat van nVidia met de hele FX serie zo maar ineens vergeten lijken zijn (bij de GF6 serie waren er nog veel wantrouwend)..
Ik denk niet dat ze dat zo vlug zouden gaan doen, kunnen wij nog langer wachten.
Ik vind dat eerst maar eens werkende R520, en natuurlijk goed leverbaar op de markt moeten brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-05 18:21
Heren heren, het lijkt me nog geen tijd voor een "ATI forever"-topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Hehe wat wil je, de meesten van ons hebben onze dierbare 3dfx langzaam zien sterven.
*denkt aan die mooie Voodoo 5 5500 AGP die hij thuis heeft liggen, in de kast... Snik, snik...*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Phuncz schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 16:33:
Hehe wat wil je, de meesten van ons hebben onze dierbare 3dfx langzaam zien sterven.
*denkt aan die mooie Voodoo 5 5500 AGP die hij thuis heeft liggen, in de kast... Snik, snik...*
Jah idd. En 3DFX was bijna klaar met een kaart die ook T&L had. Dat is ook het gene waardoor ze genekt werden. Daardoor waren die GF kaarten net ietsjes sneller. Maar was wel leuk geweest als 3DFX er nog was geweest dan kon je uit 3 merken kiezen. Maar ook uit 3 API's en dat was minder. Dat Glide was een beetje uit aan het gaan door Direct X. Zonde als dat maar niet met ATi gebeurt anders kan het slecht zijn voor de concurentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Laatst online: 15:14
Astennu schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 15:43:
[...]
Nja het is wel een beetje een fage flag niet echt groot of zo. Kzal wel ff pics maken. Kheb em van de HCC bij de ATi stand. Kzij dat ik een grote fan was en of i niet wat mooie spullen had. Toen kwam i met die flag was de laatste :P gozer was volgens mij wel van ATi zelf. kon ook alleen maar engels en er stonden een paar mooie ATi systemen bij de stand. Was voor mycom. Maar ik zal wel eens pics maken.
Die gozer op de MyCom stand (zwart kort haar) is Graig van ATI, verantwoordelijk voor de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Astennu schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 16:46:
[...]

Jah idd. En 3DFX was bijna klaar met een kaart die ook T&L had. Dat is ook het gene waardoor ze genekt werden. Daardoor waren die GF kaarten net ietsjes sneller. Maar was wel leuk geweest als 3DFX er nog was geweest dan kon je uit 3 merken kiezen. Maar ook uit 3 API's en dat was minder. Dat Glide was een beetje uit aan het gaan door Direct X. Zonde als dat maar niet met ATi gebeurt anders kan het slecht zijn voor de concurentie.
nou de het was jammer dat ze de Voodoo5 6000 niet uit kon laten komen, die trekt met gemak een GeForce 3 er uit op max reso en detail in Serious Sam The Second Encounter op 1024 x 768 x 32 en 1600 x 1200 x 32 :)

NV has been PWNed by 3dfx getest op een P3 866 EB. :)
Afbeeldingslocatie: http://images.sudhian.com/review/Voodoo5%206000/SS1024&1600.gif

alleen de Voodoo5 6000 had stabillity problems en hij was gewoon te groot, een kaart van 32CM lang is niet echt fijn om in je case te hebben denken de meeste, heh ik zou het niet erg vinden als 3dfx fan is het een eer om zo'n kaart te hebben :)

hier een 3dfx Voodoo5 6000 AGP 128MB Rev.A 3700 naast een ATi Radeon 9700 Pro 128MB DDR, gewoon om het formaat in te laten beelden:
Afbeeldingslocatie: http://images.sudhian.com/review/Voodoo5%206000/V5%206K%20Rad.jpg

ik heb nu al 52 3dfx kaarten en 2 ATi's er er komen wel meer ATi's hoor :)

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 12-07-2005 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
The Source schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 20:09:
[...]

Die gozer op de MyCom stand (zwart kort haar) is Graig van ATI, verantwoordelijk voor de Benelux.
Ah cool :D was een super gozer :D ik zij dat ik een fan was kreeg meteen wat mooie gear :P
Anoniem: 23009 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 20:46:
[...]

nou de het was jammer dat ze de Voodoo5 6000 niet uit kon laten komen, die trekt met gemak een GeForce 3 er uit op max reso en detail in Serious Sam The Second Encounter op 1024 x 768 x 32 en 1600 x 1200 x 32 :)

NV has been PWNed by 3dfx getest op een P3 866 EB. :)
[afbeelding]

alleen de Voodoo5 6000 had stabillity problems en hij was gewoon te groot, een kaart van 32CM lang is niet echt fijn om in je case te hebben denken de meeste, heh ik zou het niet erg vinden als 3dfx fan is het een eer om zo'n kaart te hebben :)

hier een 3dfx Voodoo5 6000 AGP 128MB Rev.A 3700 naast een ATi Radeon 9700 Pro 128MB DDR, gewoon om het formaat in te laten beelden:
[afbeelding]

ik heb nu al 52 3dfx kaarten en 2 ATi's er er komen wel meer ATi's hoor :)
Tja hij gebruikte wel veel meer power dan de andere kaarten

Super dan je er een hebt man. Zijn er maar heel wijnig van gemaakt. wees er maar zuinig op :) Wat heb je er eigenlijk voor betaald ? ik hoorde dat die dingen voor super veel geld verkocht zijn.

En kun je er nog moderne games mee doen ? met met drivers die gemaakt zijn door fans van 3dfx ? zou wel grappig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115092

Wat een lompe kaart is dat die voodoo5 6000 >:) !!! Mijn Lange, tegen de harde schijven aangeplakte 6800GT, is daar niks bij :D ....... In wat voor een kast stopte je dat ding??? Formaat kledingkast???

Toch wel snel voor zijn tijd... Welke games kun je daar nog mee spelen (oude titels)??? En hoe presteerd dat ding op een moderne processor?

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 115092 op 13-07-2005 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Astennu schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 16:46:
[...]

Ik denk dat ATI zich niet op die markt gestort had als 3dfx er nog was. Ik vind het wel enorm spijtig dat 3dfx zo snel was verdwenen, de Voodoo 3 was een goed verkopend OEM kaartje, de Voodoo 5 was beestig in Quake 3 (toen die tijd juist uit) en de toekomst zag er aardig uit. Vooral die ultra stoere Voodoo 5 6000 was zo'n "hebben"-product. Iets wat ik van de nieuwere kaarten bijna nooit kan zeggen.
Ook het Glide platform en de goede OpenGL prestaties waren smakelijk. Helaas scoorde de Geforce stukken beter in Direct3D waar steeds meer en meer games voor kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Phuncz schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 11:35:
[...]

Ik denk dat ATI zich niet op die markt gestort had als 3dfx er nog was. Ik vind het wel enorm spijtig dat 3dfx zo snel was verdwenen, de Voodoo 3 was een goed verkopend OEM kaartje, de Voodoo 5 was beestig in Quake 3 (toen die tijd juist uit) en de toekomst zag er aardig uit. Vooral die ultra stoere Voodoo 5 6000 was zo'n "hebben"-product. Iets wat ik van de nieuwere kaarten bijna nooit kan zeggen.
Ook het Glide platform en de goede OpenGL prestaties waren smakelijk. Helaas scoorde de Geforce stukken beter in Direct3D waar steeds meer en meer games voor kwamen.
Uhmm Ati had in die tijd toch ook al de Radeon 7000 serie ? en was bezig met de 8500 die iets met de GF 3 TI500 uitkwam. Idd Dar Direct 3D heeft 3DFX genekt. Die opvolger van de V6000 had het kunnen maken. Er was al een werkend prototype dat was weer een singel chip met T&L jammer dat die nooit is uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115092 schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 01:21:
Wat een lompe kaart is dat die voodoo5 6000 >:) !!! Mijn Lange, tegen de harde schijven aangeplakte 6800GT, is daar niks bij :D ....... In wat voor een kast stopte je dat ding??? Formaat kledingkast???

Toch wel snel voor zijn tijd... Welke games kun je daar nog mee spelen (oude titels)??? En hoe presteerd dat ding op een moderne processor?
de 6800GT stelt geen teer voor, met een glide emulator is de de 6800GT zelfs trager in UT Game Of The Year Edition dan een V56K in Glide , echt ik heb een 6800GT gehad, en ik ben van plan okm nooit meer een NV te nemen de beeldkwaliteid is om te kotsen echt, allemaal strepen in Flight Sim 2004 gebruik je een ATi het is echt een woder, de ATi's doen het gewoon beter en de FSAA van de GeForce6 series is bar slecht, FSAA x4 op een Voodoo5 is nog mooier als FSAA x8 op een GF6800GT, NV kan er echt niks van ze verkopen alleen maar om hun naam en geld.

3dfx deed er terminste nog wat voor en net als ATi, ze maakte kaarten wat nut hadden en ook goed werkende drivers hebben die ook voor goede prestaites leveren met zeer goede image quallity iets waar NV nog veel aan moet doen.

Mja T&L was idd het probleem, maar test maar is een 6800ULTRA met T&L uit geschakeld, dan issie nog trager als een Voodoo5 6000 hehe echt we hebben het getest, echt triest. als de Voodoo5 T&L had , had de wereld er echter anders uit kunnen zien, maar helaas waren ook andere dingen aan de gang, ze hadden gewoon ook nooit van doe oem's los moeten laten en de Banshee is ook 1 van de veleredens dat het mis is gegaan, de Rampage ala 3dfx Spectre 1000/2000/3000 & 4000 waren de kaarten die opvolgers van de Napalm aka Voodoo5 sere zou gaan worden en de Daytona was de Voodoo4 en 5 serie met DDR onder steuning.

anyways de Banshee werd door een deel van de Rampage team ontwikkeld daardoor is te veel tijd ingestoken en ook daardoor is veel geld en tijd in verloren gegaan, ze waren met de Voodoo5 6000 ook 13 maanden mee bezig, om gewoon het zaakje staiel te kunnen krijgen, maar zelfs dat was gewoon net te doen, T&L was niet nodig met de 6000, dat ding heeft zoveel PK's de GF2ULTRA stelde niks meer voor in het algemeen, hij kwam overheen met een GF3 Ti200 met T&L [de GF3 Ti200 met T&L niet de 6K ;) ]

@ Astennu, er zijn 3 3dfx Rampage kaarten gemaakt waarvan 1 werkt, en 2 niet, ze hadden geen T&L aanboord, omdat het Spectre 1000 modellen zijn met 32MB DDR 128 ram, de Spectre 2000 had wel T&L gehad samen met de 3000 en 4000 modellen.

als je echt veel over 3dfx wil weten ga maar hier heen:

http://www.falconfly.de

en voor de Forums:
http://www.falconfly-central.de/cgi-bin/yabb/YaBB.pl

Anyways dit is een ATi topic, laten we het maar op ATi gaan houden, nu even over de ATi R520, ik hoop dat ik hem dit jaar kan vinden op de HCC dagen in AGP uitvoering, iemand nog enige id daarover?

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 13-07-2005 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Beetje ATI fanboy Obi One?;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
ATi sluit niet uit dat er een R520 op AGP gaat komen. Nvidia zegt igg nee tegen. AGP de volgende kaarten worden alleen maar PCI E. Dus wil je nog een moderne kaart hebben moet je een ATi pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Aight! ja dat zeker ATi en 3dfx bnben ik allebij Fan van maar mijn ervaring met nVidia is gewoon een slechte, ik kan best mesen begrijpen dat ze ook met ATi een slechte ervaring hebben gehad, ieder hebt zijn ding hoor, ik heb zelf nooit echt probs gehad met ATi kaarten zelfs de ATi Rage Fury MAXX doet het prima.

hier me 3dfx collectie link, daaronder ook me ATi collectie :
http://www.3dfx.ch/gallery/collectors_obiwankenobi

het ligt er meer aan wat je er mee doet en hoe je er mee omgaat dat denk ik soms wel vaker. Maar idd ik ben een ATi Fan zo kan je het ookw el zien idd :+

@ Astennu, ik ben altijd van plan om ATi te nemen hehe geen zorgen daarover hoor, maar geod om te hoeren dat ATi nog aan zijn AGP klanten denken, klantvriendelijk zijn ze wel altijd geweest. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 13-07-2005 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo

epo

Anoniem: 23009 schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 20:35:
[...]

@ Aight! ja dat zeker ATi en 3dfx bnben ik allebij Fan van maar mijn ervaring met nVidia is gewoon een slechte, ik kan best mesen begrijpen dat ze ook met ATi een slechte ervaring hebben gehad, ieder hebt zijn ding hoor, ik heb zelf nooit echt probs gehad met ATi kaarten zelfs de ATi Rage Fury MAXX doet het prima.

hier me 3dfx collectie link, daaronder ook me ATi collectie :
http://www.3dfx.ch/gallery/collectors_obiwankenobi

het ligt er meer aan wat je er mee doet en hoe je er mee omgaat dat denk ik soms wel vaker. Maar idd ik ben een ATi Fan zo kan je het ookw el zien idd :+

@ Astennu, ik ben altijd van plan om ATi te nemen hehe geen zorgen daarover hoor, maar geod om te hoeren dat ATi nog aan zijn AGP klanten denken, klantvriendelijk zijn ze wel altijd geweest. :)
beetje bah dat Ati fan gedrag, maar goed :)
Dat AGP verhaal is leuk, echter zie je dat je wel een top of the bill cpu nodig hebt om het uiterste uit de nieuwe generatie Video kaarten te krijgen. Die cpu'tjes gaan bijna altijd vergezeld met een bordje met PCI-Express dus zo nodig is het AGP verhaal niet, dan koop je lekker een x800 ofzo op AGP die beter voldoet op zo'n AGP bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb Dual OpteronDP 244 met later Dual 252 en dat met een AGP x8 is sneller als een SLI PCI-E opstelling met een A64FX57 in Flight Sim 2004 , dus een snellere AGP is juist zonodig., en voor mij is een nieuw Mobo, + cpu geen nood alleen een krachtige VGA in AGP smaak, de X800XT PE AGP die ik nu heb is wel nice, maar het is wel altijd leuk als je die nieuweste dingen ook kan draaien er mee enzo.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.