[rml][ Firefox] Wat vinden we ervan? Deel VIII[/rml]Mr. Liu schreef op woensdag 30 november 2005 @ 17:41:
Ik heb even gekeken naar 1.5, maar helaas werken er nog teveel extensies niet terwijl ik ze toch nodig heb. Ik wacht nog wel twee of drie weken.
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Die Nightly Tester Tools is geen garantie dat extensions zullen werken. Extensions die alleen maar een beperking hebben in de versienummering zullen er prima mee werkbaar gemaakt kunnen worden.
Er zijn echter nog wat extensions die gewoonweg niet overweg kunnen met FF 1.5 en die zullen instabiliteit veroorzaken of ze werken helemaal niet.
Tagzilla is een voorbeeld van zo'n laatste extension, die werkt dus gewoonweg niet ook al heb je die Nightly Tester Tools gebruikt.
Omdat die hele extensionsmanager op de schop is gegooid kun je beter ook gebruik maken van een heel nieuw Firefox 1.5 profiel en is het ook beter om Firefox 1.5 schoon te installeren (en dus niet over de 1.0.7 versie heen). Met de beta en rc versies gaf dit ook al wat problemen en met de final release dus kennelijk ook al.
Zat je echter al aan de beta versies dan is upgraden heel makkelijk en heb je ook geen problemen.
Dit heb ik ingesteld: Extra>opties>tabbladen
"koppelingen die nieuwe vensters openen forceren om te openen in:"
-nieuw tabblad
De meeste werken nu. Alleen links via java-script niet. Bijvoorbeeld in in een advertentie in v&a als je op het plaatje klikt.
Ook worden alle menu-balken en dergelijke verborgen terwijl ik die via de geavanceerde java-script opties had uitgezet. Dit het ik weten te 'verhelpen' door het zelf wat "dom.disable*"-dingetjes in te schakelen bij about:config.
Iemand nog meer hier last van?
[ Voor 6% gewijzigd door A_L op 30-11-2005 21:43 . Reden: url fout ]
1
2
| browser.link.open_newwindow 3 browser.link.open_newwindow.restriction 3 |
Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis
Verwijderd
Nou heb ik natuurlijk bij Options gekeken maar kan niet vinden waar dat op disable te zetten... suggesties?
Ik heb ook gekeken en het enige wat ik kon vinden mbt die software installation was het whitelist gebeuren van sites die software mogen installeren en de opties voor de update feature.Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 10:52:
Ik heb net FF 1.5 gedownload en wilde mijn favoriete add-on installeren (FoxyTunes) dus open het gedownloade file maar krijg dan de melding boven in FF "software installation is currently disabeld. click options to enable and try again"
Nou heb ik natuurlijk bij Options gekeken maar kan niet vinden waar dat op disable te zetten... suggesties?
Kennelijk zit het er dus niet meer in. Dan zou ik het eens via about:config proberen om de optie xpinstall.enable op true te zetten.
[ Voor 4% gewijzigd door ppl op 01-12-2005 10:59 ]
Jep me to, gewoon 1.5 over 1.07 geinstalleerd. Helaas was ik al mn extensies kwijt. Dus ik ze weer netjes allemaal (+ wat meer) installeren, stuk of 15, en dan firefox helemaal afsluiten en weer opstarten. Nee dus, er stond continu:Mr. Liu schreef op woensdag 30 november 2005 @ 17:41:
Ik heb even gekeken naar 1.5, maar helaas werken er nog teveel extensies niet terwijl ik ze toch nodig heb. Ik wacht nog wel twee of drie weken.
en dat was maar niet het geval, pc opnieuw opstarten werkt ook niet. Heel raar want er waren toch echt extensies bij die upgedate waren voor versie 1.5 (b.v. flashblock).... zal worden geinstalleerd wanneer firefox wordt herstart
Heb zelf alles weer verwijderd, ook de data in C:\Documents and Settings\Elboo ®\Application Data\Mozilla\Firefox en dan alles weer opnieuw geinstalleerd maar neen, werkte ook niet.
Wat te doen, gewoon afwachten of...?
[ Voor 12% gewijzigd door Elboo op 01-12-2005 12:41 ]
Risico komt voor uit niet weten wat je doet
Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

http://ietab.mozdev.org/

http://viamatic.com/firefox/
En verder hopen dat mijn andere extensies lekker snel weer geupgrade worden
Die 2e extensie, Viamatic Foxpose is ook wel cool, al weet ik niet of ik die veel ga gebruiken, maar heb hem wel geïnstalleerd!
ietab kende ik al, maar werkte toen niet goed, nu wel. beter dan IEview, je hoeft IE helemaal niet meer apart te openen.
Bedoel je het scrollen als je de middelste muisknop indrukt? Zo ja, dan moet je in Logitech Setpoint de middelste knop gewoon als 'middle button' (staat onder knopje 'other') assignen. En dan evt. in Firefox-options 'use autoscroll' aanzetten.Bull schreef op woensdag 30 november 2005 @ 20:02:
Ik gebruik sinds vandaag ook firefox, versie 1.5, maar vind de scrollbar zo traag werken. Die van IE werkt veel sneller. Ik heb een Logitech MX518 met nieuwste drivers, iemand een oplossing?
Die standaardwaarde van de Logitech driver is nl. erg irritant. Ook bij andere programma's.
Verwijderen en schoon installeren die extensionsElboo schreef op donderdag 01 december 2005 @ 16:34:
[afbeelding]
deze waarschuwing blijft er continu staan, herstart van firefox of de pc maakt niks uit, hoezovaaaaaaaaaag, wat raaaaaaaaaaaaaaaar
Gebruik je Firefox Preloader?Elboo schreef op donderdag 01 december 2005 @ 16:34:
[afbeelding]
deze waarschuwing blijft er continu staan, herstart van firefox of de pc maakt niks uit, hoezovaaaaaaaaaag, wat raaaaaaaaaaaaaaaar
welke theme gebruik je btw?
edit: Die paarse border zal wel van Windows zijn en je zal verder niet zo'n spectaculair theme gebruiken voor Fx. .. ik zit momenteel ff teveel aan de linux geloof ik (windowmanagers hier en daar e.d.)

[ Voor 24% gewijzigd door DeMoN op 01-12-2005 18:51 ]
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
1.5 is mega traag bij grote topics hier op got (replies per pagina: 250)
cpu gebruik is dan continu 99%
Als je dan kijkt hoe snel ie de pagina's opbouwt, vraag je je af wat ie met al die cpu cycles aan het doen is

[edit]
uuhm... ook fijn dat ze de oude versie niet meer op de site hebben staan
ze hadden deze rotzooi wel eens goed mogen testen voordat ze de oude eraf gooiden

Ja.writser schreef op maandag 28 november 2005 @ 15:36:
Sinds een paar dagen gebruik ik de nieuwste firefox, 1.5rc3. Bevalt prima, op het volgende punt na:
Op dit forum heb ik het 'maximaal aantal berichten per pagina' op 999 gezet. Vind ik handig met zoeken etc. Alleen, met de nieuwste firefox gaat het laden van een groot topic (zoals deze) _ONTZETTEND_ traag. Het duurt enkele minuten, en tijdens het laden loopt mijn hele computer vast. Firefox gebruikt 95% van de processor, ik kan alleen nog wat spelen met de muiscursor .. Tot nu toe gebeurt me dit alleen bij GoT, andere grote pagina's (hier kwam ik op via google: http://www.ethereal.com/docs/eug_html/) laden wel soepel.
Bij de oude firefox (1.0) duurde het laden ook wel lang, maar kon ik ondertussen wel gewoon andere dingen doen. Dit wordt nu zo irritant dat ik zelfs internet explorer gebruik voor GoT, dat kan toch niet de bedoeling zijn!
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
[ Voor 84% gewijzigd door Wouter op 01-12-2005 20:02 ]
Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl
http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/. w o u t e r . schreef op donderdag 01 december 2005 @ 19:39:
[edit]
uuhm... ook fijn dat ze de oude versie niet meer op de site hebben staan
ze hadden deze rotzooi wel eens goed mogen testen voordat ze de oude eraf gooiden
ik heb hier trouwens geen probleem hoor met 200ppp
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Dat is in versie 1.0.7 ook zo, ik meen dat hier een extensie voor was, dacht iets met "Focus Last Tab" of zoietsImPrEzA schreef op donderdag 01 december 2005 @ 19:40:
Sinds ik 1.5 heb geinstalleerd, merk ik het volgende: als ik een nieuw tabblad open via bijvoorbeeld een link, en dat tabblad vervolgens sluit, dan toont hij niet de laatstgetoonde tab, maar de laatste in het rijtje. Is dat een simpel op te lossen probleem, en ben ik de enige die het heeft?
Select search....eindelijk tekst selecteren en rechtstreek google
Werkt goed met 1.5
Tubes....It's what make music music!
linkagesilitek schreef op donderdag 01 december 2005 @ 21:30:
Nieuwe extensie:
Select search....eindelijk tekst selecteren en rechtstreek google![]()
Werkt goed met 1.5
Tubes....It's what make music music!
En in hoeverre was dit anders met 1.0.7?. w o u t e r . schreef op donderdag 01 december 2005 @ 19:39:
Ik ga weer snel terug naar de vorige versie.
1.5 is mega traag bij grote topics hier op got (replies per pagina: 250)
cpu gebruik is dan continu 99%
Als je dan kijkt hoe snel ie de pagina's opbouwt, vraag je je af wat ie met al die cpu cycles aan het doen isVorige versie was minstens 10 keer zo snel.
Ik heb het getest met versie 1.0.7 en ook met eerdere versies. Zelfs met Opera 8.51.
Ik zie geen enkel verschil, het is allemaal traag en ze trekken allemaal 99% cpu usage.
In het topic van de Asus M6 laptops stonden ook dat soort links met de uitdrukkelijke waarschuwing dat het nogal traag zou gaan worden als je die limiet van 999 instelt.
Het maakt het zoeken niet makkelijker aangezien je ook gewoon in topics kunt zoeken met de zoekfunctie, waarbij die dan ook nog eens alleen de gevonde resultaten laat zien. Dat is dus nog veeeeeel handiger.
Het is dus gewoon zo traag omdat er zoveel geladen moet worden. Als je de nodige grafische dingen als webicons e.d. uitschakeld zal het ongetwijfeld iets sneller zijn, maar het is nog altijd traag.
Alexa spul?
Context search is een extension die al wat langer bestaat en doet het zelfs beter. Select Search pakt de search engines die de extension kent. Context Search pakt de search engines die je zelf hebt geinstalleerd. Je kunt dus alle search engines gebruiken die ook in die searchbar van Firefox beschikbaar zijn. Dat vind ik een veel beter uitgangspunt.
[ Voor 20% gewijzigd door ppl op 01-12-2005 22:01 ]
dat kon toch allang???silitek schreef op donderdag 01 december 2005 @ 21:30:
Nieuwe extensie:
Select search....eindelijk tekst selecteren en rechtstreek google![]()
Werkt goed met 1.5
ik kan gewoon een stukje test selecteren, rechtermuisknop en Search web for '<stukje tekst>'
[ Voor 54% gewijzigd door Ramon op 01-12-2005 21:53 ]
Er staat toch bij hoe het met vorige versies was? minstens 10 keer zo snelppl schreef op donderdag 01 december 2005 @ 21:52:
[...]
En in hoeverre was dit anders met 1.0.7?
Ik heb het getest met versie 1.0.7 en ook met eerdere versies. Zelfs met Opera 8.51.
Ik zie geen enkel verschil, het is allemaal traag en ze trekken allemaal 99% cpu usage.
In het topic van de Asus M6 laptops stonden ook dat soort links met de uitdrukkelijke waarschuwing dat het nogal traag zou gaan worden als je die limiet van 999 instelt.
Het maakt het zoeken niet makkelijker aangezien je ook gewoon in topics kunt zoeken met de zoekfunctie, waarbij die dan ook nog eens alleen de gevonde resultaten laat zien. Dat is dus nog veeeeeel handiger.
Het is dus gewoon zo traag omdat er zoveel geladen moet worden. Als je de nodige grafische dingen als webicons e.d. uitschakeld zal het ongetwijfeld iets sneller zijn, maar het is nog altijd traag.
Nieuwe versie laadt ongeveer 50% van een lange thread meteen en bouwt de rest van de pagina vervolgens op met ongeveer 1 reply per seconde.
Waarom zou ik minder posts per pagina instellen als het met v1.07 wel gewoon goed werkt.
Nee, jij vind dat het 50% sneller gaat, dat is een verschil. Ik kan me daar absoluut niets bij voorstellen.. w o u t e r . schreef op donderdag 01 december 2005 @ 21:58:
[...]
Er staat toch bij hoe het met vorige versies was? minstens 10 keer zo snel
Nieuwe versie laadt ongeveer 50% van een lange thread meteen en bouwt de rest van de pagina vervolgens op met ongeveer 1 reply per seconde.
Waarom zou ik minder posts per pagina instellen als het met v1.07 wel gewoon goed werkt.
Hoe heb je trouwens 1.5 geinstalleerd?
Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.
Idd die werkt prima met 1.5 (zowel FF als TB).Pretorian_ schreef op donderdag 01 december 2005 @ 23:21:
moet je ff op minimizetotray.mozdev.org kijken en de trunk versie installeren, werkt prima hier.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Classic Menus for WinstripeDawai schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 00:07:
Waarom moesten ze nou zo nodig van die platte menu's gebruikenHad veel liever gezien dat elke applicatie standaard Windows menu's gebruikt die dan éénvormig aangepast konden worden met een Windows theme oid dan dat elke applicatie zoals Paint Shop Pro, Visual Studio en nu dus ook Firefox met eigen menu's komt. Kan je het ook uitschakelen?
Welkom bij Firefox 1.0 -> Firefox 1.5?Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 09:44:
[...]
Wat klopt er precies niet? Ik zie er in eerste instantie niet zoveel geks aan.
Verwijderd
Het kan natuurlijk best handig zijn, maar ik mot het niet!!!
Verwijderd
Het gebeurt bijvoorbeeld regelmatig op www.ogame.nl
Zeer vervelend.
Signatures zijn voor boomers.
klik hier voor uitgebreider verhaal wat betreft mijn probleem
[ Voor 65% gewijzigd door bart1074 op 02-12-2005 13:08 ]
Correct
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Ik zou gewoon eens de preloader weghalen en eventueel een nieuwe install maar wel een backup maken met Mozbackup. IMHO helemaal niet nodig.Murderer schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 13:06:
niemand last van mijn crash probleem?
klik hier voor uitgebreider verhaal wat betreft mijn probleem
DJTimo schreef op donderdag 01 december 2005 @ 17:02:
[...]
Verwijderen en schoon installeren die extensions
Had ik al geprobeerdHeb zelf alles weer verwijderd, ook de data in C:\Documents and Settings\Elboo ®\Application Data\Mozilla\Firefox en dan alles weer opnieuw geinstalleerd maar neen, werkte ook niet.

Nee had toen net Firefox opnieuw geinstalleerd dus had ff geen skin, gebruik normaal Pimpzilla of NoiaDeMoN schreef op donderdag 01 december 2005 @ 18:49:
[...]
Gebruik je Firefox Preloader?
welke theme gebruik je btw?
edit: Die paarse border zal wel van Windows zijn en je zal verder niet zo'n spectaculair theme gebruiken voor Fx. .. ik zit momenteel ff teveel aan de linux geloof ik (windowmanagers hier en daar e.d.)
Windowblinds gebruik ik voor windows, zie screenshot. De babe is Keeley Hazell (zou anders ongetwijfeld een vraag komen (mag ik hopen dan))

Iemand anders nog last van dat alle extenties niet doen ook niet na reboot en herinstallatie?
Risico komt voor uit niet weten wat je doet
http://img207.imageshack.us/img207/3435/invasion16gh.jpg
http://img207.imageshack.us/img207/622/invasion21bh.jpg
http://img207.imageshack.us/img207/590/invasion36mz.jpg
http://img207.imageshack.us/img207/2935/invasion44pg.jpg
Ook grappig dat ze Nederlandse artikelen (met slecht gebabelfishde kopjes) over bijvoorbeeld een Nederlandse hacker gebruiken in de serie. Terwijl het eigenlijk (volgens het verhaal) artikelen moeten zijn uit Venezuela over zelfmoord enzo. Maarja, welke Amerikaan ziet het verschil tussen Nederlands en de taal die ze in Venezuela spreken? (Ik weet het zelf niet eens welke dat is trouwens
[ Voor 20% gewijzigd door woekele op 02-12-2005 22:40 ]
Zoals die laatste screenshot laat zien...wat is dat voor sidebar extension? Dat ziet er wel nice uit trouwens.Aarsbuds0r schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 22:27:
Iemand anders ook gezien dat Firefox in de laatste aflevering van Invasion (serie op Amerikaanse tv (ABC)) werd gefeatured?Hier wat screenys...
http://img207.imageshack.us/img207/2935/invasion44pg.jpg
Elboo schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 21:11:
Windowblinds gebruik ik voor windows, zie screenshot. De babe is Keeley Hazell (zou anders ongetwijfeld een vraag komen (mag ik hopen dan))
[afbeelding]
Iemand anders nog last van dat alle extenties niet doen ook niet na reboot en herinstallatie?
aha, thx
maar, omfg.. wel een babe hoor
In Venezuela wordt Spaans gesproken (en de meeste Amerikanen kennen wel een paar woorden Spaans).Aarsbuds0r schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 22:27:
Ook grappig dat ze Nederlandse artikelen (met slecht gebabelfishde kopjes) over bijvoorbeeld een Nederlandse hacker gebruiken in de serie. Terwijl het eigenlijk (volgens het verhaal) artikelen moeten zijn uit Venezuela over zelfmoord enzo. Maarja, welke Amerikaan ziet het verschil tussen Nederlands en de taal die ze in Venezuela spreken? (Ik weet het zelf niet eens welke dat is trouwens) Je kunt wel duidelijk woorden als 'firewall' en 'virusscanner' en 'computer' zien, dat moet Amerikanen toch wel kennen
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Sinds ik Firefox1.5 heb geinstalleerd kan ik geen linkjes in mijn E-mailbox meer openen.
Ik gebruik Thunderbird 1.07.
Ik heb de oude Firefox 1.07 teruggezet, alles gedeleted en opnieuw geinstalleerd maar ik krijg het niet meer aan de gang. Volgens mij zie ik iets over het hoofd maar ik weet niet wat, ik heb alle opties al doorgelopen in zowel Firefox als in Thunderbird.
Wie weet een oplossing.
The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!
Probeer even eerst IE weer als standaard webbrowser te maken. En kijk dan of het wel lukt. Maak daarna FF 1.5 weer als je standaard webbrowser.Borry schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 16:17:
Ik heb een ander probleem, misschien is dat eerder besproken maar ik kan het niet vinden.
Sinds ik Firefox1.5 heb geinstalleerd kan ik geen linkjes in mijn E-mailbox meer openen.
Ik gebruik Thunderbird 1.07.
Ik heb de oude Firefox 1.07 teruggezet, alles gedeleted en opnieuw geinstalleerd maar ik krijg het niet meer aan de gang. Volgens mij zie ik iets over het hoofd maar ik weet niet wat, ik heb alle opties al doorgelopen in zowel Firefox als in Thunderbird.
Wie weet een oplossing.
Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
Geweldig, het werkt.Br@m schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 16:19:
[...]
Probeer even eerst IE weer als standaard webbrowser te maken. En kijk dan of het wel lukt. Maak daarna FF 1.5 weer als je standaard webbrowser.
Zo kun je je suf zoeken naar een simpele oplossing, mij dank is groot.
The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!
Borry schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 16:27:
[...]
Geweldig, het werkt.
Zo kun je je suf zoeken naar een simpele oplossing, mij dank is groot.
Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Back/forward is sneller, goed werkend update systeem voor Firefox, plugins en de extensions, clear private data gebeuren, search plugins en extensions nu volledig in je profiel ipv in de installatie directory, etc. Dat waren voor mij de hoofd features om naar 1.5 over te gaan.Bor de Wollef schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 17:26:
Is er nu al echt een goede reden om over te gaan op 1.5 vanaf 1.0? Ik lees weinig nieuwe features en toch redelijk wat problemen met plugins / extentions.
Het update deel is nu dusdanig veranderd dat dit ook een verandering in de extensions betekent plus dat het versienummer naar 1.5 is geschroefd. Om die redenen werken een aantal extensions gewoonweg nog niet. Dit is ook meer het probleem van de developer(s) van een extension en niet die van Firefox.
Niet iedere developer heeft tijd genoeg om heel rap een extension die FF 1.5 compatible is in elkaar te draaien. Over een maand zijn er al heel wat meer extensions voor 1.5 beschikbaar.
Vraag: Hoe krijg ik de internetpagina netjes gecentreerd in het midden?
Ik heb nu de internetpagina's links uitgelijnd, zou het graag willen centreren.
Ehm, ligt dat niet gewoon aan het ontwerp van de site?S4nder schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 18:23:
Ik gebruik nu al een hele tijd Firefox en ik ben er zeer tevreden over.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
Als ik op welke website dan ook even op een plekje klik komt er een knipperende cursor naast de letter of plaatje. Dit is zeer irritant en vooral als je plaatje de halve beeld in beslag neemt.
Het lijkt net alsof ik in een word-dument zit.
Ik heb al geprobeerd alles te unstallen regcleanen deleten (heb dit al een hele lange tijd) Maar niks mag baten.
Ik wil niet terug naar internet explorer, want ik vind dit een top proggie/browser.
Heeft iemand vergelijkbare situaties gezien?
softspecs: winxp sp2 (volledig ge-update) en firefox 1.5 final
Ik heb al andere versies geprobeerd, maar daar kwam weer hetzelfde verschijnsel.
'k Zie niet direct iets fouts aan de gebruikte code, hoewel W3C aardig wat meldingen geeft
Verder werkt 1.5 hier prima. Wel maar ff een nieuw profiel aangemaakt, paar extensies lieten wat troep achter. Dat updaten is wel makkelijk zo natuurlijk
[ Voor 10% gewijzigd door Winnetou op 04-12-2005 12:30 ]
Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet
Ik zou je wel kunnen zoenen.ScottB schreef op zondag 04 december 2005 @ 11:32:
Je zit in de zogenaamde 'Caret browsing'-mode. Deze kun je uitschakelen door op F7 te drukken
Geweldig, nu kan ik weer verder met het gebruiken van mijn favoriete browser.
Je weet niet hoe lang ik al bezig ben geweest met dit euveltje. *zucht* En wie had kunnen denken dat dit zo simpel opgelost kon worden. Mijn dank is groot.
Tja, aan dat soort dingen denk je niet zo snel heEichii schreef op zondag 04 december 2005 @ 15:53:
[...]
Ik zou je wel kunnen zoenen.(liever niet natuurlijk)
![]()
Geweldig, nu kan ik weer verder met het gebruiken van mijn favoriete browser.
Je weet niet hoe lang ik al bezig ben geweest met dit euveltje. *zucht* En wie had kunnen denken dat dit zo simpel opgelost kon worden. Mijn dank is groot.
Waarschijnlijk heeft die optie met accessibility en text readers en zo te maken.Pretorian_ schreef op maandag 05 december 2005 @ 12:23:
wat houdt die optie precies in dan?
Dat je volledig met je toetsenbord een site kan doorlopen, volgens mij inderdaad met name interessant voor mensen met een handicap die wel een toetsenbord of screenreader, maar geen muis kunnen gebruiken.Pretorian_ schreef op maandag 05 december 2005 @ 12:23:
wat houdt die optie precies in dan?
Elke keer als ik wat wil downloaden opent firefox een nieuw venster (blank), als ik meerdere downloads aanclick heb ik ook gelijk 4-5 lege firefox vensters. Onder download instellingen kan ik hier niets over terug vinden.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan uitschakelen? Dus ik wil gewoon dat de download start ipv er een nieuw venster bij te openen.
Zo uitschakelen kan volgens mij niet, Maar in de startpost staat deze extensie:Audi-Addict schreef op maandag 05 december 2005 @ 15:01:
Ik weet niet of deze vraag al eerder is gesteld, maar ik kon het zo 1,2,3 niet via de search vinden :
Elke keer als ik wat wil downloaden opent firefox een nieuw venster (blank), als ik meerdere downloads aanclick heb ik ook gelijk 4-5 lege firefox vensters. Onder download instellingen kan ik hier niets over terug vinden.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan uitschakelen? Dus ik wil gewoon dat de download start ipv er een nieuw venster bij te openen.
Is dat misschien wat je zoekt?Disable target for Downloads - Om te zorgen dat voor .exe en andere bestandformaten die door externe programma's afgehandeld worden geen lege tabbladen geopend worden
Als je alles onder controle hebt, ga je gewoon niet snel genoeg.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
Misschien heb je de extentie al, of klik je nooit op bepaalde direct links om bestanden te openen.Pretorian_ schreef op maandag 05 december 2005 @ 21:01:
ik heb er anders nooit last van...
Het is een gevolg van het purisme van de developers. Officieel moet de mime-type goed staan (of iets dergelijks), maar heel veel webpagina-bouwers houden daar geen rekening mee. Dus Firefox heeft op zich gelijk, alleen het openen van zo'n leeg window is natuurlijk nutteloos (en dus had die extensie er wel standaard in mogen zitten inderdaad).Aarsbuds0r schreef op maandag 05 december 2005 @ 17:26:
Vreemd dat dat niet default in Firefox zit trouwens.
...maar ik heb een bel op mijn fiets
Verwijderd
Ik heb geen zin om firefox opnieuw te gaan installeren

En ja, ik heb al geprobeerd mijn pc opnieuw op te starten.
Overigens is adblock daadwerkelijk gedeinstalleerd en werken de rest van mijn extensions nog gewoon.
Tevens is het zo dat als ik probeer via de extensions site adblock probeer te installeren dat ik dan wel de vraag krijg of ik deze software wil installeren maar als ik dan verder klik dan verdwijnt het schermpje gewoon zonder resultaat.
Ik merk nu trouwens ook dat als ik dus naar het extensions menu ga en dat dus niet lukt en ik vervolgens firefox afsluit, dan sluit firefox wel af maar het process blijft staan onder process manager. Dit gebeurt niet als ik firefox start en dan niet extensions klik en afsluit, dan gaat het process zelf ook weg.
--edit
Laat maar, ik heb zelf al een oplossing gevonden voor mijn probleem.
Ik had per ongeluk de deinstall optie gebruikt in adblock zelf en deze schijnt niet goed te werken in firefox waardoor ik dit probleem kreeg. Om dit te fixen heb ik mijn firefox in safemode opgestart en vervolgens adblock gedeinstalleerd dmv het extension menu. Vervolgens firefox weer opgestart en ja hoor, het menu werkt weer.
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2005 19:51 ]
Verwijderd
Heb het antwoord inmiddels gevonden > Console²Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 10:36:
Weet iemand hoe je de CSS errors in de JavaScript uit kunt schakelen? Dit is echt super irritant!
Het kan natuurlijk best handig zijn, maar ik mot het niet!!!
Verwijderd
Gaat dit toevallig ook in iexplorer?Harm schreef op maandag 05 december 2005 @ 13:25:
[...]
Dat je volledig met je toetsenbord een site kan doorlopen, volgens mij inderdaad met name interessant voor mensen met een handicap die wel een toetsenbord of screenreader, maar geen muis kunnen gebruiken.
Probeer het uit
Media player Connectivity ontdekt, lekkere extensie is dat.
Wat werkt er niet lekker?Sjah schreef op woensdag 07 december 2005 @ 14:21:
Dat IE tab vind ik niks, werkt niet lekker bij mij, blijf lekker bij IEView.
Media player Connectivity ontdekt, lekkere extensie is dat.
Behavior:Sjah schreef op woensdag 07 december 2005 @ 18:41:
Hij moet van mij een nieuwe site die die in ie moet showen, wel in een nieuwe tab doen, doet die niet. Verder is die met fullscreen, wat ik altijd gebruik, ook niet erg handig.
1. Toolbar Button & Status-bar Icon:
* Left-Click: Switch engine and view in "current page"
* Middle-Click: Switch engine and view in "new tab"
* Right-Click: Popup options-dialog (for adding current page's URL to "always view in ietab" list)
* [Ctrl]+Left-Click: Same as Middle-Click or Open Current Page in external IE by using IEView (if u have installed)
Ik wil graag zelf bepalen hoe breed, dus verticaal, mijn balk met bladwijzers is. Ik denk dat ik aan 2 regels wel voldoende heb, maar nu kan ik er maar 17 op kwijt of iets dergelijks en ik vroeg me af of het ook mogelijk is om deze dus zo te maken dat ik er meer op kwijt kan. Is dat slidemenu bv. al ontwikkeld? Of is het aan te passen zodat het aan mijn wensen voldoet?
Mozilla 1.0.7. Adblock plus.
Theorie: Ja. Praktijk...uh. Nee.
Nederlands is makkelijker als je denkt.
- Zorg eerst even dat je helemaal bij bent qua Firefox (dus 1.5, of er moet een bepaalde reden voor zijn dat je nog achterloopt?)Risce schreef op donderdag 08 december 2005 @ 02:05:
Even een probleempje:
Ik wil graag zelf bepalen hoe breed, dus verticaal, mijn balk met bladwijzers is. Ik denk dat ik aan 2 regels wel voldoende heb, maar nu kan ik er maar 17 op kwijt of iets dergelijks en ik vroeg me af of het ook mogelijk is om deze dus zo te maken dat ik er meer op kwijt kan. Is dat slidemenu bv. al ontwikkeld? Of is het aan te passen zodat het aan mijn wensen voldoet?
Mozilla 1.0.7. Adblock plus.
- En dan hier klikken.
Is hier al een antwoord op? Ik zou het ook prettiger vinden als de pagina's gecentreerd worden.S4nder schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 18:23:
Ik gebruik nu al een hele tijd Firefox en ik ben er zeer tevreden over.
Non taken
Heb je de reacties gelezen op je oorspronkelijke bericht? Daarin staat dat centreren een instelling is van de internetsite en niet iets wat je global voor alle sites kan regelen. Mogelijk dat je met behulp van wat custom css alle sites in Firefox wel zo kan laten laden, hoe zou ik moeten opzoeken maar dat kan je zelf ook wel volgens mij,Puresmoker schreef op donderdag 08 december 2005 @ 09:54:
[...]
Is hier al een antwoord op? Ik zou het ook prettiger vinden als de pagina's gecentreerd worden.
Verwijderd
Welke "de pagina's" bedoel je? Alle pagina's, of alleen de pagina's van je eigen website?Puresmoker schreef op donderdag 08 december 2005 @ 09:54:
Is hier al een antwoord op? Ik zou het ook prettiger vinden als de pagina's gecentreerd worden.
1) Van vertrouwelijke websites wil ik bestanden rechtreeks kunnen openen ipv die eerst te moetne opslaan. (ik denk aan exe's!) Hoe forceer ik dat firefox hier me toch die optie geeft?
2) Als Firefox crasht, en ik die daarna terug open, moet ik terug via History alle tabs gaan 'aanmaken', Opera doet dit zelf. Kan firefox dit niet dan???
3) Soms is het geheugenverbruik van Firefox tot in de 150MB, is dit normaal? (Aantal tabs open dan rond de 15. Wat toch niet zo gigantisch veel is? :-|
"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"
1. Niet, je hebt geen systeem met zones zoals in IE.Mizitras schreef op donderdag 08 december 2005 @ 20:25:
Drie dingen die mij al enige tijd storen:
1) Van vertrouwelijke websites wil ik bestanden rechtreeks kunnen openen ipv die eerst te moetne opslaan. (ik denk aan exe's!) Hoe forceer ik dat firefox hier me toch die optie geeft?
2) Als Firefox crasht, en ik die daarna terug open, moet ik terug via History alle tabs gaan 'aanmaken', Opera doet dit zelf. Kan firefox dit niet dan???
3) Soms is het geheugenverbruik van Firefox tot in de 150MB, is dit normaal? (Aantal tabs open dan rond de 15. Wat toch niet zo gigantisch veel is? :-|
2. De 'session saver'-extensie doet dit misschien. Ik gebruik het zelf niet, dus je moet het even proberen.
3. Ja, dat is helaas normaal. Maar verkijk je niet op het geheugengebruik. Zolang alles gewoon goed werkt, maakt het IMHO geen zak uit dat een applicatie veel geheugen gebruikt, zolang het maar niet leaked enzo.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Dat doet ieHarm schreef op donderdag 08 december 2005 @ 20:52:
[...]
2. De 'session saver'-extensie doet dit misschien. Ik gebruik het zelf niet, dus je moet het even proberen.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Valt er dan nergens iets te wijzigen, zodat ik 'setup.exe' rechtstreeks kan openen ipv eerst 'Save to disk' ???Harm schreef op donderdag 08 december 2005 @ 20:52:
[...]
1. Niet, je hebt geen systeem met zones zoals in IE.
Waarom zit deze 'session-saver' nog niet in Firefox in? Dit is toch een enorm pluspunt nog voor Opera, en imho, dus een 'gebrek' aan wat zich zo'n naam aanmeet als Firefox.
"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"
Dit topic is gesloten.