[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel VIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.182 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu firefox 1.5, maar heb een probleem. Iedere keer als ik een download wil doen van de mozilla website krijg ik een geel balkie aan de bovenkant met de melding: Software Installation is currently disabled. Click edit options... to enable it and try again.

maar die gehele optie staat niet in Edit options... Nergens word er maar ook met 1 woord gerept over software installation in mijn versie en daarnaast heb ik alles al uitgezet wat er uit te zetten is, heb ik de sites toegevoegd als allowed websites maar alles zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opgelost, effe settings reset, en opgelost.. toch blijft het vaag dat ik dit niet manual kan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

Ik heb een klein ding wat me al tijden dwars zit maar waarvoor ik maar geen oplossing voor kan vinden.
Ik werk met het standaard theme van Firefox (vind het gewoon lekker basic) en heb een bookmarks toolbar. Hierin staan een aantal Live Bookmarks en een aantal gewone bookmarks. De gewone bookmarks krijgen gewoon het favicon wat ze moeten krijgen (namelijk dat van de bijbehorende website), maar de live bookmarks krijgen dat standaard favicon. namelijk dat vierkantje met die streepjes erin wat je ook ziet als je een website bezoekt die een feed aanbied.
Nu heb ik al met Favicon Picker zitten experimenteren, maar die doet niet wat ik wil.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-08 09:34
DeMoN schreef op donderdag 08 december 2005 @ 08:43:
[...]

- Zorg eerst even dat je helemaal bij bent qua Firefox (dus 1.5, of er moet een bepaalde reden voor zijn dat je nog achterloopt?)

- En dan hier klikken. :)
Had met flash problemen te maken, maar dat is op dit moment opgelost. Dankjewel!

Maar, ik heb het in het juiste bestand gegooid, gewoon onderaan ge-copy-paste, wat moet je dan doen? Want bij mij is er niet op magische wijze een balkje verschenen en het aanmaken van nieuwe bladwijzers om de balk groter te forceren, werkt ook niet, krijg je het oude uitschuifmenuutje rechts boven.

[ Voor 27% gewijzigd door Risce op 09-12-2005 13:47 ]

Theorie: Ja. Praktijk...uh. Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Ik werk al een jaar met Firrefox. En wil niet meer terrug naa IE. Die tabs zijn super handig. en je hebt ook heel weinig last van pop-ups. Bij IE moet je dan weer toolbars installeren en zo. Ook de download manager is handig.

Dus zekers proberen als je IE nog gebruikt. Hij is ook erg snel. En stabiel. IE wou nog wel eens hangen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik gebruik regelmatig de extensie Wayback, maar de update-functie werkt daar helaas al een tijdje niet meer van. Iemand een idee of deze extension met een werkende update-functie beschikbaar is?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 08:38

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Ik heb problemen met het laden van grote topics. Ik heb mijn GoT zo ingesteld dat ik 250+ replies op een pagina laat zien. Dit was nooit een probleem met FF 1.07 of IE6. Maar bij FF 1.5 krijg ik een melding dat een script op de pagina niet reageert en of ik die af wil sluiten of door wil laten gaan.
Dit is zeer irritant. Weet iemand een oplossing hiervoor?

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

crisp

Devver

Pixelated

Audi_S2 schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 13:57:
Ik heb problemen met het laden van grote topics. Ik heb mijn GoT zo ingesteld dat ik 250+ replies op een pagina laat zien. Dit was nooit een probleem met FF 1.07 of IE6. Maar bij FF 1.5 krijg ik een melding dat een script op de pagina niet reageert en of ik die af wil sluiten of door wil laten gaan.
- snellere pc kopen
- je PPM niet zo belachelijk hoog instellen

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi_S2

Audi_S2

crisp schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 14:01:
[...]

- snellere pc kopen
- je PPM niet zo belachelijk hoog instellen
1. AMD athlon 3000+ met 1024mb geheugen en 15000rpm SCSI is genoeg lijkt me.
2. Mijn PPM vindt ik wel prettig zo, ik kijk nogal vaak topics met leuke plaatjes en wil zo min mogelijk klikken uiteraard.

Mijn vriendin heeft er ook last van op haar pc, en zij heeft geen GoT account. Het doet zich dus ook voor bij andere websites. Het probleem ligt dus bij firefox 1.5 en niet de instellingen van GoT of mijn PC. andere browser zeuren immers niet.
Andere mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

Audi_S2 schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 13:57:
-knip-
Maar bij FF 1.5 krijg ik een melding dat een script op de pagina niet reageert en of ik die af wil sluiten of door wil laten gaan.
Ik kan me vergissen, maar volgens mij geeft Firefox bij dit soort pop-ups altijd de mogelijkheid om een "Opbokken, laat me met rust. Dit venster never nooit niet meer tonen" vakje aan te vinken en dan ben je er, volgens mij, van af

500 "The server made a boo boo"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi_S2

Audi_S2

Vaan_Banaan schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 15:19:
[...]

Ik kan me vergissen, maar volgens mij geeft Firefox bij dit soort pop-ups altijd de mogelijkheid om een "Opbokken, laat me met rust. Dit venster never nooit niet meer tonen" vakje aan te vinken en dan ben je er, volgens mij, van af
Helaas niet. Ik heb alleen de optie ja: script uitvoeren of nee: script stopzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet waar FF 1.5 last van heeft, maar volgens mij klopt hier iets niet. Ik heb alleen Microsoft Outlook openstaan, en daarnaast FF met zes tabbladen. Van de 1024mb intern geheugen heb ik er nu nog zo'n 40 over. FF gebruikt nu 700mb intern geheugen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 23:34:
Weet niet waar FF 1.5 last van heeft, maar volgens mij klopt hier iets niet. Ik heb alleen Microsoft Outlook openstaan, en daarnaast FF met zes tabbladen. Van de 1024mb intern geheugen heb ik er nu nog zo'n 40 over. FF gebruikt nu 700mb intern geheugen. :|
Dat klopt idd niet. Ik heb hier nu ook 6 tabbladen open staan, maar FF 1.5 gebruik hier maar iets van 64MB. heb je toevallig niet een pagina open staan met veel grote foto's?

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie de afbeelding, met de memory bovenin.

Afbeeldingslocatie: http://img8.picsplace.to/img8/2/thumbs/mem.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Maar hoe heb je die statbar ingeteld bij je geheugen? Dus geeft tie aan: RAM in gebruik, of RAM wat je over hebt van die 1GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Br@m schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 09:54:
[...]

Maar hoe heb je die statbar ingeteld bij je geheugen? Dus geeft tie aan: RAM in gebruik, of RAM wat je over hebt van die 1GB?
Wat in gebruik is. Volgens taakbeheer neem FF op dat moment ruim 700mb in beslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 10:02:
[...]

Wat in gebruik is. Volgens taakbeheer neem FF op dat moment ruim 700mb in beslag.
Als het echt alleen van FF is, dan moet er ergens iets niet goed zitten. Kan zijn één of andere extentie ofzo. Dus ik zou je kunnen adviseren om even een nieuw profiel aan te maken (firefox.exe -p), en kijken of het dan over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het een beetje jammer dat de popup killer niet meer 100 % werkt, zouden ze daar niet wat aan kunnen doen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-08 22:42

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
pven schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 13:49:
Ik gebruik regelmatig de extensie Wayback, maar de update-functie werkt daar helaas al een tijdje niet meer van. Iemand een idee of deze extension met een werkende update-functie beschikbaar is?
Op addons.mozilla.org zie je dat de extensie nog niet officiel bijgewerkt is. Je kunt dus de extensie downloaden en het maximum-versienummer verhogen. Eventueel kun je op http://rick.guysintheknow.com/files/wayback-0.1.1-fx-1.5.xpi ook een versie vinden waar dat al voor je gedaan is.
Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 00:08:
Opgelost, effe settings reset, en opgelost.. toch blijft het vaag dat ik dit niet manual kan doen...
Het probleem was dat je instelling xpinstall.enabled bij jouw op false stond. in FF 1.0.x was er UI om dit te veranderen. Door problemen met het update-systeem die ontstonden als xpinstall.enabled uitstond, is er nu in de opties mogelijk om gewoon de installatie te blokkeren als een site niet op de whitelist stond.
Een goede oplossing is er niet gevonden, maar in de releasenotes staat er wel wat over.
Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 11:10:
Ik vind het een beetje jammer dat de popup killer niet meer 100 % werkt, zouden ze daar niet wat aan kunnen doen?!
Ik heb er geen last van met FF1.5. Gebruik jij dat ook al, of nog 1.0.x? Met 1.0.x had ik idd wel eens een aantal popups die er doorheen kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

niemand die een suggestie heeft voor mijn probleem?
[rml]Pretorian_ in "[ Firefox] Wat vinden we ervan? Deel VIII"[/rml]

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Op MozBrowser heb ik je volgensmij dezelfde suggestie gegeven, maar voor alle mensen die daar niet komen hier nog een keer :)

Deze tip voor mappen moet denk ik ook voor live bladwijzer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gert-Paul schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 12:29:
[...]

Op addons.mozilla.org zie je dat de extensie nog niet officiel bijgewerkt is. Je kunt dus de extensie downloaden en het maximum-versienummer verhogen. Eventueel kun je op http://rick.guysintheknow.com/files/wayback-0.1.1-fx-1.5.xpi ook een versie vinden waar dat al voor je gedaan is.

[...]

Het probleem was dat je instelling xpinstall.enabled bij jouw op false stond. in FF 1.0.x was er UI om dit te veranderen. Door problemen met het update-systeem die ontstonden als xpinstall.enabled uitstond, is er nu in de opties mogelijk om gewoon de installatie te blokkeren als een site niet op de whitelist stond.
Een goede oplossing is er niet gevonden, maar in de releasenotes staat er wel wat over.

[...]

Ik heb er geen last van met FF1.5. Gebruik jij dat ook al, of nog 1.0.x? Met 1.0.x had ik idd wel eens een aantal popups die er doorheen kwamen.
Jah ik gebruik ook 1.5, als ik nog een keer popup krijg zal ik de url wel even posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

sorry gertpaul.....*shame on me*, maar bedankt, ik ga het ff uitproberen!

edit: dat werkt niet helaas, het rare is ook dat er geen userchrome.css is. Alleen een userchrome-example.css in de map ''chrome'', ook aanpassen en renamen heeft geen resultaat helaas.
Ik vraag me af waar dus die standaard iconen voor live bookmarks vandaan komen. Het rare is dat als ik kijk bij bookmarkbeheer in de map bookmarktoolbar dat ik juist wel de favicons zie die erbij horen, maar op de bookmarktoolbar zie ik alleen die standaard iconen.
Ook faviconpicker ziet wel de goede iconen.

erg frustrerend, hier moet toch wat aan te customizen zijn?

[ Voor 88% gewijzigd door Pretorian_ op 10-12-2005 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04:18
Hmmz, gebruik firefox al sinds ik er hier op GoT voor 't eerst over hoorde en vind 't echt een super browser :)

Maar sinds vandaag, nadat ik over gegaan was naar 1.5, vreet FF echt heel m'n geheugen op :? Normaal gebruikt FF hier rond de 35 mb, maar nu blijft 't gewoon oplopen, tot aan de 150 en dan vind deze bak 't niet echt leuk meer, zit maar 256 in :)

Iemand die weet waar dit aan kan liggen? Heb ook al "firefox.exe -p" geprobeerd maar dat mocht helaas niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Pretorian_ schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 15:03:
erg frustrerend, hier moet toch wat aan te customizen zijn?
Zeker, dat moet kunnen en het is me nu ook gelukt!

Ik heb even het standaard-thema afgelopen en toen de juiste CSS-code gekopieerd wat bewerkt en toen ging het goed!

Wat je dus moet doen is de volgende code
code:
1
2
3
4
5
6
  .bookmark-item[livemark="true"][id="rdf:id"],
 .bookmark-item[type="menu"][livemark="true"][id="rdf:id"], 
 .bookmark-item[type="menu"][livemark="true"][open="true"][id="rdf:id"]  { 
  list-style-image: url("locatie.ext") !important;
  -moz-image-region: rect(0px, 0px, 0px, 0px) !important;
}

Als je afbeelding groter is dan 16x16 kun je deze met -moz-image-region nog wat verkleiner door maar een deel van de afbeelding te zien. De afstand vanaf de rand. In volgorde top - rechts - onder - links.

Net als de tip uit Livre die ik je gaf moet je het id in bookmarks.html opzoeken.
Steel-Frog schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 20:48:
Iemand die weet waar dit aan kan liggen? Heb ook al "firefox.exe -p" geprobeerd maar dat mocht helaas niet baten.
Ik zit nu ook onder de 40MB. Met meerdere tabbladen open. Wat heb je trouwens met firefox.exe -p geprobeerd? Een nieuw profiel aangemaakt? Of gebeurde er niets omdat er nog een andere firefox-proces opgenstond? Als je in een nieuw profiel nog steeds zo hoog geheugengebruik hebt, moet je zeker Firefox ook helemaal verwijderen en daarna opnieuw installeren. Misschien dat er dan daar wat fout gegaan is.

[ Voor 34% gewijzigd door Unverter op 10-12-2005 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steel-Frog schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 20:48:
Hmmz, gebruik firefox al sinds ik er hier op GoT voor 't eerst over hoorde en vind 't echt een super browser :)

Maar sinds vandaag, nadat ik over gegaan was naar 1.5, vreet FF echt heel m'n geheugen op :? Normaal gebruikt FF hier rond de 35 mb, maar nu blijft 't gewoon oplopen, tot aan de 150 en dan vind deze bak 't niet echt leuk meer, zit maar 256 in :)

Ben gelukkig dus niet de enigste. :) Ben vanmiddag teruggegaan naar 1.07. Heb nu 16 tabjes openstaan, FF verbruikt maar 100mb, waar dit met 1.5 700mb was. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Op http://internetweek.cmp.c...rticleId=174907404&pgno=1 is ook te lezen over problemen met Firefox 1.5.

Hebben jullie Firefox 1.5 over 1.0.x geïnstalleerd? Op de computer waar ik nu zit, heb ik dat wel gedaan en daar bleef het geheugengebruik net op 75MB hangen, het maakte niets uit of ik het programma minimaliseerde of extra tabbladen sloot. Op mijn laptp heb ik hier eigenlijk nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Gert-Paul schreef op zondag 11 december 2005 @ 00:23:
Op http://internetweek.cmp.c...rticleId=174907404&pgno=1 is ook te lezen over problemen met Firefox 1.5.

Hebben jullie Firefox 1.5 over 1.0.x geïnstalleerd? Op de computer waar ik nu zit, heb ik dat wel gedaan en daar bleef het geheugengebruik net op 75MB hangen, het maakte niets uit of ik het programma minimaliseerde of extra tabbladen sloot. Op mijn laptp heb ik hier eigenlijk nooit last van gehad.
En heb je op je laptop gewoon een compleet nieuwe installatie gedaan?

Kijk net en FF 1.5 gebruik nu 130 MB, zonder dat ik een pagina met veel foto's open heb (gewoon 2 tabs open....GoT en T.net).

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik versie 1.07 en ben erg tevreden, heb de upgrade gedaan naar 1.07 om extensions te kunnen inplementeren en tot ik nieuwe moet doen laat ik het zo. Das mijn stil, werkt het goed, niets aan doen als het niet hoeft.
(zo heb ik tot thunderbird altijd gebruik gemaakt van netscape 4.77 om voor messenger, ook al was het oud, ik vond het gewoon lekker werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:56
Gert-Paul schreef op zondag 11 december 2005 @ 00:23:

Die problemen waar hij over schrijft heb ik geen last van, werkt prima hier.

Moet FF als die geminimaliseerd is minder geheugen gebruiken, nee toch? Ik heb zelf rond de 60 to 130 mb memory-use, niet echt weinig, maar er is zat vrij als je 1 gig hebt, zoals ik. Maar ergens is het wel jammer, een 40 mb was chiquer geweest. (heb trouwens gewoon 1.5 over 1.0.7 installed ja)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
altijd met plezier met firefox gewerkt maar al tijdje erg vage problemen,

plaatjes op de site laden ERG langzaam in. ik zie bv de icoontjes bij overzicht topics op got gewoon achter elkaar verschijnen. In internet explorer is dit direct in beeld. dit heb ik sinds een maand of 2.

firefox opnieuw geinstalleerd hielp niet, ook 1.5 hielp niet. snap er helemaal niets van. zelfs videokaart drivers geupdate.

iemand een oplossing voor mij behalve windows opnieuw installeren?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 17:39
Ik ging hier eens kijken om te zien of ik de enige was met extreem veel geheugen gebruikende Firefox 1.5 (final). Nee dus.

Hier draait FF nu een paar uurtjes, met wat "gewone" sites open (nu, cnn, tweakers, tvgids) consumeert ie nu vrolijk zo'n 85MB geheugen. Gisteravond schrok ik toen ik zag dat FF 170MB consumeerde. Dat lijkt me nogal onnodig veel!? EDIT: Ik merk op meerdere systeem nogal exteem geheugengebruik.

Zijn bepaalde extenties bekend als memory-hogs? Ik heb de Modern Pinball (1.5.1) theme draaien en de volgende extensies:

* Adblock Filterset.G Updater 0.2.6
* Forecastfox 08.2.5
* FxIF 0.2.2
* Image Zoom 0.2.1
* Link Preview 2.0
* Adblock Plus 0.5.10
* PDF Download 0.5.1.2
* IE View 1.2.7
* Fasterfox 1.0.1
* GooglePreview 1.2
* CustomizeGoogle 0.40
* Image Toolbar 0.6.3
* IE Tab 1.0.6.4
* SessionSaver .2 d1 * nightly 30

[ Voor 6% gewijzigd door catchingfire op 11-12-2005 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:38

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

laurens0619 schreef op zondag 11 december 2005 @ 12:36:
iemand een oplossing voor mij behalve windows opnieuw installeren?
Nieuw profiel en een beetje uitkijken met welke extensies je precies installeert.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

@Gert-Paul: Het werk nu inderdaad met de nieuwe livebookmark icons! bedankt.

[ Voor 10% gewijzigd door Pretorian_ op 11-12-2005 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Voor iedereen die graag Mozilla spullen willen bestellen vanuit Europa: https://intlstore.mozilla.org/index.php is nu live. Opereert vanuit Londen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Jammer dat ze geen koffiemokken ,bedrukt en wel, hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Gisteren heb ik naar aanleiding van dit topic het geheugengebruik van Firefox in de gaten gehouden en op zijn top eigende het ding zich 210 mb toe. Vandaag niets aan de hand; we zijn nog niet boven de 55 mb uit geweest. 8)7

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Geheugengebruik hoeft niet eens een probleem te zijn zolang het 'gereserveerd' geheugen is dat ook weer vrijgegeven wordt als andere applicaties erom vragen. Ik heb zelf een systeem met 'maar' 512MB en ben best wel een fervent surfer, maar heb nog nooit problemen ondervonden mbt teveel geheugengebruik van Firefox.
Vergeet ook niet dat een IE ook veel geheugen verbruikt, maar dat voor een deel verborgen is doordat de benodigde libraries al geladen zijn door het OS zelf. Plus dat IE nogal vaak te kampen heeft met memory-leaks (geheugen dat gealloceert wordt, maar niet vrijgegeven bij een page refresh) - Firefox heeft daar al veel minder last van.

Nu heb ik zelf ook niet veel extensies geinstalleerd staan; het zou natuurlijk zo kunnen dat memory-hogging door een bepaalde extensie wordt geinitieerd; daar kan je Ff niet op aankijken - het is net als met websites: er wordt veel geprutst en als resultaat is een groot deel gewoon slechte code...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Iemand een idee hoe je kan zorgen dat als je een URL die begint met hxxp:// in je adresbalk stopt, FF dit automatisch aanpast naar http:// ? Voor bepaalde sites zou dat wel handig zijn :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
Over al die topics over geheugen gebruik: Op het moment dat ik ff 1.5 ging gebruiken had ik er ook last van, maar ik heb daarna de nightly builds geinstalled, de 1.6a1 (of te wel de Peer Park Alpha 2) en heb nergens meer last van. Blijkt toch een bug te zijn van de 1.5 versie.
Mijn advies is ook kijk op http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/nightly/ voor de nieuweste/nieuwere versie en een hoop problemen lossen zich van zelf op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
Aarsbuds0r schreef op zondag 11 december 2005 @ 22:59:
Iemand een idee hoe je kan zorgen dat als je een URL die begint met hxxp:// in je adresbalk stopt, FF dit automatisch aanpast naar http:// ? Voor bepaalde sites zou dat wel handig zijn :o
De hxxp:// moet je zelf aanpassen, dat kan door middel van copy link location, en dan in je adress balk pasten en dan de xx vervangen door tt.
Men doet dit vaak om een bepaalde reden denk ik, als je het echt zat bent,dan kan je een FireFox Extentie schrijven die dit automatisch aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 23:19
Aarsbuds0r schreef op zondag 11 december 2005 @ 22:59:
Ik gebruik daar Super Drag and Go voor.
Dan alleen de normale url selecteren (zonder hxxp://).

Of misschien Textlink.

[ Voor 17% gewijzigd door Lizard op 11-12-2005 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
xippie schreef op zondag 11 december 2005 @ 23:03:
Over al die topics over geheugen gebruik: Op het moment dat ik ff 1.5 ging gebruiken had ik er ook last van, maar ik heb daarna de nightly builds geinstalled, de 1.6a1 (of te wel de Peer Park Alpha 2) en heb nergens meer last van. Blijkt toch een bug te zijn van de 1.5 versie.
Mijn advies is ook kijk op http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/nightly/ voor de nieuweste/nieuwere versie en een hoop problemen lossen zich van zelf op.
Waar had je last van, memoryuse van 100mb of 700mb, is nogal een verschil. En wat heb je nu? Is trouwens geen oplossing voor mij, die nightly komen niet in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Wow inderdaad, profiel verwijderen heeft super geholpen. mijn internet lijkt weer snel

jammer dat ik nu al mn wachtwoorden kwijt ben maar komt goed!

bedankt

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

xippie schreef op zondag 11 december 2005 @ 23:06:
[...]

De hxxp:// moet je zelf aanpassen, dat kan door middel van copy link location, en dan in je adress balk pasten en dan de xx vervangen door tt.
Uhm ja, dat was me wel duidelijk. De reden dat ze dit doen, is dat de gelinkte site op deze manier geen referer meekrijgt van de site waar je vandaan komt, doordat ze je dwingen te copy/pasten ipv te klikken. Dat copy/pasten in adresbalk vind ik niet zo erg, maar dat xx vervangen door tt vinnik altijd zo'n priechelwerkje, vandaar dat ik me afvroeg of het automatisch kon met bijvoorbeeld al een bestaande extentie (zelf geen verstand van extenties schrijven en ook niet zo de behoefte om dit te leren). Maargoed, ik zie dat er inmiddels wat suggesties gepost zijn, eens even uitproberen.

[ Voor 5% gewijzigd door woekele op 12-12-2005 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
In een poging om meerdere koppelingen-bars te krijgen, heb ik geprobeerd om op te volgen wat hier aangegeven wordt:

code:
1
2
3
/* Multi-row bookmarks toolbar */
#bookmarks-ptf {display:block}
#bookmarks-ptf toolbarseparator {display:inline}

Maar de file waar het in moet: userchrome.css bestaat bij mij niet, wel twee exampleuserchromes in de Chrome map van Mozilla. Ik heb geprobeerd om zelf het bestand te maken, maar hier reageert firefox niet op (niks verandert). En als het wel lukt, zie ik dat dan aan het feit dat er meerdere zijn, of hoe activeer ik dat dan? Gewoon een koppeling 'te veel' erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04:28

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

laurens0619 schreef op zondag 11 december 2005 @ 23:55:
Wow inderdaad, profiel verwijderen heeft super geholpen. mijn internet lijkt weer snel

jammer dat ik nu al mn wachtwoorden kwijt ben maar komt goed!

bedankt
Volgende keer dus eerst key.db+signons.txt in de profieldir van FF backuppen samen met bookmarks.html indien je je favorieten wilt bewaren. :P

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Risce schreef op maandag 12 december 2005 @ 01:46:
In een poging om meerdere koppelingen-bars te krijgen, heb ik geprobeerd om op te volgen wat hier aangegeven wordt:

code:
1
2
3

Maar de file waar het in moet: userchrome.css bestaat bij mij niet, wel twee exampleuserchromes in de Chrome map van Mozilla. Ik heb geprobeerd om zelf het bestand te maken, maar hier reageert firefox niet op (niks verandert). En als het wel lukt, zie ik dat dan aan het feit dat er meerdere zijn, of hoe activeer ik dat dan? Gewoon een koppeling 'te veel' erbij?
Je moet userChrome.css idd aanmaken. Gewoon het example kopiëren en dan de titel van het bestand een beetje aanpassen.

Is Firefox verder ook goed afgesloten? Je moet het natuurlijk wel opnieuw opstarten, of eventueel een nieuw venster openen.
Wat je zult zien is dat de bladwijzerkbalk als deze helemaal vol zin, zich naar onderen zal uitbreiden. Er zal dus geen >> meer verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
xippie schreef op zondag 11 december 2005 @ 23:03:
Mijn advies is ook kijk op http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/nightly/ voor de nieuwste/nieuwere versie en een hoop problemen lossen zich van zelf op.
Heb dit eens geprobeerd en de nightly van 11dec geinstalleerd. Na een tijdje surfen zit ik nu op ~70MB. Dat lijkt er meer op. Ik moet wel zeggen dat ik nu het default theme gebruik (er is nog geen modern pinball voor 1.6*) en een heel wat minder extentions (ook simpelweg omdat vele niet werken met 1.6*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 17:52
Hmm, op één of andere manier gaat er iets fout in firefox, de knoppen vorige volgende en de webbalk snelkoppelingen werken niet meer. :? Ook de bladwijzers worden niet standaard getoond; ik moet eerst op bladwijzers beheren klikken voordat ik ze zie. :? Vaag. Firefox anders maar eens opnieuw installeren...

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Nog een probleempje in firefox 1.5, waar iemand hopelijk een oplossing voor heeft.

Als ik probeer in te loggen in mijn casema webmail, en ik vul mijn gegevens in in het inlogvenster (is ook een pop-up venster, maar die krijg ik nog wel te voorschijn, Als ik dan de gegevens heb in gevuld en op inloggen klik, dan verdwijnt het venster weer net zo hard, en kom ik dus niet in mijn mail.

Heb al verschillende regels toegevoegd aan de pop up blokkeerder, maar heeft niet mogen baten. Iemand anders nog een andere oplossing?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Kijk eens naar je pirvacy/cookie settings.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Cookies zijn bij mij toegestaan, dus dat kan het niet zijn. Of bedoel je dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Dat bedoelde ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Tja dan moet het probleem dus toch ergens anders liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een vraagje. Met Firefox 1.0.x kon ik, nadat ik in about:config de waarde van security.checkloaduri op True had gezet, met Firefox door alle bestanden bladeren die op mijn netwerk werden geshared. Als ik die in Firefox 1.5 op true zet, werkt dat niet. Ik heb op Google gezocht en dit topic doorzocht, maar kan geen antwoord vinden. Weet iemand misschien hoe ik met Firefox 1.5 door shared files kan bladeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ik wist niet dat Firefox uberhaubt samba-shares kon benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met Firefox 1.0 kon dat wel :) Maar hoe dat met 1.5 moet weet ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Laatst online: 06:54
Halloo,

Ik gebruik al heel lang Firefox. Maar sinds versie 1.5 erger ik me aan de lelijke menu's.
Weet iemand hoe ik de stijl van de menu's kan instellen zodat deze dezelfde stijl hebben zoals de Windows menu's :?

Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Flappie schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 09:52:
Halloo,

Ik gebruik al heel lang Firefox. Maar sinds versie 1.5 erger ik me aan de lelijke menu's.
Weet iemand hoe ik de stijl van de menu's kan instellen zodat deze dezelfde stijl hebben zoals de Windows menu's :?

Thx :)
Zoek het topic eens door :)
http://ilpolipo.free.fr/fx/classicmenus/

[ Voor 8% gewijzigd door DeMoN op 13-12-2005 09:55 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Laatst online: 06:54
Ik had het inmiddels ookj gevonden. Zo lang naargezocht en ineens had ik het :)

In iedergeval bedankt voor jullie inzet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 december 2005 @ 20:37:
Ik heb nog een vraagje. Met Firefox 1.0.x kon ik, nadat ik in about:config de waarde van security.checkloaduri op True had gezet, met Firefox door alle bestanden bladeren die op mijn netwerk werden geshared. Als ik die in Firefox 1.5 op true zet, werkt dat niet. Ik heb op Google gezocht en dit topic doorzocht, maar kan geen antwoord vinden. Weet iemand misschien hoe ik met Firefox 1.5 door shared files kan bladeren?
Niemand die hier een antwoord op weet? mmm is het toch moeilijker dan ik dacht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik heb Mozilla Firefox 1.5 draaien. Wat ik alleen erg irritant vind, als ik de browser net opstart en op het pijlte klik achter de links (zodat ik de geschiedenis lijst krijg), klapt deze meteen weer in. Als ik vervolgens weer op het pijlte klik doet die het wel. Het is dus alleen als ik de browser net opstart (helemaal geladen). Erna werkt alles gewoon goed.

Uiteraard niet zo'n groot probleem, maar ik erger me er wel aan. Dus ik dacht laat ik het even op tweakers.net proberen, misschien dat jullie mij verder kunnen helpen ;) .

Alvast bedankt,

Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
Gert-Paul schreef op maandag 12 december 2005 @ 09:41:
[...]

Je moet userChrome.css idd aanmaken. Gewoon het example kopiëren en dan de titel van het bestand een beetje aanpassen.

Is Firefox verder ook goed afgesloten? Je moet het natuurlijk wel opnieuw opstarten, of eventueel een nieuw venster openen.
Wat je zult zien is dat de bladwijzerkbalk als deze helemaal vol zin, zich naar onderen zal uitbreiden. Er zal dus geen >> meer verschijnen.
Hij werkt nog steeds niet en ik heb van alles geprobeerd nu. Ik denk dat ik het maar even laat zo en er vrede mee heb. Jammer .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

wat heb je als code in userChrome.css dan nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
Pretorian_ schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 21:24:
wat heb je als code in userChrome.css dan nu?
In:
C:\Documents and Settings\XXUSERNAMEXX\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\XXNUMMERTJEXX.default\chrome

File:
userChrome.css

Exacte en enige tekst in deze file:

[ Voor 4% gewijzigd door Risce op 14-12-2005 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

aha, ja dan werkt het ook niet.
Ja moet die userchrome-example.css pakken en daar de code bij inzetten van gertpaul.
Bovenaan staat namelijk een zogenaamde 'namespace' die nodig is.
of had je dat wel gedaan? anders weet ik het zo ook niet...
oh ja: moet dat # geen punt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Laatst online: 04:19

defiant

Moderator General Chat
Weet iemand of firefox v1.5 ook automatisch updates van themes/extensions installeert? Ik krijg de impressie van niet namelijk. Voor de acceptatie van firefox mensen met minder verstand van computers lijkt me het wel essentieel dat ook de extensies up2date blijven, want soms kunnen bepaalde bugs toch wel veel hinder veroorzaken.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Defiant schreef op woensdag 14 december 2005 @ 15:13:
Weet iemand of firefox v1.5 ook automatisch updates van themes/extensions installeert? Ik krijg de impressie van niet namelijk. Voor de acceptatie van firefox mensen met minder verstand van computers lijkt me het wel essentieel dat ook de extensies up2date blijven, want soms kunnen bepaalde bugs toch wel veel hinder veroorzaken.
Volgens mij niet automatisch. Zag wel dat toen ik naar het menu van de xtensies ging dat er 1-tje bijstond die bijgewerkt kon worden. Stond zo'n knopje onder met 'nu bijwerken'

Verder kreeg ik gisteren wel automatisch de melding om firefox zelf bij te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

oh ja? ik heb nog niets gezien....welke versie had je dan, de 1.07 nog ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Pretorian_ schreef op woensdag 14 december 2005 @ 16:21:
Heb ik ook gehad. Gister en vandaag. (verschillende pc's)
Firefox NL 1.5

[ Voor 5% gewijzigd door DeMoN op 14-12-2005 16:28 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees hier en op andere sites dat mensen met de nieuwe FF 1.5 toch heel wat problemen ondervinden met het geheugengebruik. Ik ben zelf een grote FF - voorstander, ik maak er zoveel mogelijk reklame mee, maar dit is toch wel iets dat me énorm stoort.

Ik gebruik de "Reload Every" extension om een Outlook web-client pagina elke 30sec te herladen (om te checken op nieuwe mails). Ik mag rekenen op 3 crashes / dag van FireFox, echt niet normaal meer. (Java - ondersteuning heb ik al uitgeschakeld, was vaak ook verantwoordelijk voor crashes.)

Een cleane install met geheel verwijderd profiel geprobeerd, wil niet baten. Op meerdere (4) computers geprobeerd, hebben toch allemaal last van een verhoogde onstabiliteit.

Even een test met de pagina om de 3sec te herladen, enkel die pagina, ik doe verder niks met de browser en laat em vrolijk in de achtergrond refreshen:
Na 00 min: 025.260K (Start, nog geen reload gedaan)
Na 05 min: 061.600K
Na 10 min: 093.712K
Na 20 min: 161.520K
Na 30 min: 225.784K (Refresht niet meer => FireFox hangt)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2005 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

is 3 sec ook niet wat snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Heb gezocht maar geen oplossing kunnen vinden voor het volgende:

1) Heb het probleem dat de onderkant van mn venster niet goed weergegeven wordt. Aangegeven met blauw in de screenshot ;)

Zie image (klik voor fullsize): Afbeeldingslocatie: http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/yigit200/dump/firefox1.gif

De rode ^ staat er van zichzelf al. Re-install hielp niet.

2) En rechtermuisklik boven (naast Help e.d.) -> Customize doet niks. De woorden "File, Edit" e.d. blijven grijs en ik kan er ook geen gebruik meer van maken.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

gebruik je toevallig extensions die niet compatibel zijn met FF1.5? Vooral extensions die een icoon in de statusbalk laten zien bedoel ik dan. Of themes die niet compatible zijn. Start anders eens op in safe mode, zie je het dan wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Ja dat was het. Had nog een oude versie van "Linky", maar dat gaf ie niet aan tijdens de installatie. Alleen dat mijn "silver"-skin niet compatible was. En ik dacht dat het dus door die skin kwam, maar dat was dus niet zo.
Thanx, probleem opgelost :)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik heb een beetje raar probleem. Ik start Firefox op en mijn tab mix en adblock settings zijn weg. Als ik bij extensions kijken dan staan er veel update knopjes.
Alsof hij door het vinden van een update de settings weggooit ofzo. Ik merk ook dat van andere extensies de boel weg zijn :( Behalve mijn aangepaste menu's (customize menu's extensie ofzo).
Iemand die weet hoe dat komt?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Pretorian_ schreef op woensdag 14 december 2005 @ 16:21:
Nope, gewoon 1.5 Duurde ook wel een tijdje hoor voordat ik dat kreeg. Ongeveer toen ik een half uur op internet aan het surfen was oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 16:39:Even een test met de pagina om de 3sec te herladen, enkel die pagina, ik doe verder niks met de browser en laat em vrolijk in de achtergrond refreshen:
Kan je die test ook eens doen met de nieuwste nightly versies? (1.6 geloof ik??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, elke versie van Firefox crasht constant hier.
Ik had eerst 1.0.7 goed werken met mijn favoriete extensies; toen wou ik updaten naar 1.5 en toen begon de ellende.

Eerst alles backuppen, versie 1.5 erop en de backup terugzetten, maar toen crashte het constant.
Vervolgens verwijder ik alles, ook de profielen, toen opnieuw erop gezet, maar zelfs zonder extensies bleef hij keer op keer crashen.
Toen ik versie 1.0.7 er terug op wou zetten bleek dat ook deze versie constant blijft crashen terwijl hij daarvoor goed werkte.

Ik kom er niet meer uit, nu FF het niet doet en Opera ook niet werkt hier (alle websites zijn onleesbaar sinds ik nieuwe lettertypes heb geinstalleerd), ben ik genoodzaakt om IE te gebruiken. :(

Ook de nieuwste nightly's geven de random crashes (vooral bij google zoeken en de adresbalk).

Tijdens het schrijven van deze post is FF ook al 3 keer gecrasht.

Met crashen bedoel ik dat de browser niet meer reageert en ik het proces moet killen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 16:39:
Even een test met de pagina om de 3sec te herladen, enkel die pagina, ik doe verder niks met de browser en laat em vrolijk in de achtergrond refreshen:
Dat lijkt toch een beetje op een memory-leak probleem. Nu staat IE daar bekent om en Firefox heeft op dat vlak toch meestal de zaakjes wel redelijk op orde. Ik zou inderdaad ook even kijken of het in 1.6 opgelost is en anders zou ik het gewoon als bug melden - er zal dan *iets* moeten zijn in de Outlook web-client dat deze memory-leak veroorzaakt...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 14:31
Ben over het algemeen tevreden, gebruik FireFox nu een jaar en heb geen enkele crashes of iets in die richting gehad.. Vind het "web-based" browsen door je hardeschijf wel leuk ;) maar niet echt efficient..

Edit: Iemand trouwens nog 'tips' voor een leuke, strakke skin voor FF? :+

[ Voor 19% gewijzigd door the-edge op 14-12-2005 23:23 ]

• catchingfire
the-edge schreef op woensdag 14 december 2005 @ 23:23:
Edit: Iemand trouwens nog 'tips' voor een leuke, strakke skin voor FF? :+
Ik zweer bij Modern Pinball, strak en eenvoudig, maar wel mooi.
Afbeeldingslocatie: http://mozilla-themes.schellen.net/img/firefox-modernpinball-preview.png

Verwijderd

Firefox is echt de bom!
Zelf ben ik aan de slag gegaan om dit progje nog sneller te maken.
Heb al aardig wat tweaks ondekt die het laden enzo allemaal veel sneller maken.
Als ik er een hoop verzameld heb, dan zal ik ze hier posten!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Zijn dit dezelfde dingen als die al vaker gepost zijn en ook door firetune gedaan worden?

• Bor
  • Laatst online: 22:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Is er nu al een compleet werkende adblock versie die overweg kan met de nieuwe vuurvos? Dit gaf in het begin nogal wat problemen waardoor ik het overstappen vooruit heb geschoven. Zijn er nu al echt goede redenen om direct over te stappen? In het begin las ik behoorlijk wat problemen met de nieuwe versie zoals buitensporig geheugengebruik namelijk.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• FF1987
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op donderdag 15 december 2005 @ 17:53:
Is er nu al een compleet werkende adblock versie die overweg kan met de nieuwe vuurvos? Dit gaf in het begin nogal wat problemen waardoor ik het overstappen vooruit heb geschoven. Zijn er nu al echt goede redenen om direct over te stappen? In het begin las ik behoorlijk wat problemen met de nieuwe versie zoals buitensporig geheugengebruik namelijk.
Adblock Plus werkt prima met 1.5 :)

Verwijderd

FF 1.5 werkt nu eindelijk een beetje, maar ik zit nog met een vaag probleem.

Elke keer als ik wikipedia probeer te openen bevriest de browser en reageert die niet meer.
Dit heb ik ook ongeveer 1 op de 3 keer bij Google zoeken.

Ik heb gelezen dat het kan liggen aan de lettertypes die ik laatst heb geinstalleerd.
Maar voor zover ik kan zien zijn alle standaard windows lettertypes nog gewoon aanwezig (misschien heb ik ze per ongeluk overschreven).

Kan iemand mij zeggen hoe ik eenvoudig de standaard windows xp lettertypes kan terugzetten; op de xp cd-rom kan ik ze niet terugvinden.

Wikipedia in internet explorer werkt gewoon, maar ook in opera geven de lettertypes problemen.

Hoe los ik dit op?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
iFox en Saferfox Xpanded zijn leuk

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Aarsbuds0r schreef op donderdag 15 december 2005 @ 16:40:
Zijn dit dezelfde dingen als die al vaker gepost zijn en ook door firetune gedaan worden?
Firetune is dat net zoiets als fasterfox want daar had ik nogal problemen mee.. Waar ik voornamelijk tegenaan liep met faterfox was dat foto overzichten op pagina´s heel slecht geladen werden. Nog niet eens de helft van de foto´s werd geladen, of het duurde een eeuwigheid voordat ze geladen waren. Zonder fasterfox stonden ze er zo. Heb dus fasterfox er maar weer afgegooid

[ Voor 16% gewijzigd door 13art op 15-12-2005 18:59 ]

• Sjah
Adblock (niet plus) 0.5.2.054 is compatible met 1.5 ook hoor.

• ppl
  • Niet online

ppl

Sjah schreef op donderdag 15 december 2005 @ 19:20:
Adblock (niet plus) 0.5.2.054 is compatible met 1.5 ook hoor.
Als ik echter lees wat er [url=v]hier[/url] staat, dan is niet alleen de 1.5 compatibility een issue met adblock. Het is de hele uitermate trage gang van zaken mbt bugfixes en updates waardoor adblock het dus niet haalt bij adblock plus (het antwoord van de community op die trage gang van zaken van adblock wat ik zo begrijp).

Ik begreep ook al niet wat nou het verschil is tussen adblock en adblock plus. Adblock plus is dus een spin off van adblock omdat de mensen ontevreden waren over de bugfixes en de FF1.5 compatibility.
Er is zelfs een officiele bug bij mozilla voor aangemaakt: Bugzilla Bug 315754

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

DjWannaB2002 schreef op donderdag 15 december 2005 @ 18:54:
[...]

Firetune is dat net zoiets als fasterfox want daar had ik nogal problemen mee.. Waar ik voornamelijk tegenaan liep met faterfox was dat foto overzichten op pagina´s heel slecht geladen werden. Nog niet eens de helft van de foto´s werd geladen, of het duurde een eeuwigheid voordat ze geladen waren. Zonder fasterfox stonden ze er zo. Heb dus fasterfox er maar weer afgegooid
Njah, ik weet niet precies wat wat is, maar ik wilde met mn post maar zeggen dat er al zoveel tweaks bekend zijn voor Firefox, dus ik vroeg me af of die poster voor mij wel echt met nieuwe dingen bezig was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb weer een nieuw probleem.
Firefox opent meer dan 15 vensters als ik het opstart.

Edit: Heb het al opgelost, het was Sessionsaver die het probleem veroorzaakte.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2005 13:15 . Reden: Opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 13:06:
Ik heb weer een nieuw probleem.
Firefox opent meer dan 15 vensters als ik het opstart.

Edit: Heb het al opgelost, het was Sessionsaver die het probleem veroorzaakte.
Als je in een van de 15 firefoxen dan een nieuw venster opende via bestand, kreeg je dan ook 15*15= 225 nieuwe vensters, + die 15 maakt 240? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 14:32:
[...]

Als je in een van de 15 firefoxen dan een nieuw venster opende via bestand, kreeg je dan ook 15*15= 225 nieuwe vensters, + die 15 maakt 240? :p
Nee dat niet, maar het is wel vervelend; nu kan ik sessionsaver niet meer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Laatst online: 30-08 19:50
Zoals ik eerder in dit topic aangaf (en met mij andere) gebruikte mijn FF 1.5 na upgrade rond de 70+ MB en na het volledige uninstall en install van FF 1.5 is dit aanzienlijk naar beneden. Gebruikt nu rond 40 MB (na startup 20 MB). Dus dat is wel een stuk beter.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toolskyn
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-06 11:01

Toolskyn

€ 500,-

Graham schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 21:05:
Zoals ik eerder in dit topic aangaf (en met mij andere) gebruikte mijn FF 1.5 na upgrade rond de 70+ MB en na het volledige uninstall en install van FF 1.5 is dit aanzienlijk naar beneden. Gebruikt nu rond 40 MB (na startup 20 MB). Dus dat is wel een stuk beter.
Dat heeft bij mij helaas weinig effect, Firefox gebruikt nu nog steeds meer dan 50 - 60 MB geheugen hier, het zal toch wel ergens aan liggen dat het bij de 1 zo maar eens 20-40MB scheelt en bij de ander eigenlijk niets... vreemd...

gewooniets.nl

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.