[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel VIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.185 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Eagle Eye schreef op donderdag 10 november 2005 @ 21:18:
Firefox RC2 is zojuist binnengekomen met de volgende fixes

Here's what's new in Firefox 1.5 RC 2:

* Several fixes to automated update system.

Volgende release is volgens mij de officiële _/-\o_

Edit: kijk maar bij help en dan Release Notes!!
Er komt waarschijnlijk nog een RC3.

Er is een bug verholpen die meer dan 20% van alle crashes veroorzaakte, het schijnt dat Mozilla geen producten uitbrengt als er een crash in zit die in z'n eentje voor meer dan 20% van alle crashes verantwoordelijk is.

http://www.squarefree.com/burningedge/

Voor mensen die de bug willen zien:
ga naar: allaccess.com
PAS OP! Firefox 1.5 (ook RC2) crasht onverbiddelijk! Zowel op OS X als Windows, Linux heb ik niet getest.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
MauritsvanBaerle schreef op zondag 13 november 2005 @ 11:33:
[...]
PAS OP! Firefox 1.5 (ook RC2) crasht onverbiddelijk! Zowel op OS X als Windows, Linux heb ik niet getest.
Er crasht hier niks hoor FF RC2. :) Windows XP

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Br@m schreef op zondag 13 november 2005 @ 12:09:
[...]

Er crasht hier niks hoor FF RC2. :) Windows XP
Ook hier niet, FF RC2, Windows XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Fascinerend, hier wel consequent op XP SP2 met Fx 1.5 RC2 (Build 2005110712)

Maar goed, maakt niet uit, hij is dus gefixt en de crash (bij sommigen) zit niet meer in de volgende release.

[ Voor 43% gewijzigd door Maurits van Baerle op 13-11-2005 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Weet iemand waarom email lezen aanklikken nog nooit bij mij heeft gewerkt, niet in 1.0 en niet in 1.5. Normaal gesproken zou je denken dat die me email client opent (OE), doet echter nooit wat. Nieuw bericht aanklikken reageert die wel op trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 23:40

J-P

Syntax erro....

Ok vraagje,

Ik draai nu al zo'n half jaar Firefox en dankzij de verschillende extensies is dit naar mijn mening ook een groot succes. _/-\o_

Nu mis ik echter één ding. Omdat ik nu ook firefox op andere systemen wil instaleren (en firefox portable gebruik op mn usb stick _/-\o_ ) Zoek ik een manier om al mijn extensies (en de instellingen daarvan) naar die andere Firefoxen te zetten :? .
Zijn deze extensies simpel in 1 bestand opgeslagen (of map) en kan ik die gewwon verder kopieeren? Of is hier een proggie voor????

Alvast bedankt

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of ik dat bericht "handeling is onderbroken" kan uitzetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:22

13art

Moderator Mobile
vooghel schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 08:52:
[...]

Het ligt inderdaad niet aan de browser en de plugins, maar aan de manier waarop die sites in elkaar zijn gezet. Ik gebruik daarvoor IEview, maar er is ook IEtab, waarmee je een pagina die niet werkt in FF in IE een tab kunt downloaden.
Ik heb dat IE-tab ook geinstalleerd, maar het werkt volgens mij nog niet naar behoren.
Voorbeeld:
Als ik een wma filmpje op een site wil bekijken dan lukt dat niet in firefox (weet ook niet of er een plugin voor is maar dat maakt in dit geval niet uit). Als ik dan klik om de pagina in een IE tab te bekijken dan nog blijft firefox klagen over dat er een plugin mist. Terwijl als ik IE view gebruik en dus de pagina open in IE zelf ipv een tab in firefox gaat het zonder problemen. Wat is dan het nut van IEtab????

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Als je de plugin niet hebt in firefox zal het natuurlijk nooit werken, maar het nut is dat je weleens zo'n enmorme verotte website ziet, en die in IE wel gewoon werkt, in IEtab dus ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:09
Bij mij werkt FireFox best goed,

echter heb ik 1 probleem...

Als ik een pagina open waarin een filmpje word afgespeeld, en die afsluit, crashed 9 van de 10x mijn Firefox.exe, dynamic library blabla, en firefox blijft dan op de achtergrond draaien. Ik kan dan niet meer surfen etc. etc. en moet dan via taskmanager firefox.exe killen....

weet iemand hoe dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

MauritsvanBaerle schreef op zondag 13 november 2005 @ 11:33:
[...]

Er komt waarschijnlijk nog een RC3.

Er is een bug verholpen die meer dan 20% van alle crashes veroorzaakte, het schijnt dat Mozilla geen producten uitbrengt als er een crash in zit die in z'n eentje voor meer dan 20% van alle crashes verantwoordelijk is.

http://www.squarefree.com/burningedge/

Wat zou ik moeten zien/wat zou er moeten gebeuren? Waarop crasht de browser?
Heb je een bugnummer?

Wat meer details dan alleen "een bug op allaccess.com" zou fijn zijn :)

Ik kan die site prima laden, ik krijg hier geen crash en omdat er verder niks over die bug bekent is zou ik ook niet verder kunnen vertellen of ik uberhaupt wel of geen last heb van die bug.

Ik draai overigens de RC2 versie van Firefox 1.5 onder Windows XP Pro SP2. Mijn lijstje van extensions zal ik je maar besparen, das zo saai enzo...

[ Voor 5% gewijzigd door ppl op 13-11-2005 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik draai overigens de RC2 versie van Firefox 1.5 onder Windows XP Pro SP2. Mijn lijstje van extensions zal ik je maar besparen, das zo saai enzo...
Dat heb ik ook maar gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Is er een optie om de popup voor HTTP authentication te skippen als het password bekend is (en dus automatisch in te loggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:14

vooghel

Cunning linguist

ppl schreef op zondag 13 november 2005 @ 22:04:
[...]

Wat zou ik moeten zien/wat zou er moeten gebeuren? Waarop crasht de browser?
Heb je een bugnummer?
Als je op de link uit de post had geklikt had je meteen deze bugzilla-link kunnen zien: https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=316025

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Laatst online: 30-08 19:50
OlafvdSpek schreef op maandag 14 november 2005 @ 13:42:
Is er een optie om de popup voor HTTP authentication te skippen als het password bekend is (en dus automatisch in te loggen).
Dit is een manier... Tools > Options > Privacy > Saved Passwords > Remember Passwords vinkje aan vinken ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Graham schreef op maandag 14 november 2005 @ 14:02:
Dit is een manier... Tools > Options > Privacy > Saved Passwords > Remember Passwords vinkje aan vinken ;)
Was het maar zo simpel. Dan wordt mijn password wel onthouden maar krijg ik nog steeds die prompt. Op Enter drukken is voldoende maar ik wil dus die hele prompt skippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 08:43
Is het mogelijk die vraag: " welk profiel wilt u gebruiken?" uit te schakelen wanneer je firefox 2 of meer keer tegeijk opstart?

Ik vind dit namelijk zeer irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Procyon for life schreef op maandag 14 november 2005 @ 14:27:
Is het mogelijk die vraag: " welk profiel wilt u gebruiken?" uit te schakelen wanneer je firefox 2 of meer keer tegeijk opstart?

Ik vind dit namelijk zeer irritant
Start FF even als volgt op: firefox.exe -p en dan kan je dat aan/uit vinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

vooghel schreef op maandag 14 november 2005 @ 14:00:
[...]

Als je op de link uit de post had geklikt had je meteen deze bugzilla-link kunnen zien: https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=316025
Ah, die link naar de weblog waar het zo sneaky bovenaan de site verstopt zit.
Pas toen ik er eens goed naar keek zag ik het :D

But still, zet zoiets dan ook meteen in zo'n post neer, hoeft een ander er niet naar te vragen en is het probleem meteen duidelijk.
OlafvdSpek schreef op maandag 14 november 2005 @ 14:20:
[...]

Was het maar zo simpel. Dan wordt mijn password wel onthouden maar krijg ik nog steeds die prompt. Op Enter drukken is voldoende maar ik wil dus die hele prompt skippen.
Voor zover ik weet is dat niet mogelijk en een extension heb ik er (nog) niet voor gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Br@m schreef op maandag 14 november 2005 @ 14:49:
[...]

Start FF even als volgt op: firefox.exe -p en dan kan je dat aan/uit vinken.
Dat is mooi, maar kan dat ook in linux? want ik draai nu geen windows meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Procyon for life schreef op maandag 14 november 2005 @ 15:59:
[...]

Sorry, foutje van mijn kant. Ik ging er blindelings vanuit dat het over de windows versie ging. En nee sorry, heb geen kaas gegeten van Linux.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Procyon for life schreef op maandag 14 november 2005 @ 15:59:
[...]

Ja, daar kan het ook :P . Geen idee hoe, maar probeer [google=firefox profile manager linux] eens :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

zoals ik al vaker heb aangegeven crashed firefox bij mij om de zoveel minuten :X

dus mijn vraag: hoe bewaar ik mijn bookmarks ff zodat ik firefox er helemaal af kan dumpen en opnieuw kan installeren (met de hoop dat ie het dan WEL goed doet :X )

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
C:\Documents and Settings\WindowsUsername\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\randomHash.default en dan het bestandje bookmarks.html pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

In je profile folder de bookmarks.html kopieren en die op een veilige plek wegzetten. Daarna firefox eraf en ook je profile wegnaaien als het daaraan ligt. Daarna firefox terug en de bookmarks.html terugzetten.

Of het echt aan je profile ligt kan je proberen door een nieuwe user aan te maken. Ligt het niet aan je profile dan gewoon firefox uninstallen en weer installen, dan laat je profile folder en dus je bookmarks gewoon in tact. Die wordt dan gewoon weer gebruikt in de nieuwe install.

(owja, en dit is trouwens met een heeel klein beetje inzet allemaal zelf uit te vinden ;) )

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

kan je op deze manier ook je extensies backuppen??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Probeer anders MozBackup eens. Dat doet in feite hetzelfde, maar is er speciaal voor gemaakt, dus pakt precies de goede files enzo.

Vervelende is dat MozBackup hier maar niet wil werken. Krij bij het starten van het programma wel een item op de taakbalk, maar er opent geen window. En als ik em dan via taakbalk afsluit dan komt ie met de vraag of ik hem echt wel af wil sluiten voordat ie klaar is :?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Bogey Dope schreef op maandag 14 november 2005 @ 22:27:
kan je op deze manier ook je extensies backuppen??????
In Firefox 1.5 en hoger wel geloof ik, maar in Firefox 1.0.x niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-08 22:42

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Harm schreef op maandag 14 november 2005 @ 22:39:
[...]

In Firefox 1.5 en hoger wel geloof ik, maar in Firefox 1.0.x niet.
Je kunt hele mappen idd wel kopiëren idd. Hele extensiebestanden in de map extensions/ zetten moet zeker werken.

Nog een andere tip voor het backuppen van bladwijzers: Bookmarkbackup schrijft altijd de bladwijzers naar een andere locatie.
In FF 1.5 worden ook automatisch om de zoveel tijd backups van je bladwijzers gemaakt, die dus niet zomaar overschreven worden (als nu het geval kan zijn).

Sinds een paar dagen gebruik ik trouwens FF1.5RC2 als vervanging voor 1.0.x, maar voor mij is hij toch wat onstabieler dan 1.0.x. Ik heb tijden wel eens open gehad naast 1.0.x en toen ging het altijd wel redelijk. Misschien dat de allaccess.com crash ook hier voorkomt ofzo, omdat de sites die ik openhad daarmee overeenkwamen. Hopelijk kunnen ze iets met met Talkback report :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Laatst online: 30-08 19:50
Orion84 schreef op maandag 14 november 2005 @ 22:32:
Vervelende is dat MozBackup hier maar niet wil werken. Krij bij het starten van het programma wel een item op de taakbalk, maar er opent geen window. En als ik em dan via taakbalk afsluit dan komt ie met de vraag of ik hem echt wel af wil sluiten voordat ie klaar is :?
Welke versie gebruik jij dan? Is wel een erg vaak probleem imho.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Uhm, ik had dat met de laatste twee versies die in de meuktracker zijn gepost geloof ik. 1.4.2 en 1.4.3 ofzo. Echt een vreemd probleem, kan er ook nergens iets over vinden dat meer mensen het hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 22:40

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Orion84 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 10:44:
Uhm, ik had dat met de laatste twee versies die in de meuktracker zijn gepost geloof ik. 1.4.2 en 1.4.3 ofzo. Echt een vreemd probleem, kan er ook nergens iets over vinden dat meer mensen het hebben.
Ik werk af en toe met twee beeldschermen en af en toe worden die instellingen bewaard. (Schermpositie) Kun je niet met alt-spatie je venster verschuiven? (Schop me maar als het een te simpele oplossing is, die je allang had geprobeerd)

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Orion84 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 10:44:
Firefox activeren en dan via de taakbalk tile windows gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Harm schreef op maandag 14 november 2005 @ 16:05:
[...]

Ja, daar kan het ook :P . Geen idee hoe, maar probeer [google=firefox profile manager linux] eens :) .
Ik denk nameijk dat het niet kan, de oplossing die ik hierboven kreeg was gewoon dat standaard venster waar ik natuurlijk die optie "niet vragen bij opstarten" al lang aan gezet had.

Wellicht is het alleen een probleem in linux maar ik zal het laten zien dmv een screenshot.:
Afbeeldingslocatie: http://maartenvansoest.nl/schermafdruk2.png

Het volgende is er aan de hand:
wanneer er al een firefox scherm open staat en ik open er snel achter erkaar nog 2 dan krijg ik weer de vraag welk profiel ik wil openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Procyon for life schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 15:48:
[...]

Ik denk nameijk dat het niet kan, de oplossing die ik hierboven kreeg was gewoon dat standaard venster waar ik natuurlijk die optie "niet vragen bij opstarten" al lang aan gezet had.

Wellicht is het alleen een probleem in linux maar ik zal het laten zien dmv een screenshot.:
[afbeelding]

wanneer er al een firefox scherm open staat en ik open er snel achter erkaar nog 2 dan krijg ik weer de vraag welk profiel ik wil openen.
Je gebruikt waarschijnlijk Firefox 1.0.7 en daar was idd sprake van zo'n melding als het huidige profiel nog in gebruik was. In Firefox 1.5 krijg je een melding dat je huidige profiel nog in de gebruik is.

Bij mij als ik Firefox met een gewone snelkoppeling open dan wordt er een nieuw venster geopend, ik neem aan dat jij dat ook wilt? Hoe ziet jouw snelkoppeling eruit naar Firefox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Procyon for life schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 15:48:
[...]

[afbeelding]

[rml][ Mozilla/Phoenix] Twee keer opstarten > profiel[/rml]
gnome en firefox
A_L in "Het grote "handige scripts" topic"
http://kingant.net/?p=mss
http://forums.mozillazine...?t=87302&highlight=remote

[ Voor 3% gewijzigd door DeMoN op 15-11-2005 17:31 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Nick_S schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 12:57:
[...]

Ik werk af en toe met twee beeldschermen en af en toe worden die instellingen bewaard. (Schermpositie) Kun je niet met alt-spatie je venster verschuiven? (Schop me maar als het een te simpele oplossing is, die je allang had geprobeerd)
Heb het alleen nog maar geprobeerd met de tweede monitor in gebruik. Dus hij stond iig niet verstopt. maar goeie tip :)
OlafvdSpek schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 13:01:
[...]

Firefox activeren en dan via de taakbalk tile windows gebruiken?
Het ging niet om FireFox, maar om MozBackup, mgoed, strekking van je tip blijft hetzelfde. Toen ik je tip wilde proberen zag ik echter ineens wel een venster verschijnen. Dit stond echter helemaal rechts op mijn desktop grotendeels buiten beeld (extra monitor breidt uit naar links) en stak ook niet uit buiten het ICQ window wat daar gedokt staat. Wellicht is het me daardoor nooit opgevallen, of er was toch iets anders vreemds aan de hand, mgoed, nu werkt het dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Ik moet zeggen dat ik Firefox een fijne browser vindt, maar er zijn 2 dingen waardoor ik
de neiging heb om naar een andere browser over te stappen.
irriteert mij mateloos en het komt helaas ook voor in 1.5 RC2.

Zie deze page: http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?id=22175
Op dit forum kom ik dit probleem met uitlijnen van de tekst veel tegen. (of is het problemen met tabellen/kollommen?) Naar beneden scrollen o.k, maar opzij, leest wat moeilijk. :|
Maar niet alleen op de forum van voetbalzone kom ik dat tegen, ook op sommige andere forums.
en laat ik deze forums nou vaak bezoeken.

2 de probleem is het openen van streaming media icm Realplayer.
Ik gebruik Realplayer voor alle streaming audio
Als ik in Firefox bijv Radio 538 live aanklik, wordt netjes Realplayer gestart, echter krijg ik direct de melding dat hij codecs moet downloaden. Vervolgens krijg ik een foutmelding dat er geen codec is gevonden "Unknown File Format". (Firefox weet doodleuk een temp file door te sturen)
Doe ik exact hetzelfde in Internet Explorer, dan wordt Realplayer ook netjes gestart en wordt ook keurig zonder problemen de live audiostream gestart.
Ik heb het nog niet volledig kunnen testen met 1.5 RC2, maar gezien de eerste foute pogingen is dit waarschijnlijk nog steeds problematisch.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Uhm, je wilt ook nie weten hoeveel javascript errors ik krijg op die pagina van voetbalzone. En dat heeft schijnbaar te maken met een of andere border dus wellicht verklaard dat een en ander. Punt blijft iig dat dat soort dingen dus meestal puur aan de site liggen. De validator van W3C spuugt ook nogal wat fouten uit.

Enne, bij 538 krijg ik gewoon meteen een windows media player venster te zien als ik links in het midden op "luister live" klik :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris

OkselFris

Orion84 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 19:25:
Enne, bij 538 krijg ik gewoon meteen een windows media player venster te zien als ik links in het midden op "luister live" klik :?
Zekers dat werkt inderdaad, maar laat ik nou Realplayer voor streaming media gebruiken.
Die heeft namelijk mijn voorkeur voor streaming media.
Hij stuurt de link naar de temp file door ipv de link die erin zit.
Moet zeggen dat dit probleem er al vanaf het begin inzit.

[ Voor 16% gewijzigd door OkselFris op 15-11-2005 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Mja, ik gebruik geen realplayer. ASX open ik gewoon met WMP, dat is namelijk een van de weinige programma's die echt goed met asx overweg kan.
.rm enzo open ik met real alternative.

Dus kan het helaas niet voor je testen verder. Wellicht kan je bookmarks maken naar de daadwerkelijke ASF file die vanuit de asx wordt geopend en dat het dan wel werkt?
voor 538 vond ik die url door de source op te vragen van de pagina die opent als je de luister live link aan klikt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<ASX version = "3.0">
   <Entry>
        <TITLE>Radio 538 = 102 FM </TITLE>
        <AUTHOR>Radio 538 Interactive, Powered by Cross Media Ventures bv</AUTHOR>
        <COPYRIGHT>© 2005, Radio 538 Interactive</COPYRIGHT><Ref href = "http://streamers.at.sara.crossmediaventures.com/radio538"/>

</Entry>
</ASX>

Probeer dus eens http://streamers.at.sara.crossmediaventures.com/radio538 in firefox te openen?

[ Voor 59% gewijzigd door Orion84 op 15-11-2005 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris

OkselFris

Probeer dus eens http://streamers.at.sara.crossmediaventures.com/radio538 in firefox te openen
Op deze link krijg ik exact hetzelfde resultaat. Unknown file format in Realplayer.
Als ik de link echt wil open dan moet ik inderdaad deze uit de cache file halen (die Firefox doorstuurt naar realplayer) en deze link dan rechtsreeks in realplayer openen. Niet echt vriendelijk.
Jammer, maar helaas. damn...dwingt mozilla mij toch naar WM van het grote Microsoft? ;)

Voor mijn forum probleem op voetbalzone heb ik nu zojuist een prima oplossing gevonden.
IE-Tab blijkt de grote vriend te zijn. een beetje IE en een beetje Firefox. zo valt er prima mee te leven zonder dat je hoeft te switchen tussen 2 browsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Ik gebruik Media Player Classic en de link http://streamers.at.sara.crossmediaventures.com/radio538 opent bij mij een schermpje die vraagt of ik wil saven of openen (van firefox). Als ik open kies, wordt de stream in Media Player Classic gewoon gestart.

De link op de homepage van 538 doet het inderdaad niet bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Wat mij opvalt is dat FireFox bijzonder veel geheugen kost. Na een tijd kan ik gerust rond de 180MB zitten. Hoe langer ik browse, hoe meer het kost. Nu open ik vaak veel tabs en windows, maar als ik deze sluit lijkt het niet naar een normaal aantal terug te springen. Maar ook dan leek het met IE wat gecontrolleerder te gaan. Is dit een bekend probleem? En zo ja, is hier wat aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Laatst online: 09:50

crisp

Devver

Pixelated

OkselFris schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 20:12:
[...]
Voor mijn forum probleem op voetbalzone heb ik nu zojuist een prima oplossing gevonden.
IE-Tab blijkt de grote vriend te zijn. een beetje IE en een beetje Firefox. zo valt er prima mee te leven zonder dat je hoeft te switchen tussen 2 browsers.
Je zou ook de beheerders van die site er op kunnen wijzen dat hun webdesign-skillz zuigen site niet aan de richtlijnen van het world wide web consortium voldoet en daardoor niet toegankelijk is voor een steeds groter deel van hun publiek ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Laatst online: 09:50

crisp

Devver

Pixelated

apNia schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 20:30:
Wat mij opvalt is dat FireFox bijzonder veel geheugen kost. Na een tijd kan ik gerust rond de 180MB zitten. Hoe langer ik browse, hoe meer het kost. Nu open ik vaak veel tabs en windows, maar als ik deze sluit lijkt het niet naar een normaal aantal terug te springen. Maar ook dan leek het met IE wat gecontrolleerder te gaan. Is dit een bekend probleem? En zo ja, is hier wat aan te doen?
Levert dat problemen op dan? Zo nee, waarom zou je daar wat aan willen doen? Veel programma's reserveren gewoon een hoeveelheid memory, afhankelijk van wat er beschikbaar is.
Het geheugengebruik van IE is voor het grootste deel ook verborgen omdat de meeste benodigde libraries daarvan al ingebakken zitten in het OS - bij Firefox is dat niet het geval.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firefox 1.5 wordt vandaag gereleased !!!!

Bron: www.neowin.net
On November 9th 2004, Neowin was one of the first to announce the official release of Mozilla Firefox 1.0. We get word from resident Firefox aficionado supernova_00, that Firefox 1.5 is slated to be released sometime today.

Firefox 1.5 is a major milestone release by the Mozilla Foundation. It represents not only a viable alternative to the way we surf the web, but the continued growth and success of the open-source software community. It’s estimated that 10% of the world's internet-enabled computers run Firefox, with some countries in Europe (Germany, Slovenia and Finland) claiming numbers three times that amount. Love it or hate it, Firefox has truly sparked an internet revolution with its foundations rooted in the spirit of community.

Here's just a few of many things you can expect to see in Firefox 1.5:

* Support for SVG, Canvas, CSS3 Columns, Javascript 1.6
* Revised options window including a new "Clear Private Data" option
* Binary patching with an enhanced automatic update system, eliminating the need to reinstall Firefox for an update or subsequent release
* Significant decrease in page rendering time
* Instant "Back/Foward" browser cache along with tab "Drag and Drop" functionality
* Hundreds of program/stability related bugfixes

We expect the final release to be posted inside here once these server-side bugs have been resolved.

Update: The nightly builds located in here will be copied to the 1.5 release folder later today. Firefox 1.5 has NOT been officially released but technically you can just grab your OS installer from there and be confident that you are runing Fx 1.5. Expect the release notes and assorted announcement pages to be up later today.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11-2020
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 20:51:
[...]
Dat zou idd best wel eens kunnen ja. Ik sprak nog niet zo heel lang geleden met iemand van de Mozilla Corporation en hij was erg druk met bezig was met het verwerken van de vertalingen etc.

Deze zal wel niet zoveel veranderd zijn tov RC2, maar toch ben ik wel beniewd.

I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Zeker wel, morgen meteen checken als hij er vanavond nog niet is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

crisp schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 20:33:
[...]

Levert dat problemen op dan? Zo nee, waarom zou je daar wat aan willen doen? Veel programma's reserveren gewoon een hoeveelheid memory, afhankelijk van wat er beschikbaar is.
Het geheugengebruik van IE is voor het grootste deel ook verborgen omdat de meeste benodigde libraries daarvan al ingebakken zitten in het OS - bij Firefox is dat niet het geval.
En zo ja? Ik heb geen bijzonder sterke PC, en het geheugen is snel op. Net zat ik op 92MB.. Ik sluit van de 8 zo'n 5 tabs en ik zak naar 89MB.. dat is toch niet netjes, of ligt 't aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 20:51:

Bron: www.neowin.net

[...]
Volgensmij iets te vroeg gejuicht:

Quote van IRC:
[20:14] marcoos: this: http://www.neowin.net/com...hp?id=31462&category=main is not true, is it?
[20:15] Pike: it is sooooooo not (Axel Hecht van de MozCor)

Misschien dat er zelfs nog een RC3 komt. Verder was het vandaag de laatste mogelijkheid om kritische verbeteringen door te voeren aan de vertaling, als deze gelijk met en-US uitgegeven zouden worden.

Ik zou het dus nog een week geven. Hoewel het natuurlijk moeilijk in te schatten is. Als je de nieuwsgroepen in de gaten houdt is het makkelijker in te schatten. Final QA moet iig voor vertaalde versies (dus ook nl) nog gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

too bad.... nog geen firefox 1.5 ....
Sorry about the newspost, it has been removed at this present time.

We will update later down the line accordingly.

Thread Closed

Radish™

One of our newsposters was 'ill-informed' and on behalf of the admin of Neowin we apologise for the inconvienience caused.

I can offer no other excuse! sorry..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Ach maakt niet uit, toch mooi om al dat enthousiastme te zien!! :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik kreeg net een melding in mijn scherm dat er een update voor firefox geinstalleerd moest worden.
Versie 1.5 om precies te zijn? :?
Iemand anders dit ook gehad? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Metal schreef op woensdag 16 november 2005 @ 08:54:
Ik kreeg net een melding in mijn scherm dat er een update voor firefox geinstalleerd moest worden.
Versie 1.5 om precies te zijn? :?
Iemand anders dit ook gehad? :)
Nope, ik krijg niks :'( helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Ja, had ik ook eergisteren ofzo. Die update melding. Maar dat is gewoon RC2 alleen dat staat nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 10:07
Zou me toch verbazen als er veel verschil is tussen RC2 en de final. Dus je kan gewoon updaten naar RC2 en dan heb je zo-goed-als de final draaien :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind firefox een geweldige browser, maar heb toch 1 vraagje:

Ik heb een aantal zoekmachines toegevoegd aan firefox. Nu wil ik er hier echter weer een paar van verwijderen. De standaard bij firefox geïnstalleerde zoekmachines staan allemaal in c:\program files\mozilla firefox\searchplugins. Echter, degenen die ik via mycroft heb gedownload komen hier niet in te staan. Hoe verwijder ik deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 17:12:
Vind firefox een geweldige browser, maar heb toch 1 vraagje:

Ik heb een aantal zoekmachines toegevoegd aan firefox. Nu wil ik er hier echter weer een paar van verwijderen. De standaard bij firefox geïnstalleerde zoekmachines staan allemaal in c:\program files\mozilla firefox\searchplugins. Echter, degenen die ik via mycroft heb gedownload komen hier niet in te staan. Hoe verwijder ik deze?
Welke versie van Firefox gebruik je? In Firefox1.5 worden nieuwe zoekplugins in je profiel opgeslagen. De submap searchplugins volgensmij.

Als je gewoon FF1.0.x gebruikt weet ik niet waar het probleem ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik 1.5 RC2. Waar kan ik mijn profiel vinden?

Edit: laat maar zitten, heb het zojuist gevonden. Bedankt! :)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2005 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Als ik Firefox 1.0.7 heb draaien en 1.5 komt uit, zal die dat zelf dan gaan melden, of moet ik daarvoor eerst 1.5RC2 instaleren???

En blijven mn gegevens (extenties passwords etc) dan bewaard?

Tanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Bogey Dope schreef op woensdag 16 november 2005 @ 19:06:
Als ik Firefox 1.0.7 heb draaien en 1.5 komt uit, zal die dat zelf dan gaan melden, of moet ik daarvoor eerst 1.5RC2 instaleren???

En blijven mn gegevens (extenties passwords etc) dan bewaard?
Ja, hij meldt zelf, en ja die gegevens blijven bewaard.

[ Voor 7% gewijzigd door Harm op 16-11-2005 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Alleen jammer dat sommige extensies (nog) niet geupdate zijn voor 1.5 (RCs)

Ik ben ook bang dat sommige extensies onderhand niet meer bestaan, of dat de maker ervan gestopt is met het updaten vanwege lage downloads..

• Mercarra
  • Laatst online: 07:45
TheZeroorez schreef op woensdag 16 november 2005 @ 22:01:

Ik ben ook bang dat sommige extensies onderhand niet meer bestaan, of dat de maker ervan gestopt is met het updaten vanwege lage downloads..
Met de nightly tester tools draai ik al mijn oude extenties nog. Werkt prima, geen instabiliteit gehad.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

• Sjah
  • Nu online
sommige extensies vindt die update niet, en als je dan naar de homepage gaat vind je hem zelf WEL!, geupate en wel. Zelfde geldt voor skins.

[ Voor 19% gewijzigd door Sjah op 17-11-2005 13:18 ]

• Vaan Banaan
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

TheZeroorez schreef op woensdag 16 november 2005 @ 22:01:

In dat geval moet je de laatste xpi die je nog kan vinden op het net opslaan en unzippen en dan de install.rdf aanpassen.
Daarin staat een minversion en een maxversion. Als je dan die maxversion verandert in 1.5 en dan het hele boeltje weer zipt en hernoemt naar xpi, dan kun je alsnog met je oude extenties werken. (Ehm, theoretisch dan, maar ik ben nog geen uitgestorven extenties tegengekomen, waarbij het niet werkt)

500 "The server made a boo boo"

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:26

sjaakaq

It might get loud

Sorry voor deze redelijk nutteloze post, maar ik kan hem niet onthouden aan de mensen hier natuurlijk: Afbeeldingslocatie: http://img220.exs.cx/img220/9034/firefox5lu.gif

leoaq.fm // Jeune Loop

• Sjah
  • Nu online
lol, kicken.

• TheZeroorez
  • Niet online
Vaan_Banaan schreef op donderdag 17 november 2005 @ 14:38:
[...]

In dat geval moet je de laatste xpi die je nog kan vinden op het net opslaan en unzippen en dan de install.rdf aanpassen.
Daarin staat een minversion en een maxversion. Als je dan die maxversion verandert in 1.5 en dan het hele boeltje weer zipt en hernoemt naar xpi, dan kun je alsnog met je oude extenties werken. (Ehm, theoretisch dan, maar ik ben nog geen uitgestorven extenties tegengekomen, waarbij het niet werkt)
Gelukkig zijn het toch niet mijn meestgebruikte extensies, waar ik niet zonder kan. :O \

Ik zal het eens bij 2 extensies doen :p

* TheZeroorez dankt Sjah, hoef er nu maar één op een iets langere manier te doen :)

[ Voor 7% gewijzigd door TheZeroorez op 17-11-2005 18:52 ]

• Sjah
  • Nu online
Ben de 1e irritante eigenschap van 1.5 al tegengekomen. Als je een link vanuit een ander programma of gewoon een url-shortcut in windows opent, maximaliseert die een geminimaliseerde browser, en resized de browser naar niet-gemaximaliseerd, terwijl die dat wel was en dat ook wenselijk is dat dat gemaximaliseerd blijft. Was bij 1.0 niet zo meen ik.

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Inmiddels is Firefox 1.5 RC3 uit...

http://ftp.mozilla.org/pu.../firefox/releases/1.5rc3/

[ Voor 49% gewijzigd door Maurits van Baerle op 17-11-2005 22:45 ]

• ppl
  • Niet online

ppl

Aha. Ik deed net even op updates checken en hij vond een nieuwe versie. Hij was wel al als 1.5 gebranded en niet specifiel als RC3, dus denk nou niet dat je de final versie hebt ;)

Op de site van mozilla en mozillazine staat trouwens nog niks vermeld.

Zo te merken browst hij weer net even wat rapper :)

[ Voor 6% gewijzigd door ppl op 17-11-2005 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits van Baerle
  • Niet online
ppl schreef op donderdag 17 november 2005 @ 23:24:
[...]

Op de site van mozilla en mozillazine staat trouwens nog niks vermeld.
Nee, maar Mozilla.org is sowieso een chaotische ramp. Mooi vormgegeven maar ongeveer iedere pagina bestaan er wel twee vrijwel identieke versies van waarvan er dan één een maand oud is en een ander twee jaar oud. Zo zijn sommige pagina's makkelijk een week te laat met dit soort updates aankondigen of wijzen links die naar RC2 zouden wijzen eigenlijk gewoon naar de RC1 binaries zodat mensen de verkeerde downloaden zonder dat ze het weten. Volgens mij hebben ze wel zes pagina's waar de laatste release staat aangekondigd die dan allemaal iets anders zeggen. Het zou me niets verbazen als er ergens in de krochten van Mozilla.org nog pagina's zijn die beweren dan 0.9 de meest recente is. Zo zou ik nog wel een tijdje door kunnen gaan. :D
Zo te merken browst hij weer net even wat rapper :)
Klopt, ik heb ook zo'n idee maar weet nog niet of het inbeelding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Microsoft kan ook niet meer om FF heen, hebben nu een plugin uitgebracht voor FF, om vanuit FF de genuine windows check te doen. :)
Wie weet komt het ooit nog van een windowsupdate mbv FF, kan me zo voorstellen dat klanten hebben gevraagd hierom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Sjah schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 16:27:
Microsoft kan ook niet meer om FF heen, hebben nu een plugin uitgebracht voor FF, om vanuit FF de genuine windows check te doen. :)
Wie weet komt het ooit nog van een windowsupdate mbv FF, kan me zo voorstellen dat klanten hebben gevraagd hierom.
Windows-update is denk ik wel wat moeilijker, omdat Active-X dan in Firefox te gebruiken moet zijn. Misschien dat MS zelf daarvoor eens een plugin schrijft :)

IE-tab zou het probleem denk ik wel op kunnen lossen. Ik heb zo een keer Windows Update in Firefox gedraait!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Laatst online: 06:10
heb op aanraden van hier versie 1.0.7 gedownload maar deze versie knalt er helemaal om de haverklap uit. :/
Ik denk dat om de dag hij wel eens crashd.
Vooral mijn vrouw ergert zich groen en geel eraan maar toch niet zo erg dat ze IE gebruikt. :P
Maar irri blijft het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Gert-Paul schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 17:27:
[...]

Windows-update is denk ik wel wat moeilijker, omdat Active-X dan in Firefox te gebruiken moet zijn. Misschien dat MS zelf daarvoor eens een plugin schrijft :)

IE-tab zou het probleem denk ik wel op kunnen lossen. Ik heb zo een keer Windows Update in Firefox gedraait!
Ja, maar het is toch een beetje een doorbraak, Ms zegt eerst we kunnen niet doen want ActiveX, en nu schrijven ze toch een dll voor Firefox. Maar goed misschien ligt het voor winupdate idd ingewikkelder. Ik zit er ook helemaal niet (meer) mee om IE te moeten openen voor winupdate. Maar het zou toch leuk zijn als het vanuit Firefox kon (genuine, niet met IE-tab), al was het alleen maar voor "that fuzzy warm feeling" . ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Hoe zat het er voor eigenlijk kon je met FF dan niks downloaden wat achter zo een genuine ding zat of kon je dat dan juist wel?

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Bij mijn weten moest je eerst IE persee gebruiken, de mensen hebben om zo een genuine plugin lopen zeuren zodat ze nu ook vanuit FF kunnen downloaden op die site (mits je een legale hebt natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 14:51
Ik heb de laatste tijd het probleem dat de zoek functie niet meer naar behoren werkt.
Ik heb "Begin finding when you begin typing" aangevinked, en nu sluit hij het find venster al voordat ik klaar ben met typen. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem.

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
sunturion schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 21:11:
Ik heb de laatste tijd het probleem dat de zoek functie niet meer naar behoren werkt.
Ik heb "Begin finding when you begin typing" aangevinked, en nu sluit hij het find venster al voordat ik klaar ben met typen. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem.
Hier geen problemen. Je blijft typen of wacht je soms even. Er is wel een time-out interval. Misschien is dat in te stellen via accessibility.typeaheadfind.timeout in about:config. Ziet er logisch uit, maar het lijkt hier niet zoveel effect te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 10:34

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Sjah schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 20:15:
Bij mijn weten moest je eerst IE persee gebruiken, de mensen hebben om zo een genuine plugin lopen zeuren zodat ze nu ook vanuit FF kunnen downloaden op die site (mits je een legale hebt natuurlijk).
Vervolgens heb je er eigenlijk niets aan, want als je naar de Microsoft Update pagina gaat, krijg je de volgende melding:
Thank you for your interest in obtaining updates from our site.

To use this site, you must be running Microsoft Internet Explorer 5 or later.

To upgrade to the latest version of the browser, go to the Internet Explorer Downloads website.
Dan heb je dus gecontroleerd dat je een Genuine windows hebt, en kan je nog steeds niet de windows/microsoft update pagina gebruiken omdat die ActiveX gebruikt....

[ Voor 11% gewijzigd door gwystyl op 20-11-2005 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Niet waar, je hebt het nodig voor download.microsoft.com
Probeer maar eens DirectX9 te downloaden, moet je genuine voor gecheckt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
gwystyl schreef op zondag 20 november 2005 @ 11:05:
[...]

Vervolgens heb je er eigenlijk niets aan, want als je naar de Microsoft Update pagina gaat, krijg je de volgende melding:

[...]

Dan heb je dus gecontroleerd dat je een Genuine windows hebt, en kan je nog steeds niet de windows/microsoft update pagina gebruiken omdat die ActiveX gebruikt....
Ja, d'uh dat werkt dus niet omdat er een ActiveX-object geladen moet worden, om bepaalde zaken te controleren en de installatie te begeleiden. Firefox ondersteunt dat niet en dus werkt Windows/Microsoft Update niet. De door Microsoft vrijgegeven check heeft echter helemaal niets te maken met Windows/Microsoft Update, maar alles met download.microsoft.com, zoals Sjah in "[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel VIII" al aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
En nu maar hopen dat er geen active-x ondersteuning komt in FF. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Br@m schreef op zondag 20 november 2005 @ 12:27:
En nu maar hopen dat er geen active-x ondersteuning komt in FF. :)
Waarom niet? Dat ActiveX zo'n slechte naam heeft gekregen, komt niet door ActiveX zelf, maar door de op punten onveilige implementatie in Internet Explorer. Ik verwacht overigens niet dat Gecko ActiveX-objecten zal gaan ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek mn bookmarks...op de een of andere manier wil mn firefox niet meer opstarten. Hij start in zoverre op dat je wel het venster ziet maar niet je tabs en of favoriete bookmarks balk. Ik wil m deinstalleren maar ik ben bang dat ie mn bookmarks ook wegmikt dan. Ik ben niet al te lang geleden ook al al mn bookmarks kwijtgeraakt en daar heb ik niet nog een keer zin in!!!

Ik heb al gekeken bij mn Documents en Settings enz enz...maar die bookmark.html file is niet gelijk aan wat ik in mn bookmarks had staan. Ik heb maar 1 profiel dus daar ligt t niet aan...k word helemaal gek van die zooi...!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:36
Ik heb net toch iets geks meegemaakt, ik wilde firefox openen, krijg ik 1 of ander schermpje dat er iets in gebruik is (terwijl er niks open stond). EN toen kreeg ik een schermpje waarin default user stond en dan kon je start knopje klikken ofzo maar dat werkte niet, toen kon je nieuw user doen en toen deed ie t wel maar nu ben ik al mijn favorieten en dergl kwijt en ik kreeg mijn default user niet meer terug ofzo. Snap er echt heeeeeeelemaal niks van. Iemand enig id?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 11:26
Waarschijnlijk draaide firefox nog in de achtergrond. Sluit in de taskmanager elke firefox af en start dat via Start -> uitvoeren firefox als volgt op: firefox -p
Dan krijg je hetzelfde scherm weer te zien en kan je van profiel wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
  • Laatst online: 11:36
Je bent mijn held! *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Ik weet niet of ik een bug heb ontdekt in 1.5rc2, maar heb nu al 3 keer gehad dat een link een nieuwe browser opent, met 1.0 nooit gehad. Browser staat op nieuwe links die in nieuwe browser willen openen in nieuw tabblad openen. In 95% van de links doet die dat ook, maar dus al 3 keer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Here ook weer iets met die gif-bug ofzo?

http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?p=375806#375806

en dan dat plaatje waar die mensen zitten te applaudiseren, druk nu je je start-knop open, en kijk weer terug naar het plaatje...

bij mij gaat ie dan 10x sneller :?

Firefox 1.0.7 (geen extensions)
WinXP Pro SP2

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Hm, bij mij applaudiseren die mensen al 10x sneller. Is die gif niet gewoon zo?

Firefox 1.5 RC3

[ Voor 11% gewijzigd door XWB op 22-11-2005 20:36 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Hebben meer mensen er last van dat bij gebruik van dual-monitor de popup-menuutjes (bij rechtermuisknop) altijd op scherm 1 verschijnen? Ik heb nl. een FF venster op mn tweede scherm en deze menuutjes komen aldoor op het eerste scherm. Iemand een oplossing hiervoor??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
ik heb ook dual monitor, geen last van, van wat jij zegt. Werkt gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Sjah schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 20:15:
Ik heb die leuke plugin ook geinstalleerd in mijn FF 1.5 RC3. De Microsoft site gaf aan dat de plugin correct was geinstalleerd. Toen ik op continue drukte werd ik bedankt voor het valideren van mijn Windows versie. Helemaal goed gegaan zou je denken.

Nu wil ik de beta van Microsoft's antispyware tool downloaden en daarvoor is activatie vereist.
Die activatie wil ik doorlopen maar helaas, daarvoor moet eerst een tooltje worden gedownload en gerund en de code die het genereerd moet je dan weer copy-pasten naar die site.

Goed, nu staat er naast die mooie "Continue" knop bij die antispyware download ook een link naar dat genuine advantage gebeuren. Als daar eens op klikt wordt je doorgestuurd naar de genuine advantage site waar je een knop vind met validate. Een druk daarop zal je Windows valideren en als dat goed gebeurd (zoals bij mij) dan wordt je weer teruggestuurd naar de antispyware download waarbij de knop "Continue" ineens veranderd is in "Download" zoals het hoort nadat je een goede validatie hebt gehad.

Kennelijk zijn dus niet alle pagina's correct geupdate met die plugin detectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
  • Laatst online: 29-08 20:29
Palomar schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 21:12:
Hebben meer mensen er last van dat bij gebruik van dual-monitor de popup-menuutjes (bij rechtermuisknop) altijd op scherm 1 verschijnen? Ik heb nl. een FF venster op mn tweede scherm en deze menuutjes komen aldoor op het eerste scherm. Iemand een oplossing hiervoor??
Dat is inderdaad een officiele bug, en die is gefixt sindskort (waarschijnlijk in de 1.5-reeks, met RC3 hier is het probleem iig weg) :) Gewoon even de laatste RC installeren, is sowieso een aanrader imho, ik gebruik nu al een maandje een RC-versie en afgezien van wat crashes in combinatie met QuickTime/Acrobat (dat deed de ouwe ook) is het superstabiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
ppl schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 21:37:
[...]

Kennelijk zijn dus niet alle pagina's correct geupdate met die plugin detectie.
Klopt , was me ook al opgevallen, Is er een keer een leuke plugin, wordt er nog geen gebruik van gemaakt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
MisterData schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 21:37:
[...]

Dat is inderdaad een officiele bug, en die is gefixt sindskort (waarschijnlijk in de 1.5-reeks, met RC3 hier is het probleem iig weg) :) Gewoon even de laatste RC installeren, is sowieso een aanrader imho, ik gebruik nu al een maandje een RC-versie en afgezien van wat crashes in combinatie met QuickTime/Acrobat (dat deed de ouwe ook) is het superstabiel :)
Thnx, dat werkt idd wel :) Ik draaide al langer 1.5 op mn andere PC, maar vanwege incompatible extensions draaide ik het nog niet op mn hoofd-PC. Maar zo te zien werken de meeste extensions nu wel dus ik heb maar even geüpgradet :)

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Voor de mensen die niet de RC3 willen draaien, zoals ik, daar heb ik goed nieuws voor. :)
Mozilla Firefox 1.5 verschijnt aanstaande dinsdag!
En tevens zal er elke 6 tot 9 maanden een major release uitgebracht worden.

Bron : Breekpunt.nl

And this !! Is to go even further beyond!!!

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.