[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel VIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.180 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Woehoeij, meer dan 100 miljoen downloads :)

(ja, zag het net pas..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:46
Feli FireFox. _/-\o_

Minder goed nieuws over het marktaandeel, dat is iets omlaag gegaan door een manier van zich bekend maken van Netscape. Hoe dan ook, het lijkt erop dat het reservoir aan "graag overstappers" is opgebruikt.Dus een kleine 10 procent zal het wel worden en blijven. Jammer, begrijp nog steeds niet dat Ms nooit verpicht werd om IE lost te koppelen van Win.

[ Voor 95% gewijzigd door Sjah op 20-10-2005 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Even twee vragen/zoektochten naar plugins.
1.Een soort adblock, maar dan liever dat ads een grijs vlakje worden oid (met optie ze wel te laten zien), ipv een adblock button erboven die je niet eens altijd kunt aanklikken.
2.Een soort IEview, maar dan IN firefox? Of is dit onmogelijk?
Helaas heb ik zelf nog niets kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 12:59
TheFrozen schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 18:37:
[...]
2.Een soort IEview, maar dan IN firefox? Of is dit onmogelijk?
Helaas heb ik zelf nog niets kunnen vinden.
Zie deze thread op Mozillazine: IE Tab, open IE-only pages in "embedded IE"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Niet online
_/-\o_

*Ik heb nu adblock Filterset.G geinstalleerd, werkt wel ok nu :D

[ Voor 14% gewijzigd door Ilya op 21-10-2005 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:06
EDIT: Ik laad nu die adblick G filters en het werkt weer

Ik heb een probleem met mijn adblock instellingen. Wanneer ik naar deze site ga: http://www.vad-show.nl/ dan zie ik bovenin geen menu. Deze pagina http://www.vad-show.nl/menu.htm is dus helemaal wit bij mij met zo'n adblock 'plaatje' eronder.

Het is me dus duidelijk dat ik teveel blok in het script. Ik gebruik de volgende (van internet gedownload):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
[Adblock]
/\D(588|468|234|120)x(600?|120|90)\D/
googlesyndication
us.yimg.com/a/
/\/buy_assets\//
/[\W\d_](top|bottom|left|right)?banner(s|id=|\d|_)[\W\d]/
/[\W\d](double|fast)click[\W\d]/
/[\W\d]click(stream|thrutraffic|thru|xchange)[\W\d]/
/[\W\d]value(stream|xchange|click)[\W\d]/
/[\W\d]dime(xchange|click)[\W\d]/
/[\W_](onlineads?|ad(banner|click|-?flow|frame|ima?g(es?)?|_id|js|log|serv(er|e)?|stream|_string|s|trix|type|vertisements?|v|vert|xchange)?)[\W\d]/
/promo[^z]/
/click/
/klik(s)?/
/sponsor/
/popup/
/marketing/
/realmedia/
/affiliates?/
/smartserve/
/b[aeu]n(ners?|-?ex)+/
/(side|page|site|web|[\W\d]|ms)+ad(revolver|cycle|frame|server|js|farm|vertenties?|s\.|vert(ise(ment|ing)?)?s?|man|sdk|view|bureau)+/
/.*images.*doyouwantme.*/
/(cu2).*(ticker|feeds?|addict)/
/audioreview\.com.*channel.*data\/(?!.*(audioholics|htf))/
/(angelfire|lycos|tripod|brinkster|geocities).*(script|brinkad|js_source).*\.js/
/(hb|scripts?)\.(angelfire|lycos|tripod)/
/(2mail(er)?|euroclix|tribalfusion|akamai|atdmt|cjt\d*|falkag|netdirect|ims|ruilee?nlink|tradedoubler|com|site-id|casalemedia|gator|netvenda|googlesyndication)\.(com|net|nl|it|de|co\.uk|be)/
http://online.mirabilis.com/scripts/online.dll*
/nedstatbasic\.net\/i\/b\//
/startkabel.*\/images\/(?!(\/)?(boven\.gif|logo\.gif|w\.gif|klok.*\.swf|.*footer-{1,2}(uit|aan)|startpaginabar\.gif|(home|paginas|forums|ezine)-[ao]\.gif))/
/spinboxlb\.consumerreview\.com/
/(jupiter|xml|mercury)\.bravenet\.com/

Wanneer ik naar de source van de menu pagina kijk
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<html>
<head>
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 6.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>
</title>
<base target="home">

</head>
<body topmargin="0" leftmargin="0">

<p align="center">
<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000" id="obj1" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,40,0" border="0" width="750" height="150">
    <param name="movie" value="swf/menu.swf">
    <param name="quality" value="High">

<embed src="swf/menu.swf" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" name="obj1" width="750" height="150" quality="High"></object>

</body></html>

Dan snap ik niet waarom het niet werkt?
Kan iemand me hier mee helpen?

Ik gebruik firefox 1.0.7 en adblock+ 0592

[ Voor 11% gewijzigd door tatata op 21-10-2005 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

oops

[ Voor 100% gewijzigd door iAR op 21-10-2005 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Harm schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 20:36:
In <code>C:\Program Files\firefox\chrome\</code> staat een bestand genaamd <code>classic.jar</code>. Open die met 7-Zip ofzo en ga dan naar de map <code>\skin\classic\browser\</code>, daarin vind je een bestand genaamd browser.css en zoek daarin naar de css-code die de breedte van je bookmarksmenu bepaalt, pas die aan en word blij :) .
Is er ook een manier dit in useChrome te krijgen? Ik heb de tekst uit dat bestand naar userChrome gekopieerd, maar dat is blijkbaar niet genoeg!

[ Voor 141% gewijzigd door iAR op 21-10-2005 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Niet online
Ik kan ineens niet meer pasten in mn CMS box. Er staat click OK to see a technical rapport on mozilla.org, maar die komt dus helemaal niet. Oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-08 22:42

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
oZner schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 20:54:
[...]

Is er ook een manier dit in useChrome te krijgen? Ik heb de tekst uit dat bestand naar userChrome gekopieerd, maar dat is blijkbaar niet genoeg!
Je moet altijd ook !important toevoegen. Voor Firefox 1.5NL heb ik deze code gebruikt om de breedte van het bladwijzer-menu aan te passen:
code:
1
2
3
menu.bookmark-item, menuitem.bookmark-item {
  max-width: 27em !important;
}

Makkelijk voor de personen die niet willen zoeken in brower.css welke css-code ze precies nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• getfirefoxnow
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Sinds vandaag laadt firefox niets meer uit de buffer/cache. Dit terwijl de buffer staat op 50000. Als ik nu een image laadt zie je duidelijk dat ie em telkens vanaf internet laadt (duurt paar sec.) terwijl voorheen hij de 2e keer de image vanaf de HD/buffer laadde.

Ik heb dit trouwens vanaf meerdere websites getest. Het ligt dus niet aan 1 site.

De oplossing is inmiddels gevonden. In "about:config" stonden enkele browser.cache instellingen verkeerd. Hoe dat heeft kunnen gebeuren, is me een raadsel.

[ Voor 34% gewijzigd door getfirefoxnow op 22-10-2005 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 14:33

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Modbreak:Dat had je ook wel beter kunnen verwoorden :/

[ Voor 79% gewijzigd door pasta op 22-10-2005 20:18 ]

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:41

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Het is net waar je van houdt. Firefox heeft om te beginnen een vrij kale, maar voor veel mensen genoeg uitgebreide download. Voor mensen die het willen aanpassen naar eigen wensen zijn er legio uitbreidingsmogelijkheden...
Hoewel Opera ook wel aardig werkt, en nu gratis is, vind ik Firefox persoonlijk toch fijner werken.

[ Voor 14% gewijzigd door pasta op 22-10-2005 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 14:33

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

gwystyl schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 20:10:
[...]

Het is net waar je van houdt. Firefox heeft om te beginnen een vrij kale, maar voor veel mensen genoeg uitgebreide download. Voor mensen die het willen aanpassen naar eigen wensen zijn er legio uitbreidingsmogelijkheden...
Hoewel Opera ook wel aardig werkt, en nu gratis is, vind ik Firefox persoonlijk toch fijner werken.
tja daar heb je gelijk in, ik hoefde het ineens niet meer te registreren, wel beter opzich, en al die muisgebaren etc, kvind het echt zo relaxed browsen!!! en dr komen bij de volgende update nog vette features uit ook :D

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een tipje, ik wil graag hem zo instellen dat net zoals met IE ieder nieuw geopende raampje grotere letters gebruikt.
Nu moet ik aldoor ctrl+ indrukken en dat gaat wat vervelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Extra->Opties-> Tabblad Algemeen -> Lettertypen en Kleuren.

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:56
Hoe zat dat ook alweer met de scrollsnelheid instellen in de about:config. Ik heb ooit in een eerder topic gelezen dat je dat in kon stellen dat ie met bijvoorbeeld 7 of 8 regels tegelijk scrollt ipv met 1, scroll me nu werkelijk soms suf op sommige pagina's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Start->Configuratiescherm->Muis->Tabblad Bladerwieltje.

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Kijk anders ook even naar de extensie smoothwheel, erg fijn, je wilt niks anders meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:06
Ik heb wat raars. Mijn search werkt niet meer. Wanneer ik iets in tik dan vindt hij niks (als het er wel staat), druk ik op higlight dan markeert hij het wel?

edit:
Was wel handig geweest als ik dat erbij had gezegd. Wanneer ik alle extensies disable werkt het weer. Wanneer ik ze weer enable stuk voor stuk en firefox steeds afsluit dan blijft het ook werken. Tot opeens ik weer eens mijn computer aanzet en tada het werkt niet meer.

[ Voor 47% gewijzigd door tatata op 26-10-2005 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

tatata schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 17:47:
Ik heb wat raars. Mijn search werkt niet meer. Wanneer ik iets in tik dan vindt hij niks (als het er wel staat), druk ik op higlight dan markeert hij het wel?
Wat heb je allemaal al geprobeerd om het op te lossen?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de startpost alleen even doorgenomen en daar niet gevonden wat ik zocht:

1. Als ik een theme installeer (en daar zijn er hele mooie van :9 ) en firefox herstart, dan zie ik dat alleen de knoppen veranderen maar de balk zelf blijft dezelfde kleur als die van mijn systeem. Nou was er iets van optie als Use System Colors by Tools > Options > General > Fonts & Colors > en dan onder Text & Background. Het lijkt er niet op dat dat iets met het probleem te maken heeft maar het komt het dichtst bij in de buurt.

2. Als ik naar een verse pagina ga die nogal wat lang is en ik meteen naar beneden wil met de END of Page Down knoppen op mijn keyboard reageert Firefox niet altijd.

3. Als ik een pagina terugbrowse, dan onthoudt Firefox niet waar ik precies keek. De pagina begint dan altijd weer bovenaan terwijl ik ergens onder aan het lezen was.

Ik gebruik versie 1.07 op Win XP

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Hallo, ik heb een probleem:

Sinds een paar dagen heb ik als ik firefox start dit:

Afbeeldingslocatie: http://x10.putfile.com/10/29913574211.jpg

Hij blijft zo staan, ik kan naar de wc gaan, een biertje halen, het blijft zo. Na een paar keer opnieuw opstarten werkt het wel. Ik weet dat het niet aan mijn startpagina ligt, dat zie je ook wel aan andere dingen die nog 'loading' zeggen.

Ook komt het weleens voor, dat na het sluiten firefox niet opent, en dan blijkt het proces firefox.exe nog gewoon te runnen...

Iemand een Idee wat het zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Startpagina opnieuw instellen?

Probeer die skin is te verwijderen en opnieuw te installeren? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 18:58:
1. Als ik een theme installeer (en daar zijn er hele mooie van :9 ) en firefox herstart, dan zie ik dat alleen de knoppen veranderen maar de balk zelf blijft dezelfde kleur als die van mijn systeem. Nou was er iets van optie als Use System Colors by Tools > Options > General > Fonts & Colors > en dan onder Text & Background. Het lijkt er niet op dat dat iets met het probleem te maken heeft maar het komt het dichtst bij in de buurt.
Incompatibel theme?
2. Als ik naar een verse pagina ga die nogal wat lang is en ik meteen naar beneden wil met de END of Page Down knoppen op mijn keyboard reageert Firefox niet altijd.
Geen idee wat dit is. Is het misschien opgelost in versie 1.5 Beta?
3. Als ik een pagina terugbrowse, dan onthoudt Firefox niet waar ik precies keek. De pagina begint dan altijd weer bovenaan terwijl ik ergens onder aan het lezen was.
Heb je dat overal of alleen op GoT? Op GoT kun je het probleem oplossen door 'gebruik http 304'-headers aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
webfreakz.nl schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 21:11:
Startpagina opnieuw instellen?

Probeer die skin is te verwijderen en opnieuw te installeren? :?
Nee, andere skins geprobeert, startpagina veranderd etc.

Allemaal niets, hopen dat 1.5 snel uitkomt en ik het dan niet meer heb, en dat onderhand alle extensions die ik heb ervoor geupdate zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Harm schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 08:50:

Heb je dat overal of alleen op GoT? Op GoT kun je het probleem oplossen door 'gebruik http 304'-headers aan te zetten.
Ik vindt het wel een beetje vreemd en weinig professioneel dat deze bug er nog steeds in zit.Het is maar een kleinigheidje maar zooooooooooooooo irritant. Is dat nou zo moeilijk op te lossen?

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Bug al gereport dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Ja, klaarblijkelijk is het moeilijk op te lossen, anders was dat al wel gedaan hè :P . De bug staat hier: scroll position not remembered on pages with cache-control: no-store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Aha, ik had hem nog niet kunnen vinden op bugzilla, of andere dingen waar mensen het eventueel zouden kunnen posten... :P (ook niet uren lopen zoeken, maar wel even)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Harm schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 18:52:
Ja, klaarblijkelijk is het moeilijk op te lossen, anders was dat al wel gedaan hè :P . De bug staat hier: scroll position not remembered on pages with cache-control: no-store.
ik heb er geen last van? of ik doe iets verkeerd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
[list=1]• Ga naar http://tweakers.net/pricewatch;
• open een willekeurige categorie;
• scroll naar beneden;
• open de link die behoort bij het laatste item in de lijst;
• druk op backspace om een pagina terug te gaan.
Zie daar, de bovenkant van de pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Harm schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 19:19:
[list=1]• Ga naar http://tweakers.net/pricewatch;
• open een willekeurige categorie;
• scroll naar beneden;
• open de link die behoort bij het laatste item in de lijst;
• druk op backspace om een pagina terug te gaan.
Zie daar, de bovenkant van de pagina.
wat ik deed:

1. Ga naar https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=215405
2. Ga naar beneden
3. Klik op Reports / Request ofzo
4. Druk op backspace om een pagina terug te gaan.
5. zie daar, de onderkant van de pagina!

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik zie gewoon de bovenkant weer, net als op gathering.tweakers.net btw... (home van forum dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

ik dus niet? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Vind het ook een knullige bug, had weleens opgelost mogen zijn na 2 jaar. Op lexa.nl heb ik er veel last van, omdat je hele tijd terugbladert, zit je weer bovenaan en moet je naar beneden scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ha is dat een bug in FF? Ik dacht dat het gewoon zo onhandig was...
* Borromini is Opera-fan.
In Opera zit dat standaard - klik een linkje op pagina A aan dat je naar B brengt, ga terug naar A, en je belandt terug op dezelfde positie op die pagina. Alleen dat al is voor mij een reden om Opera ipv Firefox te gebruiken.

Versta me niet verkeerd, ik vind Firefox een goeie browser :). Maar ik heb een beter gevoel bij Opera, dat was ook mijn eerste browser (buiten IE dan, maar als Windows-gebruiker kan je daar niet onderuit hé) die ik uitprobeerde. En ik dacht dus dat FF gewoon die functionaliteit niet had - om eerlijk te zijn, ik ben nog geen enkele pagina tegen gekomen waarin FF me wél terugbracht naar de originele positie.

[ Voor 6% gewijzigd door Borromini op 29-10-2005 02:32 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 15:00
en toch doet mijn firefox dat wel :/

Icons are overrated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Wat doet jouw FF wel, wel onthouden als je terugbladert waar de scrollbar was gebleven? Geef mij die Firefox van jou dan ook maar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
webfreakz.nl schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 19:52:
[...]

wat ik deed:

1. Ga naar https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=215405
2. Ga naar beneden
3. Klik op Reports / Request ofzo
4. Druk op backspace om een pagina terug te gaan.
5. zie daar, de onderkant van de pagina!

:)
Dan test je niet deze bug :P , aangezien die pagina zonder cache-control: no-store-headers wordt aangeleverd en er dus geen problemen zijn.
Helmet schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 02:32:
en toch doet mijn firefox dat wel :/
Sorry, geloof ik echt niet. Je kan me overtuigen door te vertellen wat er gebeurt als je Harm in "[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel VIII" uitvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:59

Wokschotel

Op 6 wielen

Bestaat er een proxy-switcher plugin? Ik zit vaak op verschilende plekken met verschillende proxies. Het is irritant om dat telkens handmatig in te stellen.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Is dit wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:59

Wokschotel

Op 6 wielen

Dat is inderdaad precies wat ik zoek :) Super, bedankt! Dat ik hem zelf niet heb kunnen vinden... :X

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ah, nu heb ik de grootste bug toch gevonden.

Als je je bookmarks op een netwerkdrive hebt en je start Firefox op als die netwerkdrive niet voorhanden is en je sluit Firefox af als die netwerkdrive wel voorhanden is, dan ben je je bookmarks kwijt.

Sorry hoor, maar de eigenschap van Firefox om je bookmark file te updaten bij afsluiten zonder verdere controle is een dikke bug.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
volgens mij behoorlijk ja, nu heb ik mijn bookmarks zelf niet op een netwerkdrive dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Al gemeld in Bugzilla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik heb hem gelogd, bug 314328. We zullen zien wat er van wordt. Ik heb hem maar even als critical bestempeld (dat mag toch wel bij dataloss).
[edit]En het is een duplicate van 251692, die er al sinds 0.8 in zit blijkbaar. Dat vind ik wel echt slecht, vooral het commentaar
This isn't something we can fix without drastically changing the way we use bookmarks.html.
vind ik erg. Dan doe je dat toch?

[ Voor 50% gewijzigd door Maasluip op 30-10-2005 08:34 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-09 13:45
Net even Firefox 1.5 RC 1 geinstalleerd. Weinig visuele veranderingen maar installatie verliep keurig en na aangeven van incompatible extentions (ieView, Tabmix) heb ik dat handmatig opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 22:34
wheeler schreef op woensdag 02 november 2005 @ 11:49:
Net even Firefox 1.5 RC 1 geinstalleerd. Weinig visuele veranderingen maar installatie verliep keurig en na aangeven van incompatible extentions (ieView, Tabmix) heb ik dat handmatig opgelost.
Hoe heb je dat gedaan dan? Want met de officiële toolbar van Firefox krijg ik het niet voor elkaar, wanneer ik handmatig in het xpi-bestand de versie wijzig, dan wil hij niet meer installeren omdat dat de ondertekening niet kon worden geverifieerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:46

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Zowel ieview als tabmix hebben gewoon compatible versies.
Tenminste mijn FF update via de ingebouwde update functie en toen werden ook die twee extensies geupdate.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 21:40
Zojuist Firefox 1.5 RC1 gedownload.
Echter nu krijg ik mijn tabbar niet meer onderin.

Deed dat eerst door de regel:
"#content > tabbox {-moz-box-direction: reverse;}"

in het bestand UserChrome.css te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Wat ook vaag is:

Stel je hebt een link:

http://www.tweakers.net

Je doet CTRL+klik dan opent ie hem in de background.
Maar als je doet CTRL+SHIFT+klik dan opent ie hem gelijk.

Stel je hebt een link staan in je "bladwijzerwerkbalk"

Je doet CTRL+klik dan opent ie hem in de gelijk.
Maar als je doet CTRL+SHIFT+klik dan opent ie hem in de background.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Laatst online: 17-09 22:07
als je een pagina strict maakt, werkt het dan helemaal goed in firefox/opera etc?

klasgenoot van mij heeft http://www.weerkunde.com gemaakt, maar hij ziet er niet goed uit in firefox en opera, in ie werkt het zaakje perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
webfreakz.nl schreef op woensdag 02 november 2005 @ 14:21:
Wat ook vaag is:

Stel je hebt een link:

http://www.tweakers.net

Je doet CTRL+klik dan opent ie hem in de background.
Maar als je doet CTRL+SHIFT+klik dan opent ie hem gelijk.

Stel je hebt een link staan in je "bladwijzerwerkbalk"

Je doet CTRL+klik dan opent ie hem in de gelijk.
Maar als je doet CTRL+SHIFT+klik dan opent ie hem in de background.
8)7
Da's hier dus andersom, maar kan ook aan tabbed browsing extensions liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
110 fouten, deze pagina is verre van strict inderdaad. Dat het er in IE goed uitziet is meer geluk dan wijsheid volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 11:02

Blauw

De Schreeuw

Ik ben nu druk gebruikmakend van de bladwijzerbalk. En daarvoor heb ik netjes een aantal mapjes aangemaakt. Maar nu zie je bij sommige websites wel een klein icoontje verschijnen en bij sommige niet, ookal hebben ze wel een klein icoontje voor de URL, (zoals geenstijl) Hoe krijg ik het zo dat ze allemaal (indien beschikbaar) een icoontje krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Het hangt van de grootte van dat favicon af. Als die te groot is, dan wordt-ie er niet ingezet. Die van FOK! is bijvoorbeeld te groot. Die van Geenstijl doet het bij mij echter wel. Als ik de pagina toevoeg aan mijn bookmarks en de pagina vervolgens weer bezoek, dan wordt het icoontje in mijn bookmarks aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 16:34

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik ben met de release van FF 1.5 RC1 overgegaan op FF 1.5. Wat ik bij deze update cool vond is dat de selectie van zoekmachines aangepast was voor de NL versie. Ik kwam er nu ook pas achter dat je zelf dingen kon toevoegen. Wat ik nu alleen nog niet weet is hoe je van die zoekmachine opties weer kunt weghalen! Iemand hier een idee?

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
DarkShadow schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:43:
als je een pagina strict maakt, werkt het dan helemaal goed in firefox/opera etc?

klasgenoot van mij heeft http://www.weerkunde.com gemaakt, maar hij ziet er niet goed uit in firefox en opera, in ie werkt het zaakje perfect
Dat wordt leuk als straks alle IE gebruikers IE7 gaan gebruiken :p

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Deddiekoel schreef op zondag 06 november 2005 @ 13:17:
Ik ben met de release van FF 1.5 RC1 overgegaan op FF 1.5. Wat ik bij deze update cool vond is dat de selectie van zoekmachines aangepast was voor de NL versie. Ik kwam er nu ook pas achter dat je zelf dingen kon toevoegen. Wat ik nu alleen nog niet weet is hoe je van die zoekmachine opties weer kunt weghalen! Iemand hier een idee?
Ik heb het denk ik al gevonden via deze pagina. Daar staat waar je handmatig dingen kunt installeren. Dus door in de "searchplugins" map in of de installatiemap of in je profile map te kijken kun je plugins verwijderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook mik ben over op FF 1.5 maar ik krijg nu Quicktime Alt niet meer aan de gang. Snap er niets van, soms hoor ik het geluid wel en zie ik alleen niets, soms lijkt het of ie helemaal niets doet.... Bah. Als ik alles uninstall en weer terug ga naar een oudere versie van FF dan houd ik een horizontale grijze balk onderin m'n beeld (ongeveer de onderste 5% van het beeld is grijs) en Quicktime ALt/Real Alt werken niet meer....
Deddiekoel schreef op zondag 06 november 2005 @ 13:17:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassie2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-04-2022

Kassie2

That's a no-brainer!

Ik weet niet of het gepast is (en misschien kom ik wel als mosterd na de maaltijd), maar wie geïnteresseerd is: Sunbird 0.3 alpha1 is gereleased!

http://www.mozilla.org/projects/calendar/news.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Niet online
Iemand een alternatief van Auto Copy voor 1.5 RC? Of een fix voor het copy/paste probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Copy/paste probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:40
Ik heb een keer perongeluk me pc gereset maar FF stond niet aan. Maar nu ben ik al mijn instelling en en bookmarks krijt. Ik heb nu lopen zoeken op tweakers en op google maar er is geen manier om het terug te krijgen. Ik heb maar 1 profiel zichbaar. Is het nog mogelijk om met een data recoverie de data terug te krijgen? want als ik naar bookmarks.bak zoek bestaat het niet.

Me geschiedenis is er nog wel.

[ Voor 5% gewijzigd door Calamor op 07-11-2005 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Niet online
Soms met 1.0.7, maar met 1.5RC meer, heb ik er last van dat hij niet meteen copy en paste met 1x cltr C of ctrl V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of deze vraag al voorbij is gekomen, zoja mb..

Stel dat ik een pagina heb met links, bijvoorbeeld met thumbnails of gewoon een aantal text-links. Vervolgens selecteer ik deze links met m'n linkermuisknop en slepen(gewoon selecteren dus).
Vervolgens wil ik weten hoe ik er voor kan zorgen dat al de links binnen deze selectie geopend worden.
Bijvoorbeeld ik heb 10 links dan krijg ik dus 10 nieuwe windows(of tabs).

Is dit mogelijk op een of andere manier ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

er is wel een extension voor, maar het is mij een beetje té lange lijst om door te zoeken op de firefox-addon site :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

vind FireFox maar niks

hij crashed om de 5 minuten en sinds gister vroeg ie op die website van de trailer van Final destination om Flash te upgraden, maar goed, nu krijg ik continue de melding dat Flash een error heeft veroorzaakt

grrrrrr

ik ga weer lekker terug naar IE. je kan veel zeiken over Microsoft, maar IE is tenminste stabiel

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Laatst online: 06:19

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 20:03:

Stel dat ik een pagina heb met links, bijvoorbeeld met thumbnails of gewoon een aantal text-links. Vervolgens selecteer ik deze links met m'n linkermuisknop en slepen(gewoon selecteren dus).
Vervolgens wil ik weten hoe ik er voor kan zorgen dat al de links binnen deze selectie geopend worden.

Waarschijnlijk bedoel je DownThemAll :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, die heb ik al. Ik bedoel dat die links geopend worden, niet gedownload dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthium
  • Laatst online: 25-07 11:59
7th-Phoenix schreef op maandag 07 november 2005 @ 22:05:
vind FireFox maar niks

hij crashed om de 5 minuten en sinds gister vroeg ie op die website van de trailer van Final destination om Flash te upgraden, maar goed, nu krijg ik continue de melding dat Flash een error heeft veroorzaakt

grrrrrr

ik ga weer lekker terug naar IE. je kan veel zeiken over Microsoft, maar IE is tenminste stabiel
wat is jouw definitie van stabiel dan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Xanthium schreef op maandag 07 november 2005 @ 23:02:
[...]

wat is jouw definitie van stabiel dan :/
het feit dat ik in 3 jaar tijd nog nooit problemen heb gehad met windows/IE

dat vind ik best stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

7th-Phoenix schreef op maandag 07 november 2005 @ 22:05:
vind FireFox maar niks

grrrrrr

Welke firefox versie had je dan?

Ik draai Firefox vanaf Phoenix 0.1 op Linux en Windows op verschillende systemen en verschillende extensies en ik heb een enkele keer op een Windows bak gehad dat hij onstabiel was en dat bleek aan het kapotte geheugen te liggen..

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 20:03:

Zo een extensie zou mijn interesse ook hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Hee ik heb ook rc1 installed, maar hoe maak je nou oude skins versie compatible zelf? Versienummer veranderen, maar waar?En extensies......
Mijn zelf groter gemaakte zoekbalk plaatst die niet helemaal goed.Hij vindt al me oude in het verleden geprobeerde skins terug, niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op maandag 07 november 2005 @ 23:50:
[...]

Zo een extensie zou mijn interesse ook hebben.
Ik heb inmiddels al een extension gevonden die voor mij tot nu toe goed werkt. :)
Hierzo -> http://gemal.dk/mozilla/linky.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Jup dat is ongeveer wat we zochten, thx.

edit RC1 bladert wel lekker snel, hele verbetering weer. _/-\o_

edit2 zit spreadfirefox.com link erniet meer in? :'(

[ Voor 70% gewijzigd door Sjah op 08-11-2005 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 20:38
ik gebruik sinds een tijdje firefox 1.0.7 onder linux maar ik heb op bijna elke pagina last van een paar 'halve' regels. Die zijn maar voor de helft zichtbaar. als ik ze vervolgens bv selecteer dan verschijnen ze compleet in beeld. Iemand hier een oplossing voor??

overigens scrolt mijn gewone mozilla browser vloeiender dan firefox.

[ Voor 26% gewijzigd door salvador4 op 08-11-2005 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 20:27
Had iemand deze al ontdekt:
IETab

Hiermee kun je in een tab een site openen met de IE engine.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

DeMoN schreef op maandag 07 november 2005 @ 23:13:
[...]

Welke firefox versie had je dan?

Ik draai Firefox vanaf Phoenix 0.1 op Linux en Windows op verschillende systemen en verschillende extensies en ik heb een enkele keer op een Windows bak gehad dat hij onstabiel was en dat bleek aan het kapotte geheugen te liggen..
kga eens controleren of dat bij mij ook zo is. geheugenreepje is natuurlijk al 3 jaar oud.

Mozilla 5.0 Firefox 1.0.7 btw
maar hij is al onstabiel vanaf het begin :X

[ Voor 5% gewijzigd door Naboo op 08-11-2005 17:54 ]

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:39

Entity

9000rpm

Kan het kloppen dat de final van Firefox 1.5 uit is? Ik had 1.5RC1 draaien, maar kreeg net via de automatische update versie 1.5 binnen!

• TheZeroorez
  • Niet online
Simpel: Check getfirefox.com

* zie hier niets *

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:46

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Sander Prinsen schreef op donderdag 10 november 2005 @ 21:04:
Kan het kloppen dat de final van Firefox 1.5 uit is? Ik had 1.5RC1 draaien, maar kreeg net via de automatische update versie 1.5 binnen!
Hij zegt bij mij bij about firefox inderdaad versie 1.5 zonder verdere toevoegingen.

Tweakers Discord

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:39

Entity

9000rpm

Dit is mijn About:
Afbeeldingslocatie: http://misc.nfscars.com/screen/firefox15.jpg

• Eagle Eye
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-08 09:21

Eagle Eye

Proud to be a Bricklayer

Firefox RC2 is zojuist binnengekomen met de volgende fixes

Here's what's new in Firefox 1.5 RC 2:

* Several fixes to automated update system.

Volgende release is volgens mij de officiële _/-\o_

Edit: kijk maar bij help en dan Release Notes!!

[ Voor 14% gewijzigd door Eagle Eye op 10-11-2005 21:21 ]

Ignorance Is Bliss

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:58

vooghel

Cunning linguist

Dat is dan wel vlot, op http://developer.mozilla....5rc1-and-15rc2-schedules/ staat nog:
1.5 Release Candidate 2 may be released as early as November 11, depending on the feedback from RC1.
Een dag vroeger dus :)

[ Voor 9% gewijzigd door vooghel op 10-11-2005 22:43 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt.

• ppl
  • Niet online

ppl

Sander Prinsen schreef op donderdag 10 november 2005 @ 21:04:
Toen ik RC1 had draaien stond er in het about schermpje al versie 1.5. Nu na de update staat dat er ook. Wel jammer, weet je niet of je nou RC1, RC2 of de final draait.

Zie ook Asa's weblog: http://weblogs.mozillazine.org/asa/
Changelog op mozilla.org is trouwens al wel geupdate naar RC2, de rest nog niet :D

[ Voor 15% gewijzigd door ppl op 10-11-2005 23:57 ]

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Als hij final is komt het wel op http://www.mozilla.org :)

RC2 draait hier trouwens prima.

[ Voor 6% gewijzigd door XWB op 10-11-2005 23:49 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 09:05

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Kreeg hier ook net ineens de auto update die versie 1.5 aankondigde. Zelfde About scherm als hierboven staat. Vreemd dat idd op de site niets staat.
Ziet er erg final uit.

code:
1
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.8) Gecko/20051107 Firefox/1.5

[ Voor 23% gewijzigd door Ultraman op 11-11-2005 00:16 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Draai rc1, geen updatemelding gehad, en hij vindt ook niks. Ik zit nog op rc1, dat kan ik zien aan de datum build 10252005

edit: oh ik zie 't al, NL is nog niet uit.

[ Voor 19% gewijzigd door Sjah op 11-11-2005 05:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:41

13art

Moderator Mobile
Firefox vind ik vooral super vanwege de tabblad functie. Maar wat ik een enorm nadeel vind is dat er veel sites zijn die het niet optimaal doen met gebruik van firefox. Dan moet je dus weer een pagina in IE openen. En heb alle plugins gedownload, dus daar ligt het niet aan. Vaak is het met flash sites. Maar ook klopt de indeling van pagina's vaak niet.

Verder lekkere snelle browser waarmee je maar weinig last hebt van ongewenste spyware, etc.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cybersteef schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 00:15:
Kreeg hier ook net ineens de auto update die versie 1.5 aankondigde. Zelfde About scherm als hierboven staat. Vreemd dat idd op de site niets staat.
Ziet er erg final uit.

code:
1
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.8) Gecko/20051107 Firefox/1.5
Same here, maar dit is echt 1.5 RC2, en nog niet de final.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:58

vooghel

Cunning linguist

DjWannaB2002 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 06:03:
Firefox vind ik vooral super vanwege de tabblad functie. Maar wat ik een enorm nadeel vind is dat er veel sites zijn die het niet optimaal doen met gebruik van firefox. Dan moet je dus weer een pagina in IE openen. En heb alle plugins gedownload, dus daar ligt het niet aan. Vaak is het met flash sites. Maar ook klopt de indeling van pagina's vaak niet.

Verder lekkere snelle browser waarmee je maar weinig last hebt van ongewenste spyware, etc.
Het ligt inderdaad niet aan de browser en de plugins, maar aan de manier waarop die sites in elkaar zijn gezet. Ik gebruik daarvoor IEview, maar er is ook IEtab, waarmee je een pagina die niet werkt in FF in IE een tab kunt downloaden.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 09:05

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 07:07:
[...]

Same here, maar dit is echt 1.5 RC2, en nog niet de final.
Idd, ik ben der ook achter na wat versie nummer gecheck. Vreemd dat het niet in het auto-update of About... window stond.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-08 22:42

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
cybersteef schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 10:46:
[...]

Idd, ik ben der ook achter na wat versie nummer gecheck. Vreemd dat het niet in het auto-update of About... window stond.
Dat het niet in about te vinden is, vind ik wel logisch. Een release-candidate moet zonder wijzigingen een release kunnen worden. Als het about-venster nog gewijzigd moet worden, is het dat niet.

Bij auto-update werd bv beta1 ook 1.4 genoemd en b2 1.4.1. Ik verwacht dat dat de update-notificatie alleen werkt met getallen. Vandaar dus al 1.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
DjWannaB2002 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 06:03:
Maar wat ik een enorm nadeel vind is dat er veel sites zijn die het niet optimaal doen met gebruik van firefox. Dan moet je dus weer een pagina in IE openen. En heb alle plugins gedownload, dus daar ligt het niet aan. Vaak is het met flash sites. Maar ook klopt de indeling van pagina's vaak niet.
Bekend pobleem, even Obj-tabs uitzetten bij Adblock doet veel wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

Ik ben van 1.0.7 over gegaan op 1.5 RC1 een paar weken geleden, en automagisch geupgradet naar RC2. En ik heb "last" van de volgende zaken. Herkennen jullie dit?
- Op verschillende tabs blijft het icon bewegen alsof er nog sprake is van (her)laden. De "throbber" (wie kent het woord nog?) staat evenwel gewoon stil, en de stop-button kan niet ingedrukt worden, dus het is puur iets visueels.
- Als ik een andere tab aanklik, blijft soms de titlebar de titel van de oorspronkelijke tab weergeven.

Beide zijn geillustreerd in dit screeshot (klik voor groter):
Afbeeldingslocatie: http://bartware.free.fr/firefox15RC2probs_tn.jpg

Nadere info:
Fx 1.5 RC1 geinstalleerd over 1.0.7 heen (winxp), upgraded naar RC2
Extensies: DOM inspector, Talkback, Adblock, Web Developer, Tabbrowser Prefs, SessionSavr, Greasemonkey.
Niet meer werkende extensies: MozEx, BugMeNot, Favicon Picker
Theme: Noia 2 Extreme

(Terwijl ik deze post maak, zie ik dat het favicon van een los plaatje een miniatuur van dat plaatje is... sweet!)

offtopic: OWA ziet er heel anders uit en heeft veel minder opties als je die bekijkt in Fx. Waar is dat nu voor nodig MS? (En waarom moet op mijn werk de pop3 toegang nu weer afgeschaft worden? :r )

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
bartware schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 22:42:
- Als ik een andere tab aanklik, blijft soms de titlebar de titel van de oorspronkelijke tab weergeven.
Kan je dat probleem ook als je het met een nieuw probleem of zonder extensies probeert. Zo ja, kun je dat dan hier melden: https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=250423. Het lijkt er namelijk sterk op dat dit gerelateerd is aan extensies.
bartware schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 22:42:
offtopic: OWA ziet er heel anders uit en heeft veel minder opties als je die bekijkt in Fx. Waar is dat nu voor nodig MS? (En waarom moet op mijn werk de pop3 toegang nu weer afgeschaft worden? :r )
OWA maakt gebruik van ActiveX geloof ik en dat werkt niet in Firefox. OWA is een webapplicatie en mijns insziens mogen daarbij eisen gesteld worden aan de browseromgeving.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.