Het enige nadelige is dat enkele pagina's het niet doen, zoals de secure pages van rabobank, en online virusscanners e.d. Maar dat is iets waar gewoon IE voor gebruikt kan worden.
In de SP staat deze link met een mogelijkeVerwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 11:15:
Het enige nadelige is dat enkele pagina's het niet doen, zoals de secure pages van rabobank, en online virusscanners e.d. Maar dat is iets waar gewoon IE voor gebruikt kan worden.
oplossing voor het rabobank probleem
Weet iemand ook of er een extension bestaat waarmee embedded filmpjes e.d. worden omgezet in een tekstlinkje (waarmee je het filmpje kunt downloaden). Je hebt tegenwoordig nl. veel sites waar filmpjes e.d.direct op de pagina worden getoond. Ik gebruik nu echter Firefox onder LInux en dan werkt dat allemaal niet.
Verwijderd
wat ik vaak doe met filmpjes die ik wil hebben maar niet direct kan downloaden, is dat ik of in de pagesource de link probeer te ontdekken naar het filmpje, of als het een windows mediaplayer filmpje betreft , rechtermuisknop en dan properties/statistics, maar ik neem aan dat je daar onder linux niets aan hebt
een extension weet ik zo eventjes niet..
Zoiets?Palomar schreef op woensdag 28 september 2005 @ 13:01:
Weet iemand ook of er een extension bestaat waarmee embedded filmpjes e.d. worden omgezet in een tekstlinkje (waarmee je het filmpje kunt downloaden). Je hebt tegenwoordig nl. veel sites waar filmpjes e.d.direct op de pagina worden getoond. Ik gebruik nu echter Firefox onder LInux en dan werkt dat allemaal niet.
Download Embedded 0.1
Bij het installeren van nightly builds kunnen extensions uitgeschakeld worden, echter daar heb ik ook last van bij een normale update van bijv. versie 1.05 naar 1.07
De work-a-round waarbij je het versienummer van de extensions handmatig moet aanpassen werkt misschien, maar het lijkt me dat ook anderen hier last van hebben? Iedere keer dat aanpassen of de desbetreffende extension opnieuw installeren is ook niet echt handig.
Het gaat om alle extensions zoals BugMeNot, Open in IE, Download Them All en nog een paar.
De work-a-round waarbij je het versienummer van de extensions handmatig moet aanpassen werkt misschien, maar het lijkt me dat ook anderen hier last van hebben? Iedere keer dat aanpassen of de desbetreffende extension opnieuw installeren is ook niet echt handig.
Het gaat om alle extensions zoals BugMeNot, Open in IE, Download Them All en nog een paar.
als je slim bent dan verander je dat versie nummer gewoon naar 2.0 Dan kun je een tijdje vooruit voor je het weer moet veranderenMarcyDarcy schreef op donderdag 29 september 2005 @ 10:04:
Bij het installeren van nightly builds kunnen extensions uitgeschakeld worden, echter daar heb ik ook last van bij een normale update van bijv. versie 1.05 naar 1.07
PSN: DutchTrickle PVoutput
Werkt lekker
(ik had ondertussen zelf al uit wanhoop een script geschreven hiervoor maar dit werkt sneller
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Verwijderd
http://users.blueprintit....efox/buildid/nightly.htmlMarcyDarcy schreef op donderdag 29 september 2005 @ 10:04:
Ik gebruik die om extensies compatible te maken, misschien heb jij er ook wat aan.
Ik zoek een manier om mijn Bladwijzerwerkbalk(map) te vergroten naar 2 regels ipv 1.
Maar ik kon het niet vinden via mijn zoekmethodes. Iemand een clue?
"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "
Ik weet 100% zeker dat ik het in dit topic ergens gelezen heb, moet je ff zoeken.Althalus schreef op donderdag 29 september 2005 @ 19:50:
Ik zoek een manier om mijn Bladwijzerwerkbalk(map) te vergroten naar 2 regels ipv 1.
Oeh, die werkt wel erg fijn. GeinstalleerdVerwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 17:23:
[...]
http://users.blueprintit....efox/buildid/nightly.html
Ik gebruik die om extensies compatible te maken, misschien heb jij er ook wat aan.
Met welke zoektermen dan? 'bladwijzerwerkbalk' levert niks op.Maverick schreef op donderdag 29 september 2005 @ 20:11:
[...]
Ik weet 100% zeker dat ik het in dit topic ergens gelezen heb, moet je ff zoeken.
"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "
In het engels is het 'bookmarks toolbar'
Weet iemand toevallig een oplossing voor mijn probleem?
Ik heb FF 1.0.7 geinstalleerd, samen met Flash Player 8. Maar het gebeurd nu vaak dat ik de melding krijg dat Shockwave Flash een 'illegale operatie heeft uitgevoerd' en dat 'het ten sterkste wordt aanbevolen de browser opnieuw te starten'.
Als ik dat doe (FF herstarten) dan kan het in een keer goed gaan, maar het kan ook zijn dat het een paar keer herstarten duurt voordat het werkt.
Ik open standaard met de site van Planet. Maar als deze wel goed geopend is dan kan de foutmelding ook op een willekeurige andere site met Flash voorkomen.
Ik had hier met de oude versies van FF en Flash geen last van.
Geheel draait op Win 2000
Ik heb FF 1.0.7 geinstalleerd, samen met Flash Player 8. Maar het gebeurd nu vaak dat ik de melding krijg dat Shockwave Flash een 'illegale operatie heeft uitgevoerd' en dat 'het ten sterkste wordt aanbevolen de browser opnieuw te starten'.
Als ik dat doe (FF herstarten) dan kan het in een keer goed gaan, maar het kan ook zijn dat het een paar keer herstarten duurt voordat het werkt.
Ik open standaard met de site van Planet. Maar als deze wel goed geopend is dan kan de foutmelding ook op een willekeurige andere site met Flash voorkomen.
Ik had hier met de oude versies van FF en Flash geen last van.
Geheel draait op Win 2000
Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...
Voor mij werkt dit perfect...!Althalus schreef op donderdag 29 september 2005 @ 20:59:
[...]
Thx mensen! [linq]
edit: hmm, hij werkte voor 2 seconden totdat ik meer ging toevoegen.
zal even verder kijken
In Windows
Voor linux zoek ik ook deze oplossing maar krijg het niet voor elkaar

(ik pas userChrome.css gewoon goed aan maar het werkt gewoon niet.. )
[ Voor 8% gewijzigd door DeMoN op 30-09-2005 11:03 ]
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Het is een bekend probleem dat Flash 8 problemen kan geven met oudere versies van Firefox. Ik meende dat het gefixt was in 1.0.7, maar dat is dus niet het geval. Je zou Firefox 1.5b1 kunnen proberen om te zien of het daarin is opgelost. In Firefox 1.6a (de trunk, die je via de nightly's kunt testen) is het dat in ieder geval wel.RvL schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 10:37:
Weet iemand toevallig een oplossing voor mijn probleem?
Ik heb ook problemen met Firefox @ tweakers.net. Als er een pagina geladen is staat die gewoon vast en moet ik via taakbeheer Firefox afsluiten en dan is ook de CPU usage for Firefox 99-100% 
Dus nu ben ik noodgedwongen Internet Explorer te gebruiken
GoT werkt wel gewoon
Edit:
Ik gebruik Firefox 1.0.7
en bij 1.0.x gebeurt het allemaal!

GoT werkt wel gewoon
Edit:
Ik gebruik Firefox 1.0.7
[ Voor 40% gewijzigd door webfreakz.nl op 30-09-2005 11:30 ]
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
Gaan we de beta proberen! Dank je wel!Harm schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 11:11:
[...]
Het is een bekend probleem dat Flash 8 problemen kan geven met oudere versies van Firefox. Ik meende dat het gefixt was in 1.0.7, maar dat is dus niet het geval. Je zou Firefox 1.5b1 kunnen proberen om te zien of het daarin is opgelost. In Firefox 1.6a (de trunk, die je via de nightly's kunt testen) is het dat in ieder geval wel.
Nu de dekens nog...
Ik doe regelmatig iets soortgelijks, maar dan met Page Info. Daarin het tabje Media. Zoekt vaak sneller aangezien filmpjes als 'embed' erbij staan.Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 13:28:
wat ik vaak doe met filmpjes die ik wil hebben maar niet direct kan downloaden, is dat ik of in de pagesource de link probeer te ontdekken naar het filmpje, of als het een windows mediaplayer filmpje betreft , rechtermuisknop en dan properties/statistics, maar ik neem aan dat je daar onder linux niets aan hebt![]()
---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---
Zie Firefox crasht op de frontpage!? **oplossing inside**webfreakz.nl schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 11:25:
Ik heb ook problemen met Firefox @ tweakers.net. Als er een pagina geladen is staat die gewoon vast en moet ik via taakbeheer Firefox afsluiten en dan is ook de CPU usage for Firefox 99-100%
GoT werkt wel gewoon
Edit:
Ik gebruik Firefox 1.0.7![]()
Ja ik had hem gevonden nadat ik gepots had.... maar ik heb ondertussen al 1.5 Beta 1 gedownload en als ik gewoon T.Net laad crasht ie al! En in dat topic staat dat je AJAX uit moet zetten (klikken op groene bolletje op de T.Net frontpage bij zoeken (linksonder)) maar hij crasht gewoon al vóór T.Net weergegeven wordt
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
Ik heb de beta versie (1.5) gedownload, maar het heeft niet geholpen. Ik heb het nu anders opgelost. Ik ben op google op zoek gegaan naar Flash Player 7 en nu heb ik er geen last meer van.
Mocht iemand hetzelfde probleem hebben en niet aan de beta of nightly builds willen, stuur dan ff een mail/pm, dan stuur ik je Flashplayer 7 door
Mocht iemand hetzelfde probleem hebben en niet aan de beta of nightly builds willen, stuur dan ff een mail/pm, dan stuur ik je Flashplayer 7 door
Nu de dekens nog...
Ik heb de extensie 'Tabbrowser Preferences' gedownload en geconfigureerd, dit werkt allemaal prima. Een ding wat me niet lukt is dat er een nieuwe TAB wordt geopend als ik CTRL+N doe ; iemand een idee hoe ik dat in kan stellen?
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Volgens mij kan je niet zelf instellen met welke key shortcuts je een nieuwe tab wilt openen. Standaard is het ctrl+T en je kan ook dmv muisklik(en) een nieuwe tab openen (dat laatste kan je wel instellen).pven schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 10:38:
Ik heb de extensie 'Tabbrowser Preferences' gedownload en geconfigureerd, dit werkt allemaal prima. Een ding wat me niet lukt is dat er een nieuwe TAB wordt geopend als ik CTRL+N doe ; iemand een idee hoe ik dat in kan stellen?
edit: ow oops, dit gaat over de extensions,

[ Voor 14% gewijzigd door RedFox op 02-10-2005 11:04 ]
You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.
Ik gebruik nu al een tijdje Firefox/1.6a1 en iedere dag update ie automatisch naar een nieuwe build. Maar ik ben wel benieuwd naar de verbeteringen, alleen als ik op "details" klik dan werkt dit niet. Iemand enig idee waar ik de changelogs van deze versies kan vinden? Ik heb de hele mozilla site afgestruind, maar kan ze niet vinden.
Ik denk dat keyconfig doet wat jij wilt. Je kunt dan ook andere sneltoetsen aanpassen.pven schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 10:38:
Door Mozilla wordt er geen changelog geleverd, omdat het volgensmij veel te veel tijd kost om dat bij te houden. Op MozillaZine zijn er echter wel vrijwilligers die de checkins in CVS bijhouden en zo iedere dag een overzicht maken iedere dag.Maverick schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 12:17:
Ik gebruik nu al een tijdje Firefox/1.6a1 en iedere dag update ie automatisch naar een nieuwe build. Maar ik ben wel benieuwd naar de verbeteringen, alleen als ik op "details" klik dan werkt dit niet. Iemand enig idee waar ik de changelogs van deze versies kan vinden? Ik heb de hele mozilla site afgestruind, maar kan ze niet vinden.
Deze changelogs zijn te vinden in het MozillaZine builds forum. Daar is iedere dag de The Official Win32 200510xx [Branch/Trunk] build is (not yet) out-tread te vinden.
Op The burning edge zijn verder ook changelogs te vinden, maar die worden minder regelmatig bijgewerkt. Zeker als het om de Trunk gaat.
the burning edge had ik idd ook al gevonden, maar vond daar niet wat ik zocht. die andere link ziet er netjes uit, alleen weet ik nu niet wat ik moet hebben, ik heb net ff geupdate, en ik draai nuGert-Paul schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 13:38:
[...]
Door Mozilla wordt er geen changelog geleverd, omdat het volgensmij veel te veel tijd kost om dat bij te houden. Op MozillaZine zijn er echter wel vrijwilligers die de checkins in CVS bijhouden en zo iedere dag een overzicht maken iedere dag.
Deze changelogs zijn te vinden in het MozillaZine builds forum. Daar is iedere dag de The Official Win32 200510xx [Branch/Trunk] build is (not yet) out-tread te vinden.
Op The burning edge zijn verder ook changelogs te vinden, maar die worden minder regelmatig bijgewerkt. Zeker als het om de Trunk gaat.
code:
1
| Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.9a1) Gecko/20050923 Firefox/1.6a1 ID:2005092306 |
Maar dit is een heel andere build dan ik tegenkom op dat forum. Enig idee wat ik draai, waar ik moet zoeken?
Jij draait een nightly van de trunk die gebuild is op 23 september, al een beetje oud dus. Doe eens Help > Check for Updates en update even
.
zojuist gedaan, voordat ik die post maakte, hij update ook gewoon.
Je mag wel heel vaak geen updaten, omdat het systeem steeds synchroniseerd met de vorige versie. Het is in jouw geval dus sneller om gewoon een nieuw versie te downloaden en vanaf nu gewoon iedere dag even een update te draaien.
ok, en welke versie raad je me aan? (trunk branch, ik weet het ook niet precies meerGert-Paul schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 15:20:
Je mag wel heel vaak geen updaten, omdat het systeem steeds synchroniseerd met de vorige versie. Het is in jouw geval dus sneller om gewoon een nieuw versie te downloaden en vanaf nu gewoon iedere dag even een update te draaien.
* Ultraman kijkt even binnen 
Flinke verbetering tov Deel 1. Top om te zien dat nog iedereen FF met liefde gebruikt.
Ik ben nu overigens ook overgestapt naar Deer Park en ik moet zeggen dat ik tot nu toe heel erg tevreden ben. Flink wat verbeteringen doorgevoerd. Heb ook het gevoel dat hij wat sneller is tov 1.07. Meer mensen met deze ervaring?
Ook fijn dat de frontpage niet meer 99% CPU gaat verbruiken op sommige momenten, iig hier niet meer. Maar die bug heeft al voldoende aandacht gekregen en zelfs een eigen topic.
Wat ik zat te denken is. Hoe zit het met de Nightly's nu? Want die zitten al even op 1.6a1 namelijk. Maar ik kan nergens echt goed vinden wat precies de significante veranderingen zijn tussen 1.5 Beta1 en de 1.6 alpha's. Dus wie me daar een linkje of mooi verhaaltje over zou kunnen geven zou me een plezier doen
@Maverick, is de jongste trunk niet geschikt?
Latest Trunk Dir
De win32 versie is van 01 Oct en Linux van 02 Oct.
Flinke verbetering tov Deel 1. Top om te zien dat nog iedereen FF met liefde gebruikt.
Ik ben nu overigens ook overgestapt naar Deer Park en ik moet zeggen dat ik tot nu toe heel erg tevreden ben. Flink wat verbeteringen doorgevoerd. Heb ook het gevoel dat hij wat sneller is tov 1.07. Meer mensen met deze ervaring?
Ook fijn dat de frontpage niet meer 99% CPU gaat verbruiken op sommige momenten, iig hier niet meer. Maar die bug heeft al voldoende aandacht gekregen en zelfs een eigen topic.
Wat ik zat te denken is. Hoe zit het met de Nightly's nu? Want die zitten al even op 1.6a1 namelijk. Maar ik kan nergens echt goed vinden wat precies de significante veranderingen zijn tussen 1.5 Beta1 en de 1.6 alpha's. Dus wie me daar een linkje of mooi verhaaltje over zou kunnen geven zou me een plezier doen
@Maverick, is de jongste trunk niet geschikt?
Latest Trunk Dir
De win32 versie is van 01 Oct en Linux van 02 Oct.
[ Voor 12% gewijzigd door Ultraman op 02-10-2005 16:05 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Ik heb nogsteeds Flashplayer 7 en krijg nogsteeds hetzelfde effect.... echter als ik heel lang wacht gaat die fout weg en kan ik gewoon surfen. Maar als ik een nieuwe pagina laad/open heb ik wéér kans op hetzelfde effect.....RvL schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 15:35:
Ik heb de beta versie (1.5) gedownload, maar het heeft niet geholpen. Ik heb het nu anders opgelost. Ik ben op google op zoek gegaan naar Flash Player 7 en nu heb ik er geen last meer van.
Ik surf nu meestal nog met Firefox 1.0.7, maar ik test de nightlys wel en ik denk dat ik binnenkort ook wel over ga stappen. Het is idd flink sneller en werkt imo op veel punten bter.cybersteef schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 16:03:
Ik weet zo niet wat er ondertussen precies veranderd is, maar je moet de 1.6 alpha's zien als alle veranderingen die in Firefox 1.5 plaatsvinden + wat meer risicovolle veranderingen. Binnenkort moet het hele grafische systeem op de schop gaan en dat zal ook op de trunk gebeuren.Wat ik zat te denken is. Hoe zit het met de Nightly's nu? Want die zitten al even op 1.6a1 namelijk. Maar ik kan nergens echt goed vinden wat precies de significante veranderingen zijn tussen 1.5 Beta1 en de 1.6 alpha's. Dus wie me daar een linkje of mooi verhaaltje over zou kunnen geven zou me een plezier doen
Het komt er op neer dat als je Trunkbuilds gebruikt er sneller een versie tussen kan zitten die om wat voor reden dan ook minder bruikbaar is. Bij de branch wordt niet alles meer toegepast en kun je ervan uitgaan dat het geheel stabiel blijft.
1.5 Beta 1 ben ik zoals ik al zei positief over. Na tijden met 1.06 en 1.07 gesurft te hebben dus nu 1.5 Beta 1. En hij voelt goedGert-Paul schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 23:37:
[...]
Ik surf nu meestal nog met Firefox 1.0.7, maar ik test de nightlys wel en ik denk dat ik binnenkort ook wel over ga stappen. Het is idd flink sneller en werkt imo op veel punten bter.
[...]
Ik weet zo niet wat er ondertussen precies veranderd is, maar je moet de 1.6 alpha's zien als alle veranderingen die in Firefox 1.5 plaatsvinden + wat meer risicovolle veranderingen. Binnenkort moet het hele grafische systeem op de schop gaan en dat zal ook op de trunk gebeuren.
Het komt er op neer dat als je Trunkbuilds gebruikt er sneller een versie tussen kan zitten die om wat voor reden dan ook minder bruikbaar is. Bij de branch wordt niet alles meer toegepast en kun je ervan uitgaan dat het geheel stabiel blijft.
Maar over de nightly builds (trunk/branch verschil even buiten de beschouwing) daar zitten dus niet echt schokkende dingen in?
Ik heb net die 1.5 beta installed maar er zit een grote grijze balk onderin beeld. ken dat ook weg?
Non taken
> view > status barPuresmoker schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 22:29:
Ik heb net die 1.5 beta installed maar er zit een grote grijze balk onderin beeld. ken dat ook weg?
haal daar het vinkje weg
Ja, volgens een recente post in de nieuwsgroepen wel. Vanavond lock down en dan de 5e de release.Hacku schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 22:57:
Staat 1.5 Beta 2 nog steeds gepland voor 5/10 ?
Onder de statusbalk dus. groot zei ikWolf87 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 22:55:
[...]
> view > status bar
haal daar het vinkje weg
Non taken
Weet iemand hoe je Outlook Web Access (onder Exchange 2003) goed kan laten functioneren in FF?
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
OWA gebruikt volgens mij ActiveX voor zijn uitgebreide functionaliteit. In FF kun je wel de 'basis' functionaliteit gebruiken (net getest met OWA hier @ werk).Gunner schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 09:07:
Weet iemand hoe je Outlook Web Access (onder Exchange 2003) goed kan laten functioneren in FF?
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Het werkt idd een beetje spartaans; ik kan wel zien of er mail is, maar de layout is een beetje FUBAR
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Iemand dit al eens gehad?
Ik open Firefox vandaag, wil mijn dagelijkse links checken, zie dat in de bookmarks de optie "open links in tabs" weg is. Daarbij komt nog dat geen enkele van mijn bookmarks iets doen, dus als ik er een selekteer doet Firefox niets. Ook niet als ik de middelste muis knop gebruik (=open in new tab).
Dit alles met Firefox 1.0.7 die ik toch al zeker een week geleden heb geïnstalleerd, en sindsdien heb ik niets gewijzigd.
Wat is daar loos?
[edit]En na een reinstall lijkt het weer allemaal te functioneren. Dat zijn toch wel even de obscure bugs die je niet vindt en dus nooit oplost.
Ik open Firefox vandaag, wil mijn dagelijkse links checken, zie dat in de bookmarks de optie "open links in tabs" weg is. Daarbij komt nog dat geen enkele van mijn bookmarks iets doen, dus als ik er een selekteer doet Firefox niets. Ook niet als ik de middelste muis knop gebruik (=open in new tab).
Dit alles met Firefox 1.0.7 die ik toch al zeker een week geleden heb geïnstalleerd, en sindsdien heb ik niets gewijzigd.
Wat is daar loos?
[edit]En na een reinstall lijkt het weer allemaal te functioneren. Dat zijn toch wel even de obscure bugs die je niet vindt en dus nooit oplost.
[ Voor 32% gewijzigd door Maasluip op 04-10-2005 17:13 ]
Signatures zijn voor boomers.
Ik vind dit totaal niets te doen hebben met Firefox zelf! Maar meer met de makers van de site!Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 08:41:
http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=49410&mxp=151
*gniffel*
No flame intended, gewoon lollig
En dit heb je ook gelezen??
TWiki is software om een online encyclopedie aan te leggen die door iedereen is aan te passen. Omdat de software niet actief door SpreadFirefox werd gebruikt, is dat in de beveiligingscontrole genegeerd. Hackers wisten via een lek in TWiki de site alsnog te hacken.
Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi
Waar is ie te downloaden?Gert-Paul schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 23:27:
[...]
Ja, volgens een recente post in de nieuwsgroepen wel. Vanavond lock down en dan de 5e de release.
Ik vroeg me af of er nog een mogelijkheid is om de breedte van de bookmarks aan te passen (van het menu, snappie). Ik kwam wel zo'n extension tegen, maar die was alleen voor deerpark en werkte niet met 1.0x.
Heeft iemand een idee hoe ik de breedte kan aanpassen zodat ik ook weet welke bookmarks er zijn?!
En zeg nu niet dat ik kortere namen moet verzinnen
Heeft iemand een idee hoe ik de breedte kan aanpassen zodat ik ook weet welke bookmarks er zijn?!
En zeg nu niet dat ik kortere namen moet verzinnen
[ Voor 5% gewijzigd door iAR op 06-10-2005 10:50 ]
Beta2 is nu te downloaden van de site.
http://download.mozilla.o...x-1.5b2&os=win&lang=en-US
Ik heb geen lange ervaringen met firefox en vraag me af; hoe lang duurt het voordat de extentions worden geupdate voor de nieuwe versie? Ik wil best werken met de beta, maar zonder alle vertrouwde plugins heb ik daar geen zin in.
Ik heb geen lange ervaringen met firefox en vraag me af; hoe lang duurt het voordat de extentions worden geupdate voor de nieuwe versie? Ik wil best werken met de beta, maar zonder alle vertrouwde plugins heb ik daar geen zin in.
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
Beetje oude opmerking maar kwam dat probleem tegen en ook de oplossing:Hutje schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 09:52:
Het zal ongetwijfeld al vaker gezegd zijn, maar ik heb me toch een schurfthekel aan die print functie van Firefox. Die staat standaard op Letter in plaats van A4 en ik heb heel wat afgezocht, maardit schijnt niet veranderd te kunnen worden in de browserinstellingen (uiteraard behalve per keer dat je m handmatig instelt voor een print-actie)...
http://www.mozilla.org/unix/customizing.html
Edit je user.js (als die er niet is maak je die gewoon aan in notepad) en voeg deze regel toe:
code:
1
2
| // Change default paper size from US-Letter to A4: //user_pref("print.postscript.paper_size", "A4"); |
Dat zou het moeten doen
De personen welke beta1 al hadden geïnstalleerd krijgen te maken met een automatische update middels het nieuwe patchsysteem, wat dus betekend dat het downloaden e.d. een stuk sneller zal gaan bij deze personen. Overigens is dit natuurlijk ook meteen een goede test voor de Mozilla Foundation om te zien hoe het patch gebeuren werkt wanneer er veel mensen gebruik van maken.mercarra schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 08:10:
Beta2 is nu te downloaden van de site.
Er is een tool beschikbaar (weet even niet meer waar deze de downloaden is) waarmee je de extensions werkend kan krijgen voor 1.5. Verder hebben veel extension ontwikkelaar (zo ook de ontwikkelaar van de web developer toolbar) hun extension reeds geupdate aangezien 1.5. een best wel grote verandering is.Ik heb geen lange ervaringen met firefox en vraag me af; hoe lang duurt het voordat de extentions worden geupdate voor de nieuwe versie? Ik wil best werken met de beta, maar zonder alle vertrouwde plugins heb ik daar geen zin in.
Je bedoelt de Nightly Tester Tools wellicht?Woudloper schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 10:16:
[...]
Er is een tool beschikbaar (weet even niet meer waar deze de downloaden is) waarmee je de extensions werkend kan krijgen voor 1.5. Verder hebben veel extension ontwikkelaar (zo ook de ontwikkelaar van de web developer toolbar) hun extension reeds geupdate aangezien 1.5. een best wel grote verandering is.
Ik draai hier Beta 1 maar als ik "Check for updates" kies dan vindt hij geen updates.Woudloper schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 10:16:
De personen welke beta1 al hadden geïnstalleerd krijgen te maken met een automatische update middels het nieuwe patchsysteem, wat dus betekend dat het downloaden e.d. een stuk sneller zal gaan bij deze personen. Overigens is dit natuurlijk ook meteen een goede test voor de Mozilla Foundation om te zien hoe het patch gebeuren werkt wanneer er veel mensen gebruik van maken.
Dat klopt, want zoals je in dit artikel kan lezen moeten de mensen met beta 1 nog even wachten op een update:Yohost! schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 11:16:
Ik draai hier Beta 1 maar als ik "Check for updates" kies dan vindt hij geen updates.
Beta 1 users that want to help test software update, should wait for the automatic update to be triggered sometime in the next few days. The incremental update from Beta 1 to Beta 2 is 700K bytes.
Mooi, dat werkt prima! Nu hoop ik dat mijn favoriete theme (whitehart) ook voor 1.5 beschikbaar wordt, want de scrollbars doen het nog niet. Opzich is het ook wel mogelijk dit zelf te fixen, maar dat zal wel een rotklusje worden.Surehand schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 10:45:
[...]
Je bedoelt de Nightly Tester Tools wellicht?
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
Volgens het volgende blog artikel moeten de mensen met beta 1 binnenkort de updates voor beta 2 binnenkrijgen, zie:
Firefox 1.5 Beta1 to Beta2 Update is Live!
After jumping over numerous hurdles (viz. uncovering some unexpected bugs, sorting fixes, turning water into wine) we've now got the Firefox 1.5b1 to Firefox 1.5b2 update live for download! If you're running Firefox 1.5b1 you should see the update notification sometime over the next couple of days. It will be easy to try out because the partial patches from 1.5b1 to 1.5b2 for each platform are around a megabyte in size!
Heb net via de auto updater zitten updaten.Woudloper schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 10:13:
Volgens het volgende blog artikel moeten de mensen met beta 1 binnenkort de updates voor beta 2 binnenkrijgen, zie:
[...]
Verwijderd
Ik wilde Opera nog gaan proberen, omdat firefox problemen heeft met enkele handige functies op www.math.com (zoals dingen die niet tevoorschijn komen wanneer je hovert en/of erop klikt) maar Opera heeft geen bookmark toolbar. Wel jammer, want anders was ik misschien wel overgeschakeld....
Hey w8, ik zie nu plotseling wel mogelijkheden om zo een bar aan te maken. Hmmm, even kijken dan....
Bij nader inzien vind ik Firefox toch meer voor mij. Misschien omdat ik al zo gewend ben aan alle hotkeys etc. Op een andere manier doen is toch wel anders (en minder fijn imo). Dus toch maar bij FF. Dat er hier en daar wat dingen niet werken op math.com neem ik dan maar voor lief?
Hey w8, ik zie nu plotseling wel mogelijkheden om zo een bar aan te maken. Hmmm, even kijken dan....
Bij nader inzien vind ik Firefox toch meer voor mij. Misschien omdat ik al zo gewend ben aan alle hotkeys etc. Op een andere manier doen is toch wel anders (en minder fijn imo). Dus toch maar bij FF. Dat er hier en daar wat dingen niet werken op math.com neem ik dan maar voor lief?
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2005 14:38 ]
ik heb een klein irritant probleempje met firefox en plaatjes die niet laden. Of het nu komt doordat er een time-out is of iets anders maakt niet uit, als een plaatje niet geladen kan worden laat firefox helemaal niets zien, niet eens een rood kruisje zoals IE dat doet. Bij thumbnails en links is dit vrij irritant, want vaak komt het voor dat de thumbnail het niet doet, maar de link er onder (naar een andere pagina, groter plaatje) dan niet kan worden aangeklikt omdat er helemaal niets staan
.
Nu had ik het ooit voor elkaar gekregen dat er een klein rood rondje (net als die IE kruisjes) kwam te staan als het plaatje niet geladen kon worden, maar dat kan ik niet meer terug vinden... iemand een oplossing?
Nu had ik het ooit voor elkaar gekregen dat er een klein rood rondje (net als die IE kruisjes) kwam te staan als het plaatje niet geladen kon worden, maar dat kan ik niet meer terug vinden... iemand een oplossing?
Verwijderd
Ja damn, ik ben mijn bookmarks weeral kwijt
Mijn pc kreeg een hanger en ik sluit 'hardhandig' af, want geen enkele toets reageerde nog, ik start terug mijn pc op, MSN op, Firefox.
wtf ? niks nimeer in bookmarks, geschiedenis of wat anders kwijt
kan iemand me helpen ? ik heb al gezocht maar niks gevonde
(dit is dus niet het probleem met die verschillende profielen ofzo)
alvast bedankt
Mijn pc kreeg een hanger en ik sluit 'hardhandig' af, want geen enkele toets reageerde nog, ik start terug mijn pc op, MSN op, Firefox.
wtf ? niks nimeer in bookmarks, geschiedenis of wat anders kwijt
kan iemand me helpen ? ik heb al gezocht maar niks gevonde
alvast bedankt
Firefox is een goede browser maar elke keer als dat popupschermpje komt met "update available" en ik klik er op , dan komt dat andere scherm waar de update moet binnenkomen. Maar er gebeurt niks, ook niet na een hele dag
[ Voor 4% gewijzigd door Bestla op 12-10-2005 21:05 ]
In de nigthly's van de trunkversie van Firefox wordt al automatisch een backup gemaakt van je bookmarks.Aarsbuds0r schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 21:04:
Back je bookmarks dan ook upbookmarks.bak ff ergens anders heen kopieren.
Tja dat probleem ken ik... en maar checken. Het zelfde heb ik als ik de toolbar wil customizen... kan ik blijven wachten totdat er knoppen in het venstertje komenBestla schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 21:04:
Firefox is een goede browser maar elke keer als dat popupschermpje komt met "update available" en ik klik er op , dan komt dat andere scherm waar de update moet binnenkomen. Maar er gebeurt niks, ook niet na een hele dag
Waar zou dat aan kunnen liggen?
En heeft nog iemand een idee hoe ik de kolom van de bookmarks kan verbreden? Zodat ik ook lange bookmark-namen helemaal kan zien?
Geen idee, beschrijf eens precies wat je doet en wat er dan verkeerd gaat?oZner schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 15:30:
[...]
Tja dat probleem ken ik... en maar checken. Het zelfde heb ik als ik de toolbar wil customizen... kan ik blijven wachten totdat er knoppen in het venstertje komen
Waar zou dat aan kunnen liggen?
InoZner schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 15:30:
En heeft nog iemand een idee hoe ik de kolom van de bookmarks kan verbreden? Zodat ik ook lange bookmark-namen helemaal kan zien?
C:\Program Files\firefox\chrome\
staat een bestand genaamd classic.jar
. Open die met 7-Zip ofzo en ga dan naar de map \skin\classic\browser\
, daarin vind je een bestand genaamd browser.css en zoek daarin naar de css-code die de breedte van je bookmarksmenu bepaalt, pas die aan en word blij Verwijderd
niemand ?Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 20:40:
Ja damn, ik ben mijn bookmarks weeral kwijt![]()
wtf ? niks nimeer in bookmarks, geschiedenis of wat anders kwijt![]()
kan iemand me helpen ? ik heb al gezocht maar niks gevonde![]()
alvast bedankt
Heb je hier meerdere profielen staan?:
code:
1
| C:\Documents and Settings\ username \Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles |
kijk dan ff na de datums en verplaats het profiel met de meest recente datum, misschien dat Fx dan weer het oude profiel pakt
Iemand die de oplossing weet?X-Rey schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 16:15:
ik heb een klein irritant probleempje met firefox en plaatjes die niet laden. Of het nu komt doordat er een time-out is of iets anders maakt niet uit, als een plaatje niet geladen kan worden laat firefox helemaal niets zien, niet eens een rood kruisje zoals IE dat doet. Bij thumbnails en links is dit vrij irritant, want vaak komt het voor dat de thumbnail het niet doet, maar de link er onder (naar een andere pagina, groter plaatje) dan niet kan worden aangeklikt omdat er helemaal niets staan.
Installeer de beta van Firefox 1.5 en kijk of er dan automatisch dagelijks backups gemaakt worden. Een andere oplossing is er niet. Hoewel, je kan in je profieldirectory kijken of er een bestand bookmarks.bak is en die openen en zien wat erin staat.
Nee. Hmz, dat gaat verkeerd opgevat worden
[ Voor 9% gewijzigd door Harm op 14-10-2005 19:16 ]
Probleem: copy/paste (clipboard werkt heel heel vaak niet) in Firefox
Ik heb gezocht in dit topic/GOT/Google en heb niets kunnen vinden.
Ik heb inmiddels Firefox compleet gedeinstalleerd (inclusief registry settings e.d.) en daarna Firefox weer opnieuw geinstalleerd. Dit lost niets op
Probleem doet zich o.a. voor bij FF1.06 en FF1.07.
Ik heb gezocht in dit topic/GOT/Google en heb niets kunnen vinden.
Ik heb inmiddels Firefox compleet gedeinstalleerd (inclusief registry settings e.d.) en daarna Firefox weer opnieuw geinstalleerd. Dit lost niets op
Probleem doet zich o.a. voor bij FF1.06 en FF1.07.
En je weet 100% zeker dat Firefox op dat moment het actieve venster is?Aarsbuds0r schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:21:
Ik heb vaak dat ctrl + t niet werkt.
Anders, vreemd probleem. Hier werkt het altijd prima
copy/paste problemen spelen ook nog steeds in beta 1 van Ff 1.5, maar het is iets wat bekend is en de aandacht heeft bij de developers voor zover ik weet, dus hopelijk opgelost in de final van 1.5
Intentionally left blank
Wat voor c/p-problemen hebben jullie dan? Ik kan me namelijk zo 1-2-3 niet iets voor de geest halen waar ik last van heb.
Ik heb regelmatig dat als ik de URL in de adresbalk selecteer, of een willekeurig stuk tekst uit een pagina en ctrl-c druk het niet op mijn clipboard komt. Dat heb ik zowel thuis als op het werk met Ff 1.5 beta.
Ik meen dat ik er een bugzilla rapport van heb gezien.
[ Voor 12% gewijzigd door crisp op 17-10-2005 08:53 ]
Intentionally left blank
Hmz, nu je het zegt
. Daar heb ik inderdaad ook wel last van, alleen ik dacht dat ik dan gewoon niet de juiste knoppen had ingedrukt. Ik ben benieuwd naar die bug in Bugzilla, want vervelend is het wel. Overigens, het feit dat ik er ook last van heb, betekent dus dat het sowieso niet gefixt is in Firefox 1.5, aangezien ik Firefox 1.6a (de trunk) gebruik.
dat prolbeem heb ik ook maar dan met 1.0.7crisp schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 08:52:
Ik heb regelmatig dat als ik de URL in de adresbalk selecteer, of een willekeurig stuk tekst uit een pagina en ctrl-c druk het niet op mijn clipboard komt. Dat heb ik zowel thuis als op het werk met Ff 1.5 beta.
Ja, tuurlijkcybersteef schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 22:43:
[...]
En je weet 100% zeker dat Firefox op dat moment het actieve venster is?
Anders, vreemd probleem. Hier werkt het altijd prima
Probeer maar eens http://www.map24.nl en klik op 'plan route' (zet wel ff java in in de webopties van firefox) en probeert ctrl + t. Bij mij werkt het dan niet meer, tenzij ik ergens anders in het browserscherm eerst klik.
[ Voor 25% gewijzigd door woekele op 17-10-2005 11:43 ]
Klopt, de focus zit dan op de plug-in en niet in het chrome van de browser en dus werken de browsersneltoetsen niet. Ook daarvoor bestaat een bug binnen Bugzilla, en die kan ik nu niet opzoeken omdat ik op mijn stage zit. Maar die is dus bekend.
Voor het kopieeren van tekst in FF is weer een extention gemaaktcrisp schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 08:52:
Gevonden
https://addons.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?id=383
[ Voor 8% gewijzigd door Pim. op 17-10-2005 12:11 ]
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
Als het popupschermpje rechtsonderin verschijnt klik ik erop. een ander scherm verschijnt en met daarin de tekst en de voortgang van de update. Alleen er gebeurd nietsHarm schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 20:36:
[...]
Geen idee, beschrijf eens precies wat je doet en wat er dan verkeerd gaat?
[...]
.
net een format gedaan en kwam bij het installeren van nieuwe software wel de volgende fouten tegen mbt firefox....
aangezien ik een iPod heb en daarvoor iTunes gebruik, heeft dat programma quicktime nodig,
en aangezien de neiuwe iPod video uitkwam is er Itunes 6 uitgebracht met quicktime 7.0
nu is het probleem dus dat ik met alle mp3/ en video bestanden die ik via firefox download dat deze corrupt raken en niet afgespeelt kunnen worden (video's) of doorgespeolt afgespeelt worden (audio)
ik heb bij quicktime gekeken naar settings en deze uitgezet maar hiermee is het probleem niet opgelost.. in IE doet hij het daarintegen wel dus de fout ligt aan firefox icm met de nieuwe quicktime..
heeft iemand hier nog meer last van en eventueel een oplossing?
aangezien ik een iPod heb en daarvoor iTunes gebruik, heeft dat programma quicktime nodig,
en aangezien de neiuwe iPod video uitkwam is er Itunes 6 uitgebracht met quicktime 7.0
nu is het probleem dus dat ik met alle mp3/ en video bestanden die ik via firefox download dat deze corrupt raken en niet afgespeelt kunnen worden (video's) of doorgespeolt afgespeelt worden (audio)
ik heb bij quicktime gekeken naar settings en deze uitgezet maar hiermee is het probleem niet opgelost.. in IE doet hij het daarintegen wel dus de fout ligt aan firefox icm met de nieuwe quicktime..
offtopic:
anders moet ik toch maar opzoek gaan naar een installer met iTunes 5 + quicktime 6.5
anders moet ik toch maar opzoek gaan naar een installer met iTunes 5 + quicktime 6.5
Verwijderd
iTunes6 installeren->quicktime 7 deinstalleren->quicktime alternative 1.63 installeren.
opgepast als je met beperkte gebruiker werkt moet je zien dat je schrijfrechten hebt op c:\documents and settings\all users\application data\apple computer\quicktime.
opgepast als je met beperkte gebruiker werkt moet je zien dat je schrijfrechten hebt op c:\documents and settings\all users\application data\apple computer\quicktime.
Denial of service exploit bug in alle Mozilla browsers, uitgezonderd 1.5beta2:
Whitedust
ZDNet
Behalve het vastlopen van de browser zijn er verder geen security issues tot dusver.
Let op!! Bij het klikken op onderstaande link reageert de browser niet meer
GoT anti-browsercrashers exploit proof of concept
Whitedust
ZDNet
Behalve het vastlopen van de browser zijn er verder geen security issues tot dusver.
Let op!! Bij het klikken op onderstaande link reageert de browser niet meer
GoT anti-browsercrashers exploit proof of concept
[ Voor 33% gewijzigd door sanfranjake op 18-10-2005 18:01 ]
[ Voor 74% gewijzigd door sanfranjake op 18-10-2005 18:25 ]
Idd, terwijl het niet een een Dos-exploit is. Zie ook http://weblogs.mozillazin...5/10/the_price_of_fa.html.
Mijn Java werkt niet meer in Firefox. 
Nou las ik dat het door Adblock zou komen maar die heb ik niet.
Volgende extenties heb ik geinstalleerd:
[quote]• Reporter 1.8b4
• IE View 1.2.6.1
• Web Developer 0.9.4
• ColorZilla 0.8.3
• Flasblock 1.3.3
• BBCode 0.4.1.1
• Tabbrowser Preferences 1.2.8.5
• Gmail Notifier 0.5.2.1
Ik gebruik 1.5 Beta 2 momenteel. Iemand die dit probleem kent?
Nou las ik dat het door Adblock zou komen maar die heb ik niet.
Volgende extenties heb ik geinstalleerd:
[quote]• Reporter 1.8b4
• IE View 1.2.6.1
• Web Developer 0.9.4
• ColorZilla 0.8.3
• Flasblock 1.3.3
• BBCode 0.4.1.1
• Tabbrowser Preferences 1.2.8.5
• Gmail Notifier 0.5.2.1
Ik gebruik 1.5 Beta 2 momenteel. Iemand die dit probleem kent?
Je hebt niet per ongeluk gewoon het vinkje bij 'Java ondersteunen' (ofzo
) uitgezet in je voorkeuren? Werk Java wel als je het met een nieuw profiel probeert? En what about safe-mode?
Harm schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 11:36:
Je hebt niet per ongeluk gewoon het vinkje bij 'Java ondersteunen' (ofzo) uitgezet in je voorkeuren? Werk Java wel als je het met een nieuw profiel probeert? En what about safe-mode?

Thanks!
nog steeds niet opgelost, quicktime alternative werkte wel maar het probleem deed zich nog steeds voort...kenny89 schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 23:35:
net een format gedaan en kwam bij het installeren van nieuwe software wel de volgende fouten tegen mbt firefox....
offtopic:
Dan is er bij jou iets raars
. Ik kan mijn iPod/Quicktime 7/iTunes 6 gewoon tegelijk gebruiken en ook het kijken van trailers of het downloaden van muziek/films via Firefox gaat prima.
aaah , het lag dus aan zonealarm security.... net een fresh install gedaan dus daar lag het aan, binnekort even kijken welke opties ik hiervoor moet uitzetten om wel goewd te kunnen downlaoden met firefox , want exe's en zips en rars gaan perfect
hoewel ik firefox ten opzichte van IE een fijnere browser vind moet ik nu toch weer zeggen dat ik af en toe SCHEITZIEK word dat voor de zoveelste keer hij vastloopt en nadat ik opnieuw opstart ik een schermpje krijg waarna ik default user moet aanklikken en vervolgens ik een kale firefox terugkrijg.... alles weg. bookmarks, cookies alles
Soms kon je dan nog wel eens ctrl alt delete klikken dan stond hij er twee keer in de lijst en als je dan de processen beeindigde dan kon je firefox weer gewoon opstarten.
Maar nu is wéér alles weg.
En dat vind ik dus echt zwaar minder van firefox!
ik heb versie 1.0.4
(en als ik zo teruglees zie ik dat ik niet de enige ben. )

Soms kon je dan nog wel eens ctrl alt delete klikken dan stond hij er twee keer in de lijst en als je dan de processen beeindigde dan kon je firefox weer gewoon opstarten.
Maar nu is wéér alles weg.
En dat vind ik dus echt zwaar minder van firefox!
ik heb versie 1.0.4
(en als ik zo teruglees zie ik dat ik niet de enige ben. )
[ Voor 6% gewijzigd door Artwido op 20-10-2005 00:30 ]
Als je gewoon Firefox 1.5 beta installeert, worden automatische backups gemaakt van je bookmarks, dan raak je die in ieder geval niet meer kwijt. Daarnaast, waarom inderdaad nog 1.0.4? Die nieuwere versies zijn er niet voor niets
.
Dit topic is gesloten.