[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel VIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.175 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick The Heazk
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09-2024

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Wel ik heb ook gehoord dattie incompatibel zou zijn, maar ik heb er dus geen last van.

Wel raad ik je aan om deze link te bezoeken. Dit is AdBlockPlus. (Deze is ook Nederlands overigens). Misschien werkt het hier wel mee. Hij zou iig compatibel moeten zijn.

Je kan hem gewoon 'over' de andere AdBlock installeren. Adblock laten staan en AdBlockPlus installen dus.

Performance is a residue of good design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick The Heazk schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 10:45:
Wel ik heb ook gehoord dattie incompatibel zou zijn, maar ik heb er dus geen last van.

Wel raad ik je aan om deze link te bezoeken. Dit is AdBlockPlus. (Deze is ook Nederlands overigens). Misschien werkt het hier wel mee. Hij zou iig compatibel moeten zijn.

Je kan hem gewoon 'over' de andere AdBlock installeren. Adblock laten staan en AdBlockPlus installen dus.
Bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik weet niet of dit al is langsgekomen, maar toch : http://windowsupdate.62nds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dubbelklik eens op een formelement op een html-pagina terwijl je de shift ingedrukt houdt. Hebben jullie dan ook dat dat element verdwijnt? Is dit een bekende bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
about:config en zoeken op de tekst voor de :// bracht me op de juiste plek :)

Ik ben tegen een probleempje/vraag met firefox gelopen. Ik ben bezig met de ontwikkeling van een website wat verder allemaal goed gaat. Nou heb ik lopen spelen met links als irc:// etc. Echter heb ik bij de vraag of ik het zeker wist het vinkje van onthouden aangezet waarna ik op annuleren heb gedrukt... gevolg ik kan die links nu niet meer aanklikken :+

Ik kan niets terugvinden bij de tools->Options om dit soort dingen weer te verwijderen, heeft iemand een idee hoe ik dit weer kan fixen zodat dat soort links wel weer werken?

[ Voor 9% gewijzigd door sPENKMAN op 06-09-2005 17:16 ]

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 15:50:
Dubbelklik eens op een formelement op een html-pagina terwijl je de shift ingedrukt houdt. Hebben jullie dan ook dat dat element verdwijnt? Is dit een bekende bug?
Nope. Gebruik je toevallig extensies die iets doen met de content op een pagina en heb je het op alle sites?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harm schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 18:37:
[...]

Nope. Gebruik je toevallig extensies die iets doen met de content op een pagina en heb je het op alle sites?
Ik gebruik flashblock, adblock en webdeveloper. FF versie 10.0.6. En ja ik heb het op alle sites. Ook een textarea verdwijnt zomaar als ik erin dubbelklik met de shift in. Niet dat ik er last van heb, maar ik vond het wel opvallend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick The Heazk

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Ik gebruik AdBlockPlus, BBCodeExtra, Form History Manager en nog een hoop andere die hier niets mee te maken kunnen hebben.

Inderdaad ik merk het nu ook net. Maar enkel bij dubbelklikken met shift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Heb je het ook op GoT als je bijvoorbeeld dubbelklikt op de knop 'Bekijk bericht' in de quick reply?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick The Heazk

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Jups gaat blijkbaar met alle form-elements.

Ik vraag me wel af hoe je op het idee komt om te dubbelkliken mét de shift-toets ingedrukt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is gek, ik heb er hier geen last van. Gebruik ook FF 1.0.6, AdBlock etc.. en heb er geen problemen mee..

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2005 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu m'n theme met StyleXP in Windows XP veranderd naar "Eclipse". Helaas krijg ik nu in Firefox gigantische knoppen in de Navigation en Bookmarks Toolbar. Zelfs als ik alleen tekst instel voor de navigation toolbar, dan blijven de knoppen erg groot. Hieronder een screenshot van een deel van de bars.

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.boeijen/Firefox_bars.jpg

Zou wel weer fijn zijn als ik niet zo'n grote bovenkant bedekking heb en toch gebruik kan maken van de navigation en bookmarks toolbar :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2005 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Ik heb al gegoogled maar ik heb het helaas niet kunnen vinden.

Sommige websites, of als ik op een foto klik, openen een nieuw window met een aangepast formaat/size (door de website gegeven). Dit wil ik uitzetten, cq firefox moet het resize commando negeren. Hoe doe ik dat, TIA?

Het is nu helemaal irritant aangezien alle nieuwe windows als een nieuwe tab worden geopened, wat trouwens zeer flex is, maar dit 'resize' commando resized dus mijn brower met alle tabs.

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tools > Options > Content > Advanced (achter Enable Javascript) > Move or resize existing windows

Disclaimer: ik gebruik Deer Park Alpha 2, het zou in Firefox net even anders kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:07

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

tHe_BiNk schreef op woensdag 07 september 2005 @ 13:25:
Ik heb al gegoogled maar ik heb het helaas niet kunnen vinden.

Sommige websites, of als ik op een foto klik, openen een nieuw window met een aangepast formaat/size (door de website gegeven). Dit wil ik uitzetten, cq firefox moet het resize commando negeren. Hoe doe ik dat, TIA?

Het is nu helemaal irritant aangezien alle nieuwe windows als een nieuwe tab worden geopened, wat trouwens zeer flex is, maar dit 'resize' commando resized dus mijn brower met alle tabs.
Typ in adresbalk 'about:config'
Typ in filterbalk 'resize'
Zoek de waarde 'dom.disable_window_move_resize', klik hier dubbel op zodat de waarde op 'true' komt te staan.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Typ in adresbalk 'about:config'
Typ in filterbalk 'resize'
Zoek de waarde 'dom.disable_window_move_resize', klik hier dubbel op zodat de waarde op 'true' komt te staan.
Werkt perfect thanks!

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Verwijderd

Ik heb nu op mn laptop FF 1.06 gedownload, maar als ik dan via die addons website extensies wil installeren loopt FF elke keer vast, maar dan ook elke keer, als ik op installeer klik. CPU schiet dan naar 99% en mn pc komt alleen weer los als ik het process kill. Weet iemand hoe het komt?

Het is namelijk heel erg irritant :( :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 10:12:
Ik heb nu m'n theme met StyleXP in Windows XP veranderd naar "Eclipse". Helaas krijg ik nu in Firefox gigantische knoppen in de Navigation en Bookmarks Toolbar. Zelfs als ik alleen tekst instel voor de navigation toolbar, dan blijven de knoppen erg groot. Hieronder een screenshot van een deel van de bars.

[afbeelding]

Zou wel weer fijn zijn als ik niet zo'n grote bovenkant bedekking heb en toch gebruik kan maken van de navigation en bookmarks toolbar :)
Ik merk nu ook dat alle knoppen (zo) groot zijn. Dus ook bijv. ok en annuleren en ook alle knoppen bij opties :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Firefox 1.5 Beta 1 draait hier erg goed op OSX. Alles gaat sneller en lijkt ook heel stabiel te zijn waar Deerpark Alpha 2 soms nogwel eens erg langzaam werd. Op de windows bak draait hij ook prima.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Release notes Firefox 1.5 beta 1:
Here's what's new in Firefox 1.5 Beta 1:

* Automated update to streamline product upgrades. Notification of an update is more prominent, and updates to Firefox may now be half a megabyte or smaller. Updating extensions has also improved.
* Faster browser navigation with improvements to back and forward button performance.
* Drag and drop reordering for browser tabs.
* Improvements to popup blocking.
* Clear Private Data feature provides an easy way to quickly remove personal data through a menu item or keyboard shortcut.
* Answers.com is added to the search engine list.
* Improvements to product usability including descriptive error pages, redesigned options menu, RSS discovery, and "Safe Mode" experience.
* Better accessibility support including DHTML accessibility.
* Report a broken Web site wizard to report Web sites that are not working in Firefox.
* Better support for Mac OS X (10.2 and greater) including profile migration from Safari and Mac Internet Explorer.
* New support for Web Standards including SVG, CSS 2 and CSS 3, and JavaScript 1.6.
* Many security enhancements.
* List of notable bug fixes since Deer Park Alpha 2
http://www.mozilla.org/pr...ox/releases/1.5beta1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

* Woudloper heeft hem nog niet geïnstalleerd om uit te proberen. Ik las overigens wel dat de default theme was aangepast of is dat niet zo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Woudloper schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 10:27:
* Woudloper heeft hem nog niet geïnstalleerd om uit te proberen. Ik las overigens wel dat de default theme was aangepast of is dat niet zo??
default theme is het zelfde gebleven. Alleen de menu's hebben een xp style gekregen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ziet er goed uit, eindelijk een auto update functie. Vanavond eens proberen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Hacku schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 11:25:
Ziet er goed uit, eindelijk een auto update functie. Vanavond eens proberen.
Verder zijn de updates die je binnenhaalt een stuk kleiner en dat vind ik persoonlijk één van de grootste verbeteringen aangezien je nu de bandbreedte van de downloads enorm aan het beperken bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:18
ik draai atm deerpark 2 nightly van 2005 09 08 Firefox/1.6a1 Is het verstandig om gewoon de nieuwe beta te installeren, of kan ik gewoon dagelijks de nightly blijven updaten (doet ie automatisch)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

Hmm, Flash wil niet werken in de Firefox 1.0.6 op mijn laptop! Ik heb het al geprobeerd met de gewone Flash installer van Macromedia, en met de XPI van plugindoc.mozdev.org, maar als ik nu een pagina tegenkom met Flash erop krijg ik niet eens zo'n plugin-icoontje, maar gewoon helemaal niets. Heb geen extensie zoals Flashblock of Adblock geinstalleerd staan. Iemand nog ideeen?

Oh, en op about:plugins staat Flash er wel gewoon keurig bij.

[ Voor 9% gewijzigd door djc op 09-09-2005 16:11 ]

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Maverick schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 13:54:
ik draai atm deerpark 2 nightly van 2005 09 08 Firefox/1.6a1 Is het verstandig om gewoon de nieuwe beta te installeren, of kan ik gewoon dagelijks de nightly blijven updaten (doet ie automatisch)
Nope, dat is het niet. Maar waarom zou je van een trunk nightly terug willen naar een branch nightly? Dan ga je er qua features wel op achteruit namelijk. En als je echt terugwil naar de branch, dan moet je uitkijken met je profiel, omdat je dan in feite een achterwaartse migratie doet en het is niet zeker of een en ander goed blijft werken dan.

• Maverick
Harm schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 19:40:
[...]

Nope, dat is het niet. Maar waarom zou je van een trunk nightly terug willen naar een branch nightly? Dan ga je er qua features wel op achteruit namelijk. En als je echt terugwil naar de branch, dan moet je uitkijken met je profiel, omdat je dan in feite een achterwaartse migratie doet en het is niet zeker of een en ander goed blijft werken dan.
Ik zeg niet dat ik het wil, ik vroeg me af of het slim zou zijn. Maar gaat dit ding dat ik nu heb draaien dan ook nog een keer netjes ff1.5 heten?

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
recentelijk mijn oude mx700 vervangen door een nieuwere mx700 maar ik kan opeens geen links in nieuwe tabbladen openen dmv de scrollknop in te drukken :/ zou iemand weten hoe dat komt?

• magnifor
  • Niet online
Firefox URL Domain Name Buffer Overflow

Description:
Tom Ferris has discovered a vulnerability in Firefox, which can be exploited by malicious people to cause a DoS (Denial of Service) or potentially to compromise a user's system.

The vulnerability is caused due to an error in the handling of an URL that contains the 0xAD character in its domain name. This can be exploited to cause a heap-based buffer overflow.

Successful exploitation crashes Firefox and may potentially allow code execution but requires that the user is tricked into visiting a malicious web site or open a specially crafted HTML file.

The vulnerability has been confirmed in version 1.0.6, and is reported to affect versions prior to 1.0.6, and version 1.5 Beta 1.

Solution:
Don't browse untrusted web sites.

Provided and/or discovered by:
Tom Ferris

Original Advisory:
http://security-protocols.com/advisory/sp-x17-advisory.txt
http://secunia.com/advisories/16764/

edit:

Hier nog een workaround:

https://addons.mozilla.org/messages/307259.html

[ Voor 7% gewijzigd door magnifor op 10-09-2005 10:29 . Reden: Een workaround toegevoegd. ]

• Harm
  • Niet online
Maverick schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 04:44:
[...]

Ik zeg niet dat ik het wil, ik vroeg me af of het slim zou zijn. Maar gaat dit ding dat ik nu heb draaien dan ook nog een keer netjes ff1.5 heten?
Nope, wat jij nu draait, gaat Firefox 2.0 heten over een klein jaartje ofzo. Als je terug wil naar Firefox 1.4/1.5, dan moet je een backup maken van je profiel, vervolgens Firefox deïnstalleren, Firefox 1.5 Beta 1 installeren en kijken of je profiel het nog doet. Zo niet, dan heb je de backup om terug te zetten of om data uit te recoveren.

• Maverick
hm, laat het maar lekker staan zo dan. Maar hoe zit het met extentions? Heel veel zijn er nu niet geschikt voor de versie die ik draai.

• Harm
  • Niet online
Extensies zijn opgeslagen in xpi-bestanden. Dat is gewoon een soort zip-bestand en je kan het ding dus ook hernoemen naar .zip en openen in een unzipprogramma. 7-zip kan ook direct de xpi's openen trouwens. In dat bestand zie je dan een paar mapjes en een install.rdf staan. In dat laatste bestand staat een aantal installatiesettings. Een van die instellingen is emMaxVersion. Die staat bij niet-compatible extensies op 1.0 of 1.0.x en dat betekent dat die niet geïnstalleerd kunnen worden op hogere versies, om incompatibiliteitsproblemen te voorkomen. Dat getal is meestal gewoon aan te passen naar bijvoorbeeld 1.5, om zo de extensie installeerbaar te maken op hogere versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
ok, dat aanpassen van dat bestand in m'n extentions lukt. Maar hoe zorg ik ervoor dat ie hem vervolgens "herinstalleerd" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Maverick schreef op zondag 11 september 2005 @ 06:06:
ok, dat aanpassen van dat bestand in m'n extentions lukt. Maar hoe zorg ik ervoor dat ie hem vervolgens "herinstalleerd" ?
net zoals je nieuwe extensions installeert. Je kan dubbelklikken op een .xpi bestand in de verkenner, of hem naar het extension window toeslepen als je die open hebt staan (onder tools/extensions)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:27
vaag, heb nu al een aantal keren een route via www.routenet.nl gemaakt en geprint en vervolgens kwam ik er in de auto pas achter dat een behoorlijk deel van de route ontbreekt.
Met IE werkt het vlekkeloos. Maar firefox mist toch steeds een deel (bijv. punt 15 t/m 20) , ook als ik bijvoorbeeld mijn pdf printer gebruik. De route op het scherm is uiteraard wel goed, maar het afdrukvoorbeeld is ook al fout. Het lijkt wel alsof het steeds na pagina 2 mis gaat. Ook op landscape ipv portrait.

On a midnight patrol through the kingdom of the wicked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
gwystyl schreef op zondag 11 september 2005 @ 09:58:
[...]

net zoals je nieuwe extensions installeert. Je kan dubbelklikken op een .xpi bestand in de verkenner, of hem naar het extension window toeslepen als je die open hebt staan (onder tools/extensions)
Maar de extentions zijn al geinstalleerd, ik heb dus allemaal dirs in m'n profile. kan ik die niet "heractiveren"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Maverick schreef op zondag 11 september 2005 @ 12:38:
[...]

Maar de extentions zijn al geinstalleerd, ik heb dus allemaal dirs in m'n profile. kan ik die niet "heractiveren"?
Dat heb ik net geprobeerd, maar de install.rdf in de mappen in het profiel aanpassen naar maxVersion=1.5 werkt niet. Opnieuw installeren van de xpi waarin je install.rdf hebt aangepast werkt bij sommige extnensions bij mij wel, bij een paar andere gaat hij online checken of ze compatible zijn en dan werkt het alsnog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 10:12:

[afbeelding]

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 10:43:
[...]

Ik merk nu ook dat alle knoppen (zo) groot zijn. Dus ook bijv. ok en annuleren en ook alle knoppen bij opties :?
Ik heb voor de zekerheid 1.5 beta1 maar geïnstalleerd, maar die knoppen blijven zo groot :'( Iemand nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
...WindowBlinds (of wat je ook maar gebruikt) verwijderen? Ander thema proberen? Probleem melden aan de maker van het thema (als het alleen bij dat thema voorkomt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YopY schreef op maandag 12 september 2005 @ 12:26:
...WindowBlinds (of wat je ook maar gebruikt) verwijderen? Ander thema proberen? Probleem melden aan de maker van het thema (als het alleen bij dat thema voorkomt)?
Zoals ik zei gebruik ik StyleXP, maar ik vraag me dus af of ik in firefox niet ergens die hoogte/grootte van die knoppen kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
ik vind de beta van 1.5 echt bagger :( heb hem snel weer terug gegooid naar 1.0.6 werkt weer zalig :) alleen blijft mijn beveiligings probleem ook met de nieuwe beta :(

[rml][ Firefox] Ondersteund geen beveiligde sites meer?[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Er is in Firefox 1.5 Beta 1 en de trunk het een en ander veranderd aan de manier waarop stijlen worden weergegeven. Wat jij, Locutus-of-Borg, ziet is daar een regressie van. Er wordt aan gewerkt om dat op te lossen.

@Daanno, waarom is Firefox 1.5 bagger? * Harm heeft de ontwikkeling van 1.0 naar 1.5 op de voet gevolgd en iedere wijziging meegekregen, inclusief regressies en bugs, en ik ben er desondanks toch over te spreken. Dus, waarom is 1.5 bagger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Een beetje een kort-door-de-bocht reactie als je het mij vraagt die zonder enige onderbouwing wordt gegeven. Het is overigens wel een beta software release die tot doel heeft fouten te vinden e.d. zodat de échte release helemaal OK is, zie hieronder een definitie voor beta software testing:
Before a commercial software program is released to the public, it usually goes through a "beta" phase. During this stage, the software is tested for bugs, crashes, errors, inconsistencies, and any other problems. Though beta versions of software used to be made available only to developers, they are now sometimes made available for the general public to test, usually through the software company's Web site. However, because beta software is free, the programs usually expire after a period of time. If you choose to test a beta software program, don't be surprised if it has multiple problems and causes your computer to repeatedly crash. After all, it is the beta version. You can tell if a program is still in beta by checking the program's properties. If there is a "b" in the version number (i.e. Version: 1.2 b3) that means it's a beta version.
En mocht je fouten zijn tegengekomen dan kan je ze altijd melden via bugzilla. Verder wordt er ook heel netjes een lijst met niet werkende websites bijgehouden. Ook uit deze informatie halen de ontwikkelaars veel informatie...

Hebben hier overigens al mensen melding gemaakt van niet werkende websites? Ik zie namelijk in de top 50 nog geen Nederlandstalige site voorbij komen... Ik mis overigens acid2 in die lijst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Ik ben ook vrij weinig sites tegengekomen die gewoon niet goed werken. Misschien bezoek ik dan de verkeerde sites, maar het valt bij mij wel mee dus :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Omdat al mn extensies op die beta niet werken en ook niet de themes. Ik heb met de opude beveiligings problemen maar dat is ook in de beta niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Jep, die instructies heb ik gevolgd.. maar nu popped mn download manager niet meer up.. wat een beetje lastig is :) Heb het dus maar teruggedraaid.

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
0xDEADBEEF schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 21:28:
[...]

Jep, die instructies heb ik gevolgd.. maar nu popped mn download manager niet meer up.. wat een beetje lastig is :) Heb het dus maar teruggedraaid.
Hier nergens last van.

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:41

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Woudloper schreef op maandag 12 september 2005 @ 23:28:
[...]
En mocht je fouten zijn tegengekomen dan kan je ze altijd melden via bugzilla. Verder wordt er ook heel netjes een lijst met niet werkende websites bijgehouden. Ook uit deze informatie halen de ontwikkelaars veel informatie...

Hebben hier overigens al mensen melding gemaakt van niet werkende websites? Ik zie namelijk in de top 50 nog geen Nederlandstalige site voorbij komen... Ik mis overigens acid2 in die lijst ;)
Zit je op je werk, wil je ff checken hoe het met de foutlijst zit, werkt die dus niet in IE...

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Verwijderd

Ik heb iets vaags met mijn firefox...
Ik gebruik hem al een jaartje ofzo...echt een fijne browser...
alleen hij doet nu sinds 2 dagen vreemd, hij laadt geen sites meer.
de startpagina van firefox google doet ie nog perfect maar andere sites totaal niet
soms laadt hij t een beetje maar kapt halverwegeen blijft dan zeg maar downloaden maar doet niets, hij blijft gewoon een tijd bezig zonder een time-out what so ever... echt vreemd...

ik heb hem nu gedeïnstalleerd, het was trouwens versie 1.06... daarna heb ik de opnieuw gestart, de pc dan, en opnieuw geinstalleerd... en het werkt ook niet.
gedeinstalleerd en nu de beta erop gezet, 1.5?, en nog steeds het zelfde probleem, ik moet nu via in ie naar deze site :(

iemand enig id?

• magnifor
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:15:
alleen hij doet nu sinds 2 dagen vreemd, hij laadt geen sites meer.
de startpagina van firefox google doet ie nog perfect maar andere sites totaal niet
soms laadt hij t een beetje maar kapt halverwegeen blijft dan zeg maar downloaden maar doet niets, hij blijft gewoon een tijd bezig zonder een time-out what so ever... echt vreemd...

ik heb hem nu gedeïnstalleerd, het was trouwens versie 1.06... daarna heb ik de opnieuw gestart, de pc dan, en opnieuw geinstalleerd... en het werkt ook niet.
gedeinstalleerd en nu de beta erop gezet, 1.5?, en nog steeds het zelfde probleem, ik moet nu via in ie naar deze site :(

iemand enig id?
Misschien een nieuw profiel aanmaken?

http://kb.mozillazine.org/Profile_Manager

Verwijderd

goh profielen, nog nooit gezien... maar t werkt niet :(

dank je wel

• DeMoN
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

:9~ :9~
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 00:27:
goh profielen, nog nooit gezien... maar t werkt niet :(

dank je wel
hmmm ok nu doet hij weer normaal...
curieus...

by the way die torrent in firefox, cooooool! :9~

Verwijderd

ik heb nu bijna alle ads gedood met adblock

maar google krijg ik nog niet voor elkaar (die text ads)

http://underscorebleach.n.../09/block-google-text-ads

Deze link heb ik wel gevonden maar die oplossing werkt niet meer, want tis van september 2004.

iemand anders enig idee. Ik heb t inet bijna reclame vrij gekregen, deze laatste stap moet ook nog lukken vind ik hehe.

• Nick The Heazk

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Jups je moet in de source code zoeken achter "google". Dan kom je normaal uit bij een javascriptje. De source van dat script blokken en "Tah Tah".

Eventjes opgezocht in mijn filter en dit is de link.

Link: http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js
RegEx: /.+\.pagead.*\.googlesyndication\..+/

[ Voor 47% gewijzigd door Nick The Heazk op 15-09-2005 19:42 ]

Verwijderd

216.239.59.104
www.terraserver.com

Die misschien

heb beide toegevoegd maar mocht niet echt baten.

edit:

ah ok, maar na t toevogen van die 2 regels blijven ze nog komen

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 19:44 ]

• Harm
  • Niet online
Let je er even op dat het blokkeren van advertenties op Tweakers.net kan leiden tot directe uitsluiting van onze diensten. Om dat te voorkomen, moet je 'tweakers.net' en 'webads' op je whitelist zetten :) .

Verwijderd

i know, alleen google begint me te irriteren met mensen die hun ads midden op pagina's zetten. dit is de fokking druppel die de reuze emmer liet overlopen. kappen met die onzin asap. :(

• Nick The Heazk

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Om dat te voorkomen, moet je 'tweakers.net' en 'webads' op je whitelist zetten :)
Heb Adblock Plus, heet dat daar toevallig 'Support Websites'? Zo ja, dan zit ik safe :p

@spatje: Op welke website heb je die google-ads?

[ Voor 22% gewijzigd door Nick The Heazk op 15-09-2005 20:11 ]

Verwijderd

geen id meer, kwam ze gister tegen. Mijn history staat op 0 dagen, dus kan de links niet terug zien jameer genoeg

en nu wil ik ze allemaal van google blocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me vertellen wat de configuratie regel is waarmee je de opslag locatie van je bookmarks kunt wijzigen. Het is al een keer eerder langsgekomen, maar ik kan het niet meer terugvinden :( Als iemand het weet?! Het is iets met browser.bookmarks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 12:59
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 16:59:
Kan iemand me vertellen wat de configuratie regel is waarmee je de opslag locatie van je bookmarks kunt wijzigen. Het is al een keer eerder langsgekomen, maar ik kan het niet meer terugvinden :( Als iemand het weet?! Het is iets met browser.bookmarks
http://www.mozilla.org/support/firefox/tips#beh_bookmarks

ff snel gegoogled... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik had die pagina wel doorgezocht, maar er blijkbaar overheen gelezen. Hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:30

XanderDrake

Build the future!

hey allen,

ik heb sinds gister firefox 1.5 beta draaiende, maar ik krijg flash filmpjes niet meer aan de praat! ik heb de flash player van de macromedia site gedownload, en nog ergens een .cab, maar het heeft geen effect...

iemand een idee?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet hoe ik het voor elkaar had maar elke keer als ik op een email link klikte opende firefox in gmail en dan compose mail maar na herinstall van windows en dus firefox lukt dit niet meer.

Weet iemand hoe ik dit in kan stellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Best wel naaiend dat nog maar 2 van mijn 100 extensions het doen in FF 1.5 (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

100 extensions?! Djeeezz, ben wel benieuwd wat je allemaal nog extra hebt draaien dan?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvados
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:51
TheZeroorez schreef op zondag 18 september 2005 @ 19:22:
Best wel naaiend dat nog maar 2 van mijn 100 extensions het doen in FF 1.5 (8>
http://users.blueprintit....efox/buildid/nightly.html
Dit is een handige extensie die de meeste terug zal laten werken.
het werkt ook met thema's maar dan moesten ze al geïnstalleerd zijn voor je Fx 1.5 beta gebruikte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:36
Binnenkort in dit theater... FF 1.0.7 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Yv3z schreef op zondag 18 september 2005 @ 19:30:
[...]

http://users.blueprintit....efox/buildid/nightly.html
Dit is een handige extensie die de meeste terug zal laten werken.
het werkt ook met thema's maar dan moesten ze al geïnstalleerd zijn voor je Fx 1.5 beta gebruikte
zulke kende ik al, maar gelukkig heeft firefox ook een handig dingetje dat ze automatisch terugzet als er updates van zijn die samengaan met 1.5

phoe dat was een lange zin.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 23:12

BHQ

Hebben jullie ook in FF dat er op GoT ineens een grijs blok bovenop de posts komt te staan? Ik heb dit een tijd niet gehad maar gister zag ik weer zo'n blok over een serie posts. Wat kan dit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:45

ZieMaar!

Moderator General Chat
Volgens mij zie je dat alleen op pagina's waar code tags gebruikt zijn. Lijkt me iets van verkeerde uitlijning ofzo. Klap je de betreffende code (vaak veel hoger/lager) in, dan verdwijnt dat vlak volgens mij ook.

* ZieMaar! hoopt dat Yapser en ik hetzelfde vlak bedoelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Laatst online: 15-09 23:12

BHQ

Ik heb het alleen op GoT gehad en het is slechts heel soms. Dan zit je reacties te scrollen en dan zie je ineens zo'n groot grijs blok boven een zut reacties |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:06

Wokschotel

Op 6 wielen

Kun je de directory waarin Firefox z'n cache opslaat aanpassen? Ik wil ze niet in m'n profile-directory hebben.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Yapser schreef op maandag 19 september 2005 @ 07:45:
Ik heb het alleen op GoT gehad en het is slechts heel soms. Dan zit je reacties te scrollen en dan zie je ineens zo'n groot grijs blok boven een zut reacties |:(
Moet zeggen dat ik me daar ook aan ergerde, maar sinds ik 1.5+ gebruik heb ik daar geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Laatst online: 22:34
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 18:16:
Ik weet niet hoe ik het voor elkaar had maar elke keer als ik op een email link klikte opende firefox in gmail en dan compose mail maar na herinstall van windows en dus firefox lukt dit niet meer.

Weet iemand hoe ik dit in kan stellen ?
Waarschijnlijk had je toen gmail notifier geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
^ Een gmail notifier extension dan waarschijnlijk, met de gmail notifier van google zelf doet hij dit in ieder geval niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Laatst online: 22:34
TheZeroorez schreef op maandag 19 september 2005 @ 10:29:
^ Een gmail notifier extension dan waarschijnlijk, met de gmail notifier van google zelf doet hij dit in ieder geval niet...
Ik heb het toennet even getest, maar het werkt wel hoor :)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/66632/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit hoort hier wel thuis natuurlijk : http://www.nu.nl/news/594...efox_dan_in_Explorer.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Klovan schreef op maandag 19 september 2005 @ 10:46:
[...]

Ik heb het toennet even getest, maar het werkt wel hoor :)
[afbeelding]
mooi, even opnieuw instellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
nieuws: Meer veiligheidsproblemen gevonden in Firefox dan in IE O-)
Wokschotel schreef op maandag 19 september 2005 @ 08:03:
Kun je de directory waarin Firefox z'n cache opslaat aanpassen? Ik wil ze niet in m'n profile-directory hebben.
"c:\Program Files\firefox\firefox.exe" --profilemanager, dat invoeren in je Uitvoeren...-venster en vervolgens een nieuw profiel maken met de juiste instellingen.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:15:
alleen hij doet nu sinds 2 dagen vreemd...............................
Die van mij doet sinds 2 dagen ook vreemd. Op de een of andere manier crasht hij heel erg vaak. Heb de diverse extenties al uitgezet maar dat hielp maar een klein beetje.
Heb hem gister ook al geupdate naar de laatste versie, dat hielp niks.
(ben 100% zeker spyware en virus vrij)

• magnifor
  • Niet online
Harm schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 23:30:
[...]

nieuws: Meer veiligheidsproblemen gevonden in Firefox dan in IE O-)

[...]

<code>"c:\Program Files\firefox\firefox.exe" --profilemanager</code>, dat invoeren in je Uitvoeren...-venster en vervolgens een nieuw profiel maken met de juiste instellingen.
Je kan net zo goed firefox.exe -p gebruiken. :)

• Webgnome
  • Laatst online: 22:19
SSH schreef op woensdag 21 september 2005 @ 01:34:
[...]

Die van mij doet sinds 2 dagen ook vreemd. Op de een of andere manier crasht hij heel erg vaak. Heb de diverse extenties al uitgezet maar dat hielp maar een klein beetje.
Heb hem gister ook al geupdate naar de laatste versie, dat hielp niks.
(ben 100% zeker spyware en virus vrij)
ik dacht dat het aan mij lag maar ook hier heeft mijn firefox sinds een aantal dagen problemen. De gui crasht om de zoveel tijd echter werkt het browser gedeelte nog wel. Maar ja als je geen knopjes hebt om op de drukken / klikken heb je er nog niks aan he :)

Strava | AP | IP | AW

• KhaZ
  • Laatst online: 16:18

KhaZ

Alfa Romeo

Bij mij crasht FF sinds een paar dagen.. maar alleen als ik de fp van t.net laad.. andere sites doen het prima. Bugje in de frontpage?

Dat crashen is te voorkomen door 30 secs te wachten.. dan laad-ie de pagina helemaal. In de tussentijd vooral nix drukken.. grr. Erg leuk als je t.net als startpaga hebt =].. (is trouwens een 2 uur oude install van windows, 't ligt niet aan mij, maar aan FF icm. t.net (ff 1.06)).

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Verwijderd

• KhaZ
  • Laatst online: 16:18

KhaZ

Alfa Romeo

Groene bolletje aanklikken op de FP dus, bij de search aan de onderkant van het linkermenu.

Thx ;)

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

crisp

Devver

Pixelated

Dat ligt aan Ff 1.0.x en is gefixed in Deer Park
Het uit kunnen schakelen van de ajax-functionaliteit op de FP is dus een workaround...

[ Voor 48% gewijzigd door crisp op 21-09-2005 12:40 ]

Intentionally left blank

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Hmm FF had ik nog niet als zoekterm gebruikt maar hij crashte op niet op de frontpage. Wel op andere sites, meestal wel dezelfde btw.

www.k1-usa.com
www.geenstijl.nl
wanneer ik via hotmail een office bestand open met StarOffice.
nog diverse sites.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:36
1.0.7 NL is nu ook uit.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb de laatste tijd (met zowel FF 1.06 als 1.07 engels) bij mijn forum dat draait op MyReact, dat ik de knoppen "Topic admin" en "Speciale zut" niet meer kan gebruiken. Ze blijven dus standaard uitgeklapt.
Ik heb eergisteren een nieuw profiel gemaakt, en dat helpt wel, maar ik heb geen zin om dat elke paar dagen te gaan doen. Ik gebruik de volgende extensions:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/66803/full.jpg
Ik had het probleem na het maken van het nieuwe profiel en gisteren even niet. Bij het opstarten van FF vanmorgen was het echter terug :(.

• ron_stultiens
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-09 19:32
Firefox 1.07 NL is inderdaad vandaag beschikbaar gekomen:

http://download.mozilla.o...x-1.0.7&os=win&lang=nl-NL

Mijn Systeem.....

• Beekforel
  • Laatst online: 23:07

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Mijn Firefox (1.5 Beta 1) crashed als ik een extension wil installeren?
Ik klik op de link naar de .xpi en dan is het afgelopen. Geen foutmelding ofzo gewoon vast.
Iemand die dit kent?

Huh, nou probeer ik het op extensionsmirror.nl en gaat het wel goed. :?

[ Voor 17% gewijzigd door Beekforel op 22-09-2005 17:50 ]

• Nick The Heazk

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Het duurt via de Mozilla site iig heel lang, en het lijkt alsof de browser gecrasht is. Op extensionmirror.nl heb ik geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arion Rufus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-04 16:37
Ik heb een site in java gemaakt met dreamweaver, maar nu werkt deze niet firefox.
Nu zag ik het volgende in de starterspost:

Java: Installeer, als je dat nog niet had, een java runtime environment of een development kit (deze als je ook in java wilt programmeren), zoals J2RE1.4. Vervolgens zoek je de locatie van de file javaplugin_oji.so (dit kan afwijken, het eindigt in ieder geval op oji.so, dus gebruik find/locate hierop). Doe als je het path van deze file gevonden hebt dit als je in /usr/lib/mozilla-firefox/plugins staat: ln -s /usr/lib/j2se/1.4/jre/plugin/i386/mozilla/javaplugin_oji.so . Herstart firefox en kijk bij about:plugins of het gelukt is.

Maar dit is iets wat je moet instellen en dat zullen bezoekers niet doen. Moet ik iets veranderen in de code en of de hele site?
Dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Geen idee, dat is nogal moeilijk te zeggen zonder dat de URL van de site niet geeft :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arion Rufus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-04 16:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Ken je sites die Java gebruiken en die het wel doen in Firefox? Kijk daar eens naar de HTML en gebruik die HTML voor je eigen site. Bij mij werkt het namelijk ook niet.

Verwijderd

Ik gebruik sinds kort ook FireFox, voornamelijk voor webdevelopment. Ik ben er over het algemeen erg tevreden over.. Er is echter wel 1 ding waar ik me vreselijk aan stoor.. Als je een pagina bekijkt en doorklikt naar een volgende pagina die gescrolled moet worden dan schuift de hele pagina zo'n 20 pixels naar links toe.. (bij centered en rechts uitgelijnde sites)

Bij IE is de scrollbar default altijd zichtbaar, tenzij je dit met css verbergt (overflow:hidden;) zodat je dus niet die storende verspringing hebt.. Weet iemand of het mogelijk is om dit in FF op 1 of andere manier te verhelpen, of de scrollbar altijd in beeld te hebben?

Ik heb bij mijn eigen site met css overflow:scroll aangezet, daardoor heb ik de verspringing niet.. maar heb blijft een probleem bij andere sites...
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.