Smarron schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 09:26:
Ik ben ook weer op zoek naar een universele remote. Sinds de nieuwe TV heb ik er ook weer een afstandsbediening bij. Dat maakt het totaal op 4:
- xbox360
- UPD Digital
- Sony receiver
- LG plasmascherm met ingebouwde DVR
Ik heb een tijd gebruik gemaakt van een 8-in-1 kameleon, maar ik ben er toch niet zo tevreden over. UPC werkt wel, maar ik moest erg veel instellen via de learn-functie en dan nog kon ik de pijltjestoetsen en OK-knop niet plaatsen waar ik wilde.
Ik kan de TV nu wel bedienen met de UPC remote (zenders en volume), maar van videokanaal switchen werkt gewoon niet. Dus ik heb nu dagelijks 4 remote op de tafel liggen waar ik en vooral mijn vriendin gek van wordt.
Nu ben ik dan toch weer op zoek naar een goede universele remote, maar hij moet het ook echt doen voor elk apparaat en elke functie die ik wil moet werken.
xbox360:
- power
- subs en audiosporen
UPC Digital (zilver Thomson model):
- Volume en power
- Menu in en menu uit moet werken.
- Op de remote zit een UPC-knop. Die moet ik kunnen blijven gebruiken.
- TV-guide
- Pijltjestoetsen en de OK-knop daarin moet werken. Deze knop kreeg ik niet ingeprogrammeerd met de kameleon.
Sony STR DB795 receiver:
- Volume en power
- Inputs (DVD, TV, SAT etc.)
- Surroundmodes (movie/music/theatre, maar ook switchen tussen Dolby Digital, Dolby Digital EX, Dolby ProLogic, Dolby ProLogic II, Dolby ProLogic IIx, DTS Digital Surround, DTS-ES)
LG 42PC1RR plasma TV:
- Volume en power
- Menu knop
- Inputs (AV1 en 2, component, VGA en HDMI)
- Teletekst
- PiP
- zoom-mode (4:3, 14:9, 16:9, zoom, wide etc.)
- 1-touch recording knop (mogelijk via learn-functie)
Dit zijn de grootste eisen. Deze moeten echt allemaal 100% werken. Dan komt de vraag welke remote deze eisen kan verwerken? Ik ben aan het neigen naar de Logitech Harmony 785 (of 885). Deze kun je updaten, er is een grote database aan apparaten voor en DVR's moeten ook werken volgens de site. Deze heeft volgens mij ook gewoon een learn-functie. Verder ziet hij er ook behoorlijk goed uit, alleen vraag ik me af of de knoppen-indeling wel logisch is. Iemand hier ervaring mee? Dan doel ik op de 1-9 knoppen die vrij onderaan zitten. Dit is voor elke Harmony het geval overigens. Ik heb het idee dat je de remote nooit lekker stevig vast kunt pakken. Maar ik zal hem dan eerst even testen in de Mediamarkt ofzo. Mijn prijsklasse zal ook max. € 130,- zijn.
Die HK van hierboven ziet er ook wel goed uit en heeft idd veel weg van het 785-model.
Vooral de UPC digital codering schijnt vaak te nieuw te zijn om goed ingeprogrammeerd te kunnen worden. Wie heeft deze wel 100% werkend en met welke remote uiteraard?