Universele afstandsbediening

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 52.859 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Smarron,

Nope, lukt niet, hij wil gewoon geen verbinding leggen. Ook met een andere AB reageert hij niet.
Ik ga het straks nog es proberen.

Maar daar ik het vreemd vond dat hij de rest van de toetsen wel herkende heb ik het apparaat verwijderd en opnieuw geinitialiseerd; nu werkt de 'play' toets ook naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg het niet voor elkaar de RC een toets te laten leren omdat hij constant 'bad infrared detected - try again' blijft geven... wat ik ook doe met afstanden tussen de AB's; ik denk dat de IR ontvanger van de mijne DOA is.

Heb toch nog het probleem van de 'play' toets die het na een tijdje weer vertikt te werken. Leren van mijn originele LG rh-7500 ab lukt dus niet. Ik kan het proberen met de LG rh-7900 te laten werken daar de codes waarschijnlijk toch wel gelijk zijn.

Zijn er nog verdere opties die ik zou kunnen testen?

Porto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:49

Smarron

The bend

Hmm, dan lijkt het er inderdaad op dat de AB niet helemaal goed is. Ik heb gisteren nog functies toegevoegd via infrarood, binnen 1 seconde wordt dat herkend.

Ik weet niet hoe je het verder kunt testen. Heb je ook al andere AB's geprobeerd via infrarood ?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar krijg niets. Denk dat ik echt een kapotte IR ontvanger heb.
Balen, moet ie weer terug voor reparatie.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blacknoise
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10-2024
Ik ben op zoek naar de URC 9960
Afbeeldingslocatie: http://www.ofausa.com/remotes/OFA%20Kameleon%20US%20top%20view%20225%20pix%20High.jpg

Ik kan m alleen neergens vinden in nederland, weet iemand hier misschien of ie in nl (of in europa) verkocht wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi Geub
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

Ik heb een vraag,

ik heb de harmony 785 en nu heb ik een nieuwe meubel gekocht waar al mijn apperatuur in staat.

Wat is nu het probleem. Alle onderdelen zitten in een apart vak met 3 klepjes ervoor. Nu wil ik graag alles aan kunnen zetten zonder dat de klepjes open moeten . Is er misschien iets van een Infrarood extender die het IR signaal door stuurd via een kabel naar mijn apperatuur?

Mijn utopie zou een kastjes zijn met een IR ontvanger daaraan 3 kabel met een IR zender die ik dan in de 3 kasjtes plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Zoiets? of b.v. een Marmitek IR Control Pro 8, of een Marmitek Invisible Control...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 23:49

Smarron

The bend

Daar is speciaal een topic voor geopend. Er zijn dus wel mogelijkheden:

X10 en de Logitech Harmony serie

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:08

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Iemand toevallig al ervaring met de nieuwe Klik-aan-klik-uit afstandsbediening?
Lijkt mij een ideaal ding, heb hem nog niet bij de bouwmarkt zien liggen... Ik hoef opzich niet zo'n fancy afstandsbediening... Misschien nog een keer een Harman/Kardon TC30, maar die kan m'n licht weer niet bedienen...

Afbeeldingslocatie: http://www.klikonklikoff.com/img.asp?f=kaku_ucr-4285_112x259_front&type=x&x=500

Kost met 32,50 ook nog eens geen hol...

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 29-11-2007 12:51 ]

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-08 19:29
MikeyMan schreef op donderdag 29 november 2007 @ 12:50:
Iemand toevallig al ervaring met de nieuwe Klik-aan-klik-uit afstandsbediening?
Lijkt mij een ideaal ding, heb hem nog niet bij de bouwmarkt zien liggen... Ik hoef opzich niet zo'n fancy afstandsbediening... Misschien nog een keer een Harman/Kardon TC30, maar die kan m'n licht weer niet bedienen...

[afbeelding]

Kost met 32,50 ook nog eens geen hol...
Dan koop je een Harmony 895 of X10 kan je daarmee ook je lampen aan en uit doen :P

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vassie18 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 13:04:
[...]

Dan koop je een Harmony 895 of X10 kan je daarmee ook je lampen aan en uit doen :P
Niet m'n klik-aan-klik-uit...

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Vraagje: Ik heb globaal door dit topic heengebladerd, maar ik zie eigenlijk alleen maar de hele dure infrarood AB's voorbij komen. Nu wil ik ook een universele AB aanschaffen, maar die moet wel 1 apparaat kunnen bedienen die in een gesloten kast staat (kast is van hout). Dat is mijn xbox, en ik weet dat de meeste een xbox kunnen aansturen. Ik gebruik nu een Konig draadloze controller bij de xbox, daarmee stuur ik ook XBMC aan, en daar is dus ook de ontvanger van. Welke ab kan dat leren? (door kastdeuren heen is toch radiografisch? of is dat ook gewoon infrarood?) Ik vind meer dan 100 euro veel te veel geld voor een AB.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

door een deur kom je alleen heen met RF (radiofrequency), maar dat moet het ontvangende apparaat wel ondersteunen... Anders moet je een andere oplossing zoeken...

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Ja ik denk dus dat die konig controller RF heeft dan, die heeft een bereik van 10-tallen meters en gaat door kastdeuren en dergelijke heen. De RF-ontvanger van die controller zit al in de xbox geplugged. Kunnen die harmonys enzo RF of is dat geen standaard iets voor AB's?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat is sowieso niet standaar, en daarnaast; RF signalen zijn vaak merkgebonden en niet in te leren, zoals IR...

• Poltergeist
  • Laatst online: 03-10 23:05
Die klikaan-klikuit heeft volgens mij geen mogelijkheid om te leren. In de handleiding wordt er iig met geen woord over gerept.

[ Voor 49% gewijzigd door Poltergeist op 29-11-2007 15:56 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Das in dat geval ook niet nodig...
Die is gemaakt om te werken met de klik-aan-klik-uit ontvangers, en verder niks op RF...

IR istie uitgerust met een erg grote database...

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 14:14
U hebt daarvoor een IR-verlenger nodig: bv de Marmitek IR Control Pro8.
Ik heb deze om al mijn apparaten te bedienen die achter gesloten deurtjes staan :9~
Kijk eens bij: www.marmitek.com
Mar2zz schreef op donderdag 29 november 2007 @ 13:46:
Vraagje: Ik heb globaal door dit topic heengebladerd, maar ik zie eigenlijk alleen maar de hele dure infrarood AB's voorbij komen. Nu wil ik ook een universele AB aanschaffen, maar die moet wel 1 apparaat kunnen bedienen die in een gesloten kast staat (kast is van hout). Dat is mijn xbox, en ik weet dat de meeste een xbox kunnen aansturen. Ik gebruik nu een Konig draadloze controller bij de xbox, daarmee stuur ik ook XBMC aan, en daar is dus ook de ontvanger van. Welke ab kan dat leren? (door kastdeuren heen is toch radiografisch? of is dat ook gewoon infrarood?) Ik vind meer dan 100 euro veel te veel geld voor een AB.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste