Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Philips maakt ook leuke apparaten, en als je het hip wilt hebben, met touch screen (wat overigens niet mijn favoriet is), zou je kunnen kijken naar een chameleon...
Wat ik zelf een mooi ding vind is de universele afstandsbediening van NAD... Strak ding
Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Afhankelijk van het apparaat kan het zijn dat je wat toetsen te kort komt, maar over het algemeen zijn dat toetsen die je zelden of nooit gebruikt (B.v. het opzoeken van zenders op je TV).Xymox schreef op maandag 20 juni 2005 @ 09:30:
Geen flauw idee wat nu precies de mogelijkheden zijn. Kunnen alle functies die de verschillende afstandsbedieningen bieden ook daadwerkelijk overgenomen worden ? Krijg je niet een zeer ingewikkeld systeem van SHIFT-ALT-CTRL toetscombinaties om 1 functie te activeren ?
Wat kan wel en wat kan niet ? Zijn alle merken apparatuur aan te sturen of zitten er toch haken en ogen aan ?
Bij de meeste a.b's selecteer je met een toets welk apparaat je wilt bedienen en heb je dus niet te maken met Shift o.i.d.
De meeste moderne a.b's kunnen zo goed als alle apparatuur aansturen (behalve RF...die zijn er ook maar daar zit een prijskaartje aan), ik heb zelf een (ruim 10 jaar) oude Philips Matchline en alhoewel die soms wat problemen heeft om een code te leren is het tot nu toe nog steeds gelukt, helaas zijn die kort na de release uit de handel genomen omdat ze er verlies op maakte (Was een van de eerste a.b's met een LCD scherm.**EDIT** Ik zal ff het type# opzoeken (Sticker is na al die jaren verrot), ik denk dat ze vandaag de dag voor ~€20 van eigenaar wisslen, maar voor €30 heb je een nieuwe Philips (Zonder LCD).
Wat is niet al te duur?Xymox schreef op maandag 20 juni 2005 @ 09:30:
Wie heeft ervaring met universele afstandsbedieningen. Welke is kwalitatief goed, makkelijk in gebruik en niet al te duur ?
De Philips Pronto serie was een tijdje terug zeer populair (Met name onder audiofielen) en kost rond de €400 voor de RU940 incl. docking/laadstation (De RU950 kost rond de €500 incl. docking/laadstation).
Vergeleken met de Philips RU1000 iPronto is dat niet al te duur, daar hangt namelijk een prijskaartje van ruim €1500 aan

De logitech Harmony 680 Advanced Universal Remote lijkt mij een mooie a.b. voor ~€100 (Logitech Harmony artikel).
Overigens kun je op veilingsites de Philips Pronto RU890 en RU940 vinden voor rond de €100 (Meer Info).
Bedenk wel dat ze al wat ouder zijn (de RU890 komt uit '98 of '99 en de RU940 uit '01), de accu kan dus op korte termijn aan vervanging toe zijn.
Je kunt er natuurlijk ook een voor nog geen €10 kopen maar dan mag je niet verwachten dat ie 10 jaar meegaat (kan wel als je geluk hebt).
Marantz maakt ook mooie en goede a.b's, maar ik durf niks te zeggen over type's en prijzen (Behalve die een vriend heeft...maar die valt hoogstwaarschijnlijk buiten jou budget).
[ Voor 5% gewijzigd door KILLorBE op 20-06-2005 18:29 ]
Zit een touchscreen op, en heeft tevens de mogelijkheid tot het bedienen van verlichting/rolluiken etc. via X10 (daarom heb ik 'm gekocht

Er zit naast een uitgebreide database een learn functie op, die ik al enkele keren heb gebruikt omdat mijn afstandsbedieningen (Philips minisetje, Logitech Z5500) standaard niet ondersteund werden.
Je moet dan knopje voor knopje inprogrammeren, maar het resultaat is wel een volledig custom menu
Verder kun je erg coole macro's maken, zoals (in mijn geval) met EEN druk op de knop:
- Rolluiken omlaag
- Beamerscherm omlaag
- Verlichting dimmen
- Projector aan
- Z5500 aan
- MCE PC op afspelen
- Genieten
[ Voor 56% gewijzigd door Elektronicanet op 20-06-2005 18:37 ]
Nederlander in België
Dit zijn imo erg fijne dingen en niet te duur.
Heb zelf de 1e generatie van deze, de nieuwe zijn wel ietsje fijner moet ik zeggen, ligt beter in de hand.
Bovenstaande dingen van andere posters zijn leuk, maar ik ga geen 400 Euro betalen voor een AB...
Deze kosten onder de 100 Euro en ze zijn er ook voor maximaal 10 apparaten.
Je kan er alles meetrouwens, alle toetsen zijn programmeerbaar via grote database voor ale merken of met je oude afstandsbediening. Heb je een apparaat dat nieuwer is kan je via de site een geluidsbestand downloaden, afspelen in de buurt van je afstandsbediening en je codes zijn geprogrammeerd. Soort van voor-oorlogs modem principe dus, maar werkt verbazend goed, kan zelfs via je telefoon.
En ik vind ze goed uitzien, wel helemaal vlak oppervlak, maar je voelt toch nog de knopjes een beetje dus je kan ook op het gevoel werken.
Oa te koop bij Conrad en 1000 andere zaken
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Zit er geen leerfunctie op via infrarood? Dan werkt het écht met iedere afstandsbediening, nu is het maar de vraag of dat wave geluidje er op staat...Klippy schreef op maandag 20 juni 2005 @ 18:44:
Heb je een apparaat dat nieuwer is kan je via de site een geluidsbestand downloaden, afspelen in de buurt van je afstandsbediening en je codes zijn geprogrammeerd. Soort van voor-oorlogs modem principe dus, maar werkt verbazend goed, kan zelfs via je telefoon.
Nederlander in België
Maar heb een Kameleon 6 in 1 gekocht. Deze heeft een heleboel standaard codes erin staan en je kan hem ook de codes zelf leren door met de afstandsbediening deze te sturen. En daarbij heeft ie gewoon een tof uiterlijk (al is dit uiterst subjectief)
Succes
[ Voor 11% gewijzigd door Elektronicanet op 20-06-2005 19:36 ]
Nederlander in België
Jawel, ik zei ook via je oude afstandsbedieningElektronicanet schreef op maandag 20 juni 2005 @ 19:15:
[...]
Zit er geen leerfunctie op via infrarood? Dan werkt het écht met iedere afstandsbediening, nu is het maar de vraag of dat wave geluidje er op staat...
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Sry you're rightKlippy schreef op maandag 20 juni 2005 @ 23:40:
[...]
Jawel, ik zei ook via je oude afstandsbediening

[ Voor 7% gewijzigd door Elektronicanet op 20-06-2005 23:42 ]
Nederlander in België
Helemaal touchscreen, als je er nix mee doet is het scherm gewoon leeg totdat je hem aanraakt.
Je kunt er 15 apparaten mee bedienen, en je kunt er echt ontzettend veel mee, zoals knopjes zelf maken, makros programmeren, hem funkties laten "leren", te veel om op te noemen.
Het was een duur grapje, maar ik kan je wel absoluut zeggen dat dit de enigste afstandsbediening zal zijn voor de rest van mijn leven!
Time is never wasted when you're wasted all the time.
Nederlander in België
Prijs valt best wel mee, hier kost ie een 90 euro, maar dan moet je wel nog best wat verzendkosten bij tellen. Ik heb hem op andere sites ook gezien, maar daar lagen de prijzen rond de 150 euro.
Er zijn vele duurdere ab's, maar persoonlijk vind ik dit toch al een hoop geld..
Mocht je trouwens interesse in dit model hebben, dan zal ik je een foto ervan sturen waar je tenminste een duidelijk beeld krijgt van de afmetingen... Ik was zelf namelijk nogal verrast over hoe "groot" ie is, had hem kleiner ingeschat.
[ Voor 25% gewijzigd door Phase op 26-06-2005 13:19 ]
Sony TV en Sony Receiver. Deze lijken me geen probleem, maar hoe zit dat met een UPC Digitale TV decoder? Het merk is Motorola en ik heb nog een Provision DVD-recorder. De laatste 2 vind ik juist belangrijk om te vervangen.
Ik weet van een lange tijd geleden dat Sony op hun receivers ook een learn-functie hadden zitten. Dan moesten de ab's tegenover elkaar geplaatst worden en via infrarood kon je eigenlijk elke ab clonen.
Kan dit met zo'n Kameleon dus ook? Ik heb namelijk geen zin om een dure universele ab aan te schaffen die achteraf stiekem toch niet zo universeel zou zijn.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Die Kameleon's en andere goede afstandsbedieningen kunnen gewoon leren van de originele afstandsbediening.Smarron schreef op zondag 26 juni 2005 @ 20:39:
Ik zit nu ook met 4 AB's en wil liever ook richting 1. Die Kameleon's lijken me wel wat. In principe is dus de AB van elk merk te vervangen? Ik heb hier de volgende apparaten staan:
Sony TV en Sony Receiver. Deze lijken me geen probleem, maar hoe zit dat met een UPC Digitale TV decoder? Het merk is Motorola en ik heb nog een Provision DVD-recorder. De laatste 2 vind ik juist belangrijk om te vervangen.
Ik weet van een lange tijd geleden dat Sony op hun receivers ook een learn-functie hadden zitten. Dan moesten de ab's tegenover elkaar geplaatst worden en via infrarood kon je eigenlijk elke ab clonen.
Kan dit met zo'n Kameleon dus ook? Ik heb namelijk geen zin om een dure universele ab aan te schaffen die achteraf stiekem toch niet zo universeel zou zijn.
En de meeste modellen van OneForAll, en dus ook de Kameleons, kun je gewoon updaten.
Op hun website kun je geluidsfragmenten downloaden, die je per type apparaat en merk kunt zoeken.
Je speelt dat geluid dan af terwijl je de afstandsbediening pal voor de speaker houdt, en als het para geluid stopt heeft jouw afstandsbediening weer nieuwe codes geleerd. Die probeer je dan gewoon uit totdat je apparaat het doet.
Ik moet trouwens wel zeggen dat de database van OneForAll echt gigantisch goed is.
Ik acht het onwaarschijnlijk dat je een apparaat hebt wat je niet aan het werken krijgt.
En mocht dat dan toch het geval zijn, kun je hun gewoon een meeltje sturen, en gaan zij voor jou zoeken.
Hier staan genoeg reviews over Uni-AB's.
Ook als je problemen hebt met je universele AB, dan is hier de oplossing wel te vinden.
Zelf heb ik een pronto RU890.
Hij is lomp, maar doet alles. (ook de stomme toggle bit codes van m'n Thomson TV)
Enige nadeel is het kleine aantal hard-buttons. (alles via het scherm)
BTW er zit geen accu in zoals eerder gemeld, maar gewoon 4 AA batterijen.
(bij mij dus 2000Mah NiMh die zo'n 2 maanden mee gaan per charge)
Mocht ik een Kameleon nemen, ben ik volgens mij verplicht om een 6-in-1 te nemen, aangezien de receiver-support pas vanaf 6 geldt en niet bij 4 ? Dat zegt de site in ieder geval. Dan zit ik toch al aardig richting de € 100,-.
Je zou ook op ebay kunnen zoeken naar de Radioshack 6 in 1 (hetzelfde alleen dan als huismerk verkocht) ik heb mijne uit de US laten komen voor ongeveer EUR. 45 terwijl hij hetzelfde is als de kameleon 6 in 1Smarron schreef op maandag 27 juni 2005 @ 11:47:
Thnx, handige link. Ik ga eens even wat lezen.
Mocht ik een Kameleon nemen, ben ik volgens mij verplicht om een 6-in-1 te nemen, aangezien de receiver-support pas vanaf 6 geldt en niet bij 4 ? Dat zegt de site in ieder geval. Dan zit ik toch al aardig richting de € 100,-.
Ik heb een Philips RU760 die schitterend is, maar hij stuurt met geen mogelijkheid m'n NAD preamp correct aan. De remote control bij de NAD (kan 8 devices aansturen, volledig programmeerbaar) doet het wel perfect maar is minder mooi. Wel erg praktisch.Xymox schreef op maandag 20 juni 2005 @ 09:30:
Zijn alle merken apparatuur aan te sturen of zitten er toch haken en ogen aan ?
Wie heeft ervaring met universele afstandsbedieningen. Welke is kwalitatief goed, makkelijk in gebruik en niet al te duur ?
Plaatje waar ze op staan:

RU760 is 2e van links, de NAD 2e van rechts.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ik heb al een Kameleon6 besteld. Deze vond ik er qua design ook erg mooi uitzien. De nieuwe versie in ieder geval. De Radioshack is inderdaad indentiek als de oude versie, anders was het wel een kanshebber.Banjy schreef op maandag 27 juni 2005 @ 20:08:
Je zou ook op ebay kunnen zoeken naar de Radioshack 6 in 1 (hetzelfde alleen dan als huismerk verkocht) ik heb mijne uit de US laten komen voor ongeveer EUR. 45 terwijl hij hetzelfde is als de kameleon 6 in 1
Als je 'm hebt, geef dan hier even een kleine impressie als je wilt.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Ik kan hem hopelijk vrijdag al ophalen @ pick2pay. Dan neem ik direct ff wat high-res pics!Xymox schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 21:47:
@Smarron
Als je 'm hebt, geef dan hier even een kleine impressie als je wilt.
Anoniem: 35362
Ik heb de toetsenverlichting uitgezet. Anders vreet die Philips ook batterijen. Ik doe nu al een half jaar met die batterijen.Anoniem: 35362 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 22:21:
Ik heb ook de NAD htr-2 afstandsbediening, geweldig ding, je kan hem alles leren, maar een belangrijk nadeel, hij vreet batterijen. Elke 2 maanden moet er een compleet nieuw pakje duracelletjes in.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Anoniem: 145343
Er stond ook iets vreemds in de handleiding zoiets van dat het apparaat niet tegen schokken kan.
De afstandsbediening van mijn tv was kapot en z`on alles- in-een leek een mooie oplossing.Maar toen ik de video (als 2de) instelde op de afstandsbediening deed hij het niet meer.
Gelukkig had ik hem bij de Block gekocht en kon ik mijn geld terugkrijgen na wat aandringen.
Anoniem: 117053

Ik had voorheen een pronto. Maar die viel erg tegen. Het ziet er leuk en stijlvol uit. Het heeft een hele hoge wanahave factor. Maar practisch vond ik hem niet. Lcd touchscreen remotes zijn heel erg onhandig. Je moet verplicht naar het scherm kijken om te zien wat je indrukt terwijl ik een afstandbediening wil kunnen bedienen zonder erop te hoeven kijken.
Het voordeel van de Harmoney is ook dat je geen macro's hoeft te programeren. Wordt allemaal voor je gedaan. Met mn pronto was ik wel even bezig met instellen. Meeste apparaten zijn al in de programmering verwerkt. Zijn ze dat niet dan kun je ze via een heel makkelijk menu er in zetten. Alle knoppen zijn ook configureerbaar. De activity functie vindt ik ook geniaal. Klik op de activity van jouw keuze en alles wordt automatisch voor je ingesteld. Voorbeeld: Ik wil tv kijken. Ik kies via de activity knop voor tv kijken. En automatisch wordt mijn tv aangezet, mn digitale decoder aangezet, mijn versterker aangezet en op het juiste kanaal gezet. Mijn dts decoder aan en op het juiste kanaal gezet. En vervolgens kan ik crossed mijn apparaten bedienen. Wil ik mijn geluid harder zetten dan stelt hij dat bij op mn versterker en niet mijn tv. Wil ik van kanaal veranderen dan regelt hij dat met mijn digitale decoder. Picture in picture dan stuurt hij mijn tv aan. In 1 woord geweldig! Het lcd scherm springt automatisch aan als je hem op pakt door zo'n gyrodinges(nieuwe vak term
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 117053 op 08-07-2005 15:20 ]
M'n Pronto 980 was bijna 10 keer zo duur. 1500 euro. Dan is 180,- euro toch een schijntje.pulleke schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 15:43:
De 680 is qua functionaliteit gelijk aan de 885 maar je hebt gelijk.... Hij ziet er ERUG cool uit... Maar toch ff iets te veel euris met die 180,=.... ik bedoel 400 gulden voor een remote gaat me toch net ff te ver...
maar 1500 euro voor een afstandbediening en ze gaan me een witte jas aantrekken (en terecht)..
Je moet het natuurlijk wel een beetje relativeren. Als ik zie dat er in het gemiddelde huishouden al voor meer dan 5000 euro aan audiovisuele apparatuur staat dan moet er 1 afstandbediening om dat alles te bedienen van zo'n 200 euro toch wel af kunnen? En dan is mijn schatting van 5000 euro nog heel voorzichtig. Met een pc een breedbeeld tft en een degelijke hifi installatie zit je daar al gauw ver boven. Dus het is maar net hoe je het bekijkt.pulleke schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 16:26:
Als je een vette bankrekening hebt is alles een schijntje....
maar 1500 euro voor een afstandbediening en ze gaan me een witte jas aantrekken (en terecht)..
€ 200,- wel ja, maar geen € 1500,- dat is echt bezopenAnoniem: 117053 schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 16:49:
[...]
Je moet het natuurlijk wel een beetje relativeren. Als ik zie dat er in het gemiddelde huishouden al voor meer dan 5000 euro aan audiovisuele apparatuur staat dan moet er 1 afstandbediening om dat alles te bedienen van zo'n 200 euro toch wel af kunnen? En dan is mijn schatting van 5000 euro nog heel voorzichtig. Met een pc een breedbeeld tft en een degelijke hifi installatie zit je daar al gauw ver boven. Dus het is maar net hoe je het bekijkt.
OVERLORD_1982 schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 16:51:
[...]
€ 200,- wel ja, maar geen € 1500,- dat is echt bezopen
ach dat is allemaal relatief toch. De een geeft het uit aan z'n postzegelverzameling, de ander aan een gadget.
Ik heb zelf ook nog zo'n touchscreen pronto, deze:
Philips Pronto RU-940

Maar daar zitten gewoon te weinig "harde" knoppen op (alleen volume +/- channel +/- en nog wat) en dat is gewoon vet irritant, want iedere keer als je een handeling wilt uitvoeren, moet je op je schermpje kijken. Daar knapte ik op den duur gewoon op af, hoewel het wel prima afstandsbediening zijn om alles mee te bedienen.
Vervolgens kocht ik een nieuwe receiver, daar zat ook een mooie programmeerbare AB bij.
Deze dus:

Die heb ik tijden met plezier gebruikt, ware het niet dat nu het geheugen vol zit en de AB van mijn Dreambox (Satdoosje) en Beamer er niet meer bij kunnen. Dus nu liggen er weer 3 remotes op mijn tafeltje.
Ik heb dus besloten ook zo'n Harmony aan te schaffen.
Aannames zijn fataal.
Tenzij de waarde van je inboedel nog een paar euris hoger ligtOVERLORD_1982 schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 16:51:
[...]
€ 200,- wel ja, maar geen € 1500,- dat is echt bezopen
Evermedia verkoopt de harmoney's
Anoniem: 114270
Nou, nee. Voor 1500 euro heb je echt een vette barco aan je plafond hangen. En zeg nou zelf, dan kan je toch beter sparen voor een ab van 200 euro en de rest uitgeven aan een pj?laurensl schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 16:54:
[...]
offtopic:
ach dat is allemaal relatief toch. De een geeft het uit aan z'n postzegelverzameling, de ander aan een gadget.
Mwoch, misschien kun je ze alletwee wel kopen.Anoniem: 114270 schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 17:10:
[...]
Nou, nee. Voor 1500 euro heb je echt een vette barco aan je plafond hangen. En zeg nou zelf, dan kan je toch beter sparen voor een ab van 200 euro en de rest uitgeven aan een pj?
Sowieso, jij hebt over prijzen van nu, als je 4-5 jaar geleden keek en je wilde een fatsoenlijke universele remote, kon je gewoon niet om een pronto heen, als je een flinke collectie apparatuur had en je wilde ook echt alle functies op je nieuwe uni-remote hebben.
Nu zijn er gewoon veel meer producten, voor aanzienlijk minder geld, wegens verhoogde AB aantallen en dus ook een veel hogere vraag naar universele producten. (Alle elektronische shit is tenslotte tegenwoordig harstikke goedkoop en overal zit een AB bij.
Aannames zijn fataal.
GaMeOvEr schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 17:24:
[...]
Mwoch, misschien kun je ze alletwee wel kopen.Waar koop jij trouwens een Barco (zelfs een vette
) voor 1500 euro?
Sowieso, jij hebt over prijzen van nu, als je 4-5 jaar geleden keek en je wilde een fatsoenlijke universele remote, kon je gewoon niet om een pronto heen, als je een flinke collectie apparatuur had en je wilde ook echt alle functies op je nieuwe uni-remote hebben.
Nu zijn er gewoon veel meer producten, voor aanzienlijk minder geld, wegens verhoogde AB aantallen en dus ook een veel hogere vraag naar universele producten. (Alle elektronische shit is tenslotte tegenwoordig harstikke goedkoop en overal zit een AB bij.)
Een 701/708 heb je toch wel voor dat geld ? zoniet een 800?
Onzin, heb hier allemaal NAD spul en diezelfde flipje ab en alles werkt naar behoren. Probeer bij het leren van functies de knop op de bron ab lang in te drukken (kan ff duren voordat ie de key pikt).Exirion schreef op maandag 27 juni 2005 @ 21:10:
[...]
Ik heb een Philips RU760 die schitterend is, maar hij stuurt met geen mogelijkheid m'n NAD preamp correct aan.
Ja, dat verhaal ken ik allemaaldelorean7 schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 17:45:
Onzin, heb hier allemaal NAD spul en diezelfde flipje ab en alles werkt naar behoren. Probeer bij het leren van functies de knop op de bron ab lang in te drukken (kan ff duren voordat ie de key pikt).

Anoniem: 114270 schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 17:39:
[...]
offtopic:
Een 701/708 heb je toch wel voor dat geld ? zoniet een 800?
Ja, tweedehandsjes ja.
Aannames zijn fataal.
Anoniem: 39155
wat vindt je inmiddels van de Kameleon6, wil hem ook gaan kopen en ben erg benieuwd of je nu nog steeds enthousiast bent.
er is ook een model wat alleen in de US is te krijgen (of te importeren) de 9660 iemand hier ervaring mee ? hij wordt aangeboden voor dezelfde prijs (ebay/marktplaats) als de Kameleon6 (8206) alleen deze heeft geen hard keys, zoals hierboven al werd vermeld moet je dan waarschijnlijk ook op de display kijken welke toetsen je indrukt, dat lijkt me minder prettig. of denkt iemand hier anders over ??
(Aangezien dat ding zo lang is en ik niet veel tijd had, alleen ff snel wat close-ups geschoten.):

Mini-review:
Pakket:
Leuke verpakking, weinig boeiends. Dik boekje, garantiebewijs etc. Helaas geen batterijen meegeleverd. Minpuntje. Ik heb de versie zonder dockingstation. Mijn 2 GP-oplaadbare batterijen doen het vooralsnog prima.
Uiterlijk/design:
Hij is iets langer als ik had verwacht en dat is soms nog wel wat wennen als ik de teletekstkleur-knoppen nodig heb. Die zitten namelijk helemaal onderaan. Het design vind ik persoonlijk mooier dan het oude type. Het zilver (echt glimmend) bevalt me wel en blauw als oplichtkleur helemaal. De donkere achtergrond maakt het goed leesbaar (de 10-in-1 heeft geloof ik grijs, wat het contrast volgens mij negatief beinvloedt). Hij ligt verder prima in de hand, de onderkant heeft een stroef gedeelte zodat hij niet zomaar wegglijdt. Het drukgedeelte is idd helemaal plat, geen indrukknopjes. Dit is kwestie van wennen en smaak. Ik vind beiden wel ok. Je moet wel naar de ab kijken om de knoppen te vinden, maar na een tijdje is dit in principe gewoon blind te doen. Alleen de volumeknoppen en menuknop in het midden zijn echte drukknopjes die ik eigenlijk wat goedkoop aan vind voelen. Nog een nadeel is dat hij ontzettend snel vlekt. Althans, mijn handen zijn blijkbaar zo vettig dat je dit direct op de ab ziet.

Gebruiksgemak:
Een dik boekje met tig codes om TV, SAT, HIFI Receiver, DVD, CD en VHS om te zetten. De TV en receiver deden het goed. Een paar kleine stappen om een code in te vullen en direct erna testen, een kind kan de was doen. Het spreekt allemaal voor zich.
De code voor SAT (UPC Motorola decoder) werkte helaas niet. Hiervoor heb ik de site geraadpleegd en daar vond ik een goede code. Deze kun je met een nummer invoeren, maar nog wat patseriger is een wav-file af te laten spelen, de ab naast je speaker te leggen en de ab slaat de code zomaar op! Geweldig!
De code voor mijn DVD-recorder stond helaas ook niet op internet, wat alleen nog als oplossing had: De learn-functie.
De knoppen doen het zoals gezegd prima. Als je de ab voor het eerst gebruikt hoef je er alleen overheen te wrijven en dan lichten de knopjes op. Je hoeft niet hard te drukken. Brightness is in te stellen en ook de tijd dat het display fade-out in seconden. Gebruik je de ab niet, dan is het gehele display gewoon zwart.
Levensduur:
Weinig over te zeggen natuurlijk, maar hij voelt stevig aan. Zolang mijn vriendin hem niet laat vallen zal het wel goed komen.
Service:
Via de site (http://www.oneforall-int.com/) zowat alle codes op te halen en mocht er uiteindelijk toch niks bijstaan, kan een emailtje genoeg zijn om een code te krijgen. Hier heb ik nog geen gebruik van gemaakt, maar het feit dat ze dit doen vind ik echt super! Het is notabene 'maar' een ab!
Kortom, ik ben erg blij met deze aankoop. Ik heb er € 84,- voor betaald. Voor mij erg veel geld voor een ab, maar ik vind het zeker het geld waard geweest!
Ik wil er ook wel zo een, maar 'helaas kan de ab van mijn receiver al codes leren, dus een beetje dubbelop. Maar het ziet er wel high-tech uit
Ben namelijk van plan mn KISS player weg te doen en daarvoor mn XBox te gebruiken.
Probleem is nu dat ik de gamepad moet gebruiken en dat vind ik nou echt niet lekker werken.

Misschien in jouw kringen maar niet in de kringen van modaal "gemiddeld" nederland.
Niemand die ik ken heeft maar meer dan 1000 euro aan spul staan... 5000 zit er dus wel erug veel vanf. Ikzelf heb veel geinvesteerd in dat spul (Denon spul enzo)... geen plasma of whatever LCD (daar is het nog te vroeg voor, je betaalt veel te veel voor veel te weinig) en ik kom richting de 3000 denk ik. Dus ik zou m'n visie maar iets bijstellen.
Anoniem: 117053 schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 16:49:
[...]
Je moet het natuurlijk wel een beetje relativeren. Als ik zie dat er in het gemiddelde huishouden al voor meer dan 5000 euro aan audiovisuele apparatuur staat dan moet er 1 afstandbediening om dat alles te bedienen van zo'n 200 euro toch wel af kunnen? En dan is mijn schatting van 5000 euro nog heel voorzichtig. Met een pc een breedbeeld tft en een degelijke hifi installatie zit je daar al gauw ver boven. Dus het is maar net hoe je het bekijkt.
[ Voor 14% gewijzigd door Darth Malak op 11-07-2005 09:10 ]
Anoniem: 145343
Dan kan je de helft sparen of aan een goed doel geven en een andere kopen.
[ Voor 136% gewijzigd door Anoniem: 145343 op 11-07-2005 09:38 ]
Je zal toch de Xbox DVD remote kit moeten aanschaffen, de xbox heeft namelijk standaard geen IR receiver ingebouwd, die krijg je bij de kit dus. Deze kit maakt gebruik van RCA dvd-speler codes, dus je kan zo ongeveer alle universele ab-s gebruiken lijkt me, aangezien RCA een van de meest verkochte merken in de US is. De Pioneer ab-s die bij mijn versterkers (een 711 en 915) geleverd werden kunnen het prima (pre-programmed zelfs).seninha schreef op maandag 11 juli 2005 @ 08:51:
Wat ik me afvraagKan een van deze remotes ook met de XBOX omgaan
Ben namelijk van plan mn KISS player weg te doen en daarvoor mn XBox te gebruiken.
Probleem is nu dat ik de gamepad moet gebruiken en dat vind ik nou echt niet lekker werken.
[ Voor 3% gewijzigd door Schweino op 11-07-2005 09:40 ]
Ik heb de Kameleon 6 in 1 en een Xbox en de xbox (microsoft) codec staat er gewoon in. Gewoon ff die specifieke code invullen en hij werkt volledig met je xbox.seninha schreef op maandag 11 juli 2005 @ 08:51:
Wat ik me afvraagKan een van deze remotes ook met de XBOX omgaan
Hij had het ook over het gemiddelde. Ik heb minstens 5000 euro aan zut staan hier en mijn vader ook nog eens 3000~4000, dus bij ons gezin al zeg 8000 euro. Trekt het gemiddelde wel wat omhoog hepulleke schreef op maandag 11 juli 2005 @ 09:09:
Gemiddeld huishouden, 5000 euro aan audio/visio apparatuur???Vergeet het!!!
Misschien in jouw kringen maar niet in de kringen van modaal "gemiddeld" nederland.
Niemand die ik ken heeft maar meer dan 1000 euro aan spul staan... 5000 zit er dus wel erug veel vanf. Ikzelf heb veel geinvesteerd in dat spul (Denon spul enzo)... geen plasma of whatever LCD (daar is het nog te vroeg voor, je betaalt veel te veel voor veel te weinig) en ik kom richting de 3000 denk ik. Dus ik zou m'n visie maar iets bijstellen.
[...]
Daarom zei ik onzin, wat overigens alleen aanmoedigend bedoeld is hoor. No pun intended. Ik had beschreven probleem eerst ook - steeds moeten in drukken om volume hoger te krijgen. Dat probleem uit zich overigens ook in andere knoppen en wel door een bepaald commando twee keer te versturen bij het eenmalig indrukken van een knop. Erg lastig.Exirion schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 18:43:
[...]
Ja, dat verhaal ken ik allemaalHet is geen onzin: dat ingedrukt houden werkt opzich redelijk, maar volume up en down is met geen mogelijkheid te doen. Volumeknop ingedrukt houden (van de RU760 na inprogrammeren dus) resulteert in 1dB up of down, maar verder niks. Volume op deze manier regelen is dus een RSI-verwekkende aangelegenheid omdat je bij elke dB-stap de knop weer los moet laten en opnieuw indrukken. Iemand met een Rotel amp heeft dezelfde ervaring.
Inmiddels werkt mijn flipje AB net zo goed (zo niet beter) als de originele NAD AB, de truuk daarvoor heb ik je al beschreven - learn, NAD AB volume knop net zolang laten sturen (ingedrukt houden) totdat flipje AB roept dat ie het begrepen heeft (das twee keer knipperen). Dit kan van 5-10s kosten voordat hij hem pakt.
Succes!
En zoals ik al zei werkt die truc bij mij dus nietdelorean7 schreef op maandag 11 juli 2005 @ 09:54:
Inmiddels werkt mijn flipje AB net zo goed (zo niet beter) als de originele NAD AB, de truuk daarvoor heb ik je al beschreven - learn, NAD AB volume knop net zolang laten sturen (ingedrukt houden) totdat flipje AB roept dat ie het begrepen heeft (das twee keer knipperen). Dit kan van 5-10s kosten voordat hij hem pakt.
Succes!
Ik druk die knoppen idd net zo lang in totdat ie zegt dat ie 'm begrepen heeft, met het eerder beschreven resultaat als gevolg. Het gaat om een NAD T163 preamp/processor.
Ik heb een C272 en een T752. El weird shit aangezien al die componenten vrij modern te noemen zijn. Hij werkt ook prima op mijn T562 DVD speler.Exirion schreef op maandag 11 juli 2005 @ 10:34:
[...]
En zoals ik al zei werkt die truc bij mij dus niet
Ik druk die knoppen idd net zo lang in totdat ie zegt dat ie 'm begrepen heeft, met het eerder beschreven resultaat als gevolg. Het gaat om een NAD T163 preamp/processor.
Bij m'n T533 DVD-speler werkt ie inderdaad wel ok. Maar het laat zich wel technisch verklaren: NAD gebruikt bij sommige componenten een IR-frequentie die buiten het bereik van de Philips ligt. Rotel blijkbaar ook, en ik geloof dat B&O ook nog wel eens afwijkende frequenties gebruikt.delorean7 schreef op maandag 11 juli 2005 @ 11:03:
Hij werkt ook prima op mijn T562 DVD speler.
Sla de eerste de beste knaken gids open (neckermann/wehkamp whatever) kies een tv uit een gewone breedbeeld een degelijk doch normaal hifi setje en een midrange pctje met randapparatuur. En dag 5000 europulleke schreef op maandag 11 juli 2005 @ 09:09:
Gemiddeld huishouden, 5000 euro aan audio/visio apparatuur???Vergeet het!!!
[...]
maar een "normaal" hifi setje kost je echt niet meer dan 1000,=... vraag me niet wat ik vind van een setje van die prijs maar dat is iets anders...
Maar nog steeds: om nu net zoveel voor een remote uit te geven als een PC??
Wat je met je laatste opmerking bedoelt, begrijp ik niet helemaal maar ja...
oh sorry.. verkeerde reply op de verkeerde post... je zei al hetzelfde!
Schweino schreef op maandag 11 juli 2005 @ 09:39:
[...]
Je zal toch de Xbox DVD remote kit moeten aanschaffen, de xbox heeft namelijk standaard geen IR receiver ingebouwd, die krijg je bij de kit dus. Deze kit maakt gebruik van RCA dvd-speler codes, dus je kan zo ongeveer alle universele ab-s gebruiken lijkt me, aangezien RCA een van de meest verkochte merken in de US is. De Pioneer ab-s die bij mijn versterkers (een 711 en 915) geleverd werden kunnen het prima (pre-programmed zelfs).
[ Voor 6% gewijzigd door Darth Malak op 11-07-2005 13:25 ]
- zoiets koop je niet bij de neckermann ofzo, te duurAnoniem: 117053 schreef op maandag 11 juli 2005 @ 12:37:
[...]
Sla de eerste de beste knaken gids open (neckermann/wehkamp whatever) kies een tv uit een gewone breedbeeld een degelijk doch normaal hifi setje en een midrange pctje met randapparatuur. En dag 5000 euroMisschien wil je jezelf tot modaal reken terwijl je het zelf echter niet bent.
- overgrote meerderheid van nederland heeft geen breedbeeld tv, en al helemaal geen tv van >1000 euro
- meerderheid nederland heeft geen vette hifi, hooguit de goedkope 5.1 shit van rond de 300 euro
- pc's vallen niet onder audio video, maar zelfs dan kom ik nog niet eens aan de 5000 euro
Natuurlijk ligt de gemiddelde waarde wel wat hoger onder de mensen die behoefte hebben aan een multi-functie AB. (ik moet er ook maar eens een hebben om mijn AB van m'n tv, digiTV-decoder, audio-decoder, speakers, dvd-speler en SCART-schakelbox te kunnen vervangen)
Anoniem: 66668
- ik ook RSI kreeg van de volume instellen op mijn yamaha reciever (100 stappen)
- hij zo zwaar was dat je hem niet met een hand kon bedienen
- ik niet blind er mee kon werken, je moet dus zga altijd naar dat ding kijken
- hij lang niet alle fucties van mijn toenmalige philips TV kon overnemen
- het programmeren van sommige zaken toch minder logisch wordt als dat het met een normale afstandsbediening wordt.
nou gebruik ik gewoon de standaard afstandsbediening van mijn reciever voor het audio en DVD gedeelte (ook Yamaha DVD speler) en af en toe gebruik ik hem voor de TV, maar meestal pak ik daar toch gewoon de Loewe afstandsbediening voor, wat ik overigens een heerlijk in de hand liggend apparaat vind. rond aan de onderkant, en een beetje gewichtig. verder ken je omdat er niet zoveel knoppen op zitten de knoppen binnen no time blind uit je hoofd, en dat gaat toch het makkelijkst.
ik vind het dan ook echt knap van Loewe dat ze de bediening zo giga simpel hebben, terwijl je toch een heleboel functies onder de duim hebt!
300 euro is veel, als ik het me goed herriner was het gemiddelde in 2000/2001 nog geen 500 gulden.Digital-DNA schreef op maandag 11 juli 2005 @ 13:27:
- meerderheid nederland heeft geen vette hifi, hooguit de goedkope 5.1 shit van rond de 300 euro
Geen commentaar.

Een pc valt ook onder media. De nieuwe mediacenters al helemaal. Om het maar niet te hebben over de hele rits afstandbedieningen die er standaard bij zaten.pulleke schreef op maandag 11 juli 2005 @ 13:23:
Ah... ik wist niet dat je een pc er ook bij rekende.... die bestaat in mijn ogen nog steeds niet tot een standaard audio/video opstelling.. Maar nogal logisch.. als een PC erbij komt kun je het helemaal zo duur maken als je wilt...
maar een "normaal" hifi setje kost je echt niet meer dan 1000,=... vraag me niet wat ik vind van een setje van die prijs maar dat is iets anders...
Maar nog steeds: om nu net zoveel voor een remote uit te geven als een PC??
Wat je met je laatste opmerking bedoelt, begrijp ik niet helemaal maar ja...
-van de geluidskaart
-van de dts decoder
-mediacenter remote
-van mijn videokaart
Misschien is iedereen die ik ken ook wel wat bevoorrecht. Ik ken niemand die voor minder dan 5000 euro aan apparatuur heeft staan. Ik heb de Correct als referentie gebruikt niet helemaal juist merk ik. Ik heb bij de Correct geen tv gezien voor onder de 1000 euro. Ik wist ook niet dat er nog crt tv's verkocht werden, laat staan een niet breedbeeld tv. En om nou te zeggen dat de Correct een high-end winkel is.

Als je in kringen verkeert waar het heel normaal is om bergen geld uit te geven is het fijn voor andere mensen als je met beide beentjes op de grond blijft staan en je realiseert dat je ver boven het gemiddelde zit, zonder te willen beweren dat een remote control van 200 euro een koopje is omdat jij er eentje van 1500 hebt.Anoniem: 117053 schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 13:56:
Misschien is iedereen die ik ken ook wel wat bevoorrecht. Ik ken niemand die voor minder dan 5000 euro aan apparatuur heeft staan.

Hoe lang is het geleden dat je in een audio/video zaak geweest bent?
Correct? Ken ik niet.... of is dat zo'n megapool zaak... Inderdaad VERRE van high end maar wel de winkel voor de gemiddelde nederlander waar je het eerst over had.
Jij bent niet gek als je die 1500 euro afstandsbediening koopt, je hebt kennelijk het geld ervoor over. Ik zou wel gek zijn en met mij denk ik heel veel mensen.
Ik steek dat geld liever in een goeie center... (en ja, ik weet het, er zijn centers die meer dan dat kosten!
Anoniem: 117053 schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 13:56:
[...]
Een pc valt ook onder media. De nieuwe mediacenters al helemaal. Om het maar niet te hebben over de hele rits afstandbedieningen die er standaard bij zaten.
-van de geluidskaart
-van de dts decoder
-mediacenter remote
-van mijn videokaart
Misschien is iedereen die ik ken ook wel wat bevoorrecht. Ik ken niemand die voor minder dan 5000 euro aan apparatuur heeft staan. Ik heb de Correct als referentie gebruikt niet helemaal juist merk ik. Ik heb bij de Correct geen tv gezien voor onder de 1000 euro. Ik wist ook niet dat er nog crt tv's verkocht werden, laat staan een niet breedbeeld tv. En om nou te zeggen dat de Correct een high-end winkel is.Bij deze mijn verontschuldigingen
Ik kan er niet tegen als iemand zegt dat ik gek of ziek ben omdat ik een bepaald item aanschaf. Meeste mensen zouden in mijn schoenen toch hetzelfde doen.
Volgens mij kijk je er gewoon niet naarAnoniem: 117053 schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 13:56:
Ik heb bij de Correct geen tv gezien voor onder de 1000 euro. Ik wist ook niet dat er nog crt tv's verkocht werden, laat staan een niet breedbeeld tv.
Ben laatst nog bij de correct geweest. De hele tv verdieping hing vol met tft en plasma. €100 voor een tv? Voor 100 euro heb ik net een halve week te eten.KILLorBE schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 15:24:
[...]
Volgens mij kijk je er gewoon niet naar, ze hebben al een TV voor €100, maar ook een Sony KEP-61 MRX 1 PB/ACC voor bijna €22000.
gast:Anoniem: 117053 schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 11:30:
[...]
Ben laatst nog bij de correct geweest. De hele tv verdieping hing vol met tft en plasma. €100 voor een tv? Voor 100 euro heb ik net een halve week te eten.
Aristona
37 TA 1437 TXT(=PHILIPS) 99,95
Moet je ook geen kaviaar bij je eitje eten iedere ochtendAnoniem: 117053 schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 11:30:
[...]
Ben laatst nog bij de correct geweest. De hele tv verdieping hing vol met tft en plasma. €100 voor een tv? Voor 100 euro heb ik net een halve week te eten.
Idd, ik vind dat sommigen hier denken dat elk huishouden voor x-duizend € aan audio-apapratuur heeft staan. Ik denk dat dat percentage in Nederland kleiner is dan 10%.Schweino schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 12:25:
Moet je ook geen kaviaar bij je eitje eten iedere ochtend
Ik heb zelf een leuke 82cm Sony breedbeeld (32FX68), 7.1 receiver van Sony (STR-DB795QS) + bijbehorende 6.1 speakerset van Sony, DVD-recorder, XboX etc. maar als ik alles optel ben ik nog geen € 1500,- kwijt! Toch vinden vrienden van me dat mijn set behoorlijk aso is (Vind ik zelf helemaal niet en is ook niet zo). Dwz, dat mijn vrienden een goedkopere set hebben staan. Ik vraag me dan echt af in welke wereld sommigen hier leven.
Ik heb een sony STR-DE695 reciever destijds 499 eurie
DVD sony 120 eur
MD/CD speler 200 eur
Speakers JBL 5.1 set 499 eur
TV aristona 300 gulden
Totaal +/- 1300
En mensen vinden dat ik een aso set heb.
Ik koop dus geen AB van 1500 eurie max 100 wil ik uitgeven.
PS Ga je de hele week uit eten ofzo. Ik eet bijna alleen biefstuk van de keurslager (Ik lust bijna niks anders) en ik kom niet aan 100 eurie per persoon per week
[ Voor 36% gewijzigd door leonbong op 14-07-2005 14:32 ]
Ja, echt geweldig die Pioneer remotes.Schweino schreef op maandag 11 juli 2005 @ 09:39:
[...]
Je zal toch de Xbox DVD remote kit moeten aanschaffen, de xbox heeft namelijk standaard geen IR receiver ingebouwd, die krijg je bij de kit dus. Deze kit maakt gebruik van RCA dvd-speler codes, dus je kan zo ongeveer alle universele ab-s gebruiken lijkt me, aangezien RCA een van de meest verkochte merken in de US is. De Pioneer ab-s die bij mijn versterkers (een 711 en 915) geleverd werden kunnen het prima (pre-programmed zelfs).
Ik heb nu ook net een Pioneer vsx-915 reciever gekocht met de Learning remote xxd3084 erbij
Kan nu mn tv, reciever en xbox besturen met 1 ab. Alleen wist de ab de xbox 'display' knop niet dus die heb ik hem ff geleerd met de xbox ab.
Werkt echt geweldig
Dit is hem maar er staat 3083 op ipv 3084

[ Voor 11% gewijzigd door ZiegoM op 14-07-2005 14:22 ]
\_Specs_/
Een geweldig apparaat.... (beter dan een dure sony die een maat van mij heeft)
Touchscreen met zelf te kiezen layout (2*8 layouts samen te stellen !)
Je kunt op tijdklok in-uitschakelen, macro's maken en op tijdklok activeren. een sluimertijd (ook voor macros') groepen zenders onder thema's plaatsen. (zoals sport, education, news)
Twee jaar geleden al gekocht voor 59 euro... ik denk dat het nu goedkoper moet kunnen maar nu snel ff wat gevonden voor iets meer dan dat....
Het apparaat werkt na twee jaar nog perfect en heb pas recent de batterijen moeten vervangen !!!

[ Voor 16% gewijzigd door Ejorne op 14-07-2005 14:35 ]
Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...
Ziet er wel erg gelikt uit trouwens... zeker voor dat bedrag...
Voor de meest gebruikte functies zijn ook de normale knoppen onder het display.pulleke schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 15:18:
Voor mij geen touchscreen abs.... geen zin om contunue op mijn scherm te moeten kijken... Ik wil 80% van de meest gebruikte toetsen blindelings kunnen vinden anders hoeft de ab voor mij niet.
Ziet er wel erg gelikt uit trouwens... zeker voor dat bedrag...
De functie van deze knoppen veranderen mee wanneer je een andere "instelling" kiest.
De 8 knopjes helemaal onderin zijn om je afstandbediening in een andere instelling te zetten.
Per instelling kun je twee verschillende tochscreen layouts samenstellen. Ze adverteren met 16-in1 afstandbediening maar eigenlijk is het dus een 8-in-1 afstandbediening. Dit omdat de normale knoppen niet tweemaal onder elke instelling instelbaar zijn...
Maar ook de touchscreen kan ik blindelings bedienen hoor.... dat heb je je zo aangeleerd...
Als je niet uitkomt met de normale knoppen voor de meestgebruikte functies (wat me erg sterk lijkt) kun je ook in de hoeken van de tochscreen de overige veel gebruikte functies plakken... da's helemaal makkelijk aan te wennen...
Als je op het plaatje klikt dan kom je op een website daar kost ie 69 euro.Anoniem: 24317 schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 15:22:
Waar is bovenstaande te koop dan?
(waar ik hem gekocht heb twee jaar geleden is bij een thuis-computerverkoper uit soest welke inmiddels verhuisd of falliet is...)
Hoe heb jij je xbox er in geknald? Als een RCA DVD speler preset of staat de xbox er zelf ook in?ZiegoM schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 14:17:
[...]
Ik heb nu ook net een Pioneer vsx-915 reciever gekocht met de Learning remote xxd3084 erbij
Kan nu mn tv, reciever en xbox besturen met 1 ab. Alleen wist de ab de xbox 'display' knop niet dus die heb ik hem ff geleerd met de xbox ab.
Ik heb hem op de DVR/VCR knop gezet, en dan in het menu bij Microsoft de enige optie gekozen: 'dvd0xx' of iets dergelijks. Dan kan je bijna alles al doen in XBMC. Alleen de 'back' en 'display' knop heb ik nog even toegwezen dmv Learn.Schweino schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 17:23:
[...]
Hoe heb jij je xbox er in geknald? Als een RCA DVD speler preset of staat de xbox er zelf ook in?
\_Specs_/
[ Voor 31% gewijzigd door Schweino op 14-07-2005 20:17 ]

De SBCRU885
Een vereiste is dat hij goed mijn sony reciever STR-DE695 moet kunnen bedienen en mijn hauppauge ab simuleren.
Ik heb dezelfde (ook van de 915 receiver), maar ik ben er niet echt gelukkig mee. Bij mij weigert 'ie een aantal remotes te leren, o.a. de TV (Mycom) en de bediening van de Casema TVD decoder. Die laatste is een Panasonic, dus toch niet echt een vaag merk. Beiden geven alleen maar 'error' in de leer modus. Die ervaring maakt me eerlijk gezegd ook wat huiverig een andere universele remote aan te schaffen...
De afstandsbediening van de Leadtek TV kaart slikt 'ie ook niet, net als de Aristona. De Shuttle remote en de antieke Sharp VCR remote doet 'ie wel, dus stuk is 'ie denk ik niet.
[ Voor 17% gewijzigd door ijdod op 17-07-2005 11:41 ]
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Nou ik heb de philips gekocht is echt een top ding. De codes zijn alleen niet helemaal bij de tijd maar het geheugen om toetsen te leren is wel erg groot dus het is geen probleem.
Daarnaast alleen de meest voorkomende toetsen zijn als toets uitgevoerd de overige bijzondere functies kan je zelf toevoegen op het display met een duidelijke naam.
PS Hij onderstuent ook RF signalen wat het dus ook mogelijk maakt om bijvoorbeeld X10 apparatuur te bedienen.
[ Voor 12% gewijzigd door leonbong op 17-07-2005 14:00 ]
Misschien heeft het te maken met het bereik waarin de ab kan leren...ijdod schreef op zondag 17 juli 2005 @ 11:37:
[...]
Bij mij weigert 'ie een aantal remotes te leren...
Ik heb een src-9310, zie enkele posts hierboven en die zit in het volgende bereik:
Misschien dat je de gegevens van jou ab's kunt vinden en dat het probleem daarin zit?Leer frequentie 10kHz-125kHz, 455kHz & pulseup t/m 256 bits lang.
ik heb trouwens nog geen apparaat gehad die niet werkte op de src-9310, alleen wel een klein 'bugje' tussen een sony tv en een philips dvd. Soms bij het bedienen van de menuknoppen van de dvd, springt mijn tv ineens op een andere zender. MAAR !!! ik heb dat ook wel eens gehad met de orginele ab van philips, maar wel (volgens mij aantoonbaar of anders puur toevallig) ietsje minder vaak
Anoniem: 151018
http://www.oneforall-int....products/urc/URC-8206.htm
Ook las ik ergens dat je zelfs het bestand voor de Xbox kunt downloaden. Ik heb gezocht op de site maar niet gevonden. Wie weet waar ik dat kan vinden?

Je zou even een mailtje kunnen sturen, dan kun je wellicht een setup-code voor de Xbox krijgen.
Anoniem: 107284
1. De Philips iPronto. Een geweldig apparaat (alleen: niet lekker handzaam en de prijs is nogal overtrokken, zeker gezien de mainstream van hun clientele).
2. Nevo SL (zie www.transtec.nl). Het ziet er zeer gelikt uit. Ook erg handig zijn die extra NevoLink's om de signalen door te sluizen naar andere kamers!
Daarom mijn vragen:
wie heeft er al ervaring mee (goed/slecht) en wat moet deze gadgets (Nevo SL en NevoLink) kosten? Op de site van Transtec staat bij vele producten een prijslijst,behalve voor de Nevo... erg handig (NOT)
Aannames zijn fataal.
Ik heb eens gekeken naar de mogelijkheden van dit beestje, maar er kleven toch iets teveel nadelen aan imo. De knopjes zijn lastig blind te gebruiken, het instellen van apparatuur lijkt me lastig, met die codes. En dat upgraden lijkt me ook al geen pretje. Ik ga toch voor de Harmony 885 Die database word door de huidige users uitgebreid. Als er iemand voor jou dat apparaat heeft geleerd, stuurt ie dat online door, zodat anderen er weer plezier van hebben.Anoniem: 151018 schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 09:55:
Wie weet of je met deze ook je digitale decoder en DVD Reciever kunt instellen?
http://www.oneforall-int....products/urc/URC-8206.htm
Ook las ik ergens dat je zelfs het bestand voor de Xbox kunt downloaden. Ik heb gezocht op de site maar niet gevonden. Wie weet waar ik dat kan vinden?
[afbeelding]
[ Voor 14% gewijzigd door MrJT op 03-08-2005 17:20 ]
Google leert me dat ie in Duitsland voor 995 euro te krijgen is.Anoniem: 107284 schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 17:05:
2. Nevo SL (zie www.transtec.nl). Het ziet er zeer gelikt uit. Ook erg handig zijn die extra NevoLink's om de signalen door te sluizen naar andere kamers!
Daarom mijn vragen:
wie heeft er al ervaring mee (goed/slecht) en wat moet deze gadgets (Nevo SL en NevoLink) kosten? Op de site van Transtec staat bij vele producten een prijslijst,behalve voor de Nevo... erg handig (NOT)
Het idee van het apparaat is erg leuk, maar in de praktijk is het net niks. Als je slechts een standaard merk tv, DVD speler en stereo hebt kun je goed uit de voeten, maar als het iets complexer wordt is ie in feite niet flexibel genoeg.
Ik heb thuis een tv, 5.1 receiver, DVD speler, stereo, MP3 topbox. Dat zijn dus 5 apparaten.
De tv en DVD speler zijn geen enkel probleem, maar de stereo, 5.1 receiver en MP3 topbox zijn dat gewoon wel. Die bevatten namelijk teveel (non-standaard) functies om duidelijk onder te brengen op de Kameleon.
Zo ontbreken bijv. functieknoppen voor bass en treble. Of wat te denken van een "Source" knop, zodat je kan wisselen tussen de verschillende inputs op je receiver. Misschien is het wat zeikerig, maar het zijn toch knoppen die op 90% van de audioapparaten wel voorkomen en niet voorkomen op de Kameleon.
In feit is het geen probleem omdat je een aantal vrije knoppen hebt (A,B,C) maar daar wordt de bediening niet handiger op.
Verder heb je een beetje het probleem dat je weliswaar 6 apparaat-modi hebt, maar dat elk van die modi een vaste (en vaak beperkte) knoppen layout heeft. Die layout kun je wel weer overnemen van 1 modus naar een ander, maar handig vind ik dat wederom niet.
Ik had het apparaat veel flexibeler voorgesteld dan dat het is.
Mijn opinie: een leuk apparaat voor als je een aantal standaard dingen hebt staan, maar anders niet.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Een tientje meer? Ik zie deze niet voor onder de 150, terwijl de kameleon 6-1 voor 85 te vinden is? Ik twijfel enorm, ik vind 150/160 euro voor een AB wel veel geld. Maar als 'ie echt zoveel beter is dan de kameleon, sjah heb je dan nog keus eigenlijk?
Een hele zooooi
Je kan ook voor een goedkoper type harmony gaan. Nu is die met kleurenscherm wel lijp
Anoniem: 107284
Voor een 'beetje' meer kan ik net zo goed voor de iPronto gaanExirion schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 17:33:
[...]
Google leert me dat ie in Duitsland voor 995 euro te krijgen is.
Hij geeft bij het leren bij mij ook wel eens error of hij zegt dat hij het heeft geleerd, maar het werkt nog niet. Gewoon nog een keer proberen. Bovendien werkt het meerdere keren achter elkaar indrukken van de te leren knop (in een redelijk snel tempo) ook beter. Dan pakt hij hem eerder.ijdod schreef op zondag 17 juli 2005 @ 11:37:
[...]
Ik heb dezelfde (ook van de 915 receiver), maar ik ben er niet echt gelukkig mee. Bij mij weigert 'ie een aantal remotes te leren, o.a. de TV (Mycom) en de bediening van de Casema TVD decoder. Die laatste is een Panasonic, dus toch niet echt een vaag merk. Beiden geven alleen maar 'error' in de leer modus. Die ervaring maakt me eerlijk gezegd ook wat huiverig een andere universele remote aan te schaffen...
De afstandsbediening van de Leadtek TV kaart slikt 'ie ook niet, net als de Aristona. De Shuttle remote en de antieke Sharp VCR remote doet 'ie wel, dus stuk is 'ie denk ik niet.
\_Specs_/