Universele afstandsbediening

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 52.776 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51957

Alternate 69 euro , ik wordt gek van 4 afstandbedieningen op de tafel :)
Toch maar ff halen van de week !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:35

TheVMaster

Moderator WOS
Anoniem: 81048 schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 11:50:
Iemand een idee hoe duur de Harmony 525 is bij de media markt kan ik na me werk even omrijden om hem te halen (mits niet veel duurder dan in online shops)
Bij NORROD kost de 525 maar 62,50 :) enneh..niet iedere MM heeft hem he. Die in Zwolle verkoopt ze niet.. :(

[ Voor 11% gewijzigd door TheVMaster op 24-02-2006 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:01
Heb hem (de Harmony 525) van de week hier http://www.mnm-computers.nl/ incl verzendkosten voor 56,90 gekocht. Werkt op zich goed maar heb er wel een probleem mee.

Werk met de panasonic van tvhome en philips tft. Normaal schakelt de panasonic zelf via de scart naar ext2. Via de 525 schakelt hij dus constant naar ext3 of zelfs nog een verder. Kan daar helaas geen oplossing voor vinden. Iemand anders misschien wel????

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-07 23:35

Smarron

The bend

bing69 schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 17:10:
Heb hem (de Harmony 525) van de week hier http://www.mnm-computers.nl/ incl verzendkosten voor 56,90 gekocht. Werkt op zich goed maar heb er wel een probleem mee.
Dat is echt cheap. Ik overweeg toch sterk om hem ook aan te schaffen!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:01

Werk met de panasonic van tvhome en philips tft. Normaal schakelt de panasonic zelf via de scart naar ext2. Via de 525 schakelt hij dus constant naar ext3 of zelfs nog een verder. Kan daar helaas geen oplossing voor vinden. Iemand anders misschien wel????
Nu uren gep**l ben ik er uit. Van alles geprobeerd maar eigenwijs bleef de harmony na het op starten van de tv en het digitale tv kastje naar ext3 (of hoger) zappen ipv ext2
De oplossing lag in de help op de harmony en deze een keer of drie helemaal doorlopen. Hierna schakeld hij niet meer automatisch door naar ext3 of anders.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51957

Inmiddels daar ook besteld , ben benieuwd wanneer hij ariveert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-07 15:10

PnD

like in Pinda ^_^

Kan iemand me uit de brand helpen en vertellen hoe je ook alweer toetsen kan leren met de Medion MD80383 universele afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Laatst online: 27-06 10:49
Code(s) gezocht voor JVC receivers ism Tevion MD6461 AB.

JVC staat niet in de handleiding en automatisch zoeken helpt ook niet in mijn geval, op gegeven moment reageert ie wel maar alleen onzinnige dingen zoals vooruit achteruit en 1 / 0 maar volume en aan/uit etc werkt allemaal niet.

Receiver: JVC RX-616RBK

Met google kom ik ook geen stap verder, het zal wel niet mogenlijk zijn maar ik vraag het toch even voor de zekerheid.
PnD schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 20:15:
Kan iemand me uit de brand helpen en vertellen hoe je ook alweer toetsen kan leren met de Medion MD80383 universele afstandsbediening.
In mijn geval setup ingedrukt houden totdat 1 v/d 8 lampjes (welke geselecteerd is) gaat knipperen, vervolgens kies je bv TV of AUX (wat je wil programmeren) en klik je op CHAN + gebeurt er niks gedurende 1 a 2 seconden druk je weer op CHAN + totdat het TV of AUX lampje (welke geselecteerd is)uit gaat, druk op OK en het is vastgelegd.

http://download2.medion.de/downloads/anleitungen/80383md.pdf
Automatischer Suchlauf
Wenn Ihr Gerät nicht auf die Fernbedienung anspricht, obwohl Sie alle
für Ihren Gerätetyp und die entsprechende Marke aufgeführten Co-
des ausprobiert haben, versuchen Sie es mit dem automatischen
Suchlauf. Hierdurch können Sie auch solche Codes solcher Marken
finden, die in der Geräte-Codeliste nicht aufgeführt sind.
1.Schalten Sie das betreffende Gerät manuell ein.
2.Halten Sie die Taste S (SETUP) für ca. 3 Sekunden gedrückt, bis
die Hintergrundbeleuchtung der Quellentaste nach kurzem Blin-
ken dauerhaft aufleuchtet. (Bei kurzer Betätigung der SETUP-
Taste aktivieren Sie die SHIFT-Funktion.)
3.Drücken Sie die gewünschte Quellentaste (TV, VCR, DVD, CD,
CBL, ASAT, DSAT, AUX) kurz.
4.Richten Sie die Fernbedienung auf das Gerät und drücken Sie
einmal kurz die Taste PROG+ oder PROG–.
Hat das Gerät keine Programm-Funktion, drücken Sie statt
PROG+/PROG– die Taste PLAY (vgl. S. 8, Punkt 4) oder .
Die Fernbedienung startet nach 6 Sekunden die Code-Suche und
sendet im Sekundentakt (siehe auch nächsten Abschnitt) nach-
einander alle Codes. Bei jedem Senden leuchtet die Quellentaste
auf.
5.Sobald das Gerät auf die Fernbedienung reagiert, drücken Sie
OK mit dem Joystick. – Haben Sie es verpasst, rechtzeitig OK zu

[ Voor 83% gewijzigd door Sunrise op 10-03-2006 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Krijg het nog niet voor elkaar :(
Weet dat het een combinatie van de S(etup) toest en de Learn toets is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Ik heb een andere maar misschien werkt het wel.

1) Setup toets ongeveer 3 seconden ingedrukt houden (Modus toets moet even knipperen en daarna blijven branden).
2) Setup toets loslaten.
3) Even op de gewenste Modus toets drukken (TV, VCR, DVD, CD...etc).
4) Druk op de Learn toets.
5) Druk op de toets waaraan de functie moet worden toegewezen (Modus toets blijft branden).
6) Houd op de 'originele' AB de toets zolang ingedrukt totdat de Modus toets 1 keer uitgaat.
7) Herhaal stap 5 en 6 tot alle gewenste functies zijn opgeslagen.
8) Beeindig het programmeren door op de Setup toets te drukken.

* KILLorBE was net wakker en ziet nu pas dat FunkySmell het in het Duits heeft gepost 8)7 :Z

**EDIT** Misschien moet je de AB's iets dichter of verder van elkaar leggen.

[ Voor 17% gewijzigd door KILLorBE op 11-03-2006 16:13 . Reden: Ik was nog aan 't slapen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Ja dat is hem! veeel dank :D
Het lukte me gister al maar was meer perongeluk weet niet wat ik deed :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-07 08:34

WhiteDog

met zwarte hond

Nog mensen die een Pronto hebben hier :?
Blijft voor mij toch de ultieme remote :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

KILLorBE schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 10:35:
Ik heb een andere maar misschien werkt het wel.

1) Setup toets ongeveer 3 seconden ingedrukt houden (Modus toets moet even knipperen en daarna blijven branden).
2) Setup toets loslaten.
3) Even op de gewenste Modus toets drukken (TV, VCR, DVD, CD...etc).
4) Druk op de Learn toets.
5) Druk op de toets waaraan de functie moet worden toegewezen (Modus toets blijft branden).
6) Houd op de 'originele' AB de toets zolang ingedrukt totdat de Modus toets 1 keer uitgaat.
7) Herhaal stap 5 en 6 tot alle gewenste functies zijn opgeslagen.
8) Beeindig het programmeren door op de Setup toets te drukken.

* KILLorBE was net wakker en ziet nu pas dat FunkySmell het in het Duits heeft gepost 8)7 :Z

**EDIT** Misschien moet je de AB's iets dichter of verder van elkaar leggen.
Ik dacht toch dat dit de manier was, maar ik krijg het nog steeds niet voor elkaar :|
Heb verschillende afstandsbedieningen geprobeerd, dus daar ligt het niet aan

T/m stap 5 lijkt het goed te gaan, dan druk ik de knop op de originele ab in en gaat de medion eerst aan en dan uit en daarna heel snel knipperen, dan krijgt ie het signaal binnen..
Vervolgens op S en dan is de ab weer normaal bruikbaar, maar doet de geprogrammeerde knop het niet :(

[ Voor 13% gewijzigd door PnD op 18-03-2006 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KILLorBE
Misschien moet je de toetsen wat sneller achter elkaar indrukken?

**EDIT** In stap 5 moet je de toets wel ingedrukt houden volgens mij.

**EDIT2** Misschien is er geen ruimte meer en moet je de boel wissen.

**EDIT3** Alle codes bij een toestelkeuzetoets wissen (Die met de leerfunctie geprogrammeerd zijn):
1) Setup toets 3 sec. inhouden.
2) Setup toets loslaten.
3) Even de gewenste Modus toets indrukken.
4) 2x op de Learn toets drukken.
5) Op de Setup toets drukken.

ALLE codes wissen (Die met de leerfunctie geprogrammeerd zijn):
Zelfde als hierboven maar stap 3 overslaan.

[ Voor 105% gewijzigd door KILLorBE op 18-03-2006 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Zal stap 5 zo proberen en vol lijkt me sterk,want ik heb alleen tv bijna alle knoppen met code nr goed geprogrammeerd en een paar knopjes van mijn receiver..
Wil hem voor de zekerheid zo wel ff resetten, al weet ik niet hoe dat gaat :p

edit: Het wil me nog niet lukken :(
Enig idee hoe hij gereset kan worden?

Ik ben trouwens dus de handleiding kwijt, dat ik hier al die lastige vragen stel..
Medion stuurt geen nieuwe op :(

[ Voor 30% gewijzigd door PnD op 18-03-2006 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KILLorBE
PnD schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 09:12:
dan druk ik de knop op de originele ab in en gaat de medion eerst aan en dan uit en daarna heel snel knipperen, dan krijgt ie het signaal binnen..
Als de Modus toets ~3 sec. knippert is het geheugen vol (Zou kunnen dat ie dat ook doet als het geheugen kapot is).

Je kunt de Learn, Setup, All Off, Macro, Showview en alle Modus toetsen niet programmeren.
PnD schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 09:23:
Enig idee hoe hij gereset kan worden?
Zie mijn vorige post.
PnD schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 09:23:
Ik ben trouwens dus de handleiding kwijt, dat ik hier al die lastige vragen stel..
FunkySmell heeft een link gepost van de Duitse handleiding, Ik kan mijn handleiding van een MD41169 wel ff scannen/kopieren (Als m'n scanner niet vreemd doet, of ik moet ff een kabeltje zoeken voor een HP PSC 950 die ik gefixt heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Yeeah, hij was dus waarschijnlijk gewoon vol :S Maf..
Stonden nooit veel toetsen in..
Ik moet nu wel heel mijn receiver ab Yamah RXV440 handmatig erin zetten..hopelijk kost dit niet teveel geheugen :/

En bedankt ook trouwens :)

[ Voor 7% gewijzigd door PnD op 18-03-2006 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrienator
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik heb vorige week een Nevo SL gekocht... prachtig apparaat.
www.mynevo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Hmm ik heb een stuk of 10 toetsen "geleerd"..En 1 apparaat er met een code erin gezet..
Nu zit ie alweer vol..Hoeveel toetsen kan je hem laten leren? :/

Echt al 100 codes geprobeerd voor mijn Yamaha RXV440, maar helaas..:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:54
Terrienator schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 10:47:
www.mynevo.com
Ehhhh...
Volgens de prijslijst op http://www.transtec.nl/article.php?id=9258 kost dat ding ongeveer 850 euro?!?

Tja, dan mag het wel een prachtig apparaat zijn. Ben vooralsnog redelijk tevreden met m'n Harmony 525 voor 70 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:23

JvS

Ik heb hem zelf ook

topic van offtopic frauduleuze zaken ontdaan.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17814

Ik heb een Philips RU 760 kado gekregen. Prachtig apparaat maar ik krijg het niet aan de praat met mijn LG LCD tv. Alleen volume, kanaalwissel en de nummertoetsen doen het. Meer niet. Codes invoeren helpt niet, kopieren van de originele afstandsbediening werkt niet. Heeft iemand hier ervaring mee? Werkt dit apparaat niet met LG LCD-tv's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126488

Ik heb een vraagje over de logitech harmony remotes:
Als je bijv. TV kijkt en je druk op DVD kijken zet de remote de tv dan nog een keer aan? Of onthoudt deze wat er voorheen is aangezet en zet deze apparaten niet nog een keer aan.

Als de harmony dat niet doen zijn er dan andere universele remotes die dat wel kunnen? Onthouden wat er aan staat en wat niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En nog een vraagje over harmony remote

Als je DVD kijkt en je wilt alles weer uit zetten. Kan je dan gewoon op Activiteit DVD kijken drukken en worden dan alle apparaten die bij die activiteit horen weer uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-07 12:23
Anoniem: 126488 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 18:32:
En nog een vraagje over harmony remote

Als je DVD kijkt en je wilt alles weer uit zetten. Kan je dan gewoon op Activiteit DVD kijken drukken en worden dan alle apparaten die bij die activiteit horen weer uitgezet?
Ja je drukt namelijk op de uit knop en dan sluit hij gewoon alle apparaten af.

Maar stel dat jij hem op Watch TV hebt gezet en je wilt een DVD kijken dan kies je Watch DVD en dan laat hij de apparaten aan die nodig zijn en de rest zet hij uit. Maar de dvd speler zet hij dan natuurlijk ook aan.

Hij onthoud dus waar je zit zeg maar. Erg handig maar er is 1 nadeel als je zelf besluit via knoppen op de apparaten alles aan te zetten dan weet de afstandsbediening dat natuurlijk niet en als je dan dus iets als Watch TV kiest dan gaat het fout :+

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Banjy schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 19:28:
[...]

Ja je drukt namelijk op de uit knop en dan sluit hij gewoon alle apparaten af.

Maar stel dat jij hem op Watch TV hebt gezet en je wilt een DVD kijken dan kies je Watch DVD en dan laat hij de apparaten aan die nodig zijn en de rest zet hij uit. Maar de dvd speler zet hij dan natuurlijk ook aan.

Hij onthoud dus waar je zit zeg maar. Erg handig maar er is 1 nadeel als je zelf besluit via knoppen op de apparaten alles aan te zetten dan weet de afstandsbediening dat natuurlijk niet en als je dan dus iets als Watch TV kiest dan gaat het fout :+
Ok. Bedankt voor je antwoord. Ik denk dat ik voor de harmony 525 ter vervanging van mijn 5 afstandsbedieningen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17814 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 21:05:
Ik heb een Philips RU 760 kado gekregen. Prachtig apparaat maar ik krijg het niet aan de praat met mijn LG LCD tv. Alleen volume, kanaalwissel en de nummertoetsen doen het. Meer niet. Codes invoeren helpt niet, kopieren van de originele afstandsbediening werkt niet. Heeft iemand hier ervaring mee? Werkt dit apparaat niet met LG LCD-tv's?
Antwoord op mijn eigen vraag... De learnfunctie blijkt prima te werken. Ik drukte echter de knop op de originele afstandbediening te kort in. Je moet hem bij de meeste afstandsbedieningen (bij mij 4 van de 5) een seconde of 10 ingedrukt houden. Pas dan wordt de functie goed overgenomen. Zelfs mijn NAD versterker werkt prima. Topapparaat!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaeger
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-04-2020
Ik heb een MD 41169 universele afstandsbediening ( van Medion dus)
Nu wil ik deze gebruiken om mijn sony autoradio te bedienen. De originele remote hiervan is de RM-X114 ( van sony dus). Maar ik heb echt geen idee welke code ik hiervoor moet gebruiken. Ik heb alle codes uit het boekje geprobeerd, maar het werkt niet.
Iemand enig idee? Of is het gewoon niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Laatst online: 18:08

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Anoniem: 17814 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 21:39:
[...]

Antwoord op mijn eigen vraag... De learnfunctie blijkt prima te werken. Ik drukte echter de knop op de originele afstandbediening te kort in. Je moet hem bij de meeste afstandsbedieningen (bij mij 4 van de 5) een seconde of 10 ingedrukt houden. Pas dan wordt de functie goed overgenomen. Zelfs mijn NAD versterker werkt prima. Topapparaat!!
Heb je toevallig ook een digitale tv decoder? Zoja werkt die ook ermee? Want ik heb gelezen dat veel universele afstandbedieningen niet de digitale kastjes ondersteunen omdat codes gebruiken die nog niet eerder gebruikt waren :?, daarom werkt die ook niet op mn simpele lidl Silvercrest ab van €6,- de rest van mn apperaten werken wel perfect :P
Ik denk er ook aan om die AB te kopen, vind hem er erg netjes uitzien, en ligt lekker in de hand (de ab van mn tv heeft zelfde vorm..)

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BiG-GuY schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 22:11:
[...]

Heb je toevallig ook een digitale tv decoder? Zoja werkt die ook ermee? Want ik heb gelezen dat veel universele afstandbedieningen niet de digitale kastjes ondersteunen omdat codes gebruiken die nog niet eerder gebruikt waren :?, daarom werkt die ook niet op mn simpele lidl Silvercrest ab van €6,- de rest van mn apperaten werken wel perfect :P
Ik denk er ook aan om die AB te kopen, vind hem er erg netjes uitzien, en ligt lekker in de hand (de ab van mn tv heeft zelfde vorm..)
Ik heb inderdaad een digitale decoder, van Samsung. De afstandbediening werkt alleen via de learnfunctie. Als je daar even de tijd voor neemt en je handelt zoals ik hierboven in een eerdere post omschreven heb, werkt het meer dan perfect! En ja, hij ligt geweldig in de hand en is lekker zwaar uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106506

Heeft iemand al eens naar http://www.openpeak.com/simpleremote.php gekeken? Wat is jullie idee, mij lijkt het de remotes onder de remotes. Helaas komt hij pas later dit jaar uit.

Hawk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 652cc
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-07 21:38
Deze vraag heb ik ook al in het topic over de Harmony 525 geplaatst, maar zou ook graag willen weten of het bij de Philips ook kan (ik twijfel tussen die 2 namelijk):

Kun je met deze afstandsbediening het volgende doen:

* TV kijken en bedienen; en dus zappen, teletekst etc.
* TV kijkend; en dan als ik het volume harder/zachter wil zetten dat de AB dan automatisch het volume op de versterker regelt en niet de tv.

Dus zonder dat je eerst tv moet selecteren voor zappen en dan versterker selecteren voor volume?

"Who are you to wave your finger?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
652cc schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 00:20:
Deze vraag heb ik ook al in het topic over de Harmony 525 geplaatst, maar zou ook graag willen weten of het bij de Philips ook kan (ik twijfel tussen die 2 namelijk):

* TV kijkend; en dan als ik het volume harder/zachter wil zetten dat de AB dan automatisch het volume op de versterker regelt en niet de tv.

Dus zonder dat je eerst tv moet selecteren voor zappen en dan versterker selecteren voor volume?
(voor diegenen die dat andere topic niet volgen: 652cc bedoeld de Philips SBCRU760 afstandbediening)

Heb je gewoon de handleiding van die Philips al eens doorgebladerd? Is effectief maar een pagina of 12, daar zal het wel in staan (sterker nog: daar staat het in!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 652cc
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-07 21:38
Had ik nog niet aan gedacht inderdaad... |:(

Tnx voor de tip. We gaan het eens even bekijken!

"Who are you to wave your finger?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07 09:35
652cc schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 00:20:

Voor wat betreft de Harmony, ja en ja

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142125

Hallo, ik heb ff een vraagje! Werkt hij ook met met een Samsung ps42p5h plasma scherm? Of moet je die handmatig invoeren met de learn functie?
Graag jullie reaktie.

thnx Neosto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfHenk
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-06 22:24
Terrienator schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 10:47:
www.mynevo.com
Heb eens een kijkje genomen op de website en dat is inderdaad een prachtapparaat.
De oplossing waarbij je de AB via een wireless router aan je thuisnetwerk kan koppelen is echt ideaal en eigenlijk wat ik zoek, aangezien de meeste van deze systemen werken op dezelfde frequentie als o.a. babyfoons en dit bij mij (vanwege groot huis en buren met babies) dus niet werkt. Hier dus wel, alles gaat via wifi en zelfs je bedraad netwerk voor de echt lange afstanden.
Prachtig.
Alleen is de prijs voor mij spijtig genoeg wat te hoog gegrepen. Maar ooit zal die wel zakken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49201

Nu is het allemaal wel erg leuk zo'n universele maar wat nu als je voor bv een ventilator van een onbekend merk wil bedienen en als daarbij de remote ook nog is naar z'n grootje is???
Het gaat natuurlijk al lang niet meer over tv en audio maar tegenwoordig is alles draadloos met afstandsbediening.

Greetz,

Cenzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:18
Anoniem: 49201 schreef op zondag 30 juli 2006 @ 20:32:
Nu is het allemaal wel erg leuk zo'n universele maar wat nu als je voor bv een ventilator van een onbekend merk wil bedienen en als daarbij de remote ook nog is naar z'n grootje is???
Simpel, je programmeert je universele a.b. met een werkende 'ventilator a.b.' (desnoods in de winkel waar ze hem verkopen).
Het gaat natuurlijk al lang niet meer over tv en audio maar tegenwoordig is alles draadloos met afstandsbediening.
your point being what ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49201

sverzijl schreef op zondag 30 juli 2006 @ 23:25:
[...]

Simpel, je programmeert je universele a.b. met een werkende 'ventilator a.b.' (desnoods in de winkel waar ze hem verkopen).[...]
Zou wel handig zijn als ze hem nog ergens zouden verkopen maar dit is dus geen optie.
Dat is dus het moeilijkste denk ik.
Het zou zo iets moeten zijn dat ie hem probeerd te vinden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190637

[een goede dag ik wou u alleen maar even zeggen dat ik de boekjes kan in scanen en naar u kan door mailen als u mij u e-mail adress geeft kan ik er voor zorgen het gaat hier om het boekje van medion 8 in 1 universele afstandsbediening met leerfunctie md 80383 handleiding & DE MD 80383 CODE LIJST

als u dit zou willen kunt u een mailtje stuuren naar pcgeko@gmail.com
met vriendeijke groet leszek

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 190637 op 10-10-2007 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89093

Is er bij de harmony nu wel de mogelijkheid (zoals deze niet in de Kameleon is) om met een macro de menu functies van de tv via pijltjes naar beneden en links en rechts in te programmeren?

Wanneer ik geluid van de tv via de receiver wil horen moet ik in mijn tv menu de speakers van mijn tc eerst uitzetten. Da's dus menu, beneden, rechts, boven, links, menu....kan ik dat wel in een macro kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71776

Ik zit wil graag een universele afstandbediening kopen en ik zit nu te twijfelen tussen twee Logitechs:Om een keuze te maken ben ik op zoek naar de verschillen tussen deze twee apparaten.
Het enige wat ik tot nu toe kan vinden is dat de 885 twee extra Eéndruks-activiteitenknoppen heeft.

De prijs is ongeveer gelijk. Op deze site is er slechts één euro verschil.

Kent iemand meer verschillen (behalve uiterlijk en prijs) tussen deze twee en/of heeft iemand een advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Anoniem: 89093 schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 11:26:
Is er bij de harmony nu wel de mogelijkheid (zoals deze niet in de Kameleon is) om met een macro de menu functies van de tv via pijltjes naar beneden en links en rechts in te programmeren?

Wanneer ik geluid van de tv via de receiver wil horen moet ik in mijn tv menu de speakers van mijn tc eerst uitzetten. Da's dus menu, beneden, rechts, boven, links, menu....kan ik dat wel in een macro kwijt?
Kijk ook eens naar de Sunwave ab's... Ik heb de sunwave src-9310 en dat ding bevalt me prima. Gewoon lekker helemaal zelf in te stellen en niet zo'n "actie gericht ding" zoals de Harmony volgens mij is.
De sunwave is een beetje als de pronto serie, maar dan wat minder vrij indeelbaar qua schermlayout.
Je moet het met een bapaald aantal vaste opties in het tounch-screen gedeelte doen, je kunt dus helaas niet zelf een layout ontwerpen. (maar wel zelf samenstellen uit de beschikbare opties, tot 16 verschillende schermen)

Maar je hebt met deze ab alle keuze vrijheid mbt macro's. Als het een infra-rood code betreft, kun je hem in een willekeurige macro stoppen. Dus de methode die jij wilt toepassen is goed mogelijk. Je kunt ook macro's op de tijdschakelklok plaatsen...

Ik heb er nu al drie jaar eentje, en ze zijn nog steeds in dezelfde variant te koop. Mocht de mijne kapot gaan dan wordt het zeer waarschijnlijk weer precies dezelfde...

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07 15:41
Ik was de Harmony Serie al eens eerder tegen gekomen maar de prijs hield mij nog even tegen, nu , bijna een jaar later, nog een beetje maar een speurtocht naar de goedkoopste Harmony 885 moet wel lukken.

Iig wat mij zo bevalt aan de Harmony series is dat de macro functie er voor zorgt dat deze remote min of meer dummy proof is.
Lekker weinig handelingen voor het bv kijken van een dvd, gewoon 1 druk op de knop en klaar en dit komt vooral door de manier van programmeren vind ik welke alleen Logitech op die manier heeft, of zit ik verkeerd?

En wat ik op andere AB's niet duidelijk terug heb kunnen vinden (mss is het wel zo) is het feit dat, zolang logitech hun DB bijhoudt, deze AB min of meer tijdloos is en je er bijna zeker van kunt zijn dat hij in de verre toekomst nog steeds dienst kan doen.

Heb zitten twijfelen tussen de 895 en 885 maar uiteindelijk zal ik voor de 885 gaan heb ik het vermoeden, de RF functie lijkt mij niet echt een gemis. Het enige voordeel in mijn situatie zou zijn dat ik op welke plek dan ook mijn apparatuur bedienen kan doordat ik niet op reciever of tv hoef te mikken.

Design van de sunwave src-9310 en de philips prestigo is ook niet echt mijn ding, voelt op eerste gezicht zo goedkoop aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

schumi2004 schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 10:51:
Design van de sunwave src-9310 en de philips prestigo is ook niet echt mijn ding, voelt op eerste gezicht zo goedkoop aan.
Voor het design moet je inderdaad niet bij Sunwave zijn. Echter is deze ab wel redelijk degelijk. Ik heb deze ab nu ruim drie jaar en doet het nog goed, hoewel hij meermalen op de harde houten vloer is gestuitert. Er zitten nu dan ook rondom krassen maar de functionaliteit is onaangetast.

Je kunt met deze Sunwave ook macro's maken. Je wijst een macro aan een door jou te kiezen (touchscreen)toets en plaatst daarin reeds andere bestaande toetsen. Dit kun je op willekeurige volgorde en met willekeurige tussentijd. (zo kun je dus ook een tv die niet direct op een signaal reageert in de macro opnemen. Je plaatst dan bijvoorbeeld drie keer dezelfde opdracht zonder tussentijd in dezelfde macro. Zo kan ik mijn Panasonic tv aan of uitzetten. Deze gaat namelijk pas aan of uit als je de powerknop een poosje ingedrukt houdt)

Ik denk wel dat het lastiger is om macro's te defineren in vergelijk tot de Harmony, maar elke denkbare macro (ook tijdsgestuurd) is mogelijk...

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:59

Pierre

Van nature lui!

Hallo allemaal,

Deze week heb ik een Harmony 785 Advanced als relatie geschenk gehad, opzich een leuk ding om te gebruiken. Hier voor had ik een Philips Pronto (was kapot) dus het kwam mooi uit.

Echter ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar om IR commando's van mijn orginele remotes over te zetten naar de Harmony.

Kan iemand mij uitleggen wat ik verkeerd doe, ik krijg wel een melding dat het signaal te zwak zou zijn, ik heb in mijn orginele remote "verse batterijen" geplaatst maar dat haalt weinig uit.

Graag jullie hulp _/-\o_

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Dionysus007281
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-02 16:31

Dionysus007281

Spank my monkey!

als relatie geschenk
Ik wil ook zulke relaties :'(

Vorige week de 885 via de logitech site besteld, na 3 dagen had ik hem binnen.
Was ff pielen, en het automatisch instellen van mn Sharp LCD werkt niet echt, maar verder is ie echt top. Vooral heel erg hip :9

Dual Opteron 248 Nu met Asus X800XT PE @ X850XT PE Server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:59

Pierre

Van nature lui!

Ik had wat beginners problemen waar ik niet uit kwam, donderdag avond gebeld met Logitech, wat denk je vanmiddag iemand 30 min aan de lijn, die heeft me eea super goed uitgelegd en ook wat dingen voor me aangepast in de configuratie _/-\o_ . Echt petje af voor Logitech _/-\o_

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 11:52
Werkt zo'n Harmony of andere luxe remote ook als je herhaaldelijk op een knop moet drukken als je ergens moet komen? Bijvoorbeeld bij m'n LG LCD (LC2R) moet ik verschillende keer op INPUT drukken (of met pijltjes) om bij Component oid te komen.

Kun je zo'n activity in Harmony dan ook gebruiken? Of een andere remote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:40
hansem schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 14:59:
Werkt zo'n Harmony of andere luxe remote ook als je herhaaldelijk op een knop moet drukken als je ergens moet komen? Bijvoorbeeld bij m'n LG LCD (LC2R) moet ik verschillende keer op INPUT drukken (of met pijltjes) om bij Component oid te komen.

Goeie vraag, zou ik ook graag weten voor mijn LG 37LC3R...

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

hansem schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 14:59:

Het lijkt me dat de Logitech ab's dit moeten kunnen. De Sunwave SRC-9310 kan het sowieso...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:14
Ik doe dat ook mijn Pronto. Dan maak je een macro dat een knop 2 maal verzonden moet worden met een kleine tussenpauze.

[ Voor 12% gewijzigd door M@cer op 20-12-2006 16:10 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-07 21:30

SgtStrider

Fractal Switchover!

Kickje; ik heb inmiddels de Harman Kardon TC30 besteld voor 150 euro incl btw. :) En ik was benieuwd of er nog wat mensen waren die ervaringen konden delen! Het systeem is erg vergelijkbaar met de Logitech 785 hoorde ik al, dus misschien werkt de software wel enigzins samen :)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
SgtStrider schreef op maandag 15 januari 2007 @ 15:52:
Kickje; ik heb inmiddels de Harman Kardon TC30 besteld voor 150 euro incl btw. :) En ik was benieuwd of er nog wat mensen waren die ervaringen konden delen! Het systeem is erg vergelijkbaar met de Logitech 785 hoorde ik al, dus misschien werkt de software wel enigzins samen :)
Sodeju, leg hem naast een Logitech Harmony 525 en zoek de verschillen... :P

Het duurde even maar toen zag ik het: kleurenscherm en 8 (i.p.v. 4) knoppen naast het display. Goede verbetering, ik heb de 525 gehad en vond die 4 knoppen net te weinig. Hopelijk heeft HK ook iets gedaan aan het ietwat krakkemikkig overkomen van de afstandbediening.

Overigens kan je voor die 150 euro ook de Harmony 885 krijgen. Ook kleurendisplay en 8 knoppen, maar zo op het gevoel erg degelijk uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Design is trouwens ook stuk beter (alumetal look, strak) vind ik zelf. De 885 vind ik zelf niet echt mooi (werkt vast wel goed).

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21253

Hoi,

ik heb net een mosaic gekocht in de UK. Kost wel wat incl. verzenden, maar goed dan heb je blijkbaar ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Anoniem: 21253 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 22:09:
Hoi,

ik heb net een mosaic gekocht in de UK. Kost wel wat incl. verzenden, maar goed dan heb je blijkbaar ook wat.
Daar hoor ik slechte dingen over...

Lijkt me trouwns ook niet zo universeel dat "code" systeem... en kost echt een hoop geld voor die eigenschappen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:20

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

SgtStrider schreef op maandag 15 januari 2007 @ 15:52:
Waar heb je dat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

hier

valt me trouwens op dat hij echt nergens te verkrijgen is, in tegenstelling tot de in overvloed beschikbare Harmony's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:20

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

SgtStrider schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 10:31:
[...]

hier

valt me trouwens op dat hij echt nergens te verkrijgen is, in tegenstelling tot de in overvloed beschikbare Harmony's...
staat ie alweer op de h/k site?

Istie ook steviger dan de logitech uitvoering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103711

MikeyMan schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 11:16:
[...]

Wat is nou de beste op heden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21253

SgtStrider schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 23:39:
[...]

Daar hoor ik slechte dingen over...

Lijkt me trouwns ook niet zo universeel dat "code" systeem... en kost echt een hoop geld voor die eigenschappen :S
dat is het oude model van een aantal jaar geleden.

Het nieuwe model is zilver....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

MikeyMan schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 11:16:
[...]

Nou hij is inmiddels binnen :) En ben er tot nu erg tevreden mee! Bestuurt alles wat ik heb (HK HS100, PC, binnenkort ook TV). Moet nog een beetje uitvinden hoe en wat met die software, maar dat werkt wel goed.

Wat er dus inzit:

- Afstandsbediening
- Accu
- Dockingstation
- USB kabel
- Adapter
- Software
- Boekje

Vrij compleet, meer heb ik de komende 10 jaar niet nodig :D (denk ik...)

Hier een aantal foto's:

Afbeeldingslocatie: http://img168.imagevenue.com/loc573/th_09870_IMG_0249_122_573lo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img41.imagevenue.com/loc345/th_09931_IMG_0251_122_345lo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img175.imagevenue.com/loc323/th_09984_IMG_0252_122_323lo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ik ben ook weer op zoek naar een universele remote. Sinds de nieuwe TV heb ik er ook weer een afstandsbediening bij. Dat maakt het totaal op 4:

- xbox360
- UPD Digital
- Sony receiver
- LG plasmascherm met ingebouwde DVR

Ik heb een tijd gebruik gemaakt van een 8-in-1 kameleon, maar ik ben er toch niet zo tevreden over. UPC werkt wel, maar ik moest erg veel instellen via de learn-functie en dan nog kon ik de pijltjestoetsen en OK-knop niet plaatsen waar ik wilde.

Ik kan de TV nu wel bedienen met de UPC remote (zenders en volume), maar van videokanaal switchen werkt gewoon niet. Dus ik heb nu dagelijks 4 remote op de tafel liggen waar ik en vooral mijn vriendin gek van wordt.

Nu ben ik dan toch weer op zoek naar een goede universele remote, maar hij moet het ook echt doen voor elk apparaat en elke functie die ik wil moet werken.

xbox360:
- power
- subs en audiosporen

UPC Digital (zilver Thomson model):
- Volume en power
- Menu in en menu uit moet werken.
- Op de remote zit een UPC-knop. Die moet ik kunnen blijven gebruiken.
- TV-guide
- Pijltjestoetsen en de OK-knop daarin moet werken. Deze knop kreeg ik niet ingeprogrammeerd met de kameleon.

Sony STR DB795 receiver:
- Volume en power
- Inputs (DVD, TV, SAT etc.)
- Surroundmodes (movie/music/theatre, maar ook switchen tussen Dolby Digital, Dolby Digital EX, Dolby ProLogic, Dolby ProLogic II, Dolby ProLogic IIx, DTS Digital Surround, DTS-ES)

LG 42PC1RR plasma TV:
- Volume en power
- Menu knop
- Inputs (AV1 en 2, component, VGA en HDMI)
- Teletekst
- PiP
- zoom-mode (4:3, 14:9, 16:9, zoom, wide etc.)
- 1-touch recording knop (mogelijk via learn-functie)

Dit zijn de grootste eisen. Deze moeten echt allemaal 100% werken. Dan komt de vraag welke remote deze eisen kan verwerken? Ik ben aan het neigen naar de Logitech Harmony 785 (of 885). Deze kun je updaten, er is een grote database aan apparaten voor en DVR's moeten ook werken volgens de site. Deze heeft volgens mij ook gewoon een learn-functie. Verder ziet hij er ook behoorlijk goed uit, alleen vraag ik me af of de knoppen-indeling wel logisch is. Iemand hier ervaring mee? Dan doel ik op de 1-9 knoppen die vrij onderaan zitten. Dit is voor elke Harmony het geval overigens. Ik heb het idee dat je de remote nooit lekker stevig vast kunt pakken. Maar ik zal hem dan eerst even testen in de Mediamarkt ofzo. Mijn prijsklasse zal ook max. € 130,- zijn.

Die HK van hierboven ziet er ook wel goed uit en heeft idd veel weg van het 785-model.
Vooral de UPC digital codering schijnt vaak te nieuw te zijn om goed ingeprogrammeerd te kunnen worden. Wie heeft deze wel 100% werkend en met welke remote uiteraard?

• Smarron

Smarron

The bend

Smarron schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 09:26:
Ik ben ook weer op zoek naar een universele remote. Sinds de nieuwe TV heb ik er ook weer een afstandsbediening bij. Dat maakt het totaal op 4:

- xbox360
- UPD Digital
- Sony receiver
- LG plasmascherm met ingebouwde DVR

Ik heb een tijd gebruik gemaakt van een 8-in-1 kameleon, maar ik ben er toch niet zo tevreden over. UPC werkt wel, maar ik moest erg veel instellen via de learn-functie en dan nog kon ik de pijltjestoetsen en OK-knop niet plaatsen waar ik wilde.

Ik kan de TV nu wel bedienen met de UPC remote (zenders en volume), maar van videokanaal switchen werkt gewoon niet. Dus ik heb nu dagelijks 4 remote op de tafel liggen waar ik en vooral mijn vriendin gek van wordt.

Nu ben ik dan toch weer op zoek naar een goede universele remote, maar hij moet het ook echt doen voor elk apparaat en elke functie die ik wil moet werken.

xbox360:
- power
- subs en audiosporen

UPC Digital (zilver Thomson model):
- Volume en power
- Menu in en menu uit moet werken.
- Op de remote zit een UPC-knop. Die moet ik kunnen blijven gebruiken.
- TV-guide
- Pijltjestoetsen en de OK-knop daarin moet werken. Deze knop kreeg ik niet ingeprogrammeerd met de kameleon.

Sony STR DB795 receiver:
- Volume en power
- Inputs (DVD, TV, SAT etc.)
- Surroundmodes (movie/music/theatre, maar ook switchen tussen Dolby Digital, Dolby Digital EX, Dolby ProLogic, Dolby ProLogic II, Dolby ProLogic IIx, DTS Digital Surround, DTS-ES)

LG 42PC1RR plasma TV:
- Volume en power
- Menu knop
- Inputs (AV1 en 2, component, VGA en HDMI)
- Teletekst
- PiP
- zoom-mode (4:3, 14:9, 16:9, zoom, wide etc.)
- 1-touch recording knop (mogelijk via learn-functie)

Dit zijn de grootste eisen. Deze moeten echt allemaal 100% werken. Dan komt de vraag welke remote deze eisen kan verwerken? Ik ben aan het neigen naar de Logitech Harmony 785 (of 885). Deze kun je updaten, er is een grote database aan apparaten voor en DVR's moeten ook werken volgens de site. Deze heeft volgens mij ook gewoon een learn-functie. Verder ziet hij er ook behoorlijk goed uit, alleen vraag ik me af of de knoppen-indeling wel logisch is. Iemand hier ervaring mee? Dan doel ik op de 1-9 knoppen die vrij onderaan zitten. Dit is voor elke Harmony het geval overigens. Ik heb het idee dat je de remote nooit lekker stevig vast kunt pakken. Maar ik zal hem dan eerst even testen in de Mediamarkt ofzo. Mijn prijsklasse zal ook max. € 130,- zijn.

Die HK van hierboven ziet er ook wel goed uit en heeft idd veel weg van het 785-model.
Vooral de UPC digital codering schijnt vaak te nieuw te zijn om goed ingeprogrammeerd te kunnen worden. Wie heeft deze wel 100% werkend en met welke remote uiteraard?
* kickje * :z

• Big_Tower
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-08-2024
Kijk voor de gein ook eens in het volgende topic.

[AB] Logitech Harmony 525...

Staat heel veel info over de verschillende Harmony's en niet alleen de 525 zoals de titel suggereerd.

• Smarron

Smarron

The bend

Big_Tower schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 16:14:
[...]

Kijk voor de gein ook eens in het volgende topic.

[AB] Logitech Harmony 525...

Staat heel veel info over de verschillende Harmony's en niet alleen de 525 zoals de titel suggereerd.
Thanks, ik dacht dat deze alleen over de 525 ging.

Ik heb het antwoord ook al gevonden hierzo: Mr_Blobby in "[AB] Logitech Harmony 525 Advanced Unive..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209590

Iemand al ervaringen met de Kameleon 8 (URC-8308)?
http://www.oneforall.nl/?pag=39&prodnr=96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:05
Ja, Logitech kan het allemaal. Als je de originele AB's hebt, ben je ervan verzekerd, maar ik zet er 5 euro op in dat ze allemaal in de database staan.

525 kan dat allemaal al, waarschijnlijk. Trouwens, die Logitech's zijn misschien wat krakerig, maar wel onverwoestbaar. De mijne ziet er niet fijn uit aan de onderkant (525), maar perfect aan de bovenkankt, en ik ga er rúíg mee om.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:41
Ik heb een ouder type gehad, leuk hebbedingetje maar lang niet zo makkelijk als de harmony serie.

Vooral het onbreken van fysieke knoppen gaat je toch tegenstaan. Je moet iedere keer op de AB kijken naar wat je indrukt.

Daarnaast vrat de oude batterijen bij het leven, elke 2 a 3 dagen een setje van 4 AAA'tjes. Maar hoe dat met de nieuwe serie is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronniez
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-05 14:17
Heeft iemand ervaringen met het instellen van Home cinema systemen.(home theathre)

ik heb bv een TH-A85 welke DVDplayer, CD player, Radio en versterker in 1 heeft.

bij selectie van de dvdplayer staat de th-A85 er wel bij maar bij selectie van bv radio of cdspeler niet.
of deze funties staan allemaal onder de dvdspeler of ze zijn niet bekend

hoe kan ik nu deze devices apart invoeren zodat ik als aprt device Radio zie en deze kan bedienen.?

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211895

Ben een kleine week in het bezit van de TC30. Heerlijk apparaat. Een waanzinnige uitgebreide database. En voor hen die vragen hebben over de compleetheid. Ik heb zojuist als test de Sony CDP-101 toegevoegd. Jawel, de eerste CD speler van Sony uit 1984. Het apparaat zelf heb ik niet meer, maar de TC30 kan hem aan.

Voor de rest alleen lof. Eindelijk gewoon TV kijken via versterker en digitale ontvanger. Met de ACTIVITY knop zet ik TV, versterker en digitale ontvanger in één keer aan. Vervolgens met de volume knop op de TC30 het volume op de versterker geregelen en met de CH + en CH - de presets op de digitale ontvanger. Zonder hiervoor continue knoppen in te drukken om te wisselen.

Natuurlijk kan ik de TC30 ook instellen om alleen de digitale ontvanger te bedienen.

Ander voordeel. Op mijn TV (SONY BRAVIA) kan ik niet rechtstreeks de verschillende scart ingangen bedienen. Dat moet via een menu. Na de upload op de TC30 blijken de scart aansluitingen ieder zijn eigen IR code te hebben. Ik kan nu dus middels 1 drukknop de juiste scart aansluiting kiezen (of HDMI).

En dat voor EUR 99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:41
99 euro voor de TC30? Waar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Domino schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 09:13:
99 euro voor de TC30? Waar dan?
Bij RAF in Amsterdam (Rijnstraat). Je kunt ze ook via hun web-winkel bestellen. (www.raf.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Anoniem: 211895 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 21:56:
[...]

Ben een kleine week in het bezit van de TC30. Heerlijk apparaat. Een waanzinnige uitgebreide database. En voor hen die vragen hebben over de compleetheid. Ik heb zojuist als test de Sony CDP-101 toegevoegd. Jawel, de eerste CD speler van Sony uit 1984. Het apparaat zelf heb ik niet meer, maar de TC30 kan hem aan.

Voor de rest alleen lof. Eindelijk gewoon TV kijken via versterker en digitale ontvanger. Met de ACTIVITY knop zet ik TV, versterker en digitale ontvanger in één keer aan. Vervolgens met de volume knop op de TC30 het volume op de versterker geregelen en met de CH + en CH - de presets op de digitale ontvanger. Zonder hiervoor continue knoppen in te drukken om te wisselen.

Natuurlijk kan ik de TC30 ook instellen om alleen de digitale ontvanger te bedienen.

Ander voordeel. Op mijn TV (SONY BRAVIA) kan ik niet rechtstreeks de verschillende scart ingangen bedienen. Dat moet via een menu. Na de upload op de TC30 blijken de scart aansluitingen ieder zijn eigen IR code te hebben. Ik kan nu dus middels 1 drukknop de juiste scart aansluiting kiezen (of HDMI).

En dat voor EUR 99.
Ik heb er nog 160 euro voor betaald, zo zie je hoe hard het gaat :P Dingen zijn trouwens over het algemeen zeer slecht leverbaar, ik kon hem echt nergens vinden destijds! Toen via eBay maar eentje gekocht zoals je kan lezen...

Afstandsbediening ligt nu trouwens stof te vangen, binnenkort maar weer is gebruiken :P (kijk bijna geen TV enzo meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Domino schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 09:15:
Ik had ook zo'n 9960, batterij vreter dat ding. Ik moest elke 3 of 4 dagen de batterijen vervangen, de motion sensor is veel te gevoelig.

Ik heb nu een harmony 525 als test en moet zeggen valt me niet tegen.
Alleen voor de hand liggende knoppen als subtitle ed zitten veel te ver weggestopt in het menu.
Dan verplaats je die toch. Je kunt in de TC30 (en dus ook de Harmony 525 volgens mij) in de menu's de volgorde van de activieten verplaatsen. Heb ik ook gedaan. Voor mijn receiver heb ik de afzonderlijke surround instellingen naar het eerste blok van 8 menu-toetsen (LCD-scherm) verplaatst.

Voor mijn DVD heb ik de subtitle en audio toetsen naar voren gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206999

volgens het aple osx forum is de ipod docking station ook met de h/k te bedienen? klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb er al 3 verslete. De eerste 2 ben ik op gaan zitten, die andere deed het spontaan nietmeer. Ben nu aan mijn 4de bezig. Trouwens allemaal gekocht bij de blokker voor 3 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:22
Ik ben op zoek naar een universele afstandsbediening en vind de Kameleon 8 URC-8308 erg mooi. Helaas nog geen ervaringen over dit model en ook reviews zijn niet te vinden :(

De afstandsbediening zal voor de volgende hardware gebruikt worden:

Samsung LE32S81B (lcd tv)
Samsung DCB-B270R (set-top box)
Logitech Z-5500
Windows XP MCE 2005 pc
iPod A/V dock?

Kan iemand mij hier meer over vertellen?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KILLorBE
Die Kameleon's zijn over het algemeen prima dingen, ik zou 'm gewoon kopen (Op afstand, mocht het niet naar behoren werken dan kun je 'm altijd terug sturen binnen 8 dagen...uhh je draait dan wel 2x op voor de verzendkosten).

De meeste reacties in dit topic gaan over de oudere Kameleon, maar die zijn volgens mij allemaal positief (OK op een enkele na misschien), zoek ff op Kameleon in dit topic, lees en trek je conclusie.

Als je 'm bij een plaatselijke zaak koopt vraag dan ff of je 'm terug kan brengen (Niet goed, geld terug) als blijkt dat ie niet compatible is met sommige apparatuur (Lijkt me sterk, maar niks is onmogelijk).

[ Voor 4% gewijzigd door KILLorBE op 16-07-2007 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cveld
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-02 11:00

cveld

Kennistechnoloog

Ik zoek eigenlijk een oplossing om de verschillende infrarood apparaten die ik in mijn huishouden wil bedienen kan voorzien van radiografische technologie.

Ik kan evt. leven met een "infrarood" hub die ik op mijn salontafel zet. Deze hub ontvangt radiografische signalen van mijn afstandsbediening en zendt vervolgens infrarood signalen naar tv, linksys kiss, en stereoset.

Deze hub heeft verder idealiter een webinterface die via wifi beschikbaar is.

Is dit iets? :?

Kennistechnoloog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07 09:35
cveld schreef op maandag 23 juli 2007 @ 15:12:
Ik zoek eigenlijk een oplossing om de verschillende infrarood apparaten die ik in mijn huishouden wil bedienen kan voorzien van radiografische technologie.

Ik kan evt. leven met een "infrarood" hub die ik op mijn salontafel zet. Deze hub ontvangt radiografische signalen van mijn afstandsbediening en zendt vervolgens infrarood signalen naar tv, linksys kiss, en stereoset.

Deze hub heeft verder idealiter een webinterface die via wifi beschikbaar is.

Is dit iets? :?
logitech 895 met wireless rf extender zou moeten volstaan

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Laatst online: 14:50
Ik heb mijn oudere Sharp tv aangesloten voor console gaming, vooral voor wanneer ik de beamer niet wil aandoen voor een halfuurtje gamen bijvoorbeeld. Echter kan ik de remote nergens meer vinden.
Nu heb ik hier een universele afstandsbediening liggen van Classic ofzo....op de philips breedbeeld van broer werkt ie gelijk maar op mijn Sharp niet. Is hier iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

devilsnight schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 14:14:
Ik heb mijn oudere Sharp tv aangesloten voor console gaming, vooral voor wanneer ik de beamer niet wil aandoen voor een halfuurtje gamen bijvoorbeeld. Echter kan ik de remote nergens meer vinden.
Nu heb ik hier een universele afstandsbediening liggen van Classic ofzo....op de philips breedbeeld van broer werkt ie gelijk maar op mijn Sharp niet. Is hier iets aan te doen?
De database van die ab raadplegen en codes voor sharp tv's zoeken. Nu staat de ab kennelijk ingesteld op een code van een philips tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:22
Ik heb de Kameleon 8 URC-8308 besteld bij Pixmania, zal jullie wel laten weten of het werkt!

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ejorne schreef op zondag 29 juli 2007 @ 02:00:
[...]

De database van die ab raadplegen en codes voor sharp tv's zoeken. Nu staat de ab kennelijk ingesteld op een code van een philips tv.
De database raadplegen, telefonisch dus neem ik aan dat je bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119987

devilsnight schreef op zondag 29 juli 2007 @ 17:16:
[...]

De database raadplegen, telefonisch dus neem ik aan dat je bedoeld?
Meestal zit er wel een boekje bij, zo nee internets raadplegen en de code invoeren op je remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ik ben na werk vandaag even langs de blokker gegaan en een UAB gehaald voor 2,50. 7 in ONE heet het ding. De eerste 3 codes om het te laten werken werkten totaal niet maar de 4e wel, er stonden een hele hoop. Echter waar ik juist die UAB voor nodig had was het omhoog krikken van die brightness en kleur, en verdikke....er gebeurd niks wanneer ik die knoppen indruk. Het ledje knippert wel maar op het scherm gebeurd er niks...wel kan ik van kanaal wisselen en volume omhoog doen.
Waar ligt dit aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-07 18:35

eisbaer

Zie signature

De prijs.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:30

Boss

+1 Overgewaardeerd

LOL :)

Is er met google verder niets te vinden? Heb je echt de juiste codes voor het juiste toestel gebruikt? Bij mij (andere AB, maar toch) werken bij sommige codes ook sommige functies, en bij andere gewoon alles.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Nou misschien is dat het, misschien moet ik alle codes maar eens testen. Bij deze ene code werkt de TV/AV knop prima, volume en kanaal veranderen werkt allemaal. Maar die brightness en kleur toetsen niet, er gebeurd niks. Jammer dat er geen 'menu' knop op deze remote zit, vanaf daar kan je namelijk echt alles doen.

Anoniem: 228318

na veel gelees in dit topic en de andere topics over de universele AB's ga ik toch voor de HK TC30 daar ik het grotere scherm en de 8 activiteiten knoppen wel een groot pluspunt vind itt bv de harmony 525. Bij Raf verkopen ze hem voor 99 euro (hoe doen ze dat?!) maar is hij totaal niet leverbaar; ze krijgen hem de 21e weer binnen in Amsterdam, van waaruit het naar de andere filialen wordt doorgestuurd.

Ik bestel hem online en krijg hem toegestuurd zodra ze binnen komen. :)

Hopelijk word ik niet teleurgesteld door dat ding..... maar dat zal wel gaan meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tK0wnZ
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:03
Ik moet eigenlijk ook een universele ab, en vooral om mijn stereo installatie aan te sturen. Die ab is stuk en kan dus ook niet die andere ab nieuwe toetsen 'leren'.

nu vroeg ik me af of ik ergens kan zien welke ab (philips, logitech) m'n aiwa nsx-s22 ondersteund, want er staat wel leuk bij 175.000 producten worden ondersteund, maar die stereo is al behoorlijk oud :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

http://members.harmonyrem...enu&AccountType=TestDrive

Testaccount aanmaken en de rest volgt vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-07 17:26
ben ook bezig geweest met een testaccount. Echt lekker werkte dat trouwens niet want toen ik een testrun had afgerond lukte het me niet meer een aanpassing te doen aan mijn ingestelde apparaten. Moest per se registrereren. Nu ja, tweede testaccount dan maar...

Hoe dan ook, ik heb een tamelijk oude Marantz SR780 AV-receiver. Je moet daar zowel de av-input als de geluids input (coax/optical) instellen. Bij het doorlopen van de site moest ik daaruit kiezen? Is dit een beperking van de afstandsbediening?

(Ander nadeeltje voor mij is trouwens dat de 525 geen x10 RF ondersteunt, X10 via IR vind ik een beetje zonde, heb je weer line of sight nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

X10 en de Logitech Harmony serie

Er zijn wel wat mogelijkheden, maar wel met een omweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228318

Hoi!

Heb nu sinds een paar dagen de HK tc30 in gebruik en wil hem de 'play' functie van de DVD recorder laten leren omdat de standaard 'play' helemaal niet reageert; de rest reageert wel normaal wat ietswat dus vreemd is.

Nu is het geval dat hij constant blijft aangeven dat er een slechte IR verbinding is en dat ik t opnieuw moet proberen. Nou, ik kan dat doen totdat ik een ons weeg maar ik krijg t niet voor elkaar de AB's contact met elkaar te laten leggen. Doe ik iets fout ofzo?? Ik volg gewoon de aanwijzingen op t scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

10 tot 15 cm van elkaar houden, de voorkant van de ab van de DVD-speler uiteraard tegen de achterkant van de TC30. DAn zou het echt moeten lukken. Druk de knop ook meerdere keren in, dat helpt ook nog weleens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119987

Is deze aanbieding het geld waard?

link (iBood)

Heb nu nog twee afstandbedieningen (k|i|s|s & samsung) en dit zullen er in de toekomst alleen maar meer worden, vandaar dat ik al even aan het rondkijken was. Nu had ik er opzich geen haast mee maar deze aanbieding lijkt mij wel erg goed, ben al aan het zoeken naar revieuws/productinfo maar heeft er iemand ervaringen met deze AB?
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste