Universele afstandsbediening

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 52.681 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-04 18:24
Ik heb sinds kort de Harmony 885 in bezit, en ben er erg tevrede over. Zoals reviews al opmerken is de internetsite die je gebruikt om het beestje in te stellen hier en daar wat onlogisch, maar uiteindelijk krijg je hem precies zoals je hem wilt hebben. Hij heeft geen enkele moeite met mijn apparaten, en de leerfunctie werkt perfect. Ook is er gratis telefonische support tot diep in de nacht (wel engels, maar dat zou tegenwoordig toch niet uit moeten maken :P ) De support medewerker kan precies zien hoe jou harmony staat ingesteld, en kan je zo goed helpen je vragen te beantwoorden.

Omdat eigenlijk al mn apparaten altijd aanstaan (veel vrienden over de vloer) maak ik niet echt gebruik van de activities (waarbij je dus apparaten aan en uit kan laten schakelen of andere taken kan laten uitvoeren) Ik heb de functies die ik gebruik, van al mn apparaten (TV,logitech Z-5500, pc mbv girder, en mn casema digitv box) onder 1 layout onder gebracht. Het kleurenschermpje word hierbij gebruikt voor extra knoppen, door de beschrijving die er dan bij staat, kunnen mn vrienden ook met het ding overweg. Als je dan de media knop indrukt, veranderd het schermpje in een lijstje met tv kanalen. Hierbij komt het kleurenschermpje echt in actie, ik heb namelijk van alle bekende tv kanalen van internet het tekentje geript, en met photoshop mooi op formaat gebracht. Zodat je dus op het knopje naast het tekentje kan drukken, om naar het betreffende kanaal te gaan. Geinteresseerden voor de verzameling plaatjes van de televisiezenders kunnen me een PM sturen.

Ook de screensaver die aangaat als je hem in de dockingstation legt, is grappig. Nutteloos, maar grappig. Ik heb foto`s gemaakt van mn oog in verschillende posities, dus mn AB kijkt in de rondte als ie gedockt is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:58

Exirion

Gadgetfetisjist

Voor mensen die een fancy remote control zoeken:

http://www.homecontrol.philips.com

Wordt waarschijnlijk zo'n 2 a 3 keer zo goedkoop als de iPronto bij introductie was. In Duitsland zag ik een prijs van zo'n 500 euro genoemd worden.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:33

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ziet er weer niet echt praktisch uit... Tis meer een soort pda... Dan toch liever zo'n harmony zoals hierboven...

Zit ook nogsteeds te wachten tot er een afstandsbediening komt die ook RF signalen kan leren... Maar geloof dat ik daar de hoop voor ga opgeven...

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 12-08-2005 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

MikeyMan schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 18:16:
Ziet er weer niet echt praktisch uit... Tis meer een soort pda... Dan toch liever zo'n harmony zoals hierboven...

Zit ook nogsteeds te wachten tot er een afstandsbediening komt die ook RF signalen kan leren... Maar geloof dat ik daar de hoop voor ga opgeven...
Het is veel meer dan alleen een RC. Hij is ook meteen UPnP Control Point voor Streamium produkten en dergelijke apparaten van andere fabrikanten. Dus je kunt muziek/video servers in huis browsen en dingen afspelen op een afspeelapparaat in de buurt. Ik geloof dat ie ook speakers heeft, dus je kunt muziek/video afspelen op het ding zelf.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Als je mijn eerste post had gelezen dan wist je dat ze al bestaan, de Marantz RC 5200 is er een (Met een prijskaartje van rond €600 is hij niet echt goedkoop), de Marantz RC 9500 is er ook een (~€1300).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

KILLorBE schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 18:52:
[...]

Als je mijn eerste post had gelezen dan wist je dat ze al bestaan, de Marantz RC 5200 is er een (Met een prijskaartje van rond €600 is hij niet echt goedkoop), de Marantz RC 9500 is er ook een (~€1300).
Had het gelezen, maar óf ergens iets verkeerd begrepen, óf het ding kan niet wat ik wil...

Ik heb een klik-aan-klik-uit systeem, met een RF afstandsbediening, maar volgens mij zijn die code sniet aan te leren..

• BlackB1rd
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09-2024
MrJT schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 15:31:
Ik heb sinds kort de Harmony 885 in bezit, en ben er erg tevrede over.
Waar heb jij 'm gekocht? Ik ben allerlei webwinkels aan het afstruinen, maar nergens is ie voorradig. Dat geeft mij het vermoeden dat het ook een behoorlijke lange tijd kan duren voordat ze 'm in huis hebben...

[ Voor 4% gewijzigd door BlackB1rd op 18-08-2005 16:25 ]

Een hele zooooi

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:01
Wordt gewoon mij de mediamarkt verkocht althans almere amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-04 12:04

TRaSH

koffie ?

ik was dinsdag in media markt in amsterdam geweest en daar hadden ze hem niet staan,
teminste niet bij de andere remote controls.
had mischien nog even bij de pc artikellen moeten kijken.
maar weet je toevallig wat hij daar kost ?

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-04 09:10
Voor de mensen die opzoek zijn naar de kameleon ab's:

http://www.pixmania.nl/nl/nl/73/xx/xx/12/3/criteresn.html

En ik heb er een vraagje over, zou ik mijn ab van mijn logitech z5500 setje ook kunnen programmeren in de kameleon 6-in-1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Als hij niet bij de remotes lag das was hij uitverkocht want normaal ligt hij links naast de roltrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-04 12:04

TRaSH

koffie ?

jubs,
daar had ik gekeken,
zal dus wel uitverkocht geweest zijn.
weet je toevallig wat de prijs ongeveer de rpijs was dat media markt vroeg ?

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
volgens mij maar ik weet het niet zeker voor het top model met kleurenscherm iets van 150 eurie ik vond ze vrij duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackB1rd
leonbong schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 14:49:
volgens mij maar ik weet het niet zeker voor het top model met kleurenscherm iets van 150 eurie ik vond ze vrij duur.
150 is een schijntje. Ze zijn bijna overal duurder. Daar doe ik het iig wel voor hoor!

Een hele zooooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12592

Heb vandaag Harmony 655 gehaald bij Mycom, software op m'n pc gezet en die zei dat ik moest flashen met de nieuwere firmware, flashen was succesvol en dat gaf Harmony ook aan op de display. Maar hoe kan ik $#$%^ de melding "Firmware Upgrade Successful!" van de display af???

• BlackB1rd
Heb gister (eindelijk) na 2 maanden o.i.d. in backorder gestaan te hebben m'n Harmony 885 ontvangen! Het is een mooie AB, welke makkelijk geconfigureerd kan worden. Het duurde niet lang voordat ik een paar activiteiten op de juiste manier had geprogrammeerd (uiteraard wel een paar keer opnieuw instellen, maar dat was ook een beetje uitproberen). Al met al mooi ding, reageert enorm goed vanuit nagenoeg elke hoek. Wat mij betreft een aanradertje (behalve dan de lange levertijd :( )

Een hele zooooi

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:10

YellowCube

Wait...what?

^^die van mij gaat ok voor de 2 maanden backorder.
waar heb jij 'm vandaan?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• BlackB1rd
YellowCube schreef op woensdag 28 september 2005 @ 10:20:
^^die van mij gaat ok voor de 2 maanden backorder.
waar heb jij 'm vandaan?
Bij ACES Direct, als ik nu de Harmony opvraag hebben ze nog wel een aardig voorraadje...

Een hele zooooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:10

De Philips Pronto RU980/TSU7000 kan dit, maar die is vrij prijzig in NL (>1100 euro). Ik heb zelf een tijd terug de Pronto TSU7000 (US model. Veel goedkoper maar mag niet in NL verkocht worden) via ebay aangeschaft voor 375 euro. Ok, het is niet goedkoop maar het is tot nu toe de enige ab waarin ik alle functies van alle apparaten kan programmeren waarbij ze ook nog eens makkelijk te vinden zijn.
Het probleem met non-LCD ab's is dat je welliswaar alles onder een 'willekeurige' knop kan programmeren, maar het niet altijd even duidelijk is onder welke knop iets zit. Sommige knoppen zijn simpelweg niet aanwezig (denk aan een knop waarmee je kan schakelen tussen DTS/DD5.1/stereo, timer knop, EPG, tv/radio switch (TVD decoder), Subtitle/display/menu knop (xbox), etc).
Ik snap alleen niet waarom die dingen zo duur moeten zijn. Er is genoeg markt voor, maar door de (vooral in NL) gehanteerde prijzen blijft het iets voor 'multimedia-gekken'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:14
De Harmony 895 Pro (verkrijgbaar over een maand) kan ook RF aan (http://www.logitech.com/i...N,contentid=10984,crid=34), maar het is in het persbericht niet duidelijk of hij ook X10 aankan, of dat RF alleen gebruikt kan worden voor Harmony RF base stations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Ik was van mening dat de Philips SBCRU885 ook met RF signalen uit de voeten kon...
maar misschien heb ik dat mis...
:?

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-04 18:04
Intussen, ook na lang wachten, mijn Harmony 885 binnen. Zoals hierboven ook al gemeld, werkt 'ie erg goed. Hij slikt al mijn afstandsbedieningen, iets waar ik in het verleden problemen mee heb gehad. De user interface zou iets beter kunnen, maar op deze manier vullen ze wel hun device database. Al met al ben ik er erg gevreden over.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Ik heb sinds donderdag ook de Harmony 885 binnen. Het eerste exemplaar moest helaas terug naar de winkel wegens een falend laadstation, maar verder bevalt het ding ontzettend goed. Het enige minpunt is het web-based instellen. Dat is niet bepaald ideaal te noemen. Je bent verschrikkelijk overgeleverd aan de drukte op die site en het werkt allerminst vlot.

Desondanks zijn de basisinstellingen snel te maken. De IR functies van de apparaten die je hebt worden uit de online database van Logitech gehaald. Deze wordt in principe door de gebruikers zelf gevuld en het gevolg is dat zelfs de functies van meest exotische apparaten wel aanwezig zijn.

Het hele idee is dat je niet de losse layout's van al je AB's gaat definieren en daartussen schakelt, maar dat je activiteiten aanmaakt. Binnen zo'n activiteit definieer je dan weer de functies van de verschillende apparaten die je bij die activiteit gebruikt.
Zo gebruik je bijv. voor DVD kijken een TV, DVD speler en Audio receiver. De (meestgebruikte) functies van je originele AB's zet je dan in de activiteit en bovendien geef je aan dat bijv. het aanpassen van het volume moet gebeuren op de Audio receiver en niet op je TV.

Het fijnafstellen duurt even en je dient er van te voren een beetje over na te denken. Je kunt alles zo uitgebreid configureren als je zelf wilt. Ontbreekt/faalt een bepaalde functie in de Logitech database, dan kun je die functie makkelijk van je originele AB overnemen naar je Harmony. Er zit speciaal voor dat doel een IR receiver op de achterkant van het ding, wat m.i. wel laat zien dat er goed over nagedacht is.

Ook qua probleemoplossing is aan het meeste gedacht. Er wordt in de on-line applicatie stap voor stap uitgevraagd wat het probleem is (bijv. het volume gaat met 3 stappen omhoog, terwijl ik maar 1 stap wil) en aan de hand daarvan wordt er een oplossing aangedragen. In dit geval het aanpassen van de latency's.
Dit kan op een nagenoeg idiot-proof manier gedaan worden, of je kunt er zelf lekker mee prutsen. Op Tom's Hardware Guide werden wat vraagtekens gezet bij het nut van die latency's, maar ik vind het persoonlijk wel erg handig om je apparaten volledig vloeiend en zonder ergernis of eigenaardigheden op de AB te laten reageren.

Ook heeft de remote zelf een probleemoplosser. Zo wilde mijn tv in het begin niet vanzelf aan als ik dat op de remote aangaf. Door op de Help te drukken stelt de remote het een en ander bij en vraagt om je feedback (Is je tv nu aan?).
Vervolgens wilde de tv weer niet uit. Zelfde Help geintje (Is de TV nu uit) en sindsdien gaat de tv keurig aan en uit zoals het moet.

Het enige wat even puzzelen was, was de instelling van m'n DVD/HD recorder. Er wordt gevraagd op welke input de recorder moet staan bij het opstarten.
Dan krijg je alleen de keuze van AV inputs terwijl je 'm eigenlijk gewoon op de tuner wilt zetten/houden. Je kunt niet aangeven dat je de recorder slechts aan wilt zetten zonder een bepaald kanaal/input te kiezen.
Dat moest ik uiteindelijk oplossen door een leeg commando aan te maken. Dus hij zet nu de recorder aan en stuurt dan een leeg signaal. Gevolg, de recorder blijft gewoon op de tuner staan.

Wat iemand anders hier ook al aandroeg is het gemak van het LCD schermpje/Functieknoppen en de extra functies die je daar op kunt definieren. Het maakt de wereld een stuk duidelijker en veelzijdiger. Zelfs m'n vriendin kon gelijk uit de voeten met het ding. Hiervoor had ik een Kameleon AB en om de een of andere reden komt het niet logisch over als je uit moet leggen dat het bijstellen van de hoge tonen bijv. via de "Info" knop moet gebeuren, omdat er simpelweg geen andere toetsen meer beschikbaar zijn.
Ook is de aanwezigheid van echte druktoetsen een verademing t.o.v de Kameleon. Als je zit te zappen wil je niet steeds je AB kijken of je wel de juiste toets hebt.

Verder is de AB voorzien van verlichte toetsen, heeft ie een Li-ion accu, gaat ie vanzelf aan op het moment dat je 'm oppakt en na een instelbare tijd weer uit. Andere leuke dingen zijn het instellen van achtergronden en tvkanaal icoontjes.

Het ding kost wat, maar daar heb je ook zeker wat voor.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackB1rd
YellowCube schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 13:49:
Het enige minpunt is het web-based instellen. Dat is niet bepaald ideaal te noemen. Je bent verschrikkelijk overgeleverd aan de drukte op die site en het werkt allerminst vlot.
Mee eens, zo was er een paar dagen geleden onderhoud aan de server. Wil je even wat aanpassen, kan het gewoonweg niet. Dat is wel een minpuntje, verder reageert de site over het algemeen acceptabel snel (laten we hopen dat dat zo blijft naarmate het aantal gebruikers toch wel aanzienlijk zal groeien).

Een hele zooooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Ik lees dat je bij de Harmony activities kan definieren (zoals TV, waarbij zowel TV als versterker worden opgestart). Dit kan ook met m'n pronto, maar er ontstaat een mogelijk probleem bij devices die geen discrete IR codes ondersteunen (of waarvan de discrete codes moeilijk te vinden zijn), bijv. een TV die alleen een toggle code heeft voor TV aan/TV uit een geen expliciete code voor TV aan en 1 voor TV uit.

Druk je dan op de 'activiteit' TV-kijken, dan gaat het de 1e keer goed (TV gaat aan/versterker aan), maar de 2e keer dat je de knop indrukt gaat de TV weer uit vanwege de toggle code, maar blijft versterker bijv. aan.
Ik heb inmiddels de meeste discrete IR codes nu wel op internet gevonden, maar heeft de Harmony hier eoa IR database voor met alle merken AV apparatuur ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

^^dat probleem had ik dus in het begin ook.
Voor zover ik begrepen heb omzeilt de Logitech het toggle probleem door de status van de apparaten bij te houden.
Het is enerzijds een kwestie van goed instellen en anderzijds de help op de remote zelf gebruiken.
Hij vraagt je dan of de TV aan/uit staat en op basis van jouw antwoord stelt ie het een en ander bij en 'noteert' ie de status van het apparaat.
Je moet er dus ook niet doorheen gaan fietsen met een andere AB anders raakt ie de status weer kwijt.

Je hebt het probleem ook als je een togglefunctie hebt voor bijv. de kanalen AV1, AV2, AV3 etc, waarbij je idd geen discrete codes hebt. Wederom kun je dit bij het instellen aangeven en aan de hand van een serie vragen (blijft bijv. je tv bij het uitzetten op het laatste kanaal staan of gaat ie weer naar 1 etc.) weet ie dan wel met een redelijke oplossing te komen.

[ Voor 10% gewijzigd door YellowCube op 03-10-2005 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
YellowCube schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 17:37:
Je hebt het probleem ook als je een togglefunctie hebt voor bijv. de kanalen AV1, AV2, AV3 etc, waarbij je idd geen discrete codes hebt. Wederom kun je dit bij het instellen aangeven en aan de hand van een serie vragen (blijft bijv. je tv bij het uitzetten op het laatste kanaal staan of gaat ie weer naar 1 etc.) weet ie dan wel met een redelijke oplossing te komen.
Klinkt goed. Mooie workaround voor het als je geen discrete IR codes kan achterhalen. Al blijft discrete IR toch wat handiger/sneller. Of je ab nu 3 keer moet schakelen van AV1-AV2-AV3 (met de nodige reactietijd) of in 1 keer naar AV3.
(mocht je overigens discrete IR codes zoeken, je kan er al veel vinden op www.remotecentral.com. Ook al zitten ze standaard niet op je originele ab, ze bestaan vaak wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Ejorne schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 11:23:
Ik was van mening dat de Philips SBCRU885 ook met RF signalen uit de voeten kon...
maar misschien heb ik dat mis...
:?
Jazeker kan die met RF overweg alleen nog nooit geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
sverzijl schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 18:51:
[...]

Het probleem met non-LCD ab's is dat je welliswaar alles onder een 'willekeurige' knop kan programmeren, maar het niet altijd even duidelijk is onder welke knop iets zit. Sommige knoppen zijn simpelweg niet aanwezig (denk aan een knop waarmee je kan schakelen tussen DTS/DD5.1/stereo, timer knop, EPG, tv/radio switch (TVD decoder), Subtitle/display/menu knop (xbox), etc).
Voor dit probleem hoef je perse meteen da allerduurste pronto te kopen. Mijn phillips sbcru885 heeft daar geen knoppen voor maar je kan ze ook op het display toevoegen. De zogenaamde smart-controls. Ik ben juist blij dat ik normale knoppen heb voor de normale functies en de bijzondere (die je niet vaak nodig hebt) toch beschikbaar zijn via het display.

[ Voor 14% gewijzigd door leonbong op 04-10-2005 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
leonbong schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 12:32:
[...]

Voor dit probleem hoef je perse meteen da allerduurste pronto te kopen.
Dat zeg ik ook niet, maar je hebt er wel een LCD-type ab voor nodig. En aangezien ik toch geld teveel had ben ik maar meteen voor de Pronto gegaan. Zou nu niet meer zonder kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:49
ik heb net een Medion universele afstandsbediening gekocht bij de Aldi
Na een dag al dood :S

doe nu nog pogingen hem weer aan de gang te krijgen!.
Ben al GP batterijen aant opladen pfff
al veel batterijen geprobeerd en laat de batterijen er nu ff uit.

Hij is volgens mij vastgelopen.
iemand enig id hoe je snel dat geheugen kunt resetten?
het is dus bij het inleren gebeurd.
Als ik nu wat inleer gaat het lampje bij de laatste stap uit en ik kan dan nix meer ;)

wel geprobeerd alles te wissen met de code die in het boekje staat.
hopen dat het een batterij probleem is :P

alvast bedankt

[ Voor 12% gewijzigd door thespeed op 02-11-2005 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_44/BILD10.JPG
Bedoel je deze. Nu weet je meteen waarom hij maar 5,99 kost. Maar even zonder dollen terug met dat ding en nieuwe vragen.
Ik vind hem trouwens best mooi zeker voor de prijs.

[ Voor 13% gewijzigd door leonbong op 02-11-2005 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:49
leonbong schreef op woensdag 02 november 2005 @ 18:57:
[afbeelding]
Bedoel je deze. Nu weet je meteen waarom hij maar 5,99 kost. Maar even zonder dollen terug met dat ding en nieuwe vragen.
Ik vind hem trouwens best mooi zeker voor de prijs.
ja die bedoel ik.
hij werkte goed haha
maar bij het inleren ging het mis.

hij herkende de andere afstandsbediening opeens niet meer.
En nu flipt hij!
De lampjes en dergelijke werkt wel maar als je een code toekent kan knippert hij en dan kun je nix meer. Ja de batterijen er opnieuw indoen ;)

Heb ook al genoeg andere batterijen geprobeerd zelfs nog nieuwen die ik thuis vond.
Denk dat de sofware is vastgelopen
maarja dan krijg je dit :S

ik citeer uit het boekje:

De ingeprogrammeerde instellingen (codes, leerfuncties en macro''s) blijven in de universele afstandsbediening opgeslagen als u de batterijen verwijdert. Datum en tijd blijven behouden bij vervanging van de batterijen, maar lopen zonder batterijen en niet verder en moeten na het plaatsen van de batterijen eventueel opnieuw worden ingesteld.

Heb de functies al geprobeerd die in het boekje stonden met het wissen van geheugen.
Maar ehm.. geef het morgen nog een kans. na een nacht slapen.
Anders gaat hij terug naar de Aldi. Hij was idd goedkoop en ik wou weer een poging wagen Medion te kopen. Maar voor mij nooit meer MEDION!!!!

DVD speler leest geen DVD +R
TV-kaart heeft bagger drivers.
en deze afstandsbediening werkt na een dag niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackB1rd
Misschien overbodig om te zeggen hoor, maar wat verwacht je ingodsnaam voor die prijs ;) Net als mensen die van die fantastische computers kopen bij de Aldi; het lijkt enorm goedkoop, maar uiteindelijk snij je jezelf in de vingers.

Een hele zooooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiug
  • Laatst online: 17:22
Goedkoop is echt niet altijd miskoop. En buiten dat gaan dure spullen ook vaak genoeg stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chemist470
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-04 21:47
Heeft er al iemand ervaringen met de Logitech Harmony 525 of 520 (US model)?
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/8062.jpg
Ik heb al gezocht op internet naar reviews maar er is erg weinig over te vinden, ook forum van remotecentral al gechecked, maar ook daar weinig te vinden.

Harmony 525

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

BlackB1rd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 21:14:
... Net als mensen die van die fantastische computers kopen bij de Aldi; het lijkt enorm goedkoop, maar uiteindelijk snij je jezelf in de vingers.
mmmh... een beetje erg offtopic maar...
Ik heb reeds een jaar of drie geleden een pc gekocht bij de aldi (of was het nu lidl, maarja een pot nat)
Maar nog steeds doet dat ding het goed. Heeft ook gewoon goede onderdelen zoals een asus moederbord en een asus ti4200 videokaart... dit alles verpakt door een bedrijf dat zich Targa noemt.
Wat is daar nu in godsnaam mis mee... Zeg dan dat Medion zo af en toe prutsspullen in het arsortiment heeft maar ga niet zeggen dat mensen met een aldi computer zich in de vingers snijden.
Natuurlijk kun je zelf voor hetzelfde geld een beter op maat gemaakte computer bouwen, dat is een ander verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Laatst online: 16:33
The Chemist schreef op donderdag 03 november 2005 @ 14:37:
Heeft er al iemand ervaringen met de Logitech Harmony 525 of 520 (US model)?
[afbeelding]
Ik heb al gezocht op internet naar reviews maar er is erg weinig over te vinden, ook forum van remotecentral al gechecked, maar ook daar weinig te vinden.

Harmony 525
geen info, sorry,

maar ik weet wel dat ik 'm gister in het MediaMarkt krantje tegenkwam tussen de aanbiedingen

dus mocht je 'm interessant vinden, moet je ff MediaMarkt checken voor de huidige prijs ;)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chemist470
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-04 21:47
Heb net even de mm site gechecked, maar hier is hij nog niet op te vinden. Ook gebeld, maar ze geven telefonisch geen prijzen door.

Weet je toevallig de prijs nog en of het een lokale mm aanbieding is (zo ja, welke vestiging) of een landelijke.

[ Voor 14% gewijzigd door The Chemist470 op 03-11-2005 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Laatst online: 16:33
The Chemist schreef op donderdag 03 november 2005 @ 14:57:
Heb net even de mm site gechecked, maar hier is hij nog niet op te vinden. Ook gebeld, maar ze geven telefonisch geen prijzen door.

Weet je toevallig de prijs nog en of het een lokale mm aanbieding is (zo ja, welke vestiging) of een landelijke.
niet helemaal zeker meer waar...
Ik kreeg namelijk gister 2 krantjes tegelijk binnen, een landelijke en eentje specifiek voor filiaal Breda.

prijs weet ik niet uit m'n hoofd; misschien dat ik vanavond laat ff terug kan zoeken in de krantjes voor je, ze liggen nog gewoon bovenop de oud papier stapel

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

66 euro dus... Folders staan ook op internet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:16

aapelite

Do the kirby!

Ik heb de logitech harmony 525 sinds een weekje ofzo. Werkt heerlijk, je kan hem via internet instellen, tot nu toe heeft hij ieder apparaat (ook een oudere receiver) weten te vinden en kan hij die ook besturen. Je kan geloof ik tot 16 apparaten installeren en er zit ook een infrarood learning port op.

Verder heb je ook 4 knoppen voor bepaalde instellingen, bijvoorbeeld voor het tv kijken, voor het kijken van een dvd, muziek luisteren of een spel spelen. Je kan dan instellen dat je bijvoorbeeld je digitale tv receiver gebruikt voor het zap werk, receiver voor geluid enz... Dat stelt hij dan allemaal met 1 druk op de knop in zodat je niet steeds moet switchen tussen apparaten :)

Iedere knop die de harmony niet heeft maar de originele wel zet hij er ook in, die geeft hij dan weer op het LCD scherm en met de knoppen aan de zijkant kan je dat dan alsnog bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Dit is de eerste harmony AB die ik er een beetje mooi uit vind zien. Die andere vind ik allemaal te groot en te nintendo. Deze ziet er een beetje uit als een normale AB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Het formaat van de Harmony 885 valt mij mee. Het uiterlijk is natuurlijk een kwestie van smaak, maar ik vind hem wel mooi.
Ik ben nog steeds super tevreden met m'n Harmony, het idee erachter is geniaal imo en het blijkt in de praktijk ook nog eens te werken. Ik merk dat ik nu vaker de tv aanzet, omdat ik me niet meer met 4 afstandsbedieningen bezig hoef te houden.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackB1rd
Canaria schreef op donderdag 03 november 2005 @ 21:47:
Het formaat van de Harmony 885 valt mij mee. Het uiterlijk is natuurlijk een kwestie van smaak, maar ik vind hem wel mooi.
Ik ben nog steeds super tevreden met m'n Harmony, het idee erachter is geniaal imo en het blijkt in de praktijk ook nog eens te werken. Ik merk dat ik nu vaker de tv aanzet, omdat ik me niet meer met 4 afstandsbedieningen bezig hoef te houden.
Helemaal mee eens, hij werkt gewoon goed. Het enige minpuntje is dat 'ie soms niet gaat opladen als je 'm erop legt. Ook irritant is dat als 'ie eenmaal gaat opladen, dat het display verlicht blijft en een slideshow afspeelt. Dit geeft een nogal fel licht en is vrij irritant als ik wil slapen :P

Een hele zooooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

die lader is idd een probleem. Erg gevoelig voor de manier waarop je de AB op de lader legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:37
Ik ben al jaren een tevreden gebruiker van de Kameleon URC-8060. Kan me best voorstellen dat mensen met een uitgebreid audio- en videosysteem niet genoeg hebben aan de Kameleon. Voor mij voldoet hij overigens prima, twee televisies en dvd spelertje (voorlopig geen audioset, heeft onlangs de geest gegeven).
Het gaat om deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.oneforall-int.com/english/pics/Big8060.jpg

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121366

Ik kom er niet echt uit.

Heb een philips lcd tv ( 32PF9966) en kreeg daar zo'n 6 in 1 afstandsbediening bij. Lijkt op deze:
SBCRU760/00
http://tinyurl.com/94bxh

Alleen dan met ambilight knopje.

Weet iemand hoe je deze werkend krijgt met een philips DVDR (725H), UPC digitale tv box en een sony receiver.
Ik kom er niet uit, staat ook niet in de handleiding vermeld.

PS: Als het niet blijkt te kunnen, kun je die kameleon ook gebruiekn bij de UPC box? Dus on demant knopje ect. En kan je er een knopje opzetten van Guide plus?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Als de apparaten die jij hebt niet in het code-overzicht staan kan je de codes toch gewoon aanleren d.m.v. de originele afstandbedieningen? Bij de 760 werkt dat prima, dus bij de AB van jouw televisie moet dat ook wel lukken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Reinier schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 19:13:
Als de apparaten die jij hebt niet in het code-overzicht staan kan je de codes toch gewoon aanleren d.m.v. de originele afstandbedieningen? Bij de 760 werkt dat prima, dus bij de AB van jouw televisie moet dat ook wel lukken lijkt me.
Maar hoe gaat dat aanleren dan precies? Ik kan er niets over vinden in de handleiding en op internet wordt ik er ook niet echt wijzer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-04 19:11
Anoniem: 121366 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 23:01:
[...]

Maar hoe gaat dat aanleren dan precies? Ik kan er niets over vinden in de handleiding en op internet wordt ik er ook niet echt wijzer van.
ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar ik weet wel dat je de originele afstandsbediening op de Universele AB moet richten.. en dan de knop(pen) die je wilt toevoegen indrukken.
De Universele AB "ziet" deze IR code (of wat het dan ook is) en dan kan je die IR-codes aan een knop binden..

(jezus, uitleggen is moeilijker dan het lijkt.. haha)

Ik heb trouwens net de Harmony 525 besteld. Als ik hem binnen heb zal ik wel klein reviewtje posten. Als ik daar zin/tijd voor heb dan ^^

[ Voor 12% gewijzigd door RuudBurger op 16-11-2005 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Met de 760 van Philips is het erg makkelijk. Uit m'n hoofd:

• Selecteer op de AB het juiste apparaat (DVD, TV, AMP, etc.)
• Kies de knop waar je een code aan wilt koppelen
• Houd deze knop samen met de "Learn" of "Program" knop (weet niet precies hoe die knop heet, maar dat merk je vanzelf wel) ingedrukt, totdat het lampje gaat branden of knipperen, whatever :)
• Mik met je originele AB op de Philips (10 cm afstand) en druk de desbetreffende knop in (op de originele AB dus hae ;) ). Als het goed is gaat er dan een bevestigend ledje op de Philips branden, als het mislukt is merk je dat ook wel.
• Done, op naar de volgende knop.

Als jij zegt dat de AB die je bij je televisie hebt gekregen op de 760 lijkt zal het bij jou ook wel ongeveer zo gaan.

Overigens kan je ook nog instellen dat de volumeknoppen bijvoorbeeld op je receiver werken, terwijl je AB op televisie is ingesteld. Maar daarvoor zal je toch echt een manual moeten vinden :)

Edit:
Uitleggen valt inderdaad niet mee ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Reinier op 16-11-2005 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
De uni-AB's die phillips meegeeft bij apparaten zijn vaak uitgeklede versie van het losse model die niet kunnen leren.
Volgensmij geldt dat ook voor die jij gekregen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Er staat letterlijk in de manual dat de RC4302 alleen voor Philips-apparatuur geschikt is, zie ik nu hier. Dus mijn hele programmeer uitleg is nutteloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30386

leonbong schreef op woensdag 16 november 2005 @ 12:07:
De uni-AB's die phillips meegeeft bij apparaten zijn vaak uitgeklede versie van het losse model die niet kunnen leren.
Volgensmij geldt dat ook voor die jij gekregen hebt.
Met de bijgeleverde afstandsbediening RC4310 van mijn 37PF9830 TV, kan ik alles bedienen en hij is ook zelflerend. Zelfs mijn Topfield PVR5010MP HDD satelliet ontvanger.

Afbeeldingslocatie: http://www.p4c.philips.com/files/3/37pf9830_10/37pf9830_10_rcw_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

^^^ Als jij dan even aan Bijltje uitlegt hoe het moet, dan hoeven Sillymidget en ik er niet meer tussen te zitten, werkt wel zo handig :)

RC4301 != RC4302 != RC4310

[ Voor 12% gewijzigd door Reinier op 16-11-2005 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 30386 schreef op woensdag 16 november 2005 @ 13:23:
Met de bijgeleverde afstandsbediening RC4310 van mijn 37PF9830 TV, kan ik alles bedienen en hij is ook zelflerend. Zelfs mijn Topfield PVR5010MP HDD satelliet ontvanger.

[afbeelding]
Leuk voor je dat die het wel kan, maar ik heb een RC4301 bij een LCD TV die het niet kan. En in de handleiding van de RC4302 staat blijkbaar dat die het ook niet kan. Ik had al een RU760 die ik er nogsteeds bij gebruik. 1 afstandsbediening voor alles vind ik nogsteeds niet handig, dus ik gebruik die RC4301 er nog wel bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb inderdaad de RC4302 AB.
Als die alleen philips apparaten kan bedienen en niet kan leren is het toch raar dat ik mijn DVDR725H/00 niet standaard kan bedienen met de 4302.

Dan toch maar met meerdere AB aan de slag :)
Bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30386

Reinier schreef op woensdag 16 november 2005 @ 13:33:
^^^ Als jij dan even aan Bijltje uitlegt hoe het moet, dan hoeven Sillymidget en ik er niet meer tussen te zitten, werkt wel zo handig :)

RC4301 != RC4302 != RC4310
Op de RC4310 zitten toch echt meer toetsen

Overigens ziet mijn RC4310 die bij mijn 37PF9830 er anders uit dan op de philips site staat:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~wijnh058/afbeeldingen/RC4310.JPG

mijn rc4310

Afbeeldingslocatie: http://www.p4c.philips.com/files/3/37pf9830_10/37pf9830_10_rcw_.jpg

de rc4310 op de philips site

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 30386 op 16-11-2005 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
* Rac-On even zich met het topic bemoeit. Ik wordt een beetje gek van de afstandsbedieningen in de woonkamer. Op dit moment zijn het er 7 (Pc, Tv, radio, dvd, video, media center en verlichting) en wil dit graag vervangen door een universele. Echter, zowel de verlichting als me media center zijn niet IR maar radio signalen. Zijn er universele afstandsbedieningen die hier ook mee om kunnen gaan?

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122995

Paar weken terug was er een demodag bij de MM en stond er iemand met die logitech Harmony 525, hij vertelde dat er een model in januari uitkwam die ook RF zou kunnen zenden. Ik weet niet hoeveel waarde je aan zulke uitspraken kunt hechten maar ik vond de 525 wel een heel mooi ding.

Anoniem: 19649

dat van die harmony met RF klopt, als je ff googled heb je zo meer info !!!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Reken maar dat de Harmony met RF DUUR is 8)

• baslab
  • Niet online
Anoniem: 121366 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 23:01:
[...]

De Logitech sluit je aan op de computer, in de schermen geef je aan dat je een bepaalde functie wilt laten leren. Het programma geeft dan aan dat je het knopje van de originele afstandbediening moet beroeren. Het ontvangen en leren gaat heel snel, had de eerste keer niet door dat het al klaar was...

Wat ik helemaal super vind zijn de "activities". Je programmeert wat er allemaal aan moet, op welk kanaal, etc. als je een bijvoorbeeld een DVD wilt kijken -> tv aan op videokanaal, receiver op VCR1, DVD-speler aan. Wil je hierna radio luisteren, dan worden alle apparaten die niets met de radio te maken hebben uit gezet!

Wat ook leuk is, dat hij wakker wordt als je hem oppakt -> beweging sensor!!

... gebruikt fototoestel om foto's te maken ...

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

baslab schreef op donderdag 17 november 2005 @ 11:23:
Wat ook leuk is, dat hij wakker wordt als je hem oppakt -> beweging sensor!!
Heeft de Philips RU760 ook maar de backlight heb ik uitgezet want dat vreet stroom. Bij Logitech heb je een lader en adapter, maar ik ben onderhand allergisch geworden voor alles waar de zoveelste adapter bij zit. Ik heb hier enorme stekkerdozen liggen door het hele huis en ben het zat aan het worden.

• baslab
  • Niet online
De Logitech 520 heeft 'gewoon' batterijen, backlite kan je instellen. Staat bij mij op eerste 20sec. daarna enkel als ik op het knopje "glow" druk om een functie te vinden.

De grote broer (met kleurendisplay) heeft inderdaad een lader en een basis en weer een adapter etc.

... gebruikt fototoestel om foto's te maken ...

• leonbong
Mijn phillips RU885 heeft ook backlight en een bewegingssensor. Maar ik heb het ook uitgezet omdat het battarijen vreedt niet te geloven.
PS mijn RU885 doet lekker ook RF.

Anoniem: 104840

Ik ben nieuw hier, dus ik heb ff een vraagje.

Ik heb mijn ook laten vallen op de Logitech Harmony 525 Advanced Universal Remote. Nu heb ik een nieuwe JVC TV; een Sony Home Cinema set en een Digitale versterker van Nokia (c119) aan gezien ik digitale tv van at home heb. Nu is mijn vraag of deze logitech AB. Al deze apparaten herkent. Ben met name benieuwd of deze AB ook de functie van de Nokia C119 digitale versterker kan overnemen?

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:14
Wanneer ik een Nokia C119 Digital Set Top Box probeer toe te voegen aan m'n 885 krijg ik de volgende mogelijkheden:

Nokia 9311S (Recommended)
Nokia D-BOX C
Nokia D-Box 2 DV3
Nokia SAT-1202 TF
Nokia 110T

Het is trouwens altijd mogelijk (bij de 885 in ieder geval) om handmatig een remote in te programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedoel je hiermee te zeggen dat ik altijd met deze harmony afstandediening zowel de tv als de nokia c119 kan bedienen? Welke optie heb jij uit de lijst genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Gister mijn Harmony 525 binnen gekregen. En ik moet zeggen, wat een geweldig apparaat.

Alle 3 de apparaten stonden in het database (had ook niet anders verwacht). Ze zeggen namelijk dat er 80k verschillende apparaten in het DB staan.

Instellen ging zo makkelijk, niet normaal. In de eerste wizard vraagt hij welke apparaten je hebt, moet je serie nummer invullen. Dan kan je daarna de "activities" invoeren. bijvoorbeeld, dvd kijken, tv kijken, muziek luisteren..etc.
Bij elke activitie vraagt hij wat elk apparaat moet doen, aan/uit, wie de kanalen regeld, welk apparaat het volume regeld en op welke zender je tv/dvd/ander apparaat, moet staan. En als je dan klaar bent update hij het naar je remote (die je aan je pc via standaard usb(klein-plugje) hebt aangesloten.)

Zorg wel dat voor je begint al je apparaten uit staan, en dat je niet gaat kloten met je andere oude afstandsbedieningen. Want dan denkt de Harmony bijvoorbeeld dat je TV uit staat en wil hij hem aanzetten, maar dan gaat hij weer uit.

Als je dat eenmaal hebt gedaan, druk je op activities op je Harmony, en kies je je ingestelde ding. Zet hij alle apparaten aan die nodig zijn en de rest uit (als je dat wilt). Zet het op het goede kanaal etc.
Je hoeft niet te switchen tussen apparaten omdat je al in heb gesteld welke volume controller je wilt gebruiken (tv/dvd/etc) en waarje kanalen mee wilt veranden (tv/digitale-tv-boxje).

Ik ben in ieder geval erg tevreden.
Ben er nu nog lekker mee aan het kloten, ook al is dat helemaal niet nodig want alles werkt gewoon zoals ik wil. Als ik iets geheims ontdek, horen jullie het wel ^^

EDIT:
Nog vergeten te zeggen dat hij apparaat heerlijk in de hand ligt. En niet zo gigantisch rond en groot is als de andere uit de Harmony series. (En er mooier uit ziet :+, maar dat is persoonlijk natuurlijk).
De + en - van de volume en zap maken klik geluidje. De rest van de knopjes zijn van rubber en zijn dus stil.

Heb wel al 1 dingetje ondekt.
De meegeleverde software pakt de standaard browser voor de interface. Bij mij is dit Firefox, en hij leek hier wat problemen mee te hebben. Soms wilde hij namelijk niet naar de remote updaten. Dit was makkelijk opgelost door in IE naar de logitech site te gaan en daar in te loggen. Je kan namelijk online alles gewoon instellen en op update drukken. Klaar is kees.

En nog een tip:
Ik had mijn activities ingesteld, maar toen ik het gebruikte zapte hij steeds 1 kanaal te ver. (dus naar av2 ipv av1 en naar s-video ipv av2 etc etc.) Dit heb ik voorkomen door naar mijn TV "Advanced options" te gaan. Hier kon ik instellen welke "input channels" er waren. Hier stond "Tuner, av1, av2, s-video". Maar Tuner moest daar helemaal niet staan, dus die heb ik weggehaald en nu werkt hij perfect.

[ Voor 8% gewijzigd door RuudBurger op 19-11-2005 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94646

Hoi,

ik vraag mij af of de harmony 525 ook kiss toestellen in zijn database heeft. Meerbepaald de Kiss Dp-1500?
Ik hoor het graag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Anoniem: 94646 schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 13:18:
Hoi,

ik vraag mij af of de harmony 525 ook kiss toestellen in zijn database heeft. Meerbepaald de Kiss Dp-1500?
Ik hoor het graag...
Heb net even voor je gekeken, Kiss Technology staat er als merk bij en als ik DP-1500 invul geeft hij geen fout van "niet gevonden" ofzo. Dus dat lijkt me geen probleem. En als hij er niet bij zou staan, zou je hem zelf kunnen toevoegen met de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94646

Sillymidget schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 14:04:
[...]

Heb net even voor je gekeken, Kiss Technology staat er als merk bij en als ik DP-1500 invul geeft hij geen fout van "niet gevonden" ofzo. Dus dat lijkt me geen probleem. En als hij er niet bij zou staan, zou je hem zelf kunnen toevoegen met de hand.
Cool, dan ga ik deze zeker en vast bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-04 07:26

WhiteDog

met zwarte hond

Ik heb ook wel interesse in een nieuwe remote omdat ik er binnenkort een beamer + projectiescherm + receiver bijkrijg. Alleen is dat projectiescherm RF. Ik vroeg me alleen af hoe je zo'n afstandsbediening een RF signaal aanlevert? Is dat ook gewoon in "learning mode" zetten enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-03 23:32

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Staat die database van Logitech ergens online? Zodat je voor aanschaf kunt gaan kijken of je apparaten er tussen staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:38
er is ook een nieuwe remote van logitech "speciaal" voor xbox360:

Afbeeldingslocatie: http://media.teamxbox.com/dailyposts/hardware/logitech_harmony.jpg

een 525 met wat extra knoppen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103236

Dat is een mooie. Maar om nu meer te betalen voor de speciale xbox360 versie, terwijl je 'm ook gewoon met de 525 kan bedienen.

Ik zit eraan te denken om de Logitech Harmony 525 aan te schaffen. Ik wil er mijn tv, versterker, dvd-speler, cd speler en xbox mee bedienen. Ik zie dat je in het display vier "bronnen" (zoals watch tv) kan kiezen. Is dit het maximaal, of kan je ook naar een ander "tabblad" gaan waar weer 4 van deze "bronnen" staan?

Ik wil namelijk:
- Luister radio
- Kijk Tv
- Speel games (xbox)
- Speel cd
- Speel dvd.

Als je er maar 4 kan inprogrammeren dan kan ik misschien beter een andere versie aanschaffen.

Iemand enig idee?

Mastermano

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Anoniem: 103236 schreef op donderdag 08 december 2005 @ 20:00:
Ik zie dat je in het display vier "bronnen" (zoals watch tv) kan kiezen. Is dit het maximaal, of kan je ook naar een ander "tabblad" gaan waar weer 4 van deze "bronnen" staan?

Als je er maar 4 kan inprogrammeren dan kan ik misschien beter een andere versie aanschaffen.

Iemand enig idee?

Mastermano
"1 van 2"...
Ja, geen idee wat ze hiermee bedoelen eigenlijk...
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103236

Ik heb een review gevonden van de Logitech Harmony 525 op een engelse site genaamd "trustreviews".

Hier de link http://www.trustedreviews.com/article.aspx?art=2127

De afstandbediening krijgt een 6, omdat de software niet altijd even gemakkelijk en bugvrij werkt.
Daarnaast heeft de tester ook een scart switchbox die niet op de afstandbediening werkt (ik het iig geen scart switch, dus voor mij is het niet relevant).

Maar ik heb nog geen antwoord gevonden op mijn bovengenoemde vraag. Ik zie idd bij de xbox360 remote je 2 pages hebt. Zal dat bij de 525 ook zo zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Aangezien daar dezelfde pijlknoppen opzitten zou ik zeggen van wel ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Laatst online: 16:34

MrScratch

I am rubber, you are glue

Ik heb de 525, dus laat ik het verlossende antwoord maar geven. Je kunt WEL meer dan 4 activities definieren die je dus door te scrollen kunt benaderen. Ik heb hem nu 1 dag, maar ik ben er lyrisch over. Wat een super-apparaat! De knoppen voelen soms wat sponsig, maar qua functionaliteit vind ik hem heel goed.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toeter15
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-04 21:46
heeft iemand al elvaring met de Philips SRU560 universele afstandsbediening

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:31
Mag ik nog even wat kwijt over die OneForAll afstandbedieningen? Er bestaat op het internet een hele gebruikersgemeenschap; deze dingen kan je namelijk bijna ALLES laten besturen. Belangrijker: je kunt iedere functie van het apparaat onder een willekeurig toets stoppen.

Dat programmeren doe je via een kabeltje die je op een jumper in je AB prikt.

Kijk maar eens op www.hifi-remote.com

Die gasten hebben allerlei programmatuur (ook JAVA utils) waarmee je de afstandbediening volledig 'naar je hand kunt zetten' (grappig, in deze context....)

Iedere keer als ik een stukje apparatuur koop (SCART switchbox, nieuwe kabeldecoder, HTPC etc, etc) maak ik mijn afstandbediening geschikt voor dit het nieuwe apparaat. Ik gebruik 'em al dik 4 jaar en ben zeer tevreden. Jammer dat het in Nederland niet zo lijkt te leven.

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-04 21:16
CubicQ schreef op donderdag 17 november 2005 @ 20:23:
Wanneer ik een Nokia C119 Digital Set Top Box probeer toe te voegen aan m'n 885 krijg ik de volgende mogelijkheden:

Nokia 9311S (Recommended)
Nokia D-BOX C
Nokia D-Box 2 DV3
Nokia SAT-1202 TF
Nokia 110T

Het is trouwens altijd mogelijk (bij de 885 in ieder geval) om handmatig een remote in te programmeren.
Het is een Nokia 119C, omgekeerd dus. Als je dat invoert vindt ie hem meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-04 21:16
Ik heb nu sinds een dag een Harmony 525 en het werkt aardig. Software, web based, is niet al te snel om mee te werken maar doet het wel leuk met die wizards.

Vindt alleen de stevigheid/bouw van de afstandbediening zeer slecht, dat ding kraakt al als je hem vast pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Dat is een kwaaltje waar alle harmony's last van hebben. Ik vind dat echt doodzonde AB van €50+ en hij voelt aan alsof hij €4,99 bij kruidvat was. Vind ik overgens ook van de cameleon dingen. Ik philips AB en die heeft dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88625

Als ik deze afstandbediening nouw speciaal voor een mce htpc wil gebruiken, welke tv kaart met twin tuner kan ik dan het beste nemen ?

denk zelf eentje met afstandbediening, zodat ik de logitech leer funtie kan gebruiken

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Ik weet niet of dit in dit topic thuishoort, dus geef maar een gil als ik zelf iets moet starten. Ik heb vorige week een nieuwe receiver van Pioneer gekocht, maar nou wil de AB (van de receiver, die dus programmeerbaar is) niet leren van mijn TV. Het vervelende is dat ik een Grundig TV/VCR combo heb, en de code voor grundig TV's dus niet werkt. Dat is dus ook geen optie. Iemand een idee wat te doen?

edit: een wat exactere omschrijving. Het klaarzetten van de AB gaat prima, maar bij vrijwel elke toets krijg ik een 'press key error'. De enige knop die het inmiddels doet is de stand-by knop..

[ Voor 21% gewijzigd door m_a_rnix op 22-12-2005 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Een vraagje, ik heb nu de philips ru760 gekocht, vooral vanwege zijn design en omdat hij er vrij simpel uitziet om te bedienen (zo'n kameleon ziet er vrij lastig uit om te bedienen ;) ).
Maar een aantal vraagjes, misschien dat eigenaren van deze ab mij daarmee kunnen helpen?

- Kan hij de logitech z680 besturen? (niet zo heel belangrijk)
- Kan hij een xbox met xbmc bedienen (in het lijstje staat wel xbox dus ik ga er vanuit dat hij ook een gemodde kan bedienen?, ik heb natuurlijk wel een dvd kit)
- Kan hij de afstandsbediening van mijn pc vervangen (een shuttle xpc afstandsbediening) (niet zo heel belangrijk)
- Kan hij de samsung ontvanger van digitale tv van kpn aansturen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Dit lijkt me nu een uitgelezen mogelijkheid om dit topic eens te lezen en te kiezen voor een goede Harmony afstandsbediening! ;)
Verbal_Kint schreef op donderdag 22 december 2005 @ 00:27:
Ik weet niet of dit in dit topic thuishoort, dus geef maar een gil als ik zelf iets moet starten. Ik heb vorige week een nieuwe receiver van Pioneer gekocht, maar nou wil de AB (van de receiver, die dus programmeerbaar is) niet leren van mijn TV. Het vervelende is dat ik een Grundig TV/VCR combo heb, en de code voor grundig TV's dus niet werkt. Dat is dus ook geen optie. Iemand een idee wat te doen?

edit: een wat exactere omschrijving. Het klaarzetten van de AB gaat prima, maar bij vrijwel elke toets krijg ik een 'press key error'. De enige knop die het inmiddels doet is de stand-by knop..

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 21:06

DyStiC

'Atta way, baby!

Heb sinds een paar dagen ook de Harmony 525, tot nu toe erg te spreken over het ding. Vooral die Activity functie is erg handig met één druk op de knop een macro uit laten voeren tegelijk op verschillende apparaten. (reciever aan - op DVD uitgang - tv aan - op EXT uitgang - DVD speler aan - play) En dan de meeste gebruikte handige functies in het LCD zetten.

Zou alleen mooi zijn om hier ook de pc mee te bedienen, weet iemand misschien een geschikte kant-en-klare IR ontvanger?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

StephaN schreef op zondag 25 december 2005 @ 10:20:
- Kan hij de logitech z680 besturen? (niet zo heel belangrijk)
- Kan hij een xbox met xbmc bedienen (in het lijstje staat wel xbox dus ik ga er vanuit dat hij ook een gemodde kan bedienen?, ik heb natuurlijk wel een dvd kit)
- Kan hij de afstandsbediening van mijn pc vervangen (een shuttle xpc afstandsbediening) (niet zo heel belangrijk)
- Kan hij de samsung ontvanger van digitale tv van kpn aansturen?
Je kunt op de Philips site de specs opvragen van de RU760. Ik heb 'm zelf ook, en ik heb ervaren dat ie niet werkt met sommige NAD en Rotel apparatuur. Dat hangt af van de frequentie van het IR signaal. De RU760 heeft een bepaalde range die alle veelgebruikte apparaten dekt, maar er zijn uitzonderingen.

• m_a_rnix
Darth Malak schreef op zondag 25 december 2005 @ 11:06:
Dit lijkt me nu een uitgelezen mogelijkheid om dit topic eens te lezen en te kiezen voor een goede Harmony afstandsbediening! ;)

[...]
Voor 1 apparaat? als dit probleem op te lossen is ben ik helemaal tevreden.. Om nou weer 80 euro of zo uit te gaan geven.. Ben bovendien redelijk blut nu.. ;)

Edit: het is gelukt. Heb een AllforOne geleend, daar waren wel de goede codes voor, en daarvan kon de remote van de receiver het wel leren. Alles werkt nu prima! :)

[ Voor 18% gewijzigd door m_a_rnix op 29-12-2005 11:16 ]

Ik zit er aan te denken om een harmony 520 aan te schaffen als vervanger voor al m'n afstandbedieningen. Ik heb echter nog een vraag. Ik heb een digitale ontvanger (nokia 119c). Met deze afstandbediening kan ik vrijwel alles; behalve de tv aan/uit zetten en het beeldformaat (16:9/14:9/4:3/panoramic) veranderen. Is ook in te stellen op de harmony 520, zodat ik echt alles kan doen met 1 AB?

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Verbal_Kint schreef op donderdag 29 december 2005 @ 10:31:
[...]

Voor 1 apparaat? als dit probleem op te lossen is ben ik helemaal tevreden.. Om nou weer 80 euro of zo uit te gaan geven.. Ben bovendien redelijk blut nu.. ;)
Err... 1 apparaat?? Ik dacht dat je het had over een receiver EN een TV/VCR combo....

Misschien komt er over een paar maanden nog een DVD speler ofzo bij?? Of iets anders... Anyway, je zit zo aan de 3 of 4 apparaten.

Maar goed, het gemak wat je hebt van bijv. een Harmony en de kwaliteit van de IR zender is amazing... De IR zender is zoveel krachtiger dan een standaard remote dat ik soms denk dat ie via radio signalen communiceert....

Ik kan me voorstellen dat 80 euro veel geld is maar je bent overal vanaf dan...

Maar goed, met jouw specifieke probleem kan ik je helaas niet helpen aangezien ik niet dezelfde apparatuur heb staan..

[ Voor 31% gewijzigd door Darth Malak op 29-12-2005 11:18 ]

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 21:06

DyStiC

'Atta way, baby!

Darth Malak schreef op donderdag 29 december 2005 @ 11:18:
Ik kan me voorstellen dat 80 euro veel geld is maar je bent overal vanaf dan...
Als je hem bij een internetshop koopt liggen de prijzen rond de 50 euro, dat is een flink verschil met de winkelprijzen.
Anoniem: 104840 schreef op donderdag 29 december 2005 @ 11:13:
Is ook in te stellen op de harmony 520, zodat ik echt alles kan doen met 1 AB?
Ongetwijfeld, als je oude afstandsbediening niet in de logitech database staat kunt je hem ook gewoon handmatig IR opdrachten leren door je oude afstandsbediening ervoor te houden. Dus hij kan alles wat een andere afstandsbediening ook kan.

[ Voor 4% gewijzigd door DyStiC op 29-12-2005 11:23 ]

• m_a_rnix
Ok, ik zal het nu nog even uitleggen. De AB van de receiver is in te stellen voor andere merken én heeft een leerfunctie. Minidisc en CD-speler deden het meteen vlekkeloos. Alleen mijn TV/VCR combi werd niet gevonden (wschl. omdat het een combi-apparaat is). Het ging dus om 1 apparaat dat wel TV en VCR heeft. Dat was het enige apparaat dat het niet deed. Daarnaast is de remote van dat apparaat na een jaar of 10 nogal brak, waarschijnlijk was dat de oorzaak dat leren niet lukte.

Nu heb ik dus een universele remote van oneforall geleend, op hun site stonden codes die het wel deden. Het IR signaal van die oneforall is wschl. beter dan van de originele remote. In ieder geval ging het leren nu wel prima. Ik kan nu dus alles (nou ja, de laptop niet, maar dat kan met mijn telefoon): CD van Technics, MD van Sony, TV/VCR van Grundig en Receiver van Pioneer bedienen met 1 afstandsbediening (die van de Receiver).

Zie niet echt in wat ik met een Harmony moet nog. Tegen de tijd dat ze WiFi of Bluetooth hebben ga ik wel weer eens kijken.

Edit: Het één apparaat-verhaal ging er dus over dat 1 apparaat het niet deed (van de vier).

[ Voor 5% gewijzigd door m_a_rnix op 29-12-2005 14:55 ]

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

DyStiC schreef op donderdag 29 december 2005 @ 11:23:
[...]

Als je hem bij een internetshop koopt liggen de prijzen rond de 50 euro, dat is een flink verschil met de winkelprijzen.

[...]

Ongetwijfeld, als je oude afstandsbediening niet in de logitech database staat kunt je hem ook gewoon handmatig IR opdrachten leren door je oude afstandsbediening ervoor te houden. Dus hij kan alles wat een andere afstandsbediening ook kan.
80 euro was een quote van verbal_kint.... ik heb zelf de prijs natuurlijk niet gechecked... ik heb al een Harmony! En ja, ik ben al heel erg lang bekend met het fenomeen internet shop!! :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door Darth Malak op 29-12-2005 15:13 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste