Universele afstandsbediening

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 52.777 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-07 19:19
Zoals Dystic al vroeg:

Gebruikt iemand de Harmony 525 voor zijn pc?

Zag dat je irda ontvangers kan aanschaffen voor de pc (USB), maar waar ik niet helemaal uit kwam is hoe leer ik de Harmony 525 signalen, en hoe weet de pc wat hij dan moet doen.

Enige waar ik aan dacht is Girder, hiermee kan je bepaalde ir-signalen koppelen aan functies/programma's van je pc.
Hiermee is alleen slechts 1 probleem opgelost :'( , heeft iemand dit al voor elkaar gekregen of weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:22

YellowCube

Wait...what?

Klaarblijkelijk zijn ze er bij Logitech achtergekomen dat het een beetje vreemd is om het display van de remote aan te laten staan als ie op de lader ligt.
Doet ie nu dus niet meer.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 22:20
De Harmony 895 is vanaf vandaag op voorraad bij de webwinkels.

Ik heb hem besteld, ben ook benieuwd naar ervaringen van anderen. Met name in hoeverre hij geschikt is om click aan-clich uit en X-10 aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:37

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Alstie klik-aan-klik-uit kan aansturen ga ik hem ook meteen halen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-07 15:10

PnD

like in Pinda ^_^

Ik heb die medion md80383, maar ik ben het codeboekje kwijt en kan hem online niet vinden :( iemand?

edit:
vraag ook al bij medion weggelegd, maar weet niet wat ik van hun service moet verwachten

[ Voor 35% gewijzigd door PnD op 17-01-2006 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 21:05
Ik hoor van mensen dat de harmony 885 een screensaver heeft die aan gaat wanneer de op de oplader licht. Maar sinds kort zou er een nieuwe 'firmware'??? zijn die dit oplost lees ik hierboven...?

Ik wil er een aanschaffen maar hij gaat gebruikt worden op m'n slaapkamer, als dat ding dat
's nachts heel me kamer verlicht is da niet echt geweldig 8)7

Hoelang gaat z'n accutje mee bij frequent gebruik...? (elke dag dus een paar uur) Ze zeggen een week, maar is dat in de praktijk ook zo?

En hoe staat het met de bouwkwaliteit? Want er stond ergens dat hij nogal 'kraakt'. Zie hierover namelijk nergens iets terug in de reviews...

[ Voor 38% gewijzigd door tm030614 op 20-01-2006 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Laatst online: 02-07 21:05
Niemand :?

[ Voor 67% gewijzigd door tm030614 op 21-01-2006 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:05
Erik070 schreef op zondag 08 januari 2006 @ 04:39:
Zoals Dystic al vroeg:

Gebruikt iemand de Harmony 525 voor zijn pc?

Zag dat je irda ontvangers kan aanschaffen voor de pc (USB), maar waar ik niet helemaal uit kwam is hoe leer ik de Harmony 525 signalen, en hoe weet de pc wat hij dan moet doen.

Enige waar ik aan dacht is Girder, hiermee kan je bepaalde ir-signalen koppelen aan functies/programma's van je pc.
Hiermee is alleen slechts 1 probleem opgelost :'( , heeft iemand dit al voor elkaar gekregen of weet iemand een oplossing?
Perhaps, de remote + ontvanger van Microsoft kopen? Ik heb dit zelf ook in gebruik, ik heb geen zin om Girder te gebruiken, maar het zal wel werken. Ik moet zeggen, het werkt best wel goed (Aleen wat delay, ongeveer kwartseconde, welke ik niet weg krijg), ik denk dat je met Girder alle knoppen wel kan laten werken!

Tip: Media Center aanvinken als device, zo doe ik het ook. Anders stuurt 'ie niks hé :P

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:05

aapelite

Do the kirby!

coptician schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 21:17:
[...]

Perhaps, de remote + ontvanger van Microsoft kopen? Ik heb dit zelf ook in gebruik, ik heb geen zin om Girder te gebruiken, maar het zal wel werken. Ik moet zeggen, het werkt best wel goed (Aleen wat delay, ongeveer kwartseconde, welke ik niet weg krijg), ik denk dat je met Girder alle knoppen wel kan laten werken!

Tip: Media Center aanvinken als device, zo doe ik het ook. Anders stuurt 'ie niks hé :P
Het werkt perfect als je idd een remote ontvanger van Microsoft kan krijgen en je remote instelt op MCE. Ik heb een ontvanger voor MCE weten te krijgen van philips, maar qua uiterlijk is hij dezelfde als die van Microsoft dus het zou me niet verbazen als het dezelfde is. De reden waarom ik de philips nam was omdat die zonder remote werd verkocht die ik natuurlijk niet meer nodig had ;)

Verder geen software als girder meer nodig gehad, het werkte meteen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:12

DyStiC

'Atta way, baby!

aapelite schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 21:21:
[...]

Het werkt perfect als je idd een remote ontvanger van Microsoft kan krijgen en je remote instelt op MCE. Ik heb een ontvanger voor MCE weten te krijgen van philips, maar qua uiterlijk is hij dezelfde als die van Microsoft dus het zou me niet verbazen als het dezelfde is. De reden waarom ik de philips nam was omdat die zonder remote werd verkocht die ik natuurlijk niet meer nodig had ;)

Verder geen software als girder meer nodig gehad, het werkte meteen!
Zou je kunnen vertellen waar je die remote ontvanger van philips vandaan hebt gevonden, zo'n ding moet ik dus ook hebben.
En kun je die remote, in dit geval dan de harmony met de MCE ontvanger, dan ook gewoon gebruiken in Windows om bijvoorbeeld media player classic te besturen of werkt het echt alleen met Windows Media Center?

[ Voor 20% gewijzigd door DyStiC op 21-01-2006 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
w00t! Die Harmony 525 moet ik hebben :) Alleen heb ik nog 1 vraagje: als ik nu 'Watch TV' kies, zet hij dan ook zelf m'n TV, Mediabox en receiver aan? (zag in de test drive dat ik die combinatie in ieder geval in kon stellen) en ook niet onbelangrijk: zet hij ze ook allemaal in 1 keer uit?

Moet zeggen dat de prijs van dat ding me ook wel mee valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Bigs schreef op zondag 22 januari 2006 @ 01:38:
w00t! Die Harmony 525 moet ik hebben :) Alleen heb ik nog 1 vraagje: als ik nu 'Watch TV' kies, zet hij dan ook zelf m'n TV, Mediabox en receiver aan? (zag in de test drive dat ik die combinatie in ieder geval in kon stellen) en ook niet onbelangrijk: zet hij ze ook allemaal in 1 keer uit?

Moet zeggen dat de prijs van dat ding me ook wel mee valt.
Op beide vragen: Ja, ligt er maar net aan hoe je hem configureerd, maar dat kan gewoon. Tevens het uitschakelen van de apparaten kun je configureren maar standaard gaan ze allemaal weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

DyStiC schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 22:41:
[...]

Zou je kunnen vertellen waar je die remote ontvanger van philips vandaan hebt gevonden, zo'n ding moet ik dus ook hebben.
En kun je die remote, in dit geval dan de harmony met de MCE ontvanger, dan ook gewoon gebruiken in Windows om bijvoorbeeld media player classic te besturen of werkt het echt alleen met Windows Media Center?
Het werkt in ieder venster bij mij, ik kan zelfs in msn tiepen met de remote alleen dan met cijfers :p Je kan media player gewoon bedienen en de meeste DVD afspeelprogrammas ook. Voor de startbalk moet ik nog even een juiste knop zien te programmeren aangezien die wel echt alleen voor media center lijkt te werken (de standaard MCE remote instellingen dus).

Ook moet ik nog kijken of ik mn pc ermee kan afsluiten. Iig is dat philips dingetje echt ideaal imho, werkte direct.

offtopic:
mocht je het nog willen weten :
http://www.cdromland.nl/?...=producten&prodnum=118153

daar heb ik hem vandaan, maar is alleen in Breda dus weet niet of het interessant is voor je

[ Voor 11% gewijzigd door aapelite op 22-01-2006 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
die van Lidl voor 5,95 doet het anders nog prima. _/-\o_

Zelfs mooi neon blue display, probeer dat maar is voor zo een bedrag ergens anders te fixxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

arene schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 09:17:
Ik heb hem besteld, ben ook benieuwd naar ervaringen van anderen. Met name in hoeverre hij geschikt is om click aan-clich uit en X-10 aan te sturen.
Kan iemand hier al wat over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:59
Wat is nu het wezenlijke verschil tussen de hele Harmony lijn van Logitech?
Elke remote heeft een andere look, alleen de 885 springt er tussenuit vanwege een kleurenscherm, li-ion batterij en oplader. De 525, 675, 680 en 688 zijn allen zo goed als hetzelfde qua functionaliteit verder?
De enige keuze voor mij is dan: wil ik een kleurenscherm en li-ion voor 3x de prijs van de 525?

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Precies... functioneel hetzelfde... ook de duurste variant... Hier en daar een knopje anders, layout etc... maar functioneel hetzelfde. En ja, dus de afweging is heb 3x de prijs over voor een kleurenschermpje... De batterij weegt niet eens mee in de afweging aangezien een paar oplaadbare batterijen geen drol kosten en je er ook erg lang mee doet.

Vandaar mijn afweging een tijd geleden dus om gewoon de 680 te nemen! :)

[ Voor 10% gewijzigd door Darth Malak op 25-01-2006 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
@ Aapelite

Heb zojuist ook de IR ontvanger besteld waar Dystic het over had.

Jij meld dat dit allemaal gelijkt werkt, maar je moet toch neem ik aan in de Harmony software aangeven wat voor "device" het is. Dat zou in dit geval pc zijn (leek me logisch), aleen dan moet je een merk kiezen e.d. .
Hoe heb jij dit gedaan? Moet je dan voor Mircosoft kiezen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Erik070 schreef op zondag 29 januari 2006 @ 18:12:
@ Aapelite

Heb zojuist ook de IR ontvanger besteld waar Dystic het over had.

Jij meld dat dit allemaal gelijkt werkt, maar je moet toch neem ik aan in de Harmony software aangeven wat voor "device" het is. Dat zou in dit geval pc zijn (leek me logisch), aleen dan moet je een merk kiezen e.d. .
Hoe heb jij dit gedaan? Moet je dan voor Mircosoft kiezen ofzo?
Jep, ik heb hem inmiddels ook binnen. Als je inderdaad als merk aangeeft Microsoft en als typenummer 'MCE' doet hij het inderdaad. Ik wou hem echter in andere programma's gebruiken dan MCE, daar heb ik girder voor gebruikt, en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
Dankjewel Dystic, ga het ook proberen in combinatie met Girder.

Ben toch meer fan van gewone WinXP en Bsplayer i.p.v. MCE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-07 12:23
Zo volg tijden dit topic.

Ik ben nu gebruiker van de Radioshack 6 in 1 oftewel de radioshack versie van de One For All 6 in 1 Kameleon.

Vind het opzich een prachtig apparaat maar met het aanschaffen van een deels nieuwe set up werken de standaard codes niet meer. En heb al paar keer met de helpdesk van Amerika aan de lijn gehangen om hem te upgraden helaas is het signaal te slecht. Vandaar dat ik nu zeer beperkt maar mijn apparaten kan aansturen: In normaal gebruik kan ik alles dus wel aansturen. Maar specialere commandos kunnen niet, want hij kan maar 20 signalen leren en ik heb er dus meer nodig.
Verder houd hij niet altijd even lekker vast (2 handen is toch wel een must wil je fatsoenlijk kunnen bedienen) En ook gaat hij al aan als je er naar kijkt, dus je legt hem op de vloer of iets dergelijks wat niet zo trilt tijdens een film.

Opzich kan ik hier goed mee leven maar nu zag ik de Harmony 525. De latere modellen spreken mij niet zo aan (die organische ronde dingen) maar deze vind ik qua styling er mooi. Ook de verlichting is een Pre want ja hij moet wel qua design tegen mijn oude op kunnen.

Ik ben trouwens ook een Harmony 520 tegen gekomen maar deze lijkt technisch gelijk en is alleen moeilijker verkrijgbaar en duurder...

Mijn voornaamste vraag is eigenlijk: werkt de connectie functie en software lekker? Mij lijkt het een groot voordeel als je rustig op je pc kan kiezen welke apparaten hij moet leren. Dit ipv van 3 cijferige getallen opzoeken die standaard gepreprogrameerd in de afstandsbediening staan, welke dus niet allemaal toereikend zijn.
Kan je echt via de software gewoon kiezen dit apparaat en dit apparaat etc.. En dat ze dan ook helemaal werken alle sub menu'tjes en functies van de originele afstandsbediening (vooral van toepassing op audio remote)

Ik zou dus graag die database gebruiken die zo groot lijkt te zijn. Maar mocht iemand zo vriendelijk zijn om uit te zoeken of deze apparaten daar toe behoren. Alvast heel erg bedankt, als ze namelijk allemaal aanwezig zijn weet ik zeker dat ik hem haal. :)...... euh bestel op internet ;)

- Samsung LE26R51B
- Samsung Digitale Kabel ontvanger.
- Sony Audio Decoder Amplifier ht-sl700
- Xbox 360 (Media Center Extender)
- Sony DVD speler dvp ns585p

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Laatst online: 19:22

YellowCube

Wait...what?

ik kan je met grote zekerheid zeggen dat deze apparaten stuk voor stuk ondersteund worden.
Ik heb de Harmony 855 (nadat ik een Kameleon 6-1 geretourneerd had) en ongeveer 3 'exotische' apparaten staan, die alle 3 herkend worden.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

YellowCube schreef op maandag 30 januari 2006 @ 08:48:
ik kan je met grote zekerheid zeggen dat deze apparaten stuk voor stuk ondersteund worden.
Ik heb de Harmony 855 (nadat ik een Kameleon 6-1 geretourneerd had) en ongeveer 3 'exotische' apparaten staan, die alle 3 herkend worden.
En anders zit er altijd nog de mogelijkheid op om hem commando's met de originele remote's te leren via de IR-poort. Dus het gaat altijd werken zolang het maar een IR remote is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50873

Ik zit er over na te denken om de harmony 885 aan te schaffen
maar ik zag dat ze bezig zijn met de harmony 895
was is nu verstandig om te gaan doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
YellowCube schreef op maandag 30 januari 2006 @ 08:48:
Oh ok, thnx! Dan ga ik denk ik toch maar voor de Harmony 525.

Waarom gaan jullie toch voor de Harmony's in de 6XX en 8XX range? Wat is jullie beslissende motivatie daarvoor? Want ik begrijp dat ze technisch allemaal gelijk zijn (op het gebied van IR zenden etc) en dat de 8XX een stuk mooier scherm plus oplaadbare batterij heeft. Of was dat het? ;) :Y)

Nog 1 vraagje: Hoe werkt de backlight functie van de 525, en hoe zet je deze aan? Via een knop of registreert hij ook beweging of iets dergelijks... er van uit gaande dat hij niet de hele tijd aanstaat.

Nogmaals bedankt, begin steeds enthusiaster te worden om mijn kameleon te vervangen. :*)

Edit\ Ik zie net een plaatje van de 525 en zie daar in het midden (iets naar onder) de knop GLOW ik vermoed dat deze de verlichting aan kan zetten. Maar klik je deze dan 1x in en blijft hij dan een bepaalde tijd branden? Of moet je hem ingedrukt houden (zal haast wel niet)

[ Voor 13% gewijzigd door Banjy op 30-01-2006 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Banjy schreef op maandag 30 januari 2006 @ 10:43:
Nog 1 vraagje: Hoe werkt de backlight functie van de 525, en hoe zet je deze aan? Via een knop of registreert hij ook beweging of iets dergelijks... er van uit gaande dat hij niet de hele tijd aanstaat.
Heel vaag volgens mij, ik ben er nog niet achter hoe het precies werkt. Hij gaat automatisch aan als ik hem oppak, terwijl je zou verwachten dat hij pas aangaat zodra je een knop indrukt. Lijkt wel of er een sensor inzit ofzo. Dan blijft ie x seconden aan, in te stellen via de software, na die tijd gaat hij uit ongeacht of je nu nog steeds op knoppen aan het drukken bent. Dan zit er ook nog een knop op (Glow), om de verlichting handmatig aan en uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
DyStiC schreef op maandag 30 januari 2006 @ 10:52:
[...]

Heel vaag volgens mij, ik ben er nog niet achter hoe het precies werkt. Hij gaat automatisch aan als ik hem oppak, terwijl je zou verwachten dat hij pas aangaat zodra je een knop indrukt. Lijkt wel of er een sensor inzit ofzo. Dan blijft ie x seconden aan, in te stellen via de software, na die tijd gaat hij uit ongeacht of je nu nog steeds op knoppen aan het drukken bent. Dan zit er ook nog een knop op (Glow), om de verlichting handmatig aan en uit te zetten.
Ja dan zit er dus net als in de Kameleon een bewegings sensor in... Maar dat is niet altijd even handig want als je hem dan op een tafeltje neerlegt waar je even je voeten oplegt ofzo dan gaat hij dus alweer aan. (of is deze minder gevoelig?) Kan je hem ook uitzetten via de software trouwens? Dat je dus de glow knop indrukt.

Hoe werkt die glow knop nou precies? Moet je hem constant indrukken voor de verlichting. Druk je hem 1x in en blijft hij x aantal seconden branden. Of zet je hem met 1 klik aan en weer met 1 klik uit als je er genoeg van hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Laatst online: 03-07 12:24
ik heb even dat topmodel van logitech gehaald bij de Mediamarkt (logitech harmony 885)

Wat een kutding voor dat geld zeg!

Schermpje is leuk, maar ik zie niet echt een voordeel daarvan... instellen is ook een ramp imo, geef mij maar gewoon een lijstje met codes :p

Nee .. als iemand wat wil weten vraag maar, maar mijn cijfer is een 5.

Beeldscherm heeft ook vrij weinig pixels, waardoor het scherpmje niet echt super scherp is. 2 bad :)

Ga nu denk ik voor de Marimtek x-10, is de Ati Remote Control met Infrarood ingebouwd, ideaal dus :)

Pc besturen + andere apparaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Matthijs schreef op maandag 30 januari 2006 @ 13:01:
ik heb even dat topmodel van logitech gehaald bij de Mediamarkt (logitech harmony 885)

Wat een kutding voor dat geld zeg!

Schermpje is leuk, maar ik zie niet echt een voordeel daarvan... instellen is ook een ramp imo, geef mij maar gewoon een lijstje met codes :p

Nee .. als iemand wat wil weten vraag maar, maar mijn cijfer is een 5.

Beeldscherm heeft ook vrij weinig pixels, waardoor het scherpmje niet echt super scherp is. 2 bad :)

Ga nu denk ik voor de Marimtek x-10, is de Ati Remote Control met Infrarood ingebouwd, ideaal dus :)

Pc besturen + andere apparaten :)
Doe eens gek en haal de 525 ;) En test die uitgebreid ben benieuwd wat je daar dan van vind. Maar welke remote gebruikte je hiervoor dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Iemand al een AB gevonden die eventueel met klik-aan-klik-uit te gebruiken is...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Banjy schreef op maandag 30 januari 2006 @ 11:19:
[...]

Ja dan zit er dus net als in de Kameleon een bewegings sensor in... Maar dat is niet altijd even handig want als je hem dan op een tafeltje neerlegt waar je even je voeten oplegt ofzo dan gaat hij dus alweer aan. (of is deze minder gevoelig?) Kan je hem ook uitzetten via de software trouwens? Dat je dus de glow knop indrukt.

Hoe werkt die glow knop nou precies? Moet je hem constant indrukken voor de verlichting. Druk je hem 1x in en blijft hij x aantal seconden branden. Of zet je hem met 1 klik aan en weer met 1 klik uit als je er genoeg van hebt?
Ik weet niet of je de automatische backlight ook geheel uit kan zetten. Die Glow knop werkt als volgt, als je hem (1x)indrukt gaat het licht aan voor x aantal seconden, in te stellen via de software, daarna weer automatisch uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Ik ga vanmiddag eens kijken naar een Harmony 525 bij Mediamarkt Ehv.

Ik wordt helemaal gek van de ab's van mn reciever, tv en xbox aaarrggghh! :(

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
DyStiC schreef op maandag 30 januari 2006 @ 15:31:
[...]

Ik weet niet of je de automatische backlight ook geheel uit kan zetten. Die Glow knop werkt als volgt, als je hem (1x)indrukt gaat het licht aan voor x aantal seconden, in te stellen via de software, daarna weer automatisch uit.
Maar dan rest mij nog de vraag: gaat hij snel automatisch aan? Moet je hem echt oppakken of gaat hij al aan als je iets te hard rust op het tafelblad waar hij opligt? Het is natuurlijk een persoonlijk waardeoordeel maar zou jij hem als gevoelig benoemen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:01
In de 525 zit een bewegingssensor. Tenminste, dat moet wel, en het is een behoorlijk gevoelige ook nog: We hebben thuis een volledig houten vloer, en als de 525 op de salontafel ligt, en ik loop de huiskamer binnen, gaat het display al branden. Eigenlijk best handig: kan ik 'm makkelijk vinden in het donker...

[ Voor 8% gewijzigd door Poltergeist op 30-01-2006 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:28
Ik heb met de 525 een probleem,
mijn digitale TV ontvanger (van Panasonic) reageert niet op de Logitech AB, wel op de originele, terwijl als ik de harmony configeer op de PC, de ontvanger wel in het lijstje staat, en de software mij vertelt dat de afstandsbediening goed is ingesteld bij het testen.

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Poltergeist schreef op maandag 30 januari 2006 @ 15:53:
In de 525 zit een bewegingssensor. Tenminste, dat moet wel, en het is een behoorlijk gevoelige ook nog: We hebben thuis een volledig houten vloer, en als de 525 op de salontafel ligt, en ik loop de huiskamer binnen, gaat het display al branden. Eigenlijk best handig: kan ik 'm makkelijk vinden in het donker...
Hmm na ervaring met mijn Kameleon vind ik dat niet zo handig, want elke trilling in de film en hij gaat alweer aan. Waarbij hji dus batterij vreet.

Hmmm ik denk er nog heel even over na maar het lijkt me opzich wel makkelijk werken zo via de pc dingen instellen. :)

Kan je beetje leuk macros programmeren met de AB trouwens? Dus 3 apparaten aan en de Audio reciever op de juiste bron en dat allemaal in 1 klik :*)

[ Voor 11% gewijzigd door Banjy op 30-01-2006 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Laatst online: 23:01
Dat kan het ding wel ja, via de zogenaamde activities. Je kiest dan (bijvoorbeeld) voor de activity DVD kijken: De Harmony schakelt de DVD in, de versterker aan, schakelt deze om naar "AUX" en zet de TV aan, kiest AV2, en kan eventueel direct beginnen met spelen. Ik gebruik het alleen niet, omdat mijn apparatuur niet zo geavanceerd is dat er een power on en een power off knop is, wat tot gevolg heeft dat alles wordt uitgeschakeld als ik een andere activiteit kies. Ook is de selectie van de ingangen van m'n versterker circulair opgebouwd: CD->Tape->Aux->etc->etc, waardoor de selectie van het ingangssignaal ook niet goed werkt. Maar dat heeft meer met mijn apparatuur te maken dan met de Harmony 525

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143561

De "beweging-dus-backlight-aan" functie op de Harmony 525 werkt niet continu: ttz: pas als ie een lange tijd (hoelang weet ik niet) heeft stil gelegen, schiet de backlight aan als er beweging is. En inderdaad heel gevoelig.

Na installatie van de laatste firmware floept ook bij elke IR commando dat verzonden wordt de backlight rond "activities" even aan. Best handing: op deze manier zie je dat de AB vanalles aan het verzenden is.

Mijn "Kijk DVD" macro bevat namelijk 16 stappen als ik mij niet vergis.

Harmony 525 = aanrader IMHO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143561

Poltergeist schreef op maandag 30 januari 2006 @ 16:43:Ik gebruik het alleen niet, omdat mijn apparatuur niet zo geavanceerd is dat er een power on en een power off knop is, wat tot gevolg heeft dat alles wordt uitgeschakeld als ik een andere activiteit kies.
Poltergeist, gebruik niet de wizard om een activity aan te maken, maar wel een custom action. Op die manier kan je makkelijker de power settings beheren.

Als ik de activiteit "Kijk DVD" verlaat, dan heb ik ingesteld dat mijn AV-receiver (Yamaha DSP-A5) moet blijven aanstaan. Zelfde kan echter ook voor toestellen met PowerToggle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Klinkt inderdaad wel als een hele stoere AB die harmony 525 en dat voor "maar" 50 euro.
Is dus eigenlijk alles via de PC in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

ZiegoM schreef op maandag 30 januari 2006 @ 15:45:
Ik ga vanmiddag eens kijken naar een Harmony 525 bij Mediamarkt Ehv.

Ik wordt helemaal gek van de ab's van mn reciever, tv en xbox aaarrggghh! :(
Ehm ze hebben hem daar dus niet :|

Iemand een idee waar ik de Logitech Harmony 525 even kan vasthouden in Eindhoven of omgeving?

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ZiegoM schreef op maandag 30 januari 2006 @ 18:21:
[...]

Ehm ze hebben hem daar dus niet :|

Iemand een idee waar ik de Logitech Harmony 525 even kan vasthouden in Eindhoven of omgeving?
Niet bij de eerste-de-beste computer-toko?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122530

ik heb zelf een harmony 655, en ook deze is een echte aanrader! het houd ook de state van diversen apparaten bij, dus als je dvd hebt gekeken en je gaat bv tv kijken, dan zet hij de dvd uit, ik kan er zelfs MCE en harman kardonn receiver mee bedienen! dit kreeg ik met mijn philips niet voor elkaar.(weet zo gauw het type ff niet hij was van metaal)

de harmony is erg makkelijk in te stellen via een overzichtelijke webinterface. de gegevens staan bij logitech dus bij een crash of herinstall van je pc ben je niet alles kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Anoniem: 143561 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 16:48:
De "beweging-dus-backlight-aan" functie op de Harmony 525 werkt niet continu: ttz: pas als ie een lange tijd (hoelang weet ik niet) heeft stil gelegen, schiet de backlight aan als er beweging is. En inderdaad heel gevoelig.

Na installatie van de laatste firmware floept ook bij elke IR commando dat verzonden wordt de backlight rond "activities" even aan. Best handing: op deze manier zie je dat de AB vanalles aan het verzenden is.

Mijn "Kijk DVD" macro bevat namelijk 16 stappen als ik mij niet vergis.

Harmony 525 = aanrader IMHO
Dat macro programmeren lijkt mij wel wat! Heb hem dan ook net besteld voor iets van €65... Ben te lui om naar de mediamarkt te gaan (is eindje weg) maar is hij daar dan €50? Heb nu voor het eerst eens iDeal kunnen gebruiken, best handig. :)

Edit\ Zijn er eigenlijk wel meerdere macro's mogelijk?? Lijkt mij namelijk ideaal... Eentje voor tv, xbox 360, dvd's etc etc.

[ Voor 9% gewijzigd door Banjy op 30-01-2006 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Banjy schreef op maandag 30 januari 2006 @ 19:10:
[...]

Dat macro programmeren lijkt mij wel wat! Heb hem dan ook net besteld voor iets van €65... Ben te lui om naar de mediamarkt te gaan (is eindje weg) maar is hij daar dan €50? Heb nu voor het eerst eens iDeal kunnen gebruiken, best handig. :)

Edit\ Zijn er eigenlijk wel meerdere macro's mogelijk?? Lijkt mij namelijk ideaal... Eentje voor tv, xbox 360, dvd's etc etc.
Volgens mij zoveel als je wilt, je gebruikt ze door op één van die (4)knopjes naast het LCD te drukken, als je er meer dan 4 hebt dan kun je met die pijltjes toetsen naar de volgende 4 activities 'bladeren'.
Het enige nadeel aan de remote is dat hij nogal breekbaar aanvoeld, hoor hem ook soms kraken als ik één van de achterste knoppen in druk terwijl ik hem aan het begin (zoals je normaal een remote vastpakt) vasthoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik zat op de site van harman/kardon te kijken, en kwam het volgende tegen:

http://international.harm...EUROPE&Country=NL&cat=ABR

Staat nog niet echt veel informatie bij, maar hij lijkt mij gekopieerd van een ander merk, of niet? Iemand hier al meer over gevonden?

edit: Prijs heb ik wel gevonden, 339e

edit2: het lijkt wel een harmony 525 met kleurenscherm, maar dan voor een "aardig" prijsje..:

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/8061.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.harmankardon.com/images/product_large/TC30.jpg

edit3: en wordt geleverd met docking station...

[ Voor 51% gewijzigd door MikeyMan op 02-02-2006 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

PnD schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 09:33:
Ik heb die medion md80383, maar ik ben het codeboekje kwijt en kan hem online niet vinden :( iemand?

edit:
vraag ook al bij medion weggelegd, maar weet niet wat ik van hun service moet verwachten
Iemand? Medion helpdesk reageert niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkie11
  • Laatst online: 10-06 11:56
Ik had eerst ook een kameleon 6 in 1 maar nu heb ik de harmonica 525 en het is een super ding.
Bij de kameleon ergerde ik mij vooral aan het lampe dat veel te snel aan ging, dit kon verholpen worden dan moest ik hem opsturen(geen zin in gehad).

Nu heb ik de 525 en het is super in het begin wel wennen met die activities maar als je alles goed hebt ingesteld is hij super handig. Vooral het aanleren van onbekende knoppen werkt 10 beter dan bij de kameleon.

De software is een beetje wazig maar na een paar keer zoeken weet je wel waar je wat kan veranderen.

Al met al een top afstandbediening, die alleen wel iets gewenning vraagt.

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartve
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-07 12:44
PnD schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 16:17:
[...]

Iemand? Medion helpdesk reageert niet :(
You've got mail ;) (wanneer je mailaccount tenminste stevige attachments aankan...)

Panasonic 7kW all-in-one KIT-ADC07L3E5 | Heishamon | Node-Red | Home Assistant | bgg 66 m2 vvw | 1e + 2e verd lt convectoren (Jaga) | pv 10120 wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Super! hardstikke bedankt,dacht al wat duurt het lang mijn mail ophalen :p
Zou je misschien ook het stukje over macro's maken erbij kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-07 07:12
is die xbox360 versie van de harmony 525 al in nederland te verkrijgen eigenlijk?

[ Voor 3% gewijzigd door lowfi op 04-02-2006 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28928

hoelang doen de batterijen het nou ongeveer bij zon harmony 525?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan_R
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-06 10:03

Duncan_R

www.motor-forum.nl

Ik houd het lekker bij mijn Philips Pronto ru 940. Werkt perfect op alles, volledig zelf te programeren en heeft 2 mb ruimte in zijn geheugen. Heb hem al 3 jaar en zou geen ander meer willen (oke een kleuren pronto zou nog mooier zijn als deze ooit het gaat begeven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07 09:35
bokkie11 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 16:24:
Ik had eerst ook een kameleon 6 in 1 maar nu heb ik de harmonica 525 en het is een super ding.
Bij de kameleon ergerde ik mij vooral aan het lampe dat veel te snel aan ging, dit kon verholpen worden dan moest ik hem opsturen(geen zin in gehad).

Nu heb ik de 525 en het is super in het begin wel wennen met die activities maar als je alles goed hebt ingesteld is hij super handig. Vooral het aanleren van onbekende knoppen werkt 10 beter dan bij de kameleon.

De software is een beetje wazig maar na een paar keer zoeken weet je wel waar je wat kan veranderen.

Al met al een top afstandbediening, die alleen wel iets gewenning vraagt.
Heb hem sinds vandaag binnen en ben er ook zeer tevreden over met 1 minpunt..
Ik vind hem erg slap/brak aanvoelen, heb het gevoel dat ik met het minste of geringste dat ding in 2en breek.
Hij kraakt ook behoorlijk als ik 1 vd activity buttons indruk of een andere van het bovenste gedeelte, een stuk minder dan de 885 van mijn collega qua stevigheid dan...

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 23:39

TheVMaster

Moderator WOS
Hmm..MediaMarkt Zwolle verkoopt de Harmony 525 weer eens niet... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50873

sinds gister de harmony 885 :)
wat zie die er goed uit :)
ben nog de commando's aan het leren voor de remote
maar werkt goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Occy74 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 18:58:
[...]Heb de harmony 525 sinds vandaag binnen en ben er ook zeer tevreden over met 1 minpunt..
Ik vind hem erg slap/brak aanvoelen, heb het gevoel dat ik met het minste of geringste dat ding in 2en breek.
Hij kraakt ook behoorlijk als ik 1 vd activity buttons indruk of een andere van het bovenste gedeelte, een stuk minder dan de 885 van mijn collega qua stevigheid dan...
Besloten om hem terug te sturen en te gaan voor de 675, redenen:
1. Voelt te zwak/slap aan
2. kraakt de hele tijd tijdens het bedienen
3. knoppen gaan stroef (soft buttons vergen teveel moeite om in te drukken, dat word je al snel beu na een paar uurtjes zappen (ik iig wel)
4. Geen dedicated activity-buttons

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Occy74 schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 10:50:
[...]
Besloten om hem terug te sturen en te gaan voor de 675, redenen:
1. Voelt te zwak/slap aan
2. kraakt de hele tijd tijdens het bedienen
3. knoppen gaan stroef (soft buttons vergen teveel moeite om in te drukken, dat word je al snel beu na een paar uurtjes zappen (ik iig wel)
4. Geen dedicated activity-buttons
Hmm jammer dit te lezen, die van mij moet nog steeds bezorgd worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Banjy schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 11:09:
[...]

Hmm jammer dit te lezen, die van mij moet nog steeds bezorgd worden...
Ach, misschien zijn mijn punten van kritiek niet op jou van toepassing en vind jij het een perfect apparaat, je weet maar nooit :)

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
Gebruikt iemand hier zij Harmony remote (liefst 525) voor de pc? (zonder media center o.i.d.)
Vroeger had ik weleens met Girder geprobeerd, maar deze reageert niet op input van de AB (ligt waarschijnlijk aan een ontbrekende plugin).

Ik zoek eigelijk een simpel programmatje waarmee ik enkele programma's kan openen.
Gebruik de remote nu naast de receiver/tv/decoder ook voor de pc i.c.m. Media Portal (opensource), werkt geweldig alleen moet ik nog steeds eerste Media Portal openen voordat ik vanuit de woonkamer de pc kan besturen.
Mijn idee is om de harmony een paar loze commands te leren (in de harmony software) van een ab die geen apparaten meer aanstuurd, om vervolgens deze command in Girder of een soort gelijk programmatje iets te laten uitvoeren (bijv. start Media Portal).

Als dit mij lukt onbreekt in mijn relax paradijs alleen nog een bierhaal-vrouw/robot en ingebouwde wc in sofa :P

@ Banjy
De remote is trouwens echt de bom. Dat hij kraakt ligt aan de manier van vasthouden en hoe hard je knijpt, het is namelijk nog al een dun AB'tje. Verder voelt hij naar mij idee stevig genoeg aan.
Het is alleen nog wennen voor mijn vrienden, die hebben hem bevooroordeelt als ingewikkeld. Ze komen er nu langzaam achter dat het een heel gebruikvriendelijk ding is.

:) :) :) Probleem is opgelost met Girder, als plugin keyboard gekozen en hij reageert :) :) :)

[ Voor 23% gewijzigd door Erik070 op 09-02-2006 18:29 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Vandaag de Harmony 525 binnengekregen! Het product ziet er mooi uit. De kwaliteit van de knoppen en behuizing voelt bij nadere inspectie zoals meerdere al vermelden twijfelachtig aan. Echter viel het mij reuze mee. Je kan gewoon alles bedienen en sommige knopjes gaan niet boterspoelel enz maar opzich is dit overkomelijk.

Dan de functionaliteit.. Die vind ik echt super, zeker in vergelijking met mijn kameleon 6 in 1. het via de pc en software regelen is veel lekkerder. Verder is de software redelijk krachtig en 'slim' het verbaase mij in iedergeval positief. Echter is mijn configuratie al bijna te moeilijk geworden (xbox 360 + MCE functie) omdat hij eigenlijk maar 1 van de 2 kan doen. Maar ik bedenk hier nog wel iets voor (ben al blij dat ik met slim programmeren hem MCE op de xbox 360 kan op laten starten) De wat meer geavanceerde functies zijn in het begin misschien niet zo in te stellen maar als je er even mee speelt dan word het allemaal steeds duidelijker.

Al met al een leuk speeltje waar je nog een stukje luier van wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kijk, die verhalen over de 525 doen me dus ook een beetje vrezen voor de kwaliteit van de Harman Kardon INcontrol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165796

Ik ben al enkele maanden bezitter van die harmony 525 maar ik vind de opdruk van de knoppen beetje zwak. Deze begint over de volumetoetsen al slijtage te vertonen ze worden hier doorzichtig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Anoniem: 165796 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 18:09:
Ik ben al enkele maanden bezitter van die harmony 525 maar ik vind de opdruk van de knoppen beetje zwak. Deze begint over de volumetoetsen al slijtage te vertonen ze worden hier doorzichtig :(
ligt het nou aan mij of kan die harmony 525 niet uit?? Bij mij blijft er een tekstje staan (zonder verlichting etc) Van dat ie denkt dat alle apparaten uitstaan en indd dat klopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Banjy schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 21:19:
[...]

ligt het nou aan mij of kan die harmony 525 niet uit?? Bij mij blijft er een tekstje staan (zonder verlichting etc) Van dat ie denkt dat alle apparaten uitstaan en indd dat klopt...
klopt, hij blijft die tekst weergeven

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Laatst online: 03-07 12:24
Banjy schreef op maandag 30 januari 2006 @ 14:13:
[...]

Doe eens gek en haal de 525 ;) En test die uitgebreid ben benieuwd wat je daar dan van vind. Maar welke remote gebruikte je hiervoor dan??
Beetje late reactie, maar hiervoor gebruikte ik 4 afstandsbedieningen. Vond deze wel mooi, dus dacht ga em ff testen, kan em toch terugbrengen. Wat ik dus ook gedaan heb :P

Ik dacht namelijk ook dat ik me pc er mee aan kon sturen, wat de verkoper ook zei tegen me. Had wel ff wat research kunnen doen, maar vind dat toch wel handig, wat die marimtek x-10 wel heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-04 20:23

GeJe

Je...

Ik heb nu ruim een maand een harmony 525 en deze doet aan motion detecting. Als ik 's ochtends langsloop dan springt hij aan. Het is nu al te vaak gebeurd dat het toeval is. Dus: is dit een bug of een feature? Heeft iemand dit ook?

Vandaag is het feest en morgen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35403

GeJe schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 09:02:
Ik heb nu ruim een maand een harmony 525 en deze doet aan motion detecting. Als ik 's ochtends langsloop dan springt hij aan. Het is nu al te vaak gebeurd dat het toeval is. Dus: is dit een bug of een feature? Heeft iemand dit ook?
Heb ik dus ook, ik heb gemerkt dat het vooral op trillingen is dat hij reageert..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:44
GeJe schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 09:02:
Klopt, nadat hij door de motiondetection ingeschakeld wordt schakelt die feature voor een paar uur uit om batterij te sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
DRAFTER86 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 09:47:
[...]

Klopt, nadat hij door de motiondetection ingeschakeld wordt schakelt die feature voor een paar uur uit om batterij te sparen.
Ja dat lijkt het indd te zijn. Het is niet constant namelijk maar net ging hij toevallig eens aan toen ik hem oppakte... Maar gisteravond tijdens film kijken enz moest ik hem oppakken en op glow drukken voor wat licht. Vreemd dus. Maar ik heb liever dat ie niet elke trilling aangaat (zoals mijn kameleon 6 in 1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Matthijs schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 02:16:
[...]

Beetje late reactie, maar hiervoor gebruikte ik 4 afstandsbedieningen. Vond deze wel mooi, dus dacht ga em ff testen, kan em toch terugbrengen. Wat ik dus ook gedaan heb :P

Ik dacht namelijk ook dat ik me pc er mee aan kon sturen, wat de verkoper ook zei tegen me. Had wel ff wat research kunnen doen, maar vind dat toch wel handig, wat die marimtek x-10 wel heeft :)
Harmony`s werken bij mijn weten (de 525 iig) wel met een pc mits je gewoon een MCE infrarood ontvanger haalt voor USB. Weliswaar is het niet echt bedoeld voor XP, maar een film kijken en die stil zetten, door spoeren en terug spoelen, volume enz... werken allemaal perfect en met mediacenter werkt hij ook hoe dan ook top :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-07 09:26

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

DRAFTER86 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 09:47:
dat verklaard.
ik kon er al niet achter komen waarom glow nou de ene keer wel aanging en de andere keer niet :)

vind de update dat 'Activities'-knop gaat branden bij het sturen van een signaal wel een verbetering.
krijg de indruk ook dat Logitech nog steeds druk bezig is om verbeteringen door te voeren.

ik ben nog steeds erg tevreden over mijn 525.
ja, hij kraakt, ja hij voelt niet zo solide aan als mn Loewe ab, maar hij doet zn werk voortreffelijk.
de software om hem te proggen zou iets sneller mogen zijn, maar das dan ook alles.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Oscar the Grouch schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 10:46:
[...]

dat verklaard.
ik kon er al niet achter komen waarom glow nou de ene keer wel aanging en de andere keer niet :)

vind de update dat 'Activities'-knop gaat branden bij het sturen van een signaal wel een verbetering.
krijg de indruk ook dat Logitech nog steeds druk bezig is om verbeteringen door te voeren.

ik ben nog steeds erg tevreden over mijn 525.
ja, hij kraakt, ja hij voelt niet zo solide aan als mn Loewe ab, maar hij doet zn werk voortreffelijk.
de software om hem te proggen zou iets sneller mogen zijn, maar das dan ook alles.
Traagheid is te wijten aan de java software waar hij op draait. Dat is in embedded programmeren helaas niet erg snel. Echter is dat alleen bij het programmeren traag dus eens in de zoveel tijd dat je er een nadeel van ondervindt. Voor de rest is het voordeel wel weer dat hij meteen heel uitgebreid te programmeren valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Verbal_Kint schreef op donderdag 22 december 2005 @ 00:27:
Ik weet niet of dit in dit topic thuishoort, dus geef maar een gil als ik zelf iets moet starten. Ik heb vorige week een nieuwe receiver van Pioneer gekocht, maar nou wil de AB (van de receiver, die dus programmeerbaar is) niet leren van mijn TV. Het vervelende is dat ik een Grundig TV/VCR combo heb, en de code voor grundig TV's dus niet werkt. Dat is dus ook geen optie. Iemand een idee wat te doen?

edit: een wat exactere omschrijving. Het klaarzetten van de AB gaat prima, maar bij vrijwel elke toets krijg ik een 'press key error'. De enige knop die het inmiddels doet is de stand-by knop..
Excuus als het al aan de orde is geweest, maar probeer eens de code voor Philips TVCR combo's, of anders Daewoo (als ik me goed herinner).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Yeah..ik heb de Harmony 525 zojuist aangeschaft :p vanavond eens ff 'spelen'....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:37
Ik ben er nu een weekje mee aan t spelen (Harmony 525) en het is een enorme verbetering t.o.v. mijn OFA Kameleon 8404. Ik kon nog redelijk overweg met die Kameleon, maar de familie dus helemaal niet.
Het device gerichte is niet echt familie vriendelijk, en dat is het aktiviteiten gerichte wel.

Het instellen ging veel gemakkelijker dan de Kameleon, geen gedoe met codes, gewoon je apparaten opzoeken via de web interface en klaar.

Ik had alleen problemen met de input kanalen op de tv en de kleurtoetsen van de sat ontvanger werden niet direct geprogrammeerd. Dat is echter makkelijk te verhelpen door de settings van de input kanalen handmatig aan te passen en de kleurtoetsen via ir learn opnieuw te programmeren.

Hij kraakt inderdaad een beetje, maar dat vind ik geen probleem.

Ik vind het een top apparaat voor dat geld, en hij ziet er nog leuk uit ook........

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
BarnOwl schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 16:15:
Ik ben er nu een weekje mee aan t spelen (Harmony 525) en het is een enorme verbetering t.o.v. mijn OFA Kameleon 8404. Ik kon nog redelijk overweg met die Kameleon, maar de familie dus helemaal niet.
Het device gerichte is niet echt familie vriendelijk, en dat is het aktiviteiten gerichte wel.

Het instellen ging veel gemakkelijker dan de Kameleon, geen gedoe met codes, gewoon je apparaten opzoeken via de web interface en klaar.

Ik had alleen problemen met de input kanalen op de tv en de kleurtoetsen van de sat ontvanger werden niet direct geprogrammeerd. Dat is echter makkelijk te verhelpen door de settings van de input kanalen handmatig aan te passen en de kleurtoetsen via ir learn opnieuw te programmeren.

Hij kraakt inderdaad een beetje, maar dat vind ik geen probleem.

Ik vind het een top apparaat voor dat geld, en hij ziet er nog leuk uit ook........
Het werkt gewoon SUPER die Harmony 525....wauw......weg met die 5 afstandsbedieningen die er tot nu toe op tafel lagen......welcome Harmony!! :)

Vooral die Helpfunctie (als hij in het begin nog niet alles 'snapt'.....) echt grappig.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nu nog iemand vinden die wil uitproberen of de harmankardon versie steviger is ;)

• Smarron
  • Laatst online: 20:53

Smarron

The bend

Ik heb de Kameleon6 (http://www.oneforall-int....products/urc/URC-8206.htm) maar de laklaag aan de zijkant is er behoorlijk aan het afbladeren. Het apparaat werkt prima, alleen vind ik het wel een beetje zonde.

Mijn vriendin vindt het een onding. Ik ben ook aan het overwegen om de Harmony525 aan te schaffen. Wel weer zonde, apparaat heeft me € 84,- gekost en heb het nog geen jaar in bezit.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:11

Reinier

\o/

Grappig, ik vond de 525 al zo mooi bij m'n H/K spullen passen 8)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Reinier schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 12:33:
Grappig, ik vond de 525 al zo mooi bij m'n H/K spullen passen 8)
Mjah, jammer dat ie er niet in het zwart is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Goed, heb antwoord gehad op een email die ik aan harman gestuurd heb:
Beste MikeyMan,

De constructie van de Harman Kardon TC30 is duidelijk veel beter. Zonder kraakjes en het toetsgevoel wanneer je een toets indrukt is veel degelijker.

Verder is het prijsverschil te verklaren door de volgende features die de TC30 meer heeft ten opzichte van de Harmony525:

• Kleurendisplay (2 x zo groot als het monochrome display van de 525).
• Display is beter afleesbaar.
• Oplaadbare batterij ipv 4 aaa penlites waardoor de afstandsbediening beter in de hand ligt.
• Basisstation om de remote op te laden. Tevens een vaste plek voor de remote zodat u hem minder snel kwijtraakt.
• Mogelijkheid om 8 activiteiten in een keer op het display te tonen.
• 15 apparaten te programmeren ipv 12.
• Mogelijkheid om een slideshow van afbeeldingen te tonen via het display (leuke feature)

Met vriendelijke groet,

Harman Consumer Holland

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 17-02-2006 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talzaroff
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-01-2022
Iemand hier ervaringen met een universele afstandsbediening die werkt voor de MediaBox van UPC? En dan wel alle nuttige functies, ook de info-knop e.d. Opzich kan ik de AB die bij de MediaBox zit ook gewoon voor mn TV en de DVD gebruiken, maar ik kan er een heel aantal opties niet mee voorelkaar krijgen, bijvoorbeeld de instellingen van mn tv (widescreen/smart etc.), die toch nog wel regelmatig wisselt...
Kortom, het moet een AB zijn die alle belangrijke functies kan bedienen van zowel een Sony KLV27, een Kiss DP-1500 en een UPC MediaBox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Laatst online: 16:09
Wie is er in het bezit van een Kameleon 4 in 1 afstandbediening (ouwe model UCR-8040)????
Afbeeldingslocatie: http://img.starsellersworld.com/products400/034/03429/0342916.jpg

Aangeschaft via E-bay en nu net binnen gekregen. Even spelen met het apparaat :)

[ Voor 40% gewijzigd door krizzziz op 18-02-2006 13:57 ]

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Gee
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07 08:41

Mr_Gee

Ik Heb Gesproken

Ik heb zelf de URC 9960
Afbeeldingslocatie: http://www.ofausa.com/remotes/OFA%20Kameleon%20US%20top%20view%20225%20pix%20High.jpg
Een paar jaar geleden in amerika gekocht , een pracht ding maar eigenlijk nog nooit gebruikt..
het leuke vind ik wel dat je nieuwe apparaten kan toevoegen (die er nog niet op staan)
door een sound file af te spelen tegen dat ding.
url:
http://www.ofausa.com/remote.php?type=URC%209960

Proffesioneel Platzak

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-05 13:43

Bl4ckviper

BlaBlaBla

ik heb een yamaha suround reciever, topfield harddisk recorder(deze is tevens mijn ontvanger voor digitale tv), een Samsun LCD tv en een xbox360. Zijn al deze apparaten met 1 universele AB aan te sturen? ik word een beetje gestoord van al die AB's. zo ja, kan deze universele remote ook ingewikkelde knoppen combo's aan zoals shift + 9 want de yamaha heeft soms instellingen met een knoppen combo. Ook heeft deze meerder video en audio kanalen. werkt dit allemaal wel dan?

welke remote raden jullie mij aan?

Be fast .... Be furious....

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:04
Ik had ook zo'n 9960, batterij vreter dat ding. Ik moest elke 3 of 4 dagen de batterijen vervangen, de motion sensor is veel te gevoelig.

Ik heb nu een harmony 525 als test en moet zeggen valt me niet tegen.
Alleen voor de hand liggende knoppen als subtitle ed zitten veel te ver weggestopt in het menu.

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Domino schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 09:15:
Ik had ook zo'n 9960, batterij vreter dat ding. Ik moest elke 3 of 4 dagen de batterijen vervangen, de motion sensor is veel te gevoelig.

Ik heb nu een harmony 525 als test en moet zeggen valt me niet tegen.
Alleen voor de hand liggende knoppen als subtitle ed zitten veel te ver weggestopt in het menu.
Je kan dat soort dingen aanpassen door de knoppen die je vaker gebruikt te plaatsen onder bv de 4 gekleurde knoppen onderaan. Ook kan je het menu aanpassen door bijvoorbeeld bepaalde opties weg te laten. Volgorde veranderen weet ik zo ff niet,maar lijkt me dat dat ook moet kunnen.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-07 09:26

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Talzaroff schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 17:11:
Iemand hier ervaringen met een universele afstandsbediening die werkt voor de MediaBox van UPC? En dan wel alle nuttige functies, ook de info-knop e.d. Opzich kan ik de AB die bij de MediaBox zit ook gewoon voor mn TV en de DVD gebruiken, maar ik kan er een heel aantal opties niet mee voorelkaar krijgen, bijvoorbeeld de instellingen van mn tv (widescreen/smart etc.), die toch nog wel regelmatig wisselt...
Kortom, het moet een AB zijn die alle belangrijke functies kan bedienen van zowel een Sony KLV27, een Kiss DP-1500 en een UPC MediaBox.
Nou de Harmony 525 kan dat in ieder geval.
Ik kan alle belangrijke functies van de UPCbox bedienen. En mochten er nog toetsen zijn die de Harmony niet standaard kent dan leert ie die wel via IR :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:04
aapelite schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 10:26:
[...]

Je kan dat soort dingen aanpassen door de knoppen die je vaker gebruikt te plaatsen onder bv de 4 gekleurde knoppen onderaan. Ook kan je het menu aanpassen door bijvoorbeeld bepaalde opties weg te laten. Volgorde veranderen weet ik zo ff niet,maar lijkt me dat dat ook moet kunnen.
Klopt, default heb je iets van 21 "pagina's" voor een willekeurige dvd speler.
Ik heb er nu nog maar twee. Veel meer als Sub/angle/audio/off/on/eject gebruik je toch niet.

Hetzelfde geldt voor de default instellingen voor een willekeurige TV.

Al met al ben ik niet ontvreden, maar veel gebruikte functies horen vooraan in een menu.
Slecht een klein puntje van kritiek, maar toch.

De gekleurde knoppen gebruik ik liever niet, dan ben je elke keer aan het zoeken welke functie onder welke kleur zat.

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-05 13:43

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Bl4ckviper schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 00:42:
ik heb een yamaha suround reciever, topfield harddisk recorder(deze is tevens mijn ontvanger voor digitale tv), een Samsun LCD tv en een xbox360. Zijn al deze apparaten met 1 universele AB aan te sturen? ik word een beetje gestoord van al die AB's. zo ja, kan deze universele remote ook ingewikkelde knoppen combo's aan zoals shift + 9 want de yamaha heeft soms instellingen met een knoppen combo. Ook heeft deze meerder video en audio kanalen. werkt dit allemaal wel dan?

welke remote raden jullie mij aan?
iemand?

Be fast .... Be furious....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:37
De Harmony 525 kan dat zeker, zoals Oscar al heeft gezegd.......
Ik gebruik een Inverto PVR Sat receiver/harddisk recorder icm een TV, DVD, stereo en Camcorder op de 525. Dit gaat geweldig.
Er zijn ook veel duurdere Harmony's, maar volgens o.a. PCM hebben die niet eens gek veel meerwaarde.

Ik heb zelf hiervoor een Kameleon 4/1 gehad maar iedereen in huis werd gek van dat ding. Je moet hem eerst aanraken wil je uberhaupt knoppen kunnen zien en dan blijf je vervolgens op de verschillende devices drukken om de goede functies te gebruiken. Bovendien vreet ie batterijen.

De 525 werkt niet apparaatgericht, maar aktiegericht. Mijn zoon van 6 drukt gewoon op "TV/SAT kijken en vervolgens gaan keurig de satreceiver en de TV aan. Vervolgens staan de knoppen automatisch zo geconfigureerd dat de belangrijkste functies van de sat receiver EN de tv bediend kunnen worden zonder van device mode te hoeven wisselen........

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
BarnOwl schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 08:39:
De Harmony 525 kan dat zeker, zoals Oscar al heeft gezegd.......
Ik gebruik een Inverto PVR Sat receiver/harddisk recorder icm een TV, DVD, stereo en Camcorder op de 525. Dit gaat geweldig.
Er zijn ook veel duurdere Harmony's, maar volgens o.a. PCM hebben die niet eens gek veel meerwaarde.

Ik heb zelf hiervoor een Kameleon 4/1 gehad maar iedereen in huis werd gek van dat ding. Je moet hem eerst aanraken wil je uberhaupt knoppen kunnen zien en dan blijf je vervolgens op de verschillende devices drukken om de goede functies te gebruiken. Bovendien vreet ie batterijen.

De 525 werkt niet apparaatgericht, maar aktiegericht. Mijn zoon van 6 drukt gewoon op "TV/SAT kijken en vervolgens gaan keurig de satreceiver en de TV aan. Vervolgens staan de knoppen automatisch zo geconfigureerd dat de belangrijkste functies van de sat receiver EN de tv bediend kunnen worden zonder van device mode te hoeven wisselen........
En dat is toch eigenlijk wat je wilt of niet dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:16

Pierre

Van nature lui!

Allemaal leuke dingen om alles mee te bedienen hoor, maar wat vinden jullie van deze

http://www.mynevo.com/

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Touchscreen, hou ik persoonlijk niet zo van...

kan me ook herinneren dat dat ding richting de 1000 euro ging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81048

Iemand een idee hoe duur de Harmony 525 is bij de media markt kan ik na me werk even omrijden om hem te halen (mits niet veel duurder dan in online shops)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hier wastie volgens mij rond de 80 euro... (zoetermeer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 12:54
Anoniem: 81048 schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 11:50:
Iemand een idee hoe duur de Harmony 525 is bij de media markt kan ik na me werk even omrijden om hem te halen (mits niet veel duurder dan in online shops)
Twee weken geleden 79 euro bij Mediamarkt Utrecht (echter niet op voorraad) en Amsterdam (bij de Arena, wel op voorraad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

99 in breda vorige week de harmony 525

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81048

K bedankt voor de reacties wordt dus bestellen via het internet