En hoeveel is dat gemiddelde?ZaNe88 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 13:57:
[...]
bij mij is zit mn ping bij Counter Strike Source altijd zon beetje op het gemiddelde
Yep hoeveel is dat ongeveer, jouw gemiddelde. En waar staan de servers waar je op speelt? Nederland, Europa of de US?? Mijn ervaring is dat dat nogal wat verschil maakt...ZaNe88 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 13:57:
[...]
bij mij is zit mn ping bij Counter Strike Source altijd zon beetje op het gemiddelde
"Grandma was slow, but she was old....!!"
Verwijderd
[quote]Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 09:28:
[...]
quote:
bjck schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 08:19:
[...]
Dan zou ik ze maar eens bellen. Dat hangt aan: Den Haag-Marnix (Gv-Mx) en is de op 3 na grootste telefooncentrale (totaal aantal aansluitingen op 1 centrale) van nederland ongeveer. Hier zal wanadoo echt wel dekking hebben of ze zitten vol momenteel en moeten eerst uitbreiden/bijplaatsten.
Kan het mij niet voorstellen dat ze hier geen netwerkdekking hebben.
Misschien kun je via mijn klantnummer achterhalen wat dan de reden is/was W1011763
Mijn aanvraag was al een keer rejected, maar vanwege bovenstaande verhaal opnieuw aangevraagd maar ik heb nu weer een status waaruit ik kan opmaken dat het weer rejected is????
Is de centrale al vol ofzo??? Je krijgt dusd helemaal geen info van Wanadoo waarom enzo??
[...]
quote:
bjck schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 08:19:
[...]
Dan zou ik ze maar eens bellen. Dat hangt aan: Den Haag-Marnix (Gv-Mx) en is de op 3 na grootste telefooncentrale (totaal aantal aansluitingen op 1 centrale) van nederland ongeveer. Hier zal wanadoo echt wel dekking hebben of ze zitten vol momenteel en moeten eerst uitbreiden/bijplaatsten.
Kan het mij niet voorstellen dat ze hier geen netwerkdekking hebben.
Misschien kun je via mijn klantnummer achterhalen wat dan de reden is/was W1011763
Mijn aanvraag was al een keer rejected, maar vanwege bovenstaande verhaal opnieuw aangevraagd maar ik heb nu weer een status waaruit ik kan opmaken dat het weer rejected is????
Is de centrale al vol ofzo??? Je krijgt dusd helemaal geen info van Wanadoo waarom enzo??
Heb vandaag de livebox binnengehad en wat een heerlijk ding is dat. Je hebt dus 2 ethernet aansluitingen, een usb aansluiting, bluethooth en nog plek voor een pcmia wifikaartje (die ga ik binnenkort halen). En ik betaal nu de helft voor wat ik bij Chello classic betaalde. Toppie! ^O^
Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.
Ik was net bij iemand bezig met wat te prutsen aan de Livebox. Bij een reboot begon dat ding opeens te updaten. Gebeld: Er is nieuwe firmware! Dus doe er jou voordeel mee
Verwijderd
Uhm ja, maar dat was niet het punt. Ook al zitten ze allemaal op dezelfde centrale, het kan nog steeds een compleet onafhankelijk probleem voor ieder zijn. Dus als je kan zeggen dat de storingen exact op hetzelfde moment voorkomen, dan kan dat nuttige info zijn voor de helpdesk. En dat kan je idd het beste via MSN controleren.bjck schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 07:44:
Is er ook niet, even mailen naar elkaar. Maar Kryz had het over groningen. Als jullie alle drie daar wonen hebben jullie last van zelfde probleem/storing in Wanadoo netwerk. (gokje op Ws-C (winschoten-centrum)).
Uhm, volgens mij zijn de IP adressen niet geografisch gebonden, al weet ik het niet zeker.Om het vast te stellen kunnen jullie ook alle 3 even je locatie/centrale posten in een [ offtopic ] .. [ / ] onder een bericht. Gezien jullie IP-adressen zijn jullie bijna buren lijkt het ...
Zoek eens op de wanadoo helpdesk pagina op p2p...2e hit (van 2Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 21:18:
IEMAND EEN IDEE HOE IK EEN HOGE ID KRIJG BIJ EMULE P2P!!!
MET NATUURLIJK DE BERUCHTE JAWEL MODEM VAN {LET WEL !!!!} LIVEBOX
offtopic:
En je mag ook iets minder schreeuwen...
En je mag ook iets minder schreeuwen...
Verwijderd
Uh, ja, bedankt, document gevondenPaul Hewson schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 22:33:
[...]
Zoek op de Wanadoo site, staat het uitgebreid op.
http://www.wanadoo.nl/livebox/handleidingadslfamily.pdf

Paul
Ja, dat heb ik er ook bijverteld vanmorgen. Maar er stond nog een case open van mij.Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 21:29:
[...]
Uhm ja, maar dat was niet het punt. Ook al zitten ze allemaal op dezelfde centrale, het kan nog steeds een compleet onafhankelijk probleem voor ieder zijn. Dus als je kan zeggen dat de storingen exact op hetzelfde moment voorkomen, dan kan dat nuttige info zijn voor de helpdesk. En dat kan je idd het beste via MSN controleren.
Vanaf 10 augustus en die hadden ze helemaal niet behandeld. Tsja hoe wil je dan iemands probleem oplossen, niet dus.
Stelletje prutsers..

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB
Verwijderd
Hey Kryz uit Winschoten ook toevallig ik ook !! 
edit:
Even je hangende CAPS uitgezet
Even je hangende CAPS uitgezet
[ Voor 77% gewijzigd door bjck op 18-08-2005 21:43 ]
ik ga nu wel ff spelen en daarna geef ik me ping wel door. test wel ff op verschillenden servers.BN schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 16:18:
[...]
Yep hoeveel is dat ongeveer, jouw gemiddelde. En waar staan de servers waar je op speelt? Nederland, Europa of de US?? Mijn ervaring is dat dat nogal wat verschil maakt...
he dat is fijn...nieuwe firmware...misschien probleem met msn audio opgelost.
ik ben nu niet thuis maar zodra ik thuis ben dan check ik het direct.
ik ben nu niet thuis maar zodra ik thuis ben dan check ik het direct.
It ain't stupid if it works!
Nee Kryz is niet van Winschoten, volgens mijVerwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 21:34:
HEY KRYZ UIT WINSCHOTEN OOK TOEVALLIG IK OOK !!
Ik kom wel uit Winschoten
offtopic:
Beetje minder hoofdletters gebruiken aub
Beetje minder hoofdletters gebruiken aub
MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB
Versie: 5.
Geldig vanaf: 18 augustus 2005.
Nieuwe Livebox Software
Op 18 augustus 2005 is de nieuwe Livebox software geactiveerd voor klanten die Wanadoo Telefonie gebruiken in combinatie met ADSL Direct. Deze release verbetert o.a. de volgende zaken:
Meer gemak tijdens het bellen:
Gesprekskwaliteit Wanadoo Telefonie
Bij het voeren van telefoongesprekken met Wanadoo Telefonie zult u veel minder ruis of echo horen. Ook zult u geen pieptoon meer horen tijdens gesprekken.
Sneller verbinding met Wanadoo Telefonie
De tijd tussen het kiezen van een telefoonnummer en het moment dat de telefoon overgaat is drastisch verkort.
Inkomende gesprekken op het KPN-nummer Bij sommige telefoons ging de telefoon niet over bij een inkomend gesprek op het KPN-nummer. Na installatie van de nieuwe softwareversie is ook dit probleem opgelost voor
Hoe krijgt mijn Livebox de nieuwe software?
Uw Livebox is voorzien van een automatisch update mechanisme. Iedere keer als u uw Livebox aanzet, controleert deze automatisch of er een software update beschikbaar is. Als u uw Livebox aan laat staan, controleert deze iedere 10 dagen automatisch of er een update beschikbaar is.
Indien een software update beschikbaar is, wordt deze automatisch geïnstalleerd. Tijdens een update zullen de lampjes op uw Livebox knipperen. Dit kan tot 20 minuten duren. Gedurende deze tijd kunt u geen gebruik maken van uw internetverbinding en ook niet bellen met Wanadoo Telefonie. Zodra het @-lampje op uw Livebox niet meer knippert en blijft branden, is uw internetverbinding weer klaar voor gebruik.
Hoe kan ik zien welke software versie mijn Livebox heeft?
Voor Windows-gebruikers:
Dubbelklik op het icoon [Livebox Configuration] op uw bureaublad. Klik op [Informatie] en [Software]. Vervolgens ziet u bij Software versie het versienummer van de software van uw Livebox.
Voor Mac OS-gebruikers:
Open de internet-browser en voer het voer het adres http://192.168.1.1 in. Klik op [Informatie] en [Software]. Vervolgens ziet u bij Software versie het versienummer van de software van uw Livebox.
Als u een ADSL Direct abonnement hebt, dan is 3202_220258 het meest recente versienummer.
Als u een ADSL Family abonnement hebt, dan is om 3202_22023F het meest recente versienummer.
Kan ik zelf de nieuwste software voor mijn Livebox installeren?
Indien een software update beschikbaar is, wordt deze automatisch geïnstalleerd zodra u uw Livebox opnieuw opstart. U doet dit als volgt: Haal de stroomkabel van de Livebox uit het stopcontact of uit de Livebox. Wacht ongeveer één minuut en sluit de stroomkabel weer aan.
Tijdens een update zullen de lampjes op uw Livebox knipperen. Dit kan tot 20 minuten duren. Gedurende deze tijd kunt u geen gebruik maken van uw internetverbinding en ook niet bellen met Wanadoo Telefonie. Zodra het @-lampje op uw Livebox niet meer knippert en blijft branden, is uw internetverbinding weer klaar voor gebruik.
lees niets over msn of iets dergelijks
Geldig vanaf: 18 augustus 2005.
Nieuwe Livebox Software
Op 18 augustus 2005 is de nieuwe Livebox software geactiveerd voor klanten die Wanadoo Telefonie gebruiken in combinatie met ADSL Direct. Deze release verbetert o.a. de volgende zaken:
Meer gemak tijdens het bellen:
Gesprekskwaliteit Wanadoo Telefonie
Bij het voeren van telefoongesprekken met Wanadoo Telefonie zult u veel minder ruis of echo horen. Ook zult u geen pieptoon meer horen tijdens gesprekken.
Sneller verbinding met Wanadoo Telefonie
De tijd tussen het kiezen van een telefoonnummer en het moment dat de telefoon overgaat is drastisch verkort.
Inkomende gesprekken op het KPN-nummer Bij sommige telefoons ging de telefoon niet over bij een inkomend gesprek op het KPN-nummer. Na installatie van de nieuwe softwareversie is ook dit probleem opgelost voor
Hoe krijgt mijn Livebox de nieuwe software?
Uw Livebox is voorzien van een automatisch update mechanisme. Iedere keer als u uw Livebox aanzet, controleert deze automatisch of er een software update beschikbaar is. Als u uw Livebox aan laat staan, controleert deze iedere 10 dagen automatisch of er een update beschikbaar is.
Indien een software update beschikbaar is, wordt deze automatisch geïnstalleerd. Tijdens een update zullen de lampjes op uw Livebox knipperen. Dit kan tot 20 minuten duren. Gedurende deze tijd kunt u geen gebruik maken van uw internetverbinding en ook niet bellen met Wanadoo Telefonie. Zodra het @-lampje op uw Livebox niet meer knippert en blijft branden, is uw internetverbinding weer klaar voor gebruik.
Hoe kan ik zien welke software versie mijn Livebox heeft?
Voor Windows-gebruikers:
Dubbelklik op het icoon [Livebox Configuration] op uw bureaublad. Klik op [Informatie] en [Software]. Vervolgens ziet u bij Software versie het versienummer van de software van uw Livebox.
Voor Mac OS-gebruikers:
Open de internet-browser en voer het voer het adres http://192.168.1.1 in. Klik op [Informatie] en [Software]. Vervolgens ziet u bij Software versie het versienummer van de software van uw Livebox.
Als u een ADSL Direct abonnement hebt, dan is 3202_220258 het meest recente versienummer.
Als u een ADSL Family abonnement hebt, dan is om 3202_22023F het meest recente versienummer.
Kan ik zelf de nieuwste software voor mijn Livebox installeren?
Indien een software update beschikbaar is, wordt deze automatisch geïnstalleerd zodra u uw Livebox opnieuw opstart. U doet dit als volgt: Haal de stroomkabel van de Livebox uit het stopcontact of uit de Livebox. Wacht ongeveer één minuut en sluit de stroomkabel weer aan.
Tijdens een update zullen de lampjes op uw Livebox knipperen. Dit kan tot 20 minuten duren. Gedurende deze tijd kunt u geen gebruik maken van uw internetverbinding en ook niet bellen met Wanadoo Telefonie. Zodra het @-lampje op uw Livebox niet meer knippert en blijft branden, is uw internetverbinding weer klaar voor gebruik.
Hoeft inderdaad niet persé, is afhankelijk van je netwerk opstelling en indeling. Maar als ik een trace doen naar een aantal IP's in blokken die Wanadoo gebruikt in het Family netwerk (zo even noemen maar) zie je vanaf de buitenkant de naam van de centrale in de reverse lookup staan.Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 21:29:
[...]
Uhm, volgens mij zijn de IP adressen niet geografisch gebonden, al weet ik het niet zeker.
Vermoeden is dan snel dat per aantal centrales in dezelfde regio (gekoppeld fysiek) of per centrale zelfs IP blokken zijn verdeeld.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Verwijderd
Zoek eens op de wanadoo helpdesk pagina op p2p...2e hit (van 2 )
He thanx lizzard heb tenminste weer een hoge id helaas was een france site met afbeeldingen
duidelijker en ik ken niet eens frans
maar wat een rompslomp met de software van livebox om dit eerst te moeten configureren
voor de gewone pc gebruiker is dit gewoon een onmotiverend ding
He thanx lizzard heb tenminste weer een hoge id helaas was een france site met afbeeldingen
duidelijker en ik ken niet eens frans
maar wat een rompslomp met de software van livebox om dit eerst te moeten configureren
voor de gewone pc gebruiker is dit gewoon een onmotiverend ding
ja dat vind ik ook. dat ding moet gewoon UPnP ondersteunen. net als andere routers/modems.
word er scheit ziek van dat ik poorten open moet zetten. toen ik nog gebruik maakte van me e-tech router met ingebouwde adsl modem. hup UPnP aan en klaar ben je.
word er scheit ziek van dat ik poorten open moet zetten. toen ik nog gebruik maakte van me e-tech router met ingebouwde adsl modem. hup UPnP aan en klaar ben je.
ping ligt tussen de 20 en 30, nl server 22 spelers.ZaNe88 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 21:34:
[...]
ik ga nu wel ff spelen en daarna geef ik me ping wel door. test wel ff op verschillenden servers.
tussen 25-35 op uk server. 22 spelers
Verwijderd
Nog even een berichtje na de oplevering van ADSL Family op 17 augustus!
Internet viel weg...Na een uurtje de Livebox geinstalleerd...Na 5minuten weer draadloos online.
Voor pc boven een draadloos kaartje in winkel gekocht (Linksys PCI adapter WMP54G) en het werkt uitstekend! Zit helemaal op de zolder en het bereik is nu 82%. Dus wel netjes toch?
Snelheid op speedtest ligt rond de 415kb! en het verstatel bestand nog wel stukkie hoger!
Aan de snelheid valt volgens mij niet veel meer te verbeteren zeker?
Jullie succes allemaal! Ik ben in ieder geval helemaal tevreden over Wanadoo Adsl Family! (en nee ik ben geen helpdeks mederwerker die het product wil verkopen
gewoon een tevreden klant!
Internet viel weg...Na een uurtje de Livebox geinstalleerd...Na 5minuten weer draadloos online.
Voor pc boven een draadloos kaartje in winkel gekocht (Linksys PCI adapter WMP54G) en het werkt uitstekend! Zit helemaal op de zolder en het bereik is nu 82%. Dus wel netjes toch?
Snelheid op speedtest ligt rond de 415kb! en het verstatel bestand nog wel stukkie hoger!
Aan de snelheid valt volgens mij niet veel meer te verbeteren zeker?
Jullie succes allemaal! Ik ben in ieder geval helemaal tevreden over Wanadoo Adsl Family! (en nee ik ben geen helpdeks mederwerker die het product wil verkopen
Kun je mij dan helpen. Ik heb op preices dezelfde dag als jou Wanadoo ADSL Family geleverd gekregen en mij verbinding viel ook weg. Ik heb dus proberen te installeren en mijn verbinding valt elke keer weg. Ik ben ook in het bezit van een Linksys PCI adapter WMP54G maar dat helpt ook niks en de verbinding is nogsteeds brak:(.
Humzzz, heb nog niet alles gelezen, maar het ip-adres dat je nu hebt is eigendom van Wanadoo, dus niet de KPN (had daar een vraag over gelezen).
Ik zit te denken om niet de LB te nemen/aan te sluiten als router, maar gewoon me Speedtouch 510 te gebruiken met me switch daarachter.
Zal het gaan werken als ik de LB achter me ST510 ga hangen, en dus de LB in me switch prik ?.
In dit topic zwerft ook een Wanadoo helpdeskmedewerker (toppie dat je bereid bent om vragen te beantwoorden
).
Hoe deelt Wanadoo de ip adressen uit ?, zou graag me huidig ip adres willen behouden als dit kan (weet je toevallig hoe de routering in elkaar zit van de ip adressen, en is het dus mogelijk dat ik me ip kan behouden ?).
Ik ga nu lekker
Ik zit te denken om niet de LB te nemen/aan te sluiten als router, maar gewoon me Speedtouch 510 te gebruiken met me switch daarachter.
Zal het gaan werken als ik de LB achter me ST510 ga hangen, en dus de LB in me switch prik ?.
In dit topic zwerft ook een Wanadoo helpdeskmedewerker (toppie dat je bereid bent om vragen te beantwoorden
Hoe deelt Wanadoo de ip adressen uit ?, zou graag me huidig ip adres willen behouden als dit kan (weet je toevallig hoe de routering in elkaar zit van de ip adressen, en is het dus mogelijk dat ik me ip kan behouden ?).
Ik ga nu lekker

edit:
Iemand had problemen met zijn ST510 dat die uitviel en dan behoorlijk warm / heet is.
Zit er ook een vreemde / irritante piep toon in je ST. Als dit het geval is, zijn er een paar elco's op de pcb van de ST voedings gedeelte gaar aan het worden.
Ze worden dan warm en kunnen niet meer goed werken. Uiteindelijk barsten ze open, en kun je je modem afschrijven (in elco's zit electroliet, dat vreet je pcb aan en sloopt dus de etslijnen).
Mocht je ST piepen oid, dan zijn deze elco's (meestal) de oorzaak. En ja, dit valt goed te repareren heb hetzelf namelijk ook al gedaan.
De elco's is bepaalde serie's hebben een te lage werkspanning, waardoor ze het niet goed aan kunnen, en dus defect (kunnen) raken.
Iemand had problemen met zijn ST510 dat die uitviel en dan behoorlijk warm / heet is.
Zit er ook een vreemde / irritante piep toon in je ST. Als dit het geval is, zijn er een paar elco's op de pcb van de ST voedings gedeelte gaar aan het worden.
Ze worden dan warm en kunnen niet meer goed werken. Uiteindelijk barsten ze open, en kun je je modem afschrijven (in elco's zit electroliet, dat vreet je pcb aan en sloopt dus de etslijnen).
Mocht je ST piepen oid, dan zijn deze elco's (meestal) de oorzaak. En ja, dit valt goed te repareren heb hetzelf namelijk ook al gedaan.
De elco's is bepaalde serie's hebben een te lage werkspanning, waardoor ze het niet goed aan kunnen, en dus defect (kunnen) raken.
[ Voor 34% gewijzigd door Diamon op 19-08-2005 00:52 ]
And The Only One
ik wil dit abo misschien ook aanvragen voor in ons studentenhuis, kunnen jullie t aanraden? en is het draadloze modem een beetje redelijk of kan je er beter zelf 1 kopen?
voor de duidelijkheid, we zijn met 8 man, geen echte grootverbruikers, een stuk of 3/4 hebben een laptop (dus draadloos), en het modem komt bij de ingang, terwijl de persoon die het verste weg zit op de 2e verdieping zit... (om de afstanden die het draadloze modem moet halen een beetje in te kunnen schatten)
dus is dat haalbaar met het meegeleverde modem van 2,95 p/m?
en hoe lang levertijd zit er ongeveer aan?
voor de duidelijkheid, we zijn met 8 man, geen echte grootverbruikers, een stuk of 3/4 hebben een laptop (dus draadloos), en het modem komt bij de ingang, terwijl de persoon die het verste weg zit op de 2e verdieping zit... (om de afstanden die het draadloze modem moet halen een beetje in te kunnen schatten)
naar mijn ervaring is de 2e verdieping een hele moeilijke voor wanadooCeeDeeS schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 02:23:
ik wil dit abo misschien ook aanvragen voor in ons studentenhuis, kunnen jullie t aanraden? en is het draadloze modem een beetje redelijk of kan je er beter zelf 1 kopen?
op de helpdesk zeggen ze overigens wel dat het bij nieuwere huizen het ergst is
(bouwjaar dit huis 2003)
en nu ff een eigen vraagje
ik twijvel of of dit wel klopt

hadden jullie dit ook of ben ik nu zwaar de pineut
graag snelle reactie want dan bel ik ze morgen gelijk
[ Voor 12% gewijzigd door Mili op 19-08-2005 02:34 ]
Verwijderd
ff algemeen vraagje hoelang duurd het tot je verbinding werkt nadat je de livebox al hebt heb 'm namelijk al bijna 2 weken in huis en nog steeds geen bevestiging dat mijn verbinding werkt wel geprobeerd maar het @je blijft leuk knipperen..
Verwijderd
lijikt me niet juis nee dit staat er bij mij nu :
Oplevering en start van facturatie
Uw ADSL-verbinding is opgeleverd, en het installatiepakket is reeds aan u verstuurd. De facturatie van uw ADSL abonnement loopt, of zal binnen enkele dagen van start gaan.
(staat er al zeker anderhalf week alhoewel er wel leuk opeens een andere datum boven in bij huidige status sinds is gezet)
Oplevering en start van facturatie
Uw ADSL-verbinding is opgeleverd, en het installatiepakket is reeds aan u verstuurd. De facturatie van uw ADSL abonnement loopt, of zal binnen enkele dagen van start gaan.
(staat er al zeker anderhalf week alhoewel er wel leuk opeens een andere datum boven in bij huidige status sinds is gezet)
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2005 02:35 ]
heb je al je status gecheck op de siteVerwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 02:32:
ff algemeen vraagje hoelang duurd het tot je verbinding werkt nadat je de livebox al hebt heb 'm namelijk al bijna 2 weken in huis en nog steeds geen bevestiging dat mijn verbinding werkt wel geprobeerd maar het @je blijft leuk knipperen..
mijne is vandaag ook weer veranderd
schijnt dat ze een major problem hadden
de helpdesk medewerker kon mij niet eens pingen
en ook de telefonisch statuscheck werkte niet
Verwijderd
Ja elke dag gecheckt niks veranderd alleen de datum van huidige status sinds was opeens veranderd had al probeerd in de helpdesk te komen maar na 5 min in de wachtrij te hebben gestaan vond ik het wel goed voor de dagMili schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 02:36:
[...]
heb je al je status gecheck op de site
mijne is vandaag ook weer veranderd
schijnt dat ze een major problem hadden
de helpdesk medewerker kon mij niet eens pingen
en ook de telefonisch statuscheck werkte niet
Heb idd 2 dagen meegemaakt dat ik niet kon checken wat voor status er was maar dat is alweer een paar dagen geleden
Hier een screenshot van mijn wanadoo status : http://www.members.lycos.nl/criminalz13/Wanadoo.jpg
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2005 02:44 ]
nou ja ik zou je adviseren om rond 14.00 uur te bellen met 0900-9515
had echt binnen 3 sec iemand aan de lijn
ook toen ik om 16.00 uur nog een keer belde gelijk iemand aan de lijn
maar mijn status was zo f*ck-up dat er stond dat er de status stond van 15-02-2002
dus gewoon een paar keer bellen zo ver ik weet helpt het:p
had echt binnen 3 sec iemand aan de lijn
ook toen ik om 16.00 uur nog een keer belde gelijk iemand aan de lijn
maar mijn status was zo f*ck-up dat er stond dat er de status stond van 15-02-2002
dus gewoon een paar keer bellen zo ver ik weet helpt het:p
Verwijderd
dat gezeik heb ik ook gehad maar dit staat er in het emailtje @ wanadoo mail adres :
Belangrijk: voer de installatie pas uit nadat de verbinding is opgeleverd. Hierover ontvangt u nog een afzonderlijk bericht. Als u de installatie eerder uitvoert zal de verbinding niet werken!
Bij status checker staat er in princiepe dat alles moet werken en in het emailtje staat er dat ik moet wachten op bericht maar ik loop de nu randjes eraf bij @home ( verbinding moet verhuist worden naar iemand anders is officieel al 2 dagen geleden afgelopen ) dus ik vraag me af hoelang ik nog moet wachten op dat bericht
Belangrijk: voer de installatie pas uit nadat de verbinding is opgeleverd. Hierover ontvangt u nog een afzonderlijk bericht. Als u de installatie eerder uitvoert zal de verbinding niet werken!
Bij status checker staat er in princiepe dat alles moet werken en in het emailtje staat er dat ik moet wachten op bericht maar ik loop de nu randjes eraf bij @home ( verbinding moet verhuist worden naar iemand anders is officieel al 2 dagen geleden afgelopen ) dus ik vraag me af hoelang ik nog moet wachten op dat bericht
Forward je ze op de standaard manier? Standaard menu -> Lan Servers ?BN schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 12:08:
...
Verder vind ik het mappen van poorten op die Livebox een beetje pauperig, je kunt 8 (!) LAN servers instellen. Tel ze maar op: FTP 20 en 21, Mail 25, 110, Webmail 8080, SSL 443, HTTP 80, Teamspeak 8767 Daar moet toch een oplossing voor zijn. Verder zoeken.
...
Dat probleem was ik ook al tegen gekomen. Ga morgen kijken of het echt tot acht gelimiteerd is dmv policies icm NAT zelf. (dus niet standaard mode LAN servertje toevoegen in het "Standaard" menu, maar policy based NAT regels toevoegen en daarna activeren bij de "Firewall Policies" zelf.
Ik forward tot op heden al al mijn server activiteiten op die manier, tis niet logisch/prettig/vanzelfsprekend, maar het werkt wel perfect. Zit nu pas op 5 forwards, zal morgen uitgroeien tot 8+ (FTP server portrange, skype, Azureus ed. op 4 PC's)
edit:
Update:Ik heb nu 11 actieve forwardings, waaronder 2 ranges, staan naar 4 verschillende PC's, ze werken allemaal correct en ik ondervind geen problemen. Tevens werk ik niet met de "LAN servers" optie. Iemand geïnteresseerd in een tutor/how-to voor de livebox?
[ Voor 24% gewijzigd door LinuX-TUX op 19-08-2005 15:25 ]
Dit is wel wat er gebeurt eigenlijk. Wanadoo doet verzoek om jou lijn over te laten zetten naar de Wanadoo apparatuur. KPN-DSL ontvangt dan bericht dat je lijn bij hun 'opgeheven' gaat worden inderdaad.Mili schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 02:31:
[...]
naar mijn ervaring is de 2e verdieping een hele moeilijke voor wanadoo
op de helpdesk zeggen ze overigens wel dat het bij nieuwere huizen het ergst is
(bouwjaar dit huis 2003)
[afbeelding]
Nu alleen even navragen bij Wanadoo of dat het geval is of dat er iets anders is (of je belt KPN). Waarschijnlijk wel en maakt Wanadoo een foutje in de status checker, die had ook de aanleg moeten weergeven (dus een overstap).
Of je hebt je telefoonlijn opgezegd? Of je hebt ergens anders dan Wanadoo ook een aanvraag gedaan, dan kan dit ook gebeuren.
[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 19-08-2005 07:27 ]
Verwijderd
Ik heb precies hetzelfde bij die statuschecker ofzo..:
KPN heeft ons aangegeven dat uw ADSL-lijn opgeheven zal worden
Uw ADSL-lijn wordt op initiatief van KPN opgeheven (het opheffingsverzoek is dus niet door Wanadoo geïnitieerd). In de regel gebeurt dit bij hoge uitzondering, n.a.v. direct overleg tussen de eindgebruiker en KPN. Mocht u niet achter deze opheffing staan, neemt u dan zo snel mogelijk contact op met KPN via telefoon nummer 0900-0244 (10 c.p.m.).
vet relaxed
en wat moet ik hier van denken?
KPN heeft ons aangegeven dat uw ADSL-lijn opgeheven zal worden
Uw ADSL-lijn wordt op initiatief van KPN opgeheven (het opheffingsverzoek is dus niet door Wanadoo geïnitieerd). In de regel gebeurt dit bij hoge uitzondering, n.a.v. direct overleg tussen de eindgebruiker en KPN. Mocht u niet achter deze opheffing staan, neemt u dan zo snel mogelijk contact op met KPN via telefoon nummer 0900-0244 (10 c.p.m.).
vet relaxed
Verwijderd
Hallo ik overweeg om over te stappen van @Home naar Wanadoo 4 MB.
Ik vraag me echter af of de nieuwsgroepen kwaliteit vergelijkbaar is.
Heeft iemand ervaring met nieuwsgroepen van @Home en Wanadoo die daar
iets zinnigs over kan zeggen (@Home veel inclompete postings, maar snelheid redelijk goed en Wanadoo?)
Bedankt!
Ik vraag me echter af of de nieuwsgroepen kwaliteit vergelijkbaar is.
Heeft iemand ervaring met nieuwsgroepen van @Home en Wanadoo die daar
iets zinnigs over kan zeggen (@Home veel inclompete postings, maar snelheid redelijk goed en Wanadoo?)
Bedankt!
Zelf heb ik de gok ook gewaagd om over te stappen van @home Breedband naar Wanadoo Family. Wanadoo verbinding wordt eind deze maand opgeleverd, dus ben benieuwd. Is in ieder geval de helft van wat ik bij @home per maand betaal (48 euro).
Kwaliteit van @home nieuwsgroepen is @#:@#$: (veel incomplete, zelf na 1 dag al en veel groepen niet aanwezig). Heb vernomen dat de nieuwsgroepen van Wanadoo nog erger zijn en een zeer trage download hebben. Voor het geld dat je bij Wanadoo betaald kun je nog wel 7,50 euro missen per maand voor een betaalde nieuwsserver en dan kun je echt downloaden!!!
ps. een week of 2 nadat ik @home had opgezegd wordt ik door hun "zogenaamde klantenservice" gebelt. Wilde me toch als klant houden, terwijl ze mijn opzegging beantwoorden met OK en geen verdere reactie. Blijkt dat als je langer dan 2 jaar @home breedband hebt gehad, ze je een aanbieding doen om 1 jaar te verlengen, je krijgt dan 4 maanden gratis! Dus met andere woorden @#$:@#$ ze de bestaande klanten, want zolang je niets zegt krijg je dus niks. Dat is klantenservice....., maar dat heb ik ze ff uitgelegd.
--------------
Heeft iemand ervaring met Wanadoo Family in Tilburg? Snelheid, etc.?
Kwaliteit van @home nieuwsgroepen is @#:@#$: (veel incomplete, zelf na 1 dag al en veel groepen niet aanwezig). Heb vernomen dat de nieuwsgroepen van Wanadoo nog erger zijn en een zeer trage download hebben. Voor het geld dat je bij Wanadoo betaald kun je nog wel 7,50 euro missen per maand voor een betaalde nieuwsserver en dan kun je echt downloaden!!!
ps. een week of 2 nadat ik @home had opgezegd wordt ik door hun "zogenaamde klantenservice" gebelt. Wilde me toch als klant houden, terwijl ze mijn opzegging beantwoorden met OK en geen verdere reactie. Blijkt dat als je langer dan 2 jaar @home breedband hebt gehad, ze je een aanbieding doen om 1 jaar te verlengen, je krijgt dan 4 maanden gratis! Dus met andere woorden @#$:@#$ ze de bestaande klanten, want zolang je niets zegt krijg je dus niks. Dat is klantenservice....., maar dat heb ik ze ff uitgelegd.
--------------
Heeft iemand ervaring met Wanadoo Family in Tilburg? Snelheid, etc.?
[ Voor 5% gewijzigd door Fazer013 op 19-08-2005 13:16 ]
Verwijderd
heb nu wanadoo kabel 32 euro p/m en vraag mij af of die prijs van ong 23 euro van family adsl4mbit echt blijvend is. Dus niet na 6 maanden opeens 40 euro moeten te betalen. En hoe gaat zon overstap van kabel naar adsl van wanadoo? Kan ik dan binnen 1 week ofzo overstappen of moet ik ook gelijk nieuwe modem (heb nu motorola surfboard). Want 4 mbit is goedkoper dan de 2 mbit die ik nu heb. Vraag mij alleen af of het in de toekomst nog steeds voorsprong heeft, want kabel kan uiteindelijk veel sneller en heeft meer snelheidsvehogingen.
Verwijderd
Ik denk wel dat dit klopt. De statuschecker geeft dit op dit moment ook bij mij aan en ik heb inmiddels ook een brief van kpn ontvangen dat per 29 augustus mijn adsl aansluiting bij kpn gesloopt gaat worden. Aangezien er hierboven nog iemand is met dezelfde status, ga ik ervan uit dat het klopt...Mili schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 02:31:
[...]
[afbeelding]
kabel kan sneller nu maar adsl blijft niet stil staan ofzo...adsl 2+ is er en in de toekomst komen er meer versies....je zegt je kabel abbo op en vraagt ongeveer 3 weken voordat je verbinding op is gezegd adsl family en klaar ben je. modem krijg je van wanadoo en je betaald voor de niet draadloze versie van de livebox 1 euro per maand en dat is al berekend met je abbonement prijs, dus 22.50 per maand.Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 18:03:
heb nu wanadoo kabel 32 euro p/m en vraag mij af of die prijs van ong 23 euro van family adsl4mbit echt blijvend is. Dus niet na 6 maanden opeens 40 euro moeten te betalen. En hoe gaat zon overstap van kabel naar adsl van wanadoo? Kan ik dan binnen 1 week ofzo overstappen of moet ik ook gelijk nieuwe modem (heb nu motorola surfboard). Want 4 mbit is goedkoper dan de 2 mbit die ik nu heb. Vraag mij alleen af of het in de toekomst nog steeds voorsprong heeft, want kabel kan uiteindelijk veel sneller en heeft meer snelheidsvehogingen.
[ Voor 9% gewijzigd door vr6-only op 19-08-2005 22:38 ]
zou je misschien 1 screenshotje willen maken en hierop zetten. ik krijg het namelijk niet voorelkaar.LinuX-TUX schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 02:54:
[...]
Forward je ze op de standaard manier? Standaard menu -> Lan Servers ?
Dat probleem was ik ook al tegen gekomen. Ga morgen kijken of het echt tot acht gelimiteerd is dmv policies icm NAT zelf. (dus niet standaard mode LAN servertje toevoegen in het "Standaard" menu, maar policy based NAT regels toevoegen en daarna activeren bij de "Firewall Policies" zelf.
Ik forward tot op heden al al mijn server activiteiten op die manier, tis niet logisch/prettig/vanzelfsprekend, maar het werkt wel perfect. Zit nu pas op 5 forwards, zal morgen uitgroeien tot 8+ (FTP server portrange, skype, Azureus ed. op 4 PC's)
edit:Update:
Ik heb nu 11 actieve forwardings, waaronder 2 ranges, staan naar 4 verschillende PC's, ze werken allemaal correct en ik ondervind geen problemen. Tevens werk ik niet met de "LAN servers" optie. Iemand geïnteresseerd in een tutor/how-to voor de livebox?
ik heb ze geforwared bij op policy based NAT maar dan doet ie het niet.
nu zeg je dat je hem ook moet activeren bij de firewall policies en daar loop ik vast.
dus als er niet veel moeite is
Op request. Moet ff ugly, ben morgen/vandaagvroeg weer op om aan m'n broers nieuwe huis te werkenvr6-only schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 00:31:
[...]
zou je misschien 1 screenshotje willen maken en hierop zetten. ik krijg het namelijk niet voorelkaar.
ik heb ze geforwared bij op policy based NAT maar dan doet ie het niet.
nu zeg je dat je hem ook moet activeren bij de firewall policies en daar loop ik vast.
dus als er niet veel moeite is
1) Als je frans begrijpt, volg de menu's dan in het frans. Engels is k*t en het van engels vertaalde nederlands is dus nog k*tter!!!
2) We gaan wat toevoegen, laten we zeggen: een standaard webserver (port 80)
Ga naar:
Geavanceerd -> Firewall -> NAT -> Op policies gebaseerde NAT Advanced -> Firewall -> NAT -> Policy based NAT
3) Klik op toevoegen en selecteer alvast
Opnieuw geöriënteerde poort Redirect Port
lekkere vertaling hè, zowel boven als onder
Vul in bij
Opnieuw geöriënteerde bron adres Redirect Address From
Tevens vul je in bij "Opnieuw geöriënteerde bron poort"/"Redirect Port From" de poort waar het aan moet komen op je lokale systeem.
Hèhè dat was toch niet zo moeilijk ... nu komt er een moeilijker deel aan
Menu ziet er goed uit, maar hier stopt de automagische service van de website (voor mij althans). Klik op "Toevoegen/Add". Kopieer de bron van deze website naar je eigen PC en open hem in notepad. Vervang de javascriptjes die je ervan weerhouden de ontvangst interface aan te kunnen passen. Deze moet je namelijk veranderen in de interface waar ADSL op zit. In mijn geval is dat mer0. Weet niet of dat bij jullie ook zo is, ik heb nooit de wanadoo live CD gebruikt
Anyway, dit is mijn pagina die jullie ervoor kunnen gebruiken: *KLIK*.
Deze werkt als je op het 192.168.5.* netwerk zit aangesloten op je livebox. De ADSL interface durf ik niet met zekerheid te zeggen, kan je kijken op de pagina: Firewall -> NAT -> NAT interfaces. De interface waarvoor NAT is geactiveerd is 99% zeker de interface naar internet. Uitzondering op bridgers
Vul in bij Sequence, een getal hoger dan alle interfaces gebruiken, dus 2!
Daarna, vul bij "Bestemming Poort" het portnummer in waar het vanaf buitenaf aan moet komen. Dus stel dat je vanaf buiten poort "8080" naar je interne server op "80" wil natten, dan vul je hier in "8080", omdat dat de buitenkant is die je hier specificeerd.
Daarna moet je nog even het protocol specificeren (TCP/UDP/EGP etc), de firewall op toelaten zetten EN:
De NAT actie instellen

Misschien dat het wat afgeraffeld overkomt, ben moe en moet weer vroeg op

Policy based NAT gedeelte. Let op de ID's aan de linkerkant, deze gaan terugkomen.

En hier zien we de ID's aan de rechterkant + de porten aan de buitenkant die aan de policy ID's geknoopt worden.
Dit zijn overigens 3 voorbeelden:
1) Een 1 op 1 throughput, port 8080 naar 8080 intern op de server
2) Een range van 60000 t/m 60200 naar intern 60000 t/m 60200
3) Een port van buitenaf 80 naar intern port 85
Veel Succes
Slechtste tutorial die ik denkik in m'n leven heb geschreven ... hoop dat jullie eruit komen
ik zal het proberen. thnx very much
Nee was het maar zoVerwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 15:52:
It-Pro hoe gaat het momenteel. Alles stabiel?
Heb opnieuw contact gehad met wanadoo en er zou nu iets aan gedaan worden.
Dus ik verwacht eigenlijk in de loop van volgende week een telefoontje te krijgen
Maarjah dat moeten we dus maar weer zien.
Leuk trouwens dat je het eventjes vraagt..
Jah, ik word er nu ook strontziek vanIT-Pro schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 17:22:
[...]
Nee was het maar zo
Heb opnieuw contact gehad met wanadoo en er zou nu iets aan gedaan worden.
Dus ik verwacht eigenlijk in de loop van volgende week een telefoontje te krijgen
Maarjah dat moeten we dus maar weer zien.
Leuk trouwens dat je het eventjes vraagt..

Ik begrijp Wanadoo nu niet helemaal meer, is er misschien ook nog een manier dat ik terug zou kunnen naar mijn oude ADSL Lite verbinding (ook van Wanadooo)?
Linux-Tux bedankt voor je config file. Ik snapte maar niet hoe ik in vredesnaam die NATs op de mer0 interface kon selecteren. You da man!!
Iemand die toevallig weet hoe je het GRE protocol doorstuurt naar je VPN server? Poort 1723 is al gemapt nu GRE nog. Zie de optie staan maar krijg geen policy aangemaakt....
Iemand die toevallig weet hoe je het GRE protocol doorstuurt naar je VPN server? Poort 1723 is al gemapt nu GRE nog. Zie de optie staan maar krijg geen policy aangemaakt....
[ Voor 40% gewijzigd door BN op 20-08-2005 21:04 ]
"Grandma was slow, but she was old....!!"
het is helaar niet mogelijk om je abbo te veranderen naar lite.
maar waarom doen ze er niets aan dat snap ik niet.
kunnen ze het niet oplossen ofzo
Woon jij ook in Winschoten of omgeving dan?MensionXL schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 20:54:
[...]
Jah, ik word er nu ook strontziek van, het lag er in 20 min 9x uit
![]()
. Ik ga morgen maar eens naar Wanadoo bellen, kijken wat zij ervan te zeggen hebben. Maken jullie trouwens geld voor het abbo over naar Wanadoo?
Ik begrijp Wanadoo nu niet helemaal meer, is er misschien ook nog een manier dat ik terug zou kunnen naar mijn oude ADSL Lite verbinding (ook van Wanadooo)?
Oja als je belt dan krijg je eerst een aantal (standaard)vragen en dan kunnen ze misschien een case maken...
Volgens mij is het wel mogelijk om terug te switchen.
Waarschijnlijk zal dan eerst je Wanadoo ADSL abbo moeten worden gestopt enzo omdat de lijn bezet is e.d.
En pas daarna kan je denk ik, opnieuw adsl aanvragen.
Maar ik zou niet bij Wanadoo doen eigenlijk, dan beter bij xs4all ofzo
Het is maar een tip
Nu zie ik het e.e.a voorbij komen omtrent LAN-servers, NAT e.d.
Wat moet ik nu instellen zodat ik met behulp van Outlook Express weer mailtjes kan verzenden ??
Melding: Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: 'pop3.raketnet.nl', Server: 'smtp.raketnet.nl', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E
Volgens mij gaat het dus om poort 25, maar dan ??
Wie oh wie
Wat moet ik nu instellen zodat ik met behulp van Outlook Express weer mailtjes kan verzenden ??
Melding: Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: 'pop3.raketnet.nl', Server: 'smtp.raketnet.nl', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E
Wie oh wie
't gaat niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit
Ik wil graag mijn Livebox confgureren maar hoe kom ik in mijn Livebox?
Ik kan het ip nummer intoetsen, zodat ik in de console kom, daar wordt een gebruikersnaam gevraagd, is dit het standaard gebruikersnaam van m`n adsl verbinding, of een aparte serial voor m`n livebox?
Ik kan het ip nummer intoetsen, zodat ik in de console kom, daar wordt een gebruikersnaam gevraagd, is dit het standaard gebruikersnaam van m`n adsl verbinding, of een aparte serial voor m`n livebox?
Zou in princiepe moeten kunnen nu opzich weer naar Lite via 't KPN-DSL netwerk. XS4all biedt ook de mogelijkheid van een netwerkoverstap naar KPN-DSL aan nu (telco-telco-migratie) dus blijkbaar is KPN-DSL zo-ver eindelijk.vr6-only schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 21:03:
het is helaar niet mogelijk om je abbo te veranderen naar lite.
Maar waarom zou je terug willen inderdaad, los de problemen gewoon op tesamen. Dat is veel beter dan gelijk terug willen of wegstappen als het niet gelijk goed werkt.
[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 20-08-2005 23:36 ]
Verwijderd
Heb idd ook mega veel problemen met Email te versturen met outlook en met expres wordt er niet goed van iedere keer foutmelding met smtp.
.
Heb Wanadoo nu sinds 2weken en steeds valt internet weg, na resetten livebox gaat het weer en daarna gaat het steeds langzamer en langzamer tot het weer hangt, en kan ik weer de livebox resetten. Wordt er echt ziek van dit probleem.
Wanadoo is nu 5 dagen lang mijn verbinding aan het checken na 18 keer gebeld te hebben ze toegegeven dat idd er problemen zijn met de verbinding. Ben benieuwt wat ze gaan en kunnen doen hieraan. want na deze week ga ik als ze geen oplossing hebben. Een deadline geven. Niet oplossen dan ook geen klant meer zijn.
Heb Wanadoo nu sinds 2weken en steeds valt internet weg, na resetten livebox gaat het weer en daarna gaat het steeds langzamer en langzamer tot het weer hangt, en kan ik weer de livebox resetten. Wordt er echt ziek van dit probleem.
Wanadoo is nu 5 dagen lang mijn verbinding aan het checken na 18 keer gebeld te hebben ze toegegeven dat idd er problemen zijn met de verbinding. Ben benieuwt wat ze gaan en kunnen doen hieraan. want na deze week ga ik als ze geen oplossing hebben. Een deadline geven. Niet oplossen dan ook geen klant meer zijn.
Als je verbindings snelheid steeds verder zakt en instabiel is totdat hij helemaal stopt of weg is. Dan is het heel vaak een telefonie apparaat aangesloten voor je Livebox op je lijn. Dat kan je best doen, maar dan moet er wel een ADSL splitter voor al die apparatuur zitten.
Misschien nuttig om eens na te lopen?
Verwijderd
Ik heb een vraagje,
Ik heb Wanadoo Lite via KPN.
Nu is een tijd geleden door KPN gebeld of ik nog een jaar internet via KPN wou hebben en dan de volgende maand niet hoede te betalen.
Nu ben ik daar op in gegaan.
Maar ik heb nu Wanadoo Family zonder Telefonie besteld en heb het modem ondertussen al binnen.
Maar ik vraag me af of het wel afgerond gaat worden of zal er een probleem met KPN komen ?
Nu is een tijd geleden door KPN gebeld of ik nog een jaar internet via KPN wou hebben en dan de volgende maand niet hoede te betalen.
Maar ik heb nu Wanadoo Family zonder Telefonie besteld en heb het modem ondertussen al binnen.
Maar ik vraag me af of het wel afgerond gaat worden of zal er een probleem met KPN komen ?
ik had een tijdje geleden wel last van dat de verbinding vast liep en dat ik de livebox moest resetten,bjck schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 00:14:
Als je verbindings snelheid steeds verder zakt en instabiel is totdat hij helemaal stopt of weg is. Dan is het heel vaak een telefonie apparaat aangesloten voor je Livebox op je lijn. Dat kan je best doen, maar dan moet er wel een ADSL splitter voor al die apparatuur zitten.
dat hoeft gelukkig niet meer. Flink afkloppen..auw
{Offtopic} worden jullie ook zo leeggezogen door al die kut muggen haha {Offtopic}
[ Voor 27% gewijzigd door vr6-only op 21-08-2005 02:28 ]
Dat is al eens eerder langsgekomen, kijk maar op http://www.wanadoo.nl/belactie/Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 02:24:
Ik heb een vraagje,
daar had ik ook last van, of dat het checken van mail heel lang duurde...mcafee ff system services tabblad geopend en daar smtp en pop aangevinkt. nu nergens meer last van.Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 23:49:
Heb idd ook mega veel problemen met Email te versturen met outlook en met expres wordt er niet goed van iedere keer foutmelding met smtp.![]()
![]()
.
Edit: screenshotje.

[ Voor 9% gewijzigd door vr6-only op 21-08-2005 02:32 ]
Wanadoo kan je lijn wel overzetten naar hun netwerk, das geen probleem. Alleen heb je grote kans dat KPN je wel aan je nieuwe contractverplichting zal houden (betalings verplichting) voor die periode....
Ben je straks overgezet krijg je van KPN een nota voor 11 maanden ofzo
Ben je straks overgezet krijg je van KPN een nota voor 11 maanden ofzo
Kan je nu werkelijk gratis bellen naar alle vaste telefoonnummers, ook naar wie geen voip heeft of is het alleen maar gratis naar andere wanadoo klanten?
Ik woon in Rotterdam, (centrale Ldij). Ik heb Wanadoo net 2 of 3 weken en het wordt steeds slechter.IT-Pro schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 21:11:
[...]
Woon jij ook in Winschoten of omgeving dan?
Oja als je belt dan krijg je eerst een aantal (standaard)vragen en dan kunnen ze misschien een case maken...
Volgens mij is het wel mogelijk om terug te switchen.
Waarschijnlijk zal dan eerst je Wanadoo ADSL abbo moeten worden gestopt enzo omdat de lijn bezet is e.d.
En pas daarna kan je denk ik, opnieuw adsl aanvragen.
Maar ik zou niet bij Wanadoo doen eigenlijk, dan beter bij xs4all ofzo
Het is maar een tip
Bedankt voor je tip van XS4all, ik keek net op hun site, grotere mailboxen enzo dus dan ga ik daarheen als ik het kan opzeggen
Ik ga het morgen proberen om te laten zetten naar een ander abbo dat via het KPN netwerk gaat.
Simpel antwoord: jaNewjersey schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 09:33:
Kan je nu werkelijk gratis bellen naar alle vaste telefoonnummers, ook naar wie geen voip heeft of is het alleen maar gratis naar andere wanadoo klanten?
"Ja" in de zin van gratis naar alle vastenummers ook die van kpn of "Ja" in de zin van alleen naar wanadoo klanten?
dan zou ik maar gauw de kpn bellen en je ja proberen een nee van te maken heb ik ook gedaan.
stuur die brief aangetekend op.
wij hadden er ook bijgezet dat me minderjarige broertje ja heeft gezegd.
en dat me pa het contract heeft en hij er niet mee akoord ging dus alsnog teniet gedaan wou hebben en daar gingen ze mee akoord.
stuur die brief aangetekend op.
wij hadden er ook bijgezet dat me minderjarige broertje ja heeft gezegd.
en dat me pa het contract heeft en hij er niet mee akoord ging dus alsnog teniet gedaan wou hebben en daar gingen ze mee akoord.
Verwijderd
Je kunt dus niet fatsoenlijk gamen met dat Wanadoo Family? Nu zitten we bij Filternet (jaaa!!) en hebben een 1600/512 lijntje via KPN. De ping is prima, 20 ms in MOHAA. De afgelopen tijd is dat trouwens wel een stuk slechter geworden en in BF2 verliest hij vaak de verbinding, maar de router staat bovenaan de verdachten lijst hoor! Het enige nadeel is de datalimiet van 250 MB......
Zal ik overstappen? Kan ik dan nog fatsoenlijk gamen?
Het mannetje van Wanadoo zei aan de telefoon dat ze ook een filter hadden voor 1 euro per maand die 18+ sites er uit filtert. Op de site van Wanadoo is daar niks over te vinden
Die Livebox heeft dus BT, kan ik dan ook met mijn Siemens S55 internetten via de livebox? (Zou wel tof zijn.)
Bel je ook gratis naar 0900 nummers (bijvoorbeeld hun helpdesk)?
Er zit een USB poort op, zou het in de toekomst misschien mogelijk worden daar een printer op aan te sluiten? Dan bedoel ik dus die USB A
poort, dus niet dat zeskantje.
Zal ik overstappen? Kan ik dan nog fatsoenlijk gamen?
Het mannetje van Wanadoo zei aan de telefoon dat ze ook een filter hadden voor 1 euro per maand die 18+ sites er uit filtert. Op de site van Wanadoo is daar niks over te vinden
Die Livebox heeft dus BT, kan ik dan ook met mijn Siemens S55 internetten via de livebox? (Zou wel tof zijn.)
Bel je ook gratis naar 0900 nummers (bijvoorbeeld hun helpdesk)?
Er zit een USB poort op, zou het in de toekomst misschien mogelijk worden daar een printer op aan te sluiten? Dan bedoel ik dus die USB A
Verwijderd
haha, ik heb echt precies hetzelfde probleem. maar toegeven dat het aan verbinding ligt doen ze niet. hebben egt alles geprobeerd wat ze zeiden, het ligt idd aan de verbinding. ik zei ook tegen die wanadoo lui: ok, schrijf me maar uit.. ik hoef deze knudde verbinding niet meer.. , maar ze gingen ons eventjes vertellen dat we een jaar contract hebben. maargoed, ik ga nu om een nieuwe livebox vragen.. tsja.. wat moet je anders doen hea? ik wacht wel eventjes af.. soms valt me internet 10 x in 5 minuten uit en soms 1 x in de 4 uur, gaat egt nergens over.. naja.. ik zie het welVerwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 23:49:
Heb idd ook mega veel problemen met Email te versturen met outlook en met expres wordt er niet goed van iedere keer foutmelding met smtp.![]()
![]()
.
Over dat jaarcontract:
Als de dienst niet naar behoren functioneert zal de leverancier inspanning moeten verrichten om het op te lossen. Medewerking is van de afnemer wel noodzakelijk. Hiervoor is een redelijke termijn noodzakelijk en eisen dat het in een week is opgelost is irrieel. Overigens dat jij steeds en constant de gene moet zijn die er achteraan gaat is ook niet goed natuurlijk.
Soms wordt er wel aan gewerkt en staat je storings ticket nogsteeds open, maar hoor je niets of hebben ze nog geen voortgang. Dat hoeft niet te betekenen dat er niets gebeurt natuurlijk!
Lossen ze het echt niet op zou je kunnen overgaan tot het in gebreken stellen schriftelijk. Dan stel je dat de dienst niet naar behoren functioneert met daarbij waarom. Je geeft ze een redelijke termijn om het op te lossen, zeg 4 of 6 weken.
Geef aan dat als het niet is opgelost dat je de overeenkomst als ontbonden zal beschouwen de de apparatuur zal terugsturen.
Dit is overigens wel echt het eindstation en zal in echt nihil situaties nodig zijn.
Als de dienst niet naar behoren functioneert zal de leverancier inspanning moeten verrichten om het op te lossen. Medewerking is van de afnemer wel noodzakelijk. Hiervoor is een redelijke termijn noodzakelijk en eisen dat het in een week is opgelost is irrieel. Overigens dat jij steeds en constant de gene moet zijn die er achteraan gaat is ook niet goed natuurlijk.
Soms wordt er wel aan gewerkt en staat je storings ticket nogsteeds open, maar hoor je niets of hebben ze nog geen voortgang. Dat hoeft niet te betekenen dat er niets gebeurt natuurlijk!
Lossen ze het echt niet op zou je kunnen overgaan tot het in gebreken stellen schriftelijk. Dan stel je dat de dienst niet naar behoren functioneert met daarbij waarom. Je geeft ze een redelijke termijn om het op te lossen, zeg 4 of 6 weken.
Geef aan dat als het niet is opgelost dat je de overeenkomst als ontbonden zal beschouwen de de apparatuur zal terugsturen.
Dit is overigens wel echt het eindstation en zal in echt nihil situaties nodig zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 21-08-2005 16:08 ]
Ja tenzij je op 10 augustus een case laat maken en een week later is je case nog niet behandeld.bjck schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 16:06:
Dat is toch wel een toppunt. En dan kunnen ze wel zeggen: 'Ja we hebben het heel erg druk momenteel'
Ja dan moet je je maar beter voorbereiden op dit soort dingen. Zij houden een campagne en zijn niet goed voorbereid? Ja dat is dan niet mijn probleem..
Sorry voor deze uitvallen, maar ik ben er gewoon strontziek van
Verwijderd
Het is idd te hopen voor je dat het snel in orde komt.
Wanadoo Family is een top aanbieding, maar als het niet goed werkt heb je een groot probleem i.v.m. onkunde en onbereikbaarheid van Wanadoo.
Wanadoo Family is een top aanbieding, maar als het niet goed werkt heb je een groot probleem i.v.m. onkunde en onbereikbaarheid van Wanadoo.

Kan gebeuren dat je ticket/case nog niet opgepakt is. Drukte of te-weinig mensen of meer aanvragen dan verwacht is eigenlijk geen excuus inderdaad.IT-Pro schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 17:59:
[...]
Ja tenzij je op 10 augustus een case laat maken en een week later is je case nog niet behandeld.
Dat is toch wel een toppunt. En dan kunnen ze wel zeggen: 'Ja we hebben het heel erg druk momenteel'
Ja dan moet je je maar beter voorbereiden op dit soort dingen. Zij houden een campagne en zijn niet goed voorbereid? Ja dat is dan niet mijn probleem..
Dankje Hexx, dat waardeer ik zeerVerwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 18:08:
It-pro ,
Ik begrijp je volkomen en hoop dat het snel goed komt.
Greetz
Hexx
@bjck, nouja ik geef ze wel weer wat tijd dan...
Verwijderd
hoi it-pro ik heb me terug laten zetten adsl familie naar lite kon de abo niet meer opzeggen !IT-Pro schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 17:59:
[...]
Ja tenzij je op 10 augustus een case laat maken en een week later is je case nog niet behandeld.
dus was dit de enigste optie.
nu krijg ik ook de melding in hun adsl status checker dat mijn kpn lijn zal verbreken
ik bel morgen wat hier verder de bedoeling van is.
voor dat ze weer de boel VERPRUTSEN!!!!!
Update van mijn kant: ik heb bij alle accounts als uitgaande SMTP-server smtp.wanadoo.nl ingevuld en vervolgens zijn mijn problemen verholpen http://gathering.tweakers.net/global/smileys/smile.gifEdje Raketje schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 22:58:
Nu zie ik het e.e.a voorbij komen omtrent LAN-servers, NAT e.d.
Wie oh wie
't gaat niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit
Verwijderd
ook leuk probeerde wingcommander {film} te recorden op de dreambox
het mooiste is dat deze ook is verbonden is met de livebox EN WAT DENK JE!!!
halverwege 20 min stilstaand beeld
ik word sh**tziek van die LB
het mooiste is dat deze ook is verbonden is met de livebox EN WAT DENK JE!!!
halverwege 20 min stilstaand beeld
ik word sh**tziek van die LB

Nogal logisch, een andere provider laat mensen niet via hun smtp server relayen!Edje Raketje schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 21:10:
[...]
Update van mijn kant: ik heb bij alle accounts als uitgaande SMTP-server smtp.wanadoo.nl ingevuld en vervolgens zijn mijn problemen verholpen http://gathering.tweakers.net/global/smileys/smile.gif
Divide and conquer.
Ik weet niet wat ik verkeerd doe maar ik krijg het maar niet voor elkaar om via advanced, poorten vrij te geven. bij firewall policy shit kom ik vast te zitten.
krijg de fout, false address in policy....
Linux-Tux...please help!
stel ik heb als externe ip: 85.216.44.55
als LAN ip: 192.168.5.10
ik wil de volgende poorten openen: 6891-6900 TCP.
zie plaatje: wat doe ik fout, ik krijg de melding dat een false addres in plicy is

Linux-Tux...please help!
zie plaatje: wat doe ik fout, ik krijg de melding dat een false addres in plicy is

Op deze ben ik ook nog gekomen in de tussentijd. Ga dat pas proberen nadat ik de live-CD heb gebruikt en alles weer kaal is. In de tussentijd blijven mijn regels even lekker staanvr6-only schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 23:20:
Ik weet niet wat ik verkeerd doe maar ik krijg het maar niet voor elkaar om via advanced, poorten vrij te geven. bij firewall policy shit kom ik vast te zitten.
Linux-Tux...please help!
zie plaatje: wat doe ik fout, ik krijg de melding dat een false addres in plicy is![]()
[afbeelding]
Tevens heb ik op die site ook nog helemaal geen range forward gezien.
Mer0 en Mer0 = Goed
Sequence: 2 = Goed
Alle IP adressen ingevult = Fout, leeglaten
"Du port source" + "Jusqu'a" ingevult = Fout, leeglaten
"Du port destination" + "Jusqu'a" ingevult = Bijna goed (van + tot en met port, 6891 jusqu'a 6900, die geforward moet worden naar ... zie "ID de l'action NAT")
Protocol + Firewall actie = Goed
ID de l'action NAT = Geen idee of dit goed is. Komt deze ID overeen met je regel die je hebt toegevoegd bij je "Policie based NAT" / "Op policies gebaseerde NAT"?
Op regel nummer 1 van deze pagina zie je een regel staan die ongeveer zo luidt:
ID-actie |Type actie | Adres | Verwijzen poort | Status | | VAN | NAAR | VAN | NAAR | 1 |Redir Port | 192.168.5.10 | 192.168.5.10 | 6891 | 6900 | Geactiveerd
Dan hoord hij te gaan werken
Onthoud, eerst de Policy based NAT regel toevoegen, dan pas de Policy (pagina van mij) gebruiken om het te activeren/koppelen. Anders krijg je de foutmelding die je nu omschrijft, hij weet dan niet wat hij ermee aan moet.
[ Voor 16% gewijzigd door LinuX-TUX op 22-08-2005 12:30 ]
Zo, zonet eventjes weer contact gehad met Wanadoo.
Als je een probleem hebt ofzo bel dan direct om 9:00 uur. Ik kreeg iig direct iemand aan de lijn
Bij mij was het zo dat er nog steeds iets met die oplevering niet voltooid was.
Mij werd gezegd dat ik nog een paar dagen moest wachten.
Nouja dat doen we dan maar (voor de zoveelste keer)
Heb hem direct duidelijk gemaakt dat ik de abonnementsprijs niet betaal als zij er niet snel iets aan doen.
En hij ging het direct uitzoeken. Zoiets helpt altijd...
Als je een probleem hebt ofzo bel dan direct om 9:00 uur. Ik kreeg iig direct iemand aan de lijn
Heb hem direct duidelijk gemaakt dat ik de abonnementsprijs niet betaal als zij er niet snel iets aan doen.
Verwijderd
Nou tot op heden is er niks beter geworden met de lijn, en mijn nieuwe livebox is ook nog niet binnen.IT-Pro schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 09:16:
Zo, zonet eventjes weer contact gehad met Wanadoo.
Ik heb het advies van bjck opgevolgt en hun een brief geschreven, ik betaal de eertse maand niet omdat mijn verbinding er om de haverklap uitligt, en als het binnen nu en 4 weken niet opgelost is, wil ik ontbinding van het contract.
Ben benieuwd wat voor reactie ik gaat krijgen, ik houd jullie op de hoogte.
Verwijderd
ff n vraagje over de livebox, kon t nerges vinde, maar wat is de class/bereik van BT op de LB
Login op je livebox -> LAN Setup & DHCP:
bth0 192.168.4.0 255.255.255.0 192.168.4.10 192.168.4.20 192.168.4.1 192.168.4.255 192.168.4.1
192.168.4.* dus
Klasse is dus C (maarja, dat zijn alle interne netwerkjes van de livebox)
Alleen het subnet is verschillend
bth0 192.168.4.0 255.255.255.0 192.168.4.10 192.168.4.20 192.168.4.1 192.168.4.255 192.168.4.1
192.168.4.* dus
Klasse is dus C (maarja, dat zijn alle interne netwerkjes van de livebox)
Alleen het subnet is verschillend
[ Voor 28% gewijzigd door LinuX-TUX op 22-08-2005 12:57 ]
Komt door Azureus, heb ik ook gehad.vr6-only schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 02:25:
[...]
ik had een tijdje geleden wel last van dat de verbinding vast liep en dat ik de livebox moest resetten,
dat hoeft gelukkig niet meer. Flink afkloppen..auwzit je net lekker te internetten dan loopt je verbinding vast, kon ook wel aan azureus liggen hoor. ik had in azureus staan dat ie met 400 peers verbinding moest maken per torrent en ergens las ik op internet dat routers daar niet tegen konden als er veel verbindingen etc open waren ofzo....nu staat ie op 80 en ik download 1 torrent tegelijk.
{Offtopic} worden jullie ook zo leeggezogen door al die kut muggen haha {Offtopic}
Voor de mensen die niet weten wat de wachtwoord van hun livebox is..
Username: admin
Wachtwoord: admin
Het is maar dat je het weet!
Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.
max respect.LinuX-TUX schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 02:44:
[...]
Op deze ben ik ook nog gekomen in de tussentijd. Ga dat pas proberen nadat ik de live-CD heb gebruikt en alles weer kaal is. In de tussentijd blijven mijn regels even lekker staan
Tevens heb ik op die site ook nog helemaal geen range forward gezien.
Mer0 en Mer0 = Goed
Sequence: 2 = Goed
Alle IP adressen ingevult = Fout, leeglaten
"Du port source" + "Jusqu'a" ingevult = Fout, leeglaten
"Du port destination" + "Jusqu'a" ingevult = Bijna goed (van + tot en met port, 6891 jusqu'a 6900, die geforward moet worden naar ... zie "ID de l'action NAT")
Protocol + Firewall actie = Goed
ID de l'action NAT = Geen idee of dit goed is. Komt deze ID overeen met je regel die je hebt toegevoegd bij je "Policie based NAT" / "Op policies gebaseerde NAT"?
Op regel nummer 1 van deze pagina zie je een regel staan die ongeveer zo luidt:
?ID-actie |Type actie | Adres | Verwijzen poort | Status | | VAN | NAAR | VAN | NAAR | 1 |Redir Port | 192.168.5.10 | 192.168.5.10 | 6891 | 6900 | Geactiveerd
Dan hoord hij te gaan werken
Onthoud, eerst de Policy based NAT regel toevoegen, dan pas de Policy (pagina van mij) gebruiken om het te activeren/koppelen. Anders krijg je de foutmelding die je nu omschrijft, hij weet dan niet wat hij ermee aan moet.
Owh, Owh, zo heb ik er nog 1:x-man schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 13:26:
Voor de mensen die niet weten wat de wachtwoord van hun livebox is..
telnet://192.168.5.1
Username: root
Password: 1234
En een hele lap tekst van alle pagina's staat hier op mijn site, kheb alvast de leukste eruit geknipt voor jullie:
Videophone
Televisie
DynDNS
Waarschuwing: Ik ben niet verantwoordelijk voor ongeloofelijk gepruts naar aanleiding van deze attendering! Wat je met deze info besluit te gaan doen, proberen, hacken, friemelen, frutten, je bent op jezelf aangewezen
Zoveel kan je er nog helemaal niet mee doen, wacht nog op de eerste TV test uitzendingen ofzo
edit:
Met BT ben ik nu ook aan het klungelen, samen met mijn nokia 6230i, krijg ze wel gepaard, maar ik krijg mijn nokia niet zo gek om die connectie te gebruiken voor internet/IP verkeerVerwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 15:47:
....
...
Er zit een USB poort op, zou het in de toekomst misschien mogelijk worden daar een printer op aan te sluiten? Dan bedoel ik dus die USB Apoort, dus niet dat zeskantje.
Nog even oefenen dus voor mij
Dat tweede vond ik ook wel interessant en ik begin te twijfelen. Ik begon te twijfelen door het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| login: root Password: [root @ home]$ logger [root @ logger]$ logger Less number of arguments logger add <facility-name> <severity-name> <destination-id> logger list logger delete <facility-name> <severity-name> facility-name -> kernel/user/mail/deamon/auth/syslog/lpr/new/uucp/clock/secauth ftpdeamon/ntp/logaduit/logalert/cron/local0/local1/local2/local3 local4/local5/local6/local7/ip/tcp/udp/sockets/rawip/icmp/arp igmp/app/cdcli/if/telnet/dns/snmp/http/ping/ftp/ftpd/tftp/bootp dhcpc/dhcps/qosbw/ipsec/ike/nat/firewall/diffserv/logger/queuing ipoa/pppoa/ethoa/httpproxy/ftpproxy/misc/cbq/mgcp/rtp/dhcpr severity-name -> emergency/alert/critical/error/warning/notice/info/debug trace/accounting [root @ logger]$ |
Er zit dus een logfunctie op voor "lpr". Mijn linuxserver heeft ook een printertje eraan hangen (hoe toepasselijk
code:
Waarom zou de livebox een functie hebben om "lpr" te loggen, als hij het zelf niet zou kunnen uitvoeren?1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| root@gidelux:~# man lpr Reformatting lpr(1), please wait... lpr(1) Easy Software Products lpr(1) NAME lpr - print files SYNOPSIS lpr [ -E ] [ -P destination ] [ -U username ] [ -# num-copies [ -l ] [ -o option ] [ -p] [ -r ] [ -C/J/T title ] [ file(s) ] DESCRIPTION lpr submits files for printing. Files named on the command line are sent to the named printer (or the system default destination if no destination is specified). If no files are listed on the command-line lpr reads the print file from the standard input. |
Ik heb niet echt diep zitten pluizen in de USB mogelijkheden van dat ding en mijn kennis is ook niet toereikend op dit gebied. Maar ik zou het een goede kans geven dat het mogelijk is!
Nog zoiets: er staat op de livebox een pagina genaamd "usbconfig.html" volgens de dirfs commando in telnet. Als je hem invoerd bij de browser, doet de livebox net alsof zijn neus bloed en laat deze pagina NIET zien. Vraag is dus: is deze verwijderd door "Wanadoo", of heeft sagem hem eruit gehaalt voordat de livebox de markt opging, maar zijn ze vergeten de directory list te updaten
DUS ... misschien vergezocht? Misschien eruit geknipt? Misschien voor de toekomstige firmwares? Wie weet, het blijft een beetje speculatie voor mij, maar het maakt het er niet minder interessant op
[ Voor 70% gewijzigd door LinuX-TUX op 22-08-2005 15:23 ]
Ik zie geen pagina om dat akelige Wanadoo lampje SW-matig (aan en) uit te zetten.
Zie de vragen-lijst bij wanadooFicoF schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 23:03:
Ik wil graag mijn Livebox confgureren maar hoe kom ik in mijn Livebox?
Helaas is dus mijn ip wel gewijzigd itt wat wanadoo mij zei dat ik het huidige zou behouden.
Verder gelukkig tevreden met de verbinding.
Alleen is helaas niet 192.168.5.x te wijzigen zodat ik hier alles moest omzetten

Hoe kan ik het lichtgevende Wanadoo logo op de Livebox uitzetten?Wortelstok schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 15:00:
Ik zie geen pagina om dat akelige Wanadoo lampje SW-matig (aan en) uit te zetten.
[ Voor 22% gewijzigd door BoAC op 22-08-2005 15:20 ]
Verwijderd
Er zit een knopje onde je wanadoobox daar mee zet je hem aan en uitWortelstok schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 15:00:
O antwoord was algegeven had ik niet gezien
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2005 15:23 ]
ik heb alle poorten van msn vrijgegeven in de livebox via linux tux manier maar audio doet het nog steeds niet
word er echt scheit ziek van

Verwijderd
Ik lees nergens of je met een laptop via wireless lan (g standaard) rechtsstreeks op de livebox kan inloggen. Wie weet of dit functioneert en zo naar behoren. Heb het familypakket aangevraagd maar krijg na het lezen op dit forum mijn bedenkingen. Kan het nog annuleren. Graag een snelle reactie indienmogelijk groetjes C
Voeg me ff toe op MSN, kan ik ff kijken of die porten wel openstaan.vr6-only schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 15:41:
ik heb alle poorten van msn vrijgegeven in de livebox via linux tux manier maar audio doet het nog steeds nietword er echt scheit ziek van
Begin is altijd frustrerend, maar progressie is iets wat volgt op aanhouden .... en dan pas geeft het een kick.
Vicieus cirkeltje dus
Of je wordt depri en komt nooit ergens mee verder, of je hebt haast geen vrienden en al helemaal geen vriendin
Wacht even hoor, aan het feit of je wireless kan inloggen op de LiveBox, laat jij je aanvraag hangen? Dus internet hoeft het niet te doen, zolang je maar kan inloggen over WiFi op je liveboxVerwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 15:51:
Ik lees nergens of je met een laptop via wireless lan (g standaard) rechtsstreeks op de livebox kan inloggen. Wie weet of dit functioneert en zo naar behoren. Heb het familypakket aangevraagd maar krijg na het lezen op dit forum mijn bedenkingen. Kan het nog annuleren. Graag een snelle reactie indienmogelijk groetjes C
Vind het wel krom
Anyway, het werkt idd over 802.g , althans, dat haal ik uit diverse wireless howto's op het net.
http://rotomalug.org/IMG/_article_PDF/article_73.pdf bijvoorbeeld.
Daarnaast, koop anders een dongle of andere PCMCIA kaart die wel G ondersteund en het werkt ook
Nog verder daarnaast: Sagem
Zelf een beetje inventariseren als je wat wil weten kan ook geen kwaad

[ Voor 52% gewijzigd door LinuX-TUX op 22-08-2005 16:31 ]
Aangezien ik geen PCMCIA kaartje in de livebox heb en het wel Bluetooth ondersteund heb ik geprobeerd internettoegang via Bluetooth te krijgen. Wat helaas niet is gelukt.
Ik heb geloof ik alles al geprobeerd. Krijg wel een met de livebox en alles moet het gewoon doen, maar ik mis geloof ik wat! Alle informatie daarover is trouwens in het frans.
Iemand een idee hoe ik het voor elkaar krijg op m'n laptop?
Ik heb geloof ik alles al geprobeerd. Krijg wel een met de livebox en alles moet het gewoon doen, maar ik mis geloof ik wat! Alle informatie daarover is trouwens in het frans.
Iemand een idee hoe ik het voor elkaar krijg op m'n laptop?
[ Voor 15% gewijzigd door x-man op 22-08-2005 16:55 ]
ja is goed...ik zal ze weer toevoegen en dan voeg ik je toeLinuX-TUX schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 16:13:
[...]
Voeg me ff toe op MSN, kan ik ff kijken of die porten wel openstaan.
Begin is altijd frustrerend, maar progressie is iets wat volgt op aanhouden .... en dan pas geeft het een kick.
Vicieus cirkeltje dus
Of je wordt depri en komt nooit ergens mee verder, of je hebt haast geen vrienden en al helemaal geen vriendin
Verwijderd
Kan gewoon rechttstreeks op de Livebox inloggen hoor.Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 15:51:
je klikt op draadloos netwerk zoeken en je voert de WEP key in.
Drukt op de REG-knop van de livebox en klaar is Kees.
Een fluitje van een cent. (ongeveer 2min werk)
Succes!!!
Ik heb vernomen dat de nieuwste firmware versie het msn probleem moet verhelpen. Dus mocht het poortenverhaal niet lukken, reset de Livebox dan even. Dan wordt ed nieuwe firmware erop gezet (mocht dat nog niet het geval zijn).vr6-only schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 15:41:
ik heb alle poorten van msn vrijgegeven in de livebox via linux tux manier maar audio doet het nog steeds nietword er echt scheit ziek van
UPDATE:
Voor iedereen die zich KLEURENBLIND zit te zoeken naar engelse reference manual (zoals dat zo mooi heet
)
Bij deze: Sagem F@ST 3202 Documentatie
Gevonden op deze site. Kijk daar ook nog even, staan ook leuke dingen mbt wireless dongle dingen etc.
Succes iedereen
Backup URL, aub zoveel mogelijk vermijden: linkje
Voor iedereen die zich KLEURENBLIND zit te zoeken naar engelse reference manual (zoals dat zo mooi heet
Bij deze: Sagem F@ST 3202 Documentatie
Gevonden op deze site. Kijk daar ook nog even, staan ook leuke dingen mbt wireless dongle dingen etc.
Succes iedereen
Backup URL, aub zoveel mogelijk vermijden: linkje
ik heb de livebox al gereset maar geen nieuwe update
volgens de wanadoo website...komt er pas in oktober een nieuwe firmware voor family abbonementen
voor adsl direct is er al een
franse firmware ondersteund wel UPnP..kwam ik erachter dankzij linux tux...
hopelijk komt dat er ook aan voor ons
...
Firmware: 3202ULL_22023F...dat is toch de nieuwste ?
volgens de wanadoo website...komt er pas in oktober een nieuwe firmware voor family abbonementen
voor adsl direct is er al een
franse firmware ondersteund wel UPnP..kwam ik erachter dankzij linux tux...
hopelijk komt dat er ook aan voor ons
Firmware: 3202ULL_22023F...dat is toch de nieuwste ?
[ Voor 9% gewijzigd door vr6-only op 22-08-2005 18:29 ]
Zo, zonet nog eventjes gebeld omdat die livebox raar deed.
Kreeg ik direct te horen dat binnen één dag de status van not completed is overgegaan naar half completed.
We krijgen dus eindelijk vooruitgang
Kreeg ik direct te horen dat binnen één dag de status van not completed is overgegaan naar half completed.
Verwijderd
wat voor probleem heb jij dan?IT-Pro schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 18:29:
Zo, zonet nog eventjes gebeld omdat die livebox raar deed.
Verwijderd
Nee natuurlijk laat ik het niet alleen van de laptop afhangen, maar de dingen die ik lees vind ik frusterend, ik heb nu een lite abo wat het al 1.5 jr zonder problemen doet. Gebruik een Belkin adsl modem met wireless lan aan boord en router, zou het volgens wanadoo ook niet meer doen. Heb ik een bereik mee van ca 30 meter. Heb niet zoveel verstand van al die handel (sorrie). En als het allemaal niet werkt hou ik het liever bij het oude abo en als ik dan wat meer speed wil doe ik het met een basis abo. groetjes Chester
Dit topic is gesloten.