Ik heb het zonder livebox besteld omdat ik geen telefonie wilde en zit dus al vanaf het begin gewoon met m'n speedtouch 510 via het family abonnement. En dat werkt als een trein. Afgezien van de vele verkeerde brieven die ik ontvang heb ik eigenlijk geen klagen.Anoniem: 152485 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 01:24:
Wie heeft al geprobeert om de livebox er tussen weg te halen en verder te gaan met de oude bijv:
alcatel speedtouch ofzo , met familie abo.
ben echt wel benieuwd of dit wel stabiel is!!
reactie graag!
Anoniem: 153274
Wilde ook (nog) geen telefonie, dus geen LiveBox besteld. ADSL-Famiy werkt perfect met de SpeedTouch 510. Van de installatie CD heb je alleen maar een zeer kleine ini-file nodig, dan wordt er in ieder geval geen Wanadoo toolbar etc, geinstalleerd.marty schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 15:04:
[...]
Ik heb het zonder livebox besteld omdat ik geen telefonie wilde en zit dus al vanaf het begin gewoon met m'n speedtouch 510 via het family abonnement. En dat werkt als een trein. Afgezien van de vele verkeerde brieven die ik ontvang heb ik eigenlijk geen klagen.
Anoniem: 152485
laten we nou zeggen dat dit een experimenteel modem is als ik een rationaal denker ben
dan zou ik denken dat dit experiment dat livebox heet gevaalt heeft op de consument
DUS we moeten onze tijd uitzitten kortom en ik ben er overtuicht dat we allemaal op de provider zijn antwoordnummer { Wanadoo Administratie, Antwoordnummer 9219, 1000 WZ Amsterdam. },
moeten reageren STOP deze zinlose oproep naar de helpdesk die {10 euro ct per min }
die je naar het kastje naar de muur stopt >>>het is in deze allereerst een viezuele cirkel het ergste is ze weten ervan!!!
dus geen escusses meer het ligt aan je isra punt BULLSHIT technish zal je zo denken !.
ware het niet dat elke modem die ik gehad heb altijd voor 100% gepresteerd heeft!
wat nou isra punt als ik een goede verbing heb met mijn telefoon wat maakt het dan zo dat de modem faalt .
Men raakelt elk esxus op om deze modem te verantwoorden maar hun achterliggende gedachte
weet men zelf wel dat deze modem niet pluis is!
EN NU JIJ !!!
dan zou ik denken dat dit experiment dat livebox heet gevaalt heeft op de consument
DUS we moeten onze tijd uitzitten kortom en ik ben er overtuicht dat we allemaal op de provider zijn antwoordnummer { Wanadoo Administratie, Antwoordnummer 9219, 1000 WZ Amsterdam. },
moeten reageren STOP deze zinlose oproep naar de helpdesk die {10 euro ct per min }
die je naar het kastje naar de muur stopt >>>het is in deze allereerst een viezuele cirkel het ergste is ze weten ervan!!!
dus geen escusses meer het ligt aan je isra punt BULLSHIT technish zal je zo denken !.
ware het niet dat elke modem die ik gehad heb altijd voor 100% gepresteerd heeft!
wat nou isra punt als ik een goede verbing heb met mijn telefoon wat maakt het dan zo dat de modem faalt .
Men raakelt elk esxus op om deze modem te verantwoorden maar hun achterliggende gedachte
weet men zelf wel dat deze modem niet pluis is!
EN NU JIJ !!!
Livebox is ook verreweg van perfect. maar dat maakt niet uit want het een nieuw product.
dat er andere modems zijn die wel stabiel zijn tjah....is ook alleen maar een modem of product is een tijd op de markt.
Livebox is nieuw en is nog niet volwassen. ik heb eigenlijk maar 1 probleem alhoewel het niet echt een probleem en het al 10000 keer heb gezegt. MSN audio doet het bij sommige mensen niet in me lijst. dat is mijn probleem.enige keer dat ik hem heb moeten resetten was omdat ik msn audio startte en de livebox vast liep.
livebox is gewoon een multi apparaat.
Internet.
router
splitter
telefonie.
tv.
wireless.
Bluetooth.
en vast nog wel wat functies wat nog niet actief is in de huide firmwares.
dat er andere modems zijn die wel stabiel zijn tjah....is ook alleen maar een modem of product is een tijd op de markt.
Livebox is nieuw en is nog niet volwassen. ik heb eigenlijk maar 1 probleem alhoewel het niet echt een probleem en het al 10000 keer heb gezegt. MSN audio doet het bij sommige mensen niet in me lijst. dat is mijn probleem.enige keer dat ik hem heb moeten resetten was omdat ik msn audio startte en de livebox vast liep.
livebox is gewoon een multi apparaat.
Internet.
router
splitter
telefonie.
tv.
wireless.
Bluetooth.
en vast nog wel wat functies wat nog niet actief is in de huide firmwares.
It ain't stupid if it works!
Nou hier ook weer een mooie. Sinds 1 week Wanadoo. Dit vanwege een verhuizing. Ik wilde graag van UPC af en vond deze aanbieding (ADSL Family + telefonie) wel goed klinken. Telefonie, gaven ze toe, werkt nog niet 100% maar internetten wel. Ik heb de helpdesk nog gebeld (voor dat ik het abbo pakte) om te vragen of je servers mocht draaien en dat mocht.
Nadat ik alles aangesloten had wilde ik natuurlijk mijn servertje op internet hebben (handig om vanaf je werk 1 en ander te kunnen doen. Helaas. Het lukt gewoon niet om op die stomme livebox een poort open te krijgen. Alles al geprobeert, dit en dit en de beschrijving op hun site gebruikt, maar noppes. Poort 80 wijst alleen naar de config site van de livebox.
1e keer helpdesk gemaild. Antwoord: Wij geven geen ondersteuning op port forward. status probleem: opgelost.
Ik dacht het toch ff niet. Het staat op hun site hoe het moet, dus horen ze het te ondersteunen.
2e keer helpdesk gemaild: Antwoord: Voer een reset uit. Alsof ik dat nog niet gedaan had, maar goed nog maar een keer een reset. Wat dus ook niet hielp
3e keer helpdesk gemaild: Antwoord: Hoe heeft u de reset uitgevoerd.....Zucht..... Daar wordt je toch niet lekker van.
Heb nu al spijt van mijn Wanadoo abo, server is gewoon niet te zien terwijl dat bij Chello altijd perfect werkte en ik moet nog een jaar uitzitten.
Nadat ik alles aangesloten had wilde ik natuurlijk mijn servertje op internet hebben (handig om vanaf je werk 1 en ander te kunnen doen. Helaas. Het lukt gewoon niet om op die stomme livebox een poort open te krijgen. Alles al geprobeert, dit en dit en de beschrijving op hun site gebruikt, maar noppes. Poort 80 wijst alleen naar de config site van de livebox.
1e keer helpdesk gemaild. Antwoord: Wij geven geen ondersteuning op port forward. status probleem: opgelost.
Ik dacht het toch ff niet. Het staat op hun site hoe het moet, dus horen ze het te ondersteunen.
2e keer helpdesk gemaild: Antwoord: Voer een reset uit. Alsof ik dat nog niet gedaan had, maar goed nog maar een keer een reset. Wat dus ook niet hielp
3e keer helpdesk gemaild: Antwoord: Hoe heeft u de reset uitgevoerd.....Zucht..... Daar wordt je toch niet lekker van.
Heb nu al spijt van mijn Wanadoo abo, server is gewoon niet te zien terwijl dat bij Chello altijd perfect werkte en ik moet nog een jaar uitzitten.
Soms zit het mee, vaak zit het tegen
Heeft iemand al geprobeerd of je ook 2 telefoonlijnen (Wanadoo+KPN) parallel kunt gebruiken? Dan heb je heel goedkoop 2 lijns "ISDN". Ik heb het wel geprobeerd: door een splitter voor de Livebox te zetten, daar de KPN telefoon in te duwen, en dan uit de Livebox het Wanadoo telefoonnummer (88.....) te tappen.
Bij mij lukt het niet, ik kan wel bellen en gebeld worden op m'n Wanadoo nummer, maar als ik op "KPN" gebeld wordt gaat ook de Wanadoo telefoon over (kan hem ook beantwoorden!) en na dat gesprek hoor ik op die telefoon alleen nog maar ruis. Blijkbaar krijgt de eerste splitter niet alle "KPN" eruit.
Eigenlijk zou je op een of andere manier de splitter in de Livebox moeten kunnen uitzetten.
Bij mij lukt het niet, ik kan wel bellen en gebeld worden op m'n Wanadoo nummer, maar als ik op "KPN" gebeld wordt gaat ook de Wanadoo telefoon over (kan hem ook beantwoorden!) en na dat gesprek hoor ik op die telefoon alleen nog maar ruis. Blijkbaar krijgt de eerste splitter niet alle "KPN" eruit.
Eigenlijk zou je op een of andere manier de splitter in de Livebox moeten kunnen uitzetten.
Pak een andere poort dan de standaard poort 80 voor je webserver. Dan kan je in iedergeval zien of je de forwards aan de gang hebt.FMFREAK schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 10:01:
Nou hier ook weer een mooie. Sinds 1 week Wanadoo. Dit vanwege een verhuizing. Ik wilde graag van UPC af en vond deze aanbieding (ADSL Family + telefonie) wel goed klinken. Telefonie, gaven ze toe, werkt nog niet 100% maar internetten wel. Ik heb de helpdesk nog gebeld (voor dat ik het abbo pakte) om te vragen of je servers mocht draaien en dat mocht.
Of zet de instellingen pagina van de Livebox op een andere poort dan 80 zodat die poort geforward kan worden. Is bij meer modems/routers 't probleem omdat 80 al gebruikt wordt door het apparaat zelf.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Daar had ik dus ook al aangedacht, maar dat hielp niet... Poort 22 gaat ook niet open... Helemaal niks gaat open... Dus 1 ding werkt wel goed in de livebox... De firewall... Daar komt niets doorheenbjck schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 10:07:
[...]
Pak een andere poort dan de standaard poort 80 voor je webserver. Dan kan je in iedergeval zien of je de forwards aan de gang hebt.
Of zet de instellingen pagina van de Livebox op een andere poort dan 80 zodat die poort geforward kan worden. Is bij meer modems/routers 't probleem omdat 80 al gebruikt wordt door het apparaat zelf.
Heb nu sinds gister/eergister geen verbinding meer met mijn Livebox. Het @-lampje knippert. Nu heb ik gister de helpdesk gebeld en die wist te melden dat de KPN door het hele land reparaties aan de centrales aan het uitvoeren is... Weet iemand hier iets van?
Edit:
@FMFREAK, ben bang dat je toch iets verkeerd doet, bij mij werkt het prima. Het NAT gedeelte dan, de verbinding dus niet
Edit:
@FMFREAK, ben bang dat je toch iets verkeerd doet, bij mij werkt het prima. Het NAT gedeelte dan, de verbinding dus niet
[ Voor 21% gewijzigd door DRAFTER86 op 27-08-2005 10:11 ]
En hoe heb jij dat dan ingesteld ? Ik wil alles proberen, want welke beschrijving ik ook probeer... Het werkt hier echt niet..DRAFTER86 schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 10:10:
Edit:
Ik heb in de webconfig voor Standaard gekozen (dus niet geavanceerd) dan heb je een tabblad LAN Servers. Daar op toevoegen klikken, even niet vergeten om toegang geactiveerd op Ja te zetten. Van poort = 80, Naar poort = 80 en natuurlijk het goeie IP adres instellen.FMFREAK schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 10:16:
[...]
En hoe heb jij dat dan ingesteld ? Ik wil alles proberen, want welke beschrijving ik ook probeer... Het werkt hier echt niet..
Precies zo hoort het, maar het werkt dus nietDRAFTER86 schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 10:27:
[...]
Ik heb in de webconfig voor Standaard gekozen (dus niet geavanceerd) dan heb je een tabblad LAN Servers. Daar op toevoegen klikken, even niet vergeten om toegang geactiveerd op Ja te zetten. Van poort = 80, Naar poort = 80 en natuurlijk het goeie IP adres instellen.
Ik gebruik ook DHCP werkt prima, maar hoe test je het dan? Want als je vanaf je eigen PC je internet IP intikt kom je inderdaad altijd in de webconfig, Portforward of niet. Je moet even vragen of iemand anders jouw IP wil proberen...FMFREAK schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 10:32:
[...]
Precies zo hoort het, maar het werkt dus nietEnige wat ik nog kan bedenken is dat de forward niet werkt naar een DHCP uitgegeven nummer, maar dat weet ik dus niet....
In je interne netwerk moet je gewoon je interne IP gebruiken als je je server wil zien.
(Correct me if I'm wrong...)
Anoniem: 9449
Ik denk erover om binnenkort over te stappen naar het Tiscali netwerk (met HCC!Net als provider). Dit onder andere vanwege de upload die geboden wordt (4/1). Maar is deze upload altijd constant (zoals op het KPN ADSL netwerk waar ik vandaan kom) of bereik je niet altijd de maximale waarde?
Anoniem: 131818
Hoe heb je dit werkend gekregen? Ik ben hier al 2 dagen mee bezig maar geen resultaatBeZaX schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 13:49:
[...]
Er zit BT in je LiveBox dus je internet via wanadoo op je PDA.
Ik kan de livebox wel zien tijdens het scannen, pairen gaat ook gewoon met de standaard pincode 1234, maar verder als dat kom ik niet.
Nou heb ik vandaag het pakket ontvangen met de Livebox, kabels, etc. Maar ik wil eigenlijk gewoon de oude situatie behouden, dus gebruik blijven maken van mij Speedtouch 510, want anders moet ik weer een netwerkkabel door het hele huis gaan trekken. Nu heb ik al enkele malen de term hergebruik/re-use cd horen vallen in combinatie met Speedtouch 510. Is dat een groen met witte cd-rom, want die heb ik bij aanschaf van de Speedtouch 510 er bij gekregen. Of is het een andere cd-rom en hoe kom ik er dan aan?
Een vraagje aan Programist en/of andere techno tweakers die mij aan de volgende specs kunnen helpen:
Wat zijn de specs van de WiFi kaartjes van de livebox? Zijn het Prism54 chipsets? Van welk merk zijn ze?
Ik zoek me helemaal wezenloos en kom er maar niet achter. Krijg een beetje koppijn van al die Franse forums
Het liefst heb ik een gedetaileerd lijstje uit linux wat de specs zijn van die kaartjes OF een gedetaileerd lijstje van Aida32/SiSoft Sandra.
Bedankt Alvast
/me LinuX-TUX zit nu met een fout sweex kaartje. Was niet zijn idee, z'n pappie kwam er opeens mee thuis
oenemeloen
Wat zijn de specs van de WiFi kaartjes van de livebox? Zijn het Prism54 chipsets? Van welk merk zijn ze?
Ik zoek me helemaal wezenloos en kom er maar niet achter. Krijg een beetje koppijn van al die Franse forums
Het liefst heb ik een gedetaileerd lijstje uit linux wat de specs zijn van die kaartjes OF een gedetaileerd lijstje van Aida32/SiSoft Sandra.
Bedankt Alvast
/me LinuX-TUX zit nu met een fout sweex kaartje. Was niet zijn idee, z'n pappie kwam er opeens mee thuis
Maar je zit nu al opgescheept met een Livebox en daar moet ook maandelijks 1 eurie voor opgehoest worden. De re-use kit (concreet een cd-rom van Wanadoo) krijg je alleen, als je geen livebox hebt besteld en expliciet hierom hebt gevraagd. Alleen dan sturen ze de cd-rom op, anders niet. Je hebt voor de st. 510 namelijk een aparte config file (.ini) nodig, om de modem op ADSL Family aan de praat te krijgen. Dus als jij geen Livebox wilt gebruiken en daarvoor in de plaats een re-use kit wilt hebben, zal je toch de helpdesk moeten bellen. Anders wordt de st.510 gebruikt en betaal je dat geld voor een Livebox, die de hele dag lui niks doet.Paul Hewson schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 13:21:
Nou heb ik vandaag het pakket ontvangen met de Livebox, kabels, etc. Maar ik wil eigenlijk gewoon de oude situatie behouden, dus gebruik blijven maken van mij Speedtouch 510, want anders moet ik weer een netwerkkabel door het hele huis gaan trekken. Nu heb ik al enkele malen de term hergebruik/re-use cd horen vallen in combinatie met Speedtouch 510. Is dat een groen met witte cd-rom, want die heb ik bij aanschaf van de Speedtouch 510 er bij gekregen. Of is het een andere cd-rom en hoe kom ik er dan aan?
Met aanvragen via internet kon je niet kiezen de livebox niet te nemen, of ik moet iets over het hoofd hebben gezien. Die 1 euro per maand die ik er voor betaal het 1e jaar maakt me niet zoveel uit, betaal bij XS4ALL veel meer.Lekkere Loempia schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 15:17:
[...]
Maar je zit nu al opgescheept met een Livebox en daar moet ook maandelijks 1 eurie voor opgehoest worden. De re-use kit (concreet een cd-rom van Wanadoo) krijg je alleen, als je geen livebox hebt besteld en expliciet hierom hebt gevraagd. Alleen dan sturen ze de cd-rom op, anders niet. Je hebt voor de st. 510 namelijk een aparte config file (.ini) nodig, om de modem op ADSL Family aan de praat te krijgen. Dus als jij geen Livebox wilt gebruiken en daarvoor in de plaats een re-use kit wilt hebben, zal je toch de helpdesk moeten bellen. Anders wordt de st.510 gebruikt en betaal je dat geld voor een Livebox, die de hele dag lui niks doet.
Mocht iemand die ini file hebben, kan hij/zij mij die dan emailen? Adres e.d. staat in me profiel. Merci d'avance.
Zoals ik een paar posts boven deze vraag al zei. Ik heb gewoon mijn Draytek 2600 modem/router goed ingesteld en heb sinds afgelopen dinsdag zonder problemen 24/7 signaal.Anoniem: 152485 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 01:24:
Wie heeft al geprobeert om de livebox er tussen weg te halen en verder te gaan met de oude bijv:
alcatel speedtouch ofzo , met familie abo.
ben echt wel benieuwd of dit wel stabiel is!!
reactie graag!
1483 Bridged IP LLC
VPI 8
VCI 35
Modulation TI.413
Lijkt me dat het G.DMT moet zijn. T1.143 kan misschien wel werken maar denk ik geen garanties voor de toekomst.
Zet hem gewoon op auto of multimode en modem kiest zelf wat mag/werkt.
Anoniem: 153326
Misschien een idee om in de internet opties bij lan-server connecties een proxy te gebruiken? als proxyserver: proxy.wanadoo.nl poort: 8080 daarmee kun je zelf je eigen server testen. Natuurlijk wel weer uitzetten na het testen, want anders kom je niet meer in de webconfig van de livebox.DRAFTER86 schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 11:08:
[...]
Ik gebruik ook DHCP werkt prima, maar hoe test je het dan? Want als je vanaf je eigen PC je internet IP intikt kom je inderdaad altijd in de webconfig, Portforward of niet. Je moet even vragen of iemand anders jouw IP wil proberen...
In je interne netwerk moet je gewoon je interne IP gebruiken als je je server wil zien.
(Correct me if I'm wrong...)
Hopelijk heb je hier wat aan.
Sorry als het al is beantwoord, ben nieuw hier.. En hopelijk wordt de verbinding niet weer eens verbroken terwijl ik dit typ.
Anoniem: 153330
ik kreeg gisteren een brief van wanadoo dat mijn lijn opeleverd is en dat de facturatie start. Meteen geschreven dat er geen verbinding is en dat ik dus ook niet ga betalen.
Weer contact met de helpdesk gehad en die zegt dat de verbinding goed is. Ik zeg dan dat het lampje nog steeds knippert, al tig keer de kabels los-en weer vstgemaakt, software gedeinstalleerd en weer geinstalleerd en zo verder. De "techneut" zei dat in sommige (?) gevallen de lijn toch niet goed is ondanks dat hun meting zegt dat hij wel goed is gr...
Hij vroeg de lijn 5 dagen open te laten zodat ze een duurmeting oid kunnen doen. Ik zei hm dat de lijn al 14 dagen open staat en dat er geen verbinding is!
Gisteravond weer de helpdesk gebeld; 10 minuten in de wacht a 10 cent per minuut en ineens verbreekt de verbinding. Als ze dat met een paar honderd klanten per dag doen kan je aardig aan zo'n 0900-nummer verdienen. Zet een paar goekope ondeskundige helpmedewerkers erachter, laat ze vooral veel ***len maar toch niks zeggen, en kassa!
Ik heb nu mijn rechtsbijstand ingeschakeld en alle brieven -inmiddels al 10 de laaste 14 dagen- opgestuurd. Afschriften gaan ook naar de consumentenprogramma's op tv.
Wanadoo staat voor mij met stip op del ijst van slechtst functionerende provider, vooral door de ondeskundige medewerkers van de "helpdesk"
Wie het maar wil horen waarschuw ik geen wanadoo family abonnement te nemen.
gr
Weer contact met de helpdesk gehad en die zegt dat de verbinding goed is. Ik zeg dan dat het lampje nog steeds knippert, al tig keer de kabels los-en weer vstgemaakt, software gedeinstalleerd en weer geinstalleerd en zo verder. De "techneut" zei dat in sommige (?) gevallen de lijn toch niet goed is ondanks dat hun meting zegt dat hij wel goed is gr...
Hij vroeg de lijn 5 dagen open te laten zodat ze een duurmeting oid kunnen doen. Ik zei hm dat de lijn al 14 dagen open staat en dat er geen verbinding is!
Gisteravond weer de helpdesk gebeld; 10 minuten in de wacht a 10 cent per minuut en ineens verbreekt de verbinding. Als ze dat met een paar honderd klanten per dag doen kan je aardig aan zo'n 0900-nummer verdienen. Zet een paar goekope ondeskundige helpmedewerkers erachter, laat ze vooral veel ***len maar toch niks zeggen, en kassa!
Ik heb nu mijn rechtsbijstand ingeschakeld en alle brieven -inmiddels al 10 de laaste 14 dagen- opgestuurd. Afschriften gaan ook naar de consumentenprogramma's op tv.
Wanadoo staat voor mij met stip op del ijst van slechtst functionerende provider, vooral door de ondeskundige medewerkers van de "helpdesk"
Wie het maar wil horen waarschuw ik geen wanadoo family abonnement te nemen.
gr
Ik ga het toch proberen! Als we ons samen organiseren en de juiste consumentenprogramma's aanschrijven maken we allemaal een goede kans
vr6-only schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 22:15:
[...]
daar deden ze 5 dagen over. damn hopelijk krijg ik geen problemen. tot nu toe alles
je kan ook niet kappen omdat je aan een contract vast zit.
ja omdat ze niet leveren wat ze beloven etc. . stuurt een boze brief maar dat maakt niets uit. heb tot nu toe niet meegemaakt dat iemand onder een contract uit kwam.
Juist niet, op G.DMT trained het modem de verbinding niet eens. Op TI.413 wel maar ik ben niet zo op de hoogte met die modulations dus wat zou dat met de toekomst te maken moeten hebben?bjck schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 16:56:
Lijkt me dat het G.DMT moet zijn. T1.143 kan misschien wel werken maar denk ik geen garanties voor de toekomst.
Mijn vorige verbinding (Power ADSL van XS4ALL) was idd G.DMT.
Anoniem: 152068
Ik heb sinds 2 weken ook ADSL family draaien op mijn Draytek 2600, nadat ik eerst wanadoo adsl lite had, en de verbinding is nog steeds heel stabiel.keldon schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 18:14:
[...]
Juist niet, op G.DMT trained het modem de verbinding niet eens. Op TI.413 wel maar ik ben niet zo op de hoogte met die modulations dus wat zou dat met de toekomst te maken moeten hebben?
Mijn vorige verbinding (Power ADSL van XS4ALL) was idd G.DMT.
De modulatie heb ik zelf wel op G.DMT staan, maar ik heb geen andere geprobeerd.
De instellingen van het router/modem voor Wanadoo family heb ik gewoon van www.draytek.nl gehaald.
Als ik zo de reacties lees word ik hier niet vrolijk van
heb laatst nog een topic geopend wat nu aan het doodbloeden is en ik zie door de bomen het bos niet meer.
Zijn er mensen die de zelfde ervaring hebben als ik?
Zie link op GoT:
Overstappen naar wanadoo livebox

heb laatst nog een topic geopend wat nu aan het doodbloeden is en ik zie door de bomen het bos niet meer.
Zijn er mensen die de zelfde ervaring hebben als ik?
Zie link op GoT:
Overstappen naar wanadoo livebox
computer voor alle werkzaamheden
ben nu anderhalve week verder en mijn verbinding is nog steeds brak
ik download vaak via prog als mirc en newsleecher (niet via wanadoo das namelijk geen snelheid)
maar de snelheid en soms ook de verbinding blijft weg vallen
ook blijft de signaal sterkte zwak
ik heb met de laptop van de buurman ook ff de verbinding getest maar die had het ongekeerde relsutaat
een zeer goede verbinding maar geen snelheid
op speedtest.nl kom op een sterk moment tot de volgende resultaten
down : 395 kbps
up : 64 kbps
Conn : 630 min
ping : 19 ms
mijn buurman haalde toen dit
down : 220 kbps
up : 29 kbps
conn : 95 min
ping : 83 ms
tijdens de test was maar 1 verbinding actief dus het is geen vertekend beeld
maar dit is dus echt niet leuk meer en als wanadoo dit niet gaat oplossen dan ben ik echt bij ze weg of ze zetten me maar terug naar adsl basic want dit is niet minder betalen voor meer snelheid
dit is minder betalen voor minder snelheid en minder betrouwbaarheid en een minder kundige helpdesk
of ze nemen die livebox maar terug en dan koop ik zelf wel een modem/router van linksys ik heb toch geen telefonie en me ouders gaan dat toch waarschijnlijk via tele2 doen dus dat ga ik toch voorlopig niet gebruiken
ow ja ik zag tijdens het doorlezen ook een link voor een afstand tot centrale test dus die had ik voor de gein ook ff gedaan
mijn afstand tot de centrale moet volgens http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm dit zijn
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 2576 meter.
ik download vaak via prog als mirc en newsleecher (niet via wanadoo das namelijk geen snelheid)
ik heb met de laptop van de buurman ook ff de verbinding getest maar die had het ongekeerde relsutaat
maar dit is dus echt niet leuk meer en als wanadoo dit niet gaat oplossen dan ben ik echt bij ze weg of ze zetten me maar terug naar adsl basic want dit is niet minder betalen voor meer snelheid
dit is minder betalen voor minder snelheid en minder betrouwbaarheid en een minder kundige helpdesk
of ze nemen die livebox maar terug en dan koop ik zelf wel een modem/router van linksys ik heb toch geen telefonie en me ouders gaan dat toch waarschijnlijk via tele2 doen dus dat ga ik toch voorlopig niet gebruiken
ow ja ik zag tijdens het doorlezen ook een link voor een afstand tot centrale test dus die had ik voor de gein ook ff gedaan
mijn afstand tot de centrale moet volgens http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm dit zijn
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 2576 meter.
[ Voor 8% gewijzigd door Mili op 28-08-2005 03:24 ]
Anoniem: 150094
Hoi, ik heb deze topic doorgenomen op zoek naar een oplossing naar mijn probleem maar niet echt gevonden. Ik heb thuis mn eigen mail server die ik graag wil gebruiken voor versturen en ontvangen. Na een tijdje de livebox installeren is t me gelukt met ontvangen, maar nog altijd lukt t niet op mails te versturen. Ik krijg steeds dezelfde error over een connection timeout van mn smtp server, hoogstwaarschijnlijk vanwege het feit dat wanadoo of livebox geen uitgaande verkeer toelaat op port 25 tenzij het door de wanadoo smtp server gaat. Dus, ik heb geprobeerd om eerst mijn smtp poort van mn server (Desknow) op 26 te zetten, zonder resultaat, en daarna om te relayen via smtp.wanadoo.nl, ook niet goed. Is het echt onmogelijk om mijn eigen smtp server via wanadoo ADSL te laten lopen, of doe ik iets verkeerds?
Je wilt toch niet zeggen dat je alleen met wireless verbonden bent tijdens testen? Dan heb je ook wel een onbetrouwbare factor natuurlijk al bij jezelf.Mili schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 03:22:
ben nu anderhalve week verder en mijn verbinding is nog steeds brak
Ander kanaal kiezen voor wireless kan de truuk al zijn dan.
hoe kan ik zien op welke ik zit en hoe kan ik dit veranderenbjck schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 03:28:
[...]
Je wilt toch niet zeggen dat je alleen met wireless verbonden bent tijdens testen? Dan heb je ook wel een onbetrouwbare factor natuurlijk al bij jezelf.
Ander kanaal kiezen voor wireless kan de truuk al zijn dan.
kan het klopen dat het @mac adres afwijkt van het fysieke adres waarvan de verbinding gebruikt maakt
[ Voor 12% gewijzigd door Mili op 28-08-2005 04:25 ]
Het is nog steeds noppes met met mijn verbinding, wacht al vanaf de 19e op een verbinding. Hoe krijgt een bedrijf het voor elkaar om normaal rustige en beschaafde mensen tot razernij te krijgen.
Gisteren weer gebeld naar de "helpdesk" Die figuur zei dat mijn mac-adres in de livebox wellicht niet overeen komt met het mac-adres dat wanadoo invoert in haar systeem (?...). Heb hier niet zoveel verstand van maar is er iemand die mij kan uitleggen wat bedoeld wordt? En kan ikzelf deze instelling veranderen? Het @-lampje op de livebox knippert ten teken dat er geen signaal is.
Gisteren weer gebeld naar de "helpdesk" Die figuur zei dat mijn mac-adres in de livebox wellicht niet overeen komt met het mac-adres dat wanadoo invoert in haar systeem (?...). Heb hier niet zoveel verstand van maar is er iemand die mij kan uitleggen wat bedoeld wordt? En kan ikzelf deze instelling veranderen? Het @-lampje op de livebox knippert ten teken dat er geen signaal is.
Anoniem: 152882
Ik heb precies hetzelfde probleem...Anoniem: 23001 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 00:57:
Beste mensen,
Ik heb een Speedtouch 510 aangeschaft vandaag (omdat mijn oude Speedtouch home toch niet werkte met ADSL family) Uiteindelijk heb ik internet aan de praat gekregen, maar nu is de verbinding erg brak.zo'n 20 seconde heb ik internet en daarna gaat mijn modem weer opnieuw synchronizen ofzo.
Dit heb ik even uit de log gehaald(uit de webpagina van de modem zelf), helaas heb ik nog niet veel verstand van modems en netwerken.
Dus zoek ik mijn heil hier. Ik hoop dat iemand een oplossing weet, of tips.
log:
00:27:35
xDSL linestate up (downstream: 4096 kbit/s, upstream: 640 kbit/s)
00:27:23
xDSL linestate down
00:26:43
00:26:31
xDSL linestate down
00:25:51
00:25:39
xDSL linestate down
00:24:59
00:24:47
xDSL linestate down
00:24:07
xDSL linestate up (downstream: 4096 kbit/
Ik heb de INI van www.speedtouch.com gehaald en de 0*34 veranderd in 8*35, maar dan krijg ik dus precies hetzelfde probleem als hierboven, line up, line down.
Internetten is er dus niet bij.
Zou iemand voor de zekerheid de originele INI willen mailen van de wanadoo cd-rom?
Dan weet ik zeker dat het daar niet meer aan kan liggen...
Alvast bedankt!!
Dat je linesync constant verbreekt en nopnieuw opbouwt heeft geen oorzaak bij instellingen van je modem. Misschien bij een (te)oude firmware of deen defect modem.
Maar in 9 van de 10 gevallen aan de bekabeling. Op de telefoonlijn zit dan tussen je hoofdaansluiting en je ADSL splitter (of LiveBox) een aftakking naar een ander (ongebruikt) aansluitpunt. Controleer dat even of er tussen de hoofdaansluiting waar KPN binnenkomt in de woning (ISRA) geen aftakkingen zijn gebruikt dan wel niet ongebruikt.
Maar in 9 van de 10 gevallen aan de bekabeling. Op de telefoonlijn zit dan tussen je hoofdaansluiting en je ADSL splitter (of LiveBox) een aftakking naar een ander (ongebruikt) aansluitpunt. Controleer dat even of er tussen de hoofdaansluiting waar KPN binnenkomt in de woning (ISRA) geen aftakkingen zijn gebruikt dan wel niet ongebruikt.
Aan de bekabeling kan het niet liggen, want op de livebox zelf werkt het wel (die hebben we ook maar besteld omdat de ST570 er niet bij stond), en de oude adsl-lite werkte ook met de bekabeling.bjck schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 11:17:
Dat je linesync constant verbreekt en nopnieuw opbouwt heeft geen oorzaak bij instellingen van je modem. Misschien bij een (te)oude firmware of deen defect modem.
De firmware heb ik nog niet bekeken, dat zal ik eens doen, bedankt.
Dat de huidige bekabeling werkte met een vorige DSL aansluiting/netwerk zegt helemaal niets helaas. KPN-DSL gebruikt andere apparatuur op de centrale dan Wanadoo doet en de snelheid is ruim verdubbeld op je lijn wat nu opeens dingen van invloed kan laten zijn die dat eerst niet of nauwelijks merkbaar waren.
Een verlengkabel naar de zolderkamer voor een ADSL modem met Lite (1600Kbps) kan prima gewerkt hebben maar nu met 4096Kbps op de lijn een instabiele verbinding geven. Zo ook met een ongebruikte aftakking voor de splitter die nu te-veel signaalverlies geeft met deze snelheid of een toestel of alarminstallatie voor je splitter aangesloten dat nu wel deze bijwerking geeft van instabiele verbinding.
Gewoon modem proberen direct op je ISRA punt (hoofdaansluiting waar KPN binnenkomt) zonder aftakkingen, zonder splitter, zonder enig ander apparaat aangesloten, zonder verlengkabels en 't probleem is nogsteeds? Dan ander modem gaan proberen inderdaad.
Een verlengkabel naar de zolderkamer voor een ADSL modem met Lite (1600Kbps) kan prima gewerkt hebben maar nu met 4096Kbps op de lijn een instabiele verbinding geven. Zo ook met een ongebruikte aftakking voor de splitter die nu te-veel signaalverlies geeft met deze snelheid of een toestel of alarminstallatie voor je splitter aangesloten dat nu wel deze bijwerking geeft van instabiele verbinding.
Gewoon modem proberen direct op je ISRA punt (hoofdaansluiting waar KPN binnenkomt) zonder aftakkingen, zonder splitter, zonder enig ander apparaat aangesloten, zonder verlengkabels en 't probleem is nogsteeds? Dan ander modem gaan proberen inderdaad.
[ Voor 34% gewijzigd door bjck op 28-08-2005 11:37 ]
Moet er geen splitter tussen dan, als je gebruik maakt van de speedtouch?
Ik zal het in ieder geval eens proberen.
De firmware heeft helaas niet geholpen...
Opzich als je de telefoonlijn van KPN niet gebruikt verder (dus geen toestellen aangesloten) kan je modem ook kaal direct aan de lijn hangen.
Gebruik je wel een toestel voor die lijn dan moet er een splitter tussen en die moet als eerste op de lijn.
Gebruik je wel een toestel voor die lijn dan moet er een splitter tussen en die moet als eerste op de lijn.
Als je wil blijven bellen via KPN (icm tele2 or whatever) wel, zonder splitter zal dat niet lukken, maar zal internet wel werkenAnoniem: 152882 schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 11:49:
Moet er geen splitter tussen dan, als je gebruik maakt van de speedtouch?
@Mili: Begrijp ik nou dat je Livebox+Wireless hebt genomen van Wanadoo? If so:
zou je alsje alsje alsje alsjeblieft een statistieken lijstje willen geven van die wireless kaartjes die ze gebruiken/leveren bij de livebox? Uitdraai van Aida32 of SiSoft Sandra voldoet
Hij doet het!!!!!
Als ik 'm rechtstreeks aansluit achter het ISRA punt dan werkt ie inderdaad.
Dat betekent dat de huidige splitter niet goed functioneert, ik zal dan dus een andere splitter moeten zien te vinden.
Weet iemand wat voor splitter ik moet hebben en waar ik die kan halen?
Nee, hier (bij mijn schoonouders) hebben ze de livebox zonder Wifi, dus ik kan dat helaas nu niet voor je doen.
Thuis heb ik dat wel, maar ik kom morgen pas weer thuis.
Als ik 'm rechtstreeks aansluit achter het ISRA punt dan werkt ie inderdaad.
Dat betekent dat de huidige splitter niet goed functioneert, ik zal dan dus een andere splitter moeten zien te vinden.
Weet iemand wat voor splitter ik moet hebben en waar ik die kan halen?
Nee, hier (bij mijn schoonouders) hebben ze de livebox zonder Wifi, dus ik kan dat helaas nu niet voor je doen.
Thuis heb ik dat wel, maar ik kom morgen pas weer thuis.
Anoniem: 153274
Als je even zegt hoe ik dit moet doen, zal ik je deze .ini file toezenden.Anoniem: 152882 schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 11:01:
[...]
Ik heb precies hetzelfde probleem...
Ik heb de INI van www.speedtouch.com gehaald en de 0*34 veranderd in 8*35, maar dan krijg ik dus precies hetzelfde probleem als hierboven, line up, line down.
Zou iemand voor de zekerheid de originele INI willen mailen van de wanadoo cd-rom?
Alvast bedankt!!
Ik heb sins dinsdag al geen internet... ben het nu echt helemaal zat! 95% lukt binnen een uur mijn reet!
Iemand sugesties wat ik kan en moet doen? Ik ben niet zo erg juridisch ingestelt.
Iemand sugesties wat ik kan en moet doen? Ik ben niet zo erg juridisch ingestelt.
Is niets nieuws van wanadoo en het heeft volgens mij te maken met de servers/routers van wanadoo zelf.Anoniem: 152882 schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 11:01:
[...]
Ik heb precies hetzelfde probleem...
Alvast bedankt!!
Heb dit zelfde met een KPN plus abbo.
Modem is soms totaal de weg kwijt al moet ik zeggen dat langzamerhand de snelheden wel hoger komen te liggen.
In het begin van de upgrade was het rond de 6300 nu traint hij op 6700.
alleen jammer van die regelmatige uitval.
computer voor alle werkzaamheden
Het is niet meer nodig, maar toch bedankt.Anoniem: 153274 schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 12:20:
[...]
Als je even zegt hoe ik dit moet doen, zal ik je deze .ini file toezenden.
Ik heb uitgevonden (met hulp van BJCK) dat het niet werkt als ik de (oude Thompson) splitter er tussen laat.
Ik denk dus dat ik het met een andere splitter zal moeten doen, anders kan ik niet bellen en dat is toch wel lastig.
Het gaat om de splitter: ALCATEL 1000 ADSL LP.
Kan het zijn dat deze niet werkt i.c.m. Wanadoo Family en de Speedtouch 570.
De volgende combinaties werken nl. wel:
Alcatel splitter + Speedtouch 570 + ADSL lite (via kpn dus)
Alcatel splitter + Livebox + ADSL Wanadoo Family
maar Alcatel splitter + Speedtouch 570 + ADSL Wanadoo Family werkt weer niet....
M.a.w: Zou het met een andere splitter wel kunnen gaan werken??
maar Alcatel splitter + Speedtouch 570 + ADSL Wanadoo Family werkt weer niet....

In de livebox zit al een splitter, dus die alcatelsplitter die je ervoor hebt zitten heb je niet nodig.
MAC adres is een uniek adres wat aan netwerk apparatuur gekoppeld zit. Ze zouden op basis daarvan alleen een verbinding kunnen toestaan wanneer het MAC adres aan jou kant overeenkomt met het MAC adres wat in hun systeem staat.Anoniem: 153330 schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 09:25:
Het is nog steeds noppes met met mijn verbinding, wacht al vanaf de 19e op een verbinding. Hoe krijgt een bedrijf het voor elkaar om normaal rustige en beschaafde mensen tot razernij te krijgen.
Maar dat lijkt mij sterk want dat zou betekenen dat ik geen verbinding zou kunnen krijgen met mijn Draytek 2600. Die zou dan op basis van een afwijkend MAC adres geweigerd worden.
ja ik heb de livebox+wireless en ik heb een werkende versie van sisoftsandraLinuX-TUX schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 12:03:
[...]
Als je wil blijven bellen via KPN (icm tele2 or whatever) wel, zonder splitter zal dat niet lukken, maar zal internet wel werken
@Mili: Begrijp ik nou dat je Livebox+Wireless hebt genomen van Wanadoo? If so:
zou je alsje alsje alsje alsjeblieft een statistieken lijstje willen geven van die wireless kaartjes die ze gebruiken/leveren bij de livebox? Uitdraai van Aida32 of SiSoft Sandra voldoet(of een "lspci -v" onder linux zou ook genoeg zijn ... denkik)
dara wil je best een logje van sturen als je zegt van welk onderdeel
dat is echt bullshit volgens mij want dat moet dan inhouden dat je alleen maar de livebox kan gebruiken om een verbinding te krijgen. wellicht dat de mac adres van jouw livebox niet bekend is bij wanadoo ? een of andere vreemde mac adres.Anoniem: 153330 schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 09:25:
ik begin toch echt te twijvelen aan wanadoo. ik heb nu welleswaar geen problemen maar je weet maar nooit. straks bel je en dan krijg je zulke bullshit aan je hoofd. niet iedereen is zo technisch dus ze kunnen je zo om de tuim leiden met hun mooie praatjes. aan de andere kant heb ik wel een beetje respect voor de helpdesk medewerkers. want sommige mensen bellen maar zo op terwijl ze de instructies niet eens gevolgd hebben en zomaar iets doen en hij doeth het niet. hup bellen bellen bellen.
iemand die ik ken. adsl family opgeleverd. hij verwijderd zijn oude alcatel 330 modem en plaatst zomaar de livebox. trekt een telefoonkabeltje naar toe en dan begint ie te zeuren dat het niet goed werkt. tjah.
het staat duidelijk in de handleiding dat je alle oude splitters etc moet verwijderen. houd je precies daaraan en als die het dan niet doet dan kun je ze ook precies uitleggen hoe je het hebt gedaan want dan krijg je niet te horen dat je kabels moet checken of je setup.
PS uhm komt deel 2 nog aan want het begint aardig vol te lopen hier.
[ Voor 27% gewijzigd door vr6-only op 28-08-2005 15:54 ]
Onderdeel PCMCIA kaart graagMili schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 15:36:
[...]
ja ik heb de livebox+wireless en ik heb een werkende versie van sisoftsandra
dara wil je best een logje van sturen als je zegt van welk onderdeel
Ik vermoed dat het onder PCI bus wel te vinden is
/me LinuX-TUX heeft deel 2 al aangemaakt en het gemeld in Schop een modje
Weet alleen niet of ik het dan al gelijk in IT mag zetten ...
[ Voor 13% gewijzigd door LinuX-TUX op 28-08-2005 16:06 ]
Anoniem: 150806
Ik lees op de Wanadoo website dat zij in het najaar met een eigen netwerk komen en dat je dan dus geen KPN budget abbo meer nodig hebt.
Wie weet hoe lang dit nog duurt? En kan je dan je oude KPN nummer behouden?
Wie weet hoe lang dit nog duurt? En kan je dan je oude KPN nummer behouden?
Anoniem: 153404
Ik heb ook wanadoo familie maar ik kan mijn d-link draadloos modem niet instellen, wel connected maar geen ip adres.
kan iemand mij helpen
kan iemand mij helpen
Ik ken deze situaties. 't Is heel raar en geen logische verklaring voor waarom die hele oude alcatel splitters 't niet lijken te doen op ander DSL netwerk. Gewoon even nieuwe PSTN/POTS splitter halen bij je computerboer.Anoniem: 152882 schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 13:32:
Het gaat om de splitter: ALCATEL 1000 ADSL LP.
![]()
LiveBox hoeft geen splitter omdat telefonie van KPN er doorheen gaat. Als je die los van je LiveBox wilt gebruiken KPN-telefonie heb je wel een splitter nodig d'r voor inderdaad.
Anders hangt immers je LiveBox gewoon kaal aan ISRA en dat is geen probleem.
bjck, mag ik gewoon een deel 2 gaan openen? Ik heb hier al wat vermeld, maar ik weet niet wat de policies zijn op dit gebied 
Op eigen initiatief dan maar:
[rml][ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel II)[/rml]
Op eigen initiatief dan maar:
[rml][ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel II)[/rml]
[ Voor 26% gewijzigd door LinuX-TUX op 28-08-2005 18:12 ]
ziet er in iedergeval goed uit. ff toestemming krijgen....hoppaaaa
Dit topic is gesloten.