[Wanadoo] ADSL Family+Telefonie ervaringen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 11.899 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:16
Wanadoo ADSL Family + Telefonie

Omdat ik van mening ben dat Wanadoo een hele nette aanbieding heeft met het Family pakket, en geen algemeen Wanadoo topic hierover kon vinden de laatste drie maanden, een topic.

In dit topic wil ik jullie graag vragen naar ervaringen met Wanadoo ADSL en telefonie.

ADSL
Ik heb gehoord dat Wanadoo een eigen netwerk aan het aanleggen is. Dat moet haast ook wel, want als ik mijn postcode invoer, is ADSL 4 MB pas beschikbaar in juli. Ze zijn dus hard aan het werk.
Ik hoor vaak klachten over Wanadoo wat betreft hun usenet ondersteuning, dit vind ik wel-belangrijk. Vraag me af of dit al een beetje verbeterd is.

Telefonie
Wanadoo bied voor 6 eurie telefonie aan, daarmee kun je gratis naar vaste nummers bellen en je krijgt ook nog een Wanadoo telefoon nummer, dit telefoon nummer is niet echt een meerwaarde aangezien je je KPN lijn moet aanhouden. Hiermee kun je nog gewoon bellen en gebeld worden. Houdt er dus rekening mee dat boven op de Wanadoo prijs nog eens €8,49 betaald moet worden aan KPN.

Klaar voor de toekomst :S
Volgens Wanadoo ben je klaar voor de toekomt met de Livebox. Alleen ik kan nergens vinden wat ze nu precies willen aanbieden en op welke termijn. Ik ben hier wel benieuwd naar aangezien ik nu veel te veel betaal voor mijn kabel TV.

Volgens mij is dit een best aantrekkelijke aanbieding voor € 27,95 + € 8,49 = € 36.44 per maand. Daarmee heb je een snelle internetverbinding en bel je gratis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-05 10:53
Heb even de titel iets aangepast gezien je het puur over de Wanadoo Family producten wilt hebben die over het (nieuwe) eigen Wanadoo DSL-netwerk geleverd worden.

Wanadoo levert Family over eigen netwerk, Direct over BBned en de rest over KPN-DSL. En nog over het Casema kabel netwerk maar dat valt wel op.

'k Vermoed wel dat door de nog geringe beschikbaarheid en ze druk bezig zijn met de uitrol van hun netwerk dat het aantal gebruikers ervaringen nog niet overdonderend is.

[ Voor 34% gewijzigd door bjck op 14-06-2005 10:16 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
bjck schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 10:14:
Heb even de titel iets aangepast gezien je het puur over de Wanadoo Family producten wilt hebben die over het (nieuwe) eigen Wanadoo DSL-netwerk geleverd worden.
Is prima
'k Vermoed wel dat door de nog geringe beschikbaarheid en ze druk bezig zijn met de uitrol van hun netwerk dat het aantal gebruikers ervaringen nog niet overdonderend is.
Dat zal dan nog wel komen, aangezien dit wel een strakke aanbieding is, ben ze nog niet goedkoper tegen gekomen. Ze zijn waarschijnlijk eind juli al een heel eind, dan kunnen ze een grote slag slaan aangezien de KPN providers pas na de zomer met nieuws komen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117236

Mag ik weten waar je die informatie haal, die € 8,49, want volgens mij is dat het extra als je geen KPN telefonn abo heb, maar als je een KPN abo heb dan hoef die € 8,49 niet (je betaald toch al abonnement kosten voor telefonie) en netwerk is van wanadoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146704

Ik heb sinds 25 mei het Family-abonnement en het werkt perfect. De telefonie werkt ook uitstekend.
Kortom een aanrader. De livebox installatie was een fluitje van een cent (stekker erin en werken).
De kosten zijn tijdens de actie 22,50 (ADSL-abo) plus 5,-(telefonie) = 27,50 na 12 maanden wordt dit 29,95 Als je tevens het KPN-belbasis omzet in een Bel-budget abo dan bespaar je nog eens zo'n 9,50 euro.
Alle informatie staat overigens zeer uitgebreid op de wanadoo-website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Laatst online: 23-11-2023
Ik heb het nu twee weken en op zich werkt het goed maar telefonie is wel een stuk kritischer vwbt je eigen apparatuur. Ik heb een (oude) KPN homevox telefooncentrale, met normaal een minimaal 50Hz brommetje erin. Dit wordt door de Livebox zwaar versterkt (verziekt). Dus tot ik een nieuwe telefooncentrale heb kan ik de Wanadoo telefonie niet goed gebruiken.
Aardigheidje: ik nu tijdelijk heb mijn oude splitter VOOR de Livebox gezet om KPN telefoon te kunnen blijven gebruiken; werkt prima. Bovendien kun je dan ook nog een extra telefoon op je Livebox aansluiten voor de VOIP telefoon. Heb je opeens twee telefoonlijnen :) .
De kwaliteit van het telefoonsignaal is bijna net zo goed als analoog (tussen GSM en analoog in) met af en toe een klein rafeltje (echo, ruisje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Het schijnt ook zo te zijn dat als de adsl verbinding eruit lig dat je automatisch via KPN bel maar krijg je daar dan een melding van?

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146704

Bij het opnemen van de telefoon hoor je een wanadoo-telefonie-toontje die duidelijk verschilt van KPN, zodoende weet je dus via welke telecom je belt.
Door de splitter er voor te zetten omzeil je alle voordelen van de Livebox. De grap is juist dat je alle huis-telefonie-bedrading via de livebox laat gaan zodat geen verschillende (en voor KPN en voor Wanadoo) toestellen nodig hebt maar een eenduidige verbinding.
't Ja en de tijden veranderen en moet je hierin meegaan: het oude telefonienetwerk heeft ook voor KPN definitief zijn langste tijd gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Laatst online: 23-11-2023
Ja dat omzeilen klopt wel maar je kunt tegelijkertijd wel mooi Wanadoo telefonie testen. En in mijn geval werkt het toch niet optimaal omdat mijn telefooncentrale erop bromt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124660

Ben nu al bijna een maand een tevreden gebruiker. Geen problemen gehad met aansluiten en leveringen. De verbinding en het bellen is super.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraske
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-05 08:44
Ik neem aan dat het gewoon ADSL-protocol is en niet ADSL2?
Ik heb er wel oren naar, we hebben nu een Wanadoo ADSL direct dus dat is vier keer zo snel(na snelheidsverhoging die voor 1 juli plaats zal gaan vinden |:( ) voor het zelfde geld, als we telefonie erbij doen dan kan KPN naar zo'n budgetabo! Kan haast niet wachten totdat het beschikbaar wordt...

Ook hebben we thuis een adsl modem/router(wireless), een SMC barricade, en die zou ik wel willen blijven gebruiken(modem functie uit, en dchp uitzetten zou je dan gewoon Wireless kunnen blijven netwerken?
Redenen voor gebruik van barricade; pas een half jaar oud, en wifi van livebox is niet super.

[ Voor 31% gewijzigd door Fraske op 29-06-2005 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120217

Ik heb ook deze abbo aangevraagt, maar waarschijnlijk gaat het overzetten 4 weken duren :/ :|
Trouwens alleen Wanadoo ADSL family zonder telefonie dus, want ik heb er toch (haast) geen voordeel bij en ik blijf gebruik maken van mijn speedtouch 510 is dit wel slim? Ik ben toch niet van plan de extra's te gebruiken...

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 120217 op 04-07-2005 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-04 02:19

RSpliet

*blink*

Ik zou graag meer info willen over de betrouwbaarheid van dit Wanadoo netwerk. Het is namelijk zo dat ik op dit moment diensten afneem van Caiway (voorheen Kabelfoon, lach maar ;)), en daar heb ik eigenlijk nooit downtime ervaren, in 4 jaar misschien 3x, waarbij 2x aangekondigd onderhoud. Zulke betrouwbaarheid verwacht ik dus ook van een netwerk als Wanadoo, ik wil dus niet regelmatig kampen met problemen.
Daarnaast vraag ik mij af: als ik het vandaag aanvraag, wanneer kan ik er dan gebruik van maken?
En als ik toch bezig ben: zijn er bekende problemen met de Livebox? Is de snelheid stabiel? Is "geen datalimiet" ook echt "geen datalimiet"?

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraske
De betrouwbaarheid van Wanadoo-netwerk in nog niet echt bekend omdat ze pas begonnen zijn. Aangezien ze al eventjes bezig zijn met internet heb ik er wel vertrouwen in. Wil je weten hoe lang het duurt zal je even met de helpdesk moeten bellen omdat dat volgens mij per geval afhankelijk is(ik denk een week of 3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138742

Ik zit in Roosendaal en ik ga maandag 11 juli over van Wanadoo Basic naar Wanadoo Family. Scheelt de helft in geld en de snelheid gaat erbij omhoog. Ook ik ga niet de Livebox gebruiken, maar blijf bij het oude modem.

Ben ongeveer twee weken geleden gebeld of ik nog interesse had (had dat aangegeven op de site van Wanadoo). De enveloppe met cd om het modem in te stellen heb ik reeds binnen. Ik hoop jullie snel de ervaringen te kunnen berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142292

Ik ben nu 2 dagen online via Wanadoo Family (zonder telefonie). Ik ben erg tevreden, download/uploadsnelheid is zoals opgegeven (en dus snel en niet duur :D ) Online gamen is ook prima, ik heb niet de laagste ping maar behoor zeker tot de top met een lage ping (laagste ping - wanadoo ping scheelt +/- 5/10 ms).

Na aanmelding was ik in 2,5 week online. De livebox is ook mooi, wit met een opgelichte W die 'ademt' (a la Apple ibook lichtje). De modem heeft een ingebouwde splitter, je sluit de modem direct aan op het hoofdnet, en je telefoondraad stop je in de livebox. Staat nu op de grond, maar misstaat zeker niet op je buro 8)

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 142292 op 06-07-2005 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:07
Dus je haalt écht 4 mbit en geen 3 mbit ofzo? :P

Ikzelf heb vandaag een brief gekregen dat ik vanaf 13 Juli kan "genieten" van de verbinding..

Echter hebben ze me leuk ingeschreven voor een Livebox, maar die wil ik niet (dat zei ik zo'n 3x bij het omzetten), na veel gedoe (en centjes armer door het bellen) zouden ze het abonnement stoppen en overnieuw indienen ZONDER Livebox... Dat was op 25 juni gedaan, echter in de brief van vandaag (daterende 5 Juli) staat .. wederom: Livebox, en ik heb er geen CD bij (want tsja, volgens de administratie is het nog stééds een Livebox)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
Ik heb besloten om dit pakket aan te vragen . 1 vraagje: Ik heb nu een planet abbo tot eind augustus, zit ik in de tussen tijd Planet > wanadoo ook een dag ofzo zonder internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
FicoF schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 16:24:
Ik heb besloten om dit pakket aan te vragen . 1 vraagje: Ik heb nu een planet abbo tot eind augustus, zit ik in de tussen tijd Planet > wanadoo ook een dag ofzo zonder internet?
Als je eerst de overstap aanvraagd bij Wandoo en pas Planet opzegd als je een datum bevestigd hebt gekregen (dus als Wanadoo goedkeuring heeft dat de lijn over genomen kan worden van DSL netwerk) gaat het in 15 minuten.

Als je bij Planet eerder hebt opgezegd en zij zetten de opheffing door naar KPN kan je niet meer vlekkeloos overstappen. Een verbinding die opgeheven gaat worden valt niet te migreren. Let je wel op met je maand opzegtermijn bij Planet en je jaarlijkse verlening....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94239

Ik heb net ook even gebeld naar Wanadoo, daar kreeg ik een medewerker aan de lijn die niet echt positief was over de Telefonie en vroeg mij of ik echt zeker wist dat ik de Livebox wilde hebben. Hij vertelde dat er problemen waren met KPN, die zou Wanadoo in de weg zitten met Telefonie?
Ik heb hem gezegd dat ik zeker de Livebox wil hebben (ik ben toch toe aan een nieuwe Wifi router!) en ook in de toekomst (als KPN helemaal buitenspel ligt) met hun verder wil gaan met Telefonie.
Ik lees hier dat Telefonie wel gewoon goed werkt, dus ik vraag me af waarom hij zo negatief deed!
Ik heb hem ook nog gevraagd of Wanadoo al bezig was met ADSL2+ maar daar wist hij niks vanaf en ik moest de techn. helpdesk maar mailen. Binnen 3 dagen krijg ik de formulieren thuis en dan kan ik nog altijd afzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
De apparatuur die ze gebruiken is nog nieuw dus zal best ADSL2+ mogelijkheden bieden. Maar eerste aansluitingen gaan erop nu en met maar 1 abonnement en 1 snelheid. Erg gemakkelijk ook om eerst eens te kijken hoe het draait en of er problemen zijn/komen bij mensen en wat voor dan.

Ongeveer 90% van de mensen heeft een abonnement van < €50 en lagere snelheden uit het Lite segment. Waarom dan ADSL aanbieden nu al van > 8Mbps waar veel meer problemen & vragen over komen. Ook zal de lifebox dan weer iets nieuws moeten doen, de ADSL2+ techniek. Eerst de andere punten gladstrijken denk maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Gekke vraag, maar wat voor IPrange en hostnames heeft het Family abonnement?

Weer in de 83.11X.XX.XX reeks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94239

bjck schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 21:15:
De apparatuur die ze gebruiken is nog nieuw dus zal best ADSL2+ mogelijkheden bieden.
Ik heb het even nagekeken de Sagem F@st 3202 (Livebox) ondersteunt ook ADSL2+
Ongeveer 90% van de mensen heeft een abonnement van < €50 en lagere snelheden uit het Lite segment. Waarom dan ADSL aanbieden nu al van > 8Mbps waar veel meer problemen & vragen over komen. Ook zal de lifebox dan weer iets nieuws moeten doen, de ADSL2+ techniek. Eerst de andere punten gladstrijken denk maar ;)
Ik zit zelf namelijk erg te twijfelen tussen Versatel en Wanadoo. Al sinds het begin van ADSL (MXSTREAM) in Nederland ben ik al abonnee van Wanadoo.
Daarom vind ik het makkelijk om over te stappen, zodat ik ook mijn email-adressen kan houden.
Aan de andere kant heb ik hier op GoT veel negatieve dingen gelezen over de Livebox (vooral Wifi range). Ik wil de Livebox Wireless gaan gebruiken omdat ik nu ook al alles Wireless heb met een Airprort van Apple (802.11b). Ik kan natuurlijk ook een andere Wireless AP (54mbit of sneller) kopen en die aan de Livebox hangen.
Versatel is natuurlijk wel duurder dan Wanadoo en biedt nog geen Telefonie maar is wel lekker snel en heeft een andere Wifi AP die misschien wat beter is.
Wat is jouw mening :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81394

>Dus je haalt écht 4 mbit en geen 3 mbit ofzo?

Ik heb Family nu een tijdje en heb de Nuria meettool draaien, die ieder uur up/down/surf en ping meet.
Verbinding is stabiel, geen enkel probleem gehad.
Ik heb geen telefonie (kost 5 euro meer en dan verbel ik niet meer via de vaste telefoon) en geen wifi.
Achter de Livebox heb ik een eigen SMC draadloos routertje hangen, geen problemen.
Nu de stats:
Werkelijke downloadsnelheid gemiddeld: 3078 Kb
Upload: 482 Kb
Ping: 0,026 s
Afstand tot centrale: 1,9km
Je zult trouwens nooit de geadverteerde snelheid halen wegens overhead en controlebitjes en bytjes, dit is 10 a 15%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

Ik heb zelf de Livebox thuis staan en ben zeer tevreden.
De features zijn vele. Wireless (optie), bluetooth, 2x ethernet 10/100 (1x voor TV, 1x voor pc), USB, firewall, NAT, DHCP, DNS e.d.
De documentatie over de Livebox is zeer karig. kHeb nu net wel een uitgebreid pdf document gevonden, maar in zn geheel frans (helaas).

De telefonie heeft nog wel wat kinderziektes, maar ze zijn hard bezig die eruit te werken. En wat wil je.. super nieuw, dus dat kan je van tevoren weten. Had ik iig op gerekend.

De internetverbinding is perfect, snel up- & downloaden. Tot nog toe geen onderbrekingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:10
Zit er ook aan te denken om over te gaan naar Wanadoo Family + Telefonie, heb nu een Wanadoo ADSL Basic.
Meer snelheid voor minder geld is altijd aantrekkelijk dacht ik zo. Plus telefonie ben ik zeer geinteresseerd in want wordt gek van die achterlijke bedragen van de KPN.
Wifi heb ik niet echt nodig omdat ik al een belkin pre-n router heb en bluetooth gebruik ik niet. Dus naast meer snelheid voor minder en Telefonie wat biedt de Live box me eigenlijk?
Is er al iets meer bekend over digitale TV ofzo? Zal dat echt goed gaan werken via de Livebox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 13:29
Ik heb helaas sinds februari dit jaar Wanadoo ADSL Lite, en dat zit nog op het KPN netwerk,

Nu heb ik dus contact gehad met Wanadoo en hun kunnen mij niet overzetten op Wanadoo Family omdat ik nog een contract heb bij KPN naast Wanadoo.

De beste man vertelde mij dat ik KPN moest uitkopen wil ik overstappen (ahum, dat wordt hem dus nooit :)).

Dus voor de mensen die ook willen overstappen: je huidige abo moet eerst écht aflopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraske
Dat is niet de actie... Ik heb Wanadoo ADSL Direct en mij kunnen ze pas 21-09-05 overzetten terwijl het al wel beschikbaar is. Waarschijnlijk gewoon de administratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty
  • Laatst online: 27-03-2023
Nog een aanrader voor als je wil overstappen: ga niet op de aanbieding van KPN in om je daar contractueel vast te laten leggen :|

Ik werd gister telefonisch door KPN benaderd:
meneer: u heeft ADSL van Wanadoo wat via ons netwerk gaat. Denkt u dat u nog een jaar blijft, internetten? Want als u zich nu contractueel bij ons voor een jaar vast legt dan krijgt 1 maand gratis!
De volgende dag (vandaag dus) kreeg ik een aanbieding van wanadoo in m'n mailbox: dat ik kon overstappen van Wanadoo Light naar Wanadoo Family, wat via het eigen netwerk gaat en daardoor veel goedkoper en sneller is.

Afijn, ik heb me niet laten strikken door de KPN dus geen man overboord, maar wat een *****s dus :r
Die weten dat Wanadoo die aanbieding gaat sturen en gaan nog snel mensen voor een jaar vastleggen zodat ze de overstap niet zullen maken. Uiteraard is dat hun goed recht, maar een bedrijf dat er zulke strategiën op na houdt hoef ik dus niets meer mee te maken te hebben. Zit voorlopig nog aan m'n belbudget abonnement vast, maar zodra dat ook via wanadoo kan stap ik gelijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 81394 schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 10:31:
>Dus je haalt écht 4 mbit en geen 3 mbit ofzo?

Ik heb Family nu een tijdje en heb de Nuria meettool draaien, die ieder uur up/down/surf en ping meet.
Verbinding is stabiel, geen enkel probleem gehad.
Ik heb geen telefonie (kost 5 euro meer en dan verbel ik niet meer via de vaste telefoon) en geen wifi.
Achter de Livebox heb ik een eigen SMC draadloos routertje hangen, geen problemen.
Nu de stats:
Werkelijke downloadsnelheid gemiddeld: 3078 Kb
Upload: 482 Kb
Ping: 0,026 s
Afstand tot centrale: 1,9km
Je zult trouwens nooit de geadverteerde snelheid halen wegens overhead en controlebitjes en bytjes, dit is 10 a 15%.
Uhm, vergeet inderdaad niet dat een internet verbinding van 4096Kbps natuurlijk aan download snelheid dit nooit zal halen. Ongeveer 10% moet je aan de 'overhead' toerekenen. Van elk datapakkettje dat je door je verbinding haalt moet nog een 'adreslabeltje' geplakt worden dat wel door je lijn gaat maar niet op je hardeschijf terecht komt.

Door een verbinding van 4096Kbps komt ongeveer ~460KByte/s aan data verkeer. Omgerekend dus (wat op speedtest.nl zal verschijnen) 460KByte/s * 8 = 3680 Kbit/s.

Een gemiddelde van 3078Kbit/s is dus heel netjes, zeker als je de onbetroubaarheid van speedtest.nl meerekend. 't Testbestand is te-klein voor een duidelijk resultaat en mensen testen met brakke PC's, brakke installaties of hun Peer-to-peer software nog aan!

't Kan wel zijn dat Wanadoo de verbindingen net als Tiscali verkoopt als 4096Kbps en instelt op 4480Kbps om het zo te compenseren. Of ze dit ook doen weet ik niet.

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 07-07-2005 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81394

Precies, ik up- en download regelmatig grote bestanden, en dan gaat ie keurig richting de 10% overhead. Zo'n 450KB down is toch aardig. Nuria wil trouwens ook nog wel eens crashen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijger
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

Wij zijn ook overgegaan op Wanadoo Family maar zonder telefonie en Livebox, ik hoor naar mijn zin nog iets te veel matige geluiden over de Livebox en mijn Speedtouch 510 voldoet nog prima voor 4096/640.

Wij kregen een aanbieding voor 21,50 per maand ipv de huidige (totaalprijs) van 34,95, daar kan ik toch echt niet over klagen. De extra snelheid is uiteraard mooi meegenomen maar ik had het voor dezelfde snelheid ook gedaan, da's toch heel makkelijk 13,50 verdient.

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142292

Tijger schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 23:07:
Wij zijn ook overgegaan op Wanadoo Family maar zonder telefonie en Livebox, ik hoor naar mijn zin nog iets te veel matige geluiden over de Livebox en mijn Speedtouch 510 voldoet nog prima voor 4096/640.
Ik ben erg tevreden over de Livebox. En ach, je bent nu in ieder geval voorbereid voor aankomende upgrades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 142292 schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 13:07:
[...]

Ik ben erg tevreden over de Livebox. En ach, je bent nu in ieder geval voorbereid voor aankomende upgrades.
't Valt op dat er toch steeds meer goede geluiden lees over de livebox ;)

Als je toch ook nog een 510 ernaast hebt kan je altijd nog terug switchen mocht het nogsteeds nodig zijn ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 13:29
marty schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 15:33:
Nog een aanrader voor als je wil overstappen: ga niet op de aanbieding van KPN in om je daar contractueel vast te laten leggen :|

Ik werd gister telefonisch door KPN benaderd:

[...]

De volgende dag (vandaag dus) kreeg ik een aanbieding van wanadoo in m'n mailbox: dat ik kon overstappen van Wanadoo Light naar Wanadoo Family, wat via het eigen netwerk gaat en daardoor veel goedkoper en sneller is.

Afijn, ik heb me niet laten strikken door de KPN dus geen man overboord, maar wat een *****s dus :r
Die weten dat Wanadoo die aanbieding gaat sturen en gaan nog snel mensen voor een jaar vastleggen zodat ze de overstap niet zullen maken. Uiteraard is dat hun goed recht, maar een bedrijf dat er zulke strategiën op na houdt hoef ik dus niets meer mee te maken te hebben. Zit voorlopig nog aan m'n belbudget abonnement vast, maar zodra dat ook via wanadoo kan stap ik gelijk over.
Juist ik ben dus niet benanderd door KPN (kan nog gebeuren uiteraard), maar we kregen wel van Wanadoo een brief dat KPN met deze "actie" bezig is (klanten pik-actie)..

Afijn.. iedereen negeren en afzijken die gasten dus 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij status checker staat bij ons hetvolgende :

De omzetting van uw ADSL-verbinding is voltooid
Uw vorige ADSL-verbinding zal nu niet meer werken. U hebt van Wanadoo een installatiepakket ontvangen, of zult dit zeer binnenkort ontvangen. Volgt u de bijgaande instructies op om uw nieuwe Wanadoo ADSL-verbinding te installeren (indien u dit nog niet gedaan had). De facturatie van uw ADSL abonnement loopt, of zal binnen enkele dagen van start gaan.

Best knap, want we hebben nog steeds ADSL Lite :| en we hebben het 1 Juni aangevraag, dus dat zou wel heel snel wezen.
Ook hebben we nog geen installatie pakket ontvangen...hebben meer mensen dit gehad? voordat internet er zo in 1 keer uitploft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als dat zo is lijkt het heel sterk erop dat alles administratief gereed is en afgerond. Echter in de centrale de kabeltjes fysiek niet omgezet zijn. Je internet zal er waarschijnlijk wel uitklappen op het moment dat de oude DSL-netwerk partner ook de boel dichtzet ivm de overzetting die afgerond is (KPN-DSL dus).

Of er klopt iets niet in de berichtgeving, dat kan ook. Even de helpdesk bellen en je weet het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78115

Zit ook te kijken voor Wanadoo family, maar als ik het met de livebox neem zonder telefoon, kan deze later nog toegevoegt worden? Wie weet daar een antwoord op?

Dan zijn we bij de nieuwgroepen beland: word de download nog steeds geknepen hierin of valt het wel mee? Dat vind ik wel heel belangrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraske
Volgens de website van wanadoo kun je het naderhand bestellen en dan zou je binnen tien minuten moeten kunnen bellen, wel moet je even je livebox herstellenopnieuw aanzetten. Over de nieuwsgroepen; ik denk dat het nog hetzelfde is, maar aangezien het een relatief goedkoop abonnement is kun je beter een appart nieuwsgroepabonnement nemen

[ Voor 6% gewijzigd door Fraske op 10-07-2005 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76345

Fraske schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 15:20:
Dat is niet de actie... Ik heb Wanadoo ADSL Direct en mij kunnen ze pas 21-09-05 overzetten terwijl het al wel beschikbaar is. Waarschijnlijk gewoon de administratie.
Wat bedoel je met "Dat is niet de actie"? Het klopt dat je niet kan overstappen van ADSL Direct naar ADSL Family. Vanaf mid april kun je ADSL Family bestellen als je nog geen ADSL hebt. Vanaf mid juni kan je overstappen van iedere andere ADSL provider/internet provider als je al ADSL hebt naar ADSL Family (waarbij je technisch gezien maar een uurtje of zo down hoeft te zijn). Vanaf dat zelfde moment kan je ook overstappen van Wanadoo ADSL Go / Lite / Basic / Plus naar ADSL Family.

Wat nu dus niet kan is overstappen van ADSL Direct naar Family. Het is namelijk administratief wat lastiger om een eigen klant van de ene DSL provider over te zetten naar de andere (waarbij die andere dus het eigen netwerk van Wanadoo is), dan om een "externe" ADSL klant over te zetten naar het eigen netwerk. De reden is simpel: timing is veel lastiger en het heeft veel meer impact op administratieve systemen. Daarbij bestaat ADSL Direct nog niet zo lang (iets meer dan een jaar), dus een hoop mensen hebben nog steeds een jaarcontract waar ze aan vast zitten.
Anoniem: 78115 schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 11:31:
Zit ook te kijken voor Wanadoo family, maar als ik het met de livebox neem zonder telefoon, kan deze later nog toegevoegt worden? Wie weet daar een antwoord op?
Dat is geen probleem, ook midden in de oplevering van je ADSL verbinding kan je je nog bedenken. Voor het activeren van telefonie is niet zoveel nodig: het is technisch heel simpel, en er is geen monteursactie voor nodig of zo (wat wel moet bij een ADSL verbinding realiseren). Het is dus aanzetten en het werkt.
Fraske schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 12:01:
Volgens de website van wanadoo kun je het naderhand bestellen en dan zou je binnen tien minuten moeten kunnen bellen, wel moet je even je livebox herstellen.
Wat bedoel je met herstellen? Je hoeft niets aan je LiveBox te doen, het werkt gewoon direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148970

Mijn ervaringen:
Downloadsnelheid newsserver 46 KB/sec, varieert nauwelijks.
Telefonie: geluidskwaliteit goed, maar de dienst valt minstens 1 x per 2 dagen uit (soms meer dan 1x per dag). Dan zit je ongemerkt weer duur te bellen via KPN (weliswaar een andere kiestoon, maar dat heb je lang niet altijd door), en wat erger is: bij inkomende gesprekken gaat de telefoon wel over maar je kunt niet opnemen. Dus moet je vaak kijken of de dienst weer eens is uitgevallen en je modem uit en aan zetten. Dan mag het wel een nieuwe dienst zijn maar laten ze lekker wachten met grootschalig aanbieden tot het echt werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76345

Anoniem: 148970 schreef op zondag 10 juli 2005 @ 09:53:
Dan mag het wel een nieuwe dienst zijn maar laten ze lekker wachten met grootschalig aanbieden tot het echt werkt.
http://www.wanadoo.nl/adsl/info_adsl_family_telefonie.html :
Wij wijzen u erop dat Wanadoo Telefonie een nieuwe dienst is. Het kan dus voorkomen dat u te maken krijgt met kinderziektes. In het vroege najaar bieden wij Wanadoo Telefonie aan conform onze hoge kwaliteitseisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parpes
  • Laatst online: 10-03 18:38

parpes

I know things

Ik zit er ook aan te denken om over te stappen naar wanadoo (zit nu bij demon). Wat ik echter nog niet helemaal begrijp is, kun je wanadoo ADSL family ook zonder de livebox aanvragen? of is de livebox verplicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 12:01
Een beetje jammer wat ik hier lees. Ik heb sinds een aantal maanden Wanadoo ADSL Direct met een Livebox. Het werkt redelijk, de internetverbinding valt vaak weg, maar nadat ik de stroom van de Livebox afgehaald heb en er weer op gezet is ie weer terug. Telefoonverbinding is af en toe weg, maar niet supervaak.

Nu is er dus volgens deze pagina een abonnement wat even duur is als wat ik heb met een stuk hogere snelheid.
Volgens mij komt het erop neer dat ik in elk geval dit abonnement een jaar moet hebben en dan eventueel naar een sneller abonnement over kan gaan.
Klopt het dan dat ik dan dezelfde prijs betaal voor het abonnement? Kan ik niet eerder overstappen? Ik blijf toch bij dezelfde provider?

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty
parpes schreef op maandag 11 juli 2005 @ 10:32:
Ik zit er ook aan te denken om over te stappen naar wanadoo (zit nu bij demon). Wat ik echter nog niet helemaal begrijp is, kun je wanadoo ADSL family ook zonder de livebox aanvragen? of is de livebox verplicht?
Dat is niet verplicht
Jozz schreef op maandag 11 juli 2005 @ 11:43:
Een beetje jammer wat ik hier lees. Ik heb sinds een aantal maanden Wanadoo ADSL Direct met een Livebox. Het werkt redelijk, de internetverbinding valt vaak weg, maar nadat ik de stroom van de Livebox afgehaald heb en er weer op gezet is ie weer terug. Telefoonverbinding is af en toe weg, maar niet supervaak.

Nu is er dus volgens deze pagina een abonnement wat even duur is als wat ik heb met een stuk hogere snelheid.
Volgens mij komt het erop neer dat ik in elk geval dit abonnement een jaar moet hebben en dan eventueel naar een sneller abonnement over kan gaan.
Klopt het dan dat ik dan dezelfde prijs betaal voor het abonnement? Kan ik niet eerder overstappen? Ik blijf toch bij dezelfde provider?
Waarom stel je die vraag hier? Je zal uiteindelijk toch Wanadoo moeten gaan bellen, dus kun je dat beter gelijk doen en hen die vraag stellen. Ze kunnen daar ongetwijfeld beter antwoord op geven dan mensen hier op het forum ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136269

ik sta hier ook op het punt om wanadoo family + livebox aan te vragen.
Ik las dat de livebox twee uitgaande netwerkverbindingen heeft. Eén voor de pc en één voor de tv.
Kan iemand me vertellen of je ook op beide een pc aan kunt sluiten om zo internet te delen en een netwerk op te zetten.

thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 12:01
Anoniem: 136269 schreef op maandag 11 juli 2005 @ 16:05:
ik sta hier ook op het punt om wanadoo family + livebox aan te vragen.
Ik las dat de livebox twee uitgaande netwerkverbindingen heeft. Eén voor de pc en één voor de tv.
Kan iemand me vertellen of je ook op beide een pc aan kunt sluiten om zo internet te delen en een netwerk op te zetten.

thanx
Bij de livebox bij ADSL Direct werkt het wel gewoon. Ik neem aan dat het bij ADSL Family ook gewoon werkt.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148970

Anoniem: 148970 schreef op zondag 10 juli 2005 @ 09:53:
Dan mag het wel een nieuwe dienst zijn maar laten ze lekker wachten met grootschalig aanbieden tot het echt werkt.
http://www.wanadoo.nl/adsl/info_adsl_family_telefonie.html :
Wij wijzen u erop dat Wanadoo Telefonie een nieuwe dienst is. Het kan dus voorkomen dat u te maken krijgt met kinderziektes. In het vroege najaar bieden wij Wanadoo Telefonie aan conform onze hoge kwaliteitseisen.
Ik kan me vergissen, maar deze tekst is volgens mij pas later toegevoegd, toen ik allang besteld had. Hoe dan ook, ik vind dagelijkse storingen geen kinderziektes, dus ik raad iedereen aan nog even te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:51

vr6-only

Blub Blub

sinds 31-06 zit ik op het wanadoo netwerk en daarvoor 2 jaar adsl lite ook via wanadoo.

verbinding is goed tot prima te noemen alleen pingtijden van 23ms (speedtest)
en tracert www.wanadoo.nl ook het zelfde resultaat. Livebox aansluiten is een makkie en is ook zo gebeurd, maar wel de juiste procedure aanhouden.

snelheden bij mij: 418 KB/s en 65 KB/s up en ik zit op een afstand van 2.77 km (laten nameten)

in het begin deed de nummerweergave het niet maar dat is sinds een aantal dagen opgelost d.m.v een software update.

telefonieren gaat ook prima, alleen duurt het lang voordat ie verbinding maakt als je nummer in hebt getypt.

kortom het is een goede aanbieding zonder addertjes onder de gras (niet tegen gekomen tot nu toe)
alleen nu nog ff dat telefonie probleem oplossen zodat ie sneller verbinding maakt en dan is het helemaal top :9

[ Voor 7% gewijzigd door vr6-only op 11-07-2005 21:23 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-04 18:33
Ik wil er ff op wijzen dat KPN ook alle Versatel/KPN klanten opbelt om nog een jaar bij KPN te blijven.
Zelf ben ik ook akkoord gegaan, omdat de ervaringen op het Versatel forum niet zo denderend zijn over 20mb adsl.

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

20 mbit die niet gehaald worden zijn een feit...ook onlangs op tweakers werd daar iets over vermeld.

meesten halen 10 a 15 mbit ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
vr6-only schreef op maandag 11 juli 2005 @ 23:50:
20 mbit die niet gehaald worden zijn een feit...ook onlangs op tweakers werd daar iets over vermeld.

meesten halen 10 a 15 mbit ...
Zelfde als iedereen nu met een 'normale' ADSL aansluiting ipv de gelimiteerde abonnementen allemaal wide-open (dus 8064/1024) zouden nemen haalt niet iedereen het. Niet echt vreemd valt alleen minder op omdat weinigen een wide-open lijn hebben nu.

En ook gezien alles >12Mbps (dus de + van ADSL2+) meer gevoelig is voor lijnlengte dan 'gewoon' ADSL zal je het meer zien dat mensen het maximale niet halen natuurlijk. Maar met die prijzen lijkt mij alles tussen 10 en 20Mbps prima toch? Als er niet meer in zit in die lijn dan 10Mbps is het nog heel mooi voor dat geld.

Hoog en laag springen helpt toch niet om er een Mbps meer uit te krijgen vaak.

[ Voor 31% gewijzigd door bjck op 11-07-2005 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

ja natuurlijk...als ik adsl2+ zou nemen en ik haal 10 mbit dan zou ik heel blij zijn aangezien je voor een 8 mbit lijn waar je dan 6 mbit uithaalt al 80 euro moet dokken bij kpn.

ik woon in het oosten en vind het echt jammer dat multikabel niet niet beschikbaar is want als ik dan een 10 mbit lijn afneem dan haal ik dat ook. dat kan ik van @home niet zeggen :X

upload mag van mij wel omhoog naar 1 mbit ipv 640 kbit :'( bij Wanadoo en meer dan 1mbit heb ik op dit moment ook niet nodig

[ Voor 18% gewijzigd door vr6-only op 12-07-2005 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Weet ik allemaal.
Maar ik doel op de stabiliteit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

ik heb hier een stabiele lijn, soms moet ik gebruik maken van een proxy omdat ik 1 site niet kan bereiken en dan zakt snelheid ietjes naar beneden maar voor de rest is het altijd max wat ik kan halen.

Afbeeldingslocatie: http://img320.imageshack.us/img320/745/naamloos8te.th.jpg

zulke snelheden haal ik dus altijd.
met speedtest gaat bij de downsnelheid constant 418 a 421 KB/s en dan zakt ie ineens naar 378 KB/s net voor de test voltooid is maar als ik bij xs4all dat 10 MB bestand download dan haal ik gewoon 418 KB/s

[ Voor 52% gewijzigd door vr6-only op 12-07-2005 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78115

Kan je ook de dure 0906 en 06- nummers blokkeren bij wanadoo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

ja dat kan zeker: blokkeren en deblokkeren.

Mobiele nummers
Buitenlandse nummers
0906-nummers
0906- en 0909-nummers
0906-, 0909- en 0900-nummers

source: www.wanadoo.nl/helpdesk (zoek naar nummer blokkeren)

[ Voor 18% gewijzigd door vr6-only op 12-07-2005 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Even voor goede orde: hoe interessant is het 4mbit abonnement voor huidige Wanadoo-abonnee's?

Situatie: ik heb momenteel Wanadoo ADSL Lite, icm een KPN BelBudget abonnement (noodzakelijk). Kosten p/m:

- KPN BelBugdet: € 9,67
- ADSL Wanadoo: € 34,95 (waarvan 19,95 aan KPN, 15 aan Wanadoo).

p/m: € 44,62

Mocht ik besluiten ADSL Family te nemen kom ik tot de volgende berekening:

- KPN BelBugdet: € 9,67
- ADSL Wanadoo: € 22,95 (zonder LiveBox)

p/m: € 32,62

Resumerend kom ik tot de conclusie dat Family voordeliger is, mét een hogere snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:45

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

LoneGunman schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 10:08:
Mocht ik besluiten ADSL Family te nemen kom ik tot de volgende berekening:

- ADSL Wanadoo: € 22,95 (zonder LiveBox)

Resumerend kom ik tot de conclusie dat Family voordeliger is, mét een hogere snelheid.
Trouwens wel nep dat voor bestaande klanten dat aktietarief van € 21,50 /mnd het eerste jaar niet geldt, maar deze gelijk al € 22,95 /mnd moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
DyStiC schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 11:34:
[...]

Trouwens wel nep dat voor bestaande klanten dat aktietarief van € 21,50 /mnd het eerste jaar niet geldt, maar deze gelijk al € 22,95 /mnd moeten betalen.
Klopt, maar je huidige abonnement gaat er wel op achteruit, qua kosten dan. De huidige Lite abonnementen gaan van 34 naar 23 euro, ook binnen het jaarcontract. En een verdubbeling van de snelheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

kun je misschien aangeven hoe je aan zo'n info komt ? want op wanadoo.nl staat niets daarover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

vr6-only schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 12:26:
kun je misschien aangeven hoe je aan zo'n info komt ? want op wanadoo.nl staat niets daarover
Aan welke info? Kosten info komt gewoon van de wanadoo site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Tis idd wel een heel aantrekelijk abbo.
Waarom leveren ze nou geen 8mbit verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
vr6-only schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 12:26:
Alle info komt van de Wanadoo site. Er staat bij de aanbieding van Wanadoo Family 'aanbod voor huidige abonnee's'. Daarnaast heb ik gebeld met de Wanadoo ADSL helpdesk die dit bevestigde ( :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149135

Ik heb nu een wanadoo lite abbonement maar kan nog niet overschakellen naar een family. Ik heb mijn lite abbonement al langer dan een jaar, en de family aanbieding lijkt me een stuk voordeliger. Kan iemand me hier wat meer informatie over geven?

Ik zag trouwens ook nog een abbonement van Speedlinq: All-in 5120. Het kost maar 25 euro per maand, maar ik weet niet of ik dit helemaal moet vertrouwen met snelheid enzo. Weet iemand hier anders ook nog wat van? Ik moet namelijk de beslissing maken tussen Wanadoo en Speedlinq.
Hieronder is de link van Speedlinq:

http://www.breedbandshop.nl/compare/compare.asp?sid=1182

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
Anoniem: 149135 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 14:33:
Ik heb nu een wanadoo lite abbonement maar kan nog niet overschakellen naar een family. Ik heb mijn lite abbonement al langer dan een jaar, en de family aanbieding lijkt me een stuk voordeliger. Kan iemand me hier wat meer informatie over geven?
Al op wanadoo.nl gekeken? Hier staat alles naar mijn inziens heel duidelijk op. Dat Wanadoo Family nog niet leverbaar is op jouw adres kan allerlei oorzaken hebben..... netwerk nog niet aangepast/aangelegd, isdn-aansluiting, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net een brief incl cd gekregen, om mijn speedtouch 510 aan te passen 8) .
Dinsdag 19 juli wordt de lijn omgezet, dus (waarschijnlijk) heb ik na 2,5 week (1 Juli aangevraagt) Wanadoo Family (was eerst wanadoo lite), dus het is allemaal snel en prima geregeld :), alleen zoals eerder gezegt klopt er niet echt veel van de ADSL STATUS CHECKER, maarja dat moet ik toch door de vingers kunnen zien. :z

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 120217 op 12-07-2005 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb adsl van xs4all opgezegd en wanadoo family adsl aangevraagd, op 14 juli moet xs4all opgeheven worden en kan ik wanadoo adsl gebruiken.
Vaandaag weet ik dat kpn mijn beeindiging stop heeft gezet en loopt die adsl van xs4all nog steeds dus, xs4all weet de rede niet, aan kpn vragen dan,.... maar damn,die gasten informeer echt niks over terwijl ik al hun bevestigingbrief heb ontvangen dat die verbinding zal worden opgeheven op 14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAb
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-03 18:09

zAb

Net

vr6-only schreef op maandag 11 juli 2005 @ 21:21:
telefonieren gaat ook prima, alleen duurt het lang voordat ie verbinding maakt als je nummer in hebt getypt.
Probeer eens een hekje achter het nr dat je intikt te zetten.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

zAb schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 19:42:
[...]

Probeer eens een hekje achter het nr dat je intikt te zetten.
ja dat wist ik al maar zo veel sneller gaat het dan ook niet maar ze zijn bezig met een oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Anoniem: 149135 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 14:33:

Ik zag trouwens ook nog een abbonement van Speedlinq: All-in 5120. Het kost maar 25 euro per maand, maar ik weet niet of ik dit helemaal moet vertrouwen met snelheid enzo. Weet iemand hier anders ook nog wat van? Ik moet namelijk de beslissing maken tussen Wanadoo en Speedlinq.
Hieronder is de link van Speedlinq:

http://www.breedbandshop.nl/compare/compare.asp?sid=1182
ik had eerst ook een lite abbo bij wanadoo en wou overschakelen naar Demon 2 mbit...en toen kwam ik erachter dat wanadoo een mooie aanbieding had. maar ik had mijn abbo al opgezegd dus ik heb in totaal 6 weken zonder internet gezeten. maar wanadoo leverde na 16 dagen mijn verbinding op en dat is toch wel snel te noemen.

speedlinq hanteerd datalimieten en die kun je vinden in hun algemene voorwaarden.

een zogenaamde carry in ofzo :? er staat wel fair use maar dat is het zeker niet :r

maar mijn ouders hebben een all in 3 mbit lijn via Speedlinq (Babyxl netwerk) en verbinding is wel degelijk stabiel te noemen en snel maar voor heavy users raad ik persoonlijk speedlinq af.

mocht je afvragen hoe ik dit allemaal weet. Ik heb maanden lang zitten zoeken naar goede providers omdat ik naar een abbo zocht wat minder koste dan mijn adsl lite abbo en misschien ook nog sneller was. zo ben ik ook bij Demon gekomen in de eerste instantie :D

[ Voor 16% gewijzigd door vr6-only op 12-07-2005 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Anoniem: 117236 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 18:46:
Ik heb adsl van xs4all opgezegd en wanadoo family adsl aangevraagd, op 14 juli moet xs4all opgeheven worden en kan ik wanadoo adsl gebruiken.
Vaandaag weet ik dat kpn mijn beeindiging stop heeft gezet en loopt die adsl van xs4all nog steeds dus, xs4all weet de rede niet, aan kpn vragen dan,.... maar damn,die gasten informeer echt niks over terwijl ik al hun bevestigingbrief heb ontvangen dat die verbinding zal worden opgeheven op 14.
als je verbinding nog werkt dan weet ik de reden ook niet maar bij mij kapte KPN op 20-04 de lijn af (dus geen internet) en wanadoo abbo liep gewoon door tot 30-04 en op 13-05 werd de lijn fysiek afgesloten en toen kon ik Wanadoo adsl family aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oh, so je vraag dus pas aan na dat alle dingen (kpn en ook oude wanadoo) opgeheven is? ... Ik niet, eerst opgezegd ja, dus 10-06 bericht geven voor beeindiging op 14-07 en nieuwe verbinding aanvragen eind juni (rond 28-06), maarja dat moet volgens mij geen probleem geven.
Nu misschien toch wel...., morgen naar kpn kantoor om te vragen. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als je bij Wanadoo een overstap hebt aangevraagd kan KPN de lijn ook niet opheffen (als Wanadoo de overstap al had aangevraagd). Wel kunnen ze door jou opzeging de toegang tot het netwerk blokkeren, je lijn blijft aan de apparatuur hangen tot de datum dat Wanadoo KPN heeft verzocht de koperlijn om te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
Anoniem: 120217 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 14:46:
Net een brief incl cd gekregen, om mijn speedtouch 510 aan te passen 8) .
Dinsdag 19 juli wordt de lijn omgezet, dus (waarschijnlijk) heb ik na 2,5 week (1 Juli aangevraagt) Wanadoo Family (was eerst wanadoo lite), dus het is allemaal snel en prima geregeld :), alleen zoals eerder gezegt klopt er niet echt veel van de ADSL STATUS CHECKER, maarja dat moet ik toch door de vingers kunnen zien. :z
Had jij al een jaar je Lite-abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
M'n lijn is opgeleverd, en na de "user42.ini" geupload te hebben naar m'n modem (die een fout gaf omdat ze ergens een "" vergeten waren) deed m'n lijn het..

Maar nu heb ik problemen dat ik sommige sites niet kan bereiken, een voorbeeld zijn alle sites die draaien op "nl01.pcextreme.nl" (http://nl01.pcextreme.nl)

Pingen gaat prima, FTP werkt ook maar zodra ik een site van die server bezoek dan gaat het mis, en krijg ik een Netwerk-Timeout...

Ben ik de enige die hier last van heeft?

[ Voor 8% gewijzigd door Sypher op 13-07-2005 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:45

JvS

Ik heb hem zelf ook

LoneGunman schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 00:08:
[...]

dat moet haast wel, anders kan je het namelijk niet zomaar opzeggen

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty
LoneGunman schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 00:08:
[...]

Ik heb ook m'n Lite abo in een Family abo omgezet en bij mij werkt die status-checker ook niet goed. en ja, ik had m'n Lite-abo al een jaar ;)
Kreeg via de telefoon (toen ik ergens anders over belde) te horen dat de 25e omgezet wordt, maar die status-checker geeft dat nog steeds niet weer.
nouja...boeie :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
JvS schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 09:19:
[...]

dat moet haast wel, anders kan je het namelijk niet zomaar opzeggen
Dat zou je zeggen ja, alleen het mannetje van de helpdesk vertelde mij gisteren dat ik wel gewoon kon overstappen :? De site geeft vervolgens aan de het niet kan binnen het jaarcontract. Op zich vreemd, want ik kan wél overstappen op basic of plus.

De kosten van Lite zijn nu:

€19,95 aan KPN
€15,00 aan Wanadoo

Met Family zou het €22,95 per maand aan Wanadoo worden, een voordeel voor hun (en voor mij). Nou ja, vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Overstappen op Basic of Plus is een upgrade, je blijft aan KPN-DSL hangen als DSL-netwerk. Overstappen op Family wordt je lijn overgezet naar 't nieuwe Wanadoo-DSL netwerk. Dat kan al na een week in princiepe, technisch gezien dan.

Alleen financieel niet handig omdat je KPN-DSL een jaar minimaal hebt, dus daarom pas na een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
bjck schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 10:41:
Overstappen op Basic of Plus is een upgrade, je blijft aan KPN-DSL hangen als DSL-netwerk. Overstappen op Family wordt je lijn overgezet naar 't nieuwe Wanadoo-DSL netwerk. Dat kan al na een week in princiepe, technisch gezien dan.

Alleen financieel niet handig omdat je KPN-DSL een jaar minimaal hebt, dus daarom pas na een jaar.
Klopt, je zit een jaar vast aan KPN, voor Wanadoo is het namelijk voordeliger dat je op Family overstapt. Nou ja, nog maar even geduld dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

netvisions schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 09:08:
M'n lijn is opgeleverd, en na de "user42.ini" geupload te hebben naar m'n modem (die een fout gaf omdat ze ergens een "" vergeten waren) deed m'n lijn het..

Maar nu heb ik problemen dat ik sommige sites niet kan bereiken, een voorbeeld zijn alle sites die draaien op "nl01.pcextreme.nl" (http://nl01.pcextreme.nl)

Pingen gaat prima, FTP werkt ook maar zodra ik een site van die server bezoek dan gaat het mis, en krijg ik een Netwerk-Timeout...

Ben ik de enige die hier last van heeft?
gebruik proxy is van Wanadoo:

www-proxy.wanadoo.nl
poort: 8080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijger
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

Hier ook een foutje van de ADSL status tracker van Wanadoo.

Hij staat sinds gisteren op 'opgeleverd' maar in werkelijkheid wordt de lijn pas op 21-7 omgezet, kortom, niet afgaan op de status tracker.

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
vr6-only schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 13:56:
[...]

gebruik proxy is van Wanadoo:

www-proxy.wanadoo.nl
poort: 8080
Die werkt, prima.. Maar ik wil niet constant met een proxy werken...
Zou het niet zo zijn dat die 85.x.x.x range op private staat ofzo, wat vroeger (eind 2002?) ook zo was. Men kon toen niet op de Rabobank-site komen, of bij de ABN-Amro....

Volgens mij heb ik nog steeds dezelfde nameserver, weet 't alleen niet zeker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Tijger schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 15:44:
Hier ook een foutje van de ADSL status tracker van Wanadoo.

Hij staat sinds gisteren op 'opgeleverd' maar in werkelijkheid wordt de lijn pas op 21-7 omgezet, kortom, niet afgaan op de status tracker.
bij mij stond er dat ie op 31-05 opgeleverd zou worden en dat klopte ook want ik kreeg toen ook de Livebox en alles deed het maar bij hun was die nog niet officieel opgeleverd. dat gebeurde pas op 7-6
internet deed het maar ik kon geen mail binnen halen van wanadoo want bij hun was dat nog niet het geval. 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door vr6-only op 13-07-2005 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjck schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 23:19:
Als je bij Wanadoo een overstap hebt aangevraagd kan KPN de lijn ook niet opheffen (als Wanadoo de overstap al had aangevraagd). Wel kunnen ze door jou opzeging de toegang tot het netwerk blokkeren, je lijn blijft aan de apparatuur hangen tot de datum dat Wanadoo KPN heeft verzocht de koperlijn om te steken.
oh, juist ja, volgens mij heeft wanadoo de overstap aangevraagd.... Maar nu weet ik niet meer zo goed wat ik moet doen.
Moet ik nou nu alleen een adsl beeindiging aan mijn huidige provider vragen (en tegen ze zeggen dat het gaat om overstappen naar een andere provider)? En kpn adsl-netwerk-abonnement, regel wanadoo dat dan, dus het stop zetten van ''adsl-netwerk-abonnement van kpn''?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty
Anoniem: 117236 schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 17:58:
[...]

oh, juist ja, volgens mij heeft wanadoo de overstap aangevraagd.... Maar nu weet ik niet meer zo goed wat ik moet doen.
Moet ik nou nu alleen een adsl beeindiging aan mijn huidige provider vragen (en tegen ze zeggen dat het gaat om overstappen naar een andere provider)? En kpn adsl-netwerk-abonnement, regel wanadoo dat dan, dus het stop zetten van ''adsl-netwerk-abonnement van kpn''?
Je gaat toch niet zomaar af op het antwoord dat iemand hier in het draadje geeft terwijl je de service van iemand anders te maken hebt? Het lijkt me toch dat ofwel wanadoo of je huidige provider hier een veeeel beter antwoord op kan geven dan mensen die hier op het forum posten.

[ Voor 6% gewijzigd door marty op 13-07-2005 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja, maar ik denk ook dat hier mensen zijn die naar wanadoo family overstap, dus weten ze ook zo veel er over.....

misschien moet ik dan toch meer lezen:
wanadoo: Let op: indien u een verzoek tot overstappen doet bij Wanadoo, dan hoeft u niet zelf uw huidige ADSL-abonnement op te zeggen. Dit wordt namelijk automatisch door Wanadoo gedaan, bij het uitvoeren van de overstap. Zo bent u ervan verzekerd dat u uw huidige ADSL-verbinding kunt blijven gebruiken tot het moment dat uw ADSL Family-verbinding wordt opgeleverd.

dus hoop ik dat het zo is, want ik vind beetje raar over het opzeggen, normaal is het opzeggen 1 maand van tevoren bij je provider, en als wanadoo dat zelf voor je regelt tijdens het overstappen, dan gaat die opzegging gelijk. (misschien zit dat in overstapkosten)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 117236 op 13-07-2005 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Anoniem: 117236 schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 18:47:
dus hoop ik dat het zo is, want ik vind beetje raar over het opzeggen, normaal is het opzeggen 1 maand van tevoren bij je provider, en als wanadoo dat zelf voor je regelt tijdens het overstappen, dan gaat die opzegging gelijk. (misschien zit dat in overstapkosten)
Volgens mij begrijp je het verkeerd, ze bedoelen dat op de datum dat je huidige abbo stopt je Wanadoo Family abbo in gaat, maar nog steeds zit je vast aan je minimale huidige contractduur (van meestal 1 jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 117236 schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 18:47:
ja, maar ik denk ook dat hier mensen zijn die naar wanadoo family overstap, dus weten ze ook zo veel er over.....

misschien moet ik dan toch meer lezen:
wanadoo: Let op: indien u een verzoek tot overstappen doet bij Wanadoo, dan hoeft u niet zelf uw huidige ADSL-abonnement op te zeggen. Dit wordt namelijk automatisch door Wanadoo gedaan, bij het uitvoeren van de overstap. Zo bent u ervan verzekerd dat u uw huidige ADSL-verbinding kunt blijven gebruiken tot het moment dat uw ADSL Family-verbinding wordt opgeleverd.

Wanadoo geeft (lijkt mij) alleen aan de latende (dus je huidige) telco (DSL-netwerk) door dat de lijn wordt overgenomen. Die moet het dan weer aan je ISP melden. Of ze daarmee ook je abonnement beindigen is maar de vraag natuurlijk.

Jij hebt een overeenkomst met je ISP, de melding dat de lijn zal worden overgenomen (of is overgenomen) hoeft niet als opzegging te gelden bij iedereen. En wat als dat bericht niet aankomt?

Dan ook nog over de opzegtermijn, dat is héél tricky. Opzeggen voordat de overstap bevestigd is kan een vlekkeloze overstap onmogelijk maken. Je lijn zal dan immers opgeheven gaan worden op de opzegdatum. Opzeggen na oplevering kan je nog de maand opzegtermijn kosten of erger nog, als je net te laat bent soms een heel jaar bij vele ISP's!

Meest veilige stap is: Ruim voor einde van je jaarcontract overname aanvragen met een wensdatum in de toekomst (zeg 2 maanden verderop). Als die bevestigd is opzeggen bij je huidige ISP per einde contract met als extra melding dat de lijn voor die datum overgenomen zal worden. Houdt een weekje speling voor het geval dat iemand te laat aansluit (of het niet direct goed gaat) of het te vroeg dicht zetten van je huidige ISP van je diensten.

Vuistregels zijn:
Een opgezegde verbinding, gereserveerd voor ophef, is niet te migreren meer
&
Een verbinding gereserveerd voor migratie (overzetten van netwerk) kan niet worden opgezegd door de ISP

Als een overstap bevestigd is (dus okee) dan is er altijd een datum bekend van de omzetting van je telefoonlijn.

De latende ISP kan een lijn niet opzeggen als er een migratie gepland staat, wel kunnen ze je de toegang tot het netwerk/diensten blokkeren zodat je verbinding onbruikbaar is als je datums te vroeg/telaat hebt gezet.

* bjck zal eens tijd zoeken om een FAQ te schrijven voor het telco-telco overstappen van DSL-netwerk.

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 13-07-2005 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-03 16:01
Ik zit ook al poosje tegen het Wanadoo ADSL Family abbo aan te kijken,
heb nu adsl basic van xs4all.
En een BelBasis abonnement ISDN van kpn.
dat isdn hebben we hier een tijdje nodig gehad thuis maar nu niet meer nodig, zobizo word de telefoon thuis niet meer gebruik. ik vraag me dus af of ik na het krijgen van een werkende wanadoo verbinding ik kpn kan op zeggen, bij abbo;s bij demon en tweakdsl zou het wel kunnen, je zou officeel een verhoging krijgen van 9 euro per maand, maar die schijn je nooit krijgen.

wanadoo zegt er dit over:
"h. De tarieven die Wanadoo voor haar ADSL producten hanteert zijn gebaseerd op de situatie dat de abonnee een telefonie abonnement heeft bij KPN. Indien een Wanadoo ADSL abonnee besluit zijn of haar telefonie abonnement bij KPN op te zeggen, zal KPN hogere maandelijkse kosten in rekening brengen aan Wanadoo. Wanadoo behoudt zich het recht voor deze extra kosten (gedeeltelijk) door te berekenen aan de abonnee. "

iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je kan Wanadoo niet aanvragen op een ISDN lijn toch?

Dan zal je eerste XS4all moeten opzeggen, als die je DSL signaal van de lijn hebben gehaald KPN verzoeken zo snel mogelijk jou ISDN om te zetten naar PSTN en dan bij Wandoo DSL aanvragen.

En je kan je lijn niet laten omzetten (remigreren) bij KPN als er DSL op zit. En met een overstap is je lijn niet DSL-vrij.

[ Voor 21% gewijzigd door bjck op 14-07-2005 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty
GoVegan schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 10:02:
wanadoo zegt er dit over:
"h. De tarieven die Wanadoo voor haar ADSL producten hanteert zijn gebaseerd op de situatie dat de abonnee een telefonie abonnement heeft bij KPN. Indien een Wanadoo ADSL abonnee besluit zijn of haar telefonie abonnement bij KPN op te zeggen, zal KPN hogere maandelijkse kosten in rekening brengen aan Wanadoo. Wanadoo behoudt zich het recht voor deze extra kosten (gedeeltelijk) door te berekenen aan de abonnee. "

iemand hier ervaring mee?
Typisch, mij werd heel uitdrukkelijk verteld dat ik op z'n minst een belbudget abonnement van KPN moest hebben.
Daarbij werd wel verteld dat wanadoo er aan werkt om ook dit in eigen beheer te nemen, maar dat dat pas over een jaar ofzo zou gaan werken. En dan zou ik kunnen overstappen van m'n belbudget abonnement van KPN naar iets vergelijkbaars van Wanadoo (maar er zal wel voor betaald moeten worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149306

Vraagje:

ik heb ook de stap genomen om over te stappen van Wanadoo Lite naar Family. Heb niet de Livebox genomen, maar de verkoper van Wanadoo deed wel moeilijk dat ik mijn eigen ADSL Router/Modem van E-tech niet zou kunnen gebruiken omdat het Alcatel Speedtouch modem beter geschikt is. Wat moet ik hier nou weer mee? Hij kom me niet vertellen waarom dat zo was. Dat was een "heel technisch verhaal" en nadat ik zei: kom maar op dan met dat technische verhaal, wist hij het niet.

Iemand ervaringen met hun eigen Router/Modem en de instellingen daarvan om Family aan de praat te krijgen? Evt. dat oude Speedtouch ding aansluiten op mijn Router/Modem en dan de modem functie van mijn E-tech uitzetten? Een router is in ieder geval wel nodig, aangezien we met meerder mensen op het netwerk willen

Of moet ik toch maar aan de Livebox?

Angelique

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny Goodbye
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:51
Anoniem: 149306 schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 13:14:
Vraagje:

Iemand ervaringen met hun eigen Router/Modem en de instellingen daarvan om Family aan de praat te krijgen? Evt. dat oude Speedtouch ding aansluiten op mijn Router/Modem en dan de modem functie van mijn E-tech uitzetten? Een router is in ieder geval wel nodig, aangezien we met meerder mensen op het netwerk willen

Of moet ik toch maar aan de Livebox?

Angelique
Ik krijg vandaag mijn family opgeleverd. Ik gebuik ook een E-tech router. Als ik vanavond thuis kom merk ik het wel als het werkt of niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Johnny Goodbye op 14-07-2005 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
Johnny Goodbye schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 14:28:
[...]

Ik krijg vandaag mijn family opgeleverd. Ik gebuik ook een E-tech router. Als ik vanavond thuis kom merk ik het wel als het werkt of niet.
Je krijgt (als het goed is) de instellingen voor de speedtouch van Wanadoo, gewoon even kijken wat deze instellingen zijn en overnemen in je modem/router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Over de kosten...... wanadoo family, netwerk is dus van wanadoo, dus alleen betalen aan wanadoo, zo denk ik.

Ik bel dus vaandag kpn (ik heb nu dus wanadoo family en het werkt nu) om te vragen of mij adsl abonnement bij kpn al stop, die vrouw aan de lijn zegt steeds dat het adsl van wanadoo is die verbonden is door kpn en ik dus nog steeds deels moet betalen aan kpn.
Ik denk dat het niet zo is en staat de hele tijd te uitleggen dat het netwerk van wanadoo zelf is.
..... en het wordt nog een lange verhaal zonder resultaat. Ik bel wel volgende week terug nadat alle papieren werk bij die mensen in de orde is.

Maar nu wil ik vragen, heb ik het dus juist begrepen? Wanadoo family, dus alleen aan wanadoo betalen toch? (ik betaal wel mij telefoon abonnement en kosten wel normaal bij kpn), maar netwerk kosten kpn (die dus bij xs4all is geld toen ik internet van xs4all heb), is er niet meer toch, ik gebruik toch geen kpn-netwerk.

Overstappen zo is heel erg snel, maar ja, al die abonnement opzeggen en zo is zo raar ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAb
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-03 18:09

zAb

Net

Wanadoo heeft een eigen netwerk dus geen KPN deel meer (op dit moment nog wel met bel budget of anders). Maar let op, KPN probeert met alle macht de overstappers te gallen..

[ Voor 20% gewijzigd door zAb op 14-07-2005 20:24 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke, Ja, ik ben ook van belbasis naar belbuget aangevraagd,

dan maar hopen dat wanadoo voor haar klanten die opzeggingen zorgen, anders moet ik maar afwachten en kijken wat er gebeurd en zelf regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Anoniem: 117236 schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 19:31:
Over de kosten...... wanadoo family, netwerk is dus van wanadoo, dus alleen betalen aan wanadoo, zo denk ik.

Ik bel dus vaandag kpn (ik heb nu dus wanadoo family en het werkt nu) om te vragen of mij adsl abonnement bij kpn al stop, die vrouw aan de lijn zegt steeds dat het adsl van wanadoo is die verbonden is door kpn en ik dus nog steeds deels moet betalen aan kpn.
Ik denk dat het niet zo is en staat de hele tijd te uitleggen dat het netwerk van wanadoo zelf is.
..... en het wordt nog een lange verhaal zonder resultaat. Ik bel wel volgende week terug nadat alle papieren werk bij die mensen in de orde is.

Maar nu wil ik vragen, heb ik het dus juist begrepen? Wanadoo family, dus alleen aan wanadoo betalen toch? (ik betaal wel mij telefoon abonnement en kosten wel normaal bij kpn), maar netwerk kosten kpn (die dus bij xs4all is geld toen ik internet van xs4all heb), is er niet meer toch, ik gebruik toch geen kpn-netwerk.

Overstappen zo is heel erg snel, maar ja, al die abonnement opzeggen en zo is zo raar ....
Wandoo ADSL Family loopt over Wanadoo's EIGEN netwerk. Dus het is bullshit wat zij tegen je gezegd heeft. Ik kreeg eergisteren me eerste factuur binnen van Wanadoo en KPN komt volgende week volgens mij maar daar verwacht ik uiteraard niets en dit alles over facturen etc kun je allemaal terug vinden op www.wanadoo.nl _/-\o_

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.