[Wanadoo] ADSL Family+Telefonie ervaringen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.006 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 23:17

vr6-only

Blub Blub

Johnny Goodbye schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 14:28:
[...]

Ik krijg vandaag mijn family opgeleverd. Ik gebuik ook een E-tech router. Als ik vanavond thuis kom merk ik het wel als het werkt of niet.
het wil wel lukken maar als ze straks overstappen op ADSL2+ dan zit jij daar lekker met je E-tech
daarom willen ze het niet hebben dat je geen livebox neemt. Waarom niet eigenlijk

ok soms een aantal kinderziektes maar dat valt allemaal reuze mee hoor.

Wil je een netwerk dan hang je gewoon je e-tech router eraan die je dan in switch mode zet en klaar ben je.

In het begin had ik ook zo mijn twijvels en ik had ADSL Family op mijn e-tech router al draaiend gekregen maar ben daarna weer overgestapt naar de Livebox.

maar ja, dat is mijn mening.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vr6-only schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 21:20:
[...]

het wil wel lukken maar als ze straks overstappen op ADSL2+ dan zit jij daar lekker met je E-tech
daarom willen ze het niet hebben dat je geen livebox neemt. Waarom niet eigenlijk

ok soms een aantal kinderziektes maar dat valt allemaal reuze mee hoor.

Wil je een netwerk dan hang je gewoon je e-tech router eraan die je dan in switch mode zet en klaar ben je.

In het begin had ik ook zo mijn twijvels en ik had ADSL Family op mijn e-tech router al draaiend gekregen maar ben daarna weer overgestapt naar de Livebox.

maar ja, dat is mijn mening.
Kon je gratis overstappen naar de livebox? Het gaat bij mij via de Speedtouch 510, maar als wanadoo in de toekomst ook ADSL2+ gaat aanbieden is het natuurlijk wel handig als je dan gratis (iig niet overdreven duur) de livebox toegezonden krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:( HELAAS BEETGENOMEN DOOR KPN :(

Er gaan reeds wilde geruchten rond dat KPN uit alle macht abonnees probeert te behouden. Veel mensen willen natuurlijk overstappen op het goedkopere én snellere Wanadoo ADSL Family.
Maar wat wij hier meemaken gaat echt TE ver! Ik zal het beknopt uitleggen.

Donderdag 7-7 Mijn vader wordt gebeld door de telesales van KPN. Zij vertellen hem dat ze hem een aanbod willen doen. Wij hebben nu ADSL Lite via Wanadoo, maar KPN biedt ons aan kostenloos over te stappen op KPN ADSL Lite en dan krijgen we nog een maand gratis ook! (=€19,95)
Maar op de site van KPN zien we dat ADSL Lite €29,95 kost voor 1600/600 kbit. Die 19 euro is dus geeneens een maand en in vergelijking met Wanadoo Family 4000/600 kbit voor €23,95(bestaand abonnee) is het al helemaal schandalig duur. De medewerker van telesales KPN biedt mijn vader aan om een conceptcontract thuis te sturen. En als we de aanbieding willen kunnen we hem ondertekend terug sturen. We zitten nu nog NERGENS aan vast volgens KPN!
Als ik 's avonds thuis kom en het verhaal hoor krijg ik bijna een hartverzakking. Ons eerste jaar is voorbij bij Wanadoo Lite en we kunnen vrij overstappen. Ikzelf had natuurlijk ADSL Family op het oog.
Maar gelukkig zouden we nog nergens aan vast zitten.

Dinsdag 12-7 Het zit me toch allemaal niet lekker en ik besluit KPN te bellen. Ik krijg een medewerker aan de lijn en leg het verhaal uit. Hij verteld mij dat er erg veel mensen bellen met een gelijke situatie en dat er bij KPN een intern mailadres is om aanvragen te annuleren. Hij stuurt daar een mail naartoe die hij zelf met mij opsteld. Wij willen het dus NIET en laten dit binnen een week weten.

Woensdag 13-7 Er ligt een brief van KPN op de deurmat. Ik denk "mooi de bevestiging dat we er vanaf zijn", maar niets is minder waar!
Er staat "Hartelijk dank voor het accepteren van onze aanbieding om uw ADSL na KPN te verlengen"
De verlenging gaat in op 8-7-2005 en is na één jaar opzegbaar. Maar wij hebben NOOIT een ADSL abonnement bij KPN afgesloten. Alleen bij Wanadoo is een handtekening gezet, maar nooit ADSL van KPN aangevraagd. Hoe kunnen zij dan over "verlenging" spreken als er geen ondertekend contract aan vooraf gaat?

Later die woensdag bel ik wederom KPN. Het is nu wel duidelijk dat de duivelse geest van de KPN Salesmanager werkelijk is losgebarsten. Ik krijg een mevrouw aan de telefoon en leg de situatie uit.
Zij verteld mij dat het haar verboden is om abonnementsaanvragen te annuleren! De module in hun computersysteem waarin dat kan is momenteel zelfs uitgeschakeld!
Zij adviseerd mij een brief te schrijven, wat ik meteen heb gedaan, en donderdag gepost.

Dit is toch te bizar voor woorden? Zijn we als consument nu helemaal rechteloos geworden?
We hebben geeneens 'ja' gezegd tegen een verlenging en nu zouden we er niet meer onderuit kunnen. Ik laat het hier zeker niet bij zitten.
Ik heb ook een brief geschreven naar Wanadoo en wacht op het antwoord van KPN. Hier verwacht ik zeker niet te veel van.

Wat zijn nu de stappen die ik kan ondernemen, behalve KPN voor het gerecht slepen.
Welke organisatie kunnen iets voor mij betekenen?
Als iemand me kan helpen/ondersteunen GRAAG!

edit:Vandaag een knakker van kpn aan de lijn gehad. Heeft m'n klachtenbrief gelezen en vond het ook niet zo netjes allemaal. Alles wordt weer teruggedraait naar het oude. Kan ik mooi ADSL Family nemen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2005 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Als je nergens "JA" op gezegd hebt of iets als "Okee" of "Akkoord" kunnen ze niets maken. Dan is er helemaal geen contract/afspraak. Al zou je naar Wanadoo Family overstappen en ze willen je blijven factureren hebben ze geen poot om op te staan immers.

Ook moeten ze op jou verzoek die bandopname kunnen laten terugluisteren! Soms moet je dat misschien wel schriftelijk verzoeken (belachelijk eigenlijk) en duurt het even.

Een aankoop op afstand, telefonisch of via internet kan je altijd binnen 7 dagen annuleren.

Goeie tip is misschien om op de melding/vraag: "We nemen dit gesprek op" gewoon heel duidelijk NEE te antwoorden. En midden in 't gesprek het gewoon na blijven vragen.

Of als ze bellen vragen of ze een momentje hebben omdat je iemand gaat halen die er meer vanaf weet en de telefoon er gewoon naastleggen op een kussentje.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

dat is echt een naaistreek en ik zou er ommiddelijk erachter aan gaan als ik jouw was.

maar volgens mij is er een dikke hype omtrend Wanadoo ADSL Family. ze maken nauwelijks reclame en ik kan je zo 40 mensen aanwijzen die ik ken en adsl family hebben of hebben aangevraagd :D

merendeel vrienden en familie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Laatst online: 09-09 20:19

duderuud

Sliden is koel

En je kan mij aanwijzen :)

Ik stap over van €55 naar €22,50 per maand (Demon 4/1 naar Famili 4/640k).
Mijn grote vraag was wie de oude verbinding moest opzeggen. Heb gebeld, figuur aan de lijn kon het me niet vertellen.

Ik wacht gewoon de aanvraag af...want zover ik het begrijp (het staat nergens op de site van Wanadoo) doet Wanadoo dat.
Ik hou jullie wel op de hoogte hoe alles verloopt....

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 19:31:
Maar nu wil ik vragen, heb ik het dus juist begrepen? Wanadoo family, dus alleen aan wanadoo betalen toch? (ik betaal wel mij telefoon abonnement en kosten wel normaal bij kpn), maar netwerk kosten kpn (die dus bij xs4all is geld toen ik internet van xs4all heb), is er niet meer toch, ik gebruik toch geen kpn-netwerk.
Ik had eerst kabel en geen KPN in het huis, en kon Wanadoo Family daardoor relatief vroeg aanvragen. Daarvoor had ik nodig: 1 KPN Belbudget abo. De maandelijkse kosten: 22,50 (rekening Wanadoo) + 9,67 (rekening KPN + eventuele belkosten). Waar het nu slechts nog om gaat is die Belbudget lijn. Daar wil je wellicht van af als je Wanadoo Telefonie neemt en dit gestabiliseerd is. Dan heb je nog maar 1 rekening. Maar ik geloof dat aanbieders daarover aan het vechten zijn met KPN, want die wil dan meer kosten doorberekening dan het Belbudget abo kost, wat natuurlijk een vertraagstrategie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Laatst online: 06:25

Jrz

––––––––––––

Ik heb mn family opgeleverd gekregen ( na overstap van lite)
Nou, mn modem staat op 384 ( heb ik al gemeld) ipv 640.
+ Mijn counter-stike pings zijn (getest op verschillende momenten, en op servers waar ik vaak zit) van 8-20 ms naar 40-60ms gegaan.
Als het niet snel wordt opgelost ga ik gewoon lekker terug naar KPN's netwerk

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Jrz schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 11:06:
Ik heb mn family opgeleverd gekregen ( na overstap van lite)
Nou, mn modem staat op 384 ( heb ik al gemeld) ipv 640.
Modem wel direct op je ISRA staan? Geen verlengkabels (vooral van die platte)? Geen telefonie apparaten voor je splitter zitten? Dit kan nu heel erg van invloed zijn gezien je van 1600Kbps naar het drie voudige gaat.

Upstream zijn onderste frequenties, die ook telefonie apparaten gebruiken. Dus grote kans dat je ergens een slechte kabel/stekkertje verbinding hebt. Of een alarmsysteem? Nummermelder? Extra bel? Toestel gewoon?

Als je je splitter aan de kant van 'phone' losmaakt zou er geen enkel telefonie apparaat meer aan je lijn moeten hangen.

En wat is de situatie als je modem direct, met kort mogelijk kabeltje direct aan je ISRA hangt (binnenkomst punt van KPN lijn) zonder iets anders? Dus ook zonder splitter en even twee kabeltjes testen natuurlijk, je zal precies het probleem kabeltje pakken bijvoorbeeld.

Modem type? Laatste (juiste) firmware?

Dat kan de lagere snelheid verklaren, dat allemaal niet 't geval kan het de lijnlengte zijn tussen jou aansluiting en de telefooncentrale waarop je bent aangesloten.
+ Mijn counter-stike pings zijn (getest op verschillende momenten, en op servers waar ik vaak zit) van 8-20 ms naar 40-60ms gegaan.
En als je nu in een command prompt het volgende doet?

Start --> uitvoeren --> cmd

code:
1
ping -n 10 www.wanadoo.nl
Als het niet snel wordt opgelost ga ik gewoon lekker terug naar KPN's netwerk
En hoe wil je dat gaan doen? KPN ondersteunt (biedt niet aan) de overstap mogelijkheid. Wanadoo houdt je aan je jaarcontract tevens. Dus dan zou je na een jaar 't op moeten zeggen, als je lijn vrij is DSL aanvragen via 't KPN-DSL netwerk weer. (tegen die tijd zullen ze de overstap (telco-telco) wel aanbieden).

[ Voor 21% gewijzigd door bjck op 15-07-2005 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

bjck schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 11:17:
[...]

Modem wel direct op je ISRA staan? Geen verlengkabels (vooral van die platte)? Geen telefonie apparaten voor je splitter zitten? Dit kan nu heel erg van invloed zijn gezien je van 1600Kbps naar het drie voudige gaat.

Upstream zijn onderste frequenties, die ook telefonie apparaten gebruiken. Dus grote kans dat je ergens een slechte kabel/stekkertje verbinding hebt. Of een alarmsysteem? Nummermelder? Extra bel? Toestel gewoon?

Als je je splitter aan de kant van 'phone' losmaakt zou er geen enkel telefonie apparaat meer aan je lijn moeten hangen.

En wat is de situatie als je modem direct, met kort mogelijk kabeltje direct aan je ISRA hangt (binnenkomst punt van KPN lijn) zonder iets anders? Dus ook zonder splitter en even twee kabeltjes testen natuurlijk, je zal precies het probleem kabeltje pakken bijvoorbeeld.
Downstream is goed, maar mn upstream is nog maar 75% van wat het eerst was. Dus mn kabeltjes zitten goed (niet veranderd)
Modem type? Laatste (juiste) firmware?
Speedtouch 510 van wanadoo, laatste firmware
Dat kan de lagere snelheid verklaren, dat allemaal niet 't geval kan het de lijnlengte zijn tussen jou aansluiting en de telefooncentrale waarop je bent aangesloten.

En als je nu in een command prompt het volgende doet?

Start --> uitvoeren --> cmd<enter>

code:
1
ping -n 10 www.wanadoo.nl
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Reply from 194.134.35.183: bytes=32 time=21ms TTL=58
Reply from 194.134.35.183: bytes=32 time=20ms TTL=58
Reply from 194.134.35.183: bytes=32 time=22ms TTL=58
Reply from 194.134.35.183: bytes=32 time=19ms TTL=58
Reply from 194.134.35.183: bytes=32 time=27ms TTL=58

Dat is dus al hoger dan dat ik eerst naar de cs servers kreeg
En hoe wil je dat gaan doen? KPN ondersteunt (biedt niet aan) de overstap mogelijkheid. Wanadoo houdt je aan je jaarcontract tevens. Dus dan zou je na een jaar 't op moeten zeggen, als je lijn vrij is DSL aanvragen via 't KPN-DSL netwerk weer. (tegen die tijd zullen ze de overstap (telco-telco) wel aanbieden).
Dat is leuk en aardig van wanadoo, maar zij hebben mij een snellere verbinding aangeboden (ik zat al bij wanadoo) voor minder geld. Het zou goedkoper zijn omdat het hun eigen netwerk is, en niet omdat het een slechter netwerk is. + omdat het hun eigen netwerk is, kunnen ze nu niet de schuld bij kpn leggen, of zeggen dat ze er niets tegen kunnen doen.
Ze leveren dus iets anders dan dat ze hebben verkocht.

[ Voor 11% gewijzigd door Jrz op 15-07-2005 11:45 ]

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

nogmaals snelheden worden niet gegarandeerd en wat betreft pings.

Wanadoo's eigen netwerk hebben idd hogere pings.

KPN: 13 ms
Wanadoo: 23 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Jrz schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 11:42:
[...]

Downstream is goed, maar mn upstream is nog maar 75% van wat het eerst was. Dus mn kabeltjes zitten goed (niet veranderd)
Je hebt een 'probleeem'. Dan moet je nooit aannames doen in je onderzoek. Altijd alles testenp/proberen en stap voor stap uitsluiten. Apparatuur aan de andere kant van je lijn is immers ook veranderd natuurlijk wat net iets andere resultaten geeft.

Ik heb niets veranderd dus dat kan het niet zijn Is zo onwijs gevaarlijk en niets zeggend.
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Reply from 194.134.35.183: bytes=32 time=22ms TTL=58
Reply from 194.134.35.183: bytes=32 time=19ms TTL=58
Reply from 194.134.35.183: bytes=32 time=27ms TTL=58

Dat is dus al hoger dan dat ik eerst naar de cs servers kreeg

[...]

Dat is leuk en aardig van wanadoo, maar zij hebben mij een snellere verbinding aangeboden (ik zat al bij wanadoo) voor minder geld. Het zou goedkoper zijn omdat het hun eigen netwerk is, en niet omdat het een slechter netwerk is. + omdat het hun eigen netwerk is, kunnen ze nu niet de schuld bij kpn leggen, of zeggen dat ze er niets tegen kunnen doen.
Ze leveren dus iets anders dan dat ze hebben verkocht.
KPN-DSL heeft een behoorlijk lagen latency op lijnen van rond de 8ms op de DSL lijn. Wanadoo's netwerk heeft blijkbaar op de lijn 20ms standaard. Nog helemaal geen probleem en helemaal niet gek zolang het maar stabiel is. Je zal dus altijd ongeveer 10 a 12ms hoger uitkomen dan je had inderdaad op die manier.

Alles tussen 6 en 22ms is heel normaal voor een breedband verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

merk je dat ook met surfen...13ms inplaats van 23ms ik heb het gevoel dat website ietjes vertraagd laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
vr6-only schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 17:09:
merk je dat ook met surfen...13ms inplaats van 23ms ik heb het gevoel dat website ietjes vertraagd laden
Daar merk je echt niets van dat verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

mooi zo. ik game nauwelijks online dus. maar ik neem aan dat je dat wel merkt met online gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
vr6-only schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 17:18:
mooi zo. ik game nauwelijks online dus. maar ik neem aan dat je dat wel merkt met online gamen
Mwah, 12ms meer is ook geen probleem. Maar als je op een server gamed waar je voorheen 80ms had heb je nu 92ms en dat ligt voor veel games wel beetje op de max.

Gamen op een server in de EU zal je vast totaal niet hoger komen dan een 50ms.

Heel veel lijnen via 't BBned netwerk hebben standaard ook 22ms. Heb je die ooit gehoord in een topic hier?

[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 15-07-2005 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

bjck schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 17:41:
[...]

Mwah, 12ms meer is ook geen probleem. Maar als je op een server gamed waar je voorheen 80ms had heb je nu 92ms en dat ligt voor veel games wel beetje op de max.

Gamen op een server in de EU zal je vast totaal niet hoger komen dan een 50ms.

Heel veel lijnen via 't BBned netwerk hebben standaard ook 22ms. Heb je die ooit gehoord in een topic hier?
Zat net nog op 60ms in nederland.. dat is nou juist het probleem
20 ms haal ik dus niet met mn wanadoo family

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

daar merk je wel wat van ja ...maar dat klopt niet...had je geen p2p programma's draaien

[ Voor 7% gewijzigd door vr6-only op 15-07-2005 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-Bird
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:45
Wat is de softwareversie in jullie livebox? Ik heb namelijk geen nummerweergave meer (Telefonie via KPN) en de helpdesk zei dat ik via een aantal handelingen de firmware kon laten updaten. De laatste stappen gaan helaas niet zo als beschreven, dus ik vraag me af of ik al over de nieuwste firmware beschik. Ik heb 3202_22023F...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook 3202ULL_22023F, maar we gebruiken geen nummerweergave, dus weet niet of er problemen zijn bij ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

je hebt wel de nieuwste firmware maar waarom die het niet doet dat weet ik niet.

muur>livebox>nummerweergave>telefoon

zo heb ik mijnes aangesloten want ik heb een apart apparaatje voor de nummerweergave
ook al kan de telefoon ook nummer weergeven maar is te kleine scherm.

reset je livebox en kijk ff of die weer gaat updaten en probeer het opnieuw.

houd de reset knop ingedrukt en zet er weer stroom op en houd het knopje ingedrukt tot dat
de middelste en 2 buitenste lampen branden.

maar je hebt de nieuwste firmware al dus dan gaat ie niet updaten maar reset je het gewoon en meestal zijn de problemen wel opgelost

[ Voor 14% gewijzigd door vr6-only op 16-07-2005 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Jrz schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 22:19:
[...]

Zat net nog op 60ms in nederland.. dat is nou juist het probleem
20 ms haal ik dus niet met mn wanadoo family
Post eens een traceroute (tracert in windows + ip) hier. Misschien toevallig wel een andere upstream provider genomen één van beide netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik www.wanadoo.nl ping dan krijg ik:
Minimum 16ms, Maximum 18ms, Gemiddeld 17ms

Wat ik overigens vreemd vind, is dat ik in CSS op Duitse servers een extreem lage ping heb. Als het gemiddelde daar 40ms is, heb ik rond de 18ms. Mijn ping is zelfs lager dan van de meeste Duitse gamers zelf, EN lager dan NLse servers...! Mijn credo: Schaaf je Duits bij, Auf Wiedersehen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Opzich is het vanaf A'dam maar een enkele miliseconde naar Frankfurt bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny Goodbye
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 16:34
Afgelopen donderdag zou family opgeleverd worden. Maar ik heb nog steeds lite abbo. Volgens Wanadoo kan er 5 dagen tussen zitten :? Volgens mij heeft de monteur het verkeerde stekkertje omgezet of helemaal niet. Morgen maar weer de helpdesk bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Johnny Goodbye schreef op maandag 18 juli 2005 @ 20:38:
Afgelopen donderdag zou family opgeleverd worden. Maar ik heb nog steeds lite abbo. Volgens Wanadoo kan er 5 dagen tussen zitten :? Volgens mij heeft de monteur het verkeerde stekkertje omgezet of helemaal niet. Morgen maar weer de helpdesk bellen.
Of wanadoo heeft de datum verkeerd doorgegeven ...

Als 't echt opgeleverd is 'administratief' en KPN-DSL haalt de configuratie van hun apparatuur die dan immers vrij is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 16:04
Ik heb het ook al aangevraagd, nu vraag ik me af of de draadloze livebox ook een beetje bevalt? Ik heb af en toe een laptop thuis staan en nu dacht ik van, das wel handig :) Maar ik neem aan dat ik ook gewoon een kabel in de draadloze livebox kan pluggen. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Draadloos is een toevoeging, geen of/of situatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vanochtend de lijn opgeleverd gekregen en kan niet op www.google.nl komen :?
Ook, valt de verbinding weg als ik iets groots wil binnenhalen, dan moet ik het hele boeltje resetten en dan werkt het weer voor een paar minuten.
Ik werk met de speedtouch 510...iemand enig idee?
Ook, krijg ik geen automatische ip als ik de cdrom geinstalleerd heb, terwijl dit wel zou moeten?
Beetje balen maarja...ik ga weer even verder (proberen te) zoeken. :/

EDIT: Volgens mij wordt de speedtouch te heet :/ heb er even een ventilator bijgezet en nu blijft het hele gebeuren online. De onderkant was echt superheet, is dit normaal ook zo?
Anders toch maar even de livebox aanvragen denk ik 8)7

EDIT2: Hij draaid nu al een half uur zonder problemen en ik kan ook weer op google komen :)
snelheden zien er volgens mij prima uit:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/w.schot/TEST.JPG

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2005 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Weet iemand of dit een permanente aanbieding is, of slechts tijdelijk tot een bepaalde datum?

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

weet iemand hoe ik UPnP in kan schakelen in de Livebox?

wanadoo antwoord:

volgens mij is het standaard niet ingeschakeld en wij verlenen ook geen support :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catsefrats
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03-2024
Joow..als alles goed gaat krijg ik donderdag 21 juli a.s. Wanadoo Family (met Livebox). Ik had al wanadoo-lite...reden van overstap lijkt me vrij duidelijk (BEN JE NOU HOLLANDER OF NIET?)
K zag al een vraag staan over het aansluiten van een e-tech router/modem op de livebox. Was ik eigenlijk ook van plan.

Mijn question: met welke kabel en welke aansluitpoort van het modem/router ga ik naar de livebox?
en hoe schakel ik het modem-deel van mun e-tech uit? Ben kortgeleden verhuisd en
manual kwijtgeraakt. Moet ik nog meer dingen wijzigen in mun etech? De cd bij de livebox wel gewoon installeren toch?

Andere vraag: het wifi-deel van de livebox gaat dmv een pcmcia-insteekkaart. Op de livebox zit ook een USB-aansluiting. Als ik nu in de livebox, in mijn 1e computer en in mun 2e computer een USB-dongle steek (dus mun e-tech dan niet meer gebruik), dan heb ik ZO toch ook een wifi-verbinding, zodat ik met 2 pc's het wereldwijde net op kan? K weet trouwens niet of USB-dongle oplossong de voordeligste is...

Wanadoo callcentre medewerker zei, dat PCMCIA-wifi (origineel Wanadoo te duur en niet zo stabiel is). In manual van de livebox staat, dat er alleen maar Wanadoo pcmcia-kaartjes in werken...hmmmm lijkt me meer een marketing-technisch smoesje

PLEASE REACT!!! Greets Harry

It's more fun to compute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Catsefrats schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 23:56:
Joow..als alles goed gaat krijg ik donderdag 21 juli a.s. Wanadoo Family (met Livebox). Ik had al wanadoo-lite...reden van overstap lijkt me vrij duidelijk (BEN JE NOU HOLLANDER OF NIET?)
K zag al een vraag staan over het aansluiten van een e-tech router/modem op de livebox. Was ik eigenlijk ook van plan.

Mijn question: met welke kabel en welke aansluitpoort van het modem/router ga ik naar de livebox?
en hoe schakel ik het modem-deel van mun e-tech uit? Ben kortgeleden verhuisd en
manual kwijtgeraakt. Moet ik nog meer dingen wijzigen in mun etech? De cd bij de livebox wel gewoon installeren toch?

Andere vraag: het wifi-deel van de livebox gaat dmv een pcmcia-insteekkaart. Op de livebox zit ook een USB-aansluiting. Als ik nu in de livebox, in mijn 1e computer en in mun 2e computer een USB-dongle steek (dus mun e-tech dan niet meer gebruik), dan heb ik ZO toch ook een wifi-verbinding, zodat ik met 2 pc's het wereldwijde net op kan? K weet trouwens niet of USB-dongle oplossong de voordeligste is...

Wanadoo callcentre medewerker zei, dat PCMCIA-wifi (origineel Wanadoo te duur en niet zo stabiel is). In manual van de livebox staat, dat er alleen maar Wanadoo pcmcia-kaartjes in werken...hmmmm lijkt me meer een marketing-technisch smoesje

PLEASE REACT!!! Greets Harry
Je e-tech is een modem/router. Deze heeft dus aan de WAN kant (internet/buitenkant) een ADSL poort en geen ethernet poort. Aansluiten zal dus niet gaan lukken of je moet heel de livebox niet willen gebruiken.

Als 't een wireless variant is kan het zijn dat wireless wel werkt met wat truken (DHCP & NAT uitzetten) door hem met één van de lan-poorten aan je livebox te hangen. Maar waarom? Livebox doet hetzelfde immers.

Je zou ook DHCP & NAT kunnen uitzetten en hem als switch gebruiken misschien.

Of je voortaan 't schreeuwerige hoofdlettergebruik achterwege wil laten. Ook de "PLEASE REACT!!!" is vrij overbodig op een druk bezocht forum.

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 20-07-2005 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

je gaat naar 10.0.0.2 en daarna naar LAN

bij ip vul je in 192.168.5.150 (standaard 10.0....)
en je zet een vinkje dat je de DHCP wilt uitschakelen en opslaan

daarna stop je een cross kabel in een van de LAN poorten en de andere kant naar de Livebox

klaar ben je: Livebox functioneert als een router en Etech als een switch
met andere woorden je bent de ADSL modem kwijt.... _/-\o_
maar als je geen telefonie bij hebt waarom blijf je dan niet gewoon je E-tech router gebruiken
dat kan ook.

je kiest dan bij de instelling voor een dynamisch ip
of pptp protocol

encapsulation: PPPoE

VPI 8
VCI 35

zo hoop dat je er wat aan hebt

[ Voor 49% gewijzigd door vr6-only op 20-07-2005 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 17:15:
[...pingtijd verschil 13ms <-> 23 ms...]
Daar merk je echt niets van dat verschil.
Speak for yourself. :) Ik heb een latency van tussen de 8 / 10 seconden. Echter, een tijd geleden merkte ik ineens dat ik me irriteerde aan browsen; pagina's reageerden net een fractie later. Ik latency tests doen: strak 20 ms. Even een techneut gebeld, en jawel, configuratie was gewijzigd, latency omhoog. Twee minuten later was de boel rechtgezet, en een zucht van verlichting weerklonk tijdens het browsen.

Het is maar net waar je op let en hoe gewend je ergens aan bent, maar je kunt het verschil wel degelijk merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 01:14:
[...]

Speak for yourself. :) Ik heb een latency van tussen de 8 / 10 seconden. Echter, een tijd geleden merkte ik ineens dat ik me irriteerde aan browsen; pagina's reageerden net een fractie later. Ik latency tests doen: strak 20 ms. Even een techneut gebeld, en jawel, configuratie was gewijzigd, latency omhoog. Twee minuten later was de boel rechtgezet, en een zucht van verlichting weerklonk tijdens het browsen.

Het is maar net waar je op let en hoe gewend je ergens aan bent, maar je kunt het verschil wel degelijk merken.
Er is een verschil en natuurlijk zullen sommigen het merken. Menig gebruiker merkt geen verschil en is het belangrijker dat het (als het 20ms is) altijd strak 20ms is en niet schommeld dan lagere latency hebben.

't Is wel vreemd dat Wanadoo en Versatel op hun netwerk ~20ms hebben in de configuratie en BBned, KPN & Tiscali veel lager zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

zie je wel dat je het wel merkt. Ik dacht al, alles gaat ietjes slomer...als of het fftjes stopt en pats opeens doorheen gaat 8)7

maar BBned zit echt niet altijd lager hoor. het ligt eraan waar zij in hun dslams geen cisco apparatuur gebruiken.

me neef in Amstelveen heeft ook BBned en heeft een strakke 13 ms maar hier in nijverdal ligt dat meestal in de 20..dus net als mij 22 a 23 ms

mijn latency is overgens wel stabiel op 23 ms....het is niet zo dat ik om 10:00 12 ms heb en om 17:00 uur 40 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
vr6-only schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 07:56:
zie je wel dat je het wel merkt. Ik dacht al, alles gaat ietjes slomer...als of het fftjes stopt en pats opeens doorheen gaat 8)7

maar BBned zit echt niet altijd lager hoor. het ligt eraan waar zij in hun dslams geen cisco apparatuur gebruiken.

me neef in Amstelveen heeft ook BBned en heeft een strakke 13 ms maar hier in nijverdal ligt dat meestal in de 20..dus net als mij 22 a 23 ms

mijn latency is overgens wel stabiel op 23 ms....het is niet zo dat ik om 10:00 12 ms heb en om 17:00 uur 40 ms
Klopt wat je zegt inderdaad precies. BBned heeft ~22ms op Cisco locaties en ~8m op Alcatel.

KPN gebruikt ook Alcatel en heeft ook ~8ms op alle lijnen. Tiscali(BaByXL) gebruikt Cisco & UTStarcom en heeft overal ~10ms op de lijnen.

Maar voor het gros van de mensen is 10 of 20ms echt niet merkbaar anders. Vaak zit de meeste vertraging omdat mensen DNS via 't modem laten lopen bijvoorbeeld. PC verzoekt DNS aan modem, modem verzoekt aan DNS-servers van ISP en koppelt terug naar PC. Vaak zit daar 't 'voelbare' stukje vertraging.

[ Voor 25% gewijzigd door bjck op 20-07-2005 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

voor de huis en tuin man is het idd niet te merken
ik merk het ook soms hoor...en het is ook maar ietjes...10 ms meer dus zoveel is het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catsefrats
bjck schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 00:03:
[...]

Of je voortaan 't schreeuwerige hoofdlettergebruik achterwege wil laten. Ook de "PLEASE REACT!!!" is vrij overbodig op een druk bezocht forum.
Sorry, moet me nog ff de juiste omgangsvormen aanleren, ben normaliter gewend, bepaalde nadrukken te uiten als hoofdletter ipv vet. K zal mun leven beteren... :)

Ben (nog) niet zo thuis in fora/forums, dus moet nog ff uitzoeken hoe ik meerdere quotes in 1 post kan zetten, om zo het aantal onnodige posts zo laag mogelijk te houden. Vergeef me dus de 2 posts na-elkaar

It's more fun to compute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catsefrats
vr6-only schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 00:39:

maar als je geen telefonie bij hebt waarom blijf je dan niet gewoon je E-tech router gebruiken
dat kan ook.
Ik heb gekozen voor de Livebox, omdat ik t.z.t. wel telefonie erbij wil nemen. De callcentre-medewerker rade mij aan nog even te wachten met telefonie, omdat nog niet alle kinderziektes verholpen zijn. Mocht in het najaar alles voldoen aan Wanadoo's eigen hoge kwaliteitseisen, dan kan ik dan alsnog telefonie erbij nemen. Is dan dus double play...ik zal echter nooit triple-play gebruiken (internet, telefonie en TV), daar ik digitaal via de schotel kijk. Mun e-tech heb ik al, dus kan ik nu met de tip die je gaf deze omschakelen naar switch, zodat de e-tech niet werkeloos in de kast staat.. Thnx for the help

It's more fun to compute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zojiust ADSL Family 4 Mbit geinstalleerd zonder al te veel problemen... internet gaat idd een beetje sneller, mijn vorige abo was 1.6 Mbit/lite.
Heb ook eerder contact met helpdesk gehad, snel aan de beurt, goed geholpen.
Maar hoe krijg ik mijn ftp-servertje weer in de lucht? Mijn vorig abo had een usb-modem... G6 pakt nu alleen de local IP en de LiveBox config is niet echt duidelijk... Wanadoo ondersteunt het ftp-spektakel niet (tis inmiddels wel duidelijk waar ze op besparen).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2005 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cefas
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 20:09
Weet iemand hoe het zit in de volgende situatie.

Had in m'n oude woning voor 2 jaar Wanadoo ADSL lite (alle upgrades meegemaakt). Nu zijn we 3 maanden geleden naar een nieuwbouwwoning verhuist en heb ADSL lite mee laten verhuizen.

Nu krijg ik vandaag om m'n nieuwe adres een brief om over te stappen op Wanadoo ADSL
Family en dat lijkt me wel wat (Nederlander he :) )

Alleen nu zit ik met het idee dat een verhuizing toch een nieuwe aansluiting is ?? Ik heb contact opgenomen met Wanadoo en die zeggen dat ik zonder problemen kan overstappen. Maar klopt dat wel en krijg ik nu niet KPN op m'n dak

[ Voor 5% gewijzigd door cefas op 21-07-2005 18:24 ]

Where is my ANY key

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verhuizing van DSL is bij KPN geen nieuw jaarcontract. En Wanadoo bepaalt de verlenging steeds met een jaar, niet KPN. Dus als Wanadoo je aanbiedt over te stappen kan je het gewoon doen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catsefrats
Johow, daar zijn we weer, nu echter via Wanadoo Family op 4 Mbit. Installatie (zowel hard- als software) was piece of cake. Met de tip van gister mbt modem/router was ik heeeel blij...plug & surf!!!!!

Jongens, hartstikke bedankt enneh...ik zal later wel ff verslag uitbrengen of family met livebox net zo stabiel is als lite.

We'll keep in touch :)

It's more fun to compute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n ouders hadden ook een aanbod van KPN gekregen, gelukkig waren ze daar niet op ingegaan. Helaas is het niet mogelijk om bij hen Family te nemen omdat de lijn analoog is. Helaas. Volgens de verkoper zou het waarschijnlijk ook recentelijk komen, dus Family is niet overal beschikbaar. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 08:06:
M'n ouders hadden ook een aanbod van KPN gekregen, gelukkig waren ze daar niet op ingegaan. Helaas is het niet mogelijk om bij hen Family te nemen omdat de lijn analoog is. Helaas. Volgens de verkoper zou het waarschijnlijk ook recentelijk komen, dus Family is niet overal beschikbaar. :'(
Niet mogelijk omdat de lijn analoog is? wat had hij dan moeten zijn? ik denk dat 9 van de 10 mensen een analoge lijn hebben en dat is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Ik denk dat het woordje 'niet' is weggevallen. Zal wel ISDN linesharing zijn en Family is alleen nog op analoog (PSTN) leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet alleen de "gewone man" merkt een verschil van een honderste van een seconde niet, maar ook de ongewone man hoor ;) Degenen die het merkten, zijn vast dezelfde supermen die bij de introductie van de CD klaagden dat ze de digitale 'trappetjes' hoorden i.p.v. soundcurves. Zo zijn er nog wel meer voorbeelden. Ik kan daar altijd wel om lachen, vooral om het feit dat de meerderheid, als je het ze vraagt, zich als musicale, of in dit geval, microtijdgevoelige, supermen ziet. Dit noemt men het macho-placebo effect. Er is niets om waar te nemen, en toch is er een vermeend effect. Tja.

Oftewel, die eerste paar hops naar www.wanadoo.nl boeien niet, zeker aangezien het stabiel lijkt. Wat al meer zou boeien is eens te kijken naar de snelheid van hun DNS, al zou ik het raar vinden als dat niet goed zou zitten. Wat pas echt boeit met deze snelheden is hun connectivity met de AMS-IX en naar de VS e.d., en bijbehorende peering overeenkomsten. Of de 'andere kant' het evensnel terug kan blazen, blijft natuurlijk de vraag (dat is lang niet altijd het geval). Die oprit naar Wanadoo is prima, ik raas met 4Mbit naar de snelweg, en hoe gaat het daar? Kan ik doorrazen of sluit ik achterin aan in de file? Tot nu toe kan ik trouwens prima doorrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parpes
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:18

parpes

I know things

Ben erg gecharmeerd van het wanadoo ADSL Family abbo, ik zit nu bij demon en hoewel dat niet slecht is scheelt het toch knaken. Maar ik heb eigenlijk nog wel een paar vragen:
1) Kun je ADSL Family ook zonder de livebox bestellen, of ben je verpicht deze er altijd bij te nemen?
2) Kun je ook de livebox aan de kant schuiven en je eigen modem gebruiken, en werkt dit net zo goed?
3) Wanadoo heeft z'n eigen newsserver, wat zijn de ervaringen hiermee?
4) Op deze plek staat dat de snelheid van de newsserver gecapped is. Dit geldt hopeljk toch alleen voor hun eigen newsserver en niet voor mijn abbo bij eweka?
5) Hoe zijn de ervaringen met de Fair Use Policy?

Een hoop vragen, maar ik weet liever nu de antwoorden dan naderhand :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty
  • Laatst online: 27-03-2023
parpes schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 09:41:
Ben erg gecharmeerd van het wanadoo ADSL Family abbo, ik zit nu bij demon en hoewel dat niet slecht is scheelt het toch knaken. Maar ik heb eigenlijk nog wel een paar vragen:
1) Kun je ADSL Family ook zonder de livebox bestellen, of ben je verpicht deze er altijd bij te nemen?
kan ook zonder
2) Kun je ook de livebox aan de kant schuiven en je eigen modem gebruiken, en werkt dit net zo goed?
ik heb geen vergelijkend waren onderzoek gedaan, maar het zou net zo goed moeten werken.
Ik verbruik aardig wat in een maand, maar heb ze nog nooit ergens over gehoord. Toen ik 1,5 jaar geleden naar wanadoo overstapte (van chello) heb ik hier op het forum gezocht naar info over wanadoo en kan me nog herinneren dat ik geen enkele post kon vinden dat ze moeilijk deden, maar alleen posts dat ze soepel zijn. En dat kan ik dus alleen maar beamen

nieuwsservers geen ervaring mee eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Laatst online: 05-03 21:33
parpes schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 09:41

Een livebox is niet verplicht, opzich wel handig. Je betaalt maandelijks 1 euro borg voor de livebox. Als de modem defect raakt, dan wordt deze kosteloos omgeruild en je krijgt dan zelfs een retourbox om de defecte versie terug te sturen.

De meeste modems werken verder prima met het Wanadoo netwerk. Ik heb wel vernomen dat de Speedtouch Home nogal wat problemen kan geven met de verbinding.

3) Wanadoo heeft z'n eigen newsserver, wat zijn de ervaringen hiermee?

Weinig ervaring met hun newsserver

4) Op deze plek staat dat de snelheid van de newsserver gecapped is. Dit geldt hopeljk toch alleen voor hun eigen newsserver en niet voor mijn abbo bij eweka?

De cap geldt alleen voor hun eigen newsserver, de poort zelf wordt dus niet geknepen. Andere servers behoren de volledige snelheid te krijgen (zover dat mogelijk is).

Ik zou het geen policy willen noemen en heb ook nooit hier ergens gezien dat iemand aangesproken is om zijn downloadgedrag. Geen datalimiet maken ze in principe gewoon waar.

[ Voor 3% gewijzigd door Lekkere Loempia op 22-07-2005 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parpes

parpes

I know things

Jullie zijn wel erg snel...bedankt daarvoor.
Weten jullie ook hoe het overstappen precies gaat.

Ik meld me aan bij wanadoo, zeg nog niet op bij demon, wanadoo neemt de lijn over van demon. Ik krijg een datum door per wanneer ik via wanadoo internet en zeg dan pas demon op.
Of gaat het totaal anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Zow, gisteren ADSL Family + VoIP aangevraagd, nu maar wachten. :)

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
parpes schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 11:02:

Ik meld me aan bij wanadoo, zeg nog niet op bij demon, wanadoo neemt de lijn over van demon. Ik krijg een datum door per wanneer ik via wanadoo internet en zeg dan pas demon op.
Het gaat dacht ik helaas niet zo. Er staat namelijk nog een adsl signaal op jouw telefoonlijn momenteel (van BBNED, de huidige netwerkprovider in jou geval). Als jij een bestelling voor Family doet, wordt er door de KPN gecheckt of de lijn vrij is. Je hebt dan wel zelf niks te maken met de KPN, de netwerkprovider echter wel. De fysieke lijn van de wijkcentrale tot het hoofdpunt bij jou thuis wordt namelijk in alle gevallen beheert door de KPN. Als de KPN vervolgens ziet dat het signaal van BBNED er nog opstaat, dan wordt de bestelling geannuleerd. Er kan namelijk geen 2 signaal aangeleverd worden op 1 lijn. Je moet dus demon opzeggen en je kan pas family aanvragen wanneer de lijn vrij is. Dat is hoe het meestal gaat. Wat jij bedoelt noemen ze een Telco migratie (wat betekent dat je switcht van netwerkprovider), maar ik dacht niet dat het in dit geval zou kunnen. Neem voor de zekerheid anders even contact op met de Wanadoo Family servicedesk, misschien hebben ze daar al een betere procedure voor opgezet.

[ Voor 3% gewijzigd door Lekkere Loempia op 22-07-2005 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op wanadoo website (helpdesk deel) is een beetje informatie te zien, maar is niet zo uitgebreid uitgelegd.
Dit is wat ik denk (ik ben overgestapd van xs4all (kpn) naar wanadoo (wanadoo)):

Die dag ernaar (na de aansluiting) dient wanadoo een opzegging in bij je oude netwerkprovider, die netwerkprovider zal dan later doorgeven aan de internetprovider (duur erg lang bij kpn, die heeft xs4all nog laten weten van de overstap).
En die opheffing zou pas gebeuren ongeveer 4 weken na die dag (dag dat je internet heb van wanadoo).

Dus ik dan aan wanadoo vragen of ik dan dubbel moet betalen, (heel lange bericht schrijven, antwoord, weer bijwerken, antwoord en het gaat door,.... maar moet wel zeggen dat die helpdesk (via website/e-mail) wel snel is). Dit is ongeveer wanadoo's antwoord:
''Ok, nu is het duidelijk. Zover hier bekend zal Wanadoo de overlap die KPN in rekening brengt worden gecrediteerd met de eerst volgende factuur. Mocht dit niet het geval zijn neemt u dan even contact op met onze Adminstratieve helpdesk 0900-9519 (10 ct/min)''

Het staat kpn (netwerkprovider alleen), dus ik weet niet hoe het zit met de oude internetprovider, wanneer die abonnement wordt beeindig enzo, maar als het goed is zal kpn aan xs4all laten weten, dan stuur xs4all nog bevestiging aan haar klant en alles zal keurig worden afgehandeld.

Overstappen is snel, maar je weet niet zo duidelijk over die facturen enzo bij je oude internetabonnement.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2005 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De volgende vragen heb ik voorgelegd bij de helpdesk van Wanadoo

1. wat is de retentie tijd van de nieuwsserver ?
2. Wat is de snelheid waarmee ik kan downloaden vanaf uw nieuwsserver ?
3. Wat zijn de latancy tijden (op dit moment heb ik een gemiddelde tijd van 14 ms).
4 Wat is de afstand naar de centrale ?
5. Belt de live box automatisch in ?

Onderstaande antwoorden kreeg ik via de mail terug:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De retentie van de Wanadoo nieuwsservers bedraagt ongeveer 2 dagen.
De gemiddelde pingtijd naar een server die bij Wanadoo staat is gemiddeld 20 ms.

Na 1 augustus 2005 krijgen Wanadoo abonnees maximaal drie threads met maximaal 64 kbit/s (8 Kbyte). In totaal is voor hen vanaf deze datum dus 192 kbit/s (24 Kbyte) beschikbaar. Wanadoo ADSL Plus en Cable Power abonnees behouden de hoogst mogelijke snelheid.

De livebox heeft een constante verbinding met het internet zodra deze aanstaat.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mogelijk hebben jullie wat aan deze info!!

Cybercop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieg_1981
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-03-2024
letterlijke copy-paste vanuit wanadoo site :

==================

- Draadloze verbinding :
Minimaal Windows 98 SE, vrije USB 2* aansluiting
U ontvangt een PCMCIA-kaart voor in de Livebox en een WLAN USB adapter (dongle) voor uw desktop of laptop. Het bereik varieert van 10 tot 20 meter, afhankelijk van muren en andere obstakels die zich tussen de Livebox en uw systeem bevinden.

==================

10 tot 20 meter ?!? :( :? :( dit is natuurlijk flut, en en gaan nog meer meters af als je door muren gaat. ik heb nu een thomson speedtoch 570 met USB 110 en 120 PCMCIA waarmee ik 100 mtr. kan halen. kan ik deze gewoon blijven gebruiken als ik het nieuwe abbonement van de livebox aanvraag ?

Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

Ik heb eigenlijk een klein vraagje omtrent het Wanadoo Family abonnement. Ik woon namelijk momenteel nog in Belgie maar over ongeveer 3 weken verhuis ik naar Rotterdam. Nu is er in het appartement waar ik in ga trekken nog geen enkele internetverbinden, alleen een telefoonaansluiting. Is het verstanding om het abonnement alvast te bestellen zodat ik een verbinding heb tegen de tijd dat ik daar effectief woon.

Want ik zie op de site van Wanadoo dat de levertijd 3-4 weken bedraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

ik heb een beetje een unieke probleem. Ik ben al 2 jaar lang abbonee van Speedlinq ADSL, maar vanwege tegenvallende snelheid en service, en ook door aanbieding, ben ik overgestapt naar Wanadoo Family + Tel. Ik heb alled vorige maand in werking gezet, en ik werd verteld dat tegen eind juli dat mijn Livebox binnen zou komen en dat ik vanaf augustus op Wanadoo zou zitten.

Ik zit nu tot en met 8 augustus in Vancouver Canada op zakenreis. Maar nu heb ik email ontvangen van mijn huisgenoot dat er een pakket van Wanadoo voor mij is gekomen, maar omdat er niemand thuis was werd er zo'n ophaalbriefje achtergelaten. Het probleem is dat ik er niet ben, dus kan ik het voorlopig niet ophalen. En het blijkt dat de lijn al is overgeschakeld, want precies vanaf de dag dat de Livebox (niet) werd ontvangen doet onze Speedlinq DSL het niet meer. Nu zitten mijn 2 huisgenoten daar in Amsterdam zonder DSL, en zonder mogelijkheid om de Livebox op te halen.

Ik heb wat oplossingen bedacht, zoals Wanadoo opbellen en vragen of zij de Livebox opnieuw willen versturen onder de naam van mn huisgenoot...maar nu vraag ik me af, is het mogelijk om een andere modem dan Livebox (namelijk van E-Tech) in te stellen om te werken met Wanadoo Family? Ik heb gezocht naar algemene instellingen maar ik kwam niet ver.

Is het mogelijk om een andere modem (tijdelijk) te gebruiken en zowel, hoe doe ik dit?

AB,

Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Alleen je VPI/VCI is anders. Staat wel ergens in deze thread.

En je kan hem toch gewoon op laten halen, ze hebben het briefje immers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 23:50:
Alleen je VPI/VCI is anders. Staat wel ergens in deze thread.

En je kan hem toch gewoon op laten halen, ze hebben het briefje immers.
dank je...ik heb geen idee van VPI/VCI is, maar ik zal ernaar searchen.

ophalen kan niet...postkantoor vraagt dan om legitimatie. En die moet natuurlijk overeenkomen met de naam op het pakket. maar misschien kan Wanadoo het hersturen onder de naam van mn huisgenoot. weet niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 02:37:
[...]

dank je...ik heb geen idee van VPI/VCI is, maar ik zal ernaar searchen.

ophalen kan niet...postkantoor vraagt dan om legitimatie. En die moet natuurlijk overeenkomen met de naam op het pakket. maar misschien kan Wanadoo het hersturen onder de naam van mn huisgenoot. weet niet.
VPI/VCI zijn waardes in je modem voor de DSL lijn.

Misschien kan jij een kopie van je paspoort faxen en daarbij schrijven dat je persoon X toestemming geeft dit voor jou op te halen. Als iemand 't verhaal uitlegd is het best te doen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Als demon idd ook via BBNED loopt kun je gewoon al een abbonement afsluiten bij Wanadoo, je zult alleen (itt als je huidige abbo op het KPN netwerk zit) zélf je huidige abbo moeten opzeggen, Wanadoo zal dan bij je huidige provider informeren wanneer deze word stop gezet en zorgen dat op die datum je abbo bij Wanadoo in zal gaan.
Lekkere Loempia schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 10:18:

Een livebox is niet verplicht, opzich wel handig. Je betaalt maandelijks 1 euro borg voor de livebox. Als de modem defect raakt, dan wordt deze kosteloos omgeruild en je krijgt dan zelfs een retourbox om de defecte versie terug te sturen.
Ik begreep van de helpdesk van Wanadoo dat de livebox sowieso verplicht is voor nieuwe abbonees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Wat misschien nog wel belangrijke info is voor mensen die momenteel Wanadoo ADSL Go/Lite/Basic/Plus hebben:

Als je langer als een jaar zo'n abonnement hebt, dan kan je direct het abonnement omzetten naar Family. Dus je hoeft het daaropvolgende jaar niet uit te zitten.

zie ook: http://eresponse.wanadoo....W55fiZwX3BhZ2U9MQ**&p_li=

[ Voor 9% gewijzigd door Lekkere Loempia op 24-07-2005 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-Bird
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:45
Even een vraagje over de ingebouwde splitter van de livebox:
Hebben jullie het ook dat als je een nummer belt, dat het veel langer duurt voordat de telefoon werkelijk overgaat? Als dit inderdaad aan de splitter ligt koop ik denk ik een externe. Dit werd al door Wanadoo aangeraden omdat nummerweergave niet werkt bij mij. Maar helaas vervalt de mogelijkheid om wanadoo telefonie te nemen dan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dat 't langer duurt na 't nummer voordat je lijn overgaat (werkelijk gaat bellen) komt door de LiveBox.

Ook bij de ZyXEL modems van Tiscali is dat effect er. Hij wacht x seconde of er nog een nummer gaat komen. Komt die niet gaat hij bellen. Bij ZyXEL kan je # doen na de 10 cijfers zodat hij gelijk gaat bellen ;)

Gewoon kwestie van wennen dat het paar seconde langer duurt.

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 24-07-2005 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordiFcu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-12-2022
Hallo. Ik ben van plan om over te stappen naar ADSL Family. Ik wil dit onder 3 PC's gaan verdelen. 1 laptop (draadloos), 1 gewone PC en nog een gewone PC.

Ik heb dit nu ook, hiervoor gebruik ik een SMC Barricade (Modem & Router in 1) en daarachter nog een ASUS Accespoint waarmee de laptop connect.

Nu is mijn vraag, hoe ik dit het beste/goedkoopste kan gaan doen icm de Livebox.

Ik hoop dat jullie het een beetje begrijpen en me kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Livebox + Asus AP gebruiken gewoon?

Kan iemand uitsluitsel geven over gebruikte protocol en VPI/VCI bij gebruik eigen modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordiFcu
En dan alles draadloos laten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordiFcu
JordiFcu schreef op zondag 24 juli 2005 @ 20:21:
Hallo. Ik ben van plan om over te stappen naar ADSL Family. Ik wil dit onder 3 PC's gaan verdelen. 1 laptop (draadloos), 1 gewone PC en nog een gewone PC.

Ik heb dit nu ook, hiervoor gebruik ik een SMC Barricade (Modem & Router in 1) en daarachter nog een ASUS Accespoint waarmee de laptop connect.

Nu is mijn vraag, hoe ik dit het beste/goedkoopste kan gaan doen icm de Livebox.

Ik hoop dat jullie het een beetje begrijpen en me kunnen helpen.
Is het mogelijk dat ik een nieuwe router koop, en die achter de livebox plaats. En achter de router weer het AP? Ik wil nml alleen de laptop draadloos laten gaan. Dan heb ik volgens mij gewoon precies wat ik wil, ook een netwerk enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Niet reageren op jezelf graag. Is een edit knopje voor rechts boven je post.

De Livebox is al een router. Niet twee routers achter elkaar zetten. Je kan bijvoorbeeld wel achter je livebox een switch aansluiten. Daar sluit je dan bekabelde PC's op aan en je AP. Je AP geeft 't netwerk dus door aan je PC/laptop via WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordiFcu
bjck schreef op zondag 24 juli 2005 @ 21:01:
Niet reageren op jezelf graag. Is een edit knopje voor rechts boven je post.

De Livebox is al een router. Niet twee routers achter elkaar zetten. Je kan bijvoorbeeld wel achter je livebox een switch aansluiten. Daar sluit je dan bekabelde PC's op aan en je AP. Je AP geeft 't netwerk dus door aan je PC/laptop via WiFi.
Is de snelheid dan wel eerlijk verdeeld tussen de aangesloten PC's/laptop als ze tegelijk geconnect zijn? En heb ik dan wel een lokaal netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawashigeri
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 20:26
...maar nu vraag ik me af, is het mogelijk om een andere modem dan Livebox (namelijk van E-Tech) in te stellen om te werken met Wanadoo Family?
Ik ben vorig jaar overgestapt van zonnet naar Wanadoo (vanwege prijs/snelheid) en heb de eerste 2 weken met mijn Zonnet e-tech modem geinternet.
De instellingen zijn eenvoudig goed te zetten: gebruik de web-interface van je e-tech modem om gebruikersnaam/wachtwoord in te stellen, en surfen maar! Moet je wel je Wanadoo wachtwoord + je admin wachtwoord van je e-tech modem doorgeven natuurlijk.

Succes,
Mawashi.

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
mawashigeri schreef op zondag 24 juli 2005 @ 22:15:
[...]

Ik ben vorig jaar overgestapt van zonnet naar Wanadoo (vanwege prijs/snelheid) en heb de eerste 2 weken met mijn Zonnet e-tech modem geinternet.
De instellingen zijn eenvoudig goed te zetten: gebruik de web-interface van je e-tech modem om gebruikersnaam/wachtwoord in te stellen, en surfen maar! Moet je wel je Wanadoo wachtwoord + je admin wachtwoord van je e-tech modem doorgeven natuurlijk.

Succes,
Mawashi.
Wat zijn de instellingen in de e-tech op de WAN configuratie precies? Misschien kan je screenshot maken en hier posten? Kunnen we het in de startpost opnemen voor iedereen die ook een eigen modem wil gaan gebruiken.
JordiFcu schreef op zondag 24 juli 2005 @ 21:20:
[...]

Is de snelheid dan wel eerlijk verdeeld tussen de aangesloten PC's/laptop als ze tegelijk geconnect zijn? En heb ik dan wel een lokaal netwerk?
Dan zitten ze samen in een LAN inderdaad. Verdeling gaat vanzelf, beetje duwen en trekken ;)

[ Voor 20% gewijzigd door bjck op 24-07-2005 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

bjck schreef op zondag 24 juli 2005 @ 15:15:
Dat 't langer duurt na 't nummer voordat je lijn overgaat (werkelijk gaat bellen) komt door de LiveBox.

Ook bij de ZyXEL modems van Tiscali is dat effect er. Hij wacht x seconde of er nog een nummer gaat komen. Komt die niet gaat hij bellen. Bij ZyXEL kan je # doen na de 10 cijfers zodat hij gelijk gaat bellen ;)
Op de (helpdesk) site van wanadoo staat dat het # ook bij de Livebox werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parpes

parpes

I know things

Kreeg van het weekend de huis, tuin en keuken folders binnen, daar zat ook een folder (kartonnen kaart) van Wanadoo Family tussen. Daar stond iets meer informatie op over hoe het overstappen in z'n werk gaat, en voor meer informatie moest je hier kijken. Vooral de "veel gestelde vragen" zijn interresant.

Bijvoorbeeld

Vraag:
Moet ik mijn huidige ADSL-abonnement zelf opzeggen?

Antwoord:
Wanadoo zorgt ervoor dat uw ADSL-verbinding automatisch wordt overgezet van uw oude provider naar Wanadoo. U dient wel de contractuele verplichtingen van uw oude provider in acht te nemen met betrekking tot opzegging van het abonnement en contractsduur.

Het lijkt er dus op dat je zelf niks hoeft op te zeggen, dat doet wanadoo voor je. Alleen rekenig houden met je opzeg termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Laatst online: 12:08
Vandaag een aardige Wanadoo mevrouw aan de telefoon gehad die mij ook dit aanbod deed van lite naar family. Ik heb momenteel een WAG54G v2 (geschikt voor ADSL2) en ze zei dat ik deze niet kon gebruiken icm met dit abbonement. Kan iemand mij dit uitleggen waarom dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
parpes schreef op maandag 25 juli 2005 @ 08:33:
Kreeg van het weekend de huis, tuin en keuken folders binnen, daar zat ook een folder (kartonnen kaart) van Wanadoo Family tussen. Daar stond iets meer informatie op over hoe het overstappen in z'n werk gaat, en voor meer informatie moest je hier kijken. Vooral de "veel gestelde vragen" zijn interresant.

Bijvoorbeeld

Vraag:
Moet ik mijn huidige ADSL-abonnement zelf opzeggen?

Antwoord:
Wanadoo zorgt ervoor dat uw ADSL-verbinding automatisch wordt overgezet van uw oude provider naar Wanadoo. U dient wel de contractuele verplichtingen van uw oude provider in acht te nemen met betrekking tot opzegging van het abonnement en contractsduur.

Het lijkt er dus op dat je zelf niks hoeft op te zeggen, dat doet wanadoo voor je. Alleen rekenig houden met je opzeg termijn.
Wanadoo stuurt naar de partij waar ze de lijn van overnemen (dus niet de ISP maar de telco) een bericht toe (dus naar KPN-DSL, BBNed, Versatel of Tiscali etc). Die sturen dit mogelijk door naar de betreffende ISP.

De vraag is of die ISP hier iets mee doet en of dat voldoende is om het contract tussen jou als abonnee en ISP te verbreken. Zelf nog even netjes opzeggen is natuurlijk zekerheid hebben. Maar let op dat je eerst bevestiging hebt van de omzetting van Wanadoo! Een opzegegde verbinding valt niet over te zetten (migreren) immers....
BeZaX schreef op maandag 25 juli 2005 @ 10:56:
Vandaag een aardige Wanadoo mevrouw aan de telefoon gehad die mij ook dit aanbod deed van lite naar family. Ik heb momenteel een WAG54G v2 (geschikt voor ADSL2) en ze zei dat ik deze niet kon gebruiken icm met dit abbonement. Kan iemand mij dit uitleggen waarom dan niet?
Omdat ze niet alle type modems kennen en ondersteunen waarschijnlijk. Dit type modem kwan zo goed als alle instellingen die mogelijk gebruikt worden. Nu alleen nog iemand die hier even een screenshot post van de instellingen die werken op Wanadoo Family ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
Damn dus ze hebben me per maand gewoon 2,95 aangesmeerd voor zo'n Livebox draadloos. Naja misschien kan ik mooi mijn (draadloze) netwerk er mee uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

bjck schreef op maandag 25 juli 2005 @ 11:01:
Omdat ze niet alle type modems kennen en ondersteunen waarschijnlijk. Dit type modem kwan zo goed als alle instellingen die mogelijk gebruikt worden. Nu alleen nog iemand die hier even een screenshot post van de instellingen die werken op Wanadoo Family ;)
Hier staan de instellingen voor Wanadoo Family.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
DyStiC schreef op maandag 25 juli 2005 @ 11:56:
[...]

Hier staan de instellingen voor Wanadoo Family.
Specificaties

naam provider:
Wanadoo
abonnementsvorm: Family
VPI: 8
VCI: 35
primary DNS:
secondary DNS:
servicenaam:
verbindingstype: PPPoA
encapsulation: 1483 Bridged IP LLC
Lijkt me wat sterk die onderste twee samen, 't is of of niet beide.

'k Vermoed dat het 1483-Bridged-IP-LLC is (ZyXEL noemt het ENET ENCAP in router setting) en dat je dus geen login + wachtwoord nodig hebt. Je IP verkrijg je middels DHCP gewoon.

't Is dezelfde setup die BBned & BaByXL (Tiscali) gebruiken. Die hebben enkel en alleen een andere VPI/VCI (BBned 0/35 en Tiscali 0/34). Nu nog iemand die het kan bevestingen dat het 1483Bridged-IP-LLC is en geen PPPoA.

[ Voor 29% gewijzigd door bjck op 25-07-2005 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
Dat zijn dus instellingen die ik ook zo in mijn WAG54G kan invoeren. Ik ga nog maar weer eens opbellen naar wanadoo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 15:10:
Heb zojiust ADSL Family 4 Mbit geinstalleerd zonder al te veel problemen... internet gaat idd een beetje sneller, mijn vorige abo was 1.6 Mbit/lite.
Heb ook eerder contact met helpdesk gehad, snel aan de beurt, goed geholpen.
Maar hoe krijg ik mijn ftp-servertje weer in de lucht? Mijn vorig abo had een usb-modem... G6 pakt nu alleen de local IP en de LiveBox config is niet echt duidelijk... Wanadoo ondersteunt het ftp-spektakel niet (tis inmiddels wel duidelijk waar ze op besparen).
Ik heb van alles draaien via de Livebox.. tis maar dat je het goed instelt. Wat werkt er nu precies niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 09:21:
Ik denk dat het woordje 'niet' is weggevallen. Zal wel ISDN linesharing zijn en Family is alleen nog op analoog (PSTN) leverbaar.
Hmm, ga het toch eens zelf navragen. Mn ouders hebben geen ISDN. Misschien ligt het aan de verbinding van centrale tot huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, ik heb dus het upgrade cd-tje gedraaid, en mn modem staat nu op 1483Bridged-IP-LLC, niet PPPoA. Bij de helpdesk hebben ze dit ook verkeerd als info staan.
Vraag ik aan die gast van de helpdesk: die cd gaat toch niet allemaal wanadoo-zooi op mn pc installeren??? Nee hoor, meneertje, alleen de modem-instellingen worden toegepast!
.
.
.
Dus niet:
- 'Vet' wanadoo-icoontje bij de 'tray'
- Een duffe wanadoo-toolbar.
..... Een waarschuwing op de cd was wel aardig geweest. Maargoed, is al weer weg met hijackthis.

Trouwens, ik merk ook dat de latency groter is (20 ms), internet-paginas komen net een fractie trager binnen. Ben benieuwd of de helpdesk dat echt kan aanpassen...
Kryz, weet jij wat die techneut bij jou precies heeft aangepast? (als je tenminste ook bij de Family hoort?) Kan ik de helpdesk een beetje op weg helpen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Is niet iets wat 'de helpdesk' zo even kan aanpassen. Zijn confguratie keuzes in 't DSL netwerk door engineers die dat hebben bepaald.

't Is dus 1483Bridged-IP-LLC met 8/35

[ Voor 14% gewijzigd door bjck op 25-07-2005 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op maandag 25 juli 2005 @ 21:54:
Is niet iets wat 'de helpdesk' zo even kan aanpassen. Zijn confguratie keuzes in 't DSL netwerk door engineers die dat hebben bepaald.
ja, daar was ik al bang voor, ik denk dat Kryz (hierboven in deze thread) geen Family heeft.....
Maar het valt me op de webpages toch echt wat trager zijn. Ondanks de discussie of je het verschil tussen 8 ms en 21 ms kan merken. Kan het dan nog ergens anders aan liggen, dat webpaginas trager zijn? DNS werd hierboven geopperd, hoe check ik dat? Streams en p2p gaat zonder prob....
't Is dus 1483Bridged-IP-LLC met 8/35
stimmt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als je ipconfig /all doet in een commandprompt (windows). Zie je dan bij DNS IP van je router of twee keer iets van Wanadoo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op maandag 25 juli 2005 @ 22:04:
Als je ipconfig /all doet in een commandprompt (windows). Zie je dan bij DNS IP van je router of twee keer iets van Wanadoo?
van mn modem (10.0.0.138) dus , hierboven las ik al dat dat natuurlijk vertraagt. Kan ik dus de wanadoo servers invullen bij tcp/ip instellingen van de verbinding. Of kan ik dit in de modem aanpassen, dat ie dus die dns van wanadoo doorgeeft, bij het DHCP gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed, dns aangepast..... maar scheelt niks hoor.
constante ping van 21 ms!!
ik moet maar blij zijn dat het constant is, heb ik begrepen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Constant is goed inderdaad. Dat het contant iets hoger is op 't Wanadoo netwerk dan KPN-DSL netwerk ach. Misschien passen ze het nog eens aan ooit als 't kan met de gekozen apparatuur natuurlijk.

Maar gaat opvragen van een (nog niet eerder opgevraagde) pagina nu wat 'vlotter'?

(of je kan even ipconfig /flushdns doen eerst en een eerder opgevraagde opvragen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op maandag 25 juli 2005 @ 22:37:
Constant is goed inderdaad. Dat het contant iets hoger is op 't Wanadoo netwerk dan KPN-DSL netwerk ach. Misschien passen ze het nog eens aan ooit als 't kan met de gekozen apparatuur natuurlijk.

Maar gaat opvragen van een (nog niet eerder opgevraagde) pagina nu wat 'vlotter'?

(of je kan even ipconfig /flushdns doen eerst en een eerder opgevraagde opvragen)
mmmmm....niet echt. ik merk als ik bijvoorbeeld op fok blader in het nieuws, dat het voor me gevoel 'veel' langer duurt voordat het bericht echt op het scherm staat.....(kan natuurlijk ook door die bizar grote reclame van amityville komen ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waarom kan je je KPN-abo eigenlijk niet opzeggen? Als Wanadoo het over hun eigen netwerk leveren heb je in principe toch niks meer met KPN te maken? Of denk ik nu verkeerd? :?
En wel een beetje jammer dat ze (nog) geen nummerbehoud aanbieden.

Wat ik ook nergens kan terugvinden is hoeveel het abo na het eerste jaar gaat kosten. En kan je na het eerste jaar je abo maandelijks opzeggen?

In ieder geval een erg interessante aanbieding, m'n Planet abo (van 55 euro per maand met lagere snelheden 8)7) kan ik tot 20 augustus opzeggen en het ziet er naar uit dat dat gaat gebeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Wanadoo verlengt met overige abonnementen altijd met dezelfde periode. Dus zal vast ook met Family 't geval zijn. Je kan KPN-telefonie abonnement opzeggen volgensmij, maar 't is financieel compleet zinloos.

Belbudget kost €9.50 in de maand en je gaat als je het telefonie abonnement opzegd aan wanadoo die €9.50 extra betalen voor 't gebruik van de koperlijn. KPN krijgt dat tientje toch wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieg_1981
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-03-2024
:( ik ben dus ook beetgenomen door KPN :(
ik dacht dat de verbinding opgezegd zou worden als ik m niet voor een jaar zou verlengen. blijkt dus dat het gaat om het vaststellen van een jaarcontract (met 1 maand korting)... de gluiperts.
heb KPN al teruggebelt en heb gehoord dat verlengen van abbo. met stem rechtsgeldig is. heb nu sowieso al een klacht bij KPN ingedient en wordt erover teruggebeld.

nog even een aantal simpele vraagjes.

1 - die 23.50 die je voor Wanadoo Family betaalt, gaat daar nog een deel van naar KPN ?
2 - ik begreep dat je minimaal belbudget-abbo van KPN nodig hebt (=8.95), klopt dit ?
3 - als het niet lukt het jaarcontract op te heffen en ik zou wanadoo Family nemen, betaal ik dan een jaar lang 27.95 teveel ? (huidige abbo. : 27.95 KPN + 24.55 Wanadoo Basic = 52.50)
4 - ik heb nu de speedtouch 570 (draadloze modem+router), kan ik deze gebruiken ipv de livebox ? :?

alvast heel erg bedankt voor alle hulp ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
mieg_1981 schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 20:14:
:( ik ben dus ook beetgenomen door KPN :(
ik dacht dat de verbinding opgezegd zou worden als ik m niet voor een jaar zou verlengen. blijkt dus dat het gaat om het vaststellen van een jaarcontract (met 1 maand korting)... de gluiperts.
heb KPN al teruggebelt en heb gehoord dat verlengen van abbo. met stem rechtsgeldig is. heb nu sowieso al een klacht bij KPN ingedient en wordt erover teruggebeld.

nog even een aantal simpele vraagjes.

1 - die 23.50 die je voor Wanadoo Family betaalt, gaat daar nog een deel van naar KPN ?
Voor gebruik van de koperlijn via KPN rechtstreeks op je telefonie abonnement.
2 - ik begreep dat je minimaal belbudget-abbo van KPN nodig hebt (=8.95), klopt dit ?
Klopt. Wordt alleen aangeboden met linesharing met een KPN telefonie abonnement inderdaad.
3 - als het niet lukt het jaarcontract op te heffen en ik zou wanadoo Family nemen, betaal ik dan een jaar lang 27.95 teveel ? (huidige abbo. : 27.95 KPN + 24.55 Wanadoo Basic = 52.50)
Dat klopt. Overstappen kan wel, maar KPN zal je aan de contractuele/financiele verplichtingen houden.
4 - ik heb nu de speedtouch 570 (draadloze modem+router), kan ik deze gebruiken ipv de livebox ? :?
Mogelijk, maar zolang niemand 't heeft draaien geen idee.
alvast heel erg bedankt voor alle hulp ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben wel erg gecharmeerd van Wanadoo Family incl. telefonie, maar heb toch nog een paar vragen aan de ervaren gebruikers:

1) Ik bel op dit moment met Tele2 en heb een BelBasis KPN abo; kan ik Tele2 zomaar opzeggen en KPN BelBasis vervangen door Belbudget?

2) M'n telefoonlijn komt in de meterkast binnen. Daar staat ook m'n splitter. M'n computer staat boven en m'n telefoon beneden. Waar komt m'n livebox te staan?

3) En als ik draadloos ga? Of loopt m'n snelheid drastisch terug als ik de livebox beneden heb en m'n computer boven? (zolder met betonnen vloeren)?

4) Waarom heb ik 2 telefoonnummers nodig? Op m'n kpn nummer word ik alleen gebeld, waarom dan een ander nummer? Gebeld worden kost toch geen geld? Wanneer gebruik ik dan dat andere nummer?

Ik ben benieuwd naar de antwoorden.

Alvast Bedankt!
Humaru

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Laatst online: 09-09 20:19

duderuud

Sliden is koel

Volgens de statuspagina wordt mijn verbinding de 27e (morgen dus) omgezet.

Leuk hoor, maar ik heb nog geen livebox ontvangen...
Dan maar eens zien of ik mijn huidige Zyxel Prestige 650R aan de gang krijg op het Wanadoo-netwerk...

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Duderuud schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 23:07:
Volgens de statuspagina wordt mijn verbinding de 27e (morgen dus) omgezet.

Leuk hoor, maar ik heb nog geen livebox ontvangen...
Dan maar eens zien of ik mijn huidige Zyxel Prestige 650R aan de gang krijg op het Wanadoo-netwerk...
Kiezen voor:

Mode --> routed
Encapsulation --> ENET ENCAP
Multiplex --> LLC
VPI --> 8
VCI --> 35
ATM QoS Type --> UBR
Obtain an IP Address Automatically

Mode --> Bridge (kan ook natuurlijk..)
Encapsulation --> RFC1483

Rest zie boven.

[ Voor 20% gewijzigd door bjck op 26-07-2005 23:21 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.