HELAAS BEETGENOMEN DOOR KPN
Er gaan reeds wilde geruchten rond dat KPN uit alle macht abonnees probeert te behouden. Veel mensen willen natuurlijk overstappen op het goedkopere én snellere Wanadoo ADSL Family.
Maar wat wij hier meemaken gaat echt TE ver! Ik zal het beknopt uitleggen.
Donderdag 7-7 Mijn vader wordt gebeld door de telesales van KPN. Zij vertellen hem dat ze hem een aanbod willen doen. Wij hebben nu ADSL Lite via Wanadoo, maar KPN biedt ons aan kostenloos over te stappen op KPN ADSL Lite en dan krijgen we nog een maand gratis ook! (=€19,95)
Maar op de site van KPN zien we dat ADSL Lite €29,95 kost voor 1600/600 kbit. Die 19 euro is dus geeneens een maand en in vergelijking met Wanadoo Family 4000/600 kbit voor €23,95(bestaand abonnee) is het al helemaal schandalig duur. De medewerker van telesales KPN biedt mijn vader aan om een conceptcontract thuis te sturen. En als we de aanbieding willen kunnen we hem ondertekend terug sturen. We zitten nu nog NERGENS aan vast volgens KPN!
Als ik 's avonds thuis kom en het verhaal hoor krijg ik bijna een hartverzakking. Ons eerste jaar is voorbij bij Wanadoo Lite en we kunnen vrij overstappen. Ikzelf had natuurlijk ADSL Family op het oog.
Maar gelukkig zouden we nog nergens aan vast zitten.
Dinsdag 12-7 Het zit me toch allemaal niet lekker en ik besluit KPN te bellen. Ik krijg een medewerker aan de lijn en leg het verhaal uit. Hij verteld mij dat er erg veel mensen bellen met een gelijke situatie en dat er bij KPN een intern mailadres is om aanvragen te annuleren. Hij stuurt daar een mail naartoe die hij zelf met mij opsteld. Wij willen het dus NIET en laten dit binnen een week weten.
Woensdag 13-7 Er ligt een brief van KPN op de deurmat. Ik denk "mooi de bevestiging dat we er vanaf zijn", maar niets is minder waar!
Er staat "Hartelijk dank voor het accepteren van onze aanbieding om uw ADSL na KPN te verlengen"
De verlenging gaat in op 8-7-2005 en is na één jaar opzegbaar. Maar wij hebben NOOIT een ADSL abonnement bij KPN afgesloten. Alleen bij Wanadoo is een handtekening gezet, maar nooit ADSL van KPN aangevraagd. Hoe kunnen zij dan over "verlenging" spreken als er geen ondertekend contract aan vooraf gaat?
Later die woensdag bel ik wederom KPN. Het is nu wel duidelijk dat de duivelse geest van de KPN Salesmanager werkelijk is losgebarsten. Ik krijg een mevrouw aan de telefoon en leg de situatie uit.
Zij verteld mij dat het haar verboden is om abonnementsaanvragen te annuleren! De module in hun computersysteem waarin dat kan is momenteel zelfs uitgeschakeld!
Zij adviseerd mij een brief te schrijven, wat ik meteen heb gedaan, en donderdag gepost.
Dit is toch te bizar voor woorden? Zijn we als consument nu helemaal rechteloos geworden?
We hebben geeneens 'ja' gezegd tegen een verlenging en nu zouden we er niet meer onderuit kunnen. Ik laat het hier zeker niet bij zitten.
Ik heb ook een brief geschreven naar Wanadoo en wacht op het antwoord van KPN. Hier verwacht ik zeker niet te veel van.
Wat zijn nu de stappen die ik kan ondernemen, behalve KPN voor het gerecht slepen.
Welke organisatie kunnen iets voor mij betekenen?
Als iemand me kan helpen/ondersteunen GRAAG!
edit:Vandaag een knakker van kpn aan de lijn gehad. Heeft m'n klachtenbrief gelezen en vond het ook niet zo netjes allemaal. Alles wordt weer teruggedraait naar het oude. Kan ik mooi ADSL Family nemen
[
Voor 5% gewijzigd door
Verwijderd op 18-07-2005 22:00
]