ik ben dus ook van wanadoo adsl basic (met KPN deel) overgestapt naar Wanadoo Family, maar ik weet eigenlijk niet of wanadoo KPN afsluit.. ik neem toch aan dat ze dat dan wel voor mij regelen?
Mits Basic langer als een jaar qua contract heeft gedraaid, dan komt het inderdaad te vervallen.Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 23:21:
ik ben dus ook van wanadoo adsl basic (met KPN deel) overgestapt naar Wanadoo Family, maar ik weet eigenlijk niet of wanadoo KPN afsluit.. ik neem toch aan dat ze dat dan wel voor mij regelen?
Verwijderd
ah da's mooiLekkere Loempia schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 01:40:
[...]
Mits Basic langer als een jaar qua contract heeft gedraaid, dan komt het inderdaad te vervallen.
Verwijderd
Ik heb momenteel een Demon 1024/512 verbinding voor 29,95 per maand en denk eraan om over te stappen naar Wanadoo ADSL Family + telefonie. Zijn er mensen die dit gedaan hebben? Zo ja wat zijn jullie ervaringen.
Ik heb momenteel de volgende situatie: splitter -> kabel -> ADSL modem -> utp kabel -> linksys router - > utp naar 2 pc's. Kan ik straks gewoon de ADSL modem vervangen door de Livebox?
Ik heb momenteel de volgende situatie: splitter -> kabel -> ADSL modem -> utp kabel -> linksys router - > utp naar 2 pc's. Kan ik straks gewoon de ADSL modem vervangen door de Livebox?
Moet je even in de voorwaarden voor Tele2 kijken.Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 20:37:
Ik ben wel erg gecharmeerd van Wanadoo Family incl. telefonie, maar heb toch nog een paar vragen aan de ervaren gebruikers:
1) Ik bel op dit moment met Tele2 en heb een BelBasis KPN abo; kan ik Tele2 zomaar opzeggen en KPN BelBasis vervangen door Belbudget?
De Livebox heeft een ingebouwde splitter. Dus je moet de Livebox aansluiten op het punt waar 'de lijn' het huis binnen komt. Daarachter kan dan een UTP naar je PC, en een lijntje naar je telefoon.2) M'n telefoonlijn komt in de meterkast binnen. Daar staat ook m'n splitter. M'n computer staat boven en m'n telefoon beneden. Waar komt m'n livebox te staan?
De draadloze verbinding van de Livebox schijnt nogal bagger te zijn. Nog niemand in het topic erover gehoord.. maar dat gerucht gaat de rondte...3) En als ik draadloos ga? Of loopt m'n snelheid drastisch terug als ik de livebox beneden heb en m'n computer boven? (zolder met betonnen vloeren)?
De Livebox zorgt dat je altijd standaard met hun nummer uitbelt. Je kan wel *31* (dacht ik) ervoor draaien, dan bel je met KPN, dus betaal je alsnog aan KPN belkosten...4) Waarom heb ik 2 telefoonnummers nodig? Op m'n kpn nummer word ik alleen gebeld, waarom dan een ander nummer? Gebeld worden kost toch geen geld? Wanneer gebruik ik dan dat andere nummer?
Tevreden?Ik ben benieuwd naar de antwoorden.
Welcome!Alvast Bedankt!
Humaru
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 23:21:
bjck schreef op maandag 25 juli 2005 @ 11:01:Wanadoo stuurt naar de partij waar ze de lijn van overnemen (dus niet de ISP maar de telco) een bericht toe (dus naar KPN-DSL, BBNed, Versatel of Tiscali etc). Die sturen dit mogelijk door naar de betreffende ISP.
De vraag is of die ISP hier iets mee doet en of dat voldoende is om het contract tussen jou als abonnee en ISP te verbreken. Zelf nog even netjes opzeggen is natuurlijk zekerheid hebben. Maar let op dat je eerst bevestiging hebt van de omzetting van Wanadoo! Een opzegegde verbinding valt niet over te zetten (migreren) immers....
De Livebox heeft een ingebouwde splitter. Dus je moet de Livebox aansluiten op het punt waar 'de lijn' het huis binnen komt. Daarachter kan dan een UTP naar je PC, en een lijntje naar je telefoon.Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 07:41:[...]
Het duurt wel ietsje langer dat die overgaat, maar daar wordt aan gewerkt.Blue-Bird schreef op zondag 24 juli 2005 @ 15:10:
Even een vraagje over de ingebouwde splitter van de livebox:
Hebben jullie het ook dat als je een nummer belt, dat het veel langer duurt voordat de telefoon werkelijk overgaat? Als dit inderdaad aan de splitter ligt koop ik denk ik een externe. Dit werd al door Wanadoo aangeraden omdat nummerweergave niet werkt bij mij. Maar helaas vervalt de mogelijkheid om wanadoo telefonie te nemen dan
Het nummerweergave probleem is al een oplossing voor in de nieuwe firmware, maar dat duurt nog heel even voordat die uitgerold wordt. Eerst goed testen, hè!
De Livebox heeft 2 ethernet 100MBit aansluitingen (de 'andere' gaat voor TV gebruikt worden). Maar voor nu kan je er gemakkelijk 2 pc's aanhangen. Elke aansluiting Eth1, Eth2, Wifi, USB etc. hebben hun eigen subnet.JordiFcu schreef op zondag 24 juli 2005 @ 20:21:
Hallo. Ik ben van plan om over te stappen naar ADSL Family. Ik wil dit onder 3 PC's gaan verdelen. 1 laptop (draadloos), 1 gewone PC en nog een gewone PC.
[ Voor 59% gewijzigd door nitpicker op 27-07-2005 08:23 ]
Verwijderd
Zou je me het bestand user42.ini kunnen bezorgen ?netvisions schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 09:08:
M'n lijn is opgeleverd, en na de "user42.ini" geupload te hebben naar m'n modem (die een fout gaf omdat ze ergens een "" vergeten waren) deed m'n lijn het..
Maar nu heb ik problemen dat ik sommige sites niet kan bereiken, een voorbeeld zijn alle sites die draaien op "nl01.pcextreme.nl" (http://nl01.pcextreme.nl)
Pingen gaat prima, FTP werkt ook maar zodra ik een site van die server bezoek dan gaat het mis, en krijg ik een Netwerk-Timeout...
Ben ik de enige die hier last van heeft?
Voor het geval jullie dat via de mail gaan doen, ik zou dat bestand ook graag willen hebben, dus als iemand die online kan zetten?
De overgang van Lite naar Family is (in mijn geval) verre van soepel te noemen. Ik heb nu al sinds maandagochtend (7uur) geen internet verbinding meer thuis. Eerste probleem is dat ze mij die CD niet hebben toegestuurd (om m'n speedtoch 510 te laten werken - vandaar dat ik dat bestand dus ook graag wil). Ik heb gevraagd of ze die instellingen niet telefonisch konden doorgeven, maar daar krijg ik telkens een ander antwoord op.
- Volgens persoon 1 moets ik de Easy Setup in m'n configuratie van m'n modem doorlopen en deze zetten op PPPoA -DCHP NAPT en CVI/VPI op 8.35
- Volgens persoon 2 kon het niet met de easy setup (die zou te basic zijn en niet alle [benodigde] opties weergeven) en moest ik het met de setup van de originele installatie CD doen of die van ww.speedtouch.com downloaden. Hij heeft me toen wat settings doorgegeven die ik moest instellen maar dat kwam totaal niet overeen. Bovendien kan ik de installatiefile niet van speedtouch.com downloaden (kan 'm nergens vinden)
- En volgens persoon 3 moest ie niet op PPPoA maar op PPPoE
Maar dat werkt dus allemaal niet
En als ik ze dat dan mededeel door de telefoon dan krijg ik vervolgens te horen dat ze het dan waarschijnlijk nog niet definitief hebben omgezet (omdat de communicatie tussen KPN en Wanadoo slecht zou zijn), maar dat kunnen ze me dus ook niet met zekerheid zeggen.
Daar schiet ik dus allemaal weinig mee op. Zeker gezien ik telkens een ander antwoord krijg qua instellingen.
Ik kan in die configuratie van m'n modem overigens wel zien dat m'n DSL verbinding werkt en die geeft ook netjes aan dat de up/downstream 640/4096 k/s is. Dus volgens mij is de handel wel gewoon omgezet. Alleen m'n ip blijft dus unassigned
En die InstallatieCD kon nog wel een week duren. Waarom? Die moeten zij eerst zelf gaan bestellen bij de leverencier, die stuurt 'm dan naar Wanadoo op en die sturen 'm dan naar mij door. Da's toch van de zotte!
Waarom staat dat ding niet gewoon op internet??? 
Dus als iemand mij óf aan die ini kan helpen óf aan de juiste instellingen voor de SpeedTouch 510 dan zou ik erg blij zijn :-)
De overgang van Lite naar Family is (in mijn geval) verre van soepel te noemen. Ik heb nu al sinds maandagochtend (7uur) geen internet verbinding meer thuis. Eerste probleem is dat ze mij die CD niet hebben toegestuurd (om m'n speedtoch 510 te laten werken - vandaar dat ik dat bestand dus ook graag wil). Ik heb gevraagd of ze die instellingen niet telefonisch konden doorgeven, maar daar krijg ik telkens een ander antwoord op.
- Volgens persoon 1 moets ik de Easy Setup in m'n configuratie van m'n modem doorlopen en deze zetten op PPPoA -DCHP NAPT en CVI/VPI op 8.35
- Volgens persoon 2 kon het niet met de easy setup (die zou te basic zijn en niet alle [benodigde] opties weergeven) en moest ik het met de setup van de originele installatie CD doen of die van ww.speedtouch.com downloaden. Hij heeft me toen wat settings doorgegeven die ik moest instellen maar dat kwam totaal niet overeen. Bovendien kan ik de installatiefile niet van speedtouch.com downloaden (kan 'm nergens vinden)
- En volgens persoon 3 moest ie niet op PPPoA maar op PPPoE
Maar dat werkt dus allemaal niet
Daar schiet ik dus allemaal weinig mee op. Zeker gezien ik telkens een ander antwoord krijg qua instellingen.
Ik kan in die configuratie van m'n modem overigens wel zien dat m'n DSL verbinding werkt en die geeft ook netjes aan dat de up/downstream 640/4096 k/s is. Dus volgens mij is de handel wel gewoon omgezet. Alleen m'n ip blijft dus unassigned
En die InstallatieCD kon nog wel een week duren. Waarom? Die moeten zij eerst zelf gaan bestellen bij de leverencier, die stuurt 'm dan naar Wanadoo op en die sturen 'm dan naar mij door. Da's toch van de zotte!

Dus als iemand mij óf aan die ini kan helpen óf aan de juiste instellingen voor de SpeedTouch 510 dan zou ik erg blij zijn :-)
[ Voor 8% gewijzigd door marty op 27-07-2005 14:01 ]
http://www.speedtouch.nl/macinstruct.html#510
Als je daar nu eens de juiste pakt voor jouw modem (even naar je firmware versie kijken in je modem) voor BBned of BaByXL/Tiscali.
Open hem even in notepad en verander waar 0/35 staat (of 0/34 als je die van Tiscali pakt) naar 8/35. Dus alleen getallen veranderen, niets anders.
Download Routed Ethernet BBned Configuratie --> modem als router.
Download Bridged Ethernet BBned Configuratie --> modem als bridge
(bridge: dus externe IP op 1 apparaat dat je er achter kan hangen. Dit kan een PC zijn maar ook een andere router die je graag wilt gebruiken ipv je modem als router).
Laat even weten of 't werkt.
't Is als het goed is dus geen van beide (geen PPPoA of PPPoE) maar Ethernet Encapsulated (RFC1483Bridged)
Als je daar nu eens de juiste pakt voor jouw modem (even naar je firmware versie kijken in je modem) voor BBned of BaByXL/Tiscali.
Open hem even in notepad en verander waar 0/35 staat (of 0/34 als je die van Tiscali pakt) naar 8/35. Dus alleen getallen veranderen, niets anders.
Download Routed Ethernet BBned Configuratie --> modem als router.
Download Bridged Ethernet BBned Configuratie --> modem als bridge
(bridge: dus externe IP op 1 apparaat dat je er achter kan hangen. Dit kan een PC zijn maar ook een andere router die je graag wilt gebruiken ipv je modem als router).
Laat even weten of 't werkt.
't Is als het goed is dus geen van beide (geen PPPoA of PPPoE) maar Ethernet Encapsulated (RFC1483Bridged)
[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 27-07-2005 14:09 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Hey, cool, dat ziet er goed uit
ik heb het bestand 510_42_ethoa_router_bbned_02.ini gepakt en deze regel
nu veranderd in
en opgeslagen op een floppy (dat ik die nog eens zou gebruiken!! :-))
Als het idd werkt, dan staat hier vanavond een berichtje van mij, zo niet dan zien jullie me morgen weer terug
(heb voor de zekerheid al die bestanden maar even opgeslagen trouwens
)
ik heb het bestand 510_42_ethoa_router_bbned_02.ini gepakt en deze regel
code:
1
2
| [ phone.ini ] add name=PVC_1 addr=0*35 type=any |
nu veranderd in
code:
1
2
| [ phone.ini ] add name=PVC_1 addr=8*35 type=any |
en opgeslagen op een floppy (dat ik die nog eens zou gebruiken!! :-))
Als het idd werkt, dan staat hier vanavond een berichtje van mij, zo niet dan zien jullie me morgen weer terug
(heb voor de zekerheid al die bestanden maar even opgeslagen trouwens
Verwijderd
Wie helpt mij ?
Ik zou volgens Wanadoo al twee weken gebruik moeten kunnen maken van adsl Family, maar mij snelheid blijft hetzelfde toen ik adsl lite gebruikte. Nu heb ik al tig keren gebeld met wanadoo, de 1 zegt dat ik een bepaald bestand voor mijn modem vd bijgeleverde cdrom moet downloaden (heb ik gedaan maar hielp niets) een ander zegt dat de kabels niet goed zitten. Volgens Wanadoo kan het ook niet aan mijn linksys router liggen ??!!
Schelden en vloeken op de medewerkers van Wanadoo lucht wel op, maar kom er niet verder mee...dus wie heeft er tips voor mij ??
Groeten Patrick.
Ik zou volgens Wanadoo al twee weken gebruik moeten kunnen maken van adsl Family, maar mij snelheid blijft hetzelfde toen ik adsl lite gebruikte. Nu heb ik al tig keren gebeld met wanadoo, de 1 zegt dat ik een bepaald bestand voor mijn modem vd bijgeleverde cdrom moet downloaden (heb ik gedaan maar hielp niets) een ander zegt dat de kabels niet goed zitten. Volgens Wanadoo kan het ook niet aan mijn linksys router liggen ??!!
Schelden en vloeken op de medewerkers van Wanadoo lucht wel op, maar kom er niet verder mee...dus wie heeft er tips voor mij ??
Groeten Patrick.
Als je nog gewoon online bent zonder instellingen te veranderen via KPN-DSL is er een monteur (van KPN) vergeten de lijn om te plaatsen in de telefooncentrale. Adminstratief heb je wel een Wanadoo DSL lijn maar ondertussen hang je nogsteeds aan KPN-DSL.Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 15:32:
Wie helpt mij ?
Groeten Patrick.
Totdat ze daar de poort sluiten omdat hij natuurlijk administratief 'vrij' is voor gebruik voor een andere aansluiting.
Of je bent wel over gezet, je hebt instellingen moeten veranderen en bent online via Wanadoo Family netjes. Echter haal je op jou lijn mogelijk geen hogere snelheid dan je al had en de 4Mbps niet.
Wat zegt je modem bij verbindings snelheid? En welke instellingen staat je modem? PPPoA? Of Bridged-IP-LLC? (vermoed PPPoA = KPN_DSL nogsteeds).
Als je dus nog aan KPN-DSL hangt zal Wanadoo hier (snel) actie op moeten ondernemen.
Verwijderd
Hoe (waar) kan ik zien of mijn modem PPPoA staat ? De snelheid kon ik wel terugvinden deze is :bjck schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 16:42:
[...]
Als je nog gewoon online bent zonder instellingen te veranderen via KPN-DSL is er een monteur (van KPN) vergeten de lijn om te plaatsen in de telefooncentrale. Adminstratief heb je wel een Wanadoo DSL lijn maar ondertussen hang je nogsteeds aan KPN-DSL.
Totdat ze daar de poort sluiten omdat hij natuurlijk administratief 'vrij' is voor gebruik voor een andere aansluiting.
Of je bent wel over gezet, je hebt instellingen moeten veranderen en bent online via Wanadoo Family netjes. Echter haal je op jou lijn mogelijk geen hogere snelheid dan je al had en de 4Mbps niet.
Wat zegt je modem bij verbindings snelheid? En welke instellingen staat je modem? PPPoA? Of Bridged-IP-LLC? (vermoed PPPoA = KPN_DSL nogsteeds).
Als je dus nog aan KPN-DSL hangt zal Wanadoo hier (snel) actie op moeten ondernemen.
Bandwidth Up/Down (Kbit/sec)
640 / 4096
Dan ben je dus wel netjes over, vergeet mijn verhaal compleet dan.
Wat is dan het probleem? Dat je geen 400KByte/s download haalt? Probeer deze link (xs4all) eens of deze link (versatel). Zijn beide 100mb test bestanden.
Wat is dan het probleem? Dat je geen 400KByte/s download haalt? Probeer deze link (xs4all) eens of deze link (versatel). Zijn beide 100mb test bestanden.
[ Voor 44% gewijzigd door bjck op 27-07-2005 17:11 ]
Binnen hoeveel tijd werd bij jullie een opleverdatum bekend? Heb @Home opgezegd, en vrees toch dat ik één a twee weken zonder internet kom te zitten..
Divide and conquer.
Verwijderd
Als mijn snelheid meet via speedtest.nl dan kom ik uit op 175.9 KByte/sec (=1407 kbps)bjck schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 17:08:
Dan ben je dus wel netjes over, vergeet mijn verhaal compleet dan.
Ik zie trouwens in mijn modem onder het kopje Templates wel het volgende staan, zegt jou dat iets ?
Configuration Templates
Template Overview
Filename
Service
ipoeoa.tpl
Routed Ethernet - NAPT - DHCP
pppoe.tpl
Routed PPPoE - DHCP - NAPT
pppoa.tpl
Routed PPPoA - DHCP - NAPT
br.tpl
Bridged Ethernet
Select a template to view details
speedtest.nl Tja, dat moet je niet altijd aan vast knopen. Je lijnsnelheid is goed, 't is geen bestaand KPN-DSL profiel dus je bent netjes over gezet. Je haalt de afgesproken snelheid op je lijn, immers verbindt je modem op die snelheid.Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 17:29:
[...]
Als mijn snelheid meet via speedtest.nl dan kom ik uit op 175.9 KByte/sec (=1407 kbps)
Ik zie trouwens in mijn modem onder het kopje Templates wel het volgende staan, zegt jou dat iets ?
Wat haal je aan snelheid op de gegeven link(s)?
Die templates zijn voor ingestelde keuze mogelijkheden van je modem. Niet te veel op letten verder, je instellingen zijn goed anders was je niet online.
[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 27-07-2005 17:35 ]
Verwijderd
Op de door jou opgegeven links haal ik dezelfde snelheid. Ik blijf het frapant vinden dat de snelheid die ik nu heb overeenkomt met mijn oude snelheid van mijn vorige abbonement. Dus in mijn beleven is daar niets aan veranderd, kan mijn router voor de draadloze verbinding hier niets mee te maken hebben ?bjck schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 17:34:
[...]
speedtest.nl Tja, dat moet je niet altijd aan vast knopen. Je lijnsnelheid is goed, 't is geen bestaand KPN-DSL profiel dus je bent netjes over gezet. Je haalt de afgesproken snelheid op je lijn, immers verbindt je modem op die snelheid.
Wat haal je aan snelheid op de gegeven link(s)?
Die templates zijn voor ingestelde keuze mogelijkheden van je modem. Niet te veel op letten verder, je instellingen zijn goed anders was je niet online.
Natuurlijk kan dat, alhoewel zelfs 11mbit zat is. Test het eens uit met een draad verbinding zou ik zeggen..Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 17:41:
[...]
Op de door jou opgegeven links haal ik dezelfde snelheid. Ik blijf het frapant vinden dat de snelheid die ik nu heb overeenkomt met mijn oude snelheid van mijn vorige abbonement. Dus in mijn beleven is daar niets aan veranderd, kan mijn router voor de draadloze verbinding hier niets mee te maken hebben ?
Divide and conquer.
marty schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 15:22:
bjck
edit:
[quote]Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 16:01:
Marty,
Ik heb bijna hetzelfde probleem, maar ik heb wel de installatie cdrom. Als jij mij zegt welk bestandje je nodig hebt dan kan ik deze naar je mailen...
Grt.[/quote] Het is dus al gelukt met dat ini-bestandje. maar evengoed bedankt!
[quote]Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 16:01:
Marty,
Ik heb bijna hetzelfde probleem, maar ik heb wel de installatie cdrom. Als jij mij zegt welk bestandje je nodig hebt dan kan ik deze naar je mailen...
Grt.[/quote] Het is dus al gelukt met dat ini-bestandje. maar evengoed bedankt!
[ Voor 40% gewijzigd door marty op 27-07-2005 19:14 ]
Verwijderd
Hebbes, ik heb de draadloze router er tussenuit gehaald en ik heb zit nu op 406.8 KByte/sec download. Daar ben ik tevreden mee, een ieder bedankt voor de reactie's !wimpie schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 17:53:
[...]
Natuurlijk kan dat, alhoewel zelfs 11mbit zat is. Test het eens uit met een draad verbinding zou ik zeggen..
ik had gister omgezet moeten worden, maar is niet gebeurt, vanmorgen gebelt met wanadoo en die vertelden me dat het na 18:00 zou gebeuren.
Heb echter nog steeds internet, en als ik die wanadoo cd erin doe, zegt ie ook nog dat de lijn niet opgelevert is.
wie weet hoe lang die mensen van kpn of wie doen dat? aan het werk zijn?
laten ze mij nou eff omzetten pff, gaat weer helemaal mis, wedde?
Heb echter nog steeds internet, en als ik die wanadoo cd erin doe, zegt ie ook nog dat de lijn niet opgelevert is.
wie weet hoe lang die mensen van kpn of wie doen dat? aan het werk zijn?
laten ze mij nou eff omzetten pff, gaat weer helemaal mis, wedde?
Verwijderd
Ik had ook veel gezeik met de helpdesk....... de ene zegt dat het routerd,de andere bridge,de ander weer pppoe enz.
Ook werd mij verteld dat de linksys wag54g v2 niet werkt met wanadoo, werkt wel dus.
Voor wie de gegevens nodig heeft voor de linksys wag54g v2 =
RFC 1483 bridged / llc 8/35
Geen wachtwoord geen pass en Obtain an IP Address Automatically.
ps let op met de speedtouch home enkel ports, dat de nieuwe firmware v4.3.1.5.0 niet goed werkt met de wanadoo family instellingen..en de helpdesk die firmware niet kent en ook niet weet hoe de instellingen werken
Ook werd mij verteld dat de linksys wag54g v2 niet werkt met wanadoo, werkt wel dus.
Voor wie de gegevens nodig heeft voor de linksys wag54g v2 =
RFC 1483 bridged / llc 8/35
Geen wachtwoord geen pass en Obtain an IP Address Automatically.
ps let op met de speedtouch home enkel ports, dat de nieuwe firmware v4.3.1.5.0 niet goed werkt met de wanadoo family instellingen..en de helpdesk die firmware niet kent en ook niet weet hoe de instellingen werken
Kan best begrijpen dat een helpdesk niet alle modems kent en ondersteunt. Ze doen hun best al met een blijkbaar prima werkende cd-rom (moeten ze hem wel sturen idd).
En verwarrend is het wel omdat in elk modem dit protocol net iets anders wordt genoemd. Ook bestaat RFC1483Routed als protocol, die moet je dus niet hebben. En verwarrend is het omdat je de modem als router wil laten werken en dat moet dus met het RFC1483Bridged protocol.
Zolang je "je modem als: router of bridge gebruiken" los ziet van "gebruik protocol/encapsulatie: 1483Bridged-IP" gaat het prima.
(ZyXEL noemt het als router ENET ENCAP en als bridge RFC1483 bijvoobeeld)
En verwarrend is het wel omdat in elk modem dit protocol net iets anders wordt genoemd. Ook bestaat RFC1483Routed als protocol, die moet je dus niet hebben. En verwarrend is het omdat je de modem als router wil laten werken en dat moet dus met het RFC1483Bridged protocol.
Zolang je "je modem als: router of bridge gebruiken" los ziet van "gebruik protocol/encapsulatie: 1483Bridged-IP" gaat het prima.
(ZyXEL noemt het als router ENET ENCAP en als bridge RFC1483 bijvoobeeld)
[ Voor 19% gewijzigd door bjck op 28-07-2005 08:17 ]
Heb nu ok net ADSL Family, werkt perfekt. Ook een constante ping van 20ms, prima dus. Ik vroeg me alleen af of het mogeljk was om een printer op de Livebox aan te sluiten? Zo niet waarvoor dient dan die USB poort?
Edit,
En nog iets, ik zie net dat ik met mijn mobiel via bluethooth verbinding kan maken... Althans, hij vraagt om een pincode die ik dus niet heb. Wat zou hier het idee achter zijn?
Edit,
En nog iets, ik zie net dat ik met mijn mobiel via bluethooth verbinding kan maken... Althans, hij vraagt om een pincode die ik dus niet heb. Wat zou hier het idee achter zijn?
[ Voor 31% gewijzigd door DRAFTER86 op 28-07-2005 11:34 ]
Nou, ik ben ook overgezet.
Gisermiddag had ik nog een Demon- verbinding, 's avonds had ik geen verbinding meer. Ik moest gisteravond weg, en net nadat ik weg was belde mijn vriendin dat de livebox afgeleverd was.
Om 0:00 aan de slag gegaan, eerst houtje-touwtje alles aangesloten om te kijken of ik een verbinding had. Ja dus. Constante ping van 20ms en al snelheden gehaald van 375kb met een kort testje.
Daarna alles netjes aangesloten, 2e netwerkkabel erin (linux-server), nog wat proberen....
WTF? Ineens een verbinding van 4kb/sec!? Echt megatraag, maar het gekke is, is dat de verbinding naar het modem toe (configuratie dus) ook bizar langzaam is.
Paar vraagjes:
- Wat doet die installatiecd precies? Ik vind dat dus helemaal klote, ik wil zien/weten wat er aan mijn systeem aangepast is.
- Waarom crosskabels? Of is dat alleen voor pc 1?
- Iemand enig idee waarom mijn verbinding ineens zo bizar traag is? Let wel: Ik heb lopen klooien met een (halve) deïnstallatie van die wanadoo-cd om ervoor te zorgen dat ik die 2e pc kon aansluiten (ik zag tijdens de setup een schermpje waar je kon kiezen voor nieuwe installatie en voor een 2e verbinding toevoegen).
Ik heb niet uitgebreid getest gisteravond omdat het ineens 03:00 was...maar heeft iemand al wat tips/trucs/antwoorden? Bij voorbaat dank...
Gisermiddag had ik nog een Demon- verbinding, 's avonds had ik geen verbinding meer. Ik moest gisteravond weg, en net nadat ik weg was belde mijn vriendin dat de livebox afgeleverd was.
Om 0:00 aan de slag gegaan, eerst houtje-touwtje alles aangesloten om te kijken of ik een verbinding had. Ja dus. Constante ping van 20ms en al snelheden gehaald van 375kb met een kort testje.
Daarna alles netjes aangesloten, 2e netwerkkabel erin (linux-server), nog wat proberen....
WTF? Ineens een verbinding van 4kb/sec!? Echt megatraag, maar het gekke is, is dat de verbinding naar het modem toe (configuratie dus) ook bizar langzaam is.
Paar vraagjes:
- Wat doet die installatiecd precies? Ik vind dat dus helemaal klote, ik wil zien/weten wat er aan mijn systeem aangepast is.
- Waarom crosskabels? Of is dat alleen voor pc 1?
- Iemand enig idee waarom mijn verbinding ineens zo bizar traag is? Let wel: Ik heb lopen klooien met een (halve) deïnstallatie van die wanadoo-cd om ervoor te zorgen dat ik die 2e pc kon aansluiten (ik zag tijdens de setup een schermpje waar je kon kiezen voor nieuwe installatie en voor een 2e verbinding toevoegen).
Ik heb niet uitgebreid getest gisteravond omdat het ineens 03:00 was...maar heeft iemand al wat tips/trucs/antwoorden? Bij voorbaat dank...
Die "crosscable" is een gewone kabel met 4 aders volgens mij.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
De USB poort kan je gebruiken om de pc op aan te sluiten. Dus als je geen ethernet aansluiting hebt op je pc.DRAFTER86 schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 09:53:
Heb nu ok net ADSL Family, werkt perfekt. Ook een constante ping van 20ms, prima dus. Ik vroeg me alleen af of het mogeljk was om een printer op de Livebox aan te sluiten? Zo niet waarvoor dient dan die USB poort?
Je kan zelf de pincode wijzigen.. moet je even met je webbrowser naar de livebox gaan. Dan geavenceerd, dan menu Bluetooth, optie Veiligheid.. kan je zo een eigen pin invoeren.En nog iets, ik zie net dat ik met mijn mobiel via bluethooth verbinding kan maken... Althans, hij vraagt om een pincode die ik dus niet heb. Wat zou hier het idee achter zijn?
Ik heb zelf geen installatie cd gebruikt, juist omdat ik geen zooi van anderen wil.. gewoon kijken wat je pc voor ip adres krijgt.. en dan met een browser connecten naar de gateway.. komt het altijd goedDuderuud schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 10:14:
Nou, ik ben ook overgezet...
[...]
... tips/trucs/antwoorden? Bij voorbaat dank...
Ik zou zeggen.. gooi de hele installatie eraf.. en sluit gewoon alles netjes aan.. dan moet ie het al doen. Er hoeft namelijk geen gebruikersnaam en wachtwoord in de Livebox te staan als je op hun eigen netwerk zit, die wordt gewoon geautoriseerd op het mac adres van de Livebox.
[ Voor 92% gewijzigd door nitpicker op 28-07-2005 13:07 ]
Ik wil ook zeker geen zooi van anderen, je zal zelden zo'n schone pc zien als de mijne 
Ik had alleen het idee dat die cd gewoon bepaalde instellingen had gezet, want voordat ik die cd had gedraait werkte de verbinding niet. Ik snap er eigenlijk weinig van, want alle belangrijke (tcp/ip) instellingen zijn gewoon standaard dhcp...
Nou ja, vanavond maar eens kijken of ik de snelheid weer op 400kb/sec kan krijgen.
Ik had alleen het idee dat die cd gewoon bepaalde instellingen had gezet, want voordat ik die cd had gedraait werkte de verbinding niet. Ik snap er eigenlijk weinig van, want alle belangrijke (tcp/ip) instellingen zijn gewoon standaard dhcp...
Nou ja, vanavond maar eens kijken of ik de snelheid weer op 400kb/sec kan krijgen.
Nee niet die poort, er zitten 2 usb-aansluitingen op. Eentje kun je bijvoorbeeld een webcam/printer in steken. Die poort die jij bedoeld is voor het andere eind van zo'n kabel.nitpicker schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 12:10:
[...]
De USB poort kan je gebruiken om de pc op aan te sluiten. Dus als je geen ethernet aansluiting hebt op je pc.
USB PC: Connecteur femelle USB "Esclave" type B pour la connexion à un ordinateur
(Interface USB).
USB ACC: Connecteur femelle USB "Maître" type A (Interface USB) - Non Utilisé dans la
version actuelle.
Verwijderd
Ik heb adsl family besteld en het is nu geleverd dus oude adsl lite verbinding doet het niet meer. Heb alleen de installatie cd van wanadoo nog niet binnen. Dus ik zit zonder internet thuis
Ik heb een speedtouch usb modem, deze dus
Weet iemand hoe ik handmatig de juiste instellingen kan maken?
Groetjes en alvast mijn eeuwige dank
Mzzl Marcel
Ik heb een speedtouch usb modem, deze dus

Weet iemand hoe ik handmatig de juiste instellingen kan maken?
Groetjes en alvast mijn eeuwige dank
Mzzl Marcel
http://www.speedtouch.nl/downloads/Win_RFC1483Br_R3014.zip
Dan moet je even één van de phonebook.ini bestanden die in mapje BBned/Versatel/TiscaliBaByXL staan openen in notepad en aanpassen.
Als je die van Tiscali pakt moet je 0 34 veranderen in 8 35 in 't bestand. Die opslaan ergens (maak mapje Wanadoo ofzo zou ik zeggen) en die instaleren via de setup.
Uninstall wel eerst je huidige dirvers compleet via de uninstall! En vergeet niet je KPN-DSL 'inbel verbinding' ook weg te halen gezien je die niet meer nodig hebt straks.
Dan moet je even één van de phonebook.ini bestanden die in mapje BBned/Versatel/TiscaliBaByXL staan openen in notepad en aanpassen.
Als je die van Tiscali pakt moet je 0 34 veranderen in 8 35 in 't bestand. Die opslaan ergens (maak mapje Wanadoo ofzo zou ik zeggen) en die instaleren via de setup.
Uninstall wel eerst je huidige dirvers compleet via de uninstall! En vergeet niet je KPN-DSL 'inbel verbinding' ook weg te halen gezien je die niet meer nodig hebt straks.
[ Voor 94% gewijzigd door bjck op 28-07-2005 18:58 ]
Verwijderd
Beste mensen,
Binnenkort zal bij mij ook de Livebox Wifi worden geleverd!
Wat nu mijn vraag was:
We hebben thuis 3 pc's? Die zijn nu doormiddel van een router met elkaar verbonden via UTP-kabel gewoon.
Maar voor hoeveel pc's zit er bij het livebox pakket spullen bij om draadloos te gaan internetten? 1tje zeker?
Wat zou ik voor de twee andere pc's nog moeten aanschaffen?
Ik zag op de site van wanadoo dat je voor de andere pc's een WLAN-kaartje kunt bestellen, maar dit zal vast heel erg duur zijn. zelf kopen kan ook neem ik aan?
Alleen waar kan een een goede kopen? Advies?
Mijn dank is alvast groot!
Binnenkort zal bij mij ook de Livebox Wifi worden geleverd!
Wat nu mijn vraag was:
We hebben thuis 3 pc's? Die zijn nu doormiddel van een router met elkaar verbonden via UTP-kabel gewoon.
Maar voor hoeveel pc's zit er bij het livebox pakket spullen bij om draadloos te gaan internetten? 1tje zeker?
Wat zou ik voor de twee andere pc's nog moeten aanschaffen?
Ik zag op de site van wanadoo dat je voor de andere pc's een WLAN-kaartje kunt bestellen, maar dit zal vast heel erg duur zijn. zelf kopen kan ook neem ik aan?
Alleen waar kan een een goede kopen? Advies?
Mijn dank is alvast groot!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2005 20:14 ]
Dit is helemaal grappig, kom net thuis en vind een brief van wanadoo op de deurmat. Dat om technische redenen m'n Family abo toch niet mogelijk blijkt te zijn. Maar ik hoef mee geen zorgen te maken, want m'n lite abonnement zal gewoon blijven bestaan.
Grappig, omdat ik net al downloadsnelheden van 416k/s heb geklokt
En de config van m'n modem geeft ook aan dat ik op 640/4096 zit
Grappig, omdat ik net al downloadsnelheden van 416k/s heb geklokt
Zou d'r maar achteraan gaan. Straks gaat 't helemaal mis omdat ze jou poort aan andere aansluiting willen toebedelen. Of heb je wel Family en stopt je KPN-DSL niet ofzo (€€€€)marty schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 21:25:
Dit is helemaal grappig, kom net thuis en vind een brief van wanadoo op de deurmat. Dat om technische redenen m'n Family abo toch niet mogelijk blijkt te zijn. Maar ik hoef mee geen zorgen te maken, want m'n lite abonnement zal gewoon blijven bestaan.
Grappig, omdat ik net al downloadsnelheden van 416k/s heb gekloktEn de config van m'n modem geeft ook aan dat ik op 640/4096 zit
Ja dat WLAN kaartje is voor in de livebox zelf, dus je kan er één pc draadloos op 'aansluiten'. Bereik van die dingen is trouwens echt om te huilen. Van begane grond naar zolder (2e verdieping) met houten vloeren trekt ie al niet. Terwijl ik met een Linksys AP een 'zeer goed' signaal heb.BeZaX schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 20:06:
Ik dacht 1 USB dongel en 1 Laptop kaartje als ik me niet vergis...
Ik snap echt geen bal van mijn probleem 
Als ik het modem (standaard Livebox) een tijd uitzet en dan weer aan dan is de verbinding een tijdje snel zoals het hoort.
Maar na een tijdje dropt de snelheid naar 1-10kb/sec! Pings zijn wel goed:
Maar websites/nieuwsgroepen zijn MEGAtraag....
Ook de Livebox config-pagina, dat is het vreemde. HEt ligt dus (waarschijnlijk) niet aan de internetverbinding zelf.
Het modem zelf lijkt zichzelf wel te cappen op de een of andere manier...?
Iemand enig idee wat het kan zijn?
Geprobeerd:
- Modem resetten
- Andere netwerkkabel
- Andere poort op modem
- Instellingen XP nagelopen -> allemaal goed
Ik heb echt geen idee meer....
[edit]
Nou, net weer het modem aan en uit...weer even retesnel.
dit is wel typisch:
Keer op keer de 1e 2 traces met timeouts....
Als ik het modem (standaard Livebox) een tijd uitzet en dan weer aan dan is de verbinding een tijdje snel zoals het hoort.
Maar na een tijdje dropt de snelheid naar 1-10kb/sec! Pings zijn wel goed:
code:
1
2
3
4
| Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=22 ms TTL=58 Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=22 ms TTL=58 Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=21 ms TTL=58 Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=22 ms TTL=58 |
Maar websites/nieuwsgroepen zijn MEGAtraag....
Ook de Livebox config-pagina, dat is het vreemde. HEt ligt dus (waarschijnlijk) niet aan de internetverbinding zelf.
Het modem zelf lijkt zichzelf wel te cappen op de een of andere manier...?
Iemand enig idee wat het kan zijn?
Geprobeerd:
- Modem resetten
- Andere netwerkkabel
- Andere poort op modem
- Instellingen XP nagelopen -> allemaal goed
Ik heb echt geen idee meer....
[edit]
Nou, net weer het modem aan en uit...weer even retesnel.
dit is wel typisch:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| Bezig met het traceren van de route naar www.tweakers.net [213.239.154.35] via maximaal 30 hops: 1 * * * Time-out bij opdracht. 2 * * * Time-out bij opdracht. 3 17 ms 17 ms 17 ms s55914001.adsl.wanadoo.nl [85.145.64.1] 4 22 ms 21 ms 21 ms V670.dr4-asd6.nl.euro.net [194.134.154.61] 5 21 ms 21 ms 22 ms 10GE2-4.cr1-asd6.nl.euro.net [194.134.161.61] 6 21 ms 21 ms 22 ms 10GE1-1.cr1-asd5.nl.euro.net [194.134.161.162] 7 22 ms 22 ms 31 ms 10ge6-3.e600-1.ams1.true.nl [195.69.144.171] 8 22 ms 22 ms 31 ms 10ge-6-1.E600-2.ams5.true.nl [87.233.192.13] 9 22 ms 22 ms 22 ms www.tweakers.net [213.239.154.35] De trace is voltooid. |
Keer op keer de 1e 2 traces met timeouts....
[ Voor 34% gewijzigd door duderuud op 28-07-2005 23:10 ]
Ergens nog een aftakking met een telefonie toestel voor je modem zitten? Alarm systeem op je lijn voor je splitter?
Of router achter je livebox gehanden (tussen livebox en pc)?
Nog een grafiekje van newsleecher ter informatie:

Piek is 400kb/sec, hele grafiek geeft 5 minuten weer. Na ongeveer 1,5 minuut dondert de boel dus in elkaar.
ISRA->modem->voicesplitter->telefoon beneden/telefoon boven. Snappie?
Ik maak geen gebruik van een alarm of een adsl-splitter (zit in livebox hé)
Met de Demon-verbinding maakte ik gebruik van een SMC 7004VBR router/firewall maar die is er nu helemaal tussenuit.

Piek is 400kb/sec, hele grafiek geeft 5 minuten weer. Na ongeveer 1,5 minuut dondert de boel dus in elkaar.
Ik had voorheen een aftakking naar de telefoon boven ja, maar nu gaat ook die telefoon via een splitter naar boven, die splitter hangt aan het modem , ofwel:bjck schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 23:14:
Ergens nog een aftakking met een telefonie toestel voor je modem zitten? Alarm systeem op je lijn voor je splitter?
ISRA->modem->voicesplitter->telefoon beneden/telefoon boven. Snappie?
Ik maak geen gebruik van een alarm of een adsl-splitter (zit in livebox hé)
Met de Demon-verbinding maakte ik gebruik van een SMC 7004VBR router/firewall maar die is er nu helemaal tussenuit.
[ Voor 19% gewijzigd door duderuud op 28-07-2005 23:54 ]
Dus je wilt zeggen dat je dit fenomeen met usenet downloaden test? Zou je niet eens van start gaan met gewoon een testfile van 100mb van een betrouwbare snelle locatie
Uiteraard niet...
Heb al verschillende (ftp)sites geprobeerd. Zelfs speedtest.nl geeft eerst 422kb/sec aan en later 3kb/sec
Ter info: Newsserver is tweaknews, altijd al (met Demon) 400+kb/sec gedownload, altijd een zeer constante snelheid mee behaald. Dat grafiekje is puur voor de visualisatie.
Heb al verschillende (ftp)sites geprobeerd. Zelfs speedtest.nl geeft eerst 422kb/sec aan en later 3kb/sec
Ter info: Newsserver is tweaknews, altijd al (met Demon) 400+kb/sec gedownload, altijd een zeer constante snelheid mee behaald. Dat grafiekje is puur voor de visualisatie.
Intressant, kan ik ook mijn Linksys WLAN kaartje erin steken?DyStiC schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 22:16:
[...]
Ja dat WLAN kaartje is voor in de livebox zelf, dus je kan er één pc draadloos op 'aansluiten'. Bereik van die dingen is trouwens echt om te huilen. Van begane grond naar zolder (2e verdieping) met houten vloeren trekt ie al niet. Terwijl ik met een Linksys AP een 'zeer goed' signaal heb.
Het is gewoon mogelijk om een AP achter de Livebox te zetten. Mijn AP krijgt gewoon een IP van de Livebox en de rest gaat vanzelf.
[ Voor 4% gewijzigd door nitpicker op 29-07-2005 09:45 ]
Nou , moest de 26e al opgelevert zijn maar nog steeds vrolijk me lite abbo hoor, wat een gedoe zeg, ga ze gewoon weer bellen 
zal ze leren haha
zal ze leren haha
Helaas, door vele factoren, gaat het niet altijd even goed en snel. Maar de meeste orders gaan gewoon goed, zoals je hiervoor al een aantal keer hebt kunnen lezen. Aangeven bij de helpdesk is altijd goed, beetje druk opbouwen
idem.Duderuud schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 23:07:
Volgens de statuspagina wordt mijn verbinding de 27e (morgen dus) omgezet.
Leuk hoor, maar ik heb nog geen livebox ontvangen...
Ik kan hem vandaag ophalen bij het Postkantoor. Erg slordig om zoiets te laat de deur uit te doen, ze weten al ruim een maand dat ik een abbo neem bij hen.

Als die op het postkantoor ligt, dan zijn ze toch al aan de deur geweest??
Gister ja, maar dat is wel een dag te laat. Nu kan ik hem (vandaag)pas na 12:00 uur ophalen.nitpicker schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 10:44:
Als die op het postkantoor ligt, dan zijn ze toch al aan de deur geweest??
Boeit opzich niet heel veel, maar ze kunnen er toch gewoon voor zorgen dat zoiets op tijd in huis is? Hoeveel van die boxen hebben ze wel niet. Gewoon een week van te voren opsturen!
Hoe lang geleden had je het aangevraagd?
Bij mij is wel alles goed gegaan, maar de Livebox kwam 'pas' een dag voordat de lijn opgeleverd zou worden aan. Dat komt omdat Wanadoo het mac adres gebruikt om je te autoriseren. Dus dat moet wel in de tussentijd in alle systemen bekend zijn. En als er nu zoveel mensen zijn die zich aanmelden, kan het weleens een daggie op zich laten wachten. Heb je ook in een brief staan dat je het gisteren zou krijgen? Of alleen op de site? Want die heeft het nogal eens fout, zoals je in dit topic kan lezen..
Bij mij is wel alles goed gegaan, maar de Livebox kwam 'pas' een dag voordat de lijn opgeleverd zou worden aan. Dat komt omdat Wanadoo het mac adres gebruikt om je te autoriseren. Dus dat moet wel in de tussentijd in alle systemen bekend zijn. En als er nu zoveel mensen zijn die zich aanmelden, kan het weleens een daggie op zich laten wachten. Heb je ook in een brief staan dat je het gisteren zou krijgen? Of alleen op de site? Want die heeft het nogal eens fout, zoals je in dit topic kan lezen..
In de brief stond dat de lijn op 27 juli overgezet zou worden, daarvoor zou ik m`n livebox krijgen. Toen ik woensdag thuis kwam uit m`n werk was idd de verbinding weg maar had ik dus geen livebox. Ik heb Wanadoo even gebeld en ze kon zien dat de Livebox ook op 27 juli is verstuurd. Dan komt ie uiteraard niet op tijd binnen.
De helpdesk van Wanadoo was overigens wel erg vriendelijk en behulpzaam.
Normaal zou ik hier niet zo`n punt van maken, maar ik ga morgen op vakantie en ik moet nu moeilijk doen om dat ding nog op te halen. Ik ga 3 weken weg en ze laten hem bij TPG maar drie week liggen, daarna zenden ze hem retour. Verder wil ik voor dat ik op vakantie ga nog een website bijwerken.
De helpdesk van Wanadoo was overigens wel erg vriendelijk en behulpzaam.
Normaal zou ik hier niet zo`n punt van maken, maar ik ga morgen op vakantie en ik moet nu moeilijk doen om dat ding nog op te halen. Ik ga 3 weken weg en ze laten hem bij TPG maar drie week liggen, daarna zenden ze hem retour. Verder wil ik voor dat ik op vakantie ga nog een website bijwerken.
Zo wordt het inderdaad erg lastig.. nou.. hopen dat alles werkt.. enne.. prettige vakantie
Verwijderd
De linksys wag54g v2 werkt perfect met family...... zie mijn bericht op pagina 9..... livebox is overbodig tenzij je telefonie wilt gebruikenBeZaX schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 09:29:
[...]
Intressant, kan ik ook mijn Linksys WLAN kaartje erin steken?Of anders koppel ik die livebox wel door aan mijn WAG54G v2, die ik volgens wanadoo helaas niet kan gebruiken.
Ze zeggen zelf dat je alleen de kaartjes van hun kan gebruiken in de Livebox, maar in hoevere dit ook zo is weet ik niet. Maar je kunt inderdaad gewoon je WAG54G op je livebox aansluiten, alleen even op het MAC filter letten dat standaard aan staat. Het mac-adres van je WAG54G dus ff toevoegen.BeZaX schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 09:29:
Intressant, kan ik ook mijn Linksys WLAN kaartje erin steken?Of anders koppel ik die livebox wel door aan mijn WAG54G v2, die ik volgens wanadoo helaas niet kan gebruiken.
Omdat ik morgen op vakantie ga, lijkt het mij wel even leuk om de voicemail uit te gaan proberen. Probleem is dat de vele vrienden
die mij proberen te bellen, mijn Wanadoo nummer niet kennen/hebben. Ik neem aan dat als ze m`n KPN nummer invoeren, verbonden worden via de KPN lijn.
Moet ik nu dus mijn KPN nummer doorschakelen naar m`n Wanadoo nummer? Of is dit niet nodig?
Moet ik nu dus mijn KPN nummer doorschakelen naar m`n Wanadoo nummer? Of is dit niet nodig?
je moet je gewoon laten bellen op je wanadoo nummer! dan werkt het gewoon...
op de site van wanadoo las ik dat als je naar een Orange shop gaat, dat je alle vrienden en kennissen gratis daar kan smsen met je nieuwe wanadoo nummer!
op de site van wanadoo las ik dat als je naar een Orange shop gaat, dat je alle vrienden en kennissen gratis daar kan smsen met je nieuwe wanadoo nummer!
Om terug te komen op mijn probleem...ik heb gebeld naar de helpdesk(goede service, snel iemand aan de lijn, 2 keer gebeld in totaal).
Mijn lijn is nog niet 100% opgeleverd volgens de medewerker daar. Vanavond zou het goed moeten werken. als dat niet zo is (ze hadden een achterstand wegens de grote belangstelling in Family) moet ik morgen bellen, dan wordt de backoffice ingeschakeld.
In ieder geval blij dat ze ermee bezig zijn...
Mijn lijn is nog niet 100% opgeleverd volgens de medewerker daar. Vanavond zou het goed moeten werken. als dat niet zo is (ze hadden een achterstand wegens de grote belangstelling in Family) moet ik morgen bellen, dan wordt de backoffice ingeschakeld.
In ieder geval blij dat ze ermee bezig zijn...
Verwijderd
Beste mensen,
Kan je op de Wifi Livebox ook je bestaande UTP netwerkje aansluiten?
Zodat ik het wifi alleen gebruik voor de laptop?
Of zitten er geen aansluitingen meer op[ voor utp?
Alvast bedankt.
Kan je op de Wifi Livebox ook je bestaande UTP netwerkje aansluiten?
Zodat ik het wifi alleen gebruik voor de laptop?
Of zitten er geen aansluitingen meer op[ voor utp?
Alvast bedankt.
Ik heb de livebox binnen.
Met zo`n USB stick download ik het versatel bestand van 100MB met gemiddeld 415 KB/s. Ik kan dus gerust op vakantie.
Met zo`n USB stick download ik het versatel bestand van 100MB met gemiddeld 415 KB/s. Ik kan dus gerust op vakantie.
Verwijderd
Ik heb op woensdag 20 juli ook maar Wanadoo Family besteld. Heb op dit moment nog een Wanadoo Basic abonnement. De beslissing om over te stappen was niet zo moelijk te nemen, meer snelheid voor minder geld. Daarbij heb ik al jaren zo'n USB modem'pje, en daar word je niet altijd vrolijk van. Heb dus ook gekozen voor de Livebox en als ik het goed begrijp heeft die Livebox 2 UTP aansluitingen. Dat komt mij goed uit, want ik heb hier 2 pc'tjes naast elkaar staan 
Hoop dat het niet al te lang duurt totdat m'n nieuwe lijntje word opgeleverd, maar als ik het hier zo lees duurt dat gemiddeld zo'n 3 weken. Dat valt opzich toch best mee!
Hoop dat het niet al te lang duurt totdat m'n nieuwe lijntje word opgeleverd, maar als ik het hier zo lees duurt dat gemiddeld zo'n 3 weken. Dat valt opzich toch best mee!
Verwijderd
Beste mensen,
Zoals velen hierboven ben ook ik door wanadoo benaderd om over te stappen op de adsl family verbinding.. Nou meer snelheid voor minder geld lijkt mij een dikke prima..
Alleen die 'verdomde' call-center medewerkers probeerden me koste wat kost ook een live-box aan te smeren, maar gezien de verhalen die de rondte gaan had ik daar nu niet zo'n behoefte aan.. Zelf het ik nu een Linksys gateway (wifi) modem, volgens de 'nubs' van het call-center zou het alleen maar mogelijk te zijn de 4mb aansluiting te gebruiken met de live-box.. Lijkt mij sterk.. maar toch?
Ik zou toch wel mn huidige router/modem kunnen blijven gebruiken? Heb inmiddels de wanadoo helpdesk (20 min in de wacht) gebeld en daar zeiden ze dat ze het niet wisten en mij derhalve ter zijner tijd ook geen support konden bieden met de instellingen.. Nu zag ik ergens eerder in dit topic een aantal settings voor de modem.. zou ik die gewoon kunnen gebruiken of moet het anders?
gr Randau
Zoals velen hierboven ben ook ik door wanadoo benaderd om over te stappen op de adsl family verbinding.. Nou meer snelheid voor minder geld lijkt mij een dikke prima..
Alleen die 'verdomde' call-center medewerkers probeerden me koste wat kost ook een live-box aan te smeren, maar gezien de verhalen die de rondte gaan had ik daar nu niet zo'n behoefte aan.. Zelf het ik nu een Linksys gateway (wifi) modem, volgens de 'nubs' van het call-center zou het alleen maar mogelijk te zijn de 4mb aansluiting te gebruiken met de live-box.. Lijkt mij sterk.. maar toch?
Ik zou toch wel mn huidige router/modem kunnen blijven gebruiken? Heb inmiddels de wanadoo helpdesk (20 min in de wacht) gebeld en daar zeiden ze dat ze het niet wisten en mij derhalve ter zijner tijd ook geen support konden bieden met de instellingen.. Nu zag ik ergens eerder in dit topic een aantal settings voor de modem.. zou ik die gewoon kunnen gebruiken of moet het anders?
gr Randau
De tweede netwerkpoort van de livebox is voor TV en wordt nog niet gebruikt. Je zult dus toch een switch erachter moeten plaatsen.Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 18:28:
Ik heb op woensdag 20 juli ook maar Wanadoo Family besteld. Heb op dit moment nog een Wanadoo Basic abonnement. De beslissing om over te stappen was niet zo moelijk te nemen, meer snelheid voor minder geld. Daarbij heb ik al jaren zo'n USB modem'pje, en daar word je niet altijd vrolijk van. Heb dus ook gekozen voor de Livebox en als ik het goed begrijp heeft die Livebox 2 UTP aansluitingen. Dat komt mij goed uit, want ik heb hier 2 pc'tjes naast elkaar staan
Verwijderd
Ik wil van Multikabel afstappen.
Niet omdat ik niet tevreden ben, maar omdat ik een bagger snelheid heb
Ik betaal nu 30 euro voor 1000/256.
Snelheid: 4000/768
Prijs: 25euro lijkt me niet mis.
Kan iemand vertellen of ik met me huidige modem van MultiK kan internetten.
Wat ben ik anders kwijt voor een modem?
Of die Livebox?
Er hoeft maar 1 computer aan nog zonder router o.i.d.
Verder staat er op de site dat er een instalatie is van 30euro.
Dit wil ik natuurlijk zelf doen.
Kan iemand zeggen of dat mogelijk is.
Bel liever niet dat (dure) nummer waar je lang moet wachten.
Of die Livebox?
Je huidige modem is niet geschikt voor Wanadoo Family, omdat het hier gaat om een kabelmodem. De borg voor de Livebox zit in die 22,50 verwerkt (wat je ook op de site terug kan lezen). Het is altijd een doe-het-zelf pakket qua installatie, maar voor mensen met dusdanige twee linkerhanden is de monteur in het leven geroepen. De installatie is een kwestie kabels inpluggen, ff wachten (livebox moet updaten, wat hij automatisch doet) en klaar. Ikzelf had amper 20 minuten nodig en alles draaide prima.Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 00:43:
Ik wil van Multikabel afstappen.
Of die Livebox?
[ Voor 3% gewijzigd door Lekkere Loempia op 30-07-2005 02:08 ]
nou bij ons hebben ze het weer lekker voor elkaar.
fysiek hebben ze niks omgezet maar wanadoo zelf ging er vanuit dat het wel is gebeurt.
resultaat : afgesloten van kpn en wanadoo lite en volgende week aan het einde van de week zou de monteur of wie dan ook maar eens een knopje voor ons omzetten ofzo.
fijn, de speedtouch heeft nog wel een down en upstream van 1600/512, maar internetten kan niet meer.
gister wel 10 x gebelt naar de helpdesk en iedere medewerker heeft me wat anders vertelt wat ik moet doen.
fijn wanadoo, eis gewoon een week abbo geld terug van ze
fysiek hebben ze niks omgezet maar wanadoo zelf ging er vanuit dat het wel is gebeurt.
resultaat : afgesloten van kpn en wanadoo lite en volgende week aan het einde van de week zou de monteur of wie dan ook maar eens een knopje voor ons omzetten ofzo.
fijn, de speedtouch heeft nog wel een down en upstream van 1600/512, maar internetten kan niet meer.
gister wel 10 x gebelt naar de helpdesk en iedere medewerker heeft me wat anders vertelt wat ik moet doen.
fijn wanadoo, eis gewoon een week abbo geld terug van ze

Je hangt fysiek in de centrale nog aan KPN-DSL apparatuur. Op verzoek van Wanadoo heeft een KPN monteur dus de kabel nog niet omgezet. Als dit administratief wel al gedaan is moeten ze dat melden bij KPN dat het asap alsnog gebeurt.
Kan het zijn dat Wandoo je login+wachtwoord al heeft dicht gezet voor KPN-DSL?
Ik zou donderdag omgezet worden van Lite naar Family, maar toen ik do-avond de cd had gedraaid om mijn modem aan te passen had ik ineens geen verbinding meer. Toen de oorspronkelijke Lite-cd maar weer gedraaid, en alles werkte weer. Gisteren bleef Lite het doen, en vandaag nog steeds. Dus heb ik daarnet de Wanadoo helpdesk gebeld, en de volgens de medewerker was ik deze ochtend de derde al met exact hetzelfde probleem, allemaal van de 28e. Waarschijnlijk is er ergens tussen Wanadoo en KPN of bij KPN zelf iets niet goed gegaan. Nu dus maar afwachten wanneer ik wél Family krijg, en hoe dit in de factuur verwerkt wordt.
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Verwijderd
Maar als ik het goed begrepen heb uit alle reacties hier, dan is het toch mogelijk om een computer aan te sluiten op die 2e netwerkpoort die eigenlijk voor tv bedoelt is? Of heb ik dat mis?DRAFTER86 schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 00:08:
[...]
De tweede netwerkpoort van de livebox is voor TV en wordt nog niet gebruikt. Je zult dus toch een switch erachter moeten plaatsen.
Sowieso kan je niet op Beide netwerken tegelijk zittten. Dus installatie CD om de instellingen te veranderen is compleet zinloos als je in je modem nog de KPN-DSL snelheden ziet en gewoon online bent ....vooghel schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 10:52:
Ik zou donderdag omgezet worden van Lite naar Family, maar toen ik do-avond de cd had gedraaid om mijn modem aan te passen had ik ineens geen verbinding meer. Toen de oorspronkelijke Lite-cd maar weer gedraaid, en alles werkte weer. Gisteren bleef Lite het doen, en vandaag nog steeds. Dus heb ik daarnet de Wanadoo helpdesk gebeld, en de volgens de medewerker was ik deze ochtend de derde al met exact hetzelfde probleem, allemaal van de 28e. Waarschijnlijk is er ergens tussen Wanadoo en KPN of bij KPN zelf iets niet goed gegaan. Nu dus maar afwachten wanneer ik wél Family krijg, en hoe dit in de factuur verwerkt wordt.
Ik was die dag pas laat thuis en ging er van uit dat de omzetting al uitgevoerd was, dus ging ik meteen maar even de cd draaien. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt op het modem zelf heb gelet (ook niet zo goed te zien bij mij - modem zit wat weggestopt)), maar ik ging er van uit dat wat ze aankondigen ook uitvoeren. Nou ja, hopelijk komt het de komende dagen wel goedbjck schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 11:27:
[...]
Sowieso kan je niet op Beide netwerken tegelijk zittten. Dus installatie CD om de instellingen te veranderen is compleet zinloos als je in je modem nog de KPN-DSL snelheden ziet en gewoon online bent ....
[ Voor 3% gewijzigd door vooghel op 30-07-2005 12:05 ]
Nederlands is makkelijker als je denkt.
omdat internet eruit lag, al meer als een uur, ging ik de cd draaien, hij zij ook dat ik nu kon genieten van wanadoo family maar niet dus...bjck schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 11:27:
[...]
Sowieso kan je niet op Beide netwerken tegelijk zittten. Dus installatie CD om de instellingen te veranderen is compleet zinloos als je in je modem nog de KPN-DSL snelheden ziet en gewoon online bent ....
jah, ik ben afgesloten van adsl lite van wanadoo, omdat hun dachten dat alles correct omgezet was.bjck schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 10:41:
Je hangt fysiek in de centrale nog aan KPN-DSL apparatuur. Op verzoek van Wanadoo heeft een KPN monteur dus de kabel nog niet omgezet. Als dit administratief wel al gedaan is moeten ze dat melden bij KPN dat het asap alsnog gebeurt.
dit is dus niet het geval en nu zit ik dus helemaal zonder internet, en duurt het dus ruim een week voordat ze er wat aan gaan doen, zei de helpdesk medewerker iig
Verwijderd
Hier ff een vraagje over de livebox icm kpn telefonie.
Is het mogelijk om voor de livebox een splitter te plaatsen om daar de kpn telefoon op aan te sluiten?
Heeft dit enige invloed op internet snelheid/betrouwbaarheid?
Kun je dan ook tegelijkertijd een wanadoo telefoon aansluiten op de livebox en zo dus 2 lijnen hebben terwijl er een splitter voor de livebox zit?
Is het mogelijk om voor de livebox een splitter te plaatsen om daar de kpn telefoon op aan te sluiten?
Heeft dit enige invloed op internet snelheid/betrouwbaarheid?
Kun je dan ook tegelijkertijd een wanadoo telefoon aansluiten op de livebox en zo dus 2 lijnen hebben terwijl er een splitter voor de livebox zit?
Ok..ik zit sinds vanochtend 9:30 ongeveer zonder internet.
Ik had eerst lite, is omgezet naar family, en werkte. Heb ook een brief gehad dat het opgeleverd is.
27e een brief gekregen dat ik geen family kan nemen, en dat dus mn verbinding doorloopt op lite.
Ik heb alles geprobeerd (family instellingen, lite instellingen.. ) ik krijg geen verbinding.
mijn verbinding met KPN (lite) is afgesloten, zei die man van de lite-helpdesk.
En dat ghetto joch van de helpdesk van family zegt dat mn modem kopot is waarschijnlijk.
Nou, dat gaat er bij mij niet in.
Dus ik vraag me af wanneer die ********* bij wanadoo me weer gaan aansluiten..
Ik zit nu via mn mobiele telefoon te internetten via gprs.
Even voor de duidelijkheid:
Ik krijg dus ongeveer 1 keer per minuut een linesync, en dan is hij elke keer na 6 seconden weer down. Als ik snel in mn log kijk staat er o.a.:
Wan->Dsl->Statistics:
Loss of signal (local/remote) = 39 / 0
Loss of link (remote) = 39
Ik had eerst lite, is omgezet naar family, en werkte. Heb ook een brief gehad dat het opgeleverd is.
27e een brief gekregen dat ik geen family kan nemen, en dat dus mn verbinding doorloopt op lite.
Ik heb alles geprobeerd (family instellingen, lite instellingen.. ) ik krijg geen verbinding.
En dat ghetto joch van de helpdesk van family zegt dat mn modem kopot is waarschijnlijk.
Ik krijg dus ongeveer 1 keer per minuut een linesync, en dan is hij elke keer na 6 seconden weer down. Als ik snel in mn log kijk staat er o.a.:
Wan->Dsl->Statistics:
[ Voor 16% gewijzigd door Jrz op 30-07-2005 17:46 ]
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
pff ongeveer hetzelfde als wat ik heb, ik zit nu ook via orange world op me normale pc te internettenJrz schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 17:32:
Ok..ik zit sinds vanochtend 9:30 ongeveer zonder internet.
Wan->Dsl->Statistics:
fijn geregelt of nie dan?
@ Jrz
Je DSL snelheid is omhoog gegaan tov Lite. Misschien zit je splitter niet op de juiste plek gemonteerd waar je nu last van ondervind wat met de lagere Lite snelheid minder last had. Of heb je verlengkabels tussen je hoofdaansluitpunt (ISRA) waar je splitter + modem aangesloten hoort te zijn? Ook dit kan problemen veroorzaken bij hogere lijnsnelheden.
Je DSL-lijn is er netjes, gezien je modem hem ook ziet en probeert een verbindng op te bouwen. Sluit modem eens direct op ISRA aan zonder splitter en (loze) vertakkingen. Dus echt als enige en zo kort mogelijk. Misschien dat hij dan wel stabiel blijft?
Je DSL snelheid is omhoog gegaan tov Lite. Misschien zit je splitter niet op de juiste plek gemonteerd waar je nu last van ondervind wat met de lagere Lite snelheid minder last had. Of heb je verlengkabels tussen je hoofdaansluitpunt (ISRA) waar je splitter + modem aangesloten hoort te zijn? Ook dit kan problemen veroorzaken bij hogere lijnsnelheden.
Je DSL-lijn is er netjes, gezien je modem hem ook ziet en probeert een verbindng op te bouwen. Sluit modem eens direct op ISRA aan zonder splitter en (loze) vertakkingen. Dus echt als enige en zo kort mogelijk. Misschien dat hij dan wel stabiel blijft?
bjck, nou alles werkte goed namelijk al een aantal weken (family)
Ik heb ook al geprobeerd zonder splitter. En mijn upstream is trouwens minder dan wat het op lite was (zie een tijd geleden).. + zo hoog zijn de snelheden niet toch (4096/256, 640 lukt niet ofzo)
Ik snap niet waarom het nu ineens niet meer zou werken.. precies nadat ik die vage brief heb gekregen..
Ik zal nog proberen die modem in de meterkast te zetten ofzo (oud huis, uit 1800 nogwat) en direct aan de kabeltjes te prikken op de een of andere manier.(als ik die dikke pvc pijp open doe zie ik de kabels naar de buren, en degene die naar mij gaat.)
mregeling2005, krijg jij trouwens msn aan de praat? ik heb mn proxy ingesteld in msn, maar hij wil niet connecten
(ook orange world)
Ik heb ook al geprobeerd zonder splitter. En mijn upstream is trouwens minder dan wat het op lite was (zie een tijd geleden).. + zo hoog zijn de snelheden niet toch (4096/256, 640 lukt niet ofzo)
Ik snap niet waarom het nu ineens niet meer zou werken.. precies nadat ik die vage brief heb gekregen..
Ik zal nog proberen die modem in de meterkast te zetten ofzo (oud huis, uit 1800 nogwat) en direct aan de kabeltjes te prikken op de een of andere manier.(als ik die dikke pvc pijp open doe zie ik de kabels naar de buren, en degene die naar mij gaat.)
mregeling2005, krijg jij trouwens msn aan de praat? ik heb mn proxy ingesteld in msn, maar hij wil niet connecten
(ook orange world)
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
Die brief lijkt me vreemd, maar kan een systeem hickup zijn bij Wanadoo.
Feit dat je linesync steeds maar heel even er is klopt niet. Dan is of je modem defect of je aansluiting niet inorde. Gezien je upstream vrij beroerd is en je downstream niet neigt het heel snel en sterk naar bekabeling.
Upstream zit tussen je ouderwetse telefonie en downstream in. Dus als je splitter niet 100% is of een ander toestel voor je splitter in die frequenties zit te 'rommellen' krijg je dat effect ook samen met de instabiliteit.
Feit dat je linesync steeds maar heel even er is klopt niet. Dan is of je modem defect of je aansluiting niet inorde. Gezien je upstream vrij beroerd is en je downstream niet neigt het heel snel en sterk naar bekabeling.
Upstream zit tussen je ouderwetse telefonie en downstream in. Dus als je splitter niet 100% is of een ander toestel voor je splitter in die frequenties zit te 'rommellen' krijg je dat effect ook samen met de instabiliteit.
Ik heb het iig geprobeerd zonder splitters / telefoons.
Ik zie wel een of ander plaatje zitten. in de meterkast
Als ik dat kroonsteentje daar de rode en blauwe van pak, en dan een en direct op ga zitten, zou het moeten werken toch?
Want dan ga ik effe schroeven en knutselen
http://img106.imageshack.us/img106/2305/kabels2pr.jpg
Ik zie wel een of ander plaatje zitten. in de meterkast
Als ik dat kroonsteentje daar de rode en blauwe van pak, en dan een en direct op ga zitten, zou het moeten werken toch?
Want dan ga ik effe schroeven en knutselen
http://img106.imageshack.us/img106/2305/kabels2pr.jpg
Kroonsteentjes zijn voor stroom, niet voor telefonie 
Telefonie bestaat uit 2 aders (vaak rood & blauw maar kan ook andere kleuren bevatten). Even kijken welke twee het zijn. Die netjes in een aansluitdoosje schroeven op A & B en controleren met een toestel of je kiestoon hebt en het juiste nummer (in geval van meerdere lijnen/nummers en de lijn(en) van de buren ook door je huis lopen....).
Ook zit er nog een weerstandje tussen zo te zien en een groot aantal kabels die alle kanten op gaan. Weet je heel zeker dat je niet daar al rare dingen hebt zitten dus voor je splitter naar aansluitingen in andere kamers of loze bekabeling die is afgeknipt ooit en achter een muur is beland en misschien wel bijna sluiting maakt....
Als 't even kan zo'n aansluit doosje waar je gelijk netjes een RJ11 stekkertje in kan steken. Maar een goede tweede keus zou een doosje zijn met varkesneusstekkergat.
En een foto van hoe de kabel binnen komt (dus aders uit de mantel komen)?
Telefonie bestaat uit 2 aders (vaak rood & blauw maar kan ook andere kleuren bevatten). Even kijken welke twee het zijn. Die netjes in een aansluitdoosje schroeven op A & B en controleren met een toestel of je kiestoon hebt en het juiste nummer (in geval van meerdere lijnen/nummers en de lijn(en) van de buren ook door je huis lopen....).
Ook zit er nog een weerstandje tussen zo te zien en een groot aantal kabels die alle kanten op gaan. Weet je heel zeker dat je niet daar al rare dingen hebt zitten dus voor je splitter naar aansluitingen in andere kamers of loze bekabeling die is afgeknipt ooit en achter een muur is beland en misschien wel bijna sluiting maakt....
Als 't even kan zo'n aansluit doosje waar je gelijk netjes een RJ11 stekkertje in kan steken. Maar een goede tweede keus zou een doosje zijn met varkesneusstekkergat.
En een foto van hoe de kabel binnen komt (dus aders uit de mantel komen)?
[ Voor 121% gewijzigd door bjck op 30-07-2005 21:52 ]
Mja, maar het is een oud huis.. Er zitten ook nog metalen buizen voor stroomkabels.
Aansluitdoos van a rood, b blauw
Aansluitdoos van a rood, b blauw
Zoek de twee aders die het zijn en ga zo ver mogelijk naar 't begin waar je ze los kan maken ergens van (niet doorknippen ofzo natuurlijk). Dan netjes in een doosje zetten samen. A & B mag maakt niet uit welke je op welke zet.
Dan hang je daar ter test je modem aan direct. Later kan je daar ook netjes de kabel naar je splitter toe in prikken weer natuurlijk.
Onthoud hoe het zat voor als 't niet lukt natuurlijk
En je kan ook KPN bellen en vragen of ze een monteur kunnen langssturen om je een modern/degelijk ISRA punt aan te meten. Kan wel wat kosten natuurlijk of misschien wel niet als KPN ook vind dat het zo niet hoort.
Dan hang je daar ter test je modem aan direct. Later kan je daar ook netjes de kabel naar je splitter toe in prikken weer natuurlijk.
Onthoud hoe het zat voor als 't niet lukt natuurlijk
edit:
Ligt het aan mij of zit die ader op linker deel van de foto (bovenste) niet vast?
Ligt het aan mij of zit die ader op linker deel van de foto (bovenste) niet vast?
[ Voor 60% gewijzigd door bjck op 30-07-2005 22:10 ]
ik had vandaag last van hoge pings
speedtest 233 ms en surfen nou dat ging nauwelijks
maar dat duurde gelukkig maar iets van 2 uur en toen was het voorbij.
nu weer gewoon 23ms
...wat zou het zijn geweest
geen bericht van onderhoud etc gezien, gelezen of gehoord

maar dat duurde gelukkig maar iets van 2 uur en toen was het voorbij.
nu weer gewoon 23ms
geen bericht van onderhoud etc gezien, gelezen of gehoord
It ain't stupid if it works!
Dan is er meer geweest dan alleen hoge latency. Want online gamen op een server in USA (westkust) geeft soms ook 170ms sowieso en dat gaat prima 
Dan zal er ergens een netwerk probleem geweest zijn en bandbreedte tekort. Met als gevolg daarvan de hogere latency (pingtijden).
Dan zal er ergens een netwerk probleem geweest zijn en bandbreedte tekort. Met als gevolg daarvan de hogere latency (pingtijden).
Verwijderd
Het is heel simpel: heb je op dit moment een KPN ADSL verbinding via Wanadoo, dan kan je kiezen om je huidige modem te hergebruiken. Heb je dat niet, dan moet je de LiveBox in het pakket nemen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je die ook perse moet gebruiken, maar je moet hem er wel bijnemen.Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 00:00:
Beste mensen,
Wil je VoIP dan moet je hem er natuurlijk sowieso bijnemen (en ook gebruiken).
klopt, die poort word geblokkeert als je internet via orange world ( via wap ), via die 2mb gprs moet ie het wel doen, je kan wel webmessenger.msn.com doenJrz schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 20:54:
(ook orange world)
wat een behelpen of niet
Ok, ik heb nu mn modem helemaal in de meterkast gepropt, maar ik kreeg hetzelfde probleem 
Iemand nog sugesties?
Iemand nog sugesties?
Modem stuk? Dat kan natuurlijk ook nog gewoon de oorzaak zijn van het hele probleem.Jrz schreef op zondag 31 juli 2005 @ 11:16:
Ok, ik heb nu mn modem helemaal in de meterkast gepropt, maar ik kreeg hetzelfde probleem
Iemand nog sugesties?
Maar heb je het nu wel netjes aangesloten dan? Eerst mogelijk plek waar je hem los kan maken netjes in een aansluitdoosje aangesloten?
Draadje linksboven in de kroonsteen leek sowieso al los te hangen bijna ipv netjes vast?
Zo heeft de ptt dat ooit een gedaan lijkt mij?
Ik heb het kroonsteentje losgemaakt en een wandcontact doosje eraan gemaakt.
Mn attenuation ging 1 naar beneden, dus het hielp wel iets, maar gewoon hetzelfde probleem
Nu iemand vinden die adsl heeft en geen chello, om de modem te testen
Ik heb het kroonsteentje losgemaakt en een wandcontact doosje eraan gemaakt.
Mn attenuation ging 1 naar beneden, dus het hielp wel iets, maar gewoon hetzelfde probleem
Nu iemand vinden die adsl heeft en geen chello, om de modem te testen
ik krijg msn audio maar niet aan de gang.
zodra ik audio gesprek wil voeren dan loopt de livebox vast en moet ik hem resetten.
webcam doet het wel en skype doet het ook prima.
heb msn helpdesk gemaild en alles geprobeerd wat zij zeiden (meeste had ik al).
dat is niet bij iedereen zo. maar ken iemand die ook een adsl family heeft en hij kan met niemand maar dan ook niemand praten over msn. maar skype doet het bij hem ook.
dus fout ligt of aan msn of livebox.
zodra ik audio gesprek wil voeren dan loopt de livebox vast en moet ik hem resetten.
webcam doet het wel en skype doet het ook prima.
heb msn helpdesk gemaild en alles geprobeerd wat zij zeiden (meeste had ik al).
dat is niet bij iedereen zo. maar ken iemand die ook een adsl family heeft en hij kan met niemand maar dan ook niemand praten over msn. maar skype doet het bij hem ook.
dus fout ligt of aan msn of livebox.
Ok.. mijn modem ergens anders getest, en andere modem hier getest.
Resultaat: bijde modems krijgen linesync daar, maar niet hier.
Morgen maar weer eens wanadoo bellen
Blijkbaar een probleem of toch echt in je telefonie bekabeling nog ergens. Of in de centrale een probleem bij Wanadoo (apparatuur of bekabeling).Jrz schreef op zondag 31 juli 2005 @ 21:22:
Ok.. mijn modem ergens anders getest, en andere modem hier getest.
Verwijderd
Ik heb een simpele en korte vraag,
Voor de bezitter van de Lifebox. Is deze altijd draadloos, dwz
zit er standaard een antenne op de Lifebox die geschikt is
voor WIFI?
Op de site van Wanadoo las ik iets van een uitbreidingsset.
Ik wil dit weten omdat ik geen draadloze apparatuur in huis wil hebben.
Ik krijg hoofdpijn van WIFI, dus wil het niet in huis hebben.
Alvast bedankt.
Voor de bezitter van de Lifebox. Is deze altijd draadloos, dwz
zit er standaard een antenne op de Lifebox die geschikt is
voor WIFI?
Op de site van Wanadoo las ik iets van een uitbreidingsset.
Ik wil dit weten omdat ik geen draadloze apparatuur in huis wil hebben.
Ik krijg hoofdpijn van WIFI, dus wil het niet in huis hebben.
Alvast bedankt.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2005 23:05 ]
de livebox is standaard niet draadloos en het zend ook geen wifi signalen uit.
je kan het uitbreiden met een pakket en dan krijg je een WLAN kaart en als je die erin stopt
dan zend ie pas wifi signalen uit.
dus er is wel een plek voor een kaart maar die zit er standaard niet in. behalve als je bij je bestelling aangeeft dat je de draadloze versie wilt hebben en de enige verschil is dan dat de kaart erin zit.
de kaart kun je ook later toevoegen als je het wilt.
het lijkt me trouwens stug dat je hoofdpijn krijgt van wifi signalen.
te zwak.
je kan het uitbreiden met een pakket en dan krijg je een WLAN kaart en als je die erin stopt
dan zend ie pas wifi signalen uit.
dus er is wel een plek voor een kaart maar die zit er standaard niet in. behalve als je bij je bestelling aangeeft dat je de draadloze versie wilt hebben en de enige verschil is dan dat de kaart erin zit.
de kaart kun je ook later toevoegen als je het wilt.
het lijkt me trouwens stug dat je hoofdpijn krijgt van wifi signalen.
te zwak.
[ Voor 48% gewijzigd door vr6-only op 31-07-2005 23:30 ]
Verwijderd
Hmm, die knakkers van KPN hadden dus ook m'n ouders opgebeld en die zijn accoord gegaan met een maand gratis en dat we dan nog een jaar aan ons Wanadoo ADSL Lite abbo vast zitten.
Gelukkig is het wel zo dat dat Live Box gedoe hier (nog) niet beschikbaar is, anders was ik toch wel kwaad geworden.
Gelukkig is het wel zo dat dat Live Box gedoe hier (nog) niet beschikbaar is, anders was ik toch wel kwaad geworden.
gelukkig had ik me ouders al gewaarschuwd dat als zij belden en ik er niet was dat zij moeten antwoorden dat zij later maar moeten terug bellen omdat ik er niet ben.Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 23:24:
Hmm, die knakkers van KPN hadden dus ook m'n ouders opgebeld en die zijn accoord gegaan met een maand gratis en dat we dan nog een jaar aan ons Wanadoo ADSL Lite abbo vast zitten.![]()
[ Voor 5% gewijzigd door vr6-only op 31-07-2005 23:28 ]
Verwijderd
hoofdpijn van wifi? Is dat omdat je het niet aan de praat krijgt of omdat de zendfrequentie hoofdpijn veroorzaakt
standaard heeft de livebox geen wifi zender, deze kan men los bijbestellen in de vorm van een pcmcia kaartje die dan in de livebox gaat

standaard heeft de livebox geen wifi zender, deze kan men los bijbestellen in de vorm van een pcmcia kaartje die dan in de livebox gaat
Dit is nou precies de reden, waardoor Wanadoo de klanten zowel per e-mail als per post heeft gewaarschuwd voor de KPN belactie. Het is namelijk niet zo dat het Wanadoo ADSL Lite (in dit geval) wordt verlengd. Het KPN gedeelte wordt weliswaar verlengd, maar de Wanadoo diensten wordt aan de kant gezet. Dat is dus het gedeelte wat de betreffende verkoper aan de telefoon niet meldt. KPN switcht je namelijk op een bepaald moment naar het KPN Direct ADSL product en het Wanadoo gedeelte zal op een gegeven moment niet meer werken, wat ook wel hoppen wordt genoemd. Ze zijn dus akkoord gegaan met een contract voor Direct ADSL van KPN. Daar komt het concreet op neer.Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 23:24:
Hmm, die knakkers van KPN hadden dus ook m'n ouders opgebeld en die zijn accoord gegaan met een maand gratis en dat we dan nog een jaar aan ons Wanadoo ADSL Lite abbo vast zitten.![]()
[ Voor 6% gewijzigd door Lekkere Loempia op 31-07-2005 23:38 ]
Dit topic is gesloten.