[Wanadoo] ADSL Family+Telefonie ervaringen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.008 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere Loempia schreef op zondag 31 juli 2005 @ 23:37:
[...]

Dit is nou precies de reden, waardoor Wanadoo de klanten zowel per e-mail als per post heeft gewaarschuwd voor de KPN belactie. Het is namelijk niet zo dat het Wanadoo ADSL Lite (in dit geval) wordt verlengd. Het KPN gedeelte wordt weliswaar verlengd, maar de Wanadoo diensten wordt aan de kant gezet. Dat is dus het gedeelte wat de betreffende verkoper aan de telefoon niet meldt. KPN switcht je namelijk op een bepaald moment naar het KPN Direct ADSL product en het Wanadoo gedeelte zal op een gegeven moment niet meer werken, wat ook wel hoppen wordt genoemd. Ze zijn dus akkoord gegaan met een contract voor Direct ADSL van KPN. Daar komt het concreet op neer.
Omg. :r
Is dit nog terug te draaien? Volgens mij hadden ze donderdag / vrijdag gebeld. Ik ga morgen iig bellen hoor want ik wil dit zeker weten. Als dit waar is... :( Volgens mijn moeder werd er gezegd dat we gewoon een jaar lang aan ADSL zaten en dat we dan een maand gratis kregen. Er werd niet over KPN direct adsl gesproken.

Oh, en trouwens heb ik geen mail gekregen, en we hebben ook niks per post ontvangen. :?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2005 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 23:49:
[...]

Omg. :r
Is dit nog terug te draaien? Volgens mij hadden ze donderdag / vrijdag gebeld. Ik ga morgen iig bellen hoor want ik wil dit zeker weten. Als dit waar is... :( Volgens mijn moeder werd er gezegd dat we gewoon een jaar lang aan ADSL zaten en dat we dan een maand gratis kregen. Er werd niet over KPN direct adsl gesproken.
Tja, dat is nou waar het gehele conflict tussen KPN en Wanadoo om draait. Wanadoo vindt dat KPN zo klanten 'wegkaapt' dmv. een aanbieding en daarbij verkeerde informatie af te geven. In dit geval zou jij een beroep kunnen doen op een afkoelingsperiode. Als je een nieuwe ADSL klant bent bij KPN en een account aanvraagt, dan heb je 7 dagen de tijd om de bestelling te annuleren. Ik denk zelf niet dat KPN daar rekening meehoudt in deze gevallen, maar ik meen dat Wanadoo een voorbeeld heeft opgesteld van een annuleringsbrief. Je kan denk ik voor deze kwestie het beste even bellen, om na te gaan wat de beste oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere Loempia schreef op zondag 31 juli 2005 @ 23:58:
[...]

Tja, dat is nou waar het gehele conflict tussen KPN en Wanadoo om draait. Wanadoo vindt dat KPN zo klanten 'wegkaapt' dmv. een aanbieding en daarbij verkeerde informatie af te geven. In dit geval zou jij een beroep kunnen doen op een afkoelingsperiode. Als je een nieuwe ADSL klant bent bij KPN en een account aanvraagt, dan heb je 7 dagen de tijd om de bestelling te annuleren. Ik denk zelf niet dat KPN daar rekening meehoudt in deze gevallen, maar ik meen dat Wanadoo een voorbeeld heeft opgesteld van een annuleringsbrief. Je kan denk ik voor deze kwestie het beste even bellen, om na te gaan wat de beste oplossing is.
Als dit allemaal klopt (niet dat ik je niet geloof natuurlijk ;)) heeft KPN wel een hele hoop minpunten bij mij gemaakt en ga ik (als de livebox hier beschikbaar is) direct overstappen, al was het om KPN te kloten. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Ik heb het gehele topic doorgelezen (verveling :P ), maar ik heb nergens ervaringen kunnen vinden van iemand die is overgestapt van een andere ISP naar wanadoo door alleen maar bij wanadoo aan te melden en niets op te zeggen.
Er is toch wel iemand die dat heeft gedaan? Werkte dat gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Dat is opzich toch 't zelfde als intern overstappen....

Je moet alleen eerst je overstap regellen en laten bevestigen (met datum!) en dan pas opzeggen voor de veiligheid bij je huidige ISP.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

bjck schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 00:38:

Je moet alleen eerst je overstap regellen en laten bevestigen (met datum!) en dan pas opzeggen voor de veiligheid bij je huidige ISP.
OK, dus wat ik doe:
  • ik vraag wanadoo family aan
  • ik wacht op brief met bevestiging + datum
  • ik zeg versatel op zodra ik de datum weet
toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
wij zijn al 1 jaar wanadoo adsl lite gebruikers zeer tevreden moet ik zeggen.

nog nooit problemenen met datalimiet/usenet toegang gehad.

we zijn poosje terug gebeld door kpn gasten of we het wouden verlengen(adsl lite 1 jaar) mijn minderjarige broertje heeft hier jah opgezegt.

kregen we gister die adsl family ding door de brievenbus wou ik dat aanmelden kon niet dan hadden we 2 abbonementen gehad.

me vader heeft een officiele opzeg brief geschreven die op de wanadoo site staat plus rede van opzegging verlening omdat het contract is afgesloten met een mindere jarige die tevens niet de contracteur bij de kpn is kijken wat kpn hierop te zeggen heeft doe de brief morgen op de post.

als ze het dan weghalen neme ik ook adsl family van wanadoo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Even voor de duidelijkheid. Alles over de KPN belactie en hoe je daar het beste mee om kan gaan, kan je vinden op: http://www.wanadoo.nl/belactie/

Igorrai, hier staat de oplossing voor jou ook vermeld (incl. het voorbeeld van de opzeggingsbrief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
XiN-eViL schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 01:23:
[...]

OK, dus wat ik doe:
  • ik vraag wanadoo family aan
  • ik wacht op brief met bevestiging + datum
  • ik zeg versatel op zodra ik de datum weet
toch?
Helemaal. Houdt rekening met: Uiterste opzegdatum Versatel (anders ben je weer jaar abonnee).

[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 01-08-2005 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 11:24:
[...]

Maar als ik het goed begrepen heb uit alle reacties hier, dan is het toch mogelijk om een computer aan te sluiten op die 2e netwerkpoort die eigenlijk voor tv bedoelt is? Of heb ik dat mis?
Heb je niet mis. Het zijn 2 UTP poorten, waar standaard allebei DHCP op draait...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 23:28:
hoofdpijn van wifi? Is dat omdat je het niet aan de praat krijgt of omdat de zendfrequentie hoofdpijn veroorzaakt 8)7
standaard heeft de livebox geen wifi zender, deze kan men los bijbestellen in de vorm van een pcmcia kaartje die dan in de livebox gaat
Ga niet in discussie daarover. Voor mij is het een feit dat ik er hoofdpijn van krijg.

In elk geval bedankt voor de info, ik heb net Wanadoo Family bestelt.
Nog even zonder de telefonie. Dat moet eerst stabiel zijn. Ik ben wel
blij dat die Lifebox op ADSL2+ is voorbereid. Dat zou een leuke upgrade
zijn als de telefonie eenmaal stabiel is.

Het zal me eens benieuwen of de ADSL net zo snel/stabiel is als demon dat ik nu heb.
Helaas heeft demon voor mij afgedaan omdat ze alleen maar ADSL willen leveren en geen
nieuwe diensten zoals VOIP etc.

Ik vraag me nog 1 ding af. Hoe lang zal het duren voordat Wanadoo Orange wordt.
Is er iemand die daar het antwoord al op weet? Ik zie wel wat ik een pakketkorting
met m'n huidige GSM abbo.

Ook ik heb demon geen bevestiging gestuurd over het beeindigen van het abbonement.
Laat Wanadoo dat maar regelen. Jullie horen van me of dat goed gaat.

Zodra m'n pakket binnen is zal ik verslag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Het duurt nog wel een jaartje voordat Wanadoo Orange wordt.. tis en blijft toch allemaal hetzelfde, alleen een ander naampje.. tis allemaal France Telecom.

edit:
Het is al wel een paar keer genoemd.. ik zal het nog even herhalen... wacht de bevestiging van Wanadoo af.. deze geeft in principe alleen aan de andere ISP door dat je overgaat... maar je abbo loopt gewoon door.. jij bent de contractant.. dus jij moet opzeggen....

[ Voor 48% gewijzigd door nitpicker op 01-08-2005 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:35
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 09:42:
[...]

Ga niet in discussie daarover. Voor mij is het een feit dat ik er hoofdpijn van krijg.

In elk geval bedankt voor de info, ik heb net Wanadoo Family bestelt.
Nog even zonder de telefonie. Dat moet eerst stabiel zijn. Ik ben wel
blij dat die Lifebox op ADSL2+ is voorbereid. Dat zou een leuke upgrade
zijn als de telefonie eenmaal stabiel is.

Het zal me eens benieuwen of de ADSL net zo snel/stabiel is als demon dat ik nu heb.
Helaas heeft demon voor mij afgedaan omdat ze alleen maar ADSL willen leveren en geen
nieuwe diensten zoals VOIP etc.

Ik vraag me nog 1 ding af. Hoe lang zal het duren voordat Wanadoo Orange wordt.
Is er iemand die daar het antwoord al op weet? Ik zie wel wat ik een pakketkorting
met m'n huidige GSM abbo.

Ook ik heb demon geen bevestiging gestuurd over het beeindigen van het abbonement.
Laat Wanadoo dat maar regelen. Jullie horen van me of dat goed gaat.

Zodra m'n pakket binnen is zal ik verslag doen.
De Livebox heeft standaard wel een Bluethooth zender aan staan. Ik weet niet of je daar ook hoofdpijn van krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DRAFTER86 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 10:53:
[...]

De Livebox heeft standaard wel een Bluethooth zender aan staan. Ik weet niet of je daar ook hoofdpijn van krijgt?
Lijkt me dat je die uit kunt zetten.
Geen idee of ik daar ook last van heb, dat merk ik snel genoeg.
Heb ook nog een Zyxel modem staan van demon, dus ik kom vast wel op internet :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Laatst online: 16:07

duderuud

Sliden is koel

Nou, na 5 keer met de helpdesk gesproken te hebben krijg ik eindleijk een andere Livebox.

Het was mij al vrij snel duidelijk, met zowel mijn pc (xp) als met een laptop (w98) kreeg ik amper een verbinding met de Livebox, er gaat dus echt iets niet goed in die Livebox zelf.

Zo irritant van die helpdesk, 5 mensen aan de lijn gehad:
1) Uw verbinding is nog niet 100% opgeleverd, wacht nog max 3 dagen
2) Probeert u eens een andere firmware (had ik al gedaan, maar okay)
3) U heeft spyware of virussen op uw pc (daar was geen speld tussen te krijgen, heb maar gezegd dat ik over 5 minuten wel weer terug zou bellen, ZO zwaar irritant!!)
4) Het opleveren kan maximaal 5 (ipv 3 ineens??) dagen duren, wacht u dus tot maandag
5) Ja, u heeft alles geprobeerd, kan niet anders zijn dan de Livebox

HEHE, eindelijk!

Vooral die kerel die maar bleef miepen over spyware was ZWAAR irritant:
Hij: U heeft spyware of virussen
Ik: Nee, heb ik niet, controleer mijn pc regelmatig
Hij: Toch denk ik dat het zo is!
Ik: Nee, er lopen geen vreemde processen en zonealarm geeft in de logs geen rare meldingen
Hij: Sommige virussen zijn heel slim, die laten die processen niet zien
Ik: De verbinding is één minuut normaal snel, daarna stort alles in
Hij: Soms duurt het even voordat virussen en spyware opgestart zijn
Ik: Gelooft u me nou, ik heb mijn pc uitvoerig getest, er draaien echt geen rare dingen
Hij: Toch denk ik van wel, probeerd u toch nog maar even te scannen

*ZUCHT* Heb dus maar 5 minuten gewacht en weer teruggebeld. Wel stom dat ik niet gelijk mijn oude laptopje had geprobeerd op de 2e ethernetpoort, dan had ik 'm gelijk de mond kunnen snoeren.

Wordt verlogd dus...

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

bjck schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 00:38:

Mij is wat anders verteld.

Wanadoo zou alles regelen. Dus zowel het omzetten van de verbinding van Demon naar Wanadoo als het opzeggen van mijn oude Demon-abbo.

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere Loempia schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 01:57:
Even voor de duidelijkheid. Alles over de KPN belactie en hoe je daar het beste mee om kan gaan, kan je vinden op: http://www.wanadoo.nl/belactie/

Igorrai, hier staat de oplossing voor jou ook vermeld (incl. het voorbeeld van de opzeggingsbrief)
He, dankje. :Y) Ik dat even doorlezen en daarna bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Duderuud schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 11:47:
[...]

Mij is wat anders verteld.

Wanadoo zou alles regelen. Dus zowel het omzetten van de verbinding van Demon naar Wanadoo als het opzeggen van mijn oude Demon-abbo.
Er is een contract(abonnement) tussen jou en Demon. Wanadoo doet alleen de melding naar de telco waar ze de lijn van overnemen (dus BaByXL of BBned). Die kan het melden aan de ISP betreffende die lijn, maar hoeft dit niet te doen. Demon kan die melding als een opzegging beschouwen/behandelen, maar dit hoeft niet persé natuurlijk.

Je kan het beste ook zelf het abonnement opzeggen. Belangrijk is wel dat je dit niet doet voordat Wanadoo de lijn heeft bevestigd voor overname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

@Duderuud, als ik jou was, zou ik het voor de zekerheid gewoon doen.. maar ja.. een gokje wagen is ook leuk, als je het niet erg vind om een maandje dubbel te betalen... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Ik heb het al voor de zekerheid opgezegd. Wel fijn dat het bij Demon makkelijk gemaakt wordt, gewoon via een formuliertje op de dslexpress-site.

Lijn is al overgenomen door wanadoo, en de opzegtermijn is toch een maand, dus tijd zat voor Wanadoo om mijn problemen op te lossen ;)

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duderuud schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 12:24:
Ik heb het al voor de zekerheid opgezegd. Wel fijn dat het bij Demon makkelijk gemaakt wordt, gewoon via een formuliertje op de dslexpress-site.

Lijn is al overgenomen door wanadoo, en de opzegtermijn is toch een maand, dus tijd zat voor Wanadoo om mijn problemen op te lossen ;)
Hey, jij komt ook van demon he.

Kun je je Zyxel modem niet zo instellen dat je ermee op het Wanadoo netwerk kunt?
-> ik lees net dat je hier al om had gevraagd. Maar lukt het?
Dan heb je toch geen problemen meer, tenzij je telefonie wilt gaan gebruiken via
Wanadoo. Maar als ik daar de reacties over lees ben ik blij dat ik daar (nog) niet
voor gekozen heb.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2005 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, net gebeld met KPN. Die vrouw aan de telefoon lachte me gewoon uit. :/ Ze zei dat ik een mailtje naar KPN moest sturen. (adsl_klachten@kpn.com) Ik snap niet waarom ik voor dit op te zeggen een mailtje naar adsl_klachten moet sturen. 8)7 Merja, ik heb het maar gedaan. Hoop dat ik er nu vanaf ben.

Kpn: :r

[edit]

Nu breekt m'n klomp

Your message

To: adsl_klachten@kpn.com
Subject: Wijziging abonnement
Sent: Mon, 1 Aug 2005 13:08:28 +0200

did not reach the following recipient(s):

adsl_klachten@kpn.com on Mon, 1 Aug 2005 13:08:30 +0200
The recipient name is not recognized
The MTS-ID of the original message is: c=nl;a=400net;p=ptt
telecom;l=TMAIL050S05080111083YFXQVGS
MSEXCH:IMS:PTT Telecom:Telecom:TMAIL050S 0 (000C05A6) Unknown Recipient

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2005 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 13:19:
Ok, net gebeld met KPN. Die vrouw aan de telefoon lachte me gewoon uit. :/ Ze zei dat ik een mailtje naar KPN moest sturen. (adsl_klachten@kpn.com) Ik snap niet waarom ik voor dit op te zeggen een mailtje naar adsl_klachten moet sturen. 8)7 Merja, ik heb het maar gedaan. Hoop dat ik er nu vanaf ben.

Kpn: :r

[edit]

Nu breekt m'n klomp

Your message

To: adsl_klachten@kpn.com
Subject: Wijziging abonnement
Sent: Mon, 1 Aug 2005 13:08:28 +0200

did not reach the following recipient(s):

adsl_klachten@kpn.com on Mon, 1 Aug 2005 13:08:30 +0200
The recipient name is not recognized
The MTS-ID of the original message is: c=nl;a=400net;p=ptt
telecom;l=TMAIL050S05080111083YFXQVGS
MSEXCH:IMS:PTT Telecom:Telecom:TMAIL050S 0 (000C05A6) Unknown Recipient
Ik heb een klein vermoeden dat ze je hard in de zeik genomen heeft.

adsl_klachten LOL

Hahaha, denk je serieus dat je daar een klacht kwijt zou kunnen?
Ik denk dat je het via een aangetekende brief eerst eens mag
proberen en anders misschien eens op de kassa, radar of consumentenbond
site kijken over de te volgen actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 15:00:
[...]

Ik heb een klein vermoeden dat ze je hard in de zeik genomen heeft.

adsl_klachten LOL

Hahaha, denk je serieus dat je daar een klacht kwijt zou kunnen?
Ik denk dat je het via een aangetekende brief eerst eens mag
proberen en anders misschien eens op de kassa, radar of consumentenbond
site kijken over de te volgen actie.
Ik heb net weer gebeld. Bleek dat dit via een interne mailing moest gaan, dus dat die klantenservicemedewerker dat moet regelen.

En hij had ook nog een beladvies voor me. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel toch om over te stappen naar Wanadoo Family.
In de eerste plaats lees ik toch dat de telefonie nog niet echt vlekkeloos verloopt.
In de tweede plaats blijf je toch nog aan KPN vast zitten.
In de derde plaats verlaagd wanadoo per 1 augustus 2005 de snelheid van de nieuwsgroepen met de helft + dat de retentietijd maar 2 dagen blijft.
Dat zijn best wel veel nadelen, het enige voordeel is dat de prijs van het abbo erg laag is. Ik twijfel daarom toch nog tussen Casema en Wanadoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 12:47:
[...]

Hey, jij komt ook van demon he.

Kun je je Zyxel modem niet zo instellen dat je ermee op het Wanadoo netwerk kunt?
-> ik lees net dat je hier al om had gevraagd. Maar lukt het?
Dan heb je toch geen problemen meer, tenzij je telefonie wilt gaan gebruiken via
Wanadoo. Maar als ik daar de reacties over lees ben ik blij dat ik daar (nog) niet
voor gekozen heb.
Ik heb idd geprobeerd mijn Zyxel-modem in te stellen met de gegevens die onder andere bjck had gegeven maar daarmee lukte het me niet...

Maar...volgens mij heeft niemand nog een werkende versie gehad, die instellingen die geroepen zijn zijn niet 100% gecontroleerd door de posters volgens mij.
Ga het vanavond wel weer proberen omdat ik voorlopig toch nog wel even zonder internet zit :(

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 23:17

vr6-only

Blub Blub

Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 15:44:
Ik twijfel toch om over te stappen naar Wanadoo Family.
In de eerste plaats lees ik toch dat de telefonie nog niet echt vlekkeloos verloopt.
In de tweede plaats blijf je toch nog aan KPN vast zitten.
In de derde plaats verlaagd wanadoo per 1 augustus 2005 de snelheid van de nieuwsgroepen met de helft + dat de retentietijd maar 2 dagen blijft.
Dat zijn best wel veel nadelen, het enige voordeel is dat de prijs van het abbo erg laag is. Ik twijfel daarom toch nog tussen Casema en Wanadoo.
telefonie werkt vlekkeloos hoor hier, geen een keer uitval. enige probleem wat ik op dit moment ondervind is audio over msn messenger.

en anders neem je toch lekker casema ofzo

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vr6-only schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 16:36:
[...]

telefonie werkt vlekkeloos hoor hier, geen een keer uitval. enige probleem wat ik op dit moment ondervind is audio over msn messenger.

en anders neem je toch lekker casema ofzo
Jij maakt zeker weinig gebruik van nieuwsgroepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

oh jawel hoor maak je daar maar geen zorgen over.

usenet payservers.

maar voor mij waren er meer voordelen dan nadelen daarom.
bij jouw is het volgens mij omdat zij geen goeie newsserver service verlenen. dat jij dan daarom geen adsl family wilt nemen.

[ Voor 58% gewijzigd door vr6-only op 01-08-2005 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Heeft iemand informatie of KPN op deze actie gaat reageren? Wanadoo biedt voor hetzelfde geld een vijf keer zo'n snelle verbinding aan! Dat kunnen ze toch niet ongemoeid laten... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Duderuud schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 16:32:
[...]

Ik heb idd geprobeerd mijn Zyxel-modem in te stellen met de gegevens die onder andere bjck had gegeven maar daarmee lukte het me niet...

Maar...volgens mij heeft niemand nog een werkende versie gehad, die instellingen die geroepen zijn zijn niet 100% gecontroleerd door de posters volgens mij.
Ga het vanavond wel weer proberen omdat ik voorlopig toch nog wel even zonder internet zit :(
Hoe heb je ze nu? Als je screenshot kan posten van je WAN instellingen kunnen we aangeven wat er mogelijk niet goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Laatst online: 06:25

Jrz

––––––––––––

Update:
Vanochtend was wanadoo bezig met het family netwerk. Toen heb ik de linesync 1.5 uur gehad, daarna niet meer

Ik heb weer de helldesk gebeld, en hij begon over www.speedtest.nl.. Dat gaat nogal makkelijk als je geen verbinding hebt ;-(

Hij kon iemand laten komen om de lijn door te meten, maar dat zou minstens een week duren.

Ik heb me laten terugzetten naar lite. Fijn terug naar het kpn netwerk, waar alles werkt, mn upstream goed is, en mn ping superlaag. Zal maximaal 2 weken duren zei de ene, en 2 dagen de andere..

stelletje prutsers daar.

Over 7 maanden ben ik weg bij wanadoo.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
"terug zetten" kan helemaal niet. Dan ben je nooit overgezet blijkbaar nog fysiek. KPN-DSL biedt nog niet de mogelijkheid tot een netwerk overstap aan aan haar ISP's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik ben erg benieuwd hoe kpn op deze klachten gaat reageren. Ik werk op de helpdesk van kpn-adsl en daar kan je echt niets doen aan een contractsverlenging dan zeggen dat het het geval is en jij er ook niets meer of minder van kan maken. Je moet ook niet een helpdesk bellen met zulke gevallen, dat schiet niet op. Gewoon die brief sturen.

Ik moet zeggen dat ik dit echt totaal niet gewend ben van kpn, uiteraard wordt er altijd wel door een of andere verkoop-dude of muts een direct-adsl verbindinkje aangesmeerd zonder duidelijk te zeggen dat er geen mail bij zit, datzal je altijd houden, maar dit heeft wel veel weg van opzettelijk mensen niet informeren over gevolgen van een contractsverlenging... Het geeft wel een behoorlijk vies nasmaakje.

Een stuk duurder zijn, arrogant met snelheden en prijzen, ach.. Dat kan wel naar mijn mening, ze kunnen dat wel maken.. Het is naar mijn ervaring het netwerk met een bijzonder snelle afhandelingen van storingen, een goede helpdesk (voor kpn isp klanten) en een kwalitatief goede verbinding en een goede en degelijke naam (ik heb mijn beide ouders aan de d-dsl geholpen, omdat ik daarvan weet dat het niet duur is en dat je als je de helpdesk belt tenminste wel gewoon gestructureerd en netjes geholpen wordt, op een enkele helpdeskmedewerker hier en daar na uiteraard ;)).

Ik weet wel dat de afdeling klantenreacties altijd redelijk coulant met klachten omgaat (soms naar mijn mening zelfs té als ze gratis een monteur naar een arrogante klant met een grote bek over de adsl verbinding maar gewoon met een brakke kut pc sturen). Ik ben benieuwd hoe het met Igorrai afloopt.

Overigens Igorrai, je kan hier wel lopen schelden, maar wanadoo adviseert je niet voor niets om dit schriftelijk te doen.

Het conflict begint trouwens irritante proporties aan te nemen. De helpdesk van wanadoo lijkt klanten die via het netwerk van kpn werken niet meer te willen helpen en stuurt alle klanten (onterecht!) naar de installatiehulp toe met de melding "zeg maar dat het gewoon nooit gewerkt heeft, dan moeten ze je helpen", ook rustig als de dsl lijn er al een jaar ligt ofzo... En dat noemt zich "professionele helpdesk", vragen of de klant voor jou wil liegen... (die je zogenaamd zou missen als je direct-adsl hebt.. Als er een ding wel goed geregeld is bij ddsl, dan is het wel gewoon de helpdesk...).

Het is wel een stuk goedkoper, maar ik vraag me af of ik het zou willen hebben...

[ Voor 26% gewijzigd door JvS op 01-08-2005 22:52 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

vooghel

Cunning linguist

vooghel schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 10:52:
Ik zou donderdag omgezet worden van Lite naar Family, maar toen ik do-avond de cd had gedraaid om mijn modem aan te passen had ik ineens geen verbinding meer. Toen de oorspronkelijke Lite-cd maar weer gedraaid, en alles werkte weer.
Vanmiddag toen ik thuis kwam knipperde het line-sync lampje van mijn modem, dus ik dacht dat het eindelijk was omgezet. Ik draaide de cd om de modeminstellingen, en kreeg weer hetzelfde verhaal als hierboven. Nog steeds geen Family dus :/.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

bjck schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 21:21:
[...]

Hoe heb je ze nu? Als je screenshot kan posten van je WAN instellingen kunnen we aangeven wat er mogelijk niet goed zit.
Ik heb verschillende instellingen geprobeerd (PPPoE, PPPoA, 1483, etc etc), maar elke keer als ik de adslkabel (datalijn na splitter zeg maar) in het modem steek dan reset dat de hele boel. Krijg de korte melding dat een netwerkkabel niet is aangesloten, zeg maar een soft reset van het modem.

Als laatste heb ik het modem een harde reset gegeven (Demon-instellingen dus) en heb allen de VPI en VCI-instellingen gewijzigd in 8 en 35, zie de volgende screenshots:

Afbeeldingslocatie: http://www.estijl.nl/zyxel1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.estijl.nl/zyxel2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.estijl.nl/zyxel3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.estijl.nl/zyxel4.jpg

De verbinding werkt prima naar het modemn, totdat ik de adsl-kabel erin steek. Dan wordt ik even gedisconnect, moet opnieuw user/pass invullen (modemreset dus waarschijnlijk) en begint het weer van voren af aan.

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Wil je het modem als router of als bridge hebben? (als bridge zit je wel goed nu)

En met welk modem en instellingen ben je nu online dan?

Als je probeert te wissellen van modem of van Bridge naar Router kan je ook tegen een IP-leasetijd aan lopen van Wanadoo. Als ze per verbinding 1 IP tegelijk toelaten (lijkt me handig) kan het zijn dat je geen IP krijgt van de DHCP met een ander MAC-adres (dus ander modem/router of van Bridge naar Router) binnen die periode.

Nu uitvinden hoe-lang de leasetijd staat van Wanadoo. Of eerst een release geven voordat je aan de slag gaat met ombouwen.

't Is overigens niet normaal voor een ZyXEL om compleet te herstarten of je netwerk even down te doen bij inzetten van je telefoonlijn. Misschien oude firmware, dat zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

JvS schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 22:46:
Ik ben erg benieuwd hoe kpn op deze klachten gaat reageren. Ik werk op de helpdesk van kpn-adsl en daar kan je echt niets doen aan een contractsverlenging dan zeggen dat het het geval is en jij er ook niets meer of minder van kan maken. Je moet ook niet een helpdesk bellen met zulke gevallen, dat schiet niet op. Gewoon die brief sturen. <geknipt>

.
ik snap jouw ook wel maar KPN is in de eerste instantie begonnen en als wanadoo haar klanten laat liegen dan doen ze dat naar mijn mening voor hun eigen best wel want zij willen overstappen want anders hadden zij niet contact opgenomen met wanadoo etc etc.

ik ben 2 x gebeld in totaal door kpn

1e waarom ik over wou stappen (dat is prima niets mis mee. omdat het sneller is en goedkoper was mijn antwoord)
2e of ik een leuke deal wou (adsl direct) ( niet gewaardeerd. ik heb al besloten)

[ Voor 14% gewijzigd door vr6-only op 01-08-2005 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
"Waarom gaat u niet op onze aanbieding in?"

'Juist om dit soort praktijken!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 22:46:
Overigens Igorrai, je kan hier wel lopen schelden, maar wanadoo adviseert je niet voor niets om dit schriftelijk te doen.
Maar dan nóg moet een helpdeskmedewerker zich netjes gedragen tegenover klanten. Ik werd gewoon uitgelachen door deze mevrouw.

En een aangetekende brief is gister de deur uit gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

bjck schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 23:15:
Wil je het modem als router of als bridge hebben? (als bridge zit je wel goed nu)

En met welk modem en instellingen ben je nu online dan?

Als je probeert te wissellen van modem of van Bridge naar Router kan je ook tegen een IP-leasetijd aan lopen van Wanadoo. Als ze per verbinding 1 IP tegelijk toelaten (lijkt me handig) kan het zijn dat je geen IP krijgt van de DHCP met een ander MAC-adres (dus ander modem/router of van Bridge naar Router) binnen die periode.

Nu uitvinden hoe-lang de leasetijd staat van Wanadoo. Of eerst een release geven voordat je aan de slag gaat met ombouwen.

't Is overigens niet normaal voor een ZyXEL om compleet te herstarten of je netwerk even down te doen bij inzetten van je telefoonlijn. Misschien oude firmware, dat zou kunnen.
Ik krijg niet eens een ip van de dhcp van Wanadoo als ik de datalijn inplug...

Zal eerst eens een firmwareupdate proberen!

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duderuud schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 12:57:
[...]

Ik krijg niet eens een ip van de dhcp van Wanadoo als ik de datalijn inplug...

Zal eerst eens een firmwareupdate proberen!
Even tussendoor.
Hoe lang duurde het bij jou van bestelling tot levering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik ook maar Wanadoo adsl family ga nemen. Ik zat op de site te kijken voor de benodigdheden en daar staat:
(Minimale) Installatie eisen:
Telefoonaansluiting: Standaard analoge aansluiting van KPN vereist
géén abonnement op de dienst KPN Kostenindicatie
géén 'meervoudige' telefoonaansluiting (met een groepsnummer of doorkiesnummer)
géén speciale fysieke doorschakelfaciliteit (ODA)
1. Heb je nou wel dat belbudget nodig of niet?
2. Hoeveel pc's kun je draadloos aansluiten op die livebox?
3. Kun je later die telefonie erbij nemen? (als de kinderziektes een beetje zijn verholpen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 13:58:
1. Heb je nou wel dat belbudget nodig of niet?
2. Hoeveel pc's kun je draadloos aansluiten op die livebox?
3. Kun je later die telefonie erbij nemen? (als de kinderziektes een beetje zijn verholpen)
1. minimaal belbudget (voor zolang dat nog duurt)
2.254 ofzo? maar dat is = 54 MBit / aantal pc's
3. ja, dat kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 13:20:
[...]

Even tussendoor.
Hoe lang duurde het bij jou van bestelling tot levering?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar... Ik ben nu ongeveer anderhalve week verder dan de dag waarop mijn bestelling in behandeling is genomen. Wacht met smart op m'n livebox ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 14:28:
[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar... Ik ben nu ongeveer anderhalve week verder dan de dag waarop mijn bestelling in behandeling is genomen. Wacht met smart op m'n livebox ;)
Ik ben twee weken verder en volgens de website
www.wanadoo.nl/mijnabonnement/ issie nog steeds in fase 1 (heb brief enzo al ontvangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 14:30:
[...]

Ik ben twee weken verder en volgens de website
www.wanadoo.nl/mijnabonnement/ issie nog steeds in fase 1 (heb brief enzo al ontvangen)
Fase 1? Da's maf.. Maar uit verhalen hier blijkt wel vaker dat die ADSL status checker niet altijd goed werkt. Ik zit momenteel in fase 2: Uw overstapverzoek is in behandeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Meestal duurt fase 1 wat langer (zit ook een cool-off periode bij, wettelijk verplicht)...

Daarna gaat het meestal wel vlot.. hopelijk kunnen ze de stroom nieuwelingen allemaal aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mij overstap duur minder dan 3 weken, maar heb niks gekeken op ADSL status checker ofzo, gewoon wachten op livebox en brief die zegt wanner je het kan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

mijn lijn was compleet adsl vrij toen ik adsl family bestelde en na 16 dagen was ik online.

adsl status checker gaf aan dat ik op 31-05 weer kon internetten en dat klopte ook.

livebox ook op de 31e ontvangen. ik weet niet hoe lang het duurt als je overstapt van een andere isp.

[ Voor 14% gewijzigd door vr6-only op 02-08-2005 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

20-7-05 aangevraagt ,30-7 05 de modem binnen gehad en ik wordt op 5-8-05 over gezet van Basic naar Family.
greetz
hexx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Oef, volgens mij heeft de totale gang van zaken 2,5 weken geduurd...viel me reuze mee.

De 27e zou de lijn opgeleverd worden, diezelfde avond kreeg ik de Livebox thuis (net op het randje dus :) ).
's Middags had ik nog Demon, 's avonds geen verbinding meer, iets later op de avond Livebox thuis. Kan niet beter dus eigenlijk ;)

Het is dat (waarschijnlijk) mijn Livebox kapot is, anders was het helemaal perfect geweest. Alles op tijd aangeleverd, duidelijk via de adsl-checker aangegeven...
Wel jammer dat er op de helpdesk (imo) onkundige mensen zitten die niet écht verstand van zaken hebben. als die n00bvragen was ik snel zat...

[ Voor 12% gewijzigd door duderuud op 02-08-2005 15:37 ]

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De status van mijn order is zojuist overgegaan naar fase 3: Uitvoeringsdatum van overstap is bekend! ;) Ik zal op 10-08 worden overgezet van Basic naar Family. Da's precies 16 dagen nadat mijn aanvraag in behandeling is genomen. Vind dat aardig vlot! Zal één dezer dagen m'n livebox dan ook wel ontvangen denk ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-08 06:19
en ik zit nog steeds zonder internet!!
nog wel een state up dsl line van 1600/512 maar wel al afgesloten van kpn, krijg geen remote ip dus...
hopen dat ze het snel oplossen :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog ff een vraagje aan de mensen die de livebox al in gebruik hebben genomen: Gaat er gewone of crossed utp kabel uit de livebox naar de pc's?

thanx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 23:36:
nog ff een vraagje aan de mensen die de livebox al in gebruik hebben genomen: Gaat er gewone of crossed utp kabel uit de livebox naar de pc's?

Hmm.. Goed punt.. Zou ik ook graag willen weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crossed utp (kruiskabel) moet je nemen, staat in de meegeleverd handleiding, heb ik ook gedaan (15 meter) en werkt goed.

In de livebox-pakket is ook zo een kabel van ongeveer 1 a 2 meter.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2005 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu al een tijdje op zoek naar de handleiding van de Livebox(Sagem F@st 3202)
Maar op de site van Sagem is er alleen maar een franstalige handleiding(pdf 3.5MB)

Is er iemand die een link heeft naar de engelse of nederlandse versie? De echte complete handleiding vind ik toch wel prettig om bij de hand te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@VnTB: ik zag je reply nog niet voordat ik postte :P

Maar over welke handleiding heb je het precies? De originele of één van Wanadoo zelf?
Graag de link indien mogelijk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alleen een van wanadoo zelf (handleiding wanadoo livebox), waarschijnlijk niet die ene dat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

Heeft iemand hier ervaring met het opzetten van een VPN verbinding naar bijv. een bedrijfsnetwerk?

Wil graag weten of dit mogelijk is of dat dit onmogelijk wordt gemaakt door het geleveder modem...?

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had eigenlijk nog een vraagje over dat wanadoo telefonie gebeuren.
Moet je computer eigenlijk persee aanstaan als je wilt gratis bellen via wanadoo of hoeft dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 02:22:
Ik had eigenlijk nog een vraagje over dat wanadoo telefonie gebeuren.
Moet je computer eigenlijk persee aanstaan als je wilt gratis bellen via wanadoo of hoeft dit niet?
Jah, nee, het is VoIP, dat wil dus zeggen.. data. Je modem regelt dat.
Als je modem uitstaat, bel je automatisch via KPN, dus betaal je de telefoonkosten. Je PC hoeft niet aan te staan.

[ Voor 8% gewijzigd door nitpicker op 03-08-2005 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 00:27:
Ik ben nu al een tijdje op zoek naar de handleiding van de Livebox(Sagem F@st 3202)
Maar op de site van Sagem is er alleen maar een franstalige handleiding(pdf 3.5MB)

Is er iemand die een link heeft naar de engelse of nederlandse versie? De echte complete handleiding vind ik toch wel prettig om bij de hand te hebben :)
Heb even rondgezocht, maar ik denk niet dat die handleiding bestaat in een andere
taal dan Frans. Misschien een mailtje naar Sagem met een verzoek om een vertaling
te maken. Engels is toch wel redelijk algemeen. :-p

Er bestaat wel een Wanadoo Lifebox handleiding, maar die is niet technisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is de overgang van ADSL Wanadoo Lite naar Family erg goed gegaan. Drie weken geleden telefonisch aangevraagd, een week geleden mijn Livebox ontvangen en gisteren kon ik zelf gaan installeren omdat Lite eruit lag. Installeren was een cookie en binnen een half uurtje zat ik op Family, even met www.speedtest.nl mijn nieuwe verbinding gecheckt en liep lekker. Oftewel, ik ben tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nitpicker schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 07:46:
[...]

Jah, het is VoIP, dat wil dus zeggen.. data.
Als je modem uitstaat, bel je automatisch via KPN, dus betaal je de telefoonkosten.
De computer hoeft toch niet aan te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nitpicker schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 07:46:
[...]

Jah, het is VoIP, dat wil dus zeggen.. data.
Als je modem uitstaat, bel je automatisch via KPN, dus betaal je de telefoonkosten.
Huh je PC hoeft nie taan te staan, je modem moet aanstaan....Anders heb ik nu net een kat in de zak gekocht....

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2005 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 09:14:
[...]

Huh je PC hoeft nie taan te staan, je modem moet aanstaan....Anders heb ik nu net een kat in de zak gekocht....
Lijkt me duidelijk.

Je modem regelt de VOIP verbinding, niet je PC.
Anders zou altijd je pc aan moeten staan. Hoeveel van deze LifeBoxen zouden
er dan met telefonie verkocht worden denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Grmbls.. twas nog vroeg... :Z

Ik las modem.. maar er staat pc.. shame on me 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DRAFTER86 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 10:53:
[...]

Volgens de handleiding van Sagem:
http://www.sagem.com/support/site/livret/288060374-01.zip

Is de bluetooth:
non disponible dans la version courante =
nonavailable in the current version

Volgens de officiele handleiding zit er dus nog geen bluetooth op.

Of zijn er mensen dit een lifebox hebben die dit tegen kunnen spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Ik heb een LB, en er zit zeker wel bluetooth in...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een beejte offtopic maar ik woon op een flat en denk niet dat die livebox door de brievenbus kan, moet ik em zeker zelf ophalen ergens...

Heb een levertijd van 5 weken zeiden ze, das niet lief want anderen hebben maar 2 weken, komt misschien omdat ik (nog) via BB-Ned verbonden wordt....

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2005 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 23:36:

Ik dacht eerst ook dat die crosskabel persé nodig was, maar dat is dus niet zo. Je kan er ook een gewone utp-kabel aan hangen! (Bevestigd door een helpdeskmedewerker@Wanadoo)
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 14:08:
Misschien een beejte offtopic maar ik woon op een flat en denk niet dat die livebox door de brievenbus kan, moet ik em zeker zelf ophalen ergens...

Heb een levertijd van 5 weken zeiden ze, das niet lief want anderen hebben maar 2 weken, komt misschien omdat ik (nog) via BB-Ned verbonden wordt....
Bij mij hebben ze de Livebox 's avonds gebracht...perfect!

[ Voor 36% gewijzigd door duderuud op 03-08-2005 14:14 ]

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 14:08:

Ze komen via de post.. dus ze bellen aan.. soms overdag, soms 's avonds. Als je niet thuis bent dan hebbie een briefje, ene keer moet je hem dan zelf ophalen op postkantoor, of ze proberen het nog een keer.

5 weken voor een migratie.. is toch wel te overzien? En waarschijnlijk gaat het wel sneller.. let maar op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik woon ook in een flat, de pakket wordt gebracht, als niemand thuis is laten ze wel een briefje achter dat je het moet komen ophalen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nitpicker schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 14:17:
[...]

Ze komen via de post.. dus ze bellen aan.. soms overdag, soms 's avonds. Als je niet thuis bent dan hebbie een briefje, ene keer moet je hem dan zelf ophalen op postkantoor, of ze proberen het nog een keer.

5 weken voor een migratie.. is toch wel te overzien? En waarschijnlijk gaat het wel sneller.. let maar op :)
Wel 2 weken sneller graag, want ik ga over 1,5 week op vakantie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

heb ik nou onder een rots gelegen ofzo. alle pakketjes worden aan huis bezorgd.

want ze moeten een handtekening hebben. ben je niet thuis dan word ie het volgende werkdag aangeboden en ben je dan ook niet thuis dan ligt ie klaar voor je op het postkantoor.

livbox staat altijd aan en je pc hoeft niet aan te staan om te bellen. wel als je wilt internetten :+

er zit wel bluetooth op maar nooit gebruikt. zal is proberen. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nitpicker schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 14:00:
Ik heb een LB, en er zit zeker wel bluetooth in...!
Ok, dan is dat vreemd.

Is het mogelijk deze uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een handleiding in het Engels gevonden, misschien hebben jullie er wat aan.

http://lgsagem.free.fr/drivers_fast3202.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 15:01:
Heb een handleiding in het Engels gevonden, misschien hebben jullie er wat aan.

http://lgsagem.free.fr/drivers_fast3202.htm
Pagina 58. Bluetooth not available.
Of bedoelen ze dat het menu niet beschikbaar is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

als je in het menu komt en dan bij diensten gaat kijken dan zie je daar bluetooth en hij staat aan maar je kan hem dus niet bedienen of uitschakelen volgens mij

Edit: je kan hem wel bedienen enzo.

Afbeeldingslocatie: http://img349.imageshack.us/img349/2065/naamloos9nt.th.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door vr6-only op 03-08-2005 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand me het standaard ip adres van de livebox vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even goed uit je doppen kijken bij de image van VR6-only hiervoor !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 19:43:
kan iemand me het standaard ip adres van de livebox vertellen?
Als het goed is, is dat 192.168.1.1
Moet als het goed is de gateway voorstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

192.168.5.1 kun je ook wel in me image zien.

192.168.1.1 !! don't know maar geen ip van livebox :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:08
Oei vet dat er ook BlueTooth inzit. :D Kun je dan communiceren met je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

vr6-only schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 01:31:
192.168.5.1 kun je ook wel in me image zien.

192.168.1.1 !! don't know maar geen ip van livebox :+
Volgens mij kan je vanaf het interne netwerk op alle gateways connecten, dus op 192.168.x.1

Alle interfaces hebben namelijk een eigen subnet, en die hebben (dus) een eigen gateway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren mijn brief ontvangen.

Van Demon naar Wanadoo omzetten gaat binnen 4 weken lukken volgens
de brief. Ik wacht geduldig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

ik denk dat je binnen 20 dagen er wel zit hoor.

4 weken is de max meende ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen, ik heb sinds gister ook al wanadoo adsl family + telefonie.
En hij werkt zoals ik verwacht had.

Stabiel, en haalt de snelheid zoals was aangegeven.

Telefonie is ook stabiel en het werkt ook naar behoren zoals het was aangegeven en van kinderziektes heb ik nog niets gemerkt.
(En ,nee je computer hoeft niet aan te staan als je wilt gaan bellen via voip, alles word geregeld door de livebox, alleen livebox moet aanblijven) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje.
Weet iemand hoe ik er achter kan komen wanneer ADSL Family in mijn woonplaats beschikbaar komt? Had al een mailtje verzonden aan de helpdesk van Wanadoo, maar die zeggen het niet te weten. Op zich vreemd er moet toch ergens een lijst zijn welke woonplaatsen wanneer worden opgeleverd. Weet iemand nog een andere manier om daar achter te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Waar woon je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

je kunt je aanmelden dat je gebeld wordt als family beschikbaar is!

maar volgens mij kun je het niet weten.

@home had wel een lijst maar dat is ook de enige provider waar ik zo'n lijst heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist m'n Livebox in ontvangst mogen nemen :D
Kreeg vanmorgen een brief van Wanadoo waarin stond dat m'n verbinding op 10 augustus opgeleverd zal worden, en nu m'n Livebox dus al binnen... Mooi optijd...

Nu nog even een paar dagen wachten tot Family word opgeleverd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Doetie het al niet? Ik kreeg mijn LB 1 dag eerder dan dat de verbinding officieel werd opgeleverd, maar alles deed het al >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nitpicker schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 14:35:
Doetie het al niet? Ik kreeg mijn LB 1 dag eerder dan dat de verbinding officieel werd opgeleverd, maar alles deed het al >:)
Geen idee, ik zal eens even de telefoonkabel erin pluggen.. Denk niet dat het gaat werken, want ik zit op dit moment nog op internet met m'n basic abo...

Edit: neh, werkt nog niet.. kzal nog even geduld moeten hebben.. hang hem al wel vast tussen m'n 2 computers... ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2005 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vleuten (gemeente Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft de planning: Wanadoo heeft een aantal sites uitgekozen om ADSL op te gaan leveren. Deze lijst is bijna geheel voltooid. In alle gevallen kan je registreren, in slechts een paar gevallen zit je dan met een "pre-registratie", wat simpelweg betekent dat het iets langer duurt voordat je lijn opgeleverd wordt dan als je in een normaal registratie traject zit. Het verschil kan je niet direct zien.

Dit impliceert dus dat als je niet al kan registreren, dat je er vanuit moet gaan dat dit voorlopig ook nog niet mogelijk zal zijn. Ik weet niet of Wanadoo plannen heeft om het dekkingsgebied uit te breiden, maar als dit gebeurt dan zal dat terzijnertijd vast in de media te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand die de Livebox al in gebruik heeft een screenshot kunnen plaatsen van het scherm dat je krijgt als je klikt op WAN setup onder installatie menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

ik kan je wel eentje posten maar is niets te zien.

alleen volgende en vorige knop en verder niets.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.