[Wanadoo] ADSL Family+Telefonie ervaringen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.009 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vr6-only schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 18:18:
ik kan je wel eentje posten maar is niets te zien.

alleen volgende en vorige knop en verder niets.
Hmm, dan klopt het toch wel.. Vond dat zo vreemd.. waar moet ik dan straks m'n username password van wanadoo invoeren als m'n lijn is opgeleverd?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2005 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

Geloof mij, daar komt er wel eentje!
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 18:23:
[...]
Hmm, dan klopt het toch wel.. Vond dat zo vreemd.. waar moet ik dan straks m'n username password van wanadoo invoeren als m'n lijn is opgeleverd?
Nergens.. je wordt gecheckt op mac adres. :)

[ Voor 25% gewijzigd door nitpicker op 04-08-2005 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nitpicker schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 19:19:
[...]

[...]

Aha, op die manier! Da's nog makkelijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 23:17

vr6-only

Blub Blub

dat hoeft niet...maar netnummer wel als je telefonie hebt. dat doe door de software te installeren.

Edit: Ik heb hier telkens verbindings verlies....hij is voor eventjes down en dan komt ie na circa 1 min weer online :? .

ok switch ertussen weggehaald en livebox rechtsstreeks erop. zelfde probleem.
livebox resetten. zelfde probleem. livebox software erweer op. nope. kabels gecheckt maar daar was niet meer mis. toch andere kabel gebruikt en nog steeds het zelfde probleem.

naar fabrieksinstelling en nog steeds het zelfde probleem dus ik denk dat het aan Wanadoo ligt. :'(

[ Voor 92% gewijzigd door vr6-only op 05-08-2005 01:56 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:45

vooghel

Cunning linguist

[...]

[...]

Werkt dat ook als je je Speedtouch 510 modem blijft gebruiken?

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

? Mijn post niet gelezen? Hoe kom je aan deze info?
Je MAC address is alleen van belang voor het gebruik van telefonie, maar niet voor het IP deel van je verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

zodra je apparatuur op de telefoonlijn (adsl lijn) wordt aangesloten, wordt je mac adres gechecked. maar de authenticatie staat er (nog) niet voor aan, maar dat willen ze nog wel gaan doen. vooralsnog wordt het mac adres genegeerd als authenticatie.
omdat er in de centrale wat is omgestoken voor je, ben je eigenlijk al legaal onderdeel van wanadoo :)

@kryz, staat vleuten niet op die lijst dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nitpicker schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 10:20:
zodra je apparatuur op de telefoonlijn (adsl lijn) wordt aangesloten, wordt je mac adres gechecked.
Uhm, niet waar. Zoals ik zei, alleen voor telefonie wordt hij gechecked. Het enige wat gebeurt is dat je een DHCP request doet en een IP address toegewezen krijgt, maar dat gebeurt niet op basis van MAC address, dat gebeurt op basis van een vertaling van je ATM line ID.
maar de authenticatie staat er (nog) niet voor aan, maar dat willen ze nog wel gaan doen. vooralsnog wordt het mac adres genegeerd als authenticatie.
Het klopt inderdaad dat ze het technisch zouden kunnen - het is mogelijk om af te dwingen om de IP verbinding alleen toe te staan op basis van je MAC address, maar dat staat nu inderdaad uit. De kans dat dit ooit aan gezet wordt lijkt me zeer klein.
omdat er in de centrale wat is omgestoken voor je, ben je eigenlijk al legaal onderdeel van wanadoo :)
True, maar dat is niet geheel de overweging om het aan of uit te zetten. De redenen voor die MAC address authenticatie liggen ergens anders - simpelweg het afdwingen dat je als klant een bepaald modem gebruikt. Hier zitten echter teveel praktische haken en ogen aan om dit daadwerkelijk te doen.
@kryz, staat vleuten niet op die lijst dan? :?
Zoals ze in Lingo zeggen: staat... niet op de kaart. Precies zoals ik zei in mijn eerdere posting:
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 15:03:
Wat betreft de planning: Wanadoo heeft een aantal sites uitgekozen om ADSL op te gaan leveren. Deze lijst is bijna geheel voltooid. In alle gevallen kan je registreren, in slechts een paar gevallen zit je dan met een "pre-registratie", wat simpelweg betekent dat het iets langer duurt voordat je lijn opgeleverd wordt dan als je in een normaal registratie traject zit. Het verschil kan je niet direct zien.

Dit impliceert dus dat als je niet al kan registreren, dat je er vanuit moet gaan dat dit voorlopig ook nog niet mogelijk zal zijn. Ik weet niet of Wanadoo plannen heeft om het dekkingsgebied uit te breiden, maar als dit gebeurt dan zal dat terzijnertijd vast in de media te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 13:58:
Ik denk dat ik ook maar Wanadoo adsl family ga nemen. Ik zat op de site te kijken voor de benodigdheden en daar staat:

[...]

1. Heb je nou wel dat belbudget nodig of niet?
2. Hoeveel pc's kun je draadloos aansluiten op die livebox?
3. Kun je later die telefonie erbij nemen? (als de kinderziektes een beetje zijn verholpen)
Wanadoo geeft wel het advies om belbudget te houden, maar volgens mij is er ook de mogelijkheid om KPN geheel op te zeggen.

Onderstaand stukje heb ik van de Wanadoo site afgehaald.

KPN rekent kosten voor het gebruik van het gedeelte van de wijkcentrale tot aan het huisadres, de zogenaamde 'local loop'. Deze kosten verrekent KPN in haar BelBudget-abonnement. Opzeggen van de KPN telefoonlijn betekent dat KPN deze kosten zal verhalen op Wanadoo. Zoals Wanadoo in haar Algemene Voorwaarden stelt, behoudt Wanadoo zich het recht voor de betreffende kosten van KPN te verhalen op de klant.
Wanadoo werkt momenteel aan het uitrollen van haar eigen netwerk. Naar verwachting is het Wanadoo netwerk in de zomer van 2005 actief. Zodra het netwerk is geactiveerd kunt u uw KPN abonnement opzeggen.

Alleen ga je er financieel niet op vooruit omdat Wanadoo de kpn belbudget kosten weer bij jou in rekening brengt. Plus dat je ook je KPN telefoonnummer kwijt bent. Voordeel is dat je niet meer per ongeluk kan bellen op de dure kpn lijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:18
Pakket vandaag binnen gekregen... ik ga nu kijken of ik mijn linksys PCMIA kaar kan laten werken in deze livebox. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeZaX schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 12:41:
Pakket vandaag binnen gekregen... ik ga nu kijken of ik mijn linksys PCMIA kaar kan laten werken in deze livebox. :)
Hmm, ik ben benieuwd.. In de handleiding van de Livebox staat:

"Let op: De Wanadoo Livebox werkt alleen met de PCMCIA-kaarten die door Wanadoo zijn geleverd. Om gebruik te maken van de draadloze versie van de Livebox hebt u dus een draadloze verbindingsset van Wanadoo nodig."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08 12:38

x-man

Proud newbie!

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 13:54:
[...]

Hmm, ik ben benieuwd.. In de handleiding van de Livebox staat:

"Let op: De Wanadoo Livebox werkt alleen met de PCMCIA-kaarten die door Wanadoo zijn geleverd. Om gebruik te maken van de draadloze versie van de Livebox hebt u dus een draadloze verbindingsset van Wanadoo nodig."
Wat raar..eerder in dit topic staat er ergens dat je gewoon een draadloze verbinding kan maken met je livebox zonder hun set. Ik heb al wifi in m´n laptop.

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
Hmmm Linksys kaart zit erin hoor. En het werkt prima. :D Ik zit hier dus met een draadloos pakket waar ik dus totaal niks aan heb maar er wel voor betaal.

Tevens weet iemand ook of het mogelijk is om via je Livebox Blutooth met je mobiel (k750i) te kunnen internetten? Mijn mobiel is intussen al wel gepaired met de LB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

x-man schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 13:59:
[...]

Wat raar..eerder in dit topic staat er ergens dat je gewoon een draadloze verbinding kan maken met je livebox zonder hun set. Ik heb al wifi in m´n laptop.
Zou best kunnen, ik heb er helaas geen ervaring mee. Las het toevallig ergens in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
Momenteel ben ik al bezig om mijn netwerk opnieuw aan te leggen en in te stellen zodat mijn LiveBox straks kan communiceren met mijn PC's , laptops, xbox en PS2 via andere draadloze router (Linksys WAG54G), PSP en PDA. Mobiele telefoon is nog de vraag of dat wil.

[ Voor 4% gewijzigd door BeZaX op 05-08-2005 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

hee dat is mooi als een PCMIA van een ander merk ook werkt dan koop ik er snel een.

hoef je ook niet maandelijks voor te betalen :D.

ik ga nu naar een vriend van mij om een Asus PCMIA Wlan kaartje te lenen en kijken of die ook werkt. je weet maar nooit.

[ Voor 32% gewijzigd door vr6-only op 05-08-2005 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
Ik heb ff het type nummer opgezocht van m'n wifi kaartje: Linksys WPC54G-EU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

jajajajaja ik surf nu op me laptop Wireless _/-\o_

Asus WL-107G PCMIA kaartje 54Mbit.

Edit: net bestelling geplaatst bij Salland. 24 eurie

[ Voor 24% gewijzigd door vr6-only op 05-08-2005 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Wat is het bereik van die kaartjes? Die wanadoo zelf levert schijnt nl. niet zo best te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
Geen flauw idee wat het bereik is kun je helaas niet in de specs vinden zou je misschien reviews moeten afstruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

livebox is beneden en ik zit op me kamer...dat zijn heel wat muren enzo ...afstand ongeveer 15 m...ontvangst is 78 % volgens diagnose van asus

[ Voor 12% gewijzigd door vr6-only op 05-08-2005 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilco
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 13:21
KPN heeft mij ook gebelt, gelukkig was ik niet thuis en ik ben er niet op in gegaan. Van Wanadoo kreeg ik een brief, en naar een week belden ze. Hier ben ik op in gegaan. Inclusief livebox en geen Wanadoo antivirus. Paar dagen erna kreeg ik de ontvangstbevestiging. Wat bleek, hadden ze Wanadoo antivirus er wel bij gedaan, en geen livebox maar een multipc-modem(?). Ik heb ze gemailt en binnen 2 uur kreeg ik een mail terug. Alles opgelost, en ik kan de livebox binnen 5 dagen verwachten :) . Abbonment gaat pas in vanaf september :P Naja dan heb ik de modem in iedergeval al hier liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geprobeerd het antwoord te vinden in de eindeloze lijst met postings op deze newsgroep, maar niet gevonden en bij Wanadoo zijn ze niet bereikbaar wegens overweldigende belangstelling (zeggen ze). Mijn vraag is het volgende:

in de brief van Wanadoo waarin ze mij vragen of ik mijn (nu een jaar oude) ADSL-lite abo wil omzetten naar ADSL-family geven ze een prijsvoorbeeld:
"ADSL-lite €34,95 en ADSL-family €22,95 (geen KPN kosten meer voor ADSL)."

wat bedoelen ze hier precies mee: dat mijn abo bij Wanadoo van €34,95 + KPN ADSL lite (op factuur KPN) à 33,95 straks alleen maar €22,95 gaan kosten? Lijkt me een offer I can't refuse, maar ik geloof het eigenlijk niet. Wat zie ik over het hoofd?

Hartelijke groeten,

Bernard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 18:12:
Ik heb geprobeerd het antwoord te vinden in de eindeloze lijst met postings op deze newsgroep, maar niet gevonden en bij Wanadoo zijn ze niet bereikbaar wegens overweldigende belangstelling (zeggen ze). Mijn vraag is het volgende:

in de brief van Wanadoo waarin ze mij vragen of ik mijn (nu een jaar oude) ADSL-lite abo wil omzetten naar ADSL-family geven ze een prijsvoorbeeld:
"ADSL-lite €34,95 en ADSL-family €22,95 (geen KPN kosten meer voor ADSL)."

wat bedoelen ze hier precies mee: dat mijn abo bij Wanadoo van €34,95 + KPN ADSL lite (op factuur KPN) à 33,95 straks alleen maar €22,95 gaan kosten? Lijkt me een offer I can't refuse, maar ik geloof het eigenlijk niet. Wat zie ik over het hoofd?

Hartelijke groeten,

Bernard
Je ziet niks over het hoofd.. Doordat Wanadoo een eigen netwerk heeft gebouwd, vervalt het hele bedrag dat je twee-maandelijks op je kpn factuur vind ( die 33,95 )...

Je betaald 23,95 per maand en that's it.. 4 mbit adsl zonder dat je voor je verbinding nog iets betaald aan kpn ( op je bel-basis/bel-budget abo na dan )...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 18:42:
[...]

Je ziet niks over het hoofd.. Doordat Wanadoo een eigen netwerk heeft gebouwd, vervalt het hele bedrag dat je twee-maandelijks op je kpn factuur vind ( die 33,95 )...

Je betaald 23,95 per maand en that's it.. 4 mbit adsl zonder dat je voor je verbinding nog iets betaald aan kpn ( op je bel-basis/bel-budget abo na dan )...
Koopie hè. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad een koopie (kan ik wel gebruiken na mijn vakantie!)
nu begrijp ik ook waarom ze bij Wanadoo slecht te bereiken zijn!

groeten en dank voor de snelle reactie (sneller dan Wanadoo!!).

Bernard :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 vraagjes

Speedtest geeft net een download snelheid van 386 kbyte/s. Wanadoo beloofd op haar site 640 kbit/s.
Mis ik iets of klopt er iets niet??

Snelheid voor downloaden uit nieuwsgroepen is volgens wanadoo 96kbits/s en mijn xnews geeft net 20000b/s aan.

Ben niet zo'n ster in omrekenen maar kan iemand mij vertellen of dit wel klopt allemaal

Verder is de overgang van wanadoo adsl lite naar adsl family perfect verlopen

thnks voor eventuele antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
4096Kbps downstream komt overeen met effectief (delen 10 + beetje) op ongeveer 400KByte/s
640Kbps upstream is dus ~64KByte/s upstream

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raden jullie mij aan om van:
Multikabel Family a 30euro
1000/256

Naar

Wanadoo:
4000/700 te gaan?

Ik wil geen extra kosten maken.

Het klopt toch dat:
- Modem gratis is
- Aansluiten gratis kan
- Aansluit kosten gratis zijn
- Er geen andere kosten zijn?

Sorry dat ik dat hier vraag maar de Wanadoo site zou best wat overzichtelijker mogen zijn en met de kleine letters van tegenwoordig :9

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het wel doen,

- Modem gratis is -> niet draadloos livebox kost 1 euro per maand, zit al in die abonnent van 22,50 (1e jaar)
- Aansluiten gratis kan -> ja, nu wel (normaal rond de 70 euro)
- Aansluit kosten gratis zijn -> is dat niet hetzelfde als de bovenstaande, als niet, misschien dit dan: als je monteur bij haal dan kost het wel geld (€ 29,95), maar zelf doen is niet moeilijk.
- Er geen andere kosten zijn? als je overstap/migratie dan betaal je misschien beetje dubbel voor die 1 maand opzeg termijn. Maar dat is dus normaal denk ik.

En misschien moet je bijvoorbeeld extra kabels kopen (UTP kruiskabel) als je comp en livebox verder dan 2 meter van elkaar is (er zitten alle benodigde kabels enzo in de livebox pakket).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En vergeet je telefoonlijn niet. Ik weet niet of je die hebt, maar met kabel heb je geen telefoonlijn nodig, bij ADSL wel. OK, je kan je telefonie ook opzeggen, maar dan betaal je het via de andere weg toch weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 22:50:
En vergeet je telefoonlijn niet. Ik weet niet of je die hebt, maar met kabel heb je geen telefoonlijn nodig, bij ADSL wel. OK, je kan je telefonie ook opzeggen, maar dan betaal je het via de andere weg toch weer wel.
Hmz snap niet helemaal wat je bedoeld.
Telefoon kabel moet ik dus nog kopen? Heb nu kabel namelijk en dat is de kabel die in me netwerkaart gaat naar het modem?
Zit die niet bij het pakket dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Hij bedoelt dat je een kpn-telefonie abonnement moet hebben. Als je nu belt via de kabel heb je wel een lijn liggen van KPN in je woning maar daar kan Wanadoo niets mee omdat die niet actief is (geen abonnement/nummer op die lijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Wat kost de Livebox na één jaar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloudje schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 23:26:
Wat kost de Livebox na één jaar dan?
livebox (niet draadloos) kost gewoon 1 euro per maand, na het eerste jaar betaal je geen 22,50 maar 23,95. Die extra is van adsl family abonnement en niet van livebox. http://www.wanadoo.nl/adsl/info_adsl_family.html

eigenlijk bijna het zelfde.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2005 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

1. Hoelang duurt het ongeveer voordat je kan zien op de site van wanadoo wat de verwachte levertijd is?

2. Wat adviseren jullie mij om nog 2 pc's draadloos op de Livebox aan te sluiten? (pakketjes bestellen via de wanadoo site? Of hebben jullie ergens beter?
Want ik heb ook geen idee wat zo'n extra setje kost..? 8)7

Dank u alvast! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Thanx VnTB!

Weet jij hoe de ping is met ADSL Family? Ik heb geruchten gehoord dat ie niet al te goed is, klopt dit? (Iig slechter dan bij KPN...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet niet veel over dat, maar je kan met quicksearch (rechts bovenaan van dit forum) de info snel vinden,
zoeken naar ''ping'' in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Cloudje schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 23:48:
Thanx VnTB!

Weet jij hoe de ping is met ADSL Family? Ik heb geruchten gehoord dat ie niet al te goed is, klopt dit? (Iig slechter dan bij KPN...)
Ongeveer 20ms stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Woei! Net vanmorgen mijn livebox gekregen _/-\o_ . Zal het straks eens aansluiten, misschien werkt hij al.
Opleverdatum is volgens site op 08-08-2005, dan gelijk even VoIP aanvragen, want om een of andere reden was dat niet besteld. Duurt drie uur nadat je het aanvraagt via de site.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje ik download v.w.b. de nieuwsgroepen met 17 lijntjes (Wanadoo Basic abbo), werkt dat ook nog steeds met de livebox???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2. Wat adviseren jullie mij om nog 2 pc's draadloos op de Livebox aan te sluiten? (pakketjes bestellen via de wanadoo site? Of hebben jullie ergens beter?
Want ik heb ook geen idee wat zo'n extra setje kost..?
Uiteraard levert Wanadoo geen support op problemen met andere produkten die niet bij
hun zijn aangeschaft, dus als je zeker wilt zijn van goede support dan zou ik toch gaan
voor de WiFi setjes van Wanadoo zelf. Dan krijg je iig support als je een keer een probleem
ervaar qua compatibiliteit of what so ever...

Je betaal voor zo'n setje (PCMCIA Kaart & USB Dongle) € 2,95 p/m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 11:24:
Uiteraard levert Wanadoo geen support op problemen met andere produkten die niet bij
hun zijn aangeschaft, dus als je zeker wilt zijn van goede support dan zou ik toch gaan
voor de WiFi setjes van Wanadoo zelf. Dan krijg je iig support als je een keer een probleem
ervaar qua compatibiliteit of what so ever...

Je betaal voor zo'n setje (PCMCIA Kaart & USB Dongle) € 2,95 p/m
Is dat niet 1,95? Je betaalt volgens mij 1 euro per maand voor de LiveBox zonder WiFi, en 2,95 voor de LiveBox inclusief WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Laatst online: 05-03 21:33
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 11:41:
[...]

Is dat niet 1,95? Je betaalt volgens mij 1 euro per maand voor de LiveBox zonder WiFi, en 2,95 voor de LiveBox inclusief WiFi.
Inclusief WiFi wil dus zeggen: PCMCIA kaart voor in de Livebox en een usb-dongle voor in de pc/laptop. Dat inderdaad voor 2,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Livebox en WiFi is in totaal € 3,95

Quote van de Wanadoo Site
In combinatie met Wanadoo ADSL Family of ADSL Direct kost een draadloze Livebox slechts € 3,95 per maand. Je krijgt dan een WLAN-kaart voor in de Livebox en een WLAN-USB adapter voor je desktop of laptop. Eenvoudig aan te sluiten op de Wanadoo Livebox met behulp van de handleiding en cd-rom. Je kunt ook kiezen voor gemak en ADSL bij je thuis laten installeren door een vakman. Wil je meerdere pc’s aansluiten dan kan je deze extra WLAN-kaarten ook bij Wanadoo bestellen.
Cheerz,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Niet online
Okee net de boel aangesloten, draait perfect.

De livebox heeft een webinterface waarin je van alles kan instellen etc. Maar wat voor gebruikersnaam / wachtwoordcombinatie moet je daarvoor gebruiken?

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-Bird
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:14
wimpie schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 17:11:

De livebox heeft een webinterface waarin je van alles kan instellen etc. Maar wat voor gebruikersnaam / wachtwoordcombinatie moet je daarvoor gebruiken?
dat is admin/admin

Ik ben toch benieuwd of bij jullie nummerweergave van KPN werkt met de livebox ertussen. Hier werkt het nogsteeds niet, en wanadoo kan het ook niet oplossen. Nieuwste firmware (waar volgens wanadoo de fix inzit) heeft niets geholpen. Maar nu vroeg ik me net iets af, gaat nummerweergave misschien door een ander draadje dan de 2 standaard draadjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
't Kan ook een technisch iets zijn dat niet is op te lossen met firmware. Je ziet het soms wel meer dat bij het plaatsen van een ADSL splitter dat opeens nummerweergave op een KPN lijn niet meer werkt. Hetzelfde type splitter bij de buren zonder problemen werkt en de splitter van de buren bij jou weer 't zelfde probleem geeft.

Geen touw aan vast te knopen dus soms :? Ander type splitter wil soms uitkomst bieden in zo'n situatie alleen gaat dat niet met een livebox omdat die er in zit..

Wie weet is het op te lossen, wie-weet niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 23:08: Als je tevens het KPN-belbasis omzet in een Bel-budget abo dan bespaar je nog eens zo'n 9,50 euro.
Misschien al eerder genoemd, maar je kan er ook voor kiezen om ALLEEN de ADSL service van KPN af te nemen voor 9,95 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf dat livebox gebeuren een beetje vaag vinden.

Dit is wat ik eruit haal:
De livebox is een modem/router in een, waar je eventueel ook telefoon en tv op kunt aansluiten.
Hij is er in een standaard uitvoering waarvoor je 1 euro per maand betaalt en in een draadloze uitvoering waarvoor je 2,95 euro extra per maand betaalt.
Via de livebox heb je ook een thuisnetwerk.

Wat ik me nou afvraag is:
Inclusief WiFi wil dus zeggen: PCMCIA kaart voor in de Livebox en een usb-dongle voor in de pc/laptop.
1. Kun je dus ook zelf een PCMCIA kaart kopen en die in de livebox stoppen?
2. Hoe zit het met de mogelijkheden van de livebox. Firewall, DMZ dat soort gedoe wat in een standaard router wel zit. Is dat ook aanwezig in de Livebox?
3. Je huurt dat ding toch van Wanadoo? Als ie kapot gaat krijg je dus een nieuwe?
4. Wat gebeurt er als Wanadoo besluit een nieuwe versie in te voeren. Krijgt iedereen die dan of blijf je gewoon met de oude zitten?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2005 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Zelf kaartje kopen gaat niet werken, of deze moet exact zelfde chip/print hebben van binnen als die de livebox herkent en de software voor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Niet online
Vreemd, als ik mn pc opstart, duurt het even voordat hij een IP van de livebox krijgt, eerder vandaag ging dit veel sneller..
Onder DHCP statistieken staat ook geen enkel uitgedeeld IP adres, terwijl het er meerdere zouden moeten zijn..!

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimpie schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 23:00:
Vreemd, als ik mn pc opstart, duurt het even voordat hij een IP van de livebox krijgt, eerder vandaag ging dit veel sneller..
Onder DHCP statistieken staat ook geen enkel uitgedeeld IP adres, terwijl het er meerdere zouden moeten zijn..!
Heb dat ook een keer gehad, ff je Livebox rebooten.. was toen opgelost hier...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2005 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Niet online
Check! ;)

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• programist
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-12-2018

programist

Got Milk?

beste tweakers van family topic. :)

zag dit topic net staan en dacht, dit is wel leuk om naar te kijken, aangezien ik zelf bij wandoo helpdesk werk.

mocht je ergens niet mee uitkomen zie ik het hier wel verschijnen in dit topic en zal kijken wat ik eraan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

programist schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 23:17:

zag dit topic net staan en dacht, dit is wel leuk om naar te kijken, aangezien ik zelf bij wandoo helpdesk werk.

mocht je ergens niet mee uitkomen zie ik het hier wel verschijnen in dit topic en zal kijken wat ik eraan kan doen.
Da's mooi! Ik word woensdag overgezet naar Family. Mocht dat niet helemaal vlekkeloos verlopen dan meld ik me gelijk bij jou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het eigenlijk met de gratis wanadoo nummer weergave?
Werkt dit alleen als je op je wanadoo telefoon nummer word gebeld of werkt dit altijd dus ook als je op je KPN telefoon nummer werkt?

En hoe zet je dit eigenlijk aan van wanadoo nummerweergave of is dit standaard al ingeschakelt, heb ik nog niet veel van gemerkt namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 00:56:
Werkt dit alleen als je op je wanadoo telefoon nummer word gebeld
ja

of je moet op KPN nummerweergave zijn geabonneerd?
En hoe zet je dit eigenlijk aan van wanadoo nummerweergave of is dit standaard al ingeschakelt..
ja

[ Voor 8% gewijzigd door nitpicker op 08-08-2005 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• programist

programist

Got Milk?

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 00:56:
Werkt dit alleen als je op je wanadoo telefoon nummer word gebeld of werkt dit altijd dus ook als je op je KPN telefoon nummer werkt?

En hoe zet je dit eigenlijk aan van wanadoo nummerweergave of is dit standaard al ingeschakelt, heb ik nog niet veel van gemerkt namelijk.
1) werkt alleen voor wanadoo.

2) kan je aanvragen bij family helpdesk, staat standart niet aan.. (in toekomst wel )

[ Voor 12% gewijzigd door programist op 08-08-2005 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk heb ik nog weinig te klagen over het family abonnement. wat ik wel merk, Ik speel World of Warcraft online en dat gaat prima, maar na een uurtje of drie ingelogd geweest, doet mijn mail en internet het niet meer, terwijl de verbinding zegt dat ik excellent verbonden ben. vind ik nogal vreemd. iemand nog meer last van toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• programist

programist

Got Milk?

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 10:30:
Eigenlijk heb ik nog weinig te klagen over het family abonnement. wat ik wel merk, Ik speel World of Warcraft online en dat gaat prima, maar na een uurtje of drie ingelogd geweest, doet mijn mail en internet het niet meer, terwijl de verbinding zegt dat ik excellent verbonden ben. vind ik nogal vreemd. iemand nog meer last van toevallig?
werkt wow dan nog wel? is het puur dat je de sites niet kan zien?
geef ff wat meer info en je klant nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

programist schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 11:12:
[...]

werkt wow dan nog wel? is het puur dat je de sites niet kan zien?
geef ff wat meer info en je klant nummer.
Ja WOW werkt dan nog wel. Zit op mijn werk dus heb mijn klantnummer niet bij de hand. zal thuis nog even wat testen, maar het viel me op. Ik kom hier later op terug! alvast bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kSta er om bekend dat ik de verkeerde berichtjes in de verkeerde topics post maar goed, daar gaan we:

Ik heb Wanadoo ADS Family (vandaar dat ik mijn vraag hier stel en geen nieuw topic aanmaak) en onder Windows XP werkt alles als een zonnetje. Ik krijg alleen mijn IPCOP niet aan de praat.

Voorheen (met inbellen op ADSL lite) werkte alles prima maar om de een of andere reden wil IPCOP geen verbinding maken. Ik heb de instellingen van dit forum (8/35 1483 Bridged IP LLC) netjes gevolgd hoewel IPCOP alleen 1483 Bridged ETHERNET LLC kent. Geen idee wat het verschil zou zijn.

IPCOP wil wel per se een usernaam/password hebben. (En dus valideren?? kan het daar aan liggen?) En wat zijn service name en concentrator name? Wat is het verschil tussen PPoE en PPoE plugin?

Ook dit soort dingen gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry voor deze vraag, maar de Wanadoo site is daar onduidelijk over:

Zo'n Livebox, is dat tevens een router?
Oftewel, als ik er mijn ethernet-switch achter hang, dan prik ik zo al mijn PC's op het internet?

Thanks,

Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• programist

programist

Got Milk?

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 11:26:
kSta er om bekend dat ik de verkeerde berichtjes in de verkeerde topics post maar goed, daar gaan we:

Ik heb Wanadoo ADS Family (vandaar dat ik mijn vraag hier stel en geen nieuw topic aanmaak) en onder Windows XP werkt alles als een zonnetje. Ik krijg alleen mijn IPCOP niet aan de praat.

Voorheen (met inbellen op ADSL lite) werkte alles prima maar om de een of andere reden wil IPCOP geen verbinding maken. Ik heb de instellingen van dit forum (8/35 1483 Bridged IP LLC) netjes gevolgd hoewel IPCOP alleen 1483 Bridged ETHERNET LLC kent. Geen idee wat het verschil zou zijn.

IPCOP wil wel per se een usernaam/password hebben. (En dus valideren?? kan het daar aan liggen?) En wat zijn service name en concentrator name? Wat is het verschil tussen PPoE en PPoE plugin?

Livebox werkt niet met gebnaam en wachtwoord maar met MAC locking. waarschijnlijk werkt het daarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

programist schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 12:08:
[...]
Livebox werkt niet met gebnaam en wachtwoord maar met MAC locking. waarschijnlijk werkt het daarom niet.
Ja dat snap ik. Ik gebruik overigens een Speedtouch 330, geen livebox. Het MACadres blijft natuurlijk hetzelfde als je IPCOP gebruikt. Iemand een oplossing?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2005 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-08 06:19
en we zijn nu weer een week verder onderhand en nog steeds geen FAMILY internet.
helemaal niks nog steeds, ik word er nu ech ziek van hoor, wat een bedrijf!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 07:00

BoAC

Memento mori

mregeling2005 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 14:05:
en we zijn nu weer een week verder onderhand en nog steeds geen FAMILY internet.
Wat is dan de status van je aanvraag die je op www.wanadoo.nl kan bekijken?

* BoAC heeft 2 weken geleden de omzetting aangevraagd en weet sinds gisteren dat het +/- 17 Augustus omgezet moet zijn :P
Ben benieuwd of ik hetzelfde ip houd als ik nu heb. Ze zeiden daar van wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BoAC schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 14:11:
[...]

Wat is dan de status van je aanvraag die je op www.wanadoo.nl kan bekijken?

* BoAC heeft 2 weken geleden de omzetting aangevraagd en weet sinds gisteren dat het +/- 17 Augustus omgezet moet zijn :P
Is dat zo? Dat zou ik wel prettig vinden als ik zelfde ip hou. Ik ging ervan uit dat ik nieuw ip toegewezen zou krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• programist

programist

Got Milk?

mregeling2005 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 14:05:
geef ff je klant nummer, kijk ik ff wat er allemaal aan de hand is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Lijkt mij sterk... je wordt overgezet naar het eigen netwerk van Wanadoo.... die heeft dus zijn eigen ranges...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
[...]

Lijkt mij ook erg sterk. Het zijn ip ranges op het KPN ADSL (MxStream) netwerk en die kunnen niet zomaar overgezet worden op een ander netwerk. Zal de KPN leuk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

programist schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 23:17:

Das altijd handig een helpdesk medewerker.
Gelijk al een vraagje zou jij voor mij kunnen nagaan wanneer ADSL Family in de plaats Vleuten beschikbaar komt? Is dat nog dit jaar? Via de helpdesk konden ze mij daar niets over vertellen, maar er zijn toch wel lijsten beschikbaar wanneer welke plaats wordt opgeleverd?

Alvast bedankt voor je moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 16:10:
[...]

Gelijk al een vraagje zou jij voor mij kunnen nagaan wanneer ADSL Family in de plaats Vleuten beschikbaar komt? Is dat nog dit jaar? Via de helpdesk konden ze mij daar niets over vertellen, maar er zijn toch wel lijsten beschikbaar wanneer welke plaats wordt opgeleverd?

Is het dan niet handig om de beste man een postcode mee te geven? Ik wist namelijk tot nu (ook) niet dat er een plaats genaamd Vleuten bestaat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je dan direct ook voor mij nakijken wanneer Family beschikbaar wordt? :)

Gemeente: Stein
Postcode: 6129CN
Huisn: 47 ;)

Trouwens nog een andere vraag, KPN had me laatst gebeld of ik tevreden was met mijn verbinding via Wanadoo. Heb Wanadoo Lite. Uiteraard was ik tevreden. Mijn abbonement word dus met een jaar verlengd. Kan ik binnen dit jaar niet overstappen naar Wanadoo family?

Bedankt voor de moeite!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2005 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Yep, 3451 LC

Vleuten ligt naast de Meern en is gemeente Utrecht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 11:26:

... nou, als zelfs HIER niemand een oplossing weet dan is er denk ik geen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-08 06:19
programist schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 14:55:
[...]

geef ff je klant nummer, kijk ik ff wat er allemaal aan de hand is...
1368349 :)
dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chai: een specifieke reden waarom je niet gelooft dat er geen Wanadoo DSL gaat komen? Magoed, je wachten het antwoord af! Maar... om een postcode check te doen is een huisnummer echt nodig. :) Het kan wel zonder, maar dan moet je niet 100% blind gaan op het antwoord dat je krijgt, dat kan per huisnummer namelijk verschillen. Voor PCSurgeon geldt uiteraard hetzelfde.

Over het IP adres behouden: het zou theoretisch kunnen, want, itt wat Lekkere Loempia zegt zijn de IP adressen die gebruikt worden op het KPN ADSL netwerk Wanadoo's eigen IP adressen, en niet die van KPN. Echter, deze IP adressen worden wel per netwerk toegekend, en ze gaan geen IP adressen migreren. Dus: als je overgaat van maakt niet uit welke ADSL verbinding naar ADSL Family van Wanadoo: nieuw IP adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Niet online
wimpie schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 23:00:
Probleem doet zich toch weer voor, rebooten en/of opnieuw opstarten lijkt niet te helpen..:(

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Zou compleet onbegonne werk zijn om losse IP adressen uit bestaande blokken naar andere netwerk takken te gaan routeren ook ;)

@ Dingen gebeuren

1483 Bridged ETHERNET LLC is hetzelfde inderdaad.

Waar je wel mogelijk tegenaan loopt is dat je maximaal inderdaad maar 1 IP lease tegelijk kan/mag hebben van Wanadoo. Dus als je met een ander MAC-adres communiceert (en dat kan best gezien USB fictieve adapters maakt) krijg je geen lease omdat je andere nog loopt.

Geef die andere eerst vrij, dan ombouwen/omprikken. En anders regel je even via marktplaats een ZyXEL 650R/H 31 of een Speedtouch 510 en zet je die bridged. (ST 510 ook gewoon bij primafoon te halen).

Dan krijg je gewoon je IP via DHCP binnen en heb je geen gedoe met USB modems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimpie schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 23:16:
Probleem doet zich toch weer voor, rebooten en/of opnieuw opstarten lijkt niet te helpen..:(
Wat... je zet je PC wel eens uit?!? Blasphemist! ;) Maar even zonder gekheid: "rebooten en/of opnieuw opstarten lijkt niet te helpen...", heb je het dan over het rebooten van het modem of van je PC? Klinkt alsof de DHCP server van de LiveBox een beetje bonkers is. Er is ook een reset procedure (weet zo snel even niet hoe die werkt), kan je dat proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:08
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 16:33:

Trouwens nog een andere vraag, KPN had me laatst gebeld of ik tevreden was met mijn verbinding via Wanadoo. Heb Wanadoo Lite. Uiteraard was ik tevreden. Mijn abbonement word dus met een jaar verlengd. Kan ik binnen dit jaar niet overstappen naar Wanadoo family?

Bedankt voor de moeite!
Hmmm, ik zou dat toch eens gaan nakijken, check deze site eens: http://www.wanadoo.nl/belactie/

Is een vuil spelletje van de KPN als dit voor jou opgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 23:20:
Waar je wel mogelijk tegenaan loopt is dat je maximaal inderdaad maar 1 IP lease tegelijk kan/mag hebben van Wanadoo. Dus als je met een ander MAC-adres communiceert (en dat kan best gezien USB fictieve adapters maakt) krijg je geen lease omdat je andere nog loopt.
De DHCP server van Wanadoo luistert niet naar het MAC adres van je modem en/of PC. Het werkt met een bepaalde implementatie die lijkt op het option 82 principe. Je IP adres wordt toegekend op basis van je ATM circuit ID en die blijft altijd hetzelfde, welk modem of welke PC je er ook achter hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Progamist!

Is inderdaad handig zo'n helpdesk medewerker op dit forum! :)
Kan ik gelijk een vraagje stellen.
Mijn abbo family word volgende week als het goed is geleverd.

Nu heb ik de draadloze livebox besteld alleen wil ik nu nog 2 extra pc's aansluiten op deze draadloze livebox zodat ik een beetje van alle kabels af ben in huis.

Nu is mijn vraag: "Moet ik speciaal via wanadoo een extra wifi setje kopen?" of kan ik ook gewoon in de winkel zelf een extra ontvanger kopen?

En waar zou ik dan op moeten letten als ik zoiets koop? (snelheid? ontvangst?)
Want heb hier echt weinig verstand van.. Sorry :P

Of zeg je: "Je kan alleen maar de setjes van wanadoo gebruiken?"

Owja en wat is de prijs van de extra setjes.?

Mijn dank is groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 23:29:
[...]

De DHCP server van Wanadoo luistert niet naar het MAC adres van je modem en/of PC. Het werkt met een bepaalde implementatie die lijkt op het option 82 principe. Je IP adres wordt toegekend op basis van je ATM circuit ID en die blijft altijd hetzelfde, welk modem of welke PC je er ook achter hangt.
Dat hebben ze dan gelukkig netjes geimplementeerd. Maar dan nogsteeds ook al kijk je naar lineID (laten we 't even zo noemen ipv option82 of atmcircuit benaming) heb je nogsteeds met standaard DHCP implementatie ook te maken met lopende leases die aan MAC gebonden zijn.

Dus als je reeds een lease hebt op je lijn (dus aan je lineID) krijg je niet nog een lease. En een ander MAC-adres icm zelfde lineID is aparte DHCP-lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:08
Voor de kaart in de Livebox kan je alleen de bijgeleverde PCMCIA kaart gebruiken.
Extra kaartjes kan je gewoon in de winkel kopen, deze moeten 128 bits web encryptie ondersteunen. Verder maakt het niet zoveel uit. (Gewoon een 54 Mbit kaartje ofzo.)

Losse extra setjes kosten €2,95 per maand extra erbij.

(Ik geloof dat ik het zo wel goed heb, werk op de ADSL Direct helpdesk van Wanadoo :) )

[ Voor 7% gewijzigd door Lizard op 08-08-2005 23:47 . Reden: typo's + extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 23:43:
[...]

Dat hebben ze dan gelukkig netjes geimplementeerd. Maar dan nogsteeds ook al kijk je naar lineID (laten we 't even zo noemen ipv option82 of atmcircuit benaming) heb je nogsteeds met standaard DHCP implementatie ook te maken met lopende leases die aan MAC gebonden zijn.

Dus als je reeds een lease hebt op je lijn (dus aan je lineID) krijg je niet nog een lease. En een ander MAC-adres icm zelfde lineID is aparte DHCP-lease.
Euh, mag ik met mijn boerenverstand redeneren dat als de dubbele lease het probleem zou zijn ik als ik mijn modem uit het werkstation zou trekken (windows xp, werkt) en op mijn laptop (windows xp) zou aansluiten het dan dus NIET zou moeten werken? Dat doet het namelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn eigenlijk de bluethooth mogelijkheden van de livebox, is het mogelijk om bijvoorbeeld met je pda te kunnen internetten d.m.v. bleutooth?

En wat kun je bijvoorbeeld doen als je je mobiele telefoon koppelt met de livebox in mijn geval Nokia 6230i .
Koppelen met mobiele telefoon gaat wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 00:38:
[...]

Euh, mag ik met mijn boerenverstand redeneren dat als de dubbele lease het probleem zou zijn ik als ik mijn modem uit het werkstation zou trekken (windows xp, werkt) en op mijn laptop (windows xp) zou aansluiten het dan dus NIET zou moeten werken? Dat doet het namelijk wel.
Als je modem een modem/router is (dat is de Livebox) dan kan dat zonder problemen. Je PC's communiceren met de Livebox en krijgen daarvan een IP adres.

Zou je nu een ander modem in bridge (dus puur modem) aansluiten zou je dit evel wel tegenkomen inderdaan. Dan krijg je op je netwerk kaart ook 't externe Wanadoo i-net IP.

Nu krijg je van je Livebox (of andere modem/router) vermoedenlijk een 192.168 of 10. IP adres op je netwerk kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 23:43:

Klopt op zich, maar volgens mij is hier ook rekening mee gehouden. Ik zou zeggen: probeer het eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• programist

programist

Got Milk?

[...]

Dit is idd niet na te gaan, zelf voor de mensen van heldesk aangezien we beperkt bericht krijgen van wanadoo HK, meestal wordt het aan ons 1 maand daarvoor doorgegeven. echt afwachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• programist

programist

Got Milk?

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 16:33:

Bedankt voor de moeite!
Ik moet je teleurstellen, maar KPN heeft je hard genaaid. met deze actie smeren ze je nog een jaar KPN aan en voorkomen dat je dus naar family kan overstappen. kijk ff op www.wanadoo.nl/belactie voor meer info erover..

anders is het echt een jaartje wachten ( of zelf de kosten van kpn op je nemen ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• programist

programist

Got Milk?

1368349 :)
dank je

Zo te zien is je vorige abbo bijna afgesloten, ik zie een Sloop door kpn gepland voor 10-8-2005 (TSLOOP-ADSL). dit houdt in dat vanaf 10-8 wanadoo het zal overnemen voor het toewijzen van MAC aan je family. ps. (wat voor modem heb je )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 07:00

BoAC

Memento mori

programist schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 10:02:
[...]

Ik moet je teleurstellen, maar KPN heeft je hard genaaid. met deze actie smeren ze je nog een jaar KPN aan en voorkomen dat je dus naar family kan overstappen. kijk ff op www.wanadoo.nl/belactie voor meer info erover..

anders is het echt een jaartje wachten ( of zelf de kosten van kpn op je nemen ).
Ik was er ook in getrapt maar kon nog voordat ik zelfs de bevestiging binnen had de verlenging ongedaan maken.
Gewoon bellen en opzeggen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• programist

programist

Got Milk?

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 23:40:
Beste Progamist!

Is inderdaad handig zo'n helpdesk medewerker op dit forum! :)
Kan ik gelijk een vraagje stellen.
Mijn abbo family word volgende week als het goed is geleverd.

Nu heb ik de draadloze livebox besteld alleen wil ik nu nog 2 extra pc's aansluiten op deze draadloze livebox zodat ik een beetje van alle kabels af ben in huis.

Nu is mijn vraag: "Moet ik speciaal via wanadoo een extra wifi setje kopen?" of kan ik ook gewoon in de winkel zelf een extra ontvanger kopen?

En waar zou ik dan op moeten letten als ik zoiets koop? (snelheid? ontvangst?)
Want heb hier echt weinig verstand van.. Sorry :P

Of zeg je: "Je kan alleen maar de setjes van wanadoo gebruiken?"

Owja en wat is de prijs van de extra setjes.?

Mijn dank is groot!
Als je hulp wilt vanuit de helpdesk ben je verplicht om wanadoo crap te kopen. voor normale mensen is dit meer dan voldoende en werkt ook goed.

echter zal ik dat zelf nooit doen, loop gewoon naar je computerzaak en haal 2 pci kaartjes voor draadloos inet. je meot wel ff je SSID en key weten voordat je gaat knutsellen. Anders kom je er niet op. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

programist schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 10:02:
[...]

Ik heb in ieder geval de bevestigingsbrief gekregen, verder voldoe ik aan alle voorwaarden, dus het wordt tijd om een brief te sturen. Weet je trouwens of Wanadoo Family binnen een jaar bij ons beschikbaar wordt? Anders maakt dat jaartje verlenging nog niet zoveel uit :)

Huisnummer: 47

Dank alvast :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2005 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• programist

programist

Got Milk?

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 10:25:
[...]

Ik heb in ieder geval de bevestigingsbrief gekregen, verder voldoe ik aan alle voorwaarden, dus het wordt tijd om een brief te sturen. Weet je trouwens of Wanadoo Family binnen een jaar bij ons beschikbaar wordt? Anders maakt dat jaartje verlenging nog niet zoveel uit :)

Huisnummer: 47

Dank alvast :*)
Zoals ik boven ook al heb gepost, we kunnen niet zien per wanneer iets beschikbaar wordt :(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

programist schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 10:38:
[...]

Zoals ik boven ook al heb gepost, we kunnen niet zien per wanneer iets beschikbaar wordt :(..
OW :P Sorry, slecht gelezen. Komt door de ergernis van die KPN fuckers. >:) :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Mijn pa was ook ingegaan op het aanbod.. een maand gratis, maar ze hadden er niet bijgezegd dat je dan een jaar abbo moest nemen.. dat stond dus wel in de brief die hij een paar dagen later kreeg.

Hij heeft een klacht ingediend.. en nou is het nog ff afwachten wat er gaat gebeuren.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.