[Wanadoo] ADSL Family+Telefonie ervaringen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.011 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

programist schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 10:07:
Zo te zien is je vorige abbo bijna afgesloten, ik zie een Sloop door kpn gepland voor 10-8-2005 (TSLOOP-ADSL). dit houdt in dat vanaf 10-8 wanadoo het zal overnemen voor het toewijzen van MAC aan je family. ps. (wat voor modem heb je )
De KPN sloop bepaalt niet wanneer de Family verbinding opgeleverd wordt. Dit is een administratieve afhandeling van de technische decommissioning van de lijn aan KPN ADSL zijde, maar de koperlijn is normaliter tijden daarvoor al overgezet naar het Wanadoo netwerk. Als ik hem ook hoor heeft hij al een tijd geen ADSL meer, dus ik denk dat dit al lang gebeurd is. Vervolgens denk ik dat er ook wel contact is geweest tussen hem en de helpdesk (zo niet dan is dat niet handig), dus er is vast en zeker iets van een ticket gemaakt hiervoor of zo. De vraag is dus niet waar de oplevering nu is, maar of zijn technische probleem wordt opgelost.

Dit alles als interpretatie van wat ik lees, natuurlijk, ik kan het fout hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik heb al een week het Family paket, en het presteerd best wel goed naar mijn ervaringen. Alleen de ping zou beter kunnen. Het ligt rond de 22 ms bij een ping met een snelle server via cmd, en bij games (Medal of honor Spearhead) ligt het rond de 35 tot 50 ms. Ik zit 1 km van de centrale vandaan. Hier een screenshot van de snelheid gemaakt bij www.speedtest.nl
http://home.wanadoo.nl/r.pack/test.png
Ik heb de ping test niet kunnen uitvoeren omdat er een firewall in mijn speedtouch 510 zit.

Ik heb 1x een uitval gehad in het begin, maarja nooit verder meer last van gehad.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Programist,

Bedankt voor je snelle reactie.
Komt bij wel wel goed geloof ik.
Ik heb de Livebox Wifi dus er zit voor 1 pc al een draadloos setje bij.
De andere koop ik dan zelf wel via Yorcom ofzoiets.. Of ik gebruik voorlopig nog ff mijn utp kabels ;)

SSID en key? Staan die in de brief die ik één deze dagen moet krijgen?

Status van mijn abbo is goed toch? levering rond de 17e?
Wanneer kan ik livebox dan verwachten?
Abbo nr: 1521906 Thanks!! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• programist
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-12-2018

programist

Got Milk?

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 12:37:
Programist,

Bedankt voor je snelle reactie.
Komt bij wel wel goed geloof ik.
Ik heb de Livebox Wifi dus er zit voor 1 pc al een draadloos setje bij.
De andere koop ik dan zelf wel via Yorcom ofzoiets.. Of ik gebruik voorlopig nog ff mijn utp kabels ;)

SSID en key? Staan die in de brief die ik één deze dagen moet krijgen?

Status van mijn abbo is goed toch? levering rond de 17e?
Wanneer kan ik livebox dan verwachten?
Abbo nr: 1521906 Thanks!! :>
Ziet er goed uit. family wordt 17-8 opgeleverd. (06/08/2005 Telco Confirmed Date network provider will deliver order. 17/08/2005 Telco Migrate ) dus dit is goed. kpn wordt pas over 1 jaar gesloopt dus tja.. maar daar heb je geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:18
SSID en key staan op de achterkant van het papieren hoesje van je installatie CD. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parpes
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:18

parpes

I know things

@ programist

Ik zit nu bij demon en per 10-08-2005 (morgen dus) ben ik over naar wanadoo ADSL Family. Maar hoe zit het nu met de opzegging van demon. Doet wanadoo dat nu voor mij of moet ik zelf nog even demon opzeggen.

p.s. mijn klantnummer is: W1725700
Zit ik inderdaad vanaf morgen bij wanadoo :9~ ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ik wanadoo family heb, heb ik nogal problemen met de mijn router, het oude thompson modem doet het wel goed, zoals ik al dacht werken mijn oude router instellingen niet meer.
Nu heb ik al gebeld met de wanadoo helpdesk maar het lijkt wel of dat per persoon verschilt, de een zegt de router werkt niet met Family koop een livebox de anderen geeft me instelling die niet blijken te werken etc.
Ik heb al op het internet gezocht en er zijn zoveel meerdere mensen met die probleem, is er iemand hier die WEL deze juiste instellingen weet.
Voor de duidelijkheid het gaat hier om de E-Tech 4-port ADSL Router v2.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, ik probeer het nog één keer (daarna geef ik het op :X |:( }:O ) want ik heb nog geen antwoord gekregen dat me verder helpt of uberhaupt logisch is.
  • Ik heb een speedtouch 330 USB ADSL modem op een analoge lijn.
  • Ik heb Wanadoo ADSL family
  • Op een XP machine werkt het meteen (krijg netjes een netwerkverbinding erbij zonder te hoeven inloggen)
  • Aansluiten op een andere XP machine en het werkt ook meteen
  • Aansluiten op een (linux) IPCOP en het werkt niet
Het probleem is dus niet het MAC-adres en ook niet 'iets met een open sessie bij wanadoo' want dan zou het op de tweede (en derde) XP-bak ook niet werken. Het probleem is de manier waarop IPCOP standaard verbinding maakt: met een modem, een lijn, een usernaam en een wachtwoord. Ondanks dat IPCOP nu staat op PPPoE wil het pakket nog steeds een usernaam/password weten. De verdere exacte gegevens staan in mijn eerste post. ...

... iemand? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
't Is niet PPPoA of PPPoE. Daar gaat het sowieso al fout...

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• programist
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-12-2018

programist

Got Milk?

parpes schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 14:06:
@ programist

Ik zit nu bij demon en per 10-08-2005 (morgen dus) ben ik over naar wanadoo ADSL Family. Maar hoe zit het nu met de opzegging van demon. Doet wanadoo dat nu voor mij of moet ik zelf nog even demon opzeggen.

p.s. mijn klantnummer is: W1725700
Zit ik inderdaad vanaf morgen bij wanadoo :9~ ??
ja, vanaf morgen heb je family, alles is opgeleverd,. als het goed is heb je een HOP afgevraagd bij wanadoo. en stuurt wanadoo een bericht door naar deamon hierover voor opzegging. echter moet je dit altijd navragen bij deamon of het goed is aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
ik zit nog steeds op een reactie vna kpn te wachten over de opzeg brief slome duikelars daaro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jorisw86 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 15:25:
ik zit nog steeds op een reactie vna kpn te wachten over de opzeg brief slome duikelars daaro
sturen ze je dan een brief !!!
ik heb nu Family internet een week maar heb ook nog niets ontvangen effe in gaten houden dus.!!!!

greetz
Hexx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de Wanadoo site kon ik een ADSL Family abbo aanvragen, dit gedaan en papieren ontvangen.

Maar omdat het toch wel wat langer duurde de helpdesk gebeld, en na wat heen en weer gebel blijkt nu opeens dat ADSL Family in (dit gedeelte?) Den Haag niet mogelijk is nog!!!

Fijn hoor eerst blij maken en dan weer terugdraaien!!

Hebben hier meer mensen last van??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

programist schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 10:00:
[...]

Dit is idd niet na te gaan, zelf voor de mensen van heldesk aangezien we beperkt bericht krijgen van wanadoo HK, meestal wordt het aan ons 1 maand daarvoor doorgegeven. echt afwachten..
Ai, ik hoop dan maar dat het voor 1 januari 2006 is gerealiseerd, want mijn Basic abbo loopt op
31-12-2005 af en die ga ik echt niet meer verlengen. Die heb ik overigens al opgezegd.
Das wel baale dat niemand van Wanadoo dit weet of althans geen inzicht daarin heeft. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 18:34:
[...]

Ai, ik hoop dan maar dat het voor 1 januari 2006 is gerealiseerd, want mijn Basic abbo loopt op
31-12-2005 af en die ga ik echt niet meer verlengen. Die heb ik overigens al opgezegd.
Das wel baale dat niemand van Wanadoo dit weet of althans geen inzicht daarin heeft. |:(
Dan hebben ze nog wel even. Het moet in ieder geval voor 31-11-2005 bekend zijn, dat is namelijk de datum dat je echt moet beslissen. Je hebt namelijk te maken met 1 maand opzegtermijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag wil ik weten hoe ik het best de installatie aan kan pakken naar wanadoo Family/telefonie incl. livebox (Excl geintegreerde Wifi) ivm de huidige situatie die ik niet wil wijzigen.
Het bereik van de Livebox Wifi zou te beperkt zijn.

Huidige situatie,
Van Speedtouch Home (1e verdieping)naar 3Com OfficeConnect ADSL Wireless 11g Firewall Router. (2e verdieping)
Van 3Com naar 5 poorts Hub (1e verdieping) waarop aangesloten 1 desktop PC
(plus media TV van Packard Bell)
(Plus mogelijkheid tot aansluiting 2e verdieping, Pc in de toekomst)
Via 3Com Wifi een Apple notebook.

Ik begrijp namelijk dat het niet zo makkelijk is de 3com achter de Livebox te hangen.

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 17:36:
Volgens de Wanadoo site kon ik een ADSL Family abbo aanvragen, dit gedaan en papieren ontvangen.

Maar omdat het toch wel wat langer duurde de helpdesk gebeld, en na wat heen en weer gebel blijkt nu opeens dat ADSL Family in (dit gedeelte?) Den Haag niet mogelijk is nog!!!

Fijn hoor eerst blij maken en dan weer terugdraaien!!

Hebben hier meer mensen last van??
Den haag heeft een hele rits telefooncentrale's en 't kan best dat ze ze niet allemaal hebben voorzien van Wandoo DSL apparatuur.

Maar 't vermoeden is dat je in Leidschenveen woont en dat is een apart verhaal dan. In de postcode check staan de postcodes van de wijk Leidschenveen gekoppeld (nogsteeds vaak) aan Gv-Lsdm (Den Haag-Leidschendam) maar zijn aangesloten op Lsdm-Lev (Leidschendam-Leidschenveen) wat een nieuwe centrale is die voornamelijk alleen die nieuwbouwwijk bedient.

Dus eigenlijk (momenteel nogsteeds) in mijn info (als er dus ook geen Wanadoo dekking is) KPN-DSL only daar ondanks je in Den Haag woont.

't Is dan dus niet heel verwonderlijk dat achteraf pas blijkt dat ze niet kunnen leveren omdat je telefoonlijn aan een andere centrale hangt dan verwacht. Ik vermoed dat alle overige centrales wel voorzien zijn door Wanadoo van Den Haag.

En is het Leidschenveen?

Anders zou m'n gok zijn: Den Haag-Houtwijk of Den Haag-Benoordenhout

[ Voor 16% gewijzigd door bjck op 09-08-2005 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Een wat mindere ervaring...

Mijn vriendin zit al een paar jaar bij Wanadoo, wat opzich prima bevalt. Nu is zou ze op 8 aug overgeschakeld worden naar Family, maar helaas is de verbinding nog niet opgeleverd en zit ze zonder internet.

Het was ook even een gepiel met de Speedtouch 330. Eerst de-installeren en daarna weer installeren. De melding dat het modem niet geschikt was voor Wanadoo Family, is ook al een keer voorbijgekomen. De laatste keer (toen ik de boel nog eens bekeken had) wacht ie dus op de oplevering van de verbinding...

Hopen dat het snel voor elkaar is!

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee het is geen Leidscheveen of Benoordenhout

Postcode 2565SL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ben sinds vanmorgen via wanadoo family online bevalt prima. Echter loopt mijn Live box vast op het moment dat ik audio via MSN wil gebruiken moet dan mijn Live box ressetten om weer internet verbinding te krijgen.

Iemand ervaring mee ?

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:08
Dat is op dit moment een bekend probleem met de Livebox, wordt waarschijnlijk in een volgende firmware update opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

Het is helaas ook een bekend probleem dat de Speedtouch 330 geen of geen goede verbinding geeft na de oplevering van Wanadoo Family.. houd daar rekening mee! Als je zo'n ding hebt, overweeg dan een Livebox! (...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 21:29:
Nee het is geen Leidscheveen of Benoordenhout

Postcode 2565SL
Dan zou ik ze maar eens bellen. Dat hangt aan: Den Haag-Marnix (Gv-Mx) en is de op 3 na grootste telefooncentrale (totaal aantal aansluitingen op 1 centrale) van nederland ongeveer. Hier zal wanadoo echt wel dekking hebben of ze zitten vol momenteel en moeten eerst uitbreiden/bijplaatsten.

Kan het mij niet voorstellen dat ze hier geen netwerkdekking hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Laatst online: 12-09 06:25

Jrz

––––––––––––

hey programmist, zou je kunnen kijken hoe het met mijn verbinding staat ? (klant nr, W1398052)
Ik wordt helemaal gek, ik zit al 2 weken zonder internet.
Ik had lite, overgestapt op family, en in eens werkte dat niet meer, en nu is de bedoeling dat ik terug naar lite ga, maar er gebeurt niet veel, en de helpdesk geeft me ook niet veel info :(

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Kan ook niet terug naar Lite als je al over bent gezet. Of Wanadoo moet zijn eigen netwerk aanvraag/lijn afbreken bij KPN en een nieuwe aanvraag bij KPN-DSL indienen. Dus dan zit je wel even een paar weken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

bjck schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 08:19:
[...]

Dan zou ik ze maar eens bellen. Dat hangt aan: Den Haag-Marnix (Gv-Mx) en is de op 3 na grootste telefooncentrale (totaal aantal aansluitingen op 1 centrale) van nederland ongeveer. Hier zal wanadoo echt wel dekking hebben of ze zitten vol momenteel en moeten eerst uitbreiden/bijplaatsten.

Wanadoo heeft daar een actieve centrale, er zitten nu zo'n 180 man op.
Jrz schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 08:30:
hey programmist, zou je kunnen kijken hoe het met mijn verbinding staat ? (klant nr, W1398052)
Ik wordt helemaal gek, ik zit al 2 weken zonder internet.
Ik had lite, overgestapt op family, en in eens werkte dat niet meer, en nu is de bedoeling dat ik terug naar lite ga, maar er gebeurt niet veel, en de helpdesk geeft me ook niet veel info :(
Je Wanadoo lijn was op 14/07/2005 opgeleverd.. en is nu weer gedisconnect.. dus nu zou er een aanvraag moeten lopen weer naar Lite?! Maar dat kan ik niet zien.. zou je KPN voor moeten bellen..

[ Voor 38% gewijzigd door nitpicker op 10-08-2005 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 08:19:
[...]

Misschien kun je via mijn klantnummer achterhalen wat dan de reden is/was W1011763

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik word vandaag ook overgezet naar family! Hoop zonder enige problemen omdat ik de internet verbinding hier ook zakelijk nodig heb. Ik wacht met spanning af tot het moment dat m'n verbinding eruit vliegt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 09:28:
[...]

Misschien kun je via mijn klantnummer achterhalen wat dan de reden is/was W1011763
Zou nitpicker misschien even kunnen doen. Toch wel heel netjes zo'n helpdesk online via GoT ;)

[ Voor 14% gewijzigd door bjck op 10-08-2005 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]nitpicker schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 08:36:
[...]

Wanadoo heeft daar een actieve centrale, er zitten nu zo'n 180 man op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Dr waren rond die tijd problemen op die site.. wil je nog steeds Wanadoo Family? Dan een nieuwe order plaatsen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nitpicker schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 11:12:
Dr waren rond die tijd problemen op die site.. wil je nog steeds Wanadoo Family? Dan een nieuwe order plaatsen..
Hmm, beetje vreemd allemaal.......maar goed, ik plaats een nieuwe order, ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo programist,

Ik heb een vraagje aan jouw.

Ik heb afgelopen dagen steeds gebeld naar Wanadoo Helpdesk. Ik had gevraagd voor een
Bewijs Migratie Formulier van Wanadoo. En die jongen zei dat Wanadoo het formulier opstuurd en dat zou een paar dagen duren. Ben benieuwt want ik heb het wel nodig ivm ik Nu Wanadoo Family + telefonie heb ipv Demon Expres 2Mbit.

Nog een vraagje over de Livebox?

1. Als ik kijk bij Dhcp staat er lease verkregen op 2002/10/09. Dat klopt eigenlijk niet kan ik dat
ergens instellen naar 2005?.

2. Ik heb de Sidd veranderd van Wanadoo_???? naar bv Pietje, dat heeft 24uur gewerkt en opeens
had ik geen internet meer kon niet meer Http, wel msn en skype is dat normaal of zijn er andere
problemen met mijn Livebox?

3. De livebox ziet er leuk uit, het is alleen jammer dat er geen overzichtelijk menu in zit om alles
goed in te stellen. Ben namelijk gewend aan mijn Drytek Vigor router/moden en daar kan ik
alles instellen van VPN, Firewall, Enzo.? Is er ergens een uitgebreide handleiding voor de livebox
en waar kan ik die krijgen, Het probleem wat ik ook vind is dat de drivers van de Sagem USB WIFI
moeilijk te vinden zijn en geen nieuwe driver kan vinden ik heb nu alleen srivers van 06-03-2004
en die ondersteunen nog geen AES engryptie dat is weer beter dan WPA+TKIP. Terwijl de Livebox
het wel ondersteund is gewoon jammer.Weet iemand ergens nieuwe driver uit te halen?

Ik kan nu nog geen oordeel geven over Wanadoo omdat ik het nu pas een paar dagen heb, Kan alleen wel zeggen dat ik altijd te vreden ben geweest met Demon Expres 2MBit.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, de Wanadoo helpdesk heeft het druk hier. Dat wordt overwerken :P

Ik lees hier regelmatig dat er best wel veel problemen zijn met de instellingen. Af en toe vliegen hier technische termen door de lucht, waarvan ik zoiets heb van waar hebben jullie het in hemelsnaam over.
Ik hoop dat mijn livebox het straks in één keer doet, anders heb ik een groot probleem, ik lees over firmware en over DHCP weet ik veel allemaal. Hier wordt iemand die de livebox nog moet bestellen niet vrolijk van. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 12:01:
-- knip --

3. De livebox ziet er leuk uit, het is alleen jammer dat er geen overzichtelijk menu in zit om alles
goed in te stellen. Ben namelijk gewend aan mijn Drytek Vigor router/moden en daar kan ik
alles instellen van VPN, Firewall, Enzo.? Is er ergens een uitgebreide handleiding voor de livebox
en waar kan ik die krijgen, Het probleem wat ik ook vind is dat de drivers van de Sagem USB WIFI
moeilijk te vinden zijn en geen nieuwe driver kan vinden ik heb nu alleen srivers van 06-03-2004
en die ondersteunen nog geen AES engryptie dat is weer beter dan WPA+TKIP. Terwijl de Livebox
het wel ondersteund is gewoon jammer.Weet iemand ergens nieuwe driver uit te halen?

-- knip ---

_/-\o_
Doorzoek eerst dit forum eens voor je om een handleiding gaat vragen.
Die is namelijk al gepost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
Momenteel zit ik te wachten op het overzetten van de ADSL verbinding... als het goed is moet het vandaag gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de link van de Livebox in engels, Ik had gehoopt dat er een betere omschrijving was voor de Livebox. Maar helaas.

De belangrijkste vraag blijft of er iemand nieuwe beter driver heeft gevonden voor de Wifi usb driver Sagem XG-703. Mijn driver op dit moment 03-06-2004 versie 3.0.18.2 Die helaas geen AES ondersteunt beter Engryptie ten opzichte van WPA+TKIP. Terwijl de Livebox het wel ondersteund.

Groetjes,

Jos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeZaX schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 13:03:
Momenteel zit ik te wachten op het overzetten van de ADSL verbinding... als het goed is moet het vandaag gebeuren.
Ik ook.. wacht met smart af... zit constant te kijken of m'n verbinding er al uit ligt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz, inmiddels bijna half 4 en nog steeds niet overgezet naar Family... Ik vraag me af of het vandaag nog wel gaat gebeuren :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
Zelfde geld ook voor mij... straks zijn de wanadoo jongens vrij en is onze verbinding nog niet opgeleverd. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 11:43:
[...]

Hmm, beetje vreemd allemaal.......maar goed, ik plaats een nieuwe order, ben benieuwd..
Hier wordt je zo moe van dus: Ik bel Wanadoo helpdesk, krijg erg vage antwoorden, en volgens medewerker is mijn aanvraag in behandeling, maar hij geeft toch aan dat ik administratie moet bellen om mijn werkelijke status op te vragen want hij kan niets zien??
OK ik bel 0900-0156 en krijg daar via bandje te horen dat er een technische storing is en dat er geen
statusinfo te verkrijgen is? Het is weer eens zo´n drijfzanddag...... W1011763

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-03 14:26
Weet toevallig al iemand hoe je FTP werkent kan krijgen met behulp van porten forwarden.
Want ik kom er nu echt niet meer uit.
heb van alles al geprobeerd met porten 20/21 maarja niks krijg ik aan de praat.
komt waarschijnlijk doordat in de livebox al iets betreft FTP zit geintregeerd.

Dus als iemand me tips of advies zou willen geven dan zou dat heel mooi zijn.
Alvast bedankt

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeZaX schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 15:47:
Zelfde geld ook voor mij... straks zijn de wanadoo jongens vrij en is onze verbinding nog niet opgeleverd. :p
Hmz, lekker is dat.. Geven ze je een datum, gebeurd er niks :S Ik verwacht ook niet meer dat er vandaag nog iets gaat gebeuren.. Zal morgen de helpdesk maar eens even bellen :(

Edit: naja, er staat in de brief van Wanadoo dat ik op (of rond) 10 8 2005 omgezet zal worden.. Kan dus ook morgen zijn... In ieder geval blij dat ik in ieder geval niet zonder internet zit...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2005 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 16:32:
[...]

Hier wordt je zo moe van dus: Ik bel Wanadoo helpdesk, krijg erg vage antwoorden, en volgens medewerker is mijn aanvraag in behandeling, maar hij geeft toch aan dat ik administratie moet bellen om mijn werkelijke status op te vragen want hij kan niets zien??
OK ik bel 0900-0156 en krijg daar via bandje te horen dat er een technische storing is en dat er geen
statusinfo te verkrijgen is? Het is weer eens zo´n drijfzanddag...... W1011763
Het wordt steeds gekker!?!?!

Ik krijg vandaag een bericht van Wanadoo, dat ik gevraagd heb om mijn adsl lite abbo te beeindigen maar dat ze blij zijn dat ik er vanaf zie!?!?!?!?!
(U hebt ons laten weten dat u de opzegging van uw ADSL-abonnement wenst in te trekken en wij hebben dit verzoek verwerkt. Dit houdt in dat uw ADSL-abonnement niet wordt beëindigd...)

Gaat goed zo :( :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje.
Op de Wanadoo site moet je je ergens kunnen registreren voor de livebox zodra die dan beschikbaar is in jou woonplaats wordt je geïnformeerd door Wanadoo. Behalve de postcode check kan ik niets anders vinden. Weet iemand waar ik dit kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
Vandaag is er ook niks bij mij gebeurt... :( Ik hoop morgen, al ben ik er dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07-2024
Ik volg dit topic al een tijdje en ik vind dat het nu toch echt eens tijd wordt om te reageren.

Vanaf 05-08-2005 heb ik dus een ADSL Family verbinding (zonder telefonie) en met de Livebox.
Sindsdien alleen maar problemen gehad dat mijn internetverbinding spontaan wegvalt.
5 dagen lang wordt je aan het lijntje gehouden dat de oorzaak ligt in het feit dat mijn verbinding nog niet volledig opgeleverd is. En nu bel ik vanmiddag weer; krijg je een of ander verhaal met een ISRA-punt naar je toegeslingerd.
Iedereen die ik ken heeft het gewoon aangesloten op het telefoonstopcontact in de woonkamer en dat werkt en dan moet men mij niet gaan vertellen dat dat niet werkt als je dat niet doet
In mijn ogen ligt het aan de livebox. Dus of ik wil een nieuwe livebox of een vergoeding voor een adsl modem + instellingen.
Nu heb ik ze dus eindelijk zover gekregen dat er een technische dienst aan gaat werken.
Moet je je mobiele nummer geven; die is alleen niet bereikbaar op dit moment (kwam ik achteraf achter) bel je daarna netjes om te zeggen dat ze naar een ander nummer moeten bellen, krijg je weer dat leuke bandje dat er overweldigend dataverkeer oid is.
Tsjonge tsjonge men kan de telefoontjes gewoon niet aan schijnbaar
Als het een beetje snel opgelost zou zijn en je niet dagen aan het lijntje wordt gehouden was ik helemaal niet zo boos geweest.
Maar 5 dagenlang soort van fabeltjes vertellen en dan opeens met de smoes van het ISRA-punt komen.
Sorry hoor, maar dan ben je toch echt verkeerd bij mij.
Ik denk dat het wel begrijpelijk is dat ik erg boos ben nu :( :(

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je problemen hebt met een ADSL-verbinding opzetten met de Livebox, dan is de kans zeer groot dat het aan jouw kant zit. Dus niet meteen gaan schelden op Wanadoo. Het is niet interessant of het jouw woonkamer, slaapkamer, gang of weet ik wat voor ruimte is maar wel of het het ISRA-punt is. Dit is het punt waar de KPN-kabel binnen komt, dus zonder dat er nog contactdozen voor zitten.
Het kan de woonkamer zijn (bij oude huizen) maar bij nieuwbouw is dit de meterkast. Hoe je het ook draait of keert: voor de livebox mogen geen andere aansluitingen zitten. Dit weet inmiddels iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Aansluiting in de huiskamer kan je ISRA punt zijn. Maar ook een doorverlengde aansluiting. En als je ergens anders ook een aansluitpunt hebt en daar zit een toestel of ander apparaat aangesloten (normaal analoog modem in je PC nog aangesloten bijvorbeeld) voor je livebox krijg je dit probleem ook.

Meest optimaal is de hoofdaansluiting vinden waar de KPN aansluiting je pand/woning binnenkomt. Daar zit je ISRA (kan dus contact doos zijn in de muur ook) en dat is het punt waar je alles los moet gooien en je Livebox moet aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit schreef ik als reactie op een post van programist (die weer reageerde op een post van mregeling2005, wiens lijnoplevering niet al te lekker lijkt te gaan):
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 12:22:
De KPN sloop bepaalt niet wanneer de Family verbinding opgeleverd wordt. Dit is een administratieve afhandeling van de technische decommissioning van de lijn aan KPN ADSL zijde, maar de koperlijn is normaliter tijden daarvoor al overgezet naar het Wanadoo netwerk. Als ik hem ook hoor heeft hij al een tijd geen ADSL meer, dus ik denk dat dit al lang gebeurd is. Vervolgens denk ik dat er ook wel contact is geweest tussen hem en de helpdesk (zo niet dan is dat niet handig), dus er is vast en zeker iets van een ticket gemaakt hiervoor of zo. De vraag is dus niet waar de oplevering nu is, maar of zijn technische probleem wordt opgelost.

Dit alles als interpretatie van wat ik lees, natuurlijk, ik kan het fout hebben.
Hij mailde me dit, omdat hij niet kan posten:
klopt, de 26e van juli zouden wij omgezet worden, een dag daarna merkte ik dat er geen internet meer was. Ongeveer 2 uur gewacht voordat ik de cd ging installeren, en dat liep perfect, ik kon genieten van mijn adsl family verbinding. mooi niet dus he , nu staat de speedtouch 510 ingestelt op family, maar ik krijg wel nog steeds een xdsl linestate van 1600/512, maar krijg geen ip toegewezen.

Als ik terug ga naar de kpn instellingen, dan blijft het @ teken op het modem oranje knipperen. Ik weet niet wat het nou is hoor, en ik weet begod nu niet op wat voor netwerk ik zit, of wat wanadoo en kpn gedaan hebben. contact met de helpdesk is er genoeg geweest, elke medewerker zegt wat anders, magoed, er zou spoed achter gezet worden. ja mooi niet dus he, zit nu al 2 weken zonder internet en ik kan helemaaaaal niks doen, kan alleen blijven klagen en blijven bellen naar de helpdesk van wanadoo, maar het helpt geen ene drol.

samengevat : de 27e geen internet meer, cd installeren, instellingen en al waren goed, in modem staat gewoon oude snelheid nog maar GEEN internet, hij krijgt geen remote ip, modem al gereset en weet ik het allemaal niet meer, en de wanadoo helpdesk kan je toch niet verder helpen. :'( :'( :'( :'( , en ik heb er ook een hard hoofd in dat het morgen opgelost gaat worden, maar we zullen zien, kep nu al engelen geduld lijkt mij.
Niet zo blij geloof ik. :)

Heel belangrijk punt hier: hij zegt dat hij nog de snelheid van het oude produkt heeft. Dat kan alleen maar betekenen dat zijn koperdraad fysiek op de DSLAM van KPN aangesloten zit... en de migratie is dus door KPN gewoon niet of niet goed uitgevoerd. De reden dat zijn verbinding het niet meer doet is waarschijnlijk omdat die dat zijn KPN login gegevens wel geblokkeerd zijn of zo.

Dit is denk ik een vrij simpel probleem, maar de vraag is of de helpdeskers die hem geholpen hebben deze conclusie ook hebben getrokken - waarschijnlijk niet, en dat maakt het onderzoek dan niet makkelijker.

Puntje van aandacht voor de mensen waarvan de opleverdatum is verstreken en de verbinding niet meer werkt (zowel niet KPN als Family - geldt dus ook voor Ursamajor): is er linesync? Zo ja: wat is de snelheid die het modem aangeeft? Opties:
  • Geen linesync: de KPN monteur is zo netjes geweest je kabels richting de KPN DSLAM eruit te trekken, maar niet de nieuwe draadjes naar de Wanadoo DSLAM er weer (correct) in te prikken. Wanadoo moet dit melden aan KPN, en die moeten dat fix0ren. Let wel: de KPN heeft een volle dag om dit te doen, dus begin niet te vroeg met bellen, dat heeft geen zin.
  • Wel linesync, snelheid = 4096/640: je bent overgezet naar Wanadoo, maar er is iets nog niet helemaal okidoki (want je zegt dat je verbinding het niet doet). Wanadoo moet dit zelf oplossen.
  • Wel linesync, snelheid = je oude KPN snelheid: hier is de KPN wel erg stout geweest. Ze hebben waarschijnlijk gezegd dat de verbinding is omgezet (en daarom werkt je KPN lijn niet meer - administratief afgesloten of zo), maar ze hebben het niet echt gedaan! De draadjes zitten namelijk nog gewoon in de KPN DSLAM (vandaar dat je nog gewoon de KPN snelheid hebt).
Misschien dat sommige mensen hier nog iets aan hebben... als het klopt. Maar wees wel altijd aardig tegen helpdeskers, want ook al denk je dat iets op een bepaalde manier werkt, het kan altijd anders zijn. Misschien heb ik het wel fout!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 19:02:
Het wordt steeds gekker!?!?!

Ik krijg vandaag een bericht van Wanadoo, dat ik gevraagd heb om mijn adsl lite abbo te beeindigen maar dat ze blij zijn dat ik er vanaf zie!?!?!?!?!
(U hebt ons laten weten dat u de opzegging van uw ADSL-abonnement wenst in te trekken en wij hebben dit verzoek verwerkt. Dit houdt in dat uw ADSL-abonnement niet wordt beëindigd...)

Gaat goed zo :( :Z
Rustig, rustig. nitpicker zei toch dat er problemen waren op die locatie, en dat je opnieuw moest bestellen? Dat betekent dus dat je order mislukt is (dat had je zelf vast al wel door ;)), en dat hij waarschijnlijk door Wanadoo zelf gecancelled is. Misschien is er wel een foutieve brief uitgegaan bij dat cancellen of zo. Niet meteen in de stress schieten, maar even bellen of zo. Dat werkt veel beter.
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 16:56:
Hmz, lekker is dat.. Geven ze je een datum, gebeurd er niks :S Ik verwacht ook niet meer dat er vandaag nog iets gaat gebeuren.. Zal morgen de helpdesk maar eens even bellen :(

Edit: naja, er staat in de brief van Wanadoo dat ik op (of rond) 10 8 2005 omgezet zal worden.. Kan dus ook morgen zijn... In ieder geval blij dat ik in ieder geval niet zonder internet zit...
Tsja, KPN moet het omzetten. Als je lijn niet down gaat, dan heeft KPN dat niet gedaan. Als dat nou na 2 of 3 dagen nog niet gedaan is, dan zou ik zeker eens gaan bellen, maarKPN kan het ook wel eens te druk hebben, en iets een dagje later doen of zo. Als je lijn nou al 2 weken down was zoals die van mregeling2005, ja, dan moet je boos worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Kleine aanvulling nog als opleverdatum verstreken is maar nogsteeds online via KPN-DSL:

Verander dan ook je instellingen niet(cd dus niet draaien) of modem wissellen voor Livebox want er kan er maar 1 tegelijk werken
  • Opleverdatum verstreken maar nog internet via KPN-DSL gelijk melden bij Wanadoo.
  • Wel nieuwe snelheid in modem maar geen internet kan ook je eigen instellingen zijn bij eigen modem ipv Livebox.
  • Als admistratief geleverd is maar fysiek in de centrale dus je lijn niet juist of niet is omgezet kan je login geblokeerd zijn door Wanadoo en je geen IP meer krijgen. Vraag niet je login weer aan te zetten maar meld dat de omzetting niet geslaagd is.
  • KPN-DSL zal omdat adminstratief je lijn overgezet is met de KSLOOP datum ook de provisioning van de poort halen. Het kan dus zijn dat je linesync wegvalt. Wanadoo zal de fysieke omzetting van de lijn moeten melden bij KPN als mislukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas ook bij mij zou e.e.a. vandaag worden overgezet naar Family.
Maar de family is nog niet happy, hopenlijk morgen ! :Z

• BeZaX
Het is inmiddels ochtend en we zitten nog te wachten... we houden de moed erin. :D

• nitpicker

nitpicker

uNF

Kunnen de opsommingen van Kryz en bjck niet ff in een mooie startpost gezet worden? :9

edit:
Kryz _/-\o_ je bent ongeveer de eerste die mijn nick goed schrijft.. iedereen altijd met die hoofdletters.. :X

[ Voor 43% gewijzigd door nitpicker op 11-08-2005 07:43 ]

Verwijderd

BeZaX schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 07:26:
Het is inmiddels ochtend en we zitten nog te wachten... we houden de moed erin. :D
Ik ben inmiddels dus wel overgezet naar family! :D Hier is alles dus goed gekomen gelukkig :D

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:45

vooghel

Cunning linguist

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 22:37:

Puntje van aandacht voor de mensen waarvan de opleverdatum is verstreken en de verbinding niet meer werkt (zowel niet KPN als Family - geldt dus ook voor Ursamajor): is er linesync? Zo ja: wat is de snelheid die het modem aangeeft? Opties:
  • Geen linesync: de KPN monteur is zo netjes geweest je kabels richting de KPN DSLAM eruit te trekken, maar niet de nieuwe draadjes naar de Wanadoo DSLAM er weer (correct) in te prikken. Wanadoo moet dit melden aan KPN, en die moeten dat fix0ren. Let wel: de KPN heeft een volle dag om dit te doen, dus begin niet te vroeg met bellen, dat heeft geen zin.
[...]
Misschien dat sommige mensen hier nog iets aan hebben... als het klopt. Maar wees wel altijd aardig tegen helpdeskers, want ook al denk je dat iets op een bepaalde manier werkt, het kan altijd anders zijn. Misschien heb ik het wel fout!
Hmm, de mail die jij quotte en bovenstaande komen wel heel aardig overeen met mijn huidige situatie. Overgestapt van Lite naar Family, en nu kan mijn Speedtouch 510 geen linesync krijgen. Ook die opmerkingen over ISRA-punt heb ik van de helpdesk gehoord, alleen kan ik mijn modem niet dichter bij het ISRA aansluiten dan via de wandcontactdoos in de woonkamer (ISRA in meterkast, max 3m van de contactdoos verwijderd). Hopelijk ligt het inderdaad aan de KPN, dan is het makkelijk op te lossen.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

• IT-Pro
Ja ok, sorry van mijn uitval gisteren
Maar was gewoon enorm gefrustreerd.
Ik probeer het vandaag in orde te maken desnoods met hulp van een kennis.

Bedankt voor jullie feedback ;)

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Kort vraagje aan onze "helpdesk": wanneer wordt je nieuwe IP bekend gemaakt als je overstapt van bijv. XS4ALL naar Wanadoo. Of merk ik dat pas wanneer ik de Livebox heb aangesloten? Hoop het al eerder te weten ivm de talloze system changes die ik op mijn server moet maken...

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-08 06:19
ok , kpn heeft ons nu afgesloten van hun eigen adsl netwerk en nu brand het @ teken op mijn speedtouch 510 modem helemaal niet meer, (modemline is down) geeft ie aan.
En wanadoo beweert dat het aan splitter kan liggen ?, echt niet hoor !! lite heeft het altijd gedaan dus....
er branden ook maar 2 lampjes en het @ lampje gaat helemaal niet aan.
Zit nu bij me vriendin , dus kan vanaf hier wel hier posten, maar als programist of nitpick eens kan uitzoeken wat het nou is ??
zou heel fijn zijn.
Ik denk dat het gewoon het lijntje is wat niet goed omgezet is in de centrale , maargoed wie ben ik!
klantnummer ken ik al uit me kop ; 1368349

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-08 06:19
ok, mensen , hij DOET HET !!!
in eens branden er alle 3 groene lampjes en alles werkt nu !!
dank jullie wel allen ;)

Verwijderd

hallo allemaal :),

na wat gezeik met mij e-tech router, heb ik tog maar besloten een liveboxje te bestellen. Nu heb ik mijn oude speedtouch 330 modem uit de kast gehaald en die ingeplugd. ik installeer het modempje.. en hoppa.. hij doet het perfect. kwartiertje later heb ik opeens geen internet.. ik denk: oke, misschien is dit 1 malig door de instalatie. maar nu heb ik dit constant, heel vaak gewoon opeens mijn internet eruit en. mijn ms in games is ongeveer 80/90 ? komt dit door het modem dat verouderd is? of omdat wanadoo nog steeds druk bezig is met de connecties bij hun? of ligt het aan mezelf?

Alvast Bedankt...

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 16:37:

na wat gezeik met mij e-tech router, heb ik tog maar besloten een liveboxje te bestellen. Nu heb ik mijn oude speedtouch 330 modem uit de kast gehaald en die ingeplugd. ik installeer het modempje.. en hoppa.. hij doet het perfect. kwartiertje later heb ik opeens geen internet.. ik denk: oke, misschien is dit 1 malig door de instalatie. maar nu heb ik dit constant, heel vaak gewoon opeens mijn internet eruit en. mijn ms in games is ongeveer 80/90 ? komt dit door het modem dat verouderd is? of omdat wanadoo nog steeds druk bezig is met de connecties bij hun? of ligt het aan mezelf?

Alvast Bedankt...
Hmm, geen idee..

M'n lijn is vanmorgen opgeleverd, en ik heb weinig te klagen. Livebox werkt perfect, verbinding is er nog niet uit gevlogen en m'n ping tijden in games zijn gewoon 20.. Al met al ben ik best tevreden over Family ;)

Verwijderd

hehe, ja erikk19, ik krijg a.s woensdag mijn livebox.. hopelijk werkt mij i-net ook wat beter dan nu :) heb gehoord dat speedtouch 330 family niet ondersteund ofzo :o

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 16:57:
hehe, ja erikk19, ik krijg a.s woensdag mijn livebox.. hopelijk werkt mij i-net ook wat beter dan nu :) heb gehoord dat speedtouch 330 family niet ondersteund ofzo :o
Nee idd.. zulke verhalen las ik ook al hier en daar... Heb daarom gelijk gekozen voor de Livebox.

Naja, nog even wachten tot woensdag en dan kan je volop genieten van je internet verbinding :P

Verwijderd

Alvast Bedankt...
Begrijp ik goed dat je eerst Family hebt besteld en daarna apart de LiveBox? Wat betaal je daar dan voor? De Helpdesk vertelt mij dat bij later bestellen van de LB dat ding 120 Euri kost. Heb nu Speedtouch510, dus wil liever eerst proberen zonder LB...

Verwijderd

Ja, ik heb eerst family genomen.. omdat ik dacht dat het op mijn e-tech wel zou doen.. maar niet dus.. daarna heb ik voor de livebox gekozen. Vannochtend opgebeld naar helpdesk, en het zou me gewoon 12 euro per jaar kosten, erg weinig dus.

Verwijderd

Wanadoo Helpdesk wat een goede mensen daar zeg :(

Mijn verbinding valt steeds weg met de livebox, livebox gerest maar nog steeds valt internet weg. Zegt die aardige Wanadoo medewerker u heeft spyware op je computer staan, want u upload is max in gebruik. Ik zeg dat kan niet want mijn modem geeft aan dat er niks van traffic is. Het lampje brand niet eens op de moden van traffic. Toen zei die jongen wacht ik ga u pingen nu moet U lampje branden op de livebox, ik zeg helaas brand mijn traffic lampje totaal niet. Hij zei toen je hebt gewoon spyware op je pc staan. Ik gezegd dat is echt niet zo. heb het al met een andere laptop geprobeerd en geen verschil. Het enige wat ze konden doen is de lijn checken en dan zou ik weer 5 dagen totaal geen internet hebben, dat heb ik dus afgewezen. Ik wil internetten is dat nu zoveel gevraagd.

Met mijn andere provider nooit enige probleem gehad en nu zeggen ze dat het aan spyware ligt, Ik heb ook gezegd dat ik er van overtuigd ben dat mijn livebox kapot is, zei hij nee die werkt perfect want je upload is max in gebruik. :( :( :(.

Ik vind het er dat Wandoo mij niet helpt met dit soort problemen, ze doen net alsof we niet weten wat we doen. Ik werk zelf alleen maar met computers en internet ben namelijk systeembeheerder.

Kwa service ben ik absoluut niet te spreken over Wanadoo, het kost je steeds geld om te bellen 10cent per min en ze helpen je ook nog niet, je verzinnen steeds iets nieuws.
}) }) })

• IT-Pro
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 18:44:
Wanadoo Helpdesk wat een goede mensen daar zeg :(

Mijn verbinding valt steeds weg met de livebox, livebox gerest maar nog steeds valt internet weg. Zegt die aardige Wanadoo medewerker u heeft spyware op je computer staan, want u upload is max in gebruik. Ik zeg dat kan niet want mijn modem geeft aan dat er niks van traffic is. Het lampje brand niet eens op de moden van traffic. Toen zei die jongen wacht ik ga u pingen nu moet U lampje branden op de livebox, ik zeg helaas brand mijn traffic lampje totaal niet. Hij zei toen je hebt gewoon spyware op je pc staan. Ik gezegd dat is echt niet zo. heb het al met een andere laptop geprobeerd en geen verschil. Het enige wat ze konden doen is de lijn checken en dan zou ik weer 5 dagen totaal geen internet hebben, dat heb ik dus afgewezen. Ik wil internetten is dat nu zoveel gevraagd.

Met mijn andere provider nooit enige probleem gehad en nu zeggen ze dat het aan spyware ligt, Ik heb ook gezegd dat ik er van overtuigd ben dat mijn livebox kapot is, zei hij nee die werkt perfect want je upload is max in gebruik. :( :( :(.

Ik vind het er dat Wandoo mij niet helpt met dit soort problemen, ze doen net alsof we niet weten wat we doen. Ik werk zelf alleen maar met computers en internet ben namelijk systeembeheerder.

Kwa service ben ik absoluut niet te spreken over Wanadoo, het kost je steeds geld om te bellen 10cent per min en ze helpen je ook nog niet, je verzinnen steeds iets nieuws.
}) }) })
Dat probleem met internet wat zomaar uitvalt heb ik ook. En als ik dan de livebox reboot dan is de internetverbinding er weer.
Ik loop nu al 6 dagen op die helpdesk te zeuren dat ze er iets aan moeten doen.
Het is allemaal goed aangesloten, monteur bijgehad die mijn pa kent en er waren geen problemen.
Vriend van me de ADSL-lijn statistieken laten zien. En die zijn in orde volgens hem.
Nou krijg ik te horen (wat ik al 5/6 dagen te horen krijg) dat het ligt aan dat de verbinding nog niet volledig opgeleverd is e.d.
Als het morgen niet opgelost was moest ik weer bellen (Heb ik ook al 5/6 keer gehoord, enfin)
Ik ben dus ook niet tevreden over de helpdesk. Ik heb ook al heel vaak heengebeld en dat kost je idd iedere keer 10 eurocent. Maargoed als ze nou het probleem maar oplossen.
Want als het niet aan onze bekabeling ligt dan ligt het óf aan de livebox óf aan de lijn.

• BeZaX
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 09:18:
[...]

Ik ben inmiddels dus wel overgezet naar family! :D Hier is alles dus goed gekomen gelukkig :D
Terug van het winkelen en ik zit inmiddels op de nieuwe verbinding. Ik zie dat ik ook weer een nieuw IP heb. O-)

[ Voor 8% gewijzigd door BeZaX op 11-08-2005 19:31 ]

Verwijderd

BeZaX schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 19:30:
[...]

Terug van het winkelen en ik zit inmiddels op de nieuwe verbinding. Ik zie dat ik ook weer een nieuw IP heb. O-)
Ah, mooizo! >:) Komt het voor de meesten hier toch nog goed hehe :D
Gelukkig hier ook, kan ik morgen met een gerust hart op vakantie gaan _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2005 21:13 ]

• IT-Pro
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 21:13:
[...]

Ah, mooizo! >:) Komt het voor de meesten hier toch nog goed hehe :D
Gelukkig hier ook, kan ik morgen met een gerust hart op vakantie gaan _/-\o_
Ja hier wel. Maar er zijn ongetwijfeld nog veel andere mensen met hetzelfde probleem als ik heb.
En dat wordt gewoon niet opgelost omdat ik al 5/6 dagen met hetzelfde probleem loop. En het iedere keer weer voorleg aan de desbetreffende helpdesk-medewerker.
Toen het maandag was, kon er pas woensdag een case aangemaakt worden en nu het donderdag is, kan er pas morgen een case aangemaakt worden...:o
Nouja ik wacht nog één laatste keer.
Zodra er wat nieuws is, zal ik het posten :)

Verwijderd

Nou mijn Status zegt weer in behandeling :) dus ben benieuwd of de aanvraag weer strand...... :/

Verwijderd

kwartiertje later heb ik opeens geen internet.. ik denk: oke, misschien is dit 1 malig door de instalatie. maar nu heb ik dit constant, heel vaak gewoon opeens mijn internet eruit en. mijn ms in games is ongeveer 80/90 ? komt dit door het modem dat verouderd is? of omdat wanadoo nog steeds druk bezig is met de connecties bij hun? of ligt het aan mezelf?
- Modem verouderd: denk het niet, ADSL is ADSL op dit moment, pas met ADSL2+ zou je modem verouderd zijn. En die Alcatel's zijn prima. Nee, dat mag het niet zijn.
- Omdat Wanadoo nog steeds druk bezig is met de connecties: nee. Jij hebt een vaste koperlijn naar hun DSLAM. Die wordt niet losgekoppeld, de DSLAM wordt niet steeds gereset om andere verbindingen op te leveren, jouw verbinding moet gewoon prima stabiel kunnen zijn.
- Ligt het aan jezelf: nou, echt aan jezelf lijkt me sterk. Misschien dat dit een straf is omdat je afgelopen jaar niet lief genoeg geweest bent... ;)

Maar zonder gekheid: er is maar 1 reden voor te verzinnen: ergens is jouw lijn niet stabiel op de snelheid die de modem + DSLAM proberen te behalen (4 Mbit/sec down, 640 Kbit/sec up). Dat kan overal aan liggen: in het stukje KPN centrale, waar ze natuurlijk net een andere kabel geplaatst hebben. Of in de kabel tussen je huis en de centrale. Het kan prima zijn dat je met je vorige verbinding, op een lagere snelheid, die problemen niet ondervond. Je verbinding is nu sneller en vraagt meer van de lijn (om precies te zijn de hogere frequentiegebieden, die gevoeliger zijn voor interferentie en signaalsterkteverlies). Het kan ook zijn dat je interne bekabeling niet meer helemaal jofel is na het omzetten van het ene modem naar het andere naar het volgende. Wat kan je doen:

- Je interne bekabeling nettoyeren, korte kabels houden, vooral tussen modem - splitter - IS/RA punt
- Twisted pair bekabeling (ronde telefoonkabel, waarbij de aders met een bepaalde spoed om elkaar heen gedraaid zitten) gebruiken tussen deze punten
- Je splitter controleren (niet openmaken, dat is zinloos) of alles goed is aangesloten en of er niets kapot in is
- Als dat allemaal niet helpt: Wanadoo bellen en een storing aanmelden. Vertellen dat je bovenstaande allemaal al gedaan hebt.

Dit is namelijk niet normaal, en dus gewoon een storing. Misschien kan je hem zelf oplossen, en zo niet, dan moet Wanadoo gaan onderzoeken wat er nou aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Livebox is binnen. :)
Alleen beetje jammer dat ze de USB-stick niet in de doos hebben gedaan :( (kaartje voor in de Livebox wel gelukkig)
Gebeld vandaag en word zo snel mogelijk nageleverd...

Nu maar ff wachten tot ik word overgezet van ADSL Lite naar Family.

Op de site zag in staan dat het rond de 17e zou gaan gebueren...
Zou dus eerder kunnen zijn.. of later.

Wat zijn de ervaringen met de overschakeling? Eerder of Later? Of op de dag zelf?

Thank joe! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

mregeling2005 schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 15:50:Zit nu bij me vriendin , dus kan vanaf hier wel hier posten, maar als programist of nitpick eens kan uitzoeken wat het nou is ??
:( , maar blij dat het nu werkt :)
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 16:57:
De 330 is wel ondersteund, maar op de een of andere manier is de lijn niet stabiel icm met de 330. Onderzoek loopt.
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 00:26:Wat zijn de ervaringen met de overschakeling? Eerder of Later? Of op de dag zelf?
Die van mij deed het eerder. Dus gewoon proberen.. maar niet zeuren als het niet werkt he ;)

[ Voor 104% gewijzigd door nitpicker op 12-08-2005 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als je overstapt van DSL-netwerk kan je je modem lekker laten staan tot het niet meer werkt. Er kan immers maar één telco (DSL-netwerk) telijk aan je lijn gekoppeld zijn.

Omzetten van je instellingen en proberen of je al online kan heeft geen zin als je nog surft via je oude verbinding natuurlijk.

Een nieuwe aanvraag (dus zonder DSL nog) kan wel eerder geleverd/aangesloten worden. Altijd modem direct aansluiten dan zie je vanzelf 't lampje gaan branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met welk abonnement van Wanadoo kan je direct overstappen naar Family zonder dat je eerst je contract hoeft uit te dienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Ik denk dat ik heel redelijk ben met mijn probleem als ik ze vandaag nog de tijd geef om het op te lossen.
Dan hebben ze immers een week de tijd gehad om er iets aan te doen. Waar ik tot op heden niets van gemerkt heb.
Dus we zullen wel zien. Een mail voor Wanadoo met eventuele eisen is iig al klaargeschreven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 23:20:
Zou compleet onbegonne werk zijn om losse IP adressen uit bestaande blokken naar andere netwerk takken te gaan routeren ook ;)

@ Dingen gebeuren

1483 Bridged ETHERNET LLC is hetzelfde inderdaad.

Waar je wel mogelijk tegenaan loopt is dat je maximaal inderdaad maar 1 IP lease tegelijk kan/mag hebben van Wanadoo. Dus als je met een ander MAC-adres communiceert (en dat kan best gezien USB fictieve adapters maakt) krijg je geen lease omdat je andere nog loopt.

Geef die andere eerst vrij, dan ombouwen/omprikken. En anders regel je even via marktplaats een ZyXEL 650R/H 31 of een Speedtouch 510 en zet je die bridged. (ST 510 ook gewoon bij primafoon te halen).

Dan krijg je gewoon je IP via DHCP binnen en heb je geen gedoe met USB modems.
Waar ik tegenaanliep is dit: wanadoo adsl family maakt geen gebruik van DHCP. Althans... DCHP uitschakelen en het ipnummer invoeren dat mijn XP-machine gebruikte (ipconfig /all in de commandprompt) en het werkt! Het WERK! HET WERKT!!!

Dus, IPCOP en ADSL family users: schakel je PPPoE uit en geef een vast IPadres op. Overigens kan ik iedereen IPCOP aanraden (als het werkt). Een weekje zonder deze firewall geinternet en gelijk een virus. Windows... zucht. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Nou probeer je nog een keer naar die klote helpdesk te bellen, krijg je weer dat bandje met: 'Door overweldigend dataverkeer zijn onze medewerkers momenteel niet bereikbaar...'
Wat heb je dan voor helpdesk? Ik heb hulp nodig met dit probleem geen bandjes die je vanalles voorkauwen :/ :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katarn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-05 07:10
Sinds vandaag beschik ik over Wanadoo Family. Via de Speedtouch Modem werkt alles prima. Ik probeer alleen de verbinding op mijn Homestation te krijgen, en dat wil dus absoluut niet lukken :'(

Ik heb een Sitecom DC-214 Homestation.

Dit is de ADSL-status:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/katarn/ADSL-status.JPG

Volgens de handleiding hoort deze op SHOWTIME te staan, so far, so good.
Vervolgens ga ik de verbinding instellen (uiteraard met de juiste gebruikersnaam ;) )
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/katarn/WAN-config.JPG

Ik vermoed dat ik hier iets fout doe..., maar wat.

Tot slot, na saven en rebooten wil ik verbinding gaan maken:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/katarn/PPP-status.JPG

Wat me direct opvalt is dat bij Mode disabled staat, maar ik kan ergens een optie vinden om deze te veranderen. Als ik probeer te connecten krijg ik "Connection Error".

Ik heb totaal geen verstand van dat ding verder, vandaar dat ik dus niet veel verder kom. Ik hoop dat iemand me hier verder kan helpen. De helpdesk van Wanadoo namelijk niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
Ik heb vandaag de hele tijd last dat mijn WIFI verbinding steeds weg valt op de PC waardoor ik niet meer kan internetten. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Laatst online: 12-09 06:25

Jrz

––––––––––––

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 23:20:
[...]

- Modem verouderd: denk het niet, ADSL is ADSL op dit moment, pas met ADSL2+ zou je modem verouderd zijn. En die Alcatel's zijn prima. Nee, dat mag het niet zijn.
- Omdat Wanadoo nog steeds druk bezig is met de connecties: nee. Jij hebt een vaste koperlijn naar hun DSLAM. Die wordt niet losgekoppeld, de DSLAM wordt niet steeds gereset om andere verbindingen op te leveren, jouw verbinding moet gewoon prima stabiel kunnen zijn.
- Ligt het aan jezelf: nou, echt aan jezelf lijkt me sterk. Misschien dat dit een straf is omdat je afgelopen jaar niet lief genoeg geweest bent... ;)

Maar zonder gekheid: er is maar 1 reden voor te verzinnen: ergens is jouw lijn niet stabiel op de snelheid die de modem + DSLAM proberen te behalen (4 Mbit/sec down, 640 Kbit/sec up). Dat kan overal aan liggen: in het stukje KPN centrale, waar ze natuurlijk net een andere kabel geplaatst hebben. Of in de kabel tussen je huis en de centrale. Het kan prima zijn dat je met je vorige verbinding, op een lagere snelheid, die problemen niet ondervond. Je verbinding is nu sneller en vraagt meer van de lijn (om precies te zijn de hogere frequentiegebieden, die gevoeliger zijn voor interferentie en signaalsterkteverlies). Het kan ook zijn dat je interne bekabeling niet meer helemaal jofel is na het omzetten van het ene modem naar het andere naar het volgende. Wat kan je doen:

- Je interne bekabeling nettoyeren, korte kabels houden, vooral tussen modem - splitter - IS/RA punt
- Twisted pair bekabeling (ronde telefoonkabel, waarbij de aders met een bepaalde spoed om elkaar heen gedraaid zitten) gebruiken tussen deze punten
- Je splitter controleren (niet openmaken, dat is zinloos) of alles goed is aangesloten en of er niets kapot in is
- Als dat allemaal niet helpt: Wanadoo bellen en een storing aanmelden. Vertellen dat je bovenstaande allemaal al gedaan hebt.

Dit is namelijk niet normaal, en dus gewoon een storing. Misschien kan je hem zelf oplossen, en zo niet, dan moet Wanadoo gaan onderzoeken wat er nou aan de hand is.
Bereid je maar vast voor op een hell. Ik zit al 2 weken zonder internet, en er is net een brief de deur uit gegaan dat ik opzeg als het binnen een week niet 100% werkt, wegens wanprestatie.

Bij mn zus werkt alles trouwens wel goed hoor (nog wel)

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katarn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-05 07:10
Mijn internet werkt nu weer prima. De DCHP van m'n router is waarschijnlijk de weg kwijt, er worden geen IP-adressen meer uitgedeeld aan m'n PC's in het netwerk. Inmiddels alle PC's een vast IP-adres gegeven, en alles werkt naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Nou het lijkt of er toch eindelijk eens wat gebeurd is of gaat gebeuren bij Wanadoodle.
Ik had gebeld er was een case gemaakt. En 5 minuten later internet eruit. En 10 minuten daarna kon ik het internet pas weer op, wat nog niet eerder gebeurd was.
Of het is toeval of ze zijn er daadwerkelijk mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordiFcu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-12-2022
Hallo,

Vandaag adsl family aangevraagd. Nu is mijn vraag of ik gewoon mijn SMC adsl barricade kan blijven gebruiken dals modem, zo ja welke instellingen moet ik veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had nog eventjes een vraagje.. kan je op de livebox meerdere pc´s aansluiten? wij zitten hier namelijk met 3 computers thuis.. heb ik nog een router nodig? of zitten er meerdere uitgangen in de livebox voor meerdere pc´s ?

Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Als er maar 1 uitgang is, hang je dr een switch achter.

Heb je ook geen gezeur met poorten nogmaals moeten forwarden e.d.

[ Voor 39% gewijzigd door woekele op 12-08-2005 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He He eindelijk heb ik nu Internet tot nu toe, al 24uur zonder onderbrekingen :D :D :D, na meerdere keren gebeld te hebben met de helpdesk. Helaas moet je meerdere keren bellen voor dat de helpdesk medewerkers iets ondernemen waar de klant wat aan heeft. Steeds van die onzin antwoorden je hebt spyware op je pc staan, Wij kunnen zien dat U upload max in gebruik is, we hebben u modem gepingt en u ping is erg hoog ivm u upload vol is. terwijl ik stiekem even mijn modem had uitstaan. En de medewerker maar zeggen dat hij kon zien dat mijn upload max in gebruik is. JA JA maak dat maar iemand anders wijs , maar niet mij.

Ik heb nu eindelijk werkend internet met de livebox na 7 dagen en meerdere keren gebeld te hebben.
ik hoop dat andere mensen ook snel zonder problemen op internet komen. Mijn ervaring tot nu toe van de Wanadoo Helpdesk niet gemotiveerd en de meeste die daar werken hebben geen verstand van zaken. (steeds onzin vertellen terwijl de klant maar steeds betaald).

PS: Laat je niet steeds afschepen met die smoesjes, van spyware, modem uitzetten en 1 uur wachten, het kost je handen vol geld als je steeds moet bellen 10cent per min.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 19:54:
He He eindelijk heb ik nu Internet tot nu toe, al 24uur zonder onderbrekingen :D :D :D, na meerdere keren gebeld te hebben met de helpdesk. Helaas moet je meerdere keren bellen voor dat de helpdesk medewerkers iets ondernemen waar de klant wat aan heeft. Steeds van die onzin antwoorden je hebt spyware op je pc staan, Wij kunnen zien dat U upload max in gebruik is, we hebben u modem gepingt en u ping is erg hoog ivm u upload vol is. terwijl ik stiekem even mijn modem had uitstaan. En de medewerker maar zeggen dat hij kon zien dat mijn upload max in gebruik is. JA JA maak dat maar iemand anders wijs , maar niet mij.

Ik heb nu eindelijk werkend internet met de livebox na 7 dagen en meerdere keren gebeld te hebben.
ik hoop dat andere mensen ook snel zonder problemen op internet komen. Mijn ervaring tot nu toe van de Wanadoo Helpdesk niet gemotiveerd en de meeste die daar werken hebben geen verstand van zaken. (steeds onzin vertellen terwijl de klant maar steeds betaald).

PS: Laat je niet steeds afschepen met die smoesjes, van spyware, modem uitzetten en 1 uur wachten, het kost je handen vol geld als je steeds moet bellen 10cent per min.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Volledig mee eens. Het gene wat ik constant te horen krijg is dat de verbinding niet volledig opgeleverd was en dat ik daardoor die uitvallen kreeg...
Nu krijgen ze van mij dit weekend nog de tijd om het fixen en dan is het genoeg geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 08:42:
Met welk abonnement van Wanadoo kan je direct overstappen naar Family zonder dat je eerst je contract hoeft uit te dienen?
Weet iemand van de helpdesk dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 21:15:
[...]

Als ik Wanadoodle was dan deed ik dat bij de abonnementen met lagere abonnementsprijs dan 23,95 oid.
Maarjah ik ben Wanadoodle niet. Godzijdank, dan kwam ik waarschijnlijk om in de klachten van mensen wiens internet het niet doet, maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
@Katarn

Wanadoo Family gebruikt geen PPPoA/E en dus ook geen login/wachtwoord. Hoef je niet in te vullen in je router/modem.
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 19:54:

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Wat de helpdesk ook kan uitlezen is wat de gemiddelde upstream is aan verkeer in Kbit/s over de afgelopen 5 minuten. Zet je het modem uit krijgen ze dus nog te zien dat je upstream zo goed als volledig gebruikt is/was.

Dit is best een mogelijkheid, dus persé dat ze maar wat zeggen hoeft niet ;)

[ Voor 90% gewijzigd door bjck op 13-08-2005 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 23:57

Ronnie_T

Shangri-La

Katarn schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 14:38:
Sinds vandaag beschik ik over Wanadoo Family. Via de Speedtouch Modem werkt alles prima. Ik probeer alleen de verbinding op mijn Homestation te krijgen, en dat wil dus absoluut niet lukken :'(

Ik heb een Sitecom DC-214 Homestation.

Dit is de ADSL-status:
[afbeelding]

Volgens de handleiding hoort deze op SHOWTIME te staan, so far, so good.
Vervolgens ga ik de verbinding instellen (uiteraard met de juiste gebruikersnaam ;) )
[afbeelding]

Ik vermoed dat ik hier iets fout doe..., maar wat.

Tot slot, na saven en rebooten wil ik verbinding gaan maken:
[afbeelding]

Wat me direct opvalt is dat bij Mode disabled staat, maar ik kan ergens een optie vinden om deze te veranderen. Als ik probeer te connecten krijg ik "Connection Error".

Ik heb totaal geen verstand van dat ding verder, vandaar dat ik dus niet veel verder kom. Ik hoop dat iemand me hier verder kan helpen. De helpdesk van Wanadoo namelijk niet :(
Check de site van sitecom www.sitecom.nl Ze hebben daar een nieuwe firmware en configuratietool

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 21:15:
[...]

Ik weet dat je via alle kpn aangesloten adsl aansluitingen gewoon kan overstappen ongeacht je contract. Hou natuurlijk wel rekening met je kpnadsl contract mocht je die hebben. Die kan je _na_ 1 jaar maandelijks opzeggen. (ook al beweerd kpn af en toe van niet).
bel gewoon ff met wanadoo sales 0800-8048. Gratis en voor niks vragen stellen.

Ze hebben nu een nieuw nummer (0900) maar deze werkt nog ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Las ik dus in de brief die mn vriendin heeft gehad van de KPN dat de verbinding op 24 aug wordt afgesloten. Is het dan niet zo dat ze pas vanaf die datum wanadoo family kan krijgen?

Ze heeft er nu al spijt van dat de in de aanbieding van wanadoo is getrapt...

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als het eenmaal werkt en je krijgt een rekening die lager is zal de spijt weg zijn denk ik.

Je haalt nu twee verschillende 'KPNs' door elkaar.

KPN (vastenet/koper) zal in opdracht van Wanadoo je telefoonlijn omprikken van apparatuur, dat kan voor de 24ste gebeuren prima of al gebeurd zijn.

KPN-DSL (mxstream zegmaar) bericht je nu als klant dat zij het abonnement afsluiten per 24ste van de maand. Dit omdat ze van Wanadoo bericht hebben gekregen (Wanadoo als DSL-netwerk/telco en niet als ISP) dat er een lijn weggemigreerd/overgezet gaat worden.

Houdt KPN als beheerder van 't vaste net, KPN-DSL (voormalig MXStream) de telco voor DSL, Wanadoo de ISP en dus klant van KPN-DSL, Wanadoo de telco (dus eigen DSL-netwerk tak) uit elkaar voor 't overzicht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Ja daar zeg je wat: Als het eenmaal werkt. Eerlijk gezegd heb ik na ongeveer een week er nog weinig vertrouwen in dat het goedkomt.
Maargoed ik probeer een beetje hoop te houden. Maar iedere keer als het weer uitvalt dan verlies ik toch weer een stukje hoop :/

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.