[Wanadoo] ADSL Family+Telefonie ervaringen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.012 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook steeds dat de verbinding weg valt,ook bij mij zit alles goed aangesloten nieuwe bedrading gekocht .bij mij basic abbo had ik geen last van dit .
ik word er gek van .dan ga je bellen (wat een vermogen kost ,als het zo door gaat dan ben ik nog duur uit !!!) je hoor steeds het zelfde verhaal .`
heb er spijt van dat ik het genomen heb .
wie weet hoe dit komt!!!

greetz
hexx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 18:38:
ik heb ook steeds dat de verbinding weg valt,ook bij mij zit alles goed aangesloten nieuwe bedrading gekocht .bij mij basic abbo had ik geen last van dit .
ik word er gek van .dan ga je bellen (wat een vermogen kost ,als het zo door gaat dan ben ik nog duur uit !!!) je hoor steeds het zelfde verhaal .`
heb er spijt van dat ik het genomen heb .
wie weet hoe dit komt!!!

greetz
hexx
Heb je al eens gevraagd of je internetverbinding/abonnement wel volledig opgeleverd is?
Dat wordt bij mij namelijk iedere keer gezegd, dat ik daardoor internet uitval heb.

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Als je linesync steeds wegvalt en je bent online via 't Wandoo Family netwerk lijkt het zo onzinnig om achter 'uw verbinding is nog niet volledig geleverd' te verschuilen.

Toch raar dat de helpdesk dat zo noemt. Je bent aangesloten of je bent het niet, die instabiliteit zal er ook blijven als je in hun systeem status 'opgeleverd' hebt opeens.

Als het de linesync (DSL lijn) is die wegvalt van je modem check dan een paar hele belangrijke basis dingen, 90% van de problemen met instabiliteit los je hier op:
  1. Modem zo dicht mogelijk aansluiten bij het binnenkomst punt van je KPN aansluiting (ISRA). Een enkel kort kabeltje is het meest optimaal.
  2. Zorg dat er geen (loze)aftakkingen zijn op de telefoonlijn voor je modem. Eén directe lijn naar je Livebox ook al zit er niets aan 't einde van de vertakking. Deze kan dus ook al in de muur zitten naar een ander aansluitpunt als je ISRA een muurcontact is.
In deze twee punten zitten de meeste instabiliteits problemen van een DSL lijn. Toestellen voor je Livebox op je KPN lijn gekoppeld of als je een splitter gebruikt + modem voor je splitter. Zelfs een loze vertakking die niet (meer) gebruikt wordt kan je lijn verstoren.

Mocht het nodig zijn te verlengen gebruik dan goede kabel en geen meters lange stukken van dat gamma/huistuin-en-keuken snoer. En liefst een kabel uit één stuk zonder koppelstukken.

Is de instabiliteit ergens anders wordt het even zoeken. En altijd met bekabeling testen, niet wireless.

[ Voor 20% gewijzigd door bjck op 13-08-2005 20:20 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Daar verschuil ik me niet achter. Dat is mij meerdere keren meegedeeld beste Moderator.
Ik mag toch aannemen dat een helpdesk mensen heeft die verstand van zaken hebben en niet zomaar wat onzin gaan uitkramen.
Als ik de helpdeskmedewerker nadrukkelijk vraag of het uitvallen mijn internetverbinding met het opleveren te maken heeft en hij daarop volmondig JA antwoord dan kan je toch moeilijk gaan beweren dat ik mij dan achter zijn uitspraak ga verschuilen?

Het is allemaal goed aangesloten (door monteur van pc boer laten controleren) dat is het dus al niet.
En of het aan de livebox ligt weet ik niet en kon de helpdeskmedewerker mij ook niet vertellen.
Het enige wat ie daarover zei dat het wel mogelijk was, maar tijdens een internetuitval blijft het @ lampje op de livebox gewoon branden zoals ie hoort te branden...

En op rechtstreeks op het ISRA-punt aansluiten is niet mogelijk. Mocht je de kabel naar het telefoonstopcontact door midden knippen dan kun je daar op geen enkele mogelijkheid rj11 plugs aanmaken, die kabels zijn immers rond.
En om nou helemaal nieuwe kabels zelf aan te gaan leggen zonder enig inzicht daarin lijkt me nou niet het verstandigste wat je kunt doen...
En om nou een monteur van tientalle euro's erbij te roepen :s
Trouwens volgens die monteur was het enkel probleem dat ik het op het telefoonstopcontact had aangesloten.
En mocht dat wel zo zijn dan stel ik voor dat diegene die daar nog over spreekt eens een keer bij ons thuis langskomt en het dan maar eens volgens hem in orde maakt ;)

[ Voor 31% gewijzigd door IT-Pro op 13-08-2005 20:51 ]

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Ik heb nergens genoemd toch dat jij je daar achter verschuilt?

Een verbinding is aangesloten, omgezet ofwerkt of deze is het niet. Alleen nog adminsitratieve status 'opgeleverd' kan mijn inziens geen reden zijn tot instabiliteit. Dat is wat ik bedoelde, niet dat jij je achter iets verschuilt.

't Klinkt een beetje als een helpdesk antwoord om je zoet te houden even, dat is alles wat ik bedoel. En dan kan ik het ook gruwelijk mis hebben natuurlijk.

't Is nooit onzinnig overigens om bovengenoemde punten even na te lopen/controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Check ff edit als je wilt.

Ik heb trouwens vanaf 4 uur vanmiddag geen onverwachtse internetuitval meer gehad, dus er lijkt verbetering in te komen....

Ik las trouwens niet helemaal goed, mijn excuses bjck ;)

[ Voor 18% gewijzigd door IT-Pro op 13-08-2005 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Edit gelezen ;)

Opzich is een kabel vanaf je ISRA naar een aansluitpunt in de wand vaak het probleem ook niet. Die zijn netjes gemaakt met ronde kabel met aders daarin met massieve koperkernen. Lekker stug en prima. Zijn geen stekkertjes op te zetten ook (bijna) inderdaad zonder veel 'pielen'.

Alleen is wel een veel voorkomend probleem dat in bestaande situaties er ook een aftakking loopt van zo'n contactdoos (of al vanaf je ISRA) naar een tweede aansluitpunt. Als daar een toestel op zit zelfs weet je zeker dat je problemen hebt/krijgt. Maar zelfs een ongebruikte (loze) aftakking kan voor problemen zorgen.

En er kan nog wel eens een 'beldraad' gemonteerd zijn tussen B & EB in zo'n contact doos. Als dan ook nog eens het tweede aderpaar afgewerkt is op de onderste twee contacten (EB en .. (ben hem even kwijt)) kan dat ook problemen geven. Ouderwetse beldraad (klein, vaak blauw, kabeltje) kan weg tegenwoordig.

Een monteur of 'iemand die het vaker doet' zegt niet altijd alles. Ook die kunnen een vertakking over het hoofd zien die misschien al door een voorgaande bewoner/eigenaar is aangelegd. Je weet nooit wat mensen doen of verzinnen soms. Zo kan je een aftakking hebben die ooit is afgeknipt en ergens achter een plintje of in een niet meer bereikbare contactdoos ligt. En een afgeknipte telefoonlijn kan bijna sluiting maken.

Er zijn tal van scenario's denkbaar. En de bekabeling na je ISRA is geen verandwoordelijkheid van KPN maar van de klant zelf. En dus bij 't bestellen van een 'doe-het-zelf' pakket ook voor de ISP/DSL-netwerk leverancier verandwoordelijkheid voor de klant.
IT-Pro schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 20:57:
Check ff edit als je wilt.

Ik heb trouwens vanaf 4 uur vanmiddag geen onverwachtse internetuitval meer gehad, dus er lijkt verbetering in te komen....

Ik las trouwens niet helemaal goed, mijn excuses bjck ;)
Misschien hebben ze je Livebox geupdate van afstand, wie-weet. Gezien het @ lampje blijft branden is het niet je linesync en kan mijn zo-juist getikte verhaal misschien voor andere een wijze les of behulpzaam zijn in het zoeken naar een storign.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Nouja iig harstikke bedankt voor je advies.
Dit is echt advies waar ik iets aan heb :)
Jij moet daar op de helpdesk van Wanadoo gaan werken of werk je toevallig al op een helpdesk?

Om nog even op de bekabeling in te gaan:

Het is maar één ronde kabel van het ISRA-punt naar het telefoonstopcontact en verder geen vertakkingen, dus lijkt me goed. Toch bjck?

[ Voor 34% gewijzigd door IT-Pro op 13-08-2005 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Opzich is een probleem vinden (dsl troubleshooten) niet heel moeilijk. Je moet weten wat de pijnpunten zijn, weten hoe het zou moeten zijn en belangrijkste dingen: 1- alles controleren, echt alles, 2- geen aannames doen.

Telefonisch iemand anders het laten doen is wel lastiger, helpdeskers hebben het niet makkelijk vaak. Er wordt veel negatief over geschreven, maar zo gemakkelijk is het soms nog niet.

offtopic:
Wel helpdesk werk gedaan, nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
bjck schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 22:08:
Opzich is een probleem vinden (dsl troubleshooten) niet heel moeilijk. Je moet weten wat de pijnpunten zijn, weten hoe het zou moeten zijn en belangrijkste dingen: 1- alles controleren, echt alles, 2- geen aannames doen.

Telefonisch iemand anders het laten doen is wel lastiger, helpdeskers hebben het niet makkelijk vaak. Er wordt veel negatief over geschreven, maar zo gemakkelijk is het soms nog niet.

offtopic:
Wel helpdesk werk gedaan, nu niet meer.
Nee ok, maar wij consumenten verwachten vaak ook teveel van de helpdeskmedewerkers.
Maar ok, als je ongeveer een week gewacht hebt tot je probleem eens behandelt wordt dan is dat toch wel een beetje teveel van het goeie imo...

Ik keek net op de statuschecker, en die is inmiddels aangepast:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/michellusthof/statuschecker.png
[sub]klikbaar![/sub]

op het moment dat ik dit typte, vloog het internet er helaas toch weer uit. Jammer ik dacht dat het nu eindelijk opgelost was :(
En normaal gesproken kan ik er dan binnen een minuut weer op maarnee, nu blijft ie op internettoegang status 'Niet verbonden' staan.
Wel 15 minuten lang...

[ Voor 25% gewijzigd door IT-Pro op 13-08-2005 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien een gekke vraag maar ,hoe is het toch mogelijk dat ik vanaf 2001 (zolang heb ik adsl) nergens last van heb gehad en nu opeens deze uitvallen heb,terwijl xfire wel blijf draaien maar ik niet het internet opkan ,terwijl het lampje blijf branden .
alles staat op de zelfde plek alleen de bekabeling is nieuw en de livebox.

greetz
Hexx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
xfire als in www.xfire.com?

Als die wel blijft werken maar je geen andere connecties naar buiten krijgt zoals browsen of een simpel ping commando en de livebox brandt zoals 't hoort lijkt het toch in de livebox zelf te zitten. Ze zijn constant die firmware/software van dat ding aan het verbeteren natuurlijk.

Eigenlijk zou je er een ander (ethernet) modem als een ZyXEL 600 series of een Speedtouch 510(i) naast moeten hebben om dat uit te kunnen sluiten. Als het daarmee wel vlekkeloos werkt verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje Raketje
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-05 08:36

Edje Raketje

nobody knows me

Wat een problemen, dat belooft nog wat. Vooralsnog ben ik echter positief: mijn Zonnet (Versatel) Familiy abo heb ik 3 maanden geleden opgezegd en deze loopt tot 29 augustus. Op 2 augustus heb ik Wanadoo Family (met telefonie) aangevraagd en een paar dagen laten reeds brieven met bevestigingen in huis.
Een check op de ADSL statuschecker leverde een opleverdatum op van 18 augustus. 2 dagen geleden de Livebox ontvangen. Als ik nu check krijg ik echter de melding: "Er is een fout opgetreden, die momenteel niet nader omschreven kan worden. Als deze fout blijft bestaan, neemt u dan s.v.p. contact op met de Wanadoo ADSL Helpdesk, tel. nr. 0900-0156 (10 c.p.m.)."
Denk dat ik nog maar even niet bel maar wacht todat mijn huidige verbinding het niet meer doet en vervolgens Wanadoo ook niet.
Ben van nature positief ingesteld dus zover zal het niet komen.
Ik hou jullie op de hoogte

't gaat niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 22:25:
xfire als in www.xfire.com?

Als die wel blijft werken maar je geen andere connecties naar buiten krijgt zoals browsen of een simpel ping commando en de livebox brandt zoals 't hoort lijkt het toch in de livebox zelf te zitten. Ze zijn constant die firmware/software van dat ding aan het verbeteren natuurlijk.

Eigenlijk zou je er een ander (ethernet) modem als een ZyXEL 600 series of een Speedtouch 510(i) naast moeten hebben om dat uit te kunnen sluiten. Als het daarmee wel vlekkeloos werkt verder.
Ja die xfire bedoelde ik ,ik ga dat eens proberen met mijn oude modem.
bedankt

greetz
hexx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Edje Raketje schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 22:29:
Wat een problemen, dat belooft nog wat. Vooralsnog ben ik echter positief: mijn Zonnet (Versatel) Familiy abo heb ik 3 maanden geleden opgezegd en deze loopt tot 29 augustus. Op 2 augustus heb ik Wanadoo Family (met telefonie) aangevraagd en een paar dagen laten reeds brieven met bevestigingen in huis.
Een check op de ADSL statuschecker leverde een opleverdatum op van 18 augustus. 2 dagen geleden de Livebox ontvangen. Als ik nu check krijg ik echter de melding: "Er is een fout opgetreden, die momenteel niet nader omschreven kan worden. Als deze fout blijft bestaan, neemt u dan s.v.p. contact op met de Wanadoo ADSL Helpdesk, tel. nr. 0900-0156 (10 c.p.m.)."
Denk dat ik nog maar even niet bel maar wacht todat mijn huidige verbinding het niet meer doet en vervolgens Wanadoo ook niet.
Wat een mogelijk scenario is dat je eerst hebt opgezegd bij Zonnet/Versatel en die je DSL lijn hebben aangemeld voor ophef/sloop bij KPN.

Als je dan bij Wanadoo een overstap aanvraagt ketst die af omdat er maar 1 actie tegelijk kan worden ingezet per telefoonlijn natuurlijk. Een verbinding die opgeheven gaat worden kan niet meer gemigreerd/overgezet worden.

Daarom is het zo belangrijk dat je altijd eerst overstap regelt en daarna pas na bevestiging gaat opzeggen. Het geldt andersom namelijk ook, als je verbinding staat gereserveerd voor een overstap kan hij niet meer opgeheven worden door je huidige ISP.

Zou ze toch bellen, weet je wat er aan de hand is en of je zelf nog acties moet ondernemen. Mogelijk als dit het scenario is zou je even zonder internet komen te zitten en kan je in overleg met Wanadoo ipv de overstap een aanvraag doen als je lijn geen DSL signaal meer bevat.

Wel raar, want je gaat als ISP geen modem versturen als je niet zeker weet of een aanvraag wel door kan gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 13-08-2005 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje Raketje
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-05 08:36

Edje Raketje

nobody knows me

Dank bjck voor je opmerkingen. Ik ben me ervan bewust dat ik risico loop om zonder internet te komen zitten, ik heb daar echter bewust voor gekozen om van die onnozele lui van Versatel af te zijn. Gezien de voortvarendheid van Wanadoo lijkt het er echter op dat dit niet al te veel problemen zal op leveren, maar de komende weken zullen laten zien of dit terecht is of niet.
En eigenlijk kan ik niet meer zonder internet want via VPN werk ik regelmatig thuis, dus....
Gelukkig heb ik m'n 56K6-modem nog dus in geval van nood kan ik altijd nog inbellen a € 0,01 per minuut (ongeveer € 30,= per maand in mijn geval).
Maar we zullen zien en gelukkig hebben we in dit topic ook nog de beschikking over twee Wanadoo-medewerkers en een aantal bedreven mede-Tweakers ofwel zie ik de toekomst rooskleurig tegemoet.

't gaat niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:08
Edje Raketje schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 22:29:
Als ik nu check krijg ik echter de melding: "Er is een fout opgetreden, die momenteel niet nader omschreven kan worden. Als deze fout blijft bestaan, neemt u dan s.v.p. contact op met de Wanadoo ADSL Helpdesk, tel. nr. 0900-0156 (10 c.p.m.)."
Als je gaat bellen bel dan 0900-9515 (ook 10 c.p.m.)
Want anders kom je bij de ADSL go/lite/direct helpdesk uit.
Vreemd dat ze dat nummer geven...

Verder nog een opmerking voor alle dsl lite/go klanten die overstappen naar Family, bel ook 0900-9515 maar voer 3 (of 4 keer) GEEN klantnummer in. (Anders wordt je weer verwezen naar de andere helpdesk)
In het menu wat je dan krijgt kies je optie 4 voor de family helpdesk.
(scheelt frustratie bij de klant en bij de adsl direct helpdesk)

[ Voor 6% gewijzigd door Lizard op 14-08-2005 00:08 . Reden: typo en toevoeging. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Nou ik dacht dat Wanadoo de zaak eindelijk had gefixt omdat ik sinds 4 uur vanmiddag geen uitval meer heb gehad
Maarnee, internet viel rond 22:22 gewoon weer uit.
En daarna ongeveer 15/20 minuten zonder internet gezeten. Na reboot van livebox was de verbinding met het internet er niet meer.
Alle hoop is, helaas, weer weg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik heb een Speedtouch 510 aangeschaft vandaag (omdat mijn oude Speedtouch home toch niet werkte met ADSL family) Uiteindelijk heb ik internet aan de praat gekregen, maar nu is de verbinding erg brak.zo'n 20 seconde heb ik internet en daarna gaat mijn modem weer opnieuw synchronizen ofzo.

Dit heb ik even uit de log gehaald(uit de webpagina van de modem zelf), helaas heb ik nog niet veel verstand van modems en netwerken.
Dus zoek ik mijn heil hier. Ik hoop dat iemand een oplossing weet, of tips.

log:
00:27:35
xDSL linestate up (downstream: 4096 kbit/s, upstream: 640 kbit/s)

00:27:23
xDSL linestate down

00:26:43

00:26:31
xDSL linestate down

00:25:51

00:25:39
xDSL linestate down

00:24:59

00:24:47
xDSL linestate down

00:24:07
xDSL linestate up (downstream: 4096 kbit/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Zie boven mijn uitleg om je aansluiting tussen ISRA (KPN hoofd aansluitpunt) en je modem even na-te-lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Ik begin eerlijk gezegd toch steeds meer het gevoel te krijgen dat het niet aan internetverbinding zelf ligt maar aan de livebox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Goed mogelijk, kan een exemplarisch probleem zijn of nog iets in de software waar ze nog aan moeten werken. Doe je iets op je PC('s) als P2P of andere software wat veel connecties tegelijk kan openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Er staat een virtual machine aan en verder mijn eigen ircd.
Niks geen overdreven gebruik oid. Ben momenteel in gesprek met wanadoo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
IT-Pro schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 10:56:
Er staat een virtual machine aan en verder mijn eigen ircd.
Niks geen overdreven gebruik oid. Ben momenteel in gesprek met wanadoo...
Een frisse helpdesker op zondag morgen om 11.00 uur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
bjck schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 11:01:
[...]

Een frisse helpdesker op zondag morgen om 11.00 uur ;)
Hij zegt mij nu dat ik de livebox 2 x moet resetten en als het probleem dan niet opgelost was moest ik weer bellen (inmiddels al zo vaak gebeld, dit gesprek was ook weer 30 minuten :o)
Ga ik eventjes doen en dan hoor je wel weer van me bjck ;)

edit:

Gedaan en nu kijken wat het resultaat is...
Die gesprekskosten ga ik trouwens mooi terugvorderen, ze hadden me dit soort dingen eerder ook wel kunnen vertellen imo...

[ Voor 29% gewijzigd door IT-Pro op 14-08-2005 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Misschien pakt de Livebox hierdoor een nieuwe firmware op uit 't netwerk vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
bjck schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 11:16:
Misschien pakt de Livebox hierdoor een nieuwe firmware op uit 't netwerk vandaan.
Nou, het heeft niets geholpen. Hij zei dat ik maar eens moest controleren of het misschien aan de telefoon lag. Kabel van telefoon uit de livebox halen. Is dat zinvol bjck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Zou kunnen. Wat de basis is van troubleshouten is stap-voor-stap uitsluiten en geen aannames doen.

Maar 't is niet de DSL sync die wegvalt toch? Dan zou je verwachten dat het eerder in of achter de Livebox mis gaat.

Maar zijn ook situaties denkbaar dat mensen zo'n ding ergens in hun huidige telefonie bekabeling aansluiten en een brug maken tussen de ingang en uitgang van de Livebox zonder dat ze het weten bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
bjck schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 13:05:
Zou kunnen. Wat de basis is van troubleshouten is stap-voor-stap uitsluiten en geen aannames doen.

Maar 't is niet de DSL sync die wegvalt toch? Dan zou je verwachten dat het eerder in of achter de Livebox mis gaat.

Maar zijn ook situaties denkbaar dat mensen zo'n ding ergens in hun huidige telefonie bekabeling aansluiten en een brug maken tussen de ingang en uitgang van de Livebox zonder dat ze het weten bijvoorbeeld.
Nee de linesync is er gewoon. lampje van de livebox brandt zoals ie moet branden.
Nouja ik heb voor de zekerheid de kabel van de livebox naar de telefoon verwisselt voor een andere.
Weet alleen niet of dit helpt.
Denk je dat ik niet gewoon een ander modem kan vragen ipv de livebox?

edit:

Nogmaals naar Wanadoo gebeld. Er was iets met fases die nog niet helemaal voltooid waren en daardoor was de verbinding 'wisselvallig' zoals hij het noemde.
Als het morgen echt niet in orde was dan ging hij het handmatig doen...
Ik had vertraging opgelopen in het proces, daarom verliep alles zo ontzettend moeizaam :/

[ Voor 20% gewijzigd door IT-Pro op 14-08-2005 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

afgelopen vrijdag de omzetting aangevraagd van Wanadoo Lite naar Wanadoo Family......... verschil in pleuro's is te groot >:)

maar zoals te lezen valt in dit topic; Fingers Crossed!!!! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Zo ik heb eventjes een speedtoch 510 aangesloten die ik van iemand leen.
Eens kijken of dat verbetering biedt. Zoja dan vraag ik gewoon of zij me een speedtoch 510 + goeie instellingen kunnen leveren. (die ik uiteraard heb nu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Instellingen is niet moelijk. Je kan ze zo van speedtouch.nl van Tiscali of BBned pakken en even in notepad de VPI/VCI opzoeken en aanpassen naar 5/35 ;)

Wanadoo zal je geen 510 leveren, die hebben ze helemaal niet. Alleen als je een abonnement bestelt via 't KPN-DSL netwerk (Lite, Basic, Fast) krijg je die van KPN, niet van wanadoo. Ze zijn wel los te halen bij primafoon dacht ik en ook via marktplaats prima te vinden net als de ZyXEL 600 series.

[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 14-08-2005 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
bjck schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 22:08:
Instellingen is niet moelijk. Je kan ze zo van speedtouch.nl van Tiscali of BBned pakken en even in notepad de VPI/VCI opzoeken en aanpassen naar 5/35 ;)

Wanadoo zal je geen 510 leveren, die hebben ze helemaal niet. Alleen als je een abonnement bestelt via 't KPN-DSL netwerk (Lite, Basic, Fast) krijg je die van KPN, niet van wanadoo. Ze zijn wel los te halen bij primafoon dacht ik en ook via marktplaats prima te vinden net als de ZyXEL 600 series.
Aha, thnx voor de info.
Maar internet valt gewoon uit ook mét de Speedtoch 510 en de linesync blijft. Het dsl lampje van de speedtoch brandt gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dan wordt het graven waarom en wat er precies wegvalt. Heb je nog wel een IP adres? En als je handmatig de lease opnieuw aanvraagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
bjck schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 23:07:
Dan wordt het graven waarom en wat er precies wegvalt. Heb je nog wel een IP adres? En als je handmatig de lease opnieuw aanvraagt?
Ja dat blijft gewoon goed. Maar dan zou ik ook niet na 10/15 minuten terug op het internet kunnen, neem ik aan?

Nu de livebox even weer aangesloten en volgens mij ligt het niet aan de livebox maar aan de lijn.
Internet valt namelijk nu constant om de zoveel minuten ongeveer 10/15 minuten weg...
Zwaar irritant en het maakt niet of ik nu de livebox of de speedtoch gebruik

Alleen als ik de livebox van afstand reboot dan doet na ongeveer 1 minuut het internet het weer...

edit: met livebox valt ie niet om de zoveel minuten uit. Hij is nu constant...

[ Voor 14% gewijzigd door IT-Pro op 14-08-2005 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
constant offline :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Nope, constant online :P
Vandaag kijken of het met de livebox nu goed blijft. Misschien lag het wel daadwerkelijk aan de oplevering, kan het alleen moeilijk zeggen of dat ook zo is...

[ Voor 35% gewijzigd door IT-Pro op 15-08-2005 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uchy
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 15:09
He tweakers,
Ik zit thuis met een kabelinternetverbinding (nu nog) en een opgeleverde wanadoo family aansluiting. Nu nog het aansluiten.
We zijn hier met 3 mensen in huis, die willen kunnen internetten etc. dus hebben we een router in de meterkast met een 4 poorts switch. Dit is een e-tech rtbr03.

Deze wil ik eigenlijk direct op de livebox aansluiten. Daarvoor heb ik dit topic afgeneusd naar de instellingen daarvoor, maar de enige die ik terugvind in de router is die PPPoE instelling.

Waar kan ik dingen als WEP en SSID etc. invullen (of moet dat in de livebox zelf) en hoe verder?

Iem. ervaring of enig idee?
Alvast dank.

One small Uch for a man, one giant Uch for mankind | specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

IT Pro

Ik heb ook een Speedtouch 510 met family en bij mij valt het internet soms ook weg zonder dat het dsl lampje uit gaat. (ene keer om het uur, dan na 3 dagen) Het zullen wel wat kinderziektes zijn dus geduld kan een schone zaak zijn. ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Uchy schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 10:33:
He tweakers,
Ik zit thuis met een kabelinternetverbinding (nu nog) en een opgeleverde wanadoo family aansluiting. Nu nog het aansluiten.
We zijn hier met 3 mensen in huis, die willen kunnen internetten etc. dus hebben we een router in de meterkast met een 4 poorts switch. Dit is een e-tech rtbr03.

Deze wil ik eigenlijk direct op de livebox aansluiten. Daarvoor heb ik dit topic afgeneusd naar de instellingen daarvoor, maar de enige die ik terugvind in de router is die PPPoE instelling.

Waar kan ik dingen als WEP en SSID etc. invullen (of moet dat in de livebox zelf) en hoe verder?

Iem. ervaring of enig idee?
Alvast dank.
WEP en SSID zijn instellingen om je draadloze netwerk respectievelijk te beveiligen en een naam te geven (de ssid). Als je gebruikt maakt van een rtbr03 hoef je met deze instellingen niks te doen (de rtbr03 is immers 'gewone' router, geen wifi). Als je wel van de wifi-mogelijkheden van de Livebox gebruik wilt maken moet je een SSID invullen (eigen keuze) en een WEP-encryptie selecteren (en een key opgeven). Maar ik raad je aan om je eerste even te verdiepen in wifi-techniek :)

Je router sluit je gewoon aan door een normale UTP vanaf één van de poorten van de LiveBox in de router te proppen (WAN-poort). DHCP aan op de LiveBox en op de Router.

Uit de faq: Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je persé zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door LoneGunman op 15-08-2005 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
MensionXL schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 10:44:
IT Pro

Ik heb ook een Speedtouch 510 met family en bij mij valt het internet soms ook weg zonder dat het dsl lampje uit gaat. (ene keer om het uur, dan na 3 dagen) Het zullen wel wat kinderziektes zijn dus geduld kan een schone zaak zijn. ;)
Hoelang mag ik dan geduld gaan hebben?
Als zij iets in een week nog niet kunnen fixen dan zijn ze wel traag.
Ik had al vertraging opgelopen e.d.
Ik ben nu trouwens weer online met de Livebox. Met de speedtoch 510 viel ie nog vaker weg dan bij de livebox.
Maar het viel zonet weer gewoon uit. En ik vind het toch wel redelijk dat je iemand bij opleveringsdatum gegeven op 05/08/2005 een stabiele verbinding geeft.
En dan niet met smoesjes aankomt dat de oplevering traag verloopt. Nee dan ga je eerst technisch alles in orde maken zodat je een stabiele verbinding kan leveren.
OMG, wanadoo, neem een voorbeeld aan KPN. Dit is gewoon crap...
En dan is de helpdesk ook nog eens niet te bereiken, die moest ik bellen als het internet weer wegviel...
Nee ik heb momenteel geen goed woord meer over voor Wanadoo.
Het is jammer maar ze hebben het er zelf naar gemaakt. Je wordt eerst een week lang van het kastje naar de muur gestuurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uchy
@ LoneGunman
en verder hoef ik dus niets in te stellen, ook geen pppoe etc?
Alleen dus de inloggegevens van mijn kabelabbo blanko maken/veranderen in nieuwe gegevens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
Uchy schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 11:10:
@ LoneGunman
en verder hoef ik dus niets in te stellen, ook geen pppoe etc?
Alleen dus de inloggegevens van mijn kabelabbo blanko maken/veranderen in nieuwe gegevens
Ja, die moet normaliter wel instellen. Dit zal met de livebox niet anders zijn, maar zijn deze gegevens niet al ingevuld? Waarschijnlijk moet je alleen je wanadoo inlog + wachtwoord invullen. Heb je geen gebruikerhandleiding gekregen?

Family maakt geen gebruik van ppoa/e lees ik net eerder in dit topic. Wellicht iets om ook even te proberen.

/edit: Over welke gegevens heb je het eigenlijk? Die in je router? Daar hoef je sowieso niks in te vullen.

[ Voor 20% gewijzigd door LoneGunman op 15-08-2005 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uchy
eh, ik heb wel een handleiding meegekregen, maar die gaf alleen aan hoe je iets in kon stellen via de installatiecd van de lifebox en met wifi. Verder niets. Maar, ik zal zo eens proberen gewoon in de router die gebruiksnaam+ww in te stellen en verder niets te veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
Uchy schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 11:24:
eh, ik heb wel een handleiding meegekregen, maar die gaf alleen aan hoe je iets in kon stellen via de installatiecd van de lifebox en met wifi. Verder niets. Maar, ik zal zo eens proberen gewoon in de router die gebruiksnaam+ww in te stellen en verder niets te veranderen
*zucht* lezen svp! In de router kun je alle velden blanco laten. De router fungeert namelijk gewoon als 'verdeelstation' die de internetverbinding opdeelt. Je hoeft alleen maar je gegevens in te vullen in de Livebox (via de bijgeleverde setup), de router kun je helemaal LEEG laten. Je kunt gewoon een algehele reset doen (knopje achterop de router) en dan doet ie het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
IT-Pro schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 11:01:
[...]

Hoelang mag ik dan geduld gaan hebben?
Als zij iets in een week nog niet kunnen fixen dan zijn ze wel traag.
Ik had al vertraging opgelopen e.d.
Ik ben nu trouwens weer online met de Livebox. Met de speedtoch 510 viel ie nog vaker weg dan bij de livebox.
Maar het viel zonet weer gewoon uit. En ik vind het toch wel redelijk dat je iemand bij opleveringsdatum gegeven op 05/08/2005 een stabiele verbinding geeft.
En dan niet met smoesjes aankomt dat de oplevering traag verloopt. Nee dan ga je eerst technisch alles in orde maken zodat je een stabiele verbinding kan leveren.
OMG, wanadoo, neem een voorbeeld aan KPN. Dit is gewoon crap...
En dan is de helpdesk ook nog eens niet te bereiken, die moest ik bellen als het internet weer wegviel...
Nee ik heb momenteel geen goed woord meer over voor Wanadoo.
Het is jammer maar ze hebben het er zelf naar gemaakt. Je wordt eerst een week lang van het kastje naar de muur gestuurd...
't Kan ook gewoon een hardware defect zijn op de apparatuur van Wanadoo op die centrale waar je hinder van hebt. Hoeft niet persé een oplevering of status iets te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uchy
nou ja, ik heb nu in mijn router de dingen ingesteld, misschien dat ie er niets mee doet in de livebox, maar op dit moment internet ik per wanadoo.
Ook via pppoe trouwens (heb ik althans in de router hier ingesteld, maar misschien heeft dat geen effect op het gedrag van de livebox...)

mon excuses, ik ben een adsl-aansluiting-antignost... hoop er meer van te gaan weten...

-edit- in de livebox zelf heb ik niets ingesteld overigens...

[ Voor 8% gewijzigd door Uchy op 15-08-2005 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook nog steeds het zelfde probleem.. en mijn geduld begint aardig op te raken.

Ik heb van alles geprobeerd.. nieuwe lijn aan gelegd ( spliter eruit gehaald ) , heb nu dus een directe lijn naar mijn livebox. Ik heb allerlei modems tussen mijn internet gezet ( speedtouch 310 en 510. livebox ) maar tog blijf ik die storingen hebben.. en die kneusjes van die helpdesk mij gaan vertellen dat het aan mijn spyware ligt.. dat is natuurlijk nog wel eventjes de mooiste grap. Het probleem ligt in mijn situatie dus gewoon bij wanadoo en niet meer bij mij. Iemand misschien toch nog een idee voor me? mijn internet valt dom weg gewoon om de 15 minuten uit.. en met downloaden haal ik ook niet egt sneller dan de 250 kb/s.. naja.. lekker weer :s

Vincent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen ik heb nu al geruime tijd wanadoo telefonie + adsl family, en het bevalt me tot nu toe erg goed.

Maar wanadoo helpdesk is gewoon echt slechtste die ik heb gezien tussen alle helpdesken die ik heb gebeld en/of gemaild.

Ik heb via hun help site een heel simpel vraag gesteld op 05-08-2005, maar ja heb nog steeds geen email en/of bericht op hun helpsite terug gehad zal wel druk zijn ofzow 8)7 .
Ik krijg een email terug nadat ik mijn vraag heb gestuurd van wij streven ernaar binnen 24 uur u een antwoord terug te kunnen sturen nou mooi niet, er zijn al 10 dagen voorbij!

Ook had ik ze laatst gebeld, echt super lange wachttijden en dan kreeg ik iemand aan de lijn eindelijk, ik legde het probleem voor, en hij natuurlijk gewoon van ik zet u even in de wacht, nou zeker 10 minuten later valt de verbinding uit met de meneer die mij in de wacht had gezet en krijg ik weer de spraakcomputer aan de lijn en die zegt van maak een keuze? (ik wacht en wacht en wacht) maar krijg de keuzes die ik moet maken echt niet te horen???Nou leuk is dit inmiddels al zeker 5 euro verspild aan een helpdesk die gammel is.
En het ergste is dit heb ik die dag twee keer meegemaakt.

Wie heeft dit nog meer gehad?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2005 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij mijn ervaringen (en ik hoop op een goede tip van iemand, ben nu alweer een hele week offline :-((( )
Overstap van W-Basic naar W-Family gewaagd. Zou 8-8 zover zijn. CD op tijd ontvangen en volgens alle gegevens zou Speedtouch Home prima werken met Family.
Helaas, de CD beslist anders en ook de helpdesk concludeert na een half uurtje dat ik maar beter een livebox kan aanschaffen. Evt. kan ik nog upgraden wordt mij verteld, maar ook de bestandjes die de buurman voor me download (gv8baa3.281) werken niet.
De problemen met de helpdesk herken ik, geen verstand van de systemen, je moet veel geduld hebben en er wordt je alleen maar een Livebox aangesmeerd zonder dat erbij wordt verteld waarom die beter zou zijn (er blijkt nog veel mis uit de overige posts).
De klachtenbrief die ik direct dezelfde dag op de post (jawel, want geen internet) doe heeft nog geen reactie opgeleverd, terwijl ik al wel een enquete over het contact met de helpdesk mocht invullen.
Ik ga nu maar weer een mail sturen, maar wie heeft een goede tip voor mij?
- is het best te wachten op een Livebox?
- kan ik beter een modem via Marktplaats of kpn winkel aanschaffen (welke dan?)
- alles opzeggen en via een andere provider? (klinkt ook niet veel beter)

Ik hoef momenteel geen digitale tv of telefoon, komt allemaal wel een keer, dus de Livebox is geen must. Wil gewoon kunnen internetten!

Thanks,
Jeanne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 10:30:
Eigenlijk heb ik nog weinig te klagen over het family abonnement. wat ik wel merk, Ik speel World of Warcraft online en dat gaat prima, maar na een uurtje of drie ingelogd geweest, doet mijn mail en internet het niet meer, terwijl de verbinding zegt dat ik excellent verbonden ben. vind ik nogal vreemd. iemand nog meer last van toevallig?
A ik ben dus niet de enigste ;)
Het raare is dat ik intern alles gewoon nog kan, dus ik heb netwerk functonaliteit, en ik kan de livebox web interface gewoon benaderen, als ik dan kijk bij de status van mijn internet staat daar ook keurig verbonden en een ip :?
Alleen werkt bij mij gewoon de verbinding naar buiten dan helemaal niet meer, ik moet dan de livebox resetten om weer verbinding tekrijgen.
Ik begin er onderhand een beetje gestoort van te worden, ik heb het nu voor elkaar dat ik een nieuwe livebox krijg toegestuurt, ik hoop dat het dan opgelost is 8)
Ik had voorheen adsl basic van zonnet(versatel), en nooit problemen!

Oja nog iets, Ik heb geen last van spyware, ik ben zelf systeembeheerder in een ziekenhuis dus ik weet waar ik het over heb!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2005 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 01:40:
[...]

Ik weet dat je via alle kpn aangesloten adsl aansluitingen gewoon kan overstappen ongeacht je contract. Hou natuurlijk wel rekening met je kpnadsl contract mocht je die hebben. Die kan je _na_ 1 jaar maandelijks opzeggen. (ook al beweerd kpn af en toe van niet).
bel gewoon ff met wanadoo sales 0800-8048. Gratis en voor niks vragen stellen.

Ze hebben nu een nieuw nummer (0900) maar deze werkt nog ;) .
Het klopt als je na 1 jaar een wanadoo contract heb gehad, kan je idd maandelijks opzeggen.
Wanadoo zegt dat ze over 4 à 5 maanden een landelijke dekking willen hebben voor ADSL Family, dus ik moet nog ff geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 14:48:
[...]

Het raare is dat ik intern alles gewoon nog kan, dus ik heb netwerk functonaliteit, en ik kan de livebox web interface gewoon benaderen, als ik dan kijk bij de status van mijn internet staat daar ook keurig verbonden en een ip :?
Alleen werkt bij mij gewoon de verbinding naar buiten dan helemaal niet meer, ik moet dan de livebox resetten om weer verbinding tekrijgen.
Ik begin er onderhand een beetje gestoort van te worden, ik heb het nu voor elkaar dat ik een nieuwe livebox krijg toegestuurt, ik hoop dat het dan opgelost is 8)

Oja nog iets, Ik heb geen last van spyware, ik ben zelf systeembeheerder in een ziekenhuis dus ik weet waar ik het over heb!
Hmmz, misschien moet ik dan ook eens om een nieuwe livebox vragen.
Want ik heb precies dezelfde problemen.
Ook de zelfde constateringen e.d.
Gewoon heel vaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IT-Pro schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 15:59:
[...]

Hmmz, misschien moet ik dan ook eens om een nieuwe livebox vragen.
Want ik heb precies dezelfde problemen.
Ook de zelfde constateringen e.d.
Gewoon heel vaag...
Heel vaag,..... dat vonden ze bij de helpdesk van wanadoo dus ook.
Ik krijg hem vandaag en anders morgen binnen, ik post wel of het geholpen heeft.

greetz kaleido

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• programist
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-12-2018

programist

Got Milk?

Beste wanadoo klanten en tweakers :)

Deze topic wordt door wanadoo blijkbaar niet gewardeerd als een goede manier van helpen. mocht iemand vragen hebben over oplevering en of andere problemen die je kan ondervinden bij wanadoo Family adviseer ik je om contact op te nemen met de helpdesk op nummer 0900-9515.

Ik trek me volledig terug van het helpen via tweakers forum.

Groeten Prog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
programist schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 17:20:

Deze topic wordt door wanadoo blijkbaar niet gewardeerd als een goede manier van helpen. mocht iemand vragen hebben over oplevering en of andere problemen die je kan ondervinden bij wanadoo Family adviseer ik je om contact op te nemen met de helpdesk op nummer 0900-9515.

Groeten Prog
Het wordt wel gewaardeerd als een goeie manier van helpen.
Alleen onze problemen worden gewoon niet goed behandeld. En dat hoeft niet zo te zijn dat dat jouw probleem is. Integendeel, er werken immers meer mensen bij Wanadoo.
Maar ik vind het nou niet bepaald goeie service om te zeggen dat het wegvallen van mijn verbinding aan de oplevering ligt.
Waarna ik vandaag van een collega van jou moet horen dat dat helemaal niet zo is.
Ik (en meerdere tweakers/wanadoo klanten) uiten gewoon hun gevoelens over de helpdesk en de manier waarop zij geholpen worden.
En kom nou niet weer aan met bel dit nummer. Dat heb ik de afgelopen week wel zo'n 20 x moeten bellen. Achteraf blijkt dat mijn gesprekken allemaal voor niks zijn geweest.
Uiteraard verhaal ik die kosten terug op Wanadoo, maargoed.
Dit heeft dus niks met de manier te maken waarop jullie ons via het topic helpen.
Ik denk juist dat de mensen hier blij zijn als jullie ze d.m.v dit topic helpen.
Dan hoeven ze tenminste niet naar die peperdure helpdesk te bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Groeten Prog
Echt belachelijk dat je ons hier niet meer van dienst mag zijn. Hartstikke bedankt voor je hulp.
@Wanadoo: Denk maar niet dat ik die belachelijk slechte helpdesk ga bellen :P

[ Voor 137% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2005 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Wees maar dankbaar voor het werk van de beste man. Lijkt me niet verstandig echt verder op die zaak in te gaan. Als Wanadoo merkt dat hij hierdoor een issue voor hen heeft gecreërd, kan het negatief voor hem uitpakken. In ieder geval is dat natuurlijk vragen om slechte publiciteit door Wanadoo qua service, maar laten we daar ons niet direct druk om maken. Deze topic gaat er uiteindelijk om of het product goed is. Dan heb je de helpdesk immers ook niet nodig. Persoonlijk: een service-/helpdesk bellen is vrijwel altijd een moodfucker! >:)

[ Voor 9% gewijzigd door Lekkere Loempia op 15-08-2005 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieg_1981
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-03-2024
ik ben harstikke blij met dit forum hoor. hier hoor je tenminste de ervaring van gebruiker zonder bullshit er om heen ;) (en mensen nemen je serieus)

ik had zelf ook een vraagje :

heeft iemand wanadoo family al aan de praat gekregen met de Speedtouch 570 (draadloze modem/router) ????

wil graag mn modem behouden als ik overstap naar wanadoo family. (die draadloze afstand van die suffe live zuigt namelijk flink :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Groeten Prog
Volgens mij heb wanadoo hem het zwijgen opgelegt, iets wat totaal belachelijk is :(
Konden ze eindelijk iets positiefs doen via een forum zoals dit, word het afgekapt :(
Ik denk dat Wanadoo flink bij zichzelf teraden moet gaan, wat ze nu uiteindelijk moeten doen aan al de klachten die ze krijgen, 1 ding weet ik zeker over 1 of 2 weken zitten ze gewoon weer bij kassa, krijgen ze weer de wind van voren, maar dat zou hun een worst zijn aangezien ze de contracten binnen hebben :(

kaleido out (pissed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Zijn ook best redenen om zo-iets niet te willen als bedrijf/ISP. Je personeelslid kan uren niet meer verandwoorden, geen logging van gedane service/verzoeken etc etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 23:28:
Zijn ook best redenen om zo-iets niet te willen als bedrijf/ISP. Je personeelslid kan uren niet meer verandwoorden, geen logging van gedane service/verzoeken etc etc etc.
Het gaat hier niet over de isp, het over er over dat onze vriend Prog, hier iets start wat hij waarschijlijk in zijn eigen tijd doet, want net als jij zegt hij moet zijn uren op het werk kunnen verantwoorden.
Ik denk gewoon dat in dit geval wanadoo er bang voor is dat er te rechtstreeks gecommuniceerd word, en minder mensen dus hun helpdesk bellen (a10 euro cent p/m)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 23:42:
[...]

Het gaat hier niet over de isp, het over er over dat onze vriend Prog, hier iets start wat hij waarschijlijk in zijn eigen tijd doet, want net als jij zegt hij moet zijn uren op het werk kunnen verantwoorden.
Ik denk gewoon dat in dit geval wanadoo er bang voor is dat er te rechtstreeks gecommuniceerd word, en minder mensen dus hun helpdesk bellen (a10 euro cent p/m)
Dat is idd mogelijk. Want daardoor loopt Wanadoo immers kosten mis.
En als je je voorstelt dat je gemiddeld 6/7 (of langer in sommige gevallen, en er zijn ook gevallen bekent waarbij de medewerkers niet bereikbaar zijn) minuten moet wachten. En je gemiddeld totaal toch ook wel een minuut of 15 aan de telefoon hang, en in uiterste gevallen nog langer, als je bijvoorbeeld 5/6 minuten in de wacht wordt gezet en dat 2 x achter elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IT-Pro schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 09:14:
Vandaag kijken of het met de livebox nu goed blijft. Misschien lag het wel daadwerkelijk aan de oplevering, kan het alleen moeilijk zeggen of dat ook zo is...
Zoals ik tegen soldat21 ook al gezegd heb: het heeft niets met de oplevering te maken.
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 23:20:
[...] - Omdat Wanadoo nog steeds druk bezig is met de connecties: nee. Jij hebt een vaste koperlijn naar hun DSLAM. Die wordt niet losgekoppeld, de DSLAM wordt niet steeds gereset om andere verbindingen op te leveren, jouw verbinding moet gewoon prima stabiel kunnen zijn.
De reden voor jouw probleem is technisch, het afronden van een oplevering is administratief. Wanneer je technisch over bent, ben je over, klaar. Bekijk de rest van de post waarin ik reageer op soldat21 voor mogelijke redenen voor de storing. Hierbij ben ik zelfs vergeten te zeggen dat het ook aan je modem kan liggen, maar aangezien Wanadoo niet van je kan verwachten dat je zo maar een extra modem hebt liggen, zou ik de bewijslast voor die mogelijkheid bij hun neerleggen: laat ze maar een monteur sturen om uit te meten waar het probleem echt zit.
IT-Pro schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 17:38:
Het wordt wel gewaardeerd als een goeie manier van helpen. Alleen onze problemen worden gewoon niet goed behandeld. En dat hoeft niet zo te zijn dat dat jouw probleem is. Integendeel, er werken immers meer mensen bij Wanadoo. [...]
Uhm? Hij zegt:

Hij mag dus niet meer helpen via deze weg. Aan de ene kant misschien jammer, omdat je snel en effectief geholpen kan worden, maar ook zeer begrijpelijk. Ik denk dat de meeste lezers hier zelf genoeg redenen kunnen verzinnen waarom Wanadoo misschien niet wil dat GoT als helpdesk gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 23:58:
[...]

Zoals ik tegen soldat21 ook al gezegd heb: het heeft niets met de oplevering te maken.

[...]

De reden voor jouw probleem is technisch, het afronden van een oplevering is administratief. Wanneer je technisch over bent, ben je over, klaar. Bekijk de rest van de post waarin ik reageer op soldat21 voor mogelijke redenen voor de storing. Hierbij ben ik zelfs vergeten te zeggen dat het ook aan je modem kan liggen, maar aangezien Wanadoo niet van je kan verwachten dat je zo maar een extra modem hebt liggen, zou ik de bewijslast voor die mogelijkheid bij hun neerleggen: laat ze maar een monteur sturen om uit te meten waar het probleem echt zit.

[...]

Uhm? Hij zegt:

[...]

Hij mag dus niet meer helpen via deze weg. Aan de ene kant misschien jammer, omdat je snel en effectief geholpen kan worden, maar ook zeer begrijpelijk. Ik denk dat de meeste lezers hier zelf genoeg redenen kunnen verzinnen waarom Wanadoo misschien niet wil dat GoT als helpdesk gebruikt wordt.
Het laatste kan ik voledig inkomen, GoT moet objectief blijven, maar, ( ja daar komt het ;) )..in dit geval is het gewoon een stukje censuur van de kant van wanadoo, en daardoor verliest zon bedrijf volledig zijn geloof waardigheid.
Want wat ze vertellen moet je dat geloven of is dat een PR manager die tegen zijn helpdesk doorgeeft wat er gezegt moet worden?
Helpdesk staat voor ondersteunend en technisch advies, en niet voor PR zaken.
Zo dat moest ik ff kwijt.

kaleido :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Zelfs met 10ct p/m verdient een helpdesk zich nog lang niet terug. Is een kostenvretende afdeling van een communicatie bedrijf (ook telecom sector).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 00:07:
Zelfs met 10ct p/m verdient een helpdesk zich nog lang niet terug. Is een kostenvretende afdeling van een communicatie bedrijf (ook telecom sector).
Ik zou bijna gaan denken dat je bij wanadoo werkt :P
Nee hoor grapje ben gewoon wat pissed nu, mijn verbinding vloog er net weer uit :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 23:42:
Hier zakt mijn kin van op mijn schoenen. Ten eerste: zoek voor de grap eens uit hoeveel het oplevert om een 0900 nummer voor 10 ct. per minuut actief te hebben. Ten tweede: in zijn eigen tijd? Kan, maar lijkt me onwaarschijnlijk, gezien het feit dat hij toch in Wanadoo systemen moet duiken om de individuele gevallen te bekijken (en bij bedrijven van dit formaat hebben helpdeskmedewerkers meestal geen VPN toegang naar de zaak).

En dan: er gaan gegevens zoals klantnummers heen en weer over dit forum, en er wordt op een one-to-many medium (tov een one-to-one medium zoals telefoon) gesproken over interne activiteiten van zijn werkgever. Straks gaat men denken dat hij officieel woordvoerder is van Wanadoo of zo; dat zou mooi zijn.
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 00:05:
Het laatste kan ik voledig inkomen, GoT moet objectief blijven, maar, ( ja daar komt het ;) )..in dit geval is het gewoon een stukje censuur van de kant van wanadoo, en daardoor verliest zon bedrijf volledig zijn geloof waardigheid.
Want wat ze vertellen moet je dat geloven of is dat een PR manager die tegen zijn helpdesk doorgeeft wat er gezegt moet worden?
Helpdesk staat voor ondersteunend en technisch advies, en niet voor PR zaken.
Zo dat moest ik ff kwijt.
Geen enkel bedrijf dat ik ken zou dit soort communicatielijnen toestaan. Er zijn wat niche-bedrijven die oogluikend toestaan dat er via openbare kanalen wat hulp en uitleg gegeven wordt, maar zeker niet over individuele klantgegevens, geadverteerd met een soort support-on-demand statement. Dus dat je zegt dat een bedrijf zijn geloofwaardigheid verliest op deze manier: absoluut onwaar. Het is jammer, en je kunt het zien als een gemiste kans, maar als je zegt dat bedrijven die dit niet toestaan volledig ongeloofwaardig zijn, dan ben je helaas genoodzaakt om van internetverbinding, mobiele telefonie en andere nuttige diensten verstoken te blijven, omdat je geen bedrijf gaat vinden die je kan helpen op de manier die jij wenst.

En over PR en Kassa en dat soort zaken: de kans bestaat natuurlijk wel dat de vuile was van Wanadoo behoorlijk buiten gehangen wordt op deze manier. En dat zou toch raar zijn: Wanadoo die een helpdesker in loondienst heeft die (misschien per ongeluk of onbedoeld) het bedrijf in diskrediet brengt. Het is er niet van gekomen, maar je weet maar nooit natuurlijk.

Even voor de goede orde: vanuit een "ideale wereld" perspectief vind ik het een prachtig initiatief van programist, maar ik kan me Wanadoo's standpunt erg goed voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 00:24:
[...]

Hier zakt mijn kin van op mijn schoenen. Ten eerste: zoek voor de grap eens uit hoeveel het oplevert om een 0900 nummer voor 10 ct. per minuut actief te hebben. Ten tweede: in zijn eigen tijd? Kan, maar lijkt me onwaarschijnlijk, gezien het feit dat hij toch in Wanadoo systemen moet duiken om de individuele gevallen te bekijken (en bij bedrijven van dit formaat hebben helpdeskmedewerkers meestal geen VPN toegang naar de zaak).

En dan: er gaan gegevens zoals klantnummers heen en weer over dit forum, en er wordt op een one-to-many medium (tov een one-to-one medium zoals telefoon) gesproken over interne activiteiten van zijn werkgever. Straks gaat men denken dat hij officieel woordvoerder is van Wanadoo of zo; dat zou mooi zijn.

[...]

Geen enkel bedrijf dat ik ken zou dit soort communicatielijnen toestaan. Er zijn wat niche-bedrijven die oogluikend toestaan dat er via openbare kanalen wat hulp en uitleg gegeven wordt, maar zeker niet over individuele klantgegevens, geadverteerd met een soort support-on-demand statement. Dus dat je zegt dat een bedrijf zijn geloofwaardigheid verliest op deze manier: absoluut onwaar. Het is jammer, en je kunt het zien als een gemiste kans, maar als je zegt dat bedrijven die dit niet toestaan volledig ongeloofwaardig zijn, dan ben je helaas genoodzaakt om van internetverbinding, mobiele telefonie en andere nuttige diensten verstoken te blijven, omdat je geen bedrijf gaat vinden die je kan helpen op de manier die jij wenst.

En over PR en Kassa en dat soort zaken: de kans bestaat natuurlijk wel dat de vuile was van Wanadoo behoorlijk buiten gehangen wordt op deze manier. En dat zou toch raar zijn: Wanadoo die een helpdesker in loondienst heeft die (misschien per ongeluk of onbedoeld) het bedrijf in diskrediet brengt. Het is er niet van gekomen, maar je weet maar nooit natuurlijk.

Even voor de goede orde: vanuit een "ideale wereld" perspectief vind ik het een prachtig initiatief van programist, maar ik kan me Wanadoo's standpunt erg goed voorstellen.
Ik zou bijna gaan denken dat je bij wanadoo of een helpdesk werkt :P
Nee hoor grapje ben gewoon wat pissed nu, mijn verbinding vloog er net weer uit :\'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
na eindelijk 2 weken wachten heb ik de verlenging van adsl lite van kpn kunnen annuleren.

ik heb vanaf 8-9 september dan ook eindelijk wanadoo family

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Heel raar, maar afgelopen zondag deed de verbinding het ineens. Mn vriendin zou 5-8 worden omgezet, maar had dus gewoon geen internet meer (wanadoo lite).

10 dagen later doet de verbinding het ineens wel op 4MB, zonder die cd te gebruiken (want dat hadden we al een aantal keer gedaan).

Antwoord op brieven en emails heeft ze niet gekregen, maar wel 2 mailtjes of ze aan een enquete over de ervaring met de helpdesk wil doen... Geloof je toch niet? Ze hoeven alleenmaar in dit topic te kijken en dan weten ze al genoeg.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Laatst online: 12-09 16:24

duderuud

Sliden is koel

Ik heb vorige week een nieuw modem gekregen, alle problemen opgelost.

Verbinding is en blijft snel :)

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 00:24:
[...]

[...]

Er valt in dit geval idd voorbijde wat te zeggen, maar (gaat ie weer) elk modern bedrijf heeft tegenwoordig een forum, het geven van informatie die persoonlijk is of info wat niet voor iedereen zichtbaar moet zijn, kun je doormiddel van forum regels en goed forum beheer voorkomen.
Ik vind het persoonlijk erg prettig om mijn probleem of vraag op die manier kwijt tekunnen, of tekunnen nalezen of er meer mensen zijn met die problemen, waardoor als ik dan toch de helpdesk moet bellen ik gelijk de goede vragen en de goede antwoorden kan geven aan de helpdesk medewerker.
Dit bespaart zowel tijd als geld zowel voor de helpdesk als voor mij!
We leven idd niet in een ideaale wereld, maar we kunnen wel proberen het zo gemakkelijk mogenlijk voor ons allemaal te maken.
Het gebruik van een forum is voor groote bedrijven iets nieuws, en ik denk dat het meer de angst is dat teveel mensen, zien dat veel mensen met de zelfde antwoorden worden afgescheept, ik denk dat die angst niet nodig is, een bedrijf kan er juist zijn voordeel uit halen, want hoe makkelijk is het niet om uit die berichten info tehalen voor verbeterings punten, in het verstrekken van info via de helpdesk aan hun klanten.
Maar ja das mijn mening, ik denk dat we beter met deze discussie kunnen stoppen, want we raken een beetje off topic geloof ik ;)

greetz kaleido

P.S. Persoonlijke info zoals wachtwoorden enz. moeten nooit via een forum o.i.d. bekend gemaakt worden, daarvoor is de helpdesk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 14:48:
[...]

En Kaleido, werkt het bij jou nu wel? Ben benieuwd naar je ervaringen. Ik heb nog steeds last en moet wel eens mijn livebox resetten. Belachelijk natuurlijk.

Hoe en waarmee beveiligen jullie je netwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn nieuwe box nog niet binnen, ik had vorige week woensdag gebeld, toen zij de helpdesk medewerker tegen mij 4 a 5 werkdagen, dus ik hoop eigenlijk dat ik hem vandaag binnen heb _/-\o_
Zodra ik hem binnen heb laat ik het weten of het probleem opgelost is ;)
En over die netwerk beveiliging bedoel je daar mee bij mij thuis of op het werk, want daar zit nog al een verschil in.

greetz kaleido

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 10:15:
Ik heb mijn nieuwe box nog niet binnen, ik had vorige week woensdag gebeld, toen zij de helpdesk medewerker tegen mij 4 a 5 werkdagen, dus ik hoop eigenlijk dat ik hem vandaag binnen heb _/-\o_
Zodra ik hem binnen heb laat ik het weten of het probleem opgelost is ;)
En over die netwerk beveiliging bedoel je daar mee bij mij thuis of op het werk, want daar zit nog al een verschil in.

greetz kaleido
Ok, ben erg benieuwd. Als het bij jou werkt wil ik ook een nieuwe ;-)

Wat betreft de beveiling, bedoelde ik je thuisnetwerk. Hoor vaak verhalen dat mensen draadloze netwerken uitzoeken en die hacken of gewoon gebruiken, dat wil ik natuurlijk niet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:18
Dat heb ik dus ook dat mijn verbinding regelmatig weg valt naar buiten... verbinding na de livebox is dan nog echter mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 10:24:
[...]

Ok, ben erg benieuwd. Als het bij jou werkt wil ik ook een nieuwe ;-)

Wat betreft de beveiling, bedoelde ik je thuisnetwerk. Hoor vaak verhalen dat mensen draadloze netwerken uitzoeken en die hacken of gewoon gebruiken, dat wil ik natuurlijk niet ;-)
Ik heb mijn accesspoint beveiligd door alleen toegang tegeven op mac addres(mac addres is uniek) , en de data beveiligd door middel van 128bit encryptie, en met vaste ip addressen werken dus geen dhcp, dat is voor thuis meer dan genoeg.
Wil je echt secure dan moet je doormiddel van een vpn, verbinding maken met je accesspoint.

Ik hoop dat je er wat aan hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, ik heb precies hetzelfde probleem.. geen verbinding naar buiten meer. Ik heb alles al lopen veranderen.. van kabels tot routers.. het moet nu dus echt bij wanadoo zitten. volgens mij kan wanadoo de hoeveelheid verbindingen niet aan ofzo? het is in ieder geval erg slecht geregeld en ik erger me dood hier aan. Het ligt volgens mij niet aan de livebox, ik heb de 310 en 510 ook al aangesloten.. en die gaven hetzelfde probleem. om het kwartier een uitval van het internet.. erg slecht wanadoo :(

Vincent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als een ander modem zelfde probleem heeft kan het niet aan de Livebox liggen. Ook als je DSL signaal niet onderbroken wordt is de kans nihil dat het aan je bekabeling ligt of je modem. Zeker als je twee of drie modems hebt met zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 11:04:
Als een ander modem zelfde probleem heeft kan het niet aan de Livebox liggen. Ook als je DSL signaal niet onderbroken wordt is de kans nihil dat het aan je bekabeling ligt of je modem. Zeker als je twee of drie modems hebt met zelfde probleem.
Ik begin ook het ergste te vermoeden, als ik ziet dat deze klachten bij meer mensen voorkomen :'(
Ik hoop maar dat ze mischien een produktie foutje hebben gemaakt in deze reeks liveboxen
|:( , mja ik w8t wel af.
Ik zeg altijd maar niet geschoten is altijd mis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Ik schijn dus nu bij de technische dienst te zitten met mijn probleem.
Iemand enig idee hoelang zoiets kan duren?
Ik heb namelijk al een week voor niets gewacht omdat ik telks een afscheepantwoord kreeg...
Eerlijk gezegd, wil ik toch eind deze week begin volgende week wel een stabiele verbinding hebben.
Het liefst nog eerder natuurlijk.

Want in mijn ogen moet je geen internetverbinding opleveren op een vroege datum als je de klant niet kunt verzekeren dat ie stabiel is.
Dan moet je eerst gewoon alles technisch in orde maken en dan op de opleveringsdatum doorgegeven in de brief een stabiele verbinding leveren.
Zo doet KPN het ook, waarom Wanadoo dan niet?

edit:
Het is toch gewoon triest; terwijl ik dit schrijf gewoon 2 x achter elkaar internet weg...

edit2:
maak er maar 3 uitvallen van...

[ Voor 6% gewijzigd door IT-Pro op 16-08-2005 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja bij mij ook gebeurt ook op vaste tijden merk ik, altijd tussen 12:30 en 13:00 bij mij, ik zal vanvond ook eens de tijd in de gaten houden.
Als jullie dat nu ook doen weten we al iets meer kunnen we dat aan wanadoo doorgeven!
Maar ik moest de box niet reseten dit maal kwam hij uit zichzelf weer tot leven

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2005 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 12:47:
Ja bij mij ook gebeurt ook op vaste tijden merk ik, altijd tussen 12:30 en 13:00 bij mij, ik zal vanvond ook eens de tijd in de gaten houden.
Als jullie dat nu ook doen weten we al iets meer kunnen we dat aan wanadoo doorgeven!
Maar ik moest de box niet reseten dit maal kwam hij uit zichzelf weer tot leven

greetz kaleido
Ja, als je het zelfs bij meerdere modems hebt.
Ik heb het dan met een Livebox en een Speedtoch 510 geprobeerd en dan nog uitval terwijl de DSL Sync gewoon blijft bestaan, dan gaat er in mijn ogen iets mis bij Wanadoo in hun netwerk. Hardware defect oid.
Iets anders kan ik er niet van maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IT-Pro in welke provincie woon jij?
Ik woon in Groningen, mischien heeft dat er wat mee temaken?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2005 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
Ik woon ook in groningen... en zonet valt hij zelfs na 5 minuten al weer uit. Zwaar irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Jep, provincie Groningen woon ik ook. Plaats is niet belangrijk toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
Naja het kan zijn dat hier het netwerk lang niet zo stabiel is in 1 van de hoofdcentrales van groningen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Ja dat is inderdaad goed mogelijk.
Misschien hebben we daarmee juist wel pech. Want bij die beschikbaarheidschecker vond ik het al heel vaag.
Ik keek zaterdagavond (paar weken terug ofzo) op wanadoo.nl om te kijken of ADSL Family beschikbaar was, staat er dat het pas in september beschikbaar kwam.
Ik de volgende dag weer kijken, beschikbaar.
Ik dacht: WTF, gister niet beschikbaar en vandaag opeens wel... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IT-Pro schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 13:14:
Jep, provincie Groningen woon ik ook. Plaats is niet belangrijk toch? :)
Plaats is Winschoten Oost Groningen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2005 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 13:19:
[...]

Plaats is Winschoten Oost Groningen ;)

greetz kaleido
Klopt ik woon in Winschoten, jij ook dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IT-Pro schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 12:17:
Ik schijn dus nu bij de technische dienst te zitten met mijn probleem. Iemand enig idee hoelang zoiets kan duren? Ik heb namelijk al een week voor niets gewacht omdat ik telks een afscheepantwoord kreeg... Eerlijk gezegd, wil ik toch eind deze week begin volgende week wel een stabiele verbinding hebben. Het liefst nog eerder natuurlijk.
Tsja, je hebt een storing, en als ik het zo hoor hier dan is het niet een "known issue". Dat betekent dus dat er onderzoek gedaan moet worden om uit te vinden wat de oorzaak is. Hoe lang dat duurt? Onmogelijk om te voorspellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IT-Pro schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 13:20:
[...]

Kijk nou komen we ergens het is dus waarschijnlijk echt een lokaal probleem, ik hoop maar dat ze het snel oplossen, baggerzooi :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:45

vooghel

Cunning linguist

offtopic:
@kaleido:
Uit de FAQ:
"Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je persé zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken."
;)

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 13:24:
[...]

Kijk nou komen we ergens het is dus waarschijnlijk echt een lokaal probleem, ik hoop maar dat ze het snel oplossen, baggerzooi :(
Ja idd, dit is geen goeie reclame natuurlijk...:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
IT-Pro schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 13:20:
[...]

Shit... toeval? Ik ook! (Kloostervallei, Abdij) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Ja dit is echt toeval. Ik woon in de Kloostergaard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 13:24:
[...]

ik heb precies dezelfde problemen als jullie.. maar ik woon in Noord-Holland ( Amsterdam ) en ik heb ook elke keer weer die uitvallen.. meestal valt ie 1 x uit per half uur.. het is geen lokaal iets denk ik. Maar zo te zien aan de helpdesk, zijn wij niet de enige met de problemen.. de wachtijd is daar ongeveer een 15 minuten ofzo.. naja.. laten we hopen dat het snel is gefixxed word :(

Vincent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
Het zou dus best kunnen dat het aan een wijkcentrale ligt... Hadden jullie ook problemen met oplevering (10-08). Dat het een dag langer duurde?

Misschien kunnen we ons verhaal en bevindingen aan wanadoo door geven. Misschien dat zij het dan kunnen oplossen.

[ Voor 49% gewijzigd door BeZaX op 16-08-2005 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vooghel schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 13:24:
offtopic:
@kaleido:
Uit de FAQ:
"Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je persé zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken."
;)
Bedankt dat je mij er even opwijst, ik draaf soms een beetje door _/-\o_
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.