kaleido, IT-Pro: sorry dat ik even klaag, maar jullie weten iedere dag enkele malen te melden dat het internet er weer uit lag. Nu ben ik niet hoog geschoold of zo, maar zolang je nog niet van Wanadoo gehoord hebt dat het probleem dat jullie duidelijk hebben, is op gelost, dan mag je toch verwachten dat het probleem nog steeds bestaat? Waar komt dan iedere keer die verwondering, verbazing en ontzetting toch vandaan dat het internet er
weer uit lag? Als jullie nou 65+ waren dan verwachten we dat je een enkele keer in herhaling vervalt, maar volgens mij zijn jullie dat voorlopig nog niet.

Kijk, en dat mag ook wel eens gezegd worden. De produktspecificaties (snelheid vs. prijs) zijn behoorlijk concurrerend; ik ken geen ADSL verbinding in het hogere middensegment (qua snelheid) dat voor die (vaste) prijs geleverd wordt.
Dan kan je natuurlijk zeggen: ja, maar wat belangrijk is, is de prijs/kwaliteit verhouding, en die lijkt niet goed te zijn. Maar ik zie eigenlijk drie klachten terugkomen:
- De LiveBox functioneert niet goed
- Apparatuur op een specifieke centrale in Groningen zou wel eens kuren kunnen vertonen
- Een enkeling heeft een schijnbaar individueel probleem, dat niet onder een van bovenstaande categorieen valt
Blijkbaar komt er een nieuwe firmware uit die een hoop problemen moet oplossen... Da's altijd maar even afwachten natuurlijk - we zijn benieuwd. Die locatie in Groningen is een geval apart, maar daar zou ik wel eens willen weten wat de vorderingen zijn in het support proces, in plaats van regulier op de hoogte gebracht te worden van downtime.

En individuele problemen heb je nou eenmaal altijd. Niet minder vervelend, maar ja, je kan toevallig pech hebben. Ik zeg hiermee niet dat het produkt geweldig is, maar ik wil ook even de genoemde problemen nuanceren. Er wordt gesmeten met ultimatums en andere drastische maatregelen, terwijl ik nog niet overtuigd ben van het feit dat dit echt noodzakelijk is.
Merk op: dit is slechts mijn niet zo nederige mening.
P.S.: kaleido, IT-Pro, BeZaX: misschien is het aardig om uit te vinden of jullie op het zelfde moment downtime ondervinden, of dat er misschien geen relatie is tussen de onderbrekingen van jullie drieen. Probeer dit echter even buiten dit topic om uit te vinden, zodat het topic niet vervalt in een slowchat met service interruptie timestamps.