[Wanadoo] ADSL Family+Telefonie ervaringen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.013 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07-2024
BeZaX schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 13:31:
Het zou dus best kunnen dat het aan een wijkcentrale ligt... Hadden jullie ook problemen met oplevering (10-08). Dat het een dag langer duurde?

Misschien kunnen we ons verhaal en bevindingen aan wanadoo door geven. Misschien dat zij het dan kunnen oplossen.
Oplevering was vrijdag 05 augustus. Mijn internetverbinding met dsl sync deed het gewoon die morgen dat het overgezet is. Maar de oplevering was niet voltooid.
De technische oplevering is pas (schrik niet) afgelopen vrijdag voltooid...
Maar dat had er niets mee te maken dat de verbinding daardoor niet stabiel zou zijn volgens de laatste helpdeskmedewerker die ik gesproken heb.
Ik heb wel veel verschillende verhaaltjes gehoord van de helpdesk en toch kwam het er iedere keer weer op neer dat de oorzaak lag bij de nog niet voltooide oplevering.
Wat achteraf niet zo bleek te zijn...Daardoor is er dus pas afgelopen vrijdag een case gemaakt...

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn oplevering heeft op 20 juli al plaats gevonden, dus ik denk dat daar niet zoveel mee te maken heeft.
Een overbelasting van de wijk centraale lijkt mij eerder het probleem, dus als we nou gewoon tijden afspreken van wie waneer gaat internetten moet het probleem opgelost zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 13:40:
Mijn oplevering heeft op 20 juli al plaats gevonden, dus ik denk dat daar niet zoveel mee te maken heeft.
Een overbelasting van de wijk centraale lijkt mij eerder het probleem, dus als we nou gewoon tijden afspreken van wie waneer gaat internetten moet het probleem opgelost zijn :P
Hehe, dat is een oplossing maar niet echt een goeie oplossing imo :(

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:18
ff afspreken dus wie wat download en misschien ff wat kabels trekken voor een klein mini netwerkje met een proxy server. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Maar denk je dat Wanadoo sneller aan de slag gaat als 2/3 verschillende mensen in de zelfde plaats hetzelfde probleem hebben?
Ik betwijfel het eerlijk gezegd
Maarjah beetje goede hoop moet je houden. Hij is iig nu niet meer uitgevallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Hebben jullie toevallig soms ook dat de downloadsnelheid naar een dieptepunt zakt?
Normaal gesproken zit ik rond de 3000kbps maar gister opeens maar iets van 300 en zonet maar iets van 519 :/ :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
Geen flauw idee daar net ik eigelijk nooit op.

EDIT: Nog geen dode verbinding gehad. ff afkloppen...

[ Voor 39% gewijzigd door BeZaX op 16-08-2005 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Mwah, het was ook toevallig dat ik het in de smiezen kreeg.
Moest even iets downloaden en dat ging wel zo verrekte traag.
Dus ik even Nuria gedraaid en ja hoor maar 512kbps zonet ipv de gebruikelijk +3000kbps...

edit:

[14:50:33] * [10053] Software caused connection abort
[14:50:33] * Disconnected

Weer een uitval. Houd ik een beetje bij d.m.v. mIRC :)

[ Voor 27% gewijzigd door IT-Pro op 16-08-2005 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IT-Pro schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 14:13:
Mwah, het was ook toevallig dat ik het in de smiezen kreeg.
Moest even iets downloaden en dat ging wel zo verrekte traag.
Dus ik even Nuria gedraaid en ja hoor maar 512kbps zonet ipv de gebruikelijk +3000kbps...

edit:

[14:50:33] * [10053] Software caused connection abort
[14:50:33] * Disconnected

Weer een uitval. Houd ik een beetje bij d.m.v. mIRC :)
Ik heb gewoon altijd als ik mijn pc aan heb staan een constante ping naar wanadoo.nl aanstaan, ziet ik gelijk als ik connectie verlies.

Dat doe je zo als je het nog niet wist:

Start---->Uitvoeren---->Type `cmd` ---->Type `ping www.wanadoo.nl -t`

Maar dat wisten jullie vast al :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 15:09:
[...]

Ik heb gewoon altijd als ik mijn pc aan heb staan een constante ping naar wanadoo.nl aanstaan, ziet ik gelijk als ik connectie verlies.

Dat doe je zo als je het nog niet wist:

Start---->Uitvoeren---->Type `cmd` ---->Type `ping www.wanadoo.nl -t`

Maar dat wisten jullie vast al :P
Uhu, dat kan natuurlijk ook gewoon.
Heb trouwens even je raad opgevolgd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat voor ping heb je dan? Bij mij staat er 10-11 (heb geen Wanadoo). Ik kan altijd online gamen met <36 ms. Kan dat ook nog als ik overstap?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2005 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn geval heb ik een ping van gemiddeld 20ms.
ik speel zelf regelmatig battlefield2 heb ik ook ongeveer een ping van 20ms, maar dat ligt natuurlijk ook aan waar de server staat waarop je speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hi, weet iemand misschien hoe snel Wanadoo laat weten aan je huidige provider dat je overstapt? Ik heb de 12e namelijk een aanvraag ingediend en heb vandaag de eerste brief gekregen, maar m'n contract bij Planet verloopt op 20 september, dus ze moeten voor 20 augustus (over 4 dagen) weten dat ik ze verlaat. Anders zit ik straks weer een jaar vast aan Planet en daar heb ik verrekte weinig zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wilko2 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 15:54:
Hi, weet iemand misschien hoe snel Wanadoo laat weten aan je huidige provider dat je overstapt? Ik heb de 12e namelijk een aanvraag ingediend en heb vandaag de eerste brief gekregen, maar m'n contract bij Planet verloopt op 20 september, dus ze moeten voor 20 augustus (over 4 dagen) weten dat ik ze verlaat. Anders zit ik straks weer een jaar vast aan Planet en daar heb ik verrekte weinig zin in.
Volgens mij zit je daar geen jaar aan vast, je hebt eerst een jaar contract en na een jaar word dat steeds met een maand verlengt.
Ik had mezelf aangemeld bij wanadoo en hun hebben verder alles geregeld tot aan het opzeggen van mijn oude isp aan toe, dat is wel goed geregeld :*)
Duurde bij mij 3 weken toen was ik over, ik al met al 2 uur zonder internet gezeten.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2005 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heeft dit nu te betekenen:

ADSL Statuschecker.

Er is een fout opgetreden, die momenteel niet nader omschreven kan worden. Als deze fout blijft bestaan, neemt u dan s.v.p. contact op met de Wanadoo ADSL Helpdesk, tel. nr. 0900-0156 (10 c.p.m.).

- Heb m'n Lifebox al
- Aansluiting staat voor de 18de gepland.

Kan iemand van de helpdesk mensen hier eens naar kijken aub.
Wat moet ik met deze melding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Dit heeft waarschijnlijk te maken met de status-systemen van Wanadoo.
Die zijn vaker offline.
En de helpdeskmedewerkers van Wanadoo die hier op GoT zijn, die mogen je van Wanadoo niet meer helpen, je zult dus helaas even naar de helpdesk zelf moeten bellen:
0900-9515 (0,10cent p/m)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 15:46:
In mijn geval heb ik een ping van gemiddeld 20ms.
ik speel zelf regelmatig battlefield2 heb ik ook ongeveer een ping van 20ms, maar dat ligt natuurlijk ook aan waar de server staat waarop je speelt.
Een ping van gemiddeld 6ms. ;) Zit dan ook dicht bij de centrale. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yo 18:05 en ja hoor gaat de verbinding weer :'(
Ik heb gelijk de helpdesk gebeld, en aangegeven dat het om meer adressen hier in de buurt ging, de helpdesk medewerker ging even overleggen, en dit was zijn antwoord:

"De centraale bij u in de buurt is overbelast, kpn moet het nu verder oplossen, we kunnen weinig voor u doen.
oja probeert u voor de zekerheid de nieuwe livebox die u toegestuurt krijgt toch maar even, .....tuut tuut tuut tuut "
Verbinding helemaal weg zelfs geen telefoon meer, na een reset werkt alles weer &*^%&^^%*(&^(^%, zo dat moest ik even kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:23
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 16:10:
[...]

Volgens mij zit je daar geen jaar aan vast, je hebt eerst een jaar contract en na een jaar word dat steeds met een maand verlengt.
Ik had mezelf aangemeld bij wanadoo en hun hebben verder alles geregeld tot aan het opzeggen van mijn oude isp aan toe, dat is wel goed geregeld :*)
Duurde bij mij 3 weken toen was ik over, ik al met al 2 uur zonder internet gezeten.
Van de website van Planet:
Wat is de minimale contractduur?

Antwoord
De minimale contractduur voor inbelabonnementen en ADSL-abonnementen bedraagt 12 maanden. Na afloop van de contractperiode wordt de contractperiode stilzwijgend telkens weer met 12 maanden verlengd. U kunt uiterlijk een maand voor afloop van de lopende contractperiode opzeggen.

Volgens punt 5 van http://www.wanadoo.nl/overstappen/ kun je nadat je de geplande opleverdatum hebt gekregen je bestaande ADS-abonnement opzeggen. Weet niet wat er in de 1e brief stond waar je het over had. Ga zelf vanavond ook het een en ander aanvragen. en volg dan de procedure die staat vermeld op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 13:22
Hoe snel ze het daadwerkelijk doen, weet ik niet. Weet wel dat we het hier tussen 23 en 27 Juli hebben aangevraagd en dat 13 Augustus Demon eraf lag. Diezelfde avond werkte wanadoo :Y)
Tot op heden hebben we aan demon alleen maand augustus hoeven te betalen

Nu een andere vraag, hoe kom ik erachter via welke ISP Wanadoo loopt? Bij demon kon je het uit de naam halen van de hops uit je trace naar iets, ik kan bij wanadoo er echt geen touw aan knopen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
  1     *        *        *     Request timed out.
  2     *        *        *     Request timed out.
  3    18 ms    18 ms    18 ms  s55932c01.adsl.wanadoo.nl [85.147.44.1]
  4    19 ms    23 ms    19 ms  V556.dr3-asd5.nl.euro.net [194.134.152.89]
  5    19 ms    19 ms    19 ms  G5-1.cr1-asd5.nl.euro.net [194.134.161.21]
  6    29 ms    20 ms    20 ms  10ge6-3.e600-1.ams5.trueserver.nl [195.69.144.163]
  7    21 ms    20 ms    20 ms  www.tweakers.net [213.239.154.35]

En vraag twee, bestaat er een goede technische, liefst engelstalige, handleiding voor de Sagem F@st 3202?

[ Voor 4% gewijzigd door LinuX-TUX op 16-08-2005 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LinuX-TUX schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 18:35:
[...]

Hoe snel ze het daadwerkelijk doen, weet ik niet. Weet wel dat we het hier tussen 23 en 27 Juli hebben aangevraagd en dat 13 Augustus Demon eraf lag. Diezelfde avond werkte wanadoo :Y)
Tot op heden hebben we aan demon alleen maand augustus hoeven te betalen

Nu een andere vraag, hoe kom ik erachter via welke ISP Wanadoo loopt? Bij demon kon je het uit de naam halen van de hops uit je trace naar iets, ik kan bij wanadoo er echt geen touw aan knopen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
  1     *        *        *     Request timed out.
  2     *        *        *     Request timed out.
  3    18 ms    18 ms    18 ms  s55932c01.adsl.wanadoo.nl [85.147.44.1]
  4    19 ms    23 ms    19 ms  V556.dr3-asd5.nl.euro.net [194.134.152.89]
  5    19 ms    19 ms    19 ms  G5-1.cr1-asd5.nl.euro.net [194.134.161.21]
  6    29 ms    20 ms    20 ms  10ge6-3.e600-1.ams5.trueserver.nl [195.69.144.163]
  7    21 ms    20 ms    20 ms  www.tweakers.net [213.239.154.35]

En vraag twee, bestaat er een goede technische, liefst engelstalige, handleiding voor de Sagem F@st 3202?
Opletten

Domain Type Class TTL Answer

www.wanadoo.nl A IN 86400 194.134.35.183
wanadoo.nl. NS IN 86400 ns.euronet.nl.
wanadoo.nl. NS IN 86400 ns.euro.net.
ns.euro.net. A IN 86400 194.134.0.12
ns.euronet.nl. A IN 900 194.134.0.67

Dat is wanadoo ;)

Handige link voor je om dat soort dingen te checken: www.dnsstuff.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
IT-Pro schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 17:06:
Dit heeft waarschijnlijk te maken met de status-systemen van Wanadoo.
Die zijn vaker offline.
En de helpdeskmedewerkers van Wanadoo die hier op GoT zijn, die mogen je van Wanadoo niet meer helpen, je zult dus helaas even naar de helpdesk zelf moeten bellen:
0900-9515 (0,10cent p/m)
Jeetje wat een zielige bedoeling willen ze overal geld aan verdienen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
OMFG, het lijkt steeds erger te worden.
Ik had zonet 11 keer uitval in de tijd dat ik ff aan het eten was.
En dat in nog geen 20 minuten tijd

Maar even tegen die andere Winschoter(s): kunnen wij dan niet samen iets proberen te regelen ofzo, dat Wanadoo beter weet dat het probleem in elk geval niet bij de klant ligt...

[ Voor 39% gewijzigd door IT-Pro op 16-08-2005 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

19:10 weer uitval :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IT-Pro schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 19:04:
OMFG, het lijkt steeds erger te worden.
Ik had zonet 11 keer uitval in de tijd dat ik ff aan het eten was.
En dat in nog geen 20 minuten tijd

Maar even tegen die andere Winschoter(s): kunnen wij dan niet samen iets proberen te regelen ofzo, dat Wanadoo beter weet dat het probleem in elk geval niet bij de klant ligt...
Weten ze al, probleem ligt nu bij kpn check mijn post paar posts terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

19:45 weer uitval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Paul Hewson schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 18:28:
Volgens punt 5 van http://www.wanadoo.nl/overstappen/ kun je nadat je de geplande opleverdatum hebt gekregen je bestaande ADS-abonnement opzeggen. Weet niet wat er in de 1e brief stond waar je het over had. Ga zelf vanavond ook het een en ander aanvragen. en volg dan de procedure die staat vermeld op de site.
Okay, dan heb ik dus een probleem. Planet moet vóór de 20e weten dat ik overstap, en van Wanadoo mag ik niet opzeggen voordat de leveringsdatum bekend is. Ik verwacht niet dat dat laatste gebeurt binnen 2 dagen (ik heb het de 12e pas aangevraagd) dus wat moet ik nu doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
Bij mij valt hij nu ook continue uit... Ik word hier niet vrolijk van. Je kunt niet eens fatsoenelijk internetten. Maar ga ik ook maar eens een belletje doen naar wanadoo. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

20:00 weer uitval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
Vanaf nu ga ik elke keer dat hij uitvalt op papier zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als alles goed gaat word mijn verbinding morgen opgeleverd.
Maar na alle verhalen heb ik er toch wel een beetje een hard hoofd in!!! :(

Maar nu heb ik vanavond contact gehad met de heldesk (duurde 5min ;) )
en die zeiden mij dat als ik nog een extra pc draadloos wil aansluiten dat ik dan voor 3 euro per maand bij hun nog een extra USB stick moet kopen.
Ik heb er al 1tje aangeschaft maar de volgende kan ik toch gewoon in de winkel kopen? Die kerel van de helpdesk zegt mij dat dat absoluut onmogelijk is (zou ik ook zeggen als ik hem was :P )

(ps: Ik heb al een draadloze livebox met pcm.. kaart en usb stick!!!!)
maar wie heeft hier verstand van? ervaring? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
Andere PCM en USB stickje werkt prima hoor. Ik begin nu een beetje genoeg te krijgen van die hele wanadoo rommel hier.

EDIT: Nee maar dat ging via KPN toen had ik ook nooit problemen maar sinds ik nu die Family heb draait het voor geen meter.

Internet dood: 20:05, 20:18

[ Voor 41% gewijzigd door BeZaX op 16-08-2005 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super! dankje wel!
En die andere kaartjes zijn gewoon makkelijk via de wanadoo cd te installeren?

jah ik word er ook beetje gek van.
maar ik ben nu heel erg beniewd hoe het bij mij gaat lopen allemaal.
Met wanadoo Adsl Lite nooit problemen gehad.. duss!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:50

neevedr

Dat was ik niet!

Ik heb de Family aangevraagd en ook bevestiging gekregen en volgens de ADSL-Statuschecker is: "De omzetting van uw ADSL-verbinding is voltooid" Dus als ik het goed heb is mijn lijn klaar voor Family.

Ik wil mijn Speedtouch 570 zelf handmatig configureren en heb daarom van deze pagina http://www.speedtouch.nl/macinstruct.html de "Routed Ethernet Tiscali/BaByXL Configuratie R4.2 (voor modem als multi-PC NAT-router en RFC1483 bij Tiscali/BaByXL)" gedownload en met het kladblok de
code:
1
2
[ phone.ini ]
add name=PVC_1 addr=0*35 type=any

veranderd in
code:
1
2
[ phone.ini ]
add name=PVC_1 addr=8*35 type=any

Ik heb mijn verbinding ondertussen werken met deze instellingen!

[ Voor 37% gewijzigd door neevedr op 25-08-2005 17:10 . Reden: Het werkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Of je dit niet meer wil melden in elke keer een reply. Vrij overbodig en schrijf het dan op voor jezelf op een papiertje ofzo.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Jah ik heb ook telkens dat mijn verbinding uitvalt, kunnen we niet beter wat met z'n allen tegen Wanadoo beginnen? (zoals een maand geen abbo kosten)? Dit is zeer vervelend!
:'(

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
wilko2 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 19:55:
[...]

Okay, dan heb ik dus een probleem. Planet moet vóór de 20e weten dat ik overstap, en van Wanadoo mag ik niet opzeggen voordat de leveringsdatum bekend is. Ik verwacht niet dat dat laatste gebeurt binnen 2 dagen (ik heb het de 12e pas aangevraagd) dus wat moet ik nu doen?
Stap 5 eerder doen? Had het er op gewaagd, anders zit je zowiezo aan Planet vast. En dan gewoon afwachten wat er gaat gebeuren en af en toe informeren bij Wanadoo. Alles beter als Planet. Ben vorig jaar overgestapt naar Xs4all terwijl dat 5 euro per maand duurder was, gewoon om van het jaarcontract af te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 21:11:
[...]

Of je dit niet meer wil melden in elke keer een reply. Vrij overbodig en schrijf het dan op voor jezelf op een papiertje ofzo.
Damm excuuses, is gewoon woede nu O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook graag een Family abonnement.
Maare de berichten zijn niet echt goed te noemen. Zijn er ook nog wel mensen die geen last van uitval hebben, en die dus een stabiele verbinding hebben?
Ik heb momenteel een ADSL Basic abbo van Wanadoo, die is tot op heden altijd stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 21:41:
[...]

Damm excuuses, is gewoon woede nu O-)
lol idd :P

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 21:43:
Maare de berichten zijn niet echt goed te noemen. Zijn er ook nog wel mensen die geen last van uitval hebben, en die dus een stabiele verbinding hebben?
Ik heb momenteel een ADSL Basic abbo van Wanadoo, die is tot op heden altijd stabiel.
Uh, ik zou als ik jou was nog even een maandje wachten met family nemen. Ik zat voorheen bij lite van Wanadoo en zou willen dat ik daar zou zijn gebleven. Ik weet trouwens niet wat je met je verbinding van plan bent? De pings zijn in gameservers rond de 40 ms enne die uitvallers zijn zeer irritant. :'(

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Ze zullen er wel zijn en die surfen nu vrolijk over de golven van het web en kijken niet om naar een stel stumpers die pech hebben. Ik hoop dat mijn migratie morgen beter gaat.
Als het goed gaat zal ik nog wel wat laten horen, en als het fout gaat ook...

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MensionXL schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 21:46:
[...]

Uh, ik zou als ik jou was nog even een maandje wachten met family nemen. Ik zat voorheen bij lite van Wanadoo en zou willen dat ik daar zou zijn gebleven. Ik weet trouwens niet wat je met je verbinding van plan bent? De pings zijn in gameservers rond de 40 ms enne die uitvallers zijn zeer irritant. :'(
ja idd, ik heb ook ongelofelijke spijt dat ik van lite naar family ben gegaan.. mijn lite abbo was uber goed.. met games had ik 6 ms ofzo.. nu met family zit ik op 40/50 en uitvallen om het half uur... naja.. het is niet anders.. morgen maar is bellen met dat wanadoo.. en anders stap ik wel over naar andere provider.. dit is zeer knudde..

Vincent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 22:00:
[...]

ja idd, ik heb ook ongelofelijke spijt dat ik van lite naar family ben gegaan.. mijn lite abbo was uber goed.. met games had ik 6 ms ofzo.. nu met family zit ik op 40/50 en uitvallen om het half uur... naja.. het is niet anders.. morgen maar is bellen met dat wanadoo.. en anders stap ik wel over naar andere provider.. dit is zeer knudde..

Vincent.
Jah, ik zal ook morgen is naar Wanadoo bellen, kijken wat zij ervan zeggen. Ik heb trouwens een Speedtouch 510 maar daar kan het niet aan liggen aangezien hier ook mensen last van uitvallers hebben met liveboxen. Ik heb zo'n 3 uitvallers per dag gemiddeld.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BN schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 21:50:
[...]

Ze zullen er wel zijn en die surfen nu vrolijk over de golven van het web en kijken niet om naar een stel stumpers die pech hebben. Ik hoop dat mijn migratie morgen beter gaat.
Als het goed gaat zal ik nog wel wat laten horen, en als het fout gaat ook...
Tja, ik ga er toch vanuit dat het merendeel stabiel draait met Family.
Maar over die ping maak ik me wel zorgen, en ping van 40/50 ms moet ik toch niet aan denken. Heb nu een ping van 6 ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 22:13:
[...]

Tja, ik ga er toch vanuit dat het merendeel stabiel draait met Family.
Maar over die ping maak ik me wel zorgen, en ping van 40/50 ms moet ik toch niet aan denken. Heb nu een ping van 6 ms.
Ik dacht ook dat het bij mij wel zou meevallen, dus niet 8)7 had ik het maar niet genomen. Ik raad je af het te nemen.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 19:19:
[...]

Weten ze al, probleem ligt nu bij kpn check mijn post paar posts terug.
Nouja maar hopen dat het snel opgelost wordt.
Ik heb ook nog gebeld vanavond en er kwam een notitie bij + een spoedbericht voor de technische dienst, die werd aan mijn case toegevoegd.
Dus we zullen wel zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oi, dat is HEEL krap. Ik moet eerlijk bekennen: geen idee wat je moet doen. Wat het beste zou zijn is Planet bellen en zeggen dat je op gaat zeggen, maar dat ze je NIET moeten afsluiten. Gewoon zodat ze je jaarcontract niet kunnen verlengen. Maar... Dat gaat vast mis, want dan sluit Planet je natuurlijk wel af. Kijk even of de Wanadoo helpdesk je kan helpen (al ben ik bang dat ze je ook niet 1 2 3 een oplossing kunnen bieden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 18:40:
[...]

Opletten

Domain Type Class TTL Answer

www.wanadoo.nl A IN 86400 194.134.35.183
wanadoo.nl. NS IN 86400 ns.euronet.nl.
wanadoo.nl. NS IN 86400 ns.euro.net.
ns.euro.net. A IN 86400 194.134.0.12
ns.euronet.nl. A IN 900 194.134.0.67

Dat is wanadoo ;)

Handige link voor je om dat soort dingen te checken: www.dnsstuff.com
Dus ik zit via Wanadoo :?

Ik ken niets anders dan BBNed, BaByXL en dat soort ISP's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Nu zijn BBned & BaByXL (nu van Tiscali) helemaal geen ISP's maar telco's. Dus DSL-netwerk providers en dus lijnleveranciers voor ISP.

Nu Wanadoo ook een eigen DSL-netwerk heeft zijn ze dus net als Tiscali & Versatel ISP & Telco geworden.

Wandoo/Euronet/Orange is allemaal van www.francetelecom.fr ;)

[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 16-08-2005 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

wilko2 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 19:55:
[...]

Stuur planet gewoon een aangetekende brief waarin je kenbaar maakt dat je je DSL abonnement gaat beindigen, maar dat de uiteindelijke opzegging gedaan gaat worden door Wanadoo, omdat je overstapt en dat je dus niet wil dat ze je lijn opheffen, voordat wanadoo aan planet kenbaar heeft gemaakt dat de lijn gesloopt wordt.

Als planet je na de overstap nog rekeningen wil sturen, moeten ze dat vooral doen, die betaal je dan namelijk gewoon niet meer. Incassobureau's kan je negeren (een keer de zaak uitleggen) en gerechtelijke instanties worden alleen in actie gezet als ijj fout zit (wat je niet zit als je een maand voor de datum planet kenbaar hebt gemaakt te zullen overstappen).

Loop je alleen het risico dat planet alsnog een opdracht aan kpn geeft om de adsl verbinding te slopen. Dat kan je controleren door de week nadat je die brief gestuurd hebt even een paar keer naar kpn te bellen en te informeren of er een reguliere opheffing (Sloop) in hun systeem te vinden is.

[ Voor 12% gewijzigd door JvS op 16-08-2005 23:31 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er ook nog wel mensen die geen last van uitval hebben, en die dus een stabiele verbinding hebben?
Mijn verbinding is op 11 augustus opgeleverd en is sindsdien nog geen enkele keer uitgevallen.. Mag dus wel stellen dat m'n Family verbnding stabiel is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
bjck schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:05:
Nu zijn BBned & BaByXL (nu van Tiscali) helemaal geen ISP's maar telco's. Dus DSL-netwerk providers en dus lijnleveranciers voor ISP.

Nu Wanadoo ook een eigen DSL-netwerk heeft zijn ze dus net als Tiscali & Versatel ISP & Telco geworden.

Wandoo/Euronet/Orange is allemaal van www.francetelecom.fr ;)
Woei, er gaat echt een wereld voor me open. Dacht altijd dat Internet (service) Providers nog op een laag hoger zaten dan de netwerk providers :X

Kga me er maar eens in verdiepen dan en in de tussentijd schelden op Wanadoo omdat VoIP/telefonie regelmatig uitvalt :Y)
Nee, woon niet in de buurt van Groningen, zit in de buurt van R'dam. Centrale R'dam-Holy om precies te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
ik heb zelf ook wanadoo adsl-lite en nog nooit uitval gehad in 1 jaar tijd.

en al die overbelsting komt omdat bijna heel nederland wil internette voor die prijs.

over een paar maanden/weken zijn al die belastingen wel weggewerkt en het zijn ook maar bepaalde delen van het land waar bijvoorbeeld slecht adsl te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
LinuX-TUX schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 01:36:
[...]

Woei, er gaat echt een wereld voor me open. Dacht altijd dat Internet (service) Providers nog op een laag hoger zaten dan de netwerk providers :X

Kga me er maar eens in verdiepen dan en in de tussentijd schelden op Wanadoo omdat VoIP/telefonie regelmatig uitvalt :Y)
Nee, woon niet in de buurt van Groningen, zit in de buurt van R'dam. Centrale R'dam-Holy om precies te zijn
Wat je 'hoger' of 'lager' indeelt is een persoonlijke keuze. De telco's bieden de ISP's de mogelijkheid om klanten aan hun ISP netwerk en diensten te koppellen. Zegmaar de DSL apparatuur in de centrales en een enorm netwerk door nederland om het verkeer van de telefooncentrales weer bij het backbone netwerk van de ISP te 'brengen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

Ikzelf ben een zeer tevreden gebruiker van Wanadoo Family. Downloads zijn snel, ping is stabiel 20 ms. Telefonie werkt prima. Ik hoop dat jullie allemaal mensen afraden het te nemen, dan blijft er meer bandbreedte over voor mij ;)

Maw.. ik adviseer het mensen dus wel.

En problemen in Groningen.. centrale gn-sw zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nitpicker schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 07:42:
Ikzelf ben een zeer tevreden gebruiker van Wanadoo Family. Downloads zijn snel, ping is stabiel 20 ms. Telefonie werkt prima. Ik hoop dat jullie allemaal mensen afraden het te nemen, dan blijft er meer bandbreedte over voor mij ;)

Goed te lezen dat er ook mensen zijn die wel tevreden zijn met W-Family. Dat geeft de burger weer moed. :P Dat van die bandbreedte is toch van toepassing op alle ADSL abbo's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

natuurlijk.. maar hoe meer er op een centrale zitten.. hoe dichter de pijp komt te zitten... niet dat je dat snel zal merken met gigabit verbindingen vanaf de centrale.. maar toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

nitpicker schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 07:42:

Tjah, zou ik ook zeggen dat ik 20 ms pings heb. Maar dan wel bij het pingen van een website en niet bij een supersnelle gameserver (wat veel meer de waarheid is). De downloads zijn ook snel maar! soms valt die download bij 90% ineens weg omdat de verbinding weer eens is verbroken...
Bekijk deze screenshots maar is,
http://home.wanadoo.nl/r.pack/ping.JPG
http://home.wanadoo.nl/r.pack/ping2.JPG
Bij screenshot 2 is de ping nog laag, hij is anders tegen de 50 maar dit komt omdat ik nu tegen en muurtje stil sta.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
jorisw86 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 01:40:
ik heb zelf ook wanadoo adsl-lite en nog nooit uitval gehad in 1 jaar tijd.

en al die overbelsting komt omdat bijna heel nederland wil internette voor die prijs.

over een paar maanden/weken zijn al die belastingen wel weggewerkt en het zijn ook maar bepaalde delen van het land waar bijvoorbeeld slecht adsl te krijgen is.
Nou, ik ga geen paar maanden wachten totdat het eindelijk eens opgelost is. Dan hadden ze zich eerder moeten realiseren dat het op zulkse problemen kon uitlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een maand Wanadoo ADSL Family met Telefonie; ik ben overgestapt van een Wanadoo ADSL Basis abonnement, waar ik 3,5 jaar probleemloos mee heb gewerkt.

Laat ik beginnen met de pluspunten:
- snelle oplevering;
- compleet pakket, met LiveBox, future proof;
- goede, simpele installatieprocedure;
- WEP sleutel en MAC adres filtering standaard;
- snel internet;
- goedkoop;
- prijs inclusief telefonie naar vaste nummers in NL;
- spraakkwaliteit VoIP telefonie goed.

En nu de nadelen:
- bereik wifi WAARDELOOS;
- stabiliteit wifi verbinding WAARDELOOS;
- stabiliteit telefonie WAARDELOOS;
- soms ben ik telefonisch helemaal niet meer bereikbaar (ook niet via KPN);
- dagelijks de LiveBox resetten om te kunnen bellen / gebeld te kunnen worden en te kunnen internetten;
- klachten via de site worden pas na een week opgepakt, en dan komt Wanadoo niet met oplossingen ("ja, het klopt, bereik wifi is inderdaad niet goed", en vervolgens de status op "opgelost" zetten);
- mijn thuisnetwerkproblemen kosten me nu 5 uur per week, voorheen was dat 0 uur per week.

Ik denk eraan om Wanadoo voor een ultimatum te zetten, alle problemen binnen een maand opgelost, anders wil ik kostenloos van het contract af. Want de kwaliteit van de dienstverlening komt niet in de buurt van de oude situatie. Hoe graag ik ook van de KPN afwil, de kwaliteit en betrouwbaarheid was stukken beter.

Ik weet wel dat Wanadoo Telefonie een nieuw product is, waarbij ik niet de kwaliteit van de ouderwetse KPN telefonie mag verwachten. Maar, telefonie buiten beschouwing gelaten, ADSL en wifi zijn stukken slechter dan wat ik had!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Ze komen zeer binnenkort met een nieuwe firmware voor de Liveboxen.. hopelijk lost dat alle problemen op.... iig de meeste! Het Wanadoo wifi bereik zal altijd wel waardeloos blijven, daar veranderd een firmware niets aan.. Hier op het forum heeft iemand zelf een kaartje in de LB gezet.. en die werkte wel naar behoren.. misschien is dat een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
nitpicker schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 12:35:
Ze komen zeer binnenkort met een nieuwe firmware voor de Liveboxen.. hopelijk lost dat alle problemen op.... iig de meeste! Het Wanadoo wifi bereik zal altijd wel waardeloos blijven, daar veranderd een firmware niets aan.. Hier op het forum heeft iemand zelf een kaartje in de LB gezet.. en die werkte wel naar behoren.. misschien is dat een optie?
Ja ok, maar het probleem met wegvallende internetverbinding zit em niet in de Liveboxen, maar toch echt in een van de centrales.
Anders zou het met een niet-livebox toch goed moeten functioneren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vaak staat het zendvermogen van wifi apparatuur ingesteld op max 50 mW, terwijl 100 mW toegestaan is. Zoiets zou via een firmware upgrade verholpen kunnen worden.

En volgens mij ligt mijn internetverbinding (dus tussen ISP Wanadoo en de LiveBox) er zelden tot nooit uit, alleen mijn wifi verbinding is geregeld weg, of de hele LiveBox hangt zelfs, zodat ik geen internet heb, en geen Wanadoo telefonie en geen KPN telefonie (switch staat nog op LiveBox, en, omdat die hangt, heeft-ie het niet door dat er via KPN wordt gebeld). Knap waardeloos dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag is mijn oplevering (zowaar een dag te vroeg :)) Ik houd mijn eigen 510 modem. Die cd-rom die ik ga installeren is dat alleen een soort van firmware voor mijn 510? Want ik heb achter mijn 510 een draytek 2200E hangen die alles voor me regelt. Gaat dit in de nieuwe setup ook gewoon weer werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 13:33:
Vandaag is mijn oplevering (zowaar een dag te vroeg :)) Ik houd mijn eigen 510 modem. Die cd-rom die ik ga installeren is dat alleen een soort van firmware voor mijn 510? Want ik heb achter mijn 510 een draytek 2200E hangen die alles voor me regelt. Gaat dit in de nieuwe setup ook gewoon weer werken?
Op die cd staat gewoon de nieuwste software + een nieuwe configuratiefile (geschikt voor de verbinding)
Waarschijnlijk werkt gewoon verder alles goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 13:33:
Wacht totdat je niet meer kunt internetten.. niet op die site afgaan..! Dan pas installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nitpicker schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 14:32:
[...]

Wacht totdat je niet meer kunt internetten.. niet op die site afgaan..! Dan pas installeren...
Ik kan al niet meer internetten thuis. Zit nu op werk, en wil dadelijk gaan installeren wanneer ik thuis ben. Vandaar de vraag of alles zo soepel zou moeten verlopen? Thnx anyway.

Volgens mij moet het gewoon goed gaan als ik de nieuwe configfile erin plak zoals ik uit bovenstaade reactie opmaak.

Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Ja, die configfile is het belangrijkste. De software zelf kun je ook handmatig updaten.

Ik heb nu vanaf 1 uur vanmiddag geen uitval meer gehad, dus het lijkt beter te worden...
Is dat ook zo bij de andere Winschoters (en andere mensen die in provincie groningen worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanadoo ADSL Family vandaag opgeleverd.
Draadloos door het hele huis en het werkt perfect.
Extra Wireless kaartje in pc gezet en draait als een trein.
Signaal is 88% boven op zolder en haal zo rond de 425 kb! Dus wel netjes volgens mij!
Veder iedereen succes met jullie verbinding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IT-Pro schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 17:20:
Ja, die configfile is het belangrijkste. De software zelf kun je ook handmatig updaten.

Ik heb nu vanaf 1 uur vanmiddag geen uitval meer gehad, dus het lijkt beter te worden...
Is dat ook zo bij de andere Winschoters (en andere mensen die in provincie groningen worden)
Bij mij is het nog steeds bagger om 18:40 viel de verbinding weer weg, en ik heb mijn nieuwe livebox ook nog niet binnen dus ik kan daar ook nog niks over zeggen, dus ik w8t nog steeds geduldig af, weer een beetje kwaader :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik snap niet echt wat jullie bedoelen met die configfile ? installeert toch de cd automatisch? of zie ik dat verkeerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 18:45:
[...]

Bij mij is het nog steeds bagger om 18:40 viel de verbinding weer weg, en ik heb mijn nieuwe livebox ook nog niet binnen dus ik kan daar ook nog niks over zeggen, dus ik w8t nog steeds geduldig af, weer een beetje kwaader :(
Ja ik trek mijn uitspraken ook weer in.
Internet viel bij mij trouwens op precies hetzelfde moment weg, dus het duidt er steeds meer op dat het een verbindingsprobleem is. In de centrale of een of andere lijnfout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje Raketje
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-05 08:36

Edje Raketje

nobody knows me

Edje Raketje schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 22:29:
Wat een problemen, dat belooft nog wat. Vooralsnog ben ik echter positief: mijn Zonnet (Versatel) Familiy abo heb ik 3 maanden geleden opgezegd en deze loopt tot 29 augustus. Op 2 augustus heb ik Wanadoo Family (met telefonie) aangevraagd en een paar dagen laten reeds brieven met bevestigingen in huis.
Een check op de ADSL statuschecker leverde een opleverdatum op van 18 augustus. 2 dagen geleden de Livebox ontvangen. Als ik nu check krijg ik echter de melding: "Er is een fout opgetreden, die momenteel niet nader omschreven kan worden. Als deze fout blijft bestaan, neemt u dan s.v.p. contact op met de Wanadoo ADSL Helpdesk, tel. nr. 0900-0156 (10 c.p.m.)."
Denk dat ik nog maar even niet bel maar wacht todat mijn huidige verbinding het niet meer doet en vervolgens Wanadoo ook niet.
Ben van nature positief ingesteld dus zover zal het niet komen.
Ik hou jullie op de hoogte
Kleine update: het is 17 augustus en het tijdstip is 17.00: oh nee, internet ligt eruit. Na het eten even kijken of dit toevallig komt door de ingebruikname van Wanadoo.
Om 20.30 heb ik de zooi aangesloten en ja hoor: de telefonie werkt ! Dat niet alleen, maar internetverbinding op 2 pc's draait als een zonnetje.
Dus ondanks alle dingen die ik niet had gedaan en wel had moeten doen zoals de oude ADSL-verbinding pas opzeggen nadat ik de opleverdatum van de nieuwe wist enzovoort is de hele overgang van Versatel naar Wanadoo Family (inclusief telefonie) met 15 dagen rondgekomen.

Hulde aan Wanadoo, en ik zal dit zeker aanraden in mijn kennissen- en vriendenkring !

't gaat niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 00:29:
Ik had ook veel gezeik met de helpdesk....... de ene zegt dat het routerd,de andere bridge,de ander weer pppoe enz.
Ook werd mij verteld dat de linksys wag54g v2 niet werkt met wanadoo, werkt wel dus.
Voor wie de gegevens nodig heeft voor de linksys wag54g v2 =

RFC 1483 bridged / llc 8/35

Geen wachtwoord geen pass en Obtain an IP Address Automatically.

ps let op met de speedtouch home enkel ports, dat de nieuwe firmware v4.3.1.5.0 niet goed werkt met de wanadoo family instellingen..en de helpdesk die firmware niet kent en ook niet weet hoe de instellingen werken
Ben niet heel erg op de hoogte van al die techniek :*) maar als ik het goed begrijp kan ik mijn linksys WAG54G dus gewoon als modem blijven gebruiken?
Of dient deze dan alleen als router voor mijn draadloze netwerk?

Krijg ik een kabel tussen de livebox (ik wil ook over naar de telefonie van Wanadoo) en blijft de rest zoals het nu is?

Wie kan me antwoorden.
Groeten
Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 22:18:
[...]

Ben niet heel erg op de hoogte van al die techniek :*) maar als ik het goed begrijp kan ik mijn linksys WAG54G dus gewoon als modem blijven gebruiken?
Of dient deze dan alleen als router voor mijn draadloze netwerk?

Krijg ik een kabel tussen de livebox (ik wil ook over naar de telefonie van Wanadoo) en blijft de rest zoals het nu is?

Wie kan me antwoorden.
Groeten
Paul
Zoek op de Wanadoo site, staat het uitgebreid op.

http://www.wanadoo.nl/livebox/handleidingadslfamily.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN

BN

Zoals beloofd een bericht na mijn migratie. Bij thuiskomst vanmiddag geen internet: Joepie, Wanadoo is mij niet vergeten en ik ben kennelijk overgesloten. Liveboxje aan de kabels en de prik en CD draaien. Na enkele minuten en een reboot surf ik weer vrolijk over het web! Snelheid bij Mordax bekeken en ziet er conform uit. Mijn ping op wanadoo ligt op de 18 ms
Nu die Livebox even temmen en al de portmappings voor mijn servers weer overzetten. Tis wel even zoeken maar het lijkt allemaal wel te lukken. Telefoon via Wanadoo werkt ook OK, nu even KPN omzetten naar budget.
Straks nog potje gamen en eens kijken of die ping beetje in orde is. So far so good dus. Als het zo blijft ben ik een tevreden mens... die ruim 30 euro per maand in zijn zak houdt met deze migratie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaleido, IT-Pro: sorry dat ik even klaag, maar jullie weten iedere dag enkele malen te melden dat het internet er weer uit lag. Nu ben ik niet hoog geschoold of zo, maar zolang je nog niet van Wanadoo gehoord hebt dat het probleem dat jullie duidelijk hebben, is op gelost, dan mag je toch verwachten dat het probleem nog steeds bestaat? Waar komt dan iedere keer die verwondering, verbazing en ontzetting toch vandaan dat het internet er weer uit lag? Als jullie nou 65+ waren dan verwachten we dat je een enkele keer in herhaling vervalt, maar volgens mij zijn jullie dat voorlopig nog niet. ;)
BN schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 23:07:
Als het zo blijft ben ik een tevreden mens... die ruim 30 euro per maand in zijn zak houdt met deze migratie!
Kijk, en dat mag ook wel eens gezegd worden. De produktspecificaties (snelheid vs. prijs) zijn behoorlijk concurrerend; ik ken geen ADSL verbinding in het hogere middensegment (qua snelheid) dat voor die (vaste) prijs geleverd wordt.

Dan kan je natuurlijk zeggen: ja, maar wat belangrijk is, is de prijs/kwaliteit verhouding, en die lijkt niet goed te zijn. Maar ik zie eigenlijk drie klachten terugkomen:

- De LiveBox functioneert niet goed
- Apparatuur op een specifieke centrale in Groningen zou wel eens kuren kunnen vertonen
- Een enkeling heeft een schijnbaar individueel probleem, dat niet onder een van bovenstaande categorieen valt

Blijkbaar komt er een nieuwe firmware uit die een hoop problemen moet oplossen... Da's altijd maar even afwachten natuurlijk - we zijn benieuwd. Die locatie in Groningen is een geval apart, maar daar zou ik wel eens willen weten wat de vorderingen zijn in het support proces, in plaats van regulier op de hoogte gebracht te worden van downtime. :) En individuele problemen heb je nou eenmaal altijd. Niet minder vervelend, maar ja, je kan toevallig pech hebben. Ik zeg hiermee niet dat het produkt geweldig is, maar ik wil ook even de genoemde problemen nuanceren. Er wordt gesmeten met ultimatums en andere drastische maatregelen, terwijl ik nog niet overtuigd ben van het feit dat dit echt noodzakelijk is.

Merk op: dit is slechts mijn niet zo nederige mening. :)

P.S.: kaleido, IT-Pro, BeZaX: misschien is het aardig om uit te vinden of jullie op het zelfde moment downtime ondervinden, of dat er misschien geen relatie is tussen de onderbrekingen van jullie drieen. Probeer dit echter even buiten dit topic om uit te vinden, zodat het topic niet vervalt in een slowchat met service interruptie timestamps. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Alle drie wat je al verwachte volgensmij in zelfde regio/zelfde centrale. Een probleem bij Wanadoo waar ze precies alle drie hinder van ondervinden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 23:38:
kaleido, IT-Pro: sorry dat ik even klaag, maar jullie weten iedere dag enkele malen te melden dat het internet er weer uit lag. Nu ben ik niet hoog geschoold of zo, maar zolang je nog niet van Wanadoo gehoord hebt dat het probleem dat jullie duidelijk hebben, is op gelost, dan mag je toch verwachten dat het probleem nog steeds bestaat? Waar komt dan iedere keer die verwondering, verbazing en ontzetting toch vandaan dat het internet er weer uit lag? Als jullie nou 65+ waren dan verwachten we dat je een enkele keer in herhaling vervalt, maar volgens mij zijn jullie dat voorlopig nog niet. ;)

[...]

Kijk, en dat mag ook wel eens gezegd worden. De produktspecificaties (snelheid vs. prijs) zijn behoorlijk concurrerend; ik ken geen ADSL verbinding in het hogere middensegment (qua snelheid) dat voor die (vaste) prijs geleverd wordt.

Dan kan je natuurlijk zeggen: ja, maar wat belangrijk is, is de prijs/kwaliteit verhouding, en die lijkt niet goed te zijn. Maar ik zie eigenlijk drie klachten terugkomen:

- De LiveBox functioneert niet goed
- Apparatuur op een specifieke centrale in Groningen zou wel eens kuren kunnen vertonen
- Een enkeling heeft een schijnbaar individueel probleem, dat niet onder een van bovenstaande categorieen valt

Blijkbaar komt er een nieuwe firmware uit die een hoop problemen moet oplossen... Da's altijd maar even afwachten natuurlijk - we zijn benieuwd. Die locatie in Groningen is een geval apart, maar daar zou ik wel eens willen weten wat de vorderingen zijn in het support proces, in plaats van regulier op de hoogte gebracht te worden van downtime. :) En individuele problemen heb je nou eenmaal altijd. Niet minder vervelend, maar ja, je kan toevallig pech hebben. Ik zeg hiermee niet dat het produkt geweldig is, maar ik wil ook even de genoemde problemen nuanceren. Er wordt gesmeten met ultimatums en andere drastische maatregelen, terwijl ik nog niet overtuigd ben van het feit dat dit echt noodzakelijk is.

Merk op: dit is slechts mijn niet zo nederige mening. :)

P.S.: kaleido, IT-Pro, BeZaX: misschien is het aardig om uit te vinden of jullie op het zelfde moment downtime ondervinden, of dat er misschien geen relatie is tussen de onderbrekingen van jullie drieen. Probeer dit echter even buiten dit topic om uit te vinden, zodat het topic niet vervalt in een slowchat met service interruptie timestamps. :)
Waar komt dan iedere keer die verwondering, verbazing en ontzetting toch vandaan dat het internet er weer uit lag?<----------Het is woede en onmacht, ik neem aan dat jou internet verbinding wel goed werkt?
Geloof mij een maand lang dit gezeik, en nog met het probleem zitten wat nog erger lijkt teworden ook, doet zoiets met je :'(

Nog maals sorry ik houd me wel stil |:(

• IT-Pro
Ja dat is het idd.
Maar kaleido laten we bovenstaande maar even zo doen als Kryz zegt ;)
Ik weet alleen niet hoe. Ik ben nog niet zo heel lang user op GoT (wel op Tweakzone) maar ik zie nergens geen mogelijkheid om pm's oid te verzenden...

• Ace
  • Laatst online: 12-09 19:33

Ace

Happy Happy Joy Joy

Ik kan al 2 dagen m'n order status niet checken ivm
Er is een fout opgetreden, die momenteel niet nader omschreven kan worden. Als deze fout blijft bestaan, neemt u dan s.v.p. contact op met de Wanadoo ADSL Helpdesk, tel. nr. 0900-0156 (10 c.p.m.).
Ligt dit aan de website of moet ik gaan bellen? :)

Verwijderd

:/ sorry net nieuw hier!!!
mijn ervaring met de live{box} is dat ik internet met usb configuratie van de livebox
probleem bij jullie bekent om de 1A 2 uur valt de telefonie weg het lampje gaat uit van de box
lampje van de internet verbinding blijft branden je zou denken dan kan ik alsnog internetten-
NEE DUS :(
IK HEB 1 EN AL ELLENDE MET DAT P*KE DING
1 krijg bij p2p emule een lage id wat ik ook doe met de firewalls het lukt me niet
tcp 4662 of 4672 0f vul het maar in!!
dan maar verbinden met utp kabel configuratie mooi het werkt zou je denken
ik krijg internet maar de netwerk met mijn hoofd pc krijg ik voor geen mogelijkheid aan de gang
alles is verbonden met dhcp protocol
voorbeeld ik heb 4 pc huisnetwerk via hub ik zit achter pc2 ik maak verbinding via netwerk met pc3
dat gaat door ook met pc4 maar pc1 waar de livebox aan verbonden is krijg ik niet in het netwerk
pingen gaat wel met hem maar windows ziet hem niet wat doe ik nu fout internetten gaat bij alle 4 goed maar netwerk via pc1 wil maar niet endie heb ik juist nodig want dat is mijn server 4 hd 160 gb

• BeZaX
kaleido, IT-Pro kijk ff in me profiel voor MSN. ;) Gisteren is mijn internet connectie 11x down geweest minder dan eergisteren. En als ik de tijden dan zo bekijk is het percies om de "drukke" uren.

offtopic:
Groningen, Winschoten, Kloostervallei, Abdij

[ Voor 18% gewijzigd door BeZaX op 18-08-2005 07:58 ]

• bjck
IT-Pro schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 00:32:
Ja dat is het idd.
Maar kaleido laten we bovenstaande maar even zo doen als Kryz zegt ;)
Ik weet alleen niet hoe. Ik ben nog niet zo heel lang user op GoT (wel op Tweakzone) maar ik zie nergens geen mogelijkheid om pm's oid te verzenden...
Is er ook niet, even mailen naar elkaar. Maar Kryz had het over groningen. Als jullie alle drie daar wonen hebben jullie last van zelfde probleem/storing in Wanadoo netwerk. (gokje op Ws-C (winschoten-centrum)).

Om het vast te stellen kunnen jullie ook alle 3 even je locatie/centrale posten in een [ offtopic ] .. [ / ] onder een bericht. Gezien jullie IP-adressen zijn jullie bijna buren lijkt het ...

Kan je gewoon rustig wachten op de oplossing, Wanadoo zal d'r vast met bezig zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door bjck op 18-08-2005 07:47 ]

Verwijderd

Kleine update.

Ik heb wat minder problemen, internet lijkt wat stabieler. Ook is WoW weer wat stabieler (tenminste, mijn verbinding, Ironforge, voor kenners natuurlijk niet..)

Heb wel gemerkt met draadloze verbinding dat het er erg aan ligt waar die usb dongle ligt... begrijpelijk, maar toch iets om mee te testen.

succes iedereen die nog steeds last en veel downtime heeft

• IT-Pro
bjck schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 07:44:
[...]

Is er ook niet, even mailen naar elkaar. Maar Kryz had het over groningen. Als jullie alle drie daar wonen hebben jullie last van zelfde probleem/storing in Wanadoo netwerk. (gokje op Ws-C (winschoten-centrum)).

Om het vast te stellen kunnen jullie ook alle 3 even je locatie/centrale posten in een [ offtopic ] .. [ / ] onder een bericht. Gezien jullie IP-adressen zijn jullie bijna buren lijkt het ...

Kan je gewoon rustig wachten op de oplossing, Wanadoo zal d'r vast met bezig zijn.
Oh ok, bedankt voor de info bjck ;)

offtopic:
Groningen, Winschoten, Kloostergaard

Verwijderd

BN schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 23:07:
Zoals beloofd een bericht na mijn migratie. Bij thuiskomst vanmiddag geen internet: Joepie, Wanadoo is mij niet vergeten en ik ben kennelijk overgesloten. Liveboxje aan de kabels en de prik en CD draaien. Na enkele minuten en een reboot surf ik weer vrolijk over het web! Snelheid bij Mordax bekeken en ziet er conform uit. Mijn ping op wanadoo ligt op de 18 ms
Nu die Livebox even temmen en al de portmappings voor mijn servers weer overzetten. Tis wel even zoeken maar het lijkt allemaal wel te lukken. Telefoon via Wanadoo werkt ook OK, nu even KPN omzetten naar budget.
Straks nog potje gamen en eens kijken of die ping beetje in orde is. So far so good dus. Als het zo blijft ben ik een tevreden mens... die ruim 30 euro per maand in zijn zak houdt met deze migratie!
Ben heel benieuwd hoe je ping is tijdens het gamen. Zou je dat nog door willen geven. _/-\o_

• sebastius
  • Laatst online: 12-09 18:34

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik heb nu alweer een twee weken de Livebox draaien. Wat een wereldding. Prima vlot internet, geen storingen.

Livebox is ook prima beheer(s)baar en heeft leuke extra opties als het Bluetooth modem (ik kan nu met de PDA vanuit de huiskamer gewoon internetten)

• BN

BN

Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 09:47:
[...]

Ben heel benieuwd hoe je ping is tijdens het gamen. Zou je dat nog door willen geven. _/-\o_
Ping tijdens gamen is beetje tricky, want ik speel enkel America's Army en dat zijn meestal geen servers die op onze eigen bodem staan. Vaak in US, maar ping schommelt dus tussen de 40 en 70 ms lijkt het. Lijkt niet heel veel erger dan ik hiervoor had bij XS4ALL, maar ik houd een slag om de arm. Eerst maar weer eens een all-nighter knallen, dan weet ik meer, HOOAH!!!

• mcB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-09 11:35

mcB

Het topic is te lang om even snel helemaal door te spitten. Een snelle search heeft me nog niets opgeleverd.
Sinds 2 weken heb ik ook wanadoo family, hiervoor had ik wanadoo lite.
Mijn toenmalige opstelling was een speedtouch 510 met dhcp spoof naar de achterliggende draytek router. Dit werkte altijd prima.
Sinds wanadoo family lijkt deze opstelling niet meer mogelijk. Bellen met de speedtouch helpdesk heeft niets opgeleverd en de wanadoo helpdesk maakt zich er makkelijk vanaf door te zeggen dat ze niets anders ondersteunen dan de hardware die ze zelf leveren.

De configuratietool (wizard voor 4.2.7) die speedtouch.nl aanbiedt geeft me een aantal opties. Ik heb tot nog toe gekozen voor de KPN config's. Dit heeft niets opgeleverd. Ook configfiles elders op internet heb ik geprobeerd via de speedtouch webinterface.
Na 2 dagen van uploaden, rebooten en kabels verwisselen zag ik door de bomen het bos niet meer.

Heeft iemand nog tips om een router achter de speedtouch aan de praat te krijgen?

Strix (Skullflame)

Verwijderd

Sinds een kleine maand overgestapt van Wanadoo ADSL Basic naar Family+telefonie. Alles ging volgens schema, 4 dagen prima kunnen internetten (upstream was de helft van 640, downstream was OK) maar de 5e dag was er opeens geen line-sync meer. Dat is nu al zo'n 24 dagen zo. Ben nu 9, meestal nutteloze, telefoontjes met de helpdesk verder. Een case is al meer dan 2 weken geleden aangemaakt. Niks hoor je van ze.

Verwijderd

sebastius schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 09:55:
Ik heb nu alweer een twee weken de Livebox draaien. Wat een wereldding. Prima vlot internet, geen storingen.

Livebox is ook prima beheer(s)baar en heeft leuke extra opties als het Bluetooth modem (ik kan nu met de PDA vanuit de huiskamer gewoon internetten)
maybe offtopic maja... dat internette met je pda, is dat via de adsl? (oftewel gratis?) of is t n inbel?

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een vraagje voor de telefonie gebruikers. We gebruiken thuis Wanadoo Direct ADSL met telefonie, dat is dus hetzelfde als Family, maar dan via bbned met lagere snelheid.

Het telefonie lampje op de Livebox hoort alleen te knipperen als je de lijn in gebruik hebt. Echter, het lampje knippert soms ook als we helemaal niks met de lijn doen. De hoorn ligt dan wel goed op de haak. De helpdesk kon me niet verder helpen.

Als het lampje knippert kunnen we nog wel gewoon gaan bellen en gebeld worden met het Wanadoo nummer. Heeft iemand enig idee waarom het telefonie lampje knippert terwijl er niks telefonisch gebeurt op dat moment?

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• BN

BN

Tis alleen een beetje bout dat ze bij Wanadoo port 25 hebben dichtgestuukt. "Ja hoor, servers zijn toegestaan....." Yeah right, maar wel de poorten dichtgooien. Goed, gaat voorlopig enkel om port 25 maar zo vang ik dus geen mail op. Inmiddels een redirecter geregeld zodat alles op een andere poort binnenkomt, maar zet het dan gewoon duidelijk in de voorwaarden. Servers prima, maar GEEN mail servers; dan weet je tenminste waar je aan toe bent.
Verder vind ik het mappen van poorten op die Livebox een beetje pauperig, je kunt 8 (!) LAN servers instellen. Tel ze maar op: FTP 20 en 21, Mail 25, 110, Webmail 8080, SSL 443, HTTP 80, Teamspeak 8767 Daar moet toch een oplossing voor zijn. Verder zoeken.
O en port 21 zit vast aan een FTP server in de Livebox zelf...!!! Wat een toestand zeg, moet ik ook mijn FTP op een andere poort gaan draaien en aan iedereen het andere poortnummer weer doorgeven zeker....
Over de verbinding tot nog toe niet veel klagen, maar als je van XS4ALL vandaan komt, komen dit soort perikelen opeens weer zo heerlijk amateuristisch over. Weet nu weer waar ik voorheen die meerprijs voor betaalde. Maar goed even alle issues temmen, kost slecht wat tijd en gepuzzel en dan heb je er geen omkijken meer naar, toch? Optimistisch blijven is het devies.

• IT-Pro
Goeie genade wat ik nu allemaal weer hoor via de helpdesk van Wanadoo:

Ja meneer er staat al een case open van uw probleem al vanaf 10 augustus en die is niet verwerkt.
Normaal gesproken worden die dezelfde dag nog verwerkt maar dat is in uw geval niet gebeurd...

Dus nu krijg ik dus in de loop van volgende week een telefoontje zeiden ze

• BeZaX
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 11:27:
[...]

maybe offtopic maja... dat internette met je pda, is dat via de adsl? (oftewel gratis?) of is t n inbel?
Er zit BT in je LiveBox dus je internet via wanadoo op je PDA. ;)

• nitpicker

nitpicker

uNF

Ik heb gewoon een ftp draaien op poort 21..?!

[ Voor 3% gewijzigd door nitpicker op 18-08-2005 13:50 ]

• ZaNe88521
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 09:47:
[...]

bij mij is zit mn ping bij Counter Strike Source altijd zon beetje op het gemiddelde
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.