[Wanadoo] ADSL Family+Telefonie ervaringen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 11.960 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07-2024
Anoniem: 149273 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 18:35:
[...]

wat voor probleem heb jij dan?:P ook dat internet steeds uitvalt?
Ja, precies. Goed geraden :P

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hi,

Ik heb een beetje een probleem: de 20e moest m'n abo bijn Planet opgezegd zijn (ik dacht dat Wanadoo dat voor je deed maar je blijkt nu zelf een opzegbrief te moeten sturen :? ), en de 30e zal m'n wanadoo-verbinding worden opgeleverd.

Krijg ik nu 2 abonnementen, één van Planet en één van Wanadoo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152869

hallo mensen,

ik volg jullie discussie regelmatig omdat ik me ook op de livebox aant orienteren ben. Nu heb ik de Engelse handleiding van de Livebox gelezen, en daarin staat ook iets over WPA versleuteling. Ondersteunt de Livebox dat ook of niet? De site van Wanadoo noemt alleen WEP..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:41
WPA word ook ondersteund. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:39
Niet door de helpdesk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152485

IT-Pro schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 18:29:
Zo, zonet nog eventjes gebeld omdat die livebox raar deed.
Kreeg ik direct te horen dat binnen één dag de status van not completed is overgegaan naar half completed.
We krijgen dus eindelijk vooruitgang :)
HOI IT ik zag vanmiddag dat mijn oplevering geheel voltooid is [adsl familie]
nu kan de procedure omgedraait worden naar adsl lite :?
slaat nergens op natuurlijk ik zit al vanaf verleden week te schreewen
dat ik terug wou!

maar wat bedoel je ermee IT is dit nou de status van je familie of lite abo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticSnake
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-06-2023
Even een paar vragen, misschien zijn ze al eerder gesteld, maar ik kan niet zo direct te antwoorden vinden in de 37 pagina's die er al zijn ;)

Binnenkort ontvang ik dus de Livebox en die moet dus in de meterkast komen te staan. Nu heb ik een PC op de eerste verdieping en eentje op de tweede verdieping, die dus verbinding moeten hebben met internet. Nu is de vraag: Hoe kan ik dat het makkelijkste doen. Het lijkt me een beetje bizar om een UTP kabel (of USB als dat kan) door het hele huis te trekken, dus van de meterkast naar de desbetreffende computers. Draadloos vertrouw ik niet, dus daar wil ik niet aan beginnen.
Echter heb ik in elke kamer waar een computer staat wel gewoon een telefoonaansluiting, is het dan niet mogelijk om via die aansluitingen internet te krijgen om mijn computers?
Tot slot is het geen MUST dat beide computers verbonden zijn met het internet, het zou wel mooi zijn, maar als eentje al is aangesloten op het internet ben ik ook al tevreden hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150528

Ik was de eerste dagen uitermate tevreden over Wanadoo Adsl Family.
maar sinds vanmiddag valt elke keer de verbinding weg :(
Weet toevallig iemand of dit alleen bij mij is of hebben jullie er ook last van?
Msn word ik dan ineens afgegooit en internet werkt dan niet meer..
Na opnieuw zoeken netwerk kan ik meestal na 10min weer aan de slag.
maar toch heel erg vervelend!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:30

vr6-only

Blub Blub

ja het is wel mogelijk om de livebox op een van die aansluitpunten aan te sluiten maar als je rare problemen krijgt dan moet je niet zeuren. :P

je moet de livebox aansluiten op de eerste telefoon aansluit punt. dus daarvoor mag er niets tussen zitten. dat is het beste.

[ Voor 7% gewijzigd door vr6-only op 22-08-2005 21:07 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticSnake
vr6-only schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 21:06:
ja het is wel mogelijk om de livebox op een van die aansluitpunten aan te sluiten maar als je rare problemen krijgt dan moet je niet zeuren. :P

je moet de livebox aansluiten op de eerste telefoon aansluit punt. dus daarvoor mag er niets tussen zitten. dat is het beste.
En anders? Heb ik dan een tragere verbinding of gewoon helemaal geen internet?

Trouwens hoe moet ik dat dan eigenlijk doen, gewoon een telefoonstekker in zo een aansluitingspunt stoppen en de rj-15 connector in een router doen, of direct in mijn pc.
Ja, ik weet het, ik ben een beetje een leek op dit gebied :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Anoniem: 152485 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 20:35:
[...]

HOI IT ik zag vanmiddag dat mijn oplevering geheel voltooid is [adsl familie]
nu kan de procedure omgedraait worden naar adsl lite :?
slaat nergens op natuurlijk ik zit al vanaf verleden week te schreewen
dat ik terug wou!

maar wat bedoel je ermee IT is dit nou de status van je familie of lite abo :/
Die status is van Family abo zo vertelden ze me. Op die status moet gewacht worden voordat ze iets aan het probleem kunnen doen. Omdat dit de veroorzaker kon zijn.
Maargoed, ik wacht nog wel even dan...

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

MysticSnake schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 21:19:
[...]

En anders? Heb ik dan een tragere verbinding of gewoon helemaal geen internet?

Trouwens hoe moet ik dat dan eigenlijk doen, gewoon een telefoonstekker in zo een aansluitingspunt stoppen en de rj-15 connector in een router doen, of direct in mijn pc.
Ja, ik weet het, ik ben een beetje een leek op dit gebied :|
ja tragere verbinding of heel veel ruis door je telefoon toestel.

livebox heeft 1 rj11 (telefoon) aansluiting, 1 rj45, een rj45 voor de toekomst( tv) en usb.

je stopt de rj11 in de ISRA (1e telefoon aansluitpunt) (muur) en de andere kant in de livebox.

heb je meerdere pc's dan stop je de rj45 eerst in de livebox en dan pc, om te configureren en als die geconfigureerd is dan stop je een rj45 in de livebox en de uiteinde aan een router of een switch.
ik heb hem aan een switch zodat ik niet 2x poorten moet open gooien aangezien de livebox ook een router is :D

staat ook allemaal in de handleiding is echt een eitje.

[ Voor 9% gewijzigd door vr6-only op 22-08-2005 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticSnake
vr6-only schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 21:40:
[...]

ja tragere verbinding of heel veel ruis door je telefoon toestel.

livebox heeft 1 rj11 (telefoon) aansluiting, 1 rj45, een rj45 voor de toekomst( tv) en usb.

je stopt de rj11 in de ISRA (1e telefoon aansluitpunt) (muur) en de andere kant in de livebox.

heb je meerdere pc's dan stop je de rj45 eerst in de livebox en dan pc, om te configureren en als die geconfigureerd is dan stop je een rj45 in de livebox en de uiteinde aan een router of een switch.
ik heb hem aan een switch zodat ik niet 2x poorten moet open gooien aangezien de livebox ook een router is :D

staat ook allemaal in de handleiding is echt een eitje.
Dus als ik het goed heb, heb jij een UTP kabel van je Livebox in de meterkast naar een switch elders in het huis. Maar hoe heb je dat dan opgelost, gewoon een gat in de meter kast gemaakt waar die kabel dan door heen gaat of doe je dat op een andere manier? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
MysticSnake schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 20:48:
Even een paar vragen, misschien zijn ze al eerder gesteld, maar ik kan niet zo direct te antwoorden vinden in de 37 pagina's die er al zijn ;)

Binnenkort ontvang ik dus de Livebox en die moet dus in de meterkast komen te staan. Nu heb ik een PC op de eerste verdieping en eentje op de tweede verdieping, die dus verbinding moeten hebben met internet. Nu is de vraag: Hoe kan ik dat het makkelijkste doen. Het lijkt me een beetje bizar om een UTP kabel (of USB als dat kan) door het hele huis te trekken, dus van de meterkast naar de desbetreffende computers. Draadloos vertrouw ik niet, dus daar wil ik niet aan beginnen.
Echter heb ik in elke kamer waar een computer staat wel gewoon een telefoonaansluiting, is het dan niet mogelijk om via die aansluitingen internet te krijgen om mijn computers?
Tot slot is het geen MUST dat beide computers verbonden zijn met het internet, het zou wel mooi zijn, maar als eentje al is aangesloten op het internet ben ik ook al tevreden hoor :)
Via de telefoonaansluiting in de betreffende kamer is het niet mogelijk. Misschien is dit een idee: http://www.routershop.nl/nl/dept_28.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147332

bjck schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 23:19:
[...]

Kiezen voor:

Mode --> routed
Encapsulation --> ENET ENCAP
Multiplex --> LLC
VPI --> 8
VCI --> 35
ATM QoS Type --> UBR
Obtain an IP Address Automatically

Mode --> Bridge (kan ook natuurlijk..)
Encapsulation --> RFC1483

Rest zie boven.
Mijn livebox was na 1 keer opstarten al dood.

Ben teruggevallen op m'n zyxel prestige 650.
Deze WERKT 100% met deze instellngen die hierboven staan.
Ikke heel erg blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IT-Pro schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 21:29:
[...]

Die status is van Family abo zo vertelden ze me. Op die status moet gewacht worden voordat ze iets aan het probleem kunnen doen. Omdat dit de veroorzaker kon zijn.
Maargoed, ik wacht nog wel even dan...
En dan terug naar lite of kijk je met argus ogen aan met een stopwatch hoevaak dat je modem om het uur begeeft ,want ik heb het helemaal gehad met die box MOI !!!!!!! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

MysticSnake schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 22:17:
[...]

Dus als ik het goed heb, heb jij een UTP kabel van je Livebox in de meterkast naar een switch elders in het huis. Maar hoe heb je dat dan opgelost, gewoon een gat in de meter kast gemaakt waar die kabel dan door heen gaat of doe je dat op een andere manier? :?
ik heb mijn isra punt in de woonkamer...livebox daarop aangesloten met de 20 cm kabel wat meegeleverd werd bij het pakketje....pc staat ook daar...livebox een UTP naar een switch en vanaf switch weer naar de pc wat beneden staat en 2 anderen naar boven...maar het is idd lastig in jouw situatie...vooral als je de meterkast tegen een betonnen muur hebt....mijnes staat tegen een stalen constuctie in ruitjes formaat met houd ertussen..dus ik kan er zo in boren en dat heb ik ook gedaan maar niet om een utp er doorheen te jagen.

ik zou zeggen sla is rustig op de muur en hoor ff of het hol klinkt...anders pak de bouwtekening van je huis....maar je kan er gewoon een gat maken of door de elekticiteits leiding een utp kabel trekken naar de dichtsbijzijnde stopcontact in je woonkamer en vanaf daar verder naar je livebox.

[ Voor 14% gewijzigd door vr6-only op 22-08-2005 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151742

Als je verbindings snelheid steeds verder zakt en instabiel is totdat hij helemaal stopt of weg is. Dan is het heel vaak een telefonie apparaat aangesloten voor je Livebox op je lijn. Dat kan je best doen, maar dan moet er wel een ADSL splitter voor al die apparatuur zitten.

Misschien nuttig om eens na te lopen?

Mijn adwoord hierop: Ik heb mijn livebox rechstreeks aangesloten op de aansluiting waar de kabel binnen komt in mijn huisje. Ik weet zeker dat het aan Wanadoo verbinding ligt en niet aan de bekabeling ivm met Demon nooit problemen mee gehad. Heb al een monteur die ik ken mijn verbinding laten testen en hij zei ook dat de kabels inorde zijn (hij werkt bij de KPN dus geloof ik wel). He probleem van de verbinding is na mijn mening een fout bij Wanadoo of de livebox, maar ze zeggen steeds dat de livebox goed werkt en daar ben ik nog steeds niet van overtuigd.
Maar ze hebben een case gemaakt afgelopen Donderdag18 Augustus dus ik wacht nog even. Als het daarna nog niet is opgelost zijn ze mij als klant kwijt. Want dan beeindig ik het contract ivm gebreken van Wanadoo internet. En pak ik weer mijn vertrouwede Demon helaas zonder Telefonie.

Ik heb Internet nodig voor mijn werk dus moet wel een betrouwbaar internet Provider hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

YOU GOT TO BE F**KING KIDDEN ME!!
je halve woning verbouwen voor je LB en dan maar hopen dat hij het doet!
ik zou van die 20cm telefoonkabel er 5 van maken , weet je zeker dat je het geintregeert hebt met het isra punt en dan maar hopen dat het werkt.
of je belt het KPN storingsdienst [gratis nummer] en je krijg te horen dat dit misschien een broodje aap verhaal is. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152882

Ik heb alles met succes geinstalleerd en heb nu een nette internet-verbinding via de USB dongle.

Maar....... mijn PC herstart zich nu steeds spontaan na een tijdje internetten.
Er komt dan zo'n mooie 'blue screen' en dan een reboot.

Hebben meer mensen hier al last van gehad, of ligt het gewoon aan mijn pc?
Of zou het een driver van de USB dongle kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Anoniem: 152882 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 00:07:
Ik heb alles met succes geinstalleerd en heb nu een nette internet-verbinding via de USB dongle.

Maar....... mijn PC herstart zich nu steeds spontaan na een tijdje internetten.
Er komt dan zo'n mooie 'blue screen' en dan een reboot.

Hebben meer mensen hier al last van gehad, of ligt het gewoon aan mijn pc?
Of zou het een driver van de USB dongle kunnen zijn?
BSOD is meestal een hardwareconflict. En ja dit kan heel goed een driverprobleem zijn.
Even updaten en kijken of het opgelost is dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Anoniem: 152485 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 23:55:
YOU GOT TO BE F**KING KIDDEN ME!!
je halve woning verbouwen voor je LB en dan maar hopen dat hij het doet!
ik zou van die 20cm telefoonkabel er 5 van maken , weet je zeker dat je het geintregeert hebt met het isra punt en dan maar hopen dat het werkt.
of je belt het KPN storingsdienst [gratis nummer] en je krijg te horen dat dit misschien een broodje aap verhaal is. :O
als jij iets beters weet ..vertel het ons dan.

ik heb me pc beneden in een hoek staan. daarnaast staat tegen een muur nog iets.
tussen die 2 houd ik een kleine ruimte over en voor adsl family hing daar me router en nu mijn Livebox. dus ik zag dat ik gewoon zo'n korte kabeltje kon gebruiken dus daarom deed ik het. ziet er netter uit en is nog wit dus niet zo opvallend. 8)

[ Voor 24% gewijzigd door vr6-only op 23-08-2005 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152255

Anoniem: 152255 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 10:26:
[...]

Nou tot op heden is er niks beter geworden met de lijn, en mijn nieuwe livebox is ook nog niet binnen.
Ik heb het advies van bjck opgevolgt en hun een brief geschreven, ik betaal de eertse maand niet omdat mijn verbinding er om de haverklap uitligt, en als het binnen nu en 4 weken niet opgelost is, wil ik ontbinding van het contract.
Ben benieuwd wat voor reactie ik gaat krijgen, ik houd jullie op de hoogte.
Nou ik denk dat de brief heeft geholpen, ik al 24 uur geen uitval meer gehad 8)
Ze beginnen het eindelijk teleren bij wanadoo _/-\o_
Dus mensen volg mijn voorbeeld, bij mij was het heel snel opgelost, beetje dreigen kan geen kwaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
Intressant... misschien een kopie van de brief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
BeZaX schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 09:22:
Intressant... misschien een kopie van de brief?
Ja, dat is misschien wel een goed idee.
Ik heb alleen al enorm veel druk gezet via de telefoon. En alsof het een wonder was is gister die hele status in één dag van not completed naar half completed gegaan.
Ik boek dus al vooruitgang en ik zie weer een beetje hoop...
Maar het zou leuk zijn als we die brief eens mochten zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152831

Vandaag geannuleerd, waren niet vriendelijk. Had gisteren nog mijn zwager gebeld die bij Kpn werkt gebeld. Veel klachten maar deden daar niks mee, hadden ze niks mee te maken. Verder nog een paar forums bekeken en alleen maar kommer en kwel met de livebox, een iemand was zelfs zo kwaad geworden dat die hem gemold had. Wacht wel af totdat ze alles onder controle hebben. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152421

Goed gedaan Chester, had ik anderhalve maand geleden ook moeten doen... Ik zit nu al een maand met internet problemen. Telefonieproblemen heb ik niet, want ik heb mijn oude splitter weer in gebruik genomen. Maar ik betaal dus wel 6 euro teveel voor mijn verbinding!

Eigenlijk betaal ik 29,50 teveel, want ik heb alleen maar problemen sinds ik Wanadoo Family heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152472

Anoniem: 152472 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 22:18:
[...]

Ben niet heel erg op de hoogte van al die techniek :*) maar als ik het goed begrijp kan ik mijn linksys WAG54G dus gewoon als modem blijven gebruiken?
Of dient deze dan alleen als router voor mijn draadloze netwerk?

Krijg ik een kabel tussen de livebox (ik wil ook over naar de telefonie van Wanadoo) en blijft de rest zoals het nu is?

Wie kan me antwoorden.
Groeten
Paul
Ik waag nog maar een poging.
Kan ik mijn Linksys WAG54G als modem blijven gebruiken als ik ook telefonie wil of wordt dit nu een gewone netwerkrouter?

Groeten
Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vr6-only schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 01:01:
[...]

als jij iets beters weet ..vertel het ons dan
Gewoon de boel opzeggen , het is nu toch wel duidelijk dat de livebox vol met kinderziekten zit.
misschien dat hij over 1 jaar het wel doet met de nieuwste firmware maar op dit moment zou ik niet een jaar laat staan een maand met ergenis zitten over modem wat niet werkt
1.als je een telefoongesprek voert zit er een delay van 0,5 sec of volume valt weg
2.netwerk met optie utp via modem is beperkt tot 2pc,s nou ik heb er 4 kan niet in m,n server komen
je zit met dat dhcp protocol
3. handmatig inde software poorten open zetten om een hoge id bij emule te verkrijgen en hopen dat
de verbinding niet wegvalt anders zit hij de hele nacht voor jan l*l te draaien

kortom amateurig allemaal doet me denken aan mijn 386 mmx waar je alle omwegen moet omzeilen
om verbinding te krijgen en dan jippie roepen

en of ik iets beters weet , JA een modem die je normaal installeerd 1 keer je username en wachtwoord in te vullen en waar je verder geen omkijken naar hebt.

want die LB is gewoon voor de normale mens {back to basic} O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147332

Anoniem: 152485 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 12:33:
[...]

kortom amateurig allemaal doet me denken aan mijn 386 mmx waar je alle omwegen moet omzeilen
om verbinding te krijgen en dan jippie roepen
En dan komt vanzelf het aapje uit het gras of niet?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 147332 op 23-08-2005 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149273

joh geloof mij.. dat ISRA punt en al dat soort grappen is helemaal gelul ! ik heb met mijn vader het hele huis omgebouwd.. en niks maar dan ook NIKS heeft het geholpen.. ik zal je ff vertellen wat ik allemaal heb gedaan:

- Nieuwe lijnen getrokken
- Andere livebox
- Livebox 10 cm van het ISRA punt verwijderd ipv 20 meter.
- pc geformateerd
- alle spliters en dingen tussen de lijnen gehaald.. het is nu dus 1 directe lijn.

En na dit alles, bel ik nog 1 keer.. en dan gaan ze me vertellen dat het wss bij hun ligt het probleem .. dat is tog niet meer normaal? ik krijg echt een schijt hekel aan dat wanadoo.. bah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Anoniem: 149273 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 13:23:
joh geloof mij.. dat ISRA punt en al dat soort grappen is helemaal gelul ! ik heb met mijn vader het hele huis omgebouwd.. en niks maar dan ook NIKS heeft het geholpen.. ik zal je ff vertellen wat ik allemaal heb gedaan:

- Andere livebox
- pc geformateerd
- alle spliters en dingen tussen de lijnen gehaald.. het is nu dus 1 directe lijn.

En na dit alles, bel ik nog 1 keer.. en dan gaan ze me vertellen dat het wss bij hun ligt het probleem .. dat is tog niet meer normaal? ik krijg echt een schijt hekel aan dat wanadoo.. bah
So they had a good laugh. Ze laten eerst het hele huis verbouwen en daarna: tja..had niet gehoeven, want het ligt toch bij ons. Aparte troubleshoot daar |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

1 ding moet je wel onthouden want dat heb ik zelf ook geleerd. als je niet vriendelijk bent dan helpen ze je helemaal niet bij wie dan ook.

gewoon rustig blijven en het komt allemaal wel goed alhoewel het een hele slechte zaak is dat als iemand al weken een slechte verbinding heeft dat het nog steeds niet is opgelost.

ze moesten eigenlijk meer test users aanmelden en goed testen voordat ze commercieel gingen maar dat is mijn mening.

verder is het degelijk een probleem als jij je livebox niet op de eerste isra punt aansluit, tenminste bij mij wel. kreeg heel wat geruis als ik belde en verbinding was niet stabiel.

delay met bellen is opgelost met de laatste firmware. diegene die geen telefonie hadden en gebeld werden ging soms de telefoon niet rinkelen. alleen het lampje brande soms. dat is ook opgelost met de laatste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Anoniem: 152472 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 11:29:
[...]

Ik waag nog maar een poging.
Kan ik mijn Linksys WAG54G als modem blijven gebruiken als ik ook telefonie wil of wordt dit nu een gewone netwerkrouter?

Groeten
Paul
je linksys is wel klaar voor adsl2+ maar niet voor VOIP dus nee je kan hem niet gebruiken als je telefonie erbij neemt. ja jek kan hem dan wel gebruiken voor het internetten maar het ondersteund Voip niet

[ Voor 17% gewijzigd door vr6-only op 23-08-2005 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IT-Pro schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 00:29:
[...]

BSOD is meestal een hardwareconflict. En ja dit kan heel goed een driverprobleem zijn.
Even updaten en kijken of het opgelost is dus :)
Even updaten ja... Ik kan alleen nergens een (nieuwe) driver vinden van dat ding.
Het type is: Sagem XG703 USB

Weet iemand waar ik een driver kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

google misschien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
?? De driver update installeert automatisch als je je livebox 2 minuten uitzet (stekker eruit).
Eventueel kun je hem ook "resetten" (reset knop ingedrukt houden terwijl je hem weer aanzet). Daarna moet je je instellingen (netnummer, evt. portforwarding) weer opnieuw ingeven.
Laat de Livebox 20 minuten met rust nadat hij opgestart is (even niet bellen en PC's uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zeg... wil je dat soort opmerkingen voor je houden voordat je het zelf geprobeerd hebt!
Ik zei toch dat ik de driver nergens kon vinden!!

Aan dit soort onzinnige opmerkingen heeft echt niemand iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wortelstok schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 15:02:
?? De driver update installeert automatisch als je je livebox 2 minuten uitzet (stekker eruit).
Eventueel kun je hem ook "resetten" (reset knop ingedrukt houden terwijl je hem weer aanzet). Daarna moet je je instellingen (netnummer, evt. portforwarding) weer opnieuw ingeven.
Laat de Livebox 20 minuten met rust nadat hij opgestart is (even niet bellen en PC's uit).
Nee, ik bedoel niet de Livebox zelf, ik bedoel de USB dongle voor wireless ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
Laatst heb ik ander gewoon de drivers van het internet afgeplukt met google, want ik wil al die wanadoo shit niet op mijn PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

[quote]Anoniem: 152882 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 15:35:
[...]

Edit: blaat

[ Voor 46% gewijzigd door vr6-only op 23-08-2005 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZviX
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-01-2024
Probleem :
Pc1 is verbonden met een usb-kpn/wanadoo modem
Pc1 heeft een wireless netwerkaart

Pc2 heeft een wireless netwerkaart

Vroeger kon ik dus PC1 als router gebruiken om op Pc2 te internetten, echter als ik het nu instel (na upgrade wanadoo, zodat je geen kpn meer nodig hebt) dan vallen de netwerk instellingen van wanadoo compleet weg en heb ik wel een netwerk tussen beide pc's maar geen internet met de modem.

:S

Ik heb al van alles geprobeerd, maar niets helpt :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilco
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-06 11:30
Vandaag de dag van de omgang tussen KPN en wanadoo family. Vanmorgen geen verbinding meer, toen wandoo livebox etc. geinstalleerd. Alles werkt perfect :)
Ik krijg alleen niet etech wlan kaartje niet aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vr6-only schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 14:01:
[...]

je linksys is wel klaar voor adsl2+ maar niet voor VOIP dus nee je kan hem niet gebruiken als je telefonie erbij neemt. ja jek kan hem dan wel gebruiken voor het internetten maar het ondersteund Voip niet
Hmm, OK, dat is jammer hij is net nieuw :r . Bedankt in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95537

Ik wil mijn livebox (incl telefonie) koppelen aan mijn wireless router (Linksys WRT54g), een paar pogingen ondernomen, maar nog niet gelukt een ip adres te verkrijgen. Heeft iemand hier reeds ervaring mee? De tot nu toe gevonden oplossingen die in dit forum aangereikt worden hebben helaas nog geen oplossing gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-06 15:36

Ace

Happy Happy Joy Joy

Werd gisteren aangesloten, instelling in mijn Draytek Vigor 2600 goed gezet en er was idd signaal.

Latency is goed, newsservers moet ik nog uit proberen maar daar hoef ik niet veel van te verwachten las ik al. Livebox inmiddels ook opgehaald bij het postkantoor, gebruik ik wel als backup mocht de draytek ooit eens de geest geven.

Tot zover tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76345

Voordat ik begin: wat ik hieronder ga posten zal misschien niet als vreselijk vriendelijk beschouwd worden. Maar de stemmingmakerij en complete bullshit die door sommigen alhier gepost wordt wil ik toch graag even rechtzetten. Om te beginnen:
Anoniem: 149273 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 13:23:
joh geloof mij.. dat ISRA punt en al dat soort grappen is helemaal gelul !
... sprak hij, geheel niet gehinderd door enige kennis van zaken. Even een technisch verhaal (heb ik al meerdere keren gepost op GoT maar je kan moeilijk verwachten dat iedereen al mijn posts gaat lezen alvorens hier te posten):

Tussen jouw IS/RA punt en de KPN centrale (en ook nog in de centrale zelf) ligt zogenaamd twisted pair bekabeling. Dit zijn twee koperdraadjes (pair) die om elkaar heen gedraaid (twisted) zijn, met een vaste spoed (de lengte van iedere draai van de draadjes om elkaar heen). Het effect van deze draaiing is dat de signalen die over beide aders gaan, elkaar minder snel beinvloeden - anders gaan de kabels net als antennes werken, pikken ze alles op wat de andere uitzendt en is het originele signaal, dat door modem of DSLAM op de lijn is gezet, compleet verstoord.

KPN kan het ADSL signaal middels deze bekabeling kilometers ver krijgen. Als je dus eenzelfde type bekabeling gebruikt in huis (CAT5 bekabeling bevat aders die om elkaar heen gedraaid zijn - je hoeft van een CAT5 kabel maar twee aders, met dezelfde kleurtjes, te gebruiken om eigenlijk gewoon de signaalkwaliteit die KPN bij je naar binnenbrengt over de bekabeling zonder verlies door te zetten binnenshuis. Dat kan je zo 100 meter maken, zonder dat dat enige impact op je verbinding zal hebben.

Echter... met flatcable werkt dat niet zo. Flatcable is een platte kabel waarin de twee koperdraadjes naast elkaar liggen, zonder spoed. Hierop is het eerder genoemde antenne-effect wel degelijk van toepassing. Na zo'n 15 meter ga je dat behoorlijk merken aan je verbinding, maar eerder kan ook al. Mijn advies dus altijd: interne bekabeling qua lengte zoveel mogelijk beperken (1 meter), behalve als het echt niet anders kan, en dan zeker iets van twisted pair bekabeling gebruiken.
ik heb met mijn vader het hele huis omgebouwd.. en niks maar dan ook NIKS heeft het geholpen.. ik zal je ff vertellen wat ik allemaal heb gedaan:

- Andere livebox
- pc geformateerd
Mooi. Dit is dus de enige correcte manier van aansluiten. Belangrijk: ook zonder problemen met je verbinding had je dit gewoon moeten doen. Dit is netjes, correct, en sluit enig probleem met interne bekabeling uit.

PC formatteren omdat je internet verbinding instabiel is: dat had ik nou net niet gedaan. Leen dan even een laptop om te zien of je het daar ook op hebt. En dan nog: als je met ethernet connect naar het modem, dan zal het OS op je PC niet snel de oorzaak zijn van je probleem (behalve als je verkeerde instellingen qua duplex en snelheid gekozen hebt).
Uhm, sorry, maar dat klinkt logisch. Het support proces op iedere ADSL helpdesk die ik ken werkt als volgt:

Situatie: lijn is instabiel
Vraag van klant: wat is de oplossing
Antwoord helpdesker: interne bekabeling en PC controleren, komt u daarna nog maar eens terug
Vraag van klant: helpt niet, wat nu
Antwoord helpdesker: u heeft alles netjes gedaan? Dan moet het bij ons zitten, en we gaan ermee aan de slag

Als je een monteur moet gaan sturen voor iedere klus-het-zelver die self-proclaimed "PC expert" is en zonder controleren zegt dat hij zeker weet dat het goed is aangesloten, dan kan je de abonnementskosten met 10 euro per maand omhoog gooien (niet overdreven). Ik heb onderzoek gedaan in het verleden (2 / 3 jaar geleden), en instabiliteitsproblemen lagen voor > 80% bij de klant. Dus is het helemaal logisch om eerst de klant te vragen de boel helemaal waterdicht te configureren en bekabelen. Dan valt 80% van de storingen weg, want die zijn opgelost, en dan kan je voor de overige 20% verder het support traject in. Dat wordt dan wel betaalbaar.

Overigens zijn die cijfers intussen wel veranderd, omdat veel mensen nu wel weten hoe het moet, en ook omdat de heldpesk dit nu gewoon altijd vraagt voordat ze beginnen met een engineer ernaar te laten kijken.

Mijn punt nu is: ieder probleem is een individueel geval, maar het proces probeert eerst het gros van de problemen op te laten lossen met de stappen die het goedkoopst en het snelst te nemen zijn. Maar ieder geval is anders, en als je niet onder het gros valt, dan heb je ineens pech. En die pech heb jij. Maar omdat het bij jou niet werkt is "dat IS/RA punt en al dat soort grappen helemaal gelul"? En moet je maar "een schijt hekel aan dat wanadoo" krijgen? Het tweede is prima hoor, dat moet je zelf weten, maar dat is in dit topic niet van belang, en het eerste is gewoon incorrect. Anderen lezen dit topic ook, en zien jouw bericht, en trekken dan de verkeerde conclusies.

IT-Pro, kaleido, even iets anders: zeker weten dat jullie problemen verholpen zijn door de enorme druk die van jullie kant gekomen is? Kan het niet heel per ongeluk gewoon zo zijn dat Wanadoo er mee bezig is en dat ze het gewoon aan het oplossen zijn? Misschien zelfs al geinitieerd voordat jullie druk gingen zetten? Zomaar iets wat ik me afvraag hoor...

Okay, that's that. Kunnen we nu dan weer terug gaan naar constructief converseren over het wel en wee van Wanadoo Family, zonder alle boze praat, onzinnige conclusies en verzinsels? Ik kijk er naar uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:58
ik heb met mijn vader het hele huis omgebouwd.. en niks maar dan ook NIKS heeft het geholpen.. ik zal je ff vertellen wat ik allemaal heb gedaan:

- Andere livebox
- pc geformateerd
Kleine toevoeging.

Hier kan het nogsteeds fout gaan. Soms is het aansluitpunt wat jij denkt dat je ISRA is niet je ISRA in je woning. Een vorige bewoner kan in die aansluitdoos of d'r voor al hebben geknutseld en een aftakking gemaakt die ergens achter een muur is verdwenen.

Als die nogsteeds is aangesloten heb je een ongebruikte aftakking voor je modem zitten die storing kan veroorzaken. Zeker als 't einde is afgeknipt en de aders bijna sluiting maken met elkaar. Of de kabel heeft goed knel gezeten en is vanbinnen kapot ergens middenin.

Als je niet een net ISRA punt in de metwerkast hebt of een lasdop waar je de dikke kabel van KPN uit de grond ziet komen kan het nogsteeds knutselwerk zijn.

Vooral als je ISRA punt een aansluitdoos is in de woonkamer in de muur. Dan loont het soms om hem even open te maken en met gezond verstand te controleren wat je ziet en of er geen extra kabel is bijgeschroefd die los kan. Je hebt voor één telefoonlijn maar twee adertjes nodig immers en die wil je zo direct mogelijk, zo optimaal mogelijk en zo kort mogelijk naar je LiveBox (of splitter + modem) loodsen.

Soms heb je wel een net ISRA punt in apartementen of een contactdoos/aansluiting in de muur als ISRA in aparte menten, maar komt er geen dikke grondkabel van KPN binnen. Dit zie je voornamelijk in apartementen, bovenwoningen, flatst etc.

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 23-08-2005 22:08 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152577

ik zit hier ook rustig af te wachten tot mijn lijn meting is gedaan volgens de medewerker moet het eind van de week klaar zijn hopelijk kan ik dan gebruik maken van wanadoo wil wel graag sneller i net (><)
mja netjes behandeld door de helpdesk etc deden nergens moeilijk over .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

ik kan de dikke kabel niet gevonden in me meterkast. alles is bedekt en ik kan het niet openen want zit zo'n ringetje aan :| .

maar ik heb maar 1 telefoon aansluiting beneden dus het lijkt me onlogisch dat die ene van boven de eerste is 8)7

[ Voor 75% gewijzigd door vr6-only op 24-08-2005 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vr6-only schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 23:51:
ik kan de dikke kabel niet gevonden in me meterkast. alles is bedekt en ik kan het niet openen want zit zo'n ringetje aan :| .

maar ik heb maar 1 telefoon aansluiting beneden dus het lijkt me onlogisch dat die ene van boven de eerste is 8)7
Vervelend voor je... O-) misschien ff zoeken op google? }) }) })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vergeet de isra punt ik heb de hoofdkabel gevonden onder de kelder rechtstreeks van KPN ZELF!!
ik heb de rooie en de blauwe er uitgepeutert en rechtstreeks verbonden op de livebox.

ooh ja ik had nog een rol daklood ik wil natuurlijk geen interfatie met microgolven en angstrom gedoe,
natuurlijk en ik moet je vertellen het werkt gat in mijn betonen vloer gemaakt utp kabel erdoor
wauw het lijkt wel een pakketje radioactief afval , maar JA je moet er wat voor over hebben.

HOLY CR*P maar als hij nu wel uitvalt sh*t moet ik hem weer uitpakken en het is al zo donker,
daar beneden maar gelukkig helpen mij de rode lampjes de weg

hopen dat ik dit jaar niet teveel last heb van grondwater OFFFF! het pakketje lood is 24kg
met modem, ik heb nog een strand luchtbootje dat moet tie kunne dragen>ook weer opgelost.

jammer dat dit niet in de handleiding stond DOM DOM DOM wanadoo
maar wel een te gekke knutsel modempje toppie ik ben al 6 dagen zoet af en toe een oxepammetje

maar ik blijf creatief !! :*) |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-06 10:12
Slecht nieuws voor de mensen die slechte ervaringen hebben met UPnP. Ondanks de Franse buren vele (maar dan ook echt vele) malen versies voorlopen op het gebied van Firmware revisies, schijnt het zo te zijn dat die firmwares "incompatible" zijn met de wanadoo netwerken hier in nederland.

Ik heb nog een aanvraag open staan voor onderbouwing op dit gebied en tot op heden geen antwoord gehad :(

Ik hoor jullie net als ik al denken: hoezo incompatible? Gewoon VCI/VPI settings instellen en klaar ... :) . Ik zelf blijf even rustig afwachten, misschien is het wel wat groters en heeft het te maken met een bootloader update oid :? ... net als de oude E-Tech router tijd })

Anyway, voor de nieuwsgierigen, de Fransen zitten al op Firmware Revisie: 3202_24014C !!! (en ze kwamen van 3202_24013A toen ik ze begon te volgen ... dat was eergister, en de 23e hadden ze een update naar 14C. Daar in Frankrijk hebben ze meer spectaculaire en interessante upgrades dan hier in nederland :( . Visiophonie, TV, LiveCOM, LiveMusic, Wanadoo JukeBox, Wanadoo Photo, you name it :|
Het enige wat je gerust stelt is dat het nog naar nederland zal gaan komen zonder de kinderziektes die ze in Frankrijk hadden denkik dan maar :Y) )

PS: Heeft iemand al kunnen ontdekken of er OpenSource software wordt gebruikt in de livebox? If so ... dan horen ze naar mijn weten openheid van zaken te tonen op gebied van gebruikte source-code :)

[ Voor 3% gewijzigd door LinuX-TUX op 24-08-2005 02:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatrosX1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 21:54
Hallo!

Ik lees dit topic nou al een tijdje, en heb zelf ook Wanadoo family besteld. Als het goed is, wordt het volgende week geleverd, 31ste.
Mijn vraag is: Hoe kan ik de livebox het beste aansluiten, ik heb mn pc in me kamer, en heb momenteel wanadoo lite. De isra ofzo is in de woonkamer en ik heb nu een gewoone telefoon lijn van -/+ 8 meter en alles werkt perfect.
Zijn er extra kables nodig ofzo, kan ik het nu al halen.

[ Voor 8% gewijzigd door albatrosX1 op 24-08-2005 02:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
albatrosX1 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 02:48:
Hallo!

Ik lees dit topic nou al een tijdje, en heb zelf ook Wanadoo family besteld. Als het goed is, wordt het volgende week geleverd, 31ste.
Mijn vraag is: Hoe kan ik de livebox het beste aansluiten, ik heb mn pc in me kamer, en heb momenteel wanadoo lite. De isra ofzo is in de woonkamer en ik heb nu een gewoone telefoon lijn van -/+ 8 meter en alles werkt perfect.
Zijn er extra kables nodig ofzo, kan ik het nu al halen.
Heb je met of zonder Wanadoo Telefonie besteld? Als je zonder hebt besteld, is het een kwestie van alleen modem vervangen. En 8 meter is echt te lang vanaf het ISRA punt naar de modem. Het kan een tijd dan goed gaan (zelfs jaren), maar het is eigenlijk het beste dat de bekabeling niet langer is als 1,5 meter.

[ Voor 5% gewijzigd door Lekkere Loempia op 24-08-2005 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Anoniem: 152882 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 01:15:
[...]

Vervelend voor je... O-) misschien ff zoeken op google? }) }) })
whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :O

Ik was je vergeten te vertellen dat me ouders architecten zijn en dat zij onze huis zelf ontworpen hebben _/-\o_ . ik vroeg ze dus waar wat was. ff een tekening bekijken en ze zeiden dat het gewoon in de meterkast was. het is bedekt omdat de huis voldoet aan een norm wat pas in 2007 ingaat. ofzoiets :+ .

[ Voor 41% gewijzigd door vr6-only op 24-08-2005 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb net de helpdesk van Wanadoo gebeld. Ik wil namelijk een draadloss netwerk met tenminste drie pc's houden. Volgens Wanadoo moet je dan drie setjes draadloos huren à € 2,95 per maand!!!

Momenteel werk ik met een Linksys modem/router. Hierop twee draadloze netwerkpc's aangesloten. Kan ik nu mijn linksys gebruiken om twee pc's op de livebox aan te sluiten?

Ik dacht het modem uit te schakelen in op de Linksys en dan via een ethernetkabel te verbinden met de livebox en zo een netwerk opbouwen. Kan dit en heeft iemend daar ervaringen mee?

Ik wil waarschijnlijk ook telefonie dus moet de livebox erbij nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

ja dat kan wel. ken wel lui die dat hebben. welles waar niet allemaal jouw model en merk.
maar gewoon router met modem en dan modem uitschakelen en als switch laten werken. dat werkt allemaal wel goed.

maar waarom koop je niet gewoon extra wireless kaarten en bestel je gewoon 1 setje. dan ben je klaar. je krijgt al een usb dongle.

[ Voor 34% gewijzigd door vr6-only op 24-08-2005 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je krijgt er alleen totaal geen support voor.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor twee pc's heb ik wirless usb adapters (linksys) en de derde staat nu gewoon met een ethernetkabel verbonden. Het modem/router is net drie maanden oud en ik vind het zonde om dat nu in de kast te zetten, vandaar.

Weet je of ik dan bepaalde instellingen in de router moet aanpassen? (ben niet zo bekend met dat instellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JvS schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 11:40:
Je krijgt er alleen totaal geen support voor.
Tja, ik denk niet dat ik dat nodig heb, kan het hier toch aan jullie vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

wil je hem als een switch hebben. dan moet je de DHCP uitschakelen en de ip range van LAN aanpassen en klaar ben je.

Ip range: 192.168.5.100 ofzo..dat ligt in de range van de livebox.

[ Voor 36% gewijzigd door vr6-only op 24-08-2005 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vr6-only schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 12:49:
wil je hem als een switch hebben. dan moet je de DHCP uitschakelen en de ip range van LAN aanpassen en klaar ben je.

Ip range: 192.168.5.100 ofzo..dat ligt in de range van de livebox.
Ok, thanks. Ga ik toch maar die lifebox bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Anoniem: 152472 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 13:22:
[...]

Ok, thanks. Ga ik toch maar die lifebox bestellen.
offtopic:
Wat is dat dan :? Een grote fles whiskey in een doosje ofzo :+

Zijn hier nog meer mensen bezig met firmwares voor de sagem livebox? Of ben ik in m'n uppie en dus op mezelf aangewezen op deze hopeloze quest :Y)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik probeer het nog een keer ;-)

Ik wil mijn livebox (incl telefonie) koppelen aan mijn wireless router (Linksys WRT54g), een paar pogingen ondernomen, maar nog niet gelukt een ip adres te verkrijgen op de wrt54g. Heeft iemand hier reeds ervaring mee? De tot nu toe gevonden oplossingen die in dit forum aangereikt worden hebben helaas nog geen oplossing gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LinuX-TUX schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 13:55:
[...]

offtopic:
Wat is dat dan :? Een grote fles whiskey in een doosje ofzo :+
offtopic:
Niet echt, maar dat zouden ze wel cadeau kunnen doen bij een Family abonnement :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Anoniem: 95537 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 14:37:
Ik probeer het nog een keer ;-)

Ik wil mijn livebox (incl telefonie) koppelen aan mijn wireless router (Linksys WRT54g), een paar pogingen ondernomen, maar nog niet gelukt een ip adres te verkrijgen op de wrt54g. Heeft iemand hier reeds ervaring mee? De tot nu toe gevonden oplossingen die in dit forum aangereikt worden hebben helaas nog geen oplossing gegeven.
En als je de DHCP op de Linksys uitschakelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatrosX1
[/quote]
Heb je met of zonder Wanadoo Telefonie besteld? Als je zonder hebt besteld, is het een kwestie van alleen modem vervangen. En 8 meter is echt te lang vanaf het ISRA punt naar de modem. Het kan een tijd dan goed gaan (zelfs jaren), maar het is eigenlijk het beste dat de bekabeling niet langer is als 1,5 meter.
[quote]

dus mn pc mag niet verder dan 1.5 meter van de isra punt staan ofwat ? :'(
Ik heb trouwens zonder telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
albatrosX1 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 18:07:
...
BS!

PC mag 101,5 meter van je ISRA punt afstaan :P Als je modem maar zo dicht mogelijk erop zit. (UTP mag tot 100 Meter!)

Anyway, vind het maar onzin. Weet niet precies wat jouw probleem is, maar hier hebben we JAREN lang gewoon 8Mbit gehad terwijl er een metertje of 12 tussen het ISRA punt en de splitter zat. Zoveel merkte ik niet van bandbreedte verlies, tevens zagen de SNR en andere ratio's (dB enzo) er goed uit. Maar ik zit ook niet ZO ver van de centrale vandaan (496 meter :*))

DUS: er wordt altijd geadviseerd om zo dicht mogelijk bij het isra punt deze apparatuur aan te sluiten voor optimale performance, logisch :)

[ Voor 4% gewijzigd door LinuX-TUX op 24-08-2005 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57478

[...]
Mmhh vreemd .
zelf heb ik vanaf 2001 al adsl en mij kabel is ook rond de 8 meter ,ik heb een constante download van 452 kb, nog nooit geen problemen gehad .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

het kan nare gevolgen hebben maar dat hoeft niet.

ik had toen ik adsl lite had in het begin maar 1 pc en die stond op mijn kamer.
dus van beneden naar boven een telefoonkabel getrokken naar me usb modem. ik schat zo rond de 15 meter. ik had nergens last van en ik zit zo'n 2.7 km van de centrale.

maar toen ik erachter kwam dat het slecht kon zijn etc en ik een router aanschafte omdat ik 3 pc's erbij kreeg. hup 1.5 meter van de isra punt. en nu hangt de livebox naast mijn isra punt in de woonkamer en aangezien ik niet chaos wil hebben omdat er zoveel kabels zitten daar. heb ik gewoon gekeken of de meegeleverde stukjes kabel van wanadoo genoeg waren en dat zijn ze ook 8) .

30cm lang zijn ze volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lekkere Loempia schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 17:48:
[...]

En als je de DHCP op de Linksys uitschakelt?
Welke optie moet ik dan aangeven? Kan ik via de livebox een vast ip toekennen aan mijn linksys bijvoorbeeld? In principe is de ideale situatie als de livebox gewoon als bridge staat en de linksys als router denk ik?

Opties naast DHCP in de linksys zijn:
Static IP
PPPoE
PPPTP
L2TP
Telstra Cable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151742

Goede avond allemaal.

Ik heb ook weer Wanadoo gebeld na 7 dagen gewacht te hebben. Ze hebben een case aangemaakt voor het probleem dat mijn verbinding steeds uitvalt. Ze hebben eindelijk in gezien dat het aan hun kant licht. Dus hebben ze een lijn test gedaan 5 dagen lang en ze hebben geconstateerd dat mijn verbinding steeds wegvalt. HE HE HE. Ze zouden dit probleem zo snel als mogelijk oplossen.

Ben benieuwt hoe lang het nog gaat duren. Ik hoop niet te lang anders kap ik met Wanadoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Anoniem: 95537 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 20:46:
[...]

Welke optie moet ik dan aangeven? Kan ik via de livebox een vast ip toekennen aan mijn linksys bijvoorbeeld? In principe is de ideale situatie als de livebox gewoon als bridge staat en de linksys als router denk ik?

Opties naast DHCP in de linksys zijn:
Static IP
PPPoE
PPPTP
L2TP
Telstra Cable
uhm als je hem als router wilt laten werken dan kies je gewoon voor static ip en dan neemt ie alles over en klaar ben je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Anoniem: 151742 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 22:09:
Goede avond allemaal.

Ik heb ook weer Wanadoo gebeld na 7 dagen gewacht te hebben. Ze hebben een case aangemaakt voor het probleem dat mijn verbinding steeds uitvalt. Ze hebben eindelijk in gezien dat het aan hun kant licht. Dus hebben ze een lijn test gedaan 5 dagen lang en ze hebben geconstateerd dat mijn verbinding steeds wegvalt. HE HE HE. Ze zouden dit probleem zo snel als mogelijk oplossen.

Ben benieuwt hoe lang het nog gaat duren. Ik hoop niet te lang anders kap ik met Wanadoo.
daar deden ze 5 dagen over |:( . damn hopelijk krijg ik geen problemen. tot nu toe alles :*)
je kan ook niet kappen omdat je aan een contract vast zit.
ja omdat ze niet leveren wat ze beloven etc. . stuurt een boze brief maar dat maakt niets uit. heb tot nu toe niet meegemaakt dat iemand onder een contract uit kwam. :r

[ Voor 18% gewijzigd door vr6-only op 24-08-2005 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vr6-only schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 22:15:
[...]

uhm als je hem als router wilt laten werken dan kies je gewoon voor static ip en dan neemt ie alles over en klaar ben je.
Daar hoopte ik ook op, echter krijg ik geen verbinding tussen de livebox en de linksys... moet je deze als een LAN server aanmelden ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
vr6-only schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 22:15:
[...]

daar deden ze 5 dagen over |:( . damn hopelijk krijg ik geen problemen. tot nu toe alles :*)
je kan ook niet kappen omdat je aan een contract vast zit.
ja omdat ze niet leveren wat ze beloven etc. . stuurt een boze brief maar dat maakt niets uit. heb tot nu toe niet meegemaakt dat iemand onder een contract uit kwam. :r
Dat is ook een hele, hele, hele lange weg. Omdat je ze de tijd moet geven het op te lossen voor je. Jij daar aan (ondanks boosheid) aan mee moet bljiven werken. En als dan echt aantoonbaar kan worden gemaakt dat er niet geleverd wordt wat beloofd is kan het eventueel ontbonden worden.

Maar vast dat je dan Wanadoo voor de rechter moet halen zelfs. Meer kosten dus dan een heel jaar abonnee zijn waarschijnlijk en nog meer kopzorgen :s

Mijn advies: Blijf helder en los het samen op. Weg van in gebreke stellen en naar ontbinding willen is niet leuk.

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 24-08-2005 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152421

Ik ben al een maand bezig met Wanadoo. Het lukt ze niet alle problemen op te lossen. Ik zit echt tegen het ontbinden van het contract aan...

Echt frustrerend als je 3,5 jaar probleemloos ADSL hebt gehad, en nu al een maand probleem na probleem!

• bjck
Nieuwe dienst, nieuw netwerk etc etc etc.

Kan best zijn dat ze opeens het gevonden hebben en alle lopende (soortgelijke problemen) opeens in 1x oplossen.

• albatrosX1
hoe kom je eigenlijk achter hoe ver je van de centrale zit ? :/

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

ja ik denk omdat ze nieuw zijn op dit gebied en alles is eigenlijk nog vers dus.

het komt allemaal wel goed enzo maar tjah zeg dat maar tegen de gebruikers die geen internet hebben of telkens eraf worden gegooid.

je kan het niet precies na checken maar ongeveer een schatting van hoeveel je van de centrale zit.

Link: http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm

Link2: http://pcdb.BBned.nl.

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Anoniem: 95537 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 23:33:
[...]

Daar hoopte ik ook op, echter krijg ik geen verbinding tussen de livebox en de linksys... moet je deze als een LAN server aanmelden ofzo?
dan weet ik het ook niet meer. ik moet toegeven dat ik daar niet echt technisch in ben.
niet echt interresant voor mij.

Anoniem: 150528

Ik heb even een vraagje..
Heb nu alweer 2 weken ofzo ADSL Family..
Maar wat gebeurt er nou.. M'n internet valt soms gewoon helemaal weg..
dan moet ik ff pc opnieuw opstarten of netwerk een paar keer herstellen en dan doet tie het weer.

Het is gewoon iritant.. Mensen die dit probleem ook hebben?
Misschien iets wat ik eraan kan doen?
(heb niks aan de instellingen gedaan.. nog helemaaaaaaal niks)

• IT-Pro
Ja ik heb het probleem ook (gehad) Het lijkt opgelost te zijn weet het alleen niet 100% zeker.
Wat je het beste kunt doen is contact opnemen met de helpdesk.
Die stellen je dan een aantal standaard vragen zoals goed aangesloten/kabellengte
Controleer dit voordat je belt dan hang je niet zo lang aan de telefoon namelijk en kan je veel sneller een antwoord geven.
Probeer het ook eens met een ander modem dan de livebox (die heb je, neem ik aan?)
Dan kun je dat ook uitsluiten namelijk
Dat maakt het troubleshooten allemaal wat sneller verlopen.

• bjck
Als je het kan herstellen zonder dat je de LiveBox aanraakt ligt het probleem in je netwerk. Je PC krijgt geen IP van de LiveBox blijkaar.

Kan liggen aan slechte UTP kabel. Zet netwerk kaart eens op 10Mbit half-duplex.

• IT-Pro
Nou het leek beter te worden. Maar toch zonet 3 minuutjes geleden een uitval. Jammer maar waar.
Maarjah dat had ik gister ook en joost mag weten hoe het komt :/

Update:
22:34 uur - Nieuwe uitval.
Het is dus nog niet opgelost, helaas :(

[ Voor 22% gewijzigd door IT-Pro op 25-08-2005 22:35 ]

• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03 14:20
Ga binnenkort (1sept) met een maat een appartement huren in Rotterdam.

Gister heb ik ook maar een wanadoo family aangeschaft.

Nu heb ik nog de volgende vragen:

Hoe lang duurde het bij jullie voordat jullie de livebox kregen en alles operationeel was.

En las in de livebox beschrijving dat er 2 utp kabels in kunnen. Is het dan mogelijk dat 2 pc elkaar kunnen zien. (En is dit ook het geval als er een wireless pc tussen zit)

bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wie heeft al geprobeert om de livebox er tussen weg te halen en verder te gaan met de oude bijv:
alcatel speedtouch ofzo , met familie abo.
ben echt wel benieuwd of dit wel stabiel is!!

reactie graag! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Wanadoo Family werkt ook op je oude modem. niet alle oude modems maar alcatel 510, 510!
en 330 zoiezo maar 330 wilt nog wel eens problemen geven.

instellingen kun je of op deze topic of op wanadoo.nl vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Brokenrules schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 22:51:

Hoe lang duurde het bij jullie voordat jullie de livebox kregen en alles operationeel was.

En las in de livebox beschrijving dat er 2 utp kabels in kunnen. Is het dan mogelijk dat 2 pc elkaar kunnen zien. (En is dit ook het geval als er een wireless pc tussen zit)

bvd.
bij mij 16 dagen. maar bij de meesten is dat ook gewoon binnen 3 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97009

Anoniem: 152485 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 01:24:
Wie heeft al geprobeert om de livebox er tussen weg te halen en verder te gaan met de oude bijv:

als je dit topic ff doorleest, kun je zien dat ut voor de stabiliteit van de verbinding niet uitmaakt of je de speedtouch of de livebox gebruikt..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153212

heb sinds een week adsl familie van wanadoo met zo'n livebox.
alles was perfect tot....
gister avond werd ik ineens uit msn gegooid en is heel mijn verbinding " zo goed als" weg...
ik heb zo nu en dan nog wel verbinding, maar zwaar beneden pijl.
in de eventlog staat iets in de trend dat er teveel tcp-ip verbindingen waren.
alles heb ik al een keer gereset, oude goed werkende image van mijn computer teug gezet...helemaal geen effect..
de verbinding blijft ku*, euhh minder prettig.
nog meer mensen die dit gisteren hadden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JA ik , en anderen het lijkt me dat allemaal rond de uur tijd gisteren tussen 22.00 en 23.00
een drop out gehad hebben .
volgens mij ligt het probleem puur bij de server!

kortom de modem of de server verliest zijn verbinding.
ben even gesurft bleek dat in de UK en frankrijk deze problemen ook voordoen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilco
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-06 11:30
Hier nix van gemerkt, alles loopt hier perfect. Behalve dat de upload soms beetje beneden de maat is. Geen last van uitvals of wat anders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153212

vanochtend had ik de problemen nog.
ben heel erg benieuwd of dit straks ook nog het geval is.
overigens is mijn adsl status checker nog op de een na laatste fase.
dus ik hou nog even een voetje tussen de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
vr6-only schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 03:48:
Wanadoo Family werkt ook op je oude modem. niet alle oude modems maar alcatel 510, 510!
en 330 zoiezo maar 330 wilt nog wel eens problemen geven.

instellingen kun je of op deze topic of op wanadoo.nl vinden.
Ook wil de 330 soms problemen geven met de snelheid. Dat ding blijkt niet echt goed verbindingen boven 3,3mbit aan te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

oh dat kan wel...gewoon een adsl modempje kopen als je een 330 hebt.

maar niet iedereen haalt een snelheid van boven de 3.3 mbit. dus eigenlijk is de snelheid niet zo'n
grote probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
vr6-only schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:56:
oh dat kan wel...gewoon een adsl modempje kopen als je een 330 hebt.

maar niet iedereen haalt een snelheid van boven de 3.3 mbit. dus eigenlijk is de snelheid niet zo'n
grote probleem.
Als de snelheid later geupgrade wordt, dan is er denk ik wel een probleem. Dan moet je wel boven die snelheid komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153238

kan iemand mij helpen aan de USER42.INI file voor mijn wanadoo family,want wanadoo verdomt het om mij die cd op te sturen ik zou je bij deze erg dankbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Brokenrules schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 22:51:

bvd.
Geprobeerd, met heel veel knutselwerk zelfs nog aan de praat gekregen ook :*) . Kwam op een dag thuis, alle settings weg :| . Bleek het dat de telefoon het weer eens niet deed en dat m'n ouders even de stroom eraf hadden gehaalt :( (hij deed het toen idd weer wel ... maar mijn settings waren foetsie)

Heb toen maar gewoon een simpel switchje bijgezet, wist niet meer hoe ik het voor elkaar had gekregen. Daarnaast heeft de franse firmware er geen last van. Daar zitten beide ethernet porten op hetzelfde subnet. Hier zit de gele helaas nog op 192.168.6.X en de rode op 192.168.5.X ... erg frustrerend :)
Anoniem: 152485 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 01:24:

Waarom zouden mensen dat willen proberen :/ ? Neem het maar voor lief zo met die livebox en telefonie. En het kan WEL als je dit topic wat beter doorspit ;)

[ Voor 18% gewijzigd door LinuX-TUX op 26-08-2005 14:45 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.