Het grote mountainbike topic (deel 4) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.819 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:45

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

meendering schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 19:44:
Welke onderdelen zitten er voor de rest op?
Da's nog belangrijker namelijk. :)
Rahmen Biometric Triangle Technologie,Aluminium 7005
Farbe mattdunkelgrau/mattblau
Gabel Manitou Axel Comp, 1 1/8", 100mm Federweg, Lockout, Vorspannung einstellbar
Schaltwerk Shimano LX
Umwerfer Shimano LX
Schalthebel Shimano LX
Bremshebel Shimano LX
Bremsen zzyzx
Kettenradgarnitur
Innenlager FSA BB 1000 Mega Exo Isis Drive
Pedale corratec MTB
Cassette Shimano Deore
Kette Shimano Deore
Felgen zzyzx MT22
Reifen corratec Ground Grip 2.3/2.1
Schläuche corratec
Speichen DT Champion 1.8
Steuersatz FSA #10
Sattelstütze zzyzx Alu 30,6x350
Sattel Selle Royal New Mach
Sattelklemme zzyzx
STVZO
Dämpfer
Features 100cm Federweg mit Lockout,2cm Aluminium Spacer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
Lijkt me een prima fietsje voor dat geld. Zou niet snel voor die van 500 gaan want hier zal je ongetwijfeld veel meer plezier aan hebben. Beter schakelen, remmen, betere vork, hogere duurzaamheid. Kleding valt met wat zoeken best goedkoop te krijgen (opruiming o.a.), handvatten (bedoel je barends?) zijn ook maar een paar tientjes en ook niet essentieel eigenlijk. Hoewel ik ze zelf wel veel gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Palomar schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 20:05:
Misschien nog een tip voor de mountainbikende menschen: Lidl heeft vanaf donderdag weer fietsbroeken, shirts en jacks.

Haal zelf denk ik wel even zo'n lange broek en een jack (voor je het weet is het alweer herfst ;))
^^ Had het ook al gezien. Donderdag maar eens ff zien of het was is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

bassGunner schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 02:04:
Lijkt me een prima fietsje voor dat geld. Zou niet snel voor die van 500 gaan want hier zal je ongetwijfeld veel meer plezier aan hebben. Beter schakelen, remmen, betere vork, hogere duurzaamheid. Kleding valt met wat zoeken best goedkoop te krijgen (opruiming o.a.), handvatten (bedoel je barends?) zijn ook maar een paar tientjes en ook niet essentieel eigenlijk. Hoewel ik ze zelf wel veel gebruik.
Nee, ik bedoel die rubberen dingen om je stuur. Die vind ik standaard meestal te dun dus dan wil ik wat dikkere. Barends kreeg ik van de fietsenmaker. :)
Ga straks nog even naar een Merida kijken en testrijden, die was ook niet echt duur volgens mij. Maar niet super afgemonteerd. Zit alleen een beetje met garantie, deze Merida zou ik 3 km verderop kopen, die Corratec 30 km verderop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaasman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 14:40
Hoi, ff een vraagje tussendoor van een n00b op mtb gebied.
Ik wil een beetje asvalt en bospaden gaan becrossen hier in zeeland (waar ik woon)
En nu heb ik mijn oog laten vallen op deze fiets
Het is deze fiets geworden omdat hij "maar" op 400 euro komt.
Is dit een goede fiets voor een beginner of zijn er voor 400 euro betere fietsen te krijgen (2dehands vind ik niets omdat ik er weinig verstand van heb en tevens alles wat er op marktplaats wordt aangeboden voor mij ver rijden is daar ik in zeeland woon).
Ik heb geen behoefte aan full suspension (denk ik) en voorvorkvering lijkt me wel handig, daar dit me ook erg bevalt op me fiets die ik voor dagelijks gebruik heb (een batavus kompas)
Mijn vraag is eigenlijk aan jullie meer ervaren bikers, "is er een veel betere fiets voor dat geld te krijgen?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Pindakaasman schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 20:28:
Hoi, ff een vraagje tussendoor van een n00b op mtb gebied.
Ik wil een beetje asvalt en bospaden gaan becrossen hier in zeeland (waar ik woon)
En nu heb ik mijn oog laten vallen op deze fiets
Het is deze fiets geworden omdat hij "maar" op 400 euro komt.
Is dit een goede fiets voor een beginner of zijn er voor 400 euro betere fietsen te krijgen (2dehands vind ik niets omdat ik er weinig verstand van heb en tevens alles wat er op marktplaats wordt aangeboden voor mij ver rijden is daar ik in zeeland woon).
Ik heb geen behoefte aan full suspension (denk ik) en voorvorkvering lijkt me wel handig, daar dit me ook erg bevalt op me fiets die ik voor dagelijks gebruik heb (een batavus kompas)
Mijn vraag is eigenlijk aan jullie meer ervaren bikers, "is er een veel betere fiets voor dat geld te krijgen?"
Kijk iig naar een fiets zonder schijfremmen, die heb je ook niet echt nodig en daarvan wordt het alleen maar duurder. Hardtail is goed als je niet extreem gaat downhillen. Dat is wat nou ongeveer begrepen heb. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaasman
Beekforel schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 21:05:
[...]

Kijk iig naar een fiets zonder schijfremmen, die heb je ook niet echt nodig en daarvan wordt het alleen maar duurder. Hardtail is goed als je niet extreem gaat downhillen. Dat is wat nou ongeveer begrepen heb. :P
Oh sorry, die fiets is met en zonder schijfremmen, ik neem zonder, anders was hij een stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109556

Gaaf topic dit.

Zelf heb ik 2 seizoenen bij de funklasse wedstrijden gereden en ben daarbij drie maal derde geworden, waar ik toch een beetje trots op ben. Daarnaast, voor mijn doen, mooie resultaten neer gezet. De wedstrijden waar ik goed in ben, en ook derde ben geworden, zijn Havelte, Bergschenhoek en Kuinre. Je raadt het al, veel klimmen.

Het klimmen heb ik vooral in mijn omgeving opgevangen, omgeving Amerongen. Daar lopen twee (8km en 16km) lekkere routes, op het grote mes en stoempen met die benen. De klimmetjes op een erg ligt verzet en lekker het wegje naar boven wegtikken.

Dit seizoen is er weinig van gekomen qua wedstrijden. Volgend seizoen ben ik zeker weer van de partij! Hier een aantal foto van mij plus een link naar mijn racebakkie.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/vandijk55/images/01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/vandijk55/images/02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/vandijk55/images/03.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/vandijk55/images/04.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/vandijk55/images/05.jpg

Bike! (heb nu een XT crankstel met TA bladen en Schwalbe Fast Fred UST bandjes.)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 109556 op 17-08-2005 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34169

Pindakaasman schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 21:15:
[...]

Oh sorry, die fiets is met en zonder schijfremmen, ik neem zonder, anders was hij een stuk duurder.
Trek is een goed merk, maar met jouw budget zou ik toch naar een ander merk kijken.
Waarom? Omdat andere merken in deze prijsklasse meer waar voor je geld bieden. Een budgetmerk is bijvoorbeeld Target. Rond de 400 euro bieden ze de Himalaya aan, die op eigenlijk elk front beter is dan de Trek.

Wat beter is bij Trek is het frame, maar vooral de naam. En voor dat laatste betaal je stevig.

• bassGunner
Welkom Flying V. Mooie bike! En mooie pics, NSK MTB zie ik. Hoeveelste ben je geworden? En in welke categorie?

Heb hem dit jaar ook gereden, werd 2e bij de niet-licentiehouders. Was mijn 2e MTB wedstrijd ooit, mijn 1e was 4 jaar geleden, ook het NSK ;) . Had daarvoor ook 3 maanden niet mijn MTB aangeraakt dus was best tevreden. Hoewel eigenlijk baalde ik vooral want ik had hem ook kunnen winnen als mijn ketting niet van het onderste derailleurwieltje was gevallen op de beruchte trap... :|

Ook foto's daarvan:

Afbeeldingslocatie: http://img189.imageshack.us/img189/3530/arnhembor02347ev.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img189.imageshack.us/img189/8792/n26314528ie.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img189.imageshack.us/img189/4507/n26315522bz.th.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door bassGunner op 18-08-2005 00:32 ]

• Pindakaasman
Anoniem: 34169 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 23:18:
[...]

Trek is een goed merk, maar met jouw budget zou ik toch naar een ander merk kijken.
Waarom? Omdat andere merken in deze prijsklasse meer waar voor je geld bieden. Een budgetmerk is bijvoorbeeld Target. Rond de 400 euro bieden ze de Himalaya aan, die op eigenlijk elk front beter is dan de Trek.

Wat beter is bij Trek is het frame, maar vooral de naam. En voor dat laatste betaal je stevig.
Wat is er dan precies beter? voorvork, groepen, overig? Ik vind het zoizo wel een fijne gedachte dat er levenslange garantie op het frame zit bij Trek en dat er een goeie dealer in de buurt zit :)

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-07 10:00
Anoniem: 109556 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 23:02:
Gaaf topic dit.

Zelf heb ik 2 seizoenen bij de funklasse wedstrijden gereden en ben daarbij drie maal derde geworden, waar ik toch een beetje trots op ben. Daarnaast, voor mijn doen, mooie resultaten neer gezet. De wedstrijden waar ik goed in ben, en ook derde ben geworden, zijn Havelte, Bergschenhoek en Kuinre. Je raadt het al, veel klimmen.

Het klimmen heb ik vooral in mijn omgeving opgevangen, omgeving Amerongen. Daar lopen twee (8km en 16km) lekkere routes, op het grote mes en stoempen met die benen. De klimmetjes op een erg ligt verzet en lekker het wegje naar boven wegtikken.

Dit seizoen is er weinig van gekomen qua wedstrijden. Volgend seizoen ben ik zeker weer van de partij! Hier een aantal foto van mij plus een link naar mijn racebakkie.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Bike! (heb nu een XT crankstel met TA bladen en Schwalbe Fast Fred UST bandjes.)
Leuke foto's!

Ik heb er ook wel eens aan gedacht om wedstrijden te rijden. Ik ben wel eens benieuwd hoe ik rij t.o.v. andere mtb'ers.
Wat ik wel opmaak uit verschillende reacties van mensen die wedstrijden rijden is dat je fiets er wel erg onder te lijden heeft. Is het wedstrijd rijden zo destructief?

bassGunner schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 00:30:
Welkom Flying V. Mooie bike! En mooie pics, NSK MTB zie ik. Hoeveelste ben je geworden? En in welke categorie?

Heb hem dit jaar ook gereden, werd 2e bij de niet-licentiehouders. Was mijn 2e MTB wedstrijd ooit, mijn 1e was 4 jaar geleden, ook het NSK ;) . Had daarvoor ook 3 maanden niet mijn MTB aangeraakt dus was best tevreden. Hoewel eigenlijk baalde ik vooral want ik had hem ook kunnen winnen als mijn ketting niet van het onderste derailleurwieltje was gevallen op de beruchte trap... :|

Ook foto's daarvan:
Tnx. Jouw bike mag er anders ook wel zijn, met die mooie vos voorin! Ik reed niet bij het NSK, mijn bij de funklasse heren. In 2003 16e van de 80. In 2004 (75 min heren) 24e van de 139.
Canard schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 08:12:
[...]
Leuke foto's!

Ik heb er ook wel eens aan gedacht om wedstrijden te rijden. Ik ben wel eens benieuwd hoe ik rij t.o.v. andere mtb'ers.
Wat ik wel opmaak uit verschillende reacties van mensen die wedstrijden rijden is dat je fiets er wel erg onder te lijden heeft. Is het wedstrijd rijden zo destructief?
Het is zo destructief als je het zelf wilt maken. Zelf ben ik niet van het beuk werk zoals het grof schakelen en mijn materiaal misbruiken. Goed onderhoud is het halve werk.

• Harmen
  • Laatst online: 06-07 16:56

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Welkom TheFlyingV, strakke fiets zeg!
Knappe prestaties tijdens die wedstrijden, draai je zelf allemaal voor de kosten op?
Of heb je een sponsor, zo'n fietsje onderhouden kost wel wat €€€ ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Harmen op 18-08-2005 22:37 ]

Whatever.

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Hoezo? Slijtonderdelen zijn echt geen XTR/Goldtec cassettes met Rohloff Titanium/KMC X.9 Gold kettingen erom, 'gewoon' XT/990 met een leuk kettingkje vermoed ik zo. De SID is wel een verhaal apart ;)
En hij rijdt ook niet met Maxxis Maxx(s)li(j)te bandjes...
Maar de vele kilometers zullen wel hun tol hebben op het materiaal, maar het is een hobby hè. Het dure zit 'm meer in het upgraden enzo, alhoewel Vincent het meteen goed heeft aangepakt en een droomfiets in elkaar heeft gesleuteld.

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
Pindakaasman schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 08:09:
[...]

Wat is er dan precies beter? voorvork, groepen, overig? Ik vind het zoizo wel een fijne gedachte dat er levenslange garantie op het frame zit bij Trek en dat er een goeie dealer in de buurt zit :)
afmontage... ik dacht niet echt dat een alivio groep uitblinkt in schakel prestaties e.d....

maar voor 400 euro moet er vast iets te vinden zijn die afgemonteerd is met een deore / deore lx groep (derailleurs voor/achter, bladen, cassette, ketting, remmen, crank etc..) dan het mengelmoesje van nu.... over voorvorken kan ik je helaas weinig vertellen. Heb zelf een non-verende vork van 4ZA (alleen geen idee welk type...)

Hmm, heb je hier wat aan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

komakeef schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 23:25:
[...]

afmontage... ik dacht niet echt dat een alivio groep uitblinkt in schakel prestaties e.d....

maar voor 400 euro moet er vast iets te vinden zijn die afgemonteerd is met een deore / deore lx groep (derailleurs voor/achter, bladen, cassette, ketting, remmen, crank etc..) dan het mengelmoesje van nu.... over voorvorken kan ik je helaas weinig vertellen. Heb zelf een non-verende vork van 4ZA (alleen geen idee welk type...)

Hmm, heb je hier wat aan? :)
Target: http://www.ferwerdafietse....php?id=1505&kleur=FFCC00
Full Deore. Is wel in Groningen.... :P Maar dikke kans dat een lokale fietsenhandel dat voor dezelfde prijsklasse kan regelen.
ik vond het alleen totaal niet lekker fietsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:58
Canard schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 08:12:

Hoewel ik zelf geen wedstrijden rij, heb ik wel een beetje een idee van hoe destructief: ik ben nogal zwaar en als ik op Amerongen andere fietsers tegenkom, dan weten ze me in de zware klimmetjes wel voorbij te komen, maar ik maak dat in de afdalingen toch meestal wel weer meer dan goed.

En na een half jaar 2 x in de week Amerongen lag m'n anderhalf jaar oude frame overmidden.

Als ik ook kijk hoe dat bij mijn andere sport (rally) gaat: tijdens een testsessie rij je veel minder kapot dan tijdens een wedstrijd, simpelweg omdat je bij een testsessie rekening houdt met het materiaal, maar tijdens een wedstrijd let ik alleen maar op de klok..

Zo zul je tijdens een wedstrijd niet effe stoppen om de boel schoon te spoelen als alles onder de drek zit en daardoor heb je veel meer slijtage aan je tandwielen & ketting...

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
StevenK schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 03:24:
[...]

Hoewel ik zelf geen wedstrijden rij, heb ik wel een beetje een idee van hoe destructief: ik ben nogal zwaar en als ik op Amerongen andere fietsers tegenkom, dan weten ze me in de zware klimmetjes wel voorbij te komen, maar ik maak dat in de afdalingen toch meestal wel weer meer dan goed.

En na een half jaar 2 x in de week Amerongen lag m'n anderhalf jaar oude frame overmidden.
Ik ken de route van Amerongen niet, maar ik neem aan dat je kwalitatief goed frame had maar toch vind ik dat je frame het dan kort uitgehouden heeft. Garantiewerk hoop ik?

...

even iets anders:

Doen jullie mtb'ers hier ook nog andere sporten om je conditie op peil te houden?

Ik ben sinds 2 maanden bezig met RPM en ik moet zeggen dat dat erg goed bevalt. Het is gewoon véél intensiever als het mtb'en wat ik op zondag doe. Je leert je lichamelijke grenzen veel beter kennen en je traint je lichaam en spieren ook eens op een andere manier.
Gisteravond was ik dus net even óver mijn grens gegaan en moest ik even inhouden anders viel ik zo van m'n fiets af :/ Ik merk nu overigens nog dat m'n lichaam flink heeft moeten werken, van de ene kant is dat best een lekker gevoel :)
Na een paar keer RPM'en merkte ik al meteen resultaat bij het mountainbiken, ik kon makkelijker accelereren en een hoge snelheid ook langer vasthouden!

Dus als je nog wat zoekt om je conditie op peil te houden, kan ik RPM zeer aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

* KeX voetbalt erbij

Is niet een beste combinatie. Maar ik vind het spelletje te leuk. Train daarvoor ook nog twee keer in de week en speel zaterdags competitie. Aangezien ik ook drie tot vier keer per week op de fiets probeer te zitten is het nogal een pittig programma. Gisterenavond ook nog 65 km bos gepakt (gem: 23 km/hr, was lekker droog), maar ik ben blij dat ik vandaag niets doe, buiten werken om, want de pot energie is echt ff op.

Zaterdagochtend klein rondje rijden en om vier uur een bekerwedstrijd spelen. Hoop dat de beentjes het houden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Laatst online: 21:58
Canard schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 08:58:
[...]

Ik ken de route van Amerongen niet, maar ik neem aan dat je kwalitatief goed frame had maar toch vind ik dat je frame het dan kort uitgehouden heeft. Garantiewerk hoop ik?
Ja, een redelijk goed frame (Bulls XTR, nieuw is 'ie superstijf) en ik heb onder garantie een nieuwe gekregen.
even iets anders:

Doen jullie mtb'ers hier ook nog andere sporten om je conditie op peil te houden?
Ik doe 't fietsen (mtb en race) juist om conditie op te bouwen voor m'n andere sport :)

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pindakaasman schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 08:09:
[...]

Dat is natuurlijk beide ook iets om rekening mee te houden, maar als we gaan kijken naar de Trek die je aanwijst en bv. de Target Colorado (500 euro, iets boven je budget), dan is de eerste opgebouwd met de goedkopere onderdelen van Shimano, en de laatste is volledig Deore. Ietsje lager geprijsd is de Target Himalaya, die een mix van Alivio en Deore heeft. De groepen van Shimano zijn als volgt:

Tourney
Altus
Acera
Alivio
Deore
Deore LX
Deore XT
Deore XTR

Daarnaast zijn er nog twee groepen (Hone en Saint) die speciaal voor heavy-duty gebruik gemaakt zijn, en niet echt in het rijtje passen.
Als ik de Trek bekijk, dan is die volgens mij opgebouwd met Altus en Acera (Je kunt op de site van Shimano opzoeken welke groep bij een bepaald nummer hoort, bij lagere groepen is het namelijk de gewoonte niet de groep maar het onderdeelnummer te vermelden). De Target zit daar dus twee tot drie groepen boven, en dat verschil merk je wel. Ook is de voorvork van de Target (een Suntour XCP 75) beter dan die van de Trek (RST Gila).

Om terug te komen op het frame; bij Trek zit hier zoals je al zei levenslange garantie op. De vraag is of je die nodig zult hebben, écht slechte frames worden niet meer gemaakt (behalve bij de Aldi) en ook een echt goed frame kan tijdens een afdaling opeens uit twee stukken bestaan, dat is iemand hier volgens mij gebeurd met een Trek frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Laatst online: 22:39

The_Scarabial

MTB for life!

Wat is RPM dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Lichaam kan rare dingen. Moest gisterenavond een bekerwedstrijd spelen tegen de amateurtak van Vitesse en ik was na de wedstrijd uitgeblust. Maar aangezien we met 9-0 hebben gewonnen werd er een biertje gedronken. Daarna nog een verjaardag gehad en ff biertje gedronken. Al met al redelijk bijtijds naar bed gegaan, maar wel doodop.

Das allemaal niet zo erg, maar als je de zondagmorgen gelijk daarna 100 km wil fietsen is dat niet slim. Bij de start oveal pijntjes en stijfheden en het duurde lang voordat ik op gang was. Rond de vijftig kreeg ik een enorme inzinking, maar ook daar kom je uiteindelijk vaak wel overheen. We hebben de route van Rheden eerste gedaan en zijn daarna doorgestoken naar de route Oosterbeek. Na 70 km begon ik waarempel weer te herstellen en uiteindelijk hebben we gewoon 104 km gereden op een gemiddelde van 21,9 km/hr (zeer goede omstandigheden).

Ik ben wel helemaal stuk nu ik thuis zit, maar er overheerst een heel tevreden gevoel. Nu maar eens lekker een weekje rustig aan doen en geen voetbaltraining. Fietsje helemaal laten nakijken. Paar korte ritjes op laag tempo maken en verder vooral ontspannen.

* KeX hep er sin an! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Net zoiets als spinning: http://www.sportiefnegentig.nl/spinning.htm
Volgens mij is er een klein verschil tussen RPM en spinning maar vraag me niet wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bbbrumbrum schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 23:22:
Hoezo? Slijtonderdelen zijn echt geen XTR/Goldtec cassettes met Rohloff Titanium/KMC X.9 Gold kettingen erom, 'gewoon' XT/990 met een leuk kettingkje vermoed ik zo. De SID is wel een verhaal apart ;)
En hij rijdt ook niet met Maxxis Maxx(s)li(j)te bandjes...
Maar de vele kilometers zullen wel hun tol hebben op het materiaal, maar het is een hobby hè. Het dure zit 'm meer in het upgraden enzo, alhoewel Vincent het meteen goed heeft aangepakt en een droomfiets in elkaar heeft gesleuteld.
Brum van dp.net en mtb.nl?

Slijtage valt reuze mee als je het goed onderhoudt. Ketting / cassette / bladen is een combinatie van PC99, 9.0 en TA bladen. Mijn banden slijten ook niet hard, rijd er al geruime tijd mee. Voor mij is de SID geen verhaal apart, ooit is er een keer olie bijgevuld, maar voor de rest geen onderhoud gehad (behalve door mijzelf, vorkpoten vet maken, etc..). Rijd er al ruim 2 jaar op en hij gedraagd zich nog steeds zo als in het begin, wat mij erg meevalt met mijn 74kg.

Tja, de aanschaf van zo'n fiets is idd niet goedkoop, al is het onderhouden gelukkig wel stukken goedkoper! _/-\o_ Nee, alles zelf betaald.. hobby hè?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26248

Mag je meteen raden wie ik ben :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
spoiler:
Ruud van DP!!!!!!!!!!!1111111 De-ruben-kontenkusser.rrrr

Edit: spoilerized, Vinnie mag het raden.

[ Voor 36% gewijzigd door bbbrumbrum op 22-08-2005 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OMFG, die konten kusser! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zal binnenkort weer nieuwe tandwielen op mn bike moeten hebben... :/ ;)

Weet iemand een goedkoop adresje? postorder mag.
Heb het volgende nodig:
Cassete 11-23T of 11-25T
ketting 9-speed
voorblad midden

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-06 13:34

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
meendering schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 23:57:

Heb het volgende nodig:
Cassete 11-23T of 11-25T
ketting 9-speed
voorblad midden
En voorblad voor en ws ook het kleine blad. En een nieuwe ketting (edit: stond er al :P . Je moet dat soort dingen allemaal tegelijk vervangen anders loopt het van geen kant meer. Die dingen luisteren heel nauw. Aandrijving kan je maar beter goed voor elkander hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Ketting en cassette luisteren idd vrij nauw, ketting en voorbladen valt wel mee. Als het nog geen haaientanden zijn zou ik ze gewoon laten zitten. En als het slecht loopt kan je altijd nog meer vervangen.

De bekende goedkope adressen:
-Math Salden
-Hopmans, BOZ
-Hergarden, DLD
-S-Tec, DLD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Laatst online: 26-06 22:08
Canard schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 18:01:
[...]

Net zoiets als spinning: http://www.sportiefnegentig.nl/spinning.htm
Volgens mij is er een klein verschil tussen RPM en spinning maar vraag me niet wat :)
Ik kom hier nooit in dit topic maar toch even kijken. RPM is volgens mij gewoon spinning maar bij Les Mills noemen ze dit RPM. En Les Mills zijn weer een groepje insctructeurs die groepstrainingen geven. Zo begreep ik van de website van Les Mills. http://www.lesmills.nl/ Edit staat dus ook op die site. RPM is van Les Mills

RPM doe ik ook de sportschool ook, maar dan met een videoband/DVD die constant draait in de sportschool. Je kan gewoon zitten en weg gaan wanneer je wilt.

[ Voor 4% gewijzigd door StephanL op 27-08-2005 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26005

Anoniem: 26248 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 23:01:
[...]

Mag je meteen raden wie ik ben :>
Die nepfietser? :*

Psssst, crosspost, niet doorvertellen:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/s.veldhuizen/Specialized_P.3/Resized/Kettingloop_resized.jpg

Nieuwe kettingspanner + ketting.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 26005 op 27-08-2005 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Uhhh kettingspanner? Koop gewoon een fatsoenlijk stalen SS frame of een SSpanner en geen opgefokte schakelbiatch. (K)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bbbrumbrum schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 16:00:
Uhhh kettingspanner? Koop gewoon een fatsoenlijk stalen SS frame of een SSpanner en geen opgefokte schakelbiatch. (K)
Of zit niet te zeiken? Niet iedereen heeft zin om daar geld aan uit te geven.

Het nieuwe frame (prolly een NSX) komt er eind november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kut :(

Ik ben het dopje + veertje van m'n XT snelspanner kwijt |:(

Heeft iemand die hier misschien heel toevallig liggen :> Meld dat dan even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Veertje boeit niet, einddopje (en veertje..) heeft je LBS misschien nog wel eentje liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

Anoniem: 26005 schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 16:38:
[...]

Of zit niet te zeiken? Niet iedereen heeft zin om daar geld aan uit te geven.

Het nieuwe frame (prolly een NSX) komt er eind november.
Welke? Vriend van me heeft van het weekend een Bitch gekocht. Wel leuk frame maar als je P3 gewend bent denk ik niet dat je erg onder de indruk zal zijn. Als je het alleen doet voor het staal en hori drop outs kan je mss ook een Planet X Pitbull Pro overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Houffalize:

Zware barre tocht gehad over 90 km. Forse valpartij na 30 km en na 45km een dusdanige klap op mijn achterwiel dat ik drie spaken verloor (niet zo'n beste teken) en dat leverde zo'n slag in het wiel op dat hij continu tegen de blokken aan beide kanten liep. Preciese tijd weet ik niet (vermoeden is plusminus zeven uur), maar ik heb er erg lang over gedaan. Maar de helft met een fiets die niet meer schakelde (bergop veel moeten lopen) en een dubbele dikke aanloper toch uitrijden heeft me moreel toch goed gedaan. Wordt iig fors knutselen aan de fiets.

Ik ben blij dat ik weer thuis ben iig, er volgen nog wat pics.

Overigens was de sfeer op de camping, ramvol met mtb-ers, geweldig. Op de hele nacht doorkwakende eenden na dan. ;)

/edit: Mijn kattenoog zegt: zuivere fietstijd 5:55

/edit 2: knappe tijd op Almere bo, half uur sneller dan vorig jaar!? d:)b Tevreden?

[ Voor 10% gewijzigd door KeX op 29-08-2005 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-07 19:34

botoo

💀 too old to die young

KeX schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 00:32:
Maar de helft met een fiets die niet meer schakelde (bergop veel moeten lopen) en een dubbele dikke aanloper toch uitrijden heeft me moreel toch goed gedaan.
./.
/edit 2: knappe tijd op Almere bo, half uur sneller dan vorig jaar!? d:)b Tevreden?
Uitrijden met tegenslag toont de ware mentaliteit van de bikkel KeX d:)b
./.
Dat half uur heeft niet veel om het lijf en ja, ik ben best tevreden als je ziet hoe 'frisjes' ik er doorheen gekomen ben :).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
zo KeX, dat was flink afzien! Wel top dat je de 90 km vol hebt gemaakt d:)b dat geeft vast een heel voldaan gevoel.
Ikzelf had ook graag willen gaan (60 km) maar ik begin deze week met een nieuwe studie en zo'n tocht is een behoorlijke aanslag op je lichaam. Ik heb ervoor gekozen om ervanaf te zien aangezien ik anders nog een paar dagen erg moe zou zijn.

Een vriend van me is ook geweest, heb 'm nog niet gesproken, ben benieuwd hoe hij het er vanaf gebracht heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Uiteindelijk op plaats 285 beland van de 540 die gestart zijn. Kan ik gezien de pech en het feit dat het mijn eerste start was, heel goed mee leven.

Mijn fietsmaatje is 4e geworden bij de dames op de 120 kilometer. Erg grappig om te zien hoe ze tussen toch wel de top van de marathonbikers doodleuk op haar volledig ongeveerde tien jaar oude mtb met de beste mee kon. 163e overall is ze geworden en een hele sloot kerels heeft ze haar achterkant laten zien. :)

werkt iig erg geruststellend dat het niet direct aan mij ligt als ze me er weer eens van af fietst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-07 09:22

Cliffie

Trompetslet

120km? :X Tering, dat is lomp veel :)

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

KeX, goede prestatie hoor! :)
Hoe was de ondergrond? Blubberig?
Jammer dat je een paar keer onderuit bent gegaan, da's niet echt beter voor je materiaal. :+
3 spaken uit je wiel, dan heb je een flinke smak gemaakt ofnie? Het lijkt me wel leuk om volgend jaar mee te doen. :P Als ik nog iets meer train moet het wel lukken.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Netjes KeX! Had zelf in eerste instant ook willen starten (NSK MTB Marathon) maar dat ging uiteindelijk niet lukken. Wel 185km in de Ardennen op de racer gefietst, en ook in de buurt van Houffalize. Dus ook een paar keer de MTB'ers uit het bos zien stormen, zag er geweldig uit. Ik kan ook niet wachten om daar eens flink te gaan raggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Crosspost (staan ook in de HK) maar toch:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/s.veldhuizen/Winterberg_28_09_05/Northshore_drop.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/s.veldhuizen/Winterberg_28_09_05/Caroussel.jpg

Klik hier voor de rest van de pics

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

net op de zwarte route in hellendoorn, wat komt mij tegemoet op de mountainbike paden, 2 crossmotoren, wat een gigantische mongolen, die lui moeten ze kats het rijbewijs afpakken met die lawaaierige dingen :/

edit: gister trouwens 44 km gedaan met gemiddelde van 24 km/h

[ Voor 14% gewijzigd door The_Scarabial op 31-08-2005 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@ McD, gaaf zeg! :)
* Harmen moet er ook maar eens heen... alleen komt er niks van. :/
Is die nordic wall (?) lastig? Je hebt nl. wel aardig wat grip nodig.

@ The_Scarabial, zulke lui moeten ze aanpakken ja. Ben ze zelf nog niet tegen gekomen. Zie wel vaak van die diepe sporen in bepaalde tracks. :X

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Valt hard mee, zolang je maar niet abrubt remt of heel langzaam gaat komt alles goed. Ik heb nog niemand daar onderuit zien gaan. De drop die je ook kunt kiezen daar is andere koek (hoewel de hoogte hard meevalt, maar hij is intimiderend).

Je moet er gewoon eens zijn geweest, echt. Huur als je geen passende fiets hebt daar een fiets, want ik kwam ook een stel XC-ers tegen, en dat was echt triest om die bezig te zien. Zadel hoog uit het frame, spandex aan, lullig XC helmpje op. Gevaarlijk eigenlijk.

Maar aan te raden dus! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Vette pics McD!

Denk ook niet dat ik mij hardstaartje daarover heen wil sturen :X

Wil er zeker wel een keer rijden, wellicht wordt dat dan gelijk het einde van mijn fietscarriere want ik ben nog wel eens van het type "eerst doen dan denken" als ik eenmaal op de fiets zit en de adrenaline al bezig is. (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Voor fotos Houffa zie www.athoc.nl

Twee eruit gelicht:

KeX
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/65628/full.jpg

Klaartje

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/65627/full.jpg

Helaas net geen foto's op modderpad, waterballet of singletrack. maar op de site zie je wel ongeveer hoe het is geweest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15455

even een vraagje
een maatje van me is van plan een mountainbike te gaan kopen
hij gaat er niet echt mee mountainbiken ofzo maar hij wil wel een beetje een stevig ding hebben
en nu wil hij deze kopen:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/bymm/los/fiets1.jpg
Voorvork=Gordo El Gato, type 640ZOOM
Remklauw=ASSES
Voor en achter as snelbevestiging=Joy/close
DM30 wielen, Double wall, 26 1.75/2.125
Moya stuur
Shimano Altus crank
Shimano Hyperdrive tandwielen

het is allemaal crap, maar hoeveel is zo'n fiets waard?
hij is net een paar maanden oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Hooguit 50 euro? Absolute troep, geheel ongeschikt voor allesbehalve de "krantenwijk"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Wow, Shimano hyperdrive...

*zwijmel* O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

bassGunner schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 14:04:
Hooguit 50 euro? Absolute troep, geheel ongeschikt voor allesbehalve de "krantenwijk"
egnie! Waar wou jij je krantentas kwijt? ;)

Deze fiets isw zo bling/noclass dat hij echt alleen geschikt is om andere nitwits mee te impressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Nouja, qua terrein dan. Behalve als je ergens in onderontwikkeld gebied woont (Veluwe bv) en je alsnog kilometers over modderpaden moet crossen om het Agrarisch Weekblad te bezorgen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

KeX, leuke foto's. Altijd leuk. :)
Je fietsgenoot ging ook erg hard, voorzover ik het op de foto kan zien. Die kerel achter haar zal wel denken... WTF! :o

Damn, die fiets die hier bovenstaat is niet veel soeps. Zal niet veel van heel blijven. :/

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
  • Laatst online: 05-07 14:27
Anoniem: 15455 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 12:13:
even een vraagje
een maatje van me is van plan een mountainbike te gaan kopen
hij gaat er niet echt mee mountainbiken ofzo maar hij wil wel een beetje een stevig ding hebben
en nu wil hij deze kopen:
...plaatje...

het is allemaal crap, maar hoeveel is zo'n fiets waard?
hij is net een paar maanden oud.
He die fiets zag ik voorbij komen op het fok forum, die jongen vroeg er 850,- voor. Dat lijkt me in ieder geval aan de hoge kant, gezien de afmontage (ken niet alle onderdelen overigens). Het frame ziet er op zich wel stevig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Emcee schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 21:31:
[...]

Dat lijkt me in ieder geval aan de hoge kant
Mij ook B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

meendering schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 21:30:
KeX, leuke foto's. Altijd leuk. :)
Je fietsgenoot ging ook erg hard, voorzover ik het op de foto kan zien. Die kerel achter haar zal wel denken... WTF! :o

Damn, die fiets die hier bovenstaat is niet veel soeps. Zal niet veel van heel blijven. :/
Sterker nog, heel rap ging ze, kijk maar eens bij de uitslag van de Nederlandse dames:

http://www.rwpmarathoncup.nl/2005/2005-houfalize.asp

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-06 19:44
Ik heb vandaag bij de fietsenmaker op mijn werk een tweedehands mountainbike gekocht. Nee, geen mooie, een onwijs simpel ding... :) Ik weet namelijk helemaal nog niet of ik het ga volhouden, dus begin je simpel. :) Hij kostte 130,-... Tis een oudje, Mongoose, type weet ik niet. Stalen frame, Shimano Deore versnellingen, dat is als ik het goed begrijp niet heel slecht...

Ik ga er gewoon mee rijden en we zien wel hoe het gaat... Vandaag vooralsnog een goed uur gefietst rond Utrecht, zowel asfalt als paadjes en mul zand (Panbos bij Zeist even bezocht).

Ik ben en blijf een hardloper, maar het is gewoon lekker om een sportieve fiets te hebben. Ik heb mn hele leven alleen op standaard stadsfietsen met terugtraprem gereden...

[ Voor 14% gewijzigd door estorino op 01-09-2005 15:14 ]

https://www.strava.com/athletes/10490675

• Canard
GoldieLox schreef op donderdag 01 september 2005 @ 15:13:
Ik heb vandaag bij de fietsenmaker op mijn werk een tweedehands mountainbike gekocht. Nee, geen mooie, een onwijs simpel ding... :) Ik weet namelijk helemaal nog niet of ik het ga volhouden, dus begin je simpel. :) Hij kostte 130,-... Tis een oudje, Mongoose, type weet ik niet. Stalen frame, Shimano Deore versnellingen, dat is als ik het goed begrijp niet heel slecht...

Ik ga er gewoon mee rijden en we zien wel hoe het gaat... Vandaag vooralsnog een goed uur gefietst rond Utrecht, zowel asfalt als paadjes en mul zand (Panbos bij Zeist even bezocht).

Ik ben en blijf een hardloper, maar het is gewoon lekker om een sportieve fiets te hebben. Ik heb mn hele leven alleen op standaard stadsfietsen met terugtraprem gereden...
leuk! weer een mtb'er erbij...

pics!!11!!!!11 :)

[ Voor 3% gewijzigd door Canard op 01-09-2005 15:35 ]

• PcDealer
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb een Giant ATX 880 '99. Het trappenhuis kraakt. Vooral na warm weer. Als ik om en om druk op de pedalen zet, zie ik het trappenhuis bewegen van links naar rechts. Hoort dat zo?

LinkedIn WoT Cash Converter

• estorino
  • Laatst online: 14-06 19:44
Canard schreef op donderdag 01 september 2005 @ 15:34:
[...]

leuk! weer een mtb'er erbij...

pics!!11!!!!11 :)
U vraagt, wij draaien... :)

Afbeeldingslocatie: http://filedump.estor.nl/atb-klein.jpg

1024x768: http://filedump.estor.nl/atb-groot.jpg

Het frame is wel wat groot voor mij, misschien moet er een stuurpen(?) op waardoor het stuur wat minder ver naar voren staat, maar ja, ik wil er wel zo min mogelijk geld aan uitgeven... :)

[ Voor 24% gewijzigd door estorino op 01-09-2005 16:35 ]

https://www.strava.com/athletes/10490675

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-07 14:42

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

PcDealer schreef op donderdag 01 september 2005 @ 16:18:
Ik heb een Giant ATX 880 '99. Het trappenhuis kraakt. Vooral na warm weer. Als ik om en om druk op de pedalen zet, zie ik het trappenhuis bewegen van links naar rechts. Hoort dat zo?
Nee waarschijnlijk je trapas stuk.

Asus Zenbook i7 256gb

• bbbrumbrum
  • Niet online
PcDealer schreef op donderdag 01 september 2005 @ 16:18:
Jawel, je 'trappenhuis' (bb-pot) mag gewoon heen- en weer bewegen, anders is je frame wel heeeeeel stijf (hence ook loeizwaar). Kraken kan veel dingen zijn, uit die richting: trapas kaduuk (ISIS?), trapas slecht ingevet, aansluiting cranks-bb slecht ingevet (vierkante as NOOIT invetten), gare lagers in je pedalen, slecht ingevette pedaalthreads in je crank.... Het kunnen ook nog je bladboutjes/bladen zijn, voor de zekerheid die ook ff loshalen en schoonmaken.

[ Voor 26% gewijzigd door bbbrumbrum op 01-09-2005 18:02 ]

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb dus laatst ook een nieuwe trapas erin gekregen. Zat eerst een Alivio as in.....
Ze hebben er nu een LX as in gezet, tik is er gelukkig uit. :+
Kan me aan zulke dingen erg storen.

Whatever.

• KeX

KeX

* KeX hep nieuwe wielekes voor de vulkanbike extreme aangeschaft.

XT naafjes, volledige specs volgen nog en daarnaast een setje Schwalbe big apples gekocht voor af en toe wat asfalt en beachraces (beachchallenge 2 oktober). Ook gelijk Craft arm en beenstukken aangeschaft.

Nog ff wat hersteltrainingen en een wedstrijdje voetballen, 1 keer intervallen en ik ga alweer naar Duitsland voor drie marathons. woei!!!! :)

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik ben van plan om een flatbar temonteren en wat ringen teverwijderen, ook wat smallere bandjes temonteren en een rock shox sid2005 of reba temonteren, Puur om wat harder tegaan nu ik best vaak op de racefiets zit wen ik ook al aardig aan de houding daarom zou ik op de mtb misschien ook wel een lager stuur willen :) is dit een goed idee of ga ik er niet bepaald sneller door :)
heb nu
-NRS3 2005
-XTR shifters XT a-der LX-vder LX ketting
-Avid juicy 5 185mm remmen
Racing ralphs2.40
Rock shox Sid XL
Giant comp low-riser bar
Deore crank shimano 540 pedalen
http://img390.imageshack.us/img390/659/fiets18vk.jpg
Nu bevallen die bandjes wel aardig ik kan zo makkelijk door los zand fietsen wat hier nogal veel licht in de duinen en op het strand ;) maar ik fiets natuurlijk niet fulltime door los zand :) maar naar mijn gevoel rollen ze niet superlicht op de meeste bospaden :)

Graag advies

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

En weer wat nieuws :)
Afbeeldingslocatie: http://img180.imageshack.us/img180/1808/p10100028qh.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img180.imageshack.us/img180/4487/small23aj.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img180.imageshack.us/img180/1883/sall33ky.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img180.imageshack.us/img180/8366/small48ku.jpg

Een rockmachine quake :)

gelijk maar ffe de voorderaileur en voor rem verwijdert misschien gaat ie nog door naar singlespeed :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heh?

*kijkt verbaasd naar streetfiets*

Jij op zo'n geval? Why? Hebben we je overgehaald? :P

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 26005 op 02-09-2005 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Anoniem: 26005 schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 20:04:
Jij op zo'n geval? Why? Hebben we je overgehaald? :P
Ik woon tegenwoordig ook in de stad :P

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

* Harmen zit er aan te denken om een camelbak aan te schaffen.
Lijkt me toch zwaar handig tijdens langere tochten. :)

Heb al even zitten kijken naar een cambak. 1,5 liter lijkt me voldoende.
Afbeeldingslocatie: http://www.futurumshop.nl/img/9041004.jpg

Of deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.futurumshop.nl/img/9041003.jpg
Lijkt me ideaal ook voor wintersport oid.

Is dit wat? Hoe zit het eigenlijk met de vorstbestendigheid van zo'n tas? Wil nl. de hele winter door biken. O-) Welke camelbak hebben jullie?
In het begin zal het wel wennen zijn zeker? (zo'n ding op de rug)

[ Voor 14% gewijzigd door Harmen op 02-09-2005 21:25 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
* bassGunner heeft een Camelbak Classic

1,5L, super low-profile maar wel weinig ruimte voor extra stuff. Kan in het vakje met wat proppen een bandje en bandenlichters kwijt, in het netje een pompje en evt een jackje. Wilde een compacte en vond 1,5L genoeg. Supertevreden over, alleen het klotsen vind ik soms wat irritant. Nog geen ijs erin gehad. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

meendering schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 23:57:

Heb het volgende nodig:
Cassete 11-23T of 11-25T
ketting 9-speed
voorblad midden
Ik heb een aantal keer bij www.bike2build.nl besteld. Hardstikke goei :)

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
meendering schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 21:24:
* pjlgt zit er aan te denken om een camelbak aan te schaffen.
Lijkt me toch zwaar handig tijdens langere tochten. :)

Heb al even zitten kijken naar een cambak. 1,5 liter lijkt me voldoende.
[afbeelding]

Of deze:
[afbeelding]
Lijkt me ideaal ook voor wintersport oid.

Is dit wat? Hoe zit het eigenlijk met de vorstbestendigheid van zo'n tas? Wil nl. de hele winter door biken. O-) Welke camelbak hebben jullie?
In het begin zal het wel wennen zijn zeker? (zo'n ding op de rug)
Zou eerder 1 nemen waar wat meer in kan. Je hoeft hem natuurlijk niet helemaal te vullen he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaanBanaan
  • Niet online
Klotsen los je op door alle lucht eruit te laten voordat je hem dichtdraait.

Ik heb een Camelbak Blowfish, 3 liter. Met warm weer is 3 liter 3 uur fietsen... Dus het is minder dan je denkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Vanochtend even SPD pedalen (BBB waarop je ook met normale schoenen kan) + SPD schoenen gehaald (Shimano SH-M072). Eventjes wennen hoe je het erop klikt en bovendien ook weer hoe je snel loskomt (ben 1 keer bijna met fiets en al omgepleurd :P), maar ik vind het tot nu toe ideaal :) Ik kan naar mijn idee veel meer kracht zetten. En met mn oude 'losse' pedalen had ik soms op ruig terrein dat ik van mn trappers af stuiterde :o Als het goed is moet dat nu niet meer gebeuren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Gisteren bij Goossens in Borculo wezen shoppen, zeer mooie en grote winkel met zeer veel aanbod. Ben thuisgekomen met onderstaande schoenen (Shimano-M180G), net al ff geprobeerd in en uitklikken gaat lekker makkelijk, had gedacht dat het veel lastiger was.

Afbeeldingslocatie: http://www.bike-box.de/media/SH-M180.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Mijn ervaring is, dat wanneer het te makkelijk gaat je voeten alsnog wel van de trappers willen schieten. Zet ze persoonlijk liever iets strakker vast. Maar ja ieder z'n eigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54235

The_Scarabial schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 14:01:
Gisteren bij Goossens in Borculo wezen shoppen, zeer mooie en grote winkel met zeer veel aanbod. Ben thuisgekomen met onderstaande schoenen (Shimano-M180G), net al ff geprobeerd in en uitklikken gaat lekker makkelijk, had gedacht dat het veel lastiger was.

Plaatje
Vergis je niet, ik dacht dat spd pedalen ook makkelijk waren, maar de eerste toch aardig gevallen, me mtb staat op dit moment bij de fietsenmaker, nadat de voorvering kaduuk was gegaan. Heb in de tussentijd veel gewerkt en getrained door hardlopen. Ik ga denk ik in februari of maart een wielrenfiets kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ja idd, ik ben nu ook goed aan het oefenen op snel uitklikken bij elke situatie. Het lijkt vrij simpel, maar het probleem is dat als je onverwachts je voet aan de grond moet zetten dit toch vrij lang duurt. Ik reed net even op lage snelheid over een onverhard weggetje. Ik wilde draaien op de weg, maar mn voorwiel kwam op een graspol waardoor je ineens stilstaat. Kon nog net op tijd losklikken. Maar het is wel ff schrikken als je voet dan ineens vast blijkt te zitten :P
Ook als je achterwiel wegbreekt in mul zand oid moet je wel direct los kunnen komen om je voet aan de grond te zetten. Heb al een paar bijna-valpartijtjes gehad hierdoor.

Ik vind het nog een beetje link, maar ik probeer die reflex er goed in te krijgen om snel los te komen. Kunnen anders nare ongelukken mee gebeuren ben ik wel achter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:50

Hu9o

Schokkend

Palomar schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 15:44:
Ja idd, ik ben nu ook goed aan het oefenen op snel uitklikken bij elke situatie. Het lijkt vrij simpel, maar het probleem is dat als je onverwachts je voet aan de grond moet zetten dit toch vrij lang duurt. Ik reed net even op lage snelheid over een onverhard weggetje. Ik wilde draaien op de weg, maar mn voorwiel kwam op een graspol waardoor je ineens stilstaat. Kon nog net op tijd losklikken. Maar het is wel ff schrikken als je voet dan ineens vast blijkt te zitten :P
Ook als je achterwiel wegbreekt in mul zand oid moet je wel direct los kunnen komen om je voet aan de grond te zetten. Heb al een paar bijna-valpartijtjes gehad hierdoor.

Ik vind het nog een beetje link, maar ik probeer die reflex er goed in te krijgen om snel los te komen. Kunnen anders nare ongelukken mee gebeuren ben ik wel achter :P
Je kunt de weerstand van het uitklikken ook instellen. Misschien moet je die wat lager zetten als je dat fijner vindt. Dit doe je met de schoefjes op de pedalen (let op onder en boven te verstellen).

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Stelletje SPD-aanhangers. Gewoon Time/Eggbeaterzzz doen! Veervoorspanning? Modder? Overbodig gewicht? Geen last van... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Meendering, mocht je een Camelbak willen aanschaffen, kijk dan sowieso even op Ebay.de. Ik heb de mijne (Cloudwalker) daar vandaan gehaald voor 30 euro inclusief verzendkosten, terwijl dat ding hier in de winkel 67,50 kost :*)

Verder kan ik je wel adviseren om een model te nemen waar je ook spullen in mee kan nemen, dat is echt ideaal. Met een mule kan je al wat eten meenemen, evenals de gebruikelijke spullen die normaal in je zadeltas gaan, zoals je sleutels.
Degene die ik heb heeft genoeg ruimte om ook nog eens een regenjack en trui in te doen, de laatste om afkoeling tijdens een pauze te voorkomen :)
Een Mule gaat op Ebay voor ong. 50 euro weg, de Cloudwalker voor zo'n 30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
bbbrumbrum schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 22:11:
Stelletje SPD-aanhangers. Gewoon Time/Eggbeaterzzz doen! Veervoorspanning? Modder? Overbodig gewicht? Geen last van... ;)
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Hu9o schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 21:04:
[...]
Je kunt de weerstand van het uitklikken ook instellen. Misschien moet je die wat lager zetten als je dat fijner vindt. Dit doe je met de schoefjes op de pedalen (let op onder en boven te verstellen).
Ja klopt, dat heb ik al. Maar toch moet je een licht draaiende beweging maken, anders komt ie niet zomaar los. Ben er vanmiddag toen ik ze net had 1 keer mee op mn bek gegaan, toen ik uit stilstand (leunend tegen een muur) probeerde beide pedalen vast te klikken. De ene zat al vast en de ander ging wat moeizaam, waardoor ik mn evenwicht verloor en zo met fiets en al op de grond kieperde :X
Zal wel gewenning zijn, want verder ging het wel goed en heb ik al een heel stuk zonder problemen ermee gefietst, maar ik blijf nog wel even oefenen om ze in een reflex zo snel mogelijk los te kunnen krijgen. Lijkt me geen prettig idee als je op een drukke weg rijdt en plotseling moet remmen, omkiepert en onder een passerende vrachtwagen komt :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tis idd gewenning, maar bij mij ging het sneller dan gedacht. Tot nu toe maar één keer niet op tijd uit kunnen klikken, dat was toen m'n wiel onverwacht wegslipte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Anoniem: 34169 schreef op zondag 04 september 2005 @ 11:07:
Tis idd gewenning, maar bij mij ging het sneller dan gedacht. Tot nu toe maar één keer niet op tijd uit kunnen klikken, dat was toen m'n wiel onverwacht wegslipte.
Ik heb de bekende stoplichtervaring gehad toen ik voor het eerst met klikkertjes reed. Rustig laten uitrollen en op het laatst je voet neer willen zetten en dan beseffen dat ie vast zit. Om vervolgens met een smak om te vallen. Uiteraard gebeurd zoiets op een druk kruispunt. Je leert snel zullen we maar zeggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103811

pfff ik heb een deore schijfrem set (mech) en sinds gister piept hij ontzettend hard als ik rem.
Dus ik vandaag alles open gehaald, en schoon gemaakt.
Remblokjes iets wat opgeschuurd.
En het was nog !!!
Dus ik de schijven iets wat geschuurd (heel licht), maar het mocht niet helpen.........

Wat kan het zijn ?
Nou ja beter hoe kom ik er van af :P
Hij piept als een gek, en remt niet meer zo heel goed.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 103811 op 04-09-2005 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

net ff weer 50 km rondgetrapt, met me nieuwe klikschoenen, ging voortreffelijk, nix geen last gehad met uitklikken, ik kan nu ook makkelijker op de technische hobbelige singletracks rond blijven trappen, dus het was de 85 euro wel waard :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
The_Scarabial schreef op zondag 04 september 2005 @ 18:23:
net ff weer 50 km rondgetrapt, met me nieuwe klikschoenen, ging voortreffelijk, nix geen last gehad met uitklikken, ik kan nu ook makkelijker op de technische hobbelige singletracks rond blijven trappen, dus het was de 85 euro wel waard :D
Ja, ik heb vanmiddag ook ff voor het eerst met mn klikpedalen een kilometertje of 30 gereden over allerlei soorten wegdek. Ging prima :) Alleen op een gegeven moment over een heide door heel mul zand heb ik ze maar even voor de zekerheid losgeklikt, omdat ik bijna niet vooruit kwam en elk moment onderuit kon gaan.
Anoniem: 103811 schreef op zondag 04 september 2005 @ 16:08:
pfff ik heb een deore schijfrem set (mech) en sinds gister piept hij ontzettend hard als ik rem.
Dus ik vandaag alles open gehaald, en schoon gemaakt.
Remblokjes iets wat opgeschuurd.
En het was nog !!!
Dus ik de schijven iets wat geschuurd (heel licht), maar het mocht niet helpen.........

Wat kan het zijn ?
Nou ja beter hoe kom ik er van af :P
Hij piept als een gek, en remt niet meer zo heel goed.
Misschien remblokje scheef afgesleten? Of iets anders waardoor de remblokjes scheef komen te zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103811

Palomar schreef op zondag 04 september 2005 @ 18:43:
[...]

Ja, ik heb vanmiddag ook ff voor het eerst met mn klikpedalen een kilometertje of 30 gereden over allerlei soorten wegdek. Ging prima :) Alleen op een gegeven moment over een heide door heel mul zand heb ik ze maar even voor de zekerheid losgeklikt, omdat ik bijna niet vooruit kwam en elk moment onderuit kon gaan.

[...]

Misschien remblokje scheef afgesleten? Of iets anders waardoor de remblokjes scheef komen te zitten?
nja zijn heel minimaal scheef, maar daardoor kunnen ze toch niet gaan piepen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bbbrumbrum schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 22:11:
Rijd nu bijna 4 jaar rond met mijn 959 SPD pedalen, zoveel keiharde klappen gehad, zelfs met fiets en al de lucht in. Ze doen het nog steeds. Geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Zo mijn pakketje met startnummer, eetbonnen en detailkaarten voor de vulkanbike is binnen. Per etappe prachtige full colour stafkaarten met route. d:)b Verder mijn Duits maar eens ontstoffen voor de lap tekst die er bij zit.

Vanavond ff rondje Oosterbeek gereden. Heerlijk droog parcours, anderhalf uur aan één stuk gevlamd (zo voelde het tenminste). Resultaat 38 km @ 25.2 km/hr. fDat doet gevoelsmatig goed na Houffalize waar het gemiddelde wel erg laag lag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

* Harmen gaat de zich de komende tijd weer richten op het mountainbiken.
De eerste tourtochten komen er weer aan. :9~
Denk dat ik ergens in Oktober/November ga beginnen, als het kouder is dan 15 graden. :P
Heb er weer zin in, lekker door de blubber raggen.

@ KeX, strakke training zeg. :P Doe je goed, was wel uber droog zeker? Was wel ff benieuwd of ik mee kan komen. >:) Misschien volgend jaar ook maar de Houfalize doen. 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door Harmen op 05-09-2005 22:36 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

ik gaat woensdag morgen is even de route in lemele verkennen, daar nog nooit gereden, wat ik er van hoor moet het een vrij pittig maar kort routetje zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heeft iemand de Holand Casino Hondsrug Classic al eens gereden?
Lijkt me wel leuk om aan mee te doen, kan ik mn krachten meten met andere deelnemers. Veel bekenden van me doen mee. :) Het zijn 2 rondes van 27 km. (totaal 54km)
Het is in Gieten, Drenthe.

Ongeveer 10km van mn huis. :7

Whatever.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.