Het grote mountainbike topic (deel 4) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.796 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:47

The_Scarabial

MTB for life!

Anoniem: 26248 schreef op maandag 25 juli 2005 @ 22:08:
[...]

Denk dat minder krampachtig vasthouden ook veel zal helpen. Ik heb zelf bij snelle DH afdalingen met veel remkuilen of wortels ook altijd de neiging om je handvatten haast stuk te knijpen, maar dat is helemaal niet nodig. Je moet je er zelf echt tot aanzetten (althans, ik dan ;) ), maar je stuur iets losser vasthouden werkt echt voor mij.
Al dat gestuiter en geklapper is naar mijn idee erg slecht voor je gewrichten en mijn onderarmen hebben na een run of 10 ook wel zo iets van 'donder maar mooi op' :D
thnx voor de tip, zal is proberen er op te gaan letten

en wat fietskleding betreft ik heb gisteren
dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.cyclewear.nl/images/victor-km.jpg
dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.cyclewear.nl/images/gaatjes-hemd-ZM.jpg
en dit besteld:
Afbeeldingslocatie: http://www.cyclewear.nl/images/Pant-Con-bret-nero.jpg

Ik vind dat gewoon de strakke fietskleding het fijnst fietst, maar je zult het allemaal gewoon moeten proberen om uit te vinden wat jij het fijnst vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
heb zelf el cheapo fiets shirts van de lidl.... moet zeggen dat ze echt een stuk relaxter fietsen (wat vocht afdracht betreft) dan een standaard katoenen t-shirt/longsleeve.

Ik moet de lidl/aldi maar eens in de gaten houden hier voor thermisch ondergoed enzo. Spul werkt prima :D

Wat doen jullie meestal aan voor schoeisel/sokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128699

komakeef schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 21:46:

Wat doen jullie meestal aan voor schoeisel/sokken?
betreft schoeisel de meeste hier SPD schoenen qua sokken is persoonlijk

ik zelf heb gewoon zwarte sportsokken aan niet een bepaald merk of type, maar er schijnen ook speciaale sokken voor het fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-02-2023

Il Ljama

Spits ya in the face!

let met sokken op of ze dik genoeg zijn voor niet al te mooi weer :( . Zeker met regen/wind en in de winter moeten ze niet al te dun zijn. Ik heb van de winter toch een stel ijsklompen gekregen van fietsen met te dunne sokken.... :'(

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Probleem met standaard sportsokken is dat ze zeiknat blijven en dat je verschrikkelijk koude voeten krijgt. Zelfs met temperaturen van boven de 20 graden. Niet echt een pretje vind ik. Dan liever een paar 'echte' fietssokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama

Il Ljama

Spits ya in the face!

pjlgt schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 08:08:
Probleem met standaard sportsokken is dat ze zeiknat blijven en dat je verschrikkelijk koude voeten krijgt. Zelfs met temperaturen van boven de 20 graden. Niet echt een pretje vind ik. Dan liever een paar 'echte' fietssokken
die bedoel ik ook, maar zelfs met fietssokken is het verstandig te kijken welke je met welk weer gebruikt.
Sportsokken is naar mijn mening uberhaupt niks omdat je bij warm weer zeiknatte zweetpoten krijgt en in de winter zweetpoten die doordat ze nat zijn weer ijskoud worden. Je krijgt sportsokken daarnaast idd nooit meer droog met regen.

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-12-2024

FFF

Even voor de fiets technici hier.

Ik ben aan het kijken voor een hybride/mtb, bij voorkeur een serieuse hypride die ook een stukje offroad kan.

Ik zit zelf te denken aan de klasse van de duore XT serie van shimano.

Heeft iemand suggesties voor een complete fiets, of eventueel onderdelen?
Met name het frame en de voorvork zijn voor mij een onbekende wereld.

Is het zelf in elkaar zetten te doen voor iemand die redelijk technisch en geduldig is, maar met de fiets nooit veel verder gegaan is als een band plakken en klein onderhoud?

En wat vinden jullie van de kant en klaar fietsen van merida en bull? (natuurlijk zitten er in die series veel verschil, alleen alle waarde naar zijn geld.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Ik heb sinds 2 weken een intersens fiets gekocht en ben nu 2 keer door het bos gefietst en heb nu een slag in mijn achter- én voorwiel! Dit terwijl ik gewoon een geveerde voorvork heb (rock shox judy) Kan dit komen doordat de spaken gewoon niet goed gespannen zijn? Dit lijkt me toch niet echt normaal. Ik heb niet gemerkt dat ik ergens achterlijk hard op terecht ben gekomen ofzo dus...
Iemand die me hier over kan informeren aangezien ik eigenlijk terug naar de leverancier wil gaan.
Er zitten ZAC2000 velgen op btw...
Afbeeldingslocatie: http://www.bikepartsonline.nl/images/100000958e134590c.jpg

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Typisch een frikandelgespaakt wiel, gewoon mee teruggaan. Zal wel een fabriekswieltje zijn, die mogen meestal wel een naspanbeurtje hebben. Maarja, meeste fietsenmakers hebben niet eens een spakenspanningsmeter, koekebakkers...

Ik heb 3 jaar geleden een handgebouwd wielsetje voor m'n vaders fiets bij Rose gekocht, nog steeds kaarsrecht en knalharde spaken. Maarja, ze geven ook gewoon 5 jaar garantie op hun wielbouwbezigheden, super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Laatst online: 01-12-2024
Bij handgespaakte wielen is het normaal dat je na een 200/300-tal kilometers even de spaken weer op spanning laat zetten.

Over sokken: ik rijd zowel 's winters als 's zomers met dunne fietssokjes (o.a. van Northwave). Door Coolmax en andere technologien blijven je voeten veel droger dan een conventionele sok en dat is 's winters ook gewenst. Tegen de kou trek ik dan overschoenen over mijn voeten. Maar gewoon stevig blijven trappen houdt de voeten toch altijd warm eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

with ^

Coolmax sokken en als het koud wordt overschoenen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
bassGunner schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 13:56:
Bij handgespaakte wielen is het normaal dat je na een 200/300-tal kilometers even de spaken weer op spanning laat zetten.
Meestal wel, en bij fabriekswielen (in de fabriek gespaakte wieltjes, geen Mavic prut dus) zéker. Maar bij mijn S-TEC setje en dat Rose setje van m'n vader is het nooit nodig geweest, kwestie van goed spaken lijkt me. Maar lopen er hier nog wat mensen rond die hun eigen wieltjes spaken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Wat is er mis met Mavic? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

bbbrumbrum schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 14:33:
[...]

Meestal wel, en bij fabriekswielen (in de fabriek gespaakte wieltjes, geen Mavic prut dus) zéker. Maar bij mijn S-TEC setje en dat Rose setje van m'n vader is het nooit nodig geweest, kwestie van goed spaken lijkt me. Maar lopen er hier nog wat mensen rond die hun eigen wieltjes spaken dan?
Ik ben een beginner en heb zo'n spakenspanner thuis dus wat dat betreft... ;) Maar ik zal er dus maar mee terug gaan dan want om nu al telkens met een slag in mijn wiel te rijden, is ook niet echt fijn...

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Wielen bouwen, geen spaken aandraaien. Een spakenspanningsmeter kost trouwens zo'n E300 (DT / Parktool)
Opzich niets, maar laten we het erop houden dat de naven die ze in hun wielen gebruikenvan twijfelachtige kwaliteit zijn (freewheel vooral). En als het dan een keer kapot gaat kun je de hoofdprijs neertellen voor spareparts. Ook als je een spaak breekt ben je erg ver van huis, wiel staat snel scheef en probeer maar eens een spaak te vinden als je van huis bent. Tel daar nog bij op dat de wieltjes in vergelijking met een custom setje heul duur zijn, en tjsa... Maar over de velgen hoor je mij niet klagen, alhoewel een setje DT's of Stan's natuurlijk mooier zou staan... >:)

[ Voor 97% gewijzigd door bbbrumbrum op 27-07-2005 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Net mn bestelling van cyclewear.nl binnengekregen. Shirtje en, in tegenstelling tot mn eerste post wbt. kleding, tóch zo'n strak broekje ;) Goede maat gekozen en ik moet zeggen dat het aspect 'geen gezicht' nog best meevalt ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.cyclewear.nl/images/shirt-JX-Dark-Blue.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.cyclewear.nl/images/pant-nero.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Palomar op 28-07-2005 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45135

Raad jullie toch echt een fietsbroekje _met_ bretels aan.. Vind t maar een beetje gezeik dat t er niet uit zou zien.. Als je serieus wilt fietsen heb je een goed passende _strakke_ broek _met_ bretels en met een goede zeem nodig. Een strak shirtje (wat veel lucht doorlaat) is ook een must.

Die loshangende rare broekjes zien er juist niet uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Mwa, een goede losse broek van Fox/Gore oid fietst goed hoor, merk niet echt veel verschil met m'n spandexxrrrrrrrrrrrr broeken. Bretels idd wel doen op een strakke broek, anders blijft 'ie echt niet fatsoenlijk zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama

Il Ljama

Spits ya in the face!

bbbrumbrum schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 12:02:
Mwa, een goede losse broek van Fox/Gore oid fietst goed hoor, merk niet echt veel verschil met m'n spandexxrrrrrrrrrrrr broeken. Bretels idd wel doen op een strakke broek, anders blijft 'ie echt niet fatsoenlijk zitten.
daarnaast in de winter heerlijk warm, mn op de rug omdat je toch veel wind vangt via de rug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

gisteren fiets meegenomen op fietsdrager, toen iets te hard door de bocht en fiets viel om (kwam door verkeerd vastzetten) nu een klein slag in het achterwiel, net meteen weggebracht naar de LBS en die fixxen het even. Echt dom ik zet mijn fiets nu altijd extra vast met een touwtje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
En ik dacht dat mijn drager al flut was! Wat voor drager heb je dan? Ik heb één keer gezien wat er met je fietsje gebeurd als 'ie op de snelweg eraf stuiterd en er een 20-tonner overheen walst, that ain't pretty...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

de drager is wel goed het is een: http://www.fietsendragers.nl/scripts/model_detail.asp?m=rh2f

het probleem was dat ik mijn fiets er verkeerd opgezet had. ook pasten de banden niet echt lekker in de steunen (door de te brede banden). Maar het was een wijze les, in vervolg gaat de fiets extra goed vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ja ik ben ook altijd wat huiverig voor veel van die fietsendragers.. Vooral als mn MTB erop staat ;) Bij de koppeling aan de trekhaak kan ik nooit inschatten hoe stevig dat nou allemaal vastzit. Ook al zit je fiets er nog zo goed op vast. Ik zorg dan ook altijd dat de fiets iig met een touw/snelbinder aan de auto vastzit, zodat ie er niet af kan vallen bij plotseling remmen/hobbels in de weg e.d.
Er is bij mij ook verder nog nooit iets echt mis mee gegaan. Enige keer was dat ik bij gebrek aan een trekhaak de fiets achterin (bank plat) had gelegd met de klep een stukje open (fiat punto, dus weinig laadruimte). Ik dacht dat die klep wel dicht bleef, maar eenmaal op de snelweg kwam de wind eronder en klapte die open :X Dan heb je ineens veel downforce hoor.... (en langsrazend verkeer gaat hárd als je op de vluchtstrook staat om dat ding toch vast te binden).

Kortom wijze les om alles dus goed vast te binden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
hmmmmmmm, kan maar beter op zoek gaan naar spd's + bijbehorende trappers en fatsoenlijke thermosokken :)

Heb op zich nog niet zoveel last van wintertenen, maar blegh, als het regent en dan van die zeiknatte poten :X Beetje bij beetje wordt het wel wat hier :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

Hmm, na het springen van velen 180s gaat bij mijn drop out mijn snelspanner zichzelf 'onthoofden' en breekt ie gewoon. Tot 2 maal toe :X

Toen was ik het zat....aangezien ik nog een 12mm as had liggen die ik zo door mijn naaf kan doen heb ik maar de drop outs 2mm uitgezaagd en voilá! Van 10 naa 12mm drop outs, bolt on. Dus die as zit lekker vast 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.gtr-racing.com/Toy/5.jpg

Die lak aan de zijkant die eraf geschuurd is komt overigens niet van het uitzagen van mijn dropouts :P

Fijn dat ik nu ook de 2 standaard scheurtjes in mijn Marzochi Dirt Jumper 1 heb zitten aan de binnenkant van mijn kroon :\

Dat ziet er ongeveer zo uit, aan beide kanten :(
Afbeeldingslocatie: http://www.gtr-racing.com/Toy/6.jpg

Nou ja, ik zie wel wanneer het breekt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26248

SebaZ schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 13:12:
Stoer man...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:54

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

In de winter idd overschoenen, ook waterdichte. Met natte koude voeten krijg ik kramp...
Ik hab 2 jaar geleden mn ZAC2000's maar vervangen door Shimano M575? (16 spaaks) velgen.
Wat een verschil, lekker stijf en nu nog zo goed als nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 27-06 13:31

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

SebaZ schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 13:12:

We horen het wel wanneer je nek is gebroken :*)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

Wat maken jullie serieuze jongens zich een zorgen om mij zeg :/

Voor dat de garantie van Agusta naar Vertex gaat wordt die vork wel terug gestuurd. Die scheurtjes zitten bij in bijna alle Dirt Jumpers, die kroon breekt niet zomaar :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Vandaag een grote dag. De vuurdoop voor de lange afstand. Er staat 120+ km op het programma. Ik ben echt heel benieuwd hoe ik het er van af ga brengen. Rustig starten en niet te hard willen rijden vooral. Gelukkig is er vanacht bijna geen water gevallen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:39

botoo

💀 too old to die young

Neem wat extra kettingolie mee voor onderweg KeX, in die natte zooi heb je grote kans dat je ketting volledig 'droog'spoelt.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

botoo schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 10:01:
Neem wat extra kettingolie mee voor onderweg KeX, in die natte zooi heb je grote kans dat je ketting volledig 'droog'spoelt.
hmmm, dat was een goeie geweest. Al was hij voorzien van een extravette laag Pedros.

Het was bizar. Uiteindelijk wel zo'n 125 km volgemaakt, maar vraag niet hoe. Eerste rondje lag het tempo voor mij net iets te hoog en na 11/4 rondje heb ik met Klaartje afgesproken dat zij maar haar eigen tempo moest rijden omdat ik mezelf anders zou opblazen, maar dat was eigenlijk al gebeurd. Om daar na een ruime zestig km achter te komen was wat laat. Het was zo guwelijk modderig. Veel plassen van een cm of tien (soms dieper) over de hele breedte van de weg. Echt alles was binnen de eerste tien km al zo goor en de modder zat echt overal.

Vanaf het moment dat ik alleen verder ging heb ik een stapje terug gedaan qua tempo. We hadden tot dan een km of zestig in deze omstandigheden nog boven de 21 km/hr gereden. Terwijl we weggegaan waren om de 120 binnen zeven uur te fietsen zaten we op een schema van iets boven de vijfeneenhalf uur. Dat was voor mij niet te doen. Achteraf toen ik Klaartje belde hoe zij was gefinished was ze ook nog niet zo lang binnen dus ik verwacht dat zij het tempo ook heeft moeten bijstellen. Al heeft ze wel iets meer afstand gereden (ik schat een km of vijf). Uiteindelijk zelf ongeveer 125 gereden met laatste 8 km asfalt op een gemiddelde van iets boven de 19. Ik verwacht dat ik een volgende keer nog iets lager moet gaan zitten om niet o stuk te gaan of het parcours moet iets beter zijn.

Als je na 100 km fietsen voor de tweede keer aankomt bij het stuk bij Rheden met het vele klimmen en afdalen dan vervloek je jezelf wel ff en dan zakt de moed echt in de schoenen als je van de fiets af moet op een klim die je normaal op kunt knallen. Laatste stukje over asfalt door de stad was ik wel een bezienswaardigheid met mijn ongeschoren kop en een pak van modder. Bovendien kwam ik toen echt niet meer vooruit.

Gemengd gevoel achteraf. De afstand gereden, voor het eerst zo ver en lang, maar niet gerust genoeg gesteld om in Houffa in te schrijven voor de 120 km. Ik moet nog maar eens fors gaan trainen en een paar nachtjes slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Geen pics KeX? :|
Klinkt iig als een aanslag op je doorzettingsvermogen, en wmb heb je het d:)b gedaan :).

[edit]
Oja, voor ik het vergeet, op dit soort duurevenementen krijg je altijd een dipje (of wat meer dan één), uiteindelijk leer je dat een dip een tijdelijk iets is en dat je domweg ff door moet stoempen om weer uit je persoonlijke dalletje te komen.

* botoo is ondertussen bijna zo lomp dat ik een dipje soms niet eens meer registreer, 't is een kwestie van bij het begin beginnen en de finish is aan het einde :+
Jezelf goed blijven verzorgen (trainbaar!) maakt dat je fysiek en mentaal optimaal kan blijven presteren :).

[ Voor 72% gewijzigd door botoo op 30-07-2005 20:28 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

botoo schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 20:22:
Geen pics KeX? :|
Klinkt iig als een aanslag op je doorzettingsvermogen, en wmb heb je het d:)b gedaan :).

[edit]
Oja, voor ik het vergeet, op dit soort duurevenementen krijg je altijd een dipje (of wat meer dan één), uiteindelijk leer je dat een dip een tijdelijk iets is en dat je domweg ff door moet stoempen om weer uit je persoonlijke dalletje te komen.

* botoo is ondertussen bijna zo lomp dat ik een dipje soms niet eens meer registreer, 't is een kwestie van bij het begin beginnen en de finish is aan het einde :+
Jezelf goed blijven verzorgen (trainbaar!) maakt dat je fysiek en mentaal optimaal kan blijven presteren :).
Nope geen pics. Ik was al een soort drommedaris met alle foodies die ik meegsleept heb. Telefoon geld en piccashooter was geen ruimte voor. Ik begin langzamerhand weer een beetje peppi te worden. Ga zo eens een biertje doen, haha wedden dat ik na drie biertjes met dubble tong spreek.

Maar ik heb me vooral goed verzrgd en een beetje geexperimenteerd met de verschillende energy stuff. Verschillende repen, gelletjes en dergelijke meegenomen naast wat belegde bolletjes, sultana's en twee bananen. Ik zag er echt uit als een gebochelde bij de start met al die stuff in mijn koerstrui en windvangertje. Uiteindelijk met bijtappen ook nog een liter of vijf aan water opgeslurpt. Toen ik thuis kwam bleek ik vier kilo te zijn verloren aalleen vandaag. Maar goed dat zit ik nu deels bij te voeden.

Maar het was wel iets meer dan een dipje, die heb ik ook gehad ;), maar de laatste sessie klimmen was echt te heftig. Een groot deel van de 900 hoogtemeters zitten in dat stuk en ik heb echt sterretjes gezien. Ben ook wel van de fiets afgeweest daar. Klaartje neemt eigenlijk nooit pauze en ik heb dat af en toe echt ff nodig om mijn eten goed weg te krijgen.

Maar leerzaam was het zeker, en ondanks de gemengde gevoelens ben ik eigenlijk best behoorlijk trots. :)

[edit]

Goed verzorgen is soms lastig. Weten dat je niet te veel moet drinken en niet te weinig is soms heel lastig als je je voelt alsof je die hele bidon wil leegdrinken. Ik weet dat ook dat discipline is maar dat is soms best zwaar. Ik ben echt n00b op echte duurevenementen en ik denk dat dit met een kleine zeven uur daar wel onder valt.

[ Voor 8% gewijzigd door KeX op 30-07-2005 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:24
Zo, dat was m'n frame :( ben benieuwd hoe ze bij Bulls met garantie om gaan, ik hoop dat ze snel voor een nieuwe zorgen, want het ding is net 1,5 jaar oud :( :( en nu is de achterbrug gebroken, niet eens bij een jump ofzo, maar gewoon tijdens het klimmen.

Ik had al wel de laatste maanden gemerkt dat 'ie slapper begon te worden, maar dit had ik eigenlijk niet verwacht.

't Is trouwens een Bulls XTR, dus niet eens een goedkoop fietsje ofzo :(

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik heb vandaag me voorste mph3 schijfrem gebleed. Had ik nog nooit eerder gedaan maar het is makkelijker dan ik dacht. Ik moest laatst me rem helemaal inknijpen voor een stoppie nu maar een stukje :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Wat is dat precies?? (schijfrem "bleeden"). Ik heb nl. ook zo'n MPH3 en ben altijd wel geinteresseerd als er iets te tweaken valt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

In de manual van je mph3 remmen staat hoe je moet bleeden, Je hebt iig je bleedkit nodig en nieuwe dot4 remvloeistof. Dan is het best makkelijk gewoon de instructies volgens. Als je nu merk dat je je remhendel makkelijk verder kan indrukken als ze blokken de schijf al pakken ze er waarschijnlijk lucht in de leiding. Waar je weer slecht mee remt

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-06 12:49
Ik ben de afgelopen tijd bezig geweest met het bouwen van een (non-profit) pricewatch website voor mountainbike-gear (maar deze zou ook voor andere zaken gebruikt kunnen worden)
Deze wil ik binnenkort definitief online zetten, maar voor ik dat doe wil ik deze eerst goed testen.

Zijn er hier mensen die geinteresseerd zijn om mee te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Laatst online: 27-06 11:34

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

KeX, wat een prestatie zeg! 120km door de bagger. :o
Doe ik je niet na, mijn 'record' is 75km door de blubber.
Was toen ook behoorlijk stuk. Misschien ga ik deze week of volgende week nog biken @ de veluwe.
Iemand zin om te gaan? KeX?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128699

meendering schreef op zondag 31 juli 2005 @ 23:54:
Misschien ga ik deze week of volgende week nog biken @ de veluwe.
ga je op poema safari of ga je heerlijk baggeren met de bike >:)

kon het niet laten deze opmerking temaken :Y)

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 128699 op 01-08-2005 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

meendering schreef op zondag 31 juli 2005 @ 23:54:
...Misschien ga ik deze week of volgende week nog biken @ de veluwe.
Ik zit nog te dubben of ik volgend weekend naar Dance Valley ga of dat ik hem naar de Ardennen peer om te trainen. Maar als ik naar DV ga dan ga ik zondag zeker fietsen en dan ga ik waarschijnlijk de week daarna naar de Ardennen. Maar ik vind het uiteraard gezellig als je deze kant op komt om een stukje te trappen, daar ben ik wel voor te porren.

Voor mij begint nu ook het voetbalseizoen weer en ik moet dinsdag woensdag en donderdag op het veld staan. :X Ik heb wat problemen met het inpassen in mijn fietsschema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Keuzes hé... keuzes. ;)

Ben je volgende week nog een dag vrij? Ik ben nl. de hele week vrij.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

meendering schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 10:37:
Keuzes hé... keuzes. ;)

Ben je volgende week nog een dag vrij? Ik ben nl. de hele week vrij.
Kijk, dat is beter. Ik ben gruwelijk druk op mijn werk, maar ik denk dat dat wel te plannen valt. Het enige probleem is doordeweeks auto's parkeren, maar daar komen we wel uit. Ik kan nog niet met zekerheid zeggen of ik een dag vrij kan krijgen en dan welke, maar ik kom er asap op terug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

ga vanavond Holten en Hellendoorn route fietsen, kijken of het na al die regen van afgelopen weekend nog een beetje mooi fietsen is daar :D

edit: we gingen de blauwe en zwarte route gecombineerd fietsen, wat erg gaaf was, lekker veel modder :D, het was in totaal 45 km en we hebben er 2 uur over gedaan, wat ik als beginner toch best behoorlijk vindt. En ik heb m'n eerste echte valpartij meegemaakt :P

[ Voor 51% gewijzigd door The_Scarabial op 02-08-2005 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Laatst online: 00:09

KhaZ

Alfa Romeo

KeX schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 10:47:
[...]

Kijk, dat is beter. Ik ben gruwelijk druk op mijn werk, maar ik denk dat dat wel te plannen valt. Het enige probleem is doordeweeks auto's parkeren, maar daar komen we wel uit. Ik kan nog niet met zekerheid zeggen of ik een dag vrij kan krijgen en dan welke, maar ik kom er asap op terug. :)
/me Zem is interested

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Vandaag even mn fiets aangepast. Heb een opvulring onder het stuur even omgewisseld.
Voor mijn gevoel stond het stuur te hoog. Hoe hoog hebben jullie het stuur staan??

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Vandaag groot onderhoud. De eerste ketting en cassette zijn op evenals het middenblad voor en de derailleurwieltjes zijn opgesleten. Gelijk ander stuur (zonder riser) en cateye aangeschaft. Heb nu ook gelijk geupgrade naar XT.

Hoe hoog mijn stuur staat weet ik niet, maar die 25 mm riser ben ik nu kwijt.

[ Voor 3% gewijzigd door KeX op 03-08-2005 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

meendering schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 11:25:
Vandaag even mn fiets aangepast. Heb een opvulring onder het stuur even omgewisseld.
Voor mijn gevoel stond het stuur te hoog. Hoe hoog hebben jullie het stuur staan??
Ik las eens op internet ergens dat je stuur minimaal 4cm lager moet staan dan je zadel. Maar volgens mij hangt dat ook wel af van je armlengte etc gewoon ffe proberen

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:24
meendering schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 11:25:
Stuur staat bij mij zo'n 15 cm lager dan zadel, op de racefiets is het verschil iets kleiner.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Bij * botoo zit bovenkant stuur 12 cm onder bovenkant zadel, ja dat is diep zitten, en ja daar moet je echt aan wennen, maar ik ben niet anders gewend dan diep zitten (ook race/triathlon-fiets).

Diep zitten is meer aerodynamisch, maar als je daardoor te ongemakkelijk zit om je kracht kwijt te kunnen doe je iets niet goed :+. De verhouding zadel/stuur is persoonlijk en (deels) trainbaar, kijk wat voor jou werkt en kijk niet zozeer naar anderen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb gisteren ook even de speling uit mn achterwiel gehaald (met behulp van pa).
Mjah, er zitten nog best wel veel onderdelen in zo'n achteras... :o
Heb ook even de cassete schoongemaakt etc. Het viel met wel op dat de tandwielen aardig scherp worden. Zal over een paar maandjes wel weer nieuwe moeten hebben... :X

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ken geen enkele naaf die je compleet uit elkaar hoeft te schroeven om de speling eruit te halen, maar dat kan aan mij liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik draai af en toe gewoon even die buitenste schroeven van de achteras een klein beetje aan (als wiel eruit is) en dan is de speling weer weg. 2 minuutjes werk en ik kom erg weinig onderdelen tegen ;) Heb eigenlijk geen idee of dit wel de juiste manier is om speling eruit te halen, maar ik heb er nog nooit een naaf mee gesloopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb de as ook ff gelijk schoongemaakt. Liep wat zwaar. :/
Zal wel zand tussen zitten. Heb de kogels weer voorzien van nieuw lagervet. :)
Iemand ervaringen met het vervangen van de kogels? 9 gaan erin voorzover ik kon zien.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

ik heb laatst mijn xtr as (jaja :P) er ook af gehad, maar kon nie echt veel onderdelen vinden, het bestond uit 1 geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palomar schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 00:20:
Ik draai af en toe gewoon even die buitenste schroeven van de achteras een klein beetje aan (als wiel eruit is) en dan is de speling weer weg. 2 minuutjes werk en ik kom erg weinig onderdelen tegen ;) Heb eigenlijk geen idee of dit wel de juiste manier is om speling eruit te halen, maar ik heb er nog nooit een naaf mee gesloopt ;)
Nou, aan elke kant van je as zitten twee boutjes. Normaal gesproken draai je met de binnenste twee de speling eruit, en lock je het geheel door de buitenste twee ook vast te draaien. Je moet uitkijken dat je je keurig afgestelde binnenste 'boutjes' niet nog net een tikkeltje strakker draait door de buitenste twee vast te draaien, omdat je dan je hele body naar de tering kunt helpen. Het beste is dus om die twee boutjes met twee sleutels tegen elkaar in draait. Bij mij heb je daar een speciale sleutel voor nodig omdat je niet gord bij het binnenste 'boutje' kunt komen door de boutjes van je schijf.

Op jouw manier kun je idd blijven afstellen omdat je de boel niet écht vast zet.
The_Scarabial schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 11:46:
ik heb laatst mijn xtr as (jaja :P) er ook af gehad, maar kon nie echt veel onderdelen vinden, het bestond uit 1 geheel.
Die as schelden ze altijd uit voor QR (Quick Release) :D

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 26248 op 04-08-2005 12:20 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Vanmiddag weer eens de fiets uit de schuur gepakt, voor de verandering. :P
Helaas zit er een tik in mn trapas, heb me daar de hele rit enorm aan geergerd. :X
Iemand een idee hoe ik zo'n tik eruit kan krijgen? Volgens mij heb je een aparte sleutel nodig op de trapas oid aan te draaien. (T'is btw een Deore crank)

Mjah, toch wel weer 30km gedaan @ 21 km/uur gemiddeld. :>

[ Voor 28% gewijzigd door Harmen op 04-08-2005 21:31 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat soort tikken klinken door in je hele frame, het kan net zo goed je crank zijn of je pedaal. Om te beginnen zou ik je crank demonteren en met flink wat vet insmeren.
En nu niet met die crap komen dat je je cranks niet in moet vetten omdat je dan de boel kapot draait of uitloddert, want dan ben je gewoon te lomp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:58

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

M'n vader en broertje waren op vakantie naar Tsjechië, mountainbikes mee, waaronder mijn Merida. Beide gejat. :/ ;(

Nou wil ik dus wel weer een nieuwe MTB hebben en ook wel graag weer een Merida omdat ik daar erg tevreden over ben.

Nou heb ik deze gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://www.merida.nl/bikes2004/img/bikes/Bikes_2004_750x437/ATHENS-SILVER-Edition.jpg
Frame Matts MFS Sport Pro
Fork RST Gila TL Lock-out 90mm
Brakes IKE Royal
Cranks FSA Alfa drive
Deraileur front Shimano Deore
Deraileur rear Shimano XT
Pedal VP 120A
Rim Shimano Deore
Saddle Cionlli
Shifters Shimano Deore
Tires Maxxis Larsen Mimo 2.0
Lijkt mij een kwalitatief goede fiets toe, wat zeggen jullie van de onderdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

de onderdelen kan je altijd nog upgraden ter zijner tijd

maaruh, hoe kwam het dat je fietsen waren gestolen, niet op slot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

The_Scarabial schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 18:46:
de onderdelen kan je altijd nog upgraden ter zijner tijd

maaruh, hoe kwam het dat je fietsen waren gestolen, niet op slot?
Ja, ze waren gaan slapen en vergeten de fietsen op slot te doen. Toen waren ze dus weg de volgende ochtend. ;(
Ze stonden op een camping aan de rand van Praag, die vind je ook nooit meer terug dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Da's wel minder... ik was een maand geleden in de Franse Alpen aan de voet van de Alpe D'Huez.
Daar werden ook 2 fietsen gejat, deze stonden dus WEL op slot. :/

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

Zo ik ben bezig me mountainbike helemaal compleet uit elkaar aan het halen.... En zeg maar de dingen te gaan vervangen die nogal rot zijn... zoals versnellingsbak bij de trapper en de versnellingsbak op de achteras :9 maar nu is alles eraf behalve me ketting :D hoe krijg ik deze eraf zonder hem te slopen ???? en me trappers krijg ik er niet af.... er zitten aan beide kanten een bout maar los krijgen homaar.....

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

je hebt alles eraf maar je kan je ketting er dan nog nie afkrijgen :?

ik zou eerst me achterwiel eruithalen, dan de achterderailleur openmaken en daar de ketting uithalen, dan de voorderailleur eraf zodat je ketting eraf kan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-06 13:34

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
The_Scarabial schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 20:42:
je hebt alles eraf maar je kan je ketting er dan nog nie afkrijgen :?

ik zou eerst me achterwiel eruithalen, dan de achterderailleur openmaken en daar de ketting uithalen, dan de voorderailleur eraf zodat je ketting eraf kan :D
Dan zit die nog om het frame :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34169

meendering schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 20:51:
Da's wel minder... ik was een maand geleden in de Franse Alpen aan de voet van de Alpe D'Huez.
Daar werden ook 2 fietsen gejat, deze stonden dus WEL op slot. :/
Ik ben enkele dagen terug uit Zwitserland en mij viel ook op dat het risico dat je fiets gejat wordt blijkbaar aanzienlijk verhoogd is. Vorige jaren stond waar ik was nauwelijks een fiets op slot, ook duurdere MTB's niet. Nu stonden zelfs barrelbikes van 10, 15 jaar oud op slot :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

Januszjes schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 20:45:
[...]

idd hij zit dus vast in het frame :) maar je kan een ketting toch los klikken oid ?

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ligt eraan of je een powerlink hebt, vast niet.

Jij hebt een kettingpons nodig en ik denk niet dat je die zo hebt liggen. Je fietsmakert wel, misschien wil hij je even helpen?
Die bouten aan de uiteindes van je pedalen moet je trouwens niet loshalen, je pedalen moet je losdraaien door een de juiste steeksleutel over die twee afgevlakte stukken te schuiven aan de kant van je cranks (traparmen). Dit gaat ongetwijfeld erg zwaar, vergeet niet dat je ze 'acheruit' (als je zeg maa rop je zadel zit) moet draaien. Als ze écht vast zitten wil een hamer nog wel helpen, soms is een klap strakker slaan de eerste stap om 'm los te kunnen krijgen, serieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Ik heb me ook nog ingeschreven voor de [url=]beach challenge[/url] Niet echt mountain, wel bike. Ff kmtjes tuffen. Vanavond 45@23/uur gedaan. Even gekeken of het weekje fietsstilstand, voetbaltraining is weer begonnen, invloed op de prestaties had. Maar het ging redelijk soepel. Weer lekker lopen vlammen.

Morgen voetballen, dan rustdagje en van het weekend twee dagen knallen. Doel is één dag 70 en één dag 100 te rijden op de veluwe. Als het goed gaat, rijdt * KeX ook een dag mee.

* KeX hoopt op mooi weer en een strakke track van het weekend. :)

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Moet nog even mn fiets fixen morgen. Zit een tik in de crank. :X
Zal morgen eens de boel aandraaien en een testrun doen. Als ik de boel los heb kan ik net zo goed er ff een nieuwe tandwiel op zetten. De middelste is nl. best wel gesleten. :/

* Harmen heeft zin in de veluwe! O-)

Whatever.

• KhaZ
  • Laatst online: 00:09

KhaZ

Alfa Romeo

Ja KeX wanneer gaan we? :Y)

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Je url doet het niet KeX, bedoel je deze Beach Challenge?
De XTERRA off-road triathlon op 20 aug. a.s.: 1500 mtr. zwemmen in de Noordzee / 28 km. mountainbiken / 10km. hardlopen is een serieus taaie wedstrijd (maar er zijn afaik ook recreatieve series).

btw: hoe laat ga je waar rijden zaterdag?
Ik ga vrijdag een extra lange duurloop doen en zondag een combi-training dus ik kan mss zaterdag wel ff wat anders doen :). Moet wel eerst een nieuwe pigon halen, die is kaputt (nieuwe ketting slaat over op de oude tandwielen en de oude ketting heb ik al weggegooid) :|.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Canard
  • Laatst online: 29-06 12:49
KeX schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 21:10:
Ik heb me ook nog ingeschreven voor de [url=]beach challenge[/url] Niet echt mountain, wel bike. Ff kmtjes tuffen. Vanavond 45@23/uur gedaan. Even gekeken of het weekje fietsstilstand, voetbaltraining is weer begonnen, invloed op de prestaties had. Maar het ging redelijk soepel. Weer lekker lopen vlammen.

Morgen voetballen, dan rustdagje en van het weekend twee dagen knallen. Doel is één dag 70 en één dag 100 te rijden op de veluwe. Als het goed gaat, rijdt * Canard ook een dag mee.

* KeX hoopt op mooi weer en een strakke track van het weekend. :)
Ga je lekker zouthappen? Na de rit zou je je fiets goed schoon moeten maken naar mijn mening.
Succes!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Januszjes schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 20:45:
[...]

klopt, was iets te snel in mijn denkwijze :o

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Canard schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 08:12:
[...]

Ga je lekker zouthappen? Na de rit zou je je fiets goed schoon moeten maken naar mijn mening.
Succes!
Wel leuk hoor zouthappen alleen erg slecht voor je fiets ik heb het 2x gedaan op me eiland. Door de duinen/bossen richting de duinovergang van west(echt op de hoek van het eiland)...dan een gevaarlijke afdaling en dan lekker toeren over het strand wat best zwaar fietst :P Maar erna direct je fiets schoonmaken en vantevoren alles in de vaseline spray he !

Asus Zenbook i7 256gb

• KeX

KeX

Jep KeX gaat zouthappen. En ik besef me dat dat goed fietsje spoelen wordt. :)

Wat betreft zaterdag. Ik wil ergens redelijk voreg in de ochtend, uur of tien, een rondje veluwe doen. Is eigenlijk onderdeel van trainingsschema van Klaartje en mij (+/- 70km) en er waren liefhebbers die mee wilden fietsen. :)

Heel gezellig als er veel mensen ook willen biken op de veluwe. Ben ik altijd voor. Ik krijg alleen wel ruzie met K. als ik al te recreatief ga biken. ;) Dus we trappen wel door.

• botoo

botoo

💀 too old to die young

's Morgens ga ik niet halen, ik moet eerst (met de fiets) naar mijn auto (uurtje) en kan daarna pas richting veluwe, ook moet ik nog onderdelen halen en e.e.a. beter afstellen, dus ik ga passen.

Iig: have phun :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik heb nu een Avid Juicy Five voorrem(hydrodisc) (Achterem had ik geen geld meer voor), alleen ik wil dat ie wat eerder aangrijpt. Weet iemand hoe ik dat kan instellen :?

Asus Zenbook i7 256gb

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@ GreenFury
Had je niet beter gelijk een goede fiets kunnen kopen? O-)

* Harmen vraagt zich af of het allemaal wel nut heeft al die upgrades. Veel verschil zal je niet merken. Mits je echt de blubber in gaat.

Whatever.

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

meendering schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 21:32:
@ GreenFury
Had je niet beter gelijk een goede fiets kunnen kopen? O-)
Hmm true true :z :7

Asus Zenbook i7 256gb

• botoo

botoo

💀 too old to die young

GreenFury schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 19:47:
Ik heb nu een Avid Juicy Five voorrem(hydrodisc) (Achterem had ik geen geld meer voor), alleen ik wil dat ie wat eerder aangrijpt. Weet iemand hoe ik dat kan instellen :?
* botoo leest:
Polygon Rotor Indexed reach adjustment
Maw als je in je handleiding die 'adjuster' zoekt en er wat aan draait dan zou je in moeten kunnen stellen vanaf welk punt je remhendel aangrijpt? :).

[ Voor 6% gewijzigd door botoo op 11-08-2005 21:48 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Anoniem: 26005

* Anoniem: 26005 aait Winterberg Bikepark.

Geile dag gehad. Het stond gelijk aan seks, zo genieten. O+

Loop niet zo te liegen, als seks zo zeer doet aan je polsen, zo veel geld kost en je schenen verneukt doe je toch echt wat verkeerd.

Ghehehe.

Anoniem: 26005

Anoniem: 26248 schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 23:01:
Loop niet zo te liegen, als seks zo zeer doet aan je polsen, zo veel geld kost en je schenen verneukt doe je toch echt wat verkeerd.

Ghehehe.
Enkel en alleen als het echt goede seks is. ;) Op het geld na dan.

Ik wil terug. :(

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

botoo schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 21:47:
[...]

* botoo leest:
[...]
Maw als je in je handleiding die 'adjuster' zoekt en er wat aan draait dan zou je in moeten kunnen stellen vanaf welk punt je remhendel aangrijpt? :).
Helaas heb ik de 5 serie gekocht en niet de 7 wat dus inhoud dat je niet die rode knop hebt :'( als achterrem koop ik iig een 7 serie. Naja het remt wel erg lekker :)
Anoniem: 26248 schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 23:01:

Ghehehe.
Vrouwen kosten meestal ook veel geld aan drank etc maar als ze je dan tegen je schenen schoppen doe je toch echt wat verkeerd.

[sup] * Anoniem: 9558 heeft sinds eregister weer een ander eens kijken of deze wel kan biken B) [/sup]

[ Voor 36% gewijzigd door Ghostrider op 11-08-2005 23:41 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

botoo schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 18:54:
's Morgens ga ik niet halen, ik moet eerst (met de fiets) naar mijn auto (uurtje) en kan daarna pas richting veluwe, ook moet ik nog onderdelen halen en e.e.a. beter afstellen, dus ik ga passen.

Iig: have phun :)
mmm, jammer. Ik heb in overleg met mijn trainingsmaatje, die gister de route nog heeft gereden (72 km) en die vind 11 uur ook nog te doen ;) Kan ik je nog overtuigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Ziet er niet naar uit :o mijn lokale onderdelenleverancier heeft niet de cassette die ik wil op voorraad en ik moet ws ook nog een nieuwe derailleur kopen/monteren. Ik heb mijn MTB al een poosje niet gebruikt en dan kom je er achter dat de halve (off-season replacement) upgrade niet genoeg is geweest.

Overigens ga ik met dit weer vanavond niet 28 km. lopen :/ dus dan mag ik dat zowiezo morgen 'inhalen'.
Zal morgen met de fiets ook wel een lekkere (non-TMF) modderpoel worden, goed invetten is wel aan te raden :).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Jammer man botoo, was wel even gezellig geweest. ;)

Heb mn bike vanmiddag weer opgehaald van de LBS.
Heb er een nieuwe trapas ingekregen, vorige was helemaal af. Was een simpele alivio oid.
Ze hebben de lagers van het balhoofd ook even vernieuwd, ook is mn stuur stang ingekort.

Over een paar maand zal er ook nieuwe tandwielen etc op moeten komen. Da's bijna versleten. :/

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zo * Harmen heeft vandaag weer lekker afgezien. :9~ :7

Vanmorgen om 11:00u zijn we gestart @ Casa KeX. :Y)
De eerste 20km gingen we behoorlijk hard van start. (gemiddelde van 25km/uur+ :o )
Vervolgens lekker op tempo gereden, was echt genieten op de veluwe. Het lag er wel redelijk bij, wel veel plassen en modderpoelen. Dat hoort erbij. :)
Al met al 78km gedaan @ 21,5 km/uur gemiddeld! :D We hebben ons dus flink uitgeleefd. :P

KeX, bedankt voor de gastvrijheid! Volgende keer bij mij? O-)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Hij was weer fijn! :Y)

Behalve dan mijn zelfoverschatting tien kilomter voor het einde, toen ik dacht dat ik nog wel ff met krachten kon smijten omdat het toch nog "maar" tien kilometer was. Toen het nog vijf was zat ik er zo doorheen dat ik de andere vijf in het rooie heb moeten rijden en dat deed pijn. Maar verder was het een strakke tocht met veel modderworstelen.

Had wel wat schade aan de fiets bleek bij de tweede sessie van vandaag. Er bleken twee spaken geknapt. :X Gelukkig wilde de vader van K. er wel ff naar kijken zodat ik na tien kilometer, hij woont aan de zuid-veluwe route, opeens slagvrij en zonder remblokaanloper verder konden. Het weer was wel erg slecht en de doorzitblaar op het zitvlak van K. hielp ook niet echt mee aan de motivatie. Met andere woorden.: de 100km niet gereden. Na 40 km hebben we de handdoek ff in de ring gegooid wegens bad karma. ff dagje rusten, twee voetbaldagen dinsdag en woensdag. Donderdag proberen 100 km te rijden. Vrijdag rusten. Zaterdag of zondag nog een keer tachtig en dan ergens in de week daarna nog één of twee korte tochtjes op laag tempo. Dan moet ik klaar zijn voor Houffa. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

LOL @ KeX O-)

Jammer dat je zondag de 100km niet heb gehaald.
Volgende keer op volle kracht? Ik ga dan ook wel ff wat meer trainen, ff kijken hoe het dan gaat. :Y)

Zijn wij de enigen die echt fietsen??

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Nee, racefiets vooral. Wil ook nog steeds de Houffamarathon rijden (NSK marathon dan wel) dus moet wel eens op de MTB kruipen deze weken.

Zaterdag nog 265km op de racefiets gefietst, namelijk Luik-Bastenaken-Luik. Ging lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110299

}:O

vroeger had mijn vader ook een berg fiets maar nie zo'n goede, want waren nog niet zo immens tering rijk als nu :D

[ Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 110299 op 15-08-2005 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
een berg fiets of een berg fietsen?

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

bassGunner schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 23:31:
Nee, racefiets vooral. Wil ook nog steeds de Houffamarathon rijden (NSK marathon dan wel) dus moet wel eens op de MTB kruipen deze weken.

Zaterdag nog 265km op de racefiets gefietst, namelijk Luik-Bastenaken-Luik. Ging lekker.
Mooie prestatie! :)
Lijkt mij ook wel een leuke tocht, misschien volgend jaar. :Y)

@ Homer >>>> :X

[ Voor 3% gewijzigd door Harmen op 16-08-2005 17:47 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Afbeeldingslocatie: http://www.ferwerdafietsen.nl/upload/product/corratec%20xv_lxpro.jpg

In m'n zoektocht naar een nieuwe fiets heb ik hier vanmiddag even een stukje op gefietst (in de stad :P). Volledige Shimano Deore LX groep. Erg mooie fiets en schakelen met je remhendels is even wennen maar op zich best fijn. Ik heb alleen nog nooit van Corratec gehoord en echt veel is er ook niet over te vinden. Kennen jullie het?

Ik ben best wel aan het twijfelen eigenlijk, een fiets van 750 euro kopen of een fiets van 500 euro en daarbij wat meer accesoires (als in kleding, handvaten enzo).

[ Voor 18% gewijzigd door Beekforel op 16-08-2005 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Welke onderdelen zitten er voor de rest op?
Da's nog belangrijker namelijk. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Misschien nog een tip voor de mountainbikende menschen: Lidl heeft vanaf donderdag weer fietsbroeken, shirts en jacks.

Haal zelf denk ik wel even zo'n lange broek en een jack (voor je het weet is het alweer herfst ;))
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.