Het grote mountainbike topic (deel 4) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.651 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-05 13:45

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.clubr.nl/ruud/got/banner4_mtbtopic.jpg

Aangezien deel 3 tegen de 1000 posts aan liep hier een nieuw topic.
Welkom bij alweer deeltje 4 over het mountainbike topic.
Voorgaande delen:
Het grote mountainbike topic.
Het grote mountainbike topic (deel 2)
Het grote mountainbike topic (deel 3)

Wat is hier de bedoeling?
Het is hier de bedoeling om over mountainbiken te praten. In dit topic wordt ook over Free-style en bmx gepraat door een aantal mensen. De discussies of dat wel of niet goed is zijn reeds geweest dus hou die maar achterwege.
Misschien zou het leuk zijn om een aantal actie foto's van de mensen die actief zijn in dit topic hieronder te posten. Plaats of mail ze mij maar dan zal ik ze toevoegen. Uiteraard ben ik nog bezig met een veel uitgebreidere startpost zoals een goed lopend topic dat betaamd maar die houden jullie tegoed van me.

Kan ik hier al mijn vragen over mountainbiken kwijt?
In principe kan je hier alles vragen zolang je maar niet dingen vraagt zoals:
- ik zoek een nieuwe mtb van 500 euro, welke is de beste?
Uiteraard helpt iedereen je hier graag maar hierbij net zoals heel GoT, eerst beetje zelf kijken :)
Wordt er hier dan niet gepraat over een volgende mountainbike meeting?
Hier kan over gepraat worden maar als het zover is dan zal er wel een nieuw topic door een van de mensen hier geopend worden.

Foto's:
Naam onder de foto's
Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0RwCRApAUL89Aq6hif53wlWIfyYCfetVGIJ5TWVrQNYpW!P!0tD4!!NMEGeLCvsiHVaN0Q1CfuWQViE0PT*W9KUVOR8WD12vxHcu8y7EPDIo/tn_DSC00710.JPG?dc=4675440554645861330

Januszjes in actie op een vuilnisbelt. Fiets: Cannondale F700

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hhm1/zooi/mtb/IMGP1237.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hhm1/zooi/mtb/zandgat-exloo2.jpg

Meendering in actie!

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/s.veldhuizen/Urban/IMG_2573_resized.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/s.veldhuizen/Urban/IMG_2575_resized.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Ik heb het idee dat er niet echt behoefte is aan een echt mooie startpost maar voor diegene die er een wil maken neem ik mijn pet af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski76
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-02 10:50

Robinski76

The one and only

na veel wikken en wegen heb ik denk ik eindelijk mijn beslissing voor een fiets genomen.
de Cube LTD2 van 2004 (praktisch zelfde onderdelen als de LTD1 van 2005, maar dan voor een stuk minder).

Ik kom alleen even niet uit welke voorvork er nu op zit. Op de ene site wordt gesproken van een Manitou Axel Comp RTWD en op de andere site zie ik duidelijk een RockShocks Judy???
En op de foto van de eerste site ook.

Wie kan mij vertellen welke er op zit en eventueel wat de verschillen zijn?
Mijn dank is bij voorbaat weer groot ;-)

AMD PhenomII 955 BE (AM3), Gigabyte Mobo met GPU, 4GB, Nec 4550A DVD+/-R, GlobalWin YCC-61F1 ALU ServerCase, OCZ Modstream 520W, Dell SP2309W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128699

Ben net terug van mijn tocht op de Lage Vuursche, goh... wat is dat eerste stuk zwaar zeg met al dat muil zand ik heb er in iedergeval moeite mee als beginner, maar ja heb wel modder bandjes dus binnenkort eens voor een andere band kijken.

Zijn er hier nog meer mensen die regelmatig op de Lage Vuursche rijden en hoe vinden jullie het eerste stuk met als dat muilzand >:)
Ik weet het..., dat is mountainbiken!! :) alleen ik heb er erg veel moeite mee zal wel zijn omdat ik een beginner ben met verkeerde bandjes voor in het muilzand, namelijk erg grote noppen Schwalbe Black Arrow.

De mensen die deze route nog meer regelmatig rijden, wat vinden jullie het leukste van de route?

ik vind er veel variatie inzitten wat klimmetjes kleine downhilletjes, en ja om sommige stukken kun je toch een leuke snelheid halen dus veel afwisseling in dit parcour.

Oh ja heb nu gereden met een fietshelm op me kop! moet zeggen heb er totaal geen last van gehad hij heeft me ook namelijk een paar geholpen met takken, dus echt een pluspunt alhoewel ik het gevoel nog heb dat ik met een soort paddestoel op me hoofd loop haha maar goed zal wel kwestie van wennen zijn.

Afbeeldingslocatie: http://img300.echo.cx/img300/9382/helm5br.th.jpg

ik weet het is niet de mooiste helm, maar ja heb hem gekocht als beginner wie weet in de toekomst een betere en mooiere qua vorm

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 128699 op 09-06-2005 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
Waar TF is de Lage Vuursche anyway? En een helm lijkt met sowieso wel handig met MTB'en, ik val niet vaak maar krijg wel regelmatig een tak er tegenaan geknald. En als je een beetje een coole helm hebt valt het paddestoel gevoel wel mee ;)

/edit: mijn nieuwe Racing Ralph's met latex biba's rollen echt enorm veel makkelijker over de paden. Dat scheelt veel! Alleen gaan ze nogal snel slippen bij het remmen, moeten mss nog wat ingereden worden.

[ Voor 32% gewijzigd door bassGunner op 09-06-2005 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bassGunner schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 20:25:
Waar TF is de Lage Vuursche anyway?
dat is op de Utrechts Heuvelrug

voor de route of meerder routes kan ik je verwijzen naar http://mtbroutes.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-05 21:53

KhaZ

Alfa Romeo

Lage Vuursche is een erg leuk stuk :7 , alleen jammer dat het ooit (paar jaar terug?) met een bulldozer is gemaakt. Nu komen alle wortels erdoorheen en hebje overal, maar dan ook overal, kuilenreeksen, waardoor je niet lekker door kan rijden, en veel moet staan. Het laatste deel is wel lekker snel, het gaat dan ook een beetje naar beneden.

Ik begin de route altijd achter het paleis, op het kruispunt met het paardenhek.. en dan na 500m kom je misschien 150m zand tegen, maar het is prima te doen toch? Snelheid houden!

Wat erg lekker aan de route is dat het technisch is, veel kleine klimmetjes en dalingen, heerlijk :>

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15455

ik heb even een vraagje.
ik ben van plan een andere mountainbike te gaan kopen en heb een hele mooie gezien:

Afbeeldingslocatie: http://212.83.196.52/foto/f800/Colombia%20XRP_tif.jpg

en

Afbeeldingslocatie: http://212.83.196.52/foto/f800/Credo-blue-26-05-05-001.jpg

ik ben op zoek naar een fiets met goede voorvering en gezien deze fietsen een lange veerweg hebben lijken ze mij wel goed

maar zijn er nog mensen die me deze fietsen afraden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Anoniem: 15455 schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 01:10:
maar zijn er nog mensen die me deze fietsen afraden ?
Eh, ja, iedereen hier wrsch,

Sorry hoor, maar dit hoort toch in de categorie "troep" thuis. Kies een bike met minimaal een Shimano Deore groep voor wat plezier. En staar je niet dood op achtervering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-04 19:10
bassGunner schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 20:25:
/edit: mijn nieuwe Racing Ralph's met latex biba's rollen echt enorm veel makkelijker over de paden. Dat scheelt veel! Alleen gaan ze nogal snel slippen bij het remmen, moeten mss nog wat ingereden worden.
Nu ben ik alleen benieuwd hoe de RR's zou rollen met gewone binnenbanden t.o.v. latex... je had hiervoor nog geen RR's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Rollen zal weinig uitmaken, maar met het accelereren merkt je wel een verschil. Je moet namelijk statisch gewicht op gang brengen, dus hoe minder dat gewicht is hoe makkelijker je op gang bent :)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Ja, erg logisch aangezien latex bibas zwaarder zijn als lichte butyl bibas.

Latex moet het vooral hebben van de lage wrijvingsweerstand waardoor binnen- en buitenband als geheel makkelijker vervormen zonder dat er veel energie in gaat zitten. Nadeel van Latex is wel dat ze maar geschikt zijn voor één bandenmaat, veel succes dus als je 2.25 (mja, het is eigenlijk amper 2.1) of 2.4 RR's hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had ook deze nog zien staan
Afbeeldingslocatie: http://212.83.196.52/foto/f800/VSR%20comp%2005_tif.jpg
er zit touwens veel schimano zooi op hoor.

Voorzien van interne Ritchey Headset
Manitou instelbare voorvork
Shimano 27 versnellingen met Deore LX/Deore 2005 componenten
Voorzien van Shimano Deore Hydrolische schijfremmen
Framekleur Zwart metallic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-05 14:30

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Die is al stukken beter, Hoeveel geld heb je tebesteden :? en waarom wil je een fully ? iig koop geen fully onder de 1200euro!

Waarom zit daar in godsnaam een standaard onder

Oh en shimano maakt complete troep en wedstrijdspul, staar je dus niet blind!!

van goed naar beter: Deore, DeoreLX, DeoreXT, XTR en Sram 7t/m0 Onder Deore moet je eigenlijk niet gaan wil je redelijk mountainbiken. Acera altus etc dus lekker links laten :)

[ Voor 43% gewijzigd door Ghostrider op 10-06-2005 11:42 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Die is idd een stuk beter, wat voor demper zit er eigenlijk in? Ook een lekker wazig stuur met een *beetje* veel sweep. Maargoed, ik moet niet veel zeggen, heb zelf ook nog een On One Mary in de kast liggen (37,5 graad backsweep)...

@Greenfury, waarom zou hij geen fully van onder de 1200 euro mogen kopen? Wie weet loopt hij toevallig tegen een koopje aan. Je kunt geen harde regel geven, maar over het algemeen is het idd zo dat je bij fullies toch een stuk meer uit moet geven wil je kwalitatief in hetzelfde gebied blijven als bij een gelijkwaardig afgemonteerde HT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
bbbrumbrum schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 09:34:
Ja, erg logisch aangezien latex bibas zwaarder zijn als lichte butyl bibas.

Latex moet het vooral hebben van de lage wrijvingsweerstand waardoor binnen- en buitenband als geheel makkelijker vervormen zonder dat er veel energie in gaat zitten. Nadeel van Latex is wel dat ze maar geschikt zijn voor één bandenmaat, veel succes dus als je 2.25 (mja, het is eigenlijk amper 2.1) of 2.4 RR's hebt.
Precies, latex zou iets lichter moeten rollen. Ze zijn iets lichter dan mijn oude biba's maar idd zeker niet de lichtste op de markt. Latex is vooral soepeler. En ja, dit was de eerste keer op RR's voor mij, dus ik bedoelde het verschil Bontrager Jones ACX Kevlar (vouwbaar) 2.2" + Chin Seng biba's vs. Schwalbe Racing Ralph Evolution 2.1" + Michelin AirComp Latex biba's. Zo, hehe. :O

[ Voor 3% gewijzigd door bassGunner op 10-06-2005 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die laatste kost 900 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Opzich niet duur maar ik vraag me af hoe goed die achterdemper is hij heeft ook maar 1 scharnier punt :?
@Greenfury, waarom zou hij geen fully van onder de 1200 euro mogen kopen? Wie weet loopt hij toevallig tegen een koopje aan. Je kunt geen harde regel geven, maar over het algemeen is het idd zo dat je bij fullies toch een stuk meer uit moet geven wil je kwalitatief in hetzelfde gebied blijven als bij een gelijkwaardig afgemonteerde HT.
Ik dacht dat die discussie al eens gevoerd is het is gewoon een vuistregel. Je kan idd maar je kan wel meer....

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Laatst online: 10:08

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Als je een fiets gaat kopen kan je misschien ook even langs winkels gaan. In het echt ziet het erg nog stukken mooier/minder uit. Staar je niet blind op plaatjes. ;)

* Harmen stapt morgenvroeg weer op de mountainbike. FF een kilometertje of 50 ploegen. :P

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26005

Ruud is terug op de fiets! O+

Jammer dat het zo rustig was in de stad, te weinig publiek voor madd ille tricks show :(

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Woensdag j.l. nog ff op de Pietersberg (praktisch in Maastricht) geragd, morgen naar Nijmegen, daar nog een beetje biken, zondag is het NSK MTB time!!! >:)

Check www.bergrace.nl

Nog meer gegadigden? Zitten vast meer MTB'ende studenten hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mensen ik wil geen reclame maken ofzo maar aangezien hier mensen af en toe fiets kleding nodig hebben, zag in een advertentie de volgende link http://www.cyclewear.nl/ opzicht niet zo bijzonder maar voor mensen die kleding zoeken voor een goedkoop prijsje hier kun je in iedergeval wat vinden.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 128699 op 11-06-2005 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

bassGunner schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 23:45:
[..]

Check www.bergrace.nl

Halfgegadigden. Ik ben er zondag langs de kant bij. Woon om de hoeken heb vroeger op het parcours geknikkerd (bij wijze van.....). Ben te veel uit vorm om te fietsen maar ben erbij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Anoniem: 26005 schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 22:42:
Jammer dat het zo rustig was in de stad, te weinig publiek voor madd ille tricks show :(

8)7
Tsja fietsen is niet alleen showen hoor ;) De meeste mensen hier fietsen voor vermaak :>

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

Anoniem: 26005 schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 22:42:
Ruud is terug op de fiets! O+

8)7
Kom je aandacht tekort ofzo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

bassGunner schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 23:45:
Woensdag j.l. nog ff op de Pietersberg (praktisch in Maastricht) geragd, morgen naar Nijmegen, daar nog een beetje biken, zondag is het NSK MTB time!!! >:)

Check www.bergrace.nl

Zou graag willen kijken. T'is helaas aan de andere kant van het land..... 8)7
Ik ga over een paar week naar http://www.bike-oisans.com/
Weet iemand of je daar MTB's kan huren?? Mn eigen laat ik thuis, anders is de auto te vol. :X
Racefiets gaat iig mee. :P

[ Voor 7% gewijzigd door Harmen op 11-06-2005 10:15 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
KeX schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 01:19:
[...]

Halfgegadigden. Ik ben er zondag langs de kant bij. Woon om de hoeken heb vroeger op het parcours geknikkerd (bij wijze van.....). Ben te veel uit vorm om te fietsen maar ben erbij. :)
Ah... Nou, als je nog iemand met een blauwe Trek 8000 en in een rood-witte bolletjestrui ziet, zeg dan maar hoi. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

bassGunner schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 10:50:
[...]

Ah... Nou, als je nog iemand met een blauwe Trek 8000 en in een rood-witte bolletjestrui ziet, zeg dan maar hoi. :Y)
Zal ik zeker doen. :D

/edit Ze waren al druk bezig met opbouwen toen ik er net langs kwam.

[ Voor 12% gewijzigd door KeX op 11-06-2005 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26248

Ass!
GreenFury schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 02:16:
[...]

Tsja fietsen is niet alleen showen hoor ;) De meeste mensen hier fietsen voor vermaak :>
Joh!

Ik niet, ik fiets om stoer te doen! (Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:16

Bestla

M/M -> V/F

Anoniem: 26248 schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 18:22:
[...]

Ass!

[...]

Joh!

Ik niet, ik fiets om stoer te doen! (Y)
Ik voor woon/werk ;) (9,5Km enkele reis :Y) )

[ Voor 3% gewijzigd door Bestla op 11-06-2005 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Wanneer ruil je je fiets in voor een harley davidson dan ;)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54235

Afgelopen dinsdag ben ik met twee vrienden het zuiden ingegaan, via de trein zijn de afgereisd naar Valkenburg, om vandaaruit wat heuvels te gaan beklimmen

Ik had mijn mountainbike helemaal standaard gelaten, op een paar kleine aanpassingen aan de remmen en de versnellingen, dit terwijl mijn vrienden beide wielrenfietsbandjes op hun mtb hadden gezet. Een van deze vrienden heeft een canondale fiets van Carbon, maar door een ongelukje was hij gedwongen deze te vervangen door een andere fiets.

Aangezien ik een No-Name fiets heb waarvan ik het merk niet eens WIL zeggen had ik verwacht dat ik ontzettend vaak achterop zou komen....

De cauberg gingen we als eerste op, ik had een nadeel...mijn banden waren te breed en maakte veel te veel wrijving, toch grote plaat draaien en goed doorpompen. Ik bleef achter een maat van mij hangen omdat ik hem niet wou inhalen, we werden plots opgehouden door een brommer die het niet trok, hierdoor kwam ik bijna stil te vallen, en dit vern***te een goede tijd, ik kwam boven in 2:40 ipv 2:05 van een maat van mij.

De hele middag geklommen, mijn voordeel haalde ik bij zanderige stukjes en afdalingen, tevens had ik het voordeel met mijn schijfremmen dat ik constant gedosseerd kon remmen als dit nodig was.
Pimpen joh, een wielrenner inhalen die afdaalt met 25KM/h omdat die niet durft en ik met 64KM/h op mijn fiets

Hierna lekker verder gereden en doorgegaan naar de volgende, aan het einde van de dag had ik geen kracht meer voor de keutenberg, ik kon trots op me zelf zijn, heb 12 van de 13 heuvels gedaan..en dat voor een gevorderde beginneling. ( Sinds 4 maanden elke week 200KM )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Welke Cannondale van carbon ? Een Raven ?

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

bassGunner schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 10:50:
[...]

Ik was net te laat van het zelf fietsen terug om de finish van de NSK te zien. Heb wel nog een tijd bij de 150 minuten staan kijken op verschillende plekken op het parcours. Leuk om te zien en volgend jaar doe ik zeker mee. Het tempo lag een stuk lager dan dat ik verwacht had en ik denk dat ik zeker mee moet kunnen.

Ik snap zelf eigenlijk niet zo goed waarom iedereen dit zo'n mooi parcours vind. Ik ben er niet echt wild van. Best veel asfalt en weinig echte tempting paden (ja de bekende trap maar verder).

Zelf nog drie uurtjes posbank gedaan. Was zoals verwacht niet mijn sterkste dag, maar er gloort weer hoop aan de horizon. Het eerste uur was echt slecht. (op de het buitenblad moeite hebben met vol meetrappen in een afdaling :X) Maar langzamerhand begon ik er doorheen te komen en in het teede uur toch nog besloten om het derde uur de bergetappe langs Rheden te pakken. Daarna wel fors stuk, maar het was aan de beterende hand. Weinig uit het zadel gehoeven voor het klimmen en goed gedoseerd na twee uur rijden toch nog veel geklommen en gedaald.

* KeX is tevreden mensch. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GreenFury schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 02:16:
[...]

Je hebt gelijk, ik vermaak me ook niet als ik fiets. Ik vind het sterfens kut om te doen. (verkapte stfu-post). 8)7

@Sebaz: Ik kom altijd aandacht tekort. Ik fiets dan ook niet voor niets dagelijks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

Ik fiets ook bijna elke dag. Ik studeer bij INHOLLAND, dus ach, dan heb je wel eens wat tijd over (bijna de hele week). Maar ik kan mij ook best vermaken met een stoeprand in the middle of fucking nowhere :P

Ik vind mensen alleen maar in de weg lopen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb gisteren nog een rondje gemaakt. Eventjes wat proefjes gedaan in een heuvelachtige omgeving. Vaak klimmen en dalen, da's een goede training. Moet tenslotte wel een beetje trainen voor de Alpen. :Y)
Had nog wel een beetje last van verkoudheid, vond de temperatuur buiten ook niet echt lekker.... motregen en zooi.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Nou, het NSK MTB dan...(niet-licentiehouders)

Ik was gelijk goed weg, sprintte mezelf naar voren op het eerste stuk asfalt, daarna voorin de groep genesteld en begonnen aan de singletracks. Gewoon lekker meegefietst, maar ergens in de 2e ronde heb ik met wat anderen toch even wat tempo gemaakt waardoor we uiteindelijk met zo'n 3-4 man voorin fietsten. Ik deed samen met een andere veel kopwerk. Een paar ronden voor het einde (ik merkte dat ik bergop wel de sterkste was) ben ik weggepedaleerd, om een paar 100 meter te pakken. Toen ik de beruchte trap weer eens pakte sloeg het onheil toe: de ketting was van het onderste derailleurwieltjes geslagen en lag en nu gedraaid af, van de fiets af dus, ff inspecteren wat er aan de hand was en gelukkig had ik het weer vrij snel verholpen. Hoe anders was het 4 jaar geleden, toen eenzelfde soort incident op dezelfde trap mijn hele achterderailleur kapot trok. Desalniettemin viel ik van een comfortable 1e plaats terug naar de 4e-5e ofzo. Dus gelijk weer op de fiets en volle bak stampen. Dat de anderen blij waren met mijn pech was te merken aan het feit dat zij nu ook behoorlijk tempo aan het maken waren zodat ik niet terug zou kunnen komen. Maar ik kwam wel terug, en in de laatste ronde lag ik weer op kop, maar ik kreeg gezelschap van een ex-eliterenner die eerder was gevallen en zich teruggewerkt had. De laatste rond bleef ik gewoon stevig tempo aanhouden, en voor het laatste stuk asfalt naar het finishveldje gooide ik de lockout erop en wilde ik gaan aanzetten. Misschien had ik die lockout beter kunnen laten voor wat hij was, want op dat moment kwam de ex-eliterenner over mij heen gedenderd. De laatste stroken asfalt en singletrack waren te kort en te bochtig om nog langs hem te raken, dus hij mocht met opgeheven armen over de finishstreep. Ikke 2e.

Beetje balen dus, omdat ik lange tijd zicht had op een overwinning, maar toch... Buiten hetzelfde NSK 4 jaar geleden had ik nog nooit een MTB wedstrijd gereden, en vanwege een kapot achterwiel had ik pas sinds 2 weken weer wat MTB ritjes gedaan. De benen waren gewoon wel erg goed vandaag geloof ik. Bocht- en afdaaltechniek mag nog wat beter heb ik gemerkt. En die fiets hield zich heel goed, alles werkte perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Goede prestatie kerel. Jammer dat je pecht had met je fiets. Dat kost je vaak de kop. :(
Zijn er nog pics geschoten? Ben wel benieuwd hoe het er daar uit zag.
Wat was je eindtijd?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Eindtijd? Geen idee, maar het werkt ook zo: je moet 75min fietsen en daarna nog 1 ronde, dus de eindtijd zegt niet zoveel. Er zijn heel veel foto's gemaakt door mensen van mtb-foto.nl, over een paar dagen staan die daar wel wrsch. Ben ook wel benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SebaZ schreef op zondag 12 juni 2005 @ 22:44:
Ik fiets ook bijna elke dag. Ik studeer bij INHOLLAND, dus ach, dan heb je wel eens wat tijd over (bijna de hele week). Maar ik kan mij ook best vermaken met een stoeprand in the middle of fucking nowhere :P

Ik vind mensen alleen maar in de weg lopen :Y)
Met een stoeprand? Tja, als je nog niet zo hoog kunt bunnyhoppen kun je je daar wel meer vermaken gok ik :*

* Anoniem: 26005 heeft weer een leuk obstakel gevonden in downtown Oldenzaal. Bunnyhop op een +- 30cm hoog 'muurtje' maar nogal kort. Hoogstens 30/40cm langer dan m'n fiets. Dus dat wordt of voorwiel eerst, daarna achterwiel en eraf hoppen of achterwiel only (yeah right held..). Of vallen natuurlijk :P

Deze week maar eens proberen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

bassGunner schreef op zondag 12 juni 2005 @ 23:23:
Nou, het NSK MTB dan...(niet-licentiehouders)
[...]
Fijne prestatie hoor :)

Nu vind ik het helemaal jammer dat ik er pas om twee uur was. Dit heb ik net gemist. Maar alle respect hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Zeg bassGunner, ik kan je tussen de actiefoto's niet terugvinden. Zag je wel bij http://www.mtbsport.nl/ui....asp?action=message&id=72 in de uitslagen staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.beeldnieuws.nl/foto/arnhem/miniaturen/Arnhem_BoR_0002.jpg

lol wel een aparte bike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 13:29

Scighera

swim-bike-run

volgens mij was dat de single gear wedstrijd ;)

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

Anoniem: 26005 schreef op maandag 13 juni 2005 @ 01:17:
[...]

Met een stoeprand? Tja, als je nog niet zo hoog kunt bunnyhoppen kun je je daar wel meer vermaken gok ik :*

* Anoniem: 26005 heeft weer een leuk obstakel gevonden in downtown Oldenzaal. Bunnyhop op een +- 30cm hoog 'muurtje' maar nogal kort. Hoogstens 30/40cm langer dan m'n fiets. Dus dat wordt of voorwiel eerst, daarna achterwiel en eraf hoppen of achterwiel only (yeah right held..). Of vallen natuurlijk :P

Deze week maar eens proberen :Y)
Ik bedoel meer dingen zoals abubacas op kleinere muurtjes enzo ;)
En ik kan nu ook barspins.

Auw mijn knieën ;( :P

Oh, en zo'n muurtje is eigenlijk dus hetzelfde als een bankje, zelfde idee?
Ik bunnyhop trouwens zo'n 45-50cm. Niet heel slecht. Maar bijna al mijn biker vrienden springen 70-80cm 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
KeX schreef op maandag 13 juni 2005 @ 16:02:
Zeg bassGunner, ik kan je tussen de actiefoto's niet terugvinden. Zag je wel bij http://www.mtbsport.nl/ui....asp?action=message&id=72 in de uitslagen staan. :)
Toch wel:

Afbeeldingslocatie: http://www.beeldnieuws.nl/foto/arnhem/images/Arnhem_BoR_0234.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Heb ik er overheen gekeken, toch te snel door de pagina's heengeklikt. :o

En dan is dit jullie prijsuitreiking?

Gaaf hoor! Want ondanks dat ik boven schrijf dat ik het parcours niet bijzonder vind (qua ligging en natuur) is het best wel een heel pittig parcours om rondjes over te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Niet die van ons, van een andere wedstrijd. Die in de kampioenstrui is wel een goede bekende en oud-trainer en oud-clubgenoot van mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Afbeeldingslocatie: http://www.beeldnieuws.nl/foto/arnhem/miniaturen/Arnhem_BoR_0551.jpg Mijn god heeft deze fiets het overleeft :D

Dat is toch een aldi-fiets

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SebaZ schreef op maandag 13 juni 2005 @ 17:59:
[...]

Ik bedoel meer dingen zoals abubacas op kleinere muurtjes enzo ;)
En ik kan nu ook barspins.

Auw mijn knieën ;( :P

Oh, en zo'n muurtje is eigenlijk dus hetzelfde als een bankje, zelfde idee?
Ik bunnyhop trouwens zo'n 45-50cm. Niet heel slecht. Maar bijna al mijn biker vrienden springen 70-80cm 8)7
'Auw mijn knieën' ? Wtf doe jij als je barspins doet? :P Of bedoel je de pijn die je krijgt met het klemmen van je zadel? Dat is een beginnersprobleem. Gaat over na een tijd oefenen. Eelt kweken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aldus McD de guru...

*gniffelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ow, sorry dat ik een tip geef nadat jij me tips over hetzelfde onderwerp hebt gegeven. Ik zal het voortaan voor me houden. Ik weet dat ik altijd in je schaduw zal blijven staan lieverd. *kuch* :) :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45950

Niet helemaal ontopic hier, maar:
Ik wil eigenlijk weer beginnen met wielrennen, heb het als klein jongentje gedaan tot een jaar of 6 geleden... ben inmiddels 1.98.

Ik zat net eens op marktplaats te kijken, en nu is mn vraag.

Omdat ik 1.98 ben, welke wielmaat en framehoogte moet ik ongeveer hebben? Iemand een indicatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Er is een groot wielren topic :>

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

:P Snelheid is er goed vanaf te lezen! :)
Wel leuk van die actie foto's. _/-\o_

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45950

Zemskii schreef op maandag 13 juni 2005 @ 22:04:
Er is een groot wielren topic :>
serieus? :P ff zoeken dan,sorry voor de overlast :W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ze beginnen over wielrennen en dit topic bloed dood :( :P

* Anoniem: 26005 heeft zonet een nieuw bunnyhop record behaald (op muurtje). Toch wel 50cm, olé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

GreenFury schreef op maandag 13 juni 2005 @ 19:04:
[afbeelding] Mijn god heeft deze fiets het overleeft :D

Dat is toch een aldi-fiets
Lekker vooroordeel weer :Z Ik heb zelf ook zo'n ding, en ik spring een 10x per dag een halve meter de lucht in van die leuke drempeltjes in den haag en delft. behalve de derailleur is er niets mis met die fietsjes :)

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

SchizoDuckie schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 23:22:
[...]

Lekker vooroordeel weer :Z Ik heb zelf ook zo'n ding, en ik spring een 10x per dag een halve meter de lucht in van die leuke drempeltjes in den haag en delft. behalve de derailleur is er niets mis met die fietsjes :)
Misschien niks mis maar ik zou me leven er zeker niet op wagen :X de kans dat bij zoiets je voorvork of frame breekt is nogal groot met zo'n fiets. Probeer hetzelfde eens op een échte mtb ;)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SchizoDuckie schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 23:22:
[...]

hmmm kijk daar zeg je het al, hij komt waarschijnelijk nooit in het bos je geeft het zelf al aan dat je in de lucht springt over drempeltjes, ga er maar eens flink mee in bos crossen. :X mijn echt niet gezien op zo'n fiets in het bos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Zie foto, en of deze mijnheer in het bos komt. Hij rijdt voorlopig gewoon mee in de bergrace off-road.

Het ziet er misschien niet uit en de achterderailleur is brak en de demper vertoont snel veel speling enz enz maar als iemand er zijn rondjes op wil, en dus blijkbaar ook kan, trappen kom je een heel eind. Mensen die voor een dergelijke fiets kiezen zullen hem juist niet snel breken om de één of andere reden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-04 12:06
Nu woon ik al sinds een tijdje in Rotterdam ipv Groningen. Maar wat valt hier te befietsen in de omgeving? Kwoon helaas in Hartje centrum (achter centraal).

Mijn plan is om binnenkort naar de maasvlakte te fietsen om daar eens te kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rotterdam is best wel een street-mekka, maar ik heb een 'vaag' vermoeden dat dat niet helemaal je ding is?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Da's wel een achteruitgang van Groningen naar Rotterdam. (kwa mtb'en dan).
Veel bos zal je dr niet hebben, da's wel jammer.
Ben ik blij dat ik in Drenthe woon, heb 3 vaste routes om de hoek. :Y)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

Anoniem: 26005 schreef op maandag 13 juni 2005 @ 19:24:
[...]

'Auw mijn knieën' ? Wtf doe jij als je barspins doet? :P Of bedoel je de pijn die je krijgt met het klemmen van je zadel? Dat is een beginnersprobleem. Gaat over na een tijd oefenen. Eelt kweken :Y)
Ja die pijn ja :9

Maarrr, je hebt gelijk. Na een paar dagen barspinnen doet het al bijna geen pijn meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik wil nieuwe pedalen gaan bestellen, maar wil ook wel eens kunnen fietsen zonder schoenen

nu is mijn vraag heeft iemand ervaring met deze pedalen http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=998 of deze http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=3195

ik weet dat ieder zijn keuze persoonlijk is maar zou ik hier mee geen miskoop doen?

update 18 juni

heb vanochtend de Shimano - PD-M324 gehaald echt super rijd dit vanmiddag flink mee lopen testen en het bevalt me super goed.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 128699 op 18-06-2005 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34169

Bij standaard SPD's krijg je volgens mij ook een platform dat je kan inklikken, net als je schoen. Je hebt dan aan één kant een SPD binding en aan de andere kant gewoon een platform.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 34169 op 17-06-2005 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Men, wat een hitte. Was echt ff een zwaar rondje vanmorgen. Die temperatuursverschillen is echt wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vanmiddag een stuk wezen toeren

ik maakte iets vaag mee een maat van mij die was dus ook mee gaan biken, zitten we ergens wat te eten (15 minuten ongeveer)

begint ineens spontaan zijn band leeg telopen 8)7 waarschijnlijk door de hitte ineens, daarna geprobeerd op tepompen zonder enig resultaat trouwens zijn bike stond in de zon.

heeft iemand dit vaker mee gemaakt door de hitte?

dit is de eerste keer dat ik zoiets spontaan mee maakt oh ja banden spanning was 4.0

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 128699 op 19-06-2005 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Door de hitte kan een band knappen ja. Zeker als deze al eens geplakt is. Goed mogelijk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

/me Maarten mompelt een oude wijsheid: nooit je fiets in de zon laten staan :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door KhaZ op 19-06-2005 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Je wilt niet weten hoe snel zwarte oppervlakken warm worden. ;)
Moet je je auto maar eens vol in de zon zetten, het stuur is dat ook zo heet. :/
Heb het vanmiddag meegemaakt. :+

Morgen weer wielrennen... nu nog bijkomen van Defqon1.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski76
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-02 10:50

Robinski76

The one and only

afgelopen vrijdag eindelijk fiets gekocht ;-)

http://www.bike-discount.de/start.asp?uin=1137590459

heb ff 2 korte stukkies gereden (wel geen bos, maar goed), maar rijdt echt relaxed.
Is trouwens mijn 1ste echte MTB.

ff een edit: gaat om de Radon ZR Pro

[ Voor 9% gewijzigd door Robinski76 op 20-06-2005 17:56 ]

AMD PhenomII 955 BE (AM3), Gigabyte Mobo met GPU, 4GB, Nec 4550A DVD+/-R, GlobalWin YCC-61F1 ALU ServerCase, OCZ Modstream 520W, Dell SP2309W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
Ruud, nee street is niet echt mijn ding.. Ben meer van de bossen etc. Ik denk sowieso dat ik een setje extra velgen ga kopen om op de weg te kunnen rijden. Zal eens naar het kralingse bos hier en tja, maar met de auto naar verschillende plaatsen toerijden.. Biesbosch kan misschien ook wel leuk zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zeg, kun je bij Barracuda.be alleen met een creditcard betalen of ligt dat aan mij?

A wacht...:
Ik had graag met postorder besteld, maar ben niet in het bezit van een kredietkaart. Wat kan ik doen ?
In België kan u ook per overschrijving betalen, maar dan u telefonisch bestellen op het nummer 010/24.59.00. Wij aanvaarden Visa, Eurocard en American Express.
Kut dan, iemand anders nog een adresje waar ze Fox verkopen?
edit:
Kleding dus.

[ Voor 76% gewijzigd door Anoniem: 34169 op 20-06-2005 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34169 schreef op maandag 20 juni 2005 @ 20:10:
Kut dan, iemand anders nog een adresje waar ze Fox verkopen?
Te warm om te zoeken, maar bedoel je voor kleding of voor 'n vork?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26248 schreef op maandag 20 juni 2005 @ 20:16:
[...]

Te warm om te zoeken, maar bedoel je voor kleding of voor 'n vork?
Sorry, bedoelde de kleding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

Bike2Build iig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En voor 'normale' Fox-kleding kun je ook terecht in Zwolle bij Sparke en in Utrecht, maar weet niet meer precies hoe dat winkeltje heet.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 26248 op 20-06-2005 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26248 schreef op maandag 20 juni 2005 @ 23:29:
En voor 'normale' Fox-kleding kun je ook terecht in Zwolle bij Sparke en in Utrecht, maar weet niet meer precies hoe dat winkeltje heet.
Utrecht ik neem aan dat je SNEL Tweewielers bedoeld http://www.sneltweewielers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
In Zwolle hebben ze nog meer Fox in het klein maar fijne bikersparadijsje Xycletracx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, geen fietszaak maar een ander (klein) winkeltje aan (als ik me niet vergis) een zijstraatje aan die gracht.

Erg duidelijk ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Vanavond 55km getrapt over de posbank. Tsja het wordt saai, maar ik moet de km's maken. Wel lag het tempo iets lager. Mijn fietsmaatje had een vriendinnetje meegenomen die ook wil gaan meerijden. Het gemiddelde kwam uiteindelijk op 29 km/hr uit, wat nog niet slecht was. Je bent wel een bezienswaardigheid met twee fanatieke vrouwelijke bikers op de route op dinsdagavond. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Weinig racebaan dan als je er met 30 gemiddeld over heen kan. Zondag trouwens nog ff 5e van NL gereden tijdens de Hel van Groesbeek Marathon, gaan best hard die mannen voorop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

KeX, typefoutje? 29 km/uur gemiddeld op een mtb in het bos is erg snel. :Y)

Wel gezellig zeker met 2 vrouwen fietsen? :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

is idd typo. is 20 km/hr :X

29 zit er echt niet in, ook ik alleen niet, maar het was zeker gezellig. :)

@brum Ik had begrepen dat de Hel een vrij snel parcours had. De gemiddelde snelheden lagen ook behoorlijk aan de hoge kant.

[ Voor 102% gewijzigd door KeX op 22-06-2005 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:21

botoo

💀 too old to die young

Lol@'Trio-tje' KeX in het bos :+
29 km/u over 55 km bos op de MTB zou ik ook wel dapper vinden, ben je wel weer gauw thuis ;).

Update over mij gescheurde Airborne: De importeur wijst de garantie af :( met het argument dat Alu frames _altijd_ gefaced en gereamed moeten worden. navraag bij enkele dealers leert dat dit niet altijd gebeurd, bij sommige dealers zelfs bijna nooit.
Ik verwachtte al probs met de importeur en hij voldoet aan de verwachting, dit is domweg proberen om je reet onder de garantie vandaan te draaien :(

Hij bood een crash-replacement aan (50% korting op een nieuw frame) maar dat heb ik afgewezen, ik voel me genaaid en heb inmiddels juridisch advies ingewonnen, Airborne kan zich opmaken voor een hoop gezeur!

Waarschijnlijk gaat de afwikkeling langer duren dan ik wil wachten dus koop ik ergens anders wel iets nieuws, de keus is gevallen op een van Tuyl 240 :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Wow dat is niet leuk botoo. Maar als je advocaat je kan garanderen dat je in je recht staat dan zal dat natuurlijk ongetwijfeld. Succes er dan maar mee, het zal vast wel goedkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Mwoa, het is nu ook geen wereldbedrag waar het om gaat, wmb is het een principe-kwestie geworden, ik wil best toegevelijk zijn maar dan moet dat van twee kanten komen.

vanTuyl 240 in mijn voorkeurskleur:
Afbeeldingslocatie: http://www.vantuyl.nl/upload/images/vt240.jpg

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Balen van je airborne bo. Het was te verwachten, maar wat zijn het toch een hufters. :/

Die vanTuyl's vind ik zelf echter erg prettig voor het oog, dus echt een straf (op de centjes na dan) is het niet.

Gaan er trouwens nog meer tweakertjes de vulkanbike rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Goed nieuws! \o/

Zojuist weer met Airborne gesproken en ik krijg toch een nieuw frame, en compleet met een door hun ingeperst (geintegreerd :) ) balhoofd \\o//
Zo zie je maar, het heeft nut om je claim goed te onderbouwen en 'wat' voorwerk te verrichten waarmee je sterk een eventueel vervolg in kan gaan.

Frame gaat vandaag de deur uit en ik zou het morgen binnen moeten hebben :D

Zo'n vanTuyl zou idd geen straf zijn, ik heb een zwak voor zwarte speeltjes (euh, geen negerinnen though :+ ), maar die Airborne vond ik, mede door de gestrekte 'zit' wel geweldig sturen en de vanTuyl had een 2 cm. kortere 'cockpit'.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

\0/

Woei, you lucky unlucky man! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Deze gaat dus richting * botoo :)

Afbeeldingslocatie: http://www.airbornecycles.com/airborne_ec/janette/store/AB_Photos/AB_FS_05LB.jpg

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62555

Boeie schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 13:39:
Nu woon ik al sinds een tijdje in Rotterdam ipv Groningen. Maar wat valt hier te befietsen in de omgeving? Kwoon helaas in Hartje centrum (achter centraal).

Mijn plan is om binnenkort naar de maasvlakte te fietsen om daar eens te kijken..
Maasvlakte? Tsja, daar is echt weinig te doen ... behalve de lange heuvel richting de Slufter en wat duinen bij Oostvoorne, Rockanje en het Kruininger Gors (en daar mag ook eigenlijk niet gebiked worden).

Zelf ben ik vorige week eens op de landtong wezen biken in Rozenburg: is ook niks, veel te veel gras, beplanting, bramenstruiken en brandnetels. Heb 2 dagen last van brandnetels gehad (had geen lange broek en lange mouwen aan)

Maar je woont in Rotterdam Centrum.
Dan kun je makkelijk naar Bergschenhoek, Zoetermeer .
Op www.mtbroutes.nl vind je nog wel wat meer routes die je met de auto makkelijk kunt bereiken.

Zelf ga ik vaak biken op het parcours van Westenschouwen (Zeeland), maar dat is denk ik te ver weg voor jou. Vanuit Brielle rijden we er al zeker 45 minuten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
Bergschenhoek en Zoetermeer waren ook in mij opgekomen idd.
Weet je ook nog leuke winkels hier in de buurt te zitten toevallig? :)

Botoo, leuke oplossing zo :) alleen zo'n van Tuyl is ook wel erg mooi zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Afbeeldingslocatie: http://www.camza.biz/ccp51/media/images/product_detail/21GSSHSLM952PAD_2.jpg
Zo ik heb een setje nieuwe shifters, XTR's en een paar nieuwe handvaten van Lizardskins. Vrijdag maar ffe monteren :) Nu heb ik een XT achterderaileur(non-reversespring) LX voor deraileur en XTR shifters. nu maar ffe sparen voor XT voorbladen etc :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Vroegåh was XTR niet uitwisselbaar met de andere series, kan dat nu wel?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

botoo schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 17:56:
Vroegåh was XTR niet uitwisselbaar met de andere series, kan dat nu wel?
naar mijn weten werkt Deore,LX,XT,XTR gewoon met elkaar zonder problemen. Sterker nog ik dacht dat alle XT componenten dezelfde techniek gebruiken als de XTR's enige verschil is gewicht. "correct me if i am wrong"

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Afaik zit er iig een veschil in de 'slag' die de schakeling maakt, maw schakelen met een XTR shifter geeft een ander resultaat op je derailleur dan met een XT of LX shifter.
Het verschil is maar klein, maar over je hele pignon net teveel om het zaakje goed afgestelt te krijgen.

We horen het wel van je of het tegenwoordig wel werkt?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.