Het grote mountainbike topic (deel 4) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.666 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
Sparen voor XT voorbladen zou ik niet doen. Op mijn fiets zaten ze standaard, maar ik had me toch een partij chainsuck afgelopen winter, ze waren toen nog spiksplinternieuw. Bladen als die van Specialites TA zouden dit fenomeen veel minder hebben, en zijn ook nog iets goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-05 15:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

botoo, mooi dat je een nieuw frame krijgt! :)
T'is een kwestie van geduld hebben jah, die crash garantie proberen ze iedereen door de neus te boren. Zullen vast wel mensen in trappen. :/
Wat is het voordeel van een geintregeerd balhoofd? :?

Mn pa heeft ook eensch een gescheurd frame gehad, na veel aandringen is hij kosteloos vervangen door Ridley. (fietsenzaak deed moeilijk).

XT, allemaal wel leuk... wel ontzettend duur. Heb je het echt nodig Fury? Of gewoon om te patsen. ;)
* Harmen fietst met een Deore groep, bevalt tot nu toe echt goed. Heeft alle modderpoelen doorstaan. Zelfs door een vennetje.... :>

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
botoo schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 18:22:
Afaik zit er iig een veschil in de 'slag' die de schakeling maakt, maw schakelen met een XTR shifter geeft een ander resultaat op je derailleur dan met een XT of LX shifter.
Het verschil is maar klein, maar over je hele pignon net teveel om het zaakje goed afgestelt te krijgen
Huh?

Dat is dan wel héél lang geleden. Of er moeten evil mensen zijn geweest die SRAM spulletjes hebben be-shimano-stickerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Hmm :) Ik heb dus een leuke financiele meevaller momenteel van 500 euries, en ben eens in het rond gaan snuffelen.

Ik ga eens kijken of ik a.s. zaterdag eens een testritje kan maken op dit mooie speeltje :Y)

Afbeeldingslocatie: http://www.cykeloutlet.se/i/products/10_large_extreme.jpg
  • Colours: Silver-Black or Black-White
  • Frame: 26"x17" FSP Alloy 7005
  • Fork: ZOOM CH-650AMS/80mm Adj.
  • Gear-set: 24 speed SHIMANO Acera
  • Brakes: PROMAX Mechanical Disk
  • Rims: Double wall Sprinter Spacer
  • Tires: KENDA 26" x 1,95"
grote pic

toch weer een stapje hoger dan wat ik nu heb :) En ik vind 500 euro ook wel genoeg voor een fiets waarmee je geen mount-everests beklimt eigenlijk :P

[ Voor 66% gewijzigd door SchizoDuckie op 22-06-2005 23:43 ]

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Laatst online: 09:27

KhaZ

Alfa Romeo

Ik zit te kijken naar een Yeti ASX om freeride mee te doen, fuck die shit rijd lekker : )

Heeft er hier iemand zoiets?

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54235

Even tussendoor,

Kijk je niet scheel op schijfremmen en achtervering..vooral op een goedkopere fiets. Ik kan je aaraden echt een kwalitatieve fiets te kopen...Ik heb mijne in 3 maanden tijd al half afgeragt. ( 300 Euro )

www.salden.nl
www.rose-versand.de

Kijk daar eens, voor 899 heb je bij Rose-Versand al een Leuke Al-Werks 150, en voor 499 kun je bij Salden in SIttard al een betere fiets hebben...

Good Luck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

Anoniem: 54235 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 23:44:
Even tussendoor,

Kijk je niet scheel op schijfremmen en achtervering..vooral op een goedkopere fiets. Ik kan je aaraden echt een kwalitatieve fiets te kopen...Ik heb mijne in 3 maanden tijd al half afgeragt. ( 300 Euro )

Good Luck
De schijfremmen zijn wel een leuke optie, een plus als het er op zit, maar ik heb nu al een el-cheapo fiets met achtervering en wil dus echt never nooit meer iets zonder :P En om nou nog 'even' 400 euro erbij te lappen voor een fietsje... dan kom je dus uit op bijna 2000 oud-Hollandsche guldens voor een fietsje waarmee een paar keer per dag wat gesprongen wordt en die af en toe een bostochtje doet... Dát vind ik gewoon té...

[ Voor 3% gewijzigd door SchizoDuckie op 22-06-2005 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:44

botoo

💀 too old to die young

bbbrumbrum schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 23:28:
[...]

Huh?

Dat is dan wel héél lang geleden. Of er moeten evil mensen zijn geweest die SRAM spulletjes hebben be-shimano-stickerd.
Errr, ja, mijn kennis wat dat betreft is idd ietwat gedateerd (lees SRAM was net op de markt met de eerste versie van de 7 vits Grip-Shift en had nog lang geen derailleurs :o ).
* botoo is zelfs naar fossiel-normen een oud karkas :+

Om zeker te weten of XTR wel compatibel is met XT/LX/Deore is een telefoontje naar Shimano mss de zekerste oplossing :).
SchizoDuckie schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 23:31:
Ik ga eens kijken of ik a.s. zaterdag eens een testritje kan maken op dit mooie speeltje :Y)
./.
toch weer een stapje hoger dan wat ik nu heb :) En ik vind 500 euro ook wel genoeg voor een fiets waarmee je geen mount-everests beklimt eigenlijk :P
Ik vind 500 Euro voor een Alu Fully met schijfremmen te goedkoop om er veel van te verwachten, imho kan je beter voor een hardtail kiezen met een beter (en lichter) frame en minder cheap-ass componenten.
Een kijkje bij Bike2build.nl geeft altijd leuke opties: Kona - 2004 Fire Mountain in de aanbieding voor 375 :) of een Cube 2005 Analog voor 569 :9

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
botoo schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 00:00:
[...]
Errr, ja, mijn kennis wat dat betreft is idd ietwat gedateerd (lees SRAM was net op de markt met de eerste versie van de 7 vits Grip-Shift en had nog lang geen derailleurs :o ).
* botoo is zelfs naar fossiel-normen een oud karkas :+

Om zeker te weten of XTR wel compatibel is met XT/LX/Deore is een telefoontje naar Shimano mss de zekerste oplossing :).
Ouwe :Y)

Maar het is dus gewoon compatibel, zeker vanaf de 8-speed XTR ('98 ofzo). Rij zelf met XT shifters en een XTR achter, werkt gewoon. Alleen écht oud spul zul je dus bij op moeten letten, maar ik denk niet dat er hier vintage freaks rondlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

'vintage freak'?
* botoo is mss wel 'vintage' en de term 'freak' dekt de lading ook wel redelijk, maar 'vintage freak' is teveel van het goede! O-)
;)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:33

Tjark

DON'T PANIC

* Tjark is boos @#@#$%@!@!@#

ff frustraties afreageren... heb ik eindelijk een nieuw fietsje besteld (via fietsprive), niet al te duur, maar toch bijna 1000 euro.... gaat de fietsenzaak failliet (en ja, de rekening is al betaald door het bedrijf.... :( :( :( ) Heb ik nu nog geen fiets.... hopen dat er nog wat geregeld kan worden, anders is het helaas pindakaas, geen nieuwe fiets....

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45135

Boeie schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 14:06:
Bergschenhoek en Zoetermeer waren ook in mij opgekomen idd.
Weet je ook nog leuke winkels hier in de buurt te zitten toevallig? :)

Botoo, leuke oplossing zo :) alleen zo'n van Tuyl is ook wel erg mooi zeg.
Leensvaart in Heenvliet, de bovenverdieping. Best wat aan kleding en leuke fietsen. (Cube/Koga/Giant etc). Ze kunnen ook een merk als Santos leveren trouwens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

DHL en hop! :D 8)

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/botoo/liberator04.jpg

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Wow - da's snel Botoo, mooi!

Ennuh SchizoDuckie, ik zou toch echt nog even om je heen kijken naar andere MTB's, ik vind het toch een berg zooi wat bijelkaar gegooid is in het bovenstaande geval. Bij de Duitse buren (www.bike-discount.de en www.roseversand.de) krijg je veel meer waar voor je geld. Verder hebben Intersens, Cube en Stevens ook altijd goede deals. Ik bedoel, een ZOOM :/ voorvork?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99283

SchizoDuckie schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 23:51:
[...]

De schijfremmen zijn wel een leuke optie, een plus als het er op zit, maar ik heb nu al een el-cheapo fiets met achtervering en wil dus echt never nooit meer iets zonder :P En om nou nog 'even' 400 euro erbij te lappen voor een fietsje... dan kom je dus uit op bijna 2000 oud-Hollandsche guldens voor een fietsje waarmee een paar keer per dag wat gesprongen wordt en die af en toe een bostochtje doet... Dát vind ik gewoon té...
dat is iid een fiets en geen mountainbike. Ding is afgemonteerd met shimano ACERA. T frame ziet er ook niet echt sterk uit.

Advies;

koop voor dat geld een 2ehands bike op marktplaats bv want dan heb je echt iets veel beters!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34169

Mijn idee.

Beter idd een goedkope, echte mountainbike kopen. In deze prijsklasse raad ik aan om een 2004 Cube (of Radon) bij Bike Discount te kopen. Beter qua prijs-kwaliteit kan eigenlijk niet. Of, als die er niet meer zijn, een Target, ben het model ff kwijt, iig kost die ook 500 en is full deore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

bling bling!! :*)
Mooi spul hé..... :>
Hopelijk gaat ie bevallen, deze wel heel houden hé... :Y)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Vraag me niet waarom, maar ik zat op de site van Matra te neuzen en zag deze fiets staan. Eigenlijk vond ik het een verrekte mooie fiets. iig voor het oog, maar ook qua onderdelen en met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Ligt dat nou aan mij of kan iemand mij de adder wijzen.

Een ander vraagje over training. Ik heb deze week nu verspreid over 4 verschillende dagen zo'n 180 km gemaakt. Vooral omdat ik in de herfst wat meerdaagse wedstrijden/tochten wil rijden ben ik de intensiviteit goed aan het opvoeren. In het achterhoofd zit vooral het feit dat ik normaal niet zo best/niet goed genoeg herstel. Heb nog altijd snel last van irritatie en gevoelige spieren. Wat is nou goede arbeid om een driedaagse van circa 3x75 km te kunnen rijden en daar naartoe te trainen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KeX schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 11:12:
Vraag me niet waarom, maar ik zat op de site van Matra te neuzen en zag deze fiets staan. Eigenlijk vond ik het een verrekte mooie fiets. iig voor het oog, maar ook qua onderdelen en met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Ligt dat nou aan mij of kan iemand mij de adder wijzen.
AFAIK zit er geen adder. Zeg dat echter niet op forum.mountainbike.nl, want dan krijg je meteen te horen dat het een 'pappalamepiemelos' frame is en dat Matra per definitie zuigt en dat een matrafiets nooit iets kan zijn.

Maargoed, afgezien van het foute stuur, zit er misschien geen volledige XT groep op, maar dat zou je zelf moeten bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:23

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Och op die genoemde site zijn ze wel eens vaker niet zo positief, echter zal het best een goede fiets zien de reden dat hij zo goedkoop is is volgens mij omdat je niet betaald voor de naam. Nou vermoed ik dat niet alle onderdelen XT zijn. En dat stuur komop zeg :P

Die standaard zou ik er meteen afhalen

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

KeX schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 11:12:
./.
Een ander vraagje over training. Ik heb deze week nu verspreid over 4 verschillende dagen zo'n 180 km gemaakt. Vooral omdat ik in de herfst wat meerdaagse wedstrijden/tochten wil rijden ben ik de intensiviteit goed aan het opvoeren. In het achterhoofd zit vooral het feit dat ik normaal niet zo best/niet goed genoeg herstel. Heb nog altijd snel last van irritatie en gevoelige spieren. Wat is nou goede arbeid om een driedaagse van circa 3x75 km te kunnen rijden en daar naartoe te trainen?
Voor dat geld zou ik ws liever kiezen voor Cube - 2005 Limited 2, Hayes HFX9 schijven zijn superieur aan die Deore dingen (trainingsmaatje van me heeft ze er binnen een maand afgegooid), Racing Ralphs zijn ook heel fijn en verder redelijk vergelijkbaar.
./.
Voor meerdaagse evenementen kan je beter de omvang opschroeven bij lagere intensiteit en liever niet domweg 'harder' gaan trainen ('slimmer' trainen moet je :)). 180 over 4 dagen is wel omvang genoeg wmb, maar is dat 4x45 knallen (bad) of 2x90 beheerst (good) met een rustdag (gooood).
Het principe is sim-pel, geen progressie zonder herstel (rust). Na een zware intensieve training heb je relatief veel spierschade, dus moet je lang herstellen. Van een rustige duurtraining heb je minder schade, dus minder herstel nodig, dus kan je sneller weer op de fiets klimmen :).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26248

GreenFury schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 11:51:
Och op die genoemde site zijn ze wel eens vaker niet zo positief
Beter dan speciaal op een andere site reggen, puur om kritiek te uiten achter iemands rug om, niet waar? Lukraak!

En je moet écht eens leren niet altijd voor de rest te denken kunnen spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

botoo schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 12:29:
[...]

Voor dat geld zou ik ws liever kiezen voor Cube - 2005 Limited 2, Hayes HFX9 schijven zijn superieur aan die Deore dingen (trainingsmaatje van me heeft ze er binnen een maand afgegooid), Racing Ralphs zijn ook heel fijn en verder redelijk vergelijkbaar.
was niet zozeer aan het overwegen om hem aan te schaffen. Ik ben tevreden met mijn fietsch, maar het viel me op dat het me naar verhouding een hele goede fiets leek. Die Cube is inderdaad ook goede prijs kwaliteit verhouding.
Voor meerdaagse evenementen kan je beter de omvang opschroeven bij lagere intensiteit en liever niet domweg 'harder' gaan trainen ('slimmer' trainen moet je :)). 180 over 4 dagen is wel omvang genoeg wmb, maar is dat 4x45 knallen (bad) of 2x90 beheerst (good) met een rustdag (gooood).
Het principe is sim-pel, geen progressie zonder herstel (rust). Na een zware intensieve training heb je relatief veel spierschade, dus moet je lang herstellen. Van een rustige duurtraining heb je minder schade, dus minder herstel nodig, dus kan je sneller weer op de fiets klimmen :).
Ik heb inderdaad 4x gereden 2x55 (1 keer intensief) 1x45 (redelijk relaxed) en 1x25 (zeer intensief). Maar wel elke keer met een dag rust na elke keer rijden. Heb alleen schouderblessure opgelopen, irritatie oksel/spier door trillen en de schenen doen weer moeilijk. Neem nu ook een extra dagje rust. Ik moet wel want ik moet nog één keer in de kroeg aan de bak. 8)7

Maar ik zal eens gaan proberen wat slimmer te trainen, want ik merk te weinig vooruitgang voor de arbeid die ik verricht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KeX schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 13:56:
Ik moet wel want ik moet nog één keer in de kroeg aan de bak. 8)7
offtopic:
Waarom is die banner daar in godsnaam ongeveer 8MP 7(8)7
botoo schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 12:29:
[...]

Heb idd gehoord dat Hayes hele mooie prestaties heeft. Shimano discs zijn niet je-van-het heb ik begrepen...
Ik zou ook wel wat meer willen trainen dan nu, heb helaas zo'n last van m'n voet dat dat absoluut niet kan nu :( Wel een beetje op een oude racefiets, maar ik krijg m'n SPD schoenen nauwelijks aan, en rechts niet ingeklikt :X Over 3,5 week ga ik al :*)

[ Voor 87% gewijzigd door Anoniem: 34169 op 24-06-2005 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dubbel

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 34169 op 24-06-2005 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Over de Matra bike: idd geen volledige XT, matige voorvork, toerstuurtje en volgens mijn een behoorlijk luie (=langzame) geometrie. Echt een fietsje voor de zondagochtend toerfietser dus.

Over training: probeer veel te varieren, bv in het weekend 2 lange duurtochten van ca 3 uur of meer, door de week kortere interval trainingen, bv 2x20min rond het omslagpunt, of 10x1min over je omslagpunt, om zo de verschillende hartslagzones te trainen. En idd, altijd goed rusten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Jongens, ik ben met jullie over die Ideal, maar jullie meningen over dat stuur (het design iig) zijn wel érg kortzichtig. Moet ik een keer langskomen met m'n On One 40degree backsweep stuur? Rijd zaaaalig. Rechte stuurtjes zijn ze onergonomisch als een auto op twee wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Anoniem: 26248 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 12:32:
[...]

Beter dan speciaal op een andere site reggen, puur om kritiek te uiten achter iemands rug om, niet waar? Lukraak!

En je moet écht eens leren niet altijd voor de rest te denken kunnen spreken.
Toevallig zijn veel mensen vertrokken naar Lukraak omdat ze het toch ook aardig zat waren.

Afbeeldingslocatie: http://img16.echo.cx/img16/2050/xtr1ym.jpg
En XTR shifters gemonteerd nog niet echt getest maar het ineens 4 tandjes terug kunnen schakelen is toch wel erg handig :) Ook heb ik nu Lizard Skin Moab handvaten.
Klikpedalen heb ik nog niet omdat die er net niet in mijn maat waren (47), 46 wel maar de 47 kostte ineens 135euro dat was mij íets teveel van het goede :P

[ Voor 4% gewijzigd door Ghostrider op 24-06-2005 19:25 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bbbrumbrum schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 19:12:
Jongens, ik ben met jullie over die Ideal, maar jullie meningen over dat stuur (het design iig) zijn wel érg kortzichtig. Moet ik een keer langskomen met m'n On One 40degree backsweep stuur? Rijd zaaaalig. Rechte stuurtjes zijn ze onergonomisch als een auto op twee wielen.
On One is volgens mij niet echt een XC-merk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Anoniem: 34169 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 19:34:
[...]
On One is volgens mij niet echt een XC-merk ;)
Nee, want SS'rs doen alleen DH.

;)

btw. Inbred=xc, ze hebben zelfs reetfietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99283

recht stuurtje is niet fijn, ik vind een downhill stuurtje veel lekkerder zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Het hoeft niet eens een rizer te zijn, Syntace maakt bijvoorbeeld erg mooie high backsweep flatbars. Een extremer voorbeeldje (en lekker duur): Jones H-Bar:

Afbeeldingslocatie: http://www.phatmoosecycles.com/images/jones.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Belangrijk is dat je het lekker vind rijden. En als jij een niet-recht stuurtje heerlijk vind rijden dan is dat toch klaar. Al dat gelul over tourfietsen en weet ik wat.

Overigens ga ik binnenkort waarschijnlijk mijn rizer vervangen door een recht stuurtje. Ik mer dat ik eigenlijk 80% van de rit in de bar-ends hang, ook op stukken waar ik eigenlijk netjes handjes aan het stuur zou moeten hebben. Ik zoek dus duidelijk intuïtief een diepere zit. Daar moet dus wat geklust gaan worden. Maar ik moet dat wel ergonosich verantwoord op gaan lossen om mijn rug wat te sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:05
Ik heb sinds vorig jaar een mountainbike, fiets erg lekker, maar af en toe krijg ik wat last van mn onderrug tijdens het fietsen. Ik denk dat dit te maken heeft dat ofwel mn zadel te hoog of te laag staat, ofwel mn stuur tever van me af is. Hoe kan ik dit controleren? Waar moet ik op letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ga eens op je fiets zitten, je trapper op de laagste stand.
Vervolgens met je bak op de trapper, je been mag dan bijna gestrekt zijn.
Da's meestal de beste houding. Maak ook eens een pic van je fiets hoe hij nu is.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:05
meendering schreef op maandag 27 juni 2005 @ 09:49:
Ga eens op je fiets zitten, je trapper op de laagste stand.
Vervolgens met je bak op de trapper, je been mag dan bijna gestrekt zijn.
Da's meestal de beste houding. Maak ook eens een pic van je fiets hoe hij nu is.
Bak op de trapper? Bedoel je soms hak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26005

Dr_Frickin_Evil schreef op maandag 27 juni 2005 @ 10:12:
[...]

Bak op de trapper? Bedoel je soms hak?
Maandagochtendtypo waarschijnlijk. Hij bedoelt idd de hak. Die mag bijna gestrekt zijn als je pedaal op z'n laagst staat. Maar kijk ook voor jezelf wat je fijn vind, een beetje experimenteren met je houding kan opeens jouw ideale houding opleveren. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

meendering schreef op maandag 27 juni 2005 @ 09:49:
Vervolgens met je hak op de trapper, je been mag dan bijna gestrekt zijn.
Da's meestal de beste houding.
Daar ben ik het (als vuistregel!) redelijk mee eens . . . _op de racefiets_
Voor de MTB mag je iets lager zitten ivm de hanteerbaarheid van je fiets.

Verder is het alleen een vuistregel/richtlijn, het is ook nog afhankelijk van wat voor schoenen (dikte zool) je gebruikt, een raceschoen bv heeft meestal heel weinig dikte onder de hak en vaak meer onder de bal van de voet.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Ik had dus ook last van m'n onderrug int begin, maar het is gewoon ff inkomen denk ik (stuk of 10 weken :p)

Waarschijnlijk van spieren die ik niet gebruikte, want zadel hoger en lager werkte niet...

Nu, na een paar maanden elke week of 2x in de week fietsen met de club, ist weg :)

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

En ik heb klikpedalen + schoenen gekocht!
pedalen zijn de Shimano pd-m540 en de pd-m520, schoenen zijn de shimano sh-m150
Afbeeldingslocatie: http://img189.echo.cx/img189/8034/schoenenkliks7ii.jpg
:)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Laatst online: 07-05 20:33
GreenFury schreef op maandag 27 juni 2005 @ 15:16:
pedalen zijn de Shimano pd-m540 en de pd-m520, schoenen zijn de shimano sh-m150
Je hebt nog nooit eerder met die dingen gefietst? Bereid je maar vast voor op een aantal valpartijen... meestal als je bijna stilstaat overigens, dus je valt dan niet zo hard :)

Als je ze gewend bent, wil je nooit meer zonder!

[ Voor 6% gewijzigd door Canard op 27-06-2005 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Nope ik heb er nog nooit eerder mee gereden en bereid me dus ook voor :D ik kan ze pas vrijdag monteren dus ik heb nog ffe de tijd om me voortebereiden :P

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Canard schreef op maandag 27 juni 2005 @ 15:32:
[...]

Je hebt nog nooit eerder met die dingen gefietst? Bereid je maar vast voor op een aantal valpartijen... meestal als je bijna stilstaat overigens, dus je valt dan niet zo hard :)

Laatste rit 3 keer :o met fiets en al om gelazerd op de hei :+

Maar toch fiets het wel een stuk beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Canard schreef op maandag 27 juni 2005 @ 15:32:
./.
Belgisch afstappen noemen ze dat :P
./.
Als je ze gewend bent _kan_ je niet eens meer zonder :+

Overigens kan je de pedalen goed afstellen, ik zou de veerkracht heel licht zetten dan trek je je voet er bij een bijna-omvalpartij wel uit. Als je er wat hendiger in bent kan je ze weer vaster afstellen. Afaik zijn er ook n00b-plaatjes ;) die klikken langs alle richtingen makkelijk uit.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vond het zelf nogal meevallen, ik ben nog geen een keer echt omgevallen, wel een paar keer bijna, maar op de een of andere manier krijg ik dan altijd net op tijd m'n voet eruit :)

Hoop wel dat me dat niet gebeurd als ik lekker over een singletrack ga en moet stoppen, want dan lig in de afgrond... :/
Achja, het is juist die spanning die het leuk maakt, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128699

GreenFury schreef op maandag 27 juni 2005 @ 15:16:
, schoenen zijn de shimano sh-m150

mag ik vragen waar je die schoenen heb aangeschaf en wat voor prijs ik zie dit type niet bij bike2build

en aangezien ik ook schoenen wil aanschaffen ben dus benieuwd.

edit: trouwens wat is nu exact het verschil tussen ene ATB schoen en een Racefiets schoen ligt het verschil in gewicht of omdat de ene waterdicht is? ik noem maar wat op weet iemand hier een antwoord op.

En ja waar moet ik echt opletten bij aanschaf van een schoen dat hij lekker zit maar waar nog meer?

sokken dragen in zo'n schoen of blote voeten heb totaal geen ervaring met schoenen dus advies is welkom

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 128699 op 27-06-2005 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
ATB schoen is gemaakt om op te lopen, Raceschoen niet, vergelijk de zolen maar eens. Raceschoenen zijn wrsch ook wat stijver om een optimale efficientie te bewerkstelligen, MTB schoenen iets minder stijf om er nog een beetje mee te kunnen lopen als het moet. Ook zijn ze ontworpen voor verschillende pedaalsystemen. Zo krijg je, AFAIK, geen Look plaatje onder een MTB schoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bassGunner schreef op maandag 27 juni 2005 @ 20:36:
ATB schoen is gemaakt om op te lopen, Raceschoen niet, vergelijk de zolen maar eens. Raceschoenen zijn wrsch ook wat stijver om een optimale efficientie te bewerkstelligen, MTB schoenen iets minder stijf om er nog een beetje mee te kunnen lopen als het moet. Ook zijn ze ontworpen voor verschillende pedaalsystemen. Zo krijg je, AFAIK, geen Look plaatje onder een MTB schoen.
'

oke maar jij als kenner draag je sokken in zulke schoenen of niet heb er eigenlijk nooit op gelet bij anderen bikers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Anoniem: 128699 schreef op maandag 27 juni 2005 @ 20:25:
[...]

mag ik vragen waar je die schoenen heb aangeschaf en wat voor prijs ik zie dit type niet bij bike2build

en aangezien ik ook schoenen wil aanschaffen ben dus benieuwd.

edit: trouwens wat is nu exact het verschil tussen ene ATB schoen en een Racefiets schoen ligt het verschil in gewicht of omdat de ene waterdicht is? ik noem maar wat op weet iemand hier een antwoord op.

En ja waar moet ik echt opletten bij aanschaf van een schoen dat hij lekker zit maar waar nog meer?

sokken dragen in zo'n schoen of blote voeten heb totaal geen ervaring met schoenen dus advies is welkom
Prijs was 79euro ze waren eerst wat duurder maar waren in de aanbieding, deze schoenen hebben ook zo'n randje waardoor modder niet in de schoen kan komen erg handig :) Ook zitten er op elke schoen 2 noppen kan je extra goed mee omhoog lopen :D Volgens mij kan je het beste met sokken in die schoenen, Er bestaan zelfs XTR sokken :P

Overigens ben ik ook van plan deze schoenen tegaan gebruiken op me toekomstige racefiets daarom heb ik ook 2 setjes pedalen. Koop iig de juiste maat en zorg dat je hem goed vast kan zetten.

enn gekocht bij het rennershuis in leeuwarden

[ Voor 4% gewijzigd door Ghostrider op 27-06-2005 20:58 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Ja ik draag altijd sokken, heb ze van NorthWave, Assos en verder wat huismerksokken. Andere goede merken zijn DeFeet, X-socks, enzo. Maar elke Coolmax sok voldoet op zich wel, en die heb je al vanaf een paar euri per paar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Goed werk Fury. Gaat je goed bevallen. :)
Ik heb eggbeaters op mn bike, bevallen erg goed moet ik zeggen. klikken echt super snel in.
Vooral in de modder. Kan niet meer zonder.
Een redelijk profiel onder mtb schoenen is ook wel ideaal, mocht je stil komen te staan in de modder... :Y)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 23:04

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

We hebben hier een Marin fiets (Nail Trail), maar het frame is kapot. Wij zoeken naar een nieuw frame, eigenlijk alleen maar naar Cannondale of Marin frame. Maar nu een tijdje gezocht te hebben komen er ook hele andere merken naar voor, zoals Cube. De Cube Reaction bevalt mij wel: Alu 7005 Triple Butted, in mat zwart (Blackline), gewicht circa 1540g (kaal frame).

Is dit een goed alternatief? TNX voor de reactie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Laatst online: 07-05 21:44

The_Scarabial

MTB for life!

Even een advies gevraagd van de mountainbikers hier, ik ben van plan een 2e hands fiets te gaan kopen en nu even jullie mening of dit wat is of niet?

Giant ATX990
Bouwjaar 1997

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eaman/fiets.jpg

specs:
frame Giant ATX990 (noleen demper)
vork Rock Shox Judy XC (63 mm veerweg)
crankstel Shimano LX
Pedalen Shimano PDM 515
remmen Magura HS33 Jonny T (oranje)
shifters Grip Shift 800
derailleurs LX voor, XT achter
cassette LX (8 speed)
wielset XTR naven, Rigida XC 420 velgen en DT spaken
banden Kenda Quick semi slicks (26x1.95) (noppenbanden mogelijk 26x1.95)

De fiets is wel erg oud, maar ik wil niet beginnen met een dure fiets ivm met het geld en het idee dat ik niet fulltime ga fietsen.
Nou aan jullie de vraag of dit een goede fiets is om mee te beginnen en wat zou zo'n "oude" fiets ongeveer mogen kosten.

Ik hoop dat jullie me een beetje advies kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Beetje heel erg oud, vraag me af hoe oud al die onderdelen zijn zoals die hs33. Hoeveel geld heb je tebesteden en hoelang ben je want die fiets is volgens mij 22,5inch of groter. 1.95m is wel aanteraden!

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-05 16:21

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Ik denk dat je nog prima met die fiets zal kunnen fietsen afhankelijk hoeveel de persoon waarvan je hem overkoopt hem gebruikt heeft. Opzich zitten er prima onderdelen op dus dat zal het probleem niet zijn. Puur even naar de slijtage en de duurzaamheid kijken, fiets er anders eens een aantal km op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Ik ga er vanavond heen kijken. Ik neem een vriend mee die verstand heeft van het spul. Ik ben 196cm dus de grote is wel goed. Het laatste jaar is er niet/weinig op gefietst en de fiets heeft een servicebeurt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Laat je iig niet gek maken door de orginele nieuwprijs, de fietsen van toen waren veel duurder dan nu en de kwaliteit is inmiddels ook veel beter geworden. Maw een dure fiets van toen is een goedkope fiets van nu, dus de prijs moet je baseren op een goedkoop tweedehands fietsje :Y).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

botoo schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 13:36:
Laat je iig niet gek maken door de orginele nieuwprijs, de fietsen van toen waren veel duurder dan nu en de kwaliteit is inmiddels ook veel beter geworden. Maw een dure fiets van toen is een goedkope fiets van nu, dus de prijs moet je baseren op een goedkoop tweedehands fietsje :Y).
Aan wat voor prijs denk je dan ongeveer? Als ik de foto's bekijk zou ik zeggen 300. is dit teveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Ik durf je echt geen prijs te noemen, ik ben helemaal niet thuis in die handel, maar als de fiets goed is (dus geen hoge instapkosten voor pignon/ketting/bladen.banden/etc.)dan vind ik 300 een redelijk bedrag voor een fiets die prima bruikbaar is :).

Iig liever dan een cheap-ass nieuwe voor dat geld.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Nou ik heb hem gekocht, kameraad meegenomen die er verstand van had. Alles zag er echt goed uit. Kheb hem voor 350 gekocht, inclusief 2 extra noppen banden, 1 extra semi slick, extra trapas, extra cassette en een helm. Ik ben er in ieder geval zeer content mee.

edit: ook nog een fietscomputer erbij

[ Voor 8% gewijzigd door The_Scarabial op 28-06-2005 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Ah, mooi! Lijkt me een nette prijs voor die fiets. Altijd afwachten hoe het zich uiteindelijk houdt bij misbruik in het veld, maar het ziet er zo iig goed uit.
Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Allemaal harstikke bedankt voor jullie reactie!

ik ben geslaagd in aanschaf vandaag het zijn de volgende geworden Shimano -
SH-M072 Afbeeldingslocatie: http://www.bike2build.nl/fotogroot/shi04m072b2.jpg

Heb er nog niet mee gereden maar wel proberen wat in en uit teklikken moet
zeggen dat is voor mij als beginnenling wel wennen, heb daarom ook maar me
spd pedaal op heel los ingesteld zodat ik er snel uit kan klikken, zal van
de week is wat meer rijdend gaan oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

Ben ik weer :)

Ik heb toch, ondanks de afraders van de XT-lovers, matra-haters, en mensen-met-een-groot-budget de fiets hierboven aangeschaft en ben er inmiddels lekker een paar rondjes mee door het park in rijswijk geragd.

ik moet zeggen, het is een *hele* verbetering t.o.v. het aldi fietsje: De voorvork is heerlijk, klapt er niet doorheen als je wat lomp landt, de versnellingen schakelen perfect, de achtervering blijkt toch flink wat stijver als ik verwacht had (wat overigens super rijdt)

Dat merk je zeker wel (as expected) bij sprongetjes, en als ik dit ook binnen een jaar kapot rag heb ik dan zie ik wel of ik misschien wel iets nog duurders nodig heb.

Voor nu: een perfecte fiets voor mij voor mijn budget :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@The_Scarabial \o/
@ExTrEmE25 \o/
@SchizoDuckie \o/

En nu, karren, klikken en springen met die handel :D

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

SchizoDuckie schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 01:32:
Dat merk je zeker wel (as expected) bij sprongetjes, en als ik dit ook binnen een jaar kapot rag heb ik dan zie ik wel of ik misschien wel iets nog duurders nodig heb.
Tsja naar mijn mening had je beter iets goeds kunnen kopen wat je kon gebruiken voor de komende 4 jaar misschien langer. Dit gaat gewoon binnen 1 jaar naar de ... Veel plezier ermee post anders nog eens een foto van je nieuwe aanwinst :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Extreme25, je moet je pedalen niet te los zetten hoor, da's bij afdalingen en technische stukjes ook best gevaarlijk.
Het beste probeer je idd een paar keer thuis in- en uit te klikken, gewoon tegen 'n muur aan oid.

Fiets daarna een paar rondjes in je straat, en klik onder het fietsen 'n paar keer in- en uit weer.
Genoeg vaarthouden dus :7

Daarna gewoon 't bos in, en zoveel mogelijk aan je voeten denken. Als je valt zal 't nooit hard zijn in principe, omdat je alleen je voeten nodig hebt als je (bijna) stilstaat.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hydraulik-Phunk schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 15:48:
Extreme25, je moet je pedalen niet te los zetten hoor, da's bij afdalingen en technische stukjes ook best gevaarlijk.
Het beste probeer je idd een paar keer thuis in- en uit te klikken, gewoon tegen 'n muur aan oid.

Fiets daarna een paar rondjes in je straat, en klik onder het fietsen 'n paar keer in- en uit weer.
Genoeg vaarthouden dus :7
Volgens mij kan het best zolang het rode nog te zien is. Ik heb ze ook vrij losjes staan, kan ook ongelukken voorkomen: ik krijg ze altijd uitgeklikt als ik dreig om te vallen, in de bergen moet je niet hebben dat dat opeens niet lukt, want dan ben je zwaar de sjaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
GreenFury schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 11:45:
[...]

Tsja naar mijn mening had je beter iets goeds kunnen kopen wat je kon gebruiken voor de komende 4 jaar misschien langer. Dit gaat gewoon binnen 1 jaar naar de ... Veel plezier ermee post anders nog eens een foto van je nieuwe aanwinst :)
Wie zegt er dat dit spul niet goed meer is? Het kan prima spul zijn en de prijs valt ook reuze mee. Als je er 300 euro voor uit wilt geven kan je beter zo'n fiets kopen dan een goedkope giant of een aldi real stuntaanbieding. Een degelijke nieuwe fiets is toch als snel 800 euro oid. Prima keuze wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

GreenFury schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 11:45:
[...]

vooruit dan :)
Afbeeldingslocatie: http://home.schizofreend.nl/fietsch.jpg

Bar ends heb ik overgezet van mn ouwe mtbtje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

Die 'Be Cool' sticker doet het em :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind anders het bordje "Welkom in het Lunapark" ontzettend veelzeggend :+
Maar serieus, als jij er plezier aan beleeft, kan het nooit een miskoop zijn :)
Januszjes schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 17:43:
[...]

Wie zegt er dat dit spul niet goed meer is? Het kan prima spul zijn en de prijs valt ook reuze mee. Als je er 300 euro voor uit wilt geven kan je beter zo'n fiets kopen dan een goedkope giant of een aldi real stuntaanbieding. Een degelijke nieuwe fiets is toch als snel 800 euro oid. Prima keuze wat mij betreft.
Januszjes, het gaat hier niet om de 2e hands van 350 he, opletten ;)
Anoniem: 34169 schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 17:35:
[...]

Volgens mij kan het best zolang het rode nog te zien is. Ik heb ze ook vrij losjes staan, kan ook ongelukken voorkomen: ik krijg ze altijd uitgeklikt als ik dreig om te vallen, in de bergen moet je niet hebben dat dat opeens niet lukt, want dan ben je zwaar de sjaak.
Tja, ik quote mezelf even, want ik post dit nog niet of ik moet er op terugkomen :X Net een stukje rijden, slipt m'n achterwiel weg waardoor ik tot stilstand kom, verlies m'n evenwicht, BAF |:(

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 34169 op 29-06-2005 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
SebaZ schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 22:15:
Die 'Be Cool' sticker doet het em :7
My thoughts exactly :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@The_Scarabial
Leuke fiets om mee te beginnen!
Remmen zijn iig ok, heb ze ook. :)

* Harmen is druk met vakantie nu... moet nog veel dingen regelen. :X
Zaterdag ga ik naar de franse alpen. *D

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Ga vanmiddag de fiets ff testen in hellendoorn op de zwarte route :D

edit: vanmiddag ff die zwarte route gefietst, ging mooi, lekker weer, fiets hield zich goed.

nog een gallery van de schoonmaakbeurt van mijn fiets, van de vorige eigenaar: http://home.kabelfoon.nl/~adl/Giant%20ATX990/index.htm

[ Voor 72% gewijzigd door The_Scarabial op 30-06-2005 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ziet er goed uit zeg die fiets!, bijna geen lakschade ook :) ik heb gisteravond ffe snel een rondje gedaan met me klikpedalen maar man wat fietst dat goed binnenkort maar ffe een langer stuk rijden :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, als je het mij vraagt heb je een goeie slag geslagen :)

Zet wel de punt van je zadel iets verder naar beneden, anders ben je na een ritje niet meer zo blij met je nieuwe fiets :X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

de punt van het zadel heb ik gister al iets voorover gezet ivm druk op mijn edele delen :X

edit: zijn hier trouwens nog bikers die veel in Nijverdal/Hellendoorn/Holten/Lemele fietsen?

[ Voor 35% gewijzigd door The_Scarabial op 02-07-2005 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
The_Scarabial schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 17:33:

edit: zijn hier trouwens nog bikers die veel in Nijverdal/Hellendoorn/Holten/Lemele fietsen?
Af en toe... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb een vraag betreft fietshelmen

ik heb nu zelf een een comus big creek als helm, mijn 1e helm goedkoop
geprijst gewoon om teproberen maar nu naar een aantal maanden zit ik in
overweging een andere helm aangeschaffen nu heb ik er dus 2 op het oog
namelijk 2 modellen de 2004 Stradivarius of de 2005 Ippogrifo van het merk
MET.

Maar nu mijn vraag allbei de helmen hebben geen zonnenklep is dit dus
noodzakelijk bij het mountainbiken of is dat een persoonljike kwestie op
mijn Comus helm zit wel een klep erop alleen ja of het een toevoegde waarde
is niet echt gemerkt in de praktijk, alleen af en toe wat takken tegen
gehouden.

wat raden jullie mijn mountainbikers aan een helm met klep of zonder ik weet
het de smaak is persoonlijk maar zou graag jullie bevinden willen horen.

Heb van het weekend gereden met mijn spd pedalen en schoen wow wat een wereld van verschil alleen het trekken aan het pedaal zal wel een kwestie van aanleren zijn, maar moet wel zeggen mijn snelheid ligt gemiddeld nu hoger omdat ik niet meer van mijn pedalen af kan glijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Anoniem: 128699 schreef op maandag 04 juli 2005 @ 18:03:
Maar nu mijn vraag allbei de helmen hebben geen zonnenklep is dit dus
noodzakelijk bij het mountainbiken of is dat een persoonljike kwestie op
mijn Comus helm zit wel een klep erop alleen ja of het een toevoegde waarde
is niet echt gemerkt in de praktijk, alleen af en toe wat takken tegen
gehouden.

wat raden jullie mijn mountainbikers aan een helm met klep of zonder ik weet
het de smaak is persoonlijk maar zou graag jullie bevinden willen horen.
Ik heb altijd een helm gehad zonder klep dus ik kan moeilijk zeggen of het fijner is met klep, maar ik heb geen behoefte de volgende keer een helm met klep te kopen.
Ik heb overigens ook de Ippogrifo maar uit 2004. Heerlijke helm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik heb nu wat meer op me nieuwe klikpedalen gereden maar ik heb me zadel wat hoger gezet want ik was niet echt gewend om zo met de voorkant van je voet tetrappen. Best een slechte eigenschap volgens mij. Iig fietst het zo stukken beter. Alleen vraag ik me af:
Is er iemand wel eens over z'n stuur gegaan met z'n klikpedalen ?? of klikken jullie gewoon uit als het erg stijl naar beneden gaat :?

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
GreenFury schreef op maandag 04 juli 2005 @ 22:01:
Is er iemand wel eens over z'n stuur gegaan met z'n klikpedalen ?? of klikken jullie gewoon uit als het erg stijl naar beneden gaat :?
Ik val niet vaak, maar "gewoon" uitklikken is er volgens mij niet bij... dit gaat meestal vanzelf als je die pedalen gewend bent, en tsja... als je die niet gewend bent.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GreenFury schreef op maandag 04 juli 2005 @ 22:01:
Ik heb nu wat meer op me nieuwe klikpedalen gereden maar ik heb me zadel wat hoger gezet want ik was niet echt gewend om zo met de voorkant van je voet tetrappen.
toevallig dit.... ik zat van het weekend ook op mijn fiets en ga denk ik ook mijn zadel een stukje hoger zetten omdat nu toch anders trap met de voorkant wat ik dus al die jaren niet gedaan heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Gaat idd vanzelf, vergelijk het met een ski-binding, daar klik je ook altijd uit als je valt. En bij steile afdalingen vind ik het juist fijn om vast te zitten, geeft me meer controle en zekerheid. Ik kan echt niet meer zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BassGunner, hoe doe je dat met singletracks? En dan met name singletracks van 30cm breed met een stijle helling omhoog aan de ene en eentje omlaag aan de andere kant?
Ik neem iig m'n platformpedalen mee...

Wat zijn trouwens jullie plannen voor deze zomer? Ik ga zondag al weg :) Heb een weekje bijgeboekt, ga nu vier weken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Hey jongens is er nog wel animo voor de GoT tocht #3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik ben van plan een nieuwe MTB te kopen. Nu zag ik dat fietsen op internet behoorlijk goedkoper zijn. Bijv. de Gazelle Response is bij de fietsenzaak 849 en op internet maar 700. Aangezien ik toch zelf alle onderhoud doe kan ik een fiets net zo goed via internet kopen. Ik zit dan alleen met het probleem dat ik mn oude MTB niet kan inruilen. Ik dacht eraan om hem dan maar via marktplaats oid weg te doen. Ik heb alleen totaal geen idee wat mn huidige fiets nu nog waard is.

De specs:
- GT Palomar (jaja :P)
- 18 speed Shimano SiS
- Geveerde voorvork (niet instelbaar)
- V-brakes
- Stalen frame

De achtercassette, ketting, banden en remblokken zijn onlangs nog vervangen (nog maar 200KM op gefietst).

Foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/57763/full.jpg

Een simpel fietsje dus van 5 jaar oud. Destijds kostte die zo'n 800 gulden.
Iemand een idee wat ik hier nog voor kan vragen? Op marktplaats kom ik vvergelijkbare fietsen tegen met heel uiteenlopende prijskaartjes, vandaar dat ik het niet goed kan inschatten. Ik zat zelf te denken aan toch minstens zo'n 150 euro. Ook vanwege de nieuwe onderdelen die erop zitten. Zou ik dat er voor kunnen vragen???

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 05-07-2005 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Eh, niet geschoten is altijd mis. Dus...

@Jan: eh, tja, weet niet precies wat me voor te stellen bij jou situatie, heb ook geen hooggebergte ervaring op de MTB, maar heb iig nooit uit hoeven klikken bij een afdaling, ook hele steile smalle die je hier in Zuid-Limburg best veel hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Zemskii schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 15:58:
Hey jongens is er nog wel animo voor de GoT tocht #3?
Ik zou eigenlijk wel mee willen maar ik heb niet bepaald vervoer enzo...beetje dubio :/

Afbeeldingslocatie: http://img151.imageshack.us/img151/9728/nrs16sj.jpg

Zo hoog staat me zadel nu iig fietst goed :) volgens mij heb ik toch echt géén tegrote fiets.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
GreenFury schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 19:28:
[...]
Zo hoog staat me zadel nu iig fietst goed :) volgens mij heb ik toch echt één tegrote fiets.
Je typte een *g* teveel... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

bbbrumbrum schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 22:43:
[...]

Je typte een *g* teveel... ;)
Get a life :z

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
GreenFury schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 19:28:
[...]

Ik zou eigenlijk wel mee willen maar ik heb niet bepaald vervoer enzo...beetje dubio :/

[afbeelding]

Zo hoog staat me zadel nu iig fietst goed :) volgens mij heb ik toch echt géén tegrote fiets.
Trein rijdt altijd wel, kick het topic eens Zemsski :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Januszjes schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 00:31:
[...]

Trein rijdt altijd wel, kick het topic eens Zemsski :)
Tsja ben er niet zo voor om zo'n eind alleen in de trein tegaan. Ben dan nogal lang onderweg bovendien flikker ik gegarandeerd in slaap op de terugweg :P
En me nieuwe vriendin houd niet van mountainbiken ;(

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Evt wil ik wel mee naar de tocht, maar ook voor mij is het een behoorlijk eind reizen.

En @ Greenfury: die dump je dan toch sowieso |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Ok vooruit zal het topic eens kicken :-)

Niet zeuren GreenFury ik moest ook 2u met de fiets ;)

Heb waarschijnlijk btw maat die wel mee gaat de 24e..

Als tenminste 2 mountainbikes achterin een opel corsa passen... heheheh >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Tsja, gisteren weer getrained. Niet al te diep gegaan qua gemiddelde omdat ik nog midden in een antibiotica kuur zit voor mijn keelontsteking. Toch forse afstand gereden (zo'n 67 km over de veluwe) met een gemiddelde van een kleine 22 km/hr. Was netjes drie uur onderweg gisterenavond. Om zes uur gelijk na mijn werk gestart, alleen om negen uur thuiskomen, fiets poetsen, douchen en dan nog koken is eigenlijk niet goed te doen als je de volgende dag gewoon weer vroeg moet werken. Donderdag nog een korte intensieve training en zondag weer langere afstand. De vooruitgang is nog laag, maar ik merk wel dat ik sterker aan het worden ben met het serieuze klimwerk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

bassGunner schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 00:55:
En @ Greenfury: die dump je dan toch sowieso |:(
Hehe tsjah maar ze is zo leuk :P misschien valt ze nog aan testeken met het bike virus 8)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

ff ter info waar heeft die tocht plaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ben vanmiddag bij mijn LBS geweest en heb de giro monza helm op mijn kop gehad moet jullie zeggen vind hem heerlijk zitten, alleen ja kan het wel ik ben een mountainbiker en volgens mij is de monza dus echt meer een weghelm. Met andere woorden sta ik niet voorschut met een weghelm op de mountainbike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Volgens mij totaal niet hoor dat ding is btw best mooi. Als ik niet beter wist zou ik zeggen dat het een MTB helm is ;)

Asus Zenbook i7 256gb

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.