Het grote mountainbike topic (deel 4) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.736 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
The_Scarabial schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 16:58:
ff ter info waar heeft die tocht plaats?
Het GoT MTB Topic is hier. De huidige afspraak is alleen voorlopig opgeschort, dus we moeten het allemaal nog ff bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34169

Anoniem: 128699 schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 18:30:
ik ben vanmiddag bij mijn LBS geweest en heb de giro monza helm op mijn kop gehad moet jullie zeggen vind hem heerlijk zitten, alleen ja kan het wel ik ben een mountainbiker en volgens mij is de monza dus echt meer een weghelm. Met andere woorden sta ik niet voorschut met een weghelm op de mountainbike.
Ik vind van niet, het is gewoon een helm en zo overduidelijk een weghelm is het nou ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik ben me eens aan het orienteren voor een nieuwe MTB met een budget van zo'n 700/800 euro. Ik rij veel op verharde weg, maar ook wel es in het bos/onverhard. Het echte ruige werk (modder/downhill etc.) doe ik niet. Ik wil alleen wel een MTB en niet een crossroad oid (zo'n ding met dunne bandjes). Nu kom ik tot het onderstaande lijstje:

Gazelle Response
http://www.gazelle.nl/www...hp?Bike_Cat=6&Bike_ID=100
Aluminium Compact frame met geïntegreerd balhoofd en extra stabiele Tornado-onderbuis.
Krachtige, perfect controleerbare en ultralicht te bedienen Magura HS11 hydraulische velgremmen.
Suntour XCP75 verende voorvork met lock-out functie en tot max. 80 mm instelbare veerweg.
Gazelle/Rigida Formula MTB wielset met aluminium SAT-velgen en 14x2 spaakpatroon in offset.
Gazelle Extreme
http://www.gazelle.nl/www...php?Bike_Cat=6&Bike_ID=41
Aluminium Compact frame met geïntegreerd balhoofd en extra stabiele Tornado-onderbuis.
Suntour XCP75 verende voorvork met lock-out functie en tot max. 80 mm instelbare veerweg.
Gazelle/Gipiemme Formula MTB-wielset met aluminium velgen en G-4 spaakpatroon.
27 Versnellingen met SRAM X7 voor- en achterderailleur en ergonomische Trigger Shifters.
Giant XTC4
http://www.giant-bicycles...0.000.000.asp?model=10125
Omschrijving Aluminium cross country hardtail mountainbike
Gewicht +/- (Kg) 13.65
Frame AluxX 6061 frame FluidForm™ met geïntegreerde gussets
Voorvork SR Suntour met 80mm veerweg en lockout
Versnellingen 24 speed Shimano RapidFire shifters en Shimano Deore derailleurs
Remmen MPH 3 hydraulische schijfremmen
Wielen 32 spaakwielen met Hutchinson 2.0"banden
Componenten Giant Components aluminium, licht opgebogen stuurbocht, stuur- en zadelpen
Framematen S / M / L / XL
Kan iemand mij een advies geven welke fiets nou het beste is qua onderdelen? De gazelle extreme en response zijn bijna hetzelfde voor zover ik kan zien, maar de reponse heeft (Magura HS11) hydraulische remmen. Is dat echt het geld waard? En de Giant heeft hydraulische schijfremmen van het type MPH 3. Is dat wat?
Graag hoor ik wat jullie hiervan vinden en welke ik het beste kan nemen. Advies voor een andere MTB mag natuurlijk ook (tot. 800 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:35

KhaZ

Alfa Romeo

Ikzelf heb de Giant XtC-4 (2004 model - model 2005 heeft alleen andere voorvork), en hij bevalt me echt uitstekend. Ga er ruig mee om, en na een half jaar raggen doet hij het nog prima : ).

Toen ik zelf aan het orienteren was, heb ik bij de LBS op de Gazelle Extreme, en daarna de XtC gereden, en wat was die laatste een verademing zeg, die Extreme van Gazelle viel me echt ontzettend tegen (verschil van €50 oid). Slechte remmen, schakelen ging mwah mwah, niet echt soepel. XtC daarentegen liep erg lekker, heb dan ook geen spijt van mijn keuze. Denk dat de XtC echt een mooie "beginners"fiets is, iaw: een goeie fiets om mee te beginnen. Niet dat ik dan een beginner ben, maar het is wel de 1e MTB die ik zelf heb gekocht :+

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Maar zou dat schakelen niet een kwestie van afstellen zijn? De gazelle heeft een SRAM X7 groep, dat zou toch wel goed moeten zijn? Of is dat minder dan shimano Deore?
En het probleem met slechte remmen is met de Gazelle Response wel opgelost denk ik omdat die hydraulische velgremmen heeft. Nog meer mensen misschien ervaring met die Gazelle? (en de Giant XTC4)

En nog over de Giant XTC4. Op het plaatje lijkt ie vrij eh, lomp wil ik het niet noemen, maar je snapt ms. wel wat ik bedoel. Dit komt ws. doordat ie zwarte velgen heeft waardoor de banden erg dik lijken. Maar hoe is die fiets in de praktijk? Kun je er wel fatsoenlijk mee over verharde weg rijden? Ik heb hem nog niet in het echt gezien (al wel bij een paar LBS's geweest). Ik wil hem ws. via internet bestellen, omdat dat aanzienlijk goedkoper is.

Meer tips zijn ook welkom :)

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 08-07-2005 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:35

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Palomar, staat je niet blind op 'merken'.
Je betaald daar meestal ook voor.

Ik heb zelf een 'huismerk' fiets van de LBS.
Dat is prijstechnisch gunstig. Je krijgt meer voor je geld.
Ik rij dan wel met een beetje reclame rond maarja dat maakt het ook wel weer orgineel. :Y)

Voor €700 had ik een complete fiets. (Full Deore, Marzocchi vork en Ritchey spullen)
Inmiddels heb ik er al veel dingen aan veranderd, zoals andere banden en magura hs33 velgremmen (aanrader! ).

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Meendering, jij had toch een fiets van het huismerk van Egbert Egberts? Daar ben ik toevallig vanmiddag geweest. Verkoper vertelde me alleen dat hun eigen gemaakte fietsen pas vanaf zo'n 1000 euro zijn. Dat is me net iets te duur. Verder raadde hij me Giant aan in die prijsklasse. Ik heb nog een hele stapel folders mee gekregen die ik nog es even allemaal moet doornemen.

Op zich maakt het merk mij ook niet uit, ik weet dat het om de onderdelen gaat die erop zitten. Maar ik ben geen die-hard mtb'er die elk weekend door de blubber ragt. Toch wil ik wel een bike die dat evt. zou kunnen :+ Die genoemde Gazelle of Giant leken mij wel geschikt voor mijn gebruik. Verder wil ik ook hydraulische velg- of schijfremmen (beetje voor de looks, maar ook veiligheid). Dan blijven er in deze prijsklasse niet zoveel fietsen over die ook nog es makkelijk leverbaar zijn (onbekendere merken zijn niet overal te koop/in het echt te zien).
Maar tips voor andere bikes zijn altijd welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@ Palomar
Da's toevallig zeg. :Y)
Je kan natuurlijk ook een aantal duitse sites afgaan.
Zoals www.roseversand.de Bocholt
of http://www.bike-discount.de, volgens mij heeft Jan daar een fiets besteld.

En ja ik ga het merk weer noemen.... Cube. :)
Die zijn prijs technisch ok.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, mijn fiets komt daar vandaan.
Dat is allemaal zeer netjes gegaan, zaterdag bestellen, vrijdag fiets binnen :) Wel zat er te weinig olie in de remleiding, dat heb ik gewoon door de LBS laten doen, kost niks. Ik heb de LTD5 (Cube ja :)), die is momenteel wel slecht leverbaar. In jouw prijsklasse heb je wel de LTD3, schijfremmen en een nette afwerking; Deore + XT achterder. en LX voorder. Of de LTD2, heb je ongeveer dezelfde afmontage, maar dan HS33 ipv Magura Julie's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Die Cube fietsen zijn idd wel erg interessant :) Ik zie nu de Cube LTD2 2004 staan voor 649 euro (op http://www.bike-discount.de). Maar over verzenden uit Duitsland ben ik nog een beetje achterdochtig... Je gaat er niet zomaar even heen als de bestelling niet goed verloopt. Er staat ook 'Vorkasse' van 60 euro. Betekent dat dat je 60 euro moet vooruitbetalen en de rest bij aflevering? Zijn er meer nederlanders die goede (of slechte :P) ervaringen hebben met bestellen uit Duitsland?

Die fiets heeft absloluut de beste prijs/kwaliteit verhouding vooor wat ik nu gezien heb. Zijn er misschien nog online shops in Nederland die deze fiets verkopen? Alleen op bike2build heb ik ze zien staan, maar daar is het weer een stuk duurder.

Denk dat ik even een mailtje stuur naar bike-discount met wat algemene vragen. Kan ik meteen een eerste indruk opdoen over hoe snel ze reageren e.d.

[ Voor 15% gewijzigd door Palomar op 09-07-2005 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De "Vorkasse" betekent dat ze leveren zodra je betaling binnen is, gewoon vooruit betalen dus.. Hoe snel ze reageren weet ik niet, ik weet wel dat ze snel leveren, mits de fiets op voorraad is.

Je kunt er ook langsgaan als je dicht bij de grens zit, ze zitten in Bonn. Als ze de fiets hebben staan kun je m dan zo meenemen, scheelt je ook weer 60 euro. Ik woon in Amsterdam, dus dan is het niet echt rendabel, maar als je aan de grens zit ben je er eigenlijk zo.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 34169 op 09-07-2005 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

Ik en mijn vrienden hebben wel veel spul besteld bij Bike-mailorder.de
Is niet dezelfde, ik weet het, maar de ervaring is dat ze Engels begrijpen, ze héél snel zijn (3 dagen in huis) en ze goed meedenken en met alternatieven komen als er iets niet op voorraad is. Ik vertrouw het wel.
Vorkasse bestekent inderdaad niet dat je vooruit moet betalen maar dta is voor als je geen CC hebt, dan moet je het geld storten na de order bevestiging en dan sturen ze het op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik heb toch maar besloten om ws. voor de Giant XTC4 te gaan. Ik denk dat die ruimschoots aan mijn eisen voldoet en hij is ook goed verkrijgbaar.

Ik zit alleen nog even met de framemaat. Ik heb de fiets niet bij winkels in de buurt kunnen vinden en ik koop hem online. De fiets is er in verschillende maten: 14, 17, 19, 21 en 23 inch. Ik heb nu een 20 inch frame op mn MTB. Deze is op zich prima, maar ik heb het idee dat ie ook nog wel ietsje kleiner mag, dus de 19 inch wil ik dan nemen. Verder ben ik 1,80 lang en mn been is 85cm. Zou die 19 inch dan iig wel voldoen? Of valt het ook te overwegen om een nog kleinere (14 of 17) te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Ik ben 1.85 - 1.88 (weet niet psies), en heb 19". Hij past lekker, heb liever een kleinere fiets, zodat je lekker wendbaar bent en veel controle hebt, dan een te grote fiets, waar je moeite hebt om op lastige stukken te blijven zitten

Dus als jij zegt 1.80, lijkt mij een 19" voor jou perfect :)

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Twijfelachtig Palomar, ik zou beide maten (17" en 19" that is) bij je LBS uitproberen. Zelf 1.74 / 82, en ik heb een 18" Cube.
Bij een merk met een 'langere' geometrie (bovenbuis van Cube is redelijk kort) zou ik zelf voor een 17" gaan, dus jij zal er net tussen zitten. Kijken wat je het meest bevalt is dan het devies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Palomar, laat eensch een fiets aanmeten bij een winkel.
Da's de beste manier.

Ik ben zelf niet echt een fan van Giant. Vind het design en materiaalkeuze niet geweldig.

Wat vind je van deze?
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=11519

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pf, vanochtend mijn MTB weggebracht naar de bus, over een uur of 12 zit ie in Zwitserland. Deed toch wel even pijn :'( Ik baalde echt ontzettend dat ik pas volgende week kan, allemaal mensen die je kent en die je dan leuk uit mag zwaaien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Woei, weer een fijne dubbelsag dit weekend. Vrijdagavond Oosterbeek, modderworstelen, 42km@21,6km/hr en vanmorgen Rheden_customized 61km@23,9 km/hr. Woei. Het begint de goede kant weer op te gaan met de conditie. Nu beetje bijkomen en van de week nog één lange tocht rijden.

Wel enorm dilemma. Ik wilde graag de Houffa marathon gaan rijden op 28 augustus, maar eigenlijk wilde ik ook op 27 augustus mysteryland meepakken. En nee bo, zeg nou niet gelijk dat ik te oud ben voor die gekkigheid. :P Das een lastige keuze. Bovendien is de afstand lastig kiezen. Mijn fietsvriendinnetje heeft zich al ingeschreven voor de 120 km. maar ik ben bang dat dat voor mij te veel van het goede is.

keuzes, keuzes, keuzes. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:18

botoo

💀 too old to die young

Doe maar Mysteryland, dan mag je overdags mij aanmoedigen in mijn jaarlijkse strijd tegen mezelf :+

Overigens kan je best een lange duurrit rijden als je doorgezakt bent en/of niet geslapen hebt, maar je moet natuurlijk niet hopen op een goed resultaat :X Waarom ga je niet voor een korter stukje 60 en 90 is toch ook leuk?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

KeX, super! :)
Had ik de veluwe maar om de hoek. Dan wist ik het wel. :Y)
Hoe is het eigenlijk met je racefiets plannen? :?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linchpin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:45
Gistermiddag heb ik de route bij Nijmegen weer eens gefietst. Zowel de rode als de groene route gedaan, bij elkaar 49 km. gefietst. Het ging best lekker, temperatuur viel me niet tegen. Alleen het laatste stuk van de groene route is niet echt interessant, veel vlakke rechte stukken.

Vorige week heb ik 40 km. gefietst op de route bij Heerlen. Dat ging wat minder soepel, ik had toen meer last van de warmte en vooral van de alcohol van de dag ervoor. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

botoo schreef op zondag 10 juli 2005 @ 18:20:
Doe maar Mysteryland, dan mag je overdags mij aanmoedigen in mijn jaarlijkse strijd tegen mezelf :+

Overigens kan je best een lange duurrit rijden als je doorgezakt bent en/of niet geslapen hebt, maar je moet natuurlijk niet hopen op een goed resultaat :X Waarom ga je niet voor een korter stukje 60 en 90 is toch ook leuk?
Ah, de 27e is de Almere triathlon dus. :+ maar ik denk dat het België gaat worden. Ik denk dat het de 90 gaat worden, maar aangezien degene met wie ik ga 120 gaat rijden twijfelde ik nog.
meendering schreef op zondag 10 juli 2005 @ 22:34:
KeX, super! :)
Had ik de veluwe maar om de hoek. Dan wist ik het wel. :Y)
Hoe is het eigenlijk met je racefiets plannen? :?
Racefiets wil ik ook nog steeds graag, maar er is niet veel budgetruimte op het moment. Vooral niet omdat de MTB nog functioneel opgeleukt moet worden voor de Houffa marathon en de vulkan bike. Ik zit onder meer aan andere remmen en wat sleutelwerk aan het stuur te denken. (Kortere stuurpen en lager stuur ivm zithouding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:37

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Vanmiddag nog ffe met een maat gebiked, ik heb het voor elkaar gekregen om 5 keer tevallen door me pedalen :O In een bocht een klimmetje etc gelukkig niet veel pijn maar me maat wel na een aantal km hij reed wat fout van een heuvel af waar los zand lag. Gevolg hij kreeg z'n zadel in z'n buik...pijn dat hij had. Ik hoorde een harde knak maar z'n frame etc leek nog heel maar de bovenkant van z'n richey zadelpen was wat verbogen.
Dit had het gevolg dat het eindigde bij 16km :/ en het ging echt lekker op de valpartijen na. Klikpedalen en schoentjes zijn echt stukken beter zeg!

Die maat reed op een merkloos frame met xt onderdelen, naven, deraileurs etc. deore shifters en hayes remmen en een mix van andere dingen. en een rockshox judy vorkje

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag mijn spullen, besteld bij HIBIKE, binnen gekregen. Toch maar goed dat ik pas volgende week ga, anders had ik het zonder moeten stellen :Y)
Naja, heb dus deze outfit:
Afbeeldingslocatie: http://images.foxracing.com/23102207F.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images.foxracing.com/26049207F.jpg
En het zit ook nog goed :P Daarbij ook nog sokjes en handschoentjes ;) maargoed dat zal niemand verder interesseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Anoniem: 34169 schreef op maandag 11 juli 2005 @ 20:24:
Vandaag mijn spullen, besteld bij HIBIKE, binnen gekregen. Toch maar goed dat ik pas volgende week ga, anders had ik het zonder moeten stellen :Y)
Naja, heb dus deze outfit:
[afbeelding]
[afbeelding]
En het zit ook nog goed :P Daarbij ook nog sokjes en handschoentjes ;) maargoed dat zal niemand verder interesseren.
Heb bijna dezelfde broek. Erg relaxt mag ik wel zeggen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

Zow, nieuwe digicam gekocht en daar kan je leuke fotootjes mee maken... :P

Afbeeldingslocatie: http://www.gtr-racing.com/Toy/Chris/Afbeelding%20011%20(Large).jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gtr-racing.com/Toy/Chris/Afbeelding%20017%20(Large).jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gtr-racing.com/Toy/Chris/Afbeelding%20015%20(Large).jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gtr-racing.com/Toy/Chris/Afbeelding%20018%20(Large).jpg

Christiaan laat hier even die vette shit zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26005

Nice, was dat een X-up manual of 'gewoon' X-up?

En laat eens wat van je eigen skillz zien, foto's maken kan iedereen.. *bukt voor de baksteen die Ruud gaat gooien* :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

Haha. Nou ja, ik nu iig barspin heen, barspin teurg en 180s erbij geleerd :Y)

180 is wel een leuke tric om te zien maar op de foto lijkt het nergens naar... :/

Afbeeldingslocatie: http://www.gtr-racing.com/Toy/Chris/Afbeelding%20020%20(Large).jpg

[ Voor 4% gewijzigd door SebaZ op 12-07-2005 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26248

Vette foto's wel, jammer van de overdaad aan alu en veerweg ;)

Ik moet prolly gewoon meer oefenen, maar ik krijg 180 NIET voor elkaar. Ik fiets waarschijnlijk gewoon te weinig, maar dan nog. Abubaca's gaan nu redelijk, maar nog niet foutloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

180 is idd lastig om te leren. Ik heb het mijzelf aangeleerd om mijn wielen tegelijker tijd om te draaien en niet eerst de voorkant omgooien en dan mijn achterkant erbij. Eigenlijk is de tweede manier iets beter maar dan land ik tabletop en dan kan ik hem echt niet uitrijden :P

Ik stond er verbaasd over hoe snel ik het eigenlijk geleerd heb, ben er niet eens een week mee bezig. Meestal doe ik er veel langer om zoiets een beetje door te krijgen (als ik het vergelijk met abubacas bijv)
Nu maar zoveel oefenen dat ik harder kan gaan...en dan van een muurtje af... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 17:26
nadat me scott scale 50 vorige maand gejat is heb ik maar een neue gekocht :)

Afbeeldingslocatie: http://lowfi.nl/toys/fiets.jpg

deore lx,tx/ritchey prut erop dus vrijwel zelfde afgemonteerd mijn scott :) Hopelijk doe ik iets langer hiermee ;)

[ Voor 3% gewijzigd door lowfi op 12-07-2005 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Als vervolg op mn vorige post een paar dagen geleden:
Ik wilde de Giant XTC4 via internet bestellen, maar deze bleek bijna overal uitverkocht. Uiteindelijk toch maar een LBS (alhoewel niet echt 'local' meer, best eindje rijden nog ;)) gevonden die hem nog had staan. Wel duurder dan via inet, maar ik was al lang blij dat ze hem nog hadden. Na allerlei info/ervaringen op internet te hebben ingewonnen was ik er, gezien mijn lengte en beenmaat, vrij zeker van dat ik een framemaat M moest hebben (zonder de fiets in het echt te hebben gezien :X), maar bij de winkel aangekomen bleek die toch vrij klein te zijn. Toen besloten om toch maar een L te nemen (adhv een ander type giant met zelfde soort frame). Die L was alleen niet op voorraad, maar die krijg ik volgende week (een na laatste exemplaar dat nog bij Giant stond....).

Met andere woorden, toch blij dat ik hem via de fietsenshop heb gekocht en eerst heb kunnen proefrijden etc. Als ie via internetshops wel op voorraad was geweest had ik een M gekozen en zat ik met een veel te kleine fiets. Ik ben echt blij dat ik dat niet heb gedaan..... Advies dus aan 'eigenwijze' mensen zoals ik om toch eerst de fiets in het echt te bekijken en je niet blind te staren op info alleen van inet (tips die dus ook aan mij al gegeven zijn hierboven :X)

[ Voor 4% gewijzigd door Palomar op 12-07-2005 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lowfi schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 21:59:
nadat me scott scale 50 vorige maand gejat is heb ik maar een neue gekocht :)

[afbeelding]

deore lx,tx/ritchey prut erop dus vrijwel zelfde afgemonteerd mijn scott :) Hopelijk doe ik iets langer hiermee ;)
Heeft je verzekering nog wat uitgekeerd? Lijkt me een prima ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Nee maar gelukkig heb ik lieve ouders die de helft hebben bijgesprongen :P

Hij fietst ook prima idd. Weekend de jura maar eens in duiken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

@palomar Iedereen zit totaal anders, sommigen hebben bijvoorbeeld liever een laag zadel Overigens kan ik met een kort testritje nou niet bepaald bepalen welke maat fiets ik wil. oa sinds ik klikpedalen heb zit ik totaal anders. Ben blij dat ik nu een (XL22,5) heb ipv een L(20inch) want een L was toch veelste klein. Ik heb namelijk ook een andere MTB die 21,5 inch is en daarbij moet de zadelpen er bijna maximaal uit

Wel ffe pics/ervaringen posten he als je em binnen hebt :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Oeh, er zitten hier ook BMX'ers zie ik :D

Nou, ik ben op zoek naar een nieuwe BMX, voor street dingen, mijn mountainbike doet de zand-dingen al.
Ik heb nu een Haro Backtrail X2, welke me redelijk is bevallen, maar die is redelijk gaar, en eigenlijk niet bedoeld voor street.
Dus ik zoek een nieuwe fiets voor ca. 300 euri, zelf had ik al de GT performer in gedachten http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=9767
Wat denken jullie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik heb nu een Sram x-Gen voorderaileur maar is die wel beter dan me oude LX :? prijs is inkoop 15euro dus verkoop iets van €32,50 een LX kost nieuw €22,50 verkoop Iemand een idee

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Die Sram deraileur paste niet op me fiets hij kon niet hoog genoeg door me achterdemper :( iig heb ik ook nieuwe remschijven van avid

Afbeeldingslocatie: http://img309.imageshack.us/img309/8123/brakedisc2jw.jpg

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zat ff te neuzen op de site van Rose Versand.
Kwam deze bike tegen:

Afbeeldingslocatie: http://www.roseversand.de/tmplobs/PRD1_22625.jpg
http://www.roseversand.de...25&spr_id=3&MID=0&CID=175

Van €1299 voor €799!
Gunstig geprijst. :>

[ Voor 4% gewijzigd door Harmen op 13-07-2005 22:50 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54235

Vanavond weer een stukje gebiked, niet geheel succesvol te noemen.

Samen met een maat van mij hadden we een goede warmup gedaan, en besloten om richting de "ijzerenman" bossen te gaan in Weert. Deze gereden, paar leuke sprongen gedaan en na 20 minuten waren we klaar.

We besloten door te gaan naar de tungelerwallen, deze hadden we voor 10 minuten doorgereden toen ik vond dat me vering wat raar deed. Ik voelde schokken die ik nooit voelde. Maar ik besloot toch door te rijden, dus ik reed met me MTB naar een klim en deed die in me grote plaat er op trekken, ( 3voor 4 achter ) ging allemaal goed, aan de andere kant had je een leuke afdaling dus die deed ik ook. Enige opmerking was dat je aan het eind je voorwiel moest optillen omdat er een klein heuveltje.

dus ik daal af en trek op het juist moment aan het voorwiel, kom goed te recht en hoor ineens "KRAK" gevolgd door een glijpartij en een botsing met een boom. Mijn voorvork was gewoon helemaal krom gegaan.....

Meteen gebeld naar me ouders, en die regelde meteen telefoon met de leverancier...en morgen of overmorgen mag ik een nieuwe verwachten!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

Welke vork is dat dan geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De voorvork, is geheel kapot. Volgens die gene die me hielp aan de telefoon moesten die krengen toch echt zware klappen kunnen opvangen, dit was meer iets in de catagorie, 3 kleine heuvetjes achterelkaar

Vanochtend kwam ik erachter dat de val toch pijnlijker is geweest, hele rechter onderbeen zit onder de blauweplekken. Ansich niet erg en niet zo pijnlijk, zij het dat er een blauwe plek precies onder me knie gewricht zit...dus in de binnenkant. Vanavond even op een andere MTB kijken waarom het er nou fout ging, volgens een fiets buddy deed ik niks fout en kwam ik overal goed terrecht.....maja, toch even kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70360

Ik denk dat SebaZ eerder het merk + type vork bedoelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aha, een noname voorvork, catagorie Neckermann......Staat iets op van ZOOM, voor de rest niks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is dit die fiets van 300 euro die je in een half jaar tijd al had afgeragd? Tja, dan kan je er van op aan dat je er niet mee moet gaan jumpen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

Anoniem: 54235 schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 13:11:
Aha, een noname voorvork, catagorie Neckermann......Staat iets op van ZOOM, voor de rest niks :)
Volgens die gene die me hielp aan de telefoon moesten die krengen toch echt zware klappen kunnen opvangen
En dat geloof jij uiteraard meteen. Als ik jou was zou ik dat ding voor woon/werk verkeer houden en niet meer mee raggen. Gaat 100% zeker weer gebeuren dan. Koop anders een BMX van €300 ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja gelijk heb je, aangezien ik deze ga gebruiken ( niet deze maar de vervangende ) voor naar me trein te rijden. Ga ik kijken voor een wielren fiets. Dit vind ik toch vele male fijner dan rijden op een mtb....

Maar hij heeft 2 maanden volgehouden, en Ja ik ben goedgelovig..

Voor de ren fiets is mijn keus gevallen op:

Bianchi Via Nirone Tour De france

of

Red-bull racing van rose-versand

edit:

was gepland om te gaan kijken wat er fout ging maar moest werken

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 54235 op 14-07-2005 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

ssj_gohan

Je mag blijf zijn dat je er nog goed vanaf bent gekomen! ;)
Moet er niet aandenken dat je voorover klapt, dat kan flink zeer doen. :X

Op rose versand zag ik deze fiets ook staan:

Afbeeldingslocatie: http://www.roseversand.de/tmplobs/PRD1_22624.jpg
http://www.roseversand.de...24&spr_id=3&MID=0&CID=175
Frame: Superlight, triple butted, 7005 T4/T6 Alu, NAAD Geometrie
Maten: 17" / 19" / 21" / 23,5"
Kleur: night-black
Voorvork: Manitou Six, 100 mm veerweg, instelbare veervoorspanning, Fluid Flow demping
Balhoofdstel: Ritchey Zero Logic
Velgen: Linus XC wielset 26", schijfremnaven, geslepen remflanken en DT spaken
Banden: Conitnental Explorer 2.1 en Vapor 2.1
Crankstel: Truvativ Five D, 175 mm, 44/32/22 tanden
Remmen: Nishiki V-Brake, made by Tektro
Derailleur: Shimano XT NEW
Shifters: Shimano LX NEW
Stuurpen: Ritchey Pro 6°
Specials: Ritchey componenten, Continental banden
Van €999 voor €599!! :*)

[ Voor 75% gewijzigd door Harmen op 14-07-2005 23:04 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SebaZ schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 18:50:
En dat geloof jij uiteraard meteen. Als ik jou was zou ik dat ding voor woon/werk verkeer houden en niet meer mee raggen. Gaat 100% zeker weer gebeuren dan. Koop anders een BMX van €300 ofzo?
Ik vind het nog gekker dat hij 'n nieuwe krijgt. Als ze ergens moeilijk over kunnen doen met garanties dan zijn het wel kromme vorken door te lomp gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26248 schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 09:36:
[...]

Ik vind het nog gekker dat hij 'n nieuwe krijgt. Als ze ergens moeilijk over kunnen doen met garanties dan zijn het wel kromme vorken door te lomp gebruik.
Teneerste is het geen lomp gebruik van mij, maar durf te wedden dat de helft dit zal zeggen...Lomp gebruik kun je ook goed zien, als mijn voorvork op twee plaatsen is gebroken waar een lasnaad zit, dan kunnen ze moeilijk zeggen

"ja je hebt er lomp mee gereden"

Ja misschien is het lomp. Maar de reden dat ik deze fiets heb gekocht is heel simpel, ik wou weten wat voor sport mij beviel. Aangezien ik al jaren gewoon tour tochtjes fietste leek het mij leuk om te gaan mountainbiken. ( Heb 1x op een Cannondale Carbon gereden ) dit schepte mijn voorliefde voor mtb op. Maar aangezien ik niet echt ruim bij kas ben, had ik besloten om een goedkoop ding te kopen, deze af te rijden..en volgend seizoen een goede fiets te kopen. De winter periode ga ik lekker spinning doen in de sportschool hier in de buurt.

Trouwens, ik ben wel altijd de idioot die een helm op doet, zelfs als ik weet dat ik gewoon wat ga rond rijden bij ons in de buurt, en heeft me al paar keer goed geholpen...( denk hierbij aan takken die precies op hoofd hoogte hangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Laatst online: 02-06 22:43

The_Scarabial

MTB for life!

ik gaat vanavond ff een kijken bij http://www.bike-life.nl/ in lemelerveld, gewoon even kijken of er nog wat is voor mijn mtb, kheb oa. nog 2 bidons en 1 extra bidonhouder nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Is hij nou gebroken op 2 plekken bij dezelfde lasnaat of bij 2 verschillende lasnaten :? in het laatste geval ben je er gewoon teruig mee omgegaan. Maar suc6 met de koop van een goede MTB :)

Nou ben ik een persoon die zo goed als nooit met helm rijd de reden is voornamelijk dat hier veel duitsers op vakantie rondrijden met helm en ik absoluut niet aangezien wil worden voor duitser :+ Maar als je al door takken een beschadiging aan je heresenpan krijgt moet je je misschien eens nalaten kijken :P :+

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54235 schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 16:39:
[...]

Teneerste is het geen lomp gebruik van mij, maar durf te wedden dat de helft dit zal zeggen...Lomp gebruik kun je ook goed zien, als mijn voorvork op twee plaatsen is gebroken waar een lasnaad zit, dan kunnen ze moeilijk zeggen

"ja je hebt er lomp mee gereden"
Wat Ruud bedoelt is dat die vork niet gemaakt is voor intensief gebruik. Jumpen met een gammele vork is inderdaad redelijk lomp te noemen, en als je het mij vraagt heb je mazzel dat je nog thuis achter je PC zit te GoTten.
GreenFury schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 19:18:
Is hij nou gebroken op 2 plekken bij dezelfde lasnaat of bij 2 verschillende lasnaten :? in het laatste geval ben je er gewoon teruig mee omgegaan. Maar suc6 met de koop van een goede MTB :)
Volgens mij symetrisch, dus op allebei de poten op hetzelfde punt. Dat maak ik tenminste op uit de tekst.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 34169 op 15-07-2005 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangkast
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Gangkast

/// Meubel

GreenFury schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 19:18:

Nou ben ik een persoon die zo goed als nooit met helm rijd de reden is voornamelijk dat hier veel duitsers op vakantie rondrijden met helm en ik absoluut niet aangezien wil worden voor duitser :+ Maar als je al door takken een beschadiging aan je heresenpan krijgt moet je je misschien eens nalaten kijken :P :+
nah, ligt er echt aan wat voor een stijl parcours je rijdt, was gister nog aan het twijfelen wel of geen helm...
toch opgedaan, en maar goed ook :D tijdens technische afdaling een goede tik op m'n helm :D van een tak

“The world is a book and those who do not travel read only one page”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey, jongelui, ik zwaai gedag :bye
Morgenochtend ga ik al naar vrienden, over 48 uur zit ik in Zwitserland :) Tot over drie weken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Veel plezier man! :D
Zal wel lukken denk ik... ;)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mountainbike koop ik niet meer, ik houd deze mtb die ik hier heb om hierachter wat door de bosjes te rijden, dat zijn allemaal aangelegde paadjes. Daar is die goed voor.
Ik ga vanaf volgende maand lekker spinning doen, ik mag daarna in februari een nieuwe race fiets kopen...

* Anoniem: 54235 moet gaan, moet Harry Potter boek halen..tis de 16e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
pfff ben niet zo bekend in het hele fietskleding gebeuren maar is die troep altijd zo duur?

ik heb dit gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://www.commencal.com/image/produit/textile/2005/PLUS/maillot_mx_plus_mc_kaki/plusmxmc2_xxl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.commencal.com/image/produit/textile/2005/BASIQUE/short_tech/basiqueshorttech_xxl.jpg

Ik moet zeggen dat het wel lekkerder zit als de katoenen kleren die ik voorheen droeg maar ik was wel een hoop geld kwijt :P

Zwitserland is voor mij maar 5 minuten fietsen. Ik woon zelf op de frans zwitserse grens 8)

[ Voor 10% gewijzigd door lowfi op 16-07-2005 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Ja, fietskleding is duur. De top in fietskleding komt trouwens uit Zwitserland, van het merk Assos. Broekjes van 200 euro enzo. :X Maar dan heb je ook wat.

[ Voor 73% gewijzigd door bassGunner op 17-07-2005 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

zijn er mensen die ervaring hebben met deze site: http://www.cyclewear.nl/ de kleding op deze site ziet er vrij goedkoop uit, maar is het goede kwaliteit, goede service enz.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Assos, da's een fijn merk schijnt het... :)
Heb zelf spulletjes van Agu. Bevalt ook zeer goed.
Die agu die ik heb heeft een Nalini zeem, zit echt super fijn.

De LBS heeft vaak aanbiedingen met kleding, die pik ik dan vaak mee.
Heb echt geen zin om €60+ te betalen voor een broekje....

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128699

voor de mensen onder ons die misschien in overweging hebben een camel back tekopen misschien nu een leuke aanbieding of het wat is weet ik niet want moet zal zelf ook moeten gaan kijken ik probeer er in iedergeval 2 tescoren!

Afbeeldingslocatie: http://www.lidl.nl/C1256C790050C7BC/images/PT.05_1736/$file/05_1736_b.jpg

Drinkrugzak
REGIONALE AANBIEDING - Dit artikel is alleen in de filialen verkrijgbaar welke liggen in: Regio 1

Ideaal voor onderweg

Gepolsterde schouderbanden zorgen voor comfortabel dragen
Inhoud: 1,5 liter tot 2,5 liter (afhankelijk van model)
Verschillende kleuren en modellen

9,99 euro

bron: http://www.lidl.nl/nl/ind...ow.20050725.p.Drinkrugzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Krijg je daar niet een ontzettend bezwete rug van?? Dan neem ik liever 1 of 2 bidonnen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palomar schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 22:02:
Krijg je daar niet een ontzettend bezwete rug van?? Dan neem ik liever 1 of 2 bidonnen mee.
ja het kan wel beetje vochtig worden maar aangezien ik nu ook al zelf een rugzak bij me heb met spulletjes zoals telefoon geld en extra water flessen drink nogal veel vocht, dus ik neem het wel in overweging ik bedoel zo van een plaatje kan ik het niet afzien of het wat is, maar als je het vergelijkt met een cambel bak is dit absoluut een koopje en stel al koop je hem alleen al om die waterzak die zijn los al 16 euro bij perrysport dus laat staan bij een fietsenzaak, is dit echt een koopje

maar nogmaals van een plaatje af kan ik het niet zien en ja je kan er een bezweete rug van krijgen, maar het is persoonlijk wat iedereen lekker vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70360

Ik rij al verschillende jaren met een Camelback, maar je merkt niet echt dat je meer zweet.
Een "drinkzak" heeft ook het voordeel dat je meer vocht kan meenemen (afhankelijk van het model) wat het geschikter maakt bij langere tochten,
je kan er een regenjasje en je gereedschap (oa binnenbandje(s)) in meenemen,
je hebt geen last van een modderige bidon,
je kan je bidon niet verliezen,
je fiets blijft lichter wat in technische stukken een voordeel kan zijn
En wat ik persoonlijk ook een voordeel vind, als je op je smikkel gaat steekt er geen "tooltje" in je rug ;)

Al bij al kan je zeggen dat ik een Camelback fan ben, maar het blijft een persoonlijke keuze.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 70360 op 20-07-2005 22:20 . Reden: verdomde typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Ben ook een Camelbak fan, ook al heb ik hem pas een halfjaar (camelbak classic, lekker compact). Eensch met alle bovenstaande redenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

* KeX zit te overwegen om ook eens een camelbak aan te schaffen.

Ik ben druk bezig met de voorbereiding van de marathon van Houffalize (ik zag dat jij ook plannen had bassGunner?), en ik denk dat ik het prettig vind om dan niet te veel met bidons te hoeven klooien en eventueel wat gereedschap en voeding bij me te hebben. Vanochtend 45 km gereden en afgelopen donderdag 60. Nu alleen dinsdag een korte intensieve training en dan drie dagen herstellen. Dan gaan we voor de vuurproef door zaterdag twee keer de Rheden route rond te gaan draaien. Met het asfalt daar naartoe erbij geteld gaan we dus ruim over de 120 km. Lekker rustig proberen te fietsen en eens kijken hoe zo'n duursessie uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Camelbag, leuk spul. Misschien heb ik eind dit jaar ook wel 1.
Wat ik wel opmerk dat ze ongelovelijk duur zijn! :X
Zijn er nog redelijke alternatieven? Die degelijk zijn?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Anoniem: 70360 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 22:17:
...
je fiets blijft lichter wat in technische stukken een voordeel kan zijn
...
Maar je totaal gewicht blijft even hoog (of hoger, een volle 2L Camelback vs. twee 0,5L bidons) dus dat is puur psycholisch, imo. Het is altijd de fiets/rijder combinatie die de heuvel of het obstakel overmoet, dus verplaatsing van het gewicht verandert hier niks aan. Of kunnen mensen het tegendeel bewijzen?

MBP 15" i5 | 7D | 450D | 24-105L | 70-200 F/4L IS | 85 1.8 | Speedlite 430EX II | PS3 | Wii | iPhone 4s | iPad Air 64gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Vandaag even Assen - Groningen - Assen gedaan op de ATB. 65 km in totaal, waarvan het meeste asfalt :o en de terugweg de wind vol tegen. Was niet echt moe, dus conditie is wel redelijk ok, alleen wel ontiegelijk pijn in m'n reet. Tijd voor een andere zadel denk ik. Deze die ik nu heb is net ff wat te breed heb ik het idee
meendering schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 19:30:
Camelbag, leuk spul. Misschien heb ik eind dit jaar ook wel 1.
Wat ik wel opmerk dat ze ongelovelijk duur zijn! :X
Zijn er nog redelijke alternatieven? Die degelijk zijn?
Gewoon zo'n ding van de Lidl scoren, voor dat 10tje is het nog wel te doen. Is het kut, kun je altijd nog een echte camelbak halen.
* pjlgt is wel behoorlijk flauw van dat gekloot met die bidons...
(te weinig en niet echt makkelijk om ff snel een slok te nemen)

[ Voor 24% gewijzigd door pjlgt op 23-07-2005 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Voor een goeie Camelback betaal je idd snel 40-70 euro, waarbij de €40 versie niet echt bruikbaar is omdat je er nix in kan stoppen. Ook leuk: ze hebben een stukkie plastic wat kan buigen.. en dat noemen ze een "droogrek".. €12.. lol

Is echt een stukkie plastic van €0,05, afzetters.

[ Voor 4% gewijzigd door KhaZ op 23-07-2005 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Afbeeldingslocatie: http://img17.imageshack.us/img17/4303/p10100333ie.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img17.imageshack.us/img17/2997/p10100346lc.jpg

Ik heb deze fiets laatst nog ffe afgemaakt,
-Giant Coldrock frame uit 2000 dacht ik compleet zwart geverfd
-Shifters Deore9spd
-Deraileur-a Deore
-Deraileur-v acera-x
-Ketting Deore
-Cassette elcheapo 9spd (25euro?)
-Crank SR suntour
-Bar ends Richy
-Banden Continental Vapor
-Remgrepen + remmen Tekro
-Remblokken Aztec
-KM teller Sigma sport bc800 (niet op plaatje)
-euh verder nog een Giant zadel

Fietst wel lekker nu alleen nog een zwarte zadelpen 8)
Ja dit is me 3e mountainbike :P me 4e staat tekoop

Deze fiets is bedoelt voor woon werk verkeer en reserve mtb btw dat rode dingetje op het slot is inmiddels vervangen door een zwarte

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Zie dat meneer hierboven een bel op z'n ATB heeft, maar aangezien het voor woon-werk is misschien wel nuttig.

Ook mensen die een bel op hun door-de-blubber-trap-ATB hebben? Begint me nu wel op te vallen dat mensen het niet echt grappig vinden als je ze ineens binnendoor of buitenom inhaalt zonder een signaaltje te geven :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Een bel vind ik wel min of meer noodzakelijk hoor... vooral op fietspaden enzo heb je vaak genoeg dat mensen naast elkaar fietsen waardoor je er niet langs kan. En ik kan me niet voorstellen dat je met je door-de-blubber-MTB nooit op zulke fietspaden komt...

Je kunt ook aldoor gaan roepen natuurlijk, maar dan heb ik liever een bel ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Palomar op 23-07-2005 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:35
pjlgt schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 23:48:
Zie dat meneer hierboven een bel op z'n ATB heeft, maar aangezien het voor woon-werk is misschien wel nuttig.
Jij haalt nooit anderen in in het bos? Daar komt een belletje ook goed van pas hoor. Ik ga binnenkort een toeter op mijn fiets zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
hehe lol, zo'n dikke gastoeter en dan op 1m achter iemand toeteren >:) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

pjlgt schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 23:48:
Mwah op me NRS zit niet een belletje hoor :P

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66431

botoo schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 18:22:
Afaik zit er iig een veschil in de 'slag' die de schakeling maakt, maw schakelen met een XTR shifter geeft een ander resultaat op je derailleur dan met een XT of LX shifter.
Het verschil is maar klein, maar over je hele pignon net teveel om het zaakje goed afgestelt te krijgen.

We horen het wel van je of het tegenwoordig wel werkt?
Klopt als een bus, al zie ik veel mensen die het toch proberen en er best redelijk mee weg komen. Ik raad dat ze alleen wel snel profiel kwijt raken op de tandwielen! ;)
Palomar schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 23:54:
...vooral op fietspaden enzo heb je vaak genoeg dat mensen naast elkaar fietsen waardoor je er niet langs kan. En ik kan me niet voorstellen dat je met je door-de-blubber-MTB....
En ik kan me niet voorstellen dat je met je door-de-blubber-MTB ergens NIET LANGS KAN! :9 (j/k)
Anoniem: 128699 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 21:47:
voor de mensen onder ons die misschien in overweging hebben een camel back tekopen misschien nu een leuke aanbieding of het wat is weet ik niet want moet zal zelf ook moeten gaan kijken ik probeer er in iedergeval 2 tescoren!

[afbeelding]

Drinkrugzak
REGIONALE AANBIEDING - Dit artikel is alleen in de filialen verkrijgbaar welke liggen in: Regio 1

Ideaal voor onderweg

Gepolsterde schouderbanden zorgen voor comfortabel dragen
Inhoud: 1,5 liter tot 2,5 liter (afhankelijk van model)
Verschillende kleuren en modellen

9,99 euro

bron: http://www.lidl.nl/nl/ind...ow.20050725.p.Drinkrugzak
Vette rugzakken trouwens! Geen geld ook, dat lijkt me wel wat voor het toeren... maar voor het echte werk wil ik persoonlijk NIKS maar dan ook ECHT NIKS op de rug hebben! De balans gaat eraan. Je gewicht kan/zal met 20% stijgen (met volle zak) en het kan zelfs gevaarlijk zijn op sommige tracks, los van het plakkerige zweet op de rug.

En zoek je een goede en betaalbare fiets EN ben je nieuw in 'de business' dan zou ik eens langs http://www.sneltweewielers.nl/ fietsen. Het zijn eerlijke experts, alles op maat (erg belangrijk!). Ze hebben ook vaak mooie occasions!!!!! (tip)

[ Voor 74% gewijzigd door Anoniem: 66431 op 24-07-2005 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Anoniem: 66431 schreef op zondag 24 juli 2005 @ 09:53:
[...]

Klopt als een bus, al zie ik veel mensen die het toch proberen en er best redelijk mee weg komen. Ik raad dat ze alleen wel snel profiel kwijt raken op de tandwielen! ;)
Tsja volgens mij is de slag gewoon hetzelfde hoor, Ik heb ze nu een tijdje gemonteerd en afstellen was zo klaar :?

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vette rugzakken trouwens! Geen geld ook, dat lijkt me wel wat voor het toeren... maar voor het echte werk wil ik persoonlijk NIKS maar dan ook ECHT NIKS op de rug hebben! De balans gaat eraan. Je gewicht kan/zal met 20% stijgen (met volle zak) en het kan zelfs gevaarlijk zijn op sommige tracks, los van het plakkerige zweet op de rug.
20 procent? Hoeveel weeg jij dan, 6 kilo? Of heb je een camelbag van 15> liter? Mijn balans gaat er echt niet aan met zo'n klein gewicht hoor, mijn helm is zelfs zwaarder. En wat dacht je van m'n body-protector, daar heb ik nooit nadelige gevolgen van gemerkt doordat ik zwaarder werd.

Ik kan wel goed in 't verhaal komen van het extra gewicht aan je fiets dor bidons wat nadelig kan zijn voor je controle. Bij wielrennen hoeft je fiets idd 'geen werk' te doen, op een MTB juist wél. Bij downhill zou je helemaal knettergek worden als je fiets niet 'vrij' onder je zijn weg kan kiezen, want in technische afdalingen ga je kapot als je je fiets niet het grootste gedeelte van het werk laat doen.
Dat dit beter gaat met een lichte fiets kan ik me goed voorstellen, dus ik vind dat argument helemaal niet zo gek.
En zoek je een goede en betaalbare fiets EN ben je nieuw in 'de business' dan zou ik eens langs http://www.sneltweewielers.nl/ fietsen. Het zijn eerlijke experts, alles op maat (erg belangrijk!). Ze hebben ook vaak mooie occasions!!!!! (tip)
Dude, je doet niet eens je best deze reclame wat te camoufleren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
[...]

Whahhahahahha! ONZIN! ONZIN! Probeer het eens zou ik zeggen, werkt gewoon. Wat een onzin. onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
zo hehe iedereen is het eens met icq zie ik al :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zal mn Mtb binnenkort eensch oplappen. Staat alweer een paar maand werkloos in de schuur bij mn ouders. :X :o
Ik merkte vandaag wel op dat mn voorband lek was, dus zal eerst wat plakwerk moeten verrichten. :Y)

Heb wel weer ff zin in te mountainbiken, na volgende week heb ik 2 week vakantie. *D

Ps, deze meneer fiets zonder bel op zn blubberfiets. Ik roep meestal eventjes pardon.
Over het algemeen kom ik niet zoveel wandelaars/fietsers tegen, gelukkig maar. O-)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Net ff bij de Lidl geweest en die Blauw/zwart/oranje 'camelbak' van het bovenstaande plaatje gehaald. Kwaliteit lijkt me erg ok voor een ding van een 10tje. 1,5 liter reservoir en nog de wereld ruimte voor gereedschap etc. Nu het ding nog even in de praktijk testen.

Lagen er bij de Lidl in Paddepoel Groningen zeker wel een stuk of 20 in verschillende kleuren en maten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:41

the-spawn

.: Dark Storm :.

Ik heb 2 weken terug m'n mountainbike ook weer uit het vet gehaald, na hem 2 jaar niet te hebben eengekeken :D

Oud klasgenoot had een wielermaatje nodig, en had me aangeboden.
Zijn nu twee weken, redelijk fanatiek aan het fietsen,, x of 7 weg geweest, vooral ronde in de Loonse en Drunense Duinen en in Berlicum. 200+ km en heb er weer vet zin in.
Over week of 2 willen we de ardennen of de eifel in.

Zijn er mensen die hier ook vaker zijn geweest? Kunnen jullie me plaatsen met camping aanraden waar mooie routes liggen? We willen er een dag of 4 heen en dan 2á 3 dagen fietsen denk ik. TIPS?

Ik rijd op het moment nog op een Giant Escaper uit 1999 of 2000. Ik heb er geen suspension in maar zit daar wel aan te denken.Het rijd allemaal perfect nog, maar wil nog wat nieuws. Ik weet alleen niet of ik in deze fiets een verende voorvork moet kopen of dat ik over een tijdje voor een andere fiets moet gaan ( had een Red Bull NPL 500 in gedachten, bij Roseversand.de) ?
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze fiets?

Die maat van me rijd een KLEIN Mantra Pro (carbon), hij heeft hier zeer veel problemen mee, kan bijna niet in los zand rijden, heel nerveus en slaat bijna meteen overkop.
Zijn er hier mensen die een Mantra rijden, of reden? of iemand kennen die hem daarbij misschien kunnen helpen?
We zijn nu bezig met het plaatsen van bredere banden (Fat Alberts) hiermee blijf je meer op het zand rijden dan dat je erin snijd.
We hebben het idee dat de fiets te veel naar voren hangt en daarom zo'n nare rij eigenschappen heeft. Heeft iemand tips om dit zonder te grote uitgaves te verhelpen?

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:18

botoo

💀 too old to die young

Te veel druk op het voorwiel (waardoor te veel ingraven en over de kop slaan) van de Klein Mantra Pro kan je mischien verminderen door:
- zadel wat verder naar achteren te zetten
- stuurpen wat omhoog
- (indien mogelijk) voorvering straffer zetten zodat 'ie minder doorzakt
- zandrijtechniek verbeteren (meer gewicht naar achter verplaatsen)
- bredere bandjes gaan zeker helpen :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

pjlgt schreef op maandag 25 juli 2005 @ 09:45:
Net ff bij de Lidl geweest en die Blauw/zwart/oranje 'camelbak' van het bovenstaande plaatje gehaald. Kwaliteit lijkt me erg ok voor een ding van een 10tje. 1,5 liter reservoir en nog de wereld ruimte voor gereedschap etc. Nu het ding nog even in de praktijk testen.

Lagen er bij de Lidl in Paddepoel Groningen zeker wel een stuk of 20 in verschillende kleuren en maten.
1,5 liter maar, ik dacht dat die camelbaks meer inhoud hadden, dan prefereer ik liever mijn 2 bidons van 750 ml, maar dat zal ook wel weer persoonlijk zijn.

Gisteren nog even de zwarte route in hellendoorn gefietst kreeg halverwege erg veel pijn in mijn handen, weet iemand een oplossing hiervoor? stuur misschien hoger ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pjlgt schreef op maandag 25 juli 2005 @ 09:45:

zo ik heb er nu ook 2 hier thuis liggen 1 van 1,5 liter en 1 van 2,5 liter

alleen een vraag heb jij hem al gevuld met water? dat blauwe mondstuk wat erbij zit ik krijg er niet echt water uit ook al zuig ik heel hard of is dat maar een bescherm kapje zodat ik dus een deel van het mondstuk steeds moet verwijderen als ik wil gaan drinken?

edit: ben er al achter het 1e blauwe mondstuk een stukje eraf halen en dan kun je drinken ben je klaar met drinken schuif je hem weer helemaal erop zodat hij dicht is

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 128699 op 25-07-2005 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
The_Scarabial schreef op maandag 25 juli 2005 @ 12:07:
[...]

1,5 liter maar, ik dacht dat die camelbaks meer inhoud hadden, dan prefereer ik liever mijn 2 bidons van 750 ml, maar dat zal ook wel weer persoonlijk zijn.

Gisteren nog even de zwarte route in hellendoorn gefietst kreeg halverwege erg veel pijn in mijn handen, weet iemand een oplossing hiervoor? stuur misschien hoger ofzo?
1,5 liter moet genoeg zijn. Normaal heb ik 2 bidons van 500 ml bij me. Daar red ik het meestal net mee
Anoniem: 128699 schreef op maandag 25 juli 2005 @ 13:09:
[...]

zo ik heb er nu ook 2 hier thuis liggen 1 van 1,5 liter en 1 van 2,5 liter

alleen een vraag heb jij hem al gevuld met water? dat blauwe mondstuk wat erbij zit ik krijg er niet echt water uit ook al zuig ik heel hard of is dat maar een bescherm kapje zodat ik dus een deel van het mondstuk steeds moet verwijderen als ik wil gaan drinken?
Volgens mij moet je er een beetje in bijten, dan gaat nl. dat tuitje wat open staan. Nog niet geprobeerd verder. Geen zin om dat ding hier te vullen op m'n werk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Haha, je moet erin bijten natuurlijk. Er zit bij mij wel een klein hendeltje bij waarmee je hem helemaal dicht kan zetten maar dat gebruik ik nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:41

the-spawn

.: Dark Storm :.

Ik heb een tijd terug een "camelbak"gekocht bij de Kruidvat, kost 15,- ofzow en is met 1,5liter res.
Ik had het mondstukje al snel kapot, begon ter scheuren.

Heb toen een mondstuk van originele camelbak gekocht en deze doet het super, sluit beter af zodat er geen lucht in de slang komt. Ook lijkt het materiaal me wat beter dan wat hij origineel had.

Ik vindt het fijner met camelbak dan met bidons rijden. Maar dit is allemaal heel persoonlijk denk ik.

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Anoniem: 128699 schreef op maandag 25 juli 2005 @ 13:09:
edit: ben er al achter het 1e blauwe mondstuk een stukje eraf halen en dan kun je drinken ben je klaar met drinken schuif je hem weer helemaal erop zodat hij dicht is
Duurde ook ff voordat ik erachter was 8)7...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pjlgt schreef op maandag 25 juli 2005 @ 19:42:
[...]

Duurde ook ff voordat ik erachter was 8)7...
hahah... ik wil niet zeggen dat ik dom of slim ben maar had wel zo van uuuh ik bijt ik zuig en het werkt maar niet ... O-) ik kan niet wachten om van de week een stuk tegaan biken en het eens grondig tetesten, heb normaal altijd met bidons gereden dus ben dat gewend, dus ben benieuwd of dit comfortabeler is en iets sneller of makkelijker in gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Wat hebben jullie eigenlijk aan als fietskleding? Ik draag nu zelf tijdens het MTB'en gewoon korte broek met T-shirt, maar ik wil wat meer 'profi' kleding ;) Iig een speciale fietsbroek, omdat dat beter zit op de langere afstanden.
Maar ik wil eigenlijk niet zo'n strak broekje, omdat dat me niks lijkt (om eerlijk te zijn ik vind het gewoon geen gezicht). Ik zie ook wel 'normaal' uitziende broeken met een zeempje erin. Is dat ook wel geschikt voor MTB'en? Wat draagt de gemiddelde MTB tweaker? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Palomar schreef op maandag 25 juli 2005 @ 20:21:
Wat hebben jullie eigenlijk aan als fietskleding? Ik draag nu zelf tijdens het MTB'en gewoon korte broek met T-shirt, maar ik wil wat meer 'profi' kleding ;) Iig een speciale fietsbroek, omdat dat beter zit op de langere afstanden.
Maar ik wil eigenlijk niet zo'n strak broekje, omdat dat me niks lijkt (om eerlijk te zijn ik vind het gewoon geen gezicht). Ik zie ook wel 'normaal' uitziende broeken met een zeempje erin. Is dat ook wel geschikt voor MTB'en? Wat draagt de gemiddelde MTB tweaker? :P
Ik geloof in werking en comfort en om die reden geef ik geen reet om "geen gezicht". Om die reden heb ik drie lengtes strakke fietsbroeken (van boxerniveau tot lange broek) met zeem en sponsorloze koerstruien en shirts. Ik kan me overigens wel voorstellen dat je een koersbroek geen porum vind en dan raad ik je aan om een "onderbroek" met zeem te kopen en er een 3/4-er of andere baggy zak omheen te dragen. Maar de zeem is wat mij betreft onontbeerlijk voor serieus fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Anoniem: 128699 schreef op maandag 25 juli 2005 @ 19:54:
[...]

hahah... ik wil niet zeggen dat ik dom of slim ben maar had wel zo van uuuh ik bijt ik zuig en het werkt maar niet ... O-) ik kan niet wachten om van de week een stuk tegaan biken en het eens grondig tetesten, heb normaal altijd met bidons gereden dus ben dat gewend, dus ben benieuwd of dit comfortabeler is en iets sneller of makkelijker in gebruik
Heb trouwens wel het idee dat die slang wat aan de lange kant is, maar dat zal de eerste rit wel uitwijzen. Eerst maar eens testritje doen :)
Heb zelf ongeveer zo'n broek. Zit een zeem in en zit redelijk losjes. Verder draag ik een thermoshirt zonder mouwen of t-shirt met korte mouwen onder m'n koersshirt. Voor de winter cq. koudere perioden moet ik nog op zoek naar geschikte kleding.

[ Voor 27% gewijzigd door pjlgt op 25-07-2005 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat draagt de gemiddelde MTB tweaker? :P
ik draag gewoon een wieler shirt plus wieler broek met zeem(boxer short model), vroeger droeg ik ook nooit zulke broeken maar na een paar keer geprobeerd tehebben ik wil niets anders meer, en over dat het er niet uit ziet tsja ik kan je zeggen je moet er in fietsen niemand kent je plus het ziet er een stuk proffesioneler uit en wat ik persoonlijk vind het zit lekkerder, maar belangrijkste is gewoon dat jij je als biker prettig voelt en als jij het heerlijk vind fietsen waarom niet is een kwestie van persoonlijke smaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Misschien dat ik toch maar es zo'n broekje aanschaf om te proberen. Ik zat es te kijken op www.cyclewear.nl en daar stond wel wat bij voor niet teveel geld (shirt, broek etc.). Alleen op het moment van bestellen stond er opeens dat het niet meer voorradig was :/ Weten jullie misschien nog meer NL sites waar ze goedkope fietskleding verkopen? Op fietswinkels.pagina.nl vind ik niet echt iets van mijn gading..
Ik kan natuurlijk ook nog even bij winkels in de buurt kijken, maar ik vind inet wel makkelijk om te orienteren en vanwege de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hhm1/zooi/mtb/IMGP1237.jpg

Ik ga voor het 'strakke pakje'... :Y)
Wil dus echt niks meer anders, dit fiets toch echt het beste.
De meeste mensen fietsen in zulke kleding. Dus je hoeft je nergens voor te schamen. ;)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The_Scarabial schreef op maandag 25 juli 2005 @ 12:07:
Denk dat minder krampachtig vasthouden ook veel zal helpen. Ik heb zelf bij snelle DH afdalingen met veel remkuilen of wortels ook altijd de neiging om je handvatten haast stuk te knijpen, maar dat is helemaal niet nodig. Je moet je er zelf echt tot aanzetten (althans, ik dan ;) ), maar je stuur iets losser vasthouden werkt echt voor mij.
Al dat gestuiter en geklapper is naar mijn idee erg slecht voor je gewrichten en mijn onderarmen hebben na een run of 10 ook wel zo iets van 'donder maar mooi op' :D
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.