edit1: volgens mij moet je je netwerk anders instellen , maar dat kan n iet omdat je een switch hebt, dus de pc's krijgen het IP adres van CasemainXs schreef op maandag 27 februari 2006 @ 18:26:
[...]
Ik gebruik winXP home en het probleem is dat ik dat DHCP geval nergens kan terugvinden. Op mijn winXP pro machine overigens wel, maar dat mocht ook niet echt baten merk ik nu. Met handmatig instellen bedoel ik dus, zelf IP toekennen, gateway, DNS van casema enzo.
Op mijn winxp pro bak, kan ik DHCP aanzetten, maar dan moet ik dus niets handmatig instellen. Ik heb dan ook geen verbinding. Hij heeft wel een signaal met de draadloze switch... Als ik wederom alles zelf instel, dan heb ik geen internet.. Dat wordt weer ff snel een kabeltje naar beneden leggen
Hij geeft aan dat hij geen network adress kan toekennen aan mijn draadloze netwerkkaart? en daarom kan hij dus blijkbaar geen verbinding maken.. beetje jammer
edit: aha het heeft er dus mee te maken, dat er maar 1 tegelijk op internet kan... Anders kan ie aan de andere geen IP adres toekennenBeetje jammer nog) .
edit2: en klopt het dat je niet mag inloggen op de casema router? Want geen van de gebruikersnamen en wachtwoorden werkt
edit2: dit begrijp ik niet ik heb al 2 jaar deze modem en ik hoef helemaal niet in te loggen zolang ik maar 192.168.100.1 invoer. Mijn Router staat op automatisch IP adres verkrijgen en is zelf weer DHCP voor mijn netwerk in de 10.0.0.xxx range.
Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.