[Wanadoo/Casema Cable] Ervaringen topic - Deel 2

Pagina: 1 ... 10 ... 16 Laatste
Acties:
  • 27.997 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-07 21:16

redyak

Try and Fail

inXs schreef op maandag 27 februari 2006 @ 18:26:
[...]

Ik gebruik winXP home en het probleem is dat ik dat DHCP geval nergens kan terugvinden. Op mijn winXP pro machine overigens wel, maar dat mocht ook niet echt baten merk ik nu. Met handmatig instellen bedoel ik dus, zelf IP toekennen, gateway, DNS van casema enzo.

Op mijn winxp pro bak, kan ik DHCP aanzetten, maar dan moet ik dus niets handmatig instellen. Ik heb dan ook geen verbinding. Hij heeft wel een signaal met de draadloze switch... Als ik wederom alles zelf instel, dan heb ik geen internet.. Dat wordt weer ff snel een kabeltje naar beneden leggen ;)

Hij geeft aan dat hij geen network adress kan toekennen aan mijn draadloze netwerkkaart? en daarom kan hij dus blijkbaar geen verbinding maken.. beetje jammer :)

edit: aha het heeft er dus mee te maken, dat er maar 1 tegelijk op internet kan... Anders kan ie aan de andere geen IP adres toekennen :( Beetje jammer nog) .

edit2: en klopt het dat je niet mag inloggen op de casema router? Want geen van de gebruikersnamen en wachtwoorden werkt :o
edit1: volgens mij moet je je netwerk anders instellen , maar dat kan n iet omdat je een switch hebt, dus de pc's krijgen het IP adres van Casema

edit2: dit begrijp ik niet ik heb al 2 jaar deze modem en ik hoef helemaal niet in te loggen zolang ik maar 192.168.100.1 invoer. Mijn Router staat op automatisch IP adres verkrijgen en is zelf weer DHCP voor mijn netwerk in de 10.0.0.xxx range.

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij het modem die ook geschikt is voor telefonie, is een gebruikersnaam en ww wel vereist. Echter staan deze allemaal op het standaard gebruikersnaam en ww. Te vinden via google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inXs schreef op maandag 27 februari 2006 @ 18:26:
[...]

Ik gebruik winXP home en het probleem is dat ik dat DHCP geval nergens kan terugvinden. Op mijn winXP pro machine overigens wel, maar dat mocht ook niet echt baten merk ik nu. Met handmatig instellen bedoel ik dus, zelf IP toekennen, gateway, DNS van casema enzo.

Op mijn winxp pro bak, kan ik DHCP aanzetten, maar dan moet ik dus niets handmatig instellen. Ik heb dan ook geen verbinding. Hij heeft wel een signaal met de draadloze switch... Als ik wederom alles zelf instel, dan heb ik geen internet.. Dat wordt weer ff snel een kabeltje naar beneden leggen ;)

Hij geeft aan dat hij geen network adress kan toekennen aan mijn draadloze netwerkkaart? en daarom kan hij dus blijkbaar geen verbinding maken.. beetje jammer :)

edit: aha het heeft er dus mee te maken, dat er maar 1 tegelijk op internet kan... Anders kan ie aan de andere geen IP adres toekennen :( Beetje jammer nog) .

edit2: en klopt het dat je niet mag inloggen op de casema router? Want geen van de gebruikersnamen en wachtwoorden werkt :o
Je hebt dus een router zeg je? Welke merk/type is het?

Een ip adres instellen voor een netwerkkaart draadloos of niet gaat toch gewoon via configuratiescherm/netwerkverbinding/eigenschappen van de desbetreffende verbinding internetprotocol(tcp/ip) selecteren/eigenschappen --> et voila!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 11:55

inXs

known as inXs

Jah instellen gaat wel, maar met een statisch IP hebben ze geen internetverbinding helaas... Maar goed, ik ben er in mijn topic achtergekomen, dat de motorola dus geen router is.. Ofwel hij kan geen IP adressen uitdelen helaas.. Maar nu blijkt het toeval, dat mijn zusje een draadloze ROUTER heeft staan nog, maar ze gebruikt alleen haar laptop ervoor.. Dus zij krijgt mijn draadloze AP en ik die router, dus dat zou moeten gaan werken als het goed is.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15-09 21:16
Sinds gisteren tijd heb ik een raar probleem op een Casema Mega verbinding. Als ik met Newsleecher (ongeacht de versie) wat bestanden ga downloaden stort de snelheid van de verbinding in naar zo'n 0~10kB/s. Dit treedt vaak direct op, maar soms gaat het ook langere tijd wel goed. Alle computers in het netwerk hebben op dat moment het snelheidsprobleem naar het internet toe. Zodra ik in Newsleecher de verbinding verbreek is het effect weer weg en is de snelheid voor alle computers weer in orde. Ik maak gebruik van 10 verbindingen naar de newsserver van Usenetserver.com.

Het volgende heb ik al geprobeerd met verschillende computers die altijd probleemloos hebben gewerkt:
- De computers rechtstreeks op het kabelmodem (SB5120) aansluiten.
- Newsleecher op verschillende poorten laten verbinden naar UNS, zoals 21, 25, 119, 8000, etc.
- De hoeveelheid gelijktijdige verbindingen verlagen.
- Via Usenetserver.com verschillende routes voor het dataverkeer getest.

Overigens heeft een Casema monteur onlangs de signaalkwaliteit gecontroleerd en die was in orde. Het probleem treedt dan ook alleen op bij het downloaden vanaf de newsserver van UNS. Nu weet ik dat er in dit postcodegebied (2718) bandbreedte problemen zijn, maar bij al het andere gebruik blijft de verbinding normaal functioneren alhoewel het wat langzamer is.

Zijn er meer mensen met dit probleem of weet iemand een oplossing? Ik ga morgen in ieder geval contact opnemen met de helpdesk, maar daar is de kennis meestal erg laag helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thamoosio
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-01-2024

thamoosio

Ja-haaaaaa

Vraagje:

Heeft uberhaubt iemand al zijn snelheidsverhoging doorgevoerd gekregen?
Ik niet namelijk :'(

Belofte was afgegeven dat iedereen het in het eerste kwartaal 2006 zou krijgen, maar meerdere mensen verspreid over het land (3 gevraagd) hebben nog niets. Vraag me af of jullie al wat hebben.. Ze hebben natuurlijk nog een maandje, maargoed..

Bij voorbaat sorry..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 20:27
nope hier ook nog niets (beverwijk/delft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-07 00:04

not-known

[BI] Crewmember

Ga dr nou maar vanuit dat het ook eind van de maand wordt, zo is het namelijk altijd al geweest :p

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thamoosio
  • Laatst online: 21-01-2024

thamoosio

Ja-haaaaaa

ik had nog hoop ;)

Eigenlijk wel een beetje vals om te roepen dat ze voor de tweede keer binnen één jaar gaan verhogen, en vervolgens pas een half jaar later (september 2005 - maart 2006) gaan verhogen. Kunnen ze gelijk wel de volgende verhoging aankondigen ook :9

Bij voorbaat sorry..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:48

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ach, nu gaat het 2mbit abo naar 4mbit, en dan kondigen ze gelijk aan dat het aantal streams naar de newsserver weer omhoog mag naar 4 ofzo en dat in het 4e kwartaal de upstream met 20% toeneemt.

Ofzo.
Dat is nu eenmaal wat je doet om je klanten te behouden. Je kan wel 20mbit voor 30 euro willen, maar dat zal casema niet leveren..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak

redyak

Try and Fail

inXs schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 22:18:
Jah instellen gaat wel, maar met een statisch IP hebben ze geen internetverbinding helaas... Maar goed, ik ben er in mijn topic achtergekomen, dat de motorola dus geen router is.. Ofwel hij kan geen IP adressen uitdelen helaas.. Maar nu blijkt het toeval, dat mijn zusje een draadloze ROUTER heeft staan nog, maar ze gebruikt alleen haar laptop ervoor.. Dus zij krijgt mijn draadloze AP en ik die router, dus dat zou moeten gaan werken als het goed is.
Das mooi voor jou maar hoe zit het met haar dan. Als zei alleen maar een modem heeft dan heeft ze niks aan de AP. Qua veiligheid staat dan alles open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak

redyak

Try and Fail

Duck schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 01:45:
Sinds gisteren tijd heb ik een raar probleem op een Casema Mega verbinding. Als ik met Newsleecher (ongeacht de versie) wat bestanden ga downloaden stort de snelheid van de verbinding in naar zo'n 0~10kB/s. Dit treedt vaak direct op, maar soms gaat het ook langere tijd wel goed. Alle computers in het netwerk hebben op dat moment het snelheidsprobleem naar het internet toe. Zodra ik in Newsleecher de verbinding verbreek is het effect weer weg en is de snelheid voor alle computers weer in orde. Ik maak gebruik van 10 verbindingen naar de newsserver van Usenetserver.com.

Het volgende heb ik al geprobeerd met verschillende computers die altijd probleemloos hebben gewerkt:
- Newsleecher op verschillende poorten laten verbinden naar UNS, zoals 21, 25, 119, 8000, etc.

Overigens heeft een Casema monteur onlangs de signaalkwaliteit gecontroleerd en die was in orde. Het probleem treedt dan ook alleen op bij het downloaden vanaf de newsserver van UNS. Nu weet ik dat er in dit postcodegebied (2718) bandbreedte problemen zijn, maar bij al het andere gebruik blijft de verbinding normaal functioneren alhoewel het wat langzamer is.

Zijn er meer mensen met dit probleem of weet iemand een oplossing? Ik ga morgen in ieder geval contact opnemen met de helpdesk, maar daar is de kennis meestal erg laag helaas.
Slip je niet gewoon dicht door de vele lijntjes.
Ik zou proberen eerst de lijnen te minderen. Ik weet niet was usenetserver doorgeeft per thbread maar als je tveel lijnen opend kan hij er wel een geen weg mee weten, zeker niet als je de casema lijntje ook nog open hebt staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Nou vandaag zou ik over moeten gaan van Wanadoo Cable naar Casema Cable.
Een leuke 30 euro korting verspreid over 3 maanden zit er aan vast. (waar ik vast 5 keer voor moet gaan bellen omdat het mis zal gaan :P )
Ik moet natuurlijk wel een e-mailadres van ze krijgen om gebruik te kunnen maken van hun website en nieuwsservers. Daar zal ik dus zelf achteraan moeten gaan. :/

[ Voor 25% gewijzigd door Satch op 01-03-2006 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Metal schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 16:04:
Een leuke 30 euro korting verspreid over 3 maanden zit er aan vast. (waar ik vast 5 keer voor moet gaan bellen omdat het mis zal gaan :P )
Maar heeft iemand een idee hoe ik kan zien dat ik echt overgestapt ben?
:)
Misschien de newserver proberen te bereiken. :)
Als je hostname veranderd is naar *.casema.nl ipv *.wanadoo.nl... logisch.
Heeft iemand btw al verhoging? Ik heb sinds die ene vreemde kerel die heer een bericht plaatste over zijn upgrade niks meer van upgrades vernomen. Het zal wel een flauwe grap zijn geweest :P

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet natuurlijk wel een e-mailadres van ze krijgen om gebruik te kunnen maken van hun website en nieuwsservers. Daar zal ik dus zelf achteraan moeten gaan. :/
een traceroute uitvoeren: ga naar uitvoeren en type cmd, type daar: tracert tweakers.net

dan zie je het domein langskomen van je ISP. cable.wanadoo.nl of cable.casema.nl. Maar waarschijnlijk moet je gewoon ook eerst je modem resetten, dan ben je overgezet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2006 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 16:19:
[...]

een traceroute uitvoeren: ga naar uitvoeren en type cmd, type daar: tracert tweakers.net

dan zie je het domein langskomen van je ISP. cable.wanadoo.nl of cable.casema.nl. Maar waarschijnlijk moet je gewoon ook eerst je modem resetten, dan ben je overgezet.
Dankje ik ben inderdaad vannacht al over gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SgtStrider schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 16:19:
[...]
Waarom ben ik nou weer een vreemde kerel ?
hahahhha
En sorry maar mijn snelheid is echt wel omhoog gegaan.
Dat is geen grap,mocht je twijfelen dan is dat jouw probleem.
Want ik heb sneller internet en jij niet.

Als je hostname veranderd is naar *.casema.nl ipv *.wanadoo.nl... logisch.
Heeft iemand btw al verhoging? Ik heb sinds die ene vreemde kerel die heer een bericht plaatste over zijn upgrade niks meer van upgrades vernomen. Het zal wel een flauwe grap zijn geweest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Dan heb je geluk gehad......maar kijkend naar de reacties van de anderen, ben je echt een uitzondering.....

Maar is het stabiel, post eens wat screenshots [want we blijven GoT-er's natuurlijk!]

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

Bij mij is de aanleg verder trouwens wel super verlopen... Ik bestelde telefonisch Casema (had ADLS van planet)... 2weken later stond de monteur op de stoep (ben eigenlijk nooit thuis, geen tijd en was toch gratis ivm een aanbieding).. Die gooide de router neer enzo... boel getest, werkte dus mooi. Eergister KPN afgesloten, kabeltje van casema erin, hatseee gelijk internet, telefoon kabeltje vervangen met die van casema en het werkte ook gewoon in 1keer!

Dus ik ben hier verder heel tevreden, alles ging perfect in elkaar over en werkte ook gelijk ;)

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik blijf het triest vinden van die snelheidsverhoging die ze een half jaar geleden al aankondigden. Eerste kwartaal 2006 is dus echt eind maart bij Casema.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Je zou dit bijna misleiding kunnen noemen, ware het niet dat ze met sterretjes erbij zetten dat het uiterlijk het eerste kwartaal wordt verhoogd.
Wat ik ook leuk vindt is de vergelijking die ze maken met andere ISP's. Alleen dan maken ze wel "handig gebruik" van de nieuw aangekondigde snelheden. Door een appel en een ei te vergelijken kan ik ook aantonen dat een ei lekkerder is 8)7
Die snelheden van Casema zijn in zeldzame gevallen wel geimplementeerd. Hier in Waddinxveen helaas nog geen verbetering van snelheid..... Stelletje eik.ls |:(

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

1e kwartaal, is 1e kwartaal... Dus zie het probleem niet zo?

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
inXs schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 22:21:
1e kwartaal, is 1e kwartaal... Dus zie het probleem niet zo?
Daar heb je gelijk in....maar deze melding is al een half jaar geleden uitgedaan door Casema. Dus dit zou je dus onder misleiding kunnen plaatsen, helemaal als je al wel als ISP een vergelijking maakt met snelheden die nog niet worden gerealiseerd! Maar ach...nog een maandje wachten en dan ben ik benieuwd hoe het gaat lopen.... Even als vorige keer zullen we met z'n allen op GoT elkaar informeren waar het reeds gelukt is na de reset van de modem..

offtopic:
Goed om te horen dat het bij jou goed is gegaan. Bij ons was de modem kapot die ze hadden geleverd. Gelukkig had de gratis monteur een nieuwe bijzich :|

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

Jah, mijn buren hadden ook problemen trouwens hoor :) 3maal raden bij we ze dan elke keer aanklopte en wie dan de helpdesk moch bellen, omdat ze er zelf niets van snapte. Nee ik heb nergens problemen mee gelukkig. Alles werkte in 1 keer ook. Maar kan me voorstellen hoor dat je graag die verhoging ziet gebeuren ;)

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 07:29
@Black Piet

Hier ook nog niet in Waddinxveen ;) Ik hou het in de gaten...

Maar moet je echt je modem resetten... :?

I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Ja, maar dat is zo gedaan....ff reset in schermpje modem of stroom eraf halen voor een minuut....

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

redyak schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 14:40:
[...]

Das mooi voor jou maar hoe zit het met haar dan. Als zei alleen maar een modem heeft dan heeft ze niks aan de AP. Qua veiligheid staat dan alles open.
Ze zit in een woonbox. Ofwel elke box heeft een aansluiting voor een UTP kabel, waar 100mbit internet op zit (glasvezel).. Ofwel ze heeft 2 keuzes, ze plugt er een draad in, die in de laptop. Of ze hangt dat AP'tje erop, wachtwoordje erop en ze kan zonder draad gewoon lekker internetten :) Er is niet eens sprake van een modem zeg maar. Het was voor haar puur bedoelt dat ze gewoon niet met een draad hoeft te klooien.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Nu online

sphere

Debian abuser

Nee, die maak je dus zelf aan met je activatiegegevens.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
sphere schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 10:16:
[...]

Nee, die maak je dus zelf aan met je activatiegegevens.
Het is me gister allemaal al gelukt ja, was iets te voorbarig. :)
Scheelt wel die nieuwsservers. 100 KB/S verdeelt over 2 lijntjes ipv 40 KB/s verdeelt over 4 lijntjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boots
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-08 14:37
Duck schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 01:45:

Ik heb al een tijd exact hetzelfde probleem, ook ik heb van alles geprobeerd maar ik heb ook problemen met zowel tweaknews als UNS. Als ik het aantal threads terugschroef naar 4 heb ik er geen last meer van.
Ik heb er alleen de laatste tijd zo weinig last van dat ik er niet echt mee bezig ben, ik weet wel dat ik er pas last ven heb sinds ik ook telefoon via casema heb.

Als het goed is zijn de (ergste) bandbreedte problemen (ook 2718) voorbij sinds september vorig jaar, bij mij iig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

nokiafeal, dat quotes editen staat niet echt professioneel... Bovendien getuigt jouw post niet echt van enige waarheid.

Onderbouwing? Dus.....

Daarnaast interesseert het mij vrij weinig of jij sneller internet hebt of niet, erg kinderachtige reactie.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:16

ralpje

Deugpopje

Gisteravond hier de doe-het-zelf installatie van Casema multi incl. telefonie gedaan. Appeltje eitje, alleen jammer dat ze ervan uitgaan dat je hoofdaansluitpunt een opbouwdoos is, en het bij mij toevallig een losse kabel was die met een schroefconnector rechtstreeks op de verdeler / versterker was aangesloten. Met andere woorden, ik kwam een verloopje te kort in het installatiepakket. Gelukkig had ik zelf nog ergens een opbouwdoosje liggen, zodat dat snel gefixt was.
Verder een typisch gevalletje van een kind kan de was doen. Cd-tje draaien, activeren, resetten, en gaan. Wel gelijk die snelhelp gedeïnstalleerd, want dat vind ik maar een brak programma.
Snelheid hier (Heemskerk - 1963) trouwens nog op 2mbit, maar dat red ik wel een maandje :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZjieB
  • Laatst online: 27-09-2024
SgtStrider schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 01:36:
nokiafeal, dat quotes editen staat niet echt professioneel... Bovendien getuigt jouw post niet echt van enige waarheid.

Onderbouwing? Dus.....

Daarnaast interesseert het mij vrij weinig of jij sneller internet hebt of niet, erg kinderachtige reactie.
Het is misschien nog wel onprofessioneler & kinderachtiger om iemand een 'vreemde kerel' te noemen omdat jij diegene niet gelooft. Bovendien maakte nokiafeal gewoon een foutje door zijn nieuwe reactie tussen de [quote] tekens te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is deze topic aardig vol. :X vinden jullie niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19
Black Piet schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 22:12:
Je zou dit bijna misleiding kunnen noemen, ware het niet dat ze met sterretjes erbij zetten dat het uiterlijk het eerste kwartaal wordt verhoogd.
Wat ik ook leuk vindt is de vergelijking die ze maken met andere ISP's. Alleen dan maken ze wel "handig gebruik" van de nieuw aangekondigde snelheden. Door een appel en een ei te vergelijken kan ik ook aantonen dat een ei lekkerder is 8)7
Die snelheden van Casema zijn in zeldzame gevallen wel geimplementeerd. Hier in Waddinxveen helaas nog geen verbetering van snelheid..... Stelletje eik.ls |:(
Hier nog een Waddinxveener die nog geen upgrade heeft gehad :P

Uiterlijk 1e kwartaal nemen ze wel erg letterlijk bij Casema helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Nippletwister schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 13:00:
[...]

Hier nog een Waddinxveener die nog geen upgrade heeft gehad :P

Uiterlijk 1e kwartaal nemen ze wel erg letterlijk bij Casema helaas...
Toch is Casema wel consequent. Bij mij heeft de upgrade altijd plaatsgevonden 1 minuut voor "het einde" van het kwartaal. Casema adverteert al heel erg lang met de nieuwe snelheden, wat ik toch een beetje vreemd vind... terwijl ze lagere snelheden van andere providers neerzetten bij de "tests". De tests op die site zijn outdated. Mijn vergelijking: 22,50 voor 20/1Mbit ADSL2+, tegenover 69,95 voor 12,5/1Mbit kabelinternet. En dan ben ik nog aardig... die snelheid heeft Casema nog niet eens :P Oh.... en mocht ADSL2+ die snelheid niet halen... 15Mbit vind ik ook best. een verschil van 45 euro .... voor wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15-09 21:16
boots schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 20:19:
[...]
Ik heb al een tijd exact hetzelfde probleem, ook ik heb van alles geprobeerd maar ik heb ook problemen met zowel tweaknews als UNS. Als ik het aantal threads terugschroef naar 4 heb ik er geen last meer van.
Ik heb er alleen de laatste tijd zo weinig last van dat ik er niet echt mee bezig ben, ik weet wel dat ik er pas last ven heb sinds ik ook telefoon via casema heb.

Als het goed is zijn de (ergste) bandbreedte problemen (ook 2718) voorbij sinds september vorig jaar, bij mij iig wel.
Toch fijn om te horen dat ik niet gek word ;)

Ik heb net een lang telefoon gesprek achter de rug met Casema, nadat de tweede storingsmonteur weer zonder oplossing weg is gegaan. De helpdeskmedewerker gaf aan dat het probleem wél bekend is. Op dit moment is de firmware in het kabelmodem met telefonie niet in orde. Volgens hem resulteert dit een onjuiste verdeling van de bandbreedte, waardoor de snelheid instort of de verbinding zelfs helemaal wegvalt. In mijn geval kan ik niet meer bellen en internetten zodra ik meer dan 4 verbindingen maak met een newsserver. Ook valt de internetverbinding zeker de laatste week regelmatig helemaal weg, zonder bekende oorzaak.

Uiteraard is dit volstrekt onacceptabel, maar er wordt beterschap beloofd. Volgens de helpdeskmedewerker is er intern bij Casema een aangepaste firmware beschikbaar, maar deze moet nog goedgekeurd worden door Motorola. De planning is dat deze firmware binnen 3 weken beschikbaar komt.

Laat je dus in ieder geval niet met een kluitje in het riet sturen, want het probleem bestaat dus wel degelijk. Ik ga in ieder geval een brief schrijven naar de financiële administratie voor een compensatie en vergoeding van de gemaakte onkosten.

Hopelijk hoeft het niet zover te komen dat er een grote groep mensen nodig is om Casema tot een oplossing te dwingen.

Boots, ik heb je overigens toegevoegd aan mijn MSN contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Zijn er hier meer mensen met problemen met Pingen?
Sinds ik over ben op Casema ipv Wanadoo kan ik www.tweakers.net en www.casema.nl bijvoorbeeld niet meer pingen. Ik krijg dan een time-out. Op de sites zelf kan ik wel komen.
Als ik een tracert doe naar tweakers zie ik dat hij blijft hangen na am5.true.nl :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Laatst online: 09:55
Metal schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 15:50:
Sinds ik over ben op Casema ipv Wanadoo kan ik www.tweakers.net en www.casema.nl bijvoorbeeld niet meer pingen. Ik krijg dan een time-out. Op de sites zelf kan ik wel komen.
Als ik een tracert doe naar tweakers zie ik dat hij blijft hangen na am5.true.nl :?
Ik heb wanadoo premium, maar kan deze ook beide niet pingen en daar blijft die van mij ook op hangen. am5.true.nl..

Sites werken idd wel. apart :p

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Metal schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 15:50:
Ik ben overgestapt van Planet ADSL naar Casema. Met Planet kan ik echter Tweakers en Casema ook niet pingen... Ligt dus niet aan je internetverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 21:45
Hallo,

Weet iemand wanneer Wanadoo family(20/1mbit) bij mij beschikbaar is:
Linesharing is beschikbaar.
- Dit is een BBned locatie.
afstand tot aan de centrale: circa 2736m.
Mijn postcode: 9745DZ, huisnr.: 17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het had leuk geweest als Casema de verhoging een kwartaal eerder had gedaan.
Aftellen naar de klok van 12 uur tijdens oud en nieuw
Dan je modem resetten voor de verhoging en vuurwerk afsteken om het te vieren

Ach misschien tijdens de volgende verhoging in 2007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

matsume schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 18:57:
Hallo,

Weet iemand wanneer Wanadoo family(20/1mbit) bij mij beschikbaar is:

[...]

Mijn postcode: 9745DZ, huisnr.: 17
Hallo,

Dit is het Cable topic. Voor ervaringen met ADSL moet je ergens anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Me broer heeft net een email gehad van dat er werkzaamheden aan het netwerk gedaan wordt voor capaciteit uitbreiding.Voor mij is het op 6 maart tussen 2:00 en 7:00 ongeveer. Lijkt mij dat de verhoging toch aankomt _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 22:39:
Me broer heeft net een email gehad van dat er werkzaamheden aan het netwerk gedaan wordt voor capaciteit uitbreiding.Voor mij is het op 6 maart tussen 2:00 en 7:00 ongeveer. Lijkt mij dat de verhoging toch aankomt _/-\o_ _/-\o_
Wie zegt dat ze met die werkzaamheden meteen de knop omzetten naar 4 mbit? Dat doen ze gewoon op het hoofdkantoor hoor :P

edit: Heerlijk trouwens Giganews. Stuk uitgebreider, beter dan de newsserver van wanadoo :Y)

[ Voor 10% gewijzigd door Satch op 04-03-2006 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 22:39:
Ik heb al 6 mailtjes gehad, maar nog steeds niks verhoogd in de tussentijd hoor.. je kan gerust wachte tot 31 maart.. dan word alles massaal omgezet

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metal schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 22:46:
[...]

Wie zegt dat ze met die werkzaamheden meteen de knop omzetten naar 4 mbit? Dat doen ze gewoon op het hoofdkantoor hoor :P

edit: Heerlijk trouwens Giganews. Stuk uitgebreider, beter dan de newsserver van wanadoo :Y)
uhmm ik heb niet over de newsserver ofzo.. misschien zou dat wel zijn(capaciteit upgrade), maar gebruik zelf gewoon Eweka :7 @4mbit lijn ;) maar ja ik zie het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 01:02:
[...]

uhmm ik heb niet over de newsserver ofzo.. misschien zou dat wel zijn(capaciteit upgrade), maar gebruik zelf gewoon Eweka :7 @4mbit lijn ;) maar ja ik zie het wel.
Mijn edit over de newsserver was ook niet op jouw gericht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

Weet iemand of je die SBV5120 VoIP motorola kan gebruiken voor VOIP? We hebben nu digitale telefonie, maar is het dus mogelijk onze dect telefoon in te pluggen in die modem en dan op de 1 of andere manier "gratis" via VOIP te bellen?

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inXs schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 08:57:
Weet iemand of je die SBV5120 VoIP motorola kan gebruiken voor VOIP? We hebben nu digitale telefonie, maar is het dus mogelijk onze dect telefoon in te pluggen in die modem en dan op de 1 of andere manier "gratis" via VOIP te bellen?
Dat denk ik niet. Er zitten gewoon 2 analoge RJ11 poorten op de SBV5120 waar je een telefoon op kunt aansluiten, of die nu met een kabel is, draadloos of draadloos DECT maakt geen bal uit.

Gratis bellen kan alleen met Skype-achtige programmaatjes op je PC, en dat heeft niets met DECT telefoons te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

Je hebt toch ook VOIP modems, of hubs, waar je je dect telefoon in kan pluggen zodat je zeg maar VOIP krijgt? Ofwel een soort van VOIP telefoon.. Aangezien je met sommige VOIP diensten gewoon een tel nummer krijgt en gewoon naar vaste lijnen kunt bellen.

edit: zoiets dus ;) [rml]Gratis bellen met Voipbuster [ deel 3][/rml]

[ Voor 14% gewijzigd door inXs op 07-03-2006 15:03 ]

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Nu online

sphere

Debian abuser

Dat zal prima, maar vanaf het modem heb je gewoon te maken met "analoge" telefonie. Hoe Casema verder het telefoonverkeer afhandelt is wel digitaal, maar niet VoIP op de manier die jij bedoelt.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:05
Jep. Wil je per se zo'n gratis soort VOIP telefonie, dan zal je daar weer 'n apart kastje voor moeten nemen.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cailin_coilleach schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 17:09:
Jep. Wil je per se zo'n gratis soort VOIP telefonie, dan zal je daar weer 'n apart kastje voor moeten nemen.
Precies. Koop een ATA (bijv. Sipura), sluit hem aan op je router, configureer hem voor een VOIP-provider, sluit er een telefoon op aan en bellen maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu nog iemand die mij de login en wachtwoord van die motorola kan vertellen
Modbreak:Ondanks sommige ze weten is het niet verstandig ze hier te melden. Mensen kunnen ook veel problemen voor zichzelf veroorzaken met deze gegevens.

[ Voor 50% gewijzigd door bjck op 11-03-2006 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Overigens... Ik heb vorige week via de site van casema bij klantenservice mijn contract veranderd naar een lagere variant...
Kreeg meteen een e-mail dat het in behandeling werd genomen, twee dagen later een e-mail dat het veranderd was en vandaag een brief met dezelfde boodschap...

En het lijkt mij sterk dat precies op die dag het abonnement afliep. Neem dus aan dat je daar gewoon altijd je abonnement aan kunt passen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 18:29:
Overigens... Ik heb vorige week via de site van casema bij klantenservice mijn contract veranderd naar een lagere variant...
Kreeg meteen een e-mail dat het in behandeling werd genomen, twee dagen later een e-mail dat het veranderd was en vandaag een brief met dezelfde boodschap...

En het lijkt mij sterk dat precies op die dag het abonnement afliep. Neem dus aan dat je daar gewoon altijd je abonnement aan kunt passen...
Volgens mij kan je alleen het eerste jaar niet een lager abbonement nemen. Daarna kan je het wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twannie
  • Laatst online: 02-09 11:37
Modbreak:Zie boven

[ Voor 43% gewijzigd door bjck op 11-03-2006 11:24 ]

twannie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:27
boots schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 20:19:
[...]

Eveneens het dichtslibprobleem bij meer connecties dan 5 op nieuwsservers. Ook pas sinds ik telefonie heb. Casema doet alsof hun neus bloed en heeft ooit al eens een fimrware update gedaan. Maar dat lost weinig op. Connectieprobleem blijft, erg irritant. Om daarvoor nou 3 kwartier in de wacht te gaan hangen bij de helpdesk schiet ook niet op, die zoeken het probleem toch aan de kant van de gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[quote]twannie schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 22:59:
[...]

Of deze:

dat doet geen reet ;)

[ Voor 29% gewijzigd door bjck op 11-03-2006 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat doet geen reet ;)
Bij mij wel, op de SBV5120 (met Casema Digitale Telefonie)

Op de gewone SB5100 hoef je geen username en password in te vullen zegt een collega van mij, dus dan zou http://192.168.100.1 al volstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ericr schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 09:33:
[...]

Eveneens het dichtslibprobleem bij meer connecties dan 5 op nieuwsservers. Ook pas sinds ik telefonie heb. Casema doet alsof hun neus bloed en heeft ooit al eens een fimrware update gedaan. Maar dat lost weinig op. Connectieprobleem blijft, erg irritant. Om daarvoor nou 3 kwartier in de wacht te gaan hangen bij de helpdesk schiet ook niet op, die zoeken het probleem toch aan de kant van de gebruiker.
Dat valt tegenwoordig wel mee heb ik het idee:

http://www.casema.nl/port...dad=portal&_schema=PORTAL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 12:10:
[...]

Bij mij wel, op de SBV5120 (met Casema Digitale Telefonie)

Op de gewone SB5100 hoef je geen username en password in te vullen zegt een collega van mij, dus dan zou http://192.168.100.1 al volstaan.
Dat werkt wel... Alleen jammer dat er geen weergave van de connectiesnelheid is...

Iemand nog updates over een betrouwbare snelheids-test-site...?

Ben net overgegaan van premium naar basic, maar ik haal niet echt veel meer dan 200kb/s...

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 09-03-2006 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Nu online

sphere

Debian abuser

MikeyMan schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 12:26:
[...]

Dat werkt wel... Alleen jammer dat er geen weergave van de connectiesnelheid is...

Ben net overgegaan van premium naar basic, maar ik haal niet echt veel meer dan 200kb/s...
Gewoon een grote file downloaden en timen. Er zijn zat public ftp servers met bestanden als 100M.bin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Metal schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 18:43:
[...]

Volgens mij kan je alleen het eerste jaar niet een lager abbonement nemen. Daarna kan je het wel. :)
Nou, ik moest ook m'n 2e jaar volmaken voordat ik naar een lager abbonnement mocht overstappen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 12:26:
[...]

Ligt misschien aan wanadoo.

Ik heb casema als ISP. Speedtest is wel betrouwbaar voor die snelheid.

Zit daar altijd op 260 down en 65 up. Das boven theoretische max.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
ZeRoC00L schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 13:43:
[...]

Nou, ik moest ook m'n 2e jaar volmaken voordat ik naar een lager abbonnement mocht overstappen.
ik wilde ook graag overstappen van wanadoo premium naar casema multi. overstappen op een lager abbonement kon alleen na je contractsperiode (dus jaarlijks). Op het verzoek om dan maar over te stappen naar casema maxi (gelijke abbo's), werd niet meer gereageerd....

iemand meer ervaringen met overstappen van wanadoo naar casema want dit is echt 3x nix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hebben jullie ook geprobeerd de overstap via de site van casema aan te vragen...?

www.casema.nl ==> klantenservice ==> wijzigen abonnement

of

http://www.casema.nl/port...dad=portal&_schema=PORTAL

daar kun je ook wanadoo abonnementen veranderen, maar niet van wanadoo naar casema...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet/nooit gaan lopen pielen met internetformuliertjes voor Wanadoo/Casema zaken en alles daaromtrent, dat gaat keer op keer bij vele mensen mis.

Gewoon 0900-8896 bellen (en even in de wachtrij staan) en dan precies vertellen wat je wil. Zij zeggen dan wel wat er precies mogelijk is en wanneer er wat gaat veranderen. Dan weet je zelf ook gelijk waar je aan toe bent.

2 of 3 dagen later krijg je dan een keurige brief in huis met alle afspraken en gaat alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zo ging het nu ook... En ik heb geen seconde in de wacht gestaan... Niks mis mee... Eerst een bevestigingsmail, toen een bevestigingsbrief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Hmm vannacht lag de hele nacht internet eruit, zelfs de tv lag er ook uit wegens werkzaamheden aan het netwerk, maar nog steeds die klote verhoging niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 11:27:
Niet/nooit gaan lopen pielen met internetformuliertjes voor Wanadoo/Casema zaken en alles daaromtrent, dat gaat keer op keer bij vele mensen mis.

Gewoon 0900-8896 bellen (en even in de wachtrij staan) en dan precies vertellen wat je wil. Zij zeggen dan wel wat er precies mogelijk is en wanneer er wat gaat veranderen. Dan weet je zelf ook gelijk waar je aan toe bent.

2 of 3 dagen later krijg je dan een keurige brief in huis met alle afspraken en gaat alles prima.
even in de wachtrij wordt al gauw een hele poos en dat mag je dan allemaal gaan dokken....
ik vind het schandelijk voor woorden gewoon. Een service opzetten op de website en dan de werking daarvan in twijfel laten trekken omdat het geowon niet werkt... belachelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik haal met wanadoo basic 230 kb/s max. is dit de normale snelheid voor 2000kbit? want lees net dat sommige 260 hale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 16:42:
ik haal met wanadoo basic 230 kb/s max. is dit de normale snelheid voor 2000kbit? want lees net dat sommige 260 hale.
Met Casema Multi (gelijk aan Wanadoo Basic) haal ik inderdaad maximaal 260 kb/s. Ik ben vorig jaar overgestapt van Wanadoo naar Casema en Casema is inderdaad sneller (bij hetzelfde abonnement).

Dus als je het ook wilt: gewoon de klantenservice bellen en het wordt geregeld. Eventueel wel per de eerstvolgende contractsverjaardag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 15-09 18:02

13art

Moderator Mobile
Casema laat (in ieder geval hier in Utrecht) lang op zich wachten met de verhoging van de snelheid :( Jammer.

Vind sowieso dat kabel internet steeds verder achterop komt te liggen ivm ADSL(2) internet. Zeker wat betreft de prijs/snelheid verhouding....

[ Voor 41% gewijzigd door 13art op 11-03-2006 17:51 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZjieB
  • Laatst online: 27-09-2024
quote: Mod Waarschuwing
Ondanks we Tweakers zijn is het niet verstandig om de login/wachtwoord van een kabelmodem hier te plaatsen. Er kunnen vervelende dingen niet meer werken als men deze niet gebruikt zonder de nodige voorzichtigheid.
De default passwords worden gewoon genoemd. Dacht je dat degenen die misbruik willen maken en willen inloggen op kabelmodems niet op de hoogte zijn van deze standaard login-gegevens? Als de waarschuwing bedoeld is om 'onkundige' gebruikers te beschermen: er bestaat altijd nog zoiets als 'reset to factory defaults'. Bovendien zijn deze gegevens vrij eenvoudig via google te vinden. Kortom: m.i. zijn de mod-edits en de waarschuwing geheel overbodig.

[ Voor 11% gewijzigd door ZjieB op 11-03-2006 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Laatst online: 10-09 16:27
Dichtslibprobleem met het 5120 modem komt zo te zien ook elders voor :

http://www.dslreports.com/forum/remark,15622361

Geen oplossing, heb daar ooit al de helpdesk van Casema over gebeld maar die zoeken toch de oorzaak bij de gebruiker. Feit blijft dat ik met mijn oude modem zonder telefonie nooit problemen had en nu al 7 maanden dichtslibbende lijnen bij meer dan 5 connecties.

Tijd om Casema maar weer vaarwel te zeggen zo langzamerhand, moest eerder ook al 7 keer doorgeven dat ze de telefoniekorting i.c.m. Mega abbo niet doorberekenden. Sommige bedrijven veranderen nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03:58
Ik ben na een paar maanden weer via Usenet (de nieuwsgroepen) aan het downloaden. Ik weet dat je tegenwoordig moet inloggen en dat Basic gebruikers maar 1 verbinding mogen hebben. Maar waarom is er een snelheidslimiet van 65 KB/s ?
Dat stond nergens vermeld!
Ik heb de verhoging nog niet gehad dus zit nog op de oude snelheid (107 KB/s is dus mijn max en dit heb ik ook altijd als snelheid als ik via nieuwsgroepen downloadde een paar maanden geleden).

[ Voor 4% gewijzigd door Jazco2nd op 11-03-2006 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Jazco2nd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 22:14:
Ik ben na een paar maanden weer via Usenet (de nieuwsgroepen) aan het downloaden. Ik weet dat je tegenwoordig moet inloggen en dat Basic gebruikers maar 1 verbinding mogen hebben. Maar waarom is er een snelheidslimiet van 65 KB/s ?
Dat stond nergens vermeld!
Ik heb de verhoging nog niet gehad dus zit nog op de oude snelheid (107 KB/s is dus mijn max en dit heb ik ook altijd als snelheid als ik via nieuwsgroepen downloadde een paar maanden geleden).
Als je een Basic abonnement hebt zit je niet bij casema, maar bij wanadoo. Ik neem aan dat je Midi bedoelt? Bij wanadoo geldt overigens een limiet van 4 threads en 10 KB/s per thread.

Je hebt met je Midi abonnement 1 thread van 512 Kb/s beschikbaar.
Je mag ook maar 10 GB in de maand downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ik bedoelde inderdaad Midi, ik weet van de datalimiet bij nieuwsgroepen... Ik had na de nieuwe regels nog wel even gedownload, maar toen kon ik gewoon nog met de max snelheid van mn abo downloaden en dat is 860kbit/s.
Maar goed er is dus ook een snelheidslimiet van 512 kbit/s... 64 KB/s dus.
Wat verschrikkelijk stom zeg...
Nou als de limiet verdubbeld wordt na de snelheidsverhoging zou ik al iets meer tevreden zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Ik ben donderdagavond, bij een vriend met Wanadoo Light, uren bezig geweest om zijn verbinding weer werkend te krijgen.
Het modem had wel verbinding, maar we konden geen enkele site openen.
Uiteindelijk de helpdesk van Casema gebeld.
Die moest eerst allerlei zaken uitsluiten, om er uiteindelijk achter te komen dat vriend niet meer geactiveerd was bij Wanadoo. |:(
Even opnieuw activeren en alles werkte weer.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazco2nd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 10:55:
Ik bedoelde inderdaad Midi, ik weet van de datalimiet bij nieuwsgroepen... Ik had na de nieuwe regels nog wel even gedownload, maar toen kon ik gewoon nog met de max snelheid van mn abo downloaden en dat is 860kbit/s.
Maar goed er is dus ook een snelheidslimiet van 512 kbit/s... 64 KB/s dus.
Wat verschrikkelijk stom zeg...
Nou als de limiet verdubbeld wordt na de snelheidsverhoging zou ik al iets meer tevreden zijn..
Het is een softlimiet, wat betekent dat je er gewoon overheen kan gaan. Wij ook hier, limiet van 50 gb, hadden gewoon 250 gb gedownload. Je krijgt alleen een mailtje dat je over je limiet heenzit. Staan geen sancties op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Internet doet het erg goed bij mij. Mijn ping is bij online gamen zelfs lager dan bij Planet ADSL! Ik heb alleen nog wel de oude snelheid, dus ook de nieuwe abonnees moeten nog even wachten...

Bij de installatie heb ik niet die cd-rom gebruikt: nu kan ik in de modem instellingen nergens vinden of de DNS servers staan ingesteld, en vraag ik me af of ik op de computer bij tcp/ip instellingen ze moet ingeven, of gewoon op 'automatisch laten toewijzen' moet zetten.

[ Voor 13% gewijzigd door GoTyce op 13-03-2006 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Cloudje schreef op zondag 12 maart 2006 @ 12:06:
Internet doet het erg goed bij mij. Mijn ping is bij online gamen zelfs lager dan bij Planet ADSL! Bij de installatie heb ik niet die cd-rom gebruikt: nu kan ik in de modem instellingen nergens vinden of de DNS servers staan ingesteld, en vraag ik me af of ik op de computer bij tcp/ip instellingen ze moet ingeven, of gewoon op 'automatisch laten toewijzen' moet zetten.
caema gebruikt dhcp dus alles wordt automatisch ingesteld. je sluit het modem aan, laat het activeren en voor de rest moet je geowon alles op je pc op automatisch via dhcp instlelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Niet online

GoTyce

B S U R

jozy schreef op zondag 12 maart 2006 @ 12:57:
[...]

caema gebruikt dhcp dus alles wordt automatisch ingesteld. je sluit het modem aan, laat het activeren en voor de rest moet je geowon alles op je pc op automatisch via dhcp instlelen.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O.k. ik woon nu sinds kort op een ander adres met het newsservermatig fantastische Wanadoo Basic. Aangezien het nietzeker is of dit huis aangehouden wordt, is het geen optie om over te stappen op Casema. Aangezien ik bij mijn ouderlijk huis wel Casema Multi heb met een enigszins aardige snelheid vroeg ik me af of het niet mogelijk was een via een VPN gebruik te maken van de newsservers van Casema. Op mijn oude adres staat het modem aangesloten op een Linksys WRT54G. Is het mogelijk (en eenvoudig) om op deze weg van de Casema newsservers gebruik te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Is het mogelijk om op de Newsserver in te loggen met de username van een ander die bijv. een hoger abo heeft maar nooit gebruik maakt van de newsserver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak

redyak

Try and Fail

Jazco2nd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 11:33:
Is het mogelijk om op de Newsserver in te loggen met de username van een ander die bijv. een hoger abo heeft maar nooit gebruik maakt van de newsserver?
Ja dat kan gewoon extra server aanmaken in Newsleecher en je moet dan wel het account en WW weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak

redyak

Try and Fail

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 21:12:
O.k. ik woon nu sinds kort op een ander adres met het newsservermatig fantastische Wanadoo Basic. Aangezien het nietzeker is of dit huis aangehouden wordt, is het geen optie om over te stappen op Casema. Aangezien ik bij mijn ouderlijk huis wel Casema Multi heb met een enigszins aardige snelheid vroeg ik me af of het niet mogelijk was een via een VPN gebruik te maken van de newsservers van Casema. Op mijn oude adres staat het modem aangesloten op een Linksys WRT54G. Is het mogelijk (en eenvoudig) om op deze weg van de Casema newsservers gebruik te maken?
Als je hem thuis niet laat draaienn kan je gerwoon vanaf ewen andere PC inloggen (althans dat werkt met een Casema account, zoals hierboven gemeld) Ik weet niet of het lukt vanaf een ander ISP toegang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak

redyak

Try and Fail

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 11:18:
[...]

Het is een softlimiet, wat betekent dat je er gewoon overheen kan gaan. Wij ook hier, limiet van 50 gb, hadden gewoon 250 gb gedownload. Je krijgt alleen een mailtje dat je over je limiet heenzit. Staan geen sancties op.
Wel grappig ik heb een keer een mail ontvangen in januari dat ik op de 80% zat daarna geen mail meer , maar wel 95% volgens het dashboard in de februari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redyak schreef op maandag 13 maart 2006 @ 13:03:
[...]

Als je hem thuis niet laat draaienn kan je gerwoon vanaf ewen andere PC inloggen (althans dat werkt met een Casema account, zoals hierboven gemeld) Ik weet niet of het lukt vanaf een ander ISP toegang
Dat is juist het probleem, ik heb die gegevens wel, maar als ik die invoer bij newsleecher op het nieuwe adres krijg ik een foutmelding, met iets van "netblock" erin. Ik zal straks als ik thuis ben het nog eens proberen en de precieze melding geven. Het feit dat dat niet lukte dwong mij tot het bedenken van de eventuele oplossing met een VPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De snelheidsverhoging is een feit! Lees hier meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O.k. ik heb het nogmaals geprobeerd, maar geen succes. Als ik bij newsleecher de gegevens van het primaire emailadres (= login) invoer dan krijg ik de volgende melding na Authenticating:
"Unable to Logon. Server Response: "502 Failed connection to netblock restricted feed 'casema.nl'"

Doe ik iets verkeerd of is het toch niet mogelijk om direct van de newsgroepen gebruik te maken via mijn Wanadoo-account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak

redyak

Try and Fail

Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 22:51:
O.k. ik heb het nogmaals geprobeerd, maar geen succes. Als ik bij newsleecher de gegevens van het primaire emailadres (= login) invoer dan krijg ik de volgende melding na Authenticating:
"Unable to Logon. Server Response: "502 Failed connection to netblock restricted feed 'casema.nl'"

Doe ik iets verkeerd of is het toch niet mogelijk om direct van de newsgroepen gebruik te maken via mijn Wanadoo-account?
Dan registreert hij waarschijnlijk Wanadoo. Ik zelf heb Casema en heb een ander Casema account gebruikt en dat werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt helemaal:

Je kunt vanuit Wanadoo niet bij de Casema nieuwsservers komen, ook al heb je een werkend/actief account.

Je kunt vanuit Casema niet bij de Wanadoo nieuwsservers komen, ook al heb je een werkend/actief account.

Vanuit Wanadoo meerdere wanadoo-accounts kan wél.

Vanuit Casema meerdere Casema-accounts kan ook.

Vanuit Casema of Wanadoo meerdere XS4ALL accounts gebruiken kan ook, mits je maar niet meer dan 3 draadjes totaal hebt, want die checkt namelijk op je IP-adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak

redyak

Try and Fail

Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 18:37:
De snelheidsverhoging is een feit! Lees hier meer...
idd van 230 kb/s naar 512 kb/s. Wel grappig dat van de drie casema verbindingen er 2 gerest moesten worden en 1 had de nieuwe snelheid al (in de familie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Niet online

GoTyce

B S U R

En gelijk met de snelheidsverhoging heeft Casema een heel nieuwe uiterlijk geïntroduceerd voor hun website! Als ze iets doen pakken ze het iig grondig aan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg over te stappen op casema midi 4200kbit inclusief bellen. Nu krijg ik bij het doorlezen van de forums hier het idee dat het bijgeleverde modem slecht presteert als er veel connecties openstaan. (hoewel het niet altijd duidelijk is of het komt door het casema modem of door de gebruikte router). Kan iemand deze problemen bevestigen? Ik gebruik bittorent redelijk veel en wil tegelijkertijd kunnen bellen. Ik ben van plan een asus WL500g aan het modem te hangen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2006 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:48

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

@Sjoerd
Bij ons geen probleem, news, soulseek en bittorrent allemaal tegelijk, modem modemt gewoon door..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 15:33:
Ik overweeg over te stappen op casema midi 4200kbit inclusief bellen. Nu krijg ik bij het doorlezen van de forums hier het idee dat het bijgeleverde modem slecht presteert als er veel connecties openstaan. (hoewel het niet altijd duidelijk is of het komt door het casema modem of door de gebruikte router). Kan iemand deze problemen bevestigen? Ik gebruik bittorent redelijk veel en wil tegelijkertijd kunnen bellen. Ik ben van plan een asus WL500g aan het modem te hangen.
Ik heb multi met digitaal telefoneren en digitale televisie van casema.
Wij staan hier met 4 pc tegelijkertijd op internet te gamen surfen downloaden via newsserver casema en bittorrent diverse tegelijk en ook televisie kijken en telefoneren en we hebben geen enkel probleem. snelheid van downloaden via bittorrent varieert maar dat komt door het aanbod.
we hebben een sweex router (ouderwets bedraad) en dat gaat perfect.
dus zeker een aanrader
Pagina: 1 ... 10 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ondanks we Tweakers zijn is het niet verstandig om de login/wachtwoord van een kabelmodem hier te plaatsen. Er kunnen vervelende dingen niet meer werken als men deze niet gebruikt zonder de nodige voorzichtigheid.