www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Verwijderd
Ja en ook al ben je nog zo goed willend en eerlijk, dan nog kan je goed het haasje zijn, zoals moi, dus pas ook heel goed op met wat je zegt want ook al doe je nog zo gemotiveerd je werk en haal je het beste er uit voor de klant, dan nog kan het je je kop kosten!Wiebbe schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 01:41:
Ik denk dat er hier aardig wat Casema medewerkers rondzweven, deze website is zo'n beetje het enige forum waar ze opmogen ivm "internet policy" en afgescherm internet
Ook aan de reacties te zien is er meer kennis aanwezig dan normaal is ;P
Maar het is uiteraard allemaal onofficieel als werknemer, dus niet wat ze zeggen zegt "Casema" of iets dergelijks maar ze zeggen het meer als tweaker met kennis van zaken.
Storingen kan je het beste gewoon opgeven door te bellen, heel duidelijk alles vertellen en dat je graag wilt dat ze er een storing van maken. Dit kan voor dit soort problemen vaak worden verzameld en dan kan er gekeken worden wat er gebeuren gaat. Hoe vaker er een belletje word gemaakt over 1 zelfde soort probleem hoe sneller er wat aan gedaan word.
En over de activatie van het modem, ik zelf liet mensen toch altijd het modem activeren via de website ook al kan je het rechstreeks invoeren. Kwestie van mensen leren wat ze nou precies zelf moeten doen. Je hebt trouwens je klant nummer niet nodig, gewoon je postcode + naam en dan het HFC Mac adres op je modem om hem te laten activeren via het modem.
Het probleem met telefonisch activeren is dat niet iedereen dat mag doen, dus als je pech hebt krijgt je een "nieuwe" aan de lijn die het niet mag doen en een verzoek moet indienen. Dit duur meestal wel 2/3 uur en dan moet je alsnog wachten en aangezien doorverbinden niet kan, kan je het beter zelf doen via de website ^^
/me denkt terug aan al die storingen, klant helemaal in de stress over slecht beeld en internet/telefonie, uurtje later, mooi beeld, internet ok en telefonie ok "prettige dag veder

En nu maar hopen dat ik niet tot september moet wachten...

edit: ah... Nu met tweede e-mailadres en twee servers (wanadoo/orange) gaat het al beter... 170kbs
[ Voor 32% gewijzigd door MikeyMan op 07-08-2007 22:46 ]
Noujah. .. he.. misschien gaat casema ooit nog eens investeren (samen met andere kabel providers) in een goed newsplatform, ook al weet ik dat dit slechts voor een beperkte groep mensen interessant is en dit een hoop support plus geld kost. Een snelheids upgrade zou echter niet verkeerd zijn, ipv achteruit gang. Ach ja he.. 't leven gaat niet altijd over rozen
Ok, dat deden ze eerst ook niet. Hoe veel had je gedownload?salgera schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 21:32:
Klotezooi, Casema heeft nu mijn news-downloads geblokkeerd: 'unable to logon. server response: "482 download limiet bereikt"'.
En nu maar hopen dat ik niet tot september moet wachten...
[ Voor 30% gewijzigd door Marzman op 07-08-2007 23:03 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Dat is dus een stukje sneller, en ze geven aan dat je tot 12,5mbit/sec zou kunnen downloaden. Begrijp echter dat dat niet het geval is.
Over het limiet, dat heb je altijd al gehad, tenminste op mijn abbo (midi of multi ofzo (4000kbit down / 1000kbit up) geldt een limiet van 50GB per maand. Gaat nu misschien iets harder omdat je ook iets sneller kunt downloaden.
Overigens, der zijn inderdaad providers die een slechtere newsprovider hebben, maar der zijn der ook zat die het wel beter voor elkaar hebben. Een lokale provider als bijv www.kabeltex.nl die biedt gewoon een externe newsprovider aan (ik meen tweaknews) en dat werkt perfecto.
[ Voor 18% gewijzigd door Sa1 op 08-08-2007 08:59 ]
Ik heb dus nu ook nog een abbo bij XLned (20bmit) tot eind deze maand (had ik eigenlijk als fillserver) die ik niet meer gebruik. Iemand interesse om deze te misbruiken/gebruiken?
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Ik heb een multiverbinding en haal de volledige snelheid naar de newsserver.MikeyMan schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 23:18:
Wat noem jij sneller op dit moment?
Die limiet is vorig jaar samen met een beperking van het aantal threads ingevoerd. Daarvoor was die er niet en had je meer threads (afhankelijk van je abo). Tot nu toe sloten ze je niet af als je over de limiet heenging. Het enige wat er gebeurde was dat je een mailtje kreeg "100 procent van de newslimiet bereikt" en verder bleef het gewoon werken. Dat is nu dus ook veranderdSa1 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 08:57:
Over het limiet, dat heb je altijd al gehad, tenminste op mijn abbo (midi of multi ofzo (4000kbit down / 1000kbit up) geldt een limiet van 50GB per maand. Gaat nu misschien iets harder omdat je ook iets sneller kunt downloaden.
[ Voor 61% gewijzigd door Marzman op 08-08-2007 11:35 ]
/▌
Het is van de 7e tot de 7e van de maand en het verbruik kan je volgen via: http://klant.casema.nl/news/sjaak schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 12:16:
Volgens mij loopt de newsdownloadlimiet van de 14e tot de 14e van de maand.Verder haal ik 99% vd tijd ruim 500KB/sec en heb ik nog maar een keer meegemaakt dat er iets incomplete vanaf kwam. Ik ben er wel over te spreken dus.
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Let op: uw verkeer wordt gemeten vanaf dag 13 van de vorige maand tot dag 13 van de
huidige maand! Het verkeer wordt dus niet per hele kalendermaand gemeten!
Verschilt dus blijkbaar per abonnee!
Grappig, want als ik inlog op die pagina staat er:jongentje schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 14:08:
Bij mij staat er:
Let op: uw verkeer wordt gemeten vanaf dag 13 van de vorige maand tot dag 13 van de
Verschilt dus blijkbaar per abonnee!
en met het account van mijn ouders:Let op: uw verkeer wordt gemeten vanaf dag 7 van de vorige maand tot dag 7 van de
Dus inderdaad iedereen verschillend.Let op: uw verkeer wordt gemeten vanaf dag 10 van de vorige maand tot dag 10 van de
Als ik een verband zoek dan lijkt het op alfabet te gaan:
Mijn inlognaam begint met G en dat is de 7e letter van het alfabet, dus dag 7.
Mijn ouders begint met J, is 10e letter van het alfabet en dus dag 10.
Grappig
Laatste tijd haal ik trouwens veel meer kompleet binnen.
Verwijderd
Inmiddels zijn we al een paar weken verder na de upgrade, en met mijn Multi abonnement zit ik echt nog steeds op 4200 Kbit/s down (zelfs na een aantal keer het modem te hebben gereset).Roncom schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 11:43:
Volgens mij is het abbonement voor Multi gebruikers de enige die qua snelheid omlaag is gegaan (van 4200 naar 4000Mbit/s). Ik begrijp niet waarom dit is gedaan. Dat ze het gelijk houden oké, maar verminderen....!!?? Is hier iets tegen te doen? Het scheelt toch al gauw 25-30kb/s en dat vind ik best een hoop.
hier ben ik het mee eens. al gooien ze hem naar 10mbit (kan je zeggen "dan neem je toch een sneller abbo", maar dat vind ik echt debiel, betaal 30 euro voor 4mbit, terwijl bij tele2 ze 23 euro betalen voor 20mbit).PainkillA schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 11:48:
word tijd dat zie die antieke snelheden is een keertje omhoog trekken gelijk met adsl2.
Snelheid is wel degelijk omlaag, eerder ging ik met 560kB/sec nu 520kB/sec, toch wel weer een verschil, upload is idd wel omhoog, maaar dat zal me een zorg zijn. 1mbit up is toch bs je kunt er toch niets serieus mee doen en dus had ie best op de 660kbit mogen blijven staan, of ik nu up met 82kB/sec of 100kB/sec...

Verwijderd
Zelfs de 1 Mbit upload van Multi is nog altijd hoger dan de 1 Mbit upload bij ADSL.
Je kunt geen 12 treads openzetten bij Casema, dan heb je zeker Wanadoo cable?MikeyMan schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 12:10:
Snap dat nog niet... Haal echt niet meer dan 170kb, en das met 12threads
2 accounts op orange en op casema...
Als je via orange cable zit kun je niet bij de casema nieuwsserver dus dat is jou "probleem".MikeyMan schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 19:50:
Orange nu ja...
2 accounts op orange en op casema...
Als je via orange cable zit kun je niet bij de casema nieuwsserver dus dat is jou "probleem".

en waar basseer jij dat op? als je verbinding kunt maken met een nieuws en hij download op 170kB/sec dan heeft hij toch echt verbinding met 'een' nieuwsprovider, of dat nu casema is of een andere dat doet er dan niet toe. Knap dat je direct de 'fout' verschuift terwijl hij zelf nog niet gereageerd heeft. Hij zal wellicht gebruik maken van een andere usenet provider, enige fout die hij heeft gemaakt dan is dat hij in 't verkeerde topic zit.ipje schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:41:
[...]
ach, wat is nou eenvoudiger om je "probleem" te verschuiven naar Casema terwijl jezelf de ballen niet begrijpt wat je aan het doen bent. Dagen aan het zeuren over een probleem en de fout ligt bij jezelf
Of Casema dit vergeet of opzettelijk doet weet ik niet maar ik vind het ronduit kut.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Als je bij orange cable zit kun je blijkbaar prima bij de casema nieuwsserver...jongentje schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:58:
[...]
Als je via orange cable zit kun je niet bij de casema nieuwsserver dus dat is jou "probleem".
Zelfde server als de orange server voor zover ik weet...
Zelfde snelheid ook iig...
Log nu met 2 accounts in op orange en met twee bij casema...
En dat gaat vier keer zo snel als met één account bij orange... Dus hoe dan ook, kom ik bij alleen orange (wat dus vroeger wanadoo was, waar het topic weldegelijk over gaat...), met één account maar tot 40 á 45kb/s...
Benedenmaats dus...
Via payservers haal ik gewoon de maximale snelheid van de verbinding...
Snap het hele punt van de gevoerde discussie niet helemaal...
Verwijderd
Hier zitten "tweakers" voor sommige mensen is het een sport om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten en halen alles uit de kast om hun gelijk te krijgen. Ik hou het maar bij mijn payserver.MikeyMan schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 17:30:
[...]
Via payservers haal ik gewoon de maximale snelheid van de verbinding...
Snap het hele punt van de gevoerde discussie niet helemaal...
dit verschilt per klant, velen hebben de eerste van de maand.Mr_Blobby schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 13:57:
[...]
Het is van de 7e tot de 7e van de maand en het verbruik kan je volgen via: http://klant.casema.nl/news/
Vanwaar deze late reactie, want uit de directe reacties op mijn bericht, blijkt er een duidelijk verband te bestaan tussen inlognaam en dag in de maand.teksetter schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 12:03:
[...]
dit verschilt per klant, velen hebben de eerste van de maand.

Hier werkt het niet meer sinds 2 weken. Ik heb een casema multi abbo...
werkt hier prima, het zal wel een codec issue bij je zijn.bureno schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:20:
Zijn er meer casema gebruikers die geen streaming tv meer kunnen kijken via www.tvportal.nl ?
al van alles geprobeerd, zelfs een kompleet andere pc met verse xp sp2... Het is dezelfde melding als dat je vanaf een niet-casema ip de streams probeert te benaderen. Uitzendinggemist e.d. werken wel gewoon. Ook de regionale kanalen werken. Het zijn enkel de streams op de pagina "Live TV" die niet werken...Kurios schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 22:47:
[...]
werkt hier prima, het zal wel een codec issue bij je zijn.
Melding in vlc: access_file warning: 83.80.17.52/casema wmstream-15: No such file or directory
Verwijderd
Hier werkt ie gewoon via Windows Media Player..bureno schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 23:30:
[...]
al van alles geprobeerd, zelfs een kompleet andere pc met verse xp sp2... Het is dezelfde melding als dat je vanaf een niet-casema ip de streams probeert te benaderen. Uitzendinggemist e.d. werken wel gewoon. Ook de regionale kanalen werken. Het zijn enkel de streams op de pagina "Live TV" die niet werken...
Melding in vlc: access_file warning: 83.80.17.52/casema wmstream-15: No such file or directory
Ligt aan de letter van je achternaam, bij mij wel in ieder geval.teksetter schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 12:03:
[...]
Bv: Jan Appel => nieuws reset 1e dag van de maand
Nu heb ik dus Casema op het oog, alleen nu vroeg ik me af hoelang het duurd voordat je het installatie pakket krijgt nadat je het hebt aangevraagd. En is het mogelijk om dit pakket af te laten leveren bij mij thuis ipv bij mijn broertje.
Ik zit eraan te denken om dat het Multi pakket te nemen aangezien er nooit op een dag iedereen tegelijk zit te downloaden. En mocht dit alsnog te weinig zijn kunnen we alsnog upgraden.
Er komen inclusief mijn broertje, 5 personen op de lijn te zitten, allemaal studenten.
Je kunt het installatiepakket op ander adres laten afleveren dan het aansluit adres. Even bellen, komt het goed, volgens mij hebben ze nu een of andere actie.
Multi lijkt mij ook snel genoeg. Als je er een routertje achter hangt dan doet die al netjes verkeer delen over de aangesloten poorten dus 500kByte/sec /5 krijgt iedereen nog gemiddeld 100kbyte/sec. en is meer dan genoeg om te mailen en internetten. ALS iedereen vol bezig is wat bijna nooit zal voorkomen.
[ Voor 14% gewijzigd door jongetje op 24-08-2007 09:44 ]
Verwijderd
Staat op de casema website, gaat idd. alfabetisch in drie dagen.jeroen84 schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 15:59:
[...]
Ligt aan de letter van je achternaam, bij mij wel in ieder geval.![]()
Bv: Jan Appel => nieuws reset 1e dag van de maand
Verwijderd
Verwijderd
Dat kun je in de router doen of je firewal, als je geen router heb.Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 22:45:
ik heb casema multi 4 mbit met telefonie, weet iemand hoe ik in dit modem kan inloggen om poorten etc te openen? ik kan dit nergens vinden..
In het modem zelf kun je geen poorten openzetten.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2007 23:22 ]

30 augustus bel ik nog maar es om te checken of het wel goed komt, blijkt dat de aanmelding op 29 augustus is verwerkt o.0
enfin, leverdatum zou 6 september zijn.... 6 september...niets... ik weer bellen, zeggen ze dat het aan TNT post ligt, ze geven me een barcode om track and trace uit te kunnen voeren (met de melding dat het mogelijk is dat de barcode op dit moment nog niet in het systeem staat)... ik weer wachten... dag later checken via track en trace van tnt... niets gevonden....
vandaag weer gebeld met casema, ze kunnen er niets aan doen, mijn bestelling staat open en zolang ze niets van TNT horen kunnen ze geen actie ondernemen

ik weer bellen met casema, ditmaal een erg beleefde jongedame die me overigens prima heeft geholpen, verhaal gedaan... verteld ze me eerlijk dat ze eigenlijk geen modems en routers hebben om aan klanten uit te leveren.. wat een bagger organisatie, flinke PR veel klanten winnen en niets uit kunnen leveren, bagger beloftes, bagger logistiek....6 X niks!
Ze adviseerde me om inderdaad eens naar een andere provider te kijken...
dus als jullie Casema willen bestellen, bedenk je nogmaals...
Ik via internetten.nl gekeken wat er mogelijk is op mijn postcode, kom ik op een leuke Orange ADSL abbo uit zonder kpn gedoe... is de minimale leverdata 3 oktober
Afstand speelt volgens mij geen rol. De wijkkastjes staan ook meestal in dezelfde straat bij kabelSyntagma schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 16:31:
Ik ga binnenkort verhuizen, en tot mijn 'schrik' kwam ik er achter dat ik nogal ver van de ADSL-centrale zit waardoor ik geen hoge snelheid kan halen. Nu vroeg ik mij af, speelt zoiets bij kabel ook een rol of kan ik er van uitgaan dat ik met Casema kabel ook gewoon de snelheid haal die hoort bij het abonnement? Heb alleen nog geen ervaring met internet via de kabel en vind ook de prijs veel te hoog..
/▌
tja, dat is ook een beetje mijn probleem. K zou graag een provider als Alice of Orange hebben waar je voor minder dan 30 euro per maand een 20mbit+ verbinding krijgt. maar helaas, binnen een maand verhuizen waar ik op 2KM van de dichtsbijzijnde adsl centrale zit, dit is dan nog een ADSL1 centrale ook. Ze willen me niet meer dan 1 tot 4 mbit geven.... dus.. geen adsl voor mij .. en hopen dat eurodocsis 3.0 snel mainstream wordtSyntagma schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 16:31:
Ik ga binnenkort verhuizen, en tot mijn 'schrik' kwam ik er achter dat ik nogal ver van de ADSL-centrale zit waardoor ik geen hoge snelheid kan halen. Nu vroeg ik mij af, speelt zoiets bij kabel ook een rol of kan ik er van uitgaan dat ik met Casema kabel ook gewoon de snelheid haal die hoort bij het abonnement? Heb alleen nog geen ervaring met internet via de kabel en vind ook de prijs veel te hoog..
toch raar, compleet nieuwe wijk in Leidsche Rijn / Utrecht .. en 2KM van de DSL centrale.. jammer dat ze daar niet rekening mee hebben gehouden cq houden.
ps. overigens is casema best okay hor, de ping tijden zijn prima enzo, e nhaal altijd m'n max. snelheid van verschillende nieuwsservers of gewone downloads, enige nadeel vind ik gewoon dat je voor 30 euro slechts 4mbit krijg ipv de 20 mbit bij andere providers...
[ Voor 10% gewijzigd door Sa1 op 11-09-2007 21:55 ]
Bij kabel speelt het geen rol de afstand inderdaad.Sa1 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 21:54:
[...]
tja, dat is ook een beetje mijn probleem. K zou graag een provider als Alice of Orange hebben waar je voor minder dan 30 euro per maand een 20mbit+ verbinding krijgt. maar helaas, binnen een maand verhuizen waar ik op 2KM van de dichtsbijzijnde adsl centrale zit, dit is dan nog een ADSL1 centrale ook. Ze willen me niet meer dan 1 tot 4 mbit geven.... dus.. geen adsl voor mij .. en hopen dat eurodocsis 3.0 snel mainstream wordt, of glas.. dat mag ookd :DDD
toch raar, compleet nieuwe wijk in Leidsche Rijn / Utrecht .. en 2KM van de DSL centrale.. jammer dat ze daar niet rekening mee hebben gehouden cq houden.
ps. overigens is casema best okay hor, de ping tijden zijn prima enzo, e nhaal altijd m'n max. snelheid van verschillende nieuwsservers of gewone downloads, enige nadeel vind ik gewoon dat je voor 30 euro slechts 4mbit krijg ipv de 20 mbit bij andere providers...
Overigens heeft die wijk een eigen centrale gewoon Utrecht-Leidsche Rijn (Ut-Lerij). En op 2km lijnlengte kan je nog prima een 12 tot 16Mbit halen. De 1-4 indicatie komt inderdaad omdat veel partijen er alleen ADSL1 apparatuur hebben staan (KPN en ook BBNed).
Tiscali heeft daar overigens wel ADSL2+ apparatuur staan, misschien wel als enige.
Of je moet op een andere zijn aangesloten, een stuk van die wijk kan ook best op De Meern (Mnd) zijn aangesloten of nog een andere. Dan kan bovenstaand verhaal ietsjes anders zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 11-09-2007 22:17 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Verwijderd
Dat lijkt mij sterk, ik denk dat er nog genoeg modems zijn bij de installateurs, ik zou gewoon een doe het zelf installatie laten doen, dat is volgens mij gratis maar dat weet ik niet zeker.DVRIES schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 11:12:
Dus, toen ik wist dat we gingen verhuizen heb ik maar alvast een Casema doe-het-zelf pakket besteld op 20 augustus. Op 26 aug. had ik nog geen bevestiging o.i.d. dus ik ff bellen met die lui, zeggen ze dat de bestelling pas de 25e binnen was gekomenright...
30 augustus bel ik nog maar es om te checken of het wel goed komt, blijkt dat de aanmelding op 29 augustus is verwerkt o.0
enfin, leverdatum zou 6 september zijn.... 6 september...niets... ik weer bellen, zeggen ze dat het aan TNT post ligt, ze geven me een barcode om track and trace uit te kunnen voeren (met de melding dat het mogelijk is dat de barcode op dit moment nog niet in het systeem staat)... ik weer wachten... dag later checken via track en trace van tnt... niets gevonden....
vandaag weer gebeld met casema, ze kunnen er niets aan doen, mijn bestelling staat open en zolang ze niets van TNT horen kunnen ze geen actie ondernemenhet pakketje ligt nog steeds bij tnt volgens hun... ik denk amahoela! ik met tnt bellen, barcode doorgegeven en dingen besproken.... wat denk je.. inderdaad ze hebben nog geen pakketje met deze barcode in ontvangst mogen nemen...casema hufters hebben hem dus nog niet afgegeven....oftewel hij ligt gewoon in het magazijn te rotten of zo...
ik weer bellen met casema, ditmaal een erg beleefde jongedame die me overigens prima heeft geholpen, verhaal gedaan... verteld ze me eerlijk dat ze eigenlijk geen modems en routers hebben om aan klanten uit te leveren.. wat een bagger organisatie, flinke PR veel klanten winnen en niets uit kunnen leveren, bagger beloftes, bagger logistiek....6 X niks!
Ze adviseerde me om inderdaad eens naar een andere provider te kijken...
dus als jullie Casema willen bestellen, bedenk je nogmaals...
Ik via internetten.nl gekeken wat er mogelijk is op mijn postcode, kom ik op een leuke Orange ADSL abbo uit zonder kpn gedoe... is de minimale leverdata 3 oktober
Dan komt een monteur even aan de hoofdaansluiting het modem plaatsen en klaar, de rest kan je zelf wel doen.
Afstanden mogen inderdaad geen problemen opleveren, maar dat is in theorie, praktisch is het een ander verhaal.
Je afstand tussen de versterker en je huis kan een mogelijkheid zijn bij 100 meter of meer, maar opzich mag dit geen problemen geven als de juiste kabel er ligt en ook goed is (als in niet meerdere malen gekoppeld omdat ie doorgehakt is door iets of iemand).
/me vraagt zich af of dit topic samen met het DTV topic niet beter door het leven kan gaan als het grote Casema TV, internet en telefonie topic, als mede dat dit topic ook al meer dan 62 pagina's heeft, denk ook dat het meer dan 1000 posts is
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2007 00:14 ]
Verwijderd
Ik zie in dit overzicht helemaal niets staan!?! Ik kan wel degelijk downloaden (1 MB per seconde). Ik vind de compleetheid wel ronduit slecht. Veel incompletes en sommige groepn ontbreken zelfs!teksetter schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 12:03:
[...]
Verwijderd
http://192.168.100.1/
kheb daar echt een login nodig waar ik niets van heb... ?
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2007 16:23 ]
Verwijderd
Zie pagina 47 van dit topic...Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 16:23:
wie weet wat je moet invullen bij de login van de modem:
heb er maar 16
als je direct aan je router hangt dus gewoon geen username / password en dan ga je direct door?!?!
[ Voor 23% gewijzigd door Sa1 op 01-10-2007 22:58 ]
Waarom wil je inloggen op je modem? Het enige wat je daar kunt zien zijn een aantal technische gegevens als signaal sterkte, packetloss, basicly een beetje technische dienst infoVerwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 16:23:
wie weet wat je moet invullen bij de login van de modem:
Het motorola modem is compleet transparant NAT, dus zo lang je modem rechtstreeks op je pc zit aangesloten hoef je geen poorter te openen what so ever..
Oh noes.. No more TreinTijden :(
[ Voor 94% gewijzigd door Syntagma op 02-10-2007 16:55 ]
Dat klopt, bij kabelinternet heb je overeen de snelheid waar je ook echt voor betaald en wat geadverteerd word. Over het algemeen bij Casema zelfs iets sneller.Syntagma schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 16:31:
Vroeger was het zo dat kabel snelheid te maken had met de capaciteit en gebruik van de hele wijk. Sinds EuroDOCSIS niet meer.
Moterola apparaat is een modem, geen router.Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 22:45:
ik heb casema multi 4 mbit met telefonie, weet iemand hoe ik in dit modem kan inloggen om poorten etc te openen? ik kan dit nergens vinden..
Ik denk dat je eerder ongeluk hebt of dat er iets administratief mis is gegaan waardoor er of iets niet goed loops of er een vertraging optreed. Als er een probleem was met levering van modems en routers dan zou het wel terug te vinden zijn hier.. Enige wat ik gehoord heb is dat er begin september een periode was waar er een leveringsprobleem was van digitale decoders..DVRIES schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 11:12:
Edit: zet je Direct Messages eens aan.

Ja en er zijn meer mensen met dit probleem. Volgens helpdesk ligt dit aan mij, en ik kom er niet doorheen. Mijn linux server hangt rechtstreeks aan het modem en zij geven geen suppport op linux. Het IP adres van de server (83.80.17.52) reageert nergens op. Ik zie via tcpdump pakketjes weggaan en niets terugkomen. Helpdesk begrijpt het niet, alhoewel men mij geadviseerd heeft op het IP adres te releasen en een nieuw te vragen. Heb ik gedaan door een Windows computer rechtreeks aan het kabelmodem te hangen, maar dit biedt geen soelaas. In ieder geval krijg ik het gevoel om als testpiloot voor Casema te werken, terwijl zij dat moeten onderzoeken. Ben er nog steeds mee bezig. In ieder geval moeten we met meerdere mensen BLIJVEN klagen, dan pas wordt het als een probleem gezien.bureno schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:20:
Zijn er meer casema gebruikers die geen streaming tv meer kunnen kijken via www.tvportal.nl ?
Tevens ben ik ook bezig met een langdurig probleem dat de DHCP server van Casema niet te bereiken is tijdens de renew fase. Ik heb dit opgelost door er een broadcast van te maken naar 255.255.255.255 wat dus niet volgens RFC's is. Dat gebeurt eigenlijk in de rebind fase. Ik ben in ieder geval af van alle logmeldingen dat de dhcp server onbereikbaar is. Zelfs een brief hierover geschreven, maar nooit antwoord gekregen.
Eigenlijk is dat het grote probleem bij Casema en meerdere grote bedrijven: de gemiddelde klant weet weinig en de helpdesk is daar op afgestemd (althans daar werken mensen die ook weinig weten). Je krijgt als iets meer wetende klant nooit de juiste persoon aan de lijn. Ik heb meegemaakt dat ik aan een helpdesk medewerker vroeg of ik de persoon kon spreken waar hij steeds zijn vragen aan stelde, nadat hij tegen mij zei: "een ogenblikje". Helaas DAT kon niet.
G.
Vooral als je met linux aan komt.
Maar ik geef je gelijk, dat TV Portal probleem bestaat al best lang en is een heel apart probleem. Bij de ene werkt het wel en de andere niet.
Een voorbeeld van een stream is mms://83.80.17.52/casema wmstream-12
Kan je een ping en een tracert uitvoeren naar 83.80.17.52 ?
[ Voor 8% gewijzigd door jeroen84 op 06-10-2007 14:24 ]
Meerdere malen bij casema getracht te melden (via telefoon en snelhelp). Je wordt duidelijk van het kastje naar de muur gestuurd. Andere pc, ander ip-adres, mac-adres van nic wijzigen, niets hielp.
Het enige wat casema dan zei "hier werken ze wel meneer". Toen verwezen ze door naar het hostingbedrijf van tvportal.nl. Meerdere emails gestuurd naar webavance, maar nooit antwoord.
M.a.w. zeer vaag!

Ik heb nog steeds het idee dat vanaf mijn aansluiting de streams geblocked worden (op ip-basis?)
Het lijkt nl. precies dezelfde situatie als dat je vanaf een niet-casema verbinding de streams probeert te openen.
Wat gebeurt er als je naar 83.80.17.52 ping't en tracert?
Start>Uitvoeren>"cmd" intoetsen>[ENTER] |
"ping 83.80.17.52" intoetsen>[ENTER] |
"tracert 83.80.17.52" intoetsen>[ENTER] |
Word nu nog nieuwschieriger
Wat gebeurt er als je naar 83.80.17.52 ping't en tracert?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| [root@server ~]# ping 83.80.17.52 PING 83.80.17.52 (83.80.17.52) 56(84) bytes of data. --- 83.80.17.52 ping statistics --- 5 packets transmitted, 0 received, 100% packet loss, time 3999ms [root@server ~]# ping 83.80.17.52 PING 83.80.17.52 (83.80.17.52) 56(84) bytes of data. --- 83.80.17.52 ping statistics --- 5 packets transmitted, 0 received, 100% packet loss, time 3999ms [root@server ~]# nmap -P0 83.80.17.52 Starting nmap 3.70 ( http://www.insecure.org/nmap/ ) at 2007-10-15 18:01 CEST All 1660 scanned ports on 53501134.cable.casema.nl (83.80.17.52) are: filtered Nmap run completed -- 1 IP address (1 host up) scanned in 333.651 seconds |
Maar dat had ik allemaal al geprobeerd. Een tcpdump levert alleen uitgaand verkeer op en geen packets terug. Een nieuw IP adres helpt ook niet.
G
[ Voor 21% gewijzigd door Gogol op 15-10-2007 18:08 ]
Ik vind het niet erg als iemand iets niet weet, maar ik vind het wel erg als ik niet de juiste mensen te spreken krijg. Of geen antwoord op brieven.jeroen84 schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 14:22:
Gogol, ik kan me best voorstellen dat je overal ook "nieuwere" mensen hebt, die bijvoorbeeld nog niet zoveel gespecialiseerde kennis hebben dan medewerkers die er al langer werken.![]()
Vooral als je met linux aan komt.![]()
Maar ik geef je gelijk, dat TV Portal probleem bestaat al best lang en is een heel apart probleem. Bij de ene werkt het wel en de andere niet.
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Ik zit nu bij Planet IPB maar wil binnenkort naar iets anders overstappen.
Bij Planet moet ik iedere maand een payserver erbij nemen om een redelijke snelheid/retentie te krijgen.
Hoe is dat bij Casema?
Verwijderd
Ik heb ook Casema en woon in Utrecht maar alles werkt prima. Had een tijdje terug altijd problemen. Inderdaad de router die niet ververste. Nu een nieuwe Netgear router gehaald en die werkt perfect!Jazzper schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 19:28:
Ik heb de laatste dagen steeds gezeur dat mijn modem de connectie verliest. Aangezien mijn router kennelijk niet automatisch refresht moet ik die handmatig de gegevens steeds op laten halen. Iemand bekent of er wat aan de hand is in utrecht (3513)? Zal zelf ook even op onderzoek uit gaan
Verwijderd
Heb het een tijdje aangekeken maar kwam uiteindelijk toch tot de conclusie dat er teveel incompletes zijn en ook de download limiet vond ik storend (100GB bij maxi abbo van 50 eetjes). Heb nu een payserver genomen van Eweka, werkt top!Erpeet schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 23:06:
Hoe is de ervaring met de nieuwe newsserver bij casema?
Ik zit nu bij Planet IPB maar wil binnenkort naar iets anders overstappen.
Bij Planet moet ik iedere maand een payserver erbij nemen om een redelijke snelheid/retentie te krijgen.
Hoe is dat bij Casema?
Er is een firmware upgrade voor de geleverde sitecom routers, dit kan jou probleem oplossen kijk maar even bij de actuele informatie op de casema site.Jazzper schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 19:28:
Ik heb de laatste dagen steeds gezeur dat mijn modem de connectie verliest.
Dit topic is gesloten.
Ondanks we Tweakers zijn is het niet verstandig om de login/wachtwoord van een kabelmodem hier te plaatsen. Er kunnen vervelende dingen niet meer werken als men deze niet gebruikt zonder de nodige voorzichtigheid.